Film| Gost autor| Hronika| Kultura| Umetnost

[57] INTERVJU: EMIR KUSTURICA

bojan ljubomir jugovic RSS / 22.05.2011. u 13:58

&sourceFile=ImageResume_fr_58673_4dd7f0702b98f.jpg&predefinedSize=quotidien_actu_highlight(Evo prevod kratkog intervjua proslavljenog reditelja koji je jutros objavljen na sajtu Kanskog filmskog festivala. Pokušao sam da pronađem i neki adekvatan intervju na engleskom povodom njegovog nedavnog odlikovanja Ordenom francuske Legije časti ali nisam uspio pa ako neko bude bolje sreće neka slobodno linkuje.)

Upravo ste okončali dogovaranje sa Vašim žirijem za nagradu „Izvjestan pogled" [Un certain Regard]. Da li ste se svađali oko toga?
- Ne! Dobro smo se proveli. Kada sam bio član glavnog žirija, sreo sam ljude iz književnog i javnog života, ali ovaj žiri je bio sastavljen samo od ljudi iz filmskog svijeta i to mnogo olakšava stvari. Zaista smo se fokusirali na kinematografske aspekte. A pošto se nagrada „Izvjestan pogled" obnavlja, u smislu da smo imali i filmove koji su sasvim komercijalni kao i autorske filmove, u tom miksu, otkrili smo da je lako izabrati one za koje vjerujemo da su najbolji.

2005. godine predsjedavali ste žirijem za igrani film, a ove žirijem za „Izvjestan pogled". Da li ste na filmove u ovoj selekciji gledali različito i ako jeste, zašto?
- To je interesantno jer ovoga puta, „Izvjestan pogled" izgleda više kao glavno takmičenje. To nije više program koji je ograničen na samo jednu perspektivu. Postoje filmovi koji bi normalno bili prikazani u ponoć a postoje najmanje tri filma ove godine koja bi mogla biti uvrštena u takmičarski program festivala.

73154_1657048462065_1112714589_31891735_8087590_n.jpgTakođe ste bili predsjednik žirija "Cinefondation" u Kanu 2003. godine [program osnovan 1998. koji inspiriše i podržava mlađu generaciju filmskih stvaralaca] a Kustendorf ugošćuje filmsku školu i seminare. Koja je vaša koncepcija transmisije umjetnosti?
- Ovo je izuzetno vrijeme za film, sa značajnom tehnološkom revolucijom. Ali to ne mijenja činjenicu da ko god da ima dobru ideju ili dobru priču jeste onaj za kojim moramo da tragamo. Mi smo u eri poput perioda Baroka u kojem postoje hiljade mogućnosti za umjetnike: tehničke, stilske, kakve god... ali pitanje ostaje:"Kako vi vidite svijet?" Ono što je dobro u vezi ovog Festivala jeste da iako ne zanemaruje umjetničke i komercijalne aspekte, on ostavlja prostor za lični identitet. To nije slučaj u Holivudu, gdje se tehnologija prilagođava tržištu i zaradi novca. Kada ja razmišljam o filmu, uvijek osjećam tu strast da pronađem, da prepoznam i razotkrijem njegovu tajnu.

Koji savjet bi ste dali studentima filma?
- Držite se svojih ideja o sopstvenom životu i o svojim egzistencijalnim problemima. Ostanite vjerni idejama koje su presudne za vaš identitet usred istorije, držite se vaših osjećanja, vaših opsesija, vašeg načina na koji vidite stvari, svega što vas postavlja u središte svijeta. I ne dozvolite da vas zanese tehnologija.

217727_1946245811818_1112714589_32375551_2364332_n.jpgRekli ste da je Festival značajan zato što je to događaj koji podržava kulturnu raznovrsnost. Koje mjesto i identitet ima srpski film u ovoj današnjoj raznovrsnosti?
- Mislim da nema snažan identitet. Oni slijede i imitiraju neke šeme zapadne kinematografije, što je dobro što se tiče forme, ali nije kada je sadržaj u pitanju. Ne otkrivaju se novi talenti. To je pravac koji ja želim da postavim svojim Festivalom u Kustendorfu. Mi moramo da pronađemo naš identitet i da ispričamo našu priču prije nego što pripadne svakome dugom. Uvijek to poredim sa prirodom. Najbolje maline u svijetu uspijevaju u Srbiji zbog tla i atmosferskih uslova u zemlji. Morate tako da razmišljate kada pravite film. Ali u Srbiji to ne rade.

Upravo ste objavili knjigu „Gdje sam ja u ovoj priči" [za inostrano tržište autor se opredijelio za prvobitni, radni naslov knjige "Smrt je neprovjerena glasina" prim.prev.] autobiografski prikaz vašeg djetinjstva u Sarajevu. Zašto ste napisali knjigu umjesto da snimite film?
- Zato što sam želio da dokažem da nisam toliko glup kao oni reditelji koji ne mogu da napišu knjigu!

206750_1946246171827_1112714589_32375552_4127306_n.jpgVi ste filmadžija, muzičar, pisac, arhitekta... Za čim tragate?
- Ne znam. Veoma sam radoznao. A moram da kažem da sam bio u stanju da se izrazim kroz sve ove discipline. Najvažnija stvar u životu je psihološka stabilnost. Morate da budete uravnoteženi, snažni i sposobni da radite mnogo stvari. Rođen sam sa sposobnošću da radim mnogo stvari i dokazao sam da mogu da ih radim. Kako naučnici kažu, dobijete 23 para hromozoma od majke i 23 para od oca a pitanje je - šta vi dodajete tom spoju? Šta se to događa da postanete fudbaler, naučnik, model? To je ono što je divno, jer život je uvijek čudo.

LE-HAVRE-2011.jpgŠta Vas danas inspiriše?
- Moje najveće zadovoljstvo u skorašnje vrijeme je bilo gledanje filmova i oduševljenost ljepotom koju film pruža ljudima. To je možda jedina aktivnost koja dopušta umu i tijelu da otputuju daleko od realnosti, da uđu u drugi svijet. Na primjer, gledao sam film Akija Kaurismakija [Aki Kaurismäki], koji je za mene bio apsolutno remek djelo, odavno nisam pogledao tako dobar film. A sreća, katarza kroz koju prolazite gledajući dobar film prosvjetljava vaš život. Biti blizu umjetnosti, biti izložen umjetnosti i cijeniti umjetnost jeste najvažnija stvar u životu.

 



Komentari (46)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

fantomas fantomas 20:52 22.05.2011

dilema

jbt, celi dan nema onih "u svet salje sliku o nama kao musavima i pokvarenima", "oteo seljacima planinu", "nisu mu losa samo prva dva filma, i to samo zbog toga sto je sidran za njih pisao scenario", "nemanja nja nja nja".
ili ja, iz nekog razloga, ne znam da se smak sveta stvarno odigrao, ili su u smak poverovali samo oni cije sam njakanje apostrofirao, i koji jos nisu izmileli iz rupa u koje su se zavukli?

myredneckself myredneckself 23:10 22.05.2011

Re: dilema

Moje najveće zadovoljstvo u skorašnje vrijeme je bilo gledanje filmova i oduševljenost ljepotom koju film pruža ljudima. To je možda jedina aktivnost koja dopušta umu i tijelu da otputuju daleko od realnosti, da uđu u drugi svijet. Na primjer, gledao sam film Akija Kaurismakija [Aki Kaurismäki], koji je za mene bio apsolutno remek djelo, odavno nisam pogledao tako dobar film. A sreća, katarza kroz koju prolazite gledajući dobar film prosvjetljava vaš život. Biti blizu umjetnosti, biti izložen umjetnosti i cijeniti umjetnost jeste najvažnija stvar u životu.


Fino, održao si obećanje da ćeš postirati i ovaj intervju.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 08:01 23.05.2011

Re: dilema

Fino, održao si obećanje da ćeš postirati i ovaj intervju.


Ne sjećam se da sam obećao (znam da sam obećao Miloša Formana i najvjerovatnije to će biti poslednji prevod) ali izabrala si sjajan citat D. - eto dobre preporuke za gledanje novog Kaurismakija.

jasnaz jasnaz 12:50 23.05.2011

: da !

bojan ljubomir jugovic
eto dobre preporuke za gledanje novog Kaurismakija.


bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 14:42 23.05.2011

Re: : da !



bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 14:58 23.05.2011

Re: : da !

ne znam da se smak sveta stvarno odigrao


Stvarno se odigrao

pedja1008 pedja1008 02:32 23.05.2011

Hm

umesto sto se bori protiv novog svetskog poretka, mogao bi da proba da snimi neki dobar film, za razliku od poslednjih nekoliko koji ne vrede ni pet para.
blogovatelj blogovatelj 03:00 23.05.2011

Re: Hm

za razliku od poslednjih nekoliko koji ne vrede ni pet para.


Ajde idi gledaj Godzilu, ona ce ti sigurno valjati...
Rejlem Rejlem 09:00 23.05.2011

Re: Hm

pedja1008
umesto sto se bori protiv novog svetskog poretka, mogao bi da proba da snimi neki dobar film, za razliku od poslednjih nekoliko koji ne vrede ni pet para.

Domazet Domazet 21:55 24.05.2011

Ma nece covek...

pedja1008
umesto sto se bori protiv novog svetskog poretka, mogao bi da proba da snimi neki dobar film, za razliku od poslednjih nekoliko koji ne vrede ni pet para.

...Rejlemu i tebi leba iz usta da otima. Zato on to.

A sada zarad truth in advertising, gledao sam samo prvih petnaestak minuta Zaveta. Dalje nisam izdrzhao...
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:09 23.05.2011

Kan

Cestitke za Orden francuske Legije casti; jos je Miteran izjavio da Kusturica nema predstavu koliko ga oni (Francuzi) vole i cene :)
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 14:31 23.05.2011

Re: Kan

Zna on to vrlo dobro, Miteran mu se izvinio zbog "Pariških kontroverzi" uskog intelektualnog kruga koje su se vodile poslije osvajanja Zlatne palme 1995 za "Podzemlje".
1234dn 1234dn 14:01 23.05.2011

cuujjj



Cuj par posljednjih filmova mu nista ne vrede? Crna macka beli macor nista ne vredi?! To je bas tesko za objasniti. Ajde neka pokusa neko. Zivot je cudo je los film? A Japanci (distributeri) rekose da je to jedna od od lepsih ljubavnih prica zadnjih godina koja je igrala kod njih u kinima..Nema dakle sanse da se o Kusturici govoti samo sa umetnickim ili krativnim argumentima. Tja. takva mu sudbina.

bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 14:34 23.05.2011

Re: cuujjj

Ajde neka pokusa neko



Ma dobro nema potrebe nikog braniti ni napadati ovdje.

Ko voli Kustinu filmsku poetiku ali i umjetnost uopšte,
ima jedna sjajna knjiga Gorana Gocića "Emir Kusturica Kult Margine"
(SKC, Beograd 2005) dosta dobra analiza filmova sa mnogo, mnogo dobrih referenci.

Ček da nađem link - klik

Bogato ilustrovana, prepuna detalja, filmofili i
fanovi će uživati siguran sam.
sybil sybil 15:30 23.05.2011

Da li je neko

gledao francuski film Farewell, Kusturica u glavnoj ulozi, obavezno pogledati, film je genijalan, Kusturica odglumeo za 10+.
929292 929292 18:39 23.05.2011

Re: Da li je neko

gledao ja (hvala torentima), nije loš.
1234dn 1234dn 15:46 23.05.2011

boziji mir!



Sasvim je normalno da je ova tema dekontaminirana od antikusturijanaca jer je povod INTERVJU O FILMU I UMETNOSTI.Nema politike. Tamo Kusturicu pitaju o setetici filma, o filmu uopste, o novim projektima, a kod nas svaki intervju sa tim covekom ima izrazito politicku intonaciju. I to zato sto tako hove doaci novinari. Zadnji primer intervju u nedeljniku Vreme. SVA PITANJA SU BILA POLITICKA. SVA! Mislim, buraz, ako nemas sta da pitas o filmu, umetnosti, ili ostalim popratnim stvarima tipa koji se sprema da ekranizuje Andrica, koji je opet specijalni gost u Kanu i koji ima ektravgandnu ponudu da za 30 miliona snimi komediju u SAD - cemu bilo kakav intervju? Kao najvaznije je sta je reziser pricao dva puta sa Slobom. Kao ti razgovori su odlucili sudbinu rata! Ili otkud mu ideja da pravi sela po Srbiji, posto "sve to mirise na DB"?!ITD. Ali kada se prica o filmu, onda Boziji mir. Eventualno ce neko da lupi "snimio dva vredna filma po Sidranu" i otada nista, pa udri po politici. Slabo smo eto obrazovani. Mnogo pricamo o filmu a malo o Otporu, DS-u, SPS-u, NS-u, Borisu, Tomi, itd itd. ..ebiga kad ne igraju u Kanu!
joseywales joseywales 17:59 23.05.2011

Re: boziji mir!

Kao najvaznije je sta je reziser pricao dva puta sa Slobom.


Ne, važnije je šta je pričao o Slobi.
babmilos babmilos 23:02 23.05.2011

Re: boziji mir!

intervju o filmu & umetnosti iz koga smo saznali da je osnovni program u kanu onaj gde je kusturica član žirija; da kusturica ume da piše knjige za razliku od dtugih režisera; da je kusturica sposoban da radi mnoge stvari i da je dokazao da to može; da kustica voli da gleda filmove; itd.
ali u intervjuu postoji i rečenica "Ostanite vjerni idejama koje su presudne za vaš identitet usred istorije", upućena studentima režije (uz dodatak nekoliko opštih mesta koja se mogu reći bilo kada bilo kome). retka i neočekivana iskrenost kusturice koji hoće da kaže da treba voditi računa o istorijskom trenutku, da ga treba prepoznati, da mu se treba prikloniti ("ostati vjeran" ), da treba sa kreatorima istorije vino piti u potaji. ukratko - radite sve što i ja... da bih bio u pravu. fantastičan egoizam!
koksy koksy 08:01 25.05.2011

Re: boziji mir!


babmilos:
ali u intervjuu postoji i rečenica "Ostanite vjerni idejama koje su presudne za vaš identitet usred istorije", upućena studentima režije (uz dodatak nekoliko opštih mesta koja se mogu reći bilo kada bilo kome). retka i neočekivana iskrenost kusturice koji hoće da kaže da treba voditi računa o istorijskom trenutku, da ga treba prepoznati, da mu se treba prikloniti ("ostati vjeran" ), da treba sa kreatorima istorije vino piti u potaji. ukratko - radite sve što i ja... da bih bio u pravu. fantastičan egoizam!


Kad imaš poriv za učitavanjem onda to može i tako da se gleda. S druge strane, citirana rečenica bi se mogla tumačiti na još jedno šezdeset načina.
babmilos babmilos 14:20 25.05.2011

Re: boziji mir!

daj neki.
koksy koksy 17:34 25.05.2011

Re: boziji mir!

babmilos
daj neki.

Čemu? Priznaćeš da si učitavao?
babmilos babmilos 20:05 25.05.2011

Re: boziji mir!

možda i jesam učitavao, ali ne znam šta znači učitavati (pod uslovom da ne govorimo o spectrum igricama). reci dakle šta to znači, dodaj i neko (najbolje sva) od 60 tumačenja identiteta usred istorije, pa da vidimo.
koksy koksy 07:14 26.05.2011

Re: boziji mir!

možda i jesam učitavao, ali ne znam šta znači učitavati

A, pa onda - ništa.
bulatovic92 bulatovic92 18:54 23.05.2011

božiji mir



Ne, važnije je šta je pričao o Slobi.


Kao što je bilo važno šta je Elija Kazan pričao sa Makartijem. Ne može se
umetnik Kusturica tretirati mimo građanina Kusturice.Kazanu kolege reditelji
i glumci nisu njegovo denunciranje oprostili nikada, ni posle više decenija.
Dobio je, zasluženo, Oskara, ali je bio izviždan tom prilikom.Položio je ispit
kao umetnik, ali je pao na ispitu ljudskosti.
Pri tome Kazan je stalno pravio sjajne filmove.
docsumann docsumann 19:03 23.05.2011

Re: božiji mir

Knut Hamsun
1234dn 1234dn 19:42 23.05.2011

eto ga na!




"Kao što je bilo važno šta je Elija Kazan pričao sa Makartijem. Ne može se
umetnik Kusturica tretirati mimo građanina Kusturice.Kazanu kolege reditelji
i glumci nisu njegovo denunciranje oprostili nikada, ni posle više decenija.
Dobio je, zasluženo, Oskara, ali je bio izviždan tom prilikom.Položio je ispit
kao umetnik, ali je pao na ispitu ljudskosti.
Pri tome Kazan je stalno pravio sjajne filmove."

Evo ga na! Pravi primer kvaziintelektualne nadobudnosti. Slobizam i makartizam! Ma bravo! I sada bi trebalo braniti Kusturicu ili razglabati sta li su pricali uz viski.Sta? Covek je nakon toga ubo Andergraund. Film metaforu u kome ima vise ideja i umnih tokova nego (nazalost) u svim srpskim filmovima u zadnjih 15 godina. Ako je Slobo pridonio da se napravi film sa takvom snagom, koji je prava anatomija manipulacije i samohipnoze cemu smo mi genetski skloni - alal im svaka kap Bladi Merija ili sta su vec pili! Jadno je slusati nase jalove intelektalne frajle koje za svoje lokalne talente krive svakog ko poznaje nekog politicara! Oni bi samo o politici.
kukusigameni kukusigameni 19:48 23.05.2011

Re: eto ga na!

1234dn
Covek je nakon toga ubo Andergraund.


Andergraund vristi od mizantropije. Jedini covek u filmu je majmun.

bulatovic92 bulatovic92 22:28 23.05.2011

Re: eto ga na!

Covek je nakon toga ubo Andergraund. Film metaforu u kome ima vise ideja i umnih tokova nego (nazalost) u svim srpskim filmovima u zadnjih 15 godina.


Ma bravo. Onda da mu sve oprostimo i Slobu i Koštunicu i Mokru Goru i spaljivanje
američkog filma (ako je šta trebalo spaliti onda je to Arizona dream)Samo zato što je ubo Andergrand.Kakav ubod!Prepun metafora, ideja i maloumnih tokova.Na jadnoj strani, dakle, lokalne intelektualne frajle koje bi samo da pričaju o politici, a na drugoj
svetski frajer koji tu politiku bistri ko od šale.
A dobrog filma godinama ni od korova!
blogovatelj blogovatelj 23:42 23.05.2011

Re: eto ga na!

Andergraund vristi od mizantropije. Jedini covek u filmu je majmun.


Andergraund je najbolji film svih vremena na srpskohrvatskom jeziku.
Uzmi obnavljaj gradivo, gledaj opet i opet, pa se javi...
kukusigameni kukusigameni 07:28 24.05.2011

Re: eto ga na!

Andergraund je najbolji film svih vremena na srpskohrvatskom jeziku.
Uzmi obnavljaj gradivo, gledaj opet i opet, pa se javi...


A ko je rekao da nije dobar film? Hajde ti sad citaj jednu jedinu recenicu koju sam ja napisao pa razmisli, pa se javi...
Kazezoze Kazezoze 09:06 25.05.2011

Re: eto ga na!

kukusigameni
1234dn
Covek je nakon toga ubo Andergraund.


Andergraund vristi od mizantropije. Jedini covek u filmu je majmun.


nažalost tako je i u životu, a ne samo na filmu.
za razliku od majmuna, mi smo podložni manipulaciji, a da toga, naravno, nismo ni svesni. kao i onima u podrumu i nama istinu serviraju drugi i što je najtragičnije spremni smo da se za tu istinu borimo svim svojim bićem, kao da je naša.
život u kustinom podrumu je preslikan život u kojem živimo i kojeg , kao i oni u podrumu, uopšte nismo svesni. odlična slika tog našeg nesvesnog života je i alegorija platonove pećine.
1234dn 1234dn 23:32 23.05.2011

oprosti molim te!


A da mu oprostite?! I ko to "mi"? Kostunicu? Mokru Goru? A jel su to neki ostaci makartizma? Nadobudnost bez pokrica. Recnik NVO ili NLO. Nisam siguran kako idu te skracenice. Sto se filma tice tu se tek malo sta moze razgovarati sa bardovima anti....vec cega. Andergraund? Mislim da je majmun veoma vazan. Jedino je majmun mogao da prezivi sve te ideoloske selidbe kojima svedocimo do dan danas. "Masnokosi" ima vise u glavi i medju nogama od bulumente kriticara, koji nikada ne govore o njegovim filmovima. Mozda po jednu recenicu. Ali sta je recenica bez pominjanja Slobe. Tek prosto prosirena. Tako je to. Neko napravi karijeru na Slobi, a neko u Kanu. Moje saucesce.
fantomas fantomas 03:24 24.05.2011

Re: oprosti molim te!

1234dn

A da mu oprostite?! I ko to "mi"? Kostunicu? Mokru Goru? A jel su to neki ostaci makartizma? Nadobudnost bez pokrica. Recnik NVO ili NLO. Nisam siguran kako idu te skracenice. Sto se filma tice tu se tek malo sta moze razgovarati sa bardovima anti....vec cega. Andergraund? Mislim da je majmun veoma vazan. Jedino je majmun mogao da prezivi sve te ideoloske selidbe kojima svedocimo do dan danas. "Masnokosi" ima vise u glavi i medju nogama od bulumente kriticara, koji nikada ne govore o njegovim filmovima. Mozda po jednu recenicu. Ali sta je recenica bez pominjanja Slobe. Tek prosto prosirena. Tako je to. Neko napravi karijeru na Slobi, a neko u Kanu. Moje saucesce.



cemu toliko trosenje energije?
ignorisi.
iskazi zaljenje, cak.
pokusavas da nekom ko je drilovan ne ni na kooperativnost, vec slep(ack)u poslusnost glede donatorske kese, objasnis kusturicinu poetsku subverziju u odnosu na holivudske mogule, koja ne samo da mu nije zatvorila vrata umetnickog uspeha, vec mu je, sto je sa aspekta ovdasnjih globalistickih honoraraca najbolnije i neoprostivo - uz umetnicki i statusni donela i jos veci finansijski kredibilitet.
jbg, to im razara mentalnu matricu ma na kakvim samoobmanama da je bazirana, a to strasno boli...
blogovatelj blogovatelj 06:27 24.05.2011

Re: oprosti molim te!

jbg, to im razara mentalnu matricu ma na kakvim samoobmanama da je bazirana, a to strasno boli...


Amin.
bulatovic92 bulatovic92 09:02 24.05.2011

Re: oprosti molim te!

pokusavas da nekom ko je drilovan ne ni na kooperativnost, vec slep(ack)u poslusnost glede donatorske kese, objasnis kusturicinu poetsku subverziju u odnosu na holivudske mogule, koja ne samo da mu nije zatvorila vrata umetnickog uspeha, vec mu je, sto je sa aspekta ovdasnjih globalistickih honoraraca najbolnije i neoprostivo - uz umetnicki i statusni donela i jos veci finansijski kredibilitet.


Niti sam drilovan, niti sam u životu video donatorsku kesu, niti žalim zbog
toga. Jednostavno svi filmovi koje je napravio bez Sidrana nisu me dojmili,
naprotiv. A od viskija sa Slobom, od mitinga sa Koštunicom, od govora na njemu,i od njegove "poetske subverzije" naprosto mi se povraća. Kao i od
književne nagrade koju je dobio i od žirija koji mu je dodelio.
I, ako ste primetili,nigde u tekstovima ne iznosim sudove o vama, nego samo i
isključivo o predmetu rasprave.
fantomas fantomas 09:32 24.05.2011

Re: oprosti molim te!

bulatovic92
pokusavas da nekom ko je drilovan ne ni na kooperativnost, vec slep(ack)u poslusnost glede donatorske kese, objasnis kusturicinu poetsku subverziju u odnosu na holivudske mogule, koja ne samo da mu nije zatvorila vrata umetnickog uspeha, vec mu je, sto je sa aspekta ovdasnjih globalistickih honoraraca najbolnije i neoprostivo - uz umetnicki i statusni donela i jos veci finansijski kredibilitet.


Niti sam drilovan, niti sam u životu video donatorsku kesu, niti žalim zbog
toga. Jednostavno svi filmovi koje je napravio bez Sidrana nisu me dojmili,
naprotiv. A od viskija sa Slobom, od mitinga sa Koštunicom, od govora na njemu,i od njegove "poetske subverzije" naprosto mi se povraća. Kao i od
književne nagrade koju je dobio i od žirija koji mu je dodelio.
I, ako ste primetili,nigde u tekstovima ne iznosim sudove o vama, nego samo i
isključivo o predmetu rasprave.


niti sam ti se obratio, niti usao u licnu raspravu, niti razmisljam o tvom digestivnom traktu, ali - ti slobodno nastavi da se grudvas ako te to cini srecnim.
no, moraces sam...
sybil sybil 11:31 24.05.2011

Re: oprosti molim te!

fantomas je mislio na, npr:

"In September 2001, Srbljanović was sued for libel by film director Emir Kusturica as a result of calling him "an immoral Milošević's profiteer" in an interview for Vreme magazine. She claimed in the same interview that Kusturica's 1995 film Underground was mostly financed by Serbian state TV (RTS), which was financially and editorially controlled by Milošević's regime at the time. The court ruled in Kusturica's favour as her claims couldn't stand up to closer scrutiny after Kusturica's attorney Branislav Tapušković provided a complete documentation of Underground producers and financiers thus proving that funding mostly came from the European production companies while parts of the movie were only shot in Serbian studios. The majority of the public, however, was stunned with Srbljanović's accusation seeing that her own TV series Otvorena vrata was fully produced by and shown on Serbian state TV (RTS) during the same period 1995/96 when Milošević's regime held full control of RTS."
blogovatelj blogovatelj 21:21 24.05.2011

Re: oprosti molim te!

fantomas je mislio na, npr:


Sibil, samo da javim da sam ti prvi put u zivotu dao preporuku.
To i jeste ono sto kod mene izaziva najvece gadjenje kada druga Srbija horski krene da pljuje po nekome, a samo zato jer se politicki stavovi tog nekoga dijametralno razlikuju od njihovih.
Tako vrlo cesto imamo priliku ovde na blogu da cujemo da Kusturicini filmovi ne valjaju, da Djokovic nije jedan od najboljih tenisera na svetu, a da je Jelena Karleusa prava diva.
Toj istoj drugoj Srbiji se medjutim ne gade Slobodanove pare kada finansira Otvorena vrata. Tad novci diktatora tako umiljato suskaju i zveckaju.
Domazet Domazet 22:11 24.05.2011

Kakav ochigledan primer...

bulatovic92
Niti sam drilovan, niti sam u životu video donatorsku kesu, niti žalim zbog
toga. Jednostavno svi filmovi koje je napravio bez Sidrana nisu me dojmili,
naprotiv. A od viskija sa Slobom, od mitinga sa Koštunicom, od govora na njemu,i od njegove "poetske subverzije" naprosto mi se povraća. Kao i od
književne nagrade koju je dobio i od žirija koji mu je dodelio.
I, ako ste primetili,nigde u tekstovima ne iznosim sudove o vama, nego samo i
isključivo o predmetu rasprave.

...jedne od ruzhnijih balkanskih konstanti. Uvek ce biti Zdanovchica koji ce nesklad izmedju svojih ambicija i sposobnosti prikrivati nisachim ogranichenom partijskom/ideoloshkom pravovernoshcu.
koksy koksy 08:11 25.05.2011

Re: oprosti molim te!

blogovatelj
fantomas je mislio na, npr:


Sibil, samo da javim da sam ti prvi put u zivotu dao preporuku.


Baš je ubola s kopiranjem teksta. Prva pomisao mi je bila da joj je neko ukrao nalog.

sybil sybil 11:43 25.05.2011

Re: oprosti molim te!

e svasta. otkud vama dvojici ideja da sam ja obozavalac lika i dela Biljane Srbljanovic i Cedomira Jovanovica.
ramanyami ramanyami 21:04 24.05.2011

Lobotomija

'Mi moramo da pronađemo naš identitet i da ispričamo našu priču prije nego što pripadne svakome dugom'

Šta, zar ovo sve što smo temeljno utrvrđivali poslednjih 20 godina nije naš identitet?! Zar ima joši?
Izgleda da Veliki Majstor misli da Srbi još uvek nisu dovoljno široko i duboko shvatili smisao tog pravog identiteta, pa mora to dublje da se objasni i utvrdi...
ramanyami ramanyami 21:05 24.05.2011

Lobotomija

'.... prije nego što pripadne svakome dugom'



Uzeće nam identitet, dušmani ...
docsumann docsumann 21:12 24.05.2011

Re: Lobotomija

Uzeće nam identitet, dušmani ...


šta će im, pa ima da prolupaju od njega
kostresh_harambasha kostresh_harambasha 20:24 25.05.2011

Kusturica fan from Užice

Long live Kusturica!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana