Društvo| Hronika| Jubileji

Francuska i Srbija 1945-1991

Velimir Mladenovic RSS / 12.07.2011. u 18:13

FRANCUSKA I SRBI U SFR JUGOSLAVIJI (1945-1991)

Mnogi istoričari smatraju da je pobeda na kraju Drugog svetskog rata poklonjena Francuskoj na osnovu njene prošlosti kao velike sile.1 Na kraju rata, u izmenjenim međunarodnim okolnostima, Francuska više nije predstavljala veliku silu u smislu u kome se na nju gledalo do 1940. godine. Anglo-američke armije su oslobodile Francusku i na čelu sa generalom Patonom2 razmišljale da idu na Moskvu. Sovjetska armija je držala Berlin i Istočnu Evropu. Srbija se, uz pomoć Sovjeta, oslobodila nacizma i postala jedna od federalnih jedinica u socijalističkoj Jugoslaviji. Francuska i jugoslovenska komunistička partija do 1948. godine, važile su za najtvrđe staljinističke partije u Evropi. Njihovi članovi su brižljivo evocirali uspomene na zajedničko učestvovanje u Španskom građanskom ratu I nekritički veličali svoj doprinos pobedi nad nacizmom. Međutim, neposredno posle rata, odnosi između Francuske i Jugoslavije bili su opterećeni brojnim problemima koji su svedočili o nerazumevanju i udaljenosti dve strane. Naravno ne samo geografska udaljenost, već i kulturna i politička. Odmah po završetku rata, trebalo je organizovati povratak u otadžbinu ratnih zarobljenika, što je predstavljalo posebno osetljivo pitanje zbog stava jugoslovenskih vlasti kada se radilo o nemačkim vojnicima poreklom iz Alzasa i dela Lorene, oblasti koje su ponovo pripale Francuskoj. Zatim, trebalo je pristupiti rešavanju spornog pitanja sudbine znatnih francuskih materijalnih dobara i finansijskih sredstava iz vremena Kraljevine Jugoslavije koja su nacionalizovana od strane novih vlasti. Nametala su se i pitanja vezana za francusko kulturno prisustvo u južnoslovenskim zemljama od pre rata naročito u vidu crkvenih privatnih škola koje je vlast bez pogovora zatvarala. Od 1948. godine jugoslovenski komunisti su uveravali svoje francuske kolege da su u pravu zato što su se sukobili sa Informbiroom. Jugoslavija je zbog sukoba sa Informbiroom stekla nesrazmerno visok ugled ne samo na francuskoj levici, već i na francuskoj desnici.18 Jugoslavija je bila Trojanski konj u istočnom bloku, zemlja koja je trebalo da pokaže istočnom bloku da postoji i drugačiji put osim jedino proklamovanog puta diktiranog iz Moskve. Posle rata u Francuskoj je na vlasti De Gol, a u Srbiji je njegov najbolji prijatelj iz škole Draža streljan.595px-Serbia_France_Locator.png
Oni su bili veoma oprezni i nepoverljivi prema Titu i socijalističkoj Jugoslaviji. Ovoj grupi pripadao je prvi posleratni francuski ambasador u Beogradu Žan Pajar (1945-1950) i Rober Šuman,3 francuski ministar spoljnih poslova od 1948 do 1953. Drugu grupu činile su francuske diplomate koje su relativizovale pitanje ideologije i koje su, na osnovama uspomena na francusko-srpske odnose u prošlosti, želele da ponovo uspostave sa Beogradom tradicionalno jake bilateralne odnose. Mnogi narodi grade predrasude o „vekovnom", „tradicionalnom", „neraskidivom" prijateljstvu sa drugim, najčešće većim, bogatijim i uticajnijim narodima. Pomenimo samo primer stereotipa o „večitom" crnogorsko-ruskom prijateljstvu. Ipak, prijateljstvo je prvenstveno lična kategorija, a ideju o prijateljstvu među narodima gradi određena politička elita u konkretnim istorijskim okolnostima i sa jasnim ciljevima. Kada je reč o stereotipu o francusko-srpskom prijateljstvu, neophodno je bilo odrediti i objasniti kada je i zašto on nastao, kako je upotrebljavan i kako je evoluirao tokom vremena. Međutim, saznanje o dva veka intenzivnih, bogatih i sadržajnih francuskosrpskih odnosa može da bude zalog u razvijanju u budućnosti tradicionalno dobrih odnosa između Francuske i Srbije.
Malo je naroda u Istočnoj Evropi danas koji mogu da se pohvale tradicijom razvijenih odnosa sa Francuskom. U tom smislu, nedavni tragični događaj ubistva mladog francuskog navijača od strane huligana u Beogradu, ne bi trebalo da utiče na dalji razvoj francuskosrpskih odnosa.Iako danas Francuska više nije velika sila u smislu u kom smo je definisali do 1940. godine, ona predstavlja jednu od najznačajnijih zemalja Evropske unije. Francusko-nemačko prijateljstvo je postalo stub i zamajac Evropske unije. U tom smislu možemo govoriti da je za Francuze odnos sa Nemačkom konstanta od 1945. godine. Sa druge strane, Srbija je slobodna, demokratska i nezavisna zemlja, kao što je to bila, u drugačijim međunarodnim okolnostima, u 19. veku, posle Berlinskog kongresa. Danas, dva veka francusko-srpskih odnosa predstavljaju duhovni kapital koji Srbi imaju kod Francuza i koji može da bude osnova za razvoj dobrih odnosa Francuske i Srbije u kontekstu evroatlantskih integracija. Pojam Zapadni Balkan u kome bi Srbija igrala značajnu ulogu, iako nije najsrećnije formulisan, francuska je kreacija. Ako se analiziraju izjave nekih evropskih političara i diplomata da će se sa Hrvatskom završiti proces proširenja Evropske unije na Balkanu, može se primetiti da Francuzi ovim stavovima često suprotstavljaju koncepciju Zapadnog Balkana. I taj pojam, u određenom smislu može da ukaže na postojanje izvesne konstante u francuskoj spoljnoj politici prema Srbima, ali u potpuno izmenjenim međunarodnim okolnostima u odnosu na one tokom 19. veka i do 1940. godine. Dva veka francusko-srpskih odnosa ukazuju na neophodnost da se ti odnosi iz prošlosti postave u realne okvire, da se kritički istražuju, da se preciznom analizom objasne i da se stereotipi jednih o drugima razotkriju.
A sve to da bi se ova dva naroda danas bolje razumela i da bi se Srbija našla na onom mestu koje joj, civilizacijski, kao jednoj evropskoj zemlji, ni boljoj ali ni goroj od drugih, i pripada.

LITERATURA
1. Aleksić-Pejković, Ljiljana, Odnosi Srbije sa Francuskom i Engleskom 1903-
1914, Istorijski institut, Beograd, 1965.
2. Vinaver, Vuk, Jugoslavija-Francuska izmedju dva rata, ISI, Beograd, 1985. Delovi iz sjajne knjige Odnosi Francuske-Srbije u XIX i XX veku.

01. Francuska je velika kolonijalna sila od 16. veka.
02. Paton, američki general.
03. Robert Šuman, francuski ministar spoljnih poslova, jedan od osnivača EU.

 

 

velimirmladenovic@gmail.com
mlvelja@yahoo.fr

 


Atačmenti



Komentari (68)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

srdjazlopogledja srdjazlopogledja 19:19 12.07.2011

Dobar blog

Pa da se upišem međ' dobrovoljce.
dr.wagner dr.wagner 19:21 12.07.2011

Čudno

... dan

-Malo mi je čudna ova tvrdnja da su DM i De Gol bili najbolji prijatelji ...

Wagner
krkar krkar 19:51 12.07.2011

Re: Čudno

Malo mi je čudna ova tvrdnja da su DM i De Gol bili najbolji prijatelji ..


Nije to jedina tvrdnja u ovom uratku koja je ofrlje.

Sočinjenije je puno proizvoljnosti ali bogme i megagluposti, kao one o razmišljanjuse da se ide na Moskvu pod generalom Pato/anom...
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 19:55 12.07.2011

Re: Čudno

jesu i de gol je odlikovao drazu


Командант француског покрета отпора, генерал Шарл де Гол, одликовао је генерала Дражу Михаиловића Ратним крстом. Уз овај орден он је издао и похвалну наредбу, која је 2. фебруара 1943. године прочитана свим француским јединицама:

„Армијски генерал Драгољуб Д. Михаиловић, легендарни јунак, симбол најчистијег родољубља и највиших југословенских војничких врлина, није престао водити борбу на окупираном националном тлу. Уз помоћ родољуба, он без сустајања не да мира окупаторској војсци, тако припремајући онај коначан јуриш који ће довести до ослобођења његове отаџбине и целог света, раме уз раме с онима који никад нису сматрали да се једна велика земља може да покори суровом завојевачу.“

Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 19:56 12.07.2011

Re: Čudno

tako kazu izvori
AlexDunja AlexDunja 19:57 12.07.2011

Re: Čudno


Nije to jedina tvrdnja u ovom uratku koja je ofrlje.

a što je dosadno.
ne mogu da verujem1
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 19:59 12.07.2011

Re: Čudno

ko te tera da citas.
krkar krkar 20:01 12.07.2011

Re: Čudno

ko te tera da citas.


Pravo je pitanje šta TEBE tera da pišeš gluposti i floskule.

Hajde, daj izvor za tvrdnju da su De Gol i Draža bili najbolji prijatelji.
AlexDunja AlexDunja 20:03 12.07.2011

Re: Čudno

ko te tera da citas.

uvek ima ko će da čita.

pa šta 93% domaćih pisaca tera
na pisanje:)
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 20:06 12.07.2011

Re: Čudno

''Le chef de la résistance française, le général De Gaulle a décoré le général Draza Mihailovic de la Croix de Guerre. En plus de cette décoration, le général De Gaulle a fait lire le 2 février 1943 à toutes les unités des Forces Françaises Libres la déclaration élogieuse suivante : " Le Général de corps d'armée Dragoljub Draza Mihailovic est cité è l'ordre des armées pour les raisons suivantes : héros légendaire, symbole du patriotisme le plus pur et des vertus militaires yougoslaves les plus grandes, il n'a jamais cessé de combattre sur le sol de sa patrie occupée. Grâce à l'aide que ses patriotes lui fournissent, il combat sans cesse l'armée d'occupation, travaillant ainsi à préparer l'assaut final qui amènera la libération de sa patrie et du Monde entier, côte à côte avec ceux qui n'ont jamais accepté qu'un grand pays puisse se soumettre à un occupant brutal."



U to doba Kraljevina Jugoslavija je svoje najbolje oficire slala u Francusku na specijalizaciju, pa se i Draža obreo u Parizu.

Podatke o Dražinom francuskom školovanju za sada nije moguće pronaći. Jer, Draža nije pohađao Visoku ratnu školu u Vansenu, predgrađu Pariza, gde su odlazili drugi naši oficiri. Verovatno je bio u nekoj obaveštajnoj školi, tokom 1929. ili 1930. godine, na šest meseci. Nije dostupna ni odgovarajuća dokumentacija iz Beograda. Pretpostavka je da komunisti skrivaju afirmativna dokumenta o ovom svom velikom neprijatelju. Dražino poznanstvo sa De Golom, o kome postoji raširena priča, takođe se ne može proveriti.

Draža Mihailović i Charles de Gaulle nisu bili zajedno u vojnoj akademiji. Pogledao sam popise pitomaca Saint-Cyra - Mihailovićeva imena nema na njima, tamo ga nema. Arhivi beleze da je major Mihailović bio 1930. godine na šestomjesečnom artiljerijskom tečaju u Francuskoj , gde ne zna se. Verovatno su se susreli posle toga.

dr.wagner dr.wagner 20:08 12.07.2011

Re: Čudno

...večer

krkar
Hajde, daj izvor za tvrdnju da su De Gol i Draža bili najbolji prijatelji.


-Pa dao je ...

-De Gaulle nije nikad odlikovao nekoga s kim nije bio najbolji prijatelj !


Wagner
AlexDunja AlexDunja 20:14 12.07.2011

Re: Čudno

...večer

večer:)

ako nije neprilično,:)

dr.wagner dr.wagner 20:20 12.07.2011

Re: Čudno

Pozdrav gospođo A ... dobra večer

AlexDunja
...večervečer:)ako nije neprilično,:)


-Kako su ovi mladi neozbiljni ...


Wagner
krkar krkar 20:35 12.07.2011

Re: Čudno

Pretpostavka je da komunisti skrivaju afirmativna dokumenta o ovom svom velikom neprijatelju. Dražino poznanstvo sa De Golom, o kome postoji raširena priča, takođe se ne može proveriti.


Biće da su i u Francuskoj na vlasti komunisti pa i oni skrivaju.

Nesporno je da postoji raširena priča - jedini problem je što je prazna priča. De Gol jeste, doduše, umro ali ni dok je bio živ nikava potvrda njegovog navodnog prijateljstva sa Dražom nikad nije potvrđena.

Ali, da ne bude da je ovo jedino sporno. I ostatak teksta je šupalj skroz.
AlexDunja AlexDunja 20:35 12.07.2011

Re: Čudno

-Kako su ovi mladi neozbiljni .

imamo mi i vas starije.

vi treba da budete smrtno ozbiljni.
skating away
zadnjapetoletka zadnjapetoletka 21:30 12.07.2011

Re: Čudno

Уз овај орден он је издао и похвалну наредбу, која је 2. фебруара 1943. године прочитана свим француским јединицама:


Uz istovetnu povalnu naredbu mogao je ladno da odlikuje i generala Patena
krkar krkar 22:49 12.07.2011

Re: Čudno

Uz istovetnu povalnu naredbu mogao je ladno da odlikuje i generala Patena


Kaže se PatAn
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 22:55 12.07.2011

Re: Čudno

Ne, nego PatOn.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 23:25 12.07.2011

Re: Čudno

Stvarno tako piše, a drugačije u tekstu gde je notirana.
princi princi 23:54 12.07.2011

Re: Čudno

Nesporno je da postoji raširena priča - jedini problem je što je prazna priča. De Gol jeste, doduše, umro ali ni dok je bio živ nikava potvrda njegovog navodnog prijateljstva sa Dražom nikad nije potvrđena.

Ма јок, био супер ортак са Марком Ристићем и Душаном Матићем. Јурили заједно курве по Пигалу.
Milan Karagaća Milan Karagaća 23:57 12.07.2011

Re: Čudno

krkar
Pretpostavka je da komunisti skrivaju afirmativna dokumenta o ovom svom velikom neprijatelju. Dražino poznanstvo sa De Golom, o kome postoji raširena priča, takođe se ne može proveriti.


Biće da su i u Francuskoj na vlasti komunisti pa i oni skrivaju.

Nesporno je da postoji raširena priča - jedini problem je što je prazna priča. De Gol jeste, doduše, umro ali ni dok je bio živ nikava potvrda njegovog navodnog prijateljstva sa Dražom nikad nije potvrđena.

Ali, da ne bude da je ovo jedino sporno. I ostatak teksta je šupalj skroz.

Ovo je barem proverljivo.
Kako navodi Predrag Matvejevic
Prilikom posete tadašnjeg predsednika vlade SFRJ Mike Špiljaka Francuskoj ,16. Janura 1969.godine, predsednik de Gol je u svom govoru rekao, između ostalog, sledeće:
“Koje su zemlje naše Evrope bile bliže jedna drugoj u dvije velike drame što su, u toku stoljeća, obilježile sudbinu svijeta? Za vrijeme Prvoga svjetskog rata Francuska i Srbija, za Drugoga Francuska i Jugoslavija, zajedno su se borile i zajedno pobijedile. Premda su se nalazile u različitim uvjetima, na raznim osnovama ideologije ili geografije, usprkos tome što je svaka od njih uvažavala obaveze koje nameće susjedstvo i prijateljstvo, one su, i jedna i druga, htjele i znale sačuvati nezavisnost. Gospodarice vlastite sudbine, one su i danas jednako uvjerene da, umjesto sistema blokova, hegemonija, hladnoga rata i željeznih zavjesa, iza kojih se rađaju potresi dostojni žaljenja kao što je onaj koji je upravo pretrpjela Čehoslovačka, valja uspostaviti praksu popuštanja (détente), usklađivanja i suradnje među svim nacijama našega kontinenta... Neću propustiti, gospodine Predsjedniče, da zatražim od vas da prenesete gospodinu maršalu Brozu Titu, predsjedniku Federativne Socijalističke Jugoslavije, pozdrav moga vrlo uzvišenog i srdačnog poštovanja. Ono je upućeno borcu koji je usprkos najtežoj opasnosti, iznio pobjedu u velikom sporu svoje domovine. Upućena je državniku čiji lucidni pogledi i energična aktivnost u vanjskim poslovima odgovaraju, upravo u ovom času, onom što vlada Francuske smatra pravednim i nužnim”.
Govor je integralno objavljen u zborniku Discours et Messages, svezak V, str. 369-370, izdanje Plon 1970 .
gorran2 gorran2 00:00 13.07.2011

Re: Čudno

Јурили заједно курве по Пигалу.

Uvek mi je bilo čudno što neki izgleda misle da se kurve jure, dok one, valjda, beže, šta li.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 00:04 13.07.2011

Re: Čudno

Izgleda da je jurio štajgerke neodređene seksualnosti za Miku, čim je ovaj tako lepe reči preneo Maršalu.
princi princi 00:19 13.07.2011

Re: Čudno

Uvek mi je bilo čudno što neki izgleda misle da se kurve jure, dok one, valjda, beže, šta li.

Како које и како од кога.
elis elis 07:42 13.07.2011

Re: Čudno

Velimir Mladenovic
jesu i de gol je odlikovao drazu


Командант француског покрета отпора, генерал Шарл де Гол, одликовао је генерала Дражу Михаиловића Ратним крстом. Уз овај орден он је издао и похвалну наредбу, која је 2. фебруара 1943. године прочитана свим француским јединицама:

„Армијски генерал Драгољуб Д. Михаиловић, легендарни јунак, симбол најчистијег родољубља и највиших југословенских војничких врлина, није престао водити борбу на окупираном националном тлу. Уз помоћ родољуба, он без сустајања не да мира окупаторској војсци, тако припремајући онај коначан јуриш који ће довести до ослобођења његове отаџбине и целог света, раме уз раме с онима који никад нису сматрали да се једна велика земља може да покори суровом завојевачу.“



Ajd' sve ostalo, al' možeš li ti navesti datum i broj naredbe kojom se De Gol postavlja na dužnost komandanta pokreta otpora u francuskoj
A nije nezanimljiv ni deduktivni proces koji od premise šestomesečnog poznanstva i dodele odlikovanja stvara konkluziju o najboljem prijateljstvu.
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:57 13.07.2011

Re: Čudno

dr.wagner
... dan

-Malo mi je čudna ova tvrdnja da su DM i De Gol bili najbolji prijatelji ...

Wagner

niti su se poznavali ni bilo kada sreli, ali mašta može svašta.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 15:08 13.07.2011

Re: Čudno

MK

Otkud znate?
Ceo skup komentara, kritično nastojenih, sitničav je, i manjeg kvaliteta od originalnog teksta. Čemu komentari? Da se poveća kvalitet? Ili da se 'vatamo za gušu?

Svesti Francusku i Srbiju na De Gol - Mihailović je neodgovorno. Ili na dopis preko Mike, mada taj ima veći značaj, ma koliko mi se to ne sviđalo.

Naslov bi trebalo da obuhvati 1911.-2011. i da se pojasni da nastupajuće vreme ima veći značaj.
NNN NNN 13:20 14.07.2011

best friends

ne sviđa mi se nikako kada se olako dele etikete "najbolji prijatelj".

Setimo se samo Bebe Popvića koji propade pričajući posle Đinđićevog ubistva kako su on i Zoran Điniđić najbolji prijatelji, a ipak se ne sećam da ikad o tome Đinđić pričao, niti da je Ružica to potvrdila.
vlad_aleksh vlad_aleksh 09:05 15.07.2011

Re: Čudno

krkar
I ostatak teksta je šupalj skroz.


Šupljem sve je šuplje.
vlad_aleksh vlad_aleksh 09:42 15.07.2011

Re: best friends

NNN
ne sviđa mi se nikako kada se olako dele etikete "najbolji prijatelj".Setimo se samo Bebe Popvića koji propade pričajući posle Đinđićevog ubistva kako su on i Zoran Điniđić najbolji prijatelji, a ipak se ne sećam da ikad o tome Đinđić pričao, niti da je Ružica to potvrdila.


Pas je čoveku najbolji prijatelj, čovek je čoveku vuk, a umiljato jagnje dve sise sisa.
dali76 dali76 22:21 12.07.2011

...

Iako sam svjestan da politika nije operisana od emocija ipak bi rijec prijateljstvo, bar sto se tice medjunarodnih odnosa, sveo na trenutno poklapanje interesnih u kontekstu nekog vremena .
Prvi svjetski rat je bio poodavno I kredit tih srpsko francuski odnosa je davno potrosen .
Ako su francuski general De Gol I general Mihajlovic I bili dobri prijatelji, ocigledno to ovom drugom nije pomoglo da izbjegne streljanje.
Nije ga spasio ni predsednik Truman , a ako je za utjehu I on mu je dao orden.
Ono sto meni zvuci porazno jeste broj zrtava koje imala Srbija, pogotovo u prvom sv. Ratu kad je zivot izgubilo cak pedeset posto vojnosposobnog stanovnistva .
Ako je to cena dobrih francusko srpskih odnosa, onda nedaj boze nikad vise takvog prijateljstva.
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 23:25 12.07.2011

P.P

PATON I PETEN SU DVE OSOBE.
PATON JE AMERIKANAC A PETEN JE FRANCUZ.



gorran2 gorran2 23:52 12.07.2011

Re: P.P

A jel im PATAN dođe neki rod?
Ili su to TRI osobe?
Osim ako neko od njih nije dvostruka ličnost?
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 23:57 12.07.2011

Re: P.P

Ne, francuski pokret je zafrkavao Petena, nazivajući ga "Patan".
krkar krkar 00:07 13.07.2011

Re: P.P

Anglo-američke armije su oslobodile Francusku i na čelu sa generalom Patonom2 razmišljale da idu na Moskvu.


Oh, pa ti ćeš da nastaviš da se uplatkavaš u svoje neznanje???

Gde si to u tekstu pomenu Petena? Je li Francuz Peten razmišljao da ide na Moskvu?

A možda je Peten bio Dražin kršteni kum?
gorran2 gorran2 00:12 13.07.2011

Re: P.P

Draža, Patan, Avram Gojić i Gavra Aćimović

srdjazlopogledja srdjazlopogledja 00:26 13.07.2011

Re: P.P

gorran2

I? Šta kaže?
"Draža je bio iždajnik!"
Milan Karagaća Milan Karagaća 15:11 13.07.2011

Istine radi

@Velimir Mladenović
Međutim, neposredno posle rata, odnosi između Francuske i Jugoslavije bili su opterećeni brojnim problemima koji su svedočili o nerazumevanju i udaljenosti dve strane. Naravno ne samo geografska udaljenost, već i kulturna i politička.

Kako je onda moguće da general De Gol primi Titovog generala kao prvog vojnog atašea kojeg je Vrhovni štab NOVJ uputio na dužnost u inostranstvo.
Dakle:
"„Svoju prvu vojnu misiju, pod rukovodstvom puk. Vladimira Velebita, Vrhovni štab NOV i POJ uputio je 30.novembra 1943. u sedište Vrhovne komande savezničkih snaga za Srednji istok u Kairo. Početkom maja 1944.godine vojna misija na čelu sa generalom Vladimirom Velebitom odlazi u Komandu svezničkih snaga u Alžiru, a odatle u London, gde, nakon potpisivanja sporazuma između Tita i Šubašića, prerasta u stalnu vojnu misiju.
Od septembra 1944.godine je, takođe otpočela sa radom vojna misija NOVJ u Parizu, na čelu sa generalom Ilićem.
Prvi vojni izaslanik tadašnje Jugoslovenske armije, postavljen ukazom Vrhovnog komandanta JA od 21.avgusta 1945., bio je general-major Ljubo Ilić, dotadašnji šef vojne misije NOVJ u Parizu.

Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 15:21 13.07.2011

Re: Istine radi

tako kaze deo knjige odnosi francuske i srbije u XIX I XX veku
Milan Karagaća Milan Karagaća 16:04 13.07.2011

Re: Istine radi

ti brojni problemi nisu proisticali iy iymi[ljenog prijateljstva De Gola i Draže već su bili objektivni koji bi bili i da se vratio mladi Petar i da je Draža kojim slučajem bio na strani pobednika ali se on toga sam odavno odrekao.Pa i uprkos problemima vidite da De Gol nije baš bio protiv odnosa sa novom vlasti u Jugoslaviji.
E još nedostaje najnovija nebuloza kako čiča Draža ima ćerku koju je dobio sa jednom Francuskinjom dok je bio na šestomesečnom kursu u Francuskoj.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 16:31 13.07.2011

Re: Istine radi

Milan Karagaća

Šta znače "objektivni problemi"?
Geografija? Molim Vas!
Milan Karagaća Milan Karagaća 16:58 13.07.2011

Re: Istine radi

srdjazlopogledja
Milan Karagaća

Šta znače "objektivni problemi"?
Geografija? Molim Vas!

Sve ono što je objektivno postojalo kao nasleđeno i realno egzistirajući problemi između dve države, a što nema nikakve veze sa subjektivnim opažanjem objektivne stvarnosti.
Geografija je konstanta i ne može se menjati osim što je moguće "humanitarno preseljavati" stanovnike, a taj problem sa Francuskom nije aktuelan.
Dakle, ne radi se o subjektivnim nazorima nekih podmeta i priroka u Vašim konstrukcijama primedbi.Pa ste još našli da kao pitate šta je objektivno u navedenoj konstataciji. Objektivno je da mi npr. imamo danas dug toliki i toliki što je rezultat nekih subjektivnih činilaca ranije ali je to za nas sada objektivni problem i subjektivno ga ne možemo eliminisati osim vraćanjem duga.
Nadam se da Vam ne treba objašnjavati da geografija nije rezultat subjektivnog delanja već prirodna datost, Dunav je tu gde jeste, Alpi na svom mestu, Kopaonik i Dinara takože, kao i Pirineji.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 17:17 13.07.2011

Re: Istine radi

Čekajte, meni prebacujete "humanitarno preseljavanje"?

Objektivni problemi su posledica nepovratka mladog Petra. Nije to domen ličnosti. To je domen definicije države, tj zemlje.
dr.wagner dr.wagner 20:29 13.07.2011

Re: Istine radi

... dan

srdjazlopogledja

Šta znače "objektivni problemi"


-Mislim kako su najveći problemi u odnosima Francuske i SFRJ nastali
zbog pomoći koji je YU davala francuskim kolonijama u borbi za samostalnost .
-Nama (YU) je to bilo "po defaultu" zbog "Borbe protiv imperijalizma" ...

-Iako je i GB bila kolonijalna sila , njezine su kolonije bile daleko ...
i tu nekakva pomoć od strane YU mogla je biti samo deklarativna ... Suez je
druga priča sa velikim ulozima ... i Tito je tu samo "tapšao" Nasera i
kasnije Sadata ...

-Ali Alžir je bio tu ... Francuska ne toliko utjecajna ... , a Bumedijen
budući veliki friend ...

-No ..., slabo se kužim u to ... i ovo je samo vlastita projekcija



Wagner

srdjazlopogledja srdjazlopogledja 20:36 13.07.2011

Re: Istine radi

Ali ti su "objektivni problemi" posledica definicije nastale posle rata. Totalitarni trojanski konj. Moćan lutak.
dr.wagner dr.wagner 21:21 13.07.2011

Re: Istine radi

Pozdrav gospodine S

srdjazlopogledja
Ali ti su "objektivni problemi" posledica definicije nastale posle rata. Totalitarni trojanski konj. Moćan lutak.


-Ne razumijem ... možda nisam shvatio ???
... na koga mislite ?

Wagner
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 21:38 13.07.2011

Re: Istine radi

wagner

Mislim na Brozove Svinjske glave, na karikaturu, opozit Države, na Partiju.

Nije to sa UK (tako se zove ta država) baš tako jednostavno, u odnosu na Francusku, ali je "lepši" nastup u 3 svetu u odnosu na sssr. Šta se ne razume?
Milan Karagaća Milan Karagaća 21:56 13.07.2011

Re: Istine radi

srdjazlopogledja
wagner

Mislim na Brozove Svinjske glave, na karikaturu, opozit Države, na Partiju.

Nije to sa UK (tako se zove ta država) baš tako jednostavno, u odnosu na Francusku, ali je "lepši" nastup u 3 svetu u odnosu na sssr. Šta se ne razume?

Baš je jadno da neko u svojim meditacijama stiže samo do te svinjske glave, a priznaćete da se sa tog nivoa razmišljanja i ne može ništa razumeti.
gorran2 gorran2 22:10 13.07.2011

Re: Istine radi

srdjazlopogledja
wagner

Mislim na Brozove Svinjske glave, na karikaturu, opozit Države, na Partiju.

Nije to sa UK (tako se zove ta država) baš tako jednostavno, u odnosu na Francusku, ali je "lepši" nastup u 3 svetu u odnosu na sssr. Šta se ne razume?

Bit će da je do svinjske glave.
A možda se, opet, radilo i o tome što je francuska vodila prljavi kolonijalni rat sa milion mrtvih civila.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 22:12 13.07.2011

Re: Istine radi

Karagaća
... samo do te svinjske glave...

Jasno. Jadan mali Broz. To je legenda, nema veze sa Brozom lično. A ni ova figura koju upotrebljavam.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 22:37 13.07.2011

Re: Istine radi

gorran2

... prljavi kolonijalni rat...

Sva sreća da je imao ko da spase stvar, da donese slobodu i pravdu.
dr.wagner dr.wagner 08:32 14.07.2011

Re: Istine radi

... jutro S

srdjazlopogledja

wagnerMislim na Brozove Svinjske glave, na karikaturu, opozit Države, na Partiju.Nije to sa UK (tako se zove ta država) baš tako jednostavno, u odnosu na Francusku, ali je "lepši" nastup u 3 svetu u odnosu na sssr. Šta se ne razume?


-Ja još uvijek ne razumijem o čemu Vi govorite ...

-Bilo je govora o "velikom" prijateljstvu ... zatim o nekim odnosima
za vrijeme rata , pa kasnije ... itd ..
... nakon toga smo došli na SFRJ i ja sam iznio stav da su odnosi između F
i SFRJ (a time i Srbije i RH) bili ponekad loši zbog pomoći tadašnjim
francuskim kolonijama u borbi za nezavisnost
... i da razlika u uređenju nije bila razlog za probleme ...

-Hm ... Vi ste na to odgovorili sa totalitarizmom i svinjskom glavom ...
... , pošto sam čovjek skromnijeg obrazovanja i opće kulture tražio
sam pojašnjenje ... ali Vi opet ...


Wagner
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 08:47 14.07.2011

Re: Istine radi

... jutro W

Odnosi behu stalno, a ne povremeno, loši (u poređenju sa međusobnim država zapada), i to zbog uređenja, jer to je uređenje uzrokovalo podršku kolonijama.
Milan Karagaća Milan Karagaća 10:18 14.07.2011

Re: Istine radi

jer to je uređenje uzrokovalo podršku kolonijama.

podršku oslobađannu naroda od porobljivanja i ropstva.
Nego, Vi izgleda imitirate Matiju koji reče da ga ne interesuju činjenice jer on zna istinu.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 10:31 14.07.2011

Re: Istine radi

Milan Karagaća

Svinjske glave se bore protiv ropstva i porobljavanja? Naroda, naravno. Indikativno prijateljstvo nakon toga.
Milan Karagaća Milan Karagaća 11:55 14.07.2011

Re: Istine radi

srdjazlopogledja
Milan Karagaća

Svinjske glave se bore protiv ropstva i porobljavanja? Naroda, naravno. Indikativno prijateljstvo nakon toga.

e ovo je stvarno na nivou svinjske glave.
krkar krkar 16:08 14.07.2011

Re: Istine radi

e ovo je stvarno na nivou svinjske glave.


A ti ne znaš da ko se s đecom igra usran ustaje?
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 17:02 14.07.2011

Re: Istine radi

krkar
... ko se s đecom igra...

Sad mi je jasno kako si onomad ušao pedofilima u glavu.
vlad_aleksh vlad_aleksh 10:16 15.07.2011

Re: Istine radi

krkar
e ovo je stvarno na nivou svinjske glave.A ti ne znaš da ko se s đecom igra usran ustaje?


A ti ne znaš da ko sa vampirom leže krvav se budi?
vlad_aleksh vlad_aleksh 11:36 15.07.2011

Re: Istine radi

Milan Karagaća

srdjazlopogledja

Milan KaragaćaŠta znače "objektivni problemi"?Geografija? Molim Vas!Sve ono što je objektivno postojalo kao nasleđeno i realno egzistirajući problemi između dve države, a što nema nikakve veze sa subjektivnim opažanjem objektivne stvarnosti.Geografija je konstanta i ne može se menjati osim što je moguće "humanitarno preseljavati" stanovnike, a taj problem sa Francuskom nije aktuelan.Dakle, ne radi se o subjektivnim nazorima nekih podmeta i priroka u Vašim konstrukcijama primedbi.Pa ste još našli da kao pitate šta je objektivno u navedenoj konstataciji. Objektivno je da mi npr. imamo danas dug toliki i toliki što je rezultat nekih subjektivnih činilaca ranije ali je to za nas sada objektivni problem i subjektivno ga ne možemo eliminisati osim vraćanjem duga.Nadam se da Vam ne treba objašnjavati da geografija nije rezultat subjektivnog delanja već prirodna datost, Dunav je tu gde jeste, Alpi na svom mestu, Kopaonik i Dinara takože, kao i Pirineji.


Ovo je školski primer kako boljševici gledaju na nauke poput geografije i istorije. Geografija se ne može menjati, a istorija može.
Obrnuto druže Karagaća, upravo obrnuto. Geografija može i mora da se menja. Istorija ne sme i ne može biti promenjena!!!
Milan Karagaća Milan Karagaća 12:58 15.07.2011

Re: Istine radi


Ovo je školski primer kako boljševici gledaju na nauke poput geografije i istorije. Geografija se ne može menjati, a istorija može.

Ovo je školski primer podmetanja i školski primer kako bolesni umovi prave konstrukcije pa ih onda sami razrađuju.
Dakle, osobo ko je rekao da se istorija može menjati?
upravo obrnuto. Geografija može i mora da se menja. Istorija ne sme i ne može biti promenjena!!!

Ti izgleda pod geografijom podrazumevaš samo granice i njih bi kao i svaki nacional-šovinista menjao na račun drugih.
Tačno, istorija ne sme niti može biti promenjena jer to je nešto što se desilo i prošlo.Postoje činjenice i njih se treba držati.Ne može svako u skladu sa svojim bolesnim umovima i dnevnopolitičkim interesima da ignoriše činjenice, laže, izmišlja i podmeće samo da bi dokazali da su oni koji su njihovi anđeli a drugi sotone.Istorije svih naroda imaju svoje svetle i tamne strane, a patriotizam je da se pokaže ponos na svetle ali i stid zbog tamnih strana. Pri tome, unuci ne mogu biti okrivljeni za ono što su njihi dedovi učinili kao što nisu ni zaslužni za svetla dela dedova.
Ne može moj gospodine da se menja ni istorija ni geografija, a samo budala se zanosi sa zamisli da može da betonira more i ofarba nebo.Nema te sile koja može da u srbiji napravi more, ni u Vojvodini još jednu Frušku goru ili Dinaru, kao što niko ne može promeniti činjenicu da je NATO izvršio agresiju na SRJ, kao što ne može niko dokazati da su se četnici borili protiv okupatora i da su bili veći antifašisti od partizana. To ima veze samo sa zdravim razumom i etikom a ne sa boljševizmom za koji ti izgleda i ne znaš šta je.
vlad_aleksh vlad_aleksh 11:02 18.07.2011

Re: Istine radi

Milan Karagaća

Ovo je školski primer kako boljševici gledaju na nauke poput geografije i istorije. Geografija se ne može menjati, a istorija može.Ovo je školski primer podmetanja i školski primer kako bolesni umovi prave konstrukcije pa ih onda sami razrađuju.Dakle, osobo ko je rekao da se istorija može menjati?
upravo obrnuto. Geografija može i mora da se menja. Istorija ne sme i ne može biti promenjena!!!Ti izgleda pod geografijom podrazumevaš samo granice i njih bi kao i svaki nacional-šovinista menjao na račun drugih.Tačno, istorija ne sme niti može biti promenjena jer to je nešto što se desilo i prošlo.Postoje činjenice i njih se treba držati.Ne može svako u skladu sa svojim bolesnim umovima i dnevnopolitičkim interesima da ignoriše činjenice, laže, izmišlja i podmeće samo da bi dokazali da su oni koji su njihovi anđeli a drugi sotone.Istorije svih naroda imaju svoje svetle i tamne strane, a patriotizam je da se pokaže ponos na svetle ali i stid zbog tamnih strana. Pri tome, unuci ne mogu biti okrivljeni za ono što su njihi dedovi učinili kao što nisu ni zaslužni za svetla dela dedova.Ne može moj gospodine da se menja ni istorija ni geografija, a samo budala se zanosi sa zamisli da može da betonira more i ofarba nebo.Nema te sile koja može da u srbiji napravi more, ni u Vojvodini još jednu Frušku goru ili Dinaru, kao što niko ne može promeniti činjenicu da je NATO izvršio agresiju na SRJ, kao što ne može niko dokazati da su se četnici borili protiv okupatora i da su bili veći antifašisti od partizana. To ima veze samo sa zdravim razumom i etikom a ne sa boljševizmom za koji ti izgleda i ne znaš šta je.


Situacija se iskomplikovala. Hoćete li da izvršite kikiriki popot Mike Špiljka?
vlad_aleksh vlad_aleksh 08:52 15.07.2011

Mika

Drug Karagaća je spomenuo Miku Špiljaka, pa bi se valjalo nadovezati zarad malo zabave u ovim teškim dijalozima i još težim vremenima.
Mika Špiljak je važio za čoveka koji ne boluje od viška pameti. Jednom prilikom kada su ga pitali kakva je situacija u SFRJ, on odgovori:

"Situacija je vrlo komplikovana, mislim da ću izvršiti kikiriki."

P.S. Druže Karagaća, budite iskreni pa priznajte da je Mika bio predsednik Saveznog Izvršnog Veća onako, baš po Vašoj meri.
NNN NNN 09:35 15.07.2011

Re: Mika

Drug Karagaća je spomenuo Miku Špiljaka, pa bi se valjalo nadovezati zarad malo zabave u ovim teškim dijalozima i još težim vremenima.
Mika "Varteks" Špiljak?
Milan Karagaća Milan Karagaća 09:47 15.07.2011

Re: Mika

vlad_aleksh
Drug Karagaća je spomenuo Miku Špiljaka, pa bi se valjalo nadovezati zarad malo zabave u ovim teškim dijalozima i još težim vremenima.
Mika Špiljak je važio za čoveka koji ne boluje od viška pameti. Jednom prilikom kada su ga pitali kakva je situacija u SFRJ, on odgovori:

"Situacija je vrlo komplikovana, mislim da ću izvršiti kikiriki."

P.S. Druže Karagaća, budite iskreni pa priznajte da je Mika bio predsednik Saveznog Izvršnog Veća onako, baš po Vašoj meri.

Po mojoj meri je bio Ante Marković, a vama savetujem da ne pokušavate da budete duhoviti lupajući gluposti jer ko to čini uvek pre ispadne glup nego duhovit.
Dakle, za one koji ne kapiraju poentu preformulisaću, dakle, prilikom zvanične posete predsednika Saveznog izvršnog veća SFRJ Francuskoj, predsednik Francuske Republike Šarl de Gol je u svom govoru istakao..... pa sada ono što je navedeno.
Prema tome i budali je jasno da je poenta na onome šta je rekao De Gol a ne ko je bio predsednik SIV-a.
vlad_aleksh vlad_aleksh 10:09 15.07.2011

Re: Mika

Milan Karagaća

Po mojoj meri je bio Ante Marković, a vama savetujem da ne pokušavate da budete duhoviti lupajući gluposti jer ko to čini uvek pre ispadne glup nego duhovit.Dakle, za one koji ne kapiraju poentu preformulisaću, dakle, prilikom zvanične posete predsednika Saveznog izvršnog veća SFRJ Francuskoj, predsednik Francuske Republike Šarl de Gol je u svom govoru istakao..... pa sada ono što je navedeno.Prema tome i budali je jasno da je poenta na onome šta je rekao De Gol a ne ko je bio predsednik SIV-a.


Meni i dalje nije jasno šta je poenta. Hoćete da mi objasnite uživo?
Milan Karagaća Milan Karagaća 13:01 15.07.2011

Re: Mika

vlad_aleksh
Milan Karagaća

Po mojoj meri je bio Ante Marković, a vama savetujem da ne pokušavate da budete duhoviti lupajući gluposti jer ko to čini uvek pre ispadne glup nego duhovit.Dakle, za one koji ne kapiraju poentu preformulisaću, dakle, prilikom zvanične posete predsednika Saveznog izvršnog veća SFRJ Francuskoj, predsednik Francuske Republike Šarl de Gol je u svom govoru istakao..... pa sada ono što je navedeno.Prema tome i budali je jasno da je poenta na onome šta je rekao De Gol a ne ko je bio predsednik SIV-a.


Meni i dalje nije jasno šta je poenta. Hoćete da mi objasnite uživo?

E tu ti niko ne može pomoći ako tako prostu stvar ne shvataš čak ni kada još jednom pročitaš šta je De Gol rekao upućujući pozdrave i iskazujući poštovanje prema Titu i Jugoslaviji.
vlad_aleksh vlad_aleksh 10:59 18.07.2011

Re: Mika

Milan Karagaća

vlad_aleksh

Milan KaragaćaPo mojoj meri je bio Ante Marković, a vama savetujem da ne pokušavate da budete duhoviti lupajući gluposti jer ko to čini uvek pre ispadne glup nego duhovit.Dakle, za one koji ne kapiraju poentu preformulisaću, dakle, prilikom zvanične posete predsednika Saveznog izvršnog veća SFRJ Francuskoj, predsednik Francuske Republike Šarl de Gol je u svom govoru istakao..... pa sada ono što je navedeno.Prema tome i budali je jasno da je poenta na onome šta je rekao De Gol a ne ko je bio predsednik SIV-a.Meni i dalje nije jasno šta je poenta. Hoćete da mi objasnite uživo?E tu ti niko ne može pomoći ako tako prostu stvar ne shvataš čak ni kada još jednom pročitaš šta je De Gol rekao upućujući pozdrave i iskazujući poštovanje prema Titu i Jugoslaviji.


Druže Karagaća, situacija je baš kompleksna. Nemojte samo izvršiti kikiriki.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana