Društvo| IT| Nauka| Tehnologija| Život

FBI traži pomoć u kriptoanalizi

Dragan Pleskonjic RSS / 30.03.2011. u 14:33

Thinking%20Man.jpgAko volite izazove, evo jedan zaista ozbiljan problem. Danas mi je kolega zljk poslao link na stranicu na kojoj FBI traži pomoć u kriptoanalizi, da bi rešio jedan slučaj star preko 10 godina.

U tekstu se kaže:

"The more than 30 lines of coded material use a maddening variety of letters, numbers, dashes, and parentheses. McCormick was a high school dropout, but he was able to read and write and was said to be "street smart." According to members of his family, McCormick had used such encrypted notes since he was a boy, but apparently no one in his family knows how to decipher the codes, and it's unknown whether anyone besides McCormick could translate his secret language. Investigators believe the notes in McCormick's pockets were written up to three days before his death."

Tekst na FBI veb sajtu se nalazi ovde.

Izvolite pokazati Vaše umeće u kriptoanalizi.

cyphered-note

 encyphered-note



Komentari (32)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mlekac mlekac 15:00 30.03.2011

Ni manje ni vise!

Pa druze, "daj nesto malo teze" nije znacilo kako treba da nam das najtezi slucaj koji si mogao da pronadjes!

Mada, priznajem, vuce... Ako provalim sta mu je ono NCBE, o'ma cu da vam javnem.

Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 15:02 30.03.2011

Re: Ni manje ni vise!

Pa bili ste sjajni u Nagradnoj igri. Sigurno ćete i ovo rešiti.

Ako rešite javite i ef-bi-aju, oni su zatražili pomoć.
Freedom of Information Freedom of Information 18:20 30.03.2011

Re: Ni manje ni vise!

Ako rešite javite i ef-bi-aju, oni su zatražili pomoć.

Dobro Dragane ali rekao bih da si zaboravio da nam nešto kažeš - koji su uslovi ove nagradne igre?
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 19:08 30.03.2011

Re: Ni manje ni vise!javascript:;javascrip

Freedom of Information
Ako rešite javite i ef-bi-aju, oni su zatražili pomoć.

Dobro Dragane ali rekao bih da si zaboravio da nam nešto kažeš - koji su uslovi ove nagradne igre?


Evo ja sa moje strane obećavam nagradu onome ko reši ovaj izazov. Nagrada se sastoji od sledeće dve moje knjige (tj. knjige čiji sam koautor):



Da bi se nagrada dodelila, potrebno je da FBI potvrdi tačnost rešenja.

Svestan sam da je nagrada simbolična, ali ja ne mogu da obećam više od toga. Nadam se da će onaj ko reši izazov, dobiti mnogo vredniju nagradu od FBI.
niccolo niccolo 19:26 30.03.2011

Re: Ni manje ni vise!javascript:;javascrip

Nadam se da će onaj ko reši izazov, dobiti mnogo vredniju nagradu od FBI.

Radno mesto u Ciji?
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 19:32 30.03.2011

Re: Ni manje ni vise!

U nekoj od troslovnih skraćenica, svakako.
mlekac mlekac 06:23 31.03.2011

Re: Ni manje ni vise!

U nekoj od troslovnih skraćenica, svakako.



Nisam imala vremena da se mnogo igram sinoc, al' cini mi se da kapiram ZASTO je ovo ostalo nerazjasnjeno. Ovde nema KEY worda ili fraze.

Lik nije pisao tekst za nekog drugog, pisao je beleske za sebe. I sudeci po rukopisu, na brzinu. Znaci, koristio je neki sistem, a ne samo jednu rec ili recenicu pomocu koje bi se to protumacilo.

Meni je, onako na prvi pogled, najzanimljivije sto postoje grupe slova koje se stalno ponavljaju sa malim modifikacijama. Cini mi se da je u njima stos...
alselone alselone 15:09 30.03.2011

Posto ni FBI nije resio,

mislim da je ovo pravi izazov za Draga. Ako nam oracle ne pomogne, niko nece. Prtimo stvari i u Delfe po resenje...
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 15:26 30.03.2011

Re: Posto ni FBI nije resio,

alselone
mislim da je ovo pravi izazov za Draga. Ako nam oracle ne pomogne, niko nece. Prtimo stvari i u Delfe po resenje...


Problem je takav da ima mesta i za proroke.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:37 30.03.2011

Re: Posto ni FBI nije resio,

mislim da je ovo pravi izazov za Draga

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:24 30.03.2011

Re: Posto ni FBI nije resio,

Posto ni FBI nije resio,
mislim da je ovo pravi izazov za Draga


Ribozom Ribozom 16:33 30.03.2011

mlogo los rukopis, garant je doktor

ovo
'alpnte glse - se erte' nekako se rimuje sa 'open your eyes see the heart'

p.s. mislim da ce ex ovde da briljira
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 16:40 30.03.2011

Re: mlogo los rukopis, garant je doktor

Čekamo da se pojavi disident79, on je rešio prethodnu zagonetku. Takođe, mlekac je bila vrlo blizu, a i hemičarka.

Verovatno će oni to kasnije večeras da "razbucaju".
disident79 disident79 19:15 30.03.2011

Re: mlogo los rukopis, garant je doktor

Sad sam se vratio sa posla i stavio kafu...
Rukopis me podseca na moj, jedino ja mogu da ga citam, a i ja ne bas uvek...
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 20:00 30.03.2011

Re: mlogo los rukopis, garant je doktor

disident79
Sad sam se vratio sa posla i stavio kafu...
Rukopis me podseca na moj, jedino ja mogu da ga citam, a i ja ne bas uvek...


Trebaće puno kafe.
cartmanikus cartmanikus 16:46 30.03.2011

matematicar

Malo sam se igrao sa onim delovima koje sam mogao da procitam.
Od par stvari koje sam pobao zanimljivo je da ako slova pretvorimo u brojeve sa tastaure telefona onda dolazimo do informacije da se ni jedan put ne desava da se pojave zajedno dva ista broja!? koja je sansa za tako nesto?
Mozda da se pretvori u redna mesta iz abecede ili sl ..brojevi racuna.
Sta god bilo mozemo samo lupati ali ako se neko zainteresuje trebao bi da ima kompletnu biografiju od te osobe i onda da pokusa da resi zagonetno pismo.

Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 19:18 30.03.2011

Re: matematicar

Možda je to dobar put, ko zna...
djapex djapex 18:11 30.03.2011

Ja i Kum

Smo misljenja da je rukom napišemo, stavimo iznad kompa na poslu i buljimo u nedoglednim trenucima svaki dan - pa mozda sine neka ideja....na 1 djeluje komplikovano, no treba biti uporan sa ovim stvarima

PS: linkovi za galeriju ostalih pisama

([url=http://www.fbi.gov/news/stories/2011/march/cryptanalysis_032111][/url])

su kick - ass

Konstruktivan blog za razliku od ostalih

: Ristekpa :
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 19:15 30.03.2011

Re: Ja i Kum

djapex
Konstruktivan blog za razliku od ostalih


Hvala. Puno sreće u rešavanju. Zadatak nije nimalo lak.
zljk zljk 20:45 30.03.2011

Mujhaddin Secrets

Njemu je upalilo, ali liku koji je osuđen na 30 godina zbog terorizma nije:

http://www.schneier.com/blog/archives/2011/03/how_peer_review.html

Despite urging by the Yemen-based al Qaida leader Anwar Al Anlaki, Karim also rejected the use of a sophisticated code program called "Mujhaddin Secrets", which implements all the AES candidate cyphers, "because 'kaffirs', or non-believers, know about it so it must be less secure".

Uprkos tome što imaju terorist - friendly aplikaciju :) sa implementacijama svih standardnih enkripcionih algoritama, čovek je koristio excel fajl sa najjednostavnijim mogućim algoritmom. "Nije pisan od nevernika

The level of cryptography they used was not even up to the standards of cryptology and cryptography in the Middle Ages, although they made it look pretty using Excel.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 20:58 30.03.2011

Re: Mujhaddin Secrets

zljk
..."because 'kaffirs', or non-believers, know about it so it must be less secure".
...
The level of cryptography they used was not even up to the standards of cryptology and cryptography in the Middle Ages, although they made it look pretty using Excel.


Neverovatan nivo naivnosti baziran na fanatizmu.

Jedan drugi vid je Secuirty through obsucirity, koji se, takođe, često pokazuje pogrešnim.
disident79 disident79 12:55 31.03.2011

Kako ide...

Juce sam posvetio par sati istrazujuci ovu pricu i moram reci da mi je osnovni problem nedostatak informacija o gospodinu koji je ovo pisao. Pri tome mislim na licne podatke, mesto stanovanja, interesovanja i slicno. Ako neko ima vise informacija molim da prosledi ovde, ili na private kad prodje vreme za upisivanje komentara.
Od metoda desifrovanja sam jedino probao da koristim ogledalo, permutovanje slogova, ubacivanje slogova-satrovacki ali nisam dobio neke rezultate... To mi je prvo palo napamet kao neko decije sifrovanje...
Pretpostavke koje imam su sledece, molim i ostale da izloze svoje:
1. U pitajnu je Engleski jezik(gospodin nije znao drugi jezik koliko znam)
2. U pitanju je neka slovna sifra(nema veze sa nekim binarnim kodovanjem)
3. Nije u pitanju sifra sa kljucem kao iz nagradne igre ili je kljuc nestandardan (nije koriscen racunar za sifrovanje, deluje mi da tekstovi nisu pisani duze vreme, vec iz glave ili uz pomoc nekog jednostavnog pomagala - ogledalo, telefon...)
4. Slazem se sa vec iznesenom predpostavkom da je u pitanju beleska za samog sebe, dakle poruke nisu upucene nekom ko zna da ih desifruje, vec su pisane za samog autora kao beleska.

Ovo poslednje je longshot ali od neceg mora da se krene...
Da razradim ovo poslednje: Zasto bi covek pisao na nekom drugom jeziku - u sifri, nesto sto moze na Engleskom?
Mozda tajnovitost, mozda cista zabava? Ja sam ipak misljenja da je u pitanju jednostavnost zapisa - nesto kao stenogram, skracenice, satrovacki, specijalni zargon i slicno... Ja sam u prvim razredima osnovne skole pisao kombinaciju cirilice i latinice, kao bi krace pisao, recimo i sam pisao latinicom, m cirilicom i slicno... Ono sto mi u tom slucaju predstavlja najveci problem su specijalni znakovi koji se koriste, odnosno njihovo znacenje...
Od krucijalne pomoci su informacije o samom coveku, posto ne mogu ni predpostaviti cime se bavio u zivotu sto je potrebno zapistivati.. Bez toga, po meni, nema sanse da se bilo sta desifruje..
Bas me zanima da li se jos neko zainteresovao i sta je zakljucio...
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 14:00 31.03.2011

Re: Kako ide...

Interesantno je da se mnoge (skoro sve) reči završavaju slovom "e", a dobar broj njih ima "se" na kraju.

Takođe, interesantno je ono na drugom papiru (NOTES), u drugom zaokruženom delu od vrha, ima nešto tipa:

KLSE-LRSTE-TRSE-TRSE-MKSE-*RSE

Nadam se da sam dobro protumačio njegova slova tj. rukopis.
Ribozom Ribozom 15:56 31.03.2011

Re: Kako ide...

To SE na kraju reci verovatno nema nikakav znacaj.
Kao sto je primetila Mlekec radi se najverovatnije o skracenicama engleskih reci.
Jedino zbunjuje ono rusko slovo (meki znak)na kraju prvog pasusa NOTES, sto mozda govori o nekoj vezi osumnjicenog sa Rusijom (ili nekom sl. zemljom).
Par puta se ponavlja WLD sto me asocira na World.
Sve ukupno izgleda ko neka 'Black metal' pesma.
Jedina informacija koja bi mogla da pomogne su ove brojke na kraju
34 MLS mozda znaci 34 miles, sto bi mogla da bude neka geografska odrednica.

p.s. ponudih FBI u ideju i ponudise samo jednu knjigu - stipse.
a_jovicic a_jovicic 10:07 01.04.2011

Re: Kako ide...

Dragan Pleskonjic
Interesantno je da se mnoge (skoro sve) reči završavaju slovom "e", a dobar broj njih ima "se" na kraju.

Da ... "vuče" na pretpostavku da su reči trebale biti izgovorljive. A ima i dužih grupa slova koje se dosta ponavljaju ("NCBE" na primer).

Ja bih rek'o da je ovo kôd a ne šifra (što će reći da nam trebaju lingvisti a ne matematičari) ... a nije nemoguće i da se radi o nekom njegovom "unutrašnjem jeziku" (obzirom da je "sistem" izmislio još kao dete) ... znači pomogli bi i psiholozi

Problem je što verujem da su do sličnih zaključaka došli i u FBI (i da su imali odgovarajuće stručnjake) a da nisu ništa uradili (što ako je kôd u pitanju i nije čudno zato što treba mnogo više materijala od par poruka)

Ono što može da "polomi" moju pretpostavku je da se na par mesta vide ispravljena slova (čak i ne tako retko) što može da znači da nije "tečno" pisao tekst iz glave (a ako bi bio "jezik" u pitanju onda bi to mozak obradjivao podsvesno) ... nego da je bila potrebna izvesna "moždana aritmetika". Ako je ova druga hipoteza tačna ... onda su "se" i ostali završeci na krajevima reči obični "null" znaci.

Sve u svemu slažem se da je potrebno više informacija o "slučaju" tj. čime se "pisac" bavio? Kakva mu je bila dnevna rutina? Kakav mu je bio "korpus" reči u govornom izražavanju? Primer neke nekriptovane poruke napisane rukom itd. Pa mislim ... nemož' čovek ni od Srba da očekuje čuda kad je taj FBI "nesposoban" da nam napiše postavku "domaćeg zadatka" na ćirilici!
Alava Alava 22:15 31.03.2011

Hm, prvi tekst

Puno "reči" koje se ponavljaju. WLD, NCBE, RCBRN, od čega za ovo WLD mislim da je ime nekoga/nečega, jer u poslednjem redu posle WLD stoji apostrof i S, dakle WLD'S. Takođe, tek posle milionitog čitanja sam primetila da ono što u tekstu izgleda kao slovo "i", može vrlo lako da bude broj 1. Obratiti pažnju kako je napisano ono Page One gore desno PI. Nije mi teško, pa ću prekucati tekst onako kako sam uspela da dešifrujem slova, kako bismo se eventualno usaglasili oko toga šta zapravo piše.

Dakle

(MND MKNEMRSE-N-S-MKNARE)
TFRNE NPINSE NPBSE RCBBNSE NPRSE INC
PRSE NMRSE DPRE HLD WLD NCBE (TFXLF TCXL NCBE)
AL-PRPPIT XLYPPIY NCBE MEKSE WLD RCBRNSE PRSE
WLD RCBRNSE N T *SNENTXSE-CRSLE-CLTRSE WLD NCBE
AL WLD NCBE TSME LISE RLSE URGLSNE AS N WLD NCBE
(NOPFSE NLSRE NCBE) NTE GDDMN SENCURE RCBRNE
(TENE TFRNE N CBRTSE NCBE INC)
(FLRSE PRSE ONDE 71 NCBE)
(CDNSE PRSE ONSDE 74 NCBE)
(PRTSE PRSE ONREDE 76 NCBE)
(TF N RCMSP SOLE MRDE LUSE TOTE WLD N WLD NCBE)
(194 WLD'S NCBE) (TRFXL)
topcat topcat 05:13 01.04.2011

Re: Hm, prvi tekst

Nije mi teško, pa ću prekucati tekst




jesEmti, svaka čast! Respect za trud.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 09:58 01.04.2011

Re: Hm, prvi tekst

Super. Sada još neko da prekuca i drugi tekst, pa onda da neko izvrši analizu entropije (tu može da pomogne CrypTool). Možda se i približimo rešenju.
Alava Alava 10:04 01.04.2011

Re: Hm, prvi tekst

Dragan Pleskonjic
Super. Sada još neko da prekuca i drugi tekst, pa onda da neko izvrši analizu entropije (tu može da pomogne CrypTool). Možda se i približimo rešenju.

Prekucaću ja, nije problem, mada širom neta ljudi rešavaju ovo, koliko sam uspela da shvatim većina se slaže da se radi o skraćivanju reči, korišćenju slenga, što je i meni logično.
Za ovaj prvi tekst sam naletela na više mesta na pretpostavku da se ovi brojevi 71, 74 i 76 odnose na brojeve autobuskih linija koje saobraćaju u delu grada u kom je živeo Ricky.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 10:06 01.04.2011

Re: Hm, prvi tekst

Alava
Za ovaj prvi tekst sam naletela na više mesta na pretpostavku da se ovi brojevi 71, 74 i 76 odnose na brojeve autobuskih linija koje saobraćaju u delu grada u kom je živeo Ricky.


Da, vrlo moguće. A možda ono KLSE-LRSTE-TRSE-TRSE-MKSE-*RSE označava neku relaciju kretanja.
Alava Alava 10:33 01.04.2011

Re: Hm, prvi tekst

Da, vrlo moguće. A možda ono KLSE-LRSTE-TRSE-TRSE-MKSE-*RSE označava neku relaciju kretanja.

Može biti, mada je mene dugo držao utisak da se radi o brojevima :))

U drugom tekstu ima mnogo žvrljanja pa je pitanje da li sam dobro rastumačila slova, a evo samog teksta:

ALPNTE GLSE - SE ERTE
VLSE MTSE-CTSE-WSE-FRTSE
PNRTRSE ON DRSE WLD NCBE
N WLD XLRCMSPNE WLD STS ME XL
DULMT 6 TUNSE NCBE XL
(MUNSASTE N MUNARSE)
KLSE-LRSTE-TRSE-TRSE-MKSEN-MRSE
(SAE*NSE SE NMBSE)
NMN RCBRNSE PTE2 N TEWS RCBRNSE
26 MLSE 74 SPRKSE *GKCNOSOLE 175 RTRSE
35 SLE CLGSE UN NUTRE DKRSE PSESHLE
651 MTLSE HTLSE N CNTCTRS NMRE
99.84.5 2 UNE PLSE NCRSE AO*TSE N SKSE N BSE
N SREONSE PUTSE WLD NCBE (3XORL)
N MSE N RSE 1N2 N TRLE RCBRNSE N TS RCBNE
LSPNSE N GSPSE MKSE RBSE N CBEAVXLR
HM CRE N MRE NCBE 1/2 MUNDDLSE
D-W-M.Y MIL XDRLX
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 15:08 01.04.2011

ycombinator

Na mnogo mesta na netu su se pojavile diskusije na ovu temu. Recimo diskusija na ycombinatoru je interesantna jer daje neke dodatne podatke i pretpostavke. Oni su prekucali tekst na sledeći način:

Document 1 - P1

(MND MK NE* RSE-N-S-*-KNARE) (ACSM)
*TFRNE NP*NSE NPBSE RCBBNSE NPRSE 1NC
PRSE NM*SE *PREHLD WLDNCBE(TFXL* TCXL NCBE)
AL-*RPPIT XLYPPIY NCBE M*KSEWCD RCBR NSE PRSE
WLDRCBRNSE NT **NE*T*SE-CRSLE-CITRSE WLDNCBE
ALWCPNCBETSME LRSE RLSE UR GLSNE AS N WLDNCBE
(NOPFSE NLSRE NCBE) NTE GDDMNSENCURERCBRNE
(TENE TFRNE NCBRTSENCBE 1NC)

(FLRSE PRSE ONDE 71 NCBE)
(CDNSE PRSE ONS*E 74 NCBE)
(PR+SE PRSE ONREDE 75 NCBE)

(TF N*CMSP SOLE MRDE LUSE TOTE WLD*WLDNCBE)
(194 WLD'S NCBE)(TRFXL)

Document 2 - NOTES

[ ALPNTE GLSE-SE ER+E
YLSE MTSE-CTSE-WSE-FRTSE
PNRTRSE ONPRSE WLD NCBE
N WLD XLRCMSP NEWLD STS MEXL
*ULMT * TUNSE NCBE ** ]

[ (M*NSA*STEN MUNARSE)
KLSE-LRSTE-TR SE-TRSE-M*SE *-MRSE
(SAE*NSE SE N MRCE) ]

[ NMNRCBRNSE PTE 2PTE WSR*B****
36 MLSE 74SPRKS E 29KE NO*OLE 175 R*RSE
35 SLE CLGSE *UNUT*E *KRSE PSESHLE
651 MTCSE HTLSE NCUTCTRS NMRE
99.84.5 *UNEPLSE NCRSE AO*TSE N S*SE N* SE
N5REONSE PVTSE WLD NCBE (JXOR*) ]

[ *NMSE NRSE 1N2 NTRCE RCB*NSE NTSRCR*N
LSPNSE N GSPSE MKSE R BSE N CBE *XL*R

HM CRE N MRE NCBE 1/2 MUN D DLSE ]

[ D-W-M14 *PL X*RLX ]

Autor komentara je napomenuo: "I've marked questionable characters with an asterisk, and the circled sections are enclosed in square brackets".

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana