Društvo

Srbija - pogodno tlo za prevarante

libkonz RSS / 01.07.2011. u 10:14

Nakon jednog jutrošnjeg iskustva, kada sam opet jednom svom prijatelju bezuspešno pokušavao da objasnim da je žrtva prevaranata i da ne ulazi u vrzino kolo, setih se svog teksta iz potpalublja, od pre dve godine. Priča je istinita, iako sam tada napisao da je fikcija, iz nekih naivnih razloga.

PIRAMIDE

Sretoh nedavno jednog poznanika koga baš odavno nisam video. Počnemo klasičnu priču: "kako si, kako porodica", kad me on, ničim izazvan, pozove na piće u kafanu. Iznenadilo me to, moram priznati, jer ga znam kao prilično škrtog čoveka, što bi rekli sa zmijom u džepu. S obzirom da se takva prilika ne propušta, da mogu svojoj deci jednog dana da pričam da sam doživeo da me on časti pićem, prihvatim.

Sednemo mi u baštu, baš je bilo prijatno vreme. Naručio sam pivo, a šta drugo. Čim se konobarica udaljila, upita on mene da li bih voleo da zaradim velike pare bez mnogo truda. Odgovorih kratko "Ne" naslućujući kuda će razgovor da krene. "Ma daj, ne zezaj, ozbiljan sam" - reče moj poznanik. "Dovoljno si ti radio za pare, vreme je da pare rade za tebe".

- "Aaa, uključio si se u neku piramidalnu mućku" - rekoh.

- "Zašto misliš da je mućka i da je piramida, posao je ozbiljan".

- "Onda bih postavio par pitanja" - počeo je razgovor da me zabavlja. - "Da li treba da dam neke novce, da tražim nove žrtve, pardon klijente i da mi garantujete zaradu od 100 % godišnje?"

- "Neću ti više ništa reći" - reče on, "već te pozivam na seminar (pazi SEMINAR!) sutra uveče".

Pošto spadam u ljude koje takve stvari veoma zabavljaju, a imao sam toliko vremena, odlučim da prisustvujem. Možda ću i naučiti nešto novo o prevarama.

Pojavio sam se u dogovoreno vreme u ekskluzivnom restoranu. Stolice su bile poređane u desetak redova po osam stolica, okrenutih drugom kraju sale, ka zidu na kom se već nalazilo platno za projektor. Video sam dosta ljudi koje poznajem i iskren da budem, ne simpatišem baš. Uglavnom su tu bili lokalni pametnjakovići, mirođije u svakoj čorbi u gradu.

Onda su došli oni: ljudi u skupim odelima, sa osmesima na kojima se čitala pohlepa. I krenulo je njihovo naklapanje. Te ovo je posao budućnosti, te sad je pravi momenat jer već sledeće godine će biti kasno. Pa kako su vlasnici ljudi mekog srca koji žele da obični smrtnici zarade veliki novac i tako to. Gledam malo njih, malo ljude koji sede i slušaju. Svi u glavama prave neke svoje računice. Usledilo je gađanje brojevima. Godišnja zarada koju predviđaju kretala se negde između 800 i 2000 %. Da ne bude zabune, nema zareza: dve hiljade procenata! Nisam imao više nerava da ostanem, ustao sam bez reči, malo se namrgodio, čisto scenskog nastupa radi, i izašao. Na žalost, moram reći.

Nekoliko dana nakon toga sretoh prijateljicu, jednu zaista dobru osobu, koja je tog dana bila na SEMINARU :-) Odmah me je pitala jesam li se uključio.

- "Ne, naravno" - rekao sam.

- "Ja sam ušla sa 3.000 evra" - reče ona

- "A odakle ti novac? - upitah je

- "Znaš da sam dobila otpremninu kada sam ostala bez posla. Moram da mislim na budućnost."

I ja počnem da joj objašnjavam da ni u normalnim okolnostima ne možeš očekivati da od investiranog novca imaš zaradu ni 30%, a ne još 2.000%. Da je u toku svetska kriza, da ona u stvari ne zna kome daje svoj novac i da, kada bi to bilo istina, pare bi okrenuli oni koji ih imaju mnogo, ne bi to došlo do običnih smrtnika. Slušala me je jedno vreme, da bih u jednom momentu na njenom licu primetio prezir. Izgledala je kao da sam je najstrašnije izvređao, samo je promrmljala poluglasno : "Ko ne reskira malo, ne može da dobije" i dodala rečenicu koja mi je dokazala da su joj brzo isprali mozak: "Dosta sam ja radila za pare, sada je vreme da pare rade za mene" - rekla mi je odlazeći.

 

Tagovi



Komentari (50)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

kukusigameni kukusigameni 10:19 01.07.2011

crno-crveno

Ja u takvim situacijama uvek kazem: "Ako hoces da se kockamo, onda je najbolje da odemo u kasino."
libkonz libkonz 10:22 01.07.2011

Re: crno-crveno

ni iz kazina niko nije izašao srećan, na kraju ti to crno - crveno oduzme sve.
kukusigameni kukusigameni 10:24 01.07.2011

Re: crno-crveno

ni iz kazina niko nije izašao srećan, na kraju ti to crno - crveno oduzme sve.

Ali se barem radnja koju obavljas zove pravim imenom.
A inace si u pravu, jer pored crnog i crvenog ima i 0.
libkonz libkonz 10:30 01.07.2011

Re: crno-crveno

A inace si u pravu, jer pored crnog i crvenog ima i 0.

hoću o tome da napišem poseban blog, ako stignem pre godišnjeg
kukusigameni kukusigameni 10:35 01.07.2011

Re: crno-crveno

Mislim da ova slika najbolje pristaje uz tvoj blog.



Neki ljudi veruju da mogu i ove da o'lade.
libkonz libkonz 10:36 01.07.2011

Re: crno-crveno

slažem se. samo, buđenje iz sna bude baš bolno.
kukusigameni kukusigameni 10:45 01.07.2011

Re: crno-crveno

Trol.
Jedno jutro u Las Vegasu, posle burno provedene noci (znaci sa bolnim budjenjem), moj prijatelj i ja krenemo da prosetamo gradom. Kad ono, na ulici crnci (afroamerikanci) sibicare. Skupili se Japanci i "gaze" kutijice od sibica. Zamisli, pored svih ikad izmisljenih nacina za kockanje, u gradu kocke, majstori sibicare na ulici.
libkonz libkonz 10:51 01.07.2011

Re: crno-crveno

Zamisli, pored svih ikad izmisljenih nacina za kockanje, u gradu kocke, majstori sibicare na ulici.

E to su pravi majstori
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 11:19 01.07.2011

Dok je ovaca...

Postoji narodna izreka: "Dok je ovaca, biće i šišanja".

Jeste malo pogrdno, ali dobro opisuje situaciju. Nedavno sam pisao o bezazlenijim stvarima u tekstu Spam, hoax, chain letters, ali ceo mehanizam nije mnogo daleko od principa ove "piramidalne" priče. Vrlo često se ljudi upecaju na Phishing, pa čak poneki i uplaćuju pare.

Možda je najbolje da se ljudi upozore, tako što će se navesti što više tih modela prevare i konkretnih primera. Na taj način ljudi mogu da pročitaju o pojavnim oblicima, kao i o tome kako mehanizam u pozadini funkcioniše. A oni koji se i posle toga upecaju, ko im kriv...
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 11:49 01.07.2011

Re: crno-crveno

A inace si u pravu, jer pored crnog i crvenog ima i 0.

ima i 00, zeleno
libkonz libkonz 11:51 01.07.2011

Re: Dok je ovaca...

Možda je najbolje da se ljudi upozore, tako što će se navesti što više tih modela prevare i konkretnih primera. Na taj način ljudi mogu da pročitaju o pojavnim oblicima, kao i o tome kako mehanizam u pozadini funkcioniše. A oni koji se i posle toga upecaju, ko im kriv...

postoji dobar sajt na tu temu:
http://prevara.info/
Atomski mrav Atomski mrav 12:29 01.07.2011

Re: crno-crveno

ni iz kazina niko nije izašao srećan, na kraju ti to crno - crveno oduzme sve.

The house always wins.
loader loader 00:55 02.07.2011

Re: crno-crveno

libkonz
ni iz kazina niko nije izašao srećan, na kraju ti to crno - crveno oduzme sve.

Možda .. .. probati sa nekom drugom kombinacijom boja

g.radicevic g.radicevic 11:19 01.07.2011

laka lova

nije samo Srbija plodno tlo..
u tom pogledu
prevaranti koriste tu zzelju u ljudima
za lakom zaradom.
a shto je situacija gora
tim bolje.....za njih.
Licno, obilazim u shirokom luku chak i one slatke promoterke
po megamarketima,
ne zato shto imam problem da ce da mi uvale,
vec shto ne zzelim da stavljam na probu sopstvenu pristojnost.


jinks jinks 11:20 01.07.2011

Sto

zar nije pre neku godinu pukla jedna od najvecih piramida u istoriji, koja je vise decenija vazila kao jedna od najuglednijih finansijskih institucija u Americi.

Stanford financial group

Inace Alan Stanford je bio jedan od najuglednijih clanova svetske finansijske zajednice, poznati filantrop, i sponzor nekih od najvecih svetskih sportskih dogadjanja.

Pored americkog, imao je Antigui i Barbuda drzavljanstvo, a pomenuta piramida je imala nesto izmenjen oblik u odnosu na uobicajeni, odnosno radila je po principu Ponzi seme.

Nesto slicno je takodje u Americi izveo i Bernard Madoff (65e9 dolara)... primera ima mnogo. Ustvari, najveci broj piramidalnih, Ponzi i slicnih sema, sa visestruko vecim obrtom kapitala nego bilo gde drugde nalazi se upravo u US.
libkonz libkonz 11:49 01.07.2011

Re: Sto

I prva piramida je bila u Americi. Čitao sam kao klinac tu priču u Politikinom Zabavniku. Ako se dobro sećam, to je bilo dvadesetih godina prošlog veka. Zahvaljujući Zabavniku sam prvi u kraju provalio Jezdu i Dafinu
freehand freehand 12:00 01.07.2011

Re: Sto

Ovo je najveća piramida.



Iz nekog razloga - sasvim legalna, a pala samo jednom.
miloradkakmar miloradkakmar 11:44 01.07.2011

Pre

koji mesec na našoj pijaci tražio sam od dilera da mi pozajem 100 evra sa 10, 20 , 30 posto kamate.. nije bilo bitno, trebalo mi tog trenutka. Začudio sam se kada sam čuo da oni to više ne rade, mislim, da čisto zarade , i , što je najtužnije slabo stoje sa evrima.
E, a mene, kako sam otišao u penziju, vrbuju za neka osiguranja, zdravu hranu , prirodne lekove... kao imaše sada vremena i znaš da pričaš. Ostavio sam ih sve, jer su mi drugari, malo selo svi se znamo, na čekanju. Verovatno su uvideli da od mene nema vajde.
jedi-knight jedi-knight 11:59 01.07.2011

Pohlepa

Bojim se da je u pitanju pohlepa i kod jednih i kod drugih. Kako bi inace objasnili cinjenicu da neko poveruje u mogucnost legalne zarade od 2000 procenata? Jeste da je prevara u pitanju, ali u nekim situacijama kriv je i prevarant ( pred zakonom ), ali i prevareni ( pred sobom ).
Kockanje predstavlja samo ekstremni oblik pohlepe, jer tu nije u pitanju samo zarada, vec i strast, uzbudjenje, neizvesnost, kao i mogucnost ( doduse mala ) dobitka.
Sa druge strane, za sklapanje sumnivih poslova, potrebno je dvoje pohlepnih, s tim da jedan dovodi drugog u zabludu da mu je dobitak siguran. Za razliku od kocke, nema strasti, vec gola pohlepa.

Pitanje:
Sta se desava kad se sretnu covek sa parama i covek sa iskustvom?
Odgovor:
Covek sa iskustvom ode sa parama, a covek sa parama sa iskustvom.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 12:19 01.07.2011

Re: Pohlepa

jedi-knight

Pitanje:
Sta se desava kad se sretnu covek sa parama i covek sa iskustvom?
Odgovor:
Covek sa iskustvom ode sa parama, a covek sa parama sa iskustvom.


Dobro rečeno. Ili... narodna izreka: "Pohlepa je majka svake prevare".
jinks jinks 12:46 01.07.2011

Re: Pohlepa

Pitanje:
Sta se desava kad se sretnu covek sa parama i covek sa iskustvom?
Odgovor:
Covek sa iskustvom ode sa parama, a covek sa parama sa iskustvom.

Mozda i nije bas tako.

Covek sa iskustvom ode i sa parama i sa novim iskustvom, ukoliko je zeljan da uci.
jedi-knight jedi-knight 12:52 01.07.2011

Re: Pohlepa

zovitemegrunf zovitemegrunf 12:49 01.07.2011

majstori

Obicnom coveku ostaje da se nada da nase domace jajare zavrse kod majstora:
mariopan mariopan 13:41 01.07.2011

Re: majstori

I Prevaranti imaju svoju elitu, Grozni, Grozniji i Najgrozniji.

Najstrašniji i najgori su mi prevaranti koji prodaju "čarobne" lekove i preparate koji "garantovano leče" , bolesnicima od neizlečivih bolesti, potpuno svesni da će ih tako ubiti ali su im te pare toliko slatke da ih ništa ne sprečava da varaju nasmrt bolesne ljude.

Sve drugo bih mogla i da oprostim, jer svako može sam da se brani od prevara raznih vrsta, shodno svojim mogućnostima i pameti. Jedino kada zdravlje strada pa kada se bolesnik i za slamku hvata tu pemet ne pomaže, tu su emocije ono što tera ljude i na nepromišljene poteze. Neki ljudi su prodali sve što su imali verujući da spašavaju svoje dete ili voljeno biće.
Takve bih prevarante ja vešala javno na Terazijama,pogotovo zato što se takvi namnože uvek kada je narodu najteže i kada najmanje ima, kada gladuje i kada jedva decu ishranjuje , onda ih nekako ima najviše.

E, ja bih tu uvela zakone iz srednjeg veka, na ljutu boljku ljutu travku !
fantomatsicna fantomatsicna 14:07 01.07.2011

Re: majstori

E, ja bih tu uvela zakone iz srednjeg veka, na ljutu boljku ljutu travku

I ja bih! a i ove:
zovitemegrunf zovitemegrunf 15:55 01.07.2011

Re: majstori

mariopan
..Najstrašniji i najgori su mi prevaranti koji prodaju "čarobne" lekove i preparate koji "garantovano leče" , bolesnicima od neizlečivih bolesti, potpuno svesni da će ih tako ubiti ali su im te pare toliko slatke da ih ništa ne sprečava da varaju nasmrt bolesne ljude.Sve drugo bih mogla i da oprostim, jer svako može sam da se brani od prevara raznih vrsta, shodno svojim mogućnostima i pameti.

Slazem se.
A oni tipovi gore, lepi fini i pametni, varaju samo neke odvratne likove, pa publika navija, po sistemu "Pajo, shorni ga..."
mariopan mariopan 16:05 01.07.2011

Re: majstori

A oni tipovi gore, lepi fini i pametni, varaju samo neke odvratne likove, pa publika navija, po sistemu "Pajo, shorni ga..."

Ovo me podseti na Dafinu i Jezdu...više sam na to mislila kada sam rekla da od nas zavisi da li ćemo biti prevareni pa zato to nekako mogu i da oprostim, ne baš oprostim ali na skali zločina su mi niže od ovih " čarobni napici koji leče sve i svašta".

Dok je čovek zdrav može i da se brani razumom, ili da nastrada od sopstvene alavosti i nerazuma, ko mu je kriv za to....ali ako mu se neko razboli iz očaja može bilo šta da uradi pa i sasvim nerazumne stvari, to više nije u njegovoj moći da iskontroliše.

I nekako se baš u ta očajna vremena pojave "spasioci" i Majke i Očevi nacije, kako su ih tada zvali i reklamirali na TV, čak i u Dnevniku... da nas spasu i usput opljačkaju?

E,
zovitemegrunf zovitemegrunf 16:22 01.07.2011

Re: majstori

Jezda i Dafina...
Ko se navuk'o navuk'o se, poneko se i ovajdio, a onda demokraCka vlast ovcama vrati pare koje su im pokupili sibcari. Uz, ako dobro pamtim, diskriminaciju, ne svi sibicari, nego samo neki.
milisav68 milisav68 16:31 01.07.2011

Re: majstori

mariopan
Najstrašniji i najgori su mi prevaranti koji prodaju "čarobne" lekove i preparate koji "garantovano leče" , bolesnicima od neizlečivih bolesti, potpuno svesni da će ih tako ubiti ali su im te pare toliko slatke da ih ništa ne sprečava da varaju nasmrt bolesne ljude.


Ja takve ljude ne mogu da shvatim, koliko djubre treba da budeš da bi to radio.
Mislim, ne opravdavam ni ove druge, ali njih nekako i mogu da razumem, al` ove nikako.
st.jepan st.jepan 22:17 01.07.2011

Re: majstori

Jezda i Dafina...

Ako zanemarimo neophodnu dozu tupavosti, ta ljiga je mogla da prodje samo kod ljudi bez elementarnog estetskog (dakle i etičkog) refleksa.

Nekome ko izgleda kao to dvoje poveriti svoje (često poslednje) novce, za tako što bila je pre svega potrebna kolosalna (smišljeno podsticana) neosetljivost za ružno, dakle i za zlo.

Cela ta stidna priča, taj nepojamni finansaijski kič, bio je karikatura tadašnjeg posvemašnjeg kiča (političkog, kulturnog, etičkog, etničkog...).
AlexDunja AlexDunja 22:35 01.07.2011

Re: majstori


Cela ta stidna priča, taj nepojamni finansaijski kič, bio je karikatura tadašnjeg posvemašnjeg kiča (političkog, kulturnog, etičkog, etničkog...).


nije ni sada daleko.
st.jepan st.jepan 00:07 02.07.2011

Re: majstori

AlexDunja
Cela ta stidna priča, taj nepojamni finansaijski kič, bio je karikatura tadašnjeg posvemašnjeg kiča (političkog, kulturnog, etičkog, etničkog...).

nije ni sada daleko.

Pa, kako da ti kažem, i jeste prilično daleko.
Jer tada je, samo se priseti, sve bilo do te mere bedasto, ružno, osiono i svirepo, da je izgledalo kao da je Leteči cirkus Montija Pajtona sleteo u Beograd, pa tu, razgačen, izvodi svoje paklenske šale in vivo.
Npr. onu u kojoj ti plata, za koju si oko podneva mogao i hamburger da smažeš (ko ti kriv što nisi), uveće nije bila dovoljna ni za klonju.
loader loader 01:43 02.07.2011

Re: majstori

Jezda mi je uvek,
onako, uslovno, karikaturalno,
ličio na Sepa Majera


mariopan mariopan 08:05 02.07.2011

Re: majstori

st.jepan
AlexDunja
Cela ta stidna priča, taj nepojamni finansaijski kič, bio je karikatura tadašnjeg posvemašnjeg kiča (političkog, kulturnog, etičkog, etničkog...).

nije ni sada daleko.

Pa, kako da ti kažem, i jeste prilično daleko.
Jer tada je, samo se priseti, sve bilo do te mere bedasto, ružno, osiono i svirepo, da je izgledalo kao da je Leteči cirkus Montija Pajtona sleteo u Beograd, pa tu, razgačen, izvodi svoje paklenske šale in vivo.
Npr. onu u kojoj ti plata, za koju si oko podneva mogao i hamburger da smažeš (ko ti kriv što nisi), uveće nije bila dovoljna ni za klonju.

Baš tako, nestvarno ružno...imala sam trip da sam sve vreme u nekoj grotesknoj cirkuskoj predstavi a ne u realnom životu.
libkonz libkonz 08:20 04.07.2011

Re: majstori

a onda demokraCka vlast ovcama vrati pare koje su im pokupili sibcari

ja nikada ne bih vratio pare onima koje su pokrali Jezda i Dafina.
blogov_kolac blogov_kolac 23:19 01.07.2011

KAD ČOVEKOM ZAVLADA POHLEPA I POŽUDA



LAK JE PLEN ZLIKOVACA!

Takodje, jako je koristan i onaj citat "svega ovog ne bi bilo da je Pera otisao pravo u policiju", i ljudi treba da znaju da "kocka" i klasicna prevara (gubitak zagarantovan) uopste nisu isto, i kada shvatite da ste prevareni u velikom broju slucajeva moze da se isplati insistiranje na svojim pravima kod odgovarajucih institucija (policija, sudstvo, razne inspekcijske sluzbe), pogotovo ako su gubici poveci. Nazalost, u takodje velikom broju slucajeva prevare su uvijene u legalne okvire, ili ih je jako tesko dokazati, ili ste ponekada sa stanovista zakona i vi krupan prekrsitelj (iako ste na kraju izvukli deblji kraj), pa u tim slucajevima jedino sto mozete da izvucete je dragoceno zivotno iskustvo.
zilikaka zilikaka 16:59 02.07.2011

Re: KAD ČOVEKOM ZAVLADA POHLEPA I POŽUDA

i ljudi treba da znaju da "kocka" i klasicna prevara (gubitak zagarantovan) uopste nisu isto
Baš tako
Kad se kockaš, igraš se sa nepovoljnom verovatnoćom, ali ipak šansa da dobiješ realno postoji.
Kod prevare ne postoji nikakva šansa.


U svakom slučaju, meni je taj poriv bog uzeo na rođenju.
I veoma sam mu zahvalna na tome

libkonz libkonz 08:22 04.07.2011

Re: KAD ČOVEKOM ZAVLADA POHLEPA I POŽUDA

ali ipak šansa da dobiješ realno postoji.

kad bi oni koji dobiju znali da stanu. Realno, svi gube.
loader loader 00:58 02.07.2011

5

Libkonz:
" ... Uglavnom su tu bili lokalni pametnjakovići, mirođije u svakoj čorbi u gradu."

Ova rečenica je među prvih pet na blog-top-listi nedelje






princi princi 01:09 02.07.2011

Што код нас људи имају ту склоност

ка претеривању па смо или најбољи и највећи, или најбеднији и најприземнији, највећи кољачи, шта већ? Phishing о коме Плескоњић пише се и организује управо зато јер се зна да постоји 0.5% становништва које ће се без обзира на све примити на такве глупости. Они који шаљу те спамове знају да се неће свако примити али исто тако знају да ће оне будале које се приме више него надокнадити трошкове целог подухвата. На крају, није ли и Мејдоф организатор највеће пирамидалне преваре у историји намагарчио неке од највећих умова данашњнице у сред Њујорка и Америке (Ели Визела и Спилберга, између осталог)? Мејдоф није оперисао ни у Апатину, ни у Младеновцу, ни у Батајници, него на сред Менхетна.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 07:45 02.07.2011

Re: Што код нас људи имају ту склоност

Tačno tako Princi. Nije naš narod jedini koji je tome podložan, niti je najpodložniji među svima koji se "primaju na foru". To je svuda slično, jedino što loša ekonomska situacija utiče tako da ljudi, koji su u teškoj situaciji, postaju ranjiviji u odnosu na takve "navlakuše".

Međutim, kao što ti reče, Mejdof je na sred Menhetna navukao čak i mnoge britke umove današnjice, kojima sigurno nije nemaština zakucala na vrata. Želja da imaju još više, šta li...

Drugim rečima, lakomislenost, pohlepa, nesmotrenost, pa i ljudska glupost (ili pamet) su prilično ravnomerno raspoređeni "resursi" širom planete. A i prevaranti su izgleda neka vrsta opšteg zla. Oni znaju da će se svuda naći neki (mali) procenat onih koji će se "upecati", dovoljan da pokrije troškove njihove kampanje i da ih opljačkaju (nemam lepšu reč za to).
loader loader 08:53 02.07.2011

Re: Што код нас људи имају ту склоност

Drugim rečima, lakomislenost, pohlepa, nesmotrenost, pa i ljudska glupost (ili pamet) su prilično ravnomerno raspoređeni "resursi" širom planete.

Da, bre
princi princi 09:25 02.07.2011

Re: Што код нас људи имају ту склоност

Međutim, kao što ti reče, Mejdof je na sred Menhetna navukao čak i mnoge britke umove današnjice, kojima sigurno nije nemaština zakucala na vrata. Želja da imaju još više, šta li...

Drugim rečima, lakomislenost, pohlepa, nesmotrenost, pa i ljudska glupost (ili pamet) su prilično ravnomerno raspoređeni "resursi" širom planete. A i prevaranti su izgleda neka vrsta opšteg zla. Oni znaju da će se svuda naći neki (mali) procenat onih koji će se "upecati", dovoljan da pokrije troškove njihove kampanje i da ih opljačkaju (nemam lepšu reč za to).

Има ту једна не мала квака: читава структура модерних друштва која се заснива на банкама, депоновању новца, кредитирању је, заправо, једна огромна пирамидална шема. Читав капиталистички систем је заснован на поверењу. Кад то поверење ишчили, долази до криза. Једина разлика између тих пирамида и ових у killing suits је у томе што иза банака стоји нека држава а што ове баје раде на своју руку. И ту је сад све питање мере: кад је оправдано веровати држави, а кад постајеш sucker. Многи Срби су ту лекцију платили болно са покојним нам Слободаном (зајам за привредни препород, Дафина, Језда), као што су и многи Енглези и Американци ту лекцију платили 2008.

Тако да није баш све питање чисте лакомислености.
libkonz libkonz 08:18 04.07.2011

Re: Што код нас људи имају ту склоност

шта већ?

osiromaseni, a sa takvima je lakse manipulisati.
jedan.kub jedan.kub 14:14 04.07.2011

Re: Што код нас људи имају ту склоност

Многи Срби су ту лекцију платили болно са покојним нам Слободаном (зајам за привредни препород, Дафина, Језда), као што су и многи Енглези и Американци ту лекцију платили 2008.
Тако да није баш све питање чисте лакомислености.

Mozda je vreme za nove Dafine i Jezde? Ponovo smo postali toliko ocajni, pa ne razmisljajuci, lako stecenu otpremninu ulazemo u smnjive poslove.
Neki ne mogu da izvuku pouku na tudjoj gresci.
Oni koji ne mogu ni platu da izvuku, sigurno ne nasedaju na ovakve prevare.
libkonz libkonz 09:53 05.07.2011

Re: Што код нас људи имају ту склоност

Oni koji ne mogu ni platu da izvuku, sigurno ne nasedaju na ovakve prevare.

Lenji i ocajni su dve vrste ljudi koje najcesce nasedaju.
tempest_from_north tempest_from_north 22:50 03.07.2011

posao 21. veka

Pre par dana me iznenada nazvala stara porodicna prijateljica i saopstila mi je da ima posao za mene. Posto nisam zaposlena u svojoj struci i radim posao za koji nije potrebna ni osnovna skola, malo je reci da sam bila odusevljena i samim nagovestajem ponude za neki bolji posao. Razgovor je kratko trajao, a ja od silne srece nisam stigla ni da pitam koji je posao u pitanju, i o kojoj se firmi radi, sve je ostalo na dogovoru da ce me sutradan nazvati njen sef licno. "Sef" je i nazvao, ali na broj koji svi u kuci koristimo zbog besplatnih minuta, tako da je sa njim razgovarao moj mladji brat koji je bio upucen u celu situaciju. Brat preneo detalje razgovora sledece sadrzine:
-U pitanju veoma stara firma sa sedistem u gradu koji od mog udaljen 50 kilometara, delatnost firme nije spominjao
-ima vise slobodnih radnih mesta pa ce oni videti na kojem mestu bih se ja najbolje snasla
- razgovor za posao je trebao da se odrzi danas (u nedelju) u 15 h u tom gradu (ko jos ide na intervju za obican posao nedeljom u tri poslepodne????). Kada je brat upitao za adresu firme, covek je samo rekao da ce nas kolima dovesti zena koja me je i preporucila, i da nista ne brinemo.
-najbizarniji je bio zahtev da na razgovor dodjem sa ocem uz obrazlozenje da sam veoma mlada (imam 29 godina).

Zbog zadnja dva uslova sam momentalno posumljala da tu nisu cista posla, pa sam nazvala tu kucnu prijateljicu. E tu krece glavno. Zena mi saopstava da i ja i otac moramo da se obucemo "kao poslovni ljudi", da nema potrebe da idemo nasim kolima jer ce nas ona odvesti svojim, i da ce sutra (u subotu) doci po 1600 dinara "za obradu podataka" koje treba da dam njoj licno. Tu se vec pale svi alarmi jer sam pre par godina citala o prevari firme FF Gem Collection koja se odvijala po slicnom scenariju ( japi odela, hotel u Backoj Topoli gde su imali sastanke, pare za prissutvo seminarima itd..) pa sam krenula da je ispitujem o kakvom se poslu radi. Ponovila mi je identican neodredjen odgovor koji je i moj brat dobio od njenog sefa-" ima vise poslova, videcmo koji ti najvise odgovara". Taj odgovor me ne zadovoljava pa sam uporno ponavljala pitanje sve dok nisam dobila odgovor- "videces, u pitanju je posao 21. veka". Tada sam joj rekla da mene piramidalne seme i MLM sistemi ne interesuju, da ja to ne smatram poslom, samo je rekla da to nije MLM sistem, kada sam je pitala cime se ona u stvari bavi, samo se nasmejala i rekla : "nije to sto mislis, nije prevara u pitanju". Tada sam vec cvrsto resila da ne zelim da idem na taj "razgovor za posao" ili kako se kasnije ispostavilo "seminar", jer ni za jedan posten posao ne uzimaju "pare za obradu podataka", niti jedan posten posao ne nazivaju uopsteno "poslom 21. veka", i najvaznije ne kriju kao zmija noge o kakvom se poslu zaista radi.
Epilog: juce smo imale omanji okrsaj SMS porukama jer sam uporno odbijala da odem na taj razgovor/seminar, i kako se ispostavilo najvaznije je bilo sto sam odbijala da izdvojim 1600 dinara za "obradu podataka", jer sam po njenim recima " zbog predrasuda propustila neverovatnu poslovnu priliku i odlicnu zaradu, ona sama je zaradila za 2 meseca 1980 evra", naravno za kraj je usledio komentar "da nije svako za nesto bolje, i da je nekom dovoljno da citav zivot zaradjuje 200 eura".


Ja sam i dalje ubedjena da sam postupila ispravno sto nisam otisla.


P.S.> Izvinjavam se autoru ovog bloga na mom izuzetno dugackom postu.
libkonz libkonz 08:13 04.07.2011

Re: posao 21. veka

Izvinjavam se autoru ovog bloga na mom izuzetno dugackom postu.

Hvala tebi na vremenu koje si izdvojila.
"da nije svako za nesto bolje, i da je nekom dovoljno da citav zivot zaradjuje 200 eura".

Jedna od klasi;nih recenica, koje ih uce da koriste kako bi namamili svoje zrtve. Pohlepa im ne da da racionalno razmisljaju i tu je pucanja prijateljstava samo jedna od posledica.
9snohvatica0 9snohvatica0 05:36 04.07.2011

Losa prica

Uzas!!!! Pocela sam da verujem da su te kvazi kompanije nesto poput sekti,bukvalno manipulisu covekom,moj sad vec bivsi decko (upravo zbog takvog posla i piramide koju je odlucno pokusao da napravi i zaradi hleb bez motike) se totalno posle tih par seminara promenio,cak je sve svoje prijatelje poceo da VRBUJE kako bi se prikljucili plasirajuci im kojekakve gluposti....Vec pocinjem da se nerviram pri samoj pomisli kako isperu mozak coveku....Osecam gadjenje prema tim glupim kompanijama.
Nema hleba bez motike!!!!
libkonz libkonz 08:15 04.07.2011

Re: Losa prica

Osecam gadjenje prema tim glupim kompanijama.

To su dobro organizovani pojedinci ili kriminalne grupe. Od Napuljske mafije, na primer, dolazi nam dosta tih piramidalnih prevara.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana