Istorija| Kultura| Politika| Reč i slika| Umetnost

TITO: MOĆ SLIKE ILI SLIKA MOĆI

Nebojša Milenković RSS / 30.04.2011. u 22:09

u60068-159288_tito-gepard_blogshow.jpgKo je ustvari (bio) Tito? Šta je uzrok zbog kog se, makar kada je o istorijskim podacima i svedočenjima reč, pravi Josip Broz u tolikoj meri razlikuje od stvorene/kreirane predstave o njemu? Da li ste se dok ste čitali, ili, možda, pisali grafit: Bravar je bio bolji..., ikada zapitali: kako je moguće da jedan, u suštini autoritarni vladar u svesti onih koji ga podržavaju ni tri decenecije nakon smrti i dalje nije značajnije izgubio na „svežini" i harizmi? 


Po Rastku Močniku, sve navedeno moguće je zbog činjenice po kojoj Tito jeste mnogo više od političkog fenomena; on je svakako masovno-psihološka pojava. Za tako nešto, po Močniku, nije bila dovoljna samo politika: potrebno je bilo još nešto - potrebna je bila umetnost. Umetnost Josipa Broza se zove TITO. U mnogo većoj meri nego što je to bio slučaj sa političkim i(li) ideološkim - Titov kult bio je vizuelni kult koji umnogome ima sasvim autentična ishodišta.

Tito - vizuelna predstava moći

Dakle, šta je uzrok, tj. kako se dogodilo to da upravo Josip Broz Tito (p)ostane jedina autentična pop ikona s bivšejugoslovenskih prostora? Ostavimo li po strani sve istorijske kvalifikacije i kontraverze vezane za Brozovu vladavinu - lako dolazimo do zaključka kako se onim umetničkim malo šta može zameriti. Tito je vrlo rano i vrlo ispravno shvatio propagandnu moć slike - te je i sve potencijale sredstava masovnih medija vešto koristio za učvršćivanje vlastite vladavine. Tokom Drugog svetskog rata, prevashodno za potrebe stvaranja, tada itekako korisnog mita o sebi kao velikom i genijalnom vojnom strategu, tako i u mirnodopskim uslovima - najpre za učvršćenje vlasti i obračune sa političkim protivnicima na lokalnom, potom i u spoljnopolitičke svrhe na globalnoj političkoj sceni, primereno ulozi vođe Trećeg sveta. Sama SFRJ, a dobrim delom i Pokret nesvrstanih, počivali su upravo na Brozovoj harizmi - odnosno na umetničkom delu/predstavi nazvanoj jednostavno: Tito.


417px-JBTito_poternica.jpgZačetke vizuelnog kulta Tito nalazimo u periodu dok je rat još trajao a „zasluga" za to, ma kako naizgled paradoksalno zvučalo, uopšte nije bila Brozova. Reč je, naravno, o čuvenim poternicama koje su italijanske i nemačke okupacione snage raspisale u želji da se dokopaju, do tada još uvek prilično anonimnog, partizanskog komandanta. Ona nemačka, sa predviđenom nagradom od 100.000 Rajhsmaraka u zlatu - i fotografijom izrazito lepog čoveka četrdesetih godina, u crnom sakou i urednoj, beloj košulji, s naznačenim kaišem vojničke torbice prebačene preko ramena, svakako je bila od presudnog značaja. Pored toga što su mnogi tek tada, zapravo, saznali kako famozni Tito zaista izgleda - vizuelnim utiskom, odnosno lepotom predstave (danas bi to nazvali dizajnom ili vizuelnim identitetom) Broz je već tada definitivno pobedio svog velikog rivala, četničkog komandanta Dragoljuba Mihailovića, za kojim je u isto vreme izdata identična, ali kud-i-kamo manje (vizuelno) atraktivna poternica. Kasnije su usledili Titovi ratni portreti (svakako najpoznatiji je onaj Božidara Jakca iz 1943), fotografije Tita vojskovođe i ratnog komandanta (Tita maršala), ranjenog Tita na Sutjesci, Tita sa ratnim drugovima, Tita sa psom, Tita na (belom, dakako) konju, Tita oslobodioca,...


Drugi nezaobilazan momenat u kreiranju vizuelnog kulta zvanog Tito svakako je bila 1948. godina i tadašnji sukob Socijalističke Jugoslavije sa zemljama Informbiroa. Sam sukob i njegove posledice, naravno, manje su bitne od činjenice da tada Broz istiskuje svog velikog (vizuelnog) takmaca - Josifa Visarionoviča Staljina. Nestankom, to jest uklanjanjem Staljinovih fotografija, simboličko mesto moći ostalo je rezervisano isključivo za Tita. Ostali klasici marksizma-lenjinizma (Marks, Engels, Lenjin) već odavno nisu bili među živima ─ samim tim nisu ni mogli predstavljati stvarnu (realnu) konkurenciju. Isticanje njihovih likova uz Brozov značilo je garanciju istorijskog kontinuiteta - naravno, ponovo u funkciji podupiranja vizuelnog kulta Tito.


Tito bonvivan ili primenjeni kemp

Kemp jako uznemirava ljude jer predstavlja zavođenje koje poriče sopstvene namere. (Filip Kor)

tito-swimming.jpgNaravno, stvar bi bila isuviše jednostavna bez momenata koji Titu garantuju po svemu posebno mesto i status. Za razliku od ostalih lidera komunističkog, ali i dobrog dela zapadnog sveta - umesto šturih i uglavnom protokolarnih predstava i portreta, Titov vizuelni kult jedinstven je upravo po širini vlastitoga opsega. Kako su se političke prilike stabilizovale, a Brozova zemlja bivala sve otvorenija uticajima/benefitima (i) sa Zapada - tako su se i vizuelne predstave Tita usložnjavale, sve više zahvatajući iz vokabulara popularne kulture unutar koje Titu teško da bilo gde možemo pronaći makar i približan pandan..
Dakle, umesto oficijelnih, i manje-više uobičajenih (državničkih/reprezentativnih) predstava, pred nas sada "iskrsavaju" i: Tito u lovu (Tito koji ubija medveda), Tito za strugom, Tito koji razmišlja, Tito i Jovanka, Tito u Africi, Tito za klavirom, Tito za plugom, Tito u mačevalačkoj uniformi, Tito koji hrani divlje zveri, Tito mazi leoparda, Tito s pionirima, Tito sin i otac naroda (Tito koji govori, Tito u kolu), Tito sa radnicima, Tito ženskaroš, Tito igra šah, Tito počasni doktor, Tito prima Štafetu, Tito kuva, Tito pliva,... Sve navedene predstave, sasvim pojednostavljeno, mogle bi se svesti na jedinstvenu predstavu o Titu kao (običnom ?!) čoveku koji voli život i koji bukvalno u svakom trenutku uživa u njemu.


Istaknutu ulogu imaju i predstave (uglavnom fotografije) Tita sa poznatim političkim ličnostima svog vremena: Tito i Čerčil, Tito i Ruzvelt, Tito i Staljin, Tito i Kastro, Tito i Kenedi, Tito i kraljica Elizabeta II, Tito i Brežnjev, Tito i Arafat, Tito - Naser - Nehru,... No, za našu priču svakako su značajnije Titove predstave (fotografije i filmski snimci) sa onovremenim selebritijima poput: Tito i Ernesto Če Gevara, Tito i Žan Pol Sartr, Tito i Ričard Barton, Tito i Orson Vels, Tito i Jul Briner, pri čemu po svemu posebno mesto pripada Titovim (uglavnom Brionskim) foto-sešnima sa u to vreme svakako najlepšim ženama sveta: Tito i Sofija Loren, Tito i Liz Tejlor, Tito i Đina Lobriđida,...tito-sofija_232417S1.jpg

Za predstavnike ondašnjeg džet seta druženje i fotografisanje sa jugoslovenskim ratnim komandantom, pobednikom nad Hitlerom i Staljinom i liderom Trećeg sveta predstavljalo je stvar istinskog prestiža. Titov dvor (tačnije: Titovi dvorovi), koji svojim luksuzom ni po čemu nije zaostajao ni za jednim dvorom svetskih monarha - umnogome je čak i prednjačio - bio je mesto na koje su svi rado dolazili. Sam Broz, opet kao istinski majstor (vizuelnog) marketinga, sa zadovoljstvom je udovoljavao željama svetskih zvezda ─ naravno koristeći njihovu medijsku slavu za promociju sebe, kao i zemlje na čijem je čelu bio. Sve navedeno, svakako je imponovalo i velikoj većini stanovnika Titove države. Stanovnici Jugoslavije identifikovali su se s vlastitim vladarem: Titovi uspesi bili shvatani i doživljavani kao njihovi vlastiti - baš kao što su i Titova druženja s najlepšim ženama onog vremena davala elan kolektivnoj potentnosti... Mesta za neke drugačije tonove jednostavno nije bilo. Mit zvani Tito sve više je postajao Jugoslovenska stvarnost ("Svi smo mi Tito", "Mi smo Titovi ─ Tito je naš", "Tito - Partija,...", "Druže Tito ljubičice bela", ...). Nažalost, živeći u mitu stanovnici Jugoslavije sve više bili su u raskoraku sa okolnostima i dramatičnim promenama koje su se svakodnevno dešavale u svetu čiji su bili deo.

Tekst objavljen u današnjem kulturnom dodatku dnevnog lista Pobjeda 

U sledeće nastavku:
Starenje slike, urušavanje mita i loše umetničke kopije...

 

Atačmenti



Komentari (629)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tsunade tsunade 11:49 03.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

apacherosepeacock



izuzetna analiza.

ne znam sto se nisi ranije ukljucio nego si niccolu, milisava, mene i freehanda pustio ovde da lomimo ruke sa titoistima, staljinistima, lenjinistima, maoistima (oni sto bi sve da bude besplatno) i ostalim komunistima...
fantomas fantomas 14:27 03.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku


tsunade
apacherosepeacock
izuzetna analiza.
ne znam sto se nisi ranije ukljucio nego si niccolu, milisava, mene i freehanda pustio ovde da lomimo ruke sa titoistima, staljinistima, lenjinistima, maoistima (oni sto bi sve da bude besplatno) i ostalim komunistima...



stvarno izuzetna analiza i jos izuzetnija(zezam se, spadalo) ocena iste.
naravno, preduslov za građenje te analize je da zanemarimo cinjenice, ali šamesesmatraju cinjenice ako nisu meni u prilog.
- beš ti to sto je drzava tek izasla iz oslobodilackog rata;
- beš i to sto je ponegde jos izlazila iz građanskog rata;
- beš i borbu za ocuvanje nezavisnosti u sukobu sa vladarem istocne evrope (koja je, naravno, kao sto ce primetiti svaki dobronamerni mislilac i mislilica - bila kontraproduktivna, jer je za nas bilo mnogo bolje da smo osetili čari staljinovog usrecivanja naroda);
- beš sto je infrastruktura zemlje bila devastirana;
- beš i neviđeni elan u njenoj obnovi, cije nusprodukte ovi danas jos nisu uspeli da razbucaju do kraja;
- beš i, uz japan, najveci privredni bum, cije nusprodukte ovi danas, takođe, jos nisu uspeli da razbucaju do kraja;
- beš i uglavnom reseno pitanje prava na rad (koje je, naravno, jednim delom, a da se vlasi ne dosete, bilo iskorisceno za eliminisanje politickih protivnika njihovim slanjem preko domaceg biroa na poslove u inostranstvu);
- beš, staranjem drzave, reseno stambeno pitanje vecine građana;
- beš i besplatno zdravstvo i skolovanje;
- beš i putovanja bez viza sa posteno, radom, napunjenim novcanikom(ko meni da plati maltretiranje sa raznoraznim carinicima koji, samo da mi ortaci ne bi poverovali, ne udaraju pecat kad vide pasos zemlje koja jedino za neke odavde nije bila respektabilna, po svemu);
- beš i... ma, beš i mene sto ne znam da stanem - kad lepo znam da je to bila samo iluzija izgrađena novcem od kredita koje nijedna zemlja koja drzi do sebe ne uzima, jel.
- a posebno me beš sto sam dete, "vrlih" roditelja koji su san o jednakosti, slobodi, bratstvu i socijalnoj pravdi(beš i francuze i burzoasku revoluciju) zloupotrebili u mom vaspitanju - umesto sto su se lomatali po sumama i gorama mogli su da lepo sede kod kuce, da se posle rata uclane u partiju, postanu direktori nekog preduzeca, uclane i mene u partiju, predaju mi drzavno-porodicni biznis i, neprocenjivo, mogucnost da kakim u trendu.


apacherosepeacock bar ne iznosi besmislicu kako je tih 50 000 ljudi pobijeno da bi se vlast dokopala njihovih imanja, i da je taj drzavni teror trajao desetak godina posle rata.
o tvojoj mentalnoj matrici i o kucnom vaspitanju puno govori i jednostrano etiketiranje neistomisljenika - nisam, naime, primetio da je bilo ko od "titoista, staljinista, lenjinista, maoista i ostalih komunista" u nedostatku boljih argumenata prilepio tebi ili bilo kom neistomisljeniku bilo kakvu etiketu.
valjda ti, cak i da su "titoisti, staljinisti, lenjinisti, maoisti i ostali komunisti" ne razmisljaju floskulama, sta li...
apacherosepeacock apacherosepeacock 15:45 03.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

tsunade
apacherosepeacock



izuzetna analiza.

ne znam sto se nisi ranije ukljucio nego si niccolu, milisava, mene i freehanda pustio ovde da lomimo ruke sa titoistima, staljinistima, lenjinistima, maoistima (oni sto bi sve da bude besplatno) i ostalim komunistima...



Hvala tsunade ali kasno sam nasla vremena da otvorim blog sa preko 400 komentara

Fantomas, ja nemam nameru da ubedjujem bilo koga u njegov/njen subjektivni osecaj i dozivljaj istog vremena i istog sistema. Mnogi su profitirali, a mnogi bogami gubili, da se sloze nece nikad.

Sto se tice obnove drzave, pa izmedju 2 sv. rata je drzava obnovljena i funkcionisala je bez komunisticke vestine koju toliko istices. Odusevljavanje besplatnim (skolstvom, zdravstvom..) racunam da je retoricko preterivanje u zaru rasprave, kao sto racunam da je svakoj inteligentnoj osobi jasno da nema besplatnih usluga i da shvataju da je ista naplacena vec na drugoj krivini.

Ono sto je vredno pomena u tih 40 godina treba pominjati niko ne kaze da je sve bilo grdo i grbavo, medjutim mnogi ne posmatraju taj period izolovano u vremenu vec sa uzrocima i posledicama - pa daju ocenu. Osim ako ja nisam pogresno shvatila temu.

Pusti ti te price gde je cija majka putovala i koliko je godina pasos bio izlaz u ceo svet, puni zamrzivaci i sindikalna letovanja, ulepsanu sliku proslosti (ponavljam - ograniceni broj godina spram svih 40-45 tog sistema), jer to je pausalno posmatranje istorije - vadjenje nekoliko kadrova iz filma..(ima dobrih scena, al je film sranje

Posledice (ostavstina) su katastrofalne, finansijski, moralno, politicki, i u broju ljudskih zrtava.

Ja posmatram iz te prizme, a ne o lepim (ulepsanim) secanjima na pionirske marame i razvijanjem decije kreativnosti tematskim tito-partija-omladina-akcija

spadalo92 spadalo92 15:50 03.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

Sto se tice likvidacija posleratnih samo u periodu '45-te je mrak pojeo 50.000 ljudi.


Kad god pročitam ovako okruglu cifru znam da je u pitanju "rekla kazala". Dakle, nije ni 49892, ni 51213. Već tačno 50000.

No, ajd da slavimo taj sistem i 5 minuta relativne radosti medj godinama jada.


Od 1945. do 1960. je 15 godina. Od 1960. do 1980. je 20 godina. Ako uzmemo da je period od 1945. do 1980. godine 100%, onda period od 1945. do 1960. iznosi 43%, a period od 1960. do 1980. iznosi 57%. Ne bih rekao da 57% iznosi 5 minuta relativne radosti. Nemojte mi pričati o periodu posle 1980. jer tada su na vlast došli gadovi koji pre 1980. nisu smeli da pisnu.
spadalo92 spadalo92 15:59 03.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

jer to je pausalno posmatranje istorije - vadjenje nekoliko kadrova iz filma..(ima dobrih scena, al je film sranje


Nađi mi jednu dobru scenu od prvih demokratskih izbora do danas.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 16:06 03.05.2011

Ne polemišem s neistomišljenici...

Mnogi su profitirali, a mnogi bogami gubili, da se sloze nece nikad.
upravo tako - baš kao što neki profitiraju i dan-danas...

teofil pančić, u sličnim situacijama, rado citira dobricu ćosića i njegovu legendarnu izjavu:

Ne polemišem s neistomišljenici.
pnbb pnbb 16:21 03.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

drzava jednostavno ne moze da bude dobar menadzer. to je jednostavno tako. to ne treba da se dokazuje.

hmm.. pitaj sad ove iz gm sta misle o tome...
fantomas fantomas 16:40 03.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku


ponovo pucas u sopstvenu nogu, apacherosepeacock:

apacherosepeacock
Fantomas, ja nemam nameru da ubedjujem bilo koga u njegov/njen subjektivni osecaj i dozivljaj istog vremena i istog sistema. Mnogi su profitirali, a mnogi bogami gubili, da se sloze nece nikad.


bilo je malo gubitnika, ogromna vecina je profitirala sto se kvaliteta zivota tice.
to je nesto oko cega ogromna vecina onih koji su osetili to vreme i ne polemise.

apacherosepeacock
Sto se tice obnove drzave, pa izmedju 2 sv. rata je drzava obnovljena i funkcionisala je bez komunisticke vestine koju toliko istices.


ne znam o kojoj drzavi ti govoris.
ako govoris o kraljevini shs, kasnijoj kraljevini jugoslaviji - ona ne samo da nije obnovljena jer ranije nije ni postojala, nego je i funkcionisala tako da je bila, eto i to je moguce, u vecoj dubiozi od ove danas.

apacherosepeacock
Odusevljavanje besplatnim (skolstvom, zdravstvom..) racunam da je retoricko preterivanje u zaru rasprave, kao sto racunam da je svakoj inteligentnoj osobi jasno da nema besplatnih usluga i da shvataju da je ista naplacena vec na drugoj krivini.


tvoju racunicu pravi na osnovu cega god hoces.
po mojoj racunici odgovorna drzava svojim građanima, poreskim obveznicima koji to i placaju, mora da obezbedi pravo na skolovanje i pravo na rad kao preduslov za minimum prava na uslove za zivot dostojan coveka - zdravu hranu i vodu, pristojno mesto stanovanja i zdravstvenu zastitu.

apacherosepeacock
ono sto je vredno pomena u tih 40 godina treba pominjati niko ne kaze da je sve bilo grdo i grbavo, medjutim mnogi ne posmatraju taj period izolovano u vremenu vec sa uzrocima i posledicama - pa daju ocenu. Osim ako ja nisam pogresno shvatila temu.


ja i ukazujem na to da taj period i devijacije sistema, kojih je bilo iha-ha, ne treba posmatrati izolovano od epohe.

apacherosepeacock
pusti ti te price gde je cija majka putovala i koliko je godina pasos bio izlaz u ceo svet, puni zamrzivaci i sindikalna letovanja, ulepsanu sliku proslosti (ponavljam - ograniceni broj godina spram svih 40-45 tog sistema), jer to je pausalno posmatranje istorije - vadjenje nekoliko kadrova iz filma..(ima dobrih scena, al je film sranje


ja ne pricam nicije price, pricam svoja iskustva, neulepsana, takva kakva su - ti si ta koja ima problem da shvati da je izvukla nekoliko losih kadrova iz dobrog filma i na osnovu njih film proglasila sranjem.

apacherosepeacock
Posledice (ostavstina) su katastrofalne, finansijski, moralno, politicki, i u broju ljudskih zrtava.
Ja posmatram iz te prizme, a ne o lepim (ulepsanim) secanjima na pionirske marame i razvijanjem decije kreativnosti tematskim tito-partija-omladina-akcija


cija bastina je katastrofa?
tu lezi poenta!
ako uvedemo princip kauzalnosti za sve ovo sto nam se desava danas - posto mi, naravno, ni za sta nismo krivi, bojim se da cemo, sve postujuci taj princip, kao glavnog krivca oznaciti boga samog.
a to, jbg, bas ne ide - ipak smo mi nebeski narod.
apacherosepeacock apacherosepeacock 16:42 03.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

spadalo92
Sto se tice likvidacija posleratnih samo u periodu '45-te je mrak pojeo 50.000 ljudi.


Kad god pročitam ovako okruglu cifru znam da je u pitanju "rekla kazala". Dakle, nije ni 49892, ni 51213. Već tačno 50000.

No, ajd da slavimo taj sistem i 5 minuta relativne radosti medj godinama jada.


Od 1945. do 1960. je 15 godina. Od 1960. do 1980. je 20 godina. Ako uzmemo da je period od 1945. do 1980. godine 100%, onda period od 1945. do 1960. iznosi 43%, a period od 1960. do 1980. iznosi 57%. Ne bih rekao da 57% iznosi 5 minuta relativne radosti. Nemojte mi pričati o periodu posle 1980. jer tada su na vlast došli gadovi koji pre 1980. nisu smeli da pisnu.


O, izvinjavam se sto ne pamtim egzakt cifru od 49.867 bez sanse da pogresim, nadam se da nisam time jako uvredila cepace dlake na hiljaditi deo. Poenta i dalje ostaje ista.
Sto se tice 15-20 godina rekla sam relativnog 'blagostanja'
sto ne znaci da je sve proteklo po PS-u
Na primer, studenti i '68-ma, hrvatsko prolece itd.
Nacionalne tenzije koje su se desavale a nisu bile na naslovnim stranama..

Pa posle '80-tih ne pricam o Titu sigurno, ne pricam o liku vec o sistemu, a osamdesete se racunaju jer ne secam se da smo presli u neki drugi.
To sto neko (pa i gadovi po tvojoj proceni) nije smeo da pisne je onako pozitivna stvar?
Koliko se samo gadova nad gadovima izivljavalo tih pisljivih 15, kazes, godina pa se povukli u zasluzenu penziju i zasluzenu vilu.
apacherosepeacock apacherosepeacock 16:50 03.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

spadalo92
jer to je pausalno posmatranje istorije - vadjenje nekoliko kadrova iz filma..(ima dobrih scena, al je film sranje


Nađi mi jednu dobru scenu od prvih demokratskih izbora do danas.


Tesko, o tome i pricam, zahvali se kadru odgajanom u sistemu koji hvalis. Sa casnim izuzecima (mnogi su svoju nelojalnost sistemu odlezali ili provodili u inostranstvu, ali ne kao turisti).
apacherosepeacock apacherosepeacock 16:55 03.05.2011

Re: Ne polemišem s neistomišljenici...

Nebojša Milenković
Mnogi su profitirali, a mnogi bogami gubili, da se sloze nece nikad.
upravo tako - baš kao što neki profitiraju i dan-danas...

teofil pančić, u sličnim situacijama, rado citira dobricu ćosića i njegovu legendarnu izjavu:

Ne polemišem s neistomišljenici.




Zamalo. Vise ono - nemam vremena, kidam nalijevo..

Profitirali su dasta oni koji nista nisu imali ili umeli da stvore. Nit su morali da sucu rukave, milina. Pa sto ne bi braniti taj sistem i rukama i nogama. Ok bilo je i filozofa, opsenara i idealista, da ne gresim dusu, samo razlozi vecine su mnogo prozaicniji.
apacherosepeacock apacherosepeacock 17:24 03.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

fantomas

ponovo pucas u sopstvenu nogu, apacherosepeacock:

apacherosepeacock
Fantomas, ja nemam nameru da ubedjujem bilo koga u njegov/njen subjektivni osecaj i dozivljaj istog vremena i istog sistema. Mnogi su profitirali, a mnogi bogami gubili, da se sloze nece nikad.


bilo je malo gubitnika, ogromna vecina je profitirala sto se kvaliteta zivota tice.
to je nesto oko cega ogromna vecina onih koji su osetili to vreme i ne polemise.

apacherosepeacock
Sto se tice obnove drzave, pa izmedju 2 sv. rata je drzava obnovljena i funkcionisala je bez komunisticke vestine koju toliko istices.


ne znam o kojoj drzavi ti govoris.
ako govoris o kraljevini shs, kasnijoj kraljevini jugoslaviji - ona ne samo da nije obnovljena jer ranije nije ni postojala, nego je i funkcionisala tako da je bila, eto i to je moguce, u vecoj dubiozi od ove danas.

apacherosepeacock
Odusevljavanje besplatnim (skolstvom, zdravstvom..) racunam da je retoricko preterivanje u zaru rasprave, kao sto racunam da je svakoj inteligentnoj osobi jasno da nema besplatnih usluga i da shvataju da je ista naplacena vec na drugoj krivini.


tvoju racunicu pravi na osnovu cega god hoces.
po mojoj racunici odgovorna drzava svojim građanima, poreskim obveznicima koji to i placaju, mora da obezbedi pravo na skolovanje i pravo na rad kao preduslov za minimum prava na uslove za zivot dostojan coveka - zdravu hranu i vodu, pristojno mesto stanovanja i zdravstvenu zastitu.

apacherosepeacock
ono sto je vredno pomena u tih 40 godina treba pominjati niko ne kaze da je sve bilo grdo i grbavo, medjutim mnogi ne posmatraju taj period izolovano u vremenu vec sa uzrocima i posledicama - pa daju ocenu. Osim ako ja nisam pogresno shvatila temu.


ja i ukazujem na to da taj period i devijacije sistema, kojih je bilo iha-ha, ne treba posmatrati izolovano od epohe.

apacherosepeacock
pusti ti te price gde je cija majka putovala i koliko je godina pasos bio izlaz u ceo svet, puni zamrzivaci i sindikalna letovanja, ulepsanu sliku proslosti (ponavljam - ograniceni broj godina spram svih 40-45 tog sistema), jer to je pausalno posmatranje istorije - vadjenje nekoliko kadrova iz filma..(ima dobrih scena, al je film sranje


ja ne pricam nicije price, pricam svoja iskustva, neulepsana, takva kakva su - ti si ta koja ima problem da shvati da je izvukla nekoliko losih kadrova iz dobrog filma i na osnovu njih film proglasila sranjem.

apacherosepeacock
Posledice (ostavstina) su katastrofalne, finansijski, moralno, politicki, i u broju ljudskih zrtava.
Ja posmatram iz te prizme, a ne o lepim (ulepsanim) secanjima na pionirske marame i razvijanjem decije kreativnosti tematskim tito-partija-omladina-akcija


cija bastina je katastrofa?
tu lezi poenta!
ako uvedemo princip kauzalnosti za sve ovo sto nam se desava danas - posto mi, naravno, ni za sta nismo krivi, bojim se da cemo, sve postujuci taj princip, kao glavnog krivca oznaciti boga samog.
a to, jbg, bas ne ide - ipak smo mi nebeski narod.


Ne vidim rupu u nozi, sorry.

Nasao si vecinu pa si joj portparol? Mislim, evo i ja znam za vecinu koja tvrdi da nije profitirala vec gubila. I sta cemo sad?

SHS zatim K.Jugoslavija je obnavljana posle 1.sv rata (i infrastruktura izmedju ostalog) mislim da ti je jasno da pricam o teritorijama koje su usle u sastav nakon 1.sv.rata tadasnje kraljevine a ne o tome gde je ko bio pre 1.sv rata, dakle od posledica rata, ne moram valjda da ti crtam.

Pravo na stanovanje, zdravstveno, etc, kazes, samo po Beogradu gledajuci jesi li svestan koliko je ljudi zivelo u bedi po catrljama sa vodom u dvoristu sa zajednicke cesme i bez wc-a i kupatila? I koliko je dece zavrsilo samo osnovnu skolu, mnogi ni toliko izvan vecih gradova?
Koliko ih je nosilo mito lekarima? Koliko je ljudi emigriralo (da se ogranicim samo na ekonomske izeglice iz tvog visokohvaljenog, a coveka dostojnog, sistema)?

I za kraj, jer svoje misljenje i iskustvo nemas pravo da proglasavas kao vecinsko niti kao neoborivu cinjenicu, ne znam za sta optuzujes sirotinju raju jer izbor joj nije dat i time joj u velikoj meri ne mozes ni natovariti odgovornost za pogresan (ili dobar) izbor.

Mislim, hvalis sistem i rado ga se secas pa bi jos svu krivicu sad svalio na one koji izbora nisu ni imali; jer sve vreme i pricam o bizarnoj simpatiji i ulepsavanju sistema gde su ti bacane mrvice sa carevog stola, o velike li srece, i u kome si morao da cutis, poltronises i mislis kako ti je receno a da te niko nije ni pitao hoces li i koga ces. A pravila ti pise fukara da bi fukara samoizabrana u cara i boga.









cult cult 17:52 03.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

jer sve vreme i pricam o bizarnoj simpatiji i ulepsavanju sistema gde su ti bacane mrvice sa carevog stola, o velike li srece, i u kome si morao da cutis, poltronises i mislis kako ti je receno a da te niko nije ni pitao hoces li i koga ces. A pravila ti pise fukara da bi fukara samoizabrana u cara i boga.


Izgleda da tu bizarnu simpatiju prema SFRJ ima 81% gradjana Srbije sudeći prema istraživanju Srećka Mihajlovića.
freehand freehand 18:11 03.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

cult
jer sve vreme i pricam o bizarnoj simpatiji i ulepsavanju sistema gde su ti bacane mrvice sa carevog stola, o velike li srece, i u kome si morao da cutis, poltronises i mislis kako ti je receno a da te niko nije ni pitao hoces li i koga ces. A pravila ti pise fukara da bi fukara samoizabrana u cara i boga.


Izgleda da tu bizarnu simpatiju prema SFRJ ima 81% gradjana Srbije sudeći prema istraživanju Srećka Mihajlovića.

Pa taj je procenat gradžana imao velike simpatije i za Vožda, a bar pola od toga za Vojvodu, kao i za Harkana; a onda je 80 odsto bilo za DOS, pa za Koštunca. I svaki put iskreno!
Opasni su ti argumenti.
Da li je SFRJ bila tamnica naroda i mračna robijašnica u kojoj su se ljudi kuvali po zasluzi - od brzog potapanja u ključalo ulje do blanširanja pa onda krčkanja na tihoj vatri ? Nije. Da li je bila cvetna bašta sa ticama i dugama na osunčanom plavetnom nebu kojom na polzu svih drugarica i drugova vlada Arhangael Joška The Pravedni? Ma nemojte me zajebavati!
Tih dvadeset godina Investicija i Zelenog plana slupanog u sadašnju Nostalgiju upravo plaćamo trenutačnom bedom i očajem.
Nagan-komesari, ideološke munje i partijski barjaktari postali su nacionalne perjanice i muljatori kapitala i tranzicije.
A narod ko narod, pučina: daj mu sveto trojstvo - use, nase i podase i najbolji si na svetu.
Jebo ideologiju.
cult cult 18:14 03.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

A narod ko narod, pučina: daj mu sveto trojstvo - use, nase i podase i najbolji si na svetu.


Nemam ja tu dvojbi.
Nego su se kolege blogeri raspravljali oko toga ko govori u ime većine.
fantomas fantomas 18:21 03.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

apacherosepeacock


ja nisam portparol vecine, ni na blogu, ni inace.
kao sto i ne zivim u zlatnom kavezu u kome zivi, kako se da zakljucuti iz onog sto si napisala, vecina onih koji su bili gubitnici u onom sistemu.
ako sam opaskom o zlatnom kavezu uvredio nekog od njih - izvinjavam se.
prosto mi je logicki nepojmivo da su ti isti ljudi bili gubitnici i tada, da su to i danas, a da ipak postoje, egzistiraju, i jos uz to i daju vrednosne sudove o kvalitetu zivota.

jeftin fazon sa crtanjem ostavi za one kod kojih to prolazi - to sto nisi razmislila o tome sta pises moze i da prođe, desi se, verujem da znas istoriju ovog prostora, no, zanemarila si da se elan sa kojim je zemlja obnavljana posle drugog rata ne moze porediti sa onim posle prvog.
mozda razlog tome lezi u izrazenijem osecaju pripadnosti i vecoj identifikaciji sa republikom u odnosu na kraljevinu.
o intenzitetu i razmerama jedne i druge obnove - iluzorno je polemisati...

volim da putujem, proputovao sam onu zemlju uzduz i popreko, a zajednicki niz kuca sa cesmom i poljskim klozetom u dvoristu viđao sam ne samo po untrasnjosti vec i u beogradu. u jednom od njih sam igrao najbolji preferans, u drugom jeo najbolje krempite u zivotu.(ne pitaj ko ih je pravio)
ne tvrdim da je sve bilo idealno, ne mislim ni da je sve bilo po meri sposobnosti pojedinca, ne kazem ni da nije bilo i korupcije i partijskog nepotizma, ali je sve to bilo sporadicno - sistem nije pocivao na tome.
funkcionisao je tako da je, generalno, i malom coveku omogucavao pristojan zivot.
a taj zivot niti su bile mrvice sa faraonske trpeze, niti su ga zivela samo ona tri majmuna koja ne cuju, ne vide i ne govore.

sybil sybil 18:47 03.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

Odusevljavanje besplatnim (skolstvom, zdravstvom..) racunam da je retoricko preterivanje u zaru rasprave

nije retorika, radi se o cinjenicama: zdravstvo i skolstvo su bili besplatni.
kao sto racunam da je svakoj inteligentnoj osobi jasno da nema besplatnih usluga i da shvataju da je ista naplacena vec na drugoj krivini.

kojoj toj krivini? krivini zvanoj slobodan milosevic? ili mozda na krivini bratstvo jedinstvo, mozda je neprirodno i moralo je da propadne.
Posledice (ostavstina) su katastrofalne, finansijski, moralno, politicki, i u broju ljudskih zrtava.

sve ozbiljne analize ukazuju da bi se bez problema izvukli iz Titovih kredita, da je pobedio Ante Markovic. Znaci, ne radi se o otplacivanju kredita, nesto si bila pocela o uzrocima i posledicama?
spadalo92 spadalo92 18:53 03.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

Na primer, studenti i '68-ma,


Studenti su, koliko znam, a znam jer sam bio učesnik, tada tražili više socijalizma. Kao i studenti širom Evrope. U Beogradu je proglašen Crveni univerzitet "Karl Marks". Kada je Tito objavio da su studenti u pravu, studenti su poveli kozaračko kolo i sve je bilo gotovo za pola sata. Pitajte, uostalom, profesora Mićunovića. I on je tu nešta petljao.

Pa posle '80-tih ne pricam o Titu sigurno, ne pricam o liku vec o sistemu, a osamdesete se racunaju jer ne secam se da smo presli u neki drugi.


Ali ste zato prilično sigurni da je komunistička diktatura počela tačno 01. 01. 1945. godine u 00:00 časova. Bez obzira što su i posle 1945. bili višestranački izbori.


To sto neko (pa i gadovi po tvojoj proceni) nije smeo da pisne je onako pozitivna stvar?


Jeste. Gad je smeo da pisne samo kad je pitan. Bilo bi lepo da i današnji gadovi smeju da se jave samo kada su pitani. A da pošteni ljudi mogu da pričaju kad god hoće, koliko god hoće i šta god hoće.

Koliko se samo gadova nad gadovima izivljavalo tih pisljivih 15, kazes, godina pa se povukli u zasluzenu penziju i zasluzenu vilu.


Evo nečega u čemu se slažemo. Možemo početi od krvnika Jove Kapičića.
freehand freehand 19:03 03.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

Ali ste zato prilično sigurni da je komunistička diktatura počela tačno 01. 01. 1945. godine u 00:00 časova. Bez obzira što su i posle 1945. bili višestranački izbori.

AAAAAAAAAA
Baš si spadalo


freehand freehand 19:04 03.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

nije retorika, radi se o cinjenicama: zdravstvo i skolstvo su bili besplatni.

Sibila, dušo, i na Kubi je zdravstvo besplatno i kažu - izvanredno. A ti, beše, ne živiš na Kubi?

Nemoj da mi kažeš, znam: ne daju ti useljeničku vizu! Šubare, čuvaju divote i blagodeti rajskog socijalizma samo za sebe!
sybil sybil 19:09 03.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

freehand
nije retorika, radi se o cinjenicama: zdravstvo i skolstvo su bili besplatni.

Sibila, dušo, i na Kubi je zdravstvo besplatno i kažu - izvanredno. A ti, beše, ne živiš na Kubi?

Nemoj da mi kažeš, znam: ne daju ti useljeničku vizu! Šubare, čuvaju divote i blagodeti rajskog socijalizma samo za sebe!

hendi sreco, SFRJ nije nikada bila pod sankcijama kao Kuba, jesi video one slike gde je sve Tito putovao, jesi pravio postere "Titovi putevi mira" u osnovnoj skoli?
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 19:54 03.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

Pa taj je procenat gradžana imao velike simpatije i za Vožda, a bar pola od toga za Vojvodu, kao i za Harkana; a onda je 80 odsto bilo za DOS, pa za Koštunca. I svaki put iskreno!
+ i iz ljubavi
spadalo92 spadalo92 20:07 03.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

freehand
Ali ste zato prilično sigurni da je komunistička diktatura počela tačno 01. 01. 1945. godine u 00:00 časova. Bez obzira što su i posle 1945. bili višestranački izbori.

AAAAAAAAAA
Baš si spadalo




Hihi! Što si bre cepidlaka! Pa bili su...teoretski...

Što se tiče 68. setih se kako je Stevo Žigon tada na Filozofskom citirao Robespjerov govor u jakobinskom klubu iz “Dantonove smrti”. Ne mogu se oteti utisku da, koliko se odnosilo na vreme 68., toliko se odnosi i na ovo vreme:

“...Odmah ćete razumeti moje reči ako pomislite na ljude koji su nekada stanovali u potkrovlju, a danas se voze kočijama i bludniče sa bivšim markizama. Kad gledamo kako se zakonodavci narodni razmeću porocima i rasipništvom nekadašnjih dvorana... priređuju raskošne gozbe, drže poslugu, nose skupocena odela, s pravom se možemo upitati – jesu li oni opljačkali narod? Mislim da nema potrebe dodavati još neke crte portretima koje sam naslikao. Oni su već završeni. Nema sporazuma, nema primirja sa ljudima koji su mislili samo kako da opljačkaju narod, nadajući se da će to pljačkanje ostati nekažnjeno! Nema sporazuma, nema primirja sa ljudima kojima republika predstavlja špekulaciju, a revolucija – zanat!”
tsunade tsunade 20:36 03.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

nije retorika, radi se o cinjenicama: zdravstvo i skolstvo su bili besplatni.


ja ne znam zasto tako plitkoumno insistiras na tome da je zdravstvo i skolstvo i bilo sta uostalom, bilo besplatno... nista nije niti che ikad biti besplatno...po toj logici i sad je besplatno. ne kapiram sto se ne vratis a jos manje kapiram sto si odlazila...

vec sam rekla a sad chu da ponovim: srbija danas je nusprodukt titovog sistema. ko to ne vidi nista bolje od ovog ovde i sad i ne zasluzuje niti boljem moze da se nada.
milisav68 milisav68 20:40 03.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

sve ozbiljne analize ukazuju da bi se bez problema izvukli iz Titovih kredita, da je pobedio Ante Markovic. Znaci, ne radi se o otplacivanju kredita, nesto si bila pocela o uzrocima i posledicama?

Ma da, šteta što to niko nije javio Zoranu, da se ne glupira.

Dosad nismo bili u..., sad odjedanput....




U pitanju je 1983. godina.
tsunade tsunade 21:15 03.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

fantomas
prosto mi je logicki nepojmivo da su ti isti ljudi bili gubitnici i tada, da su to i danas, a da ipak postoje, egzistiraju, i jos uz to i daju vrednosne sudove o kvalitetu zivota.


to sto bulaznis, to je sasvim u redu.
al sto si skrboman... brateeee....
tsunade tsunade 21:48 03.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

cult
Izgleda da tu bizarnu simpatiju prema SFRJ ima 81% gradjana Srbije sudeći prema istraživanju Srećka Mihajlovića.


dobro cult, tebe stvarno vidim kao lucidnog i pametnog coveka. sta do djavola mislis da taj procenat dokazuje osim gole percepcije vecheg broja ljudi? percepcija jednog narkomana je da mu je fenomenalno u zivotu. a u stvari se raspada.
cult cult 22:33 03.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

Mrzi me da budem ostrašćen. Vidi, samo jednom se u našoj istoriji desilo da je nekoliko generacija živelo bolje od prethodne. Slučajno ili namerno to je uspelo toj državi. Ne sporim ja žrtve tog režima, ne sporim usadjene sistemske greške, samo govorim o očiglednom a to je da je 1960 bilo bolje nego 1949 najvećem broju stanovnika. Pa je 1970 bilo bolje, pa 1980 još bolje, pa sledi golden age to sistema, ne samo ekonomski, već u kulturi, u svakoj sferi života, a koji se završava Tudjmanima, Miloševićima i Izetbegovićima i onim jezivim paklom devedestih. Taj golden age je ostao u memoriji većine ljudi, ne samo puka nostalgija, i to je fkcin fact. Od te tačke gde smo bili 1990 mi smo mogli da nastavimo na bolje kao Slovenija, a mogli smo da se sunovratimo u ponor, što smo zahvaljujući nacionalnom zanesenoscu i uspeli.
Umesto da smo, kao što je drug Tito lepo govorio, čuvali bratstvo jedinstvo kao zenicu oka.
fantomas fantomas 22:36 03.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

tsunade
fantomas
prosto mi je logicki nepojmivo da su ti isti ljudi bili gubitnici i tada, da su to i danas, a da ipak postoje, egzistiraju, i jos uz to i daju vrednosne sudove o kvalitetu zivota.


to sto bulaznis, to je sasvim u redu.
al sto si skrboman... brateeee....


da sam znao da ces i ti biti tu - poneo bih bojice.
freehand freehand 22:42 03.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

pa sledi golden age to sistema,

Taj Golden age je bio period nepostojanja sistema. Kad posle Kalif-Titinog riknuća veziri nisu znali gde im je dupe a gde glava, pa su gledali kako će carstvo da podele, i ko će koga prvi za vrat da dohvati. A nesrećna raja je koristila taj njihov delirijum da može da kenja i brzine menja, diže kredite, zloupotrebljava čekove, pootkupljuje stanove i serenda naveliko o svemu i protiv svega što dotle nije smela da pisne.
Tako ti je to bilo, moj Culte. Tu sam i ja, u tom jatu, kukurikao.
što smo zahvaljujući nacionalnom zanesenoscu i uspeli.

Aj i ti malo sa tom prasom oladi, ovakve dekonstrukcije ne liče na tebe.
cult cult 22:53 03.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

vidi, ovaj, i Slovenija je bila deo iste te države, Miloševiću nije trebala, pa ih je pustio da izadju na vreme i ugase svetlo za sobom. Privatizaciju sproveli brzo, izgubili sva tržišta (sećamo se kako su nas "izrabljivali" i kako su bacali ljudi tomi majonez sa terasa u delirijumu), i danas su najbolja nova članica EU. Trgovi i ulice im još nose ime druga Tita, ceo državni vrh se okupi da se obeleži neka pobedica u NOV i POJ itd itsl. U istom smo sistemu bili, iste godine rodjeni i svi pelcovani u istom danu. Mogli smo i mi tim putem, ali nismo. Mi smo krenuli drugim nekim stazama i doživeli posle deset godina ilijade i odiseje stravičan poraz. I to je to. Sad nam je kriv drug Tito i Slovenci i Tomi Majonez, svi su krivi.
tsunade tsunade 22:56 03.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

cult
Mrzi me da budem ostrašćen.


nisi bas trezven po ovom pitanju. ne licis na sebe at all. ko si ti i sta si uradio sa pravim cultom?
freehand freehand 23:02 03.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

cult
vidi, ovaj, i Slovenija je bila deo iste te države, Miloševiću nije trebala, pa ih je pustio da izadju na vreme i ugase svetlo za sobom. Privatizaciju sproveli brzo, izgubili sva tržišta (sećamo se kako su nas "izrabljivali" i kako su bacali ljudi tomi majonez sa terasa u delirijumu), i danas su najbolja nova članica EU. Trgovi i ulice im još nose ime druga Tita, ceo državni vrh se okupi da se obeleži neka pobedica u NOV i POJ itd itsl. U istom smo sistemu bili, iste godine rodjeni i svi pelcovani u istom danu. Mogli smo i mi tim putem, ali nismo. Mi smo krenuli drugim nekim stazama i doživeli posle deset godina ilijade i odiseje stravičan poraz. I to je to. Sad nam je kriv drug Tito i Slovenci i Tomi Majonez, svi su krivi.

Pa sad, ako ćemo pravo i pošteno, Slovenci u toj jugoslovenskoj priči nikad nisu ni bili baš skroz. Uvek jednom nogom, i uvek su bili drugačiji od ostalih. Svaka im čast na sveukupnom razvoju, a možda bi takvi fini i civilizovani mogli još malkice da porade na građanskim i imovinskim pravima zmazanih južnjaka. Oko državljanstva, imovinskih i stanarskih prava i tako.
Sve ostalo sam već rekao, pa da se ne ponavljam.
cult cult 23:02 03.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

Tsunade, ja mislim da sam vrlo trezven po ovom pitanju, takodje mislim da gledaš vrlo crno belo na isto to pitanje i da zanemaruješ činjenice koje ni sa mnom ni sa tobom nemaju veze. One postoje nezavisno od nas i jebe im se da li volimo ili ne volimo druga Tita i Partiju.
tsunade tsunade 23:05 03.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

cult
Slovenija je bila deo iste te države


slovenija je jednim okom gledala italiju a drugim austriju i sve vreme sanjala kako che jednog dana da se kurtalishe samoupravnog socijalizma ne bi li usla u taj ogavni kapitalizam...
cult cult 23:06 03.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

da porade na građanskim i imovinskim pravima zmazanih južnjaka.

A, nisi u toku. Najnoviji termin je "Čefurji", ma šta to značilo. Al zvuči još strašnije.
1odnas 1odnas 23:09 03.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

tsunade
cult
Slovenija je bila deo iste te države


slovenija je jednim okom gledala italiju a drugim austriju i sve vreme sanjala kako che jednog dana da se kurtalishe samoupravnog socijalizma ne bi li usla u taj ogavni kapitalizam...


Ovo je pausalno.
Slovenci su, sjecam se nudili ASIMETRICNU federaciju za koju, S.Milosevic nije htio ni da cuje.
cult cult 23:14 03.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

tsunade
cult
Slovenija je bila deo iste te države


slovenija je jednim okom gledala italiju a drugim austriju i sve vreme sanjala kako che jednog dana da se kurtalishe samoupravnog socijalizma ne bi li usla u taj ogavni kapitalizam...


a ti si još u tripu da mi, savremeni titoisti, više volimo samoupravljanje? Plamene zore...radnička jutra?
tsunade tsunade 23:24 03.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

cult
zanemaruješ činjenice


zasto uporno cinjenicama nazivas licni dozivljaj jednog vremena?

a ti si još u tripu da mi, savremeni titoisti, više volimo samoupravljanje? Plamene zore...radnička jutra?


prosvetli me pls... sta vi savremeni titoisti tacno zelite, volite, tripujete?
cult cult 23:54 03.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

zasto uporno cinjenicama nazivas licni dozivljaj jednog vremena?


To što je tvoj doživljaj drugačiji, ne znači da je realan. Zato koristimo razne druge izvore koji bi mogli da nam pokažu gde je taj delić sive u kojem se nalazila istina. Ako govorimo o ekonomiji napr stvari su uvek jako jednostavne jer su cifre u pitanju. Merljive i vrlo uporedive vrednosti.

prosvetli me pls... sta vi savremeni titoisti tacno zelite, volite, tripujete?


Mi, titoisti, kako si nas lepo nazvala stotinak komentara ranije, ne smatramo da je cenjenje druga Tita i posle trideset godina rezultat nekog praznog kulta koji je tada napravljen, tužna posledica naših ispranih i osušenih mozgova, niti nostalgije i one standardne žal za mlados' koja se u odredjenim godinama javlja, već realno pristojnog života koji smo tada živeli, a kasniji sunovrat u pakao to sećanje na sigurnost, predvidivost budućnosti, mogućnost planiranja svog života, samo pojačava. To je sve. Ali to sam rekao pre stopedeset komentara, tako da se bezrazlozno vrtimo u krug. Nećemo se složiti.
sybil sybil 04:39 04.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

ima i vic. tema na pismenom: "45 godina mraka pod Titom". napise mali Mujo: "*ebem mu mater ko je upalio svetlo".
sybil sybil 04:58 04.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

Da, u SFRJ se zivelo bez straha, bez nervoze, u toj drzavi su postojali ideali i cast. kada vas milicioner zaustavi u SFRJ, to nije zbog toga da bi vam uzeo mito kao sto je danas, uzimanje mita je bilo ispod casti. zivelo se u SFRJ od godisnjeg odmora do praznika, od skijanja do plaza, od pozorista do dubrovackih ljetnih igara, etc. Radilo se, stvaralo, gradile su se fabrike, gradovi, naselja, autoputevi, skole, bolnice, izvoz, uvoz. a danas? sve suprotno. ovi svi sto su danas na vlasti ne bili ni predsednici opstina u SFRJ, ma kakvi, ne bi bili ni zapisnicari, trunuli bi po zatvorima najverovatije.
tsunade tsunade 07:25 04.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

cult
tako da se bezrazlozno vrtimo u krug. Nećemo se složiti.


moralo je i to jednog dana da se dogodi

dobro jutro svim istomisljenicima i neistomisljenicima
pocinje radna nedelja u surovom kapitalizmu
te je prica o titu samim tim za mene zavrsena
apacherosepeacock apacherosepeacock 13:07 04.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

fantomas
apacherosepeacock


ne tvrdim da je sve bilo idealno, ne mislim ni da je sve bilo po meri sposobnosti pojedinca, ne kazem ni da nije bilo i korupcije i partijskog nepotizma, ali je sve to bilo sporadicno - sistem nije pocivao na tome.
funkcionisao je tako da je, generalno, i malom coveku omogucavao pristojan zivot.
a taj zivot niti su bile mrvice sa faraonske trpeze, niti su ga zivela samo ona tri majmuna koja ne cuju, ne vide i ne govore.



Sta sporadicno? Sistem jeste pocivao (a zasnovan je na kradji, ubistvima, lazi i ogoljenoj sili) upravo na nepotizmu, korupciji i bezuslovnoj poslusnosti i kao uslov pripadnost i poltronstvo partiji i vodji.

Jesu bile mrvice, zalosno je to sto je mnogima i to znacilo (a sa nostalgijom se i danas secaju) vrhunac pristojnog zivota..

Jos jedna stvar, zanima me - da se danas nekim slucajem ponovi otimacina, kradja privatne imovine (da ne kazem preraspodela u cilju stvaranja istog takvog sistema danas) kako bi ste svi vi, nostalgicari, reagovali na nju?

lavinia_amaldi lavinia_amaldi 13:29 04.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

cult
da se još jednom zahvalim drugu Titu na srećnom i sunčanom detinjstvu.

A to što ga cenim mora da je zbog tih muževnih slika, ofkors. I onih znački u obliku njegovog potpisa. To što je stvorio uredjenu zemlju za razliku od susednih Rumunija i kasnijih tragikomičnih država zapadnog Balkana, što je privreda u toj stravičnoj diktaturi bila takva da će nama u slobodi biti potrebno još pola veka da je možda dostignemo, što su ime te zemlje znali u svakom centralnoafričkom plemenu (čedo, oprosti), dok nam se ova slobodna povlači po raznim medjunarodnim sudovima za ratne i druge zločine, to nema veze. Uostalom, sve smo ono mi sanjali.
Ma, da...zbog slika.
Dobro, sad živimo od 300 evra i dugovima do nosa, al bar možemo slobodno da pevamo Ko to kaze, ko to laze i Spremte se spremte. I imamo tržne centre. Najveće na Balkanu. A i Draža je, kažu, baš cool.

moram da potpisem.
1odnas 1odnas 14:04 04.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

natasavb
Ta Jugoslavija je uzrok ovome, da uzroka nije bilo ne bi bilo ni posledica, logicno.

Titova ili ona pre nje?
U Jugoslaviju nas je uveo kralj, zanesen juznoslovenskom misijom, a zarad par vila i nekoliko hektara vinograda.

Vjerovatno si zaboravila na sve srbe koji su bili i u tadasnjoj hrvatskoj i bosni i crnoj gori i da je osim svoje megalomanije kralj mislio i o tome. Srbi povezani u jednoj drzavi a ne ovako razvezani.
cult cult 14:05 04.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

15:05




do sunca, do neba...

natasavb natasavb 14:38 04.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

1odnas
natasavb
Ta Jugoslavija je uzrok ovome, da uzroka nije bilo ne bi bilo ni posledica, logicno.

Titova ili ona pre nje?
U Jugoslaviju nas je uveo kralj, zanesen juznoslovenskom misijom, a zarad par vila i nekoliko hektara vinograda.

Vjerovatno si zaboravila na sve srbe koji su bili i u tadasnjoj hrvatskoj i bosni i crnoj gori i da je osim svoje megalomanije kralj mislio i o tome. Srbi povezani u jednoj drzavi a ne ovako razvezani.


Pa tesko da sam zaboravila Srbe van tadasnje Srbije, jer su to moji preci, a i ja sam rodjena tamo.

Komentar je bio odgovor na to da je Srbima kriva Titova Jugoslavija, a moj odgovor samo podsecanje ko je Srbe uveo u prvu Jugoslaviju.
Po mom misljenju losa odluka po Srbe, sve Srbe, ali je to sasvim druga tema, pa da ne trolujemo vise.
tsunade tsunade 14:53 04.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

"Jugoslavizam je bio stranputica i bespuće, vratolomija i samoubistvo." - JOVAN DUČIĆ
cult cult 14:55 04.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

Sistem jeste pocivao (a zasnovan je na kradji, ubistvima, lazi i ogoljenoj sili) upravo na nepotizmu, korupciji i bezuslovnoj poslusnosti i kao uslov pripadnost i poltronstvo partiji i vodji.


ehhh...što je više kleveta i laži...
fantomas fantomas 14:56 04.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

apacherosepeacock

Jos jedna stvar, zanima me - da se danas nekim slucajem ponovi otimacina, kradja privatne imovine (da ne kazem preraspodela u cilju stvaranja istog takvog sistema danas) kako bi ste svi vi, nostalgicari, reagovali na nju?


nije mi tesko da ponovim:

fantomas

na kom to zlocinu? (je drzava napravljena)
anrifasistickoj oslobodilackoj borbi?
ili pricas bajku o starom kapitalu i zlim partizanima koji su prepostenim karicima, miskovicima, bekovima, đunicima i jos nekim kontroverznim biznismenima onog doba - oduzeli generacijama sticanu imovinu i njihovu muku zloupotrebili za pravljenje drzave u kojoj ce samo komunisti dobro ziveti, a narod se patiti?


a, jos mi je manje tesko da dodam kako prema tome jesam vrlo nostalgican.

no, to mozda ima veze s tim sto sam, kao i svi koji misle da su tada ziveli zivot dostojan coveka - beslovesno bice koje nije imalo srece da mu ti objasnis sustinu prevare, i koje, srca kamenoga, ni suzu ne pusti za tim pravednicima.

natasavb natasavb 15:00 04.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

a, jos mi je manje tesko da dodam kako prema tome jesam vrlo nostalgican.

no, to mozda ima veze s tim sto sam, kao i svi koji misle da su tada ziveli zivot dostojan coveka,


"Secanje je selektivna fantazija o proslosti."

Ova o tom vremenu je izgleda i kolektivna. :)
tsunade tsunade 15:02 04.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

no, to mozda ima veze s tim sto sam, kao i svi koji misle da su tada ziveli zivot dostojan coveka - beslovesno bice koje nije imalo srece da mu ti objasnis sustinu prevare.


fantomas, nisi ti beslovesan... imas druge probleme usled kojih je svako objasnjavanje osudjeno na propast
1odnas 1odnas 15:05 04.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

Jos samo da kazete da u Titovo vrijeme nije Rock scena valjala pa da zaokruzimo ovu pricu kontraargumenata.
Bili smo urbani !!! a danas smo cobani
fantomas fantomas 15:11 04.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

1odnas
Jos samo da kazete da u Titovo vrijeme nije Rock scena valjala pa da zaokruzimo ovu pricu kontraargumenata.
Bili smo urbani !!! a danas smo cobani


e, jbg, 1odnas - sad si samo dao slagvort mislilici da ustvrdi kako je tito bio, ako ne đavo licno, ono bar satanista.
sta je rock and roll nego đavolja rabota...
fantomas fantomas 15:13 04.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

tsunade
no, to mozda ima veze s tim sto sam, kao i svi koji misle da su tada ziveli zivot dostojan coveka - beslovesno bice koje nije imalo srece da mu ti objasnis sustinu prevare.


fantomas, nisi ti beslovesan... imas druge probleme usled kojih je svako objasnjavanje osudjeno na propast


cek, bre, zar ti ne rece da je pocela radna nedelja?
cult cult 15:14 04.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

Bili smo urbani !!! a danas smo cobani

druže! care!
natasavb natasavb 15:29 04.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

1odnas
Jos samo da kazete da u Titovo vrijeme nije Rock scena valjala pa da zaokruzimo ovu pricu kontraargumenata.
Bili smo urbani !!! a danas smo cobani

E sad i ti pretera.
Tito umro '80., a taj pocetak osamdesetih je bio vrhunac yu rock-a. Znaci posle Tita. :)

A Kad smo kod cobana ne zaboravi da je postojao i tada pastirski rock.

I ne pucaj odmah, ja sam od onih sto misle da nam je tada bilo najbolje.
cult cult 15:34 04.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

A Kad smo kod cobana ne zaboravi da je postojao i tada pastirski rock.


Da, al je taj pastirski rok doktorirao sorbonu za ovu, što bi rekla drugarica Tsunade, beslovesnost koja danas trešti sa televizija i radija.
A btw, da l se neko seća ugladjenosti i kulture tadašnjih tv voditelja? Od akcenta preko dikcije do oblačenja? Naspram ovog, ovog....ovog...pihhh
freehand freehand 15:34 04.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

cult
Bili smo urbani !!! a danas smo cobani

druže! care!

AAAAAAAAA
Vi slušate ploče i svirate rok...




Drugovi, braćo, ljudi - dosta ako Boga znate!
2011., ej!
cult cult 15:40 04.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

Drugovi, braćo, ljudi - dosta ako Boga znate!


Ne obraćati paznju na ove reakcionare.
fantomas fantomas 15:41 04.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

natasavb
1odnas
Jos samo da kazete da u Titovo vrijeme nije Rock scena valjala pa da zaokruzimo ovu pricu kontraargumenata.
Bili smo urbani !!! a danas smo cobani

E sad i ti pretera.
Tito umro '80., a taj pocetak osamdesetih je bio vrhunac yu rock-a. Znaci posle Tita. :)

A Kad smo kod cobana ne zaboravi da je postojao i tada pastirski rock.

I ne pucaj odmah, ja sam od onih sto misle da nam je tada bilo najbolje.


ne relativizuj, natasavb.
posto je, malo, preterano tvrditi kako smo mi stvorili new wave - onda bar mozemo, kako nam je novotalasna scena bila uz nemacku najkvalitetnija u kontinentalnom delu evrope, da tvrdimo da je to zbog toga sto su posle smrti diktatora(i antisluhiste, naravno) popucale sve kreativne stege.
natasavb natasavb 15:43 04.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

Drugovi, braćo, ljudi - dosta ako Boga znate!

Stooo?
Pa i Milenkovic zaboravio na nas.
Da, al je taj pastirski rok doktorirao sorbonu za ovu, što bi rekla drugarica Tsunade, beslovesnost koja danas trešti sa televizija i radija.

Ne gledam TV, a na radiju slusam samo 2-3 stanice gde toga nema.
Problem nije u tome sto danas nema kvalitetne svirke, vec u tome sto za takve stvari nema mesta na TV-u, kao ni za pismene i kulturne voditelje.
Nekad mi se cini da to sve neko radi smisljeno, a sa zadatkom da ovu zemlju skroz unisti.
tsunade tsunade 15:52 04.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

cult
što bi rekla drugarica Tsunade


kao peti hokage, legendarni sanin i shinobi, nikako ne mogu biti nazvana "drugaricom"
tsunade tsunade 15:55 04.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

pastirski rok


jugoslavija se raspala onog trenutka kad je elektricna gitara dospela u BiH.
natasavb natasavb 16:00 04.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

fantomas
natasavb
1odnas
Jos samo da kazete da u Titovo vrijeme nije Rock scena valjala pa da zaokruzimo ovu pricu kontraargumenata.
Bili smo urbani !!! a danas smo cobani

E sad i ti pretera.
Tito umro '80., a taj pocetak osamdesetih je bio vrhunac yu rock-a. Znaci posle Tita. :)

A Kad smo kod cobana ne zaboravi da je postojao i tada pastirski rock.

I ne pucaj odmah, ja sam od onih sto misle da nam je tada bilo najbolje.


ne relativizuj, natasavb.
posto je, malo, preterano tvrditi kako smo mi stvorili new wave - onda bar mozemo, kako nam je novotalasna scena bila uz nemacku najkvalitetnija u kontinentalnom delu evrope, da tvrdimo da je to zbog toga sto su posle smrti diktatora(i antisluhiste, naravno) popucale sve kreativne stege.

Ne znam sta ja relativizujem.
Cinjenica je da je posle Titove smrti doslo do prodora Novog talasa na TV i radio, a da su se pre toga tamo mogli videti samo oni koji su imali bar jednu pesmu o Titu.
Sad koliko to ima veze sa Titovom smrti, a koliko sa tim da se su se neke kockice poklopile, kao recimo to da je majka Duce Markovic radila na RTS-u, a Hit meseca bio najzasluzniji za njegovu promociju, je diskutabilno.
Kako god ja ipak i osamdesete ubrajam i titovski period, a ono je vise bila sala nego zelja za upustanjem u diskusiju rock pre i posle Tita.
cult cult 16:03 04.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

nikako ne mogu biti nazvana "drugaricom"


ponela nas sećanja na plamene zore. pardon.

kad je elektricna gitara dospela u BiH.



natasavb natasavb 16:03 04.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

tsunade
pastirski rok


jugoslavija se raspala onog trenutka kad je elektricna gitara dospela u BiH.


Bice da je to bio uzrok.

fantomas fantomas 16:11 04.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

natasavb

Ne znam sta ja relativizujem.
Cinjenica je da je posle Titove smrti doslo do prodora Novog talasa na TV i radio, a da su se pre toga tamo mogli videti samo oni koji su imali bar jednu pesmu o Titu.
Sad koliko to ima veze sa Titovom smrti, a koliko sa tim da se su se neke kockice poklopile, kao recimo to da je majka Duce Markovic radila na RTS-u, a Hit meseca bio najzasluzniji za njegovu promociju, je diskutabilno.
Kako god ja ipak i osamdesete ubrajam i titovski period, a ono je vise bila sala nego zelja za upustanjem u diskusiju rock pre i posle Tita.


pa, kad je i drug tito bio metalac - zato.

natasavb natasavb 16:15 04.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

pa, kad je i drug tito bio metalac - zato.



Zagrcnuh se. :)
apacherosepeacock apacherosepeacock 16:22 04.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

Pa zar se nisu razni komiteti za cudoredje omlaTinsko za pola od ukupne produkcije tog r'n'r razbijali od lepljenja etiketa sunda?
..narocito ako se tu uskladalo u tekstovima nesto sto je mirisalo na aluzije (ili ne daj boze otvorenu kritiku) na Tito-partija-generali(prde u prasinu) i slicno? O cemu ono bese Stulic pisao 4/5ne pesama? Buldozer? i ini.

A puni bunkeri filmova sto camise decenijama?

Za spikere se slazem od danasnjih tesko da moze da bude grdje i gore.

sybil sybil 16:28 04.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

os jedna stvar, zanima me - da se danas nekim slucajem ponovi otimacina, kradja privatne imovine (da ne kazem preraspodela u cilju stvaranja istog takvog sistema danas) kako bi ste svi vi, nostalgicari, reagovali na nju?

da neko oduzme imovinu miskovicima, karicima, slobistima, etc.- ima moj blgoslov i punu podrsku.
cult cult 16:30 04.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

Pa zar se nisu razni komiteti za cudoredje omlaTinsko za pola od ukupne produkcije tog r'n'r razbijali od lepljenja etiketa sunda?

a onda je došla
sloboda...


apacherosepeacock apacherosepeacock 16:31 04.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

fantomas

no, to mozda ima veze s tim sto sam, kao i svi koji misle da su tada ziveli zivot dostojan coveka - beslovesno bice koje nije imalo srece da mu ti objasnis sustinu prevare, i koje, srca kamenoga, ni suzu ne pusti za tim pravednicima.


Ovde definitivno nemam sta oduzeti niti dodati
apacherosepeacock apacherosepeacock 16:34 04.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

sybil
os jedna stvar, zanima me - da se danas nekim slucajem ponovi otimacina, kradja privatne imovine (da ne kazem preraspodela u cilju stvaranja istog takvog sistema danas) kako bi ste svi vi, nostalgicari, reagovali na nju?

da neko oduzme imovinu miskovicima, karicima, slobistima, etc.- ima moj blgoslov i punu podrsku.


Karicima a bome i tebi, bese pitanje.
freehand freehand 16:37 04.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

fantomas
natasavb

Ne znam sta ja relativizujem.
Cinjenica je da je posle Titove smrti doslo do prodora Novog talasa na TV i radio, a da su se pre toga tamo mogli videti samo oni koji su imali bar jednu pesmu o Titu.
Sad koliko to ima veze sa Titovom smrti, a koliko sa tim da se su se neke kockice poklopile, kao recimo to da je majka Duce Markovic radila na RTS-u, a Hit meseca bio najzasluzniji za njegovu promociju, je diskutabilno.
Kako god ja ipak i osamdesete ubrajam i titovski period, a ono je vise bila sala nego zelja za upustanjem u diskusiju rock pre i posle Tita.


pa, kad je i drug tito bio metalac - zato.


To, daj majke ti onu sliku one ograde što je svojeručno napravio kad je bio mali!
Nego ljudi, bez zajebancije, ajmo sad svi zajedno:





P.S. Nego, jel istina ono što se priča u obaveštajnim krugovima da kad su videli kako je ovde lepo dve trećine gostiju sa sahrane nisu hteli da se vrate kući?!
Kaže - krunisane glave su morali pendrekom u avione da uteruju, jbt!
Majka na Kartera, kažu, gola se skinula na aerodromu, skandal, bre!
Plakala ko kiša i vikala "Živeo Tito! Živeo socijalzizam sa ljudskim likom! Živeo Nikola Karović!", hloroformom su morali da je ućutkaju!
sybil sybil 16:40 04.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku


Karicima a bome i tebi, bese pitanje

ja nista nisam pokrala od naroda tako da nemam razloga da drhtim.
cult cult 16:42 04.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

kad je bio mali!


nije ostavio strug ni kad je bio Predsednik : )



edit: divna pesma...jedino mi smo iz sedamdeset i neke
apacherosepeacock apacherosepeacock 16:46 04.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

sybil

Karicima a bome i tebi, bese pitanje

ja nista nisam pokrala od naroda tako da nemam razloga da drhtim.


Konfiskacija (nacionalizacija sve privatne imovine i prevodjenje u drzavnu, to je bilo pitanje, po receptu '45-te. Nemoj da vrdas..
cult cult 16:51 04.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

Konfiskacija (nacionalizacija sve privatne imovine i prevodjenje u drzavnu, to je bilo pitanje, po receptu '45-te. Nemoj da vrdas..


Netačno.
tsunade tsunade 16:57 04.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

ja nista nisam pokrala od naroda tako da nemam razloga da drhtim.


mnogi koji su ubijeni 45-te takodje nisu krali od naroda pa su ipak ubijeni a imovina im je oteta. sudjenja nije bilo nego je preki sud po kratkom postupku streljao ljude ciji je glavni greh to sto imaju kafanu ili pilanu, pivaru ili piljarnicu ili pak malo vise zemlje nego sto je ovima iz seste licke i sedme banijske bilo prihvatljivo.

sticajem okolnosti imala sam prilike da citam te presude "narodnog" suda... nigde krivicnog dela,... samo "osudjuje se na smrt streljanjem" kao "narodni neprijatelj"... carstvo je to slobode bilo. svi ti streljani kojima se ni grob ne zna sad su naravno rehabilitovani. no slaba je to uteha.
cult cult 17:04 04.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

45-te


zaista zajebana godina za život.
Doduše, u carstvu slobode, pardon, Kraljevini, takodje se gubila glava ili se letelo u zatvor u slučaju odredjenog drugačijeg mišljenja. Pa kad narod na izborima krene u leva skretanja, odmah se zavede diktatura. Ali neke diktature su ok, neke ne, u zavisnosti od naših afiniteta. Vidjeno zilion puta.
tsunade tsunade 17:05 04.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku


ako podjemo od pretpostavke da je to bilo drustvo
pravde i blagostanja
zasto onda sada
pod pritiskom EU
moramo da donosimo zakon o restituciji i da
ispravljamo istorijske nepravde?
sta mislis cult?
freehand freehand 17:14 04.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

Doduše, u carstvu slobode, pardon, Kraljevini, takodje se gubila glava ili se letelo u zatvor u slučaju odredjenog drugačijeg mišljenja


Pa jbg, dosta je bilo da kažeš da ne priznaješ taj sud.
A onda je te '45 (ovde ide muzika Zorana Simjanovića, ono iz "Grlom u jagode", kad je došla sloboda i kad je svako mogao da ima bombi koliko hoće u svojoj kućici svojoj slobodici a da ga ne hapse pokvareni žandarmi mrskog kralja...
Kad su drug Karlos i drugi drugovi dolazili u nezvanične i prijateljske posete, na obuku, školovanje, lečenje i tako...
fantomas fantomas 17:15 04.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

apacherosepeacock
fantomas

no, to mozda ima veze s tim sto sam, kao i svi koji misle da su tada ziveli zivot dostojan coveka - beslovesno bice koje nije imalo srece da mu ti objasnis sustinu prevare, i koje, srca kamenoga, ni suzu ne pusti za tim pravednicima.


Ovde definitivno nemam sta oduzeti niti dodati


hahaha - slađana zdravkovic, provalio sam te po vestini citiranja.
milisav68 milisav68 17:19 04.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

no, to mozda ima veze s tim sto sam, kao i svi koji misle da su tada ziveli zivot dostojan coveka - beslovesno bice koje nije imalo srece da mu ti objasnis sustinu prevare, i koje, srca kamenoga, ni suzu ne pusti za tim pravednicima.

Heh, suština prevare.
Pa objašnjavao je Branimir, al´ ga malo ljudi slušalo.

rekoh sebi
moj boze koliko demagogije sustavno poredjane u artiljerijske salve
koliko pokradenih misli iza koji ne stoji nista osim
mrznje
sujete
vlasti
i koliko pokvarenosti treba da se izlije pred nase noge
i kako je do neprepoznavanja dovedena sustina prevare
tsunade tsunade 17:19 04.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

cult
Ali neke diktature su ok, neke ne, u zavisnosti od naših afiniteta. Vidjeno zilion puta.


u ime naroda osudjuje se na smrt streljanjem kao narodni neprijatelj

preki sud je institucija ustanovljena u carstvu komunistickom.


cult cult 17:23 04.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

Kad su drug Karlos i drugi drugovi dolazili u nezvanične i prijateljske posete, na obuku, školovanje, lečenje i tako...


eh, drug Karlos je, cenim, bio cica maca za rahmetli g. Osamu.
ali kuda će nas odvesti sve to...
sad mi, evo, pade na pamet da je ta ista EU koju pominje gdja Tsunade baš prekjuče otela privatnu imovinu "narodnog neprijatelja" g. El Gadafija.
Izgleda da univerzalni principi ne postoje. Nego ih biramo po interesima, željama & čestitkama.
fantomas fantomas 17:31 04.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

freehand
P.S. Nego, jel istina ono što se priča u obaveštajnim krugovima da kad su videli kako je ovde lepo dve trećine gostiju sa sahrane nisu hteli da se vrate kući?!
Kaže - krunisane glave su morali pendrekom u avione da uteruju, jbt!
Majka na Kartera, kažu, gola se skinula na aerodromu, skandal, bre!
Plakala ko kiša i vikala "Živeo Tito! Živeo socijalzizam sa ljudskim likom! Živeo Nikola Karović!", hloroformom su morali da je ućutkaju!


ne kazem ni da si slađana zdravkovic, ni da si ona "ispunjena obecanja" plavusa mislilica - one ovde nastupaju pod drugim nikovima.
naprotiv - dovitljiv si i duhovit lik.
kako onda ne shvatas da je to samo jos jedna od pakosti koje je tito priredio srbima?
prvo je sve te vip persone, perfidno trazeci da tu bude sahranjen, doveo u beograd, a zatim ih naterao da satima stoje na suncu.
mislis da su ovi toliko pobenavili da ne provale kako je u pitanju samo jos jedna velika pravoslavna zavera?
tsunade tsunade 17:41 04.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

cult



kako samo vesto izbegavas odgovore na svako pitanje koje ne ide u prilog tvojim ideoloshkim nemirima i strastima. to je zato sto pokusavas da branis nesto sto se odbraniti ne moze.

ne pitam te, dear one, za gadafija, nego za restituciju... tu restituciju ti ches one way or another sad da plachas kad zakon bude izglasan. a biche izglasan, nemoj se brinuti, jer je to ultimativni zahtev eu.

oko elasticnosti principa zavisno od interesa se ofkors slazemo. samo ne vidim gde je TVOJ interes da sad iskijavas (kroz porez sva je prilika) istorijske nepravde pocinjene tokom ustolicavanja voljenog i jedinog sina svih nasih naroda and narodnosti koji je sebe proglasio marshalom i dozivotnim predsednikom. ili nostalgija i zal za mlados' vrede every god damn penny koji ches u restituciju ulupati?
fantomas fantomas 17:43 04.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

milisav68


citiras nekog meni jako bliskog, osecam da ga cenis, pa uzimam slobodu da te podsetim na nesto sto si, verovatno, vec cuo negde:
kad su ga pitali hoce li svirati u nekoj od ex yu republika, đoni(on tako izgovara svoj nadimak) je kazao kako - ne svira na okupiranim teritorijama.

cult cult 17:49 04.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

oko elasticnosti principa zavisno od interesa se ofkors slazemo


Naravno da ne podržavam ni otimanje imovine, ni preke sudove, ni streljanja i ubistva. Mislio sam da je to sasvim jasno. Ili nije? Nije valjda da toliko ne mozes da se odvojis od tog crno belog posmatranja stvari? Samo ne vidim razliku izmedju otimanja imovine koje urade komunisti i otimanja imovine koje uradi EU. A to da ja plaćam greške vlasti iz 1946 takodje je krajnje nepravedno.
tsunade tsunade 17:54 04.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

Nije valjda da toliko ne mozes da se odvojis od tog crno belog posmatranja stvari?


pa kako da ti kazem:
ili si kriv ili si nevin
ili si lopov ili si posten
ili si trudna ili nisi
ili si ubica ili nisi


postoji neke stvari (ne mnogo toga) koje jesu ili nisu... sve drugo se moze obojiti brojnim nijansama sive...
cult cult 17:58 04.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

jbg. znas i sama da na države, režime i politike ne možeš tako da gledaš.
Baš zbog one elastičnosti koju si malopre pomenula.
tsunade tsunade 18:05 04.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

cult


ja to znam... samo dok god mogu borichu se da neke stvari udju u zapisnik. iskreno, al najiskrenije, mislim da je poredak titov osakatio buduchnost generacija... ponistavanje privatne svojine na tako brutalan i kriminalan nacin je nesto sto mora da udje u zapisnik. u suprotnom ponoviche nam se sve to i jos gore a zrtve che biti nasa deca.

znas cercil je jednom rekao nesto u stilu, svaka generacija moze da kupi frak al tek cetvrtoj generaciji on lepo stoji... mi nikako da doguramo do cetvrte generacije pismenih a kamoli do fraka. i to je porazavajuche.
milisav68 milisav68 18:48 04.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

fantomas
milisav68


citiras nekog meni jako bliskog, osecam da ga cenis, pa uzimam slobodu da te podsetim na nesto sto si, verovatno, vec cuo negde:
kad su ga pitali hoce li svirati u nekoj od ex yu republika, đoni(on tako izgovara svoj nadimak) je kazao kako - ne svira na okupiranim teritorijama.

Čitao sam izjavu - intervju, samo što ona u celini izgleda ovako:
"Da odgovorim teoretski i uvjetno na to pitanje. Znači da nema telefonije, da nema snimanja, da nema Interneta, da nisam toliko važan koliko ispada da sam važan i da je ta zemlja slobodna kao što je nekada bila slobodna. Ona je sada okupirana, a ja ne sviram na okupiranim teritorijama."

A to sve ima predistoriju.
Ako si pratio šta se dešavalo sa njim, prilikom raspada zemlje, onda znaš da se "svadjao" sa Croatia records-om oko tantijema, da je imao problema u Zagrebu, zato što je u sred rata bio u Beogradu i snimao duet "Mokre ulice" sa Cukićem.
Da je "dete" iz mešovitog braka, da je rodjen u Skoplju, i da zadnjih 25 godina živi u Holandiji, i da ga žena "izdržava".
Sve to, kao i velika medijska pažnja oko "izbora" pasoša, ga je naterala da odgovori "diplomatski", ali ipak na prvom mestu mu je, da nema snimanja - za džabe.
Na insistiranje Popovića da ipak odgovori da li bi prihvatio srpsko državljanstvo koje mu je ministar Ivica Dačić u medijima ponudio, Štulić kaže:

"Život nije bajka. Ako mi knjige nešto naprave, ako mi bude potrebna baza za rad u sledećih 20 godina, uzeću pasoš u praktične svrhe da bih mogao da radim", kaže, ne precizirajući koji bi to pasoš mogao da bude."

Pesma "Kad fazani lete", govori o nacionalizmu gurnutom pod tepih, i o licemerstvu komunističkih vodja.U svakom slučaju aktuelna je i danas:

gledajuci iz daljine konture na sceni
padaju mi na pamet vodene boje
umazane ruke
brzo se peru


ps.Ako si pažljivo "slušao" Azru, onda znaš koliko je kritikovao taj "super sistem".




natasavb natasavb 18:59 04.05.2011

Prekid

zbog najnovijih vesti.

Sad slobodno nastavite. :)

p.s. Ko je uzeo 500? :)
apacherosepeacock apacherosepeacock 19:00 04.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

fantomas
apacherosepeacock
fantomas

no, to mozda ima veze s tim sto sam, kao i svi koji misle da su tada ziveli zivot dostojan coveka - beslovesno bice koje nije imalo srece da mu ti objasnis sustinu prevare, i koje, srca kamenoga, ni suzu ne pusti za tim pravednicima.


Ovde definitivno nemam sta oduzeti niti dodati


hahaha - slađana zdravkovic, provalio sam te po vestini citiranja.



Malo si se za, blogokolega
freehand freehand 19:32 04.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

Nije valjda da toliko ne mozes da se odvojis od tog crno belog posmatranja stvari?

Kakvo još ima, ako išta o sportu i razonodi znaš?! B'ate - tu je radost, navijanje, urnebes, b'ate!
sybil sybil 19:50 04.05.2011

Re: Iskoristio bih priliku

tsunade
ja nista nisam pokrala od naroda tako da nemam razloga da drhtim.


mnogi koji su ubijeni 45-te takodje nisu krali od naroda pa su ipak ubijeni a imovina im je oteta. sudjenja nije bilo nego je preki sud po kratkom postupku streljao ljude ciji je glavni greh to sto imaju kafanu ili pilanu, pivaru ili piljarnicu ili pak malo vise zemlje nego sto je ovima iz seste licke i sedme banijske bilo prihvatljivo.

sticajem okolnosti imala sam prilike da citam te presude "narodnog" suda... nigde krivicnog dela,... samo "osudjuje se na smrt streljanjem" kao "narodni neprijatelj"... carstvo je to slobode bilo. svi ti streljani kojima se ni grob ne zna sad su naravno rehabilitovani. no slaba je to uteha.

prvo, nisam sigurna da su svi ti o kojima pricas stekli imovinu posteno i bez lopovluka. u Jugoslaviji izmedju dva rata zemlja i bogatstvo se delilo po nacionalnoj pripadnosti, i kada se neko pobuni, ubiju ga pa makar bio poslanik u skupstini.o kojoj pravdi i postenju te burzoazije pricas nije mi jasno.
dalje, mnoge porodice su 45-te dobile kucu i zemlju na koriscenje. mislim sta ocekujes, to je bila komunisticka ideologija, srz te ideologijre je jednaka raspodela imovine, i burzoazija je neprijatelj koga treba istrebiti, Titov rezim je bio priznat i od istoka i od zapada i cemu sad EU trazi da se isprave nepravde rezima koji su priznali tada. totalno nelogicno.
naravno, nema nikakvog opravdanja za preki sud. komunizam je propao zato sto ljudi nisu mravi da budu svi isti. jedan naucnik je rekao za komunizam- to je odlican sistem, ali za mrave, ne za ljude.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana