Planeta| Politika

Libijska crna kutija

Bojan Budimac RSS / 24.02.2011. u 20:40

Ne znam da li će istorija 100-200 godina od danas praviti razlike između ustanaka/revolucija koje tresu današnji arapski svet ili će biti slikana širokom četkom i sve ih slupati pod isti kišobran. Ne bi me čudilo ovo drugo, ali mi kao savremenici tih događaja ne bi trebalo da upadnemu u tu zamku.

QueenGaddafi.12838.jpg

Naravno, mogu se naći zajednički imenitelji poput želje za demokratizacijom i socio-ekonomskih frustracija društava, ali zapravo su sve različite, počev od stepena pripremljenosti (spontanost je priča za malo decu, treba li reći?) do rezultata koje će postići (ili ne-postići).

Libija je uvek predstavljala neku vrstu "crne kutije" arapskog sveta, što možemo zahvaliti ili objasniti vođom ̶ pukovnikom Moamerom Gadafijem ̶ i njegovom mušičavom, paranoičnom, ali ne uvek i nepragmatičnom politikom tokom preko 40 godina na vlasti. Ako je bila "crna kutija" pre ustanka Libija je sada tokom istog još veća je nepoznanica.

Ono što se sa velikom dozom sigurnosti može reći je da je to najslabije, ako uopšte, pripreman ustanak od svih. Uprkos mnogobrojnim teorijama zavere tipa "CIA, snajka, CIA" koje se pletu (rekao bih po automatizmu) nema (za sada) ni nokta, a kamoli prsta, koji bi ukazao na neku (super)tajnu grand shemu. Zapad je bio više nego srećan pukovnikom i "stabilnošću" koju je on otelotvorivao, s obzirom da mu je, kad su se uslovi stekli, otvorio naftne česme. Mušičavost i ekscentričnost? Nije bitno ̶ o poslovima se, na operativnom nivou, ionako najviše pričalo sa sinom mu, Saifom al-Islamom, "finim i urbanim" nosiocem titule doktora (London School of Economics and Political Science).*

Činjenica da pomenuti Saif al-Islam nije nosilac nijedne državne funkcije, kao uostalom ni otac mu [pukovnik je "samo" vođa (permanentne) revolucije], te da ga to nije sprečilo da pre neki dan govori u ime režima i obeća potoke krvi (što je otac ponovio prekjuče), govori o "uređenju" republike ili, ako vam je draži sinonim, džamahirije.

U današnjem pojavljivanju na državnoj televiziji Moamer se pojavio samo na audio kanalu, iako je bio najavljen da će se duhom i telom obratiti narodu grada Al Zavija, 40 km zapadno od Tripolija. Izveštaji govore da se u gradu puškara, a anti-Gadafi demonstranti drže centralni trg. Osim što je u ovom, za njegove pojmove kratkom govoru (30-tak minuta), za sve okrivio bin Ladena i drogirane mu sledbenike koji su (naravno) al kaidini i američki agenti, te ubeđivao narod o njihovoj neograničenoj sreći, pukovnik se uporedio sa britanskom kraljicom ̶ "ja nemam autoritet da pišem i potpisujem zakone," kaže. (Uzgred, danas nije pominjao "masne pacove" i zvučao je kao da je pod blagim sedativom)

AlQaeda.12839.jpg 

Za to vreme na krajnjem istoku u gradu Al Bajdi se odvijao sastanak plemenskih vođa. U ranim danima svoje revolucije (1969.) pukovnik Gadafi je kao jedan od ciljeva iste stavio borbu protiv tribalizma. No, kako je vreme prolazilo, a po univerzalnom diktatorskom receptu, okrenuo je postojanje plemena, plemenskih surevnjivosti i zađevica u svoju korist. Delikatni "balans" koji je održavao, uz logično favorizovanje svog prilično malog plemena (Gadafa), ipak nije bio dovoljan da se lojalnost istih zadrži, te su neka od najvećih, poput Varfala plemena, stala na stranu ustanika vrlo brzo.

Dok u ovom momentu i nije tako teško prognozirati sled događaja u Libiji ̶ naime, gotov je i samo je pitanje količine krvi koju će proliti pre nego što to prihvati ̶ dotle je izuzetno teško i pretpostaviti kako će se stvari odvijati kad on ljosne. Cenim da će plemena, kao jedine preostale institucije (sve druge se krune i urušavaju svakim satom) u tom post-Gadafi periodu igrati ključnu ulogu, pri tome pukovnikovo predviđanje građanskog (plemenskog) rata je veoma lako ostvarivo.

--------------

* Ironija ili cinizam, doktorska disertacija mladog Gadafija je naslovljena: THE ROLE OF CIVIL SOCIETY IN THE DEMOCRATISATION OF GLOBAL GOVERNANCE INSTITUTIONS: From ‘Soft Power’ to Collective Decision-Making?

Školica je bila brza da se ogradi od Saifovog nastupa, priznajući da je od njega primila donaciju samo 300 soma funti [iako je svojevremeno kontroverzija na temu bila oko 1.5 meleona, takođe funti].

 

*************************

Beleška na margini

Trivija. Postoji 112 načina da se transkribuje Gadafi, odnosno القذافي

 

Atačmenti



Komentari (346)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Goran Vučković Goran Vučković 10:00 26.02.2011

Re: Insuficijencija morala

Ко те, бре, Вучко позива на било какву мржњу? Само ми није јасно како и зашто није могуће одржати еквидистанцу у односу на сва три зла, и хришћанско (или боље псеудо-хришћанско) и оно муслиманско и оно јеврејско. Чини ми се да рационалан човек, каквим те држим, мора имати снаге да изгради такав један став.

Zlo mi nije baš omiljena tema, ali kad već insistiraš: problem je što ja ne verujem da ima tri zla, nego samo jedno. Ima samo raznih tehnika da se taj "prirodni resurs" upregne za neki "viši cilj". Tradicionalnih i modernih.

Inače ne znam da li je moguće održati ekvidistancu - ja sam na nekoj svojoj ideji ekvidistance, ali očigledno to tebi tako ne izgleda, pa mi izgleda zameraš da su mi slučajni prolaznici krivi za nešto.
princi princi 11:13 26.02.2011

Re: Insuficijencija morala

Inače ne znam da li je moguće održati ekvidistancu - ja sam na nekoj svojoj ideji ekvidistance, ali očigledno to tebi tako ne izgleda, pa mi izgleda zameraš da su mi slučajni prolaznici krivi za nešto.

Подсећам да је питање о случајним пролазницима проистекло из једног врло једноставног питања о природи и вези очаја и постављања бомби по возовима и авионима. А то све зато јер ми се учинило да је сва писана еквилибристика, викиншке паралеле и еуфемизми (мреже за душе, технике, идентификације по вери, да не набрајам) које си употребио била у функцији оправдавања (по мени, доста невештог) искључиво једне стране. Као да се ради о малоумницима или малолетницима од којих се ни не очекује одговорност за сопствене потезе (узгред буди речено, исту врсту незреплости им приписује и она друга страна, слон у соби у овој расправи).

На жалост, после тога је некако дискусија са расправе о начелима и принципима (свакако не мојом вољом) прешла на неки лични план из кога бих се ја, ако не замераш, најрадије искључио.

Узгред, да, зло ми је омиљена тема, обожавам крв, гладну, по могућству и осакаћену децу без руку, очију, свршавам кад видим поломљене главе. Хепи нау?
Bojan Budimac Bojan Budimac 13:01 26.02.2011

Re: Insuficijencija morala


Подсећам да је питање о случајним пролазницима проистекло из једног врло једноставног питања о природи и вези очаја и постављања бомби по возовима и авионима.

Volter napisa: Those who can make you believe in absurdities can make you commit atrocities.

Pre tačno 12 godina i tri dana (23. februara 1998.) šeik Osama bin Laden je, sve pred kamerama sveCkih medija, između ostalog rekao: "ubijati i boriti se protiv Amerikanaca i njihovih saveznika, bili oni civili ili vojnici, je obaveza svakog muslimana koji je u mogućnosti da to radi u bilo kojoj zemlji."

Dvanaest godina kasnije mi se nameće misao da je jako malo pravih muslimana po merilima narečenog šeika i jako sam srećan zbog toga.

Što se tiče terorizma, a naročito onog koji nas posebno zgraža (bombaši samoubice), opet moram preporučiti profa Roberta Papea, koji se time ozbiljno bavio. Priznajem, nisam još pročitao njegovu prošlogodišnju knjigu, ali koliko shvatam ništa od teza iz prve, unatoč izmenjenoj statistici, nije bitno promenjeno.

princi princi 14:17 26.02.2011

Будимац,

може се разговарати о секуларним узроцима успона муслиманског фундаментализма, може се разговарати о суштинским разлозима зашто се људи рођени и одрасли у Јоркширу лакше идентификују са неким глупавим причама о 72 девице него са средином у којој су рођени и одрасли, о томе да ли је то нека врста побуне против система који их не прихвата или гетоизира, али мислим да је крајње контрапродуктивно причати да верски фундаментализам није у самом корену тог тероризма.

Ма шта (и ма због чега) писао и говорио Проф Папе, ту се ради о некој врсти модерног лудизма- ислам је потпуно погрешан и накарадан одговор на реалне проблеме произведене накарадним средњевековним системима, корумпираним режимима и расизмом (случај Израел). Док се отворено не суоче са том заблудом, мени се чини да средњеисточним народима нема напретка.
Bojan Budimac Bojan Budimac 14:41 26.02.2011

Re: Будимац,

може се разговарати о секуларним узроцима успона муслиманског фундаментализма

Naravno da može, ali nisam siguran da ćemo imati isti pogled na tu (i)storiju.
ислам је потпуно погрешан и накарадан одговор на реалне проблеме произведене накарадним средњевековним системима, корумпираним режимима и расизмом (случај Израел).

Potpuno delim to tvoje mišljenje.
Док се отворено не суоче са том заблудом, мени се чини да средњеисточним народима нема напретка.

Mislim da si u zabludi generalizacije. Istorija free&fair izbora u zemljama muslimanskog sveta, gde ih ima (a na žalost, ima ih jako malo tamo, pitam se zašto -- možda ovi ustanci imaju neke veze s tim?) pokazuje da ih fundamentalističke partije ne dobijaju obavezno, naprotiv (izuzetak koji potvrđuje pravilo je Hamasova pobeda 2006, ali i o uzrocima toga se može razgovarati).

Ono što zameraš Vučku (i Izraelu) i.e. pripisivanje nezrelosti tom svetu sada činiš big time ili ja nešto ne kapiram.
Goran Vučković Goran Vučković 17:17 26.02.2011

Re: Insuficijencija morala

Подсећам да је питање о случајним пролазницима проистекло из једног врло једноставног питања о природи и вези очаја и постављања бомби по возовима и авионима. А то све зато јер ми се учинило да је сва писана еквилибристика, викиншке паралеле и еуфемизми (мреже за душе, технике, идентификације по вери, да не набрајам) које си употребио била у функцији оправдавања (по мени, доста невештог) искључиво једне стране. Као да се ради о малоумницима или малолетницима од којих се ни не очекује одговорност за сопствене потезе (узгред буди речено, исту врсту незреплости им приписује и она друга страна, слон у соби у овој расправи).

Tebi se učinilo nešto, pa si zaključio da su meni nešto krivi putnici pobijeni u tjubu 2005 - hoćeš da kažeš možda da si zaključio da ja mislim da su to oni i zaslužili, ili šta? I nisam dovoljno vešt da se preganjam o tome koliko procenata bombaša-samoubica su iz Jorkšira, a koliko ih je iz Ramale i Faludže? Koliko su očajni, a koliko su profesionalci koji npr. za 50 miliona dolara pokažu šta "pobesnele mule" misle o terorističkom aktu nad njihovim putničkim avionom za koji vinovnici ne žele ni da im se izvine, nego proturaju svakojake laži? Ili da pričamo o upotrebi reči "terorizam" u poslednjih nekoliko decenija?

Britanija je velika zemlja, 60 miliona stanovnika - i u tom uzorku će se naći svakojakih budala i psihopata. Ima u Britaniji i muslimana (kao što ima i manje više svake druge vere) - i ne izgledaju mi kao najagresivniji deo populacije. A te 2005. godine, kao na kraju krajeva i manje-više stalno, ova država ima gomilu vojske po svetu, koja nije uvek dobrodošla tamo gde je stacionirana. Ok, sad su "u modi" muslimani - ali ne mnogo pre toga su bili bezumni katolici, jel tako? Ko se ne seća, podsetiće ga plastične kese za đubre umesto kanti.

I šta sad? Treba da mrzim jedne godine Albance, druge Slovence, teće Hrvate, NATO, pa onda Crnogorce - ili katolike pa muslimane, pa šta već bude moderno sledeće godine? Da ih smatram bezumnicima koji mrze naše demokratske vlasti i slobode? A sve to da bih izbegao da mi anonimni bloger poznatog stila komunikacije ne kaže da sam ili uz slobodu i demokratiju, ili uz osovinu zla? A onda na drugom blogu da prokomentariše osobi za koju je, za razliku od mene, potpuni stranac, da su u gomili šuta i krvi zvanoj Christchurch, koja je slučajno u njenoj zemlji, pale cene stanova?

Mislim da ti je vreme za gym.
maca22 maca22 18:06 26.02.2011

Re: Insuficijencija morala

dragoljub92
...или боље псеудо-хришћанско...

zašto samo pseudo hrišćanstvo ,zašto ne i pseudoostalo?

A-a, Bojan te je zamolio da ne ides na ovu stranu.
Nisi dobar. :)
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:11 26.02.2011

Re: Insuficijencija morala

Nemam sad baš mnogo vremena da obrazlažem ali mislim da su mladi Arapi trenutno u pravu, u pravu su više nego bilo ko u svetu. I ja ne patim od političke korektnosti, u pravu su čak i kad postavljaju bombu u "tjub". Al dobro mene inače zovu "taliban" a i duboko sam uveren da su govnjive motke ponekad najbolje rešenje. Pa i govnjive bombe ako treba.
I da, za razliku od prisutnih mislim da je za njih islam bolje rešenje od bilo čega što je u trenutnoj ideološkoj ponudi u svetu u kojem žive. Mada, ne baš sretno rešenje. Mislim, da nije možda Dokins i ostala neoliberalistička blatruć?

U svemu ovome, meni samo žao Gadafija. Mislim da bi da je jedno 20 godina mlađi svim srcem bio na strani ovih klinaca koji bi sada da mu dođu glave.
princi princi 22:23 26.02.2011

Re: Insuficijencija morala

I šta sad? Treba da mrzim jedne godine Albance, druge Slovence, teće Hrvate, NATO, pa onda Crnogorce - ili katolike pa muslimane, pa šta već bude moderno sledeće godine? Da ih smatram bezumnicima koji mrze naše demokratske vlasti i slobode? A sve to da bih izbegao da mi anonimni bloger poznatog stila komunikacije ne kaže da sam ili uz slobodu i demokratiju, ili uz osovinu zla? A onda na drugom blogu da prokomentariše osobi za koju je, za razliku od mene, potpuni stranac, da su u gomili šuta i krvi zvanoj Christchurch, koja je slučajno u njenoj zemlji, pale cene stanova?

Mislim da ti je vreme za gym.

Шта рећи на ову гомилу написаног смећа а да не личи на псовку која којом се прекида сваки вид даље комуникације?
Goran Vučković Goran Vučković 01:43 27.02.2011

Re: Insuficijencija morala

Шта рећи на ову гомилу написаног смећа а да не личи на псовку која којом се прекида сваки вид даље комуникације?

Psovke mi nisu jača strana, tako da predlažem da taj deo preskočimo - osim ako ne planiraš solo deonicu.
wukadin wukadin 08:48 25.02.2011

O zaverama i javnom mnjenju

Ako je ovo SVE (Tunis, Egipat, Jemen, Bahrein, Libija...) zavera Amerike, onda je ta zavera veoma dubokih motiva (što bi rušili svoje saveznike?) i veoma dobro prikrivena (deluju baš da ih je zateklo) do nivoa pravljenja budala od sebe samih (pa sećamo se dobro šta je Hilari govorila do pre par meseci). Nije nemoguće, no po meni je preterano davati im toliki značaj i sposobnosti. Ispada Amerika nešto kao Bog na nebu (dakle više od "Kneza ovog sveta" ) pa da joj je logika transedentna, a mogućnosti omnipotentne... Zato sam protiv "teorija zavere", i tu se moje protivljenje završava, vratiću se na to...

Nijedan režim, ali nijedan, nije (bio) antiamerički. Da, Gadafi ih je posramio, ideološki je veoma problematičan, otud radost među CNN novinarima. I verovatno šminkanje realnosti. Na osnovu ranijeg ponašanja sasvim je verovatno da Gadafijev režim puca u demonstrante koji nemaju vatreno oružje, ali da "goloruki demonstranti", ili "naoružani kamenicama i štapovima" (BBC) zauzimaju vojne baze u koje su ubacivani i plaćenici (profesionalna vojska, je li?) - e to mi je, da izvinete, smešno. Uostalom i uvredljivo po pobunjenike. Verujem da je u početku bilo pucnjave na "obične" demonstrante, a onda su "obični" uzeli oružje koje imaju kod kuća (nemoguće je li!?), pa su se umešala i plemena. Onda se i vojska raspala - što niko i ne krije, no onda nemojmo o "golorukim". Uostalom, snimci su jasni. Imamo brutalnu intervenciju vladinih agenata sa plastičnim šlemovima (bizarno zar ne. ali naoružanih čime - pištoljima) i masu pobunjenog naroda naoružanog teškim mitraljezima na džipovima, kasnije i tenkovima. Dobro, možda je teško snimiti napad avijacije na "nenaoružane civile" ili dejstva "plaćenika" sa pola zemljine kugle...

Vratimo se dojučerašnjoj poziciji Gadafija. Da je bio bruka za Zapad, jeste. Kako je to postao. Tako što se Bler ljubio sa njim, a iz libijske amasade su znali da ubiju britansku policajku. Pazite - policajku. Možda bobija, a znamo dobro koje su kazne tamo za napad na policiju. E, kad ima nafte...
Gadafi je Zapadu odgovarao ekonomski i bezbednosno. Pa šta ćete više?! Sada će "uvođenjem demokratije" biti haos sličan iračkom, rast cena nafte... I tu su "teoretičare zavere" donekle u pravu. Gadne se stvari rade oko te mastiljave tečnosti koja gori i ostavlja puno dima. Veze sa Al Kaidom? Pa bilo ih je, naravno. U filmu Zeitgeist rekoše da IG Farben nikad nije prekidao saradnju sa Rotšildima.

A sad je pobuna u Jemenu gde postoji Al Kaida i podele šia-suni. U Bahreinu većina šia, ali nemaju vlast. Egipat možda preispita sporazum sa Izraelom. Iranski brodovi prvi put u Sredozemlju... Ako su se igrali vatrom, možda su se i preigrali.
Mnogo šta može da se obije Americi o glavu. Moguće je da nove demokratije (Statfor kaže ne nužno liberalne) brane interese svog naroda, koji mogu biti u koliziji sa američkim. Videsmo to kod Turske, Južne Afrike, Brazila, u nekoj meri i Indije. Moguća je nestabilnost sa posledicama - pre svega u ceni čorbe (no tu se opet mogu razlikovati interesi "prosečnog" poreskog obveznika u Americi i onog koji trguje naftom). I moguće je da autoritarne režime smene totalitarni - oni sa ideologijom. Nije li u Rusiji februara 1917. sve počelo željom za dmeokratijom?! Ali totalitarni već imamo u Libiji. I vidimo da se nerado predaje.

Aha da...
Rekoh da ću nešto o "teoriji zavere". Pa ništa, gušt mi je da vidim ovakve komentare na javnom servisu građanske Srbije. Stvarno gušt. Ovolika ljubav prema Americi mora da nekima baca suze rasdosnice na oči. Kad vide koliko je daleko B92 dogurao u svojoj demokratizaciji. Kao nedavno kad sam gostovao blogom
freehand freehand 10:39 25.02.2011

Re: O zaverama i javnom mnjenju

Moguća je nestabilnost sa posledicama - pre svega u ceni čorbe (no tu se opet mogu razlikovati interesi "prosečnog" poreskog obveznika u Americi i onog koji trguje naftom). I moguće je da autoritarne režime smene totalitarni - oni sa ideologijom

A možda je ovo suština?!
Ili je u pitanju nešto kao francuska buržoaska revolucija, tri veka kasnije i nekoliko hiljada kilometara jugoistočno?!
wukadin wukadin 10:42 25.02.2011

Re: O zaverama i javnom mnjenju

Strpljenja, videćemo...
Ako je ovo drugo, setimo se da buržoazija ne mora da ima iste interese. Postoji ona kompradorska, što bi rekao Antonićity, a postoji bogami i nacionalna...
palilula92 palilula92 13:57 25.02.2011

Re: O zaverama i javnom mnjenju

Uostalom, snimci su jasni.


ma nisu bas jasni, ne podudaraju se sa izjavama nasih koji su dosli iz Libije, kao i onih koji su resili da ostanu.
Bojan Budimac Bojan Budimac 14:08 25.02.2011

Re: O zaverama i javnom mnjenju

ma nisu bas jasni, ne podudaraju se sa izjavama nasih koji su dosli iz Libije, kao i onih koji su resili da ostanu.

Naravno da se priče razlikuju i problematično je pokušati stvoriti generalnu sliku na osnovu ličnih, vrlo različitih priča. Preksinoć sam gledao doček turskog broda sa oko hiljadu ljudi izvučenih iz Libije. Izjave se dijametralno razlikuju. Jedan arhitekta kaže "ništa strašno, nije bilo neprijateljstava prema nama", na neke druge se pak pucalo (jedan turski radnik je poginuo, pogođen snajperom). Danas je stigao čamac u Daču (pet dana su putovali bez ikakvih zaliha) sa pet turskih lučkih radnika. Prema njihovoj priči krađom čamca i celom tom avanturom su spasavali gole živote (a rekao bih i izložili ih opasnosti)... Dakle, mnogo zavisi od ko, gde itd.
wukadin wukadin 14:20 25.02.2011

Re: O zaverama i javnom mnjenju

palilula92
Uostalom, snimci su jasni.ma nisu bas jasni, ne podudaraju se sa izjavama nasih koji su dosli iz Libije, kao i onih koji su resili da ostanu.


Hteo sam reći da je do sada pokazano malo snimaka "užasnih zverstava" o kojima se pričalo. Mada ne sumnjam da će ih biti, kao što je bilo snimaka srpski "koncentracionih logora" u Bazniji.
Nešto kad slušam potresna javljanja na telefon na CNN/BBC pred očima mi scena sirotih albanskih izbeglica koje beže po snegu visokom dva metra u julu mesecu. Hoće to...
Drugo što mi pade napamet je sledeće - u Kongu je stradalo 5 miliona ljudi, pa kako nije bilo tako potresnih javljanja, nagađanja šta se sve dešava, "indicija", kako se recimo francuski ministar spoljnih poslova nije oglasio da uz slavodobitni smešak saopšti kako je Loran Kabila zapalio za Mianmarsku uniju...
U ovom meču smrdi nesto, ne zvao se ja Lorimer...a i ne zovem se tako.
wukadin wukadin 14:28 25.02.2011

Re: O zaverama i javnom mnjenju

Znači, Al Kaida i USA ipak su u dilu. Poražavajuća je pretnja Novog Rima vojnom intervencijom u Libiji, u glavi mi je naslov knjige Noama Čomskog "Šta to u stvari hoće Amerika"...neumesno je njihovo poređenje Gadafija i Hitlera, uz bizarno očekivanje da sebi oduzme život. Ako su ovo efekti avansno dodeljene Nobelove nagrade ZA MIR obami (namerno malim slovom), onda se ja pitam kuda srlja ovaj svet u ime j***** "demokratije" :(
(Rozenkrojcer, 24. februar 2011 23:37)

# Link komentara

Preporučujem (+1045)Ne preporučujem (-181)
palilula92 palilula92 14:41 25.02.2011

Re: O zaverama i javnom mnjenju

pred očima mi scena sirotih albanskih izbeglica koje beže


a ja cekam onu Amanpurovu da nam lepo objasni sta se tu desava. Jos uvek nema mnogo slika jer nema ni novinara, tek su neki usli, a Gadafi je juce odobrio CNN i jos nekoliko medija da snimaju.Nije odobrio Al Jazeeru oni su mi tek enigma.
Bojan Budimac Bojan Budimac 14:47 25.02.2011

Re: O zaverama i javnom mnjenju

a ja cekam onu Amanpurovu da nam lepo objasni sta se tu desava. Jos uvek nema mnogo slika jer nema ni novinara, tek su neki usli, a Gadafi je juce odobrio CNN i jos nekoliko medija da snimaju.Nije odobrio Al Jazeeru oni su mi tek enigma.

Amanpurova više ne stanuje u CNN-u.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 14:50 25.02.2011

Re: O zaverama i javnom mnjenju

[/i]
wukadin
Znači, Al Kaida i USA ipak su u dilu. Poražavajuća je pretnja Novog Rima vojnom intervencijom u Libiji, u glavi mi je naslov knjige Noama Čomskog "Šta to u stvari hoće Amerika"...neumesno je njihovo poređenje Gadafija i Hitlera, uz bizarno očekivanje da sebi oduzme život. Ako su ovo efekti avansno dodeljene Nobelove nagrade ZA MIR obami (namerno malim slovom), onda se ja pitam kuda srlja ovaj svet u ime j***** "demokratije" :(
(Rozenkrojcer, 24. februar 2011 23:37)

# Link komentara

Preporučujem (+1045)Ne preporučujem (-181)




A evo ga moj favorit među komentarima na istu vest:

Ima jedna "dobra" stvar sa tvrdim režimima. Protiv njih se čovek moze pobuniti. Mnogo je teže pobuniti se (i pobediti) protiv plišane represije u demokratskim zemljama i vladavine krupnog kapitala koja polako ali kontinuirano nagriza demokratiju.
U tom smislu puna podrška Libicima koji se zaista bore protiv diktatorske vlasti i za demokratiju i duplo veća podrška za borbu protiv onoga što će doći posle toga.
(iks, 25. februar 2011 10:37)

# Link komentara Preporučujem (+38) Ne preporučujem (0)
palilula92 palilula92 14:53 25.02.2011

Re: O zaverama i javnom mnjenju

Amanpurova više ne stanuje u CNN-u.

to znam ali bez nje ne moze
Bojan Budimac Bojan Budimac 14:53 25.02.2011

Re: O zaverama i javnom mnjenju

vrabac_u_steni
A evo ga moj favorit među komentarima na istu vest:

Ima jedna "dobra" stvar sa tvrdim režimima. Protiv njih se čovek moze pobuniti. Mnogo je teže pobuniti se (i pobediti) protiv plišane represije u demokratskim zemljama i vladavine krupnog kapitala koja polako ali kontinuirano nagriza demokratiju.
U tom smislu puna podrška Libicima koji se zaista bore protiv diktatorske vlasti i za demokratiju i duplo veća podrška za borbu protiv onoga što će doći posle toga.
(iks, 25. februar 2011 10:37)

# Link komentara Preporučujem (+38) Ne preporučujem (0)

Odličan.
palilula92 palilula92 14:55 25.02.2011

Re: O zaverama i javnom mnjenju

vrabac_u_steni
A evo ga moj favorit među komentarima na istu vest:

Ima jedna "dobra" stvar sa tvrdim režimima. Protiv njih se čovek moze pobuniti. Mnogo je teže pobuniti se (i pobediti) protiv plišane represije u demokratskim zemljama i vladavine krupnog kapitala koja polako ali kontinuirano nagriza demokratiju.
U tom smislu puna podrška Libicima koji se zaista bore protiv diktatorske vlasti i za demokratiju i duplo veća podrška za borbu protiv onoga što će doći posle toga.
(iks, 25. februar 2011 10:37)

# Link komentara Preporučujem (+38) Ne preporučujem (0)


Odličan.


mozes da pricas sta god hoces i niko te ne slusa
Bojan Budimac Bojan Budimac 14:55 25.02.2011

Re: O zaverama i javnom mnjenju

palilula92
Amanpurova više ne stanuje u CNN-u.

to znam ali bez nje ne moze

To zavisi ot toga gde si. Meni ona godinama nije u vidnom polju. Ušla nedavno onim intervjuom sa Mubarakom i brže bolje izašla :)

Gledaš AJ online?
wukadin wukadin 14:55 25.02.2011

Re: O zaverama i javnom mnjenju

Jes vala, ubo čovek poentu.
palilula92 palilula92 14:58 25.02.2011

Re: O zaverama i javnom mnjenju

da, odlicni su

americke medije sam prestala da gledam davno, jer svaka vest je propracena spinom
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:14 25.02.2011

Ni Al Kaida, ni CIA....

... već biologija.

Predsednicima je istekao rok trajanja: El-Abidin Ben Ali (75), Mubarak (82), Gadafi (69).

U tim godinama ljudi se, u skladu sa biološkim zakonima, malčice opuste, naslednici se svađaju oko trona, pretedenata ima mnogo, naivni narod veruje da sprovodi nekakvu revoluciju, a politički analitičari i mediji trabunjaju o demokratiji.
wukadin wukadin 09:20 25.02.2011

Re: Ni Al Kaida, ni CIA....

Jes, ali za razliku od "liberalnih", znali su dobro koja je osnovna funkcija života
Možda je greška što ranije nisu predali vlast sinovima. Moguće da su se uplašili kletve Ran-a (Kurosavin film Haos - Ran).
myredneckself myredneckself 09:44 25.02.2011

Re: Ni Al Kaida, ni CIA....

wukadin
Jes, ali za razliku od "liberalnih", znali su dobro koja je osnovna funkcija života
Možda je greška što ranije nisu predali vlast sinovima. Moguće da su se uplašili kletve Ran-a (Kurosavin film Haos - Ran).

Dobro poređenje, wukadine

Edit:
Kurosava je doktorir'o u filmu na moralnoj dvosmislenosti
I na čijoj strani sad mi da budemo?

blekburn blekburn 10:31 25.02.2011

Re: Ni Al Kaida, ni CIA....

Vojislav Stojković
... već biologija.

Predsednicima je istekao rok trajanja: El-Abidin Ben Ali (75), Mubarak (82), Gadafi (69).

U tim godinama ljudi se, u skladu sa biološkim zakonima, malčice opuste, naslednici se svađaju oko trona, pretedenata ima mnogo, naivni narod veruje da sprovodi nekakvu revoluciju, a politički analitičari i mediji trabunjaju o demokratiji.


Baš tako Vojo, kada je Gadafi izveo puč i revoluciju u Libiji onomad, imao je samo 27 godina. I tada ga KRALJ nije nazivao narkomanom i ostalim nebulozama.
Čovek je očito opijen vlašću, moći više no novcem, zato mu se ovo dešava, da je obrnuto, on bi se skonijo i živeo kao car i bez vlasti, ali ne da mu lažni ponos, bogte kao da ima DNK krvi i nerva nekog političara sa ovih naših prostora.
wukadin wukadin 10:53 25.02.2011

Re: Ni Al Kaida, ni CIA....

I na čijoj strani sad mi da budemo?


"Briga me ko će da pobedi, poješću onog ko izgubi"
wukadin wukadin 10:55 25.02.2011

Re: Ni Al Kaida, ni CIA....

I tada ga KRALJ nije nazivao narkomanom i ostalim nebulozama.


Piše u Vremenu - kralj je čuo u Istanbulu da više nije kralj. Jednostavno. Nije imao vremena da nekoga bilo kako naziva. Otišao je u Kairo i doživeo duboku starost.
Egipatski kralj je imao nešto bizarniju sudbinu, ako je istina ono što piše.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:14 25.02.2011

Re: Ni Al Kaida, ni CIA....

... a piše da ga je kapetan Naser otrovao.
wukadin wukadin 12:00 25.02.2011

Re: Ni Al Kaida, ni CIA....

Moguće, ali nije me to zaintrigiralo

Faruk se odlučio za Italiju. Jedne večeri u Rimu je otišao u restoran i, nakon što je otpustio telohranitelje, naručio italijanski specijalitet prase sa ruzmarinom. Posle nekoliko zalogaja kriknuo je i pao mrtav sa glavom u tanjiru. U to vreme predsednik Egipta Gamal Abdel Naser plašio se da bi u narodu veoma popularan Faruk mogao da se vrati u zemlju i pravi mu glavobolje.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:03 25.02.2011

Re: Ni Al Kaida, ni CIA....

Misliš zato što je prekršio Kuran: Zabranjuje vam se strv, i krv, i svinjsko meso (sura Al-Ma'ida, Trpeza, 3. ajet)?

Ako te čuje Amfilohije ili AlexAmbros nahebo si.
myredneckself myredneckself 13:50 25.02.2011

Re: Ni Al Kaida, ni CIA....

wukadin
I na čijoj strani sad mi da budemo?


"Briga me ko će da pobedi, poješću onog ko izgubi"

Mmmmm...duda, duda, mmmmmm...duda dej
wukadin wukadin 14:36 25.02.2011

Re: Ni Al Kaida, ni CIA....

Zabranjuje vam se strv, i krv ...


Kad već trolujemo - u svakom mesu ima krvi, a kad klopaš meso ubijenih životinja, po definiciji jedeš nešto što je umrlo u mukama, što bi reko moj drugar (on reče da to voli)
dunja73 dunja73 09:48 25.02.2011

---

gotov je i samo je pitanje količine krvi koju će proliti pre nego što to prihvati ̶ dotle je izuzetno teško i pretpostaviti kako će se stvari odvijati kad on ljosne. Cenim da će plemena, kao jedine preostale institucije (sve druge se krune i urušavaju svakim satom) u tom post-Gadafi periodu igrati ključnu ulogu, pri tome pukovnikovo predviđanje građanskog (plemenskog) rata je veoma lako ostvarivo.



ljudi se bore za slobodu, a najcesce promene Gospodara ......

promene su tamo veliki korak ..i obaveza.....post -Gadafi period...

izbeglice , bezanija , borba za vlast ..

mrdax mrdax 10:13 25.02.2011

Jednostavno

Ljudi u Libiji nece da trpe samovolju jednog coveka 40 godina .
freehand freehand 10:19 25.02.2011

Re: Jednostavno

mrdax
Ljudi u Libiji nece da trpe samovolju jednog coveka 40 godina .

Naravno.
Zato trpe 42.
Zen Master Zen Master 10:24 25.02.2011

Re: Jednostavno

mrdax
Ljudi u Libiji nece da trpe samovolju jednog coveka 40 godina .


Mmmmmda nego baš nešto rodila ta borba protivu samovolje ovijeh dana po Bliskim istocima.
Ma sigurno su oni sve to videli jedni od drugih pa sada kada imaju konačno fejsbuk i twiter onda ta organizacija običnih nezadovoljnika željnih slobode ide kao podmazana...


mrdax mrdax 10:27 25.02.2011

Re: Jednostavno

Zen Master
mrdax
Ljudi u Libiji nece da trpe samovolju jednog coveka 40 godina .


Mmmmmda nego baš nešto rodila ta borba protivu samovolje ovijeh dana po Bliskim istocima.
Ma sigurno su oni sve to videli jedni od drugih pa sada kada imaju konačno fejsbuk i twiter onda ta organizacija običnih nezadovoljnika željnih slobode ide kao podmazana...




Ne znam sta si hteo da kazes "izmedju redova" niti me zanima.
mrdax mrdax 10:28 25.02.2011

Re: Jednostavno

freehand
mrdax
Ljudi u Libiji nece da trpe samovolju jednog coveka 40 godina .

Naravno.
Zato trpe 42.


Svakako nece jos dugo.
freehand freehand 11:08 25.02.2011

Re: Jednostavno

mrdax
freehand
mrdax
Ljudi u Libiji nece da trpe samovolju jednog coveka 40 godina .

Naravno.
Zato trpe 42.


Svakako nece jos dugo.

Pa neće, kad si mu ti poklonio vremeplogv.
mrdax mrdax 11:11 25.02.2011

Re: Jednostavno

freehand
mrdax
freehand
mrdax
Ljudi u Libiji nece da trpe samovolju jednog coveka 40 godina .

Naravno.
Zato trpe 42.


Svakako nece jos dugo.

Pa neće, kad si mu ti poklonio vremeplogv.


Tako je , slazem se sa tobom .
freehand freehand 11:14 25.02.2011

Re: Jednostavno

Tako je , slazem se sa tobom .

Ma to nije bitno.
Da se složiš sa sobom, matematikom i fizikom - to je bitnije.
Mada i ne moraš, eno Wukadinu k'o da ništa ne fali, kaotakvom.
mrdax mrdax 11:20 25.02.2011

Re: Jednostavno

freehand
Tako je , slazem se sa tobom .

Ma to nije bitno.
Da se složiš sa sobom, matematikom i fizikom - to je bitnije.
Mada i ne moraš, eno Wukadinu k'o da ništa ne fali, kaotakvom.

Tako je , sjajno zapazanje, a sad te ne bih vise zadrzavao.
janeznam janeznam 10:39 25.02.2011

Oči

Pogledajte oči ovih ljudi. Nemaju oni ničeg ljudskog, ničemu se oni ne raduju, ne nadaju, nikoga ne vole osim nj.v. Vlast i Moć. Ima nešto što ih čini različitim: njenim venama teče plava krv koja joj daje za pravo da bude takva, daleka i nedodirljiva, a njegovim teče obična, crvena koja umesto da ga greje ona ga hladi i čini ga imunim na ljudsku patnju.
ivana23 ivana23 11:11 25.02.2011

Re: Oči

Ista boja krvi tece kod oboje. To sto je neki njen predak sebe i svoju familiju proglasio 'visom rasom' puj pike... Koja 'plava' krv joj daje pravo da bude takva, daleka i nedodirljiva? I njeni su svojevremeno prosuli tudje krvi. I bili takodje imuni na ljudsku patnju.



wukadin wukadin 11:13 25.02.2011

Re: Oči

Ček, ček...
Ovaj nadahnuti post je trebalo da poredi glavu britanske imperije sa pukovnikom
ivana23 ivana23 11:45 25.02.2011

Re: Oči

wukadin
Ček, ček...Ovaj nadahnuti post je trebalo da poredi glavu britanske imperije sa pukovnikom


In an even more bizarre passage the Libyan leader claimed that only he had "moral authority" over the country and added: "I am like the Queen of England. I have jurisdictions."

janeznam janeznam 11:52 25.02.2011

Re: Oči

Stvarno je oboma crvena krv? Draga moja, ta plava krv crvene boje je ubila milione ljudi i tvoje je pravo da kažeš puj pike ne važi a to što te istorija demantuje i za to ćeš reći puj pike ne važi???? Plitko.
janeznam janeznam 11:56 25.02.2011

Re: Oči

Da , i ?
ivana23 ivana23 12:02 25.02.2011

Re: Oči

janeznam
Stvarno je oboma crvena krv? Draga moja, ta plava krv crvene boje je ubila milione ljudi i tvoje je pravo da kažeš puj pike ne važi a to što te istorija demantuje i za to ćeš reći puj pike ne važi???? Plitko.


Onda si se ti lose izrazila napisavsi:

...njenim venama teče plava krv koja joj daje za pravo da bude takva, daleka i nedodirljiva...


Mislim da moj prethodni komentar nisi dobro procitala jer sam napisala ono sto si ti naknadno ponovila.
kukusigameni kukusigameni 11:10 25.02.2011

100.

maca22 maca22 22:32 26.02.2011

Re: 100.

Imam ja pitanje. Sinoć u emisji je silno pričalo o plemenima.

Nije mi blizak taj svet, pa se pitam šta je potebno plemenu? Kako oni žive, pa šta njima treba, pa da im je Gadafi na smetnji.
alselone alselone 11:25 25.02.2011

Revolucija

wukadin wukadin 11:56 25.02.2011

Re: Revolucija

U principu ne volim šah, ali me ovakva situacija intrigira...
alselone alselone 12:06 25.02.2011

Re: Revolucija

wukadin
U principu ne volim šah, ali me ovakva situacija intrigira...


What is chess, do you think? Those who play for fun or not at all dismiss it as a game. The ones who devote their lives to it for the most part insist that it's a science. It's neither. Bobby Fischer got underneath it like no one before and found at its center, art. -- Ben Kingsley (from Searching For Bobby Fischer)
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 12:23 25.02.2011

Re: Revolucija

@ALSELONE
Najbolje što sam video danas! Svaka čast.

Koliko redova pešaka dobija partiju?

P.S. Mnogo mi se dopada što su iste boje, CRNE.
wukadin wukadin 12:28 25.02.2011

Re: Revolucija

Potpuno laički - ako pešaci imaju mogućnost otvaranja sa dva polja unapred, "oficiri" nemaju šanse. A moguće čak ni ako nema te mogućnosti.
alselone alselone 12:29 25.02.2011

Re: Revolucija

srdjazlopogledja

Koliko redova pešaka dobija partiju?


Zavisi koji velemajstor sedi iza njih.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 12:49 25.02.2011

Re: Revolucija

Ne bih razbijao, zbijeni redovi dobijaju bitku

Nego, da li bi se izvukao sa 2 reda? Tu pitanje suparnika dolazi na red...
jasnaz jasnaz 11:32 25.02.2011

:

Sepulturero Sepulturero 11:41 25.02.2011

А Србија?

Цела ствар изгледа врло лоше по нас јер ће вероватно многе наше фирме да изгубе послове а такође и многи наши радници који раде за стране фирме.
mrdax mrdax 11:47 25.02.2011

Re: А Србија?

Sepulturero
Цела ствар изгледа врло лоше по нас јер ће вероватно многе наше фирме да изгубе послове а такође и многи наши радници који раде за стране фирме.


Ako su dobijali poslove kao zamenu za podrsku Gadafiju od strane Srbije (ex YU) vrlo verovatno da hoce.


freehand freehand 12:39 25.02.2011

Re: А Србија?

Ako su dobijali poslove kao zamenu za podrsku Gadafiju od strane Srbije (ex YU) vrlo verovatno da hoce.

Dočim se to sa Italijanima, Amerikancima i Britancima kao doslednim protivnicima diktatura na Bliskom istoku sigurno neće dogoditi.
Ua ideološki prevrtljivci i srebroljupci, jelda?
mrdax mrdax 13:36 25.02.2011

Re: А Србија?

freehand
Ako su dobijali poslove kao zamenu za podrsku Gadafiju od strane Srbije (ex YU) vrlo verovatno da hoce.

Dočim se to sa Italijanima, Amerikancima i Britancima kao doslednim protivnicima diktatura na Bliskom istoku sigurno neće dogoditi.
Ua ideološki prevrtljivci i srebroljupci, jelda?


Druzba je druzba a sluzba je sluzba !

freehand freehand 13:44 25.02.2011

Re: А Србија?

mrdax
freehand
Ako su dobijali poslove kao zamenu za podrsku Gadafiju od strane Srbije (ex YU) vrlo verovatno da hoce.

Dočim se to sa Italijanima, Amerikancima i Britancima kao doslednim protivnicima diktatura na Bliskom istoku sigurno neće dogoditi.
Ua ideološki prevrtljivci i srebroljupci, jelda?


Druzba je druzba a sluzba je sluzba !


E ovde nema spora.
Evo ti preporuka.
antioksidant antioksidant 13:46 25.02.2011

Re: А Србија?

шта је овим свећама изнад гадафија?
отежале од микрофона па се искривиле?
blekburn blekburn 12:03 25.02.2011

Šta kaže ovaj čovek ?

Dragan Marković Palma, lider JS:

- U Libiji uopšte nije reč o „revoluciji naroda“, već velike svetske sile žele da svrgnu tamošnje vladare. Libija jeste Gadafi i on je definitivno uspeo da ujedini zemlju! Ne verujem u priču da samo njegov narod želi da ga svrgne. Nisam imao prilike da upoznam Gadafija, ali verujem da neće podleći pritiscima i da će ići do kraja!

P.S. Nevervatno je, da se sa ovom izjavom ovog Jagodinskog Betovena slaže 95 % gradjana Srbije. Kako na net-u, tako na ulici, bilo gde da se krećete.
Posle se čudimo, kako to kod nas da bilo kojeg vodju ne možemo da skinemo ni puškama ni vilama ?
mrdax mrdax 12:13 25.02.2011

Re: Šta kaže ovaj čovek ?

blekburn
Dragan Marković Palma, lider JS:

- U Libiji uopšte nije reč o „revoluciji naroda“, već velike svetske sile žele da svrgnu tamošnje vladare. Libija jeste Gadafi i on je definitivno uspeo da ujedini zemlju! Ne verujem u priču da samo njegov narod želi da ga svrgne. Nisam imao prilike da upoznam Gadafija, ali verujem da neće podleći pritiscima i da će ići do kraja!

P.S. Nevervatno je, da se sa ovom izjavom ovog Jagodinskog Betovena slaže 95 % gradjana Srbije. Kako na net-u, tako na ulici, bilo gde da se krećete.
Posle se čudimo, kako to kod nas da bilo kojeg vodju ne možemo da skinemo ni puškama ni vilama ?


Blekburn , sakrij mozak dok jos mozes , posto ce te to u Srbiji kostati .
Goran Vučković Goran Vučković 12:29 25.02.2011

Re: Šta kaže ovaj čovek ?

Dragan Marković Palma, lider JS:

- U Libiji uopšte nije reč o „revoluciji naroda“, već velike svetske sile žele da svrgnu tamošnje vladare. Libija jeste Gadafi i on je definitivno uspeo da ujedini zemlju! Ne verujem u priču da samo njegov narod želi da ga svrgne. Nisam imao prilike da upoznam Gadafija, ali verujem da neće podleći pritiscima i da će ići do kraja!

Skinuo pogrešnu sliku, jbg... a stvar pokazuje kako je lako ubediti sebe u bilo šta, ako imaš zrno ekonomskog interesa na kocki :(
wukadin wukadin 12:34 25.02.2011

Re: Šta kaže ovaj čovek ?

Ma ja mislim da će ih Moamer zajebati sve kao i Lošmi što je uspeo.

Gadafi do kraja
Apiš me za

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 12:35 25.02.2011

Re: Šta kaže ovaj čovek ?

Meni izgleda kao da se Palma konačno setio šta se sipa u traktore, i da to nisu ni patriotizam (to je shvatio pre koju godinu) ali ni EU (u toj iluziji je izgleda do skoro živeo).
Goran Vučković Goran Vučković 12:41 25.02.2011

Re: Šta kaže ovaj čovek ?

Meni izgleda kao da se Palma konačno setio šta se sipa u traktore,

samo što je konj na koga je stavio kintu malo mator za trčanje...
alselone alselone 12:44 25.02.2011

Re: Šta kaže ovaj čovek ?

Goran Vučković

samo što je konj na koga je stavio kintu malo mator za trčanje...


mozda dobije na iskustvo nekom hemijom, ali mu onda srcka ne gine vrlo uskoro.
freehand freehand 12:58 25.02.2011

Re: Šta kaže ovaj čovek ?

Meni izgleda kao da se Palma konačno setio šta se sipa u traktore,

Propale mu bušotine uglja?
jinks jinks 12:22 25.02.2011

...

Interesantno da ste postavili bas ovu fotografiju na postu. Jer, i Egipat i Libiju (a verovatno i mnoge druge zemlje u slicnoj poziciji) povezuje zajednicki imentelj: a to je da se radi o republikama u kojima je vladar pokusao da stvori republikansku dinastiju (u Egiptu je Mubarakov sin izuzetno vazan politicki lik, u Libiji Gadafijev sin vodi pretorijansku gardu ... slicno je bilo i u nekim drugim zemljama u kojima su se desavali politicki prevrati).

Mada slicno je i na Kubi, i u S. Koreji ... sta je to sa nekim republikanskim sistemima, sa izgleda manjkom demokratije, da se unutar republike stvara vladarska dinastija.

Da li je to posledica upravo manjka demokratije (na primer i cuveni Oliver Kromvel je zavrsio svoju vladavinu onda kada je pokusao za naslednika da proglasi njegovog sina ... upravo je taj detalj bio inicijalna kapisla koja je u Britaniji dovela do pada republike i do vracanja monraha na vlast).

Nesto nalik tome bilo je i u Rumuniji ... a sigurno ima jos primera.
Sepulturero Sepulturero 13:59 25.02.2011

Re: ...

jinks
Interesantno da ste postavili bas ovu fotografiju na postu. Jer, i Egipat i Libiju (a verovatno i mnoge druge zemlje u slicnoj poziciji) povezuje zajednicki imentelj: a to je da se radi o republikama u kojima je vladar pokusao da stvori republikansku dinastiju (u Egiptu je Mubarakov sin izuzetno vazan politicki lik, u Libiji Gadafijev sin vodi pretorijansku gardu ... slicno je bilo i u nekim drugim zemljama u kojima su se desavali politicki prevrati).

Mada slicno je i na Kubi, i u S. Koreji ... sta je to sa nekim republikanskim sistemima, sa izgleda manjkom demokratije, da se unutar republike stvara vladarska dinastija.

Da li je to posledica upravo manjka demokratije (na primer i cuveni Oliver Kromvel je zavrsio svoju vladavinu onda kada je pokusao za naslednika da proglasi njegovog sina ... upravo je taj detalj bio inicijalna kapisla koja je u Britaniji dovela do pada republike i do vracanja monraha na vlast).

Nesto nalik tome bilo je i u Rumuniji ... a sigurno ima jos primera.


Буш старији, Буш млађи...
antioksidant antioksidant 14:05 25.02.2011

Re: ...

Буш старији, Буш млађи...

pa dobro, oni su se rotirali preko klintona...
da je gadafijev sin sacekao par godina mozda ne bi bilo problema
wukadin wukadin 14:12 25.02.2011

Re: ...

A KlinKton se rotirao preko Hilari
jinks jinks 14:14 25.02.2011

Re: ...

Evo i jednog totalno off, verovatno netacanog, primera.

Negde sam cuo da je MM bila ufiksirala da je potomak od JBT-a, sto joj je po toj prici i bila jedna od osnovnih motivacija u svemu sto je zajedno sa supruznikom cinila.
freehand freehand 14:31 25.02.2011

Re: ...

jinks
Evo i jednog totalno off, verovatno netacanog, primera.

Negde sam cuo da je MM bila ufiksirala da je potomak od JBT-a, sto joj je po toj prici i bila jedna od osnovnih motivacija u svemu sto je zajedno sa supruznikom cinila.

Zar se nije ona zvala Norma Džin?!
maca22 maca22 18:13 25.02.2011

Re: ...

freehand
Zar se nije ona zvala Norma Džin?!

Madam Mim? Čarobanjak Merlin Menson?
freehand freehand 21:10 25.02.2011

Re: ...

maca22
freehand
Zar se nije ona zvala Norma Džin?!

Madam Mim? Čarobanjak Merlin Menson?

maca22 maca22 23:02 25.02.2011

Re: ...

ivana23 ivana23 13:11 25.02.2011

***

Trol

- 11.29am - Iraq: Iraqi's "Day of Rage" appears to be gathering pace with large scale demonstrations in towns and cities across the country and reports that the security forces have killed at least five people.

AP says the Iraqi capital is virtually locked down, with soldiers deployed en masse across central Baghdad, searching protesters trying to enter Liberation Square and closing off the plaza and side streets with razor wire.


- 11.00am - Egypt: Thousands of protesters have gathered once again in Cairo's Tahrir Square. Here is a link purporting to be a live feed from the square. Activists are urging the new military government to purge the cabinet of ministers appointed by former president Hosni Mubarak. "Friday is another day of protest to bring together Egyptians who bravely ousted Mubarak but still struggle as remnants of the old regime try to hang on and ruin the revolution," activist protester Sameha Metwali told Reuters. - - - VIDEO

- 9.07am – Yemen: Tom Finn, in Yemen, says mass anti-government demonstrations are expected take place in Sana'a this afternoon, after Friday prayers.
Bojan Budimac Bojan Budimac 13:23 25.02.2011

Re: ***

11.29am - Iraq: Iraqi's "Day of Rage"

Vlast je preventivno uhapsila "bacača cipela" i pretila mogućim napadom bombaša samoubica i al kaidinim snajperistima.

- 11.00am - Egypt:

Kao što sam to već pisao, ta stvar je daleko od završene.
wukadin wukadin 13:59 25.02.2011

Re: ***

Vlast je preventivno uhapsila "bacača cipela" i pretila mogućim napadom bombaša samoubica i al kaidinim snajperistima.


Hebote, sad se setih nekog našeg koji je zapalio u Egipat da ne gleda Broza (vala našao gde će). I onda kad ode maršal u Misir, ovoga pozovu da prenoći u rešt-hotelu. Čovek je već imao spremno ćebe i četkicu za zube, pošto smo bili nesvrstani prijatelji.
Ima u knjizi Kairo, ne sećam se imena autora.
Sepulturero Sepulturero 14:07 25.02.2011

Re: ***

Bojan Budimac
11.29am - Iraq: Iraqi's "Day of Rage"

Vlast je preventivno uhapsila "bacača cipela" i pretila mogućim napadom bombaša samoubica i al kaidinim snajperistima.

- 11.00am - Egypt:

Kao što sam to već pisao, ta stvar je daleko od završene.


Засада изгледа да се у Египту ништа битно није променило а ни у Тунису.

Либије што се тиче, још нико није споменуо да је Гадафијев режим био нека врста чувара Европе од најезде азиланата из јужнијих делова Африке. Преко Либије скоро нико није могао да прође.

Једна од теорија завере каже да га зато и обарају јер одређеним земљама врло одговара да Европа још више буде преплављена лажним азилантима различите боје коже и религије.
ivana23 ivana23 14:48 25.02.2011

Re: ***

1.22pm: Tom Finn in Yemen reports an "unprecedented number" of people outside Sana'a university.

I'd say at least 50,000, certainly the biggest the Saleh regime has faced in a decade. Largely peaceful, though at time tense, at one point riot police tried to arrest a protester and had to fire guns into the air to dispel angry protesters. At least 10,000 pro-Saleh supporters are also gathered in Tahreer square in the centre of town where food is being being given out to demonstrators and state media is out in force. Things have quietened down a bit now though are expected to pick up again this evening.


predatortz predatortz 14:48 25.02.2011

Re: ***

Засада изгледа да се у Египту ништа битно није променило а ни у Тунису.



Oproban recept. Pustiš ih da se malo igraju, isprazne bes, pa im nametneš novi marionetski režim.

Kad razmislim, tako je i najbolje...
blekburn blekburn 14:24 25.02.2011

Ima li ko gori i mirniji od nas ?

Vest od malo pre na jednom portalu: Prosčne plata u Srbiji se kreće izmedju 15-34 hiljade dinara, čitaj>izmedju 130-300 evra.

Hm, zbog ovakvih rezultata u ekonomiji zemlje, zbog katastrofalnog standarda ljudi u Srbiji , valjda neke vlade, neki ljudi koji su vodili ovu poharanu zemlju u poslednjih deceniju i po, bi moralo neodložno streljati, il' bar obesiti ?
Hoće li da se javljaju dobrovoljci za to, il' da ja sastavljam spisak odgovornih?
P.S. Ja se ne bi Libijo i GADafio bogami.
freehand freehand 14:32 25.02.2011

Re: Ima li ko gori i mirniji od nas ?

blekburn
Vest od malo pre na jednom portalu: Prosčne plata u Srbiji se kreće izmedju 15-34 hiljade dinara, čitaj>izmedju 130-300 evra.

Hm, zbog ovakvih rezultata u ekonomiji zemlje, zbog katastrofalnog standarda ljudi u Srbiji , valjda neke vlade, neki ljudi koji su vodili ovu poharanu zemlju u poslednjih deceniju i po, bi moralo neodložno streljati, il' bar obesiti ?
Hoće li da se javljaju dobrovoljci za to, il' da ja sastavljam spisak odgovornih?
P.S. Ja se ne bi Libijo i GADafio bogami.

Vidš da ti ne ide preko bloga.
Probaj na Fejsu, možda te krene?
ivana23 ivana23 15:33 25.02.2011

***

2.25pm: Miriam Elder writes from Moscow, where Russian president Dmitry Medvedev has issued his first official statement on events in Libya, saying Russia is "seriously concerned".

"Russia condemns the use of force against civilians, sanctioned by the leadership of the country," Medvedev said in a statement, according to state news agency RIA-Novosti.

"We call decisively on the current Libyan leadership, all responsible political officials of the country, to use restraint so that the situation does not further worsen to the annihlation of the civilians population. Anything otherwise will be qualified as a crime, with all the consequences of international law that entails."
Filip2412 Filip2412 16:56 25.02.2011

...

eto i ameri masovno protestvuju, barem wisconsin ne znam dal je tako nesto skoro vidjeno u USA.... izgleda takva godina... gde je krugolina da pogleda u horoskop? :)


vidi ovaj cirkus:
Bojan Budimac Bojan Budimac 17:35 25.02.2011

Bagdad

Baghdad, Feb 25 : At least nine Iraqis were killed Friday in protests as thousands of people demonstrated amid tight security, demanding economic reforms, better social services, more employment opportunities and an end to corruption. Link
freehand freehand 17:45 25.02.2011

Re: Bagdad

Bojan Budimac
Baghdad, Feb 25 : At least nine Iraqis were killed Friday in protests as thousands of people demonstrated amid tight security, demanding economic reforms, better social services, more employment opportunities and an end to corruption. Link

E sad ni Ameri ni marionetski režim živi neće ostati od Draga, Mrdax-a, Šjentija i družine!

BTW - dokaz da pre ili kasnije svako nađe neku korisnu svhu svoga postojanja (copy/paste sa Kovačevićevog bloga):

ivana23
15:24 25.02.2011
***
BEOGRAD, 25. 02. 2011. - Zoran Lilić, bivši predsednik SR Jugoslavije otputovao je u Tripoli kako bi tražio lično od Gadafija zaštitu za srpske državljane zarobljene u pustinjskim džepovima Libije poput mesta Kufri i Misurtiju i pomoć za njihovu evakuaciju. Lilić će tražiti da vojska obezbedi kapmove u kojima su naši građani sve do momenta njihove bezbedne evakuacije.

Lilić u Tripoliju od Gadafija traži zaštitu za srpske državljane - ceo tekst

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana