Istorija| Kultura| Politika| Region| Život

OBRISANI

nikolic777 RSS / 22.12.2010. u 10:27

Pioniri+Novi+Sad+.jpg

 

Milan Nikolić

INTRO: Povodom današnjeg i nekih drugih izbrisanih praznika, ulica promenjenih imena, cenzurisane istorije, tekst koji sam, pre nešto manje od mesec dana posvetio svim bivšim, sadašnjim i neobrisanim pionirima. Jer, svejedno je da li je reč o pionirima, proleterima, sve su to danas čete markirane za zaborav. 

"Danas kada postajem pionir, dajem časnu pionirsku reč da..." Da li se primećuje razlika u odnosu na današnja "obećanja" ili, malo srpskije - "zavetovanja" nekih novih ili jednostavno drugih klinaca među kojima je većina zakasnila za crvenu maramu, plavu kapu i još ponešto! Nije problem u marami, kapi, bluzi, simbolu odeljenske zajednice izvezenom na spoljašnjem džepu plave uniforme. Priznajem, znalo je to ponekad i da guši. Posebno kad stigneš u "starije razrede", pa bi, očekivano za to doba, želeo da se doteraš i da se dopadneš...Pa ipak, bilo je nebrojano puta bezazlenije za sve nas, pionire, koji nismo imali kiosk u školskom dvorištu, nego smo se prijavljivali za đačku kuhinju. Tako plavi i siti od onih nezamenljivih viršli sa senfom i jogurta iz trouglastog tetrapaka, koji su s razlogom našli svoje mesto u Leksikonu YU mitologije,  nismo ni znali da se razlikujemo! Nismo ni znali da neko ima više, a neko manje, nisu nam rasle

ni zazubice ni kompleksi. Za nas su gastrabajterska deca, sa svojim šarenim patikama, duksericama sa fluroscentnim natpisima i farmerkama od onog jezivog "kamenovanog
teksasa", jednostavno bili -džiberi! A to, u istinu i jesu bili! Samo što je vreme radilo za njih i još poneke, a ne za nas, musave od senfa i kinder lade, najomiljenijeg slatkiša sa Zapada, koji nam, baš tada, i nije bio neki neprijatelj. Ali neću sada o crvenom pasošu. Ta priča je poznata, a muke koje je sa vizama kasnije doživeo "nebeski narod" poznate su vam. Pa i vi ste nebeski, kao i ja, bez obzira na moju inkriminišuću pionirsku prošlost.

Da se vratim na zakletvu. Šta smo to obećavali sebi i drugima tog dana, čije smo važnosti, u belim košuljama sa uštirkanim kragnama, bili svesni? Idemo redom: da ćemo učiti, raditi, poštovati roditelje i starije, biti verni i iskreni drugovi, da ćemo voleti svoju domovinu, razvijati bratstvo i jedinstvo, i CENITI SVE LJUDE SVETA KOJI SE ZALAŽU ZA SLOBODU I MIR!

Dok čitam sve ovo, uzbuđen sam i začuđen. Godinama nisam obnavljao zakletvu. Povodom pisanja o zaboravljenim praznicima, ja sam je - izguglovao! Šta u njoj vidim? Čemu su me učili ti opaki komunisti? MARLJIVOSTI I ODGOVORNOSTI, POŠTOVANJU, VERNOSTI, LOJALNOSTI I ISKRENOSTI, ISTINSKOM PATRIOTIZMU (ne i nacionalizmu - povodom toga pročitajte tekst Džordža Orvela, da ne tražite, postavljen je na sajtu Peščanika) KOSMOPOLITIZMU I ANTIFAŠIZMU! Ja samo tako mogu da prevedem sve odrednice pionirske zakletve. Niko me nije učio da je domarsko mesto za "ove sa fakultetom" i da se i za njega mora "biti u stranci", da je dobar đak po pravilu luzer i budala. Niko mi nije šapnuo na uvo da se patriotizam meri po opljačkanim šporetima i kajlama, i da je, suštinski - ISPLATIV. Nisu mi, zlotvori, rekli ni da je patriotizam odličan poligon za karijeru, profesionalnu i životnu, da garantuje aplauze i popularnost, sladak život i priznanja...Ti, "nekrsti", me nisu upozorili čak ni da je patriotizam nešto više od iskrenog osećanja koje motiviše na rad za dobro svih, već da je i odličan alibi za pucanj u leđa, pesnicu u vilicu, praćku u glavu, baklju u usta, kamen u izlog, vatru kroz prozor neistomišljenika. Ništa mi od toga nisu rekli i ja danas ne mogu biti patriota po novim aršinima, već samo skitnica, bez rama i institucije, piskaralo prevaziđenih ideja, kolekcionar uspomena upozoren da su merila za ljubav prema domovini  iz korena promenjena. Nigde ne pristajem, kao Kolridžov Stari mornar.

Moram da vam kažem da sam bio obasjan nekom lepotom, setom, pa nek je i patetika, ako baš insistirate, kada sam leta 2009.stajao ispred Osnovne škole "Vladimir Nazor" u Rovinju. I popio prilično skup espresso na trgu Maršla Tita. I ja ne mogu da prihvatim činjenicu da me baš nikako nema u kamenju Dalmacije, brdima Tjentišta, istarskim pejzažima, golubovima sa Baš čaršije...Kako je to ljudi moguće? Šta da radim sada sa TIM NESPORNIM DELOM MOG IDENTITETA, sa onim fotografijama iz Makarske, na kojima sedim na plaži sa crvenim "mišićima" za plivanje? Da se pravim da se to nikada nije dogodilo, da ubedim sebe da to nisam ja, da se predam nostalgiji i da ćutim, ili da okusim, tu zanosnu aromu mržnje i bacim kamen! Lako je ovim novim klincima, koje god godište bili. Oni se, kao muve za med, lepe za huškačke ideje, hrane teorijama zavere, veruju da je "srBstvo" alibi za sve i u ime
njega nastupaju. A, kada bi ih samo pitali, za par datuma iz istorije tog istog srpstva, teško da bi dobili bilo kakav odgovor osim možda onog - "Zini da ti kažem!" ili "Jel ti to mene provociraš?". I opet za kamen! Njih nisu učili ni lojalnoisti ni vernosti, oni se lako transformišu iz "ortaka" u svedoke saradnike. Iz kumova u ubice. Ali nikada neće poreći onu "Bog na nebu, kum na zemlji!". Varaće, ali će "čuvati" svetost braka. Brzinom svetlosti prelete put od "ljubim te tebra" do "smrade jedan izdajnički". Nemam ja tako vrelu krv, ni njoj odgovarajuću - čast. Ne naručujem garderobu sa sajtova za opremanje "srpskih huligana". Ja sam pionir, na mojoj uniformi je bio izvezen beli labud, a ne kukasti krst. To su dva  nespojiva
dizajna za dva nespojiva pogleda na svet! Mene je od fašista u svom okruženju bilo sramota. Kao ni moji drugari, ni pet para nisam davao za Dobricu, Matiju, za sve te bukače, guslare i "utuk na utuk" filozofe. Ne razumem ni njihovu religiju, ne mogu da verujem u njihovog Boga. A ne vidim neku posebnu razliku između Božijih zapovesti i pionirske zakletve. Poštujući svoja pionirska obećanja, ja činim i BOGOUGODNA DELA - pa, može se proveriti! Izguglujte zakletvu i otvorite crkveni kalendar! Šta ćete pročitati? Ne laži, ne kradi, poštuj majku i oca kao samoga sebe! Kako je moguće da čika Amfilohije može toliko da seje mržnju, a da se opet skriva iza Božijih skuta? Kako je moguće da episkopi danas obračunavaju kao kauboji na Divljem Zapadu i da ostanu čuvari hrišćanske ljubavi? I, što je još važnije, sa koliko lakoće se sve to prihvata? Ni predsednik zemlje ne sme jasnije i konkretnije da ukori autoritete u mantijama čak i kada ispod mantije živi silovatelj, lopov, lažov! Mora da "kohabitira" sa njima da bi ga narod voleo, jer narod je davno zaboravio tekst pionirske zakletve.

Šetam Beogradom. Svuda oko mene kraljevi, kraljice, ruski carevi, nijedan jedini natpis nije sačuvan kao minimum poštovanja prema borbi sa fašistima. Kažu mi ovi branitelji, legalisti - "Tako su se ulice pre komunista zvale!" Jel' da? A šta ćemo sa Novim Beogradom koji su oni zgradili, onako iz temelja, u zanosu? I tamo su čak ostali samo Nesvrstani u imenima ulica, tu je Kenedi, pesnik Oton Župančič, Goce Delčev, sećanje na Parisku komunu. Ali, drugih heroja nema. Nisu više po meri. Ni oni, ni njihovi životi, ni njihova dela! Čak je i 27.mart u "širem centru" postao svojevrsna sramota! Ili je danas prihvatljivije biti ROB i unosnije sklapati PAKT, odnosno - DEAL! Sad mi je jasno zašto se žrtve kojim god jezikom ili narečjem govorile slažu i još jasnije zašto se DŽELATI koji god Božiji simbol nosili oko vrata - ODLIČNO RAZUMEJU. Ni današnje Prve proleterske, kao i svih proleterskih brigada - nema! Armiju su zamenili tigrovi i neki novi "vitezovi". Da li je Ivan, huligan iz Đenove, bio pionir? Po godinama bi trebalo da jeste. Da li se na njegovom primeru može sagledati manipultorsko odricanje od antifašizma u najvišim krugovima? Šta Vojislav Koštunica misli o tome?

Ne verujem u otimanje, ne verujem u poništavanje, ne verujem u brisanje. Uzmite sve, ali sliku iz Makarske vam ne dam! Ne dajte ni vi vaše, sigurno imate neki kadar od Vardara pa do Triglava! Ukoliko još istrajemo u poslednjem pionisrkom obećanju da ljude delimo samo po tome koliko cene slobodu i mir, i ni po čemu više - NISMO OBRISANI! Čuvajte pionira u sebi. To ne može da škodi.

 

Atačmenti



Komentari (156)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

miloradkakmar miloradkakmar 10:38 22.12.2010

Prvi

Ne verujem u otimanje, ne verujem u poništavanje, ne verujem u brisanje. Uzmite sve, ali sliku iz Makarske vam ne dam! Ne dajte ni vi vaše, sigurno imate neki kadar od Vardara pa do Triglava! Ukoliko još istrajemo u poslednjem pionisrkom obećanju da ljude delimo samo po tome koliko cene slobodu i mir, i ni po čemu više - NISMO OBRISANI! Čuvajte pionira u sebi. To ne može da škodi.

Ovo ti je dobro, bar za mene.

P. S. Po naslovu pomislih da je tekst o brisanju komentara.
nikolic777 nikolic777 10:42 22.12.2010

Re: Prvi

hvala, budimo pravedni, brišem samo trolove...i one, baš, baš uvrede...
mlekac mlekac 11:37 22.12.2010

Izvini

Ali na Novom Beogradu i dalje postoji ulica Narodnih heroja. I, hvala na pitanju, jos nikom nije palo na pamet da joj menja naziv.

Jesu, u jednom trenutku, ko blesavi menjali nazive skola - ali oni koji su isli u 25. maj, 7 sekretara SKOJ-a ili Lenjina i dalje ih nazivaju starim imenima...

Kao sto ce meni moja OS uvek ostati Pero Popovic Aga, iako duboko postujem gos'n Mihajla Petrovica Alasa cije ime sada nosi.
nikolic777 nikolic777 12:03 22.12.2010

Re: Izvini

Ali na Novom Beogradu i dalje postoji ulica Narodnih heroja. I, hvala na pitanju, jos nikom nije palo na pamet da joj menja naziv.


jeste, ostala je...ima ih jos par...Pariske komune, Omladinskih brigada...
asparagus asparagus 12:04 22.12.2010

Re: Izvini

Postojao je i bul. Avnoja...
Milutin Milošević Milutin Milošević 12:08 22.12.2010

Re: Izvini

Promenili su čak i naziv vrtića "Ana Frank"
mlekac mlekac 12:11 22.12.2010

Re: Izvini

asparagus
Postojao je i bul. Avnoja...

Ne staj na zulj - stanujem u istom, i uz svo postovanje pokojnom premijeru, muka me uhvati kad moram da ispisem adresu. Nema tog obrasca na kome je dovoljno prostora da se napise "Bulevar doktora Zorana Djindjica". Obicno se ugura "Bul. Z. Djindjica", a vidjala sam mastovitije salteruse koje pisu i "Bul. Z. Djin." Ko da sam u Kini! (Usput, on je, inace, stanovao u Narodnih heroja)
nikolic777 nikolic777 12:35 22.12.2010

Re: Izvini

Promenili su čak i naziv vrtića "Ana Frank"

...e, to je,, zaista najstrasnije, o skolskim programima i čitankama da i ne govorimo...
nikolic777 nikolic777 12:37 22.12.2010

Re: Izvini

Postojao je i bul. Avnoja...

važno je da nije postao Bulevar Ratka Mladića, sadašnje ime je u redu i za ponos, takođe!
buba_truba buba_truba 13:01 22.12.2010

Re: Izvini

nikolic777
Postojao je i bul. Avnoja...

važno je da nije postao Bulevar Ratka Mladića, sadašnje ime je u redu i za ponos, takođe!

Izvini, ja sam razumela da je tebi važno da ti nazivi nisu menjani uopšte... a ne - može ako je promena "u redu i za ponos". Jesam li ja nešto pogrešno razumela?
nikolic777 nikolic777 14:21 22.12.2010

Re: Izvini


Izvini, ja sam razumela da je tebi važno da ti nazivi nisu menjani uopšte

ne, tebi odgovara da tako razumeš da bi mogla da manipulišeš....
Jukie Jukie 15:40 22.12.2010

Re: Izvini

mlekac
Kao sto ce meni moja OS uvek ostati Pero Popovic Aga, iako duboko postujem gos'n Mihajla Petrovica Alasa cije ime sada nosi.

Ja sa druge strane ni ne znam ko je bio Pero Popović Aga, ali znam da deca u Alasu ne znaju da je čika Mika bio majstor alas (tj. ekvivalent strukovnog doktora primenjenog rečnog ribarstva) a ne samo nastavnik matematike koji je iz zabave vikendom povremeno postajao pecaroš.

Tako da mislim da u školama treba malo bolje odraditi upoznavanje đaka sa likom i delom ljudi po kojima je škola dobila ime.

... doduše i mi smo pevali školsku himnu u kojoj se pominju "Koštana, Sofka i Mitke, iz knjiga dobri znanci" iako nismo imali pojma ko su ti likovi pošto te knjige nisu za osnovnu školu...
nsarski nsarski 16:40 22.12.2010

Re: Izvini

a ne samo nastavnik matematike koji je iz zabave vikendom povremeno postajao pecaroš.


M.P. Alas je bio jedan od vodecih srpskih matematicara ikad. Studirao kod Poenkarea, Ermita (Hermite) i drugih velikana, bio profesor univerziteta, akademik.
On je bio "samo nastavnik matematike" isto koliko je i Ajnstajn bio "samo sluzbenik" u patentnom zavodu u Bernu.
Bojan Budimac Bojan Budimac 17:07 22.12.2010

Re: Izvini

On je bio "samo nastavnik matematike" isto koliko je i Ajnstajn bio "samo sluzbenik" u patentnom zavodu u Bernu.

Profe
asparagus asparagus 20:19 22.12.2010

Re: Izvini

buba_truba
nikolic777
Postojao je i bul. Avnoja...

važno je da nije postao Bulevar Ratka Mladića, sadašnje ime je u redu i za ponos, takođe!

Izvini, ja sam razumela da je tebi važno da ti nazivi nisu menjani uopšte... a ne - može ako je promena "u redu i za ponos". Jesam li ja nešto pogrešno razumela?


Principi su ocigledno varijabla zavisna od ideologije.
margos margos 23:45 22.12.2010

Re: Izvini

Tako da mislim da u školama treba malo bolje odraditi upoznavanje đaka sa likom i delom ljudi po kojima je škola dobila ime.

Imala sam sreću što su to u mojoj školi dobro odradili - te i danas pamtim himnu škole, datum škole (8.novembar) i osnovne podatke o Drinki Pavlović po kojoj je škola dobila ime.
Odrađivali su tako da smo znali po kome su i sve druge škole dobile imena - makar u našem gradu.
Jukie Jukie 00:00 23.12.2010

Re: Izvini

margos
Tako da mislim da u školama treba malo bolje odraditi upoznavanje đaka sa likom i delom ljudi po kojima je škola dobila ime.Imala sam sreću što su to u mojoj školi dobro odradili - te i danas pamtim himnu škole, datum škole (8.novembar) i osnovne podatke o Drinki Pavlović po kojoj je škola dobila ime.Odrađivali su tako da smo znali po kome su i sve druge škole dobile imena - makar u našem gradu.

Drinka i danas ima organizaciju za primer...
kada bi samo sve ostale škole uzele pelcer
antioksidant antioksidant 12:11 22.12.2010

.

Čak je i 27.mart u "širem centru" postao svojevrsna sramota!
?
mlekac mlekac 12:14 22.12.2010

Re: .

antioksidant
Čak je i 27.mart u "širem centru" postao svojevrsna sramota!
?

Pola ulice je prekrsteno u Kraljice Marije, a pola je ostalo sa nazivom 27. marta. Pri tom je laiku potpuno nejasno gde pocinje jedna a prestaje druga, a kucni brojevi na polovini zgrada, naravno, nisu promenjeni. Ako uzmes u obzir da je to, inace, samo prosuzetak ulice Dzordza Vasingtona, koja je, opet samo produzetak Dusanove - zbrka postaje potpuna!
antioksidant antioksidant 12:17 22.12.2010

Re: .

zbrka postaje potpuna!

pa dobro, jeste mozda sramota sa planerske tacke posmatranja ali to nista ne menja cinjenicu da bi ta situacija bila ista i da se 27. marta zove 1492.
granica 27 marta i kraljice marije je na raskrsnici sa beogradskom tj starine novaka (koje su naravno u nastavku jedna druge - cisto da upotpune zbrku)
mlekac mlekac 12:22 22.12.2010

Re: .

antioksidant
zbrka postaje potpuna!

pa dobro, jeste mozda sramota sa planerske tacke posmatranja ali to nista ne menja cinjenicu da bi ta situacija bila ista i da se 27. marta zove 1492.
granica 27 marta i kraljice marije je na raskrsnici sa beogradskom tj starine novaka (koje su naravno u nastavku jedna druge - cisto da upotpune zbrku)


Pa ista je situacija i sa Zmaj Jovinom koja je, odjednom, prepolovljena da bi se deo vratio Knjeginji Ljubici. Sigurna sam da imamo jos slicnih bisera u gradu.

Kao sto neko negde rece - aman, ako imate visak imena za ulice, pa ima toliko onih sa istim imenom - preimenujte njih! (Znas ono I nova, II nova, da ne pominjem neke koje se nalaze u nekoliko delova grada)
pnbb pnbb 16:13 22.12.2010

Re: .

sa beogradskom tj starine novaka

sto se zapravo produzava u zdravka celara
Dr M Dr M 17:25 22.12.2010

Re: .

sa beogradskom tj starine novaka


sto se zapravo produzava u zdravka celara


...a zavrsava kao Mitropolita Petra.
Goran Vučković Goran Vučković 12:14 22.12.2010

Lako je...

Lako je ovim novim klincima, koje god godište bili.

Lakše nego što je bilo nama?
nikolic777 nikolic777 12:39 22.12.2010

Re: Lako je...


Lakše nego što je bilo nama?


jasno je u kom kontekstu se pominje "lakoća"...
Goran Vučković Goran Vučković 12:45 22.12.2010

Re: Lako je...

jasno je u kom kontekstu se pominje "lakoća"...

Evo konteksta:
Lako je ovim novim klincima, koje god godište bili. Oni se, kao muve za med, lepe za huškačke ideje, hrane teorijama zavere, veruju da je "srBstvo" alibi za sve i u ime njega nastupaju.

Šta je tačno lako "ovim novim klincima"?
antioksidant antioksidant 13:05 22.12.2010

Re: Lako je...

Šta je tačno lako "ovim novim klincima"?

pa da se zalepe za srBstvo

sta ce deca kad je lepljivo
nikolic777 nikolic777 07:49 26.12.2010

Re: Lako je...

Lako je...

Lako je ovim novim klincima, koje god godište bili.


Lakše nego što je bilo nama?


Gorane,
šta ćemo sa prebijenom profesorkom geografije, koja, i posle godinu dana, nakon što je učenik premlatio živi u strahu...Govori o tome kako je "samo jednom oborila učenika na popravnom"...jesu li se, u vreme kada si ti bio učenik profesori ovako pravdali, premlaćivanje da ne pominjem...i komentar, njen lično: "deca nisu više ono što su nekada bila"...
Goran Vučković Goran Vučković 11:14 26.12.2010

Re: Lako je...

Gorane,
šta ćemo sa prebijenom profesorkom geografije, koja, i posle godinu dana, nakon što je učenik premlatio živi u strahu...Govori o tome kako je "samo jednom oborila učenika na popravnom"...jesu li se, u vreme kada si ti bio učenik profesori ovako pravdali, premlaćivanje da ne pominjem...i komentar, njen lično: "deca nisu više ono što su nekada bila"...

Ovaj... kakve veze taj incident ima sa mojim pitanjem? "Ovim novim klincima je lakše, jer mogu da prebijaju profesore"? Ne zvuči baš kao logičan komentar...

Inače, ne sećam se da li je u vreme dok sam ja bio srednjoškolac neki đak pretukao profesora. Ali to ne znači da nije - znači samo da se ne sećam.
seceranac seceranac 13:09 22.12.2010

kradu i na sopstvenim tablama

ti sto su davali imena ulica po svojim ideoloskim praznicima i ljudima su makar sve te ulice sagradili ili obnovili, ovi danasnji se ne trude da stave ni malo boje vec ustede (ukradu procenat) i na tabli sa njihovim imenima.

nikolic777 nikolic777 17:18 23.12.2010

Re: kradu i na sopstvenim tablama

ti sto su davali imena ulica po svojim ideoloskim praznicima i ljudima su makar sve te ulice sagradili ili obnovili



Evo jednog korektnog komentara...pazite, imam mali korektiv, ako vas zanima, jer mi ne delujte kao hejter koji samo traži kako će i gde da proseje gnev,praznici koje pominjete bili su važni, ne svi naravno, jer su označavali datume u antifašističkoj borbi...ja verujem da uviđate važnost te borbe....Međutim, od Miloševića pa sve onako u kontinuitetu zahvaljujući Koštunici, ta borba i njeni datumi su ideologizovani na najpogrešniji način...Komunizam, posebno, njegova varijanta - na delu, daleko je od idealnog, ali mnogo je ljudi poginulo u borbi sa fašistima, mnogo datuma i imena nemaju nikakve veze sa gresima komunizma...Šta nam je kriv Lola Ribar, Moša Pijade, Ivan Milutinović, 27.mart dan bunta proziv pristupa silama zla, toj sramoti sveta, najnižoj tački razuma koja je planeti ostavila Holokaust, Aušvic, Jasenovac...Da ne idem dalje...Filozof Adorno se zapitao: "Ima li smisla pisati poeziju nakon što se svetu dogodio Aušvic" I, sada se sve to briše...Da li je problem da pored Mileševske stoji ulica Lole Ribara? Zašto je samo jednoobraznost poželjna? Da li je svaki partizan bio kriv za nešto, nekakav grešnik, neko koga se treba stideti i precrtati ga?
Goran Vučković Goran Vučković 17:37 23.12.2010

Re: kradu i na sopstvenim tablama

Da li je problem da pored Mileševske stoji ulica Lole Ribara?

Ako baš insistiraš - ali pored Mileševske je možda jednostavnije da ostanu Požarevačka i Sjenička (a popreko Sinđelićeva, Kalenićeva, Petrogradska, Tomaša Ježa, Vojvode Dragomira, Božidara Adžije, Loznička, Kneza od Semberije i Radivoja Koraća). Ne smeta svakako ni tabla Savi Kovačeviću na Kalenić kafani
wukadin wukadin 14:34 22.12.2010

Kao Svet onomad

... mislim na list Svet. I Qrir sam posmatrao u tom fazonu. A fazon je glasio: Dosta je da vidiš naslove i slike.
Ovde naslov nije nešto, sam po sebi, nema pod naslova - ali zato slike. Sve je jasno bejzbolka, Bogdanov, neki demonstranti, pretpostavljam "desničari", "ekstremisti", "huligani", onda demonstranti sa nekim popom (to je, valjda, samo po sebi loše?!) uzdizanje ručice. Istina, kod Bogdanova je verovatno u poznatom ikoničnom stilu, kod drugih je možda i slučajno da liči na neko drugo vozdizanje ručice... (sećam se slike iz fotogalerije sajta cedajovanovic.com gde Čeda i onaj drugi Čeda (Antić) tako vozdižu desnicu ruku na demonstracijama, a Jovanović nosi majcu sa krstom u krugu... naravno, iza je Veliki Reformator koji se smeška). Tome nasuprot pionirska marama i leksikon mitologije. To je izbor, pa dobro vaše pravo... Na sajtu "Pešačanika" Kuzminović je literalno dao veoma selektivne "slike" komunizma i nacionalizma, valjda kako on to "vidi". I onda na kraju veli odabrao bi komunizam "ako baš mora". Njegovo pravo. Kao što je i moje da samo na osnovu slika prosudim o blogu. A da, videh i po neku reč "srBstvo" i tome slično...
Goran Vučković Goran Vučković 14:52 22.12.2010

Averziona terapija

Tome nasuprot pionirska marama i leksikon mitologije. To je izbor, pa dobro vaše pravo...

Što je najgore, to nije "nasuprot", nego "pored". Ne stigneš ni da se identifikuješ sa teško prepoznatljivim "pozitivnim" simbolima koliko brzo skoči na izvitoperene "negativne" simbole, tako da podseća prilično na averzionu terapiju.

Milan se, čini mi se, trudi da nam ogadi naša pionirska sećanja iz detinjstva. Pitam se samo zašto bi tako besmisleno nešto radio.
wukadin wukadin 15:16 22.12.2010

Re: Averziona terapija

Da, u pravu si.
Inače, podele levo-desno su u mnogome prevaziđene, tako bar kažu, osim za same "levičare" i "desničare" koji se sukobljavaju "argumentima" (preko neta verbalnim, kad skupe hrabrosti i onim drugim). I naravno, tu je sam establišment koji koristi ono dividet et impera.

Pa šta je stvarno nasuproti pionirima i svim lepim uspomenama na samoupravni socijalizam? Ajde malo da se ne lažemo... Ono je bila vlast, režim, kako su znali reći. Trajao je 45 godina u nekom "čistom" obliku i još 10 godina smo imali neke repove. Kralj se poredi sa kraljem. Dakle, 1389 i ko god već nisu vlast. Eto, na jednoj slici ih policija hapsi. Ako ciljate na Koštunicu koji je "pisao za Obraz", on već 2 godine nije na vlasti, a nije nikad imao količinu vlasti koju sad ima Tadić. Dakle - režim poredti sa ražimom.

Ono je bio sistem, sled određenih vrednosti. Sada toga nemamo, pa hoćemo li porediti nezadovoljnu i delimično sluđenu omladinu (nije moje da sudim) ili one koji su odgovorni da sad imamo neki sistem, a nemamo ga. Osim ako kleptokratija nije sistem.

Teško je onda naći tako efektivnu sliku koja bi bila kontra slikama ondašnjim. Da pokušam...







Eto obrisanih ljudi. A evo ko ih briše.

nikolic777 nikolic777 23:28 23.12.2010

Re: Kao Svet onomad

kod drugih je možda i slučajno



Možda slučajno? I pop koji im odgovara na to, umesto da im kaže da su se na taj način pozdravljali oni koji su odgovorni za milione života....ma nije vredno komentara
nikolic777 nikolic777 07:06 24.12.2010

Re: Averziona terapija


Eto obrisanih ljudi. A evo ko ih briše.


Slažem se da je ovo strašno, iako je sasvim jasno da su ovi ljudi za tebe samo moneta za potkusurivanje i nadmudrivanje, demagogiju itd. Hajde sad se malo pozabavi obrisanim ljudima devedesetih kada Evropa jeste, itekako imala alternativu...I,kako je moguće da nisi primetio moje pisanje o gubitnicima tranzicije, o poraženima, pa i obrisanima u drugim tekstovima...Beketu, npr. Ili ti nije odgovaralo da primetiš?
alexlambros alexlambros 16:57 22.12.2010

a podele

na sminkere i metalce u odeljenju?

ja bio sminker (Duran Duran, Cyndi Lauper, Nena, Spandau Ballet i ta ekipa) .... a secam se jedne Zorice koja je izjavila da slusa Zoricu Brunclik a mi je svi gledali u cudu, u to vreme to je bila strasna stvar .... odeljenje u skoli gde radim sada lici na Pink Grand audiciju ... sljokice i kineske torbice, spustene farmerke iz kojih vire masni guzovi, od pribora za skolu nose samo mobilni telefon ... a ima ih koji ne znaju gde je Jadransko more ... mislim, generalno, nemaju nikakvu prostorno vremensku orijentaciju, kao da su u kutiji rasli ... tuznoooo
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:49 22.12.2010

Re: a podele

alexlambros
na sminkere i metalce u odeljenju?

ja bio sminker (Duran Duran, Cyndi Lauper, Nena, Spandau Ballet i ta ekipa) .... a secam se jedne Zorice koja je izjavila da slusa Zoricu Brunclik a mi je svi gledali u cudu, u to vreme to je bila strasna stvar .... odeljenje u skoli gde radim sada lici na Pink Grand audiciju ... sljokice i kineske torbice, spustene farmerke iz kojih vire masni guzovi, od pribora za skolu nose samo mobilni telefon ... a ima ih koji ne znaju gde je Jadransko more ... mislim, generalno, nemaju nikakvu prostorno vremensku orijentaciju, kao da su u kutiji rasli ... tuznoooo


Mi bre išli u osnovnu školu sa jednom od ćerki ZB, pola razreda je bilo zacopano u nju (ćerku, ne ZB), potpuno nevezano za to ko je šta slušao.

Ne razumem samo što se buniš oko mobilnih. Eno moj kum celu svoju laboratoriju u Sijetlu tera iz kafića iznad Botaničke bašte u Beogradu, sa matlab aplikacijom za iPhone. Deca prate moderne trendove u nauci i tehnologiji i pripremaju se za poslove budućnosti .

Bojan Budimac Bojan Budimac 18:09 22.12.2010

Re: a podele

Mi bre išli u osnovnu školu sa jednom od ćerki ZB

Srki, ko ti je (bre) ZB?
predatortz predatortz 18:22 22.12.2010

Re: a podele

a podele
na sminkere i metalce u odeljenju?



Ček, ček

Bilo je i nas pankera. Da uđe u zapisnik...
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:32 22.12.2010

Re: a podele

Bojan Budimac
Mi bre išli u osnovnu školu sa jednom od ćerki ZB

Srki, ko ti je (bre) ZB?


Pa (Z)orica (B)runclik, narafski . To je bilo dok je još imala vilu u mom prigradskom naselju, posle se preselila u Nemanjinu (ili Nušićevu, ne sećam se više). Odvela i ćerke
Bojan Budimac Bojan Budimac 18:45 22.12.2010

Re: a podele

Pa (Z)orica (B)runclik, narafski

Pa nikad mi ona ne bi pala na pamet
Odvela i ćerke

Saučestvijem u tvom dečačkom bolu.
nikolic777 nikolic777 19:13 22.12.2010

Re: a podele

sljokice i kineske torbice, spustene farmerke iz kojih vire masni guzovi, od pribora za skolu nose samo mobilni telefon



...jao svega je bilo, pa air maxovi, metalni kaiševi, levis 501...to zaslužuje poseban esej...ovo za Jadransko more je više nego tužmo, rasli su u jezivoj kulturnoj, mentalnoj izolaciji...
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:25 22.12.2010

Re: a podele

Bojan Budimac
Pa (Z)orica (B)runclik, narafski

Pa nikad mi ona ne bi pala na pamet
Odvela i ćerke

Saučestvijem u tvom dečačkom bolu.


Pretpostavljam da ti je na pameti stalno Zbignjev Bžežinski, te i ja saučestvujem u tvojim patnjama
antioksidant antioksidant 19:34 22.12.2010

Re: a podele

ova?

Bojan Budimac Bojan Budimac 19:38 22.12.2010

Re: a podele

srdjan.pajic
Bojan Budimac
Pa (Z)orica (B)runclik, narafski

Pa nikad mi ona ne bi pala na pamet
Odvela i ćerke

Saučestvijem u tvom dečačkom bolu.


Pretpostavljam da ti je na pameti stalno Zbignjev Bžežinski, te i ja saučestvujem u tvojim patnjama

Zbig ne živi u Beogradu, pa mi ni on nije pao na pamet Idi (bre) Srki, iznenadio bi se koliko mašiš... no, nema veze, nastavi, zabavno je...
shumska shumska 19:56 22.12.2010

Re: a podele

je više nego tužmo, rasli su u jezivoj kulturnoj, mentalnoj izolaciji...

да.
i sad im politikanti ili pamfletičari razni - samo prilepe etiketu - kako samo znaju za srBstvo, žderu teorije zavera i nemaju pojma...
ovo je tako puno stereotipa, da ja reči nemam.
razumem da ste , eventualno, imali neku početnu, polaznu ideju za text . pionirsku zakletvu. i umesto da blog o tome bude - ne. nema pionira i suštine ideologije pionirske zakletve - nego Bogdanov, Amfiloije, Koštunica, naravno.
fale doduše - Srebrenica i Hitler.
p.s. vidi se kako ste ovaj blog, pre dobijanja autorske opcije, posetili - ukupno - tri ili četri puta...
Unfuckable Unfuckable 21:01 22.12.2010

Re: a podele

odeljenje u skoli gde radim sada lici na Pink Grand audiciju ... sljokice i kineske torbice, spustene farmerke iz kojih vire masni guzovi, od pribora za skolu nose samo mobilni telefon ... a ima ih koji ne znaju gde je Jadransko more ... mislim, generalno, nemaju nikakvu prostorno vremensku orijentaciju, kao da su u kutiji rasli ... tuznoooo

Hajd' da ne ulazim u tvoj mizerni pedagoški doprinos, pošto odeljenje definitivno i ne može da izgleda bolje od morona u seljački raskopčanoj trenerci i najlon kupaćim gaćama debelo uvučenim u metrodepiliranu stražnjicu, koji izgleda kao da je iz nekog lošeg estradno - pečalbarskog magazina ispao.
Pitam se, pitam naravno, jer posle ovako bljutavog komentara mi i ne preostaje ništa drugo - da li bi tvom sofisticiranom oku ugodnije bilo da, umesto tog užasnog prizora koji opisuješ, ugleda zategnute, lijepo izvajane pubertetske stražnjice (oba pola) zaogrnute u Luj Vuton, Dolče i Gabana (& others), tj da li bi to, uz saznanje da su u pitanju deca koja su (a kako bi?) proputovala bar "pola Evrope" u tim mladim godinama te videla i mnoga druga mora a ne samo Jadransko (jer to je conditio sine qua non dobrog ukusa i manira, očito), umanjilo iskompleksirani veliki prezir sasvim očigledno dubokog nerazumevanja, kojim polivaš sve te klince sve vreme?
ps: htedoh reći, svaka čast Onome ko je tebi takvom dozvolio da radiš s decom
Jukie Jukie 22:09 22.12.2010

Re: a podele

Unfuckable
odeljenje u skoli gde radim sada lici na Pink Grand audiciju ... sljokice i kineske torbice, spustene farmerke iz kojih vire masni guzovi, od pribora za skolu nose samo mobilni telefon ... a ima ih koji ne znaju gde je Jadransko more ... mislim, generalno, nemaju nikakvu prostorno vremensku orijentaciju, kao da su u kutiji rasli ... tuznoooo Haj'd da ne ulazim u tvoj mizerni pedagoški doprinos, pošto odeljenje definitivno i ne može da izgleda bolje od morona u seljački raskopčanoj trenerci i najlon kupaćim gaćama debelo uvučenim u metrodepiliranu stražnjicu, koji izgleda kao da je iz nekog lošeg estradno - pečalbarskog magazina ispao.Pitam se, pitam naravno, jer posle ovako bljutavog komentara mi i ne preostaje ništa drugo - da li bi tvom sofisticiranom oku ugodnije bilo da, umesto tog užasnog prizora koji opisuješ, ugleda zategnute, lijepo izvajane pubertetske stražnjice (oba pola) zaogrnute u Luj Vuton, Dolče i Gabana (& others), tj da li bi to, uz saznanje da su u pitanju deca koja su (a kako bi?) proputovala bar "pola Evrope" u tim mladim godinama te videla i mnoga druga mora a ne samo Jadransko (jer to je conditio sine qua non dobrog ukusa i manira, očito), umanjilo iskompleksirani veliki prezir sasvim očigledno dubokog nerazumevanja, kojim polivaš sve te klince sve vreme?ps: htedoh reći, svaka čast Onome ko je tebi takvom dozvolio da radiš s decom

Ja ne vidim da je to rečeno. Deca u školi treba da nose normalnu odeću tipa obične farmerke, obična jakna i duks. Zašto uvek polarizacija hillbilly - "nobles" snob?
Unfuckable Unfuckable 22:43 22.12.2010

Re: a podele

pa znaš kako, to što ti nešto ne vidiš ne znači da ne postoji, ako me razumeš.

Uzgred, veoma bi mi drago bilo da malo pobliže definišeš "obične" farmerke, "običnu" jaknu i "običan" duks, to će biti baš zabavno.
Je l' na to ide i običan šlem ili može po volji?
Čizme, tike (gumenjaci, ko voli)?
Ako su tike, koji su brendovi dozvoljeni tj "obični", ili bi moglo da se etablira neki "Serbia" brend kao onaj što imamo prilike videti na skoro pa nemasnoj guzici koja se kerebeči na avataru citiranog prosvetnog neradnika

I, da li misliš da neko ko na ovako prezriv način vidi decu oko sebe (uredno im odmeravajući guzove), zaista treba i da radi s decom?
Meni nekako pre liči da je zreo za višemesečni kurs kontrole besa, što bi sasvim lepo moglo da kompenzuje i malo poljoprivrednog bavljenja na nekoj od plantaža PKB-a, tu bi bio daleko korisniji (a i bezopasniji)


var2:
Deca u školi treba da nose normalnu odeću tipa obične farmerke, obična jakna i duks.

Misliš - kao da su svi iz iste kutije?
Jukie Jukie 23:16 22.12.2010

Re: a podele

Unfuckable
pa znaš kako, to što ti nešto ne vidiš ne znači da ne postoji, ako me razumeš.Uzgred, veoma bi mi drago bilo da malo pobliže definišeš "obične" farmerke, "običnu" jaknu i "običan" duks, to će biti baš zabavno. Je l' na to ide i običan šlem ili može po volji? Čizme, tike (gumenjaci, ko voli)? Ako su tike, koji su brendovi dozvoljeni tj "obični", ili bi moglo da se etablira neki "Serbia" brend kao onaj što imamo prilike videti na skoro pa nemasnoj guzici koja se kerebeči na avataru citiranog prosvetnog neradnika I, da li misliš da neko ko na ovako prezriv način vidi decu oko sebe (uredno im odmeravajući guzove), zaista treba i da radi s decom? Meni nekako pre liči da je zreo za višemesečni kurs kontrole besa, što bi sasvim lepo moglo da kompenzuje i malo poljoprivrednog bavljenja na nekoj od plantaža PKB-a, tu bi bio daleko korisniji (a i bezopasniji)var2:
Deca u školi treba da nose normalnu odeću tipa obične farmerke, obična jakna i duks.Misliš - kao da su svi iz iste kutije?


Pa izvini, deca u školi ne treba da se oblače kao prostitutke u bordelu. Dakle, treba da imaju pokrivena ramena, stomake i zadnjicu. Ima MILION kombinacija odeće kojima se to može postići.

Ne znam gde su se brendovi pojavili u celoj toj priči (opet ta polarizacija hillbilly-snob). Neka zaboga imaju bilo kakvu odeću na sebi koja pokriva seksualne atribute.

A mogla bi i deca malo da rade na plantaži za kaznu pa da im više ne pada na pamet da sablažnjavaju pošten svet delovima tela koji izgledaju kao sočno belo prasence pre nego što ode na ražanj. Ne verujem da bi ta deca bila bogzna koliko oduševljena da ja krenem da im šetam po školi talasajući golom slaninicom sa bokova. Što bi mi ostali morali njih da trpimo?
Goran Vučković Goran Vučković 23:36 22.12.2010

Re: a podele

A mogla bi i deca malo da rade na plantaži za kaznu pa da im više ne pada na pamet da sablažnjavaju pošten svet delovima tela koji izgledaju kao sočno belo prasence pre nego što ode na ražanj. Ne verujem da bi ta deca bila bogzna koliko oduševljena da ja krenem da im šetam po školi talasajući golom slaninicom sa bokova. Što bi mi ostali morali njih da trpimo?

Izvini, jesi li ti stvarno prosvetni radnik (mislio sam da se odnosi na alexlambros-a)? Ako jesi, zvuči kao da bi ti promena posla prijala...
Jukie Jukie 00:08 23.12.2010

Re: a podele

Goran Vučković
Izvini, jesi li ti stvarno prosvetni radnik (mislio sam da se odnosi na alexlambros-a)? Ako jesi, zvuči kao da bi ti promena posla prijala...

Pa prijala mi je. A i ja sam mislio da se odnosilo na alexlambrosa.
blogovatelj blogovatelj 01:50 23.12.2010

Re: a podele

secam se jedne Zorice koja je izjavila da slusa Zoricu Brunclik a mi je svi gledali u cudu, u to vreme to je bila strasna stvar


Ja sam isto tako bio u šoku kad su mi u drugoj srednje promenio školu i u novom odeljenju dve školske drugarice rekle da slušaju Ljubu Aličića (Ili je možda bio Savo Radusinović ili Šerif Konjović)
Unfuckable Unfuckable 06:28 23.12.2010

Re: a podele

Pa izvini, deca u školi ne treba da se oblače kao prostitutke u bordelu. Dakle, treba da imaju pokrivena ramena, stomake i zadnjicu. Ima MILION kombinacija odeće kojima se to može postići.

pa izvini ti ali deci je u prirodi da u tim godinama malo ne poštuju pravila: može škola (sa sve prosvetnim radnicima, pa čak i takvima kao što si ti i onaj tvoj najlon-kolega) da donese propis o garderobi i da se zahteva da se to poštuje.
Ok, ima mali keč u toj celoj priči onda: neko bi to morao da sprovodi, da kontroliše, da reaguje, radi svoj posao, a ne da pljuje - e tu već naslućujem problem i posrtanje.

A mogla bi i deca malo da rade na plantaži za kaznu pa da im više ne pada na pamet da sablažnjavaju pošten svet delovima tela koji izgledaju kao sočno belo prasence pre nego što ode na ražanj. Ne verujem da bi ta deca bila bogzna koliko oduševljena da ja krenem da im šetam po školi talasajući golom slaninicom sa bokova.

Hmda, kao što pomislih za onog iznad osujećenog agresivca bez adekvatne terapije da bi ga trebalo držati podalje od dece, i ovo je simptomatično i sasvim dostojno jednog Hanibala Lektora.
Iskreno se nadam da bar ti ne radiš s decom jer...
Što bi mi ostali morali njih da trpimo?

već i ovo brkanje pojmova "ko - je - tu - zbog - koga" samo po sebi
(bez onog balavljenja gore nad slaninicom i naticanja na "ražanj" ) dovoljno govori koliko si promašio Ustanovu

ps: nego, nekako mi promakao odgovor na ono moje pitanje odozgo -
da li misliš da neko ko na ovako prezriv način vidi decu oko sebe (uredno im odmeravajući guzove), zaista treba i da radi s decom?

(sada je ono već prošireno u "sočnu belu prasad" i "ražanj", naravno)
Bili Piton Bili Piton 17:06 23.12.2010

Re: a podele

blogovatelj
secam se jedne Zorice koja je izjavila da slusa Zoricu Brunclik a mi je svi gledali u cudu, u to vreme to je bila strasna stvar


Ja sam isto tako bio u šoku kad su mi u drugoj srednje promenio školu i u novom odeljenju dve školske drugarice rekle da slušaju Ljubu Aličića (Ili je možda bio Savo Radusinović ili Šerif Konjović)


U moje doba jedina je podela bila na Smak i Dugme, i tu smo, priznajem, kao Smakovci bili jedna Mila () i ja protiv sviju
blogovatelj blogovatelj 17:32 23.12.2010

Re: a podele

mogla bi i deca malo da rade na plantaži za kaznu pa da im više ne pada na pamet da sablažnjavaju pošten svet delovima tela koji izgledaju kao sočno belo prasence pre nego što ode na ražanj


Izvini, jesi li ti stvarno prosvetni radnik (mislio sam da se odnosi na alexlambros-a)? Ako jesi, zvuči kao da bi ti promena posla prijala...


Ja mislim da bi neko iz ministarstva prosvete morao da reaguje na ovo i da on/ona dobije otkaz. Pod hitno.
blogovatelj blogovatelj 17:35 23.12.2010

Re: a podele

kao Smakovci bili jedna Mila () i ja protiv sviju


Al si ti mator
U moje vreme bili rokeri - pankeri - metalci - sminkeri i ove dve pomenute ljaljanke...
Klasno raslojavanje - pocelo je novo vreme da se nazire...
Jukie Jukie 19:22 23.12.2010

Re: a podele

blogovatelj
Ja mislim da bi neko iz ministarstva prosvete morao da reaguje na ovo i da on/ona dobije otkaz. Pod hitno.

Potpuno se slažem. Gde se sakupljaju potpisi za peticiju?
nikolic777 nikolic777 23:17 23.12.2010

Re: a podele


razumem da ste , eventualno, imali neku početnu, polaznu ideju za text . pionirsku zakletvu


Zakletva je analizirana, ali ne znam sa koliko pažnje ste čitali, ukoliko ste uopšte čitali

fale doduše - Srebrenica i Hitler.

ovo neka ide vama na čast
nikolic777 nikolic777 23:19 23.12.2010

Re: a podele


I, da li misliš da neko ko na ovako prezriv način vidi decu oko sebe (uredno im odmeravajući guzove), zaista treba i da radi s decom?


Ko ima prezriv odnos?
Jesi li ti svestan šta pričaš uopšte?
nikolic777 nikolic777 23:21 23.12.2010

Re: a podele



Pa izvini, deca u školi ne treba da se oblače kao prostitutke u bordelu.


apsolutno
freehand freehand 23:24 23.12.2010

Re: a podele

nikolic777

I, da li misliš da neko ko na ovako prezriv način vidi decu oko sebe (uredno im odmeravajući guzove), zaista treba i da radi s decom?


Ko ima prezriv odnos?
Jesi li ti svestan šta pričaš uopšte?

Ajao!
Pravićeš ti Freehanda od blata, pazi šta ti kažem!
shumska shumska 03:30 24.12.2010

Re: a podele

nikolic777

razumem da ste , eventualno, imali neku početnu, polaznu ideju za text . pionirsku zakletvu


Zakletva je analizirana, ali ne znam sa koliko pažnje ste čitali, ukoliko ste uopšte čitali

fale doduše - Srebrenica i Hitler.

ovo neka ide vama na čast

ako je potrebno potvrditi još jednom, evo - da, čitala sam text, baš kao i text zakletve.
da, neka meni ide na čast - tu je bitan kontekst, a sledeća rečenica kaže kako se vidi vaša dosadašnja upućenost u blog b92 pre dobijanja autorske opcije.
naime na temu Srebrenice i Hitlera se dosta diskutovalo ovde...
kao i o Bogdanovu, Amfilohiju, Vojislavu Koštunici
Unfuckable Unfuckable 06:19 24.12.2010

Re: a podele

nikolic777

I, da li misliš da neko ko na ovako prezriv način vidi decu oko sebe (uredno im odmeravajući guzove), zaista treba i da radi s decom?


Ko ima prezriv odnos?
Jesi li ti svestan šta pričaš uopšte?


Ona dva drugara - prosvetara iznad koji kroz iskeženi prezir u deci oko sebe (deci koju uče nečemu, da bude još tragičnije) vide samo kineski bofl, masne guzice, belu prasad koju treba naticati na ražanj i slaninu.

Iako ti je trebalo skoro 24 sata da u ovom moru komentara to uopšte primetiš, ipak ta mala razmena ne mora da te obavezuje na ispoljavanje po svaku cenu (pa i toga da ispadneš glup u društvu) a naročito ne na ovakvo testiranje moje i okolnih inteligencija.
Tako da (da skratim malo) pitanje o "svesnosti" nije dobro adresirano, probaj pred ogledalom.
nikolic777 nikolic777 06:24 24.12.2010

Re: a podele

Ona dva drugara - prosvetara iznad koji kroz iskeženi prezir u deci oko sebe (deci koju uče nečemu, da bude još tragičnije) vide samo kineski bofl, masne guzice, belu prasad koju treba naticati na ražanj i slaninu.


Tuga, i to, golema...ponor inteligencije...
NNN NNN 10:53 24.12.2010

Re: a podele

odeljenje u skoli gde radim sada lici na Pink Grand audiciju ... sljokice i kineske torbice, spustene farmerke iz kojih vire masni guzovi, od pribora za skolu nose samo mobilni telefon ...
Znači šminkeri
blogovatelj blogovatelj 00:09 25.12.2010

Re: a podele

Potpuno se slažem. Gde se sakupljaju potpisi za peticiju?


Izvinjavam se, mislio sam na sud. Za sud ne treba peticija.
Zanima me ako ovoliko mrznje nosis prema deci u sebi, zasto uopste radis kao prosvetni radnik?!
gedza.73 gedza.73 19:43 22.12.2010

Brein vošing

Hteo sam kod Jelice da ostavim komentar, ali sam bio u gužvi. Tvoj blog me naveo na razmišljanje. Ne preterano zahtevno.
Sigurno te ne interesuje moj stav ali da ga ja ipak napišem. Može?
Muka mi je od te nostalgije za krofnama, trešanjama, idealnom životu u prošlosti.
Bilo, pa prošlo.
Mnogo si različitih priča povukao.
Gledaj komunizam ovako. To ti je deda koji je krao kokoške, a otac pljačkao kioske a sad se plkjačkaju banke. A unuk kuka za nostalgičnim vremenima kad je jeo pržena jaja, a decu nadničara koji su nadničili za hranu zove džiberima.

Za mene niko nije džiber dok se ne dokaže suprotno.

U sutomoru su me terali da pevam kako svako naše polje bojno znade koje sirogojno, a na takmičenjima iz astronomije sam morao da znam koliko je štenadi imao tito. Beš keplerove zakone kome to još treba.
MARLJIVOSTI I ODGOVORNOSTI, POŠTOVANJU, VERNOSTI, LOJALNOSTI I ISKRENOSTI, ISTINSKOM PATRIOTIZMU (ne i nacionalizmu - povodom toga pročitajte tekst Džordža Orvela, da ne tražite, postavljen je na sajtu Peščanika) KOSMOPOLITIZMU I ANTIFAŠIZMU!

Ja mogu za sebe reći da sam neka vrsta blesavog liberala. Kakve veze imaju komunizam i peščanik sa lliberalizmom i demokratijom, aman.
Nekako ispada da su naglasniji zagovornici demokratiji komunisti. To, bre, nema veze sa mozgom.

Lenijna je finansirao A. PArvus trgovac oružjem i lihvar, zajedno sa nemačkom vladom. Kad su komunisti došli em su pobili pola stanovništva, em su poljačkali em su poklonili nemcima teritoriju i još platili reparaciju.
A naši su bili na školovanju kod rusa.
Sve su to opasne vibracije, sve je to sj..o u mozak.

Esi ti čito još nešto od Orvela? Ili samo čitaš Šelspira. Nešto je i Orvel pisao o tom idealnom vremenu 'gde svako radi ono što hoće'. Malo je samo bilo kažnjivo kad više razmišljaš svojom glavom. Očas posla dobiješ apartman kod O Brajena, čini mi se.

Klinci ništa ne valjaju? Ti si bio super a oni su fašisti. Da te podsetim da je Evropski parlament valjda nekom rezolucijom osudio komunističke režime.
To što je tebi bilo lepo. što si se brčkao u makarskoj, što su ti roditelji bili trudbenici(a ne radnici) i niko se nije bunio ne znači da je to vreme bilo idealno. Ne najgore ali daleko od idealnog.

CENITI SVE LJUDE SVETA KOJI SE ZALAŽU ZA SLOBODU I MIR!

Daj mi, molim te, neki primer kakve su izjave spram trulog zapada postojale u to vreme prosperiteta i tolerancije.

Na stranu moje mišljenje o pojedinim sveštenicima, mislim da demokratija podrazumeva poštivanje verskih prava.

shumska shumska 20:01 22.12.2010

Re: Brein vošing

Gedzo -
blogovatelj blogovatelj 01:58 23.12.2010

Re: Brein vošing

Muka mi je od te nostalgije za krofnama, trešanjama, idealnom životu u prošlosti.


I uopšte nije ni bio idealan. Nego su autoru bloga tako rekli...



Inače, ovo je cenzurisana pesma... Jer drugačije nije mogla biti izdata...
To je ono srećno vreme o kome autor zna iz osamnaeste ruke...

Evo i naslova iz tog vremena...

mlekac mlekac 03:40 23.12.2010

Re: Brein vošing

gedza.73
Hteo sam kod Jelice da ostavim komentar, ali sam bio u gužvi. Tvoj blog me naveo na razmišljanje. Ne preterano zahtevno.
Sigurno te ne interesuje moj stav ali da ga ja ipak napišem. Može?
Muka mi je od te nostalgije za krofnama, trešanjama, idealnom životu u prošlosti.
Bilo, pa prošlo.


Jao, gos'n Gedzo, pa nemoj tako...

Zar si zaboravio zasto je bio idealan? Jer smo bili mladji - nista drugo. A tresnje i krofne dodju kao ukras. Mada, ako se secam, za tebe bolje da spremimo neke pristojnije kolace?

Dotle:
gedza.73 gedza.73 07:47 23.12.2010

Re: Brein vošing

mlekac
gos'n Gedzo

Zar si zaboravio zasto je bio idealan? Jer smo bili mladji - nista drugo. A tresnje i krofne dodju kao ukras.

U pravu si. Samo je glupo natrljavati klincima na nos kako smo mi idealni, najlepši, najpošteniji i šta sve ne naj.
Sećaš se našeg vremena i komentara onih baba i deda
-Iju, vidi ga kako je iscepan-a i prljav-a i šta sluša. Da li ga vide roditelji.
Deca k'o deca. Prave gluposti, traže svoje mesto i sebe.
Ima ekstrema u ponašanju i devojčica i dečaka ali generalno i nisu loša.
uz lepo vaspitavanje, ne i osuđivanje, sve to dodje na svoje.
Unfovi komentari gore su vrlo britki i istiniti.
blogovatelj
Muka mi je od te nostalgije za krofnama, trešanjama, idealnom životu u prošlosti.

I uopšte nije ni bio idealan. Nego su autoru bloga tako rekli...

Autoru bloga mnogo pričaju. Mogao bi, za promenu, da malo razmišlja svojom glavom a ne da prepisuje tudje frustracije.



nikolic777 nikolic777 08:21 23.12.2010

Re: Brein vošing

U pravu si. Samo je glupo natrljavati klincima na nos kako smo mi idealni, najlepši, najpošteniji i šta sve ne naj.


Ne mogu da verujem da si ovako razumeo tekst...ja samo uporedjujem dva sistema vrednosti, dva načina odrastanja, dve kulture, dve pozicije u svetu...I, naravno, ni jedno ni drugo ne važi za sve "klince" ni ovog ni onog vremena...Govorim o tome da tada nije bilo "naše gnevne dece".., svega što danas gledamo...
wukadin wukadin 10:24 23.12.2010

Re: Brein vošing

ja samo uporedjujem dva sistema vrednosti, dva načina odrastanja, dve kulture, dve pozicije u svetu...


Ako je ono sa pionirskim maramama bio vladajući sistem vrednosti, ova "gnevna deca" to nisu, pa ne može da se poredi, barem ne ako gnev posmatraš čisto politički (i ideološki, dodao bih). Ja sad mogu biti ciničan, pa da kažem - uveri me da je tako i uživaću
Međutim, onaj sistem vrednosti je bio obavezujući, samim tim većinski. Jerbo su "ogromna većina", da kažemo praktično svi, bili pioniri. Naravno, postojao je i bunt, usmeren prema tom sistemu i na taj način kreiran. Jer kad se protiviš nečemu i to nešto te oblikuje. Ja se, recimo, sećam da smo gađali Titovu sliku kredama, novčanice od 5.000 din zvali "mrtvaci", a kasnije smo sa uživanjem čitali "Poglede". Reč je o kraju osamdesetih, dakle bunt je imao odlike nacionalizma. Verovatno je i ranije bilo tako, kada su hapšeni ljudi zbog slavljenja Srpske Nove godine, a profesor se plašio da će dobiti otkaz ako mu đak pomene da slavi slavu (pričao Peđa Isus o tome).
Ja mogu da shvatim razliku u odnosu prema materijalnom vs. duhovnom. Vidim tako su i neki čitaoci shvataili, pa se upleli oko uniformi i oblačenja. Da, nekad je bio stav "džiber je ima para". Komunista ili antikomunista, tako je postavljao stvari. A to su deca često kupila od roditelja. I ko je imao nije se time obično razmetao, što je delimično licemerno, a delimično dobro. Antikomunisti su često imali sličan stav svojim protivnicima spram odnosa "idealizma" i "materijalizma" - iako je vladajuća ideologija bio "dijalektički materijalizam" slavili su se ideali.
Sad je drugačije, i o tome se može pričati. Ovde vidim slike Bogdanova i nekih popova i nemušti tekst, što bi trebalo nešto da sugeriše. A sugeriše samo autorovu ideološku opciju. Pošteno bi bilo priznati dve stvari:
1) Ta prevlast materijalnog nije samo u Srbiji
2) To i nema veze mnogo sa politikom ili ti ideologijom, što kaže sa "srBstvom".
Dalje, smatram neprihvatljivim tako generalizovati celu generaciju. Koliko znam "omladinu" (eh, stari se kad ih već tako zovem ko deda neki ) primećujem sledeće reakcije na društvene okolnosti:
1) Pokušaj "hvatanja voza", preko stranaka i "nevladinih" organizacija. To je konjukturno, isplati se...
2) Gnevno reagovanje - ima onoga što je opisano. Ponavljam, to reagovanje smatram uglavnom "apolitičnim", a tek kad ima povoda postaje dominantno političko
3) Povlačenje, često na "dno lanca ishrane" kako deca cinično kažu - klinci znaju biti nemilosrdni
4) Pokušaj da se ipak ponaša "normalno" da se drži starih dobrih vrednosti (pa onda ne budi konzervativan...)
5) .... (dodajte sami, ja ne pretendujem na kompletnu listu)
nikolic777 nikolic777 10:36 23.12.2010

Re: Brein vošing


Ja sad mogu biti ciničan, pa da kažem - uveri me da je tako i uživać


Tvoja pitanja su sama sebi cilj...ja upravo napisah da se ni jedno ni drugo ne bi trebalo generalizovati...ovaj tekst govori o odrastanju, on nije apologija komunizma, odnosno svih njegovih "primenjenih" aspekata...
"gnevna deca", vi znate na koga se misli, odnosno ko lomi gradove u ime svog gneva, nikada nisu i ne mogu biti "apolitična", jer su izmanipulisana ideologijom, ali ta ideologija ide iz srca odrđenih političkih krugova...
"džiber je imao para" - potpuno pogrešno, hteo sam reći da se mi nismo razlikovali po modelima mobilnih telefona, patika, nisamo čeznuli za vitnovima i gabanama...Sistem jeste bio većinski, i imao je brojne nedostatke, to niko ne spori...Ja ne idealizujem, ne pričam bajke...jednostavno poredim dva modela odrastanja...
wukadin wukadin 12:54 23.12.2010

Re: Brein vošing

Ma jeste, ti sve lepo znaš, verovatno i zašto je omladina gnevna, i koliki procenat omladine je gnevan. Tvoja blogovska pojava je sama sebi cilj, tako je verovatno "projektovano" u startu, svesno ili ne - da ne ulazim u to. E sad što je tvoja pojava postala i nepresušni izvor inspiracije, to je već drugi padež, ja se lepo na kraju svakog svog romana zahvalim neprijateljima na inspiraciji. Jer ko bi me bolje inspirisao od onoga ko služi Sauronu (globalizaciji, amerikanizmu) i to još naziva "slobodom", razmeće se Orvelom sve na sajtu "Peščanika" (pogledaću, nema frke, verujem da su bar relativno verodostojno preveli/preneli).

Over-and-Out
(samo za ovu priliku, ako hoćeš da me se rešiš što se tiče svojih blogova, znaš već...)

p.s. Ko kaže da sam ja nešto pitao? Da me čitaš iole dobro ne bi video ni jedan znak pitanja. Nema ja šta tebe da pitam sve mi je jasno...
mlekac mlekac 13:50 23.12.2010

Re: Brein vošing

gedza.73
mlekac
gos'n Gedzo

Zar si zaboravio zasto je bio idealan? Jer smo bili mladji - nista drugo. A tresnje i krofne dodju kao ukras.

U pravu si. Samo je glupo natrljavati klincima na nos kako smo mi idealni, najlepši, najpošteniji i šta sve ne naj.

Htedoh da ti okacim slicku, ali zbog copyrighta moram da stavim samo linak.

Bili Piton Bili Piton 17:12 23.12.2010

Re: Brein vošing

wukadin
Ja se, recimo, sećam da smo gađali Titovu sliku kredama


Nije to ništa, naš je Tita bio upljuvan čitavo vreme od petog do osmog razreda osnovne (to je bilo vreme kad su u modi bile duvaljke, to jest prazne cevi od hemijskih olovki, dok su municija bile vlažne grudvice od papira). Glavna zabava na dosadnim časovima.
blogovatelj blogovatelj 17:40 23.12.2010

Re: Brein vošing

U pravu si. Samo je glupo natrljavati klincima na nos kako smo mi idealni, najlepši, najpošteniji i šta sve ne naj.


Dok si mlad, smetaju ti matori.
Kada omatoris, smetaju ti mladji.
Drago mi je da jos nisam mator, deca mi ne smetaju uopste, kakva su da su. Makar svi slusali Karleusu ili Stetlanu iz Zitoradju...
Matorost i dzangrizavost je mentalna, a ne vremenska kategorija...
nikolic777 nikolic777 23:10 23.12.2010

Re: Brein vošing

Na stranu moje mišljenje o pojedinim sveštenicima, mislim da demokratija podrazumeva poštivanje verskih prava.



A gde to ona nisu bila poštovana?
I, šta ćemo sa pravima ateista danas?
nikolic777 nikolic777 23:11 23.12.2010

Re: Brein vošing

Nema ja šta tebe da pitam sve mi je jasno...


Zašto si onda uopšte ovde?
nikolic777 nikolic777 23:13 23.12.2010

Re: Brein vošing

Deca k'o deca. Prave gluposti, traže svoje mesto i sebe.

ajde ako mogu da prave gluposti kod tate i mame malo, a ne demoliranjem grada, iživljavanjem nad ljudima i ostalo...
wukadin wukadin 09:10 24.12.2010

Re: Brein vošing

Bili Piton

wukadinJa se, recimo, sećam da smo gađali Titovu sliku kredamaNije to ništa, naš je Tita bio upljuvan čitavo vreme od petog do osmog razreda osnovne (to je bilo vreme kad su u modi bile duvaljke, to jest prazne cevi od hemijskih olovki, dok su municija bile vlažne grudvice od papira). Glavna zabava na dosadnim časovima.



E da!
Bila je i ona apolitična verzija sa urnisanjem plafona. Zalepiš pljuvačkom malo maltera za šibicu, zapališ šibicu, baciš na plafon, i tokom procesa sagorijevanja (što bi reko Rambo) ...
wukadin wukadin 09:11 24.12.2010

Re: Brein vošing

nikolic777
Nema ja šta tebe da pitam sve mi je jasno...Zašto si onda uopšte ovde?


Da tebi pojasnim
nikolic777 nikolic777 09:15 24.12.2010

Re: Brein vošing


Da tebi pojasnim


Duhovito:)
veronika_kojen veronika_kojen 21:36 22.12.2010

...

Videh sad da ste mi se obraćali na nekom vašem prethodnom blogu, te ću morati (s obzirom da mi ne pada na pamet da vam šaljem pp) da prekršim obećanje da neću više postovati kod vas. Rekli ste mi da ne brinem, a ja vam moram uzvratiti iskrenom brigom s obzirom da ste napisali samo sedam blogova u prošla dva dana. Da niste bolesni? Ide sad ova sezona, grip i to...

Nego, dok sam već tu, da izvedem zaključke iz ovih škrabotina:

-romantičnije je kad su vam usta brljava od senfa i kinder lade, nego, recimo, od kečapa i kinder buena

-ondašnja deca su učila,radila i poštovala starije, a ova današnja su kumovi,ubice i nacoši koji će vas zaklati za veš-mašinu

-hrišćani su zapravo pokrali deset božijih zapovesti od partizana

-popovi bi na krštenjima trebali da pevaju pionirsku zakletvu

-nije prihvatljiv nikakav pakt, ako u pitanju nije NATO

-nemate gde da stavite slike iz Makarske, trenutno menjate tapete

-često ugazite u pseća govna jer ste zauzeti prebrojavanjem Rusa u nazivima ulica

-Žukovski i kompanija su tako out, treba dati ulicu Jeleni Karleuši

-extra se uzbudjujete dok čitate pionirsku zakletvu

Jesam li nešto propustila?

I ja ne mogu da prihvatim činjenicu da me baš nikako nema u kamenju


Ni ja, iskreno. Barem biste imali auditorij sličnog spisateljskog kapaciteta.
nikolic777 nikolic777 06:47 23.12.2010

Re: ...

treba dati ulicu Jeleni Karleuši


Veronika mila,
drago mi je da ste ponovo tu...
Jelena Karleuša, koju vi uvedoste u priču, trebala bi biti moje godište, pa samim tim i - pionirka!
Specijalno za vas, pisacu o njoj, u ime vaseg povratka mojim pisanjima...
ružno je ovo o izmetu i ulicama...ne govorim ja o Rusima generalno, ne budite površni....
i, za kraj, ne bih sa vama o kapacitetima, ni o potencijalima čak....:)
nikolic777 nikolic777 07:04 23.12.2010

Re: ...


-često ugazite u pseća govna jer ste zauzeti prebrojavanjem Rusa u nazivima ulica


Veronika, meni strasno smeta što nemamo više Generala Ždanova, Maršala Tolbuhina,Bulevar Crvene armije... ne znam da li ste upućeni u to kom narodu pomenuti pripadaju...
još jednom - čitajte sa željom da pročitate i polemišete, a ne da hejtujete po svaku cenu
wukadin wukadin 13:16 23.12.2010

Re: ...

Pa jes, to je politički korektno.
I što reče onomad poslanički kandidat LDP-a "i tu treba da prestane svaka saradnja sa Rusima"
wukadin wukadin 13:13 23.12.2010

Naša besna deca

DKCB
21.12.2010.
U četvrtak, 23.12, u 18:30 u Dečjem kulturnom centru Beograda (bivši Dom pionira, Takovska 8) četvrta po redu interaktivna tribina, ovoga puta na temu manipulacije medija.


Sa beogradskim srednjoškolcima razgovaraju Teofil Pančić (Vreme), Svetlana Lukić (Peščanik) i Milica Jovanović (e-novine).

Na prethodnim tribinama su u burnim raspravama sa publikom učestvovali: Vladimir Arsenijević, Marko Vidojković, Stevan Filipović, Ivan Kuzminović i Dubravka Stojanović.

Urednice ovog programa za mlade su Irena Javorski i Ivana Tabori.

Peščanik.net, 21.12.2010.


Krenuo ja da tražim Orvela, i onda rekoh ovo moram da prenesem - jače je od mene. Mislim da kad "našu besnu decu" bude "napao" ovakav spoj lepote & pameti (barok) biće verovatno još bešnja.
Ali nema veze, kad su čeljad besna, kuća (ni)je tesna
nikolic777 nikolic777 14:32 23.12.2010

Re: Naša besna deca

Sa beogradskim srednjoškolcima razgovaraju Teofil Pančić (Vreme), Svetlana Lukić (Peščanik) i Milica Jovanović (e-novine)


Divno! Konacno nesto pametno, neko civilizovan da porazgovara sa tom decom! Da im objasni mehanizme maniplulacije i demagogije o čemu i govori ovaj tekst!
I nemoj da vređaš sa svojim "spojevima", zadrži svoje estetske(?) parametre za sebe, etičke smo kroz komentare već videli!
Goran Vučković Goran Vučković 14:44 23.12.2010

Re: Naša besna deca

Sa beogradskim srednjoškolcima razgovaraju Teofil Pančić (Vreme), Svetlana Lukić (Peščanik) i Milica Jovanović (e-novine).

Eh još kad bi Zoran Ćirjaković bio tu, bilo bi interesantnije
mlekac mlekac 15:03 23.12.2010

Re: Naša besna deca

wukadin


Krenuo ja da tražim Orvela, i onda rekoh ovo moram da prenesem - jače je od mene. Mislim da kad "našu besnu decu" bude "napao" ovakav spoj lepote & pameti (barok) biće verovatno još bešnja.
Ali nema veze, kad su čeljad besna, kuća (ni)je tesna


Au! Ovo ce da bude...

blogovatelj blogovatelj 17:48 23.12.2010

Re: Naša besna deca

neko civilizovan da porazgovara sa tom decom!


Bolestan komentar, definitivno. Drugi su divljaci?
Tvrdim da nema fasistickijih razmisljanja nego liberalno-drugosrbijanskih.
Vjerica Radeta je mala maca za njih.
freehand freehand 15:27 23.12.2010

piskaralo prevaziđenih ideja

Nikoliću, prevazišao si sebe! Ovakav galimatijas poluideja, ovoliko patetike (koja te je obasjala u Rovinju), ovolika količina isprazne pretencioznosti...
Pa dvojku ne bi dobio kod Danice, moje profesorke srpskog u osnovnoj. Žena omutavila pričajući nam kako je ponavljanje fraza upokojenje jezika i duše...
Stvarno si pionir.
Bane.
P.S. Šta će sa slikama oni koji su bili u Bugarskoj ili Turskoj?
wukadin wukadin 15:48 23.12.2010

Re: piskaralo prevaziđenih ideja

E stvarno si ko lik na avataru. Dobro de, neko i to mora da bude...
A koje su tvoje ideje, Nikolic se bar na nesto lozi (i on je "nacionalista" u smislu koji je Orvel naveo u pomenutom edeju). E sad, treba biti Orvel da bi se odrzala ekvidistanca i artikulisale ideje. Za ono prvo je prosao mnoga mesta od kolonijalne policije u Indiji do Spanskog gradjanskog rata. Za ono drugo (artikulaciju) - pa bio je Orvel. Dakle(m), ako nisi na visini zadatka onda si samo pod***avalo, ili ono sto ti rekoh u jednoj diskusiji ranije. OK, vest si u tome, no ima tu i dijalektickog prelaska kvantiteta u kvalitet.
freehand freehand 16:44 23.12.2010

Re: piskaralo prevaziđenih ideja

wukadin
E stvarno si ko lik na avataru. Dobro de, neko i to mora da bude...
A koje su tvoje ideje, Nikolic se bar na nesto lozi (i on je "nacionalista" u smislu koji je Orvel naveo u pomenutom edeju). E sad, treba biti Orvel da bi se odrzala ekvidistanca i artikulisale ideje. Za ono prvo je prosao mnoga mesta od kolonijalne policije u Indiji do Spanskog gradjanskog rata. Za ono drugo (artikulaciju) - pa bio je Orvel. Dakle(m), ako nisi na visini zadatka onda si samo pod***avalo, ili ono sto ti rekoh u jednoj diskusiji ranije. OK, vest si u tome, no ima tu i dijalektickog prelaska kvantiteta u kvalitet.

A baš moraš da me denunciraš? Da sam bezidejan?
nikolic777 nikolic777 17:26 23.12.2010

Re: piskaralo prevaziđenih ideja

Ovakav galimatijas poluideja, ovoliko patetike (koja te je obasjala u Rovinju), ovolika količina isprazne pretencioznosti...


Freehand-e, vi znate za galimatijas? Počeću da vas shvatam ozbiljno, još malo...Divno, radujem se

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana