Film| Kultura| Reč i slika| Umetnost| Život

TRI - za sva vremena !

loader RSS / 20.02.2011. u 05:16

Ne samo da se ne zaboravi, nego da se istinski, iznova, uživa.

  tri009.jpg

Remek-delo filmske umetnosti.  " TRI "  -  režija Aleksandar Petrović. Film je snimljen 1965. Naredne, 1966. godine,  nominovan je za Oskara.

trifilm2.jpg

1/8   http://www.youtube.com/watch?v=irYf_PYQpPw
2/8   http://www.youtube.com/watch?v=0Lj59Y_TY1k&feature=related
3/8   http://www.youtube.com/watch?v=akM6EaH5qgY&feature=related
4/8   http://www.youtube.com/watch?v=wMxxC9G6ERg&feature=related
5/8   http://www.youtube.com/watch?v=c1gzBYFdPug&feature=related
6/8   http://www.youtube.com/watch?v=oex3yDohVZA&feature=related
7/8   http://www.youtube.com/watch?v=y-Cm2_MTSzs&feature=related
8/8   http://www.youtube.com/watch?v=4BEKx-efHtw&feature=related

 tri3manja.jpg

Žanr :  Egzistencijalna drama, ratna

Režija: Aleksandar Petrovic

Tri suočavanja Miloša (glavnog lika filma) sa smrću. U prvom delu on posmatra smrt nedužnog pojedinca, do koje dovode, zdušno, okupljena rulja i naoružana, ratna patrola. U drugom, i sam biva gonjen i sateran na ivicu opstajanja. U trećem delu filma on je, pak, na kraju rata u situaciji da odlučuje o životima drugih ljudi...
 


Glumci:


Velimir Bata Živojinović
Ali Raner
Senka Veletanlić 
Slobodan Perović 
Milivoje Mića Tomić
Voja Mirić


Producent:  Avala Film
Scenario:  Aleksandar Petrović, Antonije Isaković
Snimatelj:  Tomislav Pinter
Scenografija:  Vladislav Lašić,  Nikola Rajić
Zemlja porekla: Jugoslavija, Srbija
Montaža:  Mirjana Mitić
Trajanje:  80 minuta
Tehnika:  crnobeli
Premijera:  17.5.1965

 



Komentari (73)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

kukusigameni kukusigameni 09:44 20.02.2011

...

Odlican film.

EDIT.Prvi za Tri!
Exitus Letalis Exitus Letalis 10:58 20.02.2011

Re: ...

kukusigameni
Odlican film.

EDIT.Prvi za Tri!

saglasna.

edit: druga:)))

i preporuka, naravski!
loader loader 12:36 20.02.2011

Re: ...

kukusigameni:

Prvi za Tri!

Hops - prvi?! :) .. To je zaista uspeh. I ja se vašem uspehu radujem

A o filmu je teško nešto dodatno govoriti, jer on spada među najbolja naša ostvarenja ikada.
Međutim, za dobru stvar nikada dovoljno hvale

loader loader 12:40 20.02.2011

Re: ...

saglasna.

Evo, i Exitus kaže.
A ona to ne bi rekla tek tako
blogovatelj blogovatelj 21:10 20.02.2011

Re: ...

Međutim, za dobru stvar nikada dovoljno hvale


Upravo to sam hteo da kazem.
Film je remek delo. Sada, dok ga gledam, kroz glavu mi prolaze Kusturica i Sijan.
Zamisljam ih kako kao omladinci gledaju ovo vise desetina puta i upijaju svaku rec i kadar.
I razmisljam kako pravi umetnici uvek nadju nacina da predaju stafetu sledecoj generaciji i magija i dalje traje.
Preporuka za blog.
I milion preporuka za link.
loader loader 23:07 20.02.2011

Re: ...

blogovatelj





Oh, već tako malo ljudi zna za ovaj film...
i još manje njih uživa u njemu..

Poplava nekvaliteta, u svemu, pa i u filmu, učinila je svoje.

Nadam se da će nakon ove dugotrajne oseke nastupiti nekakva nova plima stvaralačke energije i lucidnih uvida.

Milan Karagaća Milan Karagaća 11:44 20.02.2011

Komunistička propaganda

ako ne verujete pitajte Jugovića i Čotrića, a miožete i Homena i Cvetkovića.
Oni što streljaju su zapravo partizani preobučeni u uniforme Nedićeve patriotske srpske vojske i čičlinih ravnogoraca.
Zar i taj film nije ključni dokaz da treba rehabilitovati "sve žrtve komunističkih zlikovaca i vratiti Srbiju na vrednosti iz predkomunističkog perioda."
kad mržnja pomuti razum
antioksidant antioksidant 11:52 20.02.2011

Re: Komunistička propaganda

milane, zar se ovaj film ne moze posmatrati kao univerzalna prica o dilemama coveka kog dogadjaji vuku, o dilemama koje ima dok se lomi da li da spasava ljude zrtvujuci sebe ili ne... partizani, cetnici, nemci su tu valjda samo okvir?
Milan Karagaća Milan Karagaća 11:56 20.02.2011

Re: Komunistička propaganda

antioksidant
milane, zar se ovaj film ne moze posmatrati kao univerzalna prica o dilemama coveka kog dogadjaji vuku, o dilemama koje ima dok se lomi da li da spasava ljude zrtvujuci sebe ili ne... partizani, cetnici, nemci su tu valjda samo okvir?

ma da, ali otkud da to i takav film snime u ono diktatorsko tiransko vreme apsolutne neslobode stvarala[tva.
antioksidant antioksidant 12:20 20.02.2011

Re: Komunistička propaganda

ali otkud da to i takav film snime u ono diktatorsko tiransko vreme apsolutne neslobode stvarala[tva.

greška?

šalim se, ne tvrdim da je tada postojala apsolutna nesloboda
loader loader 13:07 20.02.2011

Re: Komunistička propaganda


Oni što streljaju su zapravo...

.. Su Zapravo Glumci u Filmu.
U prvom delu, na početku streljaju vojni žandarmi koje u tome zdušno podržava rulja, običan svet. Njihovo suočenje sa mladom ženom koja se vodeći dete za ruku pojavljuje nakon što su joj streljali muža i njihova ćutnja koja traži izlaz iz pomisli da su bili saučesnici maločašnjeg ubistva..! Kakav trenutak filma! Zato ona slika gore, u postu.

U drugom delu filma streljaju olovni, dehumanizovani vojnici.

U trećem delu streljaju osiljeni pobednici.

U svakoj od tri priče streljaju neki drugi. Ali - ista vrsta ljudi! Ona koja je spremna da strelja!

Kroz sve tri priče se kao protivnik takvih (ne)dela provlači lik čoveka koji onako, duboko, čovečanski pati. Ta vrsta patnje nije vezana za jednu određenu epohu. Ta vrsta patnje je postojala maltene oduvek, kod pojedinaca koji nisu kadri da budu izvršitelji bilo kog jednostranog i nadasve banalnog gledišta stvarnosti koje se, privremeno, zadesilo kao preovlađujuće. I, u svakom od ta tri dela, u svakoj od tri prikazane egzekucije, ovaj čovek pati na drugačiji način. To umesto dimenzije nekakvog univerzalnog monumenta, koji je definisan i skamenosan, daje dimenziju žive univerzalnosti, koja je u svakoj situaciji bitno drugačija, odnosno neodvojivi i neponovljivi deo samo te situacije.

Ali to je samo površinski, manje važan sloj filma. O njemu može da se napiše i esej. No, film TRI je vanredno kvalitetan pre svega zbog kvaliteta svog estetskog jezika, a pomenuti sloj je samo deo koji se u tu prelepu konstrukciju uklapa, kao dodatno, tematsko obogaćenje. Ovaj film je pre svega pokretna estetika, sačinjen od niza izuzetnih kadrova, impresivnih fotografija, izmene ritma... Jednostavno, to je briljantan filmski jezik. Briljantno delo.
Zar i taj film nije ključni dokaz da treba rehabilitovati...

Nije. Nema ni primisli o tome.

Gosn Karagaća, uz svo dužno poštovanje, mislim da zaista nema mesta razgovoru o ideologiji. Ima lepših tema, koje su iznad bilo kakve ideologije važne samo za neku od grupa ljudi. Lepota je važna svim ljudima. Film TRI je upravo to - lepota .
Pozdrav :)
Milan Karagaća Milan Karagaća 13:16 20.02.2011

Re: Komunistička propaganda

Zar i taj film nije ključni dokaz da treba rehabilitovati...

Izvinjavam se zbog nesporazuma, pitanje nije bilo upućeno Vama već onima koje sam pomenuo.
Inače, potpuno se slažem sa Vašim opažanjima o filmu.
loader loader 13:22 20.02.2011

Re: Komunistička propaganda

Ma, ok. Svestan sam da nije direktno meni upućeno. Nego, priznaćete, nije baš naročito smisleno na ovakvo delo stavljati atačmente sa porukama iz kolekcije "Ko je više i ko je zapravo kriv za xxx ?!" Zaista mislim da nam je svima prilika da pričamo o onom lepšem aspektu. O ovom, gvozdenom, dehumanizovanom govorimo svakodnevno. Тај aspekт nam se stalno nameće. А Film TRI, odnosno vraćanje na njega, treba da posluži kao vizuelna, stvaralačka magija koja podseća da je život veći od krša u kome smo se zatekli (kao i svaka prethodna generacija ljudskog roda). Ostavimo malo mesta i za onaj jednostavan, čist užitak u lepoti.
loader loader 13:27 20.02.2011

Re: Komunistička propaganda

AO:
... zar se ovaj film ne moze posmatrati kao univerzalna prica o dilemama coveka kog dogadjaji vuku, o dilemama koje ima dok ...

Eto...

Milan Karagaća Milan Karagaća 13:30 20.02.2011

Re: Komunistička propaganda

loader
Ma, ok. Svestan sam da nije direktno meni upućeno. Nego, priznaćete, nije baš naročito smisleno na ovakvo delo stavljati atačmente sa porukama iz kolekcije "Ko je više i ko je zapravo kriv za xxx ?!" Zaista mislim da nam je svima prilika da pričamo o onom lepšem aspektu. O ovom, gvozdenom, dehumanizovanom govorimo svakodnevno. On nam se stalno nameće. Film TRI, odnosno vraćanje na njega, treba da posluži kao vizuelna, stvaralačka magija koja podseća da je život veći od krša u kome smo se zatekli (kao i svaka prethodna generacija ljudskog roda). Ostavimo malo mesta i za onaj jednostavan, čist užitak u lepoti.

Slažem se.
loader loader 13:32 20.02.2011

Re: Komunistička propaganda

Slažem se.

Ura :)
grol grol 14:24 20.02.2011

Re: Komunistička propaganda

Milan Karagaća

ali otkud da to i takav film snime u ono diktatorsko tiransko vreme apsolutne neslobode stvarala[tva.

Lazar Stojanovic je odlezao TRI godine u zatvoru zbog filma Plasticni Isus. Otkud to u zemlji koja je imala slobodno stvaralaštvo?
kukusigameni kukusigameni 14:47 20.02.2011

Re: Komunistička propaganda

loader loader 22:45 20.02.2011

Re: Komunistička propaganda

Lazar Stojanovic je odlezao TRI godine u zatvoru zbog filma Plasticni Isus.

Da. Samo, to je drugačiji slučaj. "Plastični Isus" je izvrstan film (mada ne kao Tri), i, istovremeno, film-provokacija, i to ona svesna, slatka provokacija jednog režima. Progresivna provokacija. Stoga je i epilog bio takav (tri godine). No, film Tri jedva da i dodiruje te, po komunistički sistem škakljive temice. On je pre svega usmeren u pravcu umetnosti radi umetnosti. To je bitna razlika. Opet treba reći da tema nije ideološka. "Tri" je remek-delo filmskog stvaralaštva. O neslobodama u režimu socijalizma mogu se pisati eseji i sociološke analize. Tri nije to. Tri je "samo" za uživanje u onome u čemu treba da uživaju sve generacije ljudskog roda. Pozz
ephemeris ephemeris 12:47 20.02.2011

Zivot kao inspiracija i predlozak filma

Prvi od tri dela fila "Tri" je, najverovatnije, bio inspirisan istinitim dogadjajem. Radivoje Lola Djukic u svojim "Skleroticnim memoarima" opisuje zbeg u kome su njegov otac Trifun i on bezali iz Beograda nakon sestojanuarskog bombardovanja. Izbeglicku kolonu presrela je nasa vojska, postrojila ih i pretresla. Kod jednog coveka iz kolone nasli su mali vojni zavoj, optuzili ih da su opljackali vojni magacin i da su peta kolona. Postrojili su ih i spremili se da ih sve streljaju. Srecom, naisao je vojni oficir, koji se zgranuo prepoznavsi svog profesora Trifuna Djukica. Lolin otac je uspeo da se zauzme za vecinu ljudi iz kolone, ali je ipak streljano 5 ili 6 ljudi, eto tako, ni zbog cega. Bio je rat...
loader loader 13:25 20.02.2011

Re: Zivot kao inspiracija i predlozak filma

"Paprat i vatra", zbirka pripovedaka Antonija Isakovića poslužila je kao izvor za scenario filma "Tri". Te priče su divne. Mislim, u onom književnom pogledu.

Ovaj primer koji navodite... Veoma je slikovit i snažan.
kukusigameni kukusigameni 13:56 20.02.2011

Pinter

Pokojni Tomislav Pinter je bio direktor fotografije filma "Tri". Nedavno je u Hrvatskoj, posthumno izasla knjiga njegovih memoara "Blijeda sjecanja".
Preporcujem.

Blijeda sjecanja
loader loader 22:39 20.02.2011

Re: Pinter

Da, Pinterova "ruka" se vidi na svakom kadru filma. Film je pokretna kolekcija umetničkih fotografija! .. :) ... U tom smislu (velelepni kadrovi/fotografije) preporučujem i "Nebo nad Berlinom 2"

boris_aleksic boris_aleksic 14:37 20.02.2011

Tri-za sva vremena!

Nije bilo kraja mojoj radosti kada sam sredinom devedesetih u jednoj
videoteci u Sidneju,koja je imala i nase filmove,slucajno nasao
negdje u cosku police ovaj film.Pogledati uvijek kad se ukaze prilika!!!
loader loader 22:47 20.02.2011

Re: Tri-za sva vremena!

Kako lep komentar.
bocvena bocvena 15:37 20.02.2011

Dobro podsećanje!

U svakoj od tri priče streljaju neki drugi. Ali - ista vrsta ljudi! Ona koja je spremna da strelja!

A ovo ste odlično uočili!
Pozz mr Loader...
razmisljam razmisljam 22:38 20.02.2011

Re: Dobro podsećanje!

bocvena


U svakoj od tri priče streljaju neki drugi. Ali - ista vrsta ljudi! Ona koja je spremna da strelja!

A ovo ste odlično uočili!
Pozz mr Loader...


Боцвена каже увек оно што бих и ја, али, по обичају, прва стигне.

Лепо подсећање, mr loader, свакако.

loader loader 23:00 20.02.2011

Re: Dobro podsećanje!

bocvena:
A ovo ste odlično uočili!
Pozz mr Loader...

Ako ste vi "lupili pečat",
znam da je sigurno verifikovano ! . . .


Evo... maleni znak zahvalnosti

loader loader 23:13 20.02.2011

Re: Dobro podsećanje!

Боцвена каже увек оно што бих и ја, али, по обичају, прва стигне.

hm ... kažite i vi isto, samo napišite.. na primer .. ćirilicom (ili šta god da je obratno od Bocveninog pisma).. pa će se važiti kao sasvim drugačiji komentar..

I za vas:


KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 17:53 20.02.2011

Bata & Co

Bata je veliki filmski glumac.
U ovom filmu prvo je posmatrač. Žrtva je Cica Perović.
Pa je Bata žrtva koju jure.
Pa je onda onaj koji je na strani sile a žrtva je Senka Veletanlić.
U fillmu ima mnogo sjajnih glumačkih kreacija!
Ja se uvek naježim kad Cica Perović uz šprah feler zove ženu: Verrrra!
loader loader 23:03 20.02.2011

Re: Bata & Co

Ja se uvek naježim kad Cica Perović uz šprah feler zove ženu: Verrrra!

Zato ona slika gore, u postu, kao deo te scene, odnosno njen epilog !
Zaista ježenje kože !!
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 21:44 20.02.2011

vala bas za sva vremena

Davno sam ga gledala, hvala na podsecanju
loader loader 23:16 20.02.2011

Re: vala bas za sva vremena

Nema na čemu. Uzvratićete nekako, siguran sam

Već kazah gore, sve manje ljudi uopšte zna za film "Tri", i još manje ljudi ga gleda. To je prilično poražavajuće.

Pozdrav za vas
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:30 20.02.2011

Re: vala bas za sva vremena

loader loader 23:40 20.02.2011

Re: vala bas za sva vremena

Ova trojica... baš su cakani...

loader loader 23:41 20.02.2011

Re: vala bas za sva vremena

I neumorni


Za vas, naravno ..

Rejlem Rejlem 10:27 21.02.2011

Svaka cast

Hvala, loader, na ovome. Tri sam gledao jako davno, ali mi se deo sa Perovicem urezao onako zesce. Sjajan film. prosto je neverovatno koliko je toga dobrog bilo u YU kinematografiji 60ih i 70ih, pa i negde do 1985.
Meni je carski film takodje sa Slobodanom Perovicem, Zika Pavlovic mozda na vrhuncu


loader loader 11:09 21.02.2011

Re: Svaka cast

Pa, da.. "Tri" je poodavno pravljen, davno bio u žiži interesovanja i postepeno je skoro zaboravljen. Mislio sam da na njega valja podsetiti "širu publiku", kako bi se malo popravila šteta na račun filma naneta naročito poslednjih godina, u kojima vlada poplava američke produkcije niže kategorije, dok naš film krizira onoliko dugo, koliko (u svom najočitijem obliku) krizira i samo društvo. "Tri" je podsećanje na činjenicu da film može biti istinska kreacija.

"Buđenje pacova" je takođe takođe odličan film. Da, Žika u svom elementu :) .. A i Slavko Perović, za koga, kako vreme prolazi, sve više bivam svestan koliko je snažna pojava i kako sa lakoćom "nosi" film.
aleksanadar aleksanadar 12:16 21.02.2011

Re: Svaka cast

koliko je toga dobrog bilo u YU kinematografiji 60ih i 70ih, pa i negde do 1985.


На то подсећа документарац Миле Турајлић "Cinema Komunisto", који се управо приказује у биоскопима.


Zika Pavlovic mozda na vrhuncu


Тих година Жика Павловић је снимио и два веома добра, а данас заборављена филма, такође са Батом Живојиновићем у главној улози: Повратак и Непријатељ.

Гледао сам Непријатеља у децембру у Кинотеци. Још увек се добро држи. Иначе, у једној од споредних улога изванредан је Беким Фехмиу.

Да додам: фотографија, као и увек у Павловићевим филмовима - изванредна.
Rejlem Rejlem 12:42 21.02.2011

Re: Svaka cast

На то подсећа документарац Миле Турајлић "Cinema Komunisto", који се управо приказује у биоскопима.

Treba to da pogledam ovih dana, cim sam cuo za film (kod Velje Pavlovica kad je Mila gostovala), odmah sam to zacrtao. Jesi li ga pogledao vec? Citao sam u Politici u kulturnom dodatku subotom 2 vikenda uzastopce neke tekstove o filmu, sto suvisle sto nesuvisle, pa me zanima da cujem iz misljenje iz prve ruke.
Ono sto me je iznenadilo je dosta intenzivna medijska kampanja za Cinema komunisto (bilbordi i sl.). Naravno, drago mi je zbog toga.
aleksanadar aleksanadar 12:53 21.02.2011

Re: Svaka cast

Jesi li ga pogledao vec?


Нисам, али планирам!

И ја сам приметио да се о филму доста прича... А оно што сам чуо, као и кратки инсерти које сам видео на телевизији, говоре само у прилог филму.





(Сада, гледајући овај трејлер, нисам сигуран да ли је филм фокусиран на однос Тита према филму и на феномен партизанског филма, или говори генерално о филму у тим временима?)
razmisljam razmisljam 13:35 21.02.2011

Re: Svaka cast

A i Slavko Perović, za koga, kako vreme prolazi, sve više bivam svestan koliko je snažna pojava i kako sa lakoćom "nosi" film.


Цица је био невероватан глумац. Некако ми је највише остао у сећању по својој улози у ,,Павиљону шест''.
Просто је невероватно колико великих глумачких појава постоји у нашој кинематографији и на нашој позоришној сцени. Тако специфичних, моћних у наступу...
loader loader 14:08 21.02.2011

Re: Svaka cast

Гледао сам Непријатеља у децембру у Кинотеци. Још увек се добро држи.

loader loader 14:14 21.02.2011

Re: Svaka cast

Razmišljam:
.... .... Некако ми је највише остао у сећању по ...

Sada, kad malo "vraćam film", kapiram da on u stvari nigde nije kiksirao:) Svako njegovo ostvarenje ima jedan visok i specifičan nivi.
Jednostavno, postoje takvi ljudi, koji u kadru skoro da i ne moraju da glume. Kao Marlon. I sve funkcioniše, scena je ispunjena onom finom harizmom...
aleksanadar aleksanadar 14:14 21.02.2011

Re: Svaka cast

Када сам, у једном бившем животу, служио војни рок у Југословенској народној армији, парола рода којем сам припадао - веза - била je:

Пажња! Непријатељ слуша!

Та парола је била исписана на стратешим местима, изнад врата и по зидовима.

Све ми се чини да нас непријатељ и даље слуша.
loader loader 01:00 22.02.2011

Re: Svaka cast


Све ми се чини да нас непријатељ и даље слуша

Dal sluša ne znam,
al znam
da nikad ne spava !!
aleksanadar aleksanadar 12:06 21.02.2011

Класик

Не бринемо довољно о својој баштини, о ономе вредном што смо наследили.

Филмови Александра Петровића спадају у ту баштину. А филм "Три" један је од класика домаћег филма.

Присећам се да сам овом филм посветио "писмени задатак" у првом разреду средње школе, када је задата тема била "Филм / позоришна представа који је на мене оставио утисак".
loader loader 14:17 21.02.2011

Re: Класик

Присећам се да сам овом филм посветио "писмени задатак" ...

Pa, onda... .. dobrodošli na ovaj blog ... Pravo mesto za vaše komentare ..
aleksanadar aleksanadar 14:28 21.02.2011

Re: Класик

dobrodošli


Хвала. Волим разговоре о филму.
loader loader 14:47 21.02.2011

Re: Класик

Da, razgovori o filmovima, onako, generalno, već su sami po sebi zanimljivi i često dragoceni, a tek ovako, o jednom filmu, ovakvom...

Malo ćaskanja o filmu Tri naravno da je lepo za nas sladokusce, međutim, ova tema je (s obzirom na javnost bloga) veoma važna i kao sredstvo prodora u širu sferu, među mnoge koji nisu imali prilike da vide ovo i neka druga, slična ostvarenja. To je korisno zato što je kroz masovnu produkciju izvršena trivijalizacija filma, tako da je on sveden na sredstvo da se ubije sat i po dosade, ili na zadovoljavanje krajnje površnih poriva značajnog dela publike. Isturanjem teme o jednom filmu kakav je Petrovićev "Tri" malo se ipak uznemiruje ta "žabokrečina trivijalnog".
aleksanadar aleksanadar 15:45 21.02.2011

Re: Класик

kroz masovnu produkciju izvršena trivijalizacija filma, tako da je on sveden na sredstvo da se ubije sat i po dosade...


Слажем се. За то је одговоран како "дух времена" у којем живимо, тако и индолентност оних који управљају културним институцијама.

Заправо, чини ми се да се о филму, већ дуже време, не говори као о уметничком делу, нити публика, гледаоци имају икакву свест да би филм који гледају требало да буде нешто друго, а не обична, тривијална забава.

Ако је тако, видимо колико смо се удаљили од 60-их година. Тада су филмски аутори правили озбиљне, добре филмове, а тако су и размишљали о филму. Мислим на Александра Петровића, Жику Павловића, Душана Макавејева...
loader loader 16:46 21.02.2011

Re: Класик

... За то је одговоран како "дух времена" у којем живимо, тако и индолентност оних који управљају културним институцијама.

Заправо, чини ми се да се о филму, већ дуже време, не говори као о уметничком делу, ... ...

Izrekli ste konstatacije sa kojima se ja u potpunosti slažem.


Ostaje nam da ovako malo probamo da utičemo sa ponekom korisnom temom - kroz blogove, ili na neki drugi način.

Takođe, ova stvaralačka jalovina koja vlada poslednjih godina valjda jednom mora da se istroši..!
mikimedic mikimedic 19:08 21.02.2011

Re: Класик

Присећам се да сам овом филм посветио "писмени задатак" у првом разреду средње школе, када је задата тема била "Филм / позоришна представа који је на мене оставио утисак".


eh a ja sam u istom razredu pisao o filmu 'semi i rozi se tucaju'
bocvena bocvena 20:08 21.02.2011

Re: Класик

Meni taj film baš bio dosadan. Valjda sam u tim godinama više očekivala.


EDIT: Da ne bude zabune, Semi i Rozi... mi je dosadan film, ne Tri...a glavni glumac je pevač iz okačenog benda:)
kukusigameni kukusigameni 22:04 21.02.2011

Re: Класик

aleksanadar

loader


Ja mislim da je problem nastao u brojanju prodatih karata. Od kada je to postalo vazno, sve drugo je postalo manje vazno.
S druge strane, nije svaki film za masovnu upotrebu.
Takodje ne mislim da je danasnja nasa kinematografija (ako se uopste tako moze nazvati) jalova, koliko je vazno dopustiti autorima da budu autori cak i u ovako losim uslovima za stvaranje. Ima tu dobrih pokusaja. Problem je sto je unistena infrastruktura, sto se sve stvara pomocu koca i konopca i sto su autori prinudjeni na niz kompromisa, cime njihovo autorstvo gubi na znacaju.
loader loader 00:43 22.02.2011

Re: Класик

bocvena:


Sigurno. Čovek i treba da održava visoke kriterijume u životu. Samo tako će, umesto onih dole, kvrgavih i trulih, da bere one sočnije jabuke, na visočijim granama :)
loader loader 00:57 22.02.2011

Re: Класик

Ja mislim da je problem nastao u brojanju prodatih karata.

I to je svakako uticalo. Sa druge strane je generalno loša stvaralačka energija. Kad se ta dva iskombinuju - kinematografija bude ovakva, kakva jeste.

S druge strane, nije svaki film za masovnu upotrebu.

I s tim se slažem.

Takodje ne mislim da je danasnja nasa kinematografija....

Naiđu i ti periodi kad ovlada prosečnost i estetski jeftiniš.
Uslovi? Oni uglavnom ne smeju da budu prepreka za umetnost.
>> Volim da navedem primer Kšištofa Kislovskog (Krzysztof Kieslowski) i njegov "Kratki film o ljubavi". Poljska, 1988. nije bila baš neko mesto gde su atmosfera i materijalna situacija sjajni. Kratki film o ljubavi je film koji je maltene napravljen zabadava. Jedan stan, jedan šalter, jedan uobičajen travnjak-beton prostor između stambenih zgrada i par glumaca. A napravio vrhunski film, koji je takođe (kao i naš Tri) primer filma koji je umetnost!
Taj primer nekima izbija izgovore iz ruku, a neke može i da ohrabri.
kukusigameni kukusigameni 09:51 22.02.2011

Re: Класик

Ne znam da li ti je poznato ali u tom filmu ima (cini mi se) brojem 17 enterijera. Iznajmljena su dva stana i u okolini jos stanova za smestaj ekipe. Traka je obradjivana u Nemackoj. Sniman je na 35mm sto i nije najjeftinija varijanta. Zvuk je mono sa kojim danas ne mozes da prismrdis bilo kom evropskom festivalu srednje kategorije. Tada to nije bio slucaj, a i Kjeslovski je vec imao svoje ime.
Itd, itd.
Inace, jako mi se dopada taj film. Imam ga u svojoj kolekciji.
Osim toga jedan je Kjeslovski.
loader loader 10:35 22.02.2011

Re: Класик

Svaka čast na prebrojavanju :)
Dobro .. Kad sam rekao jedan stan, jedan šalter.." - nisam naravno mislio baš doslovce. .. Jedan ili dva stana, leva i desna strana trotoara, a ne samo leva, pa hodnik i ulaz zgrade a ne samo stan (njen ili njegov)... :) Jasno, sašta se tu može uočiti i upisati u "inventar". No, opet, sve to ne čini film bitno komplikovanijim, odnosno bitno skupljim za pravljenje (snimanje). U svakom slučaju se radi o malom budžetu, a velikom dostignuću - to sam želeo da kažem, podstičući zaključak da (ovdašnja, ili bilo koja) loša kinematografija danas ne proizilazi samo iz slabe finansijske pozicije, već i iz nedostatka stvaralačke lucidnosti.
Da, jedan je Kjeslovski
kukusigameni kukusigameni 11:32 22.02.2011

Re: Класик

kukusigameni
Osim toga jedan je Kjeslovski.


loader
Da, jedan je Kjeslovski


1+1=2
Ovo mu dodje da ih ima dva?!
loader loader 13:36 22.02.2011

Re: Класик



Znači:

kukusigameni kukusigameni 13:45 22.02.2011

Re: Класик

loader


Znači:



Nedostaje jedan, da bi bilo TRI.
loader loader 14:36 22.02.2011

Re: Класик

Pa, vi ne razbijate samo u znanju iz oblasti filma,
već i u oblasti matematike
Bili Piton Bili Piton 22:16 21.02.2011

Nisam stigao

da komentarišem ovde ali obožavam filmove Saše Petrovića, a njegova udovica je najsladje stvorenje koje hodi kuglom zemaljskom
loader loader 00:37 22.02.2011

Re: Nisam stigao

Gosn Bili .. važno je da ste ipak nekako utekli obavezama i stigli ovde... - pa još uz to smogli snage da ostavite i jedan veoma lep komentar .. Pozz
aleksanadar aleksanadar 14:01 22.02.2011

DVD


Да ли су се филмови Александра Саше Петровића појавили као DVD издања? Зна ли ко?
loader loader 14:42 22.02.2011

Re: DVD

Meni to i nije baš poznato...
Nešto sumnjam da su se pretrgli.
Ako je nešto izdavano, to su sventualno bile Seobe,
koje su jedno vreme pompezno bile provlačene kroz medije,
pa mi je logično da se u očekivanju zarade pristupilo umnožavanju DVD materijala. Za sve ostalo, iz istog razloga, nije bilo motiva, mislim.
No, može se verovatno pronaći na netu..
kukusigameni kukusigameni 15:19 22.02.2011

Re: DVD

"Skupljac perja" su izdati.
aleksanadar aleksanadar 19:47 22.02.2011

Re: DVD

Seobe


"Skupljac perja"


Морам признати: не знам да је БИЛО ШТА од филмова Александра Петровића изашло у том формату. Нисам нигде видео ни поменута два филма. (Можда су ми некако промакли.) Али, чак и да су се ова два појавила, шта је са осталима?

А моја колекција DVD издања ипак није мала. Тј. сматрам да имам натпросечан увид у оно што се код нас појављивало.

Ето, уместо да највреднији филмови буду сабрани и издати у некаквој домаћој верзији чувене "Criterion" колекције...
loader loader 22:08 22.02.2011

Re: DVD

Mr Aleksandre, i ako je izdato, a svakako da kolega kukusigameni ima pravu informaciju, to je rađeno parcijalno, na mahove, bez plana... Valjda i zato što ta vrsta kolekcije, odnosno neka vrsta "sabranih dela", praktično zanima samo sladokusce (kao što ste vi ).
kukusigameni kukusigameni 22:11 22.02.2011

Re: DVD

kukusigameni kukusigameni 22:26 22.02.2011

Re: DVD

rađeno parcijalno, na mahove, bez plana..


Apsolutno tacno.
Mozda je jos veci problem, na koji su mi se zalili mnogi, to sto nasi antologijski filmovi nemaju skoro nikada prevod na bilo koji jezik, pa su prijatelji iz inostranstva uskraceni za dobru preporuku nekih od tih antologijskih filmova sa ovih prostora.
loader loader 23:47 22.02.2011

Re: DVD

... ... to sto nasi antologijski filmovi nemaju skoro nikada prevod na bilo koji jezik, pa su prijatelji iz inostranstva uskraceni ...

Eto, i kad imamo čime da se ponosimo, mi ne često učinimo ni izbliza dovoljno da to podelimo sa drugima.

Valjda će se ova već dugo godina trajuća klima, klima neurednosti, autodestrukcije i pesimizma, promeniti i ostaviti više prostora za samouvereno pokazivanje onoga što je pozitivno.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana