Društvo| Planeta

Hleba, mira i ruža

gordanac RSS / 08.03.2011. u 08:09

- najduža revolucija i kako su parole građanskih revolucija važile prvo samo - za muškarce (a posle više nije tako bilo) -

images?q=tbn:ANd9GcSlnpzTPxuYEOaMiTnTtmXby4rkfdlvIr0WCvTZ3NAatA_cci_F4wDanas, 8.marta, za dve je godine više od 100 godina od prvih masovnih demonstracija ženskih i radničkih pokreta koje su američke (a odmah potom i evropske) žene organizovale kao borbu za svoja radnička, ženska i politička prava. 

Nosile su parolu:

 "HLEBA; MIRA I RUŽA"

 koja je bila simbol za "hoćemo posla, hoćemo bezbednost i sigurnost i hoćemo - solidarnost".

Sto godina je prošlo, a parola nije izgubila na aktuelnosti, slično  kao ni čuvena parola francuske revolucije "Egalite, fraternite, liberte" - jednakost, bratstvo, sloboda. Reči koje su temelj modernih društava. Reči kojima su osvojena građanska prava, reči kojima je dato - opšte pravo glasa, ali - samo muškarcima. Žene su se za to isto pravo borile još sledećih stotinak i više godina, od Novog Zelanda gde su ga osvojile krajem XIX veka do prve decenije XXI veka (kada su ga osvojile u nekim zemljama bliskog istoka). Ni jednostavnije poruke, ni sporijeg i težeg ostvarivanja. I - neodustajanja.

Ceo jedan vek žene su morale osvajati prava koja im, ustvari, sasvim prirodno pripadaju:

- da slobodno idu u škole

- da se zaposle i budu jednako plaćene za jednake poslove kao i muškarci

- da imaju pravo na imovinu, pokretnu i nepokretnu, pravo na nasleđivanje

- da slobodno odlučuju o svom životu u braku i porodici

- da slobodno odlučuju o rađanju

- da imaju pravo glasa i kandidovanja, pravo zastupljenosti na mestima odlučivanja u društvu

- da imaju pravo da ih društvo štiti od nasilja, da imaju pravo - na život BEZ nasilja

 Ima li šta prirodnije za bilo koje ljudsko biće nego da uživa sva ova prava?Ima li šta prirodnije nego jednakost ljudskih bića u dostupnosti pravima, u jednakosti u šansama, u pravu da se, bez obzira na svoj pol, smatra i tretira - sasvim jednako?I kako i zašto to nama ljudima pol kao biološka razlika uspeva da napravi i ogromne razlike u društvenim modelima namenjenim  ženama i muškarcima, društvenim rodnim modelima nejednakosti i neravnopranvosti kojim se čini šteta i muškarcima i ženama?

I nije to jedini slučaj, samo obuhvata najveći mogući broj ljudi - polovinu čovečanstva različitu po polu od druge polovine kojoj je to jedini razlog da se - naprave modeli, hiljadugodišnj,i kojima samo zbog toga što su žene, žene nemaju prava koja imaju muškarci samo zato što su muškarci

Ta naša, ljudska "volja i sklonost" da na međusobnim razlikama pravimo društvene modele kojima se čini šteta svima, iskazuje se jasno i u slučajevima kada su u pitanju i manje grupe od žena kao polovine čovečanstva, i kada su u pitanju grupe koje istovremeno čine i žene i muškarci, pa smo tako jako dugo imali prihvatljive, a neravnopravne modele robova, "vlasništva ljudi kao robe"  u društvu, jako dugo, zatim modele koje kao sasvim različite, društvo namenjuje svojim pripadnicima (i muškarcima i ženama) samo zato što su različiti po poreklu, imovinskom statusu, rasi, religiji, naciji, drugačijoj kulturi, jeziku,...spisak razlika koje ljudima budu "opravdanje" za nepravde, nejednakosti i zajedničke nevolje je neverovatno, neverovatno dug.

I - skraćivanje tog spiska, smanjivanje nepravdi i nejednakosti je ono što najčešće zovemo - progresom i napretkom.

Žene se moraju boriti za neka prava koja im nisu društveno data - samo zato što su žene, njihov pol određuje i njihov rod, odnosno model koji im društvo u kojem se rode namenjuje samo zato što su - žene.

I bez obzira na dokumente Ujedinjenih nacija, na Povelje o ljudskim i građanskim pravima, na zapisane Mileninjumske ciljeve, na zakonodavstva koja svojim zakonima i u njima zapisanim članovima zabranjuju ponašanje zasnovano na diskriminaciji, na izazivanju i stvaranju nepravdi, bez obzira na jasno izraženu deklarativnu volju da se prostor ravnopravnosti stvori, da se društveno modeli menjaju i učine jednakim (jer jednaki pred društvom i zakonom ustvari prirodno jesmo i moramo biti) - bez obzira na ogroman napredak i promene koje su stotine hiljada i milioni žena ostvarile za poslednjih sto godina, još uvek i na mnogim i raznim mestima - ženska ljudska prava se "dočekuju" podsmehom, omalovažavnajem, obeshrabrivanjem, i ne tako retko i svojevrsnim oblikom "mržnje" koja se iskazuje prema ženama time što ih se ućutkuje i "stavlja na njhovo mesto", time što se unošenjem "viška licemerja" pokušava braniti mišljenje i stav da je "sva ta borba za ženska ljudska prava" jedna izmišljotina i potpuno nepotrebna stvar koju su pokrenule i vode "već zna se kakve žene...". Je`, paz`  da nije.

Zato često govorim i o dugu koje mi, današnje žene, imamo prema svojim bakama i prabakama, prema svim onim ženama koje su se borile i stradale da bi mi, današnje žene, imale bolji i kvalitetniji društveni model. Moja baka nije imala ništa od prava koje ja danas smatram prirodnim i "oduvek prisutnim", o njenoj baki i da se ne govori. Gledjaući u isti vremenski tok, prava muškaraca su se takođe menjala na bolje, ali s mnogo manje razlika. Dug koji imamo prema ženama koje su živele pre nas, vraća se tako što ćemo učiniti nešto dobro za žene koje dolaze posle nas, nešto dobro i za žene i za muškarce koji dolaze posle nas, za naše ćerke i sinove, za naše unuke i praunuke i dalje...

Kako je moguće učiniti da se promene na bolje dešavaju?

Postoji jedan sasvim jednostavan način:

- ako imate ćerku - kažite joj "ćerko", ne zovite je "sine"

Kad god pitam roditelje kako se obraćaju svojoj ženskoj deci, kad ih ne zovu imenom, ogromna većina kaže : "pa, ne znam, kažem - sine...", a na pitanje "zašto?" odgovor je da se tako "tepa" detetu. A da li i sinu "tepate", pa ga zovete "ćerko"? Onda se smeju, naravno. Zašto bi se tako tepalo - muškom detetu?

Pa - zato.

Eto i mog predloga za obeležavanje ovog svečanog, osmomartovskog dana - kažite svojim ćerkama "ćerko" kad god je ne zovete - imenom. 

Bićete zajedno prijatno iznenađeni - međusobnim reakcijama.

 

post scriptum:

svim bogerkama i blogerima koji odluče da čitaju i komentarišu ovaj tekst upućujem izvinjenje što tokom dana ne mogu da budem "prisutna"  i da odgovaram, posao je opravdanje i objašnjenje, rano večeras - biću tu, a želim svima da današnji dan provedu ugodno, da im se desi štogod neuobičajeno lepo i da se za trenutak sete - ČEMU ustvari služi današnji praznik i ŠTA obeležavmo, zajedno - i žene i muškarci...

 

blueswoosh_800x50.jpg 

 

 



Komentari (158)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

expolicajac expolicajac 08:19 08.03.2011

Čestitka

Sve najlepše za 8 Mart.
vojislav948 vojislav948 08:35 08.03.2011

Re: Čestitka


samo zbog toga što su žene, žene

Ne samo zbog toga, neka su žene svuda oko nas, među nama i u nama, nemoj nikada dozvoliti da budeš sama i da te skriva tama.
Svim damama sve najlepše i da im svaki dan bude 8. Mart.
Freedom of Information Freedom of Information 10:11 08.03.2011

Re: Čestitka

expolicajac
Sve najlepše za 8 Mart.

Pridružujem se.I preporuka za ovaj lep post.
Milan Karagaća Milan Karagaća 11:08 08.03.2011

Re: Čestitka

pridružujem se
milomlad milomlad 14:38 08.03.2011

Re: Čestitka

Pridružujem se čestitkama svim blogerkama u povodu njihovog posebnog dana, uz želju da osvoje (sa nama dele) i sve ostale dane.
Posebane čestiteke blogerkama, koje redovno čitam: Gordancu , Bojani Maljević i Jelici Greganović !

vesna.gm vesna.gm 08:28 08.03.2011

Imam i ćerke i sina...

I njemu, pošto je najmladji, vrlo često greškom kažem "mamina srećica, mamina devojčica...". Navika, hebiga.

Odličan tekst i baš sam jutros mojim devojčicama objašnjavala šta mi, u stvari, danas slavimo...

Preporuka.
mlekac mlekac 12:05 08.03.2011

Re: Imam i ćerke i sina...

vesna.gm
I njemu, pošto je najmladji, vrlo često greškom kažem "mamina srećica, mamina devojčica...". Navika, hebiga.

Odličan tekst i baš sam jutros mojim devojčicama objašnjavala šta mi, u stvari, danas slavimo...

Preporuka.

Ja sam objasnjavala Princezi juce. Sreca te postoji Meri Popins, pa je bar deo ukapirala preko nje...


Sretan nam praznik, moje dame!
fantomatsicna fantomatsicna 08:40 08.03.2011

Samo da

dodam da su zene pravo glasa prve u svetu dobile na Novom Zelandu u 1893 godini.
Lep tekst.
Milan Karagaća Milan Karagaća 11:07 08.03.2011

Re: Samo da

fantomatsicna
dodam da su zene pravo glasa prve u svetu dobile na Novom Zelandu u 1893 godini.
Lep tekst.

a u Srbiji tek 1946.godine
dragoljub92 dragoljub92 11:26 08.03.2011

Re: Samo da

a u Srbiji tek 1946.godine

ma sve je to masonskojudeokomunistička ujdurma
Atomski mrav Atomski mrav 11:43 08.03.2011

Re: Samo da

a u Srbiji tek 1946.godine

To im je mnogo vredelo, s obzirom da nije bilo slobodnih izbora...
veronika_kojen veronika_kojen 11:48 08.03.2011

Re: Samo da

fantomatsicna
dodam da su zene pravo glasa prve u svetu dobile na Novom Zelandu u 1893 godini.
Lep tekst.


Neke američke države su to učinile (preko 100 godina) ranije. New Jersey 1776.
NNN NNN 12:48 08.03.2011

Re: Samo da

Atomski mrav
a u Srbiji tek 1946.godine

To im je mnogo vredelo, s obzirom da nije bilo slobodnih izbora...


U Švici tek 1971.
U Turskoj 1934. (ako ovo vidi Lambros, ima da promeni istoriju)
dragoljub92 dragoljub92 13:43 08.03.2011

Re: Samo da

U Turskoj 1934. (ako ovo vidi Lambros, ima da promeni istoriju)

sg simu postao blogosmrtni neprijatelj,u top ćete stavi
Milan Karagaća Milan Karagaća 16:15 08.03.2011

Re: Samo da

Atomski mrav
a u Srbiji tek 1946.godine

To im je mnogo vredelo, s obzirom da nije bilo slobodnih izbora...

nemojte da mesate pojmove.Jedno je pravo glasa i slobodno biranje i biti biran , a drugo da li su ili ne neke grupacije mogle da se kandiduju na izborima. Naravno, svima je poznato da nije bilo višepartijskog sistema ali to nema veze sa pravom glasa.Pa šta ćeš, u nekim zemljama vrlo razvijene i priznate demokratije i dalje su neke stranke zabranjene iako nisu ni približno ekstremne od nekih naših ovdašnjih ili onih koje se najavljuju.
mikimedic mikimedic 00:06 09.03.2011

Re: Samo da

svima je poznato da nije bilo višepartijskog sistema ali to nema veze sa pravom glasa


fantomatsicna fantomatsicna 07:16 09.03.2011

Re: Samo da

Neke američke države su to učinile (preko 100 godina) ranije. New Jersey 1776.


Samo si zaboravila na robove(pa i zene) To neracunam znaci u pravu demokratiju.Ovaj oglas se pojavljivao u novinama u Trentonu, New Jersey pocetkom 1900tih

FOR SALE

A Negro Woman, about 35
years old, healthy, sober and
honest, and understands all
kinds of housework, will be
sold with or without
her child, a boy of two years old.
veronika_kojen veronika_kojen 07:20 09.03.2011

Re: Samo da

Kao što ni Maorkama nije dato da glasaju na Novom Zelandu (prilično rasistički i šovinistički, jel da?). Čudi me da to niste učili u školi, btw. Ali svaka država ima svoju boljku. I mi ovde učimo o Krajini i Kosovu, al o Bosni ni reči.

Ostaje činjenica da je New Jersey prva država koja je dala pravo glasa ženama. A prva zemlja koja je dala pravo glasa svim ženama je Južna Australija koja danas ne postoji, da budemo precizni. Možeš da pogledaš na Vikipediji.


p.s.Ja moram na fax, a ti piši ako nadješ neki link koji nudi drugačije činjenice :)
veronika_kojen veronika_kojen 07:49 09.03.2011

Re: Samo da

I da ne zaboravimo...

Vode se rasprave da li je Novi Zeland namerno onemogućavao Maorima da glasaju iako im je deklarativno dao pravo glasa, jer je država zahtevala od njih dokaze o imovini koje nisu mogli dati za razliku od belih muškaraca. Stoga nisam sigurna koliko Novi Zeland ima prava da zamera SAD-u što nije dao prava glasa robovima kad je i sam činio u suštini isto, samo sa većom dozom licemerja.
fantomatsicna fantomatsicna 11:11 09.03.2011

Re: Samo da

?). Čudi me da to niste učili u školi, btw.


Ma kako da nas nisu ucili ali sledecem. Ako vec dotices takvu temu onda treba da da das i punu sliku.U to vreme malo Maora je uospte bilo zainteresovano da glasa , vise su voleli da direktno pregovaraju sa Guvernerom (i kraljicom)ili da kreiraju svoje politicke strukture, kao sto je bio Kingitanga pokret..

Za vreme ratova u ranim 1860tim neki od politicara su se borili za to da se Maorima da pravo glasa bezuzlovno da bi se omogucio mir medju svima i da bi postojala mogucnost da se da priznanje onim Maorima koji su se borili na strani Krune.Apsurdno je da uporedjujes robove u Americi i Maore na Novom Zelandu.Ko to vodi rasprave?(Osim koliko vidim ti na svakom blogu uvek ni ne vodis rasprave nego sve najbolje znas)
I ako vec spominjes Australiju onda si mogla spomenuti i Aboridzine koji nikada ni u 18 a ni u 21 veku nisu ni blizu imali takav ljudski tretman kao Maori(sa pravom jel su domorodci..mada nisu prvi ali to je druga prica).

Ja inace salbo gledam tu Vikipediju a i ti bi mogla manje , jel svaka prica na netu je ogledalo sa dva lica
veronika_kojen veronika_kojen 11:19 09.03.2011

Re: Samo da

Vidis, predstavila si NZ kao oazu demokratije i liberalizma, a jednom recju se nisi dotakla onda[njih problema maorske populacije. Ja sam upotpunila tvoju prvu (nepotpunu) sliku. Nemoj da selektivno bacas fakte koji NZ predstavljaju iskljucivo u pozitivnom svetlu.

Shvatam ja tvoju potrebu da agitujes i sto vise ljudi odvuces iz Srbije u NZ, ali daj im realnu sliku istog.

Da ponovim, nesto sto ne mozes da opovrgnes/

Vode se rasprave da li je Novi Zeland namerno onemogućavao Maorima da glasaju iako im je deklarativno dao pravo glasa, jer je država zahtevala od njih dokaze o imovini koje nisu mogli dati za razliku od belih muškaraca. Stoga nisam sigurna koliko Novi Zeland ima prava da zamera SAD-u što nije dao prava glasa robovima kad je i sam činio u suštini isto, samo sa većom dozom licemerja.
fantomatsicna fantomatsicna 12:25 09.03.2011

Re: Samo da

Vidis, predstavila si NZ kao oazu demokratije i liberalizma, a jednom recju se nisi dotakla problema maorske populacije.


Kakve probleme ima Maorska populacija?Oni imaju ovde svoj status koji im pripada, ucestvuju u svim demokratskim odllukama, u parlamentu su i imaju povlastice o kojima kivi mogu samo da sanjaju (na svim poljima zivota).
Maori nikada nisu imali status robova u ovoj zemlji.Ako im je i ucinjena neka nepravda to je kako se zemlja razvijala sve vise i i ispravljano.
Naravno necemo o tome da su oni ustavri etnicki ocistili(tj pojeli) svoje prethodnike prve prave domorodce na Novom Zelandu Maoriore:).A ako su namerno onemoguceni pre 3 veka da glasaju to je bila cista strategija jel ih je u nekim delovima (narocito na severnom ostrvu) bilo u vecem broju od Engleza a kolonizacija je bila u jeku.Jos uvek ne vidim kakve to veze ima sa robovima u Americi...
veronika_kojen veronika_kojen 12:45 09.03.2011

Re: Samo da

).A ako su namerno onemoguceni pre 3 veka da glasaju to je bila cista strategija jel ih je u nekim delovima (narocito na severnom ostrvu) bilo u vecem broju od Engleza


Ah, pa onda je to sasvim ok:))) Sto oma ne rece?
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:24 09.03.2011

Re: Samo da

mikimedic
svima je poznato da nije bilo višepartijskog sistema ali to nema veze sa pravom glasa



gde si ti medicu video brašno, kad se toliko smeješ.?
Je li tačno da su svi punoletni građani bez obzira na pol imali pravo glasa. Ako se to tebi ne sviđa ne znači da nije postojalo prabo, kao što je tačno i da ga nije uvela najdemokratskija vlast u Srbiji-kraljevina Srbija a ni kraljevina Jugoslavija.
Ja znam da bi tebi i drugima odgovaralo više da su nove vlasti 1945.godine ukinuli a ne dali pravo glasa.
mikimedic mikimedic 22:39 09.03.2011

Re: Samo da

Je li tačno da su svi punoletni građani bez obzira na pol imali pravo glasa


tacno - svi su imali pravo glasa. za komuniste i druga tita.

samo sto oni koji nisu hteli da glasaju za njih nisu imali pravo glasa.

to si zaboravio?

kao kod druga envera. svi ima da glasaju za druga envera! i naravno da svi imaju pravo glasa!

Milan Karagaća Milan Karagaća 19:10 10.03.2011

Re: Samo da

tacno - svi su imali pravo glasa

ovo je dovoljno i nemoj da relativizuješ. A za koga će ko da glasa to je njegova stvar.
mikimedic mikimedic 10:49 14.03.2011

Re: Samo da

A za koga će ko da glasa to je njegova stvar.


kad bi jos imao i da bira za koga bilo bi dobro i njegova privatna stvar

blekburn blekburn 09:13 08.03.2011

Polako sa tom ravnopravnošću...

Gledam godinama šta se radi u društvu kod nas i u svetu bogami.
Gledajući, čitajući, zaključio sam, da su se žene kod nas pogotovu, toliko izborile za ravnopravnost polova, da su umesto slabijeg postale jači pol.
Ja stvarno ne znam niti jednog muškarca kojima treba takva žena, koja će biti jača od njega u svim segmentima i ponašanju !? Znate li vi žene možda nekoga ?
Da čudo bude veće, kod nas se ženski pol toliko izborio i preterao u ravnopravnosti, da je to postalo gotovu destruktivno po njihovo javno zdravlje.
Danas gro ženskog sveta u Srbiji/Beogradu pogotovu puši, pije, izlazi na javna mesta, posećuje sportske priredbe i ostale manifestacije čak više no bilo koji prosečni muškarac kod nas.
Sve to ima za posledicu, da nikada nismo imali u društvu više bolesnijih žena, koje su zapatili razna retka i neretka oboljeenja, karcinome, tumore, pa čak i infarkte što je do juče bila vrlo retka pojava kod žena.
Nekada su žene kod nas bile psihički mnogo stabilnije, karakterno mnogo čvršće, odvažnije, disciplinovanije, to više nije slučaj ili su baš-baš retki slučajevi.
Cenim da učene žene kod nas rade na najatraktivnijim i najboljim i najlakšim radnim mestima, i pored toga što gotovo 80 % ženske polpulacije kod nas se smatra neškolovano.
To je opšte poznata stvar, u zdravstvu, u prosvetu, u bankama, u osiguravajućim društvima, u državnog upravi svih nivoa, u školskim i predškolskim ustanovama radi gotovo 70 % ženske populacije. Fakat.
E imam jednu pohvalu na kraju za ženski rod u celini, da kojim slučajem muškarci mogu da radjaju decu, ljudska populacije u svetu bi bilo 4 puta manje, što i ne bi bio neki veliki greh/šteta, obzirom u šta nam se pretvorila planeta gde živimo i radimo.

P.S. U to ime potsetiću vas na jedan moj aforizam koji sam objavio pre 20 i nešto godina u ondašnjoj "Expres politici" koji glasi: Cvećka sam-primite me za 8. Mart !!!
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 09:20 08.03.2011

Re: Polako sa tom ravnopravnošću...

pa,
ovo je:
ge-ni-ja-lno.

moram da citiram:

Da čudo bude veće, kod nas se ženski pol toliko izborio i preterao u ravnopravnosti, da je to postalo gotovu destruktivno po njihovo javno ždravlje.
Danas gro ženskog sveta u Srbiji/Beogradu pogotovu puši, pije,

izlazi na javna mesta, posećuje sportske priredbe i ostale manifestacije čak više no bilo koji prosečni muškarac kod nas.


Sve to ima za posledicu, da nikada nismo imali u društvu više bolesnijih žena, koje su zapatili razna retka i neretka oboljeenja, karcinome, tumore, pa čak i infarkte što je do juče bila vrlo retka pojava kod žena.


ahahahahahahahahhh

ps
i poklončić
AlexDunja AlexDunja 09:40 08.03.2011

Re: Polako sa tom ravnopravnošću...

ovo je:
ge-ni-ja-lno.


apsolutno saglasna!

evo ja napr: pušim, pijem povremeno,
al kurve ne jurim, možda mi to bar malo
spase javno zdravlje?

javne manifestacije uglavnom
posećujem u muškom društvu,
ponekad ih bude i više komada...
da se nadam infarktu ili karcinomu (javnom, ofkors)?

i svakako: primljen si

edi-va edi-va 10:49 08.03.2011

Re: Polako sa tom ravnopravnošću...

apsolutno saglasna!


isto!


Kakav mačoistički pristup (evo da i ja malo etiketiram)...

evo ja napr: pušim, pijem povremeno,
al kurve ne jurim, možda mi to bar malo
spase javno zdravlje?

javne manifestacije uglavnom
posećujem u muškom društvu,
ponekad ih bude i više komada...


Hajde šeruj malo, nemo´ da si tako sebična ...

AlexDunja AlexDunja 10:52 08.03.2011

Re: Polako sa tom ravnopravnošću...

Hajde šeruj malo, nemo´ da si tako sebična ...


što je moje to i je tvoje,


(mora se uklapamo u blekburnovu sliku)
dragoljub92 dragoljub92 11:09 08.03.2011

Re: Polako sa tom ravnopravnošću...

blekburn
Gledam..........
!!!

ujebote,odovosemoš rikne
edi-va edi-va 11:15 08.03.2011

Re: Polako sa tom ravnopravnošću...

(mora se uklapamo u blekburnovu sliku)


Misliš da zapatimo društvo boleščurama?

Blekburn se šalio, rekla bih ... nadam se, ustvari.

Elem, da se pohvalim ... moje koleginice i mene su sačekale Mocart kugle i cveće, pride nam se danas serviraju kafe. Ja sam dodatno tražila da se dečaci javljaju na telefon i da se pobrinu o našem ručku i naravno sudovima ... koji se nagomilaju na kraju svakog radnog dana u sudoperi ofis kuhinje.

Složili su se, ne baš jednoglasno, da za promenu malo preuzmu to "nešto" što se podrazumeva da oni ne treba da rade jer se ni kod kuće time ne bave.

Eh da, čujem jutros nagoveštaj da će od sledeće godine ovaj dan da se praznuje kao državni praznik - čemu? Da bi imali nešto zajedničko sa bivšim sovjetskim republikama ili je stvar iskonske prirode?

veronika_kojen veronika_kojen 11:56 08.03.2011

Re: Polako sa tom ravnopravnošću...

Cenim da učene žene kod nas rade na najatraktivnijim i najboljim i najlakšim radnim mestima, i pored toga što gotovo 80 % ženske polpulacije kod nas se smatra neškolovano.


Recimo, žene su sudije i med. sestre dok su muškarci advokati i hirurzi. Aj pogodi koja zanimanja nose više love?

Ili pod "atraktivnim" radnim mestom misliš na enterijer zgrade.
dragoljub92 dragoljub92 12:03 08.03.2011

Re: Polako sa tom ravnopravnošću...

Aj pogodi koja zanimanja nose više love?

ael tebi neko zabranio da budeš hirurg ili advokat?jasi uniš ne vidim da nešto manjkaju advokatkinje a od kirurgiju begam,e jes kad sam imao infarak mene lečila doktorkinja ,mora da je to neka mutljavina protivu ja bila
veronika_kojen veronika_kojen 12:06 08.03.2011

Re: Polako sa tom ravnopravnošću...

ael tebi neko zabranio da budeš hirurg ili advokat


Jel tebe neko tero da begaš iz Srbiju?

Poenta je da niko nikoga ne tera, okolnosti su te koje odredjuju situvaciju. A okolnosti kod nas su takve da JE ŽENA ZA ISTO RADNO MESTO PLAĆENA MANJE NEGO MUŠKARAC.
dragoljub92 dragoljub92 12:31 08.03.2011

Re: Polako sa tom ravnopravnošću...

A okolnosti kod nas su takve da JE ŽENA ZA ISTO RADNO MESTO PLAĆENA MANJE NEGO MUŠKARAC.

svud su manje plaćene i ovde i tamo,svud
veronika_kojen veronika_kojen 12:33 08.03.2011

Re: Polako sa tom ravnopravnošću...

svud su manje plaćene i ovde i tamo,svud

Super. U korak smo sa "civilizovanim " svetom. Još da legalizujemo marihuanu i prostituciju i na konju smo.
margos margos 12:33 08.03.2011

Re: Polako sa tom ravnopravnošću...

advokatkinje.... doktorkinja

Evo jenog razmišljanja:
Zovnem prijateljicu (70+ godinica ima) da joj čestitam praznik, a ona, naoštrenog jezika uvek i kao zapeta puška za ispravljanje svih nepravdi, kaže:
''Jutros upalim televizor i sloši mi se... najavljuju neku kardiološkinju... Zamisli!!! Pa mi ni kad treba da se izborimo za svoju stvar ne umemo to dobro da uradimo!!! Pa ako je trebalo da smislimo nastavak, zar nismo mogli da smislimo nešto bolje od 'inja'?!? Ovde je vekovima jedino što je bilo žensko i na inja - sluškinja!''
veronika_kojen veronika_kojen 12:35 08.03.2011

Re: Polako sa tom ravnopravnošću...

Ovde je vekovima jedino što je bilo žensko i na inja - sluškinja!''




Ili čistačica i sekretarica, recimo.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 13:18 08.03.2011

Re: Polako sa tom ravnopravnošću...

Pa ako je trebalo da smislimo nastavak, zar nismo mogli da smislimo nešto bolje od 'inja'?!? Ovde je vekovima jedino što je bilo žensko i na inja - sluškinja!


Ovo sa sluskinjom je prvi put pomenuo pre par godina jedan od 'bardova' nase lingvistike i vidim primilo se. Na stranu sto je to samo njegov utisak, ali cak i da jeste tako to bi tek bio razlog da se nesto menja kako bi se izgubila negativna konotacija. Sto je vise reci sa ovim sufiksom to ce negativno znacenje one ranije navodno jedine reci sa istim nastavkom biti slabije. I u engleskom nastavak -(r)ess bio dugo vezivan za mistress pa vise nije jer imamo actress, huntress ili priestess. Jezik se menja i kod nas postoji nekako preteran strah od bilo kakvih promena. Jeste da je engleski mnogo veci jezik ali mogao bi da posluzi kao dobar primer jer u njemu svake godine nastane i nestane na desetine reci. Do pre par godina bilo je nezamislivo koristiti rec text kao glagol danas je to normalno, isto tako niko nista cudno ne vidi u businesswoman ili gender neutralnim recima business executive i businessperson. Evo i kod nas valjda niko nema problem sa predsednica skupstine, teniserka ili profesorka.
margos margos 13:26 08.03.2011

Re: Polako sa tom ravnopravnošću...

Hvala ti na ovom objašnjenju. Nisam čula ranije, pa me je nasmejalo (ta me prijateljica uvek nasmeje, ne zato što se sprdam s terminima) i samo sam prenela razmišljanje.

Od 'zovi me i loncem al me nemoj razbiti' do insistiranja na rodnoravnopravnim terminima - sve mi je ok ukoliko postoji istinsko poštovanje osobe (persone, bića...) i svest o posledicama.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 13:59 08.03.2011

Re: Polako sa tom ravnopravnošću...

Od 'zovi me i loncem al me nemoj razbiti' do insistiranja na rodnoravnopravnim terminima - sve mi je ok ukoliko postoji istinsko poštovanje osobe (persone, bića...) i svest o posledicama.


Slazem se.
Postoji uvek opasnost da to predje u prazan imperativ politicke korektnosti.
Pozz.
Biljana 77 Biljana 77 15:10 08.03.2011

Re: Polako sa tom ravnopravnošću...

Postoji uvek opasnost da to predje u prazan imperativ politicke korektnosti.

Kao i većina stvari u nas... Sadržina bi morala biti ispred forme...
NNN NNN 15:47 08.03.2011

Re: Polako sa tom ravnopravnošću...

Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 19:28 08.03.2011

Re: Polako sa tom ravnopravnošću...

Gledam godinama šta se radi u društvu kod nas i u svetu bogami.
Gledajući, čitajući, zaključio sam, da su se žene kod nas pogotovu, toliko izborile za ravnopravnost polova, da su umesto slabijeg postale jači pol.
Ja stvarno ne znam niti jednog muškarca kojima treba takva žena, koja će biti jača od njega u svim segmentima i ponašanju !? Znate li vi žene možda nekoga ?
Da čudo bude veće, kod nas se ženski pol toliko izborio i preterao u ravnopravnosti, da je to postalo gotovu destruktivno po njihovo javno zdravlje.
Danas gro ženskog sveta u Srbiji/Beogradu pogotovu puši, pije, izlazi na javna mesta, posećuje sportske priredbe i ostale manifestacije čak više no bilo koji prosečni muškarac kod nas.
Sve to ima za posledicu, da nikada nismo imali u društvu više bolesnijih žena, koje su zapatili razna retka i neretka oboljeenja, karcinome, tumore, pa čak i infarkte što je do juče bila vrlo retka pojava kod žena.
Nekada su žene kod nas bile psihički mnogo stabilnije, karakterno mnogo čvršće, odvažnije, disciplinovanije, to više nije slučaj ili su baš-baš retki slučajevi.
Cenim da učene žene kod nas rade na najatraktivnijim i najboljim i najlakšim radnim mestima, i pored toga što gotovo 80 % ženske polpulacije kod nas se smatra neškolovano.
To je opšte poznata stvar, u zdravstvu, u prosvetu, u bankama, u osiguravajućim društvima, u državnog upravi svih nivoa, u školskim i predškolskim ustanovama radi gotovo 70 % ženske populacije. Fakat.
E imam jednu pohvalu na kraju za ženski rod u celini, da kojim slučajem muškarci mogu da radjaju decu, ljudska populacije u svetu bi bilo 4 puta manje, što i ne bi bio neki veliki greh/šteta, obzirom u šta nam se pretvorila planeta gde živimo i radimo.

P.S. U to ime potsetiću vas na jedan moj aforizam koji sam objavio pre 20 i nešto godina u ondašnjoj "Expres politici" koji glasi: Cvećka sam-primite me za 8. Mart !!!


ovo treba na youtube, zahebo bi i ekrema
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:58 08.03.2011

Re: Polako sa tom ravnopravnošću...

Danas gro ženskog sveta u Srbiji/Beogradu pogotovu puši, pije, izlazi na javna mesta, posećuje sportske priredbe i ostale manifestacije čak više no bilo koji prosečni muškarac kod nas.

SKANDAL!
JJ Beba JJ Beba 21:20 08.03.2011

Re: Polako sa tom ravnopravnošću...

Danas gro ženskog sveta u Srbiji/Beogradu pogotovu puši, pije, izlazi na javna mesta, posećuje sportske priredbe i ostale manifestacije čak više no bilo koji prosečni muškarac kod nas.

stoga im treba mornarskom kukom razdrljati nozdrve
JJ Beba JJ Beba 21:25 08.03.2011

Re: Polako sa tom ravnopravnošću...

Cvećka sam-primite me za 8. Mart !!!

izgleda da te je kao cvećku činjenica da je praznik to jedini način da te žene prime.

cevećki cvećka
gordanac gordanac 21:33 08.03.2011

: Polako sa tom ravnopravnošću...

JJ Beba
Danas gro ženskog sveta u Srbiji/Beogradu pogotovu puši, pije, izlazi na javna mesta, posećuje sportske priredbe i ostale manifestacije čak više no bilo koji prosečni muškarac kod nas.

stoga im treba mornarskom kukom razdrljati nozdrve


:))))))))))
idi, bre JJBeba!
"...i vešanje naopačke za primer i nauk..."

Kad god pročitam (ili mi se kaže) kakav sličan iskren stav kao ovaj citirani o ženama, setim se jedne dobre rečenice:

maksa83 maksa83 23:11 08.03.2011

Re: Polako sa tom ravnopravnošću...

Još da legalizujemo marihuanu i prostituciju i na konju smo.

A šta, nismo?

Au, sranje...
veronika_kojen veronika_kojen 23:26 08.03.2011

Re: Polako sa tom ravnopravnošću...

maksa83
Još da legalizujemo marihuanu i prostituciju i na konju smo.

A šta, nismo?

Au, sranje...


Kul. Neka svaki muškarac koji koristi usluge žena (čitaj-siluje ih za pare), lupi preporuku. Da znam i ja kako je kad si na konju.
maksa83 maksa83 23:34 08.03.2011

Re: Polako sa tom ravnopravnošću...

Kul. Neka svaki muškarac koji koristi usluge žena (čitaj-siluje ih za pare), lupi preporuku.

1) Nemoj si na kraj srca.
2) Nemoj da me shvataš mnogo ozbiljno. Za početak ja to ne radim.

Da znam i ja kako je kad si na konju.


To je mitski puno puta opevan motiv.



Alternativno:

veronika_kojen veronika_kojen 23:48 08.03.2011

Re: Polako sa tom ravnopravnošću...

1) Nemoj si na kraj srca.
2) Nemoj da me shvataš mnogo ozbiljno. Za početak ja to ne radim.


1)Ups, zvini.
2)Super početak, ali to je nešto što svaka normalna osoba ne radi.

Još bolji početak bi bio (ako znaš nekoga ko to radi, a svi znamo nekog), da mu kažeš da je drkadžija (da mi prostiš na latinskom), da većina tih žena koje iskorišćava, zatočene su, drogirane i silovane, te da će i on jednom imati ćerku i da zasigurno ne želi da ona tako završi. Možda se desi da izgubiš prijatelja, ali znaš da si sačuvao obraz:)
maksa83 maksa83 01:07 09.03.2011

Re: Polako sa tom ravnopravnošću...

Još bolji početak bi bio (ako znaš nekoga ko to radi, a svi znamo nekog), da mu kažeš da je drkadžija (da mi prostiš na latinskom), da većina tih žena koje iskorišćava, zatočene su, drogirane i silovane, te da će i on jednom imati ćerku i da zasigurno ne želi da ona tako završi. Možda se desi da izgubiš prijatelja, ali znaš da si sačuvao obraz:)

E, stvarno si Partizanka Mara...


P.S. Verovala ili ne, ne znam nikog, a najbliže tome što sam ikad došao je kad su me kasno uveče po obodu Shinbashija jurile profesionalke u minicama i nudile masažu ("mista! mista! masađi!). Nisam zastao da im objašnjavam gde greše.
veronika_kojen veronika_kojen 01:33 09.03.2011

Re: Polako sa tom ravnopravnošću...


E, stvarno si Partizanka Mara...




Ne, samo sam malo histerična i manično-depresivna kad pomislim kroz šta su te žene verovatno prolazile. Usrano detinjstvo. Možda ih je zlostavljao neko kad su bile deca, rodjak, ujak, možda čak i otac. Rane trudnoće, abortusi, bolesti. Nasilni partneri, manijaci, čak i država što im diše za vratom. Nije lep život.

I ne greše one nigde, one su prinudjene na to, a muškarci tu činjenicu koriste.

Čista logika, za robu koju nema kupaca, nema ni tržišta. Jel tako ili je tako?
fantomatsicna fantomatsicna 12:31 09.03.2011

Re: Polako sa tom ravnopravnošću...

Gledajući, čitajući, zaključio sam, da su se žene kod nas pogotovu, toliko izborile za ravnopravnost polova, da su umesto slabijeg postale jači pol.



Hahahha i hahhaha.Sigurno si u tu statistiku ubrojao i one zene koje muzevi mlate svakog dana i mnogobrojne domacice koje nemaju ni vremena da odu do tih insitucija gde su te tvoje nabrojane na visokim polozajima.
I na kraju da dodam i ja jedan aforizam (nije moj):Muskarac uvek u kuci ima zadnju rec, a to jea draga u pravu si.
Prema tome gosn blekburn izvolte daljinski i do daljnjeg psssssst.
seceranac seceranac 09:32 08.03.2011

borba nije gotova

srecan praznik

Žene su se za to isto pravo borile još sledećih stotinak i više godina, od Novog Zelanda gde su ga osvojile krajem XIX veka do prve decenije XXI veka (kada su ga osvojile u nekim zemljama bliskog istoka)


u nekim zemljama ga jos nisu osvojile - u Saudijskoj Arabiji koja se skoro nikada ne pominje u evropskim ili americkim kritikama o ljudskim pravima. Izgleda da su na njih a zbog interesa zaboravili i najveci borci za ljudska i zenska prava ukljucujuci i autorku bloga


and by human rights activists



PS. samo da pomenem da su u jednoj velikoj demokratskoj zemlji - Svajcarskoj, zene dobile pravo glasa tek 1971. (a u Lihtenstajnu tek 1984.)i one su dugo bile zaboravljene od strane evropskih boraca za ljudska prava
sesili sesili 09:47 08.03.2011

Re: borba nije gotova

Mora da su žene u Švajcarskoj i Lihtenštajnu groooozno živele Dakle, ovo je kod NAS praznik da žene kuvaju, mese, poslužuju muškarce. Ni Ž od dana žena. Čast izuzecima....
dragoljub92 dragoljub92 11:12 08.03.2011

Re: borba nije gotova

kako bre pa pročita li ovo
blekburn
Gledam godinama ......... !!!

mislim bolje da ne mislim,odlučite se jel ovo jal ono
veronika_kojen veronika_kojen 11:59 08.03.2011

Re: borba nije gotova

u nekim zemljama ga jos nisu osvojile - u Saudijskoj Arabiji koja se skoro nikada ne pominje u evropskim ili americkim kritikama o ljudskim pravima. Izgleda da su na njih a zbog interesa zaboravili i najveci borci za ljudska i zenska prava ukljucujuci i autorku bloga


Da, ali ne možeš braniti ženu koja se bori za pravo da bude silovana u braku, a one koje se tome protive naziva hrišćanskim psima. Naravno, treba da nastavimo borbu, ali sa obe strane.
Atomski mrav Atomski mrav 12:53 08.03.2011

Re: borba nije gotova

Mora da su žene u Švajcarskoj i Lihtenštajnu groooozno živele

Univerzalna ljudska prava bi trebalo da budu poštovana bez obzira na standard življenja...
sesili sesili 17:20 08.03.2011

Re: borba nije gotova

Misliš da nisu imale prava, OBZIROM na standard življenja???
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 09:39 08.03.2011

8mart...

Osmi mart... hmm... uvek se nekako neprijatno osecam kad naidje.

Setim se kako zalizani drugovi nose karanfile i verovatno kuci darivaju 'drugarice' uz... "Izvini drugarice za sinoc, poletela ruka... (a priznaj da si zasluzila)"...

A po SOUR-ima i OUR-ima 'istaknuti drugovi' odrze neki traljavi govorcic, i svecano najave 'skracenje radnog dana za drugarice' (pa shto smo se koj moj gurale po autobusima, kad znamo da cemo kuci ranije?)... A posle se zasedne i uz 'ono iz donje fijoke' pricaju pikanterije o drugaricama koje se upravo guzvaju u autobusima na putu kuci, balansirajuci one karanfile, kese iz supermarketa, pijace i sl.

I tako... osmi mart... komichno, nezgrapno, ne-bash-iskreno.

Hmm... mozda je bolje ovako - na poslu: ne preskakati kod prijema/unapredjenja, ne razmatrati 'brachne' i 'porodichne' planove/situacije, planove za decu, itd, a privatno: ne zaboravljati vazne datume, ponekad - bez ochiglednog povoda/razloga - poklon, izlazak, vechera...

BTW - za ono "sine, devojchice mamina"... nisam bash siguran, you might want to reconsider that.
Milan Karagaća Milan Karagaća 11:23 08.03.2011

Re: 8mart...

Ma da gsn. Cane. 8. mart je čisto komunistička izmišljotina, pa i ta Klara Cetkin je bila Nemica koja je bila poslanik Komunističke partije u nemačkom parlamentu pa je bila bliska saradnica one komunjare Roze Luksemburg. I šta bre da nam neko gura tu komunističko-jevrejsku ujdurmu o nekoj ravnopravnosti žena kada je to naša sveta crkva regulisala pa čak i napisala naputak kako da se ima ponašati srpska pravoslavna devojčica. Srpska žema ima da rađa bre da nas bude što više.
To podsmejavanje sa načinom obeležavanja 8.marta u ono vreme nije uopšte zasnovano na istini.Prvo, žene su bile apsolutno ravnopravne sa muškarcima a za taj 8. mart su im organizovani izleti, putovanja u inostranstvo.
a potpuno se slažem sa tvojim sledećim stavom
Hmm... mozda je bolje ovako - na poslu: ne preskakati kod prijema/unapredjenja, ne razmatrati 'brachne' i 'porodichne' planove/situacije, planove za decu, itd, a privatno: ne zaboravljati vazne datume, ponekad - bez ochiglednog povoda/razloga - poklon, izlazak, vechera.

to je važilo i onda i sada ali ne može biti izgovor da se istorijski događaji marginalizuju zbog ideološkog stava,tim pre što su UN zvanično proglasile Dan ravnopravnosti žena.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 17:20 08.03.2011

Re: 8mart...

Prvo, žene su bile apsolutno ravnopravne sa muškarcima a za taj 8. mart su im organizovani izleti, putovanja u inostranstvo.


OK, ako su bile "apsolutno" ravnopravne - da li su muskarcima za 9-ti ili 7-mi mart "organizovani izleti, putovanja u inostranstvo..."?

:) Ovde smo postavili "sagovornika na glavu" (ovo je prilicno lak test za obrazovanog komunistu, pronadjite referencu).

G Karagaca, vi biste bili jedan sasvim zabavan chovechuljak (da jedno 30-tak godina moze da se izbrishe) - to kako se vi 'secate' komunizma me navodi da pomislim da ste sve vreme "bili pod uticajem".

BTW - nisam imao nameru da debatujem komunizam (ni sa vama ni bilo kim drugim), u suvishe sam dobrom raspolozenju - tako da cu Vashe podmetanje "komunistichko-jevrejske..." i komichan pokushaj da se u raspravu uvede "sveta crkva" potpuno da ignorishem.

Srecan Vam 8. mart g Karagaca. [edit]
Milan Karagaća Milan Karagaća 18:26 08.03.2011

Re: 8mart...

vi biste bili jedan sasvim zabavan chovechuljak

ti si baš jedan ČOVEČULJAK.
Srecan Vam 8. mart

i tebi.
ako su bile "apsolutno" ravnopravne - da li su muskarcima za 9-ti ili 7-mi mart "organizovani izleti, putovanja u inostranstvo..."?

koja zaključna inteligencija, mašala.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 18:50 08.03.2011

Re: 8mart...

Milan Karagaća
vi biste bili jedan sasvim zabavan chovechuljak

ti si baš jedan ČOVEČULJAK.
Srecan Vam 8. mart

i tebi.
ako su bile "apsolutno" ravnopravne - da li su muskarcima za 9-ti ili 7-mi mart "organizovani izleti, putovanja u inostranstvo..."?

koja zaključna inteligencija, mašala.



Ovo me je bash raspolozilo. thx.

Nego - jedno pitanje "iz struke" g. Karagaca: Da li mislite da je kvalitet kadrova SKJ, kako idejni/intelektualni tako i moralni/etichki, imao ikakvog uticaja na uzroke, nachin i posledice raspada SFRJ?

cane.srbljanovic cane.srbljanovic 18:55 08.03.2011

Re: 8mart...

Moram da se izvinim drugaricama - Znam da je ovo Vash dan, ali g Karagaca i ja smo se malo zaneli (svechani momenat, shta li) uz ovu njegovu brlju shto je on lichno pekao.

Mi cemo malo tishe, ovde u coshku.
Milan Karagaća Milan Karagaća 21:22 08.03.2011

Re: 8mart...

Nego - jedno pitanje "iz struke"

a iz koje struke.
Da li mislite da je kvalitet kadrova SKJ, kako idejni/intelektualni tako i moralni/etichki, imao ikakvog uticaja na uzroke, nachin i posledice raspada SFRJ?

presudan u svakom pogledu i katastrofalan. Neoprostiva istorijska greška je što su počeli da peze i ulizuju se nacionalistima i šovinistima, profiterima, kriminalcima i drugim likovima sumnjivih namera.Brzo su se neki preorjentisali i promenili mišljenje i kao takve moralne gromade pravili nove države i sisteme. Takvi su sada najglasniji čak i po blogovima jer pošto nemaju ništa pametno da kažu ni da se pohvale da su nešto pametno uradili izgovor im je uvek u kritici davno prošlog vremena.A sve koji ne menjaju ubeđenja češće nego gaće etiketiraju na najprizemniji i najprimitivniji način.
Nego - jedno pitanje "iz struke" g.Cane: Da li mislite da je kvalitet kadrova današnjih koji eto nisu SKJ, kako idejni/intelektualni tako i moralni/etichki, imao ikakvog uticaja na uzroke, nachin i posledice raspada SFRJ, a posebno stanje u kome se nalazi Srbija danas , dakle u ekonomskom, socijalnom, psihološkom, nacionalnom, kulturnom, teritorijalnom i svakom, nabrajaj sam dalje.... pogledu?(isto pitanje može se postaviti i glede Hrvatske i BiH, ali to me baš mnogo i ne zanima ali videće se uskoro izgleda).Što se tiče 8. marta, koliko vidim i u Hrvatskoj i u BiH imaju isti civilizacijski odnos kao i u Srbiji.
Milan Karagaća Milan Karagaća 21:36 08.03.2011

Re: 8mart...

Moram da se izvinim drugaricama

Valjda gospođama,sada su svi gospoda, dakle stvar čiste konvencije.
Kao što je onda bilo glupo da deca oslovljavaju dede i babe sa drugovi i drugarice i obrnuto, tako je danas tužno kad nekoga oslovljavaju sa gospodin i gospođa a oni jadnici prevrću po kontejnerima.
A ko se misliš i dalje podsmevati 8. martu jer se nisi potrudio da se informišeš čak ni iz odličnog uvodnog teksta pa misliš da sve što ti se ne sviđa najlakše možeš obrazložiti ako mu pripišeš neki komunizam, zamisli se pa kao dobar Srbin, pravoslavac, antikomunista, gospodin, demokrata da li bi bilo pametnije da postaviš pitanje stvarnog položaja žene u današnjoj Srbiji. Da li je npr. gospodski i građanski, pravoslavno ako poslodavac na razgovoru za posao otvoreno kaže da očekuje da dotična neće ići na trudničko, da neće rađati, da otvoreno pitaju koliko ima dece i skoro da da časnu reč da neće više. Pa onda, kakvo razumnevanje imaju za majke sa malom decom kada su bolesna i mnogo toga što su "blagodeti" ovog surovog liberalnog kapitalizma kome je humanizam zadnja rupa na svirali. Pusti ti Cane komunizam, i da se ne pravimo blesavi nego da gledamo šta nam se sada događa. Eto ti i nove vlade i samo tri žene, hoćeđ li to opravdati slobodnim izborima i demokratskim i civilizacijskim dostignućima.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 21:40 08.03.2011

Re: 8mart...

Slazem se da su "kadrovi SKJ" bili PEZE i ULIZICE, kao shto ste rekli.

Nego - jedno pitanje "iz struke" g.Cane: Da li mislite da je kvalitet kadrova današnjih


Da probam da odgovorim o "kadrovima danashnjim":
- Ne znam koliko chvrsto "danashnji kadrovi" mogu da se povezu sa raspadom SFRJ. Zaista mi nije lako da uspostavim direktnu vezu tih kadrova sa raspadom (i u tom kontekstu uzrocima i posledicama) SFRJ
- Ukoliko insistirate na postojanju direktne veze, jedino shto mogu da kazem je da se chini kako su "danashnji kadrovi" po svom "poreklu", "karijerama", rodbinski, "sluzbeno" (chitaj DB), i kriminalno povezani sa SKJ kadrovima. I da dodam, medju "danashnjim kadrovima" je zanemarljiv procenat onih koji ne odgovaraju ovom profilu (u politichkom, ekonomskom, kulturnom... ne-vladinom sektoru). Ukoliko se misli na transpoziciju i kontinuitet - onda su "danashnji kadrovi" (odgovorni za raspad SRJ i Srbije), odgovorni za perpetuaciju trenda. Ili ukratko - shto su rezultanta pogreshno postavljene jednachine, proizvod repliciranja/mutiranja josh u pochetku oshtecenog/manjkavog genetskog materijala.

cane.srbljanovic cane.srbljanovic 21:46 08.03.2011

Re: 8mart...

Da li je npr. gospodski i građanski, pravoslavno ako poslodavac na razgovoru za posao otvoreno kaže da očekuje da dotična neće ići na trudničko, da neće rađati, da otvoreno pitaju koliko ima dece i skoro da da časnu reč da neće više.


G Karagaca - ne znam da li je ovo gore zaboravnost, nepristojnost ili zla namera.

Ako pogledate malo gore - videcete da sam svoje mishljenje o tome izneo prilichno jasno, i uz to - vi ste se sa tim odmah slozili.

??
Milan Karagaća Milan Karagaća 23:55 08.03.2011

Re: 8mart...

Ako pogledate malo gore - videcete da sam svoje mishljenje o tome izneo prilichno jasno, i uz to - vi ste se sa tim odmah slozili.

konačno Cane. Pa to i jeste suština jer govori o potrebi da je pitanje ravnopravnosti žena još uvek aktuelno i da ga treba imati u fokusu, a ne da se sve svodi na podsmejavanje nekom periodu kada su "drugarice dobijale cveće".
Druga poenta je da 8.mart nema nikakve veze sa nekim periodom kod nas jer ga mi nismo iymislili.
I treća poenta, a to je da ispoštujemo autoricu koja je postavila odličan prigodni tekst i ukazuje da još ima mesta da se potencira rodna ravnopravnost ne samo kod nas.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 01:17 09.03.2011

Re: 8mart...

Milan Karagaća
Ako pogledate malo gore - videcete da sam svoje mishljenje o tome izneo prilichno jasno, i uz to - vi ste se sa tim odmah slozili.

konačno Cane. Pa to i jeste suština jer govori o potrebi da je pitanje ravnopravnosti žena još uvek aktuelno i da ga treba imati u fokusu, a ne da se sve svodi na podsmejavanje nekom periodu kada su "drugarice dobijale cveće".
Druga poenta je da 8.mart nema nikakve veze sa nekim periodom kod nas jer ga mi nismo iymislili.
I treća poenta, a to je da ispoštujemo autoricu koja je postavila odličan prigodni tekst i ukazuje da još ima mesta da se potencira rodna ravnopravnost ne samo kod nas.


Ja sam postavio jednostavno pitanje - da li ne chitate ili zaboravljate sa chime ste se slozili, pa stoga optuzujete sagovornika da se VI SA NJIM NISTE (a jeste) SLOZILI? Ili je to metod iz nekog kumrovachkog priruchnika za "vodjenje ideoloshke rasprave"??

Uhvaceni ste u nechemu, postavljeno Vam je JEDNOSTAVNO PITANJE - a shta Vi radite? Da li odgovarate? Da li se izvinjavate? Objashnjavate?

Ni sluchajno - nastavljate da gomilate floskule i propushtate priliku da pokazete i zasluzite respekt.

Vidim da se u Srbiji odomacio izraz "rodna ravnopravnost" - ali chini mi se da ce "intellectual honesty" josh morati da pricheka na prevod i prihvatanje (barem u nekim slojevima stanovnishtva).
Milan Karagaća Milan Karagaća 10:18 09.03.2011

Re: 8mart...

Ili je to metod iz nekog kumrovachkog priruchnika za "vodjenje ideoloshke rasprave"??

Ja nisam bio u kumrovačkoj školi, verujem ni ti,i time je lupetanje sa kumrovačkom školom ispod svakog nivoa. Pa da li si siguran da je ta škola bila lošija od današnjih raznih biznis i poslovnih škola i fakulteta razasutih od Donjih Pičkovaca, Gornje Plačkovice, Ranilugova,Pala, Mislođina,za sve neke menadžere, a ima bogami i pravnih, čak i medicinskih.Dakle taj princip vam je primitivan i otprilike na nivou onog kad klinac kaže drugome kada se posvađaju da mu je i baba ružna.
Da li odgovarate? Da li se izvinjavate? Objashnjavate?

lepo sam ti odgovorio, složio se sa onim što je suština ali sam reagovao na zloupotrebu i ove teme za bespotrebno trolovanje ismevanjem perioda socijalizma. Pa napiši tekst o tome pa neka se raspravlja a ne da koristiš svaku priliku da čim ti nešto nije po volji odmah spočitaš sagovorniku neku komunističku prošlost.
Ni sluchajno - nastavljate da gomilate floskule i propushtate priliku da pokazete i zasluzite respekt.

pa ja sam upravo reagovao na floskule tipa drugarice, OUR, SOUR kao da je neiskrenost proizila iz sistema a ne iz ljudi
I tako... osmi mart... komichno, nezgrapno, ne-bash-iskreno.

a kako ne danas, da li ima razlike opsm što se pokušava , kao i u svemu ostalom, sa revizijom istorije pa podmeću 8.mart kao komunističku izmišljotinu Jugoslavije.Slično se čini i sa 1. majom.
dr.wagner dr.wagner 09:50 08.03.2011

Čestitka

-Moje dame ... SVE NAJ ZA 8 MART

Wagner



P.S.
...nije mi baš jasno ovo o nezdravim ženama koje piju , puše i psuju ...
-No nećemo danas o tome ...
draft.dodger draft.dodger 10:12 08.03.2011

Clara Zetkin


jinks jinks 10:25 08.03.2011

Simbolicki trol

Glede slike koju ste postavili na blog. Da li bi krstic na slici trebalo da ima jednake stranice.

Takodje, interesantno je

HLEBA; MIRA I RUŽA"

koja je bila simbol za "hoćemo posla, hoćemo bezbednost i sigurnost i hoćemo - solidarnost".

Sto, pretpostavljam, znaci da ruža predstavlja i simbol solidarnosti. Izguglovao sam na tu temu i dobio jedan interesantan link u vezi sa aktuelnim protestima u Bahreinu gde kazu

Red roses gesture is a symbol of solidarity

A group of Bahraini women delivered red and white roses to injured protesters and medical staff at Bahrain's biggest hospital yesterday (Bahrein flag is composed of red and white colors).

The symbolic gesture of unity was made at Salmaniya Medical Complex to thank them for their bravery Bravery. The women, from villages across Bahrain, also wore red and white colours as a show of solidarity.


Ima i ovo

Solidarity.

Many political organizations use the black rose as a symbol of solidarity or protest against those political opponents who go against their beliefs. The black rose in this instance signals those who are for and those who are against a particular cause.

An end of an era.

A black rose is symbolic of change and may not only represent the aspect of something ending which cannot be replaced. The end of an era, the end of an experience or the hope for a beginning can also be signified by a black rose. It’s almost like saying goodbye to old ways and embracing the new.


Since the earliest times, the rose has been an emblem of silence:

* In Greek Mythology, Eros presents a rose to the god of silence.
* In a Celtic folk legend, a wandering, screaming spirit was silenced by
presenting the spirit with a wild rose every new moon.


Za vreme narandzaste revolucije 2004/5. u Ukrajini, Gruzijci su nosili narandzaste ruže kao simbol solidarnosti sa Ukrajincima. Takodje, revolucija u Gruziji 2003. nazvana je "Revolucija ruža", u ime simbola njihove slobode.


Srecan svim damama 8. mart, uz ruže u njihovom osnovnom znacenju (bar se nadam da im je to osnovno značenje) :)
gordanac gordanac 20:51 08.03.2011

: Simbolicki trol

jinks:
Glede slike koju ste postavili na blog. Da li bi krstic na slici trebalo da ima jednake stranice.


Moguće.
Radi se o simbolima za muški i ženski pol - Marsovo koplje i Venerino ogledalo.
Mogu se naći nacrtani i sa "jednakim" stranicama i sa jednom od njih nešto dužom, nisam sigurna da li uopšte postoji "standard". Inače je ćesto korišćen simbol:



I - jeste, ruža predstavlja simbol solidarnosti, čest je i nezaobilazan simbol u socijaldemokratskim i socijalističkim partijama i u Socijalističkoj internacionali:

viola92 viola92 10:39 08.03.2011

Hvala

Goco na ovom tekstu. Mogu da dodam i hvala nasim bakama i mamama na osmom martu - sto je preziveo do danas, da se jednom godisnje makar podsetimo sta su sve hrabre zene prezivljavale da bi se izborile za elementarna ljudska prava. Kroz sta su sve prosle engleske sifrazetkinje - mucene u zatvorima, na silu hranjene crevom kad su strajkovale gladju...

Ali moram da pomenem i ovaj tekst iz Politike:
http://www.politika.rs/rubrike/Magazin/Sta-je-nama-nasa-Klara-dala.sr.html
Tu mi inace nisu objavili komentar, iako je za razliku od samog teksta iz porodicnog magazina, bio krajnje pristojan. To je jedan uvredljiv, potpuno licno obojen tekst koji vrvi od "duhovitosti" a zapravo od posprdnosti i podsmesljivosti, cime je novinar pokusao da zamaze svoj prezir prema svemu cega se (i koga se) u tekstu dotakao...
margos margos 11:12 08.03.2011

Re: Hvala

Baš je tupav i uvredljiv ovaj tekst u 'Politici'.

Edit:
У време веселих шездесетих година прошлог века појавиле су се ничим изазване феминисткиње,


mlekac mlekac 12:11 08.03.2011

Re: Hvala

margos

У време веселих шездесетих година прошлог века појавиле су се ничим изазване феминисткиње,




Pazi, terminoloski je mozda i u pravu - prethodno su se zvale sufrazetkinje...
margos margos 10:44 08.03.2011

Sine...

Kad god pitam roditelje kako se obraćaju svojoj ženskoj deci, kad ih ne zovu imenom, ogromna većina kaže : "pa, ne znam, kažem - sine...", a na pitanje "zašto?" odgovor je da se tako "tepa" detetu. A da li i sinu "tepate", pa ga zovete "ćerko"? Onda se smeju, naravno. Zašto bi se tako tepalo - muškom detetu?

Jednom prilikom sam pitala dvadesetak dama ''Koja je od vas 'tatin sin'?'' Samo dve nisu razumele pitanje, dve su rekle da nisu, a ostale su se prepoznale.

Naizgled nevažno, a zapravo, mnogo važno.

Srećan praznik!
dragoljub92 dragoljub92 11:19 08.03.2011

Re: Sine...

dvadesetak dama ''Koja je od vas 'tatin sin'?''

ne znam ja ,ja sam mamin sin
edit
maminsin jedinac u majke,majkemi
aleksanadar aleksanadar 19:03 08.03.2011

Re: Sine...

Naizgled nevažno, a zapravo, mnogo važno.


Схватам да јесте важно.

Али, руку на срце, не познајем никога ко своју ћерку зове "сине"...

Нити међу мојим рођацима, нити пријатељима, нема таквих. Најискреније, никада нисам чуо да неко своме женском детету каже: "Сине".

Мислио сам да такво обраћање припада прошлом времену, а да би данас било тежак арахаизам. Мислио сам, такође, да је такво обраћање карактеристика сеоске, а не градске средине.

О чему се ради?

П.С.
Присећам се да је овакво обраћање практиковала јунакиња романа Слободана Селенића "Очеви и оци" (то је, у роману, мајка главног јунака). Притом, радња се збива у Београду, негде почетком 20. века.

Bili Piton Bili Piton 19:06 08.03.2011

Re: Sine...

aleksanadar

П.С.
Присећам се да је овакво обраћање практиковала јунакиња романа Слободана Селенића "Очеви и оци" (то је, у роману, мајка главног јунака). Притом, радња се збива у Београду, негде почетком 20. века.



Jedan od najboljih romana naše književnosti. Lik se zvao "Nanka". Nije bila majka glavnog junaka već žena koju je otac glavnog junaka, Milutin, doveo sa sela da mu podiže decu pošto mu je žena umrla na porodjaju.
mlekac mlekac 19:26 08.03.2011

Re: Sine...

Али, руку на срце, не познајем никога ко своју ћерку зове "сине"...

Нити међу мојим рођацима, нити пријатељима, нема таквих. Најискреније, никада нисам чуо да неко своме женском детету каже: "Сине".


Evo, da priznam, meni se omakne. Na uzas moje Princeze koja se, odkako je progovorila, VEOMA buni kad joj se iko tako obrati. A meni to, valjda, izleti po navici, zato sto imam i tri sina

Inace, za moju Princezu kucevno obracanje se, uglavnom, svodi na:
Milice, Dusice, Suncice, Ljubice, Dragice, Srecice...

A da budemo rodno ravnopravni - Princeza ima kucevni nadimak Laza, a gospoda, zauzvrat, imaju kucevne nadimke Coka, Lola i Giga...
vladimir petrovic vladimir petrovic 11:22 08.03.2011

Hleba, mira i ruža

Neka bude što više ruža.




Evo jedne pesme:

Dear Colette, by Erica Jong

Dear Colette,
I want to write to you
about being a woman
for that is what you write to me.

I want to tell you how your face
enduring after thirty, forty, fifty. . .
hangs above my desk
like my own muse.

I want to tell you how your hands
reach out from your books
& seize my heart.

I want to tell you how your hair
electrifies my thoughts
like my own halo.

I want to tell you how your eyes
penetrate my fear
& make it melt.

I want to tell you
simply that I love you--
though you are "dead"
& I am still "alive."

Suicides & spinsters--
all our kind!

Even decorous Jane Austen
never marrying,
& Sappho leaping,
& Sylvia in the oven,
& Anna Wickham, Tsvetaeva, Sara Teasdale,
& pale Virginia floating like Ophelia,
& Emily alone, alone, alone. . . .

But you endure & marry,
go on writing,
lose a husband, gain a husband,
go on writing,
sing & tap dance
& you go on writing,
have a child & still
you go on writing,
love a woman, love a man
& go on writing.
You endure your writing
& your life.

Dear Colette,
I only want to thank you:

for your eyes ringed
with bluest paint like bruises,
for your hair gathering sparks
like brush fire,
for your hands which never willingly
let go,
for your years, your child, your lovers,
all your books. . . .

Dear Colette,
you hold me
to this life.
margos margos 11:26 08.03.2011

Re: Hleba, mira i ruža

Odavno nisam ovo postovala... a volim :)

Budi kraljica

Budi kraljica. Imaj smelosti da budeš različita. Budi pionir. Budi vođa. Budi žena koja će, suočena s nedaćama nastaviti da voli život i da bez straha ide u susret izazovima. Prihvati to! Traži istinu i vladaj svojim kraljevstvom, ma gde ono bilo - u tvom domu, u tvojoj kancelariji, u tvojoj porodici - srcem punim ljubavi.

Budi kraljica. Budi nežna. Neka te vode uvek nove ideje, uživaj u tome što si žena... Ja ću se moliti za to da ne gubimo vreme kao nezanimljive i prosečne... Mi smo kćeri Boga - ovde smo kako bismo naučile svet kako se voli...

Nije bitno kroz šta si prošla, odakle si, ko su ti roditelji - niti je bitan tvoj društveni ili ekonomski položaj. Ništa od toga nije bitno. Bitno je da si odabrala da voliš i da iskažeš ljubav kroz svoj rad, svoju porodicu, kroz ono što imaš da daš svetu....

Budi kraljica. Ne odriči se svoje moći i svoje slave!

Opra Vinfri

mirelarado mirelarado 17:05 08.03.2011

Re: Hleba, mira i ruža

KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 11:25 08.03.2011

Prosuto mleko

Po običaju prospete pomuzeno mleko.

Kako je moguće učiniti da se promene na bolje dešavaju?

Postoji jedan sasvim jednostavan način:

- ako imate ćerku - kažite joj "ćerko", ne zovite je "sine"


I to je vama način?! I to jednostavan?! Vama koji ste na pozicijama sa kojih možete da utičete na položaj žena u Srbiji milion puta jače nego oni koji nisu na tim pozicijama?!
Gospođo Čomić, ja ne mogu da verujem da ove vaše fraze prolaze na Blogu i drugde. Zar je moguće da vi koji ste toliko pametni i načitani i štatijaznamsvene ovoliko insistirate na toj tzv. jezičkoj ravnopravnosti i da to proglašavate za strašno važno, krucijalno, jednostavno, glavno rešenje problema ženske ravnopravnosti?!
Jedino što ja mogu da kažem je da time skrivate užasne rezultate u vašoj tzv. borbi za ravnopravnost žena.
Pravili ste strategije, analize, pravce, smernice za ženska prava. I?
Sve više nezaposlenih i obespravljenih žena a sve više papirnih strtategija, Uprava, analiza,...? Nemojte reći da niste odgovorni. A ja neću reći da ste za sve odgovorni.

Krugolina Borup Krugolina Borup 11:47 08.03.2011

Re: Prosuto mleko

Gospođo Čomić, ja ne mogu da verujem da ove vaše fraze prolaze na Blogu i drugde. Zar je moguće da vi koji ste toliko pametni i načitani i štatijaznamsvene ovoliko insistirate na toj tzv. jezičkoj ravnopravnosti i da to proglašavate za strašno važno, krucijalno, jednostavno, glavno rešenje problema ženske ravnopravnosti?!


E, sad me ti skroz iznenadi što u citiranju primera po kome se ćerke oslovljavaju sa "sine" vidiš prvenstveno primer borbe za jezičku ravnopravnost. Mislim, jasno mi je zašto to vidiš, ama meni lično to uopšte nije bila asocijacija. Kad mi kažeš "jezička ravnopravnost", ja odmah pomislim kako bi muška babica morala biti babac, a muška prostitutka prostitutac.

Meni je široko rasprostranjena pojava oslovljavanja ćerki sa "sine" pre svega primer duboko ukorenjenog patrijahalnog mentaliteta, koji nove generacije nasleđuju od starih a da toga nisu baš sasvim svesne. Poziv da se ćerke ne oslovljavaju sa "sine", za mene je prvenstveno poziv da se osvesti taj automatski, nasleđeni način ponašanja. A biti svestan problema jednako je 50% rešenja problema.
margos margos 11:58 08.03.2011

Re: Prosuto mleko

ovoliko insistirate na toj tzv. jezičkoj ravnopravnosti

Kralju, ovo nije insistiranje na jezičkoj ravnopravnosti već na činjenici da ćerka nije sin. Oprosti, ako zvuči glupavo, ne znam kako drugačije da kažem... Iz te, naoko, sitnice, mnoge žene dobijaju poruku da kao ćerke (žene) nisu valjane, da treba da se dokazuju u muškim (pa i u ženskim) znanjima, veštinama, moćima. Stvara se konfuzija u glavama malih (ženskih) bića koja često ume da napravi velike probleme o kojima nemamo pojma, jer je toliko uobičajeno prihvaćeno i kao nema veze. Ima, veruj mi. Odatle potiče ta konstantna glupa kompeticija, koja dalje pravi probleme i kod muškaraca i kod žena.

yugaya yugaya 12:32 08.03.2011

Re: U našoj kući

Tata ima tri ćerke- i nijednu ne zove sine.
Tepa im:
buvo, žabo, žirafo
tatina

Glede jezika i javnosti - krajnje je hm neumesno kada upoznate sličnu porodicu nabaciti rečenicu tipa :

- a sad da mama rodi i jednog sina
- nije vas htelo muško
- pa dobro, nije ni to tako loše
- tako i moj kum / komšija / poznaninik / napravio x žemskinja dok nije dobio sina, moraćete još haha
- bolje vam je ovako, ženska deca ostanu uz mamu i tatu

itako to slično.


Jer, namerno nismo hteli da znamo pol deteta ni u jednoj trudnoći i svaki put smo čekali ni sina ni ćerku već - bebu.


You are only a girl.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 12:50 08.03.2011

+

Mada je to, zapravo, blaženstvo. Kada se zađe u treću dob -
obično su ćerke te koje se brižnije, toplije sa puno
ljubavi, strpljenja i razumjevanja staraju o roditeljima.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 13:24 08.03.2011

Re: Prosuto mleko

Krugolina Poziv da se ćerke ne oslovljavaju sa "sine", za mene je prvenstveno poziv da se osvesti taj automatski, nasleđeni način ponašanja. A biti svestan problema jednako je 50% rešenja problema.

Kru, a onda će neravnopravnih par stotina hiljada žena da se osvesti i da kaže: Au, ovo je patrijarhalni mentalitet, ćero. Da se mi oslobodimo tog mentalitetea. Ajmo da radimo i da dobijemo platu, npr.
Krugolina, ovo što je napisala Gordana (to sine, kćeri a i ostalo) je toliko vidljivo prodavanje magle da bi se zabašurilo da je "borba" za ravnopravnost žena na srpski način, na Svenkin način (a primer nazivanja ćerke "sine" je njen čuveni primer) jedna velika prevara da mi je više muka da to pišem gde stignem.
Dakle, kad kažemo kćeri "Sine" to jeste neki trag prošlosti, ali PA ŠTA ako je trag npr. patrijarhalnog mentaliteta. Jezik nosi tragove prošlosti. Jezik nosi istoriju.
Ne treba nikoga da osvestim ako taj ili ta nema posla, nema elementarne uslove za život, nema elemantarnu zdravstvenu negu. To je ključno i zato Svenka Savić sa ekipom ne ume drugo nego da pravi godinama PARE na kvazi borbi za ravnopravnost. Na moju žalost u toj borbi joj pomaže i naša koleginica Gordana Čomić. Umesto da se sa visoke državne i partijske funkcije bori za PRAVU ravnopravnost. Ali to je mnogo teško i treba stisnuti petlju. I treba žrtvovati, možda, partijsku funkciju.
Kad kažem ŽIVEO 8. MART ja ne pomišljam na takve beznačajne i simpatične stvari kao što je pomenuti izraz SINE, nego mislim na hiljade tužnih žena kojima nimalo ne smeta to SINE, ali im smeta što ne mogu da kupe tom SINU ili KĆERI mleko i meso.

KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 13:38 08.03.2011

Re: Prosuto mleko

margos
ovoliko insistirate na toj tzv. jezičkoj ravnopravnosti Kralju, ovo nije insistiranje na jezičkoj ravnopravnosti već na činjenici da ćerka nije sin. Oprosti, ako zvuči glupavo, ne znam kako drugačije da kažem... Iz te, naoko, sitnice, mnoge žene dobijaju poruku da kao ćerke (žene) nisu valjane, da treba da se dokazuju u muškim (pa i u ženskim) znanjima, veštinama, moćima. Stvara se konfuzija u glavama malih (ženskih) bića koja često ume da napravi velike probleme o kojima nemamo pojma, jer je toliko uobičajeno prihvaćeno i kao nema veze. Ima, veruj mi. Odatle potiče ta konstantna glupa kompeticija, koja dalje pravi probleme i kod muškaraca i kod žena.

Margos, da iz toga žene dobiju poruku da nisu valjane?!?! Odatle potiče
konstantna glupa kompeticija, koja dalje pravi probleme i kod muškaraca i kod žena?!?
Ne razumem. Kad moj poznanik Ljupče, koga sam pominjao u mnogo starim komentarima na istu temu (ravnopravnost i "ravnopravnost" izlupa i oplavi ženu - ja mislim da to stvara konfuziju u glavama, da to stvara "konfuziju" i kod njihove dece, da to stvara velike probleme o kojima namamo pojma jer taj isti Ljupče kaža kroz blagi osmeh psihološkinja,
A da to tepanje Sine stvara konfuziju i da je nekorišćenje tog izraza jedan sasvim jednostavan način da se stvari promene na bolje - ja prosto rečeno ne verujem.
alselone alselone 14:13 08.03.2011

Re: Prosuto mleko

KRALJMAJMUNA



Brod tone a mi trosimo energiju na lepljenje nalepnica po palubi. Takodje mislimo da je od nas pocela istorija.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana