Gastronauti| Gost autor| Umetnost| Životni stil

Blog o paprikašu

libkonz RSS / 01.08.2011. u 22:53

Autori: Alselone (pisao ćirilicom) i Libkonz (pisao latinicom)

Колико год да си се најео „остале" хране, увек може да стане један тањир паприкаша.
- Локална мудрост

На једном од скорашњих блогова блогодомаћин је поделио са мном мудрост да се рибљи паприкаш не једе у месецима који у свом називу немају „р". Пало је ту пар ПП-ова као и договор да напишемо овај блог. Да, сви прави сладокусци и познаваоци овог нектара који се добија од речне рибе са још само мало зачина тврде исту ствар, током маја, јуна, јула и августа не једе се рибљи. Негде сам чуо мишљење да је то због мреста (и ловостаја) у првим месецима а касније због температуре воде и избора хране за јунака ове приче - шарана.

Да дефинишемо одмах на почетку. Прави рибљи паприкаш се једе од уласка Дунава у Србију па до (можда) Новог Сада. Некада бих рекао до Бачке Паланке али пошто смо, ми Новосађани, мазнули кувара из Бездана те се једним рестораном квалификовали у ово ласкаво друштво, онда нас морам споменути. А и квалитет опада како се иде низводно. Два најбоља паприкаша могу се појести у Бездану и у Апатину. Сомбор има такође врхунски на једном месту.

Низводно од Новог Сада паприкаш се може срести у траговима да би се, како се уђе у Банат, потпуно претворио у рибљу чорбу. Лепа је и чорба, да је не кудимо, али је ипак друго место, маслачак поред орхидеје, дачија уместо реноа, фијат 10, Абибас патике... замена. Чорба је увод у следеће јело, загревање стомака а папрас је сам себи довољан, поента оброка, врхунац дана.
Dobar paprikaš se može pojesti i u Bačkom Monoštoru, a za područje dalje od Bačke Palanke ne znam baš. Mooožda da autoru teksta progledam kroz prste zbog tog jednog restorana.
Шта се меће:
Да се одмах разумемо, то што се прича и што је Звонко Богдан испевао, то је чорба. Не ставља се

poznati majstori za paprikaš
poznati majstori za paprikaš
шаран, штука, лињак и сом. Лињак се не ставља из простог разлога јер га више нема ни за лек. Лињак је риба која је осетљива на загађења и скоро је потпуно нестао последњих 10ак година. Не сећам се да ми је ико споменуо да је ухватио лињака пуно, пуно година. Штука се не ставља јер је грабљивица и њено месо има посебан мирис у позадини и мени не прија када се скува. Са друге стране, штука на тањирачи је посебан специјалитет. Дакле, најлепши су шаран и сом. И то у односу, једно, 70% напрема 30% у корист шарана. Убацују људи и буцова и белу рибу, али ја то не радим, једино што могу je да заменим сома терпанчићима. Што се тиче количине, нека моја искуствена мера је 500 грама живе рибе по особи. Најбоље ако риба није замрзавана.
Dal' je Zvonko Bogdan ili Garavi Sokak? Svejedno. I meni pričaju da je ovaj odnos šarana i soma idealan za dobar papras, ali ja sam do sada uvek pravio isključivo sa šaranom. 500 grama po osobi je i kod mene mera. I nikako ribu koja je bila zamrzavana, ako hoćete pravi paprikaš!


Шта припремити још:
Љуте, „алеве" паприке. Наравно не „куповне" него домаће. Добра је из Купусине или из Бездана. Ко има прилику да набави из мађарске то је тек пун погодан. Причали су ми да је отац од Радована Јелашића одличан произвођач, да има веома укусну паприку. Спремити лука, ољуштити и исецкати на јако, јако мале комадиће. Неко га исецка у сецку али је то не волим јер ми се чини да се тако мало „запали" тим брзоокретајућим сешивом као и да изгуби сласт јер постане каша, као да ми се више раскува и нестане. Спремити соли, мало вегете, цео или пасирани парадајз и то је то.
Kupusinci što imaju papriku! Neko osnovno pravilo kada je paprika u pitanju, a od kvaliteta paprike najviše zavisi i kvalitet paprikaša, je to da je najbolje kupiti od Mađara, i što bi rekao Alselone, Kupusina i Bezdan su mesta odakle najbolja paprika dolazi. Ja luk iseckam u secku i tako mi bude ukusniji paprikaš. Vegetu ne stavljam, koristim Alevin dodatak za riblje paprikaše, a pasiranog paradajza 1 dl po litri vode. Soli stavim jednu supenu kašiku, ali nikako punu, nego tu negde blizu.
Алгоритам спремања:
Припрема паприкаша је уживање само по себи. Обично је то нека викендица или двориште, време је

лепо, друштво је веће, пиће је хладно... Исцепкати неког меког дрвета, поставити држач за котлић, запалити ватру. По килограму рибе сипати 1,2 литре воде у котлић. Убацити рибу и лукац. Наложити јаку ватру тако да „лиже" котлић са свих страна и, ово је веома важно, таквом је и одржавати до краја процедуре. Пошто прокува убацити три, можда и четири (зависи од паприке) супене кашике слатке алеве и љуте по укусу. Ово може да варира од једне до икс. Најбоља опција је убацити тек да буде љуткаст и додати малих, сувих отровница, које пошто се скувају могу да се цеде у тањиру по укусу, избору и ризику. Зашто ризику? Па, током година отпорност на паприку расте, осетљивост стомака расте и кад се то двоје укомбинује са ладним шприцером онда мож' завршите на хитној као мој, мало старији, комша ономад. Овде сада може да се дода и мало пасираног парадајза из конзерве или један свежи ситно исецкан а потом и једна супена вегете. Ко воли, може да се дода и деци, два белог вина. Проверавати и досолити по укусу.
У овом моменту се завалити у неку баштенску столицу, набацивати дрва кад зафали, потезати пивце, шприцер или шта ко већ воли и љуљушкати тај котлић да се риба случајно не „ухвати".
Кувати 30 минута. Не дуже. После пола сата врења риба креће да се распада, а то никако не ваља. На пола кувања метити и тесто да се скува. Убедљиво је најбоље направити свеже, домаће али ако се не може онда ради посао и „куповно домаће".
Meni je najveće zadovoljstvo spremati paprikaš zimi, kad je napolju minus. Dobro društvo, prava rakija i bude to paprikaš za medalju. Podvlačim šta je Alselone rekao, vatra mora da bude jaka sve vreme! Ja stavljam 1,5 litar vode po kilogramu ribe, a kuvam ga oko 40 minuta. Slatke paprike stavim dve supene kašike po litri vode, ili preciznije 5 kašika na 3 litre. Pošto uvek ima dece koja jedu paprikaš koji spremam, za onoga ko voli ljuto posebno spremam ljute papričice u maloj šerpici. Neko odatle prebaci malo čorbe, neko i celu papričicu. Šta je najvažnije: RIBA SE STAVLJA U HLADNU VODU i zajedno sa lukom stavlja na vatru. Tako ćete postići da se riba ne raspadne. Naravno, pazite i da je ne prekuvate. Ljuljanje kotlića je neophodno, a domaće testo neprocenjivo!


Мале тајне великих мајстора:
Сваки кувар који воли да кува паприкаш има још своју неку форицу, детаљ који осваја, моменат који се памти. Ово није ништа значајно јер би покварило оно што је код паприкаша најважније - лепоту у једноставности. Чуо сам да неко убаци пола ситно сецкане зелене бабуре, неко натријум глутаминатом из Алевине Рибље чорбе појачава укус, неки мађарски кампери у на обали Дувана у викенд-насељу код Богојева дали су нам неку теглицу са њиховим тајним састојцима и тајном смешом. Деловало је као пасирани парадајз са паприком и неким травама. Толико су били поносни на тај детаљ да је само нека арија у позадини фалила али пошто смо пробали касније, схватили смо и зашто. Ипак су они уметници.
Pazite ko vas poziva na paprikaš. Mađari i Ličani vole ljutoooo, a ko nije navik'o mo'š dobro da mu krenu suze. Zato, leba i vode uvek pored sebe.

Напомена за готоване што иду у ресторане:
Ако наручите паприкаш, преварантски угоститељи ће покушати да вам увале БК. Шта је БК? Па БК је паприкаш Без Костију. Звучи добро али заправо није тако. Питаћете а од које рибе је папрас. Рећи ће вам да је од сома. А то сома ни у најави видело није, то је оно пангазијуско азијско ђубре од рибе из отпадних вода. То никако, ни по укусу ни због здравља.

 

Пријатно!

 

 

Atačmenti



Komentari (155)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

fantomatsicna fantomatsicna 23:09 01.08.2011

Numero Uno

Ovo je blog koji sam vrlo rado procitala..jer sam kao foodie sva u gulasima i paprikasima:)A bogami i o ostalim djakonijama koje su redovno na mom drugom blogu.
Ovde naravno paprikas nije nesto cuven ali vam garantujem kad ga napravim moji kivi su odusevljeni i traze recept

'Обично је то нека викендица или двориште, време је
лепо, друштво је веће, пиће је хладно...'[b][/b]
Kod nas je to obicno:
libkonz libkonz 23:18 01.08.2011

Re: Numero Uno

na mom drugom blogu.

daj link.
fantomatsicna fantomatsicna 23:25 01.08.2011

Re: Numero Uno

daj link

http://dzolistic.blogspot.com/
alselone alselone 06:58 02.08.2011

Re: Numero Uno

fantomatsicna




A je l' se jede ljuto tamo? Pretpostavljam da da, ili u najmanju ruku zacinjeno. To je obicno tako jer u toplim podnebljima ima puno bakterija i crevnih parazita pa mu paprika ili zacini dodju kao prevencija i antibiotici.
Kiza car Kiza car 11:21 02.08.2011

Re: Numero Uno


http://dzolistic.blogspot.com/


Hej fantomatsicna, sorry, ja kliknuo na linak "Obavesti Moderatora", sa namerom da im otpošaljem mail kako smatram da bi trebala dobiti autorsku opciju, kad vidim da ta opcija baš i ne služi za to :(

EDIT:

Ko se slaže da lupi preporuku ko kuću © by Strongman
fantomatsicna fantomatsicna 13:12 02.08.2011

Re: Numero Uno

A je l' se jede ljuto tamo?

Pa sad kiwi ne jedu ljuto po tradiciji ali uce se .Ovda je klima inace bas normalna(za razliku od Australije) imamo cetiri normalna godisnja doba.Uzevsi u obzir da je azijska populacija dosta rasprostranjena, jedemo i ljuto i te kako.Secam se naprimer mog debakla u indonezijskom restoranu kada sam pomislila da sam eto najzad otkrila ajvar, a to je bio onaj zacin sambal za koji je i japanski ren wasabi, mala deca.A zna se od wasabija ti poteku sline kao nista



Wasabi..malo mnogo
fantomatsicna fantomatsicna 13:18 02.08.2011

Re: Numero Uno

Kiza car
http://dzolistic.blogspot.com/Hej fantomatsicna, sorry, ja kliknuo na linak "Obavesti Moderatora", sa namerom da im otpošaljem mail kako smatram da bi trebala dobiti autorsku opciju, kad vidim da ta opcija baš i ne služi za to :(EDIT:Ko se slaže da lupi preporuku ko kuću © by Strongman

Fala vi od srceta
Evo ovo bi moglo uz ovaj blog, za vase visocanstvo
angie01 angie01 16:01 02.08.2011

Erzika!

konacno neki blog sa satisfakcijom!

samo ste me razdrazili!


male tajne kuvarica (pridev dotati po zelji)!

-luk, beli luk i povrce iseckati i sacekati 5-6 minuta da pusti sok, jer kada se odmah stavi u kotao, zgrci se to otpustanje!

-presun, list celera i taj zelenis se ubacuju kada se iskljuci vatra, dok jos kljuca i odmah poklopi, inace ode ukus & vitamini bestraga!

-ljutu papricicu istuceti i staviti u casu konjaka, pa zajedno dodati-eventualno ako treba doliti vodu, sipati u to vodu, pa zajedno!

_ dodavti uvek toplu, nikada hladnu vodu, jer hladna zgrci ono sto treba da se zdocka!

-mestai posnu i masnu ribu, npr-saran, smudj & pastrmka.

-testo- najbolje male knedle: brasno, jaja, so, malo svinjske masti i vode, umutiti zitko blato, vaditi kasicicom u provrilu posoljenu i sa malo ulja vodu, na tanko, kad omeknu, procediti i malo proprziti na ulju!
alselone alselone 19:54 02.08.2011

Re: Erzika!

angie01


Joj!
Ne volim da tvrdim nista unapred ali mi se cini da se meni ovo ne bi svidjalo.
angie01 angie01 22:15 02.08.2011

Re: Erzika!

alselone

angie01Joj! Ne volim da tvrdim nista unapred ali mi se cini da se meni ovo ne bi svidjalo.


nisam shvatila tacno sta-al zato prihvatam da ti se ne bi svidjalo!
monte.carlo monte.carlo 23:10 01.08.2011

Sećam se ...

... kako su Ciklotronci upecali smuđa na govnari, pa ga uvalili restoranu. Ovaj Vaš zajednički poduhvat liči mi na tu njihovu akciju.

Prijatno!


Milan Novković Milan Novković 23:11 01.08.2011

Treći



(otvoriste mi apetit, a upravo se vratih sa večere
libkonz libkonz 23:19 01.08.2011

Re: Treći

i ti si iz naših krajeva. kako stojiš sa pravljenjem paprikaša?
tetris tetris 23:29 01.08.2011

Re: Treći

uh, em otvoriše apetit, em prave zazubice

Evo jednog paprikasa isto sa severa Bačke


Milan Novković Milan Novković 23:31 01.08.2011

Re: Treći

i ti si iz naših krajeva. kako stojiš sa pravljenjem paprikaša?

Slabo, ja sam počeo da kuvam tek pre 24 godine u UK, a 10 godina pošto sam otišao iz tih krajeva.

Dok sam bio u gimnaziji pecali smo (mnogo više moj ćale nego ja) i to je majka spremala. Bilo je i paprikaša iako je najbolje grizao smuđ u našim krajevima

Al učim od vas (žao mi za zagađenje i linjaka) pa ću u jednom trenutku probati.
myredneckself myredneckself 23:32 01.08.2011

Re: Treći

alselone
...једино што могу je да заменим сома терпанчићима

A gde nabaviš terpeše?
libkonz libkonz 00:11 02.08.2011

Re: Treći

A gde nabaviš terpeše?

Njih je bar lako napecati.
Banaćani ih zovu "amerikanci". Nemam pojma zašto.
libkonz libkonz 00:13 02.08.2011

Re: Treći

Al učim od vas (žao mi za zagađenje i linjaka) pa ću u jednom trenutku probati.

tajna je u jednostavnosti. Javi da ti pošaljemo pravu papriku.
blogovatelj blogovatelj 01:25 02.08.2011

Re: Treći

ti si iz naših krajeva. kako stojiš sa pravljenjem paprikaša?


Ziveo sam u SO i doktorirao paprikase.
Mislim, kao konzument.
A nisam los ni kao majsor.
Samo, dajte recept i za juneci, srneci i od volovskih repova.
Jukie Jukie 06:26 02.08.2011

Re: Treći

myredneckself
alselone...једино што могу je да заменим сома терпанчићима
A gde nabaviš terpeše?

Ako je to ono što moja mama zove cvrglani (a da pritom ne misli na petlove kikireze) onda otprilike baciš udicu sa mamcem u vodu...
Jukie Jukie 06:32 02.08.2011

Re: Treći

libkonz
.Banaćani ih zovu "amerikanci". Nemam pojma zašto.

Ictalurus somići su uvezeni iz Amerike i tamo ih zovu channel catfish (i smatraju sasvim odličnom ribom za pecaroše za razliku od nas)

sajt na srpskom
alselone alselone 07:00 02.08.2011

Re: Treći

Dok sam bio u gimnaziji pecali smo (mnogo više moj ćale nego ja) i to je majka spremala. Bilo je i paprikaša iako je najbolje grizao smuđ u našim krajevima


Nekako je uvek najsladji onaj od upecane ribe.
alselone alselone 07:01 02.08.2011

Re: Treći

myredneckself

A gde nabaviš terpeše?


Nikad se ne zaputim u ribarnicu da bih kupio terpane, ali sam video ponekad da imaju. To je obicno varijanta na vikendicama kad neko napeca ili donese iz komsiluka.
alselone alselone 07:04 02.08.2011

Re: Treći

blogovatelj
volovskih repova.


Ovo sam probao jednom i odusevio se!!!
Ovde bi valjalo i spomenuti papras od petlova, ali onih domacih, salasarskih, sto ceo vek trce podvoristu (jedna rec).

Srneci.
myredneckself myredneckself 08:43 02.08.2011

Re: Treći

Jukie
myredneckself
alselone...једино што могу je да заменим сома терпанчићима
A gde nabaviš terpeše?

Ako je to ono što moja mama zove cvrglani (a da pritom ne misli na petlove kikireze) onda otprilike baciš udicu sa mamcem u vodu...

Da, i samo pazi na rogove, kad ih skidaš
Ja odavno ne vidim terpeše (terpane, cverglane, maniće...) po ribarnicama u okolini, a onih koji su ih kod mene u porodici donosili na povorkama, (kad nas je mrzelo da ih čistimo, toliko ih je bilo), više nema. Obično su se pecali na kanalu, a i kanali nisu što su bili
blogovatelj blogovatelj 21:30 02.08.2011

Re: Treći

Ovde bi valjalo i spomenuti papras od petlova, ali onih domacih, salasarskih


To nisam probao, ali ako su Francuzi napravili svetsku slavu sa petlom u vinu, pretpostavljam da je i taj nesto savrseno.
I za francuskog petla u vinu se uvek nabavljaju matore petline.

podvoristu (jedna rec)


Trenutno mi je u poseti tasta iz Sombora, pa joj stalno pricam na drevnom somborskom jeziku da moram da idem dobanke.
mlekac mlekac 23:30 01.08.2011

Moja baka

je imala drugo objasnjenje zasto se ne jede nista iz vode u mesecima koji nemaju R.

Ako je verovati njenoj prici i secanju (a bila jer rodjena u onom veku koji je pocinjao na 18..), meseci bez R u imenu bili su rizicni jer nisu postojali frizideri - pa je riba imala tendenciju da se "pokvari" pre no sto dodje do pijaca.

Nego, koliko luka na koliko po kile ribe stavljate? I ima li tu gde i belog ili samo koristite crni?
libkonz libkonz 00:08 02.08.2011

Re: Moja baka

200g po kg ribe.
samo crni, barem ja tako.
Jukie Jukie 06:38 02.08.2011

Re: Moja baka

mlekac

I ima li tu gde i belog ili samo koristite crni?

Kupovne smese začina za riblju čorbu i paprikaš, ko ih koristi, sadrže i beli luk.
Ja sam ih svojevremeno koristio za eksperimentisanje u kuvanju i jako su dobrog ukusa, ali imam reakciju na neki od dodatih veštačkih sastojaka pa više ne smem da ih koristim (pa ih samo svaki put željno posmatram kad odem u samoposlugu)
Jukie Jukie 06:41 02.08.2011

Crni luk u prahu ili granulama?

Da iskoristim priliku da pitam sve prisutne da li i gde može da se nabavi crni luk u prahu ili granulama (a da vredi nešto) jer mi je ponekad potrebno samo malo ukusa pa da ne sečem celu glavicu.
(npr. ponekad pomešam malo onog belog luka u granulama u jogurt, pa sam hteo da probam i sa crnim)
alselone alselone 07:08 02.08.2011

Re: Moja baka

mlekac

Ako je verovati njenoj prici i secanju (a bila jer rodjena u onom veku koji je pocinjao na 18..), meseci bez R u imenu bili su rizicni jer nisu postojali frizideri - pa je riba imala tendenciju da se "pokvari" pre no sto dodje do pijaca.

Nego, koliko luka na koliko po kile ribe stavljate? I ima li tu gde i belog ili samo koristite crni?


Veoma moguce i zvuci logicno. Imali su ti stariji ljudi svoje metode. Meni je bilo jako zanimljivo kada sam svoju baku pitao kako su cuvali povrce za supu tokom zime. Zakopavali su ga zajedno sa slamom u zemlju.

Ja stavljam 180g crnog po kilogramu ribe. Beli - nikako!
alselone alselone 07:22 02.08.2011

Re: Crni luk u prahu ili granulama?

Da iskoristim priliku da pitam sve prisutne da li i gde može da se nabavi crni luk u prahu ili granulama (a da vredi nešto) jer mi je ponekad potrebno samo malo ukusa pa da ne sečem celu glavicu.


Ja sam naletao na ovako nesto u "zdravim hranama" ali nisam bio nesto odusevljen.
myredneckself myredneckself 08:47 02.08.2011

Re: Moja baka

alselone
Zakopavali su ga zajedno sa slamom u zemlju.

Takozvani trap

Edit:
svaka domaćinska kuća koja je iole držala do sebe, i svojih suparoša, nije mogla biti zamišljena bez trapa
alselone alselone 09:19 02.08.2011

Re: Moja baka

myredneckself

Edit:
svaka domaćinska kuća koja je iole držala do sebe, i svojih suparoša, nije mogla biti zamišljena bez trapa


Ja mislim da bi se deda odmetnuo od kuce da nije bilo zute nedeljom.
A bibera je trosio po jednoj supi koliko "normalna" porodica za nedelju dana.
yugaya yugaya 23:38 01.08.2011

:D

неки мађарски кампери у на обали Дувана у викенд-насељу код Богојева дали су нам неку теглицу са њиховим тајним састојцима и тајном смешом. Деловало је као пасирани парадајз са паприком и неким травама.






Ипак су они уметници.


jesu, tj. jesmo

alselone alselone 07:10 02.08.2011

Re: :D

yugaya



E, to, bas to! Pista.
Samo je razlika sto je ono bila neka domaca varijata, sto mislim da je jos bolje. Ko nas domaci i "kupovni" ajvar ili pekmez.

Kako se zove ta vrsta smese, da probam da izguglam recept na srpskom?
bocvena bocvena 08:47 02.08.2011

Re: :D

A meni Dušanovaiivanovamama šapnula kako se pravi taj domaći mađarski dodatak za paprikaš.
Ali ako vam ga kažem, moraću da vas ubijem.
alselone alselone 08:50 02.08.2011

Re: :D

bocvena
A meni Dušanovaiivanovamama šapnula kako se pravi taj domaći mađarski dodatak za paprikaš.
Ali ako vam ga kažem, moraću da vas ubijem.


Pazi kad sam se dvoumio par minuta.
freehand freehand 09:10 02.08.2011

Re: :D

alselone
bocvena
A meni Dušanovaiivanovamama šapnula kako se pravi taj domaći mađarski dodatak za paprikaš.
Ali ako vam ga kažem, moraću da vas ubijem.


Pazi kad sam se dvoumio par minuta.

Da odbiješ?
alselone alselone 09:12 02.08.2011

Re: :D

freehand

Da odbiješ?


Aha.
freehand freehand 23:44 01.08.2011

Šta je važno za paprikaš

1. loza pre
2. naglasak! Dakle, ne može paprikaš svakako da se izgovori. Kad se loše izgovara ne može se dobro kuvati, ni kusati.
3. hladno belo. Ko baš mora - neka krsti sodom.

Ja se nekako već nedeljama oštrio za jedno blogče o ribljoj čorbi. a sad sam se još više naoštrio kad je tako dušmanski napljuvaste, ignoranti najobičniji!

"Mađari i Ličani vole ljutoooo"

Pa kakog još naroda ima u tom vašem Ujvideku? Aj još poneki ercegovac i to ti je...
libkonz libkonz 00:09 02.08.2011

Re: Šta je važno za paprikaš

Pa kakog još naroda ima u tom vašem Ujvideku?

samo je jedan od nas dvojice iz NS.
Ja se nekako već nedeljama oštrio za jedno blogče o ribljoj čorbi. a sad sam se još više naoštrio kad je tako dušmanski napljuvaste, ignoranti najobičniji!

Dobra je i čorba, kao predjelo
freehand freehand 00:19 02.08.2011

Re: Šta je važno za paprikaš

samo je jedan od nas dvojice iz NS.

Da pogađam: to nisi ti?

Nego zaboravih da kažem: bitno je da prva litra vina po čoveku bude dobro vino.
Posle nema veze.
fantomatsicna fantomatsicna 03:34 02.08.2011

Re: Šta je važno za paprikaš

I ja se ostrim da mi daju autorsku pa da vas zapljusnem specijalitetima, cisto da ne zaboravite da jedete imedju blogova ovde ,od koji neki bas pokvare apetit.
E jos da dodam te terpence je moj teca ,inace Crnogorac u Sivcu pecao..zamisli kad bila sam bas mala a secam se jos da su imali brkove i da sam ih ja zvala mini som:)
alselone alselone 07:14 02.08.2011

Re: Šta je važno za paprikaš

freehand
1. loza pre
2. naglasak! Dakle, ne može paprikaš svakako da se izgovori. Kad se loše izgovara ne može se dobro kuvati, ni kusati.
3. hladno belo. Ko baš mora - neka krsti sodom.


Dobra starino iz tebe izbija znanje!
alselone alselone 07:25 02.08.2011

Re: Šta je važno za paprikaš

čorba



NNN NNN 09:01 02.08.2011

Re: Šta je važno za paprikaš

Dobra je i čorba, kao predjelo
Paprikaš vs. čorba =
Vino vs. špricer
Laibach vs. Rammstein
Prase na ražnju vs. prase u furuni (=rerni)

docsumann docsumann 17:11 02.08.2011

Re: Šta je važno za paprikaš

ja svratih samo na lozu.

i moj predlog (što se kupovnih tiče) - Sjekloća



p.s. inače ima onaj stari vic za hercegovca, kad ga u gostima pitaju da li bi popio nešto.
- a šta će gladan čovjek no rakiju.


alselone alselone 19:57 02.08.2011

Re: Šta je važno za paprikaš

docsumann



Ja ako sam popio ukupno dva deci loze za citav zivot.
Da l' nisam nikad naleteo na dobru il' jednostavno nije za mene, to je jos uvek dilema. Prema tome, Docs, kad sednemo prvom prilikom idemo po lozi.
docsumann docsumann 20:28 02.08.2011

Re: Šta je važno za paprikaš

Ja ako sam popio ukupno dva deci loze za citav zivot


prva zna malo da žecne i zagorči, mada kad je vrhunska prosto sklizne niz jezik (neprimjetno) i rastvori se u stomaku u vidu okrepljujućeg toplotnog vala ( aah ), a svaka sledeća je sve mekša i mekša ...

sa domaćim nikad nisi na čisto sem ako već ne poznaješ domaćina, kvalitet njegove tehnologije i finalnog joj proizvoda. ima isuviše oscilacija od proizvođača do proizvošača ( tolikih, da kao da se ne radi o istom piću), česro se tu radi o komovici, a ne o čistoj lozi koja se pravi nakon što se vino pretočilo.

ova (sjekloća) je ubjedljivo najbolja na crnogorskom tržištu, mada joj je jedini pravi konkurent "kruna".

ma ustvari, od rakija najviše volim dunju

poziv važi

p.s. ima onaj vic kad stari crnogorac naručuje u kafani lozu na metar ( toliko je dugačka kolona čašica ), a onda uzme i prospe krajnje dvije.
- od prve se stresem, a od posljednje padnem.
freehand freehand 20:39 02.08.2011

Re: Šta je važno za paprikaš

Prema tome, Docs, kad sednemo prvom prilikom idemo po lozi.

Da, da... Kad sednete onda idete.
Ali kad probate da ustanete? Onda mozak kao odvezan balon: pfffuuuuuuuu....
To sa lozom je posebna nauka, ali će ti valjda čika Docs, kao svaki pravi Srbin mediteranskog tipa obezbijediti ležaj pored sjedala, kad kreneš da menjaš agregatno stanje.
freehand freehand 20:40 02.08.2011

Re: Šta je važno za paprikaš

p.s. ima stari vic kad stari crnogorac naručuje u kafani lozu na metar

To je ko ona "26. juli"?
docsumann docsumann 20:42 02.08.2011

Re: Šta je važno za paprikaš

To je ko ona "26. juli"?


trinestolujka
alselone alselone 20:53 02.08.2011

Re: Šta je važno za paprikaš

freehand

Da, da... Kad sednete onda idete.
Ali kad probate da ustanete? Onda mozak kao odvezan balon: pfffuuuuuuuu....
To sa lozom je posebna nauka, ali će ti valjda čika Docs, kao svaki pravi Srbin mediteranskog tipa obezbijediti ležaj pored sjedala, kad kreneš da menjaš agregatno stanje.


Znamo ko je veliki sensei loze.
Mozda da odem kod njega na trening i vatreno krstenje.
freehand freehand 21:02 02.08.2011

Re: Šta je važno za paprikaš

alselone
freehand

Da, da... Kad sednete onda idete.
Ali kad probate da ustanete? Onda mozak kao odvezan balon: pfffuuuuuuuu....
To sa lozom je posebna nauka, ali će ti valjda čika Docs, kao svaki pravi Srbin mediteranskog tipa obezbijediti ležaj pored sjedala, kad kreneš da menjaš agregatno stanje.


Znamo ko je veliki sensei loze.
Mozda da odem kod njega na trening i vatreno krstenje.

Veliki Yoda bi ti rekao: "Dječko, nje joza. Boza! I neka Limunada bude sa tobom!""
docsumann docsumann 13:37 03.08.2011

Re: Šta je važno za paprikaš

NNN
Laibach vs. Rammstein (=rerni)


a ne, ovdje je odgovor - Ministry

miloradkakmar miloradkakmar 00:13 02.08.2011

Mmmmmmmm.....

Al' vam miriše blog, i ukusan je.
Да дефинишемо одмах на почетку. Прави рибљи паприкаш се једе од уласка Дунава у Србију па до (можда) Новог Сада.

Zar , mi ovamo u unutrašnjosti jedemo nepravi paprikaš!?
libkonz libkonz 00:17 02.08.2011

Re: Mmmmmmmm.....

Zar , mi ovamo u unutrašnjosti jedemo nepravi paprikaš!?

vi ste majstori za pasulj. Paprikaš je ipak naša teritorija.
razmisljam razmisljam 01:20 02.08.2011

Re: Mmmmmmmm.....

miloradkakmar
Al' vam miriše blog, i ukusan je.


Пази кад ми је Милорад узео и наслов коментара и комплетан текст, док сам постигла да сврнем ( Ишчитала још ономад, ал' реко', навратићу доцније на диване. ).
И шта сад ја да радим?

Морам признати да рибу не марим, ал кад је паприкаш здраво млого љут, омакне ми се мало оне чорбице између рибљих комада и лепа теста приде.
alselone alselone 07:17 02.08.2011

Re: Mmmmmmmm.....

libkonz

vi ste majstori za pasulj. Paprikaš je ipak naša teritorija.


Tako je, i jos mnogo toga. Zato je najbolje da redovno gostujemo i gostimo se jedni kod drugih.
alselone alselone 07:19 02.08.2011

Re: Mmmmmmmm.....

razmisljam

Морам признати да рибу не марим, ал кад је паприкаш здраво млого љут, омакне ми се мало оне чорбице између рибљих комада и лепа теста приде.


Paprikas se, po meni, ne kuva zbog ribe nego zbog corbice.

miloradkakmar miloradkakmar 09:13 02.08.2011

Re: Mmmmmmmm.....

alselone
razmisljam

Морам признати да рибу не марим, ал кад је паприкаш здраво млого љут, омакне ми се мало оне чорбице између рибљих комада и лепа теста приде.


Paprikas se, po meni, ne kuva zbog ribe nego zbog corbice.


I da bi se moglo piti vino/špriceri.
Riba je sasvim sporedna.
miloradkakmar miloradkakmar 09:15 02.08.2011

Re: Mmmmmmmm.....

razmisljam
miloradkakmar
Al' vam miriše blog, i ukusan je.


Пази кад ми је Милорад узео и наслов коментара и комплетан текст, док сам постигла да сврнем ( Ишчитала још ономад, ал' реко', навратићу доцније на диване. ).
И шта сад ја да радим?

Nisam hteo, izvini.
Ajmo, ponovo.
fantomatsicna fantomatsicna 13:30 02.08.2011

Re: Mmmmmmmm.....

libkonz
Zar , mi ovamo u unutrašnjosti jedemo nepravi paprikaš!?vi ste majstori za pasulj. Paprikaš je ipak naša teritorija.

Eh kad bi se amo tako 'delili' gde bi nam kraj bio
blogovatelj blogovatelj 21:38 02.08.2011

Re: Mmmmmmmm.....

Paprikas se, po meni, ne kuva zbog ribe nego zbog corbice.


I pogotovo kada ga ostane sledeci dan, pa ono sa dna.
Za to sam spreman da ubijem.
janeznam janeznam 07:00 02.08.2011

Kazance

Ja obozavam da kuvam. Tu moju ljubav deeeebelo koriste svi do kojih mi je stalo pa cim grane sunce bez na vikendicu. Kuva se svasta . Pileci papikas,vojnicki pasulj, riblja corba... Samo da je puno kazance. I da se druzimo, tu nema foliranja i prenemaganja kad mirises na zaprsku i luk.
Steta sto nema smajlija sa varjacom!
alselone alselone 07:20 02.08.2011

Re: Kazance

janeznam
Ja obozavam da kuvam. Tu moju ljubav deeeebelo koriste svi do kojih mi je stalo pa cim grane sunce bez na vikendicu. Kuva se svasta . Pileci papikas,vojnicki pasulj, riblja corba... Samo da je puno kazance. I da se druzimo, tu nema foliranja i prenemaganja kad mirises na zaprsku i luk.
Steta sto nema smajlija sa varjacom!




Iz kotlica ili kazanceta je sve dobro, kao i sa rostilja ili tanjirace. Preciznije, sve sto se pravi u prirodi ima poseban smek.
mlekac mlekac 07:46 02.08.2011

Re: Kazance

alselone
janeznam
Ja obozavam da kuvam. Tu moju ljubav deeeebelo koriste svi do kojih mi je stalo pa cim grane sunce bez na vikendicu. Kuva se svasta . Pileci papikas,vojnicki pasulj, riblja corba... Samo da je puno kazance. I da se druzimo, tu nema foliranja i prenemaganja kad mirises na zaprsku i luk.
Steta sto nema smajlija sa varjacom!




Iz kotlica ili kazanceta je sve dobro, kao i sa rostilja ili tanjirace. Preciznije, sve sto se pravi u prirodi ima poseban smek.


Jedna od stvari koju sam AbAzavala u Bw bila je sto su imali kotlice i kotlove ko sa crtaca:


Zmu je stalno merkao onaj najveci, i psovao propise o visku prtljaga u avionu - bas mu bio merak da dovuce jedan ovamo...
alselone alselone 07:47 02.08.2011

Re: Kazance

Pa jeste doneli bar onaj mali?
janeznam janeznam 07:49 02.08.2011

Re: Kazance

Gde se nalazi ovaj zlatni rudnik smajlija?
U prirodi brze i ogladnis valjda zato sto si opusteniji i ne moras puno da vodis racuna o kulturi jedenja, mozes da srces, mljackas, mrvis do mile volje, prosipas, prevrces po tanjiru, uzimas iz tudjeg tanjira, jedes luk i beli i crni onako kulerski jer svi smrde na isti.
Jedino sto ne volim je razanj. E to mi je onako bas bez veze!
alselone alselone 07:52 02.08.2011

Re: Kazance

janeznam
Gde se nalazi ovaj zlatni rudnik smajlija?
U prirodi brze i ogladnis valjda zato sto si opusteniji i ne moras puno da vodis racuna o kulturi jedenja, mozes da srces, mljackas, mrvis do mile volje, prosipas, prevrces po tanjiru, uzimas iz tudjeg tanjira, jedes luk i beli i crni onako kulerski jer svi smrde na isti.
Jedino sto ne volim je razanj. E to mi je onako bas bez veze!


Samo Gugl pretragu slike ukucas sta ti treba. Ja sam probao sa "cooking smiley" i vec medju prvim rezultatima je bio ovaj. Onda njega preko linka ubacis kao sliku i to je to.

Za klopu u prirodi, potpisujem od reci do reci (osim raznja).
janeznam janeznam 07:55 02.08.2011

Re: Kazance

Zadnji put se kuvalo na Kelebiji pocetkom jula. Mislim da je kotlic bio velicine onog najveceg, kuvao se pileci paprikas i negde je trebalo smestiti i krckati 60 bataka i 60 karabataka, pa jos krompir i ostali dodaci.
myredneckself myredneckself 09:23 02.08.2011

Re: Kazance

janeznam
Steta sto nema smajlija sa varjacom!

Ima sa oklagijom, paprikaši bez domaćih rezanaca mnogo su nesrećni
Tu takođe važe redovi komparacije, tipa nike-knie, maslačak-orhideja, bog-šeširdžija itd.

Treba samo natempirati mešenje rezanaca, očas posla je to
Staviti da se bare, 10 minuta pre nego što će paprikaš biti gotov. Eh, onda i domaćica može da degustira rakijicu
Mogu da se seku i "na kraće", ja sam mesila ove za neko drugo jelo










alselone alselone 09:25 02.08.2011

Re: Kazance

myredneckself



tyson tyson 14:37 02.08.2011

Re: Kazance

jedes luk i beli i crni onako kulerski jer svi smrde na isti.

Čekaj bre, kako to misliš - smrde?!?



janeznam janeznam 14:59 02.08.2011

Re: Kazance

Smrde da bi oterali djavole, vampire i ostale sotone!!! Valja? Ako nije dobro kazi, smisljam novo opravdanje!
razmisljam razmisljam 15:41 02.08.2011

Re: Kazance

tyson

Čekaj bre, kako to misliš - smrde?!?

janeznam

Smrde da bi oterali djavole, vampire i ostale sotone!!! Valja? Ako nije dobro kazi, smisljam novo opravdanje!


Колоко ја капирам, не треба ти никакво оправдање, ни ново, ни ово које си већ приложила. Како ја разумем tysonа, нагласак је на томе да не смрде.
Хоћу рећи, миришу.
Надам се да сам у праву и да ми tyson неће замерити што сам узела слободу да га ,,преводим''.

janeznam janeznam 15:49 02.08.2011

Re: Kazance


Колоко ја капирам, не треба ти никакво оправдање, ни ново, ни ово које си већ приложила. Како ја разумем tysonа, нагласак је на томе да не смрде.


Da , u pravu si .



























blogovatelj blogovatelj 21:42 02.08.2011

Re: Kazance

Tu takođe važe redovi komparacije, tipa nike-knie, maslačak-orhideja, bog-šeširdžija itd.


Apsolutno se slazem.
Takodje bih dodao da i jedan rendani krompir daje gustinu pa se paprikas bolje "lepi" za rezance. Slicnu foru imaju i Italijani kad preve pastu, samo koliko znam, stavljaju kukuruzno brasno. Ali je tu poenta ista, tj skrob i lepljivost.
tyson tyson 15:26 05.08.2011

Re: Kazance

razmisljam
Колоко ја капирам, не треба ти никакво оправдање, ни ново, ни ово које си већ приложила. Како ја разумем tysonа, нагласак је на томе да не смрде.Хоћу рећи, миришу.Надам се да сам у праву и да ми tyson неће замерити што сам узела слободу да га ,,преводим''.

Apsolutno; pravopis srpskog jezika uči nas da je jedino ispravno reći "mirišu na luk"

Kako hrana može da smrdi?! Mislim, prava hrana, a ne neke škotske ovčije iznutrice i nejestive morske ptice.


zilikaka zilikaka 17:40 05.08.2011

Re: Kazance

Apsolutno; pravopis srpskog jezika uči nas da je jedino ispravno reći "mirišu na luk"

Kako hrana može da smrdi?! Mislim, prava hrana, a ne neke škotske ovčije iznutrice i nejestive morske ptice.

Tebe ko da je moj muž školovao
krkar krkar 07:52 02.08.2011

Sve sve ali ... popara


Svaka čast na tim paprikašima... ali ima nas koji ne jedemo rečnu ribu. Nekoliko puta sam pojeo somovinu koja nije bila nejestiva, mogu da pojedem smuđa Orly kad moram, kod tašte na slavi malo mrljam po pijanom šaranu... ali prava riba je iz mora.

A prava jela od prave ribe su:

Lešada,

Popara,

Gregada,

Brodet.

Evo jedan odličan tekst o tome šta je šta i kako se sprema:. Inače, ima na internetu svakakvih gluposti od ljudi koji ne razlikuju gregadu od lešade i poparu od brodeta a nijedno od toga od bojabiša.


Gregada, popara i brodet – različite metode kuhanja i različiti okusi
Kad je u pitanju kuhanje ribe, svak je svoj majstor. Koliko kuhara, toliko varijanti. Na kraju krajeva, ako je slasno, nije ni važno kako se zove.

Ipak, u zemlji sa relativno ograničenom gastro ponudom, šteta je izmiješati sve recepte i od samosvojnih tradicionalnih jela napraviti jedan hodge-podge iliti paštroć.

U mom okruženju gregada, popara i brodet jasno su se međusobno razlikovali. Površna anketa na internetu potvrdila je osnovne metodološke razlike unatoč mnoštvu varijanti.

Kada se radi o lešadi, dilema nema. Svježu ribu stavite u teču s malo vode, par česna luka (češnjaka), listom lovora, par zrna papra, malo soli, svežnjićem peršuna i kap ulja. Proključajte ili kuhajte na tihoj vatri ovisno o vrsti ribe i vremenu koje imate na raspolaganju.

Sve ostale varijante spadaju u jedno od tri jela iz naslova. Postoji doduše jedno pravilo. Ako ste ribu upravo ulovili ili je pomogli disčetati iz mreže, lešajte je za marendu. Ribu od noćas skuhajte na gregadu ili poparu za ručak ili večeru. Ribu koja je prenoćila u frižideru skuhajte sutra na brodet. A ako je riba provela u frižideru više noći, najbolje je da je odnesete u obližnji restoran i zamolite da vam je pripreme kako najbolje znaju i umiju. Oni su u tome majstori.

A sad ozbiljno. Gregada je vjerojatno najstariji način pripremanja ribe u Dalmaciji koji vuče korijene još od grčkih kolonista. Krumpir, obavezni sastojak, lokalna je modifikacija jer je u Europu uvezen znatno nakon što su grčki kolonisti potpuno asimilirani s autohtonim stanovništvom. U svakom slučaju, u gregadi nema rajčica. U teču s malo ulja slažu se kolutići kapule, na njih ploške krumpira i riba. Začina umjereno i po svom nahođenju. Doda se vina i vode toliko da pokrije ribu i kuha uz povremeno protresanje. Najpoznatija je hvarska gregada .

Popara, za razliku, ima i rajčice u svom sastavu, ali ne one velike i mesnate, nego male okrugle s tankom kožicom. Pored kapule može se dodati poriluka i luka. Sastojci se opet slažu po slojevima. Redosljed varira od kraja do kraja, ali je po mom ukusu najuputnije početi s kapulom i povrćem, prekriti s ploškama krumpira i na to posložiti ribu. Poneko će kapulu i luk malo prodinstati, ali to je više-manje nepotrebno.

Brodet pak obavezno uključuje dinstanje kapule a neki će malo prodinstati i ribu prije nego dodaju ostale tekućine. S obzirom da se u brodet dodaje dosta rajčice, uputnije je dinstanu kapulu i rajčice prokuhati na tihoj vatri i zaliti vinom koje treba da ispari prije nego se dodaju komadi ribe. U brodet se ne stavlja krumpir. Ako se šug ne prokuha prije dodavanja ribe, da bi riba izdržala duže kuhanje a da se ne raspadne, doda se u juhu žlica kvasine. Začina, kao i obično, po osobnom izboru.

Gregada se tradicionalno kuha od sitnije ribe ali ako ste ulovili malo krupniju ribu izrežite je na komade. Riba za poparu ne mora se komadati ujavascript:;koliko nije veća od posude za kuhanje.

I druge okolnosti utječu na izbor metode kuhanja. Kada je ribe manje a družina veća, brodet će odlično poslužiti preliven preko pure (polente, palente, pulente) i nahraniti više usta. Juha od brodeta može se načiniti i obilnije da se prelije kuhana pasta. Sretnici mogu pastu skuhati direktno u brodetu od jastoga.

Ova sitničava rasprava postaće smislenijom u slijedećim nastavcima kada budu predstavljeni specifični recepti sa različitim izborom ribe.

I na kraju, treba spomenuti i bojabiš koji je najbliži srodnik bouillabbaisse-a. A da bi to kušali, moraćete ići u Korčulanske škoje.
alselone alselone 07:57 02.08.2011

Re: Sve sve ali ... popara

Na popari, ali onoj bacvanskoj su moji baba i deda preziveli Drugi svetski rat. To jelo nije ni malo glamurozno kao morski ekvivalent. Da li je to Jelica pricala pricu kako njeni nemaju ime za hladnu poparu... bas lepa prica.

Orlija ne volim, zato sto ga obicno spremaju tako da u ukupnom ukusu preovladjuje testo za pohovanje a ne riba.

Nemoj zezati da ne volis ni, na primer, pecenu stuku, ili pastmku, ili mozda dimljenoh sarana? Ni smudj nije los kad se lepo ispece...
janeznam janeznam 08:02 02.08.2011

Re: Sve sve ali ... popara

Moram priznati da se ne razumem puno u specijalitete od morske ribe. U stvari, ne znam nista o tome. Pojedem sta mi se da ali da kuvam - nemam pojma. Na to cu se ozbiljno baciti kad kupim kucicu kraj mora i zivim 24 sata sa morem! Znaci za jedno 10 - tak godina.
mlekac mlekac 08:04 02.08.2011

Re: Sve sve ali ... popara

krkar

Svaka čast na tim paprikašima... ali ima nas koji ne jedemo rečnu ribu. Nekoliko puta sam pojeo somovinu koja nije bila nejestiva, mogu da pojedem smuđa Orly kad moram, kod tašte na slavi malo mrljam po pijanom šaranu... ali prava riba je iz mora.

A prava jela od prave ribe su:

Lešada,

Popara,

Gregada,

Brodet.

Evo jedan odličan tekst o tome šta je šta i kako se sprema:. Inače, ima na internetu svakakvih gluposti od ljudi koji ne razlikuju gregadu od lešade i poparu od brodeta a nijedno od toga od bojabiša.


Gregada, popara i brodet – različite metode kuhanja i različiti okusi
Kad je u pitanju kuhanje ribe, svak je svoj majstor. Koliko kuhara, toliko varijanti. Na kraju krajeva, ako je slasno, nije ni važno kako se zove.

Ipak, u zemlji sa relativno ograničenom gastro ponudom, šteta je izmiješati sve recepte i od samosvojnih tradicionalnih jela napraviti jedan hodge-podge iliti paštroć.

U mom okruženju gregada, popara i brodet jasno su se međusobno razlikovali. Površna anketa na internetu potvrdila je osnovne metodološke razlike unatoč mnoštvu varijanti.

Kada se radi o lešadi, dilema nema. Svježu ribu stavite u teču s malo vode, par česna luka (češnjaka), listom lovora, par zrna papra, malo soli, svežnjićem peršuna i kap ulja. Proključajte ili kuhajte na tihoj vatri ovisno o vrsti ribe i vremenu koje imate na raspolaganju.

Sve ostale varijante spadaju u jedno od tri jela iz naslova. Postoji doduše jedno pravilo. Ako ste ribu upravo ulovili ili je pomogli disčetati iz mreže, lešajte je za marendu. Ribu od noćas skuhajte na gregadu ili poparu za ručak ili večeru. Ribu koja je prenoćila u frižideru skuhajte sutra na brodet. A ako je riba provela u frižideru više noći, najbolje je da je odnesete u obližnji restoran i zamolite da vam je pripreme kako najbolje znaju i umiju. Oni su u tome majstori.

A sad ozbiljno. Gregada je vjerojatno najstariji način pripremanja ribe u Dalmaciji koji vuče korijene još od grčkih kolonista. Krumpir, obavezni sastojak, lokalna je modifikacija jer je u Europu uvezen znatno nakon što su grčki kolonisti potpuno asimilirani s autohtonim stanovništvom. U svakom slučaju, u gregadi nema rajčica. U teču s malo ulja slažu se kolutići kapule, na njih ploške krumpira i riba. Začina umjereno i po svom nahođenju. Doda se vina i vode toliko da pokrije ribu i kuha uz povremeno protresanje. Najpoznatija je hvarska gregada .

Popara, za razliku, ima i rajčice u svom sastavu, ali ne one velike i mesnate, nego male okrugle s tankom kožicom. Pored kapule može se dodati poriluka i luka. Sastojci se opet slažu po slojevima. Redosljed varira od kraja do kraja, ali je po mom ukusu najuputnije početi s kapulom i povrćem, prekriti s ploškama krumpira i na to posložiti ribu. Poneko će kapulu i luk malo prodinstati, ali to je više-manje nepotrebno.

Brodet pak obavezno uključuje dinstanje kapule a neki će malo prodinstati i ribu prije nego dodaju ostale tekućine. S obzirom da se u brodet dodaje dosta rajčice, uputnije je dinstanu kapulu i rajčice prokuhati na tihoj vatri i zaliti vinom koje treba da ispari prije nego se dodaju komadi ribe. U brodet se ne stavlja krumpir. Ako se šug ne prokuha prije dodavanja ribe, da bi riba izdržala duže kuhanje a da se ne raspadne, doda se u juhu žlica kvasine. Začina, kao i obično, po osobnom izboru.

Gregada se tradicionalno kuha od sitnije ribe ali ako ste ulovili malo krupniju ribu izrežite je na komade. Riba za poparu ne mora se komadati ujavascript:;koliko nije veća od posude za kuhanje.

I druge okolnosti utječu na izbor metode kuhanja. Kada je ribe manje a družina veća, brodet će odlično poslužiti preliven preko pure (polente, palente, pulente) i nahraniti više usta. Juha od brodeta može se načiniti i obilnije da se prelije kuhana pasta. Sretnici mogu pastu skuhati direktno u brodetu od jastoga.

Ova sitničava rasprava postaće smislenijom u slijedećim nastavcima kada budu predstavljeni specifični recepti sa različitim izborom ribe.

I na kraju, treba spomenuti i bojabiš koji je najbliži srodnik bouillabbaisse-a. A da bi to kušali, moraćete ići u Korčulanske škoje.


Majstore, za nevicne prevodima, daj slike - treba ljudi da znaju razliku izmedju kapule i luka!
krkar krkar 09:10 02.08.2011

Re: Sve sve ali ... popara

Nemoj zezati da ne volis ni, na primer, pecenu stuku, ili pastmku, ili mozda dimljenoh sarana? Ni smudj nije los kad se lepo ispece...


Pastrmka mi je skroz bezukusna, dimljenog krapa vrlo jedem na Skadarskom jezeru (kod Toška u Virpazaru uglavnom). Ali ovo ostalo - slabo. Jednostavno prema morskoj ribi ni prineti
alselone alselone 09:16 02.08.2011

Re: Sve sve ali ... popara

krkar

Pastrmka mi je skroz bezukusna, dimljenog krapa vrlo jedem na Skadarskom jezeru (kod Toška u Virpazaru uglavnom). Ali ovo ostalo - slabo. Jednostavno prema morskoj ribi ni prineti


Jbmliga, ja uvek pre izaberem svezu recnu nego zamrznutu morsku (ovde kod nas). U apsolutnoj meri lepsa je morska, ali ovde svakako nije akcenat na mesu ribe nego na corbi i na uzivanju tokom pripreme i po jelu. Evo ti preporuka (ako vec nisi bio), rekao si da dolazis cesto u NS, ispod mosta kod Beske imas dva restorana, svrati na onaj dalji, zove se Sidro. Prave lepe stvari od recne. Na primer - za predjelo riblja pasteteta, pa paprikas i potom pecena keciga.
krkar krkar 09:25 02.08.2011

Re: Sve sve ali ... popara

ispod mosta kod Beske imas dva restorana, svrati na onaj dalji, zove se Sidro. Prave lepe stvari od recne. Na primer - za predjelo riblja pasteteta, pa paprikas i potom pecena keciga.


Ma imam ja prijatelje pecaroše, alase i kuvare vrhunske - i ništa. Probali, probali pa im dosadilo. Pokusam malo čorbice uz puno umakanja hleba i to mi je maksimum.

Špricer već druga stvar.
alselone alselone 09:27 02.08.2011

Re: Sve sve ali ... popara

krkar
Pokusam malo čorbice uz puno umakanja hleba i to mi je maksimum.


Za ovo se banuje!
myredneckself myredneckself 09:28 02.08.2011

Re: Sve sve ali ... popara

krkar
Lešada,

korkira nigra, imaš ti šmeka

Edit:
Veruj da i ovoj mojoj oradi ništa ne fali.
Samo ne mogu da odolim, kad je gotova da je još malo zalijem maslinovim uljem



arthur_dent arthur_dent 11:18 02.08.2011

Re: Sve sve ali ... popara

Bravo Krkar,
svaka čast vama na paprikašu i rečnoj ribi, ali sve mi je to bledo u poređenju sa morskom.

Doduše ponekad ima i izuezetaka,
smuđ na tanjirači mi je bio zanimljiv...

fantomatsicna fantomatsicna 13:26 02.08.2011

Re: Sve sve ali ... popara

Jednostavno prema morskoj ribi ni prineti

Maj men.
A da li vi znate da je vlasnik jedne od najvecih fabrika za preradu(dabome morske ribe) ovde,Gosn' Boskovic koji je inace prodavao papriku u Pirotu ,a more nikad nije ni video dok nije dosao na NZ.
A kad vec ogovaram da vam kazem da mu se jedina cerka uda za dodjosa sirotog Crnogorca ,koji se zainati da ce njenom ocu dokazati da je i on sposoban i vredan(ej!) i postane i cuveni restorandzija i vlasnik najbolje opremljenih prodavnica ribe.E sad da li je on ikada video more ne znam, niti je bitno a price su istinite ..provereno
docsumann docsumann 20:46 02.08.2011

Re: Sve sve ali ... popara

Majstore, za nevicne prevodima, daj slike - treba ljudi da znaju razliku izmedju kapule i luka!


može spot

blogovatelj blogovatelj 21:45 02.08.2011

Re: Sve sve ali ... popara

ili pastmku


Onaj ko ne voli ohridsku pastrmku nije normalan.
Ko nije probao, neka proba obavezno.
blogovatelj blogovatelj 21:47 02.08.2011

Re: Sve sve ali ... popara

Pokusam malo čorbice uz puno umakanja hleba i to mi je maksimum.


Tu je osnovna greska koju sam i ja u startu pravio.
Nikao hleb. Samo testo dolazi u obzir i sve se onda menja.
blogovatelj blogovatelj 21:54 02.08.2011

Re: Sve sve ali ... popara

svaka čast vama na paprikašu i rečnoj ribi, ali sve mi je to bledo u poređenju sa morskom.


Ljudi sta vam je?
I ja sam isto pricao dok nisam poceo da zalazim u Sombor.
Verujte mi da ste propustili cudo ako to ne probate.
A ako necete, sami ste krivi.
Ja sam surovi kontinentalac kome je dimljena vesalica bila vrhunac gastronomije svpjevremeno, ali sam doziveo prosvetljenje i prepodobio se.
U Kanadi sam poceo da kuvam i svi kazu da sam megamajstor, pa da vam odam jedan moj gastronomski specijalitet.
Pravim paprikas od morskih plodova na istu foru kao sto se u Somboru pravi riblji i svi padaju u nesvest od odusevljenja.
A na kom sam kulinarskom nivou, dovoljno je da vam kazem da razmenjujem recepte sa Sibencaninom koji je drzao restorane u Sibeniku, Njujorku i Torontu. Jeste bolji od mene, ali to nadoknadjujem time sto mu dusu vadim za hrvatsku i srpsku kosarku.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 07:53 02.08.2011

Sinovci moji...

... zaboravili ste dodati sedam-osam tamburaša. Ne valja fiš-paprikaš bez tamburica, pa makar ga vas dvojica spremali u četiri ruke.

alselone alselone 07:59 02.08.2011

Re: Sinovci moji...

Vojislav Stojković
... zaboravili ste dodati sedam-osam tamburaša. Ne valja fiš-paprikaš bez tamburica, pa makar ga vas dvojica spremali u četiri ruke.



Napravili smo gresku u startu! Hvala na ispravci.
Uzmi tanjir i sedaj.

janeznam janeznam 08:10 02.08.2011

Re: Sinovci moji...

Uuuu jeste. Na muziku se skroz zaboravilo. E sad kako da napisem a da me neko dusebriznicki ne poklopi: pre dosta godina u Beceju je bila jedna carda kraj Tise u kojoj su svirali Cigani , sa begesom i ostalim tamburama i tamburicama. Moj tata ih je uvek zvao kod naseg stola da mi sviraju, onako, na uvce. Te carde vise nema a ni muzike.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:13 02.08.2011

Re: Sinovci moji...

Čardi je sve manje, ali Čardaš se, bogufala, još drži:



... a i Cigani, evo naprimer ovaj Nigel.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana