Ljudska prava| Porodica

KAFA

mikele9 RSS / 10.03.2011. u 00:05

Kafa.jpg 

Bez kafe ne mogu! Život ne mogu da zamislim bez kafe! A ne bih smeo ni gutljaj da popijem! Upravo sam se vratio iz KBC Srbije, bio posle skoro godinu i po dana kod kardiologa, prošle nedelje odradio biohemiju, znate ono: Vađenje krvi i čašica jutarnje pišaćke, pardon urina, pa onda analiza i rezultati.

Kardiogram čist k'o suza, pritisak 120 sa 80, kardiolog Branko čita rezultate analize krvi i mokraće, kaže: Momački! Ni traga trigliceridima i holesterolu, šećera jedva da ima. Odvede me i zakaza mi za 23. Mart test opterećenja. Zna da imam Donartrosis desnog kolena ali koliko izdržim, izdržim, po onoj pokretnoj traci, pa će onda na ultrazvuku da vide pravo stanje stvari, dok ja ležim boreći se da dođem do daha. Pričam mu kako su prošlog puta rekli: Odlično, kolaterale su preuzele funkciju i pumpaju bez napora. Biće tako i ovaj put, sigurno, bitno je da od infarkta niste više imali bolove u grudima...a cigarete, pušite li? Paaaaa...pomalo...uz kafu i posle ručka, lažem i njega i sebe. Znam koliko je teško ostaviti...ja sam skoro prestao da pušim.

Kafa i cigareta su meni neodvojive jedna od druge, kako beše ono: Nemo' mi ih odvajat! Volim da popijem pravu, jaku, bez šećera Tursku kafu, koju su od prošle godine ovdašnji ugostiteljski radnici počeli da nazivaju DOMAĆA KAFA! Mora da im je stigla neka preporuka koja ne predviđa nepridržavanje. Turci je naravno zovu samo kafa, mada većinom piju jak čaj.

Setih se: Mi na Samotraki 2005-te na Simpozijumu umetnika Balkana, iz Srbije Anica i ja, iz Crne Gore Miki Radulović. Smeštaj fantazija, bungalovi zidani od kamena sa terasom oko koje rastu smokve, masline, narovi..., od hrane je falilo samo od  ptice mleko i pečene ševe, kafe do ramena...ali nije to to! Viđi Mikele, 'ajmo u svijet da popijemo kafu kako i dolikuje, ođe vazda ista lica, veli meni jedan dan Miki Radulović. Pristanem, prošećemo po kilometra i sednemo u jednu baštu okruženu višestoletnim platančinama. Dođe konobar, nasmejan, požele nam dobar dan i upita šta ćemo da popijemo. Ne stigoh ni da zinem a Radulović će kao iz topa: A nu dijete, donesi ni dvije Turske kafe bez šećera. Na čistom srpskom, pardon, crnogorskom jeziku. Konobar se namršti kao nebo pred oluju. Miki jadan, nemoj im Turke pominjat, nijesmo samo mi bili 500 godina pod njima nego i Grci a i danas imaju neriješenih problema s njima. Donesite nam molim vas dve Grčke kafe bez šećera, ljubazno zamolih konobara. Ode gunđajući. Kafa koju nam je doneo bila je do sad najgora i najbljutavija kafa koju sam popio u životu! Miki je kupio teglu Nes kafe i uz neprekidno gunđanje je mutio na terasi sve do kraja Simpozijuma.

Bez namere da se bavim edukacijom, ipak ću pomenuti da je postojbina kafe Etiopija, odnosno jedan njen kraj koji se zove Kafa. Postoje legende o otkrivanju kafe koja je rasla kao i ostalo žbunje i u drugim delovima Afrike. Kafa organizovano počinje da se gaji u XV veku i to prvo na Arabijskom poluostrvu. Arapi su je nazivali qahwe. U naše krajeve su je doneli Turci pod imenom kahve. Sve ovo i mnogo više možete naći na mreži ako vas interesuje istorijat širenja kafe po celom svetu, ko je od koga krao recepte za spravljanje crnog napitka, sa sve godinama, otvaranjem prvih kafana, religijskokafenim nedoumicama i razrešenjima i šta već sve ne.

Pošto u Beogradu više nemaš gde da popiješ ljudsku, tj. pravu crnu Tursku ili Domaću kafu, ja pijem produženi espresso s malo vrućeg mleka. Prirodno, ne u nekoj od preostalih kafana, nego u nekoliko kafića gde sam poznat gost i gde mi ga i ne pitajući me, donose. Pomenuti kafići su raspoređeni po svim Beogradskim opštinama u vidu leopardovog krzna. Nema ih mnogo ali je produženi koji u njima pijem, garantovano dobar, liči na italijanski Macciato: just a touch of milk (like a teaspoon) may or may not have foam on top. Macciato means 'mark' meaning the top of the dark espresso is marked with the milk. Većina, skoro svi moji kafići su posle stupanja na snagu zakona o zabrani pušenja, sproveli istim zakonom propisane mere i radnje, tj ugradili ,odgovarajuće ventilatorne sprave i aparate za eliminisanje duvanskog dima u što kraćem roku. Neki veći su (lažnjak) podelili prostoriju provizornim pregradama pa tako pijuckaš, pušiš i kroz ogradicu duvaš dimčinu nepušaču ili nepušačici tik do sebe. Molim lepo, držimo se zakona.

I još nešto a propos kafe. Kada smo se 1951 godine doselili u Beograd, prvih nekoliko meseci smo stanovali kod babe i dede u Džordža Vašingtona, na četvrtom spratu. Nije bilo lifta pa se klipsalo pešaka uzbrdo. Iz hodnika se izlazilo na usku i dugu terasu sa koje se ulazilo u stanove. Takvih zgrada je tada u Beogradu bilo ihahaj. Čini mi se da  na Kosančićevom Vencu, na padini, još postoji jedna takva kuća. Mnoge su ostale zabeležene u filmovima tz Crnog talasa iz šezdesetih i sedamdesetih godina.

Od celog stana pamtim samo veliku (meni tada) dnevnu sobu koja je ujedno bila i trpezarija. Mračna, sa teškim zavesama na prozorima, natrpana nameštajem, na sredini veliki ovalni politirani sto, prekriven ogromnim koncem vezenim radom. Pošto su deda, ćale i majka mi Radmila rano odlazili od kuće, moj mlađi brat i ja smo bili povereni na staranje babi. Dok je baba poslovala po kuhinji, ja sam često tiho ustajao iz kreveta, prilazio stolu i ispijao ostatke kafe iz šoljica. Ni to mi nije bilo dosta, nego sam prstom zahvatao soc i lizao ga i žvakao sve u slast. Ništa ne traje do veka, jednog dana, uhvati me baba na delu! Podboči se i preduze pedagošku meru u vidu rečenice: A jel' znaš da deci koja piju kafu, poraste rep? Branio sam se ćutanjem! A iskreno, malo mi je delovalo problematično to što je rekla. Obećaj mi da nikad više to nećeš da radiš, zamisli  odemo na pijacu i svi se okreću za nama i sažaljivo govore, tako lep dečko a ima rep! Imaginativan kakav sam bio od malih nogu, videh situaciju kao na filmu i dadoh babi čvrsto obećanje. Ali, kako ono narod kaže: Obećanje, ludom radovanje. Izdržah ja dva, tri dana a onda ponovo počeh sa omiljenom delatnošću. Shvati baba da mora da pooštri kriterijume, te od nekog seljaka sa Bajlonijeve pijace poruči zečji repić. Dok sam ja spavao, baba priši repić na moje pantalonice, razume se, sa tregerima. Posle doručka me zamoli da pođem s njom na pijacu, kao da joj pomognem. Au bruke! Ajde što su se matorci cerekali nego drugari iz kraja se skupiše i počeše da se deru: Mikele ima reeeeep, Mikele ima reeeep, Mikele ima reeeep....I sad me podiđu žmarci! Sve do šesnaeste godine sam bežao od kafe kao đavo od krsta!



Komentari (193)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

ivana23 ivana23 00:21 10.03.2011

***

mirelarado mirelarado 00:32 10.03.2011

Re: ***


Еспресо, од арабике, једна од ретких ствари због којих ми се учини да живот можда и није сасвим бесмислен.



ivana23 ivana23 00:43 10.03.2011

Re: ***

mirelarado
Еспресо, од арабике, једна од ретких ствари због којих ми се учини да живот можда и није сасвим бесмислен.


margos margos 01:12 10.03.2011

Re: ***

Evo nama proleća, pa ćemo s uživanjem na ono naše mesto. A ne brigam ni za test opterećenja, ti dosta hodaš, šetaš, aktivan si, a srce to baš voli.

Inače, i u Makedoniji je to 'domaća kafa', ako nećeš da te neko popreko pogleda.

ps Meni počela jaka jutarnja da smeta, pa sad kuvam sebi tu prvu malo slabiju, pa sledeću jaču.

pps Uvek si mi bio sumnjiv zašto na druženja dolaziš prvi i zauzmeš busiju, a sad kontam da je zbog repa.
mikele9 mikele9 09:46 10.03.2011

Re: ***

ivana23, biraj mesto i vreme, vodim te na kafu
mikele9 mikele9 09:54 10.03.2011

Re: ***

Еспресо, од арабике, једна од ретких ствари због којих ми се учини да живот можда и није сасвим бесмислен.

Ovo lako može da postane sentenca.
Thnaks for The Fragrance of Dark Coffee
ivana23 ivana23 10:23 10.03.2011

Re: ***

mikele9
ivana23, biraj mesto i vreme, vodim te na kafu





mikele9 mikele9 11:09 10.03.2011

Re: ***

Evo nama proleća, pa ćemo s uživanjem na ono naše mesto. A ne brigam ni za test opterećenja, ti dosta hodaš, šetaš, aktivan si, a srce to baš voli.

Mesto naše, društvo odabrano a najbolje je što nam prija
Inače, i u Makedoniji je to 'domaća kafa', ako nećeš da te neko popreko pogleda.

Vo Makedonija li, moj roden kraj, i treba da bude DOMAĆA
ps Meni počela jaka jutarnja da smeta, pa sad kuvam sebi tu prvu malo slabiju, pa sledeću jaču.

Nežan organizam
pps Uvek si mi bio sumnjiv zašto na druženja dolaziš prvi i zauzmeš busiju, a sad kontam da je zbog repa.

Eto otkri javno da imam rep! Još mi samo fali da me razna udruženja pravoslavne provenijencije, proglase Sotonom
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:34 11.03.2011

Re: ***

mikele9 mikele9 15:44 11.03.2011

Re: ***

Carice, u sve se podjednako odlično razumeš
mlekac mlekac 00:21 10.03.2011

Pa ajmo onda po jednu

mlekac mlekac 00:38 10.03.2011

Re: Pa ajmo onda po jednu

mlekac

Samo da primetim, Ivana me prestigla za par sekundi - pogledaj prolazna vremena...
Vera Johnson Vera Johnson 01:58 10.03.2011

Re: Pa ajmo onda po jednu

e, to je bas ta. prava. bila ja (onomad) pre par godina u sarajevu. zatrazim tursku kafu. kelner, kao iz topa: mislite bosansku? ja jos brze, onako s kuka: da bas tu posle me vise nikad (za nedelju dana) nisu pitali kakvu kaHvu zelim
mlekac mlekac 02:16 10.03.2011

Re: Pa ajmo onda po jednu

Vera Johnson
e, to je bas ta. prava. bila ja (onomad) pre par godina u sarajevu. zatrazim tursku kafu. kelner, kao iz topa: mislite bosansku? ja jos brze, onako s kuka: da bas tu posle me vise nikad (za nedelju dana) nisu pitali kakvu kaHvu zelim

Vera, da ti prisapnem, u ? je i dalje sluze tako, minijaturna dzevica po osobi, sa cukerom i rahatlukom pored. Milina!
Vera Johnson Vera Johnson 02:21 10.03.2011

Re: Pa ajmo onda po jednu

bash ta. s debelim "kajmakom" na vrhu (moras da pazis kako sipas ako si musko, ako si zenskinja, kelner to uradi za tebe). za rahatlokum me nista nije pitao. ja sam (posle prve kafe) prokomenatarisala da volim onaj s' orasi... posle vishe nisam morala govoriti. nisam imala primJedbi
Exitus Letalis Exitus Letalis 08:07 10.03.2011

Re: Pa ajmo onda po jednu

Vera Johnson
e, to je bas ta. prava. bila ja (onomad) pre par godina u sarajevu. zatrazim tursku kafu. kelner, kao iz topa: mislite bosansku? ja jos brze, onako s kuka: da bas tu posle me vise nikad (za nedelju dana) nisu pitali kakvu kaHvu zelim

jedan s bradom:

dolazi hrvat u sarajevo oma posle dejtona i poruči kavicu.
konobar kaže: nema
gost: dobro, onda jednu kafu.
konobar: nema.
gost: pa, može li onda jedna kaHva?
konobar: nema vode, bolan!

p.s. nije vic. u loncarima u kafani kod ok korala
pravimo pauzu.
poručujemo espreso, ovo, ono a moja drugarica tursku kafu.
konobar kaže: srpsku
tursku
ukuvanu
tursku
našu
tursku
dobro, tursku kad si zapela:)))
milisav68 milisav68 10:02 10.03.2011

Re: Pa ajmo onda po jednu

Exitus Letalis

p.s. nije vic. u loncarima u kafani kod ok korala
pravimo pauzu.
poručujemo espreso, ovo, ono a moja drugarica tursku kafu.
konobar kaže: srpsku
tursku
ukuvanu
tursku
našu
tursku
dobro, tursku kad si zapela:)))

Konobar je bio u pravu jer nije mogao da joj donese tursku, osim da se teleportuje na čas do Turske i nazad.
Što zbog načina pripreme, što zbog same mešavine kafe.
Najtačniji naziv bi bio "naša" (prostor ex-YU).
Turci i Grci isto spremaju kafu, samo im se malo razlikuju mešavine.
Oni u startu, peku kafu malo slabije, pa je posle dopeku direktno na šporetu u dzezvi sa malo šećera, dok se u voda greje posebno u drugoj.Kada voda provri, onda je sipaju u tu drugu i "zakuvaju".
Mi (ex-YU) pečemo kafu jače i direktno zakuvavamo u vrelu vodu.Razlika je samo u mešavinama.Tamo gde je kafa gorča i gde ima puno pene, tu se stavlja više Robuste.

edit.zeza tehnika pa moram na dvaput.
Postoje dve osnovne vrste kafe: Arabika i Robusta
Arabika ima krupnije zrno i napitak spremljen samo od nje ima prijatan, blago-kiselkast ukus i nema pene.
Robusta ima sitnije zrno i napitak spremljen samo od nje je veoma gorak sa puno pene i retko ko, to može da popije.
Na "našem" prostoru se najčešće sprema: Arabika 80% i Robusta 20%.
*Najčešće upotrebljivana Arabika je brazilski Minas, koji se tako zove po pokrajini u kojoj raste.
margos margos 11:10 10.03.2011

Re: Pa ajmo onda po jednu

Oni u startu, peku kafu malo slabije, pa je posle dopeku direktno na šporetu u dzezvi sa malo šećera, dok se u voda greje posebno u drugoj.Kada voda provri, onda je sipaju u tu drugu i "zakuvaju".

Ovako se kuvalo u mojoj (roditeljskoj) kući. Brat i danas kuva tako, ima poseban šmek, al' mora malo šećera.

A ima nekad kad mi u goste dođe neko drag, pa samo što otpijemo gutljaj kafe, pitam: 'A da stavim ja još jednu?' Toliko mi bude sve zajedno lepo, da unapred znam da će mi i ta, naredna, jednako prijati.
mikele9 mikele9 11:13 10.03.2011

Re: Pa ajmo onda po jednu

Mlekac draga, Đezvica, Filđančić, Rahat Lokum...takve sam pio u onoj beloj kućici ispod tvrđave s druge strane Mostarskog mosta...onomadne
mikele9 mikele9 11:15 10.03.2011

Re: Pa ajmo onda po jednu

Samo da primetim, Ivana me prestigla za par sekundi - pogledaj prolazna vremena...

Za prsa...štono bi kazali atletski stručnjaci
mikele9 mikele9 11:19 10.03.2011

Re: Pa ajmo onda po jednu

bash ta. s debelim "kajmakom" na vrhu (moras da pazis kako sipas ako si musko, ako si zenskinja, kelner to uradi za tebe). za rahatlokum me nista nije pitao. ja sam (posle prve kafe) prokomenatarisala da volim onaj s' orasi... posle vishe nisam morala govoriti. nisam imala primJedbi

Ćuj, nisam imala primJedbi! Ko bi bona im'o
mikele9 mikele9 11:24 10.03.2011

Re: Pa ajmo onda po jednu

jedan s bradom:

dolazi hrvat u sarajevo oma posle dejtona i poruči kavicu.
konobar kaže: nema
gost: dobro, onda jednu kafu.
konobar: nema.
gost: pa, može li onda jedna kaHva?
konobar: nema vode, bolan!

Potrajalo dok se stiglo do nemanja vode
p.s. nije vic. u loncarima u kafani kod ok korala
pravimo pauzu.
poručujemo espreso, ovo, ono a moja drugarica tursku kafu.
konobar kaže: srpsku
tursku
ukuvanu
tursku
našu
tursku
dobro, tursku kad si zapela:)))

Predlažem tvoju koleginicu za Ministra spoljnih poslova umesto Volfa Jeremića
mikele9 mikele9 11:32 10.03.2011

Re: Pa ajmo onda po jednu

Konobar je bio u pravu jer nije mogao da joj donese tursku, osim da se teleportuje na čas do Turske i nazad.
Što zbog načina pripreme, što zbog same mešavine kafe.
Najtačniji naziv bi bio "naša" (prostor ex-YU).
Turci i Grci isto spremaju kafu, samo im se malo razlikuju mešavine.
Oni u startu, peku kafu malo slabije, pa je posle dopeku direktno na šporetu u dzezvi sa malo šećera, dok se u voda greje posebno u drugoj.Kada voda provri, onda je sipaju u tu drugu i "zakuvaju".
Mi (ex-YU) pečemo kafu jače i direktno zakuvavamo u vrelu vodu.Razlika je samo u mešavinama.Tamo gde je kafa gorča i gde ima puno pene, tu se stavlja više Robuste.

edit.zeza tehnika pa moram na dvaput.
Postoje dve osnovne vrste kafe: Arabika i Robusta
Arabika ima krupnije zrno i napitak spremljen samo od nje ima prijatan, blago-kiselkast ukus i nema pene.
Robusta ima sitnije zrno i napitak spremljen samo od nje je veoma gorak sa puno pene i retko ko, to može da popije.
Na "našem" prostoru se najčešće sprema: Arabika 80% i Robusta 20%.
*Najčešće upotrebljivana Arabika je brazilski Minas, koji se tako zove po pokrajini u kojoj raste.

Hvala Milisave na Traktatu kafenom, veoma stručno i sadržajno
Moj kum inače Sarajlija nam je na Akademiji spremao kafu tako kako si kazao da je spremaju Turci i Grci: U jednoj džezvi ugreje vodu a u drugoj "ispeče" kafu, prelije i pusti da baci ključ.
mikele9 mikele9 11:35 10.03.2011

Re: Pa ajmo onda po jednu

A ima nekad kad mi u goste dođe neko drag, pa samo što otpijemo gutljaj kafe, pitam: 'A da stavim ja još jednu?' Toliko mi bude sve zajedno lepo, da unapred znam da će mi i ta, naredna, jednako prijati.

Ništa slađe nego piti kafu sa dragima i milima, pa razgovor...
mlekac mlekac 02:02 11.03.2011

Re: Pa ajmo onda po jednu

mikele9
Mlekac draga, Đezvica, Filđančić, Rahat Lokum...takve sam pio u onoj beloj kućici ispod tvrđave s druge strane Mostarskog mosta...onomadne

Mikele, druze, za tebe - ONLY THE BEST! I unapred ti zakazujem ispijanje jedne u dvoristu za koje tvrdimo da ne postoji, u kafani sa najkracim imenom u gradu cim se toplo vreme ustali dovoljno da moze da se sedi napolju... Moze?
mikele9 mikele9 10:59 11.03.2011

Re: Pa ajmo onda po jednu

Mikele, druze, za tebe - ONLY THE BEST! I unapred ti zakazujem ispijanje jedne u dvoristu za koje tvrdimo da ne postoji, u kafani sa najkracim imenom u gradu cim se toplo vreme ustali dovoljno da moze da se sedi napolju... Moze?

Jedva čekam
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:35 11.03.2011

Re: Pa ajmo onda po jednu

Jelica Greganović Jelica Greganović 13:38 11.03.2011

Re: Pa ajmo onda po jednu

Jelica Greganović Jelica Greganović 13:40 11.03.2011

Re: Pa ajmo onda po jednu

mikele9 mikele9 15:50 11.03.2011

Re: Pa ajmo onda po jednu

Ne mogu da verujem, sve bolje i bolje
Ti k'o Toskanini. Na partituri muzike kojom bi dirigovao je njegovom rukom bilo zapisano: Brzo, brže, najbrže a onda: JOŠ BRŽE!
mikele9 mikele9 15:52 11.03.2011

Re: Pa ajmo onda po jednu

Nemoguće! Pa to je još brže od najbržeg! A lik
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:49 11.03.2011

Re: Pa ajmo onda po jednu

stefan.hauzer stefan.hauzer 00:50 10.03.2011

.

da,kafa...nikad nisam bio neki ljubitelj.ali kad sam krenuo na fakultet,jedno vreme sam bio poprilicni konzumator.
sta znam,valjda je tada to tako i trebalo da bude -student, ujutru na pauzi izmedju predavanja s' kolegama na kafi...
secam se,oni su pricali o nekim politickim temama ,mene to nikad nije zanimalo ali bila je tamo jedna koleginica,s' krupnim zelenim ocima...iako ,apsolutno, nisam slusao oko cega su se svadjali...skrabajuci po svojoj svesci neke stvari,stalno podizuci pogled da vidim,gleda li me... eeehh ... i tako...sve dok jednog dana nije spomenula : the clash i joe-a ... samo sam podigao glavu i rekao : momci,kafa se hladi ,pijte . a ti,konacno si spomenula pravu stvar,a ja se ovde razbijam od kafe,vec sest meseci...

kafa,da sad je ne pijem...ali kad me s' vremena na vreme nateraju - uglavnom razmiljam o ovome :

green eyes

i jos jedna - za joe strummera =)
mikele9 mikele9 11:40 10.03.2011

Re: .

da,kafa...nikad nisam bio neki ljubitelj.ali kad sam krenuo na fakultet,jedno vreme sam bio poprilicni konzumator.
sta znam,valjda je tada to tako i trebalo da bude -student, ujutru na pauzi izmedju predavanja s' kolegama na kafi...
secam se,oni su pricali o nekim politickim temama ,mene to nikad nije zanimalo ali bila je tamo jedna koleginica,s' krupnim zelenim ocima...iako ,apsolutno, nisam slusao oko cega su se svadjali...skrabajuci po svojoj svesci neke stvari,stalno podizuci pogled da vidim,gleda li me... eeehh ... i tako...sve dok jednog dana nije spomenula : the clash i joe-a ... samo sam podigao glavu i rekao : momci,kafa se hladi ,pijte . a ti,konacno si spomenula pravu stvar,a ja se ovde razbijam od kafe,vec sest meseci...

kafa,da sad je ne pijem...ali kad me s' vremena na vreme nateraju - uglavnom razmiljam o ovome :

green eyes

i jos jedna - za joe strummera =)

Zbog devojaka, žena, i u vatru i u vodu
Po hiljaditi put, hvala za muzičke priloge
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:36 11.03.2011

Re: .

mikele9 mikele9 15:54 11.03.2011

Re: .

Potpisujem Carice svih gusara, mora, okeana i KAFE
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:50 11.03.2011

Re: .

Kafenih okeana?
A kafena boja Majstore, reci...
mikele9 mikele9 19:39 11.03.2011

Re: .

Kafenih okeana?
A kafena boja Majstore, reci...

Kafenih okeana, jašta! I gusara koji ne mogu bez kafe
Kafena boja, rezedla, prnprnđasta...ma ima gi svakakvih
st.jepan st.jepan 00:53 10.03.2011

ZDRAVSTVUJ MIKELE!

Važno je da ti nama zdrav zdravcijat sveudilj zdravstvuješ!
A taj rep..., pa neka ga, niko nije savršen.
I ne brini, nije mnogo uočljiv.
Evo ja ga, veruj, nikada nisam primetio.
mikele9 mikele9 11:44 10.03.2011

Re: ZDRAVSTVUJ MIKELE!

Važno je da ti nama zdrav zdravcijat sveudilj zdravstvuješ!
A taj rep..., pa neka ga, niko nije savršen.
I ne brini, nije mnogo uočljiv.
Evo ja ga, veruj, nikada nisam primetio.

Hvala ti druže a što se tiče repa krijem ga k'o zmija noge. Iako nisam jedini u zemljici Srbiji, sve kuso i repato
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:44 11.03.2011

Re: ZDRAVSTVUJ MIKELE!

mikele9 mikele9 15:56 11.03.2011

Re: ZDRAVSTVUJ MIKELE!

Ostao sam bez reči
zutakuca zutakuca 00:54 10.03.2011

Zlo-zla...

Popiti kafu ujutru, kažu da je to najveći zločin protiv svog organizma, stomaka.
Popiti vodu ujutru, ne postiju veći benefit za organizam te osobe.
Čisto je foliranje, zavisnost gora no od kokaina kada neko kaže da ne može bez kafe, cigara, bez čokolade, pada šećera itd.
Mislim, to zavisi od karaktera čoveka, a krakter ljudi je kvarljivija roba kod čoveka no sveže mleko i meso zajeDno.
E zato čitamo ovo gore u Blogu i zato je to tako kako sam gore konstatovao.
ivana23 ivana23 01:00 10.03.2011

Re: Zlo-zla...

zutakuca
Popiti kafu ujutru, kažu da je to najveći zločin protiv svog organizma, stomaka.Popiti vodu ujutru, ne postiju veći benefit za organizam te osobe.Čisto je foliranje, zavisnost gora no od kokaina kada neko kaže da ne može bez kafe, cigara, bez čokolade, pada šećera itd.Mislim, to zavisi od karaktera čoveka, a krakter ljudi je kvarljivija roba kod čoveka no sveže mleko i meso zajeDno.E zato čitamo ovo gore u Blogu i zato je to tako kako sam gore konstatovao.


Dobro, je l' foliranje, ili zavisnost?
zutakuca zutakuca 01:04 10.03.2011

Re: Zlo-zla...

ivana23
zutakuca
Popiti kafu ujutru, kažu da je to najveći zločin protiv svog organizma, stomaka.Popiti vodu ujutru, ne postiju veći benefit za organizam te osobe.Čisto je foliranje, zavisnost gora no od kokaina kada neko kaže da ne može bez kafe, cigara, bez čokolade, pada šećera itd.Mislim, to zavisi od karaktera čoveka, a krakter ljudi je kvarljivija roba kod čoveka no sveže mleko i meso zajeDno.E zato čitamo ovo gore u Blogu i zato je to tako kako sam gore konstatovao.


Dobro, je l' foliranje, ili zavisnost?


Foliranje traje dok te ne uhvati zavisnost.
Što mene pitaš, ja nikada u životu nisam popio kafu, niti ću.
Tako da, pitaj doktore za rokenrol ?
Ja pitao doktora Borojevića i on mi rekao sve to gore šta sam napisao.
ivana23 ivana23 01:09 10.03.2011

Re: Zlo-zla...

zutakuca
Foliranje traje dok te ne uhvati zavisnost.Što mene pitaš, ja nikada u životu nisam popio kafu, niti ću.Tako da, pitaj doktore za rokenrol ?Ja pitao doktora Borojevića i on mi rekao sve to gore šta sam napisao.


To bese onaj sa onkologije?
zutakuca zutakuca 01:25 10.03.2011

Re: Zlo-zla...

ivana23
zutakuca
Foliranje traje dok te ne uhvati zavisnost.Što mene pitaš, ja nikada u životu nisam popio kafu, niti ću.Tako da, pitaj doktore za rokenrol ?Ja pitao doktora Borojevića i on mi rekao sve to gore šta sam napisao.


To bese onaj sa onkologije?


Nije taj, no je Borović sa Batutovog instituta za javno zdravlje...pogreših u prezimenu, to jest u slovu gore.
Exitus Letalis Exitus Letalis 01:39 10.03.2011

Re: Zlo-zla...

zutakuca
Popiti kafu ujutru, kažu da je to najveći zločin protiv svog organizma, stomaka.
Popiti vodu ujutru, ne postiju veći benefit za organizam te osobe.
Čisto je foliranje, zavisnost gora no od kokaina kada neko kaže da ne može bez kafe, cigara, bez čokolade, pada šećera itd.
Mislim, to zavisi od karaktera čoveka, a krakter ljudi je kvarljivija roba kod čoveka no sveže mleko i meso zajeDno.
E zato čitamo ovo gore u Blogu i zato je to tako kako sam gore konstatovao.

mnogo si ozbiljno shvatio temu:)))
Exitus Letalis Exitus Letalis 01:42 10.03.2011

Re: Zlo-zla...

Nije taj, no je Borović sa Batutovog instituta za javno zdravlje...pogreših u prezimenu, to jest u slovu gore.

joj! slušala sam tog daveža onomad u "jabuka na dan".

voda pre svakog obroka.
voće nikako posle jela.
pre jela da, jer se vari 15 minuta.
prilično je udavio.
a i mnogi nutricionisti se ne slažu s njim.
Exitus Letalis Exitus Letalis 01:46 10.03.2011

Re: Zlo-zla...

kad smo kod kafe, da li ste primetili da više nema nigde (sem u grinetu) kafe u zrnu.
sva je mlevena (i napunjena nekim punilom ko deterdženti:)))

ja inače pijem samo nes i to određenu, onu zelenu monarh + kompletu + malo
braon šugera.

razmisljam razmisljam 02:09 10.03.2011

Re: Zlo-zla...

Exitus Letalis
da li ste primetili da više nema nigde (sem u grinetu) kafe u zrnu.


Има је и у оним малим пијачним продавницама кафе које миришу на километар на свеже пржено зрно. У ствари, да се оградим, има је сигурно на земунским пијацама. Редовни сам потрошач.
Vera Johnson Vera Johnson 02:12 10.03.2011

Re: Zlo-zla...

paj' sad: ako je kafa gora od kokaina, kako bi bilo da kokain legalizujemo, a kafu zabranimo? osh' pokrenes akciju, pa cemo svi, ujutro, umesto kafe popiti casu vode i malo kokaina (no nam moras dati recept kako se to koristi)
fantomatsicna fantomatsicna 03:07 10.03.2011

Re: Zlo-zla...

Nije taj, no je Borović sa Batutovog instituta za javno zdravlje...pogreših u prezimenu, to jest u slovu gore.


Meni ovo zvuci Batuti fruti
Jukie Jukie 03:16 10.03.2011

Re: Zlo-zla...

Exitus Letalis
kad smo kod kafe, da li ste primetili da više nema nigde (sem u grinetu) kafe u zrnu.sva je mlevena (i napunjena nekim punilom ko deterdženti

Ja sam video neku u samoposlugi Roda u podzemlju ispod Terazija. Prvo sam mislio da je mali crni pasulj.
mikele9 mikele9 11:51 10.03.2011

Re: Zlo-zla...

Popiti kafu ujutru, kažu da je to najveći zločin protiv svog organizma, stomaka.
Popiti vodu ujutru, ne postiju veći benefit za organizam te osobe.
Čisto je foliranje, zavisnost gora no od kokaina kada neko kaže da ne može bez kafe, cigara, bez čokolade, pada šećera itd.
Mislim, to zavisi od karaktera čoveka, a krakter ljudi je kvarljivija roba kod čoveka no sveže mleko i meso zajeDno.
E zato čitamo ovo gore u Blogu i zato je to tako kako sam gore konstatovao.
zutakuco, kako me očas provali! Folirant sam prve vrste, karakter mi je ukvaren i buđav, zanima me zašto i kako si smogao snage da pročitaš ovaj tekst. Prosto ne mogu da poverujem da je u pitanju Mazohizam A možda ja ne umem da shvatim dobronamernu poruku...šta ćeš, folirant

mikele9 mikele9 11:59 10.03.2011

Re: Zlo-zla...

kad smo kod kafe, da li ste primetili da više nema nigde (sem u grinetu) kafe u zrnu.
sva je mlevena (i napunjena nekim punilom ko deterdženti:)))

ja inače pijem samo nes i to određenu, onu zelenu monarh + kompletu + malo
braon šugera.

Devedesetih godina prošlog veka, najbolju mešavinu kafa je prodavao moj brat od strica na Kalenić pijaci. Sam odabrao i pržio. Prvo jedan kiosk, pa dva...
Ja sam uvek voleo kafu u zrnu, ponekad i zelenu pa je ispečem i ondak u mlin i na kraju popijem baš pravu kafu. Ovo što se kao kafa kupuje u kesicama, nit smrdi, nit miriše
mikele9 mikele9 12:04 10.03.2011

Re: Zlo-zla...

Има је и у оним малим пијачним продавницама кафе које миришу на километар на свеже пржено зрно. У ствари, да се оградим, има је сигурно на земунским пијацама. Редовни сам потрошач.

Munze konza!
Ima i kod mene na pijaci, radnjica...ustvari dve, koje zaista mirišu na kilometar. Sad ću da odem i kupim kod njih
Edit: Sad se vratih s pijace, kupio 200grama Minas. Kad mi žena samlela, plima mirisa preplavi pijacu
buba_truba buba_truba 12:32 10.03.2011

Re: Zlo-zla...

razmisljam
Има је и у оним малим пијачним продавницама кафе које миришу на километар на свеже пржено зрно. У ствари, да се оградим, има је сигурно на земунским пијацама. Редовни сам потрошач.

Molim, jedno pitanje sa margine: koliko to Zemun ima pijaca? Dugo tamo nisam bila.
milisav68 milisav68 12:40 10.03.2011

Re: Zlo-zla...

mikele9

Devedesetih godina prošlog veka, najbolju mešavinu kafa je prodavao moj brat od strica na Kalenić pijaci. Sam odabrao i pržio. Prvo jedan kiosk, pa dva...
Ja sam uvek voleo kafu u zrnu, ponekad i zelenu pa je ispečem i ondak u mlin i na kraju popijem baš pravu kafu. Ovo što se kao kafa kupuje u kesicama, nit smrdi, nit miriše

Postoje za to dva razloga.
1.Da bi ostvarili što veću zaradu, melju kafu sa pečenim ječmom (razlika u ceni 10 puta).
2.Savremena poljoprivredna tehnologija-hibridi, ni paradajz ne miriše ko nekad.
mikele9 mikele9 13:22 10.03.2011

Re: Zlo-zla...

Postoje za to dva razloga.
1.Da bi ostvarili što veću zaradu, melju kafu sa pečenim ječmom (razlika u ceni 10 puta).
2.Savremena poljoprivredna tehnologija-hibridi, ni paradajz ne miriše ko nekad.

Prijatelju Milisave, izgleda da nam ne preostaje ništa drugo nego da na balkonima, terasama, u hodniku...zapatimo kafu, paradajz i ostalo raznovrsno povrće i voće
milisav68 milisav68 13:29 10.03.2011

Re: Zlo-zla...

mikele9

Prijatelju Milisave, izgleda da nam ne preostaje ništa drugo nego da na balkonima, terasama, u hodniku...zapatimo kafu, paradajz i ostalo raznovrsno povrće i voće

Gradonačelnik Darel Musato želi da pretvori bašte Severnog Vankuvera u urbane farme.

- Nisu nam potrebna skupa tehnička rešenja kao što su "krovne bašte". Šta je sa dvorištima koja se nalaze ispred I iza kuće? To su ogromna prostranstva zemljišta, i koliko je tih dvorišta puno treseta? Oko 20 procenata ljudi živi na oko 80 procenata zemlje, a njihova dvorišta većinom su travnjaci koj bi lako mogli da se pretvore voćnjake i povrtnjake- smatra gradonačelnik Musato.

Grad Vankuver je u regionu drugi po prenaseljenosti, ali gradonačelnik i dalje vidi veoma mnogo prostora koji je neiskorišćen a na kome bi se mogla proizvoditi hrana.


Kanađani svoja dvorišta pretvaraju u urbane farme
mikele9 mikele9 15:24 10.03.2011

Re: Zlo-zla...

Gradonačelnik Darel Musato želi da pretvori bašte Severnog Vankuvera u urbane farme.

- Nisu nam potrebna skupa tehnička rešenja kao što su "krovne bašte". Šta je sa dvorištima koja se nalaze ispred I iza kuće? To su ogromna prostranstva zemljišta, i koliko je tih dvorišta puno treseta? Oko 20 procenata ljudi živi na oko 80 procenata zemlje, a njihova dvorišta većinom su travnjaci koj bi lako mogli da se pretvore voćnjake i povrtnjake- smatra gradonačelnik Musato.

Grad Vankuver je u regionu drugi po prenaseljenosti, ali gradonačelnik i dalje vidi veoma mnogo prostora koji je neiskorišćen a na kome bi se mogla proizvoditi hrana.

Kanađani svoja dvorišta pretvaraju u urbane farme

Naš čovek, vidiš da sam bio u pravu
razmisljam razmisljam 16:52 10.03.2011

Re: Zlo-zla...


buba_truba

Molim, jedno pitanje sa margine: koliko to Zemun ima pijaca? Dugo tamo nisam bila.


Сврати, нећеш се покајати.
А Земун има две пијаце. Једна је вееелика у самом центру, а друга је малена на почетку Првомајске улице па мало завучена. Наравно, ту не убрајам оне дивље пијачичице којих такође има, али на њима нема продавница кафе.
razmisljam razmisljam 02:27 10.03.2011

Ееее,

толико ми тога, а у вези кафеиспијања пада на памет: и како сам почела да је пијем због гледања у шољу, и како сам најлошију пила некада давно у Мађарској, и како сам упознала једног Феђу у возу из Кардељева док сам будућој куми рецитовала Дулета Трифуновића крај отвореног прозора у ходнику вагона, и како нам је он следеће године препоручио одлазак у Ловиште на Пељешцу где смо пили нај кафу икад у једном кафићу на самој обали из најшармантнијих распар шољица и тацница, и како сам у другој трудноћи таманила соц и једва се уздржавала да то не чиним кад сам у јавности, и како се никада нисам навикла на нес и еспресо варијанте, и како сам престала да је пијем и почела да је грицкам, и како сам увек волела белу са хладним млеком...

Но, с обзиром да је питање пристојности да коментар ипак буде макар мало краћи од иницијалног поста, ја оволико.

Уз велико задовољство због добрих вести након прегледа које си обавио. Само напред по уцртаној динамици. ( Никако да запамтим да ли беше 94 или 96 )



Видим ти отворене путеве, срећу у љубави, дуг и здрав живот, много пријатеља и реп.
И да, све жеље ће ти се испунити. Само треба да их пажљиво одабереш
fantomatsicna fantomatsicna 02:47 10.03.2011

Re: Ееее,

bas vala.Ja u kuci nemam mnogo vrednih stvari(vecina namestaja sakupljena onim danima kad opstina sakuplja stvari koje vam vise nisu potrebne)Ovo nije toliko prepoznatljivo jel ja pre opstine zakacim moju prikolicu pa se nocu prosetam bogatijim cetvrtima..i sta se sve tu moze naci.Zasto ovo pisem.Pa jedino u sta ja ulozih svoju stedjeni novac, je profesionalna masina za kafu.Kafu inace nabavljam iz jedne privatne przionice(napila sam se tu kafe dok en izabrah mesavinu koja mi se dopada).Ah te capucino, machiato, espreso, short i long black, latte ovo ono..ma ima da ispijamo dok ne pocnu da nam se tresu ruke
mikele9 mikele9 13:28 10.03.2011

Re: Ееее,

толико ми тога, а у вези кафеиспијања пада на памет: и како сам почела да је пијем због гледања у шољу, и како сам најлошију пила некада давно у Мађарској, и како сам упознала једног Феђу у возу из Кардељева док сам будућој куми рецитовала Дулета Трифуновића крај отвореног прозора у ходнику вагона, и како нам је он следеће године препоручио одлазак у Ловиште на Пељешцу где смо пили нај кафу икад у једном кафићу на самој обали из најшармантнијих распар шољица и тацница, и како сам у другој трудноћи таманила соц и једва се уздржавала да то не чиним кад сам у јавности, и како се никада нисам навикла на нес и еспресо варијанте, и како сам престала да је пијем и почела да је грицкам, и како сам увек волела белу са хладним млеком...

Но, с обзиром да је питање пристојности да коментар ипак буде макар мало краћи од иницијалног поста, ја оволико.

Уз велико задовољство због добрих вести након прегледа које си обавио. Само напред по уцртаној динамици. ( Никако да запамтим да ли беше 94 или 96 )



Видим ти отворене путеве, срећу у љубави, дуг и здрав живот, много пријатеља и реп.
И да, све жеље ће ти се испунити. Само треба да их пажљиво одабереш

A Feđe se sećaš, a?
Draga Razmišljam, piši koliko ti volja, meni ni malo ne smeta post u postu, posebno ako ga ti pišeš
Beše 96!
P.S. A pored sreće u ljubavi, dugog i zdravog života, mnogo prijatelja i ti vide rep! Kuku meni moraću da ga izoperišem
mikele9 mikele9 13:35 10.03.2011

Re: Ееее,

bas vala.Ja u kuci nemam mnogo vrednih stvari(vecina namestaja sakupljena onim danima kad opstina sakuplja stvari koje vam vise nisu potrebne)Ovo nije toliko prepoznatljivo jel ja pre opstine zakacim moju prikolicu pa se nocu prosetam bogatijim cetvrtima..i sta se sve tu moze naci.Zasto ovo pisem.Pa jedino u sta ja ulozih svoju stedjeni novac, je profesionalna masina za kafu.Kafu inace nabavljam iz jedne privatne przionice(napila sam se tu kafe dok en izabrah mesavinu koja mi se dopada).Ah te capucino, machiato, espreso, short i long black, latte ovo ono..ma ima da ispijamo dok ne pocnu da nam se tresu ruke

Ruke mi se još ne tresu, dakle mogu da nastavim sa konzumiranjem kafe
razmisljam razmisljam 17:11 10.03.2011

Re: Ееее,

mikele9
A Feđe se sećaš, a?


Наравно и офкорс.
Али, није то оно што ти мислиш да јесте.
Феђа нам је те године када смо ишли на Пељешац био домаћин у родном му Сарај'ву. Провео нас свуда, причао лепе анегдоте о познатим Сарајлијама, пружио нам преноћиште на пропутовању, имао све Дулетове збирке на чему сам му интензивно завидела...
Једно лепо дружење које се завршило на суров начин. Не желим о томе да говорим, осим да кажем да га више нема, сем у сећању свих нас са којима је поделио неке летње дане почетком осамдесетих ...

Beše 96!


Добро, запамтићу позу, овај...бројку.

Draga Razmišljam, piši koliko ti volja, meni ni malo ne smeta post u postu, posebno ako ga ti pišeš


Ма све је то у реду и благодарим, али треба нешто да претекне и за мој сопствени кутак.
И једна примедба: куде се деде онај мој лепи надимак? Постао си ми некако сувише званичан. Си љут?

A pored sreće u ljubavi, dugog i zdravog života, mnogo prijatelja i ti vide rep! Kuku meni moraću da ga izoperišem


Немој. Баш ти лепо стоји.

Види како је леп овај биљни зечји репић.



mikele9 mikele9 18:33 10.03.2011

Re: Ееее,

Наравно и офкорс.
Али, није то оно што ти мислиш да јесте.Феђа нам је те године када смо ишли на Пељешац био домаћин у родном му Сарај'ву. Провео нас свуда, причао лепе анегдоте о познатим Сарајлијама, пружио нам преноћиште на пропутовању, имао све Дулетове збирке на чему сам му интензивно завидела...
Једно лепо дружење које се завршило на суров начин. Не желим о томе да говорим, осим да кажем да га више нема, сем у сећању свих нас са којима је поделио неке летње дане почетком осамдесетих ...

Htedoh da se našalim ali mi je sad mnogo žao
Ма све је то у реду и благодарим, али треба нешто да претекне и за мој сопствени кутак.
И једна примедба: куде се деде онај мој лепи надимак? Постао си ми некако сувише званичан. Си љут?

Razmišljalice jedna, ja na tebe ljut? Ma idi bre
Ajd dobro, ne diram rep do daljeg.
razmisljam razmisljam 23:36 10.03.2011

Re: Ееее,

mikele9
Htedoh da se našalim ali mi je sad mnogo žao


Драги мој, ево већ трећи пут покушавам да ти објасним како ме твоја шала није повредила већ ми је измамила осмех и да не треба да ти буде жао, али ми се не да. Како завршим првих пар реченица, кликнем на погрешну команду и све нетрагом нестане.
Дакле, немај бриге и не жалости се. Феђа је, ипак, без обзира на све, прегршт лепих и драгих сећања. А што живот уме да буде бешћутни скот је нека сасвим друга прича...


Razmišljalice jedna, ja na tebe ljut? Ma idi bre


Тако те волим.
mikele9 mikele9 11:06 11.03.2011

Re: Ееее,

Драги мој, ево већ трећи пут покушавам да ти објасним како ме твоја шала није повредила већ ми је измамила осмех и да не треба да ти буде жао, али ми се не да. Како завршим првих пар реченица, кликнем на погрешну команду и све нетрагом нестане.
Дакле, немај бриге и не жалости се. Феђа је, ипак, без обзира на све, прегршт лепих и драгих сећања. А што живот уме да буде бешћутни скот је нека сасвим друга прича...

Život je zaista skotski ali je lepo što Feđa nije zaboravljen

Razmišljalice jedna, ja na tebe ljut? Ma idi bre


Тако те волим

Aba natirlih
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:51 11.03.2011

Re: Ееее,

Види како је леп овај биљни зечји репић.

A tek ime kako mu je lepo
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 06:54 10.03.2011

Kafa, koleno

Donartrosis? Nije nego Gonartrosis desnog kolena. Imam i ja.
Ali to nije od kafe. Mada, ko zna, možda imaš kafu u kolenu)
A to za voće posle jela da ne valja: kažu da zbog toga to sažvakano i progutano voće ne može da prođe (od te hrane) pa stoji predugo nesvareno negde (ne pitajte me gde je to tačno) u nama, pa se onda stvara alkohol i to metil alkohol. I onda se jetra žali itd. Ja slušao lično i od tada jedem voće daleko posle jela ili pre jela. A celoga života sam obožavao jabuku posle ručka. I moj ćale. Šteta, da je znao doživeo bi još neku godinu, ovako je isterao samo 90 godina.
mikele9 mikele9 13:43 10.03.2011

Re: Kafa, koleno

Donartrosis? Nije nego Gonartrosis desnog kolena. Imam i ja.
Ali to nije od kafe. Mada, ko zna, možda imaš kafu u kolenu)
A to za voće posle jela da ne valja: kažu da zbog toga to sažvakano i progutano voće ne može da prođe (od te hrane) pa stoji predugo nesvareno negde (ne pitajte me gde je to tačno) u nama, pa se onda stvara alkohol i to metil alkohol. I onda se jetra žali itd. Ja slušao lično i od tada jedem voće daleko posle jela ili pre jela. A celoga života sam obožavao jabuku posle ručka. I moj ćale. Šteta, da je znao doživeo bi još neku godinu, ovako je isterao samo 90 godina.

Kralju, uvek najbolje znaš! Gonartrosis, naravno, sinoć mi ruka nesvesno odlete na D. Nemam kafu u kolenu, držim je u staklenoj tegli
Davno sam napisao da je lakše deliti savete nego srediti sopstvenu stolicu (guznocrevnu). U Indijskim Vedama ima dosta o jabukama i njihovoj korisnosti po organizam a meni je moj drugar farmaceut sa VMA koji je takođe imao infark, savetovao da baš na prazan stomak ujutro pojedem jednu jabuku, kiselu.
eli.lacrosse eli.lacrosse 07:08 10.03.2011

Kafa (i čaj), Abdul Hamid II i mačak

Kad pominjemo tursku kafu (i čaj), evo da se pridružim priči.

Ovo je turska kafa (i čaj), popijena u Istanbulu, u Divan Yolu ulici, u kafeu (ili čemu već) koji se zove Turk Ocagi Kultur ve Sanat Merkezi (šta je od ovoga ime, a šta neko dodatno objašnjenje, pojma nemam, ali to piše).

Najneobičniji deo priče u vezi sa tom turskom kafom (i čajem) je taj da se Turk Ocagi, kafe (ili šta već) u kojem je kafa (i čaj) naručena i popijena, nalazi na groblju na kojem je i turbe Sultana Abdul Hamida II, koji je vladao Otomanskom imperijom do pred kraj I svetskog rata. Kakvo okruženje za popiti jutarnju tursku kafu (i čaj)! Inače, kafa je bila ok, ali ništa posebno.



Na groblju, pored Turk Ocagi, kafea (ili već čega), u vreme kada smo se mi motali tim krajevima, živeo je mali mačak. Zapamtili smo ga i po tome što je, kada smo ga prvi put videli, njegova noga bila vrlo povređena, skoro sasvim odrane kože. Očigledno mu je bilo vrlo bolno da se kreće. Samo tri ili četiri dana kasnije videli smo istog „momčiča” gotovo potpuno zaceljene rane, kako sa lakoćom šparta između nadgrobnih spomenika. Ne treba ni govoriti da je imao posude sa hranom i vodom u dnu stepenica koje vode do Turk Ocagi, kafea (ili već čega). Ako nije imao nekakvu nezgodu (poput, verujem, one koja ga je umalo ostavila bez noge), on je sada lep, veliki carigradski mačak.

mikele9 mikele9 13:49 10.03.2011

Re: Kafa (i čaj), Abdul Hamid II i mačak

Najneobičniji deo priče u vezi sa tom turskom kafom (i čajem) je taj da se Turk Ocagi, kafe (ili šta već) u kojem je kafa (i čaj) naručena i popijena, nalazi na groblju na kojem je i turbe Sultana Abdul Hamida II, koji je vladao Otomanskom imperijom do pred kraj I svetskog rata. Kakvo okruženje za popiti jutarnju tursku kafu (i čaj)! Inače, kafa je bila ok, ali ništa posebno.

Tu sam popio svoju prvu Istambulsku kafu, Bojan mi objasnio kako da prođem kroz groblje i sve ostalo. Dobro sam razgledao groblje kad sam drugi put došao, pored Sultana Abdul Hamida, tu svoja turbeta imaju i drugi značajni turski velikodostojnici.
P.S. Mačak je sada sigurno najveći zavodnik u kraju
eli.lacrosse eli.lacrosse 14:09 10.03.2011

Re: Kafa (i čaj), Abdul Hamid II i mačak

Tu sam popio svoju prvu Istambulsku kafu

Neverovatno da smo pili kafu na istome mestu u bivšoj nam prestonici, najudaljenijoj koju smo imali (koliko ja znam).

P. S. Mukica, zaslužio je!
mikele9 mikele9 15:29 10.03.2011

Re: Kafa (i čaj), Abdul Hamid II i mačak

Neverovatno da smo pili kafu na istome mestu u bivšoj nam prestonici, najudaljenijoj koju smo imali (koliko ja znam).

Nema tu neverovatnoće i slučajnosti, Kosmos je to davno uredio
P. S. Mukica, zaslužio je!

Zaslužio nego šta, sladak je, lutka jedna
tsunade tsunade 08:27 10.03.2011

filter

kafa je zakon
tsunade tsunade 08:35 10.03.2011

Re: filter



prethodni post obrisi please... greska... ovaj nije greska :)))
mikele9 mikele9 13:51 10.03.2011

Re: filter

kafa je zakon

Donela mi žena iz Italije spravu za filter kafu ali se retko setim da je upotrebim.
Hvala što si me podsetio
mikele9 mikele9 13:54 10.03.2011

Re: filter

prethodni post obrisi please... greska... ovaj nije greska :)))

Ništa ne brišem, posebno što...ovaj nije greška :))):D
tsunade tsunade 15:24 10.03.2011

Re: filter

ja je obozavam. prvo zdravija je od drugih kafa i laksa za konzumaciju. mozes je pijuckati ceo dan bez problema. jos ako ti je donela aparat sa bokalcetom na struju, znaci da i toplotu mozes da odrzavas po zelji. stvarno je super
mikele9 mikele9 15:33 10.03.2011

Re: filter

ja je obozavam. prvo zdravija je od drugih kafa i laksa za konzumaciju. mozes je pijuckati ceo dan bez problema. jos ako ti je donela aparat sa bokalcetom na struju, znaci da i toplotu mozes da odrzavas po zelji. stvarno je super

Koju mi filter kafu preporučuješ?
tsunade tsunade 16:04 10.03.2011

Re: filter

ja svim prijateljima koji idu u ameriku kazem da mi kupe maxwell house a kad se zateknem u evropi lavazza je u igri. uvek nekako gledam da imam zalihe.

a u beogradu, udji u grinet i kupi njihovu koja je ok. oni prodaju na menzuru, ranije su bar prodavali. ja vech duze vreme obnavljam zalihe iz inostranstva pa nisam dugo isla u grinet a volim njihovu filterusu...



tsunade tsunade 16:19 10.03.2011

Re: filter



morala sam i ovo da pridodam
pnbb pnbb 17:19 10.03.2011

Re: filter

filter
kafa je zakon

i ja slicno mislim... eventualno bih malo modifikovao,
filter kafu bi trebalo zakonom zabraniti
tsunade tsunade 17:49 10.03.2011

Re: filter

filter kafu bi trebalo zakonom zabraniti


a sto, naopako?
pnbb pnbb 17:59 10.03.2011

Re: filter

a sto, naopako?

dobro ajd ne mora da se zabrani... al bar da se izbaci rec kafa, moze npr da se zove filter napitak nedefinisanog ukusa, koji mirise na kafu ...
tsunade tsunade 18:13 10.03.2011

Re: filter

navodis citaoce i mikelea na stranputicu

ovo si nasao da vredjas

mikele9 mikele9 18:38 10.03.2011

Re: filter

ja svim prijateljima koji idu u ameriku kazem da mi kupe maxwell house a kad se zateknem u evropi lavazza je u igri. uvek nekako gledam da imam zalihe.

a u beogradu, udji u grinet i kupi njihovu koja je ok. oni prodaju na menzuru, ranije su bar prodavali. ja vech duze vreme obnavljam zalihe iz inostranstva pa nisam dugo isla u grinet a volim njihovu filterusu...

Hvala ti, kazaću ženi da mi donese iz Italije ako nađe makar Lavazzu. A probaću i sa Grinetom.
pnbb pnbb 19:04 10.03.2011

Re: filter

ovo si nasao da vredjas

ovo na slici ? nikako, pa to je bela kafa, omiljeni deciji napitak.. pravi se tako sto se u mleko sipa malo kafe... otuda svetlosmedja boja
mirelarado mirelarado 22:19 10.03.2011

Re: filter

kazaću ženi da mi donese iz Italije ako nađe makar Lavazzu. A probaću i sa Grinetom.


Замоли је да ти донесе ову, већ си је пробао онде где кафенишемо.



(клик на слик)
tsunade tsunade 10:45 11.03.2011

Re: filter

mirelarado


ima li negde da se kupi u bg?
mikele9 mikele9 11:13 11.03.2011

Re: filter

Замоли је да ти донесе ову, већ си је пробао онде где кафенишемо.

Caffe Molinari, hvala Mirela.
Kliknuo na sliku i obavestio se
mirelarado mirelarado 22:00 11.03.2011

Re: filter

tsunade
mirelarado


ima li negde da se kupi u bg?


У правим кафеима и ресторанима, попут овога. А и то је уједно најпривлачнији квалитет чаробног кофеинског напитка: излазак, дружење, пријатан разговор...
jinks jinks 08:52 10.03.2011

Negde sam

čuo da je veoma interesantno posmatrati ko kakve šolje za kafu bira i koristi (na primer negde na poslu). Zatim i ko kakvu kafu kuva, i ko kako pije kafu.

Ustvari, postoji priča po kojoj, pored svoje beverage funkcije, kafa ima i višestrukih socijalnih funkcija, kao mnogoznačni (u zavisnosti od konteksta) sastojak različitih svakodnevnih rituala i ceremonija, kao i raznoraznih drugih situacija.

Evo šta na tu temu između ostalog kažu u jednom članku na Internetu:

Coffee is a truly a mythological treasure. It serves the dual functions of waking one up and providing one with relaxation. It is both acid and base, bitter and sweet, caustic and comforting. It is used for an array of purposes: to soothe, to give energy, to lend fortitude, to bring people together.
bocvena bocvena 09:02 10.03.2011

Re: Negde sam

i višestrukih socijalnih funkcija

Pošto sam valjda jedini pušač koji ne pije kafu, za mene je ona uvek sinonim za druženje. Kofein prosto nije moja droga. Ali razgovor uz nju jeste.
A i ono što naručujem uvek više liči na kolač nego na kahfu.

Moka u Grinetu sa drugaricama...čista sreća.
jinks jinks 09:33 10.03.2011

Re: Negde sam

Ih, kada sam otkrio Grinet preko puta Metropola ... svratim ponekad, bas im je dobra ponuda.

Mada Moka mi se nešto ne sviđa, iskreno. Najčešće uzmem Double dutch, ali ponekad probam i neke druge.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana