Društvo| Roditeljstvo

Srpkinjica jedna mala sv Savi!

angie01 RSS / 18.01.2011. u 15:19

believe or not!

Prchkam juche neshto po kuhinji i satavljam u glavi pristup  (ne)milom poslovnom saradniku, znate ono-koga je moliti, nije ga srditi- i trudim se da to nema neki prelazni uticaj na hranu, jer se ona pravi s ljubavlju.

Protrchi mi tu mladunac i neshto pevushi ez juzuel, no primetim ja ovako udaljena, da to nije saund iz njegovog repertoara i zbog tog grebanja sklonim zastor iza koga se dogovaram i nachuljim ushi.

Pazi kad su i rechi u tom mumlanju neke chudne, vec mi padaju na pamet deca iza zgrade sa svojim kreacijama i onim rechima i namestim pitomo lice da ga na prevaru nateram da mi otpeva novu pesmicu, pa cemo onda natenane da razgovaramo.

I nasedne dete, (inache rodjeni kozer), eto sigurne publike za njega.

Otpeva on, al najozbiljnije, nishta se ne smeshka, nema doskochica dece iz dvorishta, samo se meni dize kosa,  jer ne kapiram ko je mogao da ga nauchi takvoj pesmi i zashto.

a evo pesme:

Malo se prisaberem i mirno ga pitam odakle mu to.

Kaze, spemaju u shkoli za sv Savu.

Progutam knedlu sa ziletima i rekoh dobro, jer drugachije mogu samo da ga zbunim.

Kako da mi odgovori zashto je izbor bash ovakav za priredbu povodom shkolske slave i ko je to odobrio ?!

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ne razumem ideju da se mala deca u shkoli uche ovakvim pesmama, gde im je objashnjeno da crvena boja u zastavi njihove zemlje sibolizuje prolivenu krv na Kosovu, onom istom koje je izgubljeno u nemilim ratovima I oko koga se vodi neubedljiva nespretna politika zbog koje su opet neka druga deca ugrozena.

I kakve veze ovakav tekst ima sa sv Savom, shkolom I dechijim uchenjem I vaspitanjem?

Pored onoliko lepih, pouchnih I plemenitih pesama, indoktrinirati male pametne mozgove koji sve upijaju, pesmom koju chetnici pevaju na svom ravnogorskom poselu I to u shkoli je nedopustivo!



Komentari (230)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Jukie Jukie 15:22 18.01.2011

Joj ja se plašim i da kliknem na taj klip

Tako da nemam komentar na njega
angie01 angie01 15:35 18.01.2011

Re: Joj ja se plašim i da kliknem na taj klip

pa sad vidi kako je bilo meni-jer sam ga otvorila!
spadalo92 spadalo92 17:25 18.01.2011

Re: Joj ja se plašim i da kliknem na taj klip

Jukie
Tako da nemam komentar na njega

Ja se ne plašim da kliknem ali svejedno nisam. Ne plašim se, takođe, i da gurnem nos u septičku jamu, ali svejedno, ni to nisam nikada uradio. Nekako mi je neprijatno...
angie01 angie01 17:32 18.01.2011

Re: Joj ja se plašim i da kliknem na taj klip

Nekako mi je neprijatno...


e, Spadalo-legendo!
antioksidant antioksidant 15:28 18.01.2011

text

Srpkinjica jedna mala
pod Kosovo cvece brala
u tri boje venac vila
pa se njime zakitila.

Crvena je krvca bila
pod Kosovo sto se lila
zato crven boju nosim
i sa njom se ja ponosim

Plavo nebo ko sloboda
ideal je srpskog roda
zato plavu boju nosim
i sa njom se ja ponosim

Belim mlekom majka mila
i mene je zadojila
zato belu boju nosim
i sa njom se ja ponosim!

Jedan venac,tri su boj
trobojnica srpska to je
crveno,plavo i belo
s njom se dici Srpstvo celo!

edit: sad sam i odslusao pesmu
ne preporucujem
(inace, jedan od redovnijih je bila na seseljovim mitinzima - da li je nikolic sada pusta ne znam)
mlekac mlekac 15:38 18.01.2011

Re: text

antioksidant
Srpkinjica jedna mala
pod Kosovo cvece brala
u tri boje venac vila
pa se njime zakitila.

Crvena je krvca bila
pod Kosovo sto se lila
zato crven boju nosim
i sa njom se ja ponosim

Plavo nebo ko sloboda
ideal je srpskog roda
zato plavu boju nosim
i sa njom se ja ponosim

Belim mlekom majka mila
i mene je zadojila
zato belu boju nosim
i sa njom se ja ponosim!

Jedan venac,tri su boj
trobojnica srpska to je
crveno,plavo i belo
s njom se dici Srpstvo celo!

edit: sad sam i odslusao pesmu
ne preporucujem
(inace, jedan od redovnijih je bila na seseljovim mitinzima - da li je nikolic sada pusta ne znam)


Da l' ja tripujem il' je postojala neka pesma slicnog naslova od J.J. Zmaja?
antioksidant antioksidant 15:39 18.01.2011

Re: text

Da l' ja tripujem il' je postojala neka pesma slicnog naslova od J.J. Zmaja?

ne mogu naci autora

edit: cini mi se da si u pravu. pesma i lici na romantizam 19. veka.
uklapa se u sadasnje svetosavske priredbe ali izvedba na linkovanom tjubu je...
angie01 angie01 15:48 18.01.2011

Re: text

Da l' ja tripujem il' je postojala neka pesma slicnog naslova od J.J. Zmaja?


veoma moguce,..al izvini za namenu!
angie01 angie01 15:49 18.01.2011

Re: text

uklapa se u sadasnje svetosavske priredbe


mislish da se uklapa?
mlekac mlekac 15:51 18.01.2011

Re: text

angie01
Da l' ja tripujem il' je postojala neka pesma slicnog naslova od J.J. Zmaja?


veoma moguce,..al izvini za namenu!

Ma kapiram te potpuno, angie.
Mi idemo popodne ove nedelje - bas da vidim kad se vrati dal' su i njih ucili nesto takvo.

Inace, ja bih, najiskrenije, progovorila koju sas uciteljicom, cisto da saznas odakle da od silnih pesama o Sv. Savi uce bas TU???
antioksidant antioksidant 15:52 18.01.2011

Re: text

angie01
uklapa se u sadasnje svetosavske priredbe


mislish da se uklapa?

u potpunosti
s tim sto ja ne kazem da se slazem sa takvom indoktrinacijom u skolama
imam tu nesrecu da poslednjih nekoliko godina moram da gutam svavkakve nepodobstine kojim pune glavu deci jer "kako se reaguje na ovakve stvari, a da se ne ugrozi dete?"
angie01 angie01 16:01 18.01.2011

Re: text

mislish da se uklapa?


u potpunosti



AO- nishta od sarme!
antioksidant antioksidant 16:05 18.01.2011

Re: text

hajde za sarmu da se potrudim da pojasnim - uklapa se u danasnje trendove. ja ne podrzavam. nije iznenadjenje sto uce ovakve stvari. u tom smislu se uklapa. na zalost
Biljana 77 Biljana 77 16:41 18.01.2011

Re: text

odakle da od silnih pesama o Sv. Savi uce bas TU???

Ali ovo nije o Sv. Savi? Ili ja ne umem da izvučem skriveno značenje?
G r o f G r o f 16:48 18.01.2011

Re: text

Inace, ja bih, najiskrenije, progovorila koju sas uciteljicom,


Ta opcija ne postoji u majčici Srbiji.
Moja sestra radi kao profesorica u Hrvatskoj i kaže da su roditelji spremni da je rastrgaju zbog pogrešno ispravljenog zareza.
Ne mogu se pohvaliti sa ogromnim brojem roditeljskih sastanaka na kojim sam bio ali sa nekolicine kojima sam prisustvovao, ovde u Srbiji, vučem traume.
Npr. škola ima višak nastavnika ruskog i deca moraju učiti ruski. Kad sam ukazao na tu glupost roditelji su me gledali kao da sam lud.
Pop koji predaje veronauku organizuje sa učenicima proteste i kamenovanje nekim manjih verskih zajednica. Ukažem na to. Zamalo nisu kamenovali i mene.
Direktor napravi dil sa turističkom agencijom i deca plaćaju izlet po trostrukoj ceni. Uprem prstom. Roditelji ćute kao zaliveni. Pokunjim se kao crna ovca i pustim sve niz vodu...

A pomenuta pesmica...hahahahhaah.
Pa verujem da se 80% roditelja oduševljva njenim dubokoumnim sadržajem i porukom.
angie01 angie01 16:52 18.01.2011

Re: text

Ali ovo nije o Sv. Savi? Ili ja ne umem da izvučem skriveno značenje?


nije o sv Savi!

(jedino skriveno znachenje je u uchenju pelonazma na neobichan nachin-srpkinjca, pa josh mala!)
uros_vozdovac uros_vozdovac 16:55 18.01.2011

Re: text

antioksidant

(inace, jedan od redovnijih je bila na seseljovim mitinzima - da li je nikolic sada pusta ne znam)


Ne znam jel je Nikolić pušta, a da je slušao godinama - slušao je. E tugo i nostalgijo, a mi smo nekad imali mitinge i slušali:



I sad pazi ovo Nikolić mejnstrim a ja marginalac. Pa stvarno jebg...
Goran Vučković Goran Vučković 16:56 18.01.2011

Re: text

Crvena je krvca bila
pod Kosovo sto se lila
zato crven boju nosim
i sa njom se ja ponosim

Jel ovo mađarska verzija?
angie01 angie01 16:59 18.01.2011

Re: text

Ne znam jel je Nikolić pušta,


:)))))))))))))))
ana_radmilovic ana_radmilovic 17:03 18.01.2011

Re: text

antioksidant
hajde za sarmu da se potrudim da pojasnim - uklapa se u danasnje trendove. ja ne podrzavam. nije iznenadjenje sto uce ovakve stvari. u tom smislu se uklapa. na zalost


I ja sam za sarmu. Mislim, evo da dam mali doprinos zavijanju :)



Huči buči Sutjeska, KRV PLIVA PO NJOJ! (to sam ja pevala u mojoj OŠ "Sava Kovačević".)
Što je najluđe, čak i volim tu pesmu (ovo je i lepa obrada - sad, ja rekla, pa šta košta da košta :)

EDIT: sve je isto, samo se imena menjaju

OPET EDIT: malo me zeza net pa ne videh seriju komentara pre mog Save :)
uros_vozdovac uros_vozdovac 17:07 18.01.2011

Re: text

ana_radmilovic

EDIT: sve je isto, samo se imena menjaju



A ja mislio na greškama se uči. Pih naivan ja. A ti mala Radmilovićka, duguješ mi odgovor, da znaš da ću te proganjam za njega.
Goran Vučković Goran Vučković 17:08 18.01.2011

Re: text

Huči buči Sutjeska, KRV PLIVA PO NJOJ!

A ono:

Kiše jesenje po grobu su lile,
bure snježne kosti mu raznjele,
iz krvi rumene,
Husinjskog rudara,
crvena je šuma prolistala.

Dopunska provokacija: Džoni

natasavb natasavb 17:11 18.01.2011

Re: text

ana_radmilovic
Huči buči Sutjeska, KRV PLIVA PO NJOJ! (to sam ja pevala u mojoj OŠ "Sava Kovačević".)
Što je najluđe, čak i volim tu pesmu (ovo je i lepa obrada - sad, ja rekla, pa šta košta da košta :)

Ana ti si jos dobro prosla.
Ja isla u OS I.G. KOvacic. Mislim da smo bili postedjeni u I i II, ali vec u III razredu smo morali Jamu znati napamet.

EDIT: sve je isto, samo se imena menjaju


Da. Na zalost.
angie01 angie01 17:11 18.01.2011

Re: text

Huči buči Sutjeska, KRV PLIVA PO NJOJ! (to sam ja pevala u mojoj OŠ "Sava Kovačević".)
Što je najluđe, čak i volim tu pesmu (ovo je i lepa obrada - sad, ja rekla, pa šta košta da košta :)


al je to bar imalo nekog smisla- pesma o narodnom heroju chije ime nosi shkola!
ana_radmilovic ana_radmilovic 17:12 18.01.2011

Re: text

Goran Vučković


Dopunska provokacija: Džoni



Aiii!
Ček da nađem, mislim da ima i gori Džoni
ana_radmilovic ana_radmilovic 17:13 18.01.2011

Re: text

uros_vozdovac
ana_radmilovic

EDIT: sve je isto, samo se imena menjaju



A ja mislio na greškama se uči. Pih naivan ja. A ti mala Radmilovićka, duguješ mi odgovor, da znaš da ću te proganjam za njega.


Pitanje je bilo od čega/koga bežim :) I umesto da lepo sa mnom, sad ćeš još i ti da me proganjaš. Eh, Svevišnji, ima l' mira pod kapom nebeskom :)

P.S.

Odgovoriću ti, samo da smislim :)
angie01 angie01 17:16 18.01.2011

Re: text

Dopunska provokacija: Džoni


meni ovo mnogo lepa pesma!
ana_radmilovic ana_radmilovic 17:16 18.01.2011

Re: text

angie01
Huči buči Sutjeska, KRV PLIVA PO NJOJ! (to sam ja pevala u mojoj OŠ "Sava Kovačević".)
Što je najluđe, čak i volim tu pesmu (ovo je i lepa obrada - sad, ja rekla, pa šta košta da košta :)


al je to bar imalo nekog smisla- pesma o narodnom heroju chije ime nosi shkola!


Ama isto neki heroj, isto neka škola, deca, pevanje o krvi... samo druga tema (mislim muzička tema, ne sadržaj)
uros_vozdovac uros_vozdovac 17:17 18.01.2011

Re: text

ana_radmilovic


P.S.

Odgovoriću ti, samo da smislim :)


ma ok je nego te zekim...
ana_radmilovic ana_radmilovic 17:18 18.01.2011

Re: text

natasavb

Ja isla u OS I.G. KOvacic. Mislim da smo bili postedjeni u I i II, ali vec u III smo morali Jamu znati napamet.



Pa i mi smo morali, nedužni, da znamo Jamu napamet. Svako je morao (nedužan) da zna jamu napamet. A i Krvavu bajku.
angie01 angie01 17:20 18.01.2011

Re: text

Pitanje je bilo od čega/koga bežim :)


od ovakvih pitanja!
angie01 angie01 17:24 18.01.2011

Re: text

Pa verujem da se 80% roditelja oduševljva njenim dubokoumnim sadržajem i porukom.


da znash da je vrlo moguce-,..... sada me malo ohrabrili blogeri svojim pristupom!

Hvala vam shto me razumete- najiskrenije,..bash me pogodilo ovo, mislisla sam da su deca ipak zashticenija!
Jukie Jukie 17:25 18.01.2011

Re: text

G r o f
Pop koji predaje veronauku organizuje sa učenicima proteste i kamenovanje nekim manjih verskih zajednica. Ukažem na to. Zamalo nisu kamenovali i mene.

To je trebalo valjda miliciji da se prijavi i zaštitniku prava građana
Goran Vučković Goran Vučković 17:27 18.01.2011

Re: text

Jamu znati napamet.

E to je hard core:

Krv je moje svjetlo i moja tama.
Blazenu noc su meni iskopali
Sa sretnim vidom iz ocinjih jama:
Od kaplja dana bijesni oganj pali
Krvavu zjenu u mozgu, ko ranu.
Moje su oci zgasle na mom dlanu.

Sigurno jos su treperile ptice
U njima, nebo blago se okrenu:
I cutao sam, krvavo mi lice
Utonulo je s modrinom u zjenu:
Na dlanu oci zrakama se smiju
i moje suze ne mogu da liju.


Horor
angie01 angie01 17:31 18.01.2011

Re: text

Ama isto neki heroj, isto neka škola, deca, pevanje o krvi...


pa dobro- to je bilo pionirisanje,...ne smesh nishta, nego kako kazu u komteJu,
al mi sada deluje, da se vishe pazilo na neke stavri,...a i brata/sestro, vidi koliko je vremena proshlo-je l sad ovo bolja buducnost, majkumunjegovu?
Jukie Jukie 17:31 18.01.2011

Re: text

Goran Vučković
Jamu znati napamet.E to je hard core:
Krv je moje svjetlo i moja tama.Blazenu noc su meni iskopaliSa sretnim vidom iz ocinjih jama:Od kaplja dana bijesni oganj paliKrvavu zjenu u mozgu, ko ranu.Moje su oci zgasle na mom dlanu.Sigurno jos su treperile pticeU njima, nebo blago se okrenu:I cutao sam, krvavo mi liceUtonulo je s modrinom u zjenu:Na dlanu oci zrakama se smijui moje suze ne mogu da liju.Horor


Ima i onaj deo "sad ubih mrtvu majku"

Dok je pokušavao da se iskobelja napolje ispod leševa, pojavila se druga ista takva osoba koja je počela da ga davi, štagod, i on je udavi, i posle joj opipa lice i ustanovi da je to neka starica.
angie01 angie01 17:35 18.01.2011

Re: text

E to je hard core:



ovde se radi o nizim razredima osnovne shkole!

mislim da se Jama uchila mnooogo kasnije!
freehand freehand 17:36 18.01.2011

Re: text

Goran Vučković
Huči buči Sutjeska, KRV PLIVA PO NJOJ!

A ono:

Kiše jesenje po grobu su lile,
bure snježne kosti mu raznjele,
iz krvi rumene,
Husinjskog rudara,
crvena je šuma prolistala.

Dopunska provokacija: Džoni


SAmo, Vučko, što nije svako pominjanje krvi i kostiju morbidno, niti mu je svrha ista.
angie01 angie01 17:41 18.01.2011

Re: text

Ima i onaj deo "sad ubih mrtvu majku"


idi bre, ja i danas imam tikove od


STOJANKE MAJKE KNEZOPOLJKE i Malog Radojce-ono sa klincima pod noktima i vatrica na grudima.


Krvavu bajku su vec radili- i dete mi bllo zblanuto nedelju dana,..pa shto ih nisu spasili partizani, pa shto nisu pobegli, pa,...mislim, zar nije malo rano?!

krkar krkar 17:41 18.01.2011

Re: text

Goran Vučković
Jamu znati napamet.

E to je hard core:

Krv je moje svjetlo i moja tama.
Blazenu noc su meni iskopali
Sa sretnim vidom iz ocinjih jama:
Od kaplja dana bijesni oganj pali
Krvavu zjenu u mozgu, ko ranu.
Moje su oci zgasle na mom dlanu.

Sigurno jos su treperile ptice
U njima, nebo blago se okrenu:
I cutao sam, krvavo mi lice
Utonulo je s modrinom u zjenu:
Na dlanu oci zrakama se smiju
i moje suze ne mogu da liju.


Horor


Horor je povod a Jama je poezija, vrhunska, osećaji, strast, bol, etika, ljubav...

Ne sećam se u kom se to razredu učilo ali sigurno nije u trećem ili tako nekom. Deca bi sa 13-14 godina trebalo da budu sasvim zrela da to shvate. Ili treba da pravimo kretene koji će do punoletstva da pevaju o leptirićima, kolibrićima i mami?

Porazno je i ponižavajuće u isti blog staviti Kovačića i Abraševića i ideje, ideale, uverenja, iskrenost, strast prave poezije i ovih primitivnih loših propagandnih pesmuljaka iz radionice nepismenog šovenskog polusveta.

Hajde da se dogovorimo, ako je većina dece zrela da sa 17 godina polaže vozački ispit i jebe se sa 14 - zar onda ne bi trebalo da bude zrela i da spoznaje život u istom tom dobu?
ana_radmilovic ana_radmilovic 17:46 18.01.2011

Re: text

angie01
E to je hard core:



ovde se radi o nizim razredima osnovne shkole!

mislim da se Jama uchila mnooogo kasnije!


Pa nije Endži, bre, ja učila u osnovnoj. PURE HOROR
Na Drini ćupriju imali smo u nekom 6. razredu - i kako da dete od 12tak godina čita detaljan opis nabijanja na kolac.
To nema veze s ideologijom nego s idotskim sistemom školstva
Bili Piton Bili Piton 17:50 18.01.2011

Re: text


"Jama" je u moje vreme bila u planu i programu petog osnovne, ako se ne varam. Ili šestog. Nipošto u mladjim razredima.

A jedino što su nas terali da znamo napamet je bila Stojanka majka, toga se pouzdano sećam jer je nas nekoliko nastavnica izbacila s časa što smo se kliberili na ono "sva tri ste mi na sisi ćapćala".
ana_radmilovic ana_radmilovic 17:51 18.01.2011

Re: text

krkar
Ili treba da pravimo kretene koji će do punoletstva da pevaju o leptirićima, kolibrićima i mami?

I to je tačno. Jama je horor, i poezija - ok. Krvava bajka je (moj ukus) samo horor. Ono što ne shvatam (eto, meni je pesma o Savi Kovačeviću lepa, kao što rekoh) je sledeće: da li se ovde radi o idologiji ili o ukusu. Ako se radi o ukusu, slažem se - ona pesma o Savi i devojčici je odvratna. Kao i mnoge druge, a koje su pamfleti nepismenih i antitalentovanih autora sa svih "strana".
Ako pričamo o morbidnosti i pominjanju krvi a u velikih dela - onda mislim da se "Na Drini ćuprija" ne čita sa 12 godina. Može, ali krivo se shvati.
Goran Vučković Goran Vučković 17:52 18.01.2011

Re: text

Porazno je i ponižavajuće u isti blog staviti Kovačića i Abraševića i ideje, ideale, uverenja, iskrenost, strast prave poezije i ovih primitivnih loših propagandnih pesmuljaka iz radionice nepismenog šovenskog polusveta.

Pa hoćeš Bećkovićem malo da prošaramo, ako nacionalizmu fali poetskog kvaliteta?
ana_radmilovic ana_radmilovic 17:54 18.01.2011

Re: text

Goran Vučković
Porazno je i ponižavajuće u isti blog staviti Kovačića i Abraševića i ideje, ideale, uverenja, iskrenost, strast prave poezije i ovih primitivnih loših propagandnih pesmuljaka iz radionice nepismenog šovenskog polusveta.

Pa hoćeš Bećkovićem malo da prošaramo, ako nacionalizmu fali poetskog kvaliteta?

Dakle - ipak je do ideologije, ne do ukusa :)
krkar krkar 17:54 18.01.2011

Re: text

Ako pričamo o morbidnosti i pominjanju krvi a u velikih dela - onda mislim da se "Na Drini ćuprija" ne čita sa 12 godina. Može, ali krivo se shvati.


Slažem se da se ne čita sa 12 jer se ne shvati.

Samo, ja zaista ne znam kad se šta od ovoga uči. To treba da proceni i odredi neko ko je za to stručan. Ali ne da se ne uči zato što je "grozno" i "surovo" i "krvavo" i štatigajaznam. Nikako nisam za kretenizaciju dece.
krkar krkar 17:56 18.01.2011

Re: text

Pa hoćeš Bećkovićem malo da prošaramo, ako nacionalizmu fali poetskog kvaliteta?


Šaraj čime hoćeš, samo ti je Bećković isto tanak po pitanju poetskog kvaliteta, udarila mu je odavno krvava pena na pesnička usta pa baljezga.

Probaj Dučića, na primer.
Goran Vučković Goran Vučković 17:58 18.01.2011

Re: text

Probaj Dučića, na primer.

Meni su ti 19-vekovni malo demode

Pomenut je čika Jova Zmaj, beše ono nehigijensko "celivanje gusala" negde
ana_radmilovic ana_radmilovic 18:11 18.01.2011

Re: text

Goran Vučković
Probaj Dučića, na primer.

Meni su ti 19-vekovni malo demode

Pomenut je čika Jova Zmaj, beše ono nehigijensko "celivanje gusala" negde


A Laza Kostić? Nastasijević? Nešto tako... za promenu (19, početak 20og v. da ne sitničarimo)
Gospodja Klara Gospodja Klara 18:12 18.01.2011

Re: text

Deca bi sa 13-14 godina trebalo da budu sasvim zrela da to shvate. Ili treba da pravimo kretene koji će do punoletstva da pevaju o leptirićima, kolibrićima i mami?


Usuđjujem se da pomislim da onaj koji je sposoban da peva himne životu, stvaranju, lepoti, ljubavi i prirodi nije kreten već - Čovek.

Deca od 13-14 godina bi trebalo da budu zrela da shvate - šta? Da je život ništa drugo nego nasilje i razaranje, da ogrube od cinizma pre nego što su i zavirili u to kosmičko čudo i da se lagano spremaju za Apokalipsu?


jebe se sa 14


Ma da, zreo čovek ne mari za jeftine eufemizme kao što su: vodi ljubav sa 14, ima aktivan seksualni život sa 14, ima seks sa 14 i sl.

Aj sad lepo ti malo kupiš kompas i bon-ton i povučeš se u neku zen-baštu da razmisliš malo o... svemu.


natasavb natasavb 18:15 18.01.2011

Re: text

krkar
Goran Vučković
Jamu znati napamet.

E to je hard core:

Krv je moje svjetlo i moja tama.
Blazenu noc su meni iskopali
Sa sretnim vidom iz ocinjih jama:
Od kaplja dana bijesni oganj pali
Krvavu zjenu u mozgu, ko ranu.
Moje su oci zgasle na mom dlanu.

Sigurno jos su treperile ptice
U njima, nebo blago se okrenu:
I cutao sam, krvavo mi lice
Utonulo je s modrinom u zjenu:
Na dlanu oci zrakama se smiju
i moje suze ne mogu da liju.


Horor


Horor je povod a Jama je poezija, vrhunska, osećaji, strast, bol, etika, ljubav...

Ne sećam se u kom se to razredu učilo ali sigurno nije u trećem ili tako nekom. Deca bi sa 13-14 godina trebalo da budu sasvim zrela da to shvate. Ili treba da pravimo kretene koji će do punoletstva da pevaju o leptirićima, kolibrićima i mami?

Porazno je i ponižavajuće u isti blog staviti Kovačića i Abraševića i ideje, ideale, uverenja, iskrenost, strast prave poezije i ovih primitivnih loših propagandnih pesmuljaka iz radionice nepismenog šovenskog polusveta.

Hajde da se dogovorimo, ako je većina dece zrela da sa 17 godina polaže vozački ispit i jebe se sa 14 - zar onda ne bi trebalo da bude zrela i da spoznaje život u istom tom dobu?



Ti se ne secas, ali ja se secam i kao sto rekoh, vec u III razredu smo je ucili, jer sam isla u OS I.G.K.

A poredjenje nije bilo ni na konto poezije, ni ideja, vec toga kako neke stvari ipak nije primereno decu uciti, a i kako su se samo likovi promenili, a mnoge stvari ostale iste.

Btw odakle ti da se vecina dece jebe sa 14?
Ja eto bas imam prilike da se dosta druzim sa decom tog uzrasta i tvdrim da nije tako.
A i zivot se ne mora spoznavati kroz ucenje ovakvih stvari.

Al' ovu strasnu bol vec nisam ceko:
Krvnik mi rece:"Zgnjeci svoje oci!"
Obezumljen sam skoro preda nj kleko,
Kad grc mi saku gustom sluzi smoci;
I vise nisam nista cuo, znao:
U bezdan kao u raku sam pao.



Ima boljih nacina.


krkar krkar 18:19 18.01.2011

Re: text

Ma da, zreo čovek ne mari za jeftine eufemizme kao što su: vodi ljubav sa 14, ima aktivan seksualni život sa 14, ima seks sa 14 i sl.

Aj sad lepo ti malo kupiš kompas i bon-ton i povučeš se u neku zen-baštu da razmisliš malo o... svemu.


Za početak - imati seks na srpskom ne može. Može da se ima grba, može da se ima loša reputacija, mogu da se imaju nove patike i male boginje ali seks - e to baš ne može. Opet, neću te upućivati da kupiš pravopis ni stilistiku - da si osećala potrebu verovatno bi ih dosad i bez mog saveta kupila.

Napisao sam tačno ono što sam mislio: većina današnje dece od 14 se samo jebu. Imaju ko rupicu ko Đokicu pa - ajde Đokicu u rupicu. Još su oni koji pritom nisu ni pijani ni drogirani bolji deo populacije. Ljubav je dosta retka pojava. Delimično zato što ih mi nismo naučili šta je ljubav. Niti smo ih naučili mnogo čemu što je trebalo. Oni su manje krivi ali više ispaštaju.
krkar krkar 18:22 18.01.2011

Re: text

Ti se ne secas, ali ja se secam i kao sto rekoh, vec u III razredu smo je ucili, jer sam isla u OS I.G.K.

A poredjenje nije bilo ni na konto poezije, ni ideja, vec toga kako neke stvari ipak nije primereno decu uciti, a i kako su se samo likovi promenili, a mnoge stvari ostale iste.


Verujem ti. To je stvarno prerano, čist zločin prema deci. Iz ideoloških pobuda.


Btw odakle ti da se vecina dece jebe sa 14?
Ja eto bas imam prilike da se dosta druzim sa decom tog uzrasta i tvdrim da nije tako.
A i zivot se ne mora spoznavati kroz ucenje ovakvih stvari.


I ja. I moja iskustva su drugačija.
natasavb natasavb 18:33 18.01.2011

Re: text

I ja. I moja iskustva su drugačija.


Iskustva ili slusas price?

Ako su price u pitanju, ne veruj im mnogo.
Meni su pricali svasta, kao sad sva deca ovo i ono, a sad kad mi je dete u tom uzrastu vidim da skoro nista od toga nije istina.
Skoro na nekom blogu procitah komentar da vecina devojcica ima fotke u mokrim majicama i sl. po fejsu, a ja jos ni jednu slicnu ne videh iako sa detetom cesto gledam slike njenih drugara.
Moje dete zavrsilo OS na Novom Beogradu, sad ide u III gimnaziju (bivsa VIII) i vecina dece odrasta verovao ili ne slicno onom kako smo mi odrastali, tako da mi stvarno nije jasno odakle te price.
expolicajac expolicajac 18:44 18.01.2011

Re: text

Huči buči Sutjeska, KRV PLIVA PO NJOJ! (to sam ja pevala u mojoj OŠ "Sava Kovačević".)
Što je najluđe, čak i volim tu pesmu (ovo je i lepa obrada - sad, ja rekla, pa šta košta da košta :)


U to vreme su deca pevala pesmicu


A u vreme "Srpkinjica jedan mala"
spadalo92 spadalo92 18:56 18.01.2011

Re: text

Napisao sam tačno ono što sam mislio: većina današnje dece od 14 se samo jebu. Imaju ko rupicu ko Đokicu pa - ajde Đokicu u rupicu.
Ako si već napisao da se jebu, zašto nisi za Đokicu napisao kurac, a za rupicu pička, odnosno kurčić i pičić, pošto je u pitanju mali Đoka i mala rupa.
mikimedic mikimedic 18:56 18.01.2011

Re: text

ajde Đokicu u rupicu


a sto je r malim slovom

angie01 angie01 19:04 18.01.2011

Re: text

Ali ne da se ne uči zato što je "grozno" i "surovo" i "krvavo" i štatigajaznam. Nikako nisam za kretenizaciju dece.


pa vidi, prvo ne moze indoktrinacija ovakve vrste u krajnje neprimerene svrhe, a druga stvar, pravi odabir podrazumeva pored shta i kako i kad, da bi se popravilo ovo u sledecem citatu!

Ljubav je dosta retka pojava. Delimično zato što ih mi nismo naučili šta je ljubav. Niti smo ih naučili mnogo čemu što je trebalo. Oni su manje krivi ali više ispaštaju.

st.jepan st.jepan 19:34 18.01.2011

Re: text

shto ih nisu spasili partizani

Ono, mogli su i cetnici. Bili blizu...
Jukie Jukie 19:58 18.01.2011

Re: text

krkar
Ako pričamo o morbidnosti i pominjanju krvi a u velikih dela - onda mislim da se "Na Drini ćuprija" ne čita sa 12 godina. Može, ali krivo se shvati. Slažem se da se ne čita sa 12 jer se ne shvati. Samo, ja zaista ne znam kad se šta od ovoga uči. To treba da proceni i odredi neko ko je za to stručan. Ali ne da se ne uči zato što je "grozno" i "surovo" i "krvavo" i štatigajaznam. Nikako nisam za kretenizaciju dece.


To je po meni vrlo jasno. Ako se napravi doslovna ekranizacija književnog dela i ako je procenjeno da deca ispod x godina ne treba to da gledaju na televiziji, onda ne treba ni to isto da čitaju u školi za lektiru.

Naravno kod nas se ta starost za gledanje filmova/serija određuje ofrlje kako se potrefi, ali sam do sada shvatio da recimo CSI, koji ima te delove sa radom forenzičara (vade krvave parčiće i gledaju pod mikroskopom itd.) a koji imaju DEBELO veze sa mojim gradivom anatomije u sedmom razredu (13-14 god.), deca ne "smeju" da gledaju pre 16 godina.
angie01 angie01 20:02 18.01.2011

Re: text

većina današnje dece od 14 se samo jebu. Imaju ko rupicu ko Đokicu pa - ajde Đokicu u rupicu.


a za ovo, rupice, boce,...to mi je tek katastrofa,..pa je l nije doshlo vreme da deca imaju adekvatan tretman, razgovore, info, prichaonice,...gde bi se vishe demistikovao vekovni tabu, koji se posle, tako zapushten svede na pogreshan pristup i negativna iskustva, koja ih posle obeleze za ceo zivot!
G r o f G r o f 20:16 18.01.2011

Re: text

To je trebalo valjda miliciji da se prijavi i zaštitniku prava građana


Koja naivnoća. Pa milicija ih je čuvala dok su bacali kamenice.
niccolo niccolo 20:20 18.01.2011

Re: text

angie01
većina današnje dece od 14 se samo jebu. Imaju ko rupicu ko Đokicu pa - ajde Đokicu u rupicu.


a za ovo, rupice, boce,...to mi je tek katastrofa,..pa je l nije doshlo vreme da deca imaju adekvatan tretman, razgovore, info, prichaonice,...gde bi se vishe demistikovao vekovni tabu, koji se posle, tako zapushten svede na pogreshan pristup i negativna iskustva, koja ih posle obeleze za ceo zivot!

Slažem se, pristup po kome se seks nešto doyaya mistifikuje deci je potpuno pogrešan...
mlekac mlekac 08:20 19.01.2011

Re: text

ana_radmilovic
natasavb

Ja isla u OS I.G. KOvacic. Mislim da smo bili postedjeni u I i II, ali vec u III smo morali Jamu znati napamet.



Pa i mi smo morali, nedužni, da znamo Jamu napamet. Svako je morao (nedužan) da zna jamu napamet. A i Krvavu bajku.

Ja, vala, nisam ucila Jamu.

Nisam je ni procitala do kraja.

Pocela jesam, al' onda mi bilo mnogo gadno i nisam zavrsila...

Nemam pojma kako sam se provukla s tim - davno je bilo.

Al' imali smo pun kofer tih krvavih.

Stojanka majka Knespoljka - nemam pojma koji je genija namislio da smo mi u VII uspevali da ukapiramo i pola te pesme!

EDIT:
Al' secam se odlicno da je smo u IV citali Hajduk Stanka, sa sve onim divnim odlomkom:

"Šumi Sava i svojim šumorom priča priče o junacima... Ćuti Zasavica kao stari grešnik od koga ne možeš rečce iščupati; i njeni vivci kao i njene ribe — nemi su. Ali stoji neko što remeti istoriju, što joj ništi najsjajnije primere, što je odskočio od sviju i stao u red Termopila. To je šanac na Ravnju. Kao seda starina, on je obrastao u trnje i korov; ali je još ponosit te dere nebesa..."
angie01 angie01 09:54 19.01.2011

jarchevska poruka lichne prirode!

freehand


hepibrrrrrrdej!



ps- ovo sam zbog sebe:))))

inache, da je samo zbog tebe:


angie01 angie01 17:18 20.01.2011

Re: text

a sto je r malim slovom


da se vidi ko je glavni!
freehand freehand 15:36 18.01.2011

Čolićka ponovo jaše?!

Zna li se koji je retard autor ideje?
Ne bi bilo loše da saznaš jer ako pravi ovakav izbor muzike, može se desiti da deci posluži i grejanu rakiju...
Ko god da je - nije mu mesto u školi, sa razloga mentalne higijene.

angie01 angie01 15:39 18.01.2011

Re: Čolićka ponovo jaše?!

freehand
Zna li se koji je retard autor ideje?Ne bi bilo loše da saznaš jer ako pravi ovakav izbor muzike, može se desiti da deci posluži i grejanu rakiju... Ko god da je - nije mu mesto u školi, sa razloga mentalne higijene.


sve je to lepo i isto tako mislim, al kako se reaguje na ovakve stvari, a da se ne ugrozi dete? I gde i kome?
krkar krkar 16:18 18.01.2011

Re: Čolićka ponovo jaše?!

sve je to lepo i isto tako mislim, al kako se reaguje na ovakve stvari, a da se ne ugrozi dete? I gde i kome?


Upiši ga kod Zukorlića i onda ne mora da slavi genocidnog Sv. Savu.

Nemoj kod dinastije Jusufspahić, oni su po tom pitanju sasvim pomirljivi, za pare bi i sami pevali Svetom Savi.
antioksidant antioksidant 16:19 18.01.2011

Re: Čolićka ponovo jaše?!

Nemoj kod dinastije Jusufspahić, oni su po tom pitanju sasvim pomirljivi, za pare bi i sami pevali Svetom Savi.

neka ih
dok navijaju za zvezdu oni su meni sasvim ok
a i bolja je pomirljivost za pare nego zilotizam za vlast
angie01 angie01 16:43 18.01.2011

Re: Čolićka ponovo jaše?!

krkar


da vidish proshle godine, mi tek pristigli, pa ne pripremljeni,...pochne proslava, izadje slatko devojche, 7./8. razred, stane pred mikrofon, zagleda se duboko u plafon i dramatichno zapoche- Hvala Dragom Bogu,....

e, samo shto se nismo srushili sa stolice, a u sred osnovne shkole, a u Beogradu u 21. veku!
ana_radmilovic ana_radmilovic 17:07 18.01.2011

Re: Čolićka ponovo jaše?!

antioksidant
Nemoj kod dinastije Jusufspahić, oni su po tom pitanju sasvim pomirljivi, za pare bi i sami pevali Svetom Savi.

neka ih
dok navijaju za zvezdu oni su meni sasvim ok
a i bolja je pomirljivost za pare nego zilotizam za vlast

a zilotizam za pare?
p.s.
i ne odobravam navijanje za zvezdu :)
freehand freehand 17:40 18.01.2011

Re: Čolićka ponovo jaše?!

Upiši ga kod Zukorlića i onda ne mora da slavi genocidnog Sv. Savu.

Aj' ti Krki nađi vezu između ove antičke himne i Sv. Save, ako je moguće. Ako ti ne uspeš - niko neće.
gradjani_nn gradjani_nn 10:22 19.01.2011

Re: Čolićka ponovo jaše?!

da vidish proshle godine, mi tek pristigli, pa ne pripremljeni,...pochne proslava, izadje slatko devojche, 7./8. razred, stane pred mikrofon, zagleda se duboko u plafon i dramatichno zapoche- Hvala Dragom Bogu,....

e, samo shto se nismo srushili sa stolice, a u sred osnovne shkole, a u Beogradu u 21. veku!


Proslavu čega? Svetog Save? A kako bi je tačno vi započeli? Ili kako mislite da se započinju proslave u drugim školama u svetu, koje su vezane za crkveni praznik?
mikimedic mikimedic 15:38 18.01.2011

a da malo ne preterujes

Ne razumem ideju da se mala deca u shkoli uche ovakvim pesmama, gde im je objashnjeno da crvena boja u zastavi njihove zemlje sibolizuje prolivenu krv na Kosovu, onom istom koje je izgubljeno u nemilim ratovima I oko koga se vodi neubedljiva nespretna politika zbog koje su opet neka druga deca ugrozena.


evo i teksta inkrimisane pesme

Srpkinjica jedna mala po Kosovu cveće brala
u tri boje venac svila pa se njime zakitila
Crvena je krvca bila po Kosovu što se lila
zato crvenu boju nosim i sa njom se ja ponosim
Plavo nebo ko sloboda ideal je Srpskog roda
zato plavu boju nosim i sa njom se ja ponosim
Belo mleko, majka mila i mene je zadojila
zato belu boju nosim i sa njom se ja ponosim
Jedan venac tri su boje trobojnica Srpska to je

Crveno, Plavo i Belo s njom se diči Srpstvo celo.


ne znam da li je ova jos u citankama:

Crvena je krv što kipi u nama
Crvena je munja što oblak prolama
Crveno je nebo što se zorom smije
Crven nam je barjak što se gordo vije.

Tirani čujte, ne treba vam kriti
I osveta naša crvena će biti.


angie01 angie01 15:42 18.01.2011

Re: a da malo ne preterujes

u chemu preterujem?

ti mislish da je ok?

ja mislim da je skandal!
mikimedic mikimedic 15:44 18.01.2011

Re: a da malo ne preterujes

pa jel su i ovo izbacili iz skolskog programa da angie ne napravi skandal na blogu?

Десна му је рука одсечена
И лијева нога до колена;
Вита су му ребра изломљена:
Виде му се џигерице беле;
Измиче га из те многе крвце,
angie01 angie01 15:52 18.01.2011

Re: a da malo ne preterujes

miki- nemam nishta protiv da se tebi svidja i ne nameravam da vodim s tobom uzaludne hekleraje!

veoma je laskava tvoja privrzenost!
mikimedic mikimedic 15:54 18.01.2011

Re: a da malo ne preterujes

miki- nemam nishta protiv da se tebi svidja i ne nameravam da vodim s tobom uzaludne hekleraje!

veoma je laskava tvoja privrzenost!


aman, nigde ne rekoh da mi se svidja ili ne, jednostavno je non-issue. siguran sam da ima mnogo gorih primera koji nikome ne bodu oci.
angie01 angie01 15:59 18.01.2011

Re: a da malo ne preterujes

jednostavno je non-issue.


meni jeste, jer je moje dete u pitanju!
mikimedic mikimedic 16:01 18.01.2011

Re: a da malo ne preterujes

meni jeste, jer je moje dete u pitanju!


pa cekaj - jel ti smeta sto uci ovo?

Десна му је рука одсечена
И лијева нога до колена;
Вита су му ребра изломљена:
Виде му се џигерице беле;
Измиче га из те многе крвце,
Bili Piton Bili Piton 16:04 18.01.2011

Re: a da malo ne preterujes



Stvarno ne znam otkud taj fetišizam prema krvi i iznutricama....
angie01 angie01 16:10 18.01.2011

Re: a da malo ne preterujes

dotle josh nismo doshli, on je mali,..o tome cu da mislim sutra!
Biljana 77 Biljana 77 16:51 18.01.2011

Nije stvar u preterivanju

već u "niđe veze" problemu. Ova pesma nema nikakve veze sa Sv. Savom, školom, prosvetiteljstvom, pismenošću i sl.
Jukie Jukie 17:29 18.01.2011

Sredni Vaštar

mikimedic
.ne znam da li je ova jos u citankama:
Crvena je krv što kipi u nama
Crvena je munja što oblak prolama
Crveno je nebo što se zorom smije
Crven nam je barjak što se gordo vije.
Tirani čujte, ne treba vam kriti
I osveta naša crvena će biti.


Njegove misli bile su crvene misli
njegovi zubi bili su beli
njegovi neprijatelji molili su za milost
ali on ih je ubijao
Sredni Vaštar veličanstveni
spadalo92 spadalo92 17:38 18.01.2011

Re: a da malo ne preterujes

Bili Piton


Stvarno ne znam otkud taj fetišizam prema krvi i iznutricama....

Pa Srbi su oduvek voleli škembiće u saftu, crevca na žaru, krvavice i tako...
zilikaka zilikaka 18:15 18.01.2011

Re: a da malo ne preterujes

Crvena je krv što kipi u nama
Crvena je munja što oblak prolama
Crveno je nebo što se zorom smije
Crven nam je barjak što se gordo vije.

Tirani čujte, ne treba vam kriti
I osveta naša crvena će biti.

Ako me sećanje ne vara:
Crvena je krvca što kipi u nama...
....
O, tirani čujte...
Jukie Jukie 20:04 18.01.2011

Re: a da malo ne preterujes

Bili Piton
Stvarno ne znam otkud taj fetišizam prema krvi i iznutricama....

Moja mama pravi neki gulaš od crne i bele džigerice, i raznih parčića svinjetine, govedine i piletine. Kad se samelje ima ukus kao pašteta (ali nema dodatnih nitrita i nitrata).
(samo mnogo je jako, pa ga treba jesti po malo)
Jukie Jukie 20:12 18.01.2011

Re: Sredni Vaštar

Jukie

Njegove misli bile su crvene misli
njegovi zubi bili su beli
njegovi neprijatelji molili su za milost
ali on ih je ubijao
Sredni Vaštar veličanstveni


Ma da li je Sredni Vaštar u stvari bio mungos kao i Riki-tiki-tavi? Hmmm...

...
Who has delivered us, who?
Tell me his nest and his name.
Rikki, the valiant, the true,
Tikki, with eyeballs of flame,
Rikk-tikki-tikki, the ivory-fanged,
the hunter with eyeballs of flame!
angie01 angie01 20:25 18.01.2011

Re: a da malo ne preterujes

zilikaka
Crvena je krv što kipi u namaCrvena je munja što oblak prolamaCrveno je nebo što se zorom smijeCrven nam je barjak što se gordo vije.Tirani čujte, ne treba vam kritiI osveta naša crvena će biti.Ako me sećanje ne vara:Crvena je krvca što kipi u nama.......O, tirani čujte...



je l vidish koje su to posledice!
zilikaka zilikaka 22:26 18.01.2011

Re: a da malo ne preterujes

je l vidish koje su to posledice!

Ih, koliko toga sam zapamtila još iz ranijeg vremena!
Hoćeš recimo Sedam gotovana naizust?
Ipak, ne sećam se da me je to pominjanje krvi veliko pogađalo.
Bili Piton Bili Piton 15:39 18.01.2011

Nema više


Duška Radovića i čika Jove Zmaja, evidentno....

Došla neka druga vremena, ja samo čekam da se to sve već jednom iživi....ako ikad...
angie01 angie01 15:44 18.01.2011

Re: Nema više

Duška Radovića i čika Jove Zmaja, evidentno....


jao bre Bili- onolike predivne dechije pesme, koje su plemenite i pouchne!
antioksidant antioksidant 15:44 18.01.2011

Re: Nema više

Bili Piton

Duška Radovića i čika Jove Zmaja, evidentno....

Došla neka druga vremena, ja samo čekam da se to sve već jednom iživi....ako ikad...

:)
bili, mozda bas ima (pogledaj gore)
mikimedic mikimedic 15:50 18.01.2011

Re: Nema više

Duška Radovića i čika Jove Zmaja, evidentno....


balasevic je tu...
Bili Piton Bili Piton 15:52 18.01.2011

Re: Nema više

antioksidant
Bili Piton

Duška Radovića i čika Jove Zmaja, evidentno....

Došla neka druga vremena, ja samo čekam da se to sve već jednom iživi....ako ikad...

:)
bili, mozda bas ima (pogledaj gore)


Mislio sam na slavuj peva ne znam gdi ovde srce ovde ti itajrad.
Bili Piton Bili Piton 15:53 18.01.2011

Re: Nema više

mikimedic
Duška Radovića i čika Jove Zmaja, evidentno....


balasevic je tu...


Njega tebi za ljubav neću da džaram (a rado bih)...
angie01 angie01 15:56 18.01.2011

Re: Nema više


Mislio sam na slavuj peva ne znam gdi ovde srce ovde ti itajrad.


da vidish izbor po chitankama-deca pola ne razumeju a pola je neka morbida- e pazi sada da se dogovorimo za pla dana bi ovde na blogu napravili super izbor za sve razrede!
mikimedic mikimedic 15:56 18.01.2011

Re: Nema više

Njega tebi za ljubav neću da džaram (a rado bih)...




recimo ja bih voleo da se ovo sprema na kombinovanim casovima veronauke i gradjanskog.

garantujem da bi deca postala bolji ljudi.
mikimedic mikimedic 15:57 18.01.2011

Re: Nema više

e pazi sada da se dogovorimo za pla dana bi ovde na blogu napravili super izbor za sve razrede!


evo ja poceo u odgovoru biliju

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana