In memoriam| Na današnji dan| Nostalgija

40 - Poslednja generacija SFRJ

Boris Drenca RSS / 16.05.2011. u 06:29

u51097-77379_sfrj_show.pngNe znam da li je to bilo ovih dana , ali Bob Dilan je svirao na stadionu Galenike u Zemunu , Zvezda je bila na putu da osvoji Kup evropskih šampiona, ja sam još živeo u zabludi da ću kada izađem iz vojske sa kumom na Rodos na mesec dana. Pre nego krenem na fakultet.

Može neko da da kaže da je to bilo mračno, ne demokratsko doba ali nekako se za muške znalo srednja škola , vojska, zezanje, posao/fakultet....porodica deca....

 

 

Slike pre ulaska našeg životnog prostora u terminalnu, umiruću fazu, su ipak vesele. Porodična letovanja na Hvaru, Braču, skijanje na Pohorju (u životu sam se samo jednom skijao na Kopaoniku), švercovanje u vozu od Celja do Beograda (1986. beše), stopiranje do Dubrovnika, usmereno obrazovanje, spavanje na rivi u Rijeci pod onim gajbicama za ribu (smrdelo je, ali je bio hlad) dok se čekao trajekt za Cres...

Bio sam prisutan kada je sa srednje škole u koju sam išao skidala tabla na kojoj je pisalo: „Osnovna organizacija udruženog rada za usmereno srednjoškolsko obrazovanje Moša Pijade". U zelenoj uniformi sam položio zakletvu „socijalističkoj samoupravnoj...Jugoslaviji"... No, da se nešto gadno sprema shvatili smo kada je grupa ljudi koja je činila družinu, skupljena silom regrutacije, počela da se prebrojava po nacionalnosti. Posle rata u Sloveniji znali smo da je kraj planova. Zakucano je onog dana kada su vojnici postrojeni i da su čitana imena regruta iz Slovenije. Koji su izlazili i postrojavali se u drugi stroj. Rečenica „Republika Slovenija više nije deo SFRJ" nekome može zvučati bezveze... nama je delovala kao ona kriška limuna direktno u mozak....

I na ovo me nisu podsetile razne tužne godišnjice koje se pokrivaju u medijima. Prvi put sam dobio dokument na kome piše da mi je broj godina 40. I jedna pesma. Neverovatni Milan je napisao a ljudi moje generacije su napravili svoju verziju. Tako sam se osetio pre 20 godina.

I u tih dvadeset godina bilo je zabluda, tragedija i nadanja. Nade ponovo polako kopne...Zabrinutost za ono što je najvažnije raste. I miriše, baš onako, gadno, na već doživljeno...



Komentari (85)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

uninamama uninamama 06:54 16.05.2011

Predivno!

Skoro da sam se rasplakala... Hvala na prelepom tekstu.
tom tom 07:31 16.05.2011

sve sam više ubedjen

da će to vreme biti poznato u istoriji kao "zlatno doba" jugoslovenskih naroda, koje se više nikada neće ponoviti. Visoka zaposlenost, visok standard, niska zaduženost države, a bogami sam se i slobodno osećao. E, onda su nas ubedjivali da to nije ustvari dobro, i da kad oni dodju, tek tad ima da nam stvarno bude dobro. Nažalost, mi smo naseli na tu priču....
Milan Karagaća Milan Karagaća 08:55 16.05.2011

Re: sve sam više ubedjen

Može neko da da kaže da je to bilo mračno, ne demokratsko doba ali nekako se za muške znalo srednja škola , vojska, zezanje, posao/fakultet....porodica deca...

i kažu neki koji se smatraju malo umnijim to im najviše veruju upravo oni koji nisu završili ni srednju školu, ne idu u vojsku, ne rade i ne pada im na pamet da rade za 250 evra, fakultet,porodica, deca nisu im na umu ali zato najbolje znaju istoriju koju im izvodno serviraju, dobri su navijači i žestoki momci, naša deca koja brane Kosovo na ulicama Beograda, čuvaju pravoslavlje, na stadionima artikulišu političke programe, organizuju ih u razne organizacije, grupe, pokrete počev od 1389., Obraza, Dveri i drugih sa kojima ni SPC nema ništa zajedničko osim stavova koji su im zajednički kao što reče Patrijarh Irinej: da “Nijednu od tih organizacija nije osnovala Crkva. Mi posmatramo njihov rad i priznajemo da tu ima dobrih stavova i pogleda, mada postoje i oni koji predstavljaju njihovo mišljenje. Sve što je dobro, odakle god da dolazi, Crkva će uvek da pozdravi, što ne znači i da podržavamo sva njihova razmišljanja. Ove organizacije nisu postale našom voljom, a javnosti se one predstavljaju time što zastupaju stavove Crkve.”
Ne sećam se da se SPC ikada ogradila od nekih stavova sa kojima se ne slaže.
albicilla albicilla 09:30 16.05.2011

Re: sve sam više ubedjen

na stadionima artikulišu političke programe


ne, vec pogrome... kristalne noci
mikimedic mikimedic 10:17 16.05.2011

Re: sve sam više ubedjen

Ne sećam se da se SPC ikada ogradila od nekih stavova sa kojima se ne slaže.


gde god nadjes zgodno mesto ti crkvu pljucni... sto bas nema nikakve veze sa temom nije mnogo ni bitno.

a o temi nekom drugom prilikom... updated version je ekremova mala pesmica...
dragan7557 dragan7557 10:57 16.05.2011

Re: sve sam više ubedjen

Ne sećam se da se SPC ikada ogradila od nekih stavova sa kojima se ne slaže.

Umesto "crkvi" je to uradio Martin Bormann prilikom imenoovanja za šefa partije 6 juna 1941 instrukcijom Gaulajterima (liderima regija) naređujući buduće odnose između Nacista i Hrišćanstva:

"Nacistički i hrišćanski osnove su nespojive. Hrišćanske crkve postoje zahvaljujući ljudskom neznanju i gluposti. Suprotno tome nacizam se zasniva na naučnoj bazi."

"Kada govorimo o veri u Boga, mi ne mislimo isto kao i naivni hrišćani i njihovi duhovni izrabljivači, na biće poput čoveka, koje se nalazi negde u Svemiru. Snagu, podređenu zakonima prirode koja upravlja bezbrojnim planetama, mi zovemo Bog. Tvrdnja da se ova univerzalna snaga bavi sudbinom svakog individualnog bića, uključujući svaki zemaljski bacil, i da se na nju može uticati preko takozvanih molitvi, i drugim beznačajnim ritualima, nalazi svoju osnovu u velikoj dozi naiviteta i besramnog profesionalnog izrabljivanja."

"Ljudi moraju u što većoj meri biti oslobođei od Crkvi i njihovih instrumenata - sveštenika."

Bormanova namera ( a i svih nacista) je bila uništenje svih crkava.

Citat iz:

William Stevenson

"The Bormann Brotherhood"
Bantam Books Inc. , MCMLXXIII

prevod sa holandskog, moj.


Da SPC nema uopšte nikakavog pojma u čega može da se izrodi:
Mi posmatramo njihov rad i priznajemo da tu ima dobrih stavova i pogleda, mada postoje i oni koji predstavljaju njihovo mišljenje.

je svakako jasnije posle proučavanja misli i dela N. Velimirovića i njegovih stavova u odnosu na naciste. Crkva je uvek uz vlast, bez obzira kako pogubna za narod bila ta ista vlast, za crkvu pa i SPC je to vlast u kojoj sudeluje.

cerski
mishconi mishconi 11:03 16.05.2011

Re: sve sam više ubedjen

Gospodine Karagaća, na ovom prostoru komunisti (titoisti) su 50 godina imali neograničenu vlast. Imali su svoje škole, medije, oblikovali su (indoktrinirali) mase kako su želeli. I onda kada su plodovi sazreli, kada je đavo došao po svoje, desile se devedesete, krivi su vam SPC, monarhija, Draža... Na najodgovornijim funkcijama u vreme ratova na prostoru SFRJ sedeli su sve bivši komunisti (Milošević, Tuđman...), nacionalizam su samo koristili za svoje sebične ciljeve, ali je kostur takvog sistema i takvih kadrova stvoren mnogo ranije.
dragan7557 dragan7557 11:07 16.05.2011

Re: sve sam više ubedjen

gde god nadjes zgodno mesto ti crkvu pljucni... sto bas nema nikakve veze sa temom nije mnogo ni bitno.

Ovo je zlonamerna primedba, jer je SPC bila aktivan učesnik u raspadu SFRJ, u istoj meri kao i Rimo Katolička, pa samim tim ima veze sa temom.

Dok je sledeće:

a o temi nekom drugom prilikom... updated version je ekremova mala pesmica...

veoma nisko, drsko, arogantno i bezobrazno.

Puno uspeha u gledanju intelektuanih update-a poput: V.Brata, Farme i sličnih kulturnih giga dostučnuća.

cerski
kukusigameni kukusigameni 11:11 16.05.2011

Re: sve sam više ubedjen

kada je đavo došao po svoje

Blog o satanizmu je dva teksta ispod, kod docsa-a.
mikimedic mikimedic 11:16 16.05.2011

Re: sve sam više ubedjen

Ovo je zlonamerna primedba


sve moje primedbe na karagacine komentare su uvek zlonamerne.

veoma nisko, drsko, arogantno i bezobrazno.


znam

Puno uspeha u gledanju intelektuanih update-a poput: V.Brata, Farme i sličnih kulturnih giga dostučnuća.

cerski


autodidakta

Milan Karagaća Milan Karagaća 11:19 16.05.2011

Re: sve sam više ubedjen

mikimedic
Ne sećam se da se SPC ikada ogradila od nekih stavova sa kojima se ne slaže.


gde god nadjes zgodno mesto ti crkvu pljucni... sto bas nema nikakve veze sa temom nije mnogo ni bitno.

a o temi nekom drugom prilikom... updated version je ekremova mala pesmica...

a ti se sećaš ili misliš da i ne mora da se ograđuje, da je to OK.
I ja ne pljuckam nego kažem.
dragan7557 dragan7557 11:23 16.05.2011

Re: sve sam više ubedjen

albicilla
na stadionima artikulišu političke programe


ne, vec pogrome... kristalne noci


Nedostaje još samo:
daj autorizaciju pa da se krene u izvršenje.

cerski
mikimedic mikimedic 11:24 16.05.2011

Re: sve sam više ubedjen

a ti se sećaš ili misliš da i ne mora da se ograđuje, da je to OK.


treba - otprilike onoliko koliko se vojska (ministarstvo odbrane pogotovo) ogradjuje od zlocina nato u libiji danas.
Boris Drenca Boris Drenca 11:25 16.05.2011

Re: sve sam više ubedjen

kažu neki koji se smatraju malo umnijim to im najviše veruju upravo oni koji nisu završili ni srednju školu, ne idu u vojsku, ne rade i ne pada im na pamet da rade za 250 evra, fakultet,porodica, deca nisu im na umu ali zato najbolje znaju istoriju koju im izvodno serviraju, dobri su navijači i žestoki momci, naša deca koja brane Kosovo na ulicama Beograda, čuvaju pravoslavlje, na stadionima artikulišu političke programe, organizuju ih u razne organizacije, grupe, pokrete počev od 1389., Obraza, Dveri i drugih sa kojima ni SPC nema ništa zajedničko osim stavova koji su im zajednički kao što reče Patrijarh Irinej: da “Nijednu od tih organizacija nije osnovala Crkva. Mi posmatramo njihov rad i priznajemo da tu ima dobrih stavova i pogleda, mada postoje i oni koji predstavljaju njihovo mišljenje. Sve što je dobro, odakle god da dolazi, Crkva će uvek da pozdravi, što ne znači i da podržavamo sva njihova razmišljanja. Ove organizacije nisu postale našom voljom, a javnosti se one predstavljaju time što zastupaju stavove Crkve.”
Ne sećam se da se SPC ikada ogradila od nekih stavova sa kojima se ne slaže.

Religija kao ne opijum, teška zabluda. kao i u ostalom sve vrste ideologija
Milan Karagaća Milan Karagaća 11:31 16.05.2011

Re: sve sam više ubedjen

na ovom prostoru komunisti (titoisti) su 50 godina imali neograničenu vlast.

Na ovim prostorima su od dolaska starih Slovena na Balkan vladali razni monarhisti i nekomunisti.I nakon oslobođenja od Turaka Srbija je uspostavila monarhiju i kapitalistički sistem, posle ujedinjenja opet je bio nekomunistički režim, a komunističku partiju su zabranili.
E svi oni su krivi što su komunisti bili na vlasti 45 godina, krivi su za sve ono i šta su komunisti radili i šta nam se sada radi.
Vidiš Milošević je hteo da bude Karađorđe ili Car Dušan a Tuđman neki Tomislav, ni jedan nije imao aspiracije da budu ni Ranković, ni Bakarić ni Tito.
Tačno, kostur zla je stvoren u Jugoslaviji pre drugog svetskog rata i tokom njega, a ovi su ga samo prizvali i povampirili.
Da su se svi trudili da reformišu državu i stranku i ostanu i dalje neki reformisani komunisti, sviđalo se nekome ili ne, a ne da se vrate svojim nacionalističkim mitovima iz vremena sukoba i ratova i metodu da se sve rešava ratom a ne dogovorom i razgovorom, drugačije bi sve bilo.
Znači, SFRJ je propala ne zato što su na njenom čelu bili komunisti već što su oni koji su bili na čelu odavno prestali da budu komunisti.
Milan Karagaća Milan Karagaća 11:39 16.05.2011

Re: sve sam više ubedjen

sve moje primedbe na karagacine komentare su uvek zlonamerne.

u nedostatku argumenata, a često i ni takta.
kukusigameni kukusigameni 11:53 16.05.2011

Re: sve sam više ubedjen

Milan Karagaća
Vidiš Milošević je hteo da bude Karađorđe ili Car Dušan a Tuđman neki Tomislav, ni jedan nije imao aspiracije da budu ni Ranković, ni Bakarić ni Tito.

A posto su Karadjordje, Car Dusan i "neki" Tomislav, bili zlocinci par excellence, onda su udarili da ratuju, pljackaju i rasparcavaju Jugoslaviju.
mikimedic mikimedic 12:09 16.05.2011

Re: sve sam više ubedjen

u nedostatku argumenata, a često i ni takta.


argumente uglavnom imam (nemoj sad da trazis citate), a takt kad si ti u pitanju nikad.
dragan7557 dragan7557 12:16 16.05.2011

Re: sve sam više ubedjen


argumente uglavnom imam



Dakle to je ono što nazivaju: apsolutna sigurnost u sebe?

cerski
mikimedic mikimedic 12:23 16.05.2011

Re: sve sam više ubedjen

Dakle to je ono što nazivaju: apsolutna sigurnost u sebe?

cerski


e neka si mi i rekao.

i potpisao.
mishconi mishconi 13:41 16.05.2011

Re: sve sam više ubedjen

E svi oni su krivi što su komunisti bili na vlasti 45 godina, krivi su za sve ono i šta su komunisti radili i šta nam se sada radi.

Naravno da svi imaju određenu odgovornost, ali valjda su najodgovorniji oni koji su direktni iznikli iz tog sistema. To sto su hteli da budu Karađorđe ili Tomislav (mada su suštinski svi sanjali o tome da budu novi Tito, ali to tada nije bilo in) samo je plod njihove bolesne mašte i pokazuje kakav se monstrum rađa kad se na komunistički sistem vrednosti nakalemi nacionalizam.
dragan7557 dragan7557 13:43 16.05.2011

Re: sve sam više ubedjen

"neki" Tomislav,

U pravu si ima dva kralja Tomislava, jedan je skorijeg datuma pod imenom Kralj Tomislav II na koga je mešter Tuđman hteo da liči.

Istoriografija je ovog Hrvatskog Kralja Tomislava II, inače italijanski Vojvoda od Spoleta i Aoste iz dinastije Savojske dosta marginalizovala.

Prof. dr. Hrvoje Matković je napisao monografiju o ovome a Poglavnik Pavelić, kako se vidi iz priloženog bio spreman i da debelo, naravno, tuđim parama plati za ovaj rodoljubivi čin.

cerski
dragan7557 dragan7557 13:48 16.05.2011

Re: sve sam više ubedjen

mikimedic
Dakle to je ono što nazivaju: apsolutna sigurnost u sebe?

cerski


e neka si mi i rekao.

i potpisao.

Na usluzi, molim i drugi put.

cerski
apectator apectator 20:28 16.05.2011

Re: sve sam više ubedjen

mishconi
Gospodine Karagaća, na ovom prostoru komunisti (titoisti) su 50 godina imali neograničenu vlast. Imali su svoje škole, medije, oblikovali su (indoktrinirali) mase kako su želeli.

Pa evo više od dvadeset poslednjih godina je nemaju.Praktično neograničenu vlast već duže od dve decenije drže nacionalisti.I šta je to što je sada po Vama bolje?
dr.wagner dr.wagner 07:46 16.05.2011

Pogled

... jutro

-Nije problem u broju 40 ..., ako mi vjerujete na riječ ...
... ima dana kada je malo teže ujutro ustati ... , ali sve drugo je još OK
(bar do sada ... ,a to znači da imate još bar 5 godina u kojima vas žene primjećuju)

-Osjeća se melankolija u vašem tekstu , istina o takvom vremenu i pišete ,no postoje
ljudi koji misle kako su sada na dobitku ... i da je "ograničenje i sputavanje"
njihovih beskrajnih talenata prestalo kada su skinuli onu ploču sa škole ...

-Jasno ... ima ljudi koji vjeruju i u čudesno ozdravljenje ...

-Srećom , ovi današnji 20-godišnjaci neće imati priliku osjetiti "breme tih
olovnih vremena" i neće živjeti sa spoznajom ... gdje su bili , a gdje su sada

-Misliti će da je ovo normalno ...


Wagner


Hansel Hansel 08:08 16.05.2011

Re: Pogled

Eh, dr Wagner, tim današnjim 20-godišnjacima će možda biti lakše što misle da je ovo normalno, to možda i može biti dobro, ali mene to još više plaši... Ne znam koja je to tačka na sinusoidi (ako je uopšte sinusoida) - ona od koje se još pada, ili posle koje će se rasti?
dr.wagner dr.wagner 08:51 16.05.2011

Re: Pogled

Pozdrav gospodine H

Hansel
Eh, dr Wagner, tim današnjim 20-godišnjacima će možda biti lakše što misle da je ovo normalno, to možda i može biti dobro, ali mene to još više plaši... Ne znam koja je to tačka na sinusoidi (ako je uopšte sinusoida) - ona od koje se još pada, ili posle koje će se rasti?


-Jasno da je mlađima lakše što se ne sjećaju tog vremena ... kaže se :
..."Kad oči ne vide , ... duša ne boli " ...

... a što se tiče točke na sinusoidi .... više mi ovo djeluje kao
"slobodni pad" , a ne kao sinusoida

-Ako je zaista sinusoida , trebati će nam veći ekran na osciloskopu
(sa donje strane)



Wagner

Hansel Hansel 09:59 16.05.2011

Re: Pogled

Pozdrav, dobar dan DRW!

Iako sumorna, nasmejala me Vaša duhovitost (glede sinusoide / slobodnog pada / osciloskopa)!

Komplikovana je ta kriva, možda je pad sa sinusoidama?
dragan7557 dragan7557 10:09 16.05.2011

Re: Pogled

Ne znam koja je to tačka na sinusoidi (ako je uopšte sinusoida) - ona od koje se još pada, ili posle koje će se rasti?

Nema sinusode, pad je konačan.

cerski
Boris Drenca Boris Drenca 11:29 16.05.2011

Re: Pogled


dr.wagner
-Nije problem u broju 40 ..., ako mi vjerujete na riječ ...


Znam da brojke nisu važne...40 je nešto što je okruglo i uklapa se u neke televizijske godišnjice koje se pominju već neko vreme...nisam traumatizovan zbog toga što u lekarskom nalazu piše starost 40 godina
Boris Drenca Boris Drenca 11:42 16.05.2011

Re: Pogled

... ima dana kada je malo teže ujutro ustati ... , ali sve drugo je još OK
(bar do sada ... ,a to znači da imate još bar 5 godina u kojima vas žene primjećuju)


U narednih 5 godina očekujem, lično , mnogo značajnija pomeranja....Važno je da me primećuju žene do kojih je meni stalo , ostalo....nema veze
dr.wagner dr.wagner 12:52 16.05.2011

Re: Pogled

Pozdrav gospodine B

Boris Drenca
.Važno je da me primećuju žene do kojih je meni stalo , ostalo....nema veze



-Zašto ograničavati ..., zašto diskriminirati ... ?

-Danas nam je stalo do jedne .... , a sutra do druge ...
... pa i one bi promjenile ponekad (zapravo često) ...

-Jer ... " .... samo mijena stalna jest "

-Ne vjerujete valjda da smrt jedino "rastavlja" ... pa nemojte , tek
vam je 40 ... ja sam u tim godinama bio još zaljubljen ...
... a nema tome dugo ...



Wagner
Boris Drenca Boris Drenca 13:13 16.05.2011

Re: Pogled

poštovani dr

-Zašto ograničavati ..., zašto diskriminirati ... ?


Zbog toga što imam neku perverznu tajanstvenu karakternu crtu. I ako sam zbog toga diskriminator neka me. Moje lotre i po njima ću se penjati kako ja hoću. Uinat političkoj i rodnoj korektnosti.
fantomas fantomas 14:56 16.05.2011

Re: Pogled

Boris Drenca
Zbog toga što imam neku perverznu tajanstvenu karakternu crtu. I ako sam zbog toga diskriminator neka me. Moje lotre i po njima ću se penjati kako ja hoću. Uinat političkoj i rodnoj korektnosti.


hm... interesantan nacin da se saopsti kako ti zena brani da imas devojku.
Boris Drenca Boris Drenca 21:18 16.05.2011

Re: Pogled

hm... interesantan nacin da se saopsti kako ti zena brani da imas devojku.


To je pravi muškarac kao i onaj koji sa vrata kaže: Jesam li ja rekao da mora da bude tople vode da operem sudove.

abrasax abrasax 21:54 16.05.2011

Re: Pogled

Eh, dr Wagner, tim današnjim 20-godišnjacima će možda biti lakše što misle da je ovo normalno, to možda i može biti dobro, ali mene to još više plaši...


Pozdrav, Henkel, nije me bilo neko vreme pa se nadam da sam dobro shvatila temu:
Mislim da to jeste dobro. 20-godišnjacima je od "ovo normalno", potrebno, neophodno čak, rekla bih, NORMALNO, a OVO će otkrivati kroz ponavljanje, kada za to otkrivanje bude njihovo vreme. Ja im od sveg srca želim da pri tom otkrivanju nemaju strahove koje mi imamo danas.
Hansel Hansel 00:39 17.05.2011

Re: Pogled

Pozdrav, abrasax, ostaje mi samo da se priklonim tom diskretnom optimizmu!
abrasax abrasax 09:30 17.05.2011

Re: Pogled

Drago mi je, Hansel. Kad pogledate, njihova budućnost nije tako daleka!
fantomas fantomas 12:10 17.05.2011

Re: Pogled

Boris Drenca
hm... interesantan nacin da se saopsti kako ti zena brani da imas devojku.


To je pravi muškarac kao i onaj koji sa vrata kaže: Jesam li ja rekao da mora da bude tople vode da operem sudove.



kod pravog muskarca je njegova uvek poslednja.
da, draga.
Spiridon Spiridon 08:17 16.05.2011

..

da li 40 godina predstavljaju jesen zivotne dobi?

moja omiljena sa istog albuma

dr.wagner dr.wagner 08:30 16.05.2011

Re: ..

... jutro

Spiridon
da li 40 godina predstavljaju jesen zivotne dobi


-Da to više nisam čuo ...


-Najbolje tek dolazi ... ... kažu ovi što imaju 80


Wagner
stefan.hauzer stefan.hauzer 10:17 16.05.2011

Re: ..

moja omiljena sa istog albuma


skroz, apsolutno me je odusevio dado s' tom obradom - fantasticno je!
Spiridon Spiridon 10:32 16.05.2011

Re: ..

-Da to više nisam čuo ...


izvini, zaneo sam se

kad me ovaj Boris bacio u bedak, čačka mečku =))
Spiridon Spiridon 10:35 16.05.2011

Re: ..

stefan.hauzer
moja omiljena sa istog albuma


skroz, apsolutno me je odusevio dado s' tom obradom - fantasticno je!



Anestezija - Miško Plavi, Feđa Franklin i Slobodan Trkulja je najtuznija pesma ikada odsvirana.

a i ova je prelepa:



stefan.hauzer stefan.hauzer 11:08 16.05.2011

Re: ..

hehh, to me je podsetilo da ce krajem maja biti - mikser.

muzicki deo festivala ce biti posvecen novom valu,zaista zanimljiv muzicki deo,pogotovo sto ce darkwoodi svirati svoj prvi album 'paramparcad':

divnan divnan 11:43 16.05.2011

Re: ..

dr.wagner
... jutro

Spiridon
da li 40 godina predstavljaju jesen zivotne dobi


-Da to više nisam čuo ...


-Najbolje tek dolazi ... ... kažu ovi što imaju 80


Wagner

LAZUUUUUU, ali 40 je jos jako, vrlo, lepa mladost...
Milan Karagaća Milan Karagaća 08:26 16.05.2011

suludo

Rečenica „Republika Slovenija više nije deo SFRJ" nekome može zvučati bezveze...

od tog trenutka prestali su da postoje SKJ, SFRJ i JNA i počeo haos.
Odluku doneli su političari a narodu i dalje tupili kako su za očuvanje Jugoslavije.
dragan7557 dragan7557 10:00 16.05.2011

Re: suludo, nije, planirano jeste

Odluku doneli su političari a narodu i dalje tupili kako su za očuvanje Jugoslavije.

"Der Westen trat-wie die gesamte internationale Statengemeinschaft-1990 und bis weit ins Jahr 1991 hinein mit Entschiedenheit für den Erhalt des Staatsverbands ein. Das galt auch für die deutsche Ausenpolitik; sie müste sich dafür zunehmende innen politische Kritik aus allen Teilen des politischen Spectrums gefallen lassen............

Auch der amerikanischee Aussenminister Baker plädierte im Früisommer 1991 bei einem Besuch in Belgrad mit grossem Nachdruck für die Einheit des jugoslawischen Staates."

Hans-Dietrich Genscher

"Erinnerungen"

Siedler Verlag, Berlin, 1995
strana 931
Treće izdanje.

ISBN 3-88680-453-4


Iako je objektivnost ovog političara u najmanju ruku diskutabilna ipak ostaje i citat koji prethodi navedenom citatu:

"Der veränderte Umgang Serbiens mit der nationalitätenfrage und das gross-serbische Hegemonialstreben gefährdeten den Zusamenheit des Gesamtstaates von innen heraus."

Trčkaranje raznih polit praktikanata (sada vlasnika Partija) po beogradskim ambasadama velikih sila, nisu radili državni organi Srbije već praktikanti o kojima pišeš,

Treba napomenuti da je H.D. Genscher (optužen za raspad Jugoslavije priznanjem samostalne R.Hrvatske) informacije imao iz prve ruke zbog izuzetno dobrog (prijateljskog) odnosa sa Budimirom Lončarom, ministrom Spoljnih poslova SFRJ do 1991, koga je vrsno poznavao dok je isti bio Ambasador Jugoslavije u Nemačkoj.

Gore spomenuto trčkaranje je služilo isključivo da se krivica svali na one druge, zadobiju buduće lične privilegije, a i dan danas se zna ko je započinjao intervju-e sa:"rekao sam jutros ambasadoru...."

cerski
Milan Karagaća Milan Karagaća 10:19 16.05.2011

Re: suludo, nije, planirano jeste

Auch der amerikanischee Aussenminister Baker plädierte im Früisommer 1991 bei einem Besuch in Belgrad mit grossem Nachdruck für die Einheit des jugoslawischen Staates."

Dies ist eine historische Tatsache.
Dakle, svi su ubeđivali naše usijane glave da se država ne rastura ili , ako neće zajedno, da se civilizovano raziđu.
Sve naknadno je priznavanje faktičkog stanja.No, bez obzira na to ostaje krivica pre sve Evropske zajednice zbog neadekvatnog pristupa problemu, a i SAD. Jer da su na vreme uradili ono što nisu ne bi morali da urade mnogo ružnih stvari koje jesu.
dragan7557 dragan7557 11:19 16.05.2011

Re: suludo, nije, planirano jeste

Dakle, svi su ubeđivali naše usijane glave da se država ne rastura ili , ako neće zajedno, da se civilizovano raziđu.

Civilizovan razlaz bi onemogućio silnu pljačku imovine. Elitama nije išlo u račun da se mirno raziđu a rat je zna se idealan za ratno profiterstvo, plačku i ostale bogougodne mešetarije.

I nisu u pitanju usijane već veoma proračunate glave.

cerski
Milan Karagaća Milan Karagaća 11:21 16.05.2011

Re: suludo, nije, planirano jeste

I nisu u pitanju usijane već veoma proračunate glave.

i to si u pravu, samo su narodu glumili da su se užarili od žara da svojim torovima donesu sreću.
Jukie Jukie 09:01 16.05.2011

Pitanje

Šta je posle bilo sa tim vojnicima iz Slovenije? Da li su poslati kući?


p.s. sećam se kada su našu školu nazvali gimnazijom, pa sam iz gimnazije dobio i diplomu. Tada su u škole uveli i srpski jezik.
Boris Drenca Boris Drenca 11:36 16.05.2011

Re: Pitanje

Jukie
Pitanje
Šta je posle bilo sa tim vojnicima iz Slovenije? Da li su poslati kući?


Ušli su u kamion sa sve naoružanjem, odvelo ih sa brda u kasarnu, razdužili opremu, obuki civlina odela seli u voz i otišli kući....Mislim neki su plakali i oni što su otišli i oni što su ostali ali je sve prošlo OK
abrasax abrasax 22:07 16.05.2011

Re: Pitanje

Borise, proverite ovu informaciju. Ja sam čula da su tu neki mladi ljudi poginuli. A našla sam ovo (Ilija T. Radaković: BESMISLENA YU-RATOVANJA 1991-1995):
"U desetodnevnom ratu, prema izvještaju Crvenog krsta Slovenije, živote je izgubilo 65 ljudi - od toga 37 pripadnika JNA, 12 pripadnika TO i milicije, 6 civila i 10 stranaca. Ranjenih je bilo 330 - 146 iz JNA, 116 iz TO i 28 iz milicije. Zarobljenih je bilo 3.230 pripadnika JNA i Savezne policije. Ovo su do sada jedini prebrojani i javno objavljeni gubici u cjelom besmislenom ratu-ratovima(...)"
Boris Drenca Boris Drenca 10:13 18.05.2011

Re: Pitanje

Ja sam čula da su tu neki mladi ljudi poginuli.


Ja nisam cuo. Kao neposredni svedok mogu da potvrdim.

Znao sam neke koji su poginuli. Znam neke koji su ranjeni i znam neke koji su pucal


Dogadjaj opisan u tekstu dogodio se nekoliko nedelja posle pucnjave u Soveniji, na granici sa Bugarskom iznad pirota. Kao i ceo tekst samo je emotivno podsecanje na kraj jedne generacije i njenih snova. Faktografija je u drugom planu.
Hansel Hansel 17:39 18.05.2011

Re: Pitanje

Čekaj, molim te, možda nešto nisam ukapirao - da li je u Pirotu neko stradao zato što je Slovenac?
Boris Drenca Boris Drenca 17:58 18.05.2011

Re: Pitanje

Čekaj, molim te, možda nešto nisam ukapirao - da li je u Pirotu neko stradao zato što je Slovenac?


Ni slucajno...rat i pucnjava su bili u Sloveniji...jedinice su se vracale u svoje maticne kasarne pa se tu raspadale ...ali to je nek druga prica....
Hansel Hansel 19:16 18.05.2011

Re: Pitanje

OK, hvala, morao sam da pitam, pomislih da možda nešto ne znamo...
albicilla albicilla 09:32 16.05.2011

Idemo!

Nismo znali da je kocka bacena.
Nismo da je srusen most.
Reka blista ispod cizama,
Cista voda, malo krvava.
Idemo!

secam se kako sam ovo slusao vozeci korolu afrikom, pazeci da mi jos koja krava ne izadje na put, iznova i iznova...
albicilla albicilla 09:35 16.05.2011

prijatelji

imam prijatelje koji su oduvek odbijali da napuste svoju zemlju, odbijali da o tome razmisljaju, govorili: neka idu ONI...

skupile se godine, 45-50, i sa vise strana, potpuno nezavisno, cujem: sada mi je zao sto nisam otisao

ja nisam medju njima, ja jesam otisao bio. potom sam se vratio. ja zalim - jer sam se vratio

da li smo zbog ovoga menjali vlast?
Colin_bgd Colin_bgd 09:50 16.05.2011

Re: prijatelji

imam prijatelje koji su oduvek odbijali da napuste svoju zemlju

nije neki veliki problem napustiti svoju zemlju, problem je kad zemlja napusti tebe...

da li smo zbog ovoga menjali vlast?

a u tom slucaju promena vlasti ne pomaze. pomaze jedino promena multiverzuma...
fantomatsicna fantomatsicna 09:44 16.05.2011

bas bas

Se razalostim kad ovo citam..ima i u tvom postu i kometarima toliko neke tuge za nedozivljenim , propustenim i vremenom gde nisu ostvarena nadanja.Moji roditelji su otisli i nisu zazalili.Ne zalim se ni ja a ako hocu iskreno kad cujem kroz kakva vremena se sada prolazi nemam nikakvu nostalgiju...
expolicajac expolicajac 09:49 16.05.2011

Posle 40 a možda i 50

kad se posle 40 godine ujutru probudiš i ništa te ne boli, to je prvi dokaz da si mrtav
A ono o Jugi, šta reći. Bilo, ponovilo se, ako bog da. Ali šta je tu je, uživaj gledajući kako ljudska glupost nema granice, kao svemir-beskonačno.
Colin_bgd Colin_bgd 09:53 16.05.2011

I manje od toga...

(u životu sam se samo jednom skijao na Kopaoniku),

ja nijednom, a skijam se onoliko...
albicilla albicilla 10:13 16.05.2011

Re: I manje od toga...

Colin_bgd
(u životu sam se samo jednom skijao na Kopaoniku),

ja nijednom, a skijam se onoliko...


znam osecaj...
mikimedic mikimedic 10:15 16.05.2011

Re: I manje od toga...

(u životu sam se samo jednom skijao na Kopaoniku),

ja nijednom, a skijam se onoliko...


ja se uopste ne skijam. samo se ponekad nasankam.

Colin_bgd Colin_bgd 10:34 16.05.2011

Re: I manje od toga...

ja se uopste ne skijam.

probaj, iskreno preporucujem...
mikimedic mikimedic 11:02 16.05.2011

Re: I manje od toga...

probaj, iskreno preporucujem...


hvala na savetu, da skijam znam vrlo dobro, a da se skijam ne verujem da cu ikad uspeti.

EDIT: nista licno, samo mi je malo dosadno.
Colin_bgd Colin_bgd 11:22 16.05.2011

Re: I manje od toga...

hvala na savetu, da skijam znam vrlo dobro, a da se skijam ne verujem da cu ikad uspeti.

da, tek sad vidim, iako je bilo podvuceno. mozak nije u formi ovog jutra. verovatno kriva izmaglica sa lamansa...
albicilla albicilla 10:11 16.05.2011

Bes

Pre mnogo godina sam, u sklopu priprema za poslednju konferenciju Nesvrstanih u Beogradu radio prljav posao od jutra do mraka, po 12 sati dnevno, i platom od 100 maraka – dnevno (o, da, i te kako!).

Ekipa je bila mesana, beogradjani i splicani - peremo SC. S jednom splicankom prolazim pored zatvorenog bara, u njemu zalepljena fotokopija Miloseviceve slike. Ona me pita za njega, ne znam vise sta, a ja joj, sa svom naivnoscu svojih tada mladih godina, kazem: Ne brini, oni koji ga danas uzdizu u nebesa, sutra ce ga razapeti na krst.

Oh, bio sam i te kako besan na Milosevica, naravno, ali sam imao otklon: ja ga nisam nikad podrzao, ja ga na taj polozaj nisam doveo.

Kad sam danas besan na Ove, besan sam i na sebe jer sam u njihovom pipanju u mraku - dok ne napipaju fotelje, ucestvovao. Jer sam ih, posredno, i sam doveo do onoga na cemu su sada. Nasih grbaca. Jer sam ih – ustolicio.

O, da, i te kako sam besan.
Rejlem Rejlem 10:39 16.05.2011

Re: Bes

Oh, bio sam i te kako besan na Milosevica, naravno, ali sam imao otklon: ja ga nisam nikad podrzao, ja ga na taj polozaj nisam doveo.

Kad sam danas besan na Ove, besan sam i na sebe jer sam u njihovom pipanju u mraku - dok ne napipaju fotelje, ucestvovao. Jer sam ih, posredno, i sam doveo do onoga na cemu su sada. Nasih grbaca. Jer sam ih – ustolicio.

O, da, i te kako sam besan.

Hansel Hansel 12:06 16.05.2011

Re: Bes

O, da, i te kako sam besan.

Zašto? Ako si baš bio za njih, onda OK. Ali, ako si bio za njih jer si bio protiv Miloševića, razloga za bes je ipak manje. Da je Milošević nekom nesrećom ostao (mada je to možda već bilo postalo nemoguće), ipak bismo bili u mnogo gorem položaju. Jedino što se ti u tom slučaju ne bi vratio. Da, nama bi sigurno bilo gore. ... Je l' treba da kažem da sam svestan kako je grozno što uopšte razmišljam na ovaj "relativistički" način?
albicilla albicilla 12:09 16.05.2011

Re: Bes

da, bio sam za njih. i dalje sam za ono za sta na papiru, demagoski "zalazu"
albicilla albicilla 12:29 16.05.2011

Re: Bes

Je l' treba da kažem da sam svestan kako je grozno što uopšte razmišljam na ovaj "relativistički" način?


bilo mi je prilicno otreznjujuce kada sam, pisuci neki blog, shvatio da demokratske promene mogu da napisem jedino ovako: "demokratske promene"
Hansel Hansel 15:39 16.05.2011

Re: Bes

Jeste, ja sam prvo pisao Peti oktobar, a onda 5. oktobar. Ne zaslužuje veliko slovo, a nije baš ni da je običan dan, pa onda nađoh ovaj kompromis.

I ja sam se, iako se odavde (dakle: izbliza) videlo da su daleko od savršenstva, ipak nadao da će se ozbiljno ići ka proklamovanim ciljevima, ka normalizaciji društva, pre svega (u nagli procvat ekonomije i standarda nisam verovao. Ali, ispostavilo se da su i to bili previsoki ciljevi!
albicilla albicilla 17:42 16.05.2011

Re: Bes

Jeste, ja sam prvo pisao Peti oktobar, a onda 5. oktobar. Ne zaslužuje veliko slovo, a nije baš ni da je običan dan, pa onda nađoh ovaj kompromis.


da, pouka tog nekog dana oktobarskog je, sve su zivotinje jednake, samo su neke vise jednake od drugih...

sta reci, magarci dugo pamte
Hansel Hansel 19:03 16.05.2011

Re: Bes

Pa, dobro, ako hoćeš da gledaš samo tu stranu, ja gledam i onu da je ipak dobro što je Milošević otišao... Nedovoljno, naravno, ali ipak.
abrasax abrasax 22:34 16.05.2011

Re: Bes

Kad sam danas besan na Ove, besan sam i na sebe jer sam u njihovom pipanju u mraku - dok ne napipaju fotelje, ucestvovao. Jer sam ih, posredno, i sam doveo do onoga na cemu su sada. Nasih grbaca. Jer sam ih – ustolicio.


Razumem da se tako osećaš. Ja bih to nazvala odgovornošću. A tu su bitni motivi.
albicilla albicilla 09:06 17.05.2011

Re: Bes

Hansel
Pa, dobro, ako hoćeš da gledaš samo tu stranu, ja gledam i onu da je ipak dobro što je Milošević otišao... Nedovoljno, naravno, ali ipak.


milosevic je davna istorija, a njega i tako nisu srusili ^%$!$*^$% na vlasti, vec kampanja otpora koja im je to omogucila.

ja ocekujem rezultate danas, a ne nezasluzene "istorijske zasluge", prevare i korupciju (a mislim na konkretne slucajeve i eksponente vlade i vlasti, uopste ne govorim uopsteno).
abrasax abrasax 09:37 17.05.2011

Re: Bes

milosevic je davna istorija, a njega i tako nisu srusili ^%$!$*^$% na vlasti, vec kampanja otpora koja im je to omogucila.


U prvi mah mi se učinilo da je ovo romantično od vas, albicila. A opet, može tako da se gleda. Tu mi stvarno nedostaju konkretni podaci, iako je bilo koliko juče.

p.s. ali to je zato što nisam ni želela da ih znam. Ne mogu da kažem da krivim sebe zbog toga.
Hansel Hansel 11:50 17.05.2011

Re: Bes

Ma, u pravu si skroz, albicilla, ja samo malo pokušavam da ublažim, da bih lakše podnosio stvarnost...
Rejlem Rejlem 10:28 16.05.2011

Generacija 41

U stvari, isao sam u skolu sa generacijom 69/70, pa nam je zapalo sluzenje vojske 88/89. Tako da su posle mene ostale jos dve ture do raspada zemlje.
Dok je rat u Hrvatskoj besneo, besneo sam i ja u sebi, i pokusavao da ostanem normalan. Bilo je par ventila, Studio B, Terazijski Dnevnik ako ga se neko seca (nakon odlaska iz Bgd na plac nekoliko dana, vratim se i hocu da odem uvece na Terazije, kad...dnevnika vise nije bilo - u medjuvremenu je neka DB zgadija razjurila na silu ljude sa Terazija jedno vece), B92, Jutel.
I koncert EKV u novembru 1991, dok je Vukovar poravnavan sa zemljom.

PS Snimak sa tjuba je iz 93ce cini mi se.
mariopan mariopan 10:51 16.05.2011

Re: Generacija 41

I onda nam neki mladunac tupi o tome kako je sada bolje nego onda??
mikimedic mikimedic 12:05 16.05.2011

Re: Generacija 41

u medjuvremenu je neka DB zgadija razjurila na silu ljude sa Terazija jedno vece


hhm.... a ko li je predvodio 'db zgadiju', pitam se samo...

teskabudala teskabudala 18:46 17.05.2011

Re: Generacija 41

mikimedic
u medjuvremenu je neka DB zgadija razjurila na silu ljude sa Terazija jedno vecehhm.... a ko li je predvodio 'db zgadiju', pitam se samo...


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana