Gradjanske inicijative

Ulice za bicikle

Marko Jevtic RSS / 26.06.2011. u 11:56

U petak završavamo nešto ranije sa posla i jurimo kući po biciklu. U toku dana smo videli obaveštenje da se danas organizuju "Ulice za bicikliste", s obzirom da je poslednji petak u mesecu. Biciklama dolazimo na Trg i zajedno sa još stotinika biciklista krećemo na turu po gradu. Cilj manifestacije je da javnost shvati značaj bicikliranja, kao da se istaknu i problemi biciklista u Beogradu, kao jedne od najugroženijih grupa u saobraćaju.

Ruta je trala više od sat vremena: Trg Republike - Slavija - Makenzijeva - Maksima Gorkog - Sinđeliceva - Bul. Kralja Alexandra - Beogradska - Cvijiceva - Bul. Despota Stefana - Plato.

27314619360784068806518.jpg 

Zanimljivo je kako su građani reagovali. Neki su mahali i aplaudirali, neki su nezadovoljni trubil i po svaku cenu (makar prešli punu liniju i vozili suprotnim smerom) pokušavali da nas obiđu, autobus nas je isekao skroz da se ubaci između.

Očigledno je da dosta vozaća misli da biciklisti treba da se sklone sa puta jer ih usporavaju. Zato u gradu i nema mnogo biciklista. Tolerancija u našem društvu je retkost. Posebno tolerancija u saobraćaju, a tek prema biciklistima. 

Pre nekoliko meseci bio u sam u Berlinu, dok sam iznajmljivao bajs dobio sam i mapu za bicikliste gde je objašnjeno kako biciklama da obilaziš grad i da gledaš atrakcije. 

Vidim da je država obeleželila biciklističke ture po Srbiji i tako možete i do Kovina, pa i dalje... Samo ne znam kako ćete prvo preći Pančevački most biicklom. O tome nisu razmišljali, ali su razmišljali o tablama

Sledeći put će se, verovatno, voziti 29. jula u 17h... Dođite da podržite biciklizam

Tagovi



Komentari (36)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mrale54 mrale54 12:21 26.06.2011

opa PRVI !!

Pooodrzavam ( mada ja u Atini vozim bajs !) !!
pozdrav bajkerima ( onim bez kubika i KS ! )
kremba kremba 06:56 27.06.2011

Atina

mrale54
Pooodrzavam ( mada ja u Atini vozim bajs !) !!
pozdrav bajkerima ( onim bez kubika i KS ! )


Pozdrav za kolegu u Atini.
Kako je u tom kraju reseno pitanje biciklista i voznje bicikla po gradu?
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 12:59 26.06.2011

Pančevac?

Samo ne znam kako ćete prvo preći Pančevački most biicklom. O tome nisu razmišljali, ali su razmišljali o tablama


Lepo, sa strane postoji dosta široka staza za pešake. Dosta dugo nisam išao na tu stranu, ali svojevremeno dok sam redovno vozio bicikl regularno sam prelazio preko mosta "Pančevca" na putu za Banat.
Ako te zanimaju neki predlozi tura po Banatu imaš ovde:
http://www.ciklonaut.com/Turoteka/Turoteka_krajevi.htm#vojvodina

Ja bih ti npr predložio ove dve ture:
1.
Put u Vršačke Himalaje
2.
Ovde varijanta pod b. (povratak preko Kovina i Pančeva)
Do Smedereva i nazad


Deliblatska Peščara je isto super, samo može se čovek lako izgubiti.

Nešto treklogova za GPS po Deliblatskoj peščari imaš ovde:
Staze i bogaze: Deliblatska

Marko Jevtic Marko Jevtic 15:24 26.06.2011

Re: Pančevac?



Lepo, sa strane postoji dosta široka staza za pešake


Sigurno niste skoro isli Pančevcom, ta široka staza je u katastrofalnom stanju, em bi morali da stajete 50 puta, em je veća verovatnoća da probušite gumu nego da pređete most
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 16:28 26.06.2011

Re: Pančevac?

priznajem, nisam tri godine.
aj možda danas proverim, pošto se poslednjih par meseci vraćam "dvotočkaštvu posle jedno dve godine pauze
kremba kremba 13:22 26.06.2011

Ni trece mesto nije tako lose. :)

Marko, hvala za pokretanje ove teme.

Problem biciklistickih staza u Srbiji je, izgleda, samo jedan od problema koji mogu da cekaju. O tome bi moglo da se pise nasiroko i nadugacko.

Vi ovde pominjete ulice, a to je nesto sasvim drugo.

Voznja ulicom nije za svakoga! Takva voznja zahteva brzinu i neizostavno poznavanje i postovanje saobracajnih znakova. To mogu da kazem kao biciklista "ulicar", ali istovremeno i kao vozac sa 30 godina staza...
ivankagrump ivankagrump 13:47 26.06.2011

Re: Ni trece mesto nije tako lose. :)

Kako li je to reseno u Holandiji, meni se cini da tamo biciklisti voze ulicama? Ja ne bih smela, ni pesacki prelaz ne mogu ko covek da predjem a da mi ne trubi neko ko vozi 100 na sat direktno ka meni.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 14:03 26.06.2011

Re: Ni trece mesto nije tako lose. :)

kremba

Voznja ulicom nije za svakoga! Takva voznja zahteva brzinu i neizostavno poznavanje i postovanje saobracajnih znakova. To mogu da kazem kao biciklista "ulicar", ali istovremeno i kao vozac sa 30 godina staza...


Upravo tako. Problem u Beogradu je u tome što su svi učesnici u saobračaju bezobrazni i bahati, od vozača, preko biciklista do pešaka i niko ne poštuje pravila. Jedino što su ove dve druge grupe slabije, pa samim tim i ugroženije pa nam izgledaju "nevinije".
Ovo sad ja kažem i kao vozač i kao pešak i kao bicklista "uličar".

I naravno ne možeš voziti ovako sporo:

Ruta je trala više od sat vremena: Trg Republike - Slavija - Makenzijeva - Maksima Gorkog - Sinđeliceva - Bul. Kralja Alexandra - Beogradska - Cvijiceva - Bul. Despota Stefana - Plato.


Evo izmerih na karti to je nešto oko 5.9 km. Tu relaciju možeš preči za nešto malo više od sat vremena pešice malo žustrijim hodom (1,5 m/s = 5,4 km/h). Prosečna brzina bicikliste na ulici dakle međ automobilima ne bi smela da bude ispod 15 km/h, mada je i to sporo. Za uživanje, nehajnu vožnju itd. bi trebalo da postoje staze.
kremba kremba 14:44 26.06.2011

Re: Ni trece mesto nije tako lose. :)

ivankagrump
Kako li je to reseno u Holandiji, meni se cini da tamo biciklisti voze ulicama? Ja ne bih smela, ni pesacki prelaz ne mogu ko covek da predjem a da mi ne trubi neko ko vozi 100 na sat direktno ka meni.


U Holandiji, Danskoj i slicnim zemljama gde je razvijen biciklizam, taj problem su resavali na razlicite nacine. Gde su mogli i gde su zeleli pravili su staze, a cesto resenje, i za nase uslove verovatno najprimenjljivije, je farbanje-obelezavanje tih metar sa desne strane.

Naravno, vozaci su se osecali uskracenim za tih metar, bilo je tu pridika, blago receno, ali se ispostavilo kao dobro resenje. Svaki novi biciklista je, obicno, bio istovremeno jedan vozac manje, i kako je rastao broj biciklista tako su se smanjivale guzve sa kolima.
kremba kremba 14:53 26.06.2011

Re: Ni trece mesto nije tako lose. :)

vrabac_u_steni
i niko ne poštuje pravila.


Biciklisti moraju da postuju pravila u voznji ulicom, ako ni zbog cega drugog, onda zbog toga sto im zivot zavisi od tog postovanja pravila. Sasvim je dovoljan rizik od tudjeg nepostovanja pravila.
arianna arianna 14:55 26.06.2011

Re: Ni trece mesto nije tako lose. :)

U Holandiji, Danskoj i slicnim zemljama gde je razvijen biciklizam, taj problem su resavali na razlicite nacine. Gde su mogli i gde su zeleli pravili su staze, a cesto resenje, i za nase uslove verovatno najprimenjljivije, je farbanje-obelezavanje tih metar sa desne strane.


čini mi se da je upravo tako rešeno i u Engleskoj




kremba kremba 15:08 26.06.2011

Re: Ni trece mesto nije tako lose. :)

arianna
čini mi se da je upravo tako rešeno i u Engleskoj


Upravo tako Ariana, svako ima svoj deo puta i nema problema. Kada tako nesto postoji, onda ulicom mogu da voze i ljudi koji ne ispunjavaju onaj uslov o potrebnoj brzini.

Vasa druga slika prikazuje bicikle na iznajmljivanje. To je posebna prica i takodje bi bilo dobro da se primeni i u nasim gradovima.
Marko Jevtic Marko Jevtic 15:29 26.06.2011

Re: Ni trece mesto nije tako lose. :)

Za uživanje, nehajnu vožnju itd. bi trebalo da postoje staze.


naravno da niko neće da uživa previše ako vozi biciklu ulicom, ali bicikla se mora voziti i ulicom da bi došli do staze, otišli na posao ili sl.

na auto putu sigurno ne sme da se vozi bicikla, ali u gradu ne bi smelo da bude takvih ograničenja da je bicikla spora?!?!

treba obeležiti ulice (gde je to moguće) tako da postoji traka za bicikliste, a tamo gde nema tih traka mora se voziti po ulici. tako je svugde gde je normalno voziti biciklu, a naravno da biciklisti moraju da se pridržavaju pravila u saobraćaju (semafora, jednosmernih ulica, pešačkih prelaza i sl..)
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 15:40 26.06.2011

Re: Ni trece mesto nije tako lose. :)

kremba

Biciklisti moraju da postuju pravila u voznji ulicom,




Slažem se da bi morali...
Međutim, vrlo često se može videti biciklista koji vozi jednosmernom u suprotnom pravcu, prolazi na crveno, ne poštuje trake za prestrojavanje...

Inače, ja sam imao mnogo više problema sa pešacima kao biciklista "uličar" nego sa vozačima (čak i dva ozbiljna pada zbog njih). Vozači te još koliko toliko konstatuju, za pešake ne postojiš, baš ih briga a poznato je da je svaki sudar bicikliste i pešaka uglavnom kobniji po biciklistu. O pešacima koji mrtvi ladni šetaju biciklističkim stazama iako imaju dovoljno prostora sa strane da i ne govorim...
Zanimljivo je i možda neočekivano da su od vozača prema biciklistima najkorektniji taksisti, bar po mom skromnom iskustvu.

Što se tiče ovih "izdvojenih metar" to može da bude rešenje samo po širokim ulicama, a takvih je u samom centru Beograda malo . Mislim da bi u Beogradu to samo napravilo još veči haos u saobraćaju, a i onako je odavno nepodnošljiv. A neke dobiti od toga u smislu da će biti manje ljudi u kolima a više na biciklima ne verujem da bi bilo. Prvo, zbog toga što sama "kultura biciklizma" kod nas nije nešto razvijena, a drugo, verovatno bitnije, beograd je relativno brdovit grad, aj ti dođi onako znojav na posao biciklom, a neminovno ćeš se oznojiti ako ideš na primer sa Zvezdare na Voždovac. Novi Sad je već sasvim druga priča. naravno, sve ovo u ovom pasusu govorim isklučivo vezano za BGD, u drugim gradovima situacija može iz raznih razloga biti povoljnija(ravno, manje saobraćaja itd.).
I još nešto, da li bi uvođenje tih "metar sa strane" značilo da ne mogu da vozim po ulicama gde toga nema? To mi se uopšte ne bi svidelo.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 15:45 26.06.2011

Re: Ni trece mesto nije tako lose. :)

Marko Jevtic

na auto putu sigurno ne sme da se vozi bicikla, ali u gradu ne bi smelo da bude takvih ograničenja da je bicikla spora?!?!


Ako voziš bicikl 6 km/h koja je razlika između tebe i pešaka? Zašto onda ne bi pustili i pešake na kolovoz? To što si ti na dva točka a on na dve noge? To i nije neka razlika, možeš ti hodati i na rukama, to ne čini neku veliku razliku...
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 05:43 27.06.2011

Re: Ni trece mesto nije tako lose. :)

vrabac_u_steni


Upravo tako. Problem u Beogradu je u tome što su svi učesnici u saobračaju bezobrazni i bahati, od vozača, preko biciklista do pešaka i niko ne poštuje pravila. Jedino što su ove dve druge grupe slabije, pa samim tim i ugroženije pa nam izgledaju "nevinije".


Potpuno tačno. Nekad mi dođe da lupam vaspitne šamare "kolegama" na asfaltu, što onima poluprofesionalcima (prepoznaju se po opremi), što "običnima". Mnogo puta sam jedva izbegla udese baš zbog biciklista. Priznajem, i ja sam pravila slične budalaštine dok se pre par godina nisam pokršila. Sad stajem i pešacima


kremba kremba 07:32 27.06.2011

Re: Brzina

Marko Jevtic
Za uživanje, nehajnu vožnju itd. bi trebalo da postoje staze.


naravno da niko neće da uživa previše ako vozi biciklu ulicom, ali bicikla se mora voziti i ulicom da bi došli do staze, otišli na posao ili sl.


Ne mora da znaci. Ja itekako uzivam jurcajuci ulicama. Mada, ja nisam normalan pa mozda i nisam najbolji primer. :)

U svakom slucaju, opustena voznja ide uz staze, ali na ulici, pod ovakvim uslovima, u saobracajnoj guzvi, mozete biti sve samo ne opusteni.

Marko Jevtic
na auto putu sigurno ne sme da se vozi bicikla, ali u gradu ne bi smelo da bude takvih ograničenja da je bicikla spora?!?!


Mozda zvuci paradoksalno, ali na ulici ste sigurniji sto ste brzi. (opet napominjem, pod ovakvim uslovima)

Morate da vozite i reagujete brzo, gledate brzo i mislite brzo. (Uzgred, nije lose biti saren ko papagaj.)

Objasnjenje je vrlo jednostavno. Ako vozite 30km/h a iza vas ide automobil sa 40km/h, on ce vam, fakticki prilaziti brzinom od samo 10km/h i imace dosta vremena da vas uoci i obidje. Ako vozite 40km/h taj automobil vas nece ni stici. Da ne duzim, po mom misljenju

0-10km/h - izuzetno opasno
10-15km/h - opasno
15-25km/h - zadovoljavajuce
25-35km/h - pozeljno
> 35km/h - zajebancija s kolima, Stenmark varijante i tako to. :)

Naravno, ovaj uslov ne moze svako da ispuni i zato i nemamo puno biciklista na ulicama.

E sad, ako postoji obelezena traka sa desne strane puta, onda bi ulicom moglo da se vozi i sporo jer na tu traku ne bi zalazili automobili.

antioksidant antioksidant 09:23 27.06.2011

Re: Ni trece mesto nije tako lose. :)

Nekad mi dođe da lupam vaspitne šamare

sta vam je s tim nasiljem?
adrenalin?
cudne su vam vaspitne metode
kremba kremba 12:20 27.06.2011

Re: Ni trece mesto nije tako lose. :)

vrabac_u_steni
Što se tiče ovih "izdvojenih metar" to može da bude rešenje samo po širokim ulicama, a takvih je u samom centru Beograda malo . Mislim da bi u Beogradu to samo napravilo još veči haos u saobraćaju, a i onako je odavno nepodnošljiv.


Sve bi to moglo lepo da se sredi. Pogledajte ovaj link.
Tu ima resenja za razne tipove ulica. Ne mora staza uvek da bude sa desne strane i ne mora da bude staza sa obe strane ulice.











Na mestima gde je tako nesto nemoguce, postavljaju se kombinovane staze.


Snezana Radojicic Snezana Radojicic 18:28 27.06.2011

Re: Ni trece mesto nije tako lose. :)

antioksidant
Nekad mi dođe da lupam vaspitne šamare

sta vam je s tim nasiljem?
adrenalin?
cudne su vam vaspitne metode


O da, nekima bih lupala vaspitne šamare, nemate pojma kako. Kada vozite 35-40 km/h, a od pogibije vas štiti samo kaciga, pa vam neko od "kolega" 'ladno preseče put ili stane na sred staze a ne osvrne se ili izleti iz sporedne ulice brzinom pri kojoj vas sudar s njim vodi u smrt... da ne nabrajam dalje, dakle, kakve bi vaše reakcije bile u tom momentu? Da li ste ikada bili u sličnoj situaciji?
Ja sam jednom umalo ostala bez glave zbog tuđe nepažnje, pa me eto obuzme bes pri samoj pomisli da bih ja ili neko ko pedala zaista mogao i da ostane bez iste zaslugom upravo svog "kolege" na dva točka.

EDIT: uzgred, bilo bi lepo kada ne biste izdvajali rečenicu iz konteksta prilikom citiranja.
antioksidant antioksidant 10:49 29.06.2011

Re: Ni trece mesto nije tako lose. :)

uzgred, bilo bi lepo kada ne biste izdvajali rečenicu iz konteksta prilikom citiranja.

kontekst vam je opravdanje za nasilje a vidim da verujete da opravdanja moze biti (pojasnjenje govori da ste vi ozbiljni sto je tuzno)
ako mislite samarima kroz svet - slobodno. zelim vam srecu
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:06 29.06.2011

Re: Ni trece mesto nije tako lose. :)

Holandija kao mala i prenaseljena drzava je morala da osmisli kako rasteretiti saobracaj podsticanjem da se biciklima prevozi sto vise ljudi. Ako su oni uspeli da u tesne ulicice uglave i biciklisticke staze, ne bi ni Beogradu (i ne samo njemu) bilo tesko sa mnogo sirim ulicama. Plus moraju se u isto vreme i menjati pravila u saobracaju jer pesaci i biciklisti dobijaju automatski prednost, pa dalje javni prevoz i automobili.

Sad, nesto nalik Vojvodini gde je bicikl odavno alternativno prevozno sredstvo (a i ravan teren ko u Holandiji) plus lepsa klima (u Holandiji bi jos i kudikamo bolje voziti bajk a da te ne siba kisa i vetar svaki dan), samo malo volje, nisu to veliki troskovi oznaciti biciklisticku stazu i staviti mini semafore uz vec postojece.

Nista lepse nego se bajakom nesmetano prevesti s jednog kraja grada na drugi dok automobili cekaju u koloni po zakrcenim saobracajnicima, spicu itd..
tajatehno tajatehno 13:56 26.06.2011

Teheran


Da li mogu da shvate probleme biciklista u Teheranu?
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 15:41 26.06.2011

Brojke i organizatori

Marko, velika preporuka za temu.

Ovo je treći put da se kritična masa organizuje u Beogradu (prva je bila 29. aprila ove godine), ali nažalost, ovog puta nisam bila.

Po fotkama koje sam videla, ne izgelda mi da vas je bilo 100-ak. To je i moje pitanje: gde su svi oni rekreativci s Ade i bici-staze? Ne zanima ih?

Drugo pitanje, zapravo više primedba, odnosi se na to što nam kritičnu masu organizuje Holandđanin. Svaka njemu čast za entuzijazam, ali šta rade Jugocikling kampanja i Bicisklistički savez Beograda? Vidim, učestvovali su sad u debati. Gde su bili sve ove godine, otkad kritična masa postoji u USA i Evropi?

(Kritična masa je ponikla u Njujorku, pre petnaestak godina. Svakog poslednjeg petka u mesecu, usred špica, njujorškim ulicama kolone biciklista voze uporedo sa kolima, kako bi skrenule pažnju na probleme biciklista u tom gradu. Iz Njujorka, pola Evrope je prihvatilo ovu manifestaciju i ona se svuda organizuje poslednjeg petka u mesecu.)
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:58 26.06.2011

olovni benzin

Ljudi, lepo bi bilo imati biciklističke staze po Beogradu, ali je po gradu opasno i šetati se, a kamo li trčkarati, voziti bicikl ili rolere. Pošto sam odrastao u Bgdu nisam to mogao da osetim, ali sad kako dolazim na par nedelja godišnje, pošto sam mahom na biciklu, oću da se udavim. Trujete se svaki dan i skraćujete sebi život.

Po meni, ako bi smo želeli da unapredimo zdravlje i uopšte da uživamo u zdravoj aktivnosti kakva je sama po sebi vožnja bicikle, mora prvo da se izbaci iz upotrebe olovni benzin.

Vozači će se posle lako dovesti u red da poštuju tih metar trake za bicikliste, isto kao što sad svi veziju pojaseve i drže upaljena svetla.
milisav68 milisav68 16:17 26.06.2011

Re: olovni benzin

srdjan.pajic

Po meni, ako bi smo želeli da unapredimo zdravlje i uopšte da uživamo u zdravoj aktivnosti kakva je sama po sebi vožnja bicikle, mora prvo da se izbaci iz upotrebe olovni benzin.

Olovni benzin se u Srbiji ne prodaje već skoro godinu dana.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:24 26.06.2011

Re: olovni benzin

milisav68
srdjan.pajic

Po meni, ako bi smo želeli da unapredimo zdravlje i uopšte da uživamo u zdravoj aktivnosti kakva je sama po sebi vožnja bicikle, mora prvo da se izbaci iz upotrebe olovni benzin.

Olovni benzin se u Srbiji ne prodaje već skoro godinu dana.


. Ja sam bio u Srbiji prošlog Jula-Avgusta i prodavao se na svim pumpama. Mora da su ga ukinuli odma posle. Ok, super, onda daj te staze za bajsove, šta se čeka!?
vishnja92 vishnja92 21:18 26.06.2011

Re: olovni benzin

pajicu, postoje staze za bajseve (na kultivisanoj strani reke)

mozes kilometrima da se vozis, odes na adu, tamo ides ukrugukrug i vratis se drugim putem.
- ali oni hoce bajseve u saobracaju, a ja mislim da to nije bas pametno. Beograd je divlje mesto, citaj kasaba
(sreca te se ipak malo vodi racuna o njemu - sece se drvece, pa prohibicija, pa i Farman doso i mobilisao gradsku upravu... i sve ok, kad saberes. ima i spomenik na Tasu, i puno betona)

zasto neko ne da DZilasu neko ambasadorsko mesto pa da pravi malo manju stetu?
tamo napolju niko nece ni osetiti sav taj seljoberaj.
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:03 27.06.2011

Re: olovni benzin

vishnja92
pajicu, postoje staze za bajseve (na kultivisanoj strani reke)

mozes kilometrima da se vozis, odes na adu, tamo ides ukrugukrug i vratis se drugim putem.
- ali oni hoce bajseve u saobracaju, a ja mislim da to nije bas pametno. Beograd je divlje mesto, citaj kasaba
(sreca te se ipak malo vodi racuna o njemu - sece se drvece, pa prohibicija, pa i Farman doso i mobilisao gradsku upravu... i sve ok, kad saberes. ima i spomenik na Tasu, i puno betona)

zasto neko ne da DZilasu neko ambasadorsko mesto pa da pravi malo manju stetu?
tamo napolju niko nece ni osetiti sav taj seljoberaj.


Prvo: .

Drugo, pa hebote Višnjo, kad tebe slušam, taj Odjilas izgleda neka veća seljačina, kojoj je neko dao poluge napretka u ruke i sad oće od Beograda da napravi Diznilend. Jel' stvarno tako mračno? Mada kad neko u konferenciji za novinare potencira "ja sam čovek, inženjer...", sve mi bude jasno. I šta je to Farman?

A te dve biciklističke staze na necivilizovanoj strani reke sam video uredno porkivene parkiranim kolima, sem na samoj Adi. Ali i tamo babe obožavaju da se šetaju po biciklističkom delu i neki majmuni da skuteruju po istoj. Tako da je to odlična staza - da guraš bickl. A na toj civilizovanoj strani su Maksinog i mog drugara koji voli da vozi uveče već pokušali da skinu sa bicikle. Granom.

Ali ok, slažem se da je trenutno ravno samoubistvu pomešati gradski saobraćaj sa biciklistima, podjedanoko su nepripitomljeni, tu će biti mrtvih, u početku, i onih koji će da robijaju po 20 godina zbog toga, ali to je (valjda) cena napretka.

Ja nisam imao izbora, u ono vreme, (a ni sad mi ne pada napamet da čekam neke autobuse i troljbuse), nego da biciklom komutiram kroz sav taj haos. I prijalo bi mi da ima neka linija na asfaltu, da poživim duže.

A kad sam kod toga, nadam se da će neko, za početak, da priveže ove organ donore (džibere na motocklima), jer su oni najveća opasnost koja vreba miran svet na beogradskim ulicama.

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:15 26.06.2011

Dakle ovako...

Što se tiče situacije na Pančevačkom mostu.
Pešačka staza sa desne strane, iduči od Beograda ka Pančevu, je u sasvim dobrom stanju. Rekao bih čak da su i neke rupe zakrpljene u odnosu na pre tri godine. U svakom slučaju, oni poklopci za šahtove u delu kada već kreče silaz sa mosta, koji su nedostajali tada sada su na svom mestu, tako da više nema onih zjapečih rupa.
U suprotnom smeru je staza isto tako sasvim pristojna, sem na kraju na beogradskoj strani kada se već pređe Dunav, gde bi moglo malo da se interveniše na onim džombama koje su se pojavile. Ali ni to nije baš tragično.

Inače, za vreme mog prelaska mosta (računajuči oba smera) izbrojao sam još devet biciklista koji su ga prelazili. Sedam u smeru Pančevo-Beograd (u dve grupe) i dovojicu solera u suprtnom smeru. Dakle, još neki ljudi sem mene budale prelaze taj most.

Pogled na Beograd je još uvek onako, zavodljiv, "Dirty old town", rekli bi Pogsi.



Elem, da ne bude da sam neko zakeralo evo jedan spot-poklon za domačina, od srca, jedan od najlepših omaža urbanom biciklizmu:



Dakle, bicikl je stvar slobode. Čiste i neupitne slobode. I nemojte ga zato kvariti svojim malograđanskim, provincijskim željama da se bude kao "sav normalan svet", da se bude "deo civilizovane Evrope". Nemojte ga skrnaviti svojim "paradama" čiji je učinak samo to da se iznerviraju ostali ljudi koji se u petak mrtvi umorni vraćaju sa posla. "Parade" nikada nikome nisu mnogo slobode donele, naprotiv, uvek su bile jedan od osnovnih simbola totalitarizma.

Eto, toliko od mene, nemam šta više od ovog da kažem, a i s obzirom da su se ovde već javili neki osvedočeni fašisti radije bih se povukao iz rasprave.
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 05:59 27.06.2011

Re: Dakle ovako...

vrabac_u_steni
Što se tiče situacije na Pančevačkom mostu.
Pešačka staza sa desne strane, iduči od Beograda ka Pančevu, je u sasvim dobrom stanju.


Ako ne voziš specijalku. U suprotnom, tri puta ćeš menjati gume do završetka mosta zbog onih ispupčenja na asfaltu. Znam mnoge, a i sama sam među njima, kojima je veći horor preći most tom stazom, nego trakom kojom tutnje vozila.

vrabac_u_steni
Inače, za vreme mog prelaska mosta (računajuči oba smera) izbrojao sam još devet biciklista koji su ga prelazili. Sedam u smeru Pančevo-Beograd (u dve grupe) i dovojicu solera u suprotnom smeru. Dakle, još neki ljudi sem mene budale prelaze taj most.


Mnogi od nas to rade veoma često. Prekrstimo se i nagazimo 30+, a kad stignemo do kraja, prosto se začudimo kako smo živi. Pančevac je zaista veliki problem, a neko delimično rešenje bilo bi kada bi trotoare s obe strane ponovo presvukli asfaltom.



srdjan.pajic srdjan.pajic 07:22 27.06.2011

Re: Dakle ovako...

Mnogi od nas to rade veoma često. Prekrstimo se i nagazimo 30+, a kad stignemo do kraja, prosto se začudimo kako smo živi. Pančevac je zaista veliki problem, a neko delimično rešenje bilo bi kada bi trotoare s obe strane ponovo presvukli asfaltom.



. Mi smo ovako za vreme bombardovanja. Živela nam drugarica na Revi, pa samo često išli preko mosta. Staneš tamo iznad 29., pogled niz Dunav, pogled uz Dunav, nema tomahawk-a, i onda piči, iz sve snage. Zaboravio sam koliki mi je bio rekord, ali 'beš mi sve ako je više od 1.5 minute. Brankov most sam u to vreme uredno prelazio za ispod minut (pošto sam radio na Novom Beogradu, a živeo na Zvezdari), mada je tamo i ostatak terena do posla bio nesiguran, u smislu NATO dejstava.
kremba kremba 08:09 27.06.2011

Pancevac

Snezana Radojicic
Pančevac je zaista veliki problem, a neko delimično rešenje bilo bi kada bi trotoare s obe strane ponovo presvukli asfaltom.


Potpuno se slazem da je Pancevac veliki problem i da bi renoviranje pesacke staze, tj. presvlacenje asfaltom bilo sasvim zadovoljavajuce resenje.

vrabac_u_steni
jedan od najlepših omaža urbanom biciklizmu:


Postavili ste video koji je odlican primer za ono sto sam pisao o brzini.

Ovi momci, tzv. "messengeri" su "gradski vukovi" u voznji ulicama. To im je posao.
Obratite paznju na razlike izmedju Vaseg i njihovih bicikla prilagodjenih za gradsku voznju.

Volani kod ovakvih bicikala su veoma uski, 40 ili manje cm. Obicno su "single speed", tj. nemaju brzine i menjace, lagani su i veoma brzi.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:10 27.06.2011

Re: Pancevac

kremba
Snezana Radojicic
Pančevac je zaista veliki problem, a neko delimično rešenje bilo bi kada bi trotoare s obe strane ponovo presvukli asfaltom.


Potpuno se slazem da je Pancevac veliki problem i da bi renoviranje pesacke staze, tj. presvlacenje asfaltom bilo sasvim zadovoljavajuce resenje.

vrabac_u_steni
jedan od najlepših omaža urbanom biciklizmu:


Postavili ste video koji je odlican primer za ono sto sam pisao o brzini.

Ovi momci, tzv. "messengeri" su "gradski vukovi" u voznji ulicama. To im je posao.
Obratite paznju na razlike izmedju Vaseg i njihovih bicikla prilagodjenih za gradsku voznju.

Volani kod ovakvih bicikala su veoma uski, 40 ili manje cm. Obicno su "single speed", tj. nemaju brzine i menjace, lagani su i veoma brzi.


Ja sam tako vozio, kao ti momci, i mog čeličnog "mountain" pežoa svojevremeno, tako da boj ne bije svijetlo oružje... Izmena profila guma mi je bila sasvim dovoljna za prelaz sa asfalta na teren.
Specijalke nikada nisam voleo, baš zbog njihove krhkosti. A kilometara iza sebe imam dovoljno što po urabnim sredinama, što po raznim vukojebinama.

A prelaz preko Pančevca kolovozom a ne stazom, je užitak ne horor, pričam o stazi pošto verovatno večini ljudi ne bi to baš prijalo.

EDIT:
Ono na slici i nije moj bicikli nego ženin. Meni su moj ukrali, a ta krađa bicikala je tek posebna priča
fantomatsicna fantomatsicna 23:55 26.06.2011

U Holandiji sam

bila odusevljena pre nekoliko godine videvsi onolike staze za bicikliste(kazu da mozes celu Holandiju proputovati tim stazama uzduz i poreko).
Nazalost iako ovde ima dovoljno prostora, bicikla voze samo oni kreativni pa nemamo staze .Samim tim i sigurnost voznje nije bas neka.Obavezni su slemovi i kazne su visoke ako vas uhvate bez.
A Beograd bi lepo mogao napraviti neke staze(zar nisu obecali)?
Jedina bicikal koja ja imam su ova ispred moje male radnjice
kremba kremba 12:04 27.06.2011

Re: U Holandiji sam

fantomatsicna
bila odusevljena pre nekoliko godine videvsi onolike staze za bicikliste(kazu da mozes celu Holandiju proputovati tim stazama uzduz i poreko).


To je prava stvar. Povezati bliska mesta biciklistickim stazama. Nije resenje izgraditi par staza po Beogradu i Novom Sadu. Kroz nasu zemlju prolazi nekoliko Eurovelo ruta. Bilo bi divno da, jednog dana, bar mesta duz tih ruta budu povezana biciklistickim stazama.

Ovako, i kad neko dodje biciklom u Srbiju, gleda kako sto pre da izadje.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana