Politika

kasnim ja, kasni i vlast

dali76 RSS / 13.06.2011. u 10:01

  

Ovaj tekst napisao sam  pocetkom septembra 2010. Iako je od tada proslo gotovo devet mjeseci nazalost ostao je aktualan, pogotovo u svijetlu novih EU uslovljavanja   i odbijanja holandskog parlamenta da cak stavi na razmatranje ratifikaciju SSP iako je Ratko Mladic u Hagu.

12 septembar 2010 

Srbija je samo par dana uživala u ničim izazvanoj   evropskoj euforiji zbog istorijskog kompromisa kojeg je  srpska politička elita postigla sa svojom evropskom sabraćom u pogledu zajedničke kosovske rezolucije.

Nekom slučajnom putniku  namjerniku  koji je tih dana čitao srpssku štampu moglo se učiniti da su tako teška vrata  evro integracija dobrano  odškrinuta i kako je pitanje srpske  candidature samo pitanje vremena,  naravno kratkog.

 Onda su počeli stizati dimni  signali čisto malo da  euforicnoj  vlasteli srpskoj pokvare kampanju ,sad izbornu il predizbornu , manje je bitno.

Prvo su osvanuli naslovi tipa  Ešdonova  nije nikome ništa obećala za kompromis oko Kosova . Onda nam je gosn Jelko Kacin , inače veliki "jevropejac" koji pitanja teritorija smatra nazadnim  sem, of course,  ako se nee radi o kvadratnoj kilometraži  njegove dežele, izrekao nove packe , pardon nove zadatke.

Haški bjegunci su jos  po šumama I gorama  vaše zemlje ponosne, podsjetio je Srbiju Jelko Kacin.   Ubrzo će se ispostaviti da je gos'n Jelko samo najavio ono šta će par dana kasnije Srbiji poručiti glavni haški tužilac . Pa ondak na meniju uslovljavanja je stigao I Sandžak sa sve muftijom iza koga , kako on sam tvrdi, stoji i bog i narod i medjunarodna zajednica.  Nema šta jaka koalicija.

Samo par dana nakon istorijske rezolucije kosovske , Srbiji je stigla poruka: nije da ste  krečili džaba , al gospodo   krečenje je ipak tek  kozmetički dio uredjivanja vlastite vam kuće. 

Evropska Unija više ssvoju tetku  ,da je naravno ima, ne bi primila u čclanstvo zbog  "finih  "  tetkinih  postupaka .

Srbija da uhapsi  Mladića za sedmicu dana, a Hadžica sedmicu kasnije ne bi nikakvim ubrzanim putem stigla  pod punopravno  članstvo ispod plave zasstave sa zvjezdicama  žutim. Sve  da pošalje predsednik Tadić svog Vuka kao prvog srpskog ambasadora u Prištinu, Srbija do  Evropske Unije prečicom  stigla ne bi.

Došao bi  "jopet" naš dragi Jelko  te  Srbiji ispostavio nove uslove.    

Politika novih  uslovljavanja  će se  nastaviti u nedogled dok Srbiji evropa ne   kaže koji  su u uistinu osnovni uslovi za clanstvo u EU.

Razmažena  srpska politička elita svom  puku  neće reći  istinu  jer oni bi rado da  Srbiju  prošvercuju  u EU bez da je mjenjaju, pardon, bez da prvo  svoje navike mjenjaju. Valjda misle da    evropeizacija srpske  političke elite podrazumijeva    njihove evropske plate  , a neodgovornost,   aljkavost, bahatost,  nepoštovanje zakona, monopol i korupcija duboko  ukorjenjena u svakoj pori  društva  se može  zapakovati kao srpski kulturni doprinos multikulturnoj Evropskoj Uniji.

Profesor Mićunović nam je nedavno u emisiji Kažiprst  tek otkrio djelić  osnovnog problema .

Nije problem donositi zakone, veli nam professor; problem je odnos  same vlasti , opozicije , javnosti pa  samim tim i društva u cjelini prema tim zakonima.    Ja bih dodao ono što je professor propustio, a to je da  baš tim smjerom nekako ide I stepen odgovornosti ; od najveće odgovornosti onih na vlasti do nešto manje onih u  opoziciji pa do , iako najmanje al ipak  postojece, odgovornosti   srpske javnosti ili ako baš hoćemo društva u cjelini.

Dakle Srbija će biti prihvatljiv član EU samo onda i iskljucivo samo onda kad se počne  mnjenjati iznutra. Kad počnu njene vlasti  poštovati i graditi  institucije države poštovanjem vlastitih zakona. Kada opozicija bude  kontrolor  vlasti, a javnost bude sredstvo pritiska kad vlast, nesavršena kao I svaka druga vlast na zemaljskoj kugli  , zaluta negda u svojoj bahatosti,  a ne da u istoj  stanuje 23 H dnevno.

Kad mito ne bude čast, a  većina   počne postovati zakone ne zato što smo svi savršeni fini i dobri već zato što su sankcije  za nepoštovanje zakona prirodna pojava kao snijeg u januaru.

A dok se to ne desi   EU će  Srbiju tretirati kao maloljetnog delikventa na rehabilitaciji  u nekakvom evropskom KP domu: čas tapšati po ramenu posle nekog finog kompromisa čas  joj preko  svojih emisara   ispostavljati nove političke uslove. Za to vreme srpska politička elita se neumorno mlatarati evropom kao nekom apstraktnom formulom ,  štapicem čarobnim koji ce na dan članstva  il candidature riješiti sve   decenijama nagomilovane srpske probleme,  a, bez da zavrnu rukave i  svate da  primarne probleme moraju riješavati  prvi oni da bi do EU uopšte i došli. 

Bez suštinske evropizacije Srbije iznutra, sto podrazumijeva novi kućni red za sve počevši od ministra pa do prodavačice u kiosku ,  evropa ostaje samo blještavi reklamni spot , novostvoreni srpski mit koga vidimo  uspiješno uče da koriste I srpski naprednjaci.

U  Evropu Srbija neće ući nikakvim precicama preko Kosova polja il' zbog nekih  slicnih istorijskih kompromisa već kad njena politička elita    prestane da   pravi trule compromise sa starim navikama nasim nasušnim.

Povodom desetogodišnjice smjene Miloševica professor Mićunović je izjavio kako je tadašnja nova demokratska vlast vjerovatno pogrešila jer nije napravila jasniji rez prema prošloj vlasti. Medjutim,0 dodao je Mićunović, možda ni društvo tad nije bilo spremno za neki jasniji rez ili promjene.

Profesor bi morao da zna da niti jedno društvo nikad nije spremno na  velike promjene posebno ako one uključuju otklon od starih navika.

Da nije tako   nestao bi svaki smisao postojanja  bilo  kkakve države.  

Bez želje da anuliram bilo kakvu odgovornost društva, bojim se da professor  Mićunović  traži  razloge za neodgovornu vlast na sasvim pogrešnom mjestu.



Komentari (36)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Dr M Dr M 10:04 13.06.2011

Prvi



Fali Ti neki K, u naslovu..

Nemoj da popravljaš. To je opšta pojava..
Dr M Dr M 10:07 13.06.2011

Re: Prvi

Dr M


Fali Ti neki K, u naslovu..

Nemoj da popravljaš. To je opšta pojava..


Edit

Ipak si popravio, što ne znaši da nam neki K ne fali, stalno.
dali76 dali76 10:15 13.06.2011

Re: Prvi

e sorry opet zakasnih pa ispravih.:))

Dr M Dr M 10:29 13.06.2011

Re: Prvi

e sorry opet zakasnih pa ispravih.:))


Ako si!

Kad bi ova država bila kao Ti, pa da odmah ispravlja.

Ali ne, njima K ne fali, naročito ne u Korupciji


dali76 dali76 10:37 13.06.2011

Re: Prvi

sve bi ja to moj doktore poslao na kurs kako koristiti staponaj bijeli sto koristimo mi slabovidi i slepi.
Dr M Dr M 11:20 13.06.2011

Re: Prvi

sve bi ja to moj doktore poslao na kurs kako koristiti staponaj bijeli sto koristimo mi slabovidi i slepi.


Ne treba njima beli štap, vide oni dobro.

Nama treba onaj štap, žuto obojen, pa da ih razjurimo.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 11:02 13.06.2011

Profesori

"Bez želje da anuliram bilo kakvu odgovornost društva, bojim se da professor Mićunović traži razloge za neodgovornu vlast na sasvim pogrešnom mjestu"
Bojiš se sasvim opravdano.
Još samo fali da kažu kako je narod kriv, inače bi oni odavno uredili Srbiju.

zovitemegrunf zovitemegrunf 12:09 13.06.2011

Re: Profesori

Još samo fali da kažu kako je narod kriv, inače bi oni odavno uredili Srbiju.


Narod je star i polovan, lepo kaze covek:

narode moj
dali76 dali76 17:12 13.06.2011

Re: Profesori

iza naroda se najlakse sakriti.
jedno je biti politicar drugo je biti citalac javnog mjenja .
Nismo ni mi nevini ko narod samo je ogromna razlika u stepenu odgovornosti.
Ponekad sde pitam da li bi bilo bolje mjesto glasanja da imamo lutriju pa po vjerovatnoci nek se biraju parlamentarci iz reda punoljetnih gradjana.
arthuratkinson arthuratkinson 11:25 13.06.2011

...

Kad god citam ovakve nepismene i sovinisticke tekstove preobucene u demokratiju i slobodno misljenje, savrseno razumem da nama i nije mesto u Evropi.
gedza.73 gedza.73 11:58 13.06.2011

Re: ...

Kad god citam ovakve nepismene i sovinisticke tekstove preobucene u demokratiju i slobodno misljenje, savrseno razumem da nama i nije mesto u Evropi.

A dali-ju je, zbog ovakvog 'preobucenog teksta' mesto u Hagu.

Jel bi ti mogao nekako strucno, i onako s visine, da nam pojasnis sta je to sovinisticko u tekstu?
arthuratkinson arthuratkinson 12:04 13.06.2011

Re: ...

gedza.73
Kad god citam ovakve nepismene i sovinisticke tekstove preobucene u demokratiju i slobodno misljenje, savrseno razumem da nama i nije mesto u Evropi.

A dali-ju je, zbog ovakvog 'preobucenog teksta' mesto u Hagu.

Ne.
expolicajac expolicajac 12:33 13.06.2011

Re: ...

Kad god citam ovakve nepismene i sovinisticke tekstove preobucene u demokratiju i slobodno misljenje, savrseno razumem da nama i nije mesto u Evropi.

Kad god pročitam ovako glup post na pismen tekst zaključim da pisac posta, em što je nekulturan, ima elemenata da izvrši konsultacije sa svojim neuropshijatrom. Naravno pod uslovom da zna, da imati neuropsihijatra nije sramota.
arthuratkinson arthuratkinson 12:45 13.06.2011

Re: ...

expolicajac
ima elemenata da izvrši konsultacije sa svojim neuropshijatrom.

Cop lingo? Bice da ti ne znas sta je neuropsihijatar.
expolicajac expolicajac 12:50 13.06.2011

Re: ...

bice da ti ne znas sta je neuropshijatar

To je jedan čika koji je lekar a nikad ne nosi beli mantil i stalno pokazuje neke slike, pa piše šta ti pričaš, a onda ti na kraju kaže da si sve u pravu i da ti neke pilule za lilule.
arthuratkinson arthuratkinson 12:59 13.06.2011

Re: ...

expolicajac
bice da ti ne znas sta je neuropshijatar

To je jedan čika koji je lekar a nikad ne nosi beli mantil i stalno pokazuje neke slike, pa piše šta ti pričaš, a onda ti na kraju kaže da si sve u pravu i da ti neke pilule za lilule.

Da ti pomognem, mislio si na psihologa.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 14:00 13.06.2011

Re: ...

ex

Nije arthur lud, već verovatno ne zna šta je šovinizam. Mada, čak i ako zna, čini mi se da je na sebe mislio, a ne na Dalija.
expolicajac expolicajac 15:52 13.06.2011

Re: ...

Nije arthur lud, već verovatno ne zna šta je šovinizam. Mada, čak i ako zna, čini mi se da je na sebe mislio, a ne na Dalija.

E moj Srdjo, pametnom je i cvrčak muzika, a ti sem cvrčka očigledno drugu muziku i ne slušaš.
dali76 dali76 17:38 13.06.2011

Re: ...

unjet cete zabunu gos'n artur medj one koji mi pripisuju da ja pisem za racun stranih sila :)))
no, ozbiljno ako vam nije previse muka rad bih bio cuti gdje sa m ja to skrio sovinizam?
mrale54 mrale54 19:16 13.06.2011

Re: ...

arthuratkinson
Kad god citam ovakve nepismene i sovinisticke tekstove preobucene u demokratiju i slobodno misljenje, savrseno razumem da nama i nije mesto u Evropi.



Pa dobro !! Znaci , u Belgiji , gde se ljudi slobodno izjasnjavaju kao Valonci ili Flamanci , vlada sovinizam a ne demokratija !!! Nesto se sve mislim da nama stvarno i nije mesto u Evropi dok imamo mislioce kao sto si Ti !!!
antioksidant antioksidant 20:07 13.06.2011

Re: ...

dali76
unjet cete zabunu gos'n artur medj one koji mi pripisuju da ja pisem za racun stranih sila :)))


mogli bi se zezati pa reci da je republika srpska strana sila (ili bar deo strane sile bosne i hercegovine)

ovo ja malo lozim da podgrejem "raspravu"

pozdrav dalibore
dali76 dali76 20:22 13.06.2011

Re: ...

hm, republika Srpska?
Nemaju oni novca da placaju mene :)))))
Vidis u ovom slucaju mi se slazemo, uslov svih uslova jeste ekonomija a ne Hag.
Necu da kazem da Haske obaveze nisu bitne ali hocu da kazem da se sa Hagom ne moze preskociti Kopenhagen.
Evo Holandjani su vec reagovali povodom splitske parade: treba vam monitoring i to sa zubima.
Usustini holandsko glasacko tijelo je protiv evro integracijai ne samo u Holandiji vec sirom EU glasove osvajaju izrazito pro desne partije sa kojima do jucer niko nije htio u koaliciju.
Sto je jos vaznije stranke desno od centra cesto "perotimaju" programske djelove anti evropskih desnicarskih partija.
Tako da kanceelarka njemacka kaze multikulturizam je "kaput".
Sarkozi lici na Lepena,a u Svedskoj skinhedci obukli kravate i usli u parlament.
Da ne nabrajmo Fince sa tru fins party ili Madjare gde su populisti osvojili dve trecine na izborima 2010.
Sve u svemu, ekonomija , vladavina prava je bila i sad jos vise je uslov..
Precia posle Bugarske i Rumunije vise nema ali mislim da je to i bolje za nove kandidate.
antioksidant antioksidant 21:04 13.06.2011

Re: ...

Precia posle Bugarske i Rumunije vise nema ali mislim da je to i bolje za nove kandidate

ne znam koliko je dobro
nismo u formi nimalo
ali nikako

dali76 dali76 16:51 14.06.2011

Re: ...

drustvo jeste u losoj formi. premalo je politike.
Meni je zanimljivo sto eto radikali i DSS se recimo okupe drze pparole pale zastave. Sve je to politicka aktivnost ali gdje su organizacije sa drugog kraja politickog spektra?
recimo zasto nema ni tih deset ljudi sa jednom parolom pred skupstinom kad vlada krsi ustavni sud il kad se otkrije da Dulis trosi milione na postere ili tako nesto.
zasto na toj strani nema politickih aktivnosti?
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 02:34 16.06.2011

Re: ...

dali76
drustvo jeste u losoj formi. premalo je politike.Meni je zanimljivo sto eto radikali i DSS se recimo okupe drze pparole pale zastave. Sve je to politicka aktivnost ali gdje su organizacije sa drugog kraja politickog spektra?recimo zasto nema ni tih deset ljudi sa jednom parolom pred skupstinom kad vlada krsi ustavni sud il kad se otkrije da Dulis trosi milione na postere ili tako nesto.zasto na toj strani nema politickih aktivnosti?

Slažem se. Nema politike, i verovatno je mnogo razloga tome, ali jedan bih izdvojio, koji je u saglasju sa gornjim tekstom:
politika u javnosti nije u interesu stranačkih vrhuški.
dr.wagner dr.wagner 12:11 13.06.2011

Precijenjeno

...dan

-Nisu oni (EU) baš puno bolji od nas ...
... uređeniji im je pravni sustav i to je zapravo jedino što ih značajno
razlikuje od ove naše "regije" ... i u poslu im je to najveća prednost ...

-Istina , mi smo revoltirani nekim zahtjevima , ali ako malo stanemo na
loptu vidjeti ćemo da nemamo razloga za ljutnju jer nismo mi više što smo bili

-Još na sebe gledamo kao pristojne i pametne pripadnike jedne uljuđene zemlje ,
ali smo od kad se ona raspala pjevali neke druge pjesme i mahali nekim čudnim
zastavama te izvikivali potpuno apsurdne parole ...
-Sve su oni to oni (EU) preveli i dešifrirali ... i pjesme i parole , te im je
jasno sa kim danas imaju posla

-Iako ,... lovu su nam već pokupili ulaskom njihovih banaka , privredu te banke
nisu financirale , već samo uvoz ... tako da smo već postali njihovo tržište ...

... i sada koji je njihov stvarni interes za udruživanje sa nekim kao mi ???

-Ima u toj EU ... izgleda i malo mazohizma

Wagner


dali76 dali76 17:24 13.06.2011

Re: Precijenjeno

u pravu ste gos'n W
PRAVNI sustav je u osnovi onoga sto EU i zanima.
Samo to domace vlasti nikako da prozbore preko usana.
Nije Hrvatska pred vratima EU jer je papa rekao da Hrvati pripadaju porodici europskih naroda, nije ona niti tamo gdje jeste zato sto su prije sest godina izrucili generale u Hag vec zbog toga sto joj je recimo bivsi primjer u zatvoru, zato sto su visoki duznosnici takodjer po zatvorima, zato sto vlast postuje svoj ustavni sud cak i onda kad su odluke istog nepopularne.
Primjer kad je ustavni sud donio odluku da je rad nedeljom ,koga je vlada pot uticajem crkve proglasila nearadnim danom , proglasen neustavnim ili kad je ustavni sud donio odluku da djeca hrvatskih veterana ne mogu biti primana na fakultet i skole u prednosti na ostalu djecu.
Vlada je pokusala preformulisati zakone ali ih je postovala .
To je ono sto najvise zanima EU.
Evo citam gradonacelnik Varazdina,inace profesor etike, zavrsio u corci.
Zamislimo da gradonacelnik Jagodine zavrsi na slicnom mjestu?
toliko je Srbija daleko od Hrvatske.

dr.wagner dr.wagner 20:29 13.06.2011

Re: Precijenjeno

Pozdrav D

dali76
Evo citam gradonacelnik Varazdina,inace profesor etike, zavrsio u corci.


-Da ... baš me je to iznenadilo , za Čehoka se to nebi reklo
... ali tako to ide izgleda

-Iskreno ... ovdje su svi u šoku zbog Sanadera , ne toliko što je krao ...
to su svi znali , ali razmjeri su stvarno fantastični ...

-I opet , evo jučer u Splitu navalili na "članove stranke" od
gospodina (blogo-kolege) Predraga A. i sada opet nizozemska ambasadorica
traži nekekav monitoring za pravosuđe RH prije zatvaranja pregovora ....
.... nikad kraja


Wagner
dali76 dali76 20:53 13.06.2011

Re: Precijenjeno

gore sam u komentaru bas spomenuo kako je Holandija odmah reagovala.
Mislim da je to vise stvar unutarsnje politike ne samo u Holandiji.
Usled nezaposlenosti, krize ,a pogotovo radi Grcke i Portugala jacaju anti integraciona politicke stranke.
Pogledajte stavovee koje ima Freedom party iz Holandije.
Ali ovakve ili slicne stavove usvajaju i vladajuci liberali iz Holandije te ne treba cuditi odkud toliki euroskepticizam.
trebalo bi razlikovati povode ,kao sto je splitsko nasilje, od ustvari uzroka zbog cega raste euroskepticiam medju clanicama EU.
Tesko je vjerovati da bi premijer Sanader zavrsio tamo gde je zavrsio da nije bilo ovog petogodisnjeg monitoringa EU do sad.
Mnogi ne vole EU jer EU donosi prilicno jake refelktore unutar nasih mracnih kutkova politike.
Svi su znali da je krao al toliko??
Svidja mi se jedan clanak iz vecernjaka gdje se kaze da bi se potpisivanje za prikljucenje EU moglo odigrati u Remetincu (za mladje blogokolege Remetenice je zatvor).
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 12:42 13.06.2011

Odlično, Dali, hvala!

Tekst pogađa situaciju. Potrebne reforme se odnose na poziciju vlasti, vaskolike privilegije koje proističu iz institucionalizovane neodgovornosti, nasleđene iz komunističke diktature. Gdin Mićunović bi da se švercuje, ako može Haag, Nato, Kosovo, ma šta god što je potrebno, al' svoju kožnu fotelju ne da. Poenta je u jednakosti pred zakonom i sudom, a nje nema zbog samih zakona, ali i zbog nedodirljivosti vrhuške.
Dakle, neće oni svoju privilegiju žrtvovati jer nemaju odgovornosti (hedonistička Titova deca), već stanovništvo mora njih odbaciti, ne EU radi, sebe radi.
dali76 dali76 17:33 13.06.2011

Re: Odlično, Dali, hvala!

ne EU radi ,sebe radi je ta kljucna recenica.
to je ustvari ono i sto EU hoce da vidi. Sposobnost i samostalnost cda se zakon postuje.
Nazalost drustvo izmoerno od politike nema snage dati dovolljan doprinos kroz pritisak na vlast a vlast se ususkala i reaguje samo na crvene kartone iz Brisela pokusavajuci da se menja bez promena.
Banalan primjer je recimo zakon o pusenju.
glasali za, digli ruke, a sad ,kako pisu novine, puse u prostorijama stranaka unutar zgrade vlade.
Znaci otvoreno krsis zakon koji si donio, ocigledno ne sebe radi.
ako je tako onda ce put ka kucnom redu biti takav kakav je; dug mukotrpan i non stop neka uslovljavanja .
nestor92 nestor92 09:00 14.06.2011

Ono što ne znamo je...

... ko će da nam omogući i da nas natera da

većina počne postovati zakone ne zato što smo svi savršeni fini i dobri već zato što su sankcije za nepoštovanje zakona prirodna pojava kao snijeg u januaru.
?

Da li nova vlast nije raskrstila sa starim navikama zato što nije nova ili zato što su stare navike pogodne da postanu nove navike?

Da li moramo da menjamo narod ( ovaj se svakako pokvario )?

Preporuka.
dali76 dali76 09:37 14.06.2011

Re: Ono što ne znamo je...

kad je menjanje navika u pitanju tu nema niti nevinih niti imunih: od prodavacice u kiosku do ministra ali se stepen odgovornosti zna.
Ne cekas na narod da to pocne raditi vec to mora oduzgora znaci od politicke elite.
srpska politicka elita cini sve da se ne menja,a ocekuje da se prosvercamo dal' preko Haga il nekako drugacije.
cjena ovog ponasanja je skupa i preskupa.
NARAVNO skuplja po narod mnogo vise nego po elitu.
Uzmi samo kao primjer sve te zakone koji se occekuju da budu doneseni.
citajuci novine dobijem utisak da see to radi jer eto Brisel to trazi, venecija to hoce, i onda se sve radi navrat nanos oruk.........a ta sama kandidatura ili clanstvo se posmatra kao da je to samo po sebi cilj pa ce nam stici fondovi pare i sve ce da procjveta na taj dan il taj datum.
da narod moze sam ne bi bilo potrebe niti za EU niti za bilo kakvom drzavom ili slicno organiziranom politickom zajednicom.
nestor92 nestor92 22:52 14.06.2011

Re: Ono što ne znamo je...

Uzmi samo kao primjer sve te zakone koji se occekuju da budu doneseni.


U vezi sa tim postoje dva problema. Kvalitet pripreme i način donošenja utiču na to da su zakoni koje donosimo u proseku đubre koje mora odmah nakon što je doneto da se prerađuje, dopunjava ili potpuno menja.

Nedopustivo je, a upravo to se događa, da se osnovni pravni propisi koji određuju privredni i društveni ambijent menjaju učestanošću kojom građani manje naklonjeni higijeni menjaju donji veš umesto da se donesu pažljivo i budu postojani decenijama.

Mi nemamo adekvatno kodifikovano građansko pravo, sa promenom vlade menjamo sve procesne ( proceduralne ) zakone itd. Presipamo iz šupljeg u prazno.

Drugo je pitanje primene zakona. Mnogi zakoni nisu morali biti ishitreno menjani da su se primenjivali odnosno poštovali. Drugim rečima uzalud donošenje propisa ( koje kao traži EU ) kad mi ne radimo ono što se najviše od nas traži - da poštujemo propise.

A sve to zajedno je posledica korupcije kojom je politički život pre svega ( manite lekare, sudstvo itd. ) preplavljen i negativne selekcije koja je jedna od njenih logičnih a po nas najpogubnijih posledica.



dali76 dali76 06:37 15.06.2011

Re: Ono što ne znamo je...

Otpor prema sistemskim reformama je ogroman , pocevsi od same politicke elite ali vjerujem I unutar samog drustva.
Ocekujes od politicke elite da bude primjer ili pokretac reformi tj. Menjanja navika ,a ona to sama ne zeeli pokusavajuci sto je vise da te iste reforme odglumi.
Evo recimo taj zakon o politickim partijama. Bio je na stolu vlade prije vise od sest mjeseci I Dinkiceva stranka je trazila amandmane kako bi se obustavila financijska pomoc agenciji za borbu protiv korupcije koja ima ulogu kontrolnog mehanizma primjene tog istog zakona.
Znaci pod pritiskom zakon se donese al se ucini sve kako bi se isti bez vecih problema zaobilazio.
Itako konstantno, sa izbornim zakonom, sa svakim drugim zakonom.
Sve se gleda kroz prizmu :mi to moramo radi candidature ali gledacemo da uradimo sto je moguce vise kako bi bilo po onome zakon je tu da se krsi I ako je moguce bez posljedica.
Kad drustvo kome je politike preko glave snage vise nema,kad je jedino vanjski factor ,primjer Brisel, koji te konstantno mora tjerati ,kontrolisati ili pruzati motiv .
Onda se zakoni donose navrat nanos, bez rasprave, bez zelje da se donesu dobri zakoni, sa jakom tradicijom da se isti ne postuju samo sa idejom oko ispunjanja uslova kao da je ispunjivanje tih uslova sam po sebi cilj.
I tu smo gde smo.
Ja vjerujem ,nde ulazeci dublje u raspravu, da financijski mocnici kojima bi kraj tranzicije onemogucio enormne zarade jesu jos jedan factor zasto sve ide tako nenormalno sporo I zasto postoji toliki otpor unutar stranaka odnosno politicke elite.
Sad je vecina za EU ali ako malo bolje zagrebes svatis da je sve to samo deklerativno .
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 02:39 16.06.2011

Re: Ono što ne znamo je...

Onda se zakoni donose navrat nanos, bez rasprave, bez zelje da se donesu dobri zakoni, sa jakom tradicijom da se isti ne postuju samo sa idejom oko ispunjanja uslova kao da je ispunjivanje tih uslova sam po sebi cilj.

Teško je izdvojiti nameru od gluposti tu. Kada se čita zakon o akcizama, vidi se da je tu prilično vešto skriven protekcionizam. Izgleda da neinteresentne zakone piše neko tamo, a ove druge, nekome bitne, pišu profesionalci. Nigde ne piše ko je pisao zakon.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana