Gost autor| Istorija

GRADJANIN TRKAČ

ana_radmilovic RSS / 17.04.2011. u 19:38

Gost autor: Stjepan Mimica

Beogradjani opet masovno trčali Beogradom. 
Svake godine tako - bez Beogradskog maratona nisu mogla ni ona ratna proleća.
Godine 1995., dan posle maratona, napisao sam ovo:

sarajevo20935xh.jpg

GRADJANIN TRKAČ

Povodom jučerašnjeg Beogradskog maratona, valja ukazati na jedan specifičan, u nekim gradovima već tri godine izuzetno popularan, a u Beogradu sasvim nepoznat stil masovnog trčanja građana..

Njegove osnovne karakteristike su:

1. POGNUTOST - Građanin-trkač trči povijen u struku.

2. ETAPNOST - Građanin-trkač obavezno trči u kraćim etapama, najčešće od kapije do kapije, od ugla do ugla. Često se odmara čučeći iza kontejnera, ležeći iza niskog zidića ili žardinjere, stojeći leđima pribijen uza zid. Predahe koristi za planiranje sledećih etapa, razmenu iskustava i najsvežijih informacija sa drugim građanima-trkačima koji dolaze iz različitih pravaca, razrađuje varijante, proračunava broj koraka do sledećeg odmorišta, i sl.

3. PROMENJIVOST PRAVCA - Građanin-trkač često menja pravac trčanja, trči u cic-cak liniji, ponekad i napred-nazad! (dotrči do polovine ulice ili trga, a onda se predomišlja i žurno vraća u kapiju).

4. OPTEREĆENOST - Građanin-trkač izvanredno retko trči bez ičega u ruci. Najčešće nosi kesu s korenjem ili kakvim lišćem, kavez s kanarincem, poneku daščicu, grančicu, komšinicu, ili već šta dohvati.

5. KOLEKTIVNOST - Građanin-trkač obično ne trči sam. Tokom predaha između etapa spontano se formiraju neformalne grupe za trčanje, koje su, međutim, vrlo privremenog karaktera i fluktu-irajućeg članstva. Počesto, naime, dolazi do osipanja grupe, odnosno hirovitog odustajanja pojedinih građana-trkača od daljeg trčanja, i to redovno uz bacanje na pločnik, praćeno nekim nerazumljivim uzvikom ili psovkom.

6. AMBIVALENTNOST - Građani-trkači uvek i neizostavno trče najbrže što mogu, dakle sprintom. Nema tu ni traga od taktiziranja i čuvanja snage. Paradoksalno, njihovo srazmerno dugo mirovanje među etapama navodi na zaključak da oni zapravo nikamo i ne žure. S druge strane, pretpostavku da oni trče sporta radi, demantuje to što oni ne trče u trenerkama ili šortsevima, nego u svojim svakodnevnim odelima (zimi čak i u kaputima!).

7. POPALJIVOST - Ovaj stil smesta osvaja bukvalno sve stanovnike grada u kojem se pojavi. Kad jednom potrči na ovaj način, građanin se toliko oduševi da od tog momenta prezire sve druge vidove kretanja kroz grad, a naročito ono čuveno (takozvano beogradsko) šećkanje, kombinovano sa razgledanjem izloga, lakomislenim ćaskanjem na sred trotoara i skandalozno bezbrižnim sedenjem u kafanskim baštama.".

Objavjeno u "Republici" 1995, (signirano S.M..)

---------------------------------

Ostala gostovanja istog autora na blogu b92 

 

 



Komentari (57)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

st.jepan st.jepan 19:49 17.04.2011

IZVINJENJE

Ovaj blog sam pre jedno sat i po već kačio, ali sam, zbog problema sa kršinastim softverom, posle par minuta morao da ga izbrišem.
Sada je opet tu.
Izvinjavam se kolegi blogovatelju, izbrisan je i njegov, do tada jedini komentar.
Ako je pri volji, molio bih ga da komentar ponovi, a ja ću, dabome, ponoviti odgovor.
midnightbird midnightbird 21:59 17.04.2011

Re: IZVINJENJE

Ovaj blog sam već kačio pre jedno sat i po, ali sam, zbog problema sa kršinastim softverom, odmah morao da ga izbrišem.


Sada je opet tu



st.jepan st.jepan 13:50 18.04.2011

Re: IZVINJENJE

midnightbird

Ponoćna ptico, isključivi krivac za tvoju reakciju sam ja.
Podrazumevao sam podrazumevanje onog što se ne mora nužno podrazumevati, te stoga nisam dovoljno jasno situirao vreme i mesto dešavanja.
Zahvaljujući tvom, i još nekim komentarima, uvideo sam grešku, pa sam je, nadam se, ispravio novim uvodom.
sesili sesili 19:54 17.04.2011

Otvorila i ja

i piše da strana 4o4 nije nadjena! Mada, o trčanju nemam ništa pametno da kažem. Lekari preporučuju brzo hodanje. A sada navijam za naše devojke u tenisu, pa samo pozdravljam st.jepana. Čitaćemo se mi još
mariopan mariopan 20:17 17.04.2011

Re: Otvorila i ja


Obrisalaaaaaa
malaramona malaramona 20:26 17.04.2011

Re: Otvorila i ja

mariopan

Citate li vi tekstove koje komentarišete?
mariopan mariopan 20:35 17.04.2011

Re: Otvorila i ja

malaramona
mariopan

Citate li vi tekstove koje komentarišete?

Da , što?
ana_radmilovic ana_radmilovic 20:43 17.04.2011

Re: Otvorila i ja

mariopan
malaramona
mariopan

Citate li vi tekstove koje komentarišete?

Da , što?


Da zaista - što?
mariopan mariopan 20:49 17.04.2011

Re: Otvorila i ja

ana_radmilovic
mariopan
malaramona
mariopan

Citate li vi tekstove koje komentarišete?

Da , što?


Da zaista - što?

Možda joj se ne svidža komentar?
ana_radmilovic ana_radmilovic 20:50 17.04.2011

Re: Otvorila i ja

mariopan
ana_radmilovic
mariopan
malaramona
mariopan

Citate li vi tekstove koje komentarišete?

Da , što?


Da zaista - što?

Možda joj se ne svidža komentar?


Biće da je to -:)
malaramona malaramona 20:59 17.04.2011

Re: Otvorila i ja

mariopan
ana_radmilovic
mariopan
malaramona
mariopan

Citate li vi tekstove koje komentarišete?

Da , što?


Da zaista - što?

Možda joj se ne svidža komentar?


Ne sviđa mi se. Mislim da je bezdušan.
st.jepan st.jepan 21:02 17.04.2011

Re: Otvorila i ja

Ne sviđa mi se. Mislim da je bezdušan

Nipošto!
Mislim da je nesporazum.
Za koji sam kriv ja.
Nikako brate da jasno kažem, nego sve nešto budibogsnama upetljavam.
mariopan mariopan 21:09 17.04.2011

Re: Otvorila i ja

Nikako brate da jasno kažem, nego sve nešto budibogsnama upetljavam.

Ajd nama sa jeftinijim kartama šapni na uvce?
G r o f G r o f 21:17 17.04.2011

Re: Otvorila i ja

st.jepan
Ne sviđa mi se. Mislim da je bezdušan

Nipošto!
Mislim da je nesporazum.
Za koji sam kriv ja.
Nikako brate da jasno kažem, nego sve nešto budibogsnama upetljavam.



Ja zato pročitam samo naslov...i..

Zahtevam

da mi se prizna minuli rad na stvaranju i promociji Beogradskog maratona jer sam učestvovao u trčanju koje je bilo preteča maratona i to na hipodromu.
Naravno da je bilo pod prisilom jer bez trčanja nismo mogli dobiti potpis u index i naravno da sam se osećao kao konj.
I naravno da sada dižem glas u ime svih nas konjoosećajućih.
st.jepan st.jepan 21:18 17.04.2011

Re: Otvorila i ja

mariopan

Nikako brate da jasno kažem, nego sve nešto budibogsnama upetljavam
.
Ajd nama sa jeftinijim kartama šapni na uvce?

Pa zar nije dosta što sam priznao krivicu?
mariopan mariopan 21:19 17.04.2011

Re: Otvorila i ja

st.jepan
mariopan

Nikako brate da jasno kažem, nego sve nešto budibogsnama upetljavam
.
Ajd nama sa jeftinijim kartama šapni na uvce?

Pa zar nije dosta što sam priznao krivicu?

NIje
st.jepan st.jepan 21:22 17.04.2011

Re: Otvorila i ja

Ja zato pročitam samo naslov...i..

Ako si pročitao samo naslov, ondak ti se minuli rad, s moje strane, a povodom mog teksta, bespogovorno priznaje.
Ako si pak, pročitao celi tekst, onda je izvesno da ću se u najskorije vreme duševno razboleti.
st.jepan st.jepan 21:29 17.04.2011

Re: Otvorila i ja

Pa zar nije dosta što sam priznao krivicu?

NIje

Pa ovako: tvoj komentar je s jedne strane kompliment, jer znači da sam suštinu uspeo da u dovoljnoj meri prikrijem, a opet i nije kompliment, jer sam je očito previše prikrio.
U oba slučaja, ni slučajno neču prevoditi svoj neuspeli vic.
mariopan mariopan 21:34 17.04.2011

Re: Otvorila i ja

st.jepan
Pa zar nije dosta što sam priznao krivicu?

NIje

Pa ovako: tvoj komentar je s jedne strane kompliment, jer znači da sam suštinu uspeo da u dovljnoj meri prikrijem, a opet i nije kompliment, jer sam je očito previše prikrio.
U oba slučaja, ni slučajno neču prevoditi svoj neuspeli vic.

Stavio si sliku (ista ja) kako trčim sa cegerom u rukama, uzbrdačke, povijena...
Sa namerom da me zavedeš na pogrešan put i onda ja kriva?
st.jepan st.jepan 21:40 17.04.2011

Re: Otvorila i ja

mariopan
Stavio si sliku (ista ja) kako trčim sa cegerom u rukama, uzbrdačke, povijena...
Sa namerom da me zavedeš na pogrešan put i onda ja kriva?

Naročito sam pažljivo birao sliku da bi uslikana ličila na tebe, i da bi te navela na pogrešan trag
st.jepan st.jepan 23:24 17.04.2011

Re: Otvorila i ja


Obrisalaaaaaa

Šteta, komentar je po sebi i za sebe bio odličan, mislim, takoreči posebno, nezavisno blogče o permanentnom maratonisanju.
Mogla bi da ga proširiš i od toga načiniš pravi blog.
st.jepan st.jepan 21:36 17.04.2011

Ipak, evo, na kašćicu:

mariopan

Verovatno ti je promakao kraj jedne od prvih rečenica tog teksta, napisanog 1995.:
... u nekim gradovima već tri godine izuzetno popularan, a u Beogradu sasvim nepoznat stil masovnog trčanja građana..

mariopan mariopan 22:04 17.04.2011

Re: Ipak, evo, na kašćicu:

st.jepan
mariopan

Verovatno ti je promakao kraj jedne od prvih rečenica tog teksta, napisanog 1995.:
... u nekim gradovima već tri godine izuzetno popularan, a u Beogradu sasvim nepoznat stil masovnog trčanja građana..


devedesetpeta ?
st.jepan st.jepan 22:08 17.04.2011

Re: Ipak, evo, na kašćicu:

devedesetpeta ?

Pa da, promaklo ti je da dole piše:
Objavjeno u "Republici" 1995, (signirano S.M..)

Ne može i "Utisak nedelje" i čitanje uvrnutih tekstova.
fantomatsicna fantomatsicna 22:34 17.04.2011

Danas

Maraton na Beogradskim ulicama ima jednu bitnu promenu u odnosu na 1995
'Građanin-trkač izvanredno retko trči bez ičega u ruci.' -1995
Gradjanin trkač izvanredno trči bez ičega u ruci . -2011
fantomatsicna fantomatsicna 22:34 17.04.2011

Danas

Maraton na Beogradskim ulicama ima jednu bitnu promenu u odnosu na 1995
'Građanin-trkač izvanredno retko trči bez ičega u ruci.' -1995
Gradjanin trkač izvanredno trči bez ičega u ruci . -2011
st.jepan st.jepan 02:25 18.04.2011

Re: Danas

fantomatsicna
Maraton na Beogradskim ulicama ima jednu bitnu promenu u odnosu na 1995'Građanin-trkač izvanredno retko trči bez ičega u ruci.' -1995Gradjanin trkač izvanredno trči bez ičega u ruci . -2011


Da, slažem se, ali..., uh, sad moram da objašnjavam, no sam sam kriv, nisam u uvodu bio dovoljno jasan, nisam dovoljno precizno ovagao meru podrazumevanja..., ipak je sve to bilo odveć davno, a i nemamo svi baš iste reference...

Ja se tih stravičnih ratnih snimaka živo sećam, no to ne znači da ih se sećaju svi.
Kada je 1995. objavljen u Republici, tekst je jako dobro "radio". Prosto, bilo je blizu.

A ovo, pogadjaš, zapravo i nije o gradjanskom maratonisaju u Beogradu, mada je i to žestoka tema, nego o trčkanju ulicama nekih još nesrećnijih gradova...

Evo, sada sam tih par uvodnih rečenica malo preciznije napisao, pa se nadam da će sve biti jasnije.
pnbb pnbb 16:13 18.04.2011

Re: Danas

uh, sad moram da objašnjavam, no sam sam kriv, nisam u uvodu bio dovoljno jasan, nisam dovoljno precizno ovagao meru podrazumevanja..., ipak je sve to bilo odveć davno, a i nemamo svi baš iste reference...

mislim da pocinjem da razumem tvoje muke
st.jepan st.jepan 16:29 18.04.2011

Re: Danas

mislim da pocinjem da razumem tvoje muke

Valjda počinješ da razumevaš.

Mada, ovde je ipak bitnije razumeti tekst.
Sad, jel'te, kol'ko se može.

Edit: so, kako stojimo sa razumevanjem teksta?
st.jepan st.jepan 16:35 18.04.2011

...

...
pnbb pnbb 16:54 18.04.2011

Re: Danas

Valjda počinješ da razumevaš.

da, za trtenutak sam se dvoumio, al mislim da tu nema mesta trajnom... hocu reci to je stanje a ne proces, stoga svrseni...
slicno kao i davati.. ili si dao il nisi dao
st.jepan st.jepan 17:07 18.04.2011

Re: Danas

da, za trtenutak sam se dvoumio,

Trebalo je da taj trenutak traje duže, garant bi doveo do tačnog odgovora.

Nego, da ponovim pitanje iz edita: kako stojimo sa razumevanjem teksta?
Početak sam izmenio, pa bi sada valjda svakome trebalo da je jasno o čemu se tu radi.
pnbb pnbb 17:30 18.04.2011

Re: Danas

Nego, da ponovim pitanje iz edita: kako stojimo sa razumevanjem teksta?

dobro, hvala na pitanju, a kako stojimo s razumevanjem razumevanja?
st.jepan st.jepan 17:54 18.04.2011

Re: Danas

pnbb
Nego, da ponovim pitanje iz edita: kako stojimo sa razumevanjem teksta?

dobro, hvala na pitanju, a kako stojimo s razumevanjem razumevanja?

Nema smajlića, dakle stvar je ozbiljna. Mislim, pitaš ozbiljno.
Pa kako da reknem, nemam ti ja te škole za to pitanje razumeti.
Verovatno je da sam na krivom tragu, no vredi pokušati:
Možebitno me pitaš kako razumem neka pogrešna razumevanja teksta?
Ako je to pitanje, ondak evo: razumem ih kao posledicu svoje greške, koju sam sinoć (valjda) ispravio.
pnbb pnbb 18:29 18.04.2011

Re: Danas

Nema smajlića, dakle stvar je ozbiljna. Mislim, pitaš ozbiljno.

sasvim obrnuto - kod mene nikad nema smajlica, a i nikad nije ozbiljno, osim ako se ui disklejmeru ne navede - ovo govorim ozbiljno.
st.jepan st.jepan 18:40 18.04.2011

Re: Danas

osim ako se ui disklejmeru ne navede - ovo govorim ozbiljno.

Nije dovljno, moraš dodati:
"listen carefully I will say it only once!"

Uh, konačno neko s kime mogu da žvačkam bez kreveljenja.
skener92 skener92 22:39 17.04.2011

.

javascript:;
st.jepan st.jepan 22:44 17.04.2011

Re: .

skener92

BINGO!!!

Hm, valjda bingo..., valjda prvi (sumnjiva mi nešto malaramona).
skener92 skener92 22:49 17.04.2011

Re: .

tugo balkanska!
st.jepan st.jepan 22:55 17.04.2011

Re: .

tugo balkanska!

Može li tu kakva bilo elaboracija?
Ne mora opširno..., eto, par reči.
skener92 skener92 23:10 17.04.2011

Re: .

st.jepan
tugo balkanska!

Može li tu kakva bilo elaboracija?
Ne mora opširno..., eto, par reči.


uvek sam bila bez reci, samo ocajanje i nemoc!
predatortz predatortz 13:10 18.04.2011

Re: .

Da,bilo je gadno biti civil u Sarajevu tih godina...
Svi su , svakodnevno, morali trčati. A neki su,pride, noću drhtali od straha da ih sugrađani ne odvedu na Kazane.
Čudan je to rat bio... Jednih je posle rata bilo više nego pre rata. Drugih gotovo da više i nema u tom gradu. Novo vreme, novi običaji...
st.jepan st.jepan 13:32 18.04.2011

Re: .

predatortz
Da,bilo je gadno biti civil u Sarajevu tih godina...Svi su , svakodnevno, morali trčati. A neki su,pride, noću drhtali od straha da ih sugrađani ne odvedu na Kazane.Čudan je to rat bio... Jednih je posle rata bilo više nego pre rata. Drugih gotovo da više i nema u tom gradu. Novo vreme, novi običaji...

Da, ali ne samo u Sarajevu.

Čini mi se da sam tek juće, tražeći po Google-u odgovarajuću fotku za blog, osetio istinsku jezu.
Čak jaču nego onda kada sam u real timeu (dabome, preko TV-a) pratio kako u Sarajevu i drugde, "nemoguće postaje stvarnost" (Hrabal).

Nisam želeo da okačim ništa drastično, ne bi se uklapalo u retardirani gard naratora, ali sad uvidjam da ova, na prvi pogled benigna fotka, izaziva čak dublju i suštinskiju teskobu, nego svi oni nepojamni užasi na koje sam nailazio srfujući.
palilula92 palilula92 01:39 18.04.2011

bgd maraton

Moji roditelji su 90-tih postali maratonci.Nabacili zescu kondiciju, bas sam bila ponosna na njih. 99-te smo imali zescu raspravu gde sam im objasnila da moraju da sede u kuci. E jedne noci nigde ih nema, oni trcali da otvaraju neke prozore. Adrenalin je cudo.
kukusigameni kukusigameni 08:29 18.04.2011

ima jos

Tih 90tih godina, postojao je poseban vid trcanja i rekreacije, a sve to bi se moglo nazvati SUGICE. Naime, ljudi u maskirnim plavim uniformama jure sa posebnim palicama u ruci i pokusavaju da dotaknu one koji beze. Svega je tu bilo. Ovi sto trce u uniformama su trcali zajedno, organizovano, dok su ovi drugi trcali u svim pravcima (neki cak i ka onima koji ih jure). Kucice su bili ulazi, haustori i slicno. Da bi rekreacija bila interesantnija, korisceni su specijalni respiratorni momenti za otezavanje kretanja. Naime, ekipa u uniformama bi ispaljivala specijalne gasove kojima su najupornijim trkacima otezavali trcanje. Bilo je tu i raznih povika od:"Drz ga", do "Evo ih". U svakom slucaju, interesantan vid rekreacije i trcanja. Ipak, i jedni i drugi su kasnije shvatili da je to bila samo igra. A kao sto znate: Igracka - placka.
kick68 kick68 14:16 18.04.2011

Re: ima jos

Tih 90tih godina, postojao je poseban vid trcanja i rekreacije,

Ne bi trebalo zanemariti ni druga dva veoma popularna vida rekreacije tih 90tih: stajanje u mestu i setanje (cesto uz bogat kulturno-umetnicki program i pod budnim okom obezbedjenja u plavim uniformama i crnim koznim jaknama). Ja ih se nesto nerado secam, pa ne marim ako bi neko pozeleo da se detaljnije osvrne na navike stanovnistva u Srbiji tih godina.
st.jepan st.jepan 14:50 18.04.2011

Re: ima jos

kick68

Tih 90tih godina, postojao je poseban vid trcanja i rekreacije,

Ne bi trebalo zanemariti ni druga dva veoma popularna vida rekreacije tih 90tih: stajanje u mestu i setanje (cesto uz bogat kulturno-umetnicki program i pod budnim okom obezbedjenja u plavim uniformama i crnim koznim jaknama). Ja ih se nesto nerado secam, pa ne marim ako bi neko pozeleo da se detaljnije osvrne na navike stanovnistva u Srbiji tih godina.


Ovo, dabome, stoji, skoro da je tema za posebni blog, ali a ovim blogom ima tek posrednu vezu.

Izgleda mi po večini reakcija da postoji u nama svima jača ili slabija blokada, nesvesni embargo na asocijacije. Mislio sam da je dovljno jasno o čemu je ovaj, iz digitanog ništavila išćupani tekst.
Mada, ti si mladja, možda u to vreme nisi gledala TV Dnevnike.
kick68 kick68 15:12 18.04.2011

Re: ima jos

Ma shvatili smo mi da je rec o Sarajevu i paralelnom prikazu dva grada .. dok se u jednom ljudi bore za zivot, u drugom...
Ja sam se samo nadovezala na sjajni prethodni komentar...i nama je bilo cupavo, nismo svi uzivali u blagodetima mira.
Mada, ti si mladja, možda u to vreme nisi gledala TV Dnevnike

Tad jesam bila mladja ali nisam bila mala. Odbijala sam da gledam Dnevnike i Pink i bojkotovala narodnjake daveci posten svet parolama da je nemoralno podvriskivati i veseliti se dok ljudi na stotinak kilometara od nas svakodnevno ginu.
Edit: htedoh reci - pozivala na bojkot narodnjaka; ja licno narodnjake bojkotujem stalno, to mi je karakterna osobina.
st.jepan st.jepan 15:42 18.04.2011

Re: ima jos

Odbijala sam da gledam Dnevnike i Pink i bojkotovala narodnjake daveci posten svet parolama da je nemoralno podvriskivati i veseliti se dok ljudi na stotinak kilometara od nas svakodnevno ginu.

Zaista je tako, stotinjak ili par stotina kilometara, ali gde je granica?
Koliko treba da je udaljeno sranje da nam ne zasmrdi i da se na njega ne bismo osvrtali?
Pa sranja se, odkad znam za sebe, dešavaju permanetno i simultano po celom svetu, a život nigde ne može da stane i ne treba da stane.
Mada je, dabome, krivica svakoga od nas za sranje u Bosni neporeciva, krivica je konstanta, bez obzira na našu tadašnju realnu nemoć da bilo šta u Bosni zaustavimo.
A evo, nedavno sranje u Japanu. Nepojani užas! Šta smo mogli da uradimo, šta uopšte mi možemo da uradimo? Neće Japancima biti bolje ako mi prestanemo da dišemo i udišemo život.
OK, savijali smo ždralove, sadili jap. trešnje, uveravali ih da mislimo na njih i da saosećamo... To je najverovatnije naš maksimum.

Edit: ne znam da li je to normalno, ali ja kadkad osećam krivicu za postupke ljudi na koje nikako nisam mogao uticati. Jedanako kao i stid povodom tudje blamaže (npr. današnje Tomine).
kick68 kick68 16:02 18.04.2011

Re: ima jos

Pa sranja se, odkad znam za sebe, dešavaju permanetno i simultano po celom svetu, a život nigde ne može da stane i ne treba da stane.
Mada je, dabome, krivica svakoga od nas za sranje u Bosni neporeciva, krivica je konstanta, bez obzira na našu tadašnju realnu nemoć da bilo šta u Bosni zaustavimo.

Pa dobro, ne zivot, ali privid normalnog zivota koji nam se servirao tada i pomocu tih maratona, izmedju ostalog. Ljudi su u tome ucestvovali, valjda im je bilo lakse. Naravno, bili smo nemocni, nerado se svega secam.
st.jepan st.jepan 16:20 18.04.2011

Re: ima jos

Pa dobro, ne zivot, ali privid normalnog zivota koji nam se servirao tada i pomocu tih maratona, izmedju ostalog. Ljudi su u tome ucestvovali, valjda im je bilo lakse. Naravno, bili smo nemocni, nerado se svega secam.

U pravu si, zaista sam imao mutni osećaj da je u tome bilo nećeg skarednog.
Na Dnevniku najpre slike Beogradskog maratona, a onda neki ljudi koji trče pognuti i mušićavo se bacaju na pločnik.
Znaš, potsetila si me na moju tadašnju ideju za performans u Knez Mihajlovoj. Čak sam i nabacio nešto kao sinopsis. Ponudio sam ga tada devedes'dvojci, ali nisu reagovali. Evo, pronašao sam ga medju DOS fajlovima:

_________________________________________________________________
PREDLOG ZA IZLOŽBU-AKCIJU U BEOGRADSKOM PLEINAIR-U


Naredne subote u Knez Mihajlovoj ulici rasporediti 10 do 15 skulptura ljudi, žena i dece, obučenih u pristojna i čista gradjanska odela (mogu se upotrebiti gotove lutke-manekeni za izloge).
Skulpture-lutke bi trebalo da leže, i to:
1. potrbuške na sred pločnika, sa raskrečenim udovima.
2. postrance, uza zid neke zgrade (sa licem ka zidu).
3. sklupčane oko stubova ulične rasvete,
4. sa nogama koje vire iz haustora.
5. presamičene preko žardinjera.
6. nabacane na gomilu
Skulpture ne polivati kečapom niti čerećiti.
Reakcije prolaznika koji će se oko njih okupljati, ili o njih saplitati, sve vreme trajanja hepeninga snimati skrivenom kamerom.
Cilj ove akcije-izložbe je da se gradjanstvu pokvari subotnja šetnja, da se ono uznemiri i revoltira, da mu se u tri dimenzije (dve televizijske nisu dovoljne) stilizovano predstavi kako izgleda na ulicama nekih bivših gradova, kao i kako bi (daleko bilo) moglo da izgleda na ulicama Beograda.
Namera je da se u ravnodušnom (beo)gradjanstvu pokrene mehanizam generisanja jasnih mentalnih slika užasa, bez kojih je bilo kakva akciju protiv tog užasa nemoguća.



freehand freehand 23:30 18.04.2011

Re: ima jos

A bio je i onaj sport kad su oni neki sa listićima te listiće uporno hteli da uvale onima koji ih nemaju. A ovi se skrivali u podrume, na vikendice, ksakli sa terasa...

Koliko treba da je udaljeno sranje da nam ne zasmrdi i da se na njega ne bismo osvrtali?

Kaže mi drug da se, uz odgovarajući vetar, u Sajgonu oseti kad se slon usere u Pnom Pengu.
Ergo, bitan je vetar i njegov smer, količina sranja i osetljivost odgovarajućeg čula.
st.jepan st.jepan 00:29 19.04.2011

Re: ima jos

Kaže mi drug da se, uz odgovarajući vetar, u Sajgonu oseti kad se slon usere u Pnom Pengu.
Ergo, bitan je vetar i njegov smer, količina sranja i osetljivost odgovarajućeg čula.

Ništa je to slonosko govno, ni prineti je taj smrad onome kad prdne Mahmut.
Kažu uBosni (jedna reč): prdno Mahmut nemere se dahnut!
sesili sesili 16:17 18.04.2011

Sva ta sr...

dabome, nisu bila tako daleko od mene, da se ne bi osetio smrad! Medjutim, živim u varošici sa jednom "glavnom" i ostatkom sporednih ulica. Nemamo sklonište, pa nije imalo kuda da se trči i sklanja. Ali, nešto drugo se dogadjalo, u svom tom haosu, lepo... Druženje na ulicama! Nikada toliko nije bilo uveče sveta na ulici. Za sve pare sam se ispričala sa komšijama, poznanicima i nepoznatima. Komentarisali smo, gledali satelit na nebu i plazili mu jezik onako, dečije, besmisleno. Strahovala sam naravno za sve moje i tudje, tugovala sa izbeglima, ali to druženje, spontano, pamtiću dugo.
AlexDunja AlexDunja 10:03 19.04.2011

...

SARAJEVO


- IZET SARAJLIC -


Sad nek spavaju svi nasi i besmrtni.
Pod mostom, kraj "Druge Zenske" nabujala Miljacka tece.
Sutra je nedelja. Uzmite prvi tramvaj za Ilidzu.
Naravno pod predpostavkom da ne pada kisa.
Dosadna duga sarajevska kisa.
Kako li je bilo Cabrinovicu bez nje u tamnici!
Mi je preklinjemo, psujemo, a ipak dok pada
zakazujemo ljubavne sastanke kao da smo u najmajskijem maju.

Mi je proklinjemo, psujemo, svjesni da od nje nikad
Miljacka nece postati ni Gvadalkivir ni Sena.
Pa sta? Zbog toga zar manje ce te voljeti
i muciti manje kroz stradanja?
Zbog toga zar manja bice moja glad
za tobom i manje moje gorko pravo
da ne spavam kad svijetu prijete kuga ili rat
i kad jedine rijeci postaju "ne zaboravi" i "zbogom"?
Uostalom, mozda ovo i nije grad u kome cu umrijeti,

ali u svakom slucaju on je zasluzio jednog neuporedivo vedrijeg
mene,
ovaj grad u kome mozda i nisam bio najsrecniji,
ali u kome je sve moje i u kome uvijek mogu
naci barem nekog od vas koje volim
i reci vam da sam tuzan do ocajanja.
U Moskvi to bih isto mogao, ali Jesenjin je mrtav
a Jevtusenko sigurno negdje u Gruziji.
U Parizu kako da zovem hitnu pomoc

kad se ona nije odazvala ni na pozive Vijona?
Ovde zovnem li i tople svoje sugradjanke,
i one cak znace sta je to sto me boli.
Jer ovo je grad u kome mozda i nisam bio najsrecniji,
ali u kome i kisa kad pada, nije prosto kisa.
st.jepan st.jepan 11:33 19.04.2011

Re: ...

AlexDunja

Hvala Dunja, pesmu nisam pročitao, u glavi mi se sama odrecitovala
(regleri podešeni prema glasu Radeta Šerbedjije).
Pozdrav, St.
I, što bi reko bloger Voja, prijatan dan ti želim.
AlexDunja AlexDunja 11:39 19.04.2011

Re: ...

Pozdrav, St.
I, što bi reko bloger Voja, prijatan dan ti želim.

i ja tebi, stipe...

a izet sarajlić je čudo od pesnika.
čudo!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana