Društvo| Filozofija| Religija

Satanizam sa ljudskim likom

docsumann RSS / 15.05.2011. u 20:48

U zavisnosti od onoga što podrazumjevate pod satanizmom, gornji naslov vam može zazvučati kao oksimoron ili pak kao pleonazam. A i sam ljudski lik često umje da se javlja sa vučjim avatarom, tako da je najbolje za dalji tok ovog teksta dobro pretresti i (re)definisati pojmove s kojima ćemo baratati.

spell4.jpg

Kao što je religija imanentna gotovo svim ljudskim civilizacijama, tako je i za svaki posebni pantenon bilo karakteristično postojanje nekog božanstva koje je oličavalo princip zla ili pogled from the dark side.
Satana, kao vrhovna personifikacija upravo tog čuvstvovanja svijeta, vuče svoje porjeklo iz judeo-hrišćanske teologije i po prvi put se spominje u Knjigama Ljetopisa u Starom Zavjetu i to (gle čuda) kao "tužitelj" u administraciji božjeg suda. Kod hrišćana i muslimana on već dobiva etiketu arhenemija, palog anđela, princa tame, vrhovnog demona, vladara podzemlja i niz sličnih bombastičnih titula. Tradicionalni satanizam, logično, potiče iz kulta štovanja i obožavanja Satane (iliti Sotone) kao vrhovnog božanstva i u osnovi predstavlja religijski koncept direktno suprostavljen trima velikim avramovskim religijama.
U svojoj paralelnoj tajnoj istoriji u odnosu na glavni tok hrišćanske civilizacije, satanizam je dogurao do modernih vremena, razvivši se usput, kao i svaka ljudska duhovnjačka koncepcija u više podvarijanti. I tu dolazimo do glavne raskrsnice u cijeloj priči, a to je podjela na ateistički i teistički satanizam. Što bi se reklo na soft i hardcore produkciju. Iako se generalno opredjeljujem za ovaj drugi pristup, ovdje me prevashodno interesuje moderni ateistički satanizam ili satanizam LaVeyovske provenijencije (kojeg sam u par navrata spominjao na blogu).
Dva istaknuta lika koja su u veliko doprinjela formulisanju osnovnih postavki savremenog satanizma su Fridrih Niče i Alister Krouli, jedan sa filozofskog, a drugi više sa ezoterijskog aspekta.
Ipak ključni čovjek za ovu priču je Anton Szandor LaVey, bivši krotitelj lavova, mađioničarski asistent, policajski fotograf i pijanista u noćnim klubovima, koji 1966. godine, na Valpurginu noc, 30. aprila, osniva Satanističku Crkvu u San Francisku. Naravno, na tu ideju nije došao tek tako. Njoj je prehodilo dugo i intezivno interesovanje za okultna učenja kao i lično istraživanje u toj oblasti.
Inače, zanimljivo  je, da iako je Krouli ( koji se nikad nije izjašnjavao kao satanista, već kao okultista i čarobnjak) krucijalno uticao na finalno modelovanje nove filozofije, nije bio baš i omiljena "svetačka" figura u ovim "novocrkvenim" krugovima, a najviše mu se prebacivalo njegovo otvoreno uživanje narkotika.
Po levajovcima droga i alkohol su za slabiće, a njih interesuju samo jake i samosvjesne individue (!?).
Iako nosi naziv crkva, LaVeyove organizacija se zasniva na učenju koje je po svojoj suštini ateistički filozofski koncept, u kojem je Sotona prisutan tek kao ključni simbol u suprostavljanju hrišćanskom nauku, a ne kao istinski entitet.
Da bi se registrovala kao zvanična i legalna institucija, Satanistička Crkva je  morala da se distancira od onih najgrozomornijih stereotipa koji su se vezivali za upražnjavanje satanizma, a to su  ritualna žrtvovanja životinja i ljudi. Kvazi religijska ikonografija i magijski rituali, meni tu više izgledaju kao nekakvi anahronizmi ili pak mistifikacija koja je kao advertajzing tehnika prevashodno namjenjena pridobijanju novih članova, prvenstveno iz krugova ljudi zainteresovanih za okultizam i onostrano.
Ključne principi na kojima se oslanja LaVeyovo učenje su etički egoizam i hedonizam. Zato i ne čudi što je na samom početku prvobitnu akumulaciju članstva za svoju crkvu, LV obezbjeđivao  partijanjem (orgijanjem ?).
Možda se najbolji uvid u srž ove ateističko-satanističke ideologije ogleda u Devet Satanističkih Navoda (koji se, interesantno, na oficijelnom veb sajtu Churc of Satan, pored Engleskog, mogu naći još na Španskom, Francuskom i Hrvatskom (??)  jeziku).                                                                                                                                           
1. Sotona predstavlja ugađanje sebi umjesto apstinencije!
2. Sotona predstavlja vitalnu egzistenciju umjesto duhovnih laži!
3. Sotona predstavlja neoskvrnutu mudrost umjesto licemjerne samoobmane!
4. Sotona predstavlja dobrotu prema onima koji to zaslužuju umjesto ljubavi portrošene na nezahvalnike!
5. Sotona predstavlja osvetu umjesto okretanja dugog obraza!
6. Sotona predstavlja odgovornost odgovornima umjesto brige za psihičke vampire!
7. Sotona predstavlja čovjeka kao životinju, nekad bolju, često goru od onih koje hodaju na sve četiri koji je zbog svoje "božanske duhovnosti i intelektualne razvijenosti" postao najkrvoločnija od svih!
8. Sotona predstavlja sve takozvane "grijehe" jer svi vode ka fizičkoj, mentalnoj i emocionalnoj gratifikaciji.!
9. Sotona je uvijek bio najbolji prijatelj Crkve, jer ju je održao u poslu sve ove godine

Jednako ilustrativni su i 11 Satanističkih Pravila Zemlje:

1. Ne dajte mišljenja i savjete ako niste prethodno upitani.
2. Ne pričajte drugima svoje probleme ako niste sigurni da ih oni žele čuti.
3. Kada u tuđem brlogu, poštuje domaćina ili nemojte ići tamo.
4. Ako vas gost u vašem brlogu ometa, odnosite se prema njemu okrutno i bez milosti.
5. Nemojte se pokušati seksualno nametnuti, ako prethodno niste dobili signal za parenje.
6. Ne uzimajte ono što nije vaše, osim ako to predstavlja teret drugoj osobi koja se očajno toga želi riješti.
7. Priznajte moć magije ako ste ju uspješno upotrijebili da bi ostvarili svoje želje. Ako poreknete moć magije nakon njena uspješna prizivanja, izgubiti ćete sve što se njome stekli.
8. Ne prigovarajte o ničemu što ne morate vi osobno podnostiti.
9. Ne činite zlo maloj djeci.
10. Ne ubijajte ne-ljudske životinje osim ako ste napadnuti ili za hranu.
11. Kada hodate otvorenom teritorijom, ne smetajte nikoga. Ako netko vas smeta, zamolite ih da prestanu. Ako ne prestanu, uništite ih.

Čini mi se da se većina ljudi koji pripadaju zapadnj kulturnoj hemisferi mogu bez problema poistovjetiti sa dobrim djelom iznešenih stavova. Tako je i britanska ratna mornarica dozvolila upis u svoje redove deklarisanim satanistima. Uticaj satnističkog svjetonazora, više ili manje eksplicitno, danas se lako može uočiti u jednom djelu filmske i likovne umjetnosti, a naročito u muzičkoj produkciji, čak i kad u pitanju nisu pravci za koje je on po difoltu vezan ( kao ekstremni podžanrovi heavy metal muzike) .
Kako to u jednom od intervju kaže jedan od prominentnijih satanističkih ideologa Nikolas Schreck, izgleda da hrišćanstvo gubi medijski rat sa satanizmom.. Upravo su muzika i film glavni mediji kroz koje satanisti uspjevaju da dopru do mladih ljudi. Da napomenem samo da je Mariyin Manson veliki poštovalac lika i djela Shandora LaVeya.
Lično nisam baš sklon da im olako vjerujem za sve izrečeno. Kad neko postavlja sistem vrijednosti u kojem je ugađanje sopstvenim ćeifima njegovo centralno mjesto onda pri odabiru sredstava da se on i ostvari otpadaju sve moguće skrupule. Ipak, cjenim da bi svako političko društvo, koje sebe doživljava kao istinski demokratsko, moralo da u sebi ima prostora i za ovakve filozofsko-teološke sustave.


ps. Ovaj tekst je inače reakcija na jedan ban.

 



Komentari (180)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Gospodja Klara Gospodja Klara 21:09 15.05.2011

Ako

4. Ako vas gost u vašem b(r)logu ometa, odnosite se prema njemu okrutno i bez milosti.


(Dakle - banujte!)
docsumann docsumann 21:14 15.05.2011

Re: Ako


4. Ako vas gost u vašem b(r)logu ometa, odnosite se prema njemu okrutno i bez milosti.


(Dakle - banujte!)


ubitačna logika

dragan7557 dragan7557 22:01 15.05.2011

Re: Ako

docsumann

4. Ako vas gost u vašem b(r)logu ometa, odnosite se prema njemu okrutno i bez milosti.


(Dakle - banujte!)


ubitačna logika


Ako moram da biram između ove grozne babuskare i J. Karleuše onda je evidentno smak sveta već počeo.

cerski
dr.wagner dr.wagner 12:29 16.05.2011

Re: Ako

Pozdrav D

dragan7557

Ako moram da biram između ove grozne babuskare i J. Karleuše onda je evidentno smak sveta već počeo.cerski


-Hm ... razmislite ...

-Ukoliko nemate predrasuda prema kirurgiji ... , jedna od ove dvije je
očiti favorit ... (pustimo stavove ili stihove )

-Po opipu , kao i za oko .... to je više nego prihvatljivo .... vjerujte !


Čovjek sa iskustvom


alselone alselone 21:13 15.05.2011

Od pocetka si ti meni sumnjiv

Prvo malo vegetarijanac pa sad jos i o satanizmu znas, hm... ne bi me cudilo da si i onog freehanda video in vivo.

U svakom slucaju hvala ti na ovom tekstu, red je bio da se informisem malo oko toga. Do sada sam jedini kontakt sa sataniznom imao preko ovog naseg lokalnog sataniste, ako je on i imao ikakve veze osim kreativnog muzickog imena.



Prva preporuka je moja.
Bojan Budimac Bojan Budimac 21:21 15.05.2011

Re: Od pocetka si ti meni sumnjiv

Prva preporuka je moja.

To ti samo misliš

Nikad mi nije bilo jasno zašto se Krouli povezuje sa satanizmom. Možeš li nešto detaljnije o tome?

P.S. Pre par godina me je vlasnik Kluba svetskih putnika bacio u vremeplov poklonivši mi Knjigu Zakona (koju sam do tada imao samo u originalu).
docsumann docsumann 21:24 15.05.2011

Re: Od pocetka si ti meni sumnjiv

Prvo malo vegetarijanac pa sad jos i o satanizmu znas, hm... ne bi me cudilo da si i onog freehanda video in vivo.




iako se mora priznati da im je rezonovanje skroz na mjestu, mene satanizam odbija upravo zbog sagledavanje čovjeka prvenstveno kao predatora.

eto kad smo na terenu ezoterije, daleko mi je privlačnije ona teorija o denzitetima, koju smo spominjali kod tebe, i ta neka kosmička "metafizika".

što bi reko Mika Antić - znaš ja sam stvarno sa zvezda, sav sam od svetlosti stvoren
docsumann docsumann 21:42 15.05.2011

Re: Od pocetka si ti meni sumnjiv

Nikad mi nije bilo jasno zašto se Krouli povezuje sa satanizmom. Možeš li nešto detaljnije o tome?


Kroulija sam čitao davno još kao student. On zasigurno zaslužuje jedan poseban blog. Rijetko kontroverzna i intrigantna ličnost.



Koliko sam uspio da se informišem LaVej je odbacio crne mise kao zastarjeli oblik obrednog praktikovanja i usvojio upravo Kroulijeve magijske rituale.
Mislim da se uticaj koji je Krouli imao na LaVeja ogleda najviše u načinu na koji on tretira probleme individualnosti, morala i volje, a isto tako Krouli je bio nenadmašam poznavalac mistike i okultizma, prema kojima je LV gajio veliku strast.
alselone alselone 21:46 15.05.2011

Re: Od pocetka si ti meni sumnjiv

docsumann
eto kad smo na terenu ezoterije, daleko mi je privlačnije ona teorija o denzitetima, koju smo spominjali kod tebe, i ta neka kosmička "metafizika".

I meni. Posebnu draz u toj prici daje kompleksnost nivoa svesti i inteligencije koji je toliko velikog opsega. Veoma je mastovit pristpu i golica ono najdublje u nama, ne zanima nas na isti nacin sta ce da bude za 100 i za 100,000,000 godina kao sto nas ne zanima nivo svesti jednog prosvecenog sataniste i bica denziteta 5. (Doduse imamo takvo jedno bice na blogu ali ga mnogi (ukljucujuci i mene) ne razumeju)



docsumann

što bi reko Mika Antić - znaš ja sam stvarno sa zvezda, sav sam od svetlosti stvoren

Valjda je Nice rekao ovako nesto - Da bi rodio zvezdu, moras da nosis haos u sebi.
alselone alselone 22:22 15.05.2011

Re: Od pocetka si ti meni sumnjiv

Bojan Budimac
Prva preporuka je moja.

To ti samo misliš


Tako brzo potezes ove preporuke ko da si se, nedajboze, opekao na neku vrelu corbu.
kick68 kick68 23:04 15.05.2011

Re: Od pocetka si ti meni sumnjiv

Nikad mi nije bilo jasno zašto se Krouli povezuje sa satanizmom
Kroulija sam čitao davno još kao student. On zasigurno zaslužuje jedan poseban blog. Rijetko kontroverzna i intrigantna ličnost.

Krouli je jedno vreme bio na celu OTO (Ordo Templi Orientis), masonske organizacije, cije je rituale izmenio (dao im je okultni karakter). Samog sebe je nazivao "Beast" i kazu da je sa njim pocela sva ta prica oko satanizma. Ni meni nije bas jasno koliko je zaista "kriv" za to.
Mozda je odgovor u duhu vremena kada su sva ta ezotericna (ezoterijska?) ucenja i udruzenja (teozofska-Blavacka i antropozofska-Stajner) bila pomalo sumnjiva kao jereticka.
Gde je djavo, tu su i vestice: Malleus Maleficarum, Wicca ;bice valjda jedan dobar blog o njima:)
M.Menson o Kosovu:
docsumann docsumann 15:58 16.05.2011

Re: Od pocetka si ti meni sumnjiv

Mozda je odgovor u duhu vremena kada su sva ta ezotericna (ezoterijska?) ucenja i udruzenja (teozofska-Blavacka i antropozofska-Stajner) bila pomalo sumnjiva kao jereticka.


Blavacka se danas, u ezoterijskim krugovima, a i šire, smatra za popriličnu prevarantkinju, dok se Krouli i dalje dobro kotira i vrlo uvažava.

Malleus Maleficarum, Wicca


čini mi se da je ranije već bilo priča o vješticama na blog b92, ali ne mogu da se zakunem ... tako mi jarčeve glave

kick68 kick68 21:48 16.05.2011

Re: goatee

tako mi jarčeve glave
I brade!
wukadin wukadin 10:46 17.05.2011

Re: Od pocetka si ti meni sumnjiv

preko ovog naseg lokalnog sataniste


wukadin wukadin 10:52 17.05.2011

Re: Od pocetka si ti meni sumnjiv

Bojan Budimac
P.S. Pre par godina me je vlasnik Kluba svetskih putnika bacio u vremeplov poklonivši mi Knjigu Zakona (koju sam do tada imao samo u originalu).


Da li te je zaintrigirala poetika masta nastanka. Misir, ako se ne varam.

Mada, meni je nekako u inspiraciji mestom bliži Lavkraft sa svojom "ogavnom zemljom Kema" (ogavna zbog obožavanja ljudsko-životinjskih hibrida i koječega još).

Sad, ne znam da li samo mene ova tema inspiriše na pravu muziku.

docsumann docsumann 15:07 17.05.2011

Re: Od pocetka si ti meni sumnjiv

Sad, ne znam da li samo mene ova tema inspiriše na pravu muziku.


našao si kod koga ćeš slayer da kačiš

ps. malo latinoameričkih ritmova

yugaya yugaya 21:37 15.05.2011

heh.

čekam u zasedi još od jutros da ti nakačim ovo ()

docsumann docsumann 21:52 15.05.2011

Re: heh.



moja omiljena komentatorka.

inače, ja black metal ne gotivim. death je već ok

ta black metal scena je nevjerovatno jaka u skandinavskim zemljama , naročito u Norveškoj. tamo je pokret bio toliko jak i radikalan, da su počeli da pale crkve, sve dok nisu spalili neku crkvu iz XVII vijeka koja je bila proglašen za nacionalni spomenik kulture ... e, onda ih je policija malo dovela u red, pa su od tada aktivni samo muzički.
ima o tome dosta više u ovom zanimljivom dokumentarcu ...

background noise background noise 22:17 15.05.2011

Re: heh.

Black metal, death metal, kakva kaljuga
docsumann docsumann 22:21 15.05.2011

Re: heh.

Black metal, death metal, kakva kaljuga


goredeath, deathcore i tako to ...
alselone alselone 22:21 15.05.2011

Re: heh.

background noise
Black metal, death metal, kakva kaljuga


btw, nikad nisam uspevao da se pohvatam sa toliko pravaca muzike a ne pripadam bas onoj generaciji koja je delila na zabavnjake i narodnjake, ipak ih je "u moje vreme" bilo kudikamo vise.
pogotovo danas i pogotovo u elektronskoj muzici, cini mi se da svaki izvodjac ima sopstveni pravac.
docsumann docsumann 22:27 15.05.2011

Re: heh.

alselone
btw, nikad nisam uspevao da se pohvatam sa toliko pravaca muzike a ne pripadam bas onoj generaciji koja je delila na zabavnjake i narodnjake, ipak ih je "u moje vreme" bilo kudikamo vise.
pogotovo danas i pogotovo u elektronskoj muzici, cini mi se da svaki izvodjac ima sopstveni pravac


Ribozom Ribozom 00:25 16.05.2011

Re: heh.

ta black metal scena je nevjerovatno jaka u skandinavskim zemljama , naročito u Norveškoj. tamo je pokret bio toliko jak i radikalan, da su počeli da pale crkve, sve dok nisu spalili neku crkvu iz XVII vijeka koja je bila proglašen za nacionalni spomenik kulture ... e, onda ih je policija malo dovela u red, pa su od tada aktivni samo muzički.
ima o tome dosta više u ovom zanimljivom dokumentarcu ...


Price o BM sceni u Norveskoj su prenaduvane. U Bergenu postoji recimo samo jedno mesto gde se odrzavaju koncerti BM (i to ne svim danima).
Nisam upucen, ali sam se raspitivao za ovaj dokumentarac, o radikalnim satanistickim grupama i niko nije potvrdio pricu iz dokumentarca. Naime, nikad nije neko osudjen zbog paljenja crkava.
Black metal je bio kao neka protivteza religioznim dogmama.
Kasnije su uocili da je to jedan od proizvoda koji se dobro prodaje na istoku (Poljska, Ceska, Iran...), pa su komercijalizovali i BM.
Neko rece za pesmu Francuske na Eurosongu da je pretanciozni kic...
docsumann docsumann 05:11 16.05.2011

Re: heh.

Nisam upucen, ali sam se raspitivao za ovaj dokumentarac, o radikalnim satanistickim grupama i niko nije potvrdio pricu iz dokumentarca. Naime, nikad nije neko osudjen zbog paljenja crkava.


O ovim paljenjima crkava sam se informisao iz više izvora u širem vremenskom periodu. Neki od njih su sa intereneta, a neki štampani.
Jedan od prvih susreta sa tom temom mi je bio intervju sa liderom norveške black metal grupe Satiricon.
Ni on u njemu ne navodi ko je osuđen za ta paljenja, ali objašnjava kako su od paljenja te jedne posebne crkve akcije piolicije prema njima postale mnogo "ozbiljnije" tako da se više nisu usuđivali na dalja piromanstva.

Evo, šta wiki kaže:

Musicians and fans of the Norwegian black metal scene took part in over 50 arsons of Christian churches from 1992 to 1996.[1][11][18] Many of the buildings were hundreds of years old, and widely regarded as important historical landmarks. One of the first and most notable was Norway's Fantoft stave church, which the police believed was destroyed by Varg Vikernes.[18] He was found guilty for the arsons of Holmenkollen Chapel, Skjold Church and Åsane Church in May 1994.[19] To coincide with the release of Mayhem's De Mysteriis Dom Sathanas, Vikernes and Aarseth had plotted to blow up Nidaros Cathedral, which appears on the album cover. Aarseth's murder in August 1993 put an end to this plan and delayed the album's release.[20] The musicians Samoth,[21] Faust,[21] and Jørn Inge Tunsberg[18] were also convicted for church arsons.

Today, opinions differ among black metal musicians over the legitimacy of such actions. Guitarist Infernus and former vocalist Gaahl of the band Gorgoroth have praised the church burnings in interviews, with the latter saying "there should have been more of them, and there will be more of them".[22] However, Necrobutcher and Kjetil Manheim of Mayhem have disapproved of the church burnings, with the latter claiming "It was just people trying to gain acceptance within a strict group (the black metal scene) ... they wanted some sort of approval and status


A o norveškim BHM grupama, pa imaš toliko materijala o njima na internetu.
docsumann docsumann 15:51 16.05.2011

Re: heh.

spisak crkava koje su zapalili ili pokušali da zapale norveški blek metalci:

1992:

May 23: burning of Storetveit Church in Bergen[23]
Jun 6: burning of Fantoft stave church in Bergen[24] – Varg Vikernes is strongly suspected as the culprit, but was not convicted.[24]
Aug 1: burning of Revheim Church in Stavanger[24]
Aug 21: burning of Holmenkollen Chapel in Oslo[23] – Varg Vikernes and Faust were convicted for this.
Sep 1: burning of Ormøya Church in Oslo[23]
Sep 13: burning of Skjold Church in Vindafjord[23] – Varg Vikernes and Samoth were convicted for this.
Oct 3: burning of Hauketo Church in Oslo[23]
Dec 24: burning of Åsane Church in Bergen[1] – Varg Vikernes and Jørn Inge Tunsberg were convicted for this.[1]
Dec 25: burning of a Methodist church in Sarpsborg[1] – a firefighter was killed while fighting this fire.[1]
1993:

Feb 7: burning of Lundby New Church in Gothenburg, Sweden[25]
1994:

Mar 13: burning of a church in Sund[26]
Mar 27: burning of Seegård Church in Snertingdal[26]
May 16: attempted burning of Gol stave church in Buskerud[26]
May 17: attempted burning of Åmodt Chapel in Buskerud[26]
Jun 4: burning of Frogn Church in Drøbak[26]
Jun 19: attempted burning of Heni Church in Gjerdrum[26]
Jul 7: burning of a church in Jeløy[26]
Jul 21: attempted burning of Odda's Church[26]
Aug 13: attempted burning of Loop Chapel in Meldal[26]
Dec 10: attempted burning of Åkra Church[26]
Dec 22: attempted burning of Askim Church[26]
Dec 26: attempted burning of Klemestrud Church[26]
1995:

May 13: burning of Lord Church in Telemark[27]
May 25: burning of Såner Church in Vestby[27]
Jun 14: burning of Moe Church in Sandefjord[27]
Jul 21: attempted burning of a church college in Eidanger[27]
Sep 3: attempted burning of Vågsbygd church college in Oddernes[27]
Nov 3: burning of Innset Church in Rennebu[27]
wukadin wukadin 11:01 17.05.2011

Re: heh.

background noise
Black metal, death metal, kakva kaljuga


Ja to zovem orači po gitarama
bravar92 bravar92 21:47 15.05.2011

bez naslova


Bojim se da cu citanje ostaviti za sutra. Naslov me uplasio, a idem da spiem, pa ne bih da mi se u san uvuce nekakav ljudski lik sa vucjim avatarom :)

To me ipak ne sprecava da mahnem - onako - od srca:)))
st.jepan st.jepan 21:53 15.05.2011

DJAVORODICA



Samo da podsetim - Mia Farrow u "Rozmarinoj bebi" (1968).

Ne mogu da pronadjem ključnu završnu scenu, u kojoj majčinski instinkt nadvladava šok, te Djavorodica prihvata svoje djavolće (snažna poruka filma - majka je majka i kad rodi djavla!)

Jelica Greganović Jelica Greganović 22:10 15.05.2011

Re: Moj omiljeni Satana

je profesor Woland



docsumann docsumann 22:24 15.05.2011

Re: Moj omiljeni Satana

prigodne slike - H.R.Giger

freehand freehand 22:28 15.05.2011

Re: Moj omiljeni Satana

docsumann
prigode slike - H.R.Giger


E Docs, a postoji li neko objašnjenje za ovo falusno ludilo?!
Izbezumljujuće je ovoliko qrčenje i slikarsko qresanje u gotovo svakom vizuelnom predstavljanju Zlog Baje!
docsumann docsumann 22:33 15.05.2011

Re: Moj omiljeni Satana

E Docs, a postoji li neko objašnjenje za ovo falusno ludilo?!


naravno - alien!

Gospodja Klara Gospodja Klara 23:00 15.05.2011

Re: Moj omiljeni Satana

prigodne slike - H.R.Giger


Pre par godina sam bila u njegovom muzeju u Grijeru, interesantno u svakom slučaju. Ali istinska dijaboličnost (ona od koje se naježiš duž kičme) podrazumeva suptilni nagoveštaj, ne mora da ti se iskezi u lice.

Prigodna scena iz filma:

javascript:;
docsumann docsumann 04:51 16.05.2011

Re: Moj omiljeni Satana

Ali istinska dijaboličnost (ona od koje se naježiš duž kičme) podrazumeva suptilni nagoveštaj, ne mora da ti se iskezi u lice.


slažem se u potpunosti
angie01 angie01 09:53 16.05.2011

Re: DJAVORODICA

Ne mogu da pronadjem ključnu završnu scenu



st.jepan st.jepan 10:33 16.05.2011

Re: DJAVORODICA

angie01

Grazie Endji!
Kad u Italiji kreneš u bioskop, obavezno pogledaj stoji li uz naslov filma v.o. ili v.i. (versione originale ili versione italiana)

Scena me opet emotivno razbucala.

Edit:
Znaš kako kažu u mojim (see Google) Mimicama?
U Mimicama kažu "daj dite materi" (prepusti onome koji zna)
mikele9 mikele9 15:12 16.05.2011

Re: Moj omiljeni Satana

je profesor Woland

Ovaj čika ga je stvorio, svaka mu čast!


docsumann docsumann 16:11 16.05.2011

Re: Moj omiljeni Satana

moj omiljeni horor-maštar

wukadin wukadin 11:37 17.05.2011

Re: Moj omiljeni Satana

moj omiljeni takođe
Bili Piton Bili Piton 12:29 18.05.2011

Re: DJAVORODICA

st.jepan


Samo da podsetim - Mia Farrow u "Rozmarinoj bebi" (1968).

Ne mogu da pronadjem ključnu završnu scenu, u kojoj majčinski instinkt nadvladava šok, te Djavorodica prihvata svoje djavolće (snažna poruka filma - majka je majka i kad rodi djavla!)



Zbog te finalne scene film i jeste toliko jak :)

Bili Piton Bili Piton 12:33 18.05.2011

Re: Moj omiljeni Satana

Jelica Greganović
je profesor Woland





Pohvaliću se time da još uvek čuvam negde njegovu crnu vizit kartu (deljena u Puli 1972 godine kao promo materijal za "majstora i margaritu", film te godine bio na festivalu).

Which makes me think - danas kad bi takvo nešto neko pokušao izbio bi skandal, siguran sam.


Bili Piton Bili Piton 12:35 18.05.2011

Re: Moj omiljeni Satana

Gospodja Klara


Prigodna scena iz filma:



Ja mislim da mu je ovo jedna od najboljih uloga...
expolicajac expolicajac 22:08 15.05.2011

Konsultant

Imao sam puno problema da na adekvatan način objasnim operativcima potrebu poznavanja svih oblika eksponiranja religija, kako bi mogli da shvate modus izvršenja krivičnih dela proti života i tela. Šteta što nisam imao kontakt u to vreme sa tobom jer bi verovatno sa puno uspeha mogao da im otvoriš određeni stepen jasnijeg sagledavanja tragova koje smo nalazili na pojedinim mestima izvršenja krivičnih dela ubistva sa elelmentima satanizma. U svakom slučaju dobar tekst sa mogućnostima da se iskoristi i u praktične svrhe kao putokaz za detaljnije sticanje određenih znanja
docsumann docsumann 22:14 15.05.2011

Re: Konsultant

Šteta što nisam imao kontakt u to vreme sa tobom jer bi verovatno sa puno uspeha mogao da im otvoriš određeni stepen jasnijeg sagledavanja tragova koje smo nalazili na pojedinim mestima izvršenja krivičnih dela ubistva sa elelmentima satanizma


baš zato nisam ni htio da se dotičem tih radikalnih satanističkih grupa, koje bukvalno slave zlo kao vrhovnu silu. o tome stvarno nemam šta da kažem, sem da su u pitanju teža patološka zastranjivanja ...
master.dragi master.dragi 11:28 16.05.2011

Re: Konsultant

baš zato nisam ni htio da se dotičem tih radikalnih satanističkih grupa, koje bukvalno slave zlo kao vrhovnu silu. o tome stvarno nemam šta da kažem, sem da su u pitanju teža patološka zastranjivanja ...

da, dobro je sto si se dotakao samo ovog bejbi satanizma, on je bas kjut...
Hansel Hansel 13:17 16.05.2011

Re: Konsultant

da, dobro je sto si se dotakao samo ovog bejbi satanizma, on je bas kjut...



Sve češće mislim da ljudi u stvari nisu jedna vrsta. Ne znam koja bi biološka razlika u genima za ovo razdvajanje bila ključna, ali razlike u konceptima su drastiĆne (možda prisustvujemo zapravo cepanju vrste na dve ili više grana). I da je jedini način da svi budu srećni (svako na svoj način) nekakvo fizičko razdvajanje, kad bi bilo moguće, uz apsolutno pravilo o nenapadanju, kad bi to bilo moguće. Da svi politički, društveni, religijski, nereligijski i antireligijski pravci... objave svoje programe, sliku države kakvu hoće, pa da se raselimo po kontinentima i da svako kome se ne sviđa njegova država može da ode kad hoće u koju god hoće. Pa ovi što 'oće da lušaju Karleušu, nek' je slušaju do besvesti, ovi što kažu samo "ne čni zlo MALOJ deci" neka svoju decu odgajaju u takvom društvu, ovi što 'će da se makljaju po utakmicama - samo neka izvole... valjda bi postojao neki kutak i gde bi se moglo mirno živeti...

Eto, to je "moja" utopija...
freehand freehand 13:36 16.05.2011

Re: Konsultant

Hansel
da, dobro je sto si se dotakao samo ovog bejbi satanizma, on je bas kjut...



Sve češće mislim da ljudi u stvari nisu jedna vrsta. Ne znam koja bi biološka razlika u genima za ovo razdvajanje bila ključna, ali razlike u konceptima su drastiĆne (možda prisustvujemo zapravo cepanju vrste na dve ili više grana). I da je jedini način da svi budu srećni (svako na svoj način) nekakvo fizičko razdvajanje, kad bi bilo moguće, uz apsolutno pravilo o nenapadanju, kad bi to bilo moguće. Da svi politički, društveni, religijski, nereligijski i antireligijski pravci... objave svoje programe, sliku države kakvu hoće, pa da se raselimo po kontinentima i da svako kome se ne sviđa njegova država može da ode kad hoće u koju god hoće. Pa ovi što 'oće da lušaju Karleušu, nek' je slušaju do besvesti, ovi što kažu samo "ne čni zlo MALOJ deci" neka svoju decu odgajaju u takvom društvu, ovi što 'će da se makljaju po utakmicama - samo neka izvole... valjda bi postojao neki kutak i gde bi se moglo mirno živeti...

Eto, to je "moja" utopija...

To je Svedenborgova utopija.
Hansel Hansel 13:58 16.05.2011

Re: Konsultant

Mea culpa, nisam dovoljno obrazovan... Ali, izgleda da veliki umovi zaista slično misle! (normalno da se zezam, mada mi se često dešava "otkrivanje tople vode" ; misliš na Emanuela, koga nalazim na WP?)
freehand freehand 14:33 16.05.2011

Re: Konsultant

Hansel
Mea culpa, nisam dovoljno obrazovan... Ali, izgleda da veliki umovi zaista slično misle! (normalno da se zezam, mada mi se često dešava "otkrivanje tople vode" ; misliš na Emanuela, koga nalazim na WP?)

Tog, pisao o Raju i Paklu kao očevidac.
Da je za zle ljude Raj - Pakao, i obratno. I da svako svojim životom zaslužuje mesto u onome posle.
Dakle, nema nagrade i kazne, samo priroda i izbor.
docsumann docsumann 15:03 16.05.2011

Re: Konsultant

ovi što kažu samo "ne čni zlo MALOJ deci" neka svoju decu odgajaju u takvom društvu


ok, ok, dakle LaVeyova kćer, osobno ...



ps. i Nikolas je tu u jednoj interesantnoj ( i nadasve veoma kulturnoj ) debati sa hrišćanskim apologetom i TV pričerom
Hansel Hansel 15:06 16.05.2011

Re: Konsultant

freehand
Tog, pisao o Raju i Paklu kao očevidac.
Da je za zle ljude Raj - Pakao, i obratno. I da svako svojim životom zaslužuje mesto u onome posle.
Dakle, nema nagrade i kazne, samo priroda i izbor.

Ček', a dobrima sledi pakao? Ili je, dobrima raj-raj, a ne-dobrima pakao, pa i oni bivaju nagrađeni, ali paklom?! Kazne, znači, nema?

Dobro, šalim se ovim pojednostavljivanjima, ali ako je to u suštini to, onda je živimo evolucije svojih svesti ka jednom ili drugom idealu? Do konačnog obračuna? A kad bi bila tačna ona predstava da jedno bez drugog ne postoji, da li bi se u toj anihilaciji stvorilo nešto novo (eto nam ga novi Big Bang?) ili je glavni cilj da jedan princip bude pod kontrolom drugog?
razmisljam razmisljam 18:46 16.05.2011

Re: Konsultant

Hansel

Sve češće mislim da ljudi u stvari nisu jedna vrsta. Ne znam koja bi biološka razlika u genima za ovo razdvajanje bila ključna, ali razlike u konceptima su drastiĆne (možda prisustvujemo zapravo cepanju vrste na dve ili više grana). I da je jedini način da svi budu srećni (svako na svoj način) nekakvo fizičko razdvajanje, kad bi bilo moguće, uz apsolutno pravilo o nenapadanju, kad bi to bilo moguće. Da svi politički, društveni, religijski, nereligijski i antireligijski pravci... objave svoje programe, sliku države kakvu hoće, pa da se raselimo po kontinentima i da svako kome se ne sviđa njegova država može da ode kad hoće u koju god hoće. Pa ovi što 'oće da lušaju Karleušu, nek' je slušaju do besvesti, ovi što kažu samo "ne čni zlo MALOJ deci" neka svoju decu odgajaju u takvom društvu, ovi što 'će da se makljaju po utakmicama - samo neka izvole... valjda bi postojao neki kutak i gde bi se moglo mirno živeti...

Eto, to je "moja" utopija...


А шта ако се испостави да је сва прича која ти се допала и због које си решио да се преместиш на парченце планете које ти по свему одговара само уобичајена предизборна политичка превара?
Hansel Hansel 21:19 16.05.2011

Re: Konsultant

Е, па не играмо се тако, утопија је утопија по томе што је идеална!

У "мојој" утопији (која је ипак замишљена за ове димензије постојања, а не оностране, мада је вероватно једино тамо могућа ) има се и право на (индивидуално) предомишљање, а концепт нема права нико да мења, осим ако се не сложи већина! Они који се не слажу, имају право на отцепљење!
zoja444 zoja444 21:28 16.05.2011

Re: Konsultant

Hansel
Е, па не играмо се тако, утопија је утопија по томе што је идеална! У "мојој" утопији (која је ипак замишљена за ове димензије постојања, а не оностране, мада је вероватно једино тамо могућа ) има се и право на (индивидуално) предомишљање, а концепт нема права нико да мења, осим ако се не сложи већина! Они који се не слажу, имају право на отцепљење!


vic:

uhvatio narkoman zlatnu ribicu i ona ga pita koje 3 zelje da mu ispuni.

- prebaci sve Kineze iz Kine u Indiju.

ona to ucini.

- sada prebaci sve Indijce iz Indije u Kinu

ona to ucini.

- sada vrati sve Kineze iz Indije u Kinu i sve Indijce iz Kine u Indiju.

pna to ucini i upita ga:

- kakve su ti ovo zelje? sve je isto kao na pocetku.

on joj odgovori:

- zezanje, brate, ludilo.

docsumann docsumann 21:40 16.05.2011

Re: Konsultant

Е, па не играмо се тако, утопија је утопија по томе што је идеална!


idealna antiutopija ( na principu matematičkih zakona )

razmisljam razmisljam 21:44 16.05.2011

Re: Konsultant

Hansel
Е, па не играмо се тако, утопија је утопија по томе што је идеална!

У "мојој" утопији (која је ипак замишљена за ове димензије постојања, а не оностране, мада је вероватно једино тамо могућа ) има се и право на (индивидуално) предомишљање, а концепт нема права нико да мења, осим ако се не сложи већина! Они који се не слажу, имају право на отцепљење!


Лепо, баш, али - чиста утопија.
Hansel Hansel 00:34 17.05.2011

Re: Konsultant

zoja444
on joj odgovori:- zezanje, brate, ludilo.



Срђа Анђелић и Мишко Билбија беше, водили неки контакт програм '98-9. (како се то беше звало - ето, то је потпуно непокривено подручје на Фрихендовом блогу о радију остало... "Украдена лица - Face off"?) који је ишао у АНЕМ мрежу, па питали нешто слушаоце како би решили проблем Косова. Јавио се неко из Чачка и предложио да, пошто Албанци толико воле Косово, да се сви Срби оданде иселе у Србију. Али, пошто Албанци много воле да буду тамо где су Срби, они ће онда хтети да с Косова дођу у Србију. Тако ће отићи с Косова, а Срби ће онда моћи на миру да се врате! Питали су онда човека - па, добро, зашто увек такве идеје имате баш ви из Чачка? (Ја нисам из Чачка! )

Порука за Фрихенда: Није баш да нема концепта казне код Сведенборга (исправљено) - не директне казне, као некавог спољашњег кажњавања - пише да су неки, да поједноставимо - лицемери, хтели да се покају, али доцкан...
freehand freehand 00:53 17.05.2011

Re: Konsultant

1. Svedenborg
2. Licimuri

Hansel Hansel 10:04 17.05.2011

Re: Konsultant

Ko zna kako, ovde se bio iskopirao moj prethodni post... a ja napisao Frihendu da sam pogrešio jer mi se noćas zavrtelo malo u glavi posle trosatnog čitanja Svedenborgove knjige u PDF-u, pa je postao bio - Sodenberg!

A napisah i da sam malo bolje rekonstruisao onaj čačanski predlog - trebalo je, u stvari, da pustimo Albance i iz Albanije i s Kosova da se nasele u Srbiji (i na Kosovu), a mi odemo u ispražnejnu Albaniju, pa posle da se vrati svako na svoje - s pomenutom motivacijom.
zoja444 zoja444 12:12 17.05.2011

Re: Konsultant

Hansel


Hansel Hansel 18:21 17.05.2011

Re: Konsultant

И од мене:



freehand freehand 22:13 15.05.2011

Princ tame

je Voland koji je pravio balove u Noći punog meseca, ili Valpurgijskoj noći, i uvek u novom gradu i sa novom Margaritom.

- Deo sam one sile koja večito stremi zlu, a večito tvori dobro. - kaže Mefisto u Geteovom Faustu.

Zlo je u čoveku, a čovek baš ne ljubi slobodu ni pravo izbora. Te je Isus preveliki rizik preuzeo dajući ljudima bezrezervnu ljubav i poverenje.
A Satana je tu da napravi ravnotežu između dobra i zla,
Bez tame nema ni svetla, kaže Voland, u potpunoj se svetlosti sve gubi.
Tako kažu i Bulgakov i Dostojevski.
Zato treba čitati Bulgakova, a ne Docsumana.
A ovi bezveznjaci raspućinovskog tipa koji se (kao i Krouli, btw) bogate na ludilu i kaligulijanskoj raskalašnosti savremene korporacijske buržoazije... heh, njima će se Cerski nane nanine!



Eventualno - ako bi se pojavilo štivo potpisano od Velikog Orakla ili Tri sedmice Bezdomnog...

P.S. Idi Jelice, gora si od Behemota!
docsumann docsumann 22:19 15.05.2011

Re: Princ tame

Zato treba čitati Bulgakova, a ne Docsumana.


docsumann čita Bulgakova, a tebi evo mog omiljenog sataniste ...

freehand freehand 22:24 15.05.2011

Re: Princ tame

docsumann
Zato treba čitati Bulgakova, a ne Docsumana.


docsumann čita Bulgakova, a tebi evo mog omiljenog sataniste ...


Znao sam ja da nije Njegoš baš cijelu policu zauzeo!
Gospodja Klara Gospodja Klara 22:32 15.05.2011

Re: Princ tame

je Voland koji je pravio balove u Noći punog meseca, ili Valpurgijskoj noći, i uvek u novom gradu i sa novom Margaritom.


Danas 120 godina od rođenja M.A. Bulgakova.
docsumann docsumann 22:36 15.05.2011

Re: Princ tame

Znao sam ja da nije Njegoš baš cijelu policu zauzeo!


ofkors, drugu polovinu čine dijela kralja Nikole
mirelarado mirelarado 22:37 15.05.2011

Re: Princ tame

docsumann čita Bulgakova


Ако те занима карикатуралан приказ данашњих сатанистичких секти, моја је препорука да прочиташ ово.

Секта из романа слуша и одећом подражава ову групу:

docsumann docsumann 22:40 15.05.2011

Re: Princ tame

Секта из романа слуша и одећом подражава ову групу:


eh, slayer, pa to je lektira

ps. knjiga izgleda žešće zanimljiva
freehand freehand 22:41 15.05.2011

Re: Princ tame

docsumann
Znao sam ja da nije Njegoš baš cijelu policu zauzeo!


ofkors, drugu polovinu čine djela kralja Nikole

El imaš i onu sa fotografijama?

Krlaj Nikola za strugom;
Kralj Nikola i pudlice;
Kralj Nikola u foto laboratoriji;
Kralj Nikola na Žutoj gredi...

To mora svaka kuća da ima, obvezatno!
docsumann docsumann 22:44 15.05.2011

Re: Princ tame

Krlaj Nikola za strugom;
Kralj Nikola i pudlice;
Kralj Nikola u foto laboratoriji;
Kralj Nikola na Žutoj gredi...


Kralj Nikola na motoru
obilazi Crnu Goru ...
mariopan mariopan 22:45 15.05.2011

Re: Princ tame

Zato treba čitati Bulgakova, a ne Docsumana.


Idi Jelice, gora si od Behemota!

fantomatsicna fantomatsicna 23:39 15.05.2011

Re: Princ tame

Ako vas gost u vašem brlogu ometa, odnosite se prema njemu okrutno i bez milosti.


Eto stigao Satan i do Interneta
Kazezoze Kazezoze 09:51 16.05.2011

Re: Princ tame

Profesor Voland i crna magija

Hansel Hansel 14:41 16.05.2011

Re: Princ tame

freehand
Deo sam one sile koja večito stremi zlu, a večito tvori dobro. - kaže Mefisto u Geteovom Faustu.Zlo je u čoveku, a čovek baš ne ljubi slobodu ni pravo izbora. Te je Isus preveliki rizik preuzeo dajući ljudima bezrezervnu ljubav i poverenje.A Satana je tu da napravi ravnotežu između dobra i zla, Bez tame nema ni svetla, kaže Voland, u potpunoj se svetlosti sve gubi.Tako kažu i Bulgakov i Dostojevski.

To "ja čest sam sile te..." ja vidim kao obmanu (ili zabludu), jer koja to sila (ako uopšte ostanemo u ovim kategorijama) onda stvara zlo? Da nije možda dobro, po onoj o popločanosti puta dobrim namerama? (EDIT: Uostalom, znaš za onu da je najveći uspeh Satane u tome da je ubedio ljude da ne postoji? To mi je negde na tragu ovoga...)

Hajde prvo da definišemo šta je zlo a šta dobro, pa onda da pričamo dalje. Da li su to isključivo subjektivni pojmovi, ili mogu biti i objektivni? Da li tu uopšte važe metafore tipa svetlo-tama - u prirodi je i tama dobra, ni u tami se ne vidi kao ni u zaslepljujućoj svetlosti.

Pričala nekad Vesna Krmpotić o nekom indijskom učenju po kome se na Zemlji smenjuju epohe s različitim "udelima" jednog ili drugog principa. Po njima, živimo u vreme u koem je odnos 1/4 svetla i 3/4 tame...

EDIT: No, pomišljam sada na koncept praiskonskog raja - pa njegova poenta je i bila u - neznanju, nepostojanju kontrasta i negacije postojanja - "jedino" su se morala poštovati neka pravila. Nemaš apsolutnu slobodu, ali imaš sve što ti je realno potrebno da ne bi patio. Ako pod patnjom ne podrazumevaš svrabež radoznalosti...
docsumann docsumann 15:44 16.05.2011

Re: Princ tame

Hansel
Hajde prvo da definišemo šta je zlo a šta dobro, pa onda da pričamo dalje. Da li su to isključivo subjektivni pojmovi, ili mogu biti i objektivni? Da li tu uopšte važe metafore tipa svetlo-tama - u prirodi je i tama dobra, ni u tami se ne vidi kao ni u zaslepljujućoj svetlosti.


Objektivno se samo može razlučiti šta je jedan, a šta drugi princip djelovanja. Njihova vrjednosna komparacija je vrlo nezahvalna stvar. Altruizam, solidarnost, čojstvo, poštenje, mogu biti pojmovi koji definišu princip dobra, ali sam taj princip ne može biti dobar sam po sebi, tj. ne može biti autoreferentan.
Naslov posta upravo sugeriše da mi nemamo definitivnu predstavu o tome šta je to prava ljudska priroda. Satanisti, pak imaju, oni tvrde da je prava ljudska priroda - priroda najmoćnijeg predatora u PRIRODI, a mi smo dužni da sljedimo upravo te prirodne nagone, a ne da ih sputavamo.
Hrišćani, naravno, imaju sasvim drugačiju sliku čitave te stvari.

Interesantno, da ovaj svijet izgleda upravo kao da je satanizam , a ne hrišćanstvo predstavljao dominantnu kulturnu tradiciju na kojoj je izgrađivano i razvijano ljudsko društvo.
Profit, moć, sila, nemilosrđe, brutalni egoizam, hipertrofirani hedonizam - paa, možda je formalni satanizam stvarno suvišan modernom čovjeku.
Hansel Hansel 17:19 16.05.2011

Re: Princ tame

Ljudska priroda je kompleksna i, kao što sam već iznad napisao, nije univerzalna za sve ljude, tj. nemaju svi ljudi istu prirodu. Ili: možda imaju i srodne prirode, ali okolnosti, vaspitanje (uz urođenu sklonost) utiču na dominaciju jedne ili druge (ako pojednostavljeno govorimo samo o dve), vrlo često i obe istovremeno, koje egzistiraju ili istovremeno, katkad i na smenu.

Jedan od osnovnih sukoba u čoveku je sukob između nagona i civilizovanosti, između animalnog i duhovnog. Sukob između religija i sataniz(a)ma može se videti kao sukob koncepata razvoja ljudske svesti. A to je onda i sukob za dominaciju i, možda, konačnu pobedu jednog od principa. Ovakav satanizam kakvog si nam prezentovao (a možda i oni hardcore), čini mi se, u korenu imaju i egzistencijalni strah - to je verovanje koje takođe imamo prilike da svakodnevno vidimo i čujemo - ako nisi lovac, bićeš lovina. Zaista si, po meni, u pravu u poslednjem pasusu - kao da hrišćanska poruka nije stigla do ljudi, a dobrim delom nije stigla zbog onoga što bismo nazvali licemerjem njenih prenosioca (ako mi možemo da o tome zaključujemo). Šta bi bilo da nije bilo te poruke, pitam se, da li je zapravo ona protivteža bestijalnosti (a ne obrnuto, kako freehand gore napisa), ili je pak ona povećala unutrašnji razdor u ljudima koji nisu mogli da se izbore sa svojom dvojnom prirodom? Da parafraziram Junga na kraju - "Zlo se čini iz dela, ne iz celine". Dakle, integrisana, neoštećena jedinka, koja ne negira delove svog bića, neće učiniti zlo. Ostaje pitanje mogu li primarni delovi da evoluiraju ili se samo mogu razviti moći za njihovu kontrolu. Neuroanatomija i neurofiziologija bi rekle, koliko ih ja poznajem, da je evolucija zapravo razvoj kontrole, mada ja verujem, a kažu da ima i dokaza, da je moguća i prva varijanta. Tu govorimo o čisto biološkom nivou, da ne ulazimo sada u raspravu o poreklu psihičkog života... neke paralele i međuzavisnost s biološkom osnovom sigurno postoje.
docsumann docsumann 17:45 16.05.2011

Re: Princ tame

Ovakav satanizam kakvog si nam prezentovao (a možda i oni hardcore), čini mi se, u korenu imaju i egzistencijalni strah - to je verovanej koje takođe imamo prilike da vidimo i čujemo - ako nisi lovac, bićeš lovina.


hmm, recimo da se isti strah ( samo drukčije uslovljen ) javlja i kod hrišćana - strah od smrti, od prolaznosti i apsurdnosti samog postojanja, te da se složimo da indukovani strahovi u mnogome određuju naš svjetonazor.

Da parafraziram Junga na kraju - "Zlo se čini iz dela, ne iz celine". Dakle, integrisana, neoštećena jedinka, koja ne negira druge delove svog bića, neće učiniti zlo.


pitanje je da li ovi "pacifikovani" satanisti uopšte čine zlo svojim djelovanjem. ok, ja sam se već ogradio sumnjom u njihovu iskrnost glede onoga što propovjedaju.
ne vidim da bi ih ovakve za kakvim se izdaju trebalo apriori satanizovati ( ).
Hansel Hansel 19:32 16.05.2011

Re: Princ tame

Pričao sam o zlu kao pojmu, ne satanizujem ih (dobra fora ), ali nekako ne bih bio radoznao da vidim šta je posteriori...

Što se straha tiče - možemo da dođemo i do ovog zaključka: stavljati sebe u poziciju lovca da se ne bi bilo lovina, takođe ima za cilj prevazilaženje straha od smrti, zar ne?
wukadin wukadin 13:19 17.05.2011

Re: Princ tame

Satanisti, pak imaju, oni tvrde da je prava ljudska priroda - priroda najmoćnijeg predatora u PRIRODI, a mi smo dužni da sljedimo upravo te prirodne nagone, a ne da ih sputavamo. Hrišćani, naravno, imaju sasvim drugačiju sliku čitave te stvari.



Prema hrišćanima je svet "dat čoveku na korist". Recimo, hrišćani tako objašnjavaju svoje uverenje da je biti vegetarijanac besmisleno.
Iz toga zaključujemo da su oba učenja (jednako?) antropocentrična. Možda htišćansko čak više, stvar tumačenja. Slično veži i za veći deo naučnog pogleda na svet. Sad naravno postoji neka moda ekologističke svesti, no i to je opet neko zadovoljavanje ličnih potreba. Ono da se samom sebi bude "fensi, seksi & kul", što bi rek'o Teofil.

docsumann docsumann 15:24 17.05.2011

Re: Princ tame

wukadin

Prema hrišćanima je svet "dat čoveku na korist". Recimo, hrišćani tako objašnjavaju svoje uverenje da je biti vegetarijanac besmisleno.
Iz toga zaključujemo da su oba učenja (jednako?) antropocentrična. Možda htišćansko čak više, stvar tumačenja. Slično veži i za veći deo naučnog pogleda na svet. Sad naravno postoji neka moda ekologističke svesti, no i to je opet neko zadovoljavanje ličnih potreba. Ono da se samom sebi bude "fensi, seksi & kul", što bi rek'o Teofil.



postojale su i hrišćanske sekte kao pavlinci npr. koje su u potpunosti odbacivale konzumiranje mesa.

ekologična svijest ne može da škodi čak ni kad je foliranje
vishnja92 vishnja92 21:05 17.05.2011

Re: Princ tame

Iz toga zaključujemo da su oba učenja (jednako?) antropocentrična.

hriscanstvo jeste ekstremno antropocentricno, te su stoga i sve reakcije na njega iste takve. nisu to "dva ucenja" vec samo iskrivljena ogledala i lose kopije -
- i eto sta je uradilo tek par eksera i jedna budjava oplata skucana unakrst, sa covekom okacenim ispod: da se smisao tako bedno svede na trpljenje ili netrpljenje... epajbga.

oprost, razumevanje i krotkost nisu cilj i sredstvo nego tek malo pocetno samostanje, otpr kao odsustvo samosvesti. a dogme mogu da se igraju sa svim tim stvarima kao crv koji bunari po povrsini mermera, ali ne dalje. dogme su i tako smejurija.

(end of trol)

(ovo ostalo nista ne razumem)
wukadin wukadin 07:32 18.05.2011

Re: Princ tame

ekologična svijest ne može da škodi čak ni kad je foliranje


Sama po sebi ne, ako je takav "foliranat" primenjuje na sebi.
Međutim kad neko (Al Gor) želi da ograniči globalni rast (ali pre svega rast NR Kine) i da prodaje nekakve vaučere (kome idu pare?) te da tako zadovolji neku svoju "agendu" (Kina mož' da postane samostalna, a i oni brate desničari po amerikama mnogo smaraju), a pri tome nema ni kompetencije (po struci pravnik), ali ima Nobela (kao i Ahtisari) onda nije čudo kako prolazi Hopenhagen i da čak "crni princ" Obama tamo igra ulogu epizodiste.
Ali to nije ovde tema

nisu to "dva ucenja" vec samo iskrivljena ogledala i lose kopije


Original je u Egiptu.
Gle čuda da su tamo inspirisani mnogi, od Mozesa do Krolija
Lično ne mogu da procenim "dobrotu" originala. A impresivnost ne sporim.
dali76 dali76 00:19 16.05.2011

Nicea svojataju mnogi,pogresno?

Prije svega veliki pozdrav I cestitka na autorskoj opciji posto me nije bilo ovih nedelja.

Naravno Nice je poznat po svojoj izjavi bog je mrtav ili sto je sebe predstavljao kao antirhista ali njegova filozofija je ipak bila mnogo drugacije od one koja se cita sa povrsine.
Nek njegove misle jednostavno ne idu sa teorijom satanizma.

Uknjizi beyond good and evil (poglavlje peto sekcija 199)Nice prvi put spominje moral krda jasno naglasavajuci da se radi o animalistickom moralu drustva.
Happiness je najvisi cilj ovakvog drustva, upozorava Nice, materijalni nagoni su uzviseni umjesto duhovnih.
Usekciji 58(poglavjlje 3) Nice optuzuje ateiste koji sebe smatraju vrednijim od religioznih ljudi.
On upozorava da njihov poriv za materijalnim dobrima zbog koga im je najbitniji biznis ih upravo cini jos gorim od tih religioznih ljudi .
Njihov zivot postaje brz, bucan, oni su zauzeti sa svojim poslovima I samo ih zanimaaju njihove animalisticke potrebe.

docsumann docsumann 05:02 16.05.2011

Re: Nicea svojataju mnogi,pogresno?

Da, ali takođe, Niče je znao da bude kontradiktoran u iznošenju svojih ideja, često nedorečen i uopšte je svoja gledišta pisao na način koji više poetski nego striktno filozofski. Zato su ga i mnogi svojatali, jer su u njegovom opusu uvijek prilazili parcijalno, uzimajući i citirajući one djelove koji im odgovaraju.

spadalo92 spadalo92 06:54 16.05.2011

Re: Nicea svojataju mnogi,pogresno?

Zato su ga i mnogi svojatali



Čika Hica na primer.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 07:17 16.05.2011

Re: Nicea svojataju mnogi,pogresno?

Čika Hica na primer.


hica zbog niceove sestre, koja mu je blasfemicno menjala tekstove (a hitleru poklonila i niceov stap i sesir), a brat je nazivao glupom guskom.

nema veze nice s hitlerom.
wukadin wukadin 13:21 17.05.2011

Re: Nicea svojataju mnogi,pogresno?

Nicea svojataju mnogi,pogresno?


Stvarno je prosto neverovatno kako će se i neki levičari i neki desničari pozivati na Ničea. Jedni uzimaju borbu protiv "univerzalnih" autoriteta, drugi ono shvatanje da jači pobeđuje...
eli.lacrosse eli.lacrosse 07:27 16.05.2011

Francis Dashwood

Dobro jutro.

Da li ti je poznata ova priča – Hell-fire Caves, Hell-fire Club, Francis Dashwood…?
docsumann docsumann 16:09 16.05.2011

Re: Francis Dashwood

Da li ti je poznata ova priča – Hell-fire Caves, Hell-fire Club, Francis Dashwood…?


Usput naletih na ponešto od ovoga, ali mi je znanje o Francisu i dalje više nego površno. Ako imaš strpljenja i volje slobodno napravi i okači mali sažetak, kao skraćeni vodič za nas lenjije blogere.
Čini mi se da sam pri pretrčavanju po navedenim e-stranicama naletio i na čuvenog lorda Sendwich-a u tom društvu.
eli.lacrosse eli.lacrosse 06:33 17.05.2011

Re: Francis Dashwood

Ako imaš strpljenja i volje slobodno napravi i okači mali sažetak, kao skraćeni vodič za nas lenjije blogere.

Ne znam ja o tome nešto mnogo. Uglavnom, sve se svodi na epizodu dokumentarne serije Cities of the Underworld koju je prikazivao History. Koliko se sećam Fransisa Dašvuda su opisali kao jednog od najživopisnijih likova svoga vremena. On je u spletu pećina koje su proširene i oblikovane ljudskom rukom, po njegovom nalogu, organizovao sastanke Hell-fire kluba i, nagađa se, satanističke obrede. E sad, TV serija koju pominjem otkriva fenomenalne lokacije, ali priču uvek malo "napumpa" (recimo, nikad se ne kaže da je neka podzemna lokacija otvorena za turiste, ali se uvek naglasi pet puta da nije, i često se kaže da se na nekom mestu možda događalo ovo-ili-ono, što ponekad nema veze sa zdravim razumom, ali oni kažu samo možda), pa je, znajući to, potrebno imati neku ogradu. Ono što je čini se izvesno je da su pećine bile "maketa pakla", da je u njima postojala "reka Stiks", da se centralni deo još uvek zove "Inner Temple"… Česti gosti Dašvudovog "pakla" bili su i Džon Montagju 4. Erl od Sendviča, Vilijam Hogart, Bendžamin Franklin… Danas je "pakao" turistička lokacija, i evo linka koji donosi ponudu i opis.

docsumann docsumann 15:30 17.05.2011

Re: Francis Dashwood

Koliko se sećam Fransisa Dašvuda su opisali kao jednog od najživopisnijih likova svoga vremena.


E sad, TV serija koju pominjem otkriva fenomenalne lokacije, ali priču uvek malo "napumpa" (recimo, nikad se ne kaže da je neka podzemna lokacija otvorena za turiste, ali se uvek naglasi pet puta da nije, i često se kaže da se na nekom mestu možda događalo ovo-ili-ono, što ponekad nema veze sa zdravim razumom, ali oni kažu samo možda), pa je, znajući to, potrebno imati neku ogradu.


Ja sam našao još da su ta okupljanja u Hell-Fire klubu organizovana najviše zbog orgija. Djeca beskućnici su korištena kao seksualni robovi, prostitutke su bile posebno kostimirane da upotpune dijaboličnost atmosfere, a nerjetko su priređivani i incest iventi.
fedor18 fedor18 09:37 16.05.2011

na višem nivou

surf-trash
angie01 angie01 09:47 16.05.2011

,

I think there's more evidence that Zivorad
Mihajlovic-Slavinski from Belgrad did that. He published his first book
in 1973, I think, and he was already mentioning Golden Dawn, Crowley
etc. In 1976 he published his book "Psychonauts of interior worlds",
where he devoted a whole chapter to Crowley, OTO, sex magic etc. In the
same book he wrote extensively about Kenneth Grant also. It is well
known that Oliver Legradic, and his predecessor (I forgot his name),
were members of Slavinski's "Psychotronics Society" and learned about
Crowley from him. It was simply that those people later contacted
Caliphate, became members, and brought OTO to Yugoslavia."
kukusigameni kukusigameni 09:47 16.05.2011

anataS

.utup morbod an is ad narugis itib sezom i ajnajlsimzar nican jovt ,tsket jovt javo adapod es im okaJ
draft.dodger draft.dodger 09:54 16.05.2011

SATANIC PANIC...

docsumann docsumann 16:25 16.05.2011

Re: SATANIC PANIC...

SATANIC PANIC...


ono što sam htio da pitam sve vas je - kako bi ste se osjećali da se u vašem gradu osnuje zvanična podružnica Church of Satan i da se u vaš komšilik naseli prvosveštenik te organizacije? da li bi vas prolazila jeza pri susretu sa njim u liftu, ulici ili haustoru, da li biste instiktivno zaštititnički privukli svoje dijete k sebi u tim trenucima ?

freehand freehand 16:59 16.05.2011

Re: SATANIC PANIC...

kako bi ste se osjećali da se u vašem gradu osnuje zvanična podružnica Church of Satan i da se u vaš komšilik naseli prvosveštenik te organizacije?

Mis'iš - da se vrati iz Rusije u Požarevac?
QQ!
docsumann docsumann 17:12 16.05.2011

Re: SATANIC PANIC...

Mis'iš - da se vrati iz Rusije u Požarevac?
QQ!


e, uz ovo QQ, bi trebalo pridodati dva latinična slova "L" okrenuta naopačke ( ), što bi se skupa čitalo kukulele - !
razmisljam razmisljam 18:42 16.05.2011

Re: SATANIC PANIC...


docsumann

ono što sam htio da pitam sve vas je - kako bi ste se osjećali da se u vašem gradu osnuje zvanična podružnica Church of Satan i da se u vaš komšilik naseli prvosveštenik te organizacije? da li bi vas prolazila jeza pri susretu sa njim u liftu, ulici ili haustoru, da li biste instiktivno zaštititnički privukli svoje dijete k sebi u tim trenucima ?


Хммм... комплексно питање, рекло би се.
Прво сам хтела да одговорим како бих се осећала неугодно и како бих свакако пожурила да пригрлим своју децу и покушам да их заштитим од тог нечег непознатог, а по чувењу злог.
А онда сам помислила да ипак треба да сачекам да се то догоди, да бих, тек прошавши кроз такво искуство, могла нешто без ограде да тврдим.
Мада, опет, предрасуде су чудо, а ја не бежим од тога да сам прилично најежена на сатанисте као такве и да би ми збиља требало невероватно много менталне гимнастике да их схватим, а да је скоро невероватно да бих прихватила њихове ставове.

Kazezoze Kazezoze 19:27 16.05.2011

Re: SATANIC PANIC...

docsumann


ono što sam htio da pitam sve vas je - kako bi ste se osjećali da se u vašem gradu osnuje zvanična podružnica Church of Satan i da se u vaš komšilik naseli prvosveštenik te organizacije? da li bi vas prolazila jeza pri susretu sa njim u liftu, ulici ili haustoru, da li biste instiktivno zaštititnički privukli svoje dijete k sebi u tim trenucima ?

kao prvo ovi su šarlatani i ako si upoznat sa tom činjenicom nema šta da brineš, pustiš ih da se igraju.
mene više brinu skrivene psihopate koji su prisutni svuda oko nas, a najčešće se kriju iza finih radnih mesta, uglađenog spoljašnjeg izgleda i naizgled kulturnog ponašanja. ti ljudi koji iza maske finoće i uglađenosti kriju potpuno otsustvo empatije su zaista oni zbog kojih treba da brinemo. samo pitanje je kako ih prepoznati, a da ne bude već kasno.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana