Društvo| Roditeljstvo

Srpkinjica jedna mala sv Savi!

angie01 RSS / 18.01.2011. u 15:19

believe or not!

Prchkam juche neshto po kuhinji i satavljam u glavi pristup  (ne)milom poslovnom saradniku, znate ono-koga je moliti, nije ga srditi- i trudim se da to nema neki prelazni uticaj na hranu, jer se ona pravi s ljubavlju.

Protrchi mi tu mladunac i neshto pevushi ez juzuel, no primetim ja ovako udaljena, da to nije saund iz njegovog repertoara i zbog tog grebanja sklonim zastor iza koga se dogovaram i nachuljim ushi.

Pazi kad su i rechi u tom mumlanju neke chudne, vec mi padaju na pamet deca iza zgrade sa svojim kreacijama i onim rechima i namestim pitomo lice da ga na prevaru nateram da mi otpeva novu pesmicu, pa cemo onda natenane da razgovaramo.

I nasedne dete, (inache rodjeni kozer), eto sigurne publike za njega.

Otpeva on, al najozbiljnije, nishta se ne smeshka, nema doskochica dece iz dvorishta, samo se meni dize kosa,  jer ne kapiram ko je mogao da ga nauchi takvoj pesmi i zashto.

a evo pesme:

Malo se prisaberem i mirno ga pitam odakle mu to.

Kaze, spemaju u shkoli za sv Savu.

Progutam knedlu sa ziletima i rekoh dobro, jer drugachije mogu samo da ga zbunim.

Kako da mi odgovori zashto je izbor bash ovakav za priredbu povodom shkolske slave i ko je to odobrio ?!

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ne razumem ideju da se mala deca u shkoli uche ovakvim pesmama, gde im je objashnjeno da crvena boja u zastavi njihove zemlje sibolizuje prolivenu krv na Kosovu, onom istom koje je izgubljeno u nemilim ratovima I oko koga se vodi neubedljiva nespretna politika zbog koje su opet neka druga deca ugrozena.

I kakve veze ovakav tekst ima sa sv Savom, shkolom I dechijim uchenjem I vaspitanjem?

Pored onoliko lepih, pouchnih I plemenitih pesama, indoktrinirati male pametne mozgove koji sve upijaju, pesmom koju chetnici pevaju na svom ravnogorskom poselu I to u shkoli je nedopustivo!



Komentari (230)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 21:26 18.01.2011

hmm

Draga Endži, ako ti se ne bori s vetrenjačama (mislim na preganjanje s nastavnim osobljem), to ne znači da ne trebaš svoje dete da uputiš u svoj stav po pitanju pesme i svega što smatraš neprimerenim i glupim i lošim i štetnim, ali naravno tako da te ukapira kao i da ukapira da ima izbor, da ga štitiš, da si na njegovoj strani. Ja sam mojim klincima to uredno radila i nisam se pokajala. Najviše me je nervirala sklonost učiteljica nekrofiliji.Rešavala sam humorom, a ako treba i podsmehom:)

Dodje mi dete iz škole, drugi razred i priča kako je učiteljica rekla kako ju je klepila struja dok je peglala pa je letela šest metra, ja se zezam da ima veliku kuhinju i da nešto sumnjam da leti ko sobni helikopter, gledam da relaksiram užas kojim mi je napunila dete.

a na grozne pesme sam se otvoreno ježila, podržavala dobru kućnu selekciju, a od lošeg klince branila pravdanjem izostanaka i otvorenim izjavljivanjem da to ne moraju da uče, čak ni po cenu loše ocene, vrlo važno.

mislim da je najgore da dete ukapira da se ježiš, al ćutiš i gutaš. Zezaj se, relaksiraj, daj klincu izbor da ne mora, a ako je to svakodnevni teror, promeni razred, školu.

Ja sam klince premestila iz Ribnikara koja je preko puta kuće u Drinku i odahnula. Prosto, Drinka dobra škola. I danas je se rado sećaju.







Bili Piton Bili Piton 21:31 18.01.2011

Re: hmm

Vesna Knežević Ćosić

Ja sam klince premestila iz Ribnikara


Ribnikar je u moje vreme bio dobra škola...gruvali su se jezici. Danas izgleda kao Alkatraz, mrsko mi da prodjem tuda
angie01 angie01 21:39 18.01.2011

Re: hmm

nije problem da se mi objasnimo kod kuce, nema tu puno foliranja i prilichno smo svi otvoreni, ali je on josh suvishe mali i iskren, i socijalno ima potrebu da se uklapa u sredinu,...znash ono-pa nije, rekla mi uchiteljica da je,...no dobro, smislicu vec neshto,..e jebga ti kadrovi shto se uvlache stalno nekom u guzicu!
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 21:56 18.01.2011

Re: hmm

no dobro, smislicu vec neshto


:)))

verujem da hoćeš:)

meni je prva učiteljica užasno išla na nerve, baš je bila grozna i bilo mi žao, jer je mnogo lepo kad je učiteljica pozitivac i dobra. a dete je bilo zbunjeno, kako da voli učiteljicu koja je nadžak baba džangrizava?

pa neću valjda da dozvolim da se mali oseća krivim, teško je TO bilo voleti. Oću kažem, pa ne mora, jel, neće padne plafon, samo jedan lažni autoritet.

i ja otvoreno, na užas familije, izjavim za učiteljicu da je ona samo grozna baba, da je ne treba shvatati ozbiljno i dam primere iz susedstva na koga mi liči (isto neki davež što mrzi decu) i vidim, detetu laknulo.

Posle je mogla da priča šta god hoće, ostala je grozna baba, a to se ne uzima ozbiljno u razmatranje.

Srećom, premestih dete u trećem osnovne u drugu školu, a tamo učiteljica kao iz čitanke, savršena. E onda je bilo, ako mali kaže "rekla učiteljica Goca", svi se skršimo, jer poštujemo prave autoritete:)

ps. endži držim ti fige, čupaj se kako možeš. ja sam na primer, na morsko pitanje kako učiteljica može da bude TAKVA, odgovarala i statistikom i posmatrnjem tipa, mnogo ljudi voze automobile, a vidi onog soma kako ne ume da se ponaša u saobraćaju, pa žito i kukolj, pa eto, ima mnogo divnih učiteljica al tebi zapala grozna baba i to je za ljude.

bitno je i da dete bar pomalo shvata s čim se suočava, da se ne razočara, da mu ne povredi osećanja.

:)



angie01 angie01 22:04 18.01.2011

Re: hmm

divnih učiteljica al tebi zapala grozna baba


ja verujem da je njoj neko to savetovao, naredio, jer kada uporedim pesme koje ona odabere za takmichenje-sve je ok!

Hvala ti Vesna najlepshe!
angie01 angie01 22:49 18.01.2011

Re: hmm

Danas izgleda kao Alkatraz, mrsko mi da prodjem tuda


deca mojih prijatelja su u Ribnikaru-totalan urush!
Jukie Jukie 23:53 18.01.2011

Re: hmm

Vesna Knežević Ćosić
Ja sam klince premestila iz Ribnikara koja je preko puta kuće u Drinku i odahnula. Prosto, Drinka dobra škola. I danas je se rado sećaju.

Joj što bih voleo da je svaka škola kao Drinka... Ne samo što je student-friendly nego je i teacher-friendly.

Mi smo SVI tamo išli na hospitovanje kao studenti (pratiš časove i učiš kako se radi sa decom). Mnogo su nas razmazili, mi smo pomislili da je svaka škola takva...
kakapo kakapo 10:44 19.01.2011

trobojka

Zanimljivo je da je prva zvanična (novovekovna) srpska zastava, iz Sretenjskog ustava 1835. imala drugačiji raspored boja: crvenu, belu i plavu (tj. „čelikasto ugasitu“) dakle, kao holandska i kasnija hrvatska). Sam ustav, grb i zastava izazvali su negodovanje Turske, Austrije i Rusije, pa su ukinuti. Miloš je, međutim, još iste godine izdejstvovao od Porte pravo na zastavu, ali sa drugačijim rasporedom boja: crvenom, plavom i belom. Zli jezici tvrede da je Miloš namerno izabrao obrnutu rusku zastavu, kako bi mogao da je, po starom gusarskom običaju, na dunavskim lađama obrće prema potrebi.
Inače, kad smo kod prosipanja creva i sličnih divota u školskoj lektiri, ne beše li nešto osbito u „Hajduk Stanku“? Sećam se vrlo živopisnih opisa, ali nemam knjigu pri ruci.
angie01 angie01 12:58 19.01.2011

Re: trobojka

„Hajduk Stanku“?


vishe se ne secam precizno, sem da sam volela tu knjigu,...u tom uzrastu i magarece godine, orlovi rano lete,..al mi omiljena bila- jan bibijan na mesecu!
kakapo kakapo 14:37 19.01.2011

Re: trobojka

vishe se ne secam precizno, sem da sam volela tu knjigu,...u tom uzrastu i magarece godine, orlovi rano lete,..al mi omiljena bila- jan bibijan na mesecu

Slažem se s izborom, ali mi je nešto "Hajduk Stanko" ostao u mračnoj uspomeni. Moraću da ga nađem da proverim zašto.
mlekac mlekac 14:58 19.01.2011

Re: trobojka

kakapo
vishe se ne secam precizno, sem da sam volela tu knjigu,...u tom uzrastu i magarece godine, orlovi rano lete,..al mi omiljena bila- jan bibijan na mesecu

Slažem se s izborom, ali mi je nešto "Hajduk Stanko" ostao u mračnoj uspomeni. Moraću da ga nađem da proverim zašto.

Zbog boja na Misaru...

A moram priznati da sam te, sto tajno, sto javno, prizivala - bas zbog zastave.

Ajd' sad, lepo, da objasnis prisutnima, kakve su zastave bile u doba Nemanjica (ako su ih doticni uopste i koristili).

Sigurna sam da ti to znas!
kakapo kakapo 16:25 19.01.2011

Re: trobojka


Ajd' sad, lepo, da objasnis prisutnima, kakve su zastave bile u doba Nemanjica (ako su ih doticni uopste i koristili).

Uz sve rizike da budemo optuženi za trolovanje, evo, u najkraćim crtama. Nemanjići su sasvim sigurno imali zastave, ali o njima se malo zna. Vojvode u srednjovekovnoj srpskoj vojsci nazivani su stegonošama. Na pojedinim novcima Nemanjića vide se zastave, ali se detalji ne mogu razaznati, osim tu i tamo po neki krst (recimo na novcu kralja Uroša I). Za njega se zna da je imao zastavu, pošto se pominje da su mu je Mađari zaplenili u ratu 1268. Za jednu zastavu iz crkve u Moroviću, u Sremu, tvrdi se da je pripadala baš kralju Urošu I (sada je u Muzeju Srema u Sremskoj Mitrovici). Na njoj se danas ne vidi baš ništa jer je stradala u požaru u II svetskom ratu (kada su ustaše zapalile crkvu), ali je ostalo zabeleženo da su na njoj bile ikone Sv. Dimitrija i Arhanđela Mihaila, kao i natpis gde se spominju kralj Uroš i Prizren. I po drugim crkvama ima stegova koji se pripisuju Nemanjićima, recimo krstaš barjak u Hilandaru, za koji se priča da je pripadao caru Dušanu. Postoji i podatak da je Stefan Dečanski imao u boju na Velbuždu žutu zastavu, koju mu je, gle čuda, poslao egipatski sultan. To sa žutom zastavom posebno je zanimljivo, pošto je kralj, potonji car, Dušan, imao žutu zastavu s crvenim dvoglavim orlom. Na katalonskoj pomorskoj karti (portolanu) Anhelina Dulserta iz 1339, iznad Skoplja, Dušanove prestonice, vije se žuti barjak sa crvenim dvoglavim orlom, (v. sliku) a da ne bude zabune, piše Seruia, i Scopi! Katalonski portolani bili su u to vreme sam vrh srednjovekovne kartografije, koštali su basnoslovno i bili najstrože čuvana vojna i privredna tajna.
angie01 angie01 16:41 19.01.2011

Re: trobojka

Uz sve rizike da budemo optuženi za trolovanje,


jebesh blog bez trola, to ti je k'o pihtije bez luka!
mlekac mlekac 06:39 20.01.2011

Re: trobojka

kakapo

Ajd' sad, lepo, da objasnis prisutnima, kakve su zastave bile u doba Nemanjica (ako su ih doticni uopste i koristili).

Uz sve rizike da budemo optuženi za trolovanje, evo, u najkraćim crtama.


Ma kakav bre trol?
Je li Sava bio Nemanjic? Jeste. Je li u gornjoj pesmi povezan sa srpskom zastavom? Jeste.

A ti si dao divno objasnjenje - jasno i jezgrovito.

Fala.
bocvena bocvena 11:21 19.01.2011

Svašta!

Nadam se da je ova pesmica samo neka pojedinačna greška. Nisam uočila neke neprimerene sadržaje iz maternjeg jezika u udžbenicima (ni osnovne ni srednje škole). Čak mislim da je ideološka crta manja nego u naše doba.
Ima ih dosadnih ohoho, ali mislim da ih na časovima srpskog najmanje indoktrinišu.
Otuda me ovo baš iznenadilo.
angie01 angie01 12:05 19.01.2011

Re: Svašta!

Ima ih dosadnih ohoho,


pa ne znam- prosto ima toliko dobrog materijala da me izbor veoma iznenadjuje,..ono za klince neki smoreni arhaizmi, koji ni mi ne razumemo,..kaze uchiteljica, muchi se da im ojasni a oni ne kapiraju,...pa kako da ih privolish chitanju i josh da to zavole-kad je vecina neki ugush,..ovo su nove generacije, treba ih mudro loviti, jer imau previshe info, koje im nisu bibliotekarski slozene jer je sada muving suvishe brz i tome se treba prilagoditi, pa kada se jednom zalepe , onda idemo na nadogradnju!
bocvena bocvena 12:53 19.01.2011

Re: Svašta!

Nemam mnogo uvida u udžbenike za osnovce, samo ove koje prolazim sa svojim detetom - Kreativni centar i Klett. Nemam nekih zamerki...ni dete se ne žali. Više bih volela da se sam način nastave promeni nego udžbenici.
Nije istina da se programi nisu ništa promenili od našeg vremena (mada bih tu i dalje šarala). Većina programa je sužena i predmeti imaju manji broj časova (o rukama u testu i veronauci i gradjanskom me mrzi da pričam).
Naša deca imaju manje lektira za pročitati i jedan čas geografije i istorije nedeljno. Dakle, nisu mučenici:)

E sad, potpuno si u pravu da im je i mentalni diskurs drugačiji (način na koji i kako vole da primaju informacije), pa i škola mora tome da se prilagodjava. To ne znači da manje traže i poklanjaju ocene nego da se više trude i više nude, a onda s pravom zahtevaju povratnu informacija od dece.



Goran Vučković Goran Vučković 13:01 19.01.2011

Re: Svašta!

Naša deca imaju manje lektira za pročitati i jedan čas geografije i istorije nedeljno. Dakle, nisu mučenici:)

To je valjda trend - istoriju učiti malo i nekvalitetno, u cilju gajenja nacionalnog samoljublja.

Srećom postoje (ili su postojali) likovi kao što je pokojni Howard Zinn u US (Narodna istorija Sjedinjenih Država) i Dubravka Stojanović u Srbiji i njeni kompanjoni u regionu (Istorijske čitanke) - da dopune spisak literature

yugaya yugaya 13:12 19.01.2011

Re: Svašta!

Nije istina da se programi nisu ništa promenili od našeg vremena (mada bih tu i dalje šarala). Većina programa je sužena i predmeti imaju manji broj časova


U pravu si boc, moje rade paralelno iz udžbenika iz Srbije (raznih) i po programu EU državne škole, razlike u prva 4 razreda u gradivu su vrlo male, i to u korist Srbije (kvalitetniji udžbenici iz matematike i okoline).

Više bih volela da se sam način nastave promeni




Edit: pitanje za jezičare: zbog strukture sistem glasova (veliki broj vokala ), mađarski alfabet se od početka uči razbijanjem na slogove. Primetila sam da usvajanje i govora i pisanja tom metodom klincima ide lakše nego kada su učile srpski u prvom razredu (bukvar pa slovo po slovo ).
Može li to da se primeni i u srpskom jeziku ili brkam lončiće?


angie01 angie01 13:30 19.01.2011

Re: Svašta!

Više bih volela da se sam način nastave promeni


veoma fali praktichni deo-nasha deca bubaju gomile nepotrebnih podataka a nemaju funkcionalno znanje,ne znaju kako da ga primene.

to za udzbenike- prvo, za onsnovnu shkoli bi trebalo da pishu nastavnici i uchitelji iz prakse, a ne neki ne apdejtovani podobni akademici, koji vec decenijama prepisuju sami od sebe, jednako dosadno i neznimljivo.


vec sam to pisala, al da ponovim:))), npr, udzbenik iz hemije koji sam videla jedne godine u Frankfurtu na sajmu, za 7. r OSH, gde je gradivo isto kao kod nas, uradjen je kao projekat- to je kod nas josh uvek misaona imenica-jednom cu se pozabaviti tim detaljem,...elem, svaka lekcija nema vishe od pet, shest-5,6, prosto proshirenih rechenica, jasnih, jednostavnih, koje grade lako razumljivo objashnjenje, na mrgini levo i desno u zutom rsteru, nanovo pitko objashnjeni novi pojmovi, ispod na plavom rasteru definisana sushtina procesa i na kraju u skechu ilustrovan ceo proces, sa samo jednom ili dve osnovne formule, (sad ima kod nas nekih pokushaja imitiranja toga), a nash udzbenik, ista lekcija 3 gusto kucane strane sa mnoshtvom formula i nerazumljivih objashnjenja, da se uplashish samo kada pogledash!
Jukie Jukie 14:07 19.01.2011

Re: Svašta!

angie01
to za udzbenike- prvo, za onsnovnu shkoli bi trebalo da pishu nastavnici i uchitelji iz prakse, a ne neki ne apdejtovani podobni akademici, koji vec decenijama prepisuju sami od sebe, jednako dosadno i neznimljivo.

Zavisi i to... znam knjigu koju je pisala koleginica koja radi u školi, i JA nisam razumeo šta hoće da kaže u nekim rečenicama (da mi je đak tako napisao na kontrolnom ne bi dobio poen), a kad sam je pitao ona me je belo gledala jer nije umela da mi objasni (pa to što sam rekla, tako je).

Doduše ne znam. Mene je za rad u prosveti i zainteresovao način predavanja profesora na fakultetu koji je posle i pisao udžbenik iz ekologije, za koji svi nastavnici posle kukaju kako je preopširan i ima mnogo i deca ne mogu to sve da postignu blablabla

A meni se đaci nikad nisu žalili na taj udžbenik jer smo ga koristili kao još jedno nastavno sredstvo a ne kao spisak rečenica koje treba popamtiti (doduše jedna koja je imala između 1 i 2 se žalila što ne zna šta da nabubači za dvojku).

Inače žena koja radi u Zavodu za unapređenje i vrednovanje obrazovanja (ili kako se to već zove) je jednom rekla kako stalno posećuje škole i da đaci po sveskama masovno imaju rečenice pogodne za srednju školu a ne za sedmi razred, jer su nastavnici uvereni da se TAKO obrađuje pojam ćelije itd.

Ima dobrih stvari u najavi a to je da sada nastavnici treba da u radu koriste standarde postignuća koji tačno kažu šta učenici treba da urade za koji nivo, a da ne bude lutanja. Mnogi od tih standarda se odnose na objašnjavanje i zaključivanje, pa će nastavnici morati bar malo da izmene taj bubalački način rada.
angie01 angie01 15:02 19.01.2011

Re: Svašta!

nastavnici treba da u radu koriste standarde


pa UNICEF je vec davno imao neko istrazivanje u vezi osnovnog obrazovanja i tu su standardi postavljeni-da prva chetiri razreda sluze za osnovno opismenjavanje i uchenje socijalnog ponashanja i odnosa, mahom kroz igru i primere-znachi da nauche da chitaju pishu, osnove matematike-do 100, priorda i drshtvo, ono sa chime se srecu, bazichni pojmovi-ostalo kreativna nastava, likovno, muzichko, prijekti,....kod nas brate jednachine sa jednom nepoznatom u 1. razredu, gde deca ni ne kapiraju pojam nepoznate, samo mogu tehnichki da skuze formulu za reshavanje, pa imaju kontrolne zdatke- shto je neprimereno ispitivanje kod uzrasta gde je podstrek i potpitanja uchitelja znachajn faktor, kao i smetnja u ogranichenom vremenu za reshavanje- u 3. razredu 15 pitanja sa potpitanjima u svakom za 45 minuta.


ps- primer nastavnika koji ne zna da napishe ono shto predaje pokazuje da nije za to!
Jukie Jukie 15:39 19.01.2011

Re: Svašta!

angie01
nastavnici treba da u radu koriste standarde pa UNICEF je vec davno imao neko istrazivanje u vezi osnovnog obrazovanja i tu su standardi postavljeni-

Ovo se odnosi na naše predmete u višim razredima osnovne sa odeljenjima od 35 đaka i 90 minuta nedeljno... tako da definitivno ne odgovaraju unicefu
tako da su napravljeni novi moderni standardi koje, koliko vidim, nastavnici sada vrlo zdušno jure da počnu da implementiraju i baš su puni entuzijazma (nadam se da će i da potraje, ali izgleda suviše dobro da bi bilo istinito).

Kada smo mi bili mali studenti i imali te metodike nastave i išli po školama, nije nam UOPŠTE bilo jasno kako da popunimo zaglavlje pripreme za čas tamo gde pišu tri vrste ciljeva časa. Otprilike je bilo kao da treba da pipamo po magli pa da slučajno nabodemo dobre ciljeve časa. A koga god da smo pitali od nastavnika koji već rade (uključujući i one koje su nam profesori preporučili) svi su nam govorili "ma pusti te pripreme, niko ti to ne gleda, samo obrađuj to gradivo koje ti spada u lekciju".

E pa sada moraju svi da pišu pripreme (i jedna od tih istih starijih profesorki je kukala pred nama što to mora da radi, a mi smo slegli ramenima) a ciljevi časa u pripremama moraju da prate standarde (postoje i brojevi standarda). I sada je onda lako odrediti koje ciljeve časa imaš, i zatim znati šta da radiš na kom času, što je sve super-super samo što i dalje moraju da se pišu pripreme (na svu sreću danas mogu da se kucaju na kompjuteru što ide mnogo brže).

kod nas brate jednachine sa jednom nepoznatom u 1. razredu,

I u inostranstvu se u ozbiljnijim školama radi teža matematika, a mnogi hvale takozvanu "singapursku matematiku" koja je jasna i pregledna (a naročito je koriste homeschooling roditelji jer se deca ne zbunjuju lako).

* * *

U svakom slučaju moram da priznam da mi je diskusija na temu prosvete ovih par dana jako godila i da sam se podsetio svojih mladih prosvetarskih dana i entuzijazma kada sam pevušio dok sam išao na posao. Hvala svima puno na ovom iskustvu.
Spiridon Spiridon 11:29 19.01.2011

Pesma posvecena srni koja plese



angie01 angie01 11:57 19.01.2011

Re: Pesma posvecena srni koja plese

prodjimese, prodjimese,..:))))
predatortz predatortz 12:36 21.01.2011

Iz druge perspektive




I nije tako strašno, zar ne?
mikimedic mikimedic 13:36 21.01.2011

Re: Iz druge perspektive

naravno da nije

angie01 angie01 14:09 21.01.2011

Re: Iz druge perspektive




I nije tako strašno, zar ne?


kakve veze samo ima, npr- shto je crvena krvca shto se lila na kosovu metafora za crvenu boju u zastavi Srbije i zato se ja ponosim- sa shkolom i slavom sv Save?
predatortz predatortz 14:20 21.01.2011

Re: Iz druge perspektive

angie01



I nije tako strašno, zar ne?


kakve veze samo ima, npr- shto je crvena krvca shto se lila na kosovu metafora za crvenu boju u zastavi Srbije i zato se ja ponosim- sa shkolom i slavom sv Save?


Kakve veze ima činjenica da su se K.Cetkin i R.Luksemburg mlatile sa policijom sa ženama?
angie01 angie01 14:27 21.01.2011

Re: Iz druge perspektive

Kakve veze ima činjenica da su se K.Cetkin i R.Luksemburg mlatile sa policijom sa ženama?



Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana