Život

OBIČNA PRIČA

razmisljam RSS / 22.07.2011. u 18:46


              Prva se rodila Vera. Bila je slabašno, bolešljivo dete, oko koga su svi treperili gotovo ne dišući, koje su svi pazili i čuvali kao malo vode na dlanu.
               Za njom se rodio Ljuba. Dečačić, kanda, sasvim običan, da nije bilo tuberkulozne rođake koja je došla da mu se poraduje. Nedugo nakon njene posete, ugasio se tiho i brzo, ne ostavljajući za sobom nikakvog traga osim maglovite priče da je ipak, kratko, bio radost u domu kome je rođenjem pripadao.
               Nakon njega, rodila se Nada. Snažna, zdrava beba kojoj je malo ko posvećivao pažnju sve negde do njene petnaeste godine, kada umalo nije umrla zbog komplikacija na plućima izazvanih akutnom upalom zglobova. Večito je za sobom, kao tužnu senku, kao teško breme preko ramena, nosila svest o tome da je nikada ne bi ni bilo na ovom šarenom svetu da se nije dogodila ta krajnje neumesna poseta...
               Sebe je oduvek smatrala ružnim pačetom. U skladu sa tim se i ponašala i živela i disala, sve dok se nije pojavio Lazar i učinio svojom ljubavlju i pažnjom da se pretvori u labuda i raširi svoja krila kao u bajci.

               No, bajke ne postoje. Ili barem sve nemaju onaj očekivani kraj u kome su svi živeli zauvek srećno. Priča se pobrka, pojavi se neka zla vila ili iz grma iskoči gladan vuk, neko se pretvori u morsku penu ili umre smrznut kraj osvetljenog izloga, kerberi odasvud ne trepćući gledaju svojim ogromnim očima, ale i aždaje nadleću sučići plamen, gladne ptičice pokljucaju mrvice ostavljene da se nađe pravi put...

               Elem, imao je Lazar rođenog brata Kamenka. Mlad se oženio, mladu ženu Jugovicu u kuću doveo. I rodila se Ognjenka. Detence sreću donelo, ali plamtelo prejako i sagorelo brzo - još u kolevci. Pa se rodio Ognjen, čudno čeljade bez žara i vatre, stvoreno da glavinja životom tiho i neupadljivo, ali strpljivo i postojano, bez suvišnih reči i velikih životnih preokreta, čvrsto vezan za zemlju svakim svojim damarom.
               Ne potraja dugo, podmukla bolest poče da truni kamen u sipak pesak nestajanja i Kamenko iščili, iscuri mučno i teško kroz nepouzdane prste života ostavljajući za sobom trag jedne velike i prave ljubavi.

               Sve prođe. Ili se barem utiša. Dani i godine se nanižu sasvim neprimetno. I vreme se ne zaustavlja ni sa kojim razlogom i ni jednim povodom, već tvrdoglavo korača vukući za sobom sve one koji su mu se prepustili.
               I tako...

               Vera je nedavno proslavila šezdeset tri godine braka. Srećnog, čini se. A i vidi se, naravno, u svakom njenom postupku, u svakoj izgovorenoj reči.
               Nada već deset godina tuguje za Lazarom. Još uvek misli da ju je izneverio svojim odlaskom. Jer, znao je da nešto nije u redu. A rekao je:

               - Nisam mašina pa da idem na popravku.

               I pustio, sasvim svesno, da ga srce izda.

               Jugovica je nedavno, u nedelju, kada se to ne radi, oplela novu štrangu. U ponedeljak je uredno na sto složila sve svoje dokumente, najnoviju odeću i pismo u kojem moli da joj njeni najbliži oproste što ne može više.
               Pa štrangu upotrebila...

 

 

 

 

 

 

******************************************************************************************************************

 

Tagovi



Komentari (70)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

miloradkakmar miloradkakmar 19:23 22.07.2011

Štranga

Sećam se štrange, na bagremu, u irmovskom ataru. Grmelo, sevalo, duvalo ... i kišilo..... letnje...a, ja bio mali.
zoja444 zoja444 20:26 22.07.2011

Re: Štranga

miloradkakmar
Sećam se štrange, na bagremu, u irmovskom ataru. Grmelo, sevalo, duvalo ... i kišilo..... letnje...a, ja bio mali.


sta je stranga?
Jukie Jukie 20:37 22.07.2011

Re: Štranga

zoja444

sta je stranga?

štranga je kanap, ne baš preterano debeo kao brodsko uže, ali jak. Služi da se uvežu kutije da stvari ne ispadaju, i da se ljudi obese.
razmisljam razmisljam 20:57 22.07.2011

Re: Štranga

miloradkakmar
Sećam se štrange, na bagremu, u irmovskom ataru. Grmelo, sevalo, duvalo ... i kišilo..... letnje...a, ja bio mali.



Нелепо сећање.

У ствари, желела сам да причам о томе да ли човек при чистој свести има право да оде како жели, а да се нико при том не нађе увређеним или повређеним.
razmisljam razmisljam 20:59 22.07.2011

Re: Štranga

zoja444

sta je stranga?


Видим да ти је Јуки већ објаснио.
razmisljam razmisljam 21:02 22.07.2011

Re: Štranga

Jukie

štranga je kanap, ne baš preterano debeo kao brodsko uže, ali jak. Služi da se uvežu kutije da stvari ne ispadaju, i da se ljudi obese.


Јуки, хвала ти на помоћи око објашњавања.

А штранга служи за још много штошта: да се веже стока, да се повежу бале сламе и сена, да се завежу џакови, да се окачи канта за у бунар, да се подупру панталоне у појасу...
zoja444 zoja444 21:11 22.07.2011

Re: Štranga

Jukie



hvala na objasnjenju.
zoja444 zoja444 21:33 22.07.2011

Re: Štranga

razmisljam

У ствари, желела сам да причам о томе да ли човек при чистој свести има право да оде како жели, а да се нико при том не нађе увређеним или повређеним.


joj, to je tako teska tema.
nedavno sam razmisljala o tome i nista pametno nisam zakljucila.
samo sam shvatila da nekad postoje situacije kada je ocaj jedina solucija, kada nema vise nikakve nade.
do skoro sam verovala da ne postoje bezizlazne situacije. a onda sam promenila misljenje. postoje. to saznanje me je porazilo.
uvek mi je zivot imao vecu vrednost nego smrt. sada se to nekako izjednacilo. u filozofskom smislu.
razmisljam razmisljam 22:58 22.07.2011

Re: Štranga

zoja444


joj, to je tako teska tema.


Тешка је, запетљана, незахвална...
Мота ми се по глави већ дуже време, па сам одлучила да пробам да чујем како неко други размишља о томе. Ваљда да покушам на тај начин мало да избистрим сопствене мисли, јер, нисам паметна...

nedavno sam razmisljala o tome i nista pametno nisam zakljucila.
samo sam shvatila da nekad postoje situacije kada je ocaj jedina solucija, kada nema vise nikakve nade.
do skoro sam verovala da ne postoje bezizlazne situacije. a onda sam promenila misljenje. postoje. to saznanje me je porazilo.


Чудно је, али овде се не ради о очају. Лазар је имао испуњен живот, децу, унуке, посао који је волео... Али, једноставно, мислим да је себи просто дао за право да умре онако како је желео.
Југовица је, опет, имала тежак и тужан живот. Никад се није пожалила на њега. Ћутала је, помагала, прискакала колико год је била у стању. Онда је осетила да посустаје. Стигле је бољке и године. И решила да не жели да буде другима на терету.

Питање је да ли им треба замерити на избору који су направили.

uvek mi je zivot imao vecu vrednost nego smrt. sada se to nekako izjednacilo. u filozofskom smislu.


Ваљда је тако и најправедније. Јер, са филозофске тачке гледишта, све му то дође некако на исто.
loader loader 00:16 23.07.2011

Re: Štranga

razmisljam:

У ствари, желела сам да причам о томе да ли човек при чистој свести има право да оде како жели, а да се нико при том не нађе увређеним или повређеним.

Mi ništa ne možemo da zamerimo, jer na to nemamo prava. Nismo posedovaoci tuđe sudbine. I ako smo prijatelji. I ako smo najbliži rod. Možemo samo da uputimo dobronamernu ćutnju, da pokušamo da razumemo, i da od srca zaželimo da neko ko je otišao što bolje nađe svoj mir tamo gde se mir nalazi.




razmisljam razmisljam 00:35 23.07.2011

Re: Štranga

loader

Mi ništa ne možemo da zamerimo, jer na to nemamo prava. Nismo posedovaoci tuđe sudbine. I ako smo prijatelji. I ako smo najbliži rod. Možemo samo da uputimo dobronamernu ćutnju, da pokušamo da razumemo, i da od srca zaželimo da neko ko je otišao što bolje nađe svoj mir tamo gde se mir nalazi.


Mr loader, мислим да сте управо на најједноставнији начин сажели све оно о чему размишљам ових дана.
Не могу да се љутим. Не умем да замерим.
И покушавам да разумем оне који то чине. Признајем, тај део ми најтеже иде.
loader loader 00:51 23.07.2011

Re: Štranga

... ... размишљам ових дана.

Morate nekako da opravdate ovaj svoj lep nick

Šalu na stranu.
Ništa se tu ne može. Ništa se i ne sme. U to se ne dira. Pusti se. Uz saznanje da postoji odgovor sveobuhvatan, toliko veliki da ga naša spletena misao nikako ne može dokučiti.

A to i nije posao za misli
razmisljam razmisljam 01:13 23.07.2011

Re: Štranga

loader

Šalu na stranu.
Ništa se tu ne može. Ništa se i ne sme. U to se ne dira. Pusti se. Uz saznanje da postoji odgovor sveobuhvatan, toliko veliki da ga naša spletena misao nikako ne može dokučiti.

A to i nije posao za misli


Мудри сте Ви. Полази Вам за руком да нађете одговоре које разумем и којима сам и сама склона.
Biljana 77 Biljana 77 15:50 23.07.2011

Re: Štranga

да ли човек при чистој свести има право да оде како жели, а да се нико при том не нађе увређеним или повређеним

Eh, to pitanje uvek ima dva odgovora, u zavisnosti od toga da li ga čovek daje kao odlazeći ili ostajući...
razmisljam razmisljam 16:24 23.07.2011

Re: Štranga

Biljana 77
да ли човек при чистој свести има право да оде како жели, а да се нико при том не нађе увређеним или повређеним

Eh, to pitanje uvek ima dva odgovora, u zavisnosti od toga da li ga čovek daje kao odlazeći ili ostajući...


Да, сасвим су различите тачке са којих се ситуација сагледава. И ту долази до основног неразумевања.
Из неког разлога, ипак нагињем мало више ка праву одлазећег, без обзира на све. Незадовољан, несрећан, празан човек никако не може усрећити никога. Некако мислим да је онда боље да су остајући унесрећени његовим одласком.
Али, ту опет има много али...
Biljana 77 Biljana 77 16:32 23.07.2011

Re: Štranga

Из неког разлога, ипак нагињем мало више ка праву одлазећег, без обзира на све

Mogla bih da složim, ali zaista toliko je ali u svemu tome, da je najbolje da čovek to razmatra samo kao retorička pitanja i da nikad ne dođe u priliku da zaista vaga.
razmisljam razmisljam 16:38 23.07.2011

Re: Štranga

Biljana 77

Mogla bih da složim, ali zaista toliko je ali u svemu tome, da je najbolje da čovek to razmatra samo kao retorička pitanja i da nikad ne dođe u priliku da zaista vaga.



abrasax abrasax 16:49 23.07.2011

Re: Štranga


Teška priča. Pa bar imena da im ne zaboravimo.
razmisljam razmisljam 17:36 23.07.2011

Re: Štranga

abrasax

Teška priča. Pa bar imena da im ne zaboravimo.


Надам се да у овој твојој реченици нема ироније. Извини ако ми се тако учинило.

А ако је нема - имена ће остати упамћена док је оних који их се сећају, а то тешко премашује пар наредних генерација. Но, ко зна зашто је и та релативна краткотрајност памћења добра.
razmisljam razmisljam 21:07 22.07.2011

Једно питање за надлежне

'Ајде ако баш морају рекламе испод сваког текста.
Зар није ипак мало претерано да последња реченица блога готово ускаче у њих?
Може ли макар размак од два-три прста између последње тачке и прве рекламе?
Некако би било лепше и пристојније.
Бар ми се чини.
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 09:46 23.07.2011

Re: Једно питање за надлежне

razmisljam
'Ајде ако баш морају рекламе испод сваког текста.
Зар није ипак мало претерано да последња реченица блога готово ускаче у њих?
Може ли макар размак од два-три прста између последње тачке и прве рекламе?
Некако би било лепше и пристојније.
Бар ми се чини.



Podvukla i potpisala molbu preporukom koju samo kod tebe koristim.



razmisljam razmisljam 14:45 23.07.2011

Re: Једно питање за надлежне

dusanovaiivanovamama
razmisljam
'Ајде ако баш морају рекламе испод сваког текста.
Зар није ипак мало претерано да последња реченица блога готово ускаче у њих?
Може ли макар размак од два-три прста између последње тачке и прве рекламе?
Некако би било лепше и пристојније.
Бар ми се чини.

Podvukla i potpisala molbu prepopurokm koju samo kod tebe koristim.


Хвала ти на подршци, мада, мислим да ће бити мрка капа.
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 17:42 24.07.2011

Re: Једно питање за надлежне

razmisljam
Може ли макар размак од два-три прста између последње тачке и прве рекламе?


Vredelo
razmisljam razmisljam 23:00 24.07.2011

Re: Једно питање за надлежне

dusanovaiivanovamama

Vredelo


Није.
Ово ти је ,,Уради сам'' варијанта. Ивана23 ми дала идеју на блогу код Тренера да излупкам цртице и напишем КРАЈ и тако визуелно одвојим текст од реклама, па сам прво тако и урадила. Онда видим код Бојана Будимца елегантније решење: човек одокативно неколико пута лупио ENTER, па празнину лепо подвукао. Онда сам изменила на тако...
Барем боље изгледа, а и не захтева превише додатног труда.
Уосталом, човек на овом месту свашта научи, па и да буде стрпљив и сналази се како зна и уме, а на срећу, увек је у близини неко са добрим идејама.

EDIT: Надам се да си добро.
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 23:12 24.07.2011

Re: Једно питање за надлежне

EDIT: Надам се да си добро.


Kao i ti!
Толико бесмислених смрти одједном...

Мало ми се ћути.

Извините.


Razumes, znam.
razmisljam razmisljam 23:50 24.07.2011

Re: Једно питање за надлежне

dusanovaiivanovamama
EDIT: Надам се да си добро.


Kao i ti!


Само сам хтела да знаш да мислим...

Толико бесмислених смрти одједном...

Мало ми се ћути.

Извините.


Razumes, znam.


Наравно.
Превише тога тешко појмљивог. Треба се некако изборити.
razmisljam razmisljam 00:17 26.07.2011

Захваљујем!

Дарго ми је што је онај ко треба решио проблем утекстускачућих реклама.
Овако је већ подношљиво.
Захваљујем на разумевању.
sesili sesili 21:36 22.07.2011

Vera, Ljuba(V), Nada...

Nije obična priča... Tuuuužna! Ali, razmišljam, nisu sve priče vesele, niti su sve tužne. Ako se pitam, ne treba se predati, da te tuga baš slomi i dovede do štrange. A onda, shvatim da ne može sve ni da se preboli.
razmisljam razmisljam 23:06 22.07.2011

Re: Vera, Ljuba(V), Nada...

sesili
Nije obična priča... Tuuuužna! Ali, razmišljam, nisu sve priče vesele, niti su sve tužne. Ako se pitam, ne treba se predati, da te tuga baš slomi i dovede do štrange. A onda, shvatim da ne može sve ni da se preboli.


Тужна, нетужна, обична, ипак...
Јер, у животу су све приче измешане, само неком западне више веселих делова, неком више тужних.

Да, не треба се предати. Теоретски, звучи добро. Практично, зависи од снаге којом располажеш. А она се неумитно троши...

Ипак, штранга, бар у овом случају, није предаја, већ спас. Жена се плашила да ће да легне у постељу и да постане терет својима. И решила да их ослободи обавезе. По мени, то је крајњи облик љубави, на неки начин.

Не знам, можда сам субјективна, можда сам превише емотивно уплетена, али, тако бих то дефинисала.
mlekac mlekac 21:56 22.07.2011

S jedne strane...

Razumem one koji kazu
- Nisam mašina pa da idem na popravku.


To, mogu da razumem.

Ovo drugo, nazalost, ne mogu.

Mada tu nema neke velike razlike u konacnom ishodu.

Nek mi bude oprosteno, ali samubistvo mi je, oduvek, delovalo kao nesto sebicno. Po principu, "Meni je dosta, i necu vise da se igram i bas me briga kako ce se drugi zbog toga osecati!"

Kazem, mozda gresim, ali eto...

Za domacicu
zoja444 zoja444 23:02 22.07.2011

Re: S jedne strane...

mlekac
Razumem one koji kazu
- Nisam mašina pa da idem na popravku.To, mogu da razumem.Ovo drugo, nazalost, ne mogu.Mada tu nema neke velike razlike u konacnom ishodu.Nek mi bude oprosteno, ali samubistvo mi je, oduvek, delovalo kao nesto sebicno. Po principu, "Meni je dosta, i necu vise da se igram i bas me briga kako ce se drugi zbog toga osecati!"Kazem, mozda gresim, ali eto...Za domacicu


ja mogu da razumem i ovo drugo (iako ne odobravam, ali ne osudjujem). nije za svakog zivot igra. neko jednostavno vise nema snage. potrose mu se svi resursi. neko zivi samo za druge. neko zivi samo za sebe. nekad je tesko pronaci balans. i smisao.
razmisljam razmisljam 23:13 22.07.2011

Re: S jedne strane...

mlekac

Nek mi bude oprosteno, ali samubistvo mi je, oduvek, delovalo kao nesto sebicno. Po principu, "Meni je dosta, i necu vise da se igram i bas me briga kako ce se drugi zbog toga osecati!"

Kazem, mozda gresim, ali eto...


Видиш, и ја сам некако слично размишљала, а онда се, ипак предомислила, ма колико ми то тешко пало.
Да се не бих понављала, молила бих те да прочиташ моје одговоре зоји и сесили. Можда ти помогне у томе да сагледаш мој став.
Јер, она није рекла: ,,Баш ме брига.'' Напротив. Рекла је: ,,Све сам старија, болеснија. Овим вас ослобађам бриге о мени, јер не желим да вас мучим сада када више нисам у стању да помогнем.''
Веруј ми, то јако личи на њу, јер је увек живела за друге, дајући се преко свих граница и трпећи изван свих разумних оквира.

Za domacicu


Хвала.
razmisljam razmisljam 23:19 22.07.2011

Re: S jedne strane...

zoja444

ja mogu da razumem i ovo drugo (iako ne odobravam, ali ne osudjujem). nije za svakog zivot igra. neko jednostavno vise nema snage. potrose mu se svi resursi. neko zivi samo za druge. neko zivi samo za sebe. nekad je tesko pronaci balans. i smisao.


Да, можда је најбоље рећи да разумем, имам некакав тужно добронамеран респект и свест да се другачије некада не може.
Не знам... ( Никада нисам волела ситуације у којима имам потребу да овако започнем реченицу. )
Смисао њеног живота је био давање себе широке душе, отвореног срца. А онда је понестало снаге. Смисао се изгубио. Изгубила се и она. И решила да на своју немоћ да и даље помаже стави коначну тачку.
zoja444 zoja444 23:32 22.07.2011

Re: S jedne strane...

razmisljam



zao mi je zbog gubitka. mir im dusi.
razmisljam razmisljam 23:57 22.07.2011

Re: S jedne strane...

zoja444

zao mi je zbog gubitka. mir im dusi.


Хвала ти, Зоја.

Мада ( извини унапред због овог што ћу рећи - тиме не желим ни мало да умањим и потценим твој гест - напротив, дирнуо ме ), док сам ово писала, нисам имала на уму комеморацију, RIP коментаре, изјаве саучешћа...
Покушала сам да се одмакнем, да испричам ту неку ипак обичну причу и да можда по некога подстакнем да нам каже шта сам мисли о таквим несрећним догађајима каквим вероватно не оскудева ничији живот.

Наравно, ова прича је могла да се исприча на много других начина. Уосталом, сваки лик је завредео своју личну причу. А ја сам хтела све да сажмем, и ту чудну игру имена и судбина, и те неке пресудне одлуке, и све своје недоумице...

Па да можда из свега изађем зеричак животно мудрија.
zoja444 zoja444 00:16 23.07.2011

Re: S jedne strane...

razmisljam
Хвала ти, Зоја.Мада ( извини унапред због овог што ћу рећи - тиме не желим ни мало да умањим и потценим твој гест - напротив, дирнуо ме ), док сам ово писала, нисам имала на уму комеморацију, RIP коментаре, изјаве саучешћа...Покушала сам да се одмакнем, да испричам ту неку ипак обичну причу и да можда по некога подстакнем да нам каже шта сам мисли о таквим несрећним догађајима каквим вероватно не оскудева ничији живот.Наравно, ова прича је могла да се исприча на много других начина. Уосталом, сваки лик је завредео своју личну причу. А ја сам хтела све да сажмем, и ту чудну игру имена и судбина, и те неке пресудне одлуке, и све своје недоумице...Па да можда из свега изађем зеричак животно мудрија.



razmisljam razmisljam 00:22 23.07.2011

Re: S jedne strane...

zoja444




loader loader 00:22 23.07.2011

Život ... širi je od svega.



razmisljam razmisljam 00:30 23.07.2011

Re: Život ... širi je od svega.

loader


Живот...


loader loader 00:47 23.07.2011

Re: Život ... širi je od svega.

Vivaldijev polukošmar?
razmisljam razmisljam 01:09 23.07.2011

Re: Život ... širi je od svega.

fantomatsicna fantomatsicna 09:08 23.07.2011

Vrlo teska tema

Ali ako se ne moze odlucivati o tome da zelimo da se rodimo zasto uskratiti nekom odluku da li hoce da zivi ili ne?
razmisljam razmisljam 14:48 23.07.2011

Re: Vrlo teska tema

fantomatsicna
Ali ako se ne moze odlucivati o tome da zelimo da se rodimo zasto uskratiti nekom odluku da li hoce da zivi ili ne?


До тако некако формулисаног питања/одговора сам и сама дошла покушавајући да разумем. По мени има логике...
Dr M Dr M 12:46 23.07.2011

***


Ja o ovome ne smem ni da razmišljam

Sve se pribojavam, šta li bih mogao da smislim.

I žalim one koji su bili prinudjeni da im to bude jedno od rešenja.
razmisljam razmisljam 14:58 23.07.2011

Re: ***

Dr M

Ja o ovome ne smem ni da razmišljam

Sve se pribojavam, šta li bih mogao da smislim.

I žalim one koji su bili prinudjeni da im to bude jedno od rešenja.


Е мој dottore, не бих ни ја размишљала о томе да нисам игром судбине притерана уза зид.
А шта ми је све у међувремену пало на памет, боље да и не покушавам да набројим. Дуго би трајало и сасвим личило на неописиву збрку контрадикторности.
Тако да сам на послетку решила да, ако већ не умем сасвим да схватим, бар прихватим са највећом могућом дозом добронамерне помирености. Мада, тешко иде. Остају ипак по мало недокучиви мотиви.

Да, и не знам да ли баш жалим оне који су изабрали такво решење. У ствари, чак не бих умела ни да опишем шта заправо осећам. На крају, све је релативно, побуде су тако различите, разлози небројени...
Ко сам ја да преузмем улогу судије када су туђи животи и туђе добровољне смрти у питању?
milisav68 milisav68 13:30 23.07.2011

Sabirni centar

Ja samo da se javim.

Tema je teška i komplikovana, i mislim da je odlično "obradjena" u filmu "Sabirni centar", pa ako nisi gledala, nadji pa pogledaj, a ako jesi pogledaj još jednom (ja gledo toliko, da znam replike napamet).
razmisljam razmisljam 15:02 23.07.2011

Re: Sabirni centar

milisav68
Ja samo da se javim.

Tema je teška i komplikovana, i mislim da je odlično "obradjena" u filmu "Sabirni centar", pa ako nisi gledala, nadji pa pogledaj, a ako jesi pogledaj još jednom (ja gledo toliko, da znam replike napamet).


Гледала филм мало више од неколико пута, мада, признајем, реплике не знам наизуст. У сваком случају, хвала ти што си ме подсетио.


milisav68 milisav68 17:50 23.07.2011

Re: Sabirni centar

razmisljam

Гледала филм мало више од неколико пута, мада, признајем, реплике не знам наизуст. У сваком случају, хвала ти што си ме подсетио.

Ma replike Duška Kovačevića, su toliko primenjive u životu, da jednostavno ne mogu da se ne zapamte, a i "dižu moral".
Scena kada čekaju doktorku i komentarišu "današnji svet", pa Bata Stojković kaže:
-Ja sam mojim šegrtima reko`, ako padnem, slobodno me dotucite.Neću da trunem i skapavam po bolnicama.
Na to, Radmila Živković (Lepa pekarka):
-A moj Marko nije mogao da se pomiri sa tim, što su mu uzeli pekaru, a ja mu kažem, pusti Marko pekaru, ješćemo što i ostali svet, al on nije mogao da se smiri, kido se, nerviro se, kido se, nerviro se, jedne noći reko:Noćas ću da umrem......i umro.(samoubistvo bez ikakvih pomagala, samo sopstvenom voljom).

Baba moga druga je napravila nešto slično, izvršila je samoubistvo vrućim čvarcima.
Nije mogla da podnese to, da je sahranila obe ćerke, pa se namerno prejela vrućih čvaraka.


mlekac mlekac 21:31 23.07.2011

Re: Sabirni centar

milisav68
razmisljam

Гледала филм мало више од неколико пута, мада, признајем, реплике не знам наизуст. У сваком случају, хвала ти што си ме подсетио.

Ma replike Duška Kovačevića, su toliko primenjive u životu, da jednostavno ne mogu da se ne zapamte, a i "dižu moral".
Scena kada čekaju doktorku i komentarišu "današnji svet", pa Bata Stojković kaže:
-Ja sam mojim šegrtima reko`, ako padnem, slobodno me dotucite.Neću da trunem i skapavam po bolnicama.
Na to, Radmila Živković (Lepa pekarka):
-A moj Marko nije mogao da se pomiri sa tim, što su mu uzeli pekaru, a ja mu kažem, pusti Marko pekaru, ješćemo što i ostali svet, al on nije mogao da se smiri, kido se, nerviro se, kido se, nerviro se, jedne noći reko:Noćas ću da umrem......i umro.(samoubistvo bez ikakvih pomagala, samo sopstvenom voljom).

Baba moga druga je napravila nešto slično, izvršila je samoubistvo vrućim čvarcima.
Nije mogla da podnese to, da je sahranila obe ćerke, pa se namerno prejela vrućih čvaraka.




U Bw najozbiljnije veruju kako stari ljudi to mogu da urade. Da umru kad odluce i obaveste porodicu o tome. Cak se to smatra vrlo plemenitim nacinom umiranja. Dovedes sve svoje poslove u red, pa obavestis familiju da dodje da se pozdravi jer ces kroz toliko i toliko dana da umres...

To uradio deda jedne moje koleginice.

Tog dana pojeo rucak, pozdravio se jos jednom sa ukucanima i otisao da spava... I umro!

Mnogo jaka autosugestija, ako mene pitas.
razmisljam razmisljam 00:01 25.07.2011

Re: Sabirni centar

milisav68

Ma replike Duška Kovačevića, su toliko primenjive u životu, da jednostavno ne mogu da se ne zapamte, a i "dižu moral".


Моје Велико Дете је енциклопедија филмских реплика. Хоћу рећи, не личи на маму. Ја сам светски првак у неспособности памћења било каквог текста наизуст, ма колико упечатљив био. Брзо памтим, али заборављам дупло брже. И остане ми тек по неки делић реченице, неки израз... Премало да бих се усудила да цитирам...
А за Душка си у праву. Баш уме да ,,подигне морал''. Но, ако већ могу да бирам, радије ћу да се насмејем, макар и са кнедлом у грлу, него да плачем. Он то лепо постиже.

Baba moga druga je napravila nešto slično, izvršila je samoubistvo vrućim čvarcima.
Nije mogla da podnese to, da je sahranila obe ćerke, pa se namerno prejela vrućih čvaraka.


Слушала сам и ја сличне приче. Не толико бизарне, али на граници.
Што рече Млекац, аутосугестија уме да буде веома моћно оружје, шта год да човек накани.
Мислим да могу да поверујем да се такве ствари дешавају.
razmisljam razmisljam 00:07 25.07.2011

Re: Sabirni centar

mlekac


U Bw najozbiljnije veruju kako stari ljudi to mogu da urade. Da umru kad odluce i obaveste porodicu o tome. Cak se to smatra vrlo plemenitim nacinom umiranja. Dovedes sve svoje poslove u red, pa obavestis familiju da dodje da se pozdravi jer ces kroz toliko i toliko dana da umres...

To uradio deda jedne moje koleginice.

Tog dana pojeo rucak, pozdravio se jos jednom sa ukucanima i otisao da spava... I umro!

Mnogo jaka autosugestija, ako mene pitas.


Треба и то умети.

Да ли то значи да су такви људи и иначе подложнији сугестији од просека?

А да је елегантан начин да се оде, неспорно је. Сасвим природно, без драме коју ствара дизање руке на себе, мирно и спокојно...
Ипак мислим да су то тек јако ретки случајеви.
kukusigameni kukusigameni 14:28 23.07.2011

ne ubij (ni sebe)

To sto je tesko ubiti se, ne znaci da to nije i najlakse moguce resenje.
razmisljam razmisljam 15:07 23.07.2011

Re: ne ubij (ni sebe)

kukusigameni
To sto je tesko ubiti se, ne znaci da to nije i najlakse moguce resenje.


И шта сад?
У једној реченици си релативизовао неподношљиву лакоћу (не)постојања, што је сасвим у реду. Ипак, волела бих да си имао мало воље да је и додатно образложиш.
kukusigameni kukusigameni 15:42 23.07.2011

Re: ne ubij (ni sebe)

Draga moja razmisljam, mislio sam bas ono sto sam i napisao. Nisam ni pomislio da relativizujem, kako ti rece "nepodnosljivu lakocu (ne)postojanja". Takve stvari su cin pojedinca i taj cin, iako deluje kao resenje mnogih problema, otvara bezbroj problema sa kojima se taj isti nece susresti.
razmisljam razmisljam 16:00 23.07.2011

Re: ne ubij (ni sebe)

kukusigameni
Draga moja razmisljam, mislio sam bas ono sto sam i napisao. Nisam ni pomislio da relativizujem, kako ti rece "nepodnosljivu lakocu (ne)postojanja". Takve stvari su cin pojedinca i taj cin, iako deluje kao resenje mnogih problema, otvara bezbroj problema sa kojima se taj isti nece susresti.


Еј, разумемо се.
Само сам хтела да те испровоцирам да кажеш још коју на тему. Можда сам само неспретно употребила непримерен израз. Извини због тога.

Када боље размислим, твоја реченица може бити вага на којој је један тас лако, а други тешко. Незахвално је бити онај који мери оном који је своју меру измерио.

Наравно да се слажем са твојом последњом реченицом. Има ту сијасет компликација за оне који остају. И неке ране које никада неће зацелити.
Мада, у конкретном случају, осим неупитног бола и повређености, некако ми је провејавала и сасвим непримерена секирација поводом тога шта ће село да мисли.
А то ми изазива непријатан утисак горчине.
И овако је сувише тешко и непоправљиво.
kukusigameni kukusigameni 16:30 23.07.2011

Re: ne ubij (ni sebe)

Imao sam u zivotu nekoliko neposrednih susreta sa suicidom. I iskustvo mi govori da tu nista ne pomaze. Mogu da ti ponudim jedan prijateljski zagrljaj, da traje kolko god ti treba. Sve drugo... sve reci su suvisne.
razmisljam razmisljam 16:49 23.07.2011

Re: ne ubij (ni sebe)

kukusigameni
Imao sam u zivotu nekoliko neposrednih susreta sa suicidom. I iskustvo mi govori da tu nista ne pomaze.


Ни мени ово није првина.
Била сам клинка, шипарица у неком времену када су неки силни момци мислили да је сјајно убити се у двадесет седмој. И била је то једна ружна епидемија. Први комшија, рођени брат мог тадашњег дечка, рођени брат школских другова мог брата...
Тако да и моје искуство говори исто што и твоје.
А опет се питања изнива множе...

Mogu da ti ponudim jedan prijateljski zagrljaj, da traje kolko god ti treba. Sve drugo... sve reci su suvisne.


Хвала ти.
Значи ми. ( Мада, није то оно што тражим овом приликом. )
Срећом, имам код куће довољно оних који знају прави тренутак за загрљај, па могу сасвим мирно да се препустим.

И мада знам да су речи сувишне, нисам могла да ћутим.
zilikaka zilikaka 15:45 23.07.2011

Ajd prvo termini i izrazi

Vi kažete štranka, mi štranjka ili čak štranjga. Naravno, mislimo na isto.
E, al dal prisutna gospoda znaju šta mu dođe pajvan?

Što se teme tiče, krajnje ozbiljno i nepokolebljivo, ja sam uvek bila i biću za to da je odluka o tome na pojedincu. I uz to ide stav da ta odluka nikako nije za osudu, jer svako nosi svoju glavu na ramenima.

Jedino ostavljam rezervu u slučaju kada posle takvog čina ostanu nezbrinuta deca, jer prioritet se ipak zna.

...Ti ako lepo isplela priču, postavila nedoumice na astal, a ja ušla ko slon u staklaru.

Eto, jel sad vidite zašto nikako ne treba žensku decu davati na tehniku?!
Nije što ružno deluje, neg utiče na mozak.
razmisljam razmisljam 16:18 23.07.2011

Re: Ajd prvo termini i izrazi

zilikaka
Vi kažete štranka, mi štranjka ili čak štranjga. Naravno, mislimo na isto.
E, al dal prisutna gospoda znaju šta mu dođe pajvan?


Истим потребама служи, ма како се изговарало, зар не?
А пајван је дебела штранга, рецимо.

Što se teme tiče, krajnje ozbiljno i nepokolebljivo, ja sam uvek bila i biću za to da je odluka o tome na pojedincu. I uz to ide stav da ta odluka nikako nije za osudu, jer svako nosi svoju glavu na ramenima.

Jedino ostavljam rezervu u slučaju kada posle takvog čina ostanu nezbrinuta deca, jer prioritet se ipak zna.


Јој, и та резерва ти веритизна ( драгачевски локализам = сумњива ). Приоритети су приоритети, а опет, у многим случајевима остаје питање шта је за децу боље, болестан, распаднут, безнадан, очајан, разбуцан, неупотребљив родитељ, или каква-таква брига друштва.
Искрено, нисам паметна и не бих волела да дођем у ситуацију да пресуђујем у таквим случајевима.

...Ti ako lepo isplela priču, postavila nedoumice na astal, a ja ušla ko slon u staklaru.

Eto, jel sad vidite zašto nikako ne treba žensku decu davati na tehniku?!
Nije što ružno deluje, neg utiče na mozak.


Не разумем на шта се жалиш.
Све си лепо одрадила. Држала си се теме, мало се дотакла и лингвистике, све таман како треба.
Ја немам примедби.
А ти како 'оћеш.

zilikaka zilikaka 16:54 23.07.2011

Re: Ajd prvo termini i izrazi

приоритети су приоритети, а опет, у многим случајевима остаје питање шта је за децу боље,
Mislila na slučaj kad je osoba upotreljiva. U protivnom - naravno.
Све си лепо одрадила. Држала си се теме, мало се дотакла и лингвистике, све таман како треба.

Ma imam ja, zbog svog izričitog stava koji nekako iskače.
Šta ćeš kad sam inače ćoškasta.
razmisljam razmisljam 17:39 23.07.2011

Re: Ajd prvo termini i izrazi

zilikaka

Ma imam ja, zbog svog izričitog stava koji nekako iskače.
Šta ćeš kad sam inače ćoškasta.


Узмеш прво ренде, па грубљу турпију, па финију, па шмиргл-папир, па турпијицу за нокте, па порадиш на себи. То јест, ако уопште мислиш да има потребе за тим.
У противном - заборави.
zoja444 zoja444 21:58 23.07.2011

Re: Ajd prvo termini i izrazi

Приоритети су приоритети, а опет, у многим случајевима остаје питање шта је за децу боље, болестан, распаднут, безнадан, очајан, разбуцан, неупотребљив родитељ, или каква-таква брига друштва.


eto, ja znam za slucaj zene ( kako ovaj izraz ruzno zvuci) koja se ubila ostavivsi dvoje male dece za sobom. ali..., znam i pozadinu price. ona uciteljica, zaista dobra i uzorna majka i supruga, sa ljubomornim, nasilnim muzem, koji je znao da je nakon vredjanja i ponizavanja (pred decom), izbaci usred noci, u spavacici, iz stana. ostalo mi je nejasno, kako je rodbina, ako ona vec nije bila dovoljno jaka, nije podrzala u odluci da ostavi muza, da potrazi spas za sebe i svoju decu. ne! cak je ta ista njena rodbina, nakon smrti, oprostila tom zetu i privatila situaciju kao da se nista nije dogodilo. a, moglo je svasta da se uradi. ona se na taj korak nije odlucila preko noci, bilo je raznih najava, trazila je lekarsku pomoc... i to je trajalo. nikada posle se nije osetila ni truncica kajanja i zaljenja njenog muza. njena rodbina se osecala krivom. deca je uopste nisu spominjala. a, zapamtila su je.
razmisljam razmisljam 00:14 25.07.2011

Re: Ajd prvo termini i izrazi

zoja444


Тужна ти прича, Зоја. И отвара многа тешка питања.
Та жена свакако не спада у ону врсту о којој сам говорила. Да је било среће, да јој је неко на време помогао, деца су могла још дуго да уживају у њеној љубави.
Не могу ни да замислим колико је очајна и несрећна била када се, таква каквом си је описала, решила да остави децу.
Не знам...
Лако је сада прозивати кривце и чудити се и згражавати...
А опет, не могу да се отмем утиску да је, бар што се твоје приче тиче, уз само мало добре воље и саосећања, крај могао да буде сасвим другачији и срећан.


razmisljam razmisljam 01:09 24.07.2011

Другари,

milisav68
mlekac
zoja444


прочитала сам ваше нове коментаре, али тренутно не могу да вам одговорим на њих. Побркало ми се све, и ова несрећна деца у Норвешкој, и Ејми и још по нешто што сам чула сасвим приватно, а ван ове моје приче...
Толико бесмислених смрти одједном...

Мало ми се ћути.

Извините.
mlekac mlekac 09:32 24.07.2011

Re: Другари,

razmisljam
milisav68
mlekac
zoja444


прочитала сам ваше нове коментаре, али тренутно не могу да вам одговорим на њих. Побркало ми се све, и ова несрећна деца у Норвешкој, и Ејми и још по нешто што сам чула сасвим приватно, а ван ове моје приче...
Толико бесмислених смрти одједном...

Мало ми се ћути.

Извините.


Samo ti odcuti svoje - ima dana, napricacemo se!

zoja444 zoja444 11:31 24.07.2011

Re: Другари,

mlekac
Samo ti odcuti svoje - ima dana, napricacemo se!


slazem se.
milisav68 milisav68 11:42 24.07.2011

Re: Другари,

zoja444
mlekac
Samo ti odcuti svoje - ima dana, napricacemo se!


slazem se.


razmisljam razmisljam 12:20 24.07.2011

Re: Другари,

mlekac
zoja444
milisav68


Хвала вам!
pertula pertula 11:47 29.07.2011

Obicna prica

vec 20 minuta razmisljam sta da napisem... znaci da je prica mnogo vise od obicne...
razmisljam razmisljam 15:48 29.07.2011

Re: Obicna prica

Пре свега, драго ми је што си свратила до мене.
Желим ти добродошлицу.

pertula
vec 20 minuta razmisljam sta da napisem... znaci da je prica mnogo vise od obicne...


Е, сад ја не знам шта да напишем...

У ствари, прича је обична утолико што се такве ствари догађају. И, на жалост, нису ни толико ретке колико се чини на први поглед.
Са друге стране, разумем и то да на крају нема шта да се напише. Углавном се ћути, јер је тема сувише тешка.
Тако да, све је, ипак, у реду.

P.S. Занимљиво је да си се регистровала на овај Блог тачно две године након мене.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana