Budućnost| Društvo| Na današnji dan| Nauka| Život

Dogođeno i nedogođeno - HIROŠIMA

loader RSS / 06.08.2011. u 09:40

Možda je, tada, moralo, hiroshimabombamanja.jpg

kako neki kažu.

Ali, danas, ne mora !

 

 

Američke trupe su u Drugom svetskom ratu,    6.avgusta 1945. bacile prvu atomsku bombu na japanski grad Hirošimu.

15-tak kvadratnih kilometara grada pretvoreno je u pustoš. Računa se da je 117.000 ljudi poginulo, a da je od naknadnih posledica atomske bombe stradalo 217.000 ljudi.  

 

scaled.php?server=638&filename=hiroshimabomba.jpg&res=medium 

 

hiroshimadevastationman.jpg 

 

 scaled.php?server=824&filename=hirosimasat.jpg&res=medium

 

hiro5.gif 

 

Na grad Nagasaki je tri dana kasnije bačena plutonijumska bomba. Poginulo je oko 80.000 ljudi. Šest dana kasnije, 15. avgusta, Japan se predao i time je Drugi svetski rat okončan.

O žrtvama se priča tek kad se veliki organizovani užas okonča. Da žrtava ne bi bilo ubuduće, svako može da pruži neki svoj, lični doprinos. 

 



Komentari (70)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 09:51 06.08.2011

MK za KM

Možda je, tada, moralo,
kako neki kažu

"Nigdar ni tak bilo da ni nekak bilo, pak ni vezda ne bu da nam nekak ne bu. Kajti: kak bi bilo da ne bi nekak bilo, kaj je bilo, a je ne, kaj neje nikak bilo. Tak i vezda bude da nekak ne bude, kakti biti bude bilo da bi biti bilo."


Dr M Dr M 09:58 06.08.2011

Re: MK za KM

Nigdar ni tak bilo da ni nekak bilo


Ako opet bude bilo, nikeg ne bu bilo.
docsumann docsumann 10:00 06.08.2011

Re: MK za KM

Možda je, tada, moralo,


nije moralo, naravno

samo je tako odlučeno.

moglo se pokušati sa bacanjem bombe na neko pusto ostrvo, kao vidom upozorenja.
ok, vrlo je moguće da i bi se japanski vojni vrh, zadrt, kakav je bio, opirao kapitulaciji i nakon toga, ali vrijedilo je pokušati.

inače, Hirošima je namjerno odabrana kao cilj, jer do tada u ratu nije bombardovana, tako da se stepen uništenja mogao "fino" razlučiti.

e da, i još jednom - Lori Lipton (carica)

loader loader 10:01 06.08.2011

Re: MK za KM

Ako opet bude bilo, nikeg ne bu bilo


daleko bilo

našoj deci bi trebalo ipak ostaviti ovaj svetić,
i da nekako bude ceo
predatortz predatortz 11:33 09.08.2011

Re: MK za KM

Možda je, tada, moralo,
kako neki kažu



Moralo se testirati. Kao i svaki proizvod.

Ta teorija da se bomba morala baciti da bi se Japan prisilio na predaju je otrcana.
Ili, ako je istinita, pretstavlja najkukavičkiji čin u istoriji ratovanja.
Ako ne možeš da pobediš armiju, pobij im žene i decu!
Žao mi je što Japan nije imao čim da im odgovori.
loader loader 22:05 10.08.2011

Re: MK za KM

Žao mi je što Japan nije imao čim da im odgovori.




To igranje tenisa atomskim bombama bi možda potpuno uništilo i teniski teren, i tribine, i parking kraj stadiona, i okolne parkove, i ... Uh ! Mislim da nije dobra varijanta.
predatortz predatortz 09:05 11.08.2011

Re: MK za KM

loader
Žao mi je što Japan nije imao čim da im odgovori.




To igranje tenisa atomskim bombama bi možda potpuno uništilo i teniski teren, i tribine, i parking kraj stadiona, i okolne parkove, i ... Uh ! Mislim da nije dobra varijanta.



Ili bi svet odustao od razvoja te vrste naoružanja na samom početku da su Ameri na svojoj koži osetili da batina ima dva kraja. Mislim da najviši stepen svesti o pogubnosti nuklearnog naoružanja imaju Japanci, najniži Amerikanci. Glupi đaci shvataju samo ono što je očigledno.
loader loader 18:18 11.08.2011

Re: MK za KM

Nemačka i Japan su sve uložile u rat. Kad je već toliko bilo krenulo po zlu, i ako je sve išlo ka nekoj svojoj skoro logičnoj kulminaciji uništavanja, valjda je najmanje loša varijanta što se razarajuće oružje našlo u rukama Amerikanaca.
Ne smem ni da pomislim šta bi se izdešavalo da je bomba bila u rukama nacista.

predatortz predatortz 19:33 11.08.2011

Re: MK za KM

Ne smem ni da pomislim šta bi se izdešavalo da je bomba bila u rukama nacista.


Dogodilo bi se isto. Bili bi sprženi nevini ljudi. Na to pokušavam da ukažem. Možda sam romantičar, ali po meni cevka može da bude uperena samo u drugog vojnika.
Svejedno je kojom se ideologijom pokriva stoka koja ubija žene i decu.

PS

Samo za Krkara:
Da, mislim da je i Srebrenica grozan zločin.
Ne, ne podržavam ideju da cilj opravdava sredstvo.
Samo se zalažem za pravo naroda na samoopredelenje. Rat je nekad jedini način da se to pravo ostvari.
loader loader 01:36 12.08.2011

Re: MK za KM

Dogodilo bi se isto. Bili bi sprženi nevini ljudi. Na to pokušavam da ukažem.

Slažem se. To nije sporno. Nego.. pitanje je koliko bi žrtava bilo u navedenom slučaju. Svakako više. Verovatno mnogo više.
Dr M Dr M 09:55 06.08.2011

Mora, noćna...


Ne samo da ne mora.

Ne sme!

Svakom ko ima uticaj na tudje živote trebalo bi redovno puštati snimke onog užasa.
zoja444 zoja444 09:59 06.08.2011

Re: Mora, noćna...

Dr M
Ne samo da ne mora.Ne sme!Svakom ko ima uticaj na tudje živote trebalo bi redovno puštati snimke onog užasa.


te koji imaju uticaja na tudje zivote, zanima samo uticaj. uzas ih i ne zanima.
Dr M Dr M 10:00 06.08.2011

Re: Mora, noćna...

zoja444
Dr M
Ne samo da ne mora.Ne sme!Svakom ko ima uticaj na tudje živote trebalo bi redovno puštati snimke onog užasa.


te koji imaju uticaja na tudje zivote, zanima samo uticaj. uzas ih i ne zanima.


Nažalost..
loader loader 10:03 06.08.2011

Re: Mora, noćna...

Svaki čovek ima uticaj
Bojana Maljević Bojana Maljević 10:46 06.08.2011

Re: Mora, noćna...

loader
Svaki čovek ima uticaj

To je koncept Bracinih 'Slučajnih prolaznika' :))
Pozz tebi i preporuka
loader loader 11:25 06.08.2011

Re: Mora, noćna...

Zahvaljujem na Pozz-u :))
i uzvraćam ovim antinuklearnim programom :))
razmisljam razmisljam 00:23 07.08.2011

Re: Mora, noćna...

zoja444
Dr M
Ne samo da ne mora.Ne sme!Svakom ko ima uticaj na tudje živote trebalo bi redovno puštati snimke onog užasa.


te koji imaju uticaja na tudje zivote, zanima samo uticaj. uzas ih i ne zanima.


Сурово, али, на жалост, истинито. Поседовање моћи у сопственим рукама је ђавоља работа и обично носи са собом потпуни недостатак ма какве емпатије.
На несрећу, историја човечанства је таква да се да закључити како нико никад ни из каквог бесмисленог ужаса није извукао никакву поуку.
И то тако траје, а ми се надамо другачијем и бољем...
Да ли се самозаваравамо?
loader loader 01:08 07.08.2011

Re: Mora, noćna...

Поседовање моћи у сопственим рукама је ђавоља работа

Ako bi se gledalo sasvim principijelno, moglo bi se kazati: I to bilo koje moći.

како нико никад ни из каквог бесмисленог ужаса није извукао никакву поуку.

Pa... - svet ipak tokom svih ovih stoleća postaje, postepeno, bolji i humaniji.
Iako se čini da se prečesto ratuje i da ljudi pate.
а ми се надамо другачијем и бољем...
Да ли се самозаваравамо?

Ne. Jer se bez nade ne može. Ona uvek ide napred i prva odškrine vrata
razmisljam razmisljam 15:13 07.08.2011

Re: Mora, noćna...

loader
Поседовање моћи у сопственим рукама је ђавоља работа

Ako bi se gledalo sasvim principijelno, moglo bi se kazati: I to bilo koje moći.


Управо тако. И најмања трунка моћи разорно делује на човека у већини случајева. Малобројни су оно који умеју да одоле том искушењу.

како нико никад ни из каквог бесмисленог ужаса није извукао никакву поуку.

Pa... - svet ipak tokom svih ovih stoleća postaje, postepeno, bolji i humaniji.
Iako se čini da se prečesto ratuje i da ljudi pate.


Можда сам превише песимистички настројена, али, не могу се сложити са Вама.
Да, човечанство је технолошки напредовало, живи се на сасвим другачији начин. Али да ли је хуманији?
Гладни и даље гладују, сиромашни сиротују, богати се бахате, моћни прете...
Не видим ја ту много бољитка, на жалост.
Само је и добро и зло много видљивије захваљујући савременим сретствима комуникације.

loader loader 16:25 07.08.2011

Re: Mora, noćna...

Можда сам превише песимистички настројена, али, не могу се сложити са Вама.
Да, човечанство је технолошки напредовало, живи се на сасвим другачији начин. Али да ли је хуманији?
Гладни и даље гладују, сиромашни сиротују, богати се бахате, моћни прете...
Не видим ја ту много бољитка, на жалост.
Само је и добро и зло много видљивије захваљујући савременим сретствима комуникације.

Draga moja Razmišljam, nas dvoje se ne slažemo - ali na jedan sasvim miran način. Znate šta se dešava? Time šaljemo snažnu poruku svetu da se više ostavi nasilja, atomskih bombi.. :))
razmisljam razmisljam 18:59 07.08.2011

Re: Mora, noćna...

loader

Draga moja Razmišljam, nas dvoje se ne slažemo - ali na jedan sasvim miran način. Znate šta se dešava? Time šaljemo snažnu poruku svetu da se više ostavi nasilja, atomskih bombi.. :))


А свет за то хаје колико и за пишљив боб, да извините на изразу - презаузет својим саможивим тежњама ка моћи и престижу и свим осталим мешетарењима измишљеним у сврху некаквог ( Чијег? ) лажног стремљења ка ,,општем'' добру.
loader loader 09:18 08.08.2011

Re: Mora, noćna...


А свет за то хаје колико и за ...


Zato ovde i pričamo, da bismo ga podstakli da haje, makar malo više.

talicni talicni 16:52 09.08.2011

Re: Mora, noćna...

Dr M

Ne samo da ne mora.

Ne sme!

Svakom ko ima uticaj na tudje živote trebalo bi redovno puštati snimke onog užasa.


Japanci su tokom osvajackog pohoda na Aziju pobili milione Kineza, Filipinaca, Vijetnamaca... Milione su odveli kao robovsku radnu snagu za japansku industriju.
Prema nekim procjenama od 30000-100000+ zena je primorano na prostituciju u bordelima za japanske vojnike. A jedino sto se pamti je atomska bomba.

You reap what you sow.
loader loader 19:28 09.08.2011

Re: Mora, noćna...

Japanci su tokom osvajackog pohoda na Aziju pobili milione ...


Ove kritike upotrebe atomske bombe se uglavnom formiraju onako, kabinetski, ili populistički. Uz već naučenu frazu da su Amerikanci zlo, pa je ova tema sa bombom prilika da se iskritikuju kao neljudi. Poenta bloga nije u tome. Poenta bloga je apel da se upotreba visokorazornih mehanizama nekako predupredi. Pomenuo sam već u par komentara da je bomba proizvod čovečanstva, a ne proizvod par naučnika ili samo jedne-dve nacije. Ona je izraz one destruktivne strane prirode. Naravno, ako se u priču uvedu i podaci o žrtvama japanskih vojnih operacija...


jedi-knight jedi-knight 10:07 06.08.2011

Pouke

I sad mi treba da pričamo o poukama, o posledicama, da konstatujemo kakvo je zlo nanelo čovečanstvu sama činjenica da postoji atomska bomba, a ne da postoje oni koji su je bacili itd.

Oni koji je imaju ( bombu ), znaju kakva je njena realna, ali i politička moć. Oni koji je nemaju, svesni su toga takođe.
Oni koji je nemaju,pričaju o posledicama ( po živote, okolinu, zdravlje... ). Oni koji je imaju, neće je se odreći bez obzira na posledice.
Oni koji je nemaju, sigurno je žele po svaku cenu ( svi, bez razlike ). Oni koji je imaju, smatraju je neprocenjivom.

Daj Bože samo da ne padne u ruke nekom ludaku.
loader loader 10:14 06.08.2011

Re: Pouke

I sad mi treba da pričamo o poukama, o posledicama, da konstatujemo kakvo je zlo nanelo čovečanstvu sama činjenica da postoji atomska bomba, a ne da postoje oni koji su je bacili itd.

Naravno, o svemu valja pričati, a ne samo o ovom, ili onom aspektu.

Najkraće rečeno, ta bomba je izum čovečanstva.

Daj Bože samo da ne padne u ruke nekom ludaku.

Srećom, to je izgleda isključeno.
Ali ne znači da je masovni ljudski interesi koji se suprotstavljaju i prelivaju "sa kontinenta na kontinent", i sudaraju kao tekstonske ploče, možda ipak neće upotrebiti, "racionalno".

Valjda neće.
docsumann docsumann 10:16 06.08.2011

Re: Pouke

Daj Bože samo da ne padne u ruke nekom ludaku


The optimist thinks this is the best of all possible worlds. The pessimist fears it is true.

J. Robert Oppenheimer

loader loader 01:30 07.08.2011

Re: Pouke

docsumann
Daj Bože samo da ne padne u ruke nekom ludaku


The optimist thinks this is the best of all possible worlds. The pessimist fears it is true.

J. Robert Oppenheimer



nsarski nsarski 17:23 08.08.2011

Re: Pouke

Daj Bože samo da ne padne u ruke nekom ludaku.

A ovi koji je sada imaju (bombicu) nisu ludaci, vec miroljubiv svet koji konflikte ne razresava ratom vec pregovorima i dobrom voljom?
apacherosepeacock apacherosepeacock 19:02 08.08.2011

Re: Pouke

nsarski
Daj Bože samo da ne padne u ruke nekom ludaku.

A, ovi koji je sada imaju (bombicu) nisu ludaci, vec miroljubiv svet koji konflikte ne razresava ratom vec pregovorima i dobrom voljom?


A bas tako..
Prvo mi pada na pamet Andric i recenica o niscima duhom koji vode svet a zatim posledicno i Bil Klinton koji je, kad bejase na funkciji, redovno gubio koferce sa kljucevima (ili gde ih je vec imao da cuva).
buckoalisac buckoalisac 09:28 10.08.2011

Re: Pouke

jedi-knight
Daj Bože samo da ne padne u ruke nekom ludaku.


Nek mu padne u ruke (ili dvorište), samo da nam nije blizu.
loader loader 22:00 10.08.2011

Re: Pouke

Blizu...? Ih, bre, gosn Buckoalisac.
A ruža vetrova i te fore? A zagađena riba koja će u konzervama dospeti i do nas? Itd...

Za kim zvono zvoni.
Sećate se?
fantomatsicna fantomatsicna 10:29 06.08.2011

Zabranjeno

ovde..atomska energija,atomsko oruzje brodovi podmornice sa bilo cim atomskim cak i americke. Dokle? E to ne znam
loader loader 15:14 06.08.2011

Re: Zabranjeno

E to ne znam

E to ne znam ni ja
Mada, nije isključeno da će se ovde pojaviti neki komentar u kome će to biti makar malo doznanjeno :)

bocvena bocvena 15:53 06.08.2011

Pošto sam u Vonegat fazi,

preporučujem knjigu Čovek bez zemlje - veći deo je upravo analiza i kritika savremene civilizacije (posebno američko izigravanje svetskih policajaca) i proizvodnje i upotrebe oružja za masovno uništenje.
loader loader 16:23 06.08.2011

Re: Pošto sam u Vonegat fazi,

... posebno američko izigravanje svetskih policajaca

Baš i ne izigravaju - oni to jesu

Skoro svi ljudi na zemaljskoj kugli žele moć. Sticaj istorijskih okolnosti je hteo da se momentalno najveća moć stekne u rukama Amerikanaca. Pre njih je takođe bilo naroda kojima je sticaj okolnosti bio dodelio ono što i svi ostali narodi žele - da vladaju i šire se. I nakon Amerikanaca će se moć sabrati, samo u nekoj drugoj zemlji ili savezu. To je pitanje opšte sklonosti ove rase (i ne samo ove, naravno). Kad Srbima pomenete Dušana Silnog oni neće kazati kako je bio balkanski policajac i nasilnik, već će se njime ponositi i svoju prirodnu težnju za silom prikriveno projektovati kroz njegov lik. Atomsku bombu je rodilo čovečanstvo, a ne par naučnika ili samo jedan narod (koji su tu opštu sklonost ka posedovanju moći najneposrednije opredmetili).

maksa83 maksa83 18:06 06.08.2011

Re: Pošto sam u Vonegat fazi,

preporučujem knjigu Čovek bez zemlje - veći deo je upravo analiza i kritika savremene civilizacije (posebno američko izigravanje svetskih policajaca) i proizvodnje i upotrebe oružja za masovno uništenje.

Ceo Vonegat (a pročitao priti mač sve od njega, nisam čekao da mi se ovde prevodi) je po meni analiza i kritika savremene civilizacije. Onako setno-zabavna.
bocvena bocvena 19:42 06.08.2011

Re: Pošto sam u Vonegat fazi,

Onako setno-zabavna.

Taki smo ti mi ljudi...setno-zabavni:)
A onda ubijamo jedni druge najnovijim tehnološkim dostignućem...izvorno smišljenim da bude korisno i na polzu čovečanstvu.

U poslednjih 7 dana pročitala jednog Vonegata i jednog Begbedea (dobar djak, šta ćeš:) Vonegat je car, Begbede je Bret Iston Elis vonabi...samo je simpatičniji jer je Evropljanin, pa ima više smisla za humor
maksa83 maksa83 20:00 06.08.2011

Re: Pošto sam u Vonegat fazi,

U poslednjih 7 dana pročitala jednog Vonegata i jednog Begbedea (dobar djak, šta ćeš:) Vonegat je car, Begbede je Bret Iston Elis vonabi...samo je simpatičniji jer je Evropljanin, pa ima više smisla za humor

Vonegat je car na milion načina, i kad piše o stvarima bez iskoraka u SF (Mother Night) a i kad odlepi pa npr. umanji sve Kineze na veličinu bakterije (Slapstick). Poslednju stranu Galapagosa pročitam par puta godišnje, kad god naletim na knjigu bilo u knjižari bilo na sopstvenoj ili tuđoj polici.

A Begbede vs Bret Iston Elis - dva naličja istog lica - bogata deca koja bi da nerviraju establišment, mada bih rekao da ovaj drugi sebe shvata mnogo ozbiljnije.
loader loader 01:14 07.08.2011

Re: Pošto sam u Vonegat fazi,

A onda ubijamo jedni druge najnovijim tehnološkim dostignućem...izvorno smišljenim da bude korisno i na polzu čovečanstvu.

Da, sve što je inovacija, istovremeno se posmatra i kao potencijalna inovacija u naoružanju. Točak je služio za lakši prevoz teške robe ili ljudi, ali je završio i na bornim kolima, odnosno na tenkovima, topovima... - pomažući da se u ratu bude efikasniji predator.
maksa83 maksa83 09:44 07.08.2011

Re: Pošto sam u Vonegat fazi,

Da, sve što je inovacija, istovremeno se posmatra i kao potencijalna inovacija u naoružanju.

Zapravo je obrnuto - sve bitne (kad kažem bitne mislim na kompjuter ; ) tehnološke inovacije koje trenutno koristimo su nusprodukt vojne industrjie.
docsumann docsumann 10:25 07.08.2011

Re: Pošto sam u Vonegat fazi,

Zapravo je obrnuto - sve bitne (kad kažem bitne mislim na kompjuter ; ) tehnološke inovacije koje trenutno koristimo su nusprodukt vojne industrjie.


i ne samo kompjuterske, tehnologija materijala takođe

u civilnoj industriji se obično rabi ono što je vojska koristila prije 10 i više godina.
bocvena bocvena 11:07 07.08.2011

Re: Pošto sam u Vonegat fazi,

Pa kad će već jednom univerzalni vojnici da postanu kućne pomoćnice?
Kad će to zlatno doba?
loader loader 12:49 07.08.2011

Re: Pošto sam u Vonegat fazi,

docsumann
Zapravo je obrnuto - sve bitne (kad kažem bitne mislim na kompjuter ; ) tehnološke inovacije koje trenutno koristimo su nusprodukt vojne industrjie.


i ne samo kompjuterske, tehnologija materijala takođe

u civilnoj industriji se obično rabi ono što je vojska koristila prije 10 i više godina.

Kako god. To samo pokazuje koliko je velika motivacija i u kom smeru je uperena.

Najbolje bi bilo da se oružje ne proizvodi uopšte, ali to više spada u ono kako mali Perica zamišlja svet.
loader loader 13:38 07.08.2011

Re: Pošto sam u Vonegat fazi,

bocvena
Pa kad će već jednom univerzalni vojnici da postanu kućne pomoćnice?
Kad će to zlatno doba?

Eh...
Zlatno doba je bilo, izgleda, 60-tih i 70-tih godina.
Pitanje je da li će ga opet biti. Mada sam ja sklon da u to verujem, makar zbog činjenice da u skoro svemu postoje ciklusi zla i dobra koji se smenjuju.
maksa83 maksa83 13:57 07.08.2011

Re: Pošto sam u Vonegat fazi,

Pa kad će već jednom univerzalni vojnici da postanu kućne pomoćnice?
Kad će to zlatno doba?

Pa počelo je, samo vaš je problem gospodžo što zamišljate Dolfa Lundgrena a dobili ste umesto toga spljeskanog R2D2.

Roomba je proizvod spin-off firme koja je military kontraktor i pravi robote za USA Army pa tako stečena znanja prodaje i kroz pametni usisivač-robotića koji ti se mota po podu i skuplja prašinu.
bocvena bocvena 14:20 07.08.2011

Re: Pošto sam u Vonegat fazi,

kroz pametni usisivač-robotića

Meni je, da prostiš, to malo. Moje su potrebe u domaćinstvu veće.
docsumann docsumann 16:07 07.08.2011

Re: Pošto sam u Vonegat fazi,

loader
Kako god. To samo pokazuje koliko je velika motivacija i u kom smeru je uperena.

Najbolje bi bilo da se oružje ne proizvodi uopšte, ali to više spada u ono kako mali Perica zamišlja svet.


pa recimo da generalno naše društvo koristi loše pogonsko gorivo - profit

a to je opet usko skopčano sa vojnom supremacijom, tako da se nemamo što čudit

svijet je ovaj tiran tiraninu
a kamoli duši blagorodnoj


zovite me Perica
loader loader 16:31 07.08.2011

Re: Pošto sam u Vonegat fazi,

bocvena
kroz pametni usisivač-robotića

Meni je, da prostiš, to malo. Moje su potrebe u domaćinstvu veće.

Ima i ono - usisivač-robotići koji su fabričkom greškom štancovani kao blizanci i posle svuda idu zajedno ... Dakle, bi li takva dva robo-usisivačića završila posao u domaćinstvu? ..
loader loader 16:36 07.08.2011

Re: Pošto sam u Vonegat fazi,

pa recimo da generalno naše društvo koristi loše pogonsko gorivo - profit
a to je opet usko skopčano sa vojnom supremacijom, tako da se nemamo što čudit

Se slažem. Profit, moć, oružje.. - nerazdvojno je hemijsko jedinjenje. Ogromna većina ljudi, svuda, želi malo više, pa više..., i zarad održanja ili unapređenja svog hedonizma spremna je "odbraniti" se od drugoga, gazeći ga. Steknu li se uslovi za veću spremaciju, ona će se gotovo uvek i desiti!

zovite me Perica

Pozdrav imenjače

edit: osećam da će sad da nam se "oimeni" i koleginica Razmišljam

bocvena bocvena 17:00 07.08.2011

Re: Pošto sam u Vonegat fazi,

bi li takva dva robo-usisivačića završila posao u domaćinstvu


Mislim da meni treba onaj Radovićev Plavi zec što zna šiti, piti i francuski govoriti. Je l' ga proizvodi vojska?
razmisljam razmisljam 18:55 07.08.2011

Re: Pošto sam u Vonegat fazi,

loader


edit: osećam da će sad da nam se "oimeni" i koleginica Razmišljam


Е, нећу, баш.
loader loader 22:02 07.08.2011

Re: Pošto sam u Vonegat fazi,

bocvena

Mislim da meni treba onaj Radovićev Plavi zec što zna šiti, piti i francuski govoriti.



razmisljam

Е, нећу, баш.



Na putu smo da ukinemo opaku atomsku energiju
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:42 06.08.2011

The War Game (1965)

Samo da preporučim ovaj kratki dokumentarac o "šta bi bilo kad bi bilo". Bio zabranjen u Britaniji (1965), kao too disturbing.
Bojan Budimac Bojan Budimac 21:45 06.08.2011

Atomic Cover-Up

too disturbing


loader loader 01:17 07.08.2011

Re: The War Game (1965)

srdjan.pajic
Samo da preporučim ovaj kratki dokumentarac o "šta bi bilo kad bi bilo". Bio zabranjen u Britaniji (1965), kao too disturbing.

Zahvaljujem, Srđane. Vredan izbor, ilustrativan izbor.

loader loader 01:24 07.08.2011

Re: Atomic Cover-Up

Bojan Budimac
too disturbing



Ovo sa opekotinama na celim leđima je najstrašnije.
Ali, treba gledati. Što se više gleda, nešto su manje šanse za ponavljanjem tog užasavajućeg ognja.
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:28 07.08.2011

Re: The War Game (1965)

loader
srdjan.pajic
Samo da preporučim ovaj kratki dokumentarac o "šta bi bilo kad bi bilo". Bio zabranjen u Britaniji (1965), kao too disturbing.

Zahvaljujem, Srđane. Vredan izbor, ilustrativan izbor.




Još jedan zastrašujući film na tu temu, iako crtać: When the Wind Blows. Mislim da sam link za njega pokupio upravo na jednom ovakvom blogu.

Ajd kad već kačim linkove:

Radio Bikini

Trinity and Beyond
Ivana Knežević Ivana Knežević 16:07 07.08.2011

Pakleno voce

Atomske bombe nisu trebale da budu iznenadjenje. Sve je u istoriji tog rata, i celokupnoj istoriji pre toga, vodilo ka tome. Ista formula primenjena nebrojeno puta, sa eskalacijama u destrukciji zahvaljujuci tehnologiji.

Ni ideologije ne zaostaju. Ideologije su lazi, tehnologija je realnost. Los par - laz & realnost. Sve ukazuje da je bolje upariti laz & laz, ili realnost & realnost. Ovako narandze i jabuke daju pakleno voce.
loader loader 16:38 07.08.2011

Re: Pakleno voce

Ivana Knežević
Atomske bombe nisu trebale da budu iznenadjenje. Sve je u istoriji tog rata, i celokupnoj istoriji pre toga, vodilo ka tome. Ista formula primenjena nebrojeno puta, sa eskalacijama u destrukciji zahvaljujuci tehnologiji.

Ni ideologije ne zaostaju. Ideologije su lazi, tehnologija je realnost. Los par - laz & realnost. Sve ukazuje da je bolje upariti laz & laz, ili realnost & realnost. Ovako narandze i jabuke daju pakleno voce.




Ivana,
vas nema... ćutite, ćutite,
ali kad ga kažete, onda ste ga rekli !
Ivana Knežević Ivana Knežević 17:14 07.08.2011

Re: Pakleno voce

To je ipak samo prica, drago loader-u, cak i tako kratkog dometa nije orudje promene.
Ali drago mi je da se razumemo
loader loader 22:06 07.08.2011

Re: Pakleno voce

To je ipak samo prica,


Priče su jače od stvarnosti.
Stvarnost prolazi,
priče ostaju ...

nemanja.glisic nemanja.glisic 23:01 07.08.2011

Da li smo naučili lekciju?

Desilo se, ne ponovilo se. Nadam se, da će ta energija biti korišćena isključivo u pametne svrhe.Naravno, uz jednu ogromnu kontrolu, i obazrivost, da se kojim slučajem ne bi desile opet nuklearne katastrofe, koje su donele nemerljivu štetu. Moraju se vele sile urazumiti!
loader loader 23:54 07.08.2011

Re: Da li smo naučili lekciju?

Potpuno sam saglasan s tim.
Jedino što su interesi, kod sviju, često ispred razuma.
doctor.blog doctor.blog 15:12 09.08.2011

Pouka

Na spomeniku žrtvama atomske bombe, u Parku mira u Hirošimi, piše: "Neka počivaju u miru. Nećemo ponoviti grešku." Te dve jednostavne rečenice izrazile su svu dubinu japanske kontroverze. Žal za žrtvama, neslaganje sa strahovitim činom nasilja, ali i svest o sopstvenoj odgovornosti i jasno distanciranje od politike koja je Japan dovela do katastrofe.
loader loader 19:32 09.08.2011

Re: Pouka

doctor.blog
Na spomeniku žrtvama atomske bombe, u Parku mira u Hirošimi, piše: "Neka počivaju u miru. Nećemo ponoviti grešku." Te dve jednostavne rečenice izrazile su svu dubinu japanske kontroverze. Žal za žrtvama, neslaganje sa strahovitim činom nasilja, ali i svest o sopstvenoj odgovornosti i jasno distanciranje od politike koja je Japan dovela do katastrofe.


Upravo tako. Ako oni ne gledaju jednostrano i navijački, zašto to onda čini većina ovdašnjeg sveta..? Zato što ljudi uglavnom ne govore protiv bombe, nego protiv Amerikanaca. Potpuno promašeno i vanprincipijelno.
talicni talicni 16:45 09.08.2011

Hm

Japanu je krajem jula postavljen ultimatum da se preda, no oni su to odbili i ako je svakome bilo jasno da je rat odavno izgubljen. Bombe su bacene, toliki ljudi izginuli a Japan se predao poslije petnaestak dana. Odgovorni za odbijanje ultimatuma su ostali zivi i zdravi.

loader loader 19:43 09.08.2011

Re: Hm

Bilo bi za sve bolje da se Japan predao na "konvencionalan način". Već znamo kako je funkcionisalo njihovo društvo u tom razdoblju i do koje mere su bili fanatični. Na kraju, stvar je otišla daleko. Predaleko. Slika pečurke je jeziva.

Ipak, najgora je ona pečurka koja raste u mentalitetu ljudi, ogromne većine ljudi, koji makar potajno žele moć, ovakvu ili onakvu. Svet koji deluje na tom principu, gde milijarde pojedinaca forsiraju princip moći, s vremena na vreme naprosto mora da izbaci negde tu neizmernu akumulaciju, pa dolazi do ratova..!
talicni talicni 00:51 10.08.2011

Re: Hm

Japaska strategija je bila da se nastavi otpor s nadom da ce saveznici pristati na pregovore oko uslova kapitulacije. Vjerovatno nisu ni znali kakvu strasnu novu bombu je Amerika razvila. Ta pogresna procjena je kostala mnogo nevinih zivota.
loader loader 00:54 10.08.2011

Re: Hm

Tadašnje iskustvo - može da posluži kao iskustvo. Ako se to želi.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana