Istorija| Kultura| Politika| Reč i slika| Umetnost

TITO: MOĆ SLIKE ILI SLIKA MOĆI (II)

Nebojša Milenković RSS / 16.05.2011. u 11:12

1610_ocp_w380_h300.jpgStarenje slike, urušavanje mita i loše umetničke kopije...

Već odavno se povremeno čuju razna naklapanja o tome šta će biti u Jugoslaviji poslije mene. To je donekle i zbog toga što oni koji se time bave uopće ne razumiju naš društveni sistem... Mi, kao što znate, imamo kolektivno rukovodstvo... Prema tome ja mogu svakoga dana otići a da se ništa neće mijenjati.                                                                                                           Josip Broz Tito (1976)

Kao što je raskoš Titovog dvora bila u nesrazmeri s realnom snagom zemlje koju je vodio, okončanjem hladnog rata i nestankom bipolarno ustrojenog sveta i Titova politika sedenja na ogradi, koja je Jugoslaviji donosila velike i očigledne benefite, sve više je pokazivala elemente samourušavanja. Dok se svet ubrzano menjao i transformisao - Titova Jugoslavija nastavila je da živi u senci jedne slike. Model masovne industrijalizacije na kojoj se u SFRJ toliko insistiralo svuda je bio napuštan u korist manjih, efikasnijih, racionalnijih i produktivnijih sistema. Dok je razvijeni svet prelazio na nove tehnologije i afirmaciju društva znanja - Jugoslavija je bila zarobljena udruženim radom i mitovima o vlastitom značaju i veličini. Reforme koje su najavljivane na sav glas uglavnom su bile usmerene ka očuvanju statusa quo - tako su i brojne šanse, i vrlo izgledne početne pozicije Titove Jugoslavije u odnosu na ostale zemlje Istočnog sveta/bloka brzo prokockane.

Osujećene reforme

Ranih 1970-ih započeo je treći talas masovnih političkih progona (nakon progona i egzekucija iz perioda 1945/6, kao i onih iz vremena Inforbiroa) čije su žrtve ovaj put bili uglavnom mladi političari, intelektualci, pisci i umetnici koji su se osmelili da jugoslovensku stvarnost prikazuju onakvom kakva je ona uistinu i bila - ili pak ukazuju na neophodnost temeljnih političkih i društvenih reformi (branitelji Tita na ovom mestu primetiće kako je kršenja sloboda o kojima je reč u to vreme itekako bilo i u zapadnom delu sveta). Iz tih godina potiču i zahtevi za samostalnošću pojedinih federalnih jedinica (Hrvatsko proljeće), zahtevi za liberalizaciju političkog sistema (srpsko rukovodstvo), odnosno težnje ka transforisanju Jugoslavije u konfederaciju. Javljaju se i prve inicijative za uspostavljanje višepartijskog političkog sistema (Milovan Đilas, Mihajlo Mihajlov, Leonid Šejka)...

tito-poza4.jpg 

Na sve ovo režim je reagovao tako što su iz političkih rukovodstava u Hrvatskoj i Srbiji uklonjeni mladi, liberalni političari, koji su zagovarali ideje drugačijeg (socijal)demokratskog društvenog ustrojstva. Iako je u privrednom ustrojstvu tada došlo do određenih promena - uspostavljanja tržišnih mehanizama kao i dopuštanja do tada nezamislivog (malog) privatnog preduzetništva, kao i kratkotrajne liberalizacije kulturnog života - ubrzo je postalo jasno da su to bili privremeni i iznuđeni ustupci režima koji već tada nije počivao na (samo)održivim osnovama. Vladajuća slika odavno nije bila slika u punoj snazi - insignije moći sada su stajale na telu već ostarelog i ne retko prilično odsutnog čoveka. Tito je polako (p)ostajao jedini preostali (kohezioni) simbol države koja je svakodnevno odumirala zajedno sa njim.

Predstava vladara postajala je ljuštura bez suštine - ali, podjednako, i paravan za najrazličitije zloupotrebe. U svim krajevima SFRJ nicali su različiti rezidencijalni objekti "za Tita" koji su gotovo po pravilu služili za luksuz i provode lokalnih političkih i privrednih moćnika. Najapsurdniji među primerima (zlo)upotrebe bile su prištinske masovne demonstracije iz 1981. na kojima su - takođe s Titovom slikom na čelu - kosovski Albanci zahtevali nezavisnost pokrajine i izdvajanje iz Titove državne tvorevine. A najbizarniji, nesumnjivo, slučaj iz 1990, kada je u Beogradu uhapšen (neo)četnički vojvoda Vojislav Šešelj - zbog pokušaja rušenja Kuće cveća, odnosno, kako je govorio, pokušaja da glogovim kocem probode leš "komunističkog vampira". 

I posle Tita - Tito

tito_-_umro_883.jpgPosle duže bolesti Josip Broz Tito umro je u Kliničkom centru u Ljubljani 4.maja 1980. SFRJ nastavilo je da vodi "kolektivno rukovodstvo", koje je, po uzoru na sovjetski model poststaljinističke ere u jugoslovenski pravni sistem uvedeno još 1970, na Kardeljev i Brozov predlog. U godinama nakon smrti kult Titove ličnosti i udvorički principi ne samo da ostaju dominantni i poželjni/korisni za pravljenje karijera, već dobijaju zamah izraženiji čak i od onog iz vremena Maršalovog života. Forma je ostala važnija od suštine - a sama slika/predstava bivšeg vladara važnija od onog što je trebala da predstavlja. Odmah nakon Titove smrti, Savezna skupština usvojila je Zakon o zaštiti lika i dela preminulog predsednika, zahvaljujući kom je tokom 1980. i 1981. zabeleženo najviše primera represije nad duhom (samo tokom 1980, oko 500 osoba bilo je optuženo za „krivična" dela verbalnog delikta).

18092579764be01a3528858394911402_orig.jpg 

Partijske nomenklature u očuvanju kulta Titove ličnosti videle su sredstvo za ostanak na vlasti. Mrtvog Broza trebalo je čuvati revnosnije nego za samog života. Posebno groteskno deluje nastavak nošenja Štafete mladosti - ideološkog totema ustanovljenog još 1945, koji je bio ritualno pronošen širom zemlje da bi, na dan Titovog rođendana na stadionu JNA bio uručen predsedniku kao čestitka jugoslovenske mladosti. Na ovaj način već preminulom predsednik rođendan je "čestitan" sve do 1988. Tih godina u duhu aktuelne parole "I posle Tita - Tito" širom zemlje sade se šume: "88 stabala (ruža) za 88 godina Titovog života". Jugoslavijom putuju brojne izložbe-posvete "Umetnici Titu" ili "Tito kao inspiracija umetnika" (1987. beogradski Muzej socijalističke priredio je postavku "Titu s ljubavlju" koja putuje zemljom). Poseban zamah udvorištvo dobija u književnosti, naročito poeziji, štampaju se brojni zbornici i antologije, dok u kinematografiji država obilato subvencioniše proizvodnju filmova i serija u kojima je Titov lik idealizovan često do granica grotesknosti. Broj gradova koji je u svojim nazivima dobio pridev s Titovim imenom konačno je dostigao ranije zacrtanu simboličnu brojku osam (šest republika i dve pokrajine SFRJ): Titova Korenica (od 1945. do 1997), Titov Veles (od 1946. do 1996), Titograd (od 1946. do 1992), Titovo Uzice (od 1946. do 1992), Titova Mitrovica (od 1981. do 1992), Titov Drvar (od 1981. do 1991), Titovo Velenje (od 1981. do 1990) i Titov Vrbas (od 1983. do 1992). Tito je i dalje bio prisutan na poštanskim markama, novčanicama, glavne ulice ili trgovi u gotovo svim većim gradovima SFRJ bile su takođe njegove...

Loše kopije i naličje mita

Ipak stvarnost i mit bili su u sve većem i apsurdnijem raskoraku. Pored monete za sticanje političkih i ekonomskih privilegija, Titovo ime postajalo je politički kurentna roba za i svakog ko je želeo da gradi javnu karijeru suprotstavljenu proklamovanim dogamama. Tako pred nas iskrsavaju i: Tito hoštapler, Tito manipulant, Tito diktator, Tito razvratnik, Tito špijun, Tito ubica, Tito mrzitelj i neprijatelj (u svim republikama u žižu javnosti dolaze ličnosti koje su imale teorije kako je upravo njihovoj republici Tito bio najmanje naklonjen), čitamo i slušamo i priče o pravom i lažnom Titu... Većina ovih priča, baš kao i onih ranijih u kojima je Tito bio veličan, uglavnom nije počivala na relevantnim činjenicama.

20121_milosevic01-reuter-marko-djurica_orig.jpgtudjman_tito_997632942.jpg&size=article_mediumNovi lideri Srbije i Hrvatske, Slobodan Milošević i Franjo Tuđman - obojica s diktatorskim manirima - kao loše Titove kopije, prigrljuju Maršalovo nasleđe u svrhu uspostavljanja kulta vlastitih ličnosti. Dok se Tuđman groteskno šepuri generalskim činom (stečenim ali i izgubljenim u Titovoj ideološkoj vojsci) fotografišući se oponašajući poznate Brozove poze u maršalskim uniformama - na mitinzima širom Srbije, iz grla anonimnog narodnog „genija", razleže se pesma: "Sad se znade ko je novi Tito - Slobodane ime ponosito"... Na javnom hepeningu u (Titovom) Užicu, na preporuku Narodne skupštine Republike Srbije, sa centralnog gradskog trga javno je, uz aklamaciju okupljenog naroda, čitava tri dana (uz pomoć sajli, dizalica i kranova) uklonjan najmonumentalniji Titov spomenik - rad zagrebačkog vajara Frana Kršinića, koji je na ovom mestu stajao ravno trideset godina (od 1961. do 1991). Tito-gradovi jedan za drugom vraćali su svoja stara, predtitovska imena, Maršalove slike, biste i knjige masovno su izbacivane iz javnih ustanova...  

Priča o Titu kao priča o nama

0435.610x-_F600_ede-_2D00_tito.jpg 

Kao što je nekada bio nekritički slavljen i hvaljen, Josip Broz i njegovo istorijsko nasleđe sada su jednako nekritički odbacivani i rušeni. Ipak, bili mu naklonjeni ili ne, u svom krajnjem ishodu mit o Titu ne može se posmatrati drugačije nego kao priča o nama. Pored toga što je priča o (zlo)upotrebi moći - priča o Titu priča je i o udvoričkom mentalitetu i iracionalnom ubeđenju malih naroda o tome kako da trebaju da imaju velikog vođu. To je priča o samovolji pojedinca i sa njom povezanom nemogućnošću izgradnje snažnih, nezavisnih i respektabilnih institucija. A kako uverenje o tome kako je "Bravar bio bolji" dobar deo naroda bivše Titoslavije nije napustio ni do danas - pored benefita koje je življenje u Titovoj državi za mnoge nosilo, nužno je i ukazivati i na tamnu stranu priče, takođe i na potrebu njene konačne nezavisne istorijske/istoriografske/istorijsko-umetničke (re)valorizacije.

tito-v-velenju.jpg 

 Pošto ne radi link prvi deo teksta možete pronaći ovde:

http://blog.b92.net/text/17808/TITO%3A-MOC-SLIKE-ILI-SLIKA-MOCI/ 



Komentari (319)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Nebojša Milenković Nebojša Milenković 11:15 16.05.2011

mesto za napomene

Integralna verzija teksta Tito: Moć slike ili slika moći u tri nastavka objavljena je u kulturnom dodatku dnevnog lista Pobjeda

http://www.pobjeda.me/citanje.php?datum=2011-04-30&id=207754]

http://www.pobjeda.co.me/citanje.php?datum=2011-05-07&id=208256]

http://www.pobjeda.me/citanje.php?datum=2011-05-15&id=208864]

dragan7557 dragan7557 12:01 16.05.2011

Re: napomena: kako su nas videli drugi

SFRJ nastavilo je da vodi "kolektivno rukovodstvo", koje je, po uzoru na sovjetski model poststaljinističke ere u jugoslovenski pravni sistem uvedeno još 1970, na Kardeljev i Brozov predlog.



Ipak stvarnost i mit bili su u sve većem i apsurdnijem raskoraku.

Do te mere da je vas celi zapad (EU i US) zahtevala:povratak Stipe Mesića na mesto predsednika prezidijuma.

"Am 24 November 1991 schlisslich reiste Stipe Mesić, das kroatische Mitglied des jugoslwischen Staats präsidium an. Mesić war zu diesem Zeitpunkt das legitime Staatsoberhaupt Jugoslawiens, auch wenn seine Wirkungsmöglichkeiten durch de serbischen Präsidenten und die Führung der sogenanten Jugoslawischen Volksamee stark eingeschränk waren."

citat iz:
Hans-Dietrich Genscher
"Erinnerungen"
strana 932

Uzgred kolektivni šef države nije sovjetska izmišljotina, već postoji vekovima

cerski
master.dragi master.dragi 12:12 16.05.2011

Re: napomena: kako su nas videli drugi

crno ti se pise kad ovaj tekst procitaju karagaca, senilni i ostali cuvari tekovina...
predatortz predatortz 12:14 16.05.2011

Re: napomena: kako su nas videli drugi

master.dragi
crno ti se pise kad ovaj tekst procitaju karagaca, senilni i ostali cuvari tekovina...



Čuvari su imali priliku da budu čuvari, no kad zapuca proradi humanizam u njima...
master.dragi master.dragi 12:16 16.05.2011

Re: napomena: kako su nas videli drugi

Čuvari su imali priliku da budu čuvari, no kad zapuca proradi humanizam u njima...

meni se ipak cini da u njima proradi ono sto su tim tekovinama stalno zatrpavali negde duboko u sebi, a to je nacionalizam...
predatortz predatortz 12:21 16.05.2011

Re: napomena: kako su nas videli drugi

master.dragi
Čuvari su imali priliku da budu čuvari, no kad zapuca proradi humanizam u njima...

meni se ipak cini da u njima proradi ono sto su tim tekovinama stalno zatrpavali negde duboko u sebi, a to je nacionalizam...


Naš senti? Nema šanse!
background noise background noise 12:26 16.05.2011

I onda autor

Sam zauzme prvo mesto komentara, c c c <_<
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:43 16.05.2011

Re: napomena: kako su nas videli drugi

predatortz
master.dragi
crno ti se pise kad ovaj tekst procitaju karagaca, senilni i ostali cuvari tekovina...



Čuvari su imali priliku da budu čuvari, no kad zapuca proradi humanizam u njima...

pravi čuvari su pokušavali da ubede budale da ne pucaju ali nisu uspeli
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 14:44 16.05.2011

Re: I onda autor

I onda autor Sam zauzme prvo mesto komentara
+ se još i potpiše punim imenom i prezimenom, stvarno strašno
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:50 16.05.2011

Re: napomena: kako su nas videli drugi

master.dragi
crno ti se pise kad ovaj tekst procitaju karagaca, senilni i ostali cuvari tekovina...

razlikuj slepo čuvanje nečijih tekovina od čuvanja istine.Sve tekovine su srušene a stvar je da se sačuva istina pa i o tome ko je i zašto srušio tekovine pa i šta su time neki stekli.Pa pošto su rasturili zemlju, ojadili narod a oni se obogatili, sada treba narodu i dalje prodavati žvaku da su za sve krivi oni što su bili na vlasti pre trideset godina.
To isto kao što su Karađorđevići za sve loše optuživali Obrenoviće počev od Miloša.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 14:57 16.05.2011

Re: napomena: kako su nas videli drugi

razlikuj slepo čuvanje nečijih tekovina od čuvanja istine

- ono što vam ne sporim, i što je za poštovanje, jeste doza pristojnosti kojom izlažete svoje argumente,
takođe - složićemo se i oko toga da je istina bitna, ipak, u tom kontekstu, voleo bih da mi odgovorite samo na jedno pitanje:

- mislite li da o navedenom periodu postoji (samo) jedna istina ?
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 14:58 16.05.2011

Re: napomena: kako su nas videli drugi

Nebojša Milenković
mislite li da o navedenom periodu postoji (samo) jedna istina ?

Monopolizacija, ultimativan aspekt.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 15:10 16.05.2011

Koreanski pioniri pevaju Titu

najbolji spot, ikada:

abraham_linkoln abraham_linkoln 15:31 16.05.2011

Diktator. I tačka!

kao potomak onih koji su pod brozom robijali (isključivo) zbog svojih (političkih) uverenja - priznajem, nemam živaca za one koji se usuđuju da spore jednostavnu činjenicu:

- Josip Broz bio je komunistički diktator. i tačka!

angie01 angie01 16:12 16.05.2011

Re: napomena: kako su nas videli drugi

mislite li da o navedenom periodu postoji (samo) jedna istina ?


Tito- tzare!
dragan7557 dragan7557 16:23 16.05.2011

Re: Diktator. I tačka!

abraham_linkoln
kao potomak onih koji su pod brozom robijali (isključivo) zbog svojih (političkih) uverenja - priznajem, nemam živaca za one koji se usuđuju da spore jednostavnu činjenicu:

- [b]Josip Broz bio je komunistički diktator. i tačka![/b]





Sudeći po tvom imenu i prezimenu su tvoji preci živeli mloooogo pre predpostavljene Brozove diktature, a i predak po kome si dobio ime ne beše demokrata.

cerski
abraham_linkoln abraham_linkoln 17:36 16.05.2011

Re: Diktator. I tačka!

Sudeći po tvom imenu i prezimenu su tvoji preci živeli mloooogo pre predpostavljene Brozove diktature, a i predak po kome si dobio ime ne beše demokrata.
odlika totalitarne svesti, između ostalog, jeste i ta da (o) ljudima sude (samo) na osnovu imena (i prezimena)

što se ovog drugog tiče, što bi reko boža đelić: ne diraj mi pretke
Hansel Hansel 17:51 16.05.2011

Re: napomena: kako su nas videli drugi

- mislite li da o navedenom periodu postoji (samo) jedna istina ?

Istina je uvek jedna, samo je kompleksna i, kao takva, često nedostižna.

Mnogo istina može postojati samo ako se istinom naziva ono u šta se veruje kao (jedino) tačno. Precizije, ono što mi često zovemo istinama, mogu biti samo delovi - one jedne.

A da ne govorimo što tim delovima dajemo atribute u zavisnosti od svojih ideologija, procena, verovanja.

Ovo su, naravno, opšta mesta, ali kao da se često zaboravljaju, pa zato napisah...
ljuboten ljuboten 19:57 16.05.2011

Re: napomena: kako su nas videli drugi

Istina je uvek jedna, samo je kompleksna i, kao takva, često nedostižna.


Pa hajde da dođemo do istine iako je kompleksna. Istina je da čoveka kvari vlast, apsolutna vlast apsolutno. Od iste bolesti zbog koje sada ubija svoj narod Gadafi, oboleo je i Tito, koga je Gadafi imitirao. Razlika je u nijansama – Titovo delo – SFRJ rušeno je posle njegove smrti. Obojica su mislili, Tito sedamadesetih, znači samo 25 godina posle preuzimanja vlasti (’45), jer su u startu narodi Jugoslavije bili daleko napredniji od libiskih plemena, pa se ranije pokazala potreba za demokratizacijom, tačnije da se otvori istina - ko je ko u sistemu SFRJ i ko koliko vredi svojim delanjem na tržištu rada. Slovenvcima, kao najnapredniiji, smetali su im zakoni koji su sputavali privatnu incijativu, pa su svoja preduzeća registrovali u Austriji i Italiji. Dok u isto vreme Albancima je trebalo sve više životnog prostora i sve više para, no nisu mogli da ih stvore radeći u mgobrojnim rudnicima koji nisu bili retntabilni, jer smo izašli na otvoreno tržište pa je cena metala određivala svetska berza u Londonu, a električna energija iz Kosovskih termoelektrana je bila socijalna katergorija, kao što je i sada u Srbiji. E tu su bili zli ljudi koji se uvek uvuku u vlast, preko partiske knjižice i udvorništvom moćnijima od sebe, baš kao danas, baš kao što to rade hrišćani - vekovima koriste religiju i crkvu za da manipuliša i vladaju stadom, i to traje vekovima, a ipak ćutimo, jer “Bog je jedan”, nije ni Tito niti Gadafi, već vešto ga kriju kao nedokućivog, jer ga NEMA, osim u lažima.
Bio sam u permanetnom ratu sa pokavrenjacima u tom sistemu gde su namere bile božanstvene, a ja sam se borio da ih ostvarim. Dok zloće su radile da zadovolje samo sebe, pa kada su dobili priliku poveli su svoje narode u ratove za da mogu da uđu u istoriju. No, kao što znamo niko od njih neće moći da bude ravan Titi, a tako su se nadali pa su ga zato imitirali.
Evo i sada zli ljudi nastavljaju da delaju, a imaju svu slobodu, jer grade sistem koji počiva na Sedam smrtnih grehova - ako ne možeš da uzmeš prevarom, pokušaj siloma, ako treba ubi, ali imaj para da platiš vlast da ne robijaš dugo, i gledaj ostavi novac tvojima neka se množi jer ti si ga stekao, pa se još kaže: “Taj zna da stvara pare!”
U tom kontekstu mi zlokobno zvuči današnja izjava ministra Dačića oko podele Kosova, zbog čega sam poslao svoj kometar u “Politici” koji nisu objavili, a glasi:“
„Велика већина деце током школовања не воле одликаше. А истина је да су ретки добри и мудри они који лако памте или марљиво раде. Већина од такве деце су послушна, уаторитарна, амбицозна у негативном значењу речи – славољубива и охола. Нажалост човечанству такви најчешће доспевају до врха власти. Последице њивове злоће је смрт стотине милиона само током Двадесетог века. Није место да им спомињем имена. Али ћу споменути њухову сушту супроност - Јосипа Броза. Он је од немогућег ресурса - народа и народности који су се "споразумевали" ко ће кога први да закоље, да направи најбољу заједницу, задњи назив јој је био СФРЈ.Са само двадесет милиона житеља систем је фукционисао у планетраним размерама на нивоу две супростављене империје - Источна и Западна. Да има већину гласова у Уједињеним нацијама, а после смрти њен председник је проглашен за Менаџера Века. Е, али овај одличан студент, за нашу несрећу министар у Влади, и код Тита би био послушник, али не би смео да даје идиотске предлоге.“
koksy koksy 21:22 16.05.2011

Re: napomena: kako su nas videli drugi

Nebojša Milenković
razlikuj slepo čuvanje nečijih tekovina od čuvanja istine

- ono što vam ne sporim, i što je za poštovanje, jeste doza pristojnosti kojom izlažete svoje argumente,
takođe - složićemo se i oko toga da je istina bitna, ipak, u tom kontekstu, voleo bih da mi odgovorite samo na jedno pitanje:

- mislite li da o navedenom periodu postoji (samo) jedna istina ?


podozrevam da će ti odgovriti kontrapitanjem. to ti otprilike ide ovako:"a misliš li ti da ovi što blate druga tita govore istinu?".

Milan Karagaća Milan Karagaća 22:38 16.05.2011

Re: napomena: kako su nas videli drugi

to ti otprilike ide ovako:"a misliš li ti da ovi što blate druga tita govore istinu?".

Ne, to ide ovako.
1.- istina je uvek samo jedna ali su laži mnogobrojne. Lažima se služe oni kojima istina ne odgovara, dakle sve strane pri čemu neko očiglednije laže od drugog jer mu je potrebna veća količina laži da bi dokazivao svoju interprtetaciju istine.
2.-načelno, blaćenje je samo po sebi nekulturno i izraz nekulture onoga ko to radi i odsustva kulture dijaloga. Zato oni koji blate bilo koga, koji se rugaju, ismejavaju, insinuiraju bilo koga pa bio to Tito, Draža ili bilo koji drugi čovek time pokazuju samo svoj priimitivizam i odsustvo ukusa.
jedan.kub jedan.kub 22:39 16.05.2011

Re: napomena: kako su nas videli drugi

Milan Karagaća
master.dragi
crno ti se pise kad ovaj tekst procitaju karagaca, senilni i ostali cuvari tekovina...

razlikuj slepo čuvanje nečijih tekovina od čuvanja istine.Sve tekovine su srušene a stvar je da se sačuva istina pa i o tome ko je i zašto srušio tekovine pa i šta su time neki stekli.Pa pošto su rasturili zemlju, ojadili narod a oni se obogatili, sada treba narodu i dalje prodavati žvaku da su za sve krivi oni što su bili na vlasti pre trideset godina.
To isto kao što su Karađorđevići za sve loše optuživali Obrenoviće počev od Miloša.

Jos jedna tekovina iz opisanog perioda. Po pravilu je uvek kriv onaj koji više nije živ.
Exitus Letalis Exitus Letalis 09:56 18.05.2011

Re: napomena: kako su nas videli drugi

master.dragi
crno ti se pise kad ovaj tekst procitaju karagaca, senilni i ostali cuvari tekovina...

važno je da si ti naučio da ne vređaš...

mene više brine (bez obzira na temu) amnezija koja ovde vlada najmanje poslednjih 10 godina.

ni luk jeli ni luk mirisali ...
Out of Beirut Out of Beirut 12:11 16.05.2011

Bedno

Kao što je raskoš Titovog dvora bila u nesrazmeri s realnom snagom zemlje koju je vodio, okončanjem hladnog rata i nestankom bipolarno ustrojenog sveta i Titova politika sedenja na ogradi, koja je Jugoslaviji donosila velike i očigledne benefite, sve više je pokazivala elemente samourušavanja. Dok se svet ubrzano menjao i transformisao - Titova Jugoslavija nastavila je da živi u senci jedne slike. Model masovne industrijalizacije na kojoj se u SFRJ toliko insistiralo svuda je bio napuštan u korist manjih, efikasnijih, racionalnijih i produktivnijih sistema.


Dovoljno mi je bilo ovo da procitam pa da mi prekipi.

Ti si ovde petao na bunjistu*.


Dok se svet ubrzano menjao i transformisao - Titova Jugoslavija nastavila je da živi u senci jedne slike. Model masovne industrijalizacije na kojoj se u SFRJ toliko insistiralo svuda je bio napuštan u korist manjih, efikasnijih, racionalnijih i produktivnijih sistema.


Ovo nije tacno. Ako je iskreno napisano, to je samo tvoje pogresno verovanje, zabluda - nista manja od zabluda onih koje bi da kritikujes.

(* Bunjiste je raspalo drustvo. Mislis da je sve oko tebe toliko bedno, da je bilo koja tvoja neproverena pomisao tacna.)

Out of Beirut Out of Beirut 12:14 16.05.2011

Greska Jugoslavije

greska, ili jedna od najvecih gresaka, je bila sto je vaspitala generacije bez svesti o njihovoj i uopste covekovoj ogranicenosti.

Bez religije, drugim recima.

Tako da sada svako moze da galami i radi sta hoce, ili - alternativno - izigrava policajca.
sybil sybil 12:29 16.05.2011

ima toga puno

Već odavno se povremeno čuju razna naklapanja o tome šta će biti u Jugoslaviji poslije mene.....
javascript:;
to je rekao 1976. 1978. je rekao ovo:


Kao što je raskoš Titovog dvora bila u nesrazmeri s realnom snagom zemlje koju je vodio, okončanjem hladnog rata i nestankom bipolarno ustrojenog sveta i Titova politika sedenja na ogradi, koja je Jugoslaviji donosila velike i očigledne benefite, sve više je pokazivala elemente samourušavanja.

ne mislim da je raskos bile neproporcijalna. po mnogim ekonomskim parametrima, o udobnosti za zivot da ne govorimo, SFRJ je uveliko sila razvijene zemlje Zapada 70-ih.
uostalom, Tito nije te silne dvorove i luksuz ostavio svojoj deci, nego je ostalo drzavi. Tito nije imao apsolutno nista na svoje ime.

Dok se svet ubrzano menjao i transformisao - Titova Jugoslavija nastavila je da živi u senci jedne slike. Model masovne industrijalizacije na kojoj se u SFRJ toliko insistiralo svuda je bio napuštan u korist manjih, efikasnijih, racionalnijih i produktivnijih sistema. Dok je razvijeni svet prelazio na nove tehnologije i afirmaciju društva znanja - Jugoslavija je bila zarobljena udruženim radom i mitovima o vlastitom značaju i veličini. Reforme koje su najavljivane na sav glas uglavnom su bile usmerene ka očuvanju statusa quo - tako su i brojne šanse, i vrlo izgledne početne pozicije Titove Jugoslavije u odnosu na ostale zemlje Istočnog sveta/bloka brzo prokockane.

nisu sve reforme bile besmislene. mozemo da govorimo o tome zasto su propale reforme Ante Markovica? Titova Jugoslavija je bila ekonomski superiorna u odnosu na istocni blok, i prva je trebala da uvede visestranacke izbore i udje u EU. To se i desilo, nas su prve pozvali, znaci Titovo nasledje je bilo tog ranga da su bas nas prve pozvali, no -ne lezi vraze, ko se opirao izborima i ko je najvise rusio Antu Markovica?
master.dragi master.dragi 12:46 16.05.2011

Re: ima toga puno

ne mislim da je raskos bile neproporcijalna. po mnogim ekonomskim parametrima, o udobnosti za zivot da ne govorimo, SFRJ je uveliko sila razvijene zemlje Zapada 70-ih.

da, zbog toga su mnogi isli na privremeni rad u te zapadne zemlje. i nikada se nisu vratili u raskos o kojoj pises...
uostalom, Tito nije te silne dvorove i luksuz ostavio svojoj deci, nego je ostalo drzavi. Tito nije imao apsolutno nista na svoje ime.

ono sto je tito ostavio svojima meri se drzavama a ne nekakvim zgradama i imanjima... mi srbi, nazalost, nismo bili njegovi.
predatortz predatortz 13:14 16.05.2011

Re: ima toga puno

Tito nije te silne dvorove i luksuz ostavio svojoj deci, nego je ostalo drzavi. Tito nije imao apsolutno nista na svoje ime.

Opštepoznato je da Tito nije gajio poseban osećaj za svoju decu, kao ni za supruge ( venčane i nevenčane). To što ništa nije ostavio deci ne čini ga dobrim čovekom. Naprotiv.
antioksidant antioksidant 13:16 16.05.2011

Re: ima toga puno

најгоре што је за собом оставио је систем и начин размишљања ("неко други ће решити моје проблеме" - тотална пасивизација
најбоље - вертикалу могућности напредовања кроз школовање
predatortz predatortz 13:17 16.05.2011

Re: ima toga puno

најбоље - вертикалу могућности напредовања кроз школовање


Diskutabilno. Komitetlije se nisu mogle pohvaliti nekim školama...
sybil sybil 13:23 16.05.2011

Re: ima toga puno

ono sto je tito ostavio svojima meri se drzavama a ne nekakvim zgradama i imanjima... mi srbi, nazalost, nismo bili njegovi.

aha, a ante markovic je bio mason zaduzen za raspad Jugoslavije.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 13:23 16.05.2011

Re: ima toga puno

predatortz
antioksidant
најбоље - вертикалу могућности напредовања кроз школовање
Diskutabilno. Komitetlije se nisu mogle pohvaliti nekim školama...

Vertikalna prohodnost i dalje nepoznat termin ovde.
sybil sybil 13:32 16.05.2011

Re: ima toga puno

најбоље - вертикалу могућности напредовања кроз школовање

nije mi jasan taj koncept poltronstva i pasivizacija.
i -sta je lose u vertikalnom napredovanju preko skole?
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 13:36 16.05.2011

Re: ima toga puno

sybil
nije mi jasan taj koncept poltronstva i pasivizacija.i -sta je lose u vertikalnom napredovanju preko skole?

Nema ničeg lošeg, problem je (bio) u tome što ocena dolazi odozgo, od strane poglavara, i ukoliko nisi dobar sa njim(a), nema napredovanja u sistemu, što ne znači da lično napredovanje nije moguće, moguće je, samo je lišeno pozicioniranja, značaja po ostale.
antioksidant antioksidant 13:50 16.05.2011

Re: ima toga puno

Diskutabilno. Komitetlije se nisu mogle pohvaliti nekim školama...

нисам ни мислио на тај начин уздизања на социјалној лествици већ на чињеницу да је школовање било много доступније

sta je lose u vertikalnom napredovanju preko skole?

? зашто мислиш да сам рекао да је лоше - само да је у то време било доступније
(а и написао сам да је то најбоље из тог времена - дакле - не сматрам то лошим)
Milan Karagaća Milan Karagaća 13:52 16.05.2011

Re: ima toga puno

predatortz
Tito nije te silne dvorove i luksuz ostavio svojoj deci, nego je ostalo drzavi. Tito nije imao apsolutno nista na svoje ime.

Opštepoznato je da Tito nije gajio poseban osećaj za svoju decu, kao ni za supruge ( venčane i nevenčane). To što ništa nije ostavio deci ne čini ga dobrim čovekom. Naprotiv.

Isto mu se vata i da je ostavio i da nije ti bi ga napadao.
On je neodgovoran čovek i nije obezbedio svoju porodicu kao što su to radili Karadžić, Milošević, Tuđman, Sanader,.Za tebe su izgleda bolji oni koji su otimali od drugih i pravili svoje imperije i postajali preko noći biznismeni i kapitalisti.Što bi ti rekao, na klizavom si terenu, jer su ovi posle njega a naročito tokom ratova devedesetih i kasnije sve do sada opljačkali više nego kompletna rukovodstva SFRJ za 45 godina.
predatortz predatortz 13:55 16.05.2011

Re: ima toga puno

On je neodgovoran čovek i nije obezbedio svoju porodicu kao što su to radili Karadžić, Milošević, Tuđman, Sanader,.Za tebe su izgleda bolji oni koji su otimali od drugih i pravili svoje imperije i postajali preko noći biznismeni i kapitalisti.


On je otimao od drugih i uzimao sebi. Za decu, bračnu i vanbračnu, ga bolelo dupe. Osobina koju ne bih veličao.
Milan Karagaća Milan Karagaća 13:58 16.05.2011

Re: ima toga puno

srdjazlopogledja
sybil
nije mi jasan taj koncept poltronstva i pasivizacija.i -sta je lose u vertikalnom napredovanju preko skole?

Nema ničeg lošeg, problem je (bio) u tome što ocena dolazi odozgo, od strane poglavara, i ukoliko nisi dobar sa njim(a), nema napredovanja u sistemu, što ne znači da lično napredovanje nije moguće, moguće je, samo je lišeno pozicioniranja, značaja po ostale.

e sada to nije uopšte bitno. Možeš da napreduješ i budeš na visokim pozicijama a da nisi član ni jedne stranke.
antioksidant antioksidant 14:01 16.05.2011

Re: ima toga puno

e sada to nije uopšte bitno. Možeš da napreduješ i budeš na visokim pozicijama a da nisi član ni jedne stranke.

милане, полтронство и негативна селекција је у србију доведена са комунистима. ови сада на власти и у опозицији само се свађају ко ће заграбити већи део колача али систем да мењају не желе - у њему су створени, у њему се развили, у њему сазрели и огладнели... сада се хране
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:04 16.05.2011

Re: ima toga puno

On je otimao od drugih i uzimao sebi

Šta je konkretno oteo i uzeo za sebe.Čak i kada su mu poltroni poklanjali utrkujući se u tome on je odmah nalagao da se knjiži kao državna imovina.Čak i one skupe satove što je dobio iz inostranstva nije zadržao za sebe već su bili u Muzeju,a ti razmisli gde su nestali iz muzeja 20 godina posle njega.
i kockao u Interkontinentalu i Švajcarskoj. Pa kad si toliko moralan što ne napišeš šta su neki drugi radili, šta su njihova deca radila, njihovo obezbeđenje.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 14:04 16.05.2011

Re: ima toga puno

Milan Karagaća
e sada to nije uopšte bitno. Možeš da napreduješ i budeš na visokim pozicijama a da nisi član ni jedne stranke.

Нисам стављао заграде без смисла. Људи помињу прелазак на вишестраначје, тржишну привреду, и целокупни систем који је другачији од оног који је успостављен, као да је то нешто лако и неупитно, али то је нешто потпуно другачије, нешто што је миљама далеко од система који се везује за лик.
Основе које су тада постављене, исте су, па зато и Ваша оцена важи данас, баш као и тада.
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:13 16.05.2011

Re: ima toga puno

полтронство и негативна селекција је у србију доведена са комунистима

zar mislite da poltronstva nije bilo za vreme vladavine Miloša,za vreme okupacije kada su se utrkivali da Nemcima prijavljuju komšije, zar nije Stefan Lazarević i njegovi bili poltroni Bajazitu.
Vezivati poltronstvo za komunizam je besmisleno kao i za hrišćanstvo.Ono je imanentno ljudskom društvu u kome je uvek bila velika količina pohlepnih i pokvarenih.
ови сада на власти и у опозицији само се свађају ко ће заграбити већи део колача али систем да мењају не желе

izvinite ali sistem je promenjen potpuno, čak se čini sve da se i sećanja brišu.
Problem je što sada smatraju da što više mazneš to si sposobniji.A što i da ne kradu kad imaju mogućnost da se nagode da vrate do 50% a ostalo zadrže.
antioksidant antioksidant 14:17 16.05.2011

Re: ima toga puno

zar mislite da poltronstva nije bilo za vreme vladavine Miloša,za vreme okupacije kada su se utrkivali da Nemcima prijavljuju komšije, zar nije Stefan Lazarević i njegovi bili poltroni Bajazitu.

мнало мешате појмове (нарочито са стефаном лазаревићем али хаде).
било је полтронства увек (и у том контексту вам хвала на прецизирању) али мислим да је и вама јасно да сам мислио на полтронство које је са комунистима промовисано као једини (или скоро једини) начин напредовања. Приватне имовине и приватне иницијативе није било (скоро ни у траговима) и зато је негативна селекција постала примарна. Не једина свакако али примарна. Данашње друштво је потпуно исто (уз додатак "рата странака за свој део колача" али систем је потпуно исти).
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:18 16.05.2011

Re: ima toga puno

predatortz
најбоље - вертикалу могућности напредовања кроз школовање


Diskutabilno. Komitetlije se nisu mogle pohvaliti nekim školama...

nisi valjda bio i član komiteta, kako sve znaš, svaka čast.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 14:23 16.05.2011

Re: ima toga puno

antioksidant
мнало мешате појмове (нарочито са стефаном лазаревићем али хаде).било је полтронства увек (и у том контексту вам хвала на прецизирању) али мислим да је и вама јасно да сам мислио на полтронство које је са комунистима промовисано као једини (или скоро једини) начин напредовања. Приватне имовине и приватне иницијативе није било (скоро ни у траговима) и зато је негативна селекција постала примарна. Не једина свакако али примарна. Данашње друштво је потпуно исто (уз додатак "рата странака за свој део колача" али систем је потпуно исти).

sybil sybil 14:24 16.05.2011

Re: ima toga puno

? зашто мислиш да сам рекао да је лоше - само да је у то време било доступније
(а и написао сам да је то најбоље из тог времена - дакле - не сматрам то лошим)

izvini.
a oko poltronstva. ne vidim sta je to u SFRJ bilo poltronsko. bio je radnicki savet gde su slobodno debatovali i cistacice i direktori, ko je na redu da dobije stan, zasto ovaj pre mene, etc.
a sto se tice ovoga da mora da se bude clan partije da bi se napredovalo. to jeste, ali SFRJ nije bila demokratska zemlja, partija je bila pokretacka snaga.
predatortz predatortz 14:24 16.05.2011

Re: ima toga puno

Milan Karagaća
predatortz
најбоље - вертикалу могућности напредовања кроз школовање


Diskutabilno. Komitetlije se nisu mogle pohvaliti nekim školama...

nisi valjda bio i član komiteta, kako sve znaš, svaka čast.


Dovoljno star da pamtim, dovoljno mlad da idem dalje...
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:26 16.05.2011

Re: ima toga puno

Приватне имовине и приватне иницијативе није било (скоро ни у траговима) и зато је негативна селекција постала примарна

A šta je to pozitivna selekcija i zašto uopšte vežete za privatnu inicijativu, pretpostavljam svojinu.
antioksidant antioksidant 14:30 16.05.2011

Re: ima toga puno

A šta je to pozitivna selekcija i zašto uopšte vežete za privatnu inicijativu, pretpostavljam svojinu

због одговорности
не постоји гора позиција од све власти без одговорности (сетите се директора друштвених фирми - зато смо и имали толико "губиташа"
bio je radnicki savet

не причам о теоретским претпоставкама система већ о његовим последицама - друштву без одговорности
gorran2 gorran2 14:31 16.05.2011

Re: ima toga puno

не причам о теоретским претпоставкама система већ о његовим последицама - друштву без одговорности

Za razliku od savremenog finansijskog kapitalizma.
antioksidant antioksidant 14:32 16.05.2011

Re: ima toga puno

Za razliku od savremenog finansijskog kapitalizma.


ту постоји одговорност - само не за друге
нема солидарности дакле
а свако је одговоран сопственом имобином и самим собом (а промовише се да између та 2 и нема разлике)
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:36 16.05.2011

Re: ima toga puno

da, zbog toga su mnogi isli na privremeni rad u te zapadne zemlje. i nikada se nisu vratili u raskos o kojoj pises..

za razliku od naših ljudi koji su mogli da odlaze na Zapad sa pasošem pa još i da tamo rade iz ostalih istočnoevropskih zemalja to su mogli samo ako prođu kroz minsko polje i šicu na granici.
Šta bi tek rekli da je Tito tako držao Srbe i ostale u Jugoslaviji.
ono sto je tito ostavio svojima meri se drzavama a ne nekakvim zgradama i imanjima... mi srbi, nazalost, nismo bili njegovi.

Ostavio je svima ono što je nasledio od Aleksandra u ponovo ujedinio a što Srbiji nije ostavio sve do granice KVOK ili Hrvatskoj do Drine bilo bi previše od njerga tražiti.
dragan7557 dragan7557 14:37 16.05.2011

Re: ima toga puno


милане, полтронство и негативна селекција је у србију доведена са комунистима.

Naravno, sa Turcima nismo imali tih problema.

A i stari Vujadin (ne brkati sa ovim sa bloga) je služio, sve uz svoja kola i volove, a niko mu ne plati, baš kao ni ovi danas, što je bio objektivan razlog da se odmetne u 'ajduke.

Marko Kraljević, recimo je primer nepoltronskog ponašanja kada se "čestitom" caru u Stambolu obraća sa: Svetli Care Poočime.

Vodanje opanaka je svojevrstan čin hrabrosti i pozitivne selekcije, i ima toga, jooooooooš...

cerski
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 14:40 16.05.2011

Re: ima toga puno

Milan Karagaća
za razliku od naših ljudi koji su mogli da odlaze na Zapad sa pasošem pa još i da tamo rade iz ostalih istočnoevropskih zemalja to su mogli samo ako prođu kroz minsko polje i šicu na granici.Šta bi tek rekli da je Tito tako držao Srbe i ostale u Jugoslaviji.

Па добро, данас се упоређујемо са афричким земљама, баш као што смо се тада упоређивали са источноевропским.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 14:41 16.05.2011

Re: ima toga puno

dragan7557
Naravno, sa Turcima nismo imali tih problema.

Ти Турци, нануим, за све су они криви.
antioksidant antioksidant 14:43 16.05.2011

Re: ima toga puno

Naravno, sa Turcima nismo imali tih problema.

на ово је већ одговорено
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 14:50 16.05.2011

Re: ima toga puno

Vezivati poltronstvo za komunizam je besmisleno kao i za hrišćanstvo.
(samo) donekle tačno - ipak, priznaćete, u komunizmu je poltronstvo bilo itekako poželjna karakteristika za svakojako napredovanje ?

- ok, reći ćete da je tako i danas - što opet bitno ne menja stvar
gorran2 gorran2 14:54 16.05.2011

Re: ima toga puno

antioksidant
Za razliku od savremenog finansijskog kapitalizma.

ту постоји одговорност - само не за друге
нема солидарности дакле
а свако је одговоран сопственом имобином и самим собом (а промовише се да између та 2 и нема разлике)

Misliš na menadžere koji su kažnjeni gigantskim bonsima?
Meni se čini da su najbolje prošli oni koji su krizu kreirali, dok je na primer u tamonekoj Srbiji koja je sa svim tim imala malo veze, masa zarada opala za preko 25%...

Ah, da, sad sam se setio - to je zbog Tita i komunizma
dragan7557 dragan7557 14:54 16.05.2011

Re: ima toga puno


Ostavio je svima ono što je nasledio od Aleksandra

Pa posle ovi demokracki vratili i sebi i Karađorđevićima na srpskom Petrovići.

cerski
sybil sybil 14:56 16.05.2011

Re: ima toga puno

- ok, reći ćete da je tako i danas - što opet bitno ne menja stva

bolje biti poltron kod dobrog gazde....
dragan7557 dragan7557 15:01 16.05.2011

Re: ima toga puno

баш као што смо се тада упоређивали са источноевропским.

Tokom sedamdesetih niko normalan(a najmanje jugosloveni sami) nije upoređivao Jugoslovenske državljane sa Istočnoevropskim.

Bilo bi to suludo izjaviti u ono vreme. Istini za volju nas su Istočnoevropski građani svrstavali u kapitaliste, otpadnike od svetog komunizma.

cerski
antioksidant antioksidant 15:01 16.05.2011

Re: ima toga puno

Ah, da, sad sam se setio - to je zbog Tita i komunizma

не приличи вам оваква замена теза (нисам навикао на тако нешто од вас)
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 15:06 16.05.2011

Re: ima toga puno

dragan7557
Tokom sedamdesetih niko normalan(a najmanje jugosloveni sami) nije upoređivao Jugoslovenske državljane sa Istočnoevropskim.Bilo bi to suludo izjaviti u ono vreme.
Па што то онда данас радимо?
dragan7557
Istini za volju nas su Istočnoevropski građani svrstavali u kapitaliste, otpadnike od svetog komunizma.

Нису имали појма? Ограничено кретање? Ограничен прилив информација?
apacherosepeacock apacherosepeacock 15:13 16.05.2011

Re: ima toga puno

Pa ne bih se kladila u pricu o tome da svojoj deci nista nije obezbedjivao.

Misa Broz je bio direktor INA-e, onako slucajno (verovatno zato sto je bio izuzetno talentovan na caleta uskocio pravo na direktorsko mesto), a poznato nam je to da su se direktori naftnih preduzeca grdno mucili za profit;
Zarko Broz eto pa general sve po pravilima napredovanja u vojsci, unuk mu (Titov) Joska Broz je imao jahtu u vlasnistvu u vrednosti od par miliona (i jebavao maloletnice), sigurno je zaradio i on vukuci gajbice sa pivom..
I tako to.
sybil sybil 15:17 16.05.2011

Re: ima toga puno

oska Broz je imao jahtu u vlasnistvu u vrednosti od par miliona (i jebavao maloletnice)

ti to mastas, obnevidela si od mrznje ili nesto trece?
Milan Karagaća Milan Karagaća 15:19 16.05.2011

Re: ima toga puno

Nebojša Milenković
Vezivati poltronstvo za komunizam je besmisleno kao i za hrišćanstvo.
(samo) donekle tačno - ipak, priznaćete, u komunizmu je poltronstvo bilo itekako poželjna karakteristika za svakojako napredovanje ?

- ok, reći ćete da je tako i danas - što opet bitno ne menja stvar

ne samo dana. Zar je drugačije bilo u vreme Obrenovićke Srbije ili Karađorđevićeve Srbije u Jugoslavije.
Tako je bilo i u svim zemljama sve dok nisu postigle visok stepen opšteg razvoja i posebno stabilnih demokratskih institucija.
ipak, priznaćete, u komunizmu je poltronstvo bilo itekako poželjna karakteristika za svakojako napredovanje ?

čini mi se da Vi ne pravite distinkciju između lojalnosti partiji/stranci i poltronstva kao interpersonalnih relacija naročito u pogledu odnosa prema pretpostavljenim a u cilju sticanja privilegija.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 15:21 16.05.2011

Re: ima toga puno

sybil
apacherosepeacock

Joska Broz je imao jahtu u vlasnistvu u vrednosti od par miliona (i jebavao maloletnice)
ti to mastas, obnevidela si od mrznje ili nesto trece?

Pa fakat je to, ugledao se na dedu.
Šta fali, napupelo.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 15:22 16.05.2011

čini se, čini...

čini mi se da Vi ne pravite distinkciju između lojalnosti partiji/stranci i poltronstva kao interpersonalnih relacija naročito u pogledu odnosa prema pretpostavljenim a u cilju sticanja privilegija


- kao što ste i sami rekli: čini vam se
apacherosepeacock apacherosepeacock 15:25 16.05.2011

Re: ima toga puno

srdjazlopogledja
sybil
apacherosepeacock

Joska Broz je imao jahtu u vlasnistvu u vrednosti od par miliona (i jebavao maloletnice)
ti to mastas, obnevidela si od mrznje ili nesto trece?

Pa fakat je to, ugledao se na dedu.
Šta fali, napupelo.



Na dedicu, dasta.

Sybil, nisam ja ti da mastam pa pisem po blogu gluposti..saberi se.
gorran2 gorran2 15:26 16.05.2011

Re: ima toga puno

srdjazlopogledja
sybil
apacherosepeacock

Joska Broz je imao jahtu u vlasnistvu u vrednosti od par miliona (i jebavao maloletnice)
ti to mastas, obnevidela si od mrznje ili nesto trece?

Pa fakat je to, ugledao se na dedu.
Šta fali, napupelo.

To je ono što je dobro u ovakvim blogovima: doduše, ne saznaš činjenice, ali dobiješ pregled simptoma.
dragan7557 dragan7557 15:27 16.05.2011

Re: ima toga puno

srdjazlopogledja
sybil
apacherosepeacock

Joska Broz je imao jahtu u vlasnistvu u vrednosti od par miliona (i jebavao maloletnice)
ti to mastas, obnevidela si od mrznje ili nesto trece?

Pa fakat je to, ugledao se na dedu.
Šta fali, napupelo.

I to sve od kafane koju je držao? Aferim za menadžersku sposobnost.

cerski
sybil sybil 15:27 16.05.2011

Re: ima toga puno



Na dedicu, dasta.

Sybil, nisam ja ti da mastam pa pisem po blogu gluposti...

si drzala svecu maloletnicama?
dragan7557 dragan7557 15:29 16.05.2011

Re: ima toga puno

Joska Broz je imao jahtu u vlasnistvu

Ima i krakar avion, pa šta?

cerski
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 15:30 16.05.2011

Re: ima toga puno

gorran2
To je ono što je dobro u ovakvim blogovima: doduše, ne saznaš činjenice, ali dobiješ pregled simptoma.

Tako?
Šta hoćete da kažete,
da Vođa nije bio potentan, u fiziološkom smislu?

Sme se to?
apacherosepeacock apacherosepeacock 15:31 16.05.2011

Re: ima toga puno

dragan7557
Joska Broz je imao jahtu u vlasnistvu

Ima i krakar avion, pa šta?

cerski



Nista, nista, samo nije da je palo s Marsa.
apacherosepeacock apacherosepeacock 15:34 16.05.2011

Re: ima toga puno

dragan7557
srdjazlopogledja
sybil
apacherosepeacock

Joska Broz je imao jahtu u vlasnistvu u vrednosti od par miliona (i jebavao maloletnice)
ti to mastas, obnevidela si od mrznje ili nesto trece?

Pa fakat je to, ugledao se na dedu.
Šta fali, napupelo.

I to sve od kafane koju je držao? Aferim za menadžersku sposobnost.

cerski


To i ja kazem, gos'n Cerski, cudo jedno su te kafane i gajbice.
dragan7557 dragan7557 15:37 16.05.2011

Re: ima toga puno

ne samo dana. Zar je drugačije bilo u vreme Obrenovićke Srbije ili Karađorđevićeve Srbije u Jugoslavije.

Eh, dobra stara vremena.

Javno batinanje seljaka, radnika i po kojeg konspiratora protiv Apsolutnog Vlasnika Srbije/Jugoslavije.

Pa onda javna vešanja hajduka i sličnih odmetnika od Kralje i Otadžbine.

Pa pomilovanje ratnih profitera i oslobađanje od vraćanja pokradenog.

Pa žandarska demokratija par ekselans.

Pa vrhunski demokratsko zakonodavstvo darovanog Ustava.

Kad se samo setim, duša me boli za tim divnim pastoralnim vremenima.

cerski
Milan Karagaća Milan Karagaća 15:37 16.05.2011

Re: ima toga puno

Misa Broz je bio direktor INA-e, onako slucajno (verovatno zato sto je bio izuzetno talentovan na caleta uskocio pravo na direktorsko mesto),

notorna neistina. Nije uskočio odmah na direktorsko mesto ali eto zgodno je da se proturi kao laž a uvek ima dosta onih koji će da poveruju i šire dalje.Za razliku od nečijih sinova taj Miša je završio fakultet u Jugoslaviji i to kao i svaki običan student, nije išao na koledže u inozemstvo.A što se tiče talenta njegovog ćaće pa očito da je talentovan kad je postigao to što je postigao i sve vas nasankao i celi svet ne samo dok je bio živ već vam i danas predstavlja problem.
Žarko nije bio nikada nije bio naš general, živeo je od penzije koju je stekao u SSSR gde je učestvovao u ratu do kraja 1944.godine.
A što se tiče Miše Broza pokušali ste čiostu podmetačinu pa evo koga interesuje:
Miša Broz završio je Pravni fakultet, ali njegova radna biografija pokazuje da Tito nije uticao na zaposlenje svog sina. Prema zvaničnim podacima, radio je kao šef Odjela za izvoz i direktor vanjske trgovine u "Prvomajskoj", kao direktor sektora uvoza-izvoza u naftnoj kompaniji INA, u Komitetu za odnose s inozemstvom Vlade Republike Hrvatske, da bi tek u periodu od 1983. do 1993. zauzeo više funkcije u svojoj nekadašnjoj firmi INA. Od 1993. polako napreduje u Ministarstvu vanjskih poslova Hrvatske, gde je najpre savetnik ministra, a zatim opunomoćeni ministar u ambasadi Hrvatske u Moskvi, Kairu i Džakarti – takvoj karijeri verovatno je doprinela činjenica da govori pet jezika.
dragan7557 dragan7557 15:43 16.05.2011

Re: ima toga puno

Miša je završio fakultet u Jugoslaviji i to kao i svaki običan student, nije išao na koledže u inozemstvo

E to je najveća mana koju je Tito imao. Karići, Miškovići i ostali pošteni bogataši (na kineskom Tajpan-i) tak'u grešku sebi nikad, i apsolutno nikad sebi neće dozvoliti.

Neće oni da i' posle narod otrcava, kako su im deca na mufte dobila diplome na njihovim univerzitetima.

cerski
freehand freehand 15:43 16.05.2011

Re: ima toga puno

dragan7557
ne samo dana. Zar je drugačije bilo u vreme Obrenovićke Srbije ili Karađorđevićeve Srbije u Jugoslavije.

Eh, dobra stara vremena.

Javno batinanje seljaka, radnika i po kojeg konspiratora protiv Apsolutnog Vlasnika Srbije/Jugoslavije.

Pa onda javna vešanja hajduka i sličnih odmetnika od Kralje i Otadžbine.

Pa pomilovanje ratnih profitera i oslobađanje od vraćanja pokradenog.

Pa žandarska demokratija par ekselans.

Pa vrhunski demokratsko zakonodavstvo darovanog Ustava.

Kad se samo setim, duša me boli za tim divnim pastoralnim vremenima.

cerski

Čoveče, pa ti se odlično držiš za svoje godine!
dragan7557 dragan7557 15:45 16.05.2011

Re: ima toga puno

freehand
dragan7557
ne samo dana. Zar je drugačije bilo u vreme Obrenovićke Srbije ili Karađorđevićeve Srbije u Jugoslavije.

Eh, dobra stara vremena.

Javno batinanje seljaka, radnika i po kojeg konspiratora protiv Apsolutnog Vlasnika Srbije/Jugoslavije.

Pa onda javna vešanja hajduka i sličnih odmetnika od Kralje i Otadžbine.

Pa pomilovanje ratnih profitera i oslobađanje od vraćanja pokradenog.

Pa žandarska demokratija par ekselans.

Pa vrhunski demokratsko zakonodavstvo darovanog Ustava.

Kad se samo setim, duša me boli za tim divnim pastoralnim vremenima.

cerski

Čoveče, pa ti se odlično držiš za svoje godine!

Fala, trudimo se.

cerski
apacherosepeacock apacherosepeacock 15:45 16.05.2011

Re: ima toga puno

Milan Karagaća
Misa Broz je bio direktor INA-e, onako slucajno (verovatno zato sto je bio izuzetno talentovan na caleta uskocio pravo na direktorsko mesto),

notorna neistina. Nije uskočio odmah na direktorsko mesto ali eto zgodno je da se proturi kao laž a uvek ima dosta onih koji će da poveruju i šire dalje.Za razliku od nečijih sinova taj Miša je završio fakultet u Jugoslaviji i to kao i svaki običan student, nije išao na koledže u inozemstvo.A što se tiče talenta njegovog ćaće pa očito da je talentovan kad je postigao to što je postigao i sve vas nasankao i celi svet ne samo dok je bio živ već vam i danas predstavlja problem.
Žarko nije bio nikada nije bio naš general, živeo je od penzije koju je stekao u SSSR gde je učestvovao u ratu do kraja 1944.godine.
A što se tiče Miše Broza pokušali ste čiostu podmetačinu pa evo koga interesuje:
Miša Broz završio je Pravni fakultet, ali njegova radna biografija pokazuje da Tito nije uticao na zaposlenje svog sina. Prema zvaničnim podacima, radio je kao šef Odjela za izvoz i direktor vanjske trgovine u "Prvomajskoj", kao direktor sektora uvoza-izvoza u naftnoj kompaniji INA, u Komitetu za odnose s inozemstvom Vlade Republike Hrvatske, da bi tek u periodu od 1983. do 1993. zauzeo više funkcije u svojoj nekadašnjoj firmi INA. Od 1993. polako napreduje u Ministarstvu vanjskih poslova Hrvatske, gde je najpre savetnik ministra, a zatim opunomoćeni ministar u ambasadi Hrvatske u Moskvi, Kairu i Džakarti – takvoj karijeri verovatno je doprinela činjenica da govori pet jezika.



Zasto podmetacinu, upravo si potvrdio da je tacan podatak.
sentinel26 sentinel26 16:50 16.05.2011

Re: ima toga puno

Milan Karagaća
,za vreme okupacije kada su se utrkivali da Nemcima prijavljuju komšije,

I sami Njemci su priznali da im se gadi tolika "ljubav" za uvlačenje u du..

zar nije Stefan Lazarević i njegovi bili poltroni Bajazitu.

Ha-ha. "Sumnjivo"? :)

Nikopolje - 1396.godine - 5.000 konjanika Stefana Lazarevića je odlučilo bitku, pomoglo Bajazitu da pobijedi hrišćansku vojsku.

Ta bitka je odigrala puno važniju ulogu u pogledu budućih političkih odnosa snaga nego Kosovska bitka.
Mitomanija i turbofolk istorija je tu bitku i njen značaj dugo prećutkivala i minimizirala.
Uloga srpske vojske za ishod te bitke i za prevlast islama na ovim područjima je ključna.

E sad, pojedinačni interesi i dodvoravanje jačima su u službi poltronstva a kolektivni u službi vazalstva i zadržavanje krune na glavi (ili neke važne titule) po svaku cijenu (napr. prihvatanje titule od Vizantije, pa zamjena turskog vazalstva mađarskim uz velike imovinske koristi ), nije poltronstvo.
:)

dragan7557 dragan7557 16:56 16.05.2011

Re: ima toga puno

E sad, pojedinačni interesi i dodvoravanje jačima su u službi poltronstva a kolektivni u službi vazalstva i zadržavanje krune na glavi (ili neke važne titule) po svaku cijenu (napr. prihvatanje titule od Vizantije, pa zamjena turskog vazalstva mađarskim uz velike imovinske koristi ), nije poltronstvo

Naravno da nije to se po novim normama zove poslovni Uspeh.

Naročito ako su naši, onda je Uspeh stostruko veći.

cerski
sentinel26 sentinel26 16:59 16.05.2011

Re: ima toga puno

Nebojša Milenković
Vezivati poltronstvo za komunizam je besmisleno kao i za hrišćanstvo.
(samo) donekle tačno - ipak, priznaćete, u komunizmu je poltronstvo bilo itekako poželjna karakteristika za svakojako napredovanje ?

Pošto nijeste lično učetvovali u tome, dajte pozovite se bar nečije objektivno istraživanje.

Da je bilo poltronstva - bilo ga je.
Bilo ga je u enormnim količinama i prije "komunizma" a traje i danas.

U SKJ je poltronstvo bilo najizraženije uoči nekog kongresa.
Samo u većini slučajeva ono nije bilo i dovoljan uslov za nečije napredovanje.

Neću da uzimam hljeb profesorima logike, šta znače pojmovi "potreban" a šta "dovoljan" uslov.

Ima li poltronstva na ovom (B92) blogu ?

docsumann docsumann 17:01 16.05.2011

Re: ima toga puno

Marko Kraljević, recimo je primer nepoltronskog ponašanja kada se "čestitom" caru u Stambolu obraća sa: Svetli Care Poočime


Meni je Musa uvijek bio favorit
moderator05 moderator05 17:02 16.05.2011

Obaveštenje

Obrisano je nekoliko komentara koje su razmenili sibyl i apacherosepeacock, a koji troluju temu. Molim vas da ne započinjete novo prepucavanje na ličnoj osnovi (za to imate mogućnost privatne prepiske).

Hvala.
freehand freehand 17:04 16.05.2011

Re: Obaveštenje

moderator05
Obrisano je nekoliko komentara koje su razmenili sibyl i apacherosepeacock, a koji troluju temu. Molim vas da ne započinjete novo prepucavanje na ličnoj osnovi (za to imate mogućnost privatne prepiske).

Hvala.

Ael može jedna lična preporukičica za omiljenu moderatorkinju?
Mis'im - kakva korist od bezlične?
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 17:07 16.05.2011

Re: ima toga puno

sentinel26
U SKJ je poltronstvo bilo najizraženije uoči nekog kongresa. Samo u većini slučajeva ono nije bilo i dovoljan uslov za nečije napredovanje.Neću da uzimam hljeb profesorima logike, šta znače pojmovi "potreban" a šta "dovoljan" uslov.

Ево питање:
ШТА ЈЕ НЕОПХОДАН УСЛОВ?
moderator05 moderator05 17:09 16.05.2011

Re: Obaveštenje

freehand
preporukičica?



Ako nema više pitanja, a valjalo bi da nema, molim Vas da se vratite temi.

Hvala lepo.
Milan Karagaća Milan Karagaća 22:40 16.05.2011

Re: čini se, čini...

Nebojša Milenković
čini mi se da Vi ne pravite distinkciju između lojalnosti partiji/stranci i poltronstva kao interpersonalnih relacija naročito u pogledu odnosa prema pretpostavljenim a u cilju sticanja privilegija


- kao što ste i sami rekli: čini vam se

niste me ubedili.
Milan Karagaća Milan Karagaća 22:45 16.05.2011

Re: ima toga puno

Zasto podmetacinu, upravo si potvrdio da je tacan podatak.

zato što si podmetnuo da je odmah, prvo radno mesto pa generalni INE, kao ovi danas prvo radno mesto pa direktor npr. Aerodroma Bgd kao Krišto.A taj Mišo je kao što vidiš išao postupno jer nije čak bio ni toliko alav kao recimo sin ovoga Krkobabića starijeg.
jedan.kub jedan.kub 22:53 16.05.2011

Re: ima toga puno

ovi posle njega a naročito tokom ratova devedesetih i kasnije sve do sada opljačkali više nego kompletna rukovodstva SFRJ za 45 godina.

Da isprave nepravdu, odnosno da nadoknade ono što su njihovi roditelji i dedovi propustili da urade dok su bili na vlasti kao komunisti i prvoborci.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 00:34 17.05.2011

Re: čini se, čini...

niste me ubedili


drago mi je zabrinuo bih se da je obratno
uostalom, zašto bih vas u bilo šta ubeđivao
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:12 17.05.2011

Re: ima toga puno

Milan Karagaća
Zasto podmetacinu, upravo si potvrdio da je tacan podatak.

zato što si podmetnuo da je odmah, prvo radno mesto pa generalni INE, kao ovi danas prvo radno mesto pa direktor npr. Aerodroma Bgd kao Krišto.A taj Mišo je kao što vidiš išao postupno jer nije čak bio ni toliko alav kao recimo sin ovoga Krkobabića starijeg.



Aman, o kakvoj podmetacini jos pricas uporno, napisala sam da je bio direktor ine da bi ti napisao da je bio pa dodajes jos sefovskih i direktorskih mu funkcija : Prema zvaničnim podacima, radio je kao šef Odjela za izvoz i direktor vanjske trgovine u "Prvomajskoj", kao direktor sektora uvoza-izvoza u naftnoj kompaniji INA, u Komitetu za odnose s inozemstvom Vlade Republike Hrvatske, da bi tek u periodu od 1983. do 1993. zauzeo više funkcije u svojoj nekadašnjoj firmi INA. Od 1993. polako napreduje u Ministarstvu vanjskih

Mislim, hvala na dopuni spiska njegovih svih direktorskih mesta ja sam ga jos skromno smestila samo na jedno.

Inace tekst Skroze je pisan u najgorem maniru rasnih pozadinoljubaca, a povrh toga je najmanje nekoliko puta sama opovrgla sopstvenu ocenu, na pocetku teksta pohvalu da su skromna i normalna familija, navodeci gotovo svakog clana the familije kao vrsnog skandalmajstora.

Jos jedan zanimljiv detalj koji je Skroza slucajno' propustila je da se gos'n Misa orodio sa familijom Pavelic, kao i to da se nije pojavio na ocevoj sahrani iz straha od Srba (1980-te?)

A i o tome ko je alaviji da li Brozovi i ini (tada) ili Krkobabici i ini sada - ne bih - to je mrtva trka, sto se mene tice, sto se tebe tice nije odatle i ova rasprava prilicno neobjektivna sa tvoje strane.
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:50 17.05.2011

Re: ima toga puno

A i o tome ko je alaviji da li Brozovi i ini (tada) ili Krkobabici i ini sada - ne bih - to je mrtva trka

e tu su Karadjordjervici ispred.
Nisu mi niko od njih ni rod ni pomoz bog ali brate čudi me kako ti i neki drugi tako olako lažete o drugim ljudima.Pa zar nije podmetanje i laž da Mišo nije bio na sahrani Tita, a evo pogledaj

on nije bio na sahrani polubrata Žarka.
Takva ti je i podmetačina sa njegovom ženom koja je navodno bliska rođaka Ante Pavelića.Prvo Pavelića ima mnogo čak i Srba, a bio je i onaj advokat dr.Ante Pavelić koji nije bio ustaša.
kao i to da se nije pojavio na ocevoj sahrani iz straha od Srba (1980-te?)

a zašto ti smatraš Srbe toliko lošim da ih se neko trebao toliko plašiti, i šta je to Miša skrivio normalnim Srbima.
gorran2 gorran2 15:20 17.05.2011

Re: ima toga puno

Pa zar nije podmetanje i laž da Mišo nije bio na sahrani Tita

Nije laž, nego simptom.
fantomas fantomas 15:31 17.05.2011

Re: ima toga puno

gorran2
Pa zar nije podmetanje i laž da Mišo nije bio na sahrani Tita

Nije laž, nego simptom.


nije simptom, nego dijagnoza.
master.dragi master.dragi 15:40 17.05.2011

Re: ima toga puno

Šta bi tek rekli da je Tito tako držao Srbe i ostale u Jugoslaviji.

tito i jeste drzao srbe u zici, ta zica je poslednji put zategnuta oko vrata srbije donosenjem ustava iz 1974. godine, vi to odlicno znate karagaca...
taj ustav omogucava republikama clanicama otcepljenje u granicama koje su iscrtane na drugom zasedanju avnoja. srpska delegacija je, dolazeci tada na drugo zasedanje avnoja, jedina od svih delegacija buducih jugoslovenskih republika naletela na nemacku zasedu i svi su bili pobijeni, ne uhapseni, nego pobijeni iz zasede. ova zaseda i dojava nikada nisu istrazene.

tako su na drugom zasedanju avnoja, kada su crtane granice republika, srbiju predstavljali titu lojalni komunisti srpske nacionalnosti. te granice su jos tada bile iscrtane na stetu srbije, da bi ustavom iz 1974. godine ovaj plan o prekrajanju granica i otcepljenju pojedinih republika bio doveden do kraja.

interesantan je i poucan tekst na wikipediji, preporucujem paznji citalaca nacionalni sastav predsednistva avnoja i nacionalni sastav nkoj, nacionalnog komiteta oslobodjenja jugoslavije i to imajuci u vidu da je sastav partizanskih jedinica bio takav da su skoro 80 procenata cinili srbi koji su u telima avnoja bili potpuno nadglasani i sklonjeni po strani po titovoj zamisli...

to je bio titov testament svojim sunarodnicima, pre svega hrvatima. on im je ostavio drzavu, dok vi ovde spominjete nekakve zlatne satove, trice i kucine. taj ustav iz 1974. nije samo omogucio nekim republikama ono sto su prizeljkivale jos od pocetka drugog svetskog rata, vec je srbiju ostavio u velikim problemima koji se protezu do danasnjih dana...
tito je bio jedan od najpogubnijih ljudi za srbiju i srpski narod u citavoj njegovoj istoriji...
gorran2 gorran2 15:45 17.05.2011

Re: ima toga puno

fantomas
gorran2
Pa zar nije podmetanje i laž da Mišo nije bio na sahrani Tita

Nije laž, nego simptom.

nije simptom, nego dijagnoza.

"Naši narodi i narodnosti" imali su tokom titoizma dosta pojednostavljenu svest o sebi, svojoj zemlji, društvenom, ekonomskom i političkom okruženju - ali ipak, svest zasnovanu na razumnim principima, dobroj volji i osnovnim činjenicama.

A onda su 1989-90 tu svest zamenili za tabloidnu, žutu, paranoičnu svest, koja nije zasnovana ni na zdravim principima razuma, ni na činjenicama, nego na mržnjama i strahovima.

Ovo što vidiš i čitaš, pokazuje da stanje danas nije ništa bolje. Naprotiv - kanda smo još odmakli na tom putu degeneracije razuma, dobre volje i pozitivne afektivne nastrojenosti prema drugima.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana