Planeta

Losers time

Milutin Milošević RSS / 11.08.2011. u 10:03

Nemiri u Engleskoj: jedan pogled

bp4.jpg

Photo: Lewis Whyld/PA/AP

Grupa Kvin ima u svojoj čuvenoj pesmi "Mi smo šampioni" jednu rečenicu koja obično promakne kad se ova pesma peva u čast velikih uspeha sportista: "No time for losers"

Poslednji događaji u velikim gradovima Velike Britanije navode me na pitanje da li su gubitnici konačno rešili da uzmu stvar u svoje ruke i sami sebi obezbede "njihovo vreme"?

Da, danas je više nego ikada važno pobediti, a ne samo učestvovati. Vremena nastanka modernog olimpijskog pokreta ("važno je učestvovati"), vremena viteštva, čojstva i junaštva odavno su prošla. Danas je zaista jedino važno biti bolji od konkurencije, biti na vrhu, naći put do njega bez obzira na žrtve (uglavnom drugih) i metode koji se koriste. Ako nisi izuzetan, onda nisi u grupi pobednika. Samim tim, spadaš u gubitnike, a za njih nema mesta, kao što kaže pesma.

 

Pre šest i četiri godine bio sam na velikim skautskim akcijama u Eseksu, nedaleko od Londona. U intenzivnim kontaktima sa domaćinima, shvatio sam da u govoru koriste samo atribute koji postavljaju izuzetno visoke standarde. Sve je izuzetno, neponovljivo, fenomenalno… Smetalo mi je to. U našem jeziku i kulturi "dobro" je oznaka za sasvim kvalitetno odrađen posao. Za "vrlo dobro" i "odlično" treba se baš izuzetno potruditi.

Ubrzo smo počeli da zapisujemo te reči, te da se šalimo da ako želiš nešto da kažeš na engleskom moraš barem dva takva atributa da upotrebiš u svakoj rečenici. A ima ih koliko vam volja:

exceptional, remarkable, wonderful, superb, splendid, magnificent, enchanting, gorgeous, amazing, best time ever, once in a lifetime, excellent, first-class, first-rate, outstanding, superior, premium, top, choicest, prime, exquisite, extraordinary, distinctive, world-class, striking, impressive, lavish, supreme, unique, superfine, incomparable, priceless, rare, peerless, invaluable, excelling, matchless, sterling, foremost, exemplary, praiseworthy, commendable, masterful, paramount, above par, pompous, sensational, marvelous, divine, heavenly, sublime, smashing, out of this world, a jump ahead, imperial, high-minded, in a class by itself, dynamite, radiant, fantabulous, shining, lustrous, brilliant, glittering, majestic, grandiose, resplendent, palatial, standout, towering, sumptuous...

Meni je posebno pao u uši način na koji govore vrlo često korišćeno "fentestik", širom otvorenih usta, prilično amerikanizovano.

Pričao sam sa prijateljima i izneo im svoja zapažanja, naglasivši da i taj način govora doprinosi ogromnom pritisku na mlade, surovoj utakmici da se bude samo najbolji. Smetalo mi je i kad krenem da fotografišem kako se klinci trude da budu što čudniji - ne bi li time zaslužili da budu zapaženi, na fotografiji koja će obići svet. Čak je i skautska organizacija morala da bude duboko u ovoj surovoj igri - inače bi bila potpuno marginalizovana.

bp9.jpg

Ovo stvara izuzetan pritisak na ljude, posebno na generacije mladih danas, na generaciju Y kako zovu one rodjene između 1977. i 1994. godine. Po podacima koje je izneo Britanski premijer Kameron, u nasilju su učestvovala i deca uzrasta 11 godina (naredna - generacija Z)!

Koliko uopšte ima "pobednika"? Moja gruba procena je da ne može biti više od 5% veoma uspešnih ljudi. Jednostavno, nemoguće je da svi budu najbolji. To automatski znači da je 95% "gubitnika", onih koji nisu na vrhu, koji se moraju zadovoljiti mrvicama života. To je prevelik broj. To projektuje jak osećaj bespomoćnosti i tera mlade ljude u apatiju i beznađe. Na subotnje opijanje do besvesti, odmore u Malagi i okolini sa pijankama i orgijama, nasilje koje je do skora bilo prisutno na stadionima ali se od pre neki dan prenelo i na ulice.

 

Lori Peni, novinarka iz Londona, na svom blogu preksinoć je napisala tekst koji tera na razmišljanje. Preporučujem da ga svakako pročitate. Meni je par delova posebno privuklo pažnju.

Besni mladi ljudi koji nemaju šta da rade i mnogo toga da izgube okreću se protiv svojih zajednica. Ne mogu ih zaustaviti, i oni to znaju. Noćas, u jednom od najvećih gradova na svetu društvo se raspada.

***

Ljudi se bune jer su proveli živote tako što su im govorili da ništa ne vrede, a shvatili su da zajedno mogu da urade bilo šta - bukvalno bilo šta. Ljudi kojima nije ukazano nikakvo poštovanje bune se jer smatraju da ni oni sami ne moraju da pokažu bilo kakvo poštovanje prema drugima.

***

Posle decenija ignorisanja, marginalizovanja i uznemiravanja od strane policije, posle meseci u kojima se nije mogla ni nazreti neka nada u boluu budućnost, oni su konačno u vestima. Govoreći za BBC, jedan mladić iz Totenhema na pitanje da li su oni uopšte nešto postigli odgovorio je: "Da. Vi ne biste sa mnom pričali da nije bilo nemira, zar ne? Pre dva meseca preko 2000 nas šetalo je do Skotland Jarda, svi crnci, u mirnom i dostojanstvenom protestu. I znate šta: o tome nije bilo ni reči u novinama. Posle malo nemira prošle noći, vidite koliko smo pažnje izazvali"

 

Ne mogu reći da sam očekivao ove nemire, a pogotovo da im se radujem, ma koliko mi smetaju arogancija, ignorancija i imperijalizam koji su i dalje jaka komponenta britanske kulture.

No, kako jedan od komentara na gorepomenuti blog reče:

Cele noći, pitanje reportera BBC-a i Skaj-a bilo je "Zašto se ovo desilo?" Pitanje koje treba postaviti je "Kako se ovo nije već desilo ranije?"

bp2.jpg

 

PS 1: Je li i vama juče najveći dana tviter bio "preopterećen"?

Kad ga Đenka opravi, pratite zbivanja na #londonriot ili #riotcleanup

 

PS 2: Tekst sam nameravao da napišem najpre na engleskom, ali sam ipak krenuo sa verzijom na srpskom. Kad stignem da prevedem, postaviću taj tekst kao uvodni.



Komentari (167)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mlekac mlekac 10:16 11.08.2011

Zadade nam domaci

i to bas gazdinski!

Pristup vaspitanju - koliko je to uticalo?

Meni je najvise smetala jedna sitna napomena tako cesta u engleskom "Good boy! (girl0", kadgod dete nesto uradi kako treba.

Mislim, sta? Dete od pet godina koje, recimo, ne ume dobro da veze pertle je...????

Cesto nismo ni svesni skrivenih poruka koje jezik nosi.





Milutin Milošević Milutin Milošević 10:19 11.08.2011

Re: Zadade nam domaci

sesili sesili 10:23 11.08.2011

Re: Zadade nam domaci

Ovde su (mislim u Engleskoj) mnogi domaći zadaci propušteni. Užasavam se svega što vidim. Dodatno gorak ukus mi je ostavio snimak kako pljačkaju POVREDJENOG momka! Strašno!
mlekac mlekac 10:44 11.08.2011

Re: Zadade nam domaci

Milutin Milošević
Kad smo kod vaspitanja:

An Open Letter to David Cameron's Parents


Ovo pod hitno da se stavi u citanke!

There is hope for this country. But we must stop looking upwards for it. The politicians are the ones leading the charge into the gutter.
Milutin Milošević Milutin Milošević 10:50 11.08.2011

Re: Zadade nam domaci

Da li ovo važi samo za Veliku Britaniju?
mlekac mlekac 10:53 11.08.2011

Re: Zadade nam domaci

Milutin Milošević
Da li ovo važi samo za Veliku Britaniju?


Taman posla!

U citanke sirom sveta!
blogovatelj blogovatelj 13:45 11.08.2011

Re: Zadade nam domaci

Zadade nam domaci
i to bas gazdinski!


Da potpisem i ja.
Preporuka kliknuta, a kad mi proradi Fejsbuk, bice postavljeno i tamo.
blogovatelj blogovatelj 13:57 11.08.2011

Re: Zadade nam domaci

Meni je najvise smetala jedna sitna napomena tako cesta u engleskom "Good boy! (girl0", kadgod dete nesto uradi kako treba.


Moja deca treniraju fudbal u dva tima u kojima su treneri Kanadjanin i Srbin.
Kada kod Srbina dete vezba udarac levom npr, pa zajebe i odradi lose, onda mu trener kaze da to ne valja i da to popravi i objasni mu sta da radi.
Kada tri godine starije dete odradi isto to, dakle po logici stvari losije od prethodnog deteta koje je mladje, njemu trener Kanadjanin kaze "nice try"
Sasvim je normalno da kada neki fudbalski tim izgubi 7:0 trener kaze deci "good job" a meni tu nije jasno kakav bi rezultat trebalo da bude da bi im rekao da su ocajno igrali. A oni u stvari samo cuvaju svoj novac i misle da kada je posao bedno odradjen, ako kazu da je odradjen divno, da to nesto menja u celoj stvari.
Zato ih Nemci i Japanci razvaljuju u ekonomiji, a uskoro ce i jos neki. Oni se ne suocavaju sa problemom, vec slatkorecivoscu pokusavaju da skrenu temu sa problema
Takodje, po firmama me izludjuje to sto ljudi nece da priznaju ako nesto ne znaju, jer sam celog zivota ucen da nije sramota ne znati nego ne nauciti. Kada bih svojim sefovima postavio pitanja na koja ne znaju odgovor, uvek su mi odgovarali "that's interesting (good) question" i okretali se i odlazili ne dajuci mi nikakav odgovor. Kasnije se desavalo da procitaju ili se raspitaju pa dodju i odgovore mi, ali se desavalo i da mi uopste ne daju odgovor.
kick68 kick68 14:25 11.08.2011

Re: Zadade nam domaci

Oni se ne suocavaju sa problemom, vec slatkorecivoscu pokusavaju da skrenu temu sa problema

Navodno, ne zele da uruse samopouzdanje ucenika. To je dovelo do toga da se profesori univerziteta sve vise i vise zale da svake godine dobijaju nekvalitetne studente, citiram: "samopouzdane idiote", koje je skolski sistem fabrikovao. To se polako menja, pa se preporucuje da se studentu obelodani "dijagnoza". Jer (dosetise se, najzad!) mora se imati jasna slika o nivou znanja da bi se napredovalo.
po firmama me izludjuje to sto ljudi nece da priznaju ako nesto ne znaju,

Postapalicu "ne znam", koju sam koristila ranije, izbacila sam iz upotrebe, jer sam upadala u neugodne situacije. Nikad ne priznaj da nesto ne znas, ne prihvataj odgovornost, ne priznaj da si pogresio, okrivi nekog drugog za tvoje propuste:))))
awesome, perfect, a gde god si bio moras da kazes it was a blast! kako sve to smara, ljudi moji!
janeznam janeznam 15:28 11.08.2011

Re: Zadade nam domaci


Moja deca treniraju fudbal u dva tima u kojima su treneri Kanadjanin i Srbin

Fini su ti treneri. Moj sin kada je trenirao fudbal u FK PALIC, trener mu je opsovao sve po redu ( znaci sistematski ), tako da mu je ovaj ( sin ) istom metodikom nastave , vratio istom merom i demonstrativno napustio teren i dosao kuci.
Filip2412 Filip2412 15:34 11.08.2011

Re: Zadade nam domaci

Kada tri godine starije dete odradi isto to, dakle po logici stvari losije od prethodnog deteta koje je mladje, njemu trener Kanadjanin kaze "nice try"
Eh, pa namazani su oni brate, to njihovo "nice try" najcesce nije nista drugo nego fino podyebavanje. Nemoj da bukvalno tumacimo anglo izraze. Oni kad te psuju rade to na finjaka samo mi imigranti cesto ne kapiramo. Jednostavno, malo drugacija kultura, ljudi se psuju i podyeavaju na malo drugaciji nacin.
Domazet Domazet 18:17 11.08.2011

Vaspitanje...

Milutin Milošević
Kad smo kod vaspitanja:

An Open Letter to David Cameron's Parents


Ovako neshto mi u prvi mah povrati veru u ljudski rod. A onda me strefi pomisao Ma koliko je ljudi ovo prochitalo...
the the 22:24 11.08.2011

Re: Zadade nam domaci

još jedno viđenje, od mog omiljenog komentatora

Bili Piton Bili Piton 22:26 11.08.2011

Re: Zadade nam domaci

the
još jedno viđenje, od mog omiljenog komentatora




Mrzi me da gledam ali sudeći po titlu: cena gasa za domaćinstva od polovine avgusta (znači za koji dan) poskupljuje 18 posto, cena struje 16. Na cene koje su već abnormalne.
the the 22:29 11.08.2011

Re: Zadade nam domaci

da, obradio je komplet uzroka pa i to kao deo celine.
nije bitan deo priče...
drmomir drmomir 07:32 12.08.2011

Re: Zadade nam domaci

exceptional, remarkable, wonderful, superb, splendid, magnificent, enchanting, gorgeous, amazing, best time ever, once in a lifetime, excellent, first-class, first-rate, outstanding, superior, premium, top, choicest, prime, exquisite, extraordinary, distinctive, world-class, striking, impressive, lavish, supreme, unique, superfine, incomparable, priceless, rare, peerless, invaluable, excelling, matchless, sterling, foremost, exemplary, praiseworthy, commendable, masterful, paramount, above par, pompous, sensational, marvelous, divine, heavenly, sublime, smashing, out of this world, a jump ahead, imperial, high-minded, in a class by itself, dynamite, radiant, fantabulous, shining, lustrous, brilliant, glittering, majestic, grandiose, resplendent, palatial, standout, towering, sumptuous...


Cesto nismo ni svesni skrivenih poruka koje jezik nosi


Samo ime već dosta govori. Velika Britanija. Zar nije mogla komotno da bude samo Britanija? Ne sećam se da još neka država ima atribut u nazivu (dobro, ima nekih Gornjih i Donjih, ali ovaj baš daje na značaju).
grebostrek.lurker grebostrek.lurker 08:27 12.08.2011

Re: Zadade nam domaci

drmomir

Samo ime već dosta govori. Velika Britanija. Zar nije mogla komotno da bude samo Britanija?


Ima vec Bretanja u Francuskoj

drmomir drmomir 09:57 12.08.2011

Re: Zadade nam domaci

Ima vec Bretanja u Francuskoj


E pa dobro, onda ništa. <_<

zaboravio si americki awesome

mislim da je uk druga krajnost u odnosu na srbiju gde su najcesce teme razgovora negativne pojave : bolest, nezadovoljstvo, problemi...

nije problem u tome sto je u uk (kao i svugde) malo onih na koje su epiteti u superlativu primenljivi, vec sto se izbegava svaki pomen onog sto to nije:

- u skoli (osim malog broja tradicionalnih) je nedozvoljeno da bilo ko "under-perform" u bilo kom trenutku i bilo kojoj oblasti, sto je neprirodno
- zaista uspesne nije dozvoljeno preterano isticati kao izuzetne, jer to frustrira one koji to nisu
- najveci formalni izraz nezadovoljstva je "i am not very happy about..."
- uvek kad te neko pita kako si, ocekuje se odgovor bar "I am OK/fine", sto je u sustini znak da ti nije dobro

...

iako se ovdasnje (englesko) drustvo tradicionalano ponosi svojom izdrzljivoscu i hrabrim suocavanjem sa nedacama, pocevsi od klime pa nadalje, ono je takodje poznato i po tradicionalno surovim disciplinskim merama. to je na odredjen nacin davalo ravnotezu drustvu. ova ravnoteza je narusena dolaskom levice na vlast, koja je, po ugledu na "velikog brata" (usa), insistirala na negacji postojanja svega sto nije pozitivno.

tako je negacija nezadovoljstva dovela do zelje da ono pokaze da postoji na nacin koji ce svima biti ocigledan - rusenjem, paljenjem, kradjom, nasiljem.



kao u fredijevoj pesmi

blogovatelj blogovatelj 14:12 13.08.2011

Re: zaboravio si americki awesome

"i am not very happy about..."


I u Kanadi je ovo iizraz najcrnjeg nezadovoljstva.
Jedina stvar o kojoj otvoreno smes da kazes da je odvratna je vreme.
What a miserable weather...
Milutin Milošević Milutin Milošević 17:04 13.08.2011

Re: zaboravio si americki awesome

Meni je glupo kad umesto da otvoreno kažem da se ne slažem (čemu sam učen), moram da upotrebim: I am under the impression that ... ili "I am affraid that I dissagree with you".
kick68 kick68 17:45 13.08.2011

Re: zaboravio si americki awesome

Tipicno americki je terrific. Zamalo pa terrifying.
blogovatelj blogovatelj 17:50 13.08.2011

Re: zaboravio si americki awesome

I am under the impression that ... ili "I am affraid that I dissagree with you".


I believe that there is more space for improvement...
zoja444 zoja444 10:29 11.08.2011

i oni se jos pitaju

Ljudi se bune jer su proveli živote tako što su im govorili da ništa ne vrede, a shvatili su da zajedno mogu da urade bilo šta - bukvalno bilo šta. Ljudi kojima nije ukazano nikakvo poštovanje bune se jer smatraju da ni oni sami ne moraju da pokažu bilo kakvo poštovanje prema drugima.



svemu je kriv glupavi koncept gubitnici - pobednici, koji ukalupljuje ljude.
ko to vrsi procenu ko je gubitnik a ko pobednik?
koji su to kriterijumi?
ko ima pravo uopste da pravi takve kriterijume?
zar nije to pomalo fasisticki koncept?

svaciji zivot je vazan.
"svi ste vi pobednici jer ste se rodili" - Z. Djindjic.

sve nas ceka isti kraj.
da li ce se tada racunati ko je bio "pobednik" a ko "gubitnik"?
pisace svima na nadgrobnim spomenicima?
bice vazno onome ko je umro?
dobice neku plaketu posle smrti?

to je besmislena igra i takmicenje.

dosta sa ispiranjem mozgova i potrosackim mentalitetom koji pojede sopstvenu esenciju - ljude!
9snohvatica0 9snohvatica0 11:28 11.08.2011

?

Ko uopste stoji iza ovih nemira i da li iko stoji ili je po onoj cika Martinovoj
~Neredi su jezik onih koje niko ne cuje~.
Bili smo im necivilizovani i divljaci sa Balkana....i eto ti sad...
Ne daj Boze nikome ovo.
uninamama uninamama 12:20 11.08.2011

Re: ?

Baš sam juče prokomentarisala kako mi se čini da su ulični nemiri u tim "razvijenim" zemljama suroviji nego u drugim. Sigurno je da je stvar vaspitanja, samo se bojim da i naše društvo ide tim putem... setite se kraja protesta poslednjih godina... :(
appendix appendix 18:00 11.08.2011

Re: ?

Ko uopste stoji iza ovih nemira i da li iko stoji ili je po onoj cika Martinovoj


LONDON, 10. avgust 2011, (Njuz) – Unija huligana Pekama danas je predstavila na svom sajtu novi zaštitni znak demonstracija na ulicama Londona. U pitanju je čuveno autorsko delo doktora Miće Jovanovića, vlasnika Megatrend univerziteta, bilbord sa fotografijom Londona na kome piše „Završi megatrend i pali“.
Portparol londonskih huligana Bojsi MekKraken u izjavi za Njuz nazvao je delo Miće Jovanovića „vizionarskim posterom koji savršeno oslikava duh i energiju protesta u Londonu“.
- Prosto je neverovatno kako je u jednoj zemlji na jugu Evrope jedan čovek pre skoro šest meseci imao tako jasnu viziju našeg pokreta i revolucije – napisao je MekKraken na zvaničnom sajtu organizacije, gde je Jovanovićev bilbord sada postavljen kao udarna fotografija na naslovnoj strani.
Portparol Megatrend univerziteta Nataša Bekvalac kaže da se „tek sada prepoznaje pravi smisao rečenica kojima je Jovanović prošle godine pokušavao da odbrani svoju ideju i kreativni koncept“.
- Svi su ga napadali zbog tog bilborda, dobro se sećamo – rekla je Bekvalčeva u telefonskom razgovoru – Čovek je lepo govorio da taj bilbord ima dvosmisleno značenje i mnogo dublju poruku od one plitke koju su obični ljudi interpretirali. Tek sada, kada pogledate snimke iz Londona, shvatate genijalnost Jovanovićeve ideje – završila je poznata pevačica i portparol Megatrenda, koja je dodala da nije upoznata sa podatkom da li u događajima iz Londona učestvuju i osobe koje su završile ovaj univerzitet.
Sa druge strane, šef britanske diplomatije Vilijam Hejg kaže da je ovo još jedan dokaz da su Srbi jako problematična nacija koja širom sveta inspiriše nerede i haos na sve načine.
- Pre nekoliko nedelja masovni ubica u Norveškoj izjavio je da mu je inspiracija Radovan Karadžić, a sada je srpski bilbord inspirisao nerede u Velikoj Britaniji – rekao je Hejg, koji smatra da bi narednih dana trebalo podići stepen bezbednosti u Parizu, Njujorku i Moskvi na čije paljenje takođe pozivaju bilbordi Megatrend univerziteta.
Istok Pavlović


Colin_bgd Colin_bgd 11:31 11.08.2011

1 iz spelovanja...

Nije loosers nego losers...
mlekac mlekac 12:03 11.08.2011

Re: 1 iz spelovanja...

Colin_bgd
Nije loosers nego losers...


A tebi, po sistemu ocenjivanju u Hari Poteru - T za komentar!
mrdax mrdax 12:29 11.08.2011

Re: 1 iz spelovanja...

mlekac
Colin_bgd
Nije loosers nego losers...


A tebi, po sistemu ocenjivanju u Hari Poteru - T za komentar!


De,de bez gramatike i pravopisa na blogu , svi znamo sta se htelo reci .

Soy un perdedor
I’m a loser baby, so why don’t you kill me?





EDIT: Mozda je ovde igra reci , znas kao opusteni, pusteni sa lance loose -rs
Milutin Milošević Milutin Milošević 12:39 11.08.2011

Re: 1 iz spelovanja...

Mozda je ovde igra reci , znas kao opusteni, pusteni sa lance loose -rs

To sam u stvari hteo da postignem

Idem sad da pišem domaći - 100x losers
karabasbarabas karabasbarabas 11:34 11.08.2011

Win-or- die

Slazem se da je zaista odvratan taj win-or-die pristup savremenog sveta. Pritisak je ogroman i treba ga izdrzati. Mnostvo, mahom mladjih ljudi nije u stanju da to i ostvari.
Medjutim, ova vesela omladina na engleskim ulicama nije bas prezrena i bedna proleterijatska masa.
Meni pre lice na obesne, site, poprdljive klince kojima nista niko ne moze.
Otprilike kao u akciji "Kosovo za patike". Samo sto su oni imali mnogo vise razloga da se bune nego ovi u Engleskoj.
Sta, zar hocete da mi kazete da su kod nas u boljem polozaju nego kod njih? Ne bih rekao.
Negde sam vec rekao, i moram da ponovim, ovi sto se organizuju preko fejzbuka putem blekberija od 400 funti sigurno nisu potlacena masa. Tako da ne padam na taj liberalni duguderski mit o generaciji bez buducnosti. Svakako im je mnogo svetlija nego u vecini drugih zemalja na svetu.
Prosta istina je da su se samo malo uzeleli da nekaznjeno dokazuju svoja mala ... hrabrost.
mrdax mrdax 12:14 11.08.2011

Gen Y

Srz svih problema :

"In prior generations, you get married and you start a career and you do that immediately. What young people today are seeing is that approach has led to divorces, to people unhappy with their careers ... The majority want to get married [...] they just want to do it right the first time, the same thing with their careers."[62]

Pairing with the economic situation which Generation Y is starting up in, jobs are simply taken by the Baby Boomers and Generation X. The need to keep working and the aging work-force keep members of Generation Y less employed than any other generation before them. This is not due to a lack of seizing the rites of passage, as they are more educated than most that came before them.

Several governments have instituted major youth employment schemes out of fear of social unrest due to the dramatically increased rates of youth unemployment.[78] In Europe, youth unemployment levels are very high (40% in Spain, 35% in the Baltic states, 19.1% in Britain[79] and more than 20% in many more). In 2009 leading commentators began to worry about the long term social and economic effects of the unemployment.[80] Unemployment levels in other areas of the world are also high, with the youth unemployment rate in the U.S. reaching a record level (18.5%, July 2009) since the statistic started being gathered in 1948.[61] In Canada, unemployment amongst youths aged 15 to 24 years of age in July 2009 was 15.9%, the highest it had been in 11 years.[81][u][/u]

Dodja na sve to internet, online gaming, peer to peer download, potrebu da se bude prihvacen i dobijas cudnu mesavinu zvanu Gen Y.
edi-va edi-va 12:45 11.08.2011

"Zašto se ovo desilo?"

Skoro sam čitala knjigu nemačkog dečijeg psihijatra i psihoterapeuta Mihaela Vinterhofa (Michael Winterhoff): Zašto naša deca postaju tirani - ili: ukidanje detinjstva u kojoj veoma jasno iznosi problem nemačkog društva i promašaje (sistemske ne samo roditeljske) u odgoju i vaspitanju.

Šteta je velika što ne postoji engleski prevod, ustvari ne postoji ni jedan prevod do sada. Evo komentara jedne Amerikanke koja takođe žali što ne postoji prevod:

By
M. Shafer "babiemops" (Anthem, AZ United States)
This review is from: Warum unsere Kinder Tyrannen werden: Oder: Die Abschaffung der Kindheit (Hardcover)

This is an amazing book that EVERY parent should read!!!! Why we shouldn't treat our kids like partners/friends/adults! Kids need structure and routines! Of course they need love as well, it's not one or the other.
Kids feel safe with love, routines and structure. Here is the answer to 'why we are lowering standards in schools, and why so many more kids have no respect for anything but think the world revolves around them'.
We need to stop seeing our kids as a part of us and projecting all of our needs into them, but see them as KIDS.
I wish this book would be translated into English! This is a problem that does not just effect one country such as Germany, but I see it here in the States just as much.


E sad, znam da ovaj njen kratak rezime nije dovoljan da se dovede u vezu sa postavljenim pitanjem u komentaru, niti bi moje prepričavanje moglo da se svede na dovoljno kratko i precizno da bi stajalo u jasnoj relaciji sa dešavanjima u VB, međutim, relacija itekako postoji, čovek je toliko u pravu da je apel za prevod knjige na što više jezika jedino što mi preostaje...
edi-va edi-va 13:12 11.08.2011

Evo još

par zanimljivih pregleda nemačke štampe - index.hr
Milutin Milošević Milutin Milošević 13:17 11.08.2011

Re: Evo još

"Pametni analitičari s pravom povlače paralele ustanka u Engleskoj s onima u arapskim zemljama, jer je suština ista. Britanski tinejdžeri možda jesu građani funkcionalne demokracije, najstarije na svijetu čak, ali njima izbori ne predstavljaju ništa jer to neće promijeniti njihovu osobnu situaciju. Njihova perspektiva jednaka je onoj mladih u Kairu: trebaju potpore za nezaposlenost, dva posla, državne subvencije i možda malo sitnog kriminala samo da bi ostali na površini. U nijednoj europskoj zemlji nije nejednakost tako klasno strukturirana kao u Britaniji. Danas, kao i u prošlosti, čovjekovo podrijetlo u najvećoj mogućoj mjeri određuje njegovu sudbinu. Rodi se siromašan i ostat će siromašan, a to ćeš prenijeti i na vlastitu djecu."
edi-va edi-va 13:41 11.08.2011

Re: Evo još

Meni je ovo zanimljivo:

Sve to uzevši u obzir, njemački list Der Spiegel analizirao je način na koji su ostali mediji u Njemačkoj pisali o situaciji na engleskim ulicama i pokazao kako pogledi na istu situaciju mogu biti dijametralno suprotni, pogotovo kada se u obzir uzme politička orijentacija promatrača.
Milutin Milošević Milutin Milošević 13:47 11.08.2011

Re: Evo još

Da, da, jasno se vidi razlika u stavovima. Tako je, zasigurno, i u GB i svuda
filantrop filantrop 13:55 11.08.2011

Re: Evo još

kakav crap

britanija ima besplatno skolstvo, zdravstvo, krov na glavi za najsiromasnije i hranu i jos gomilu druge pomoci za njih

mnoge arapske zemlje (narocito one siromasne, videti egipat) nemaju nista od toga, u egiptu je preko 80% zena nepismeno i fgm (hvala islamskom fundamentalizmu za to)

za razliku od britanskih tinejdzera koji kradu patike i elektroniku
arapski se bore za golu egzistenciju, koja je britanskim tinejdzerima obezbedjena od strane drzave, citaj taxpayersa, od kojih su mnogi i sami rodjeni siromasni ali su upravo besplatnim skolovanjem uspeli da anuliraju podrijetlo.
da nije tako, zar bi milioni imigranata iz ostatka sveta sanjali da se domognu UK (i us)?

kakav,kakav crap

britanija je fenomenalna zemlja, ostecena left wing politikom i politickom korektnoscu (kao i amerika)
relativizacija ne prestaje ni sad:

An 11-year-old girl has been charged with criminal damage following the disturbances in Nottingham.






lepo rece Cameron (tory)
da su delovi britasnkog drustva jednostavno sick

ostaje da se nadamo da umeti da iskoristi ove riotse kao sansu da se obracuna sa marksistima koji smatraju da svako ima pravo da ima sve.
nema niko pravo, vec mogucnost da zaradi za sve sto zeli.
u britaniji absolutno moguce, nisam siguran za arapske zemlje


mrdax mrdax 14:17 11.08.2011

Re: Evo još

ostaje da se nadamo da umeti da iskoristi ove riotse kao sansu da se obracuna sa marksistima koji smatraju da svako ima pravo da ima sve.
nema niko pravo, vec mogucnost da zaradi za sve sto zeli.
u britaniji absolutno moguce, nisam siguran za arapske zemlje


I koje je resenje? Da li treba ovako : "Vi lenjivci koji necete da ucite/radite pored toga sto je pozitivna diskriminacija ucinila da vam se sanse pruzaju ispred nosa, krivi ste za urusavanje sistema koji vam je sve omogucio i zato mi predlazemo da...? "

Opet se kao i ranije sve stavlja u ravan immigrants vs. natives.
Da li takodje mislis da su imigranti krivi za zadnjih 50 skandala u kojem su Britanski politicari imali i te kako putera na glavi a izvuku se sa malo kazni ili sto je gore ostanu na istim pozicijama.
filantrop filantrop 14:19 11.08.2011

Re: Evo još

Da li takodje mislis da su imigranti


prvo
da razjasnimo:
gde sam pominjao imigrante?
mrdax mrdax 14:30 11.08.2011

Re: Evo još

da nije tako, zar bi milioni imigranata iz ostatka sveta sanjali da se domognu UK (i us)?



Evo ovde. Moguce da sam pogresno razumeo ili citao?
kick68 kick68 14:34 11.08.2011

Re: Evo još

gde sam pominjao imigrante?

evo:
da nije tako, zar bi milioni imigranata iz ostatka sveta sanjali da se domognu UK (i us)?

Razlika izmedju njih i nas je u dostojanstvu i svesti o sebi. Ti si tamo otisao jer zans da mozes i smes, sa verom u sebe, a oni
su proveli živote tako što su im govorili da ništa ne vrede

Vrlo bitna razlika, koja se previdja kada se oni porede sa emigrantima i kada se pokusava da se dokaze kako su lenji i glupi i kako sistem ma sta cinio ne moze da im pomogne. A to jednostavno, nije tacno.
filantrop filantrop 14:35 11.08.2011

Re: Evo još

mrdax
da nije tako, zar bi milioni imigranata iz ostatka sveta sanjali da se domognu UK (i us)?



Evo ovde. Moguce da sam pogresno razumeo ili citao?


jesi
pogresno si me razumeo

ceo moj komentar se odnosi na vec postojece stanovnike britanije a ne na potencijalne, dakle one koji to samo sanjaju. mislio sam da je jasno, izgleda da nije.

posto smo otklonili nesporazum, mozemo dalje
filantrop filantrop 14:40 11.08.2011

Re: Evo još

Razlika izmedju njih i nas je u dostojanstvu i svesti o sebi. Ti si tamo otisao jer zans da mozes i smes, sa verom u sebe, a oni
su proveli živote tako što su im govorili da ništa ne vrede

Vrlo bitna razlika, koja se previdja kada se oni porede sa emigrantima i kada se pokusava da se dokaze kako su lenji i glupi i kako sistem ma sta cinio ne moze da im pomogne. A to jednostavno, nije tacno.


izvini
tek sam ustao
pa nisam max koncentrisan:)

jel mozes ovo da mi pojasnis:
ko kome i gde govori da je lenj i glup i da nema dostojanstva?
u engleskoj sigurno ne,
zbog pc
leeanna leeanna 14:48 11.08.2011

Re: Evo još

filantrop
kakav crap

britanija ima besplatno skolstvo, zdravstvo, krov na glavi za najsiromasnije i hranu i jos gomilu druge pomoci za njih

mnoge arapske zemlje (narocito one siromasne, videti egipat) nemaju nista od toga, u egiptu je preko 80% zena nepismeno i fgm (hvala islamskom fundamentalizmu za to)

za razliku od britanskih tinejdzera koji kradu patike i elektroniku
arapski se bore za golu egzistenciju, koja je britanskim tinejdzerima obezbedjena od strane drzave, citaj taxpayersa, od kojih su mnogi i sami rodjeni siromasni ali su upravo besplatnim skolovanjem uspeli da anuliraju podrijetlo.
da nije tako, zar bi milioni imigranata iz ostatka sveta sanjali da se domognu UK (i us)?

kakav,kakav crap

britanija je fenomenalna zemlja, ostecena left wing politikom i politickom korektnoscu (kao i amerika)
relativizacija ne prestaje ni sad:

An 11-year-old girl has been charged with criminal damage following the disturbances in Nottingham.






lepo rece Cameron (tory)
da su delovi britasnkog drustva jednostavno sick

ostaje da se nadamo da umeti da iskoristi ove riotse kao sansu da se obracuna sa marksistima koji smatraju da svako ima pravo da ima sve.
nema niko pravo, vec mogucnost da zaradi za sve sto zeli.
u britaniji absolutno moguce, nisam siguran za arapske zemlje




pomešao si pojmove, a mašiš i poentu. upravo svi imaju pravo (prirodno pravo) da imaju sve, ali nemaju svi mogućnost da zarade sve što žele.

ostalo je toliko paušalno napisano da je nemoguće argumentovano polemisati.

elementarna socijalna ravnoteža je pokazatelj civilizacijskog stepena razvoja konkretnog društva.

arapske zemlje, kultura i život u njima, je isuviše specifičan i različit od zapadno-hrišanske civilizacije, a da bi se ovakvom analogijom objašnjavao "londonski raj" kao kontrast "kairskom paklu".
filantrop filantrop 14:49 11.08.2011

Re: Evo još

filantrop
mrdax
da nije tako, zar bi milioni imigranata iz ostatka sveta sanjali da se domognu UK (i us)?



Evo ovde. Moguce da sam pogresno razumeo ili citao?


jesi
pogresno si me razumeo

ceo moj komentar se odnosi na vec postojece stanovnike britanije a ne na potencijalne, dakle one koji to samo sanjaju. mislio sam da je jasno, izgleda da nije.

posto smo otklonili nesporazum, mozemo dalje



izvini,
do nesporazuma je doslo mojim propustom
filantrop filantrop 14:51 11.08.2011

Re: Evo još

pomešao si pojmove


mozda
ostaje cinjenica da je britanija zemlja mogucnosti
a da neke druge nisu
Filip2412 Filip2412 14:54 11.08.2011

Re: Evo još

filantrop
ostaje da se nadamo da umeti da iskoristi ove riotse kao sansu da se obracuna sa marksistima
kako da se obracunaju, filantropski? Jel moze malo elaboracije na tu temu?

Drugo, ne kapiram zasto toliko govoris o arapskim zemljama, kakve veze to ima sa bilo cime? Pismenost zena u Iranu je veca nego u USA ali to zaista nije tema.

Video sam puno belaca kako divljaju po Londonu ali youtube cveta od idiotskih rasistickih komentara, eto najzadje UK provalila sta im smeta - crnci. Neka extremna desnica takodje se nudi da smiri nemire.
leeanna leeanna 14:54 11.08.2011

Re: Evo još

filantrop
pomešao si pojmove


mozda
ostaje cinjenica da je britanija zemlja mogucnosti
a da neke druge nisu


amin.

kick68 kick68 14:56 11.08.2011

Re: Evo još

Izvini i ti ali
egzistenciju, koja je britanskim tinejdzerima obezbedjena od strane drzave, citaj taxpayersa, od kojih su mnogi i sami rodjeni siromasni ali su upravo besplatnim skolovanjem uspeli da anuliraju podrijetlo.
da nije tako, zar bi milioni imigranata iz ostatka sveta sanjali da se domognu UK (i us)?

spells
Kako su dodjavola, uspeli da budu luzeri u obecanim zemljama u koje svi hrle?
pc je skorasnji izum
izvini
tek sam ustao

Zasto nisi na poslu? Ili mozda jesi?:)
filantrop filantrop 15:05 11.08.2011

Re: Evo još

kako da se obracunaju, filantropski? Jel moze malo elaboracije na tu temu?


pa evo, poslusaj kamerona od jutros, ja sam ga slusao i pazi kad sam morao da se slozim sa njim, narocito kad je govorio da je potrebno vise discipline. jesi video u mom prvom komentaru da je dete od 11 godina islo da krade i pljacka? kazu imalo ih je i od 8 i 9. sta ti to govori?
jasno je da drasticne mere treba da se preduzmu.

i posle 2 god mog blogovanja glupo je i dalje se pozivati na moj nik.
Drugo, ne kapiram zasto toliko govoris o arapskim zemljama

izgleda da si i ti sad ustao :)
pogledaj komentar koji je gosn milutin prilozio iz indexa:)

Pametni analitičari s pravom povlače paralele ustanka u Engleskoj s onima u arapskim zemljama, jer je suština ista. Britanski tinejdžeri možda jesu građani funkcionalne demokracije, najstarije na svijetu čak, ali njima izbori

ceo moj prvi komentar se odnosi na to poredjenje


ne podmeci, nije lepo, nigde nisam pominjao crnce u londonu (vec u americi), znam da je bilo i ostalih vrsta, ali da prvi izvestaji pokazuju da je proporcionalno bilo mnogo crnaca (kojih u uk ima mislim oko 5%)
Jukie Jukie 15:15 11.08.2011

Re: Evo još

filantrop

jesi video u mom prvom komentaru da je dete od 11 godina islo da krade i pljacka? kazu imalo ih je i od 8 i 9. sta ti to govori?

Meni se jako sviđa što je rečeno da je optužena za krivično delo. U Srbiji ako 13-godišnjaci krenu da redom ubijaju ljude na ulici, tu ne može da bude elemenata krivičnog dela jer su mlađi od 14 godina.
Filip2412 Filip2412 15:20 11.08.2011

Re: Evo još

filantrop, ako si rodjen u sjebanom kraju sa losim skolama sa kriminalom na ulici postaces kloshar i gotova stvar, jako je mali procenat onih koji se podignu iz blata - bez obzira na boju koze

Zato ne kapiram zasto uopste pominjes boju koze, taj deo mi je nejasan. Ajde nadji molim te istrazivanja o tome koji procenat crnaca ciji su roditelji fakultetski obrazovani i zive kao middle class zavrsi srednju skolu?

Ako zemlja brine od pocetka da ukloni lose i opasne krajeve po gradovima, da kreira nekakvo zajednistvo onda ce i biti ravnomernijeg razvoja i manje otpadnika. Recimo u Torontu cesto grade nizove rental zgrada po izuzetno bogatim krajevima, samo da promesaju slojeve drustva, sto je ja mislim super.

Ako se dozvoli izdvajanje bogatih i siromasnih, onda kako mislis da objasnis detetu od 10 godina kako ono ima fer uslove za uspeh a u isto vreme prenosis na TV kraljevsko vencanje u raskosi i sjaju, dvoje mladih koji nikada ni pare sami nisu zaradili? Kako mislis da mu objasnis sta je pravda ako je dete rodjeno u siromasnom i groznom, nebezbednom kraju a neki njegov vrsnjak u kuci od 2mill dolara? I sad naravno ide prazna prica kako oba klinca imaju moucnost da zavrse dzaba srednju skolu itd.

Plus, mediji bombarduju samo materijalnim vrednostima - odeca sljasti, nova kola dobre ribe zabava i provod, sve je to bolesna slika. Ako televizija emituje sliku malo bližu realnosti bice manje frustracija mladih to je sigurno, ovako njima se bas niko ne obraca. Ovaj odgovor najbolje opisuje problem:
Govoreći za BBC, jedan mladić iz Totenhema na pitanje da li su oni uopšte nešto postigli odgovorio je: "Da. Vi ne biste sa mnom pričali da nije bilo nemira, zar ne?
filantrop filantrop 15:26 11.08.2011

Re: Evo još

Kako su dodjavola, uspeli da budu luzeri u obecanim zemljama u koje svi hrle?

pa nisu bas svi postali luzeri.
neki su bili pametni i vredni pa su iskoristili sanse i blagodeti britanskog civilizovanog drustva i postali korisni clanovi drustva, iako su rodjeni i odrasli na onim council estates i na benefitima.
ima primera, potrazi u medijima.
svima njima je data sansa sa bolji zivot, neki je iskoriste,neki ostanu luzeri ceo zivot (mada je to relativan pojam)

u gorepomenutim arapskim zemljama (sem na golfu) nema nikakvog sejfti neta, ljudi su prepusteni da se sami snalaze kako znaju i umeju, zato su podigli intifadu (a ne radi uvodjenja demokratije)
zato je siromastvo ogromno i apsolutno, dok je britansko siromastvo relativno.
da su brit tinejdzeri zaista gladni, ne bi krali telefone vec hranu.
hranu im je obezbedila drzava a za telefon ce morati da zarade.
pc je skorasnji izum

relativno
mislim od 1970.
Zasto nisi na poslu? Ili mozda jesi?:)

putujem, cekam avion, ne znam sta cu sa sobom od dosade

filantrop filantrop 15:31 11.08.2011

Re: Evo još

Jukie
filantrop

jesi video u mom prvom komentaru da je dete od 11 godina islo da krade i pljacka? kazu imalo ih je i od 8 i 9. sta ti to govori?

Meni se jako sviđa što je rečeno da je optužena za krivično delo. U Srbiji ako 13-godišnjaci krenu da redom ubijaju ljude na ulici, tu ne može da bude elemenata krivičnog dela jer su mlađi od 14 godina.


shvatam tvoj point jukie, onakvo nasilje je nepojmljivo, jebote, popalili su ljudima kuce!! ostali ljudi bez krova i igde icega! jednom coveku unistili biznis namestaja koji je imao nekoliko decenija.
ali
ne znam, optuziti dete od 11 godina i staviti ga u zatvor..ne znam, pod neki nadzor svakako, mislim da je zatvor previse.

njene roditelje svakako treba na sud, u to nema nikakve sumnje
kick68 kick68 15:45 11.08.2011

Re: Evo još

pa nisu bas svi postali luzeri.

Da citiram filipa
jako je mali procenat onih koji se podignu iz blata - bez obzira na boju koze

zato je siromastvo ogromno i apsolutno, dok je britansko siromastvo relativno.

Kada je knjiga koju pomenuh pre neki dan na blogu stampana ('97), u Britaniji je bilo 14 miliona siromasnih. Kako je zaboga do toga doslo? Sta je tu relativno? Pitam se kako su prakticni Anglosaksonci dopustili da im ovo eksplodira u lice, a nije im prvi put. Verovatno su krivi:
arogancija, ignorancija i imperijalizam koji su i dalje jaka komponenta britanske kulture.


da su brit tinejdzeri zaista gladni, ne bi krali telefone vec hranu.
hranu im je obezbedila drzava a za telefon ce morati da zarade.

Cuo si za termin working poor? Kradu jer su svesni da ma koliko radili to nece moci sebi da priuste.
Kradju i kriminal ne opravdavam.
Srecan put.
filantrop filantrop 15:58 11.08.2011

Re: Evo još

filantrop, ako si rodjen u sjebanom kraju sa losim skolama sa kriminalom na ulici postaces kloshar i gotova stvar, jako je mali procenat onih koji se podignu iz blata - bez obzira na boju koze


ne slazem se, da je tako, klosara bi bilo na milione, a zapravo je istina da standard i kvalitet zivota nikad nije bio visi, a on se ne obezbedjuje kriminalom, vec radom (pomocu obrazovanja)
Zato ne kapiram zasto uopste pominjes boju koze, taj deo mi je nejasan. Ajde nadji molim te istrazivanja o tome koji procenat crnaca ciji su roditelji fakultetski obrazovani i zive kao middle class zavrsi srednju skolu?

jos jednom, boju koze sam pominjao u americi, i to je fact (o kome ne sme da se govori) cudo mi vec neko nije prilepio etiketu
Recimo u Torontu cesto grade nizove rental zgrada po izuzetno bogatim krajevima, samo da promesaju slojeve drustva, sto je ja mislim super.

i kod mene isto ali se onda ti siromasni zale kako se osecaju inferiorno u odnosu na bogate kojima su okruzeni. kazu, osecaju se siromasnima jos i vise.
sta god da uradis, ...
Ako se dozvoli izdvajanje bogatih i siromasnih, onda kako mislis da objasnis detetu od 10 godina kako ono ima fer uslove za uspeh a u isto vreme prenosis na TV kraljevsko vencanje u raskosi i sjaju, dvoje mladih koji nikada ni pare sami nisu zaradili? Kako mislis da mu objasnis sta je pravda ako je dete rodjeno u siromasnom i groznom, nebezbednom kraju a neki njegov vrsnjak u kuci od 2mill dolara? I sad naravno ide prazna prica kako oba klinca imaju moucnost da zavrse dzaba srednju skolu itd.


od mene ne ocekuj populizam.
mesas drustveno uredjenje jedne zemlje (uk je monarhija) sa socijalnom politikom koju zamisli, jedno takvo uredjenje sprovodi.
da je vecina britanaca protiv kraljevine njih vise ne bi bilo, kad je bilo to vencanje, ispostavilo se da vise od pola stanovnistva uk podrzava monarhiju. drugo, koliko mi je poznato will je zaposlen kao raf search and rescue pilot, pa se ne moze reci da ne zaradjuje. i nije on kriv sto je rodjen kao princ, koliko sam pratio, on bi rado pobegao od svega toga.
ne zameri, iz tvog komentara izbija komunizam, svi imaju sve.
nikad bilo, niti ce biti niti treba. aspiracije i hard work obicno pomazu, uz besplatno skolovanje:)
Plus, mediji bombarduju samo materijalnim vrednostima - odeca sljasti, nova kola dobre ribe zabava i provod, sve je to bolesna slika. Ako televizija emituje sliku malo blizu realnosti bice manje frustracija mladih to je sigurno, ovako njima se bas niko ne obraca. Ovaj odgovor najbolje opisuje problem:

joj filipe, mediji bombarduju svim i svacim, neki to usvoje kao sistem vrednosti neki ne. po tebi ispada da su svi usvoji isto a nije tako.
istina, luksuz je veoma uocljiv i on prodaje, od siromastva se okrece glava na drugu stranu.


*koliko sam pisao filipe :))) zabole me glava, tesko tebi :))
znas ti koliki je ovo napor za mene :))
filantrop filantrop 16:07 11.08.2011

Re: Evo još

knjiga


ne zameri, ja svratio na wiki a ona kaze da nick davies pise za guardian.
taj list je jos poznat kao list za commies, zovu ga i britanska pravda :) meni to mnogo govori ko je ova osoba.
working poor


The working poor are those individuals and families who maintain regular employment but remain in relative poverty due to low levels of pay and dependent expenses.

e bas lepo sto si dao ovaj link

Absolute poverty or destitution refers to being unable to afford basic human needs, which commonly includes clean and fresh water, nutrition, health care, education, clothing and shelter. About 1.7 billion people are estimated to live in absolute poverty today. Relative poverty refers to lacking a usual or socially acceptable level of resources or income as compared with others within a society or country.[1]

EDIT: tacno na to sam mislio kad sam rekao
hranu im je obezbedila drzava a za telefon ce morati da zarade.

filantrop filantrop 16:08 11.08.2011

Re: Evo još

Srecan put.


hvala
Filip2412 Filip2412 16:16 11.08.2011

Re: Evo još

filantrop, ako si rodjen u sjebanom kraju sa losim skolama sa kriminalom na ulici postaces kloshar i gotova stvar, jako je mali procenat onih koji se podignu iz blata - bez obzira na boju koze
ne slazem se
Nema sta da se slazes ili ne, to je cinjenica koja se lako dokazuje istrazivanjem. Ako ne verujes upisi svoje dete u nekakvu najgoru skolu u siromasnom kraju pa vidi kako ce da ide.

will je zaposlen kao raf search and rescue pilot, pa se ne moze reci da ne zaradjuje. i nije on kriv sto je rodjen kao princ koliko sam pratio, on bi rado pobegao od svega toga
veruj suzu sam pustio... inace, nisam ja protiv monarhije, ali nemoj da pricamo kako deca imaju jednake sanse za uspeh. To nije tacno, ni deca nisu glupa da poveruju.

Recimo u Torontu ...

i kod mene isto ali se onda ti siromasni zale kako se osecaju inferiorno
Ljudi se uvek zale, zale se i bogati. Medjutim, Toronto je mnoooooooooooooogo bezbedniji nego London ili bilo koji grad u USA. Mislite o tome.

Meni je jako bitno da mogu SLOBODNO da prosetam svojim gradom, bez straha. To mi je bitnije nego koliko vredi moja imovina i koliko imam na racunu. Jel to komunizam?

od mene ne ocekuj populizam.
Ne mesaj populizam i brigu za sve gradjane. Ako smatras ne treba brinuti o svim gradjanima onda zasluzujes upravo ovakve nerede kakve ima UK sada. To sto ti govoris je cist populizam koji se prodaje srednjoj klasi: "siromasni su sami krivi za to" - obicna demogagija. Takva filosofija zapravo ne nudi bas nikakvu ideju za resenje, samo porucuje sledece: "siromasni zasluzuju da ostanu siromasni, bolje da izgradimo visoke i debele zidove oko bogatijih delova gradova nego da ulazemo u infrastrukturu siromasnij krajeva"

srecan put pa se javi kad si na pauzi
kick68 kick68 16:18 11.08.2011

Re: Evo još

da nick davies pise za guardian.

Nisu u pitanju karakterne osobine i politicka opredeljenost pisca, vec podatak da je Britanija jos '97 imala armiju siromasnih. Zemlja sa izgradjenom infrastrukturom, zemlja razvijene demokratije gde to ne bi trebalo da se desava.
Naravno da se tamo ne ide na bunar udaljen kilometrima da bi se cista voda donela kuci. Samo se odvrne slavina.
bas lepo sto si dao ovaj link

dala ovaj link, ali ocigledno masim poantu
filantrop filantrop 16:23 11.08.2011

Re: Evo još

filip,
Ako smatras ne treba brinuti o svim gradjanima onda zasluzujes upravo ovakve nerede kakve ima UK sada. T

gde sam ja to rekao?
pa se javi kad si na pauzi

hvala na ukazanom poverenju, zaista cekam avion
Filip2412 Filip2412 16:24 11.08.2011

Re: Evo još

kick68
...podatak da je Britanija jos '97 imala armiju siromasnih.. Zemlja sa izgradjenom infrastrukturom, zemlja razvijene demokratije gde to ne bi trebalo da se desava.

Vidis, filantrop sa svojom pricom smatra da je to normalno i da treba da se desava jer je priroda ljudi jednostavno takva. Neka me ispravi ako gresim. Zato ni ovim neredima ne treba da su iznenadjeni, neredi su ocekivani fenomen takve socijalne politike.

filantrop filantrop 16:27 11.08.2011

Re: Evo još

dala


izvini
filantrop filantrop 16:30 11.08.2011

Re: Evo još

Neka me ispravi ako gresim

gresis
ali ja bih te ovde ostavio tvojim projekcijama,
izmedju ostalih
srecan put pa se javi kad si na pauzi

Filip2412 Filip2412 16:33 11.08.2011

Re: Evo još

filatrop, ovako ja to vidim: ako drustvo zeli da izgradi nekakv osecaj zajednistva onda treba da mediji prikazuju jednako i realno zivot a ne samo zivot bogatih a ljudi da budu u kontaktu i zive jedni pored drugih.

sada imamo situaciju da se bogati cude otkud ovo a verovatno nikad u zivotu nisu ni prosli krajevima gde zive ti huligani koji lupaju grad

naravno da treba policija da ostro reaguje, sada kad je prekasno dase tim delikventima pomogne, sada nek bogati placaju za nove zatvore i nove policajce, i treba da placaju jer su stedeli na parama za integraciju tog stanovnistva
kick68 kick68 16:42 11.08.2011

Re: Evo još

filantrop sa svojom pricom smatra da je to normalno i da treba da se desava jer je priroda ljudi jednostavno takva. Neka me ispravi ako gresim ali to je otprilke ta konzervativna prica.

Najmanji je problem to sto filantrop smatra, problem je u tome sto ljudi koji imaju moc da odlucuju misle tako. Neka drustva (kao i ljudi uostalom) su rigidnija od drugih. U "mudrim' drustvima glas naroda se osluskuje i na osnovu toga se sprovode reforme. U onim rigidnim i manje mudrim, da upotrebim eufemizam, salje se poruka: imate dovoljno a ni to niste zasluzili, kakvi ste. Meni samo nije jasno sta su ocekivali zauzvrat i kako nisu predvideli nevolje.
filantrop filantrop 16:46 11.08.2011

Re: Evo još

sada imamo situaciju da se bogati cude otkud ovo a verovatno nikad u zivotu nisu ni prosli krajevima gde zive ti huligani koji lupaju grad


ni za milion godina necu da opravdam nasilje, bilo kakvim argumentima pa ni siromastvom.

i u kini imas 600-700 miliona siromasnih pa ne idu okolo da razbijaju imovinu nekome ko je teskim radom zaradio,
nego rade ko mravi
a u kini imas i apsolutno siromastvo u ruralnim krajevima.
a
sta mislis
ko je platio jesenas razbijanje beograda na gej paradi?

zar ne mislis da su zbog toga postali jos siromasniji?
bespotrebno
sada nek bogati placaju za nove zatvore i nove plicajce


pa nece samo bogati
vec i oni slojevi drustva koji zaradjuju relativno malo ali dovoljno da budu oporezovani. a zamisli mogli bi i oni da uzmu stanglu pa po najskuplji tv
onda treba da mediji prikazuju jednako i realno zivot a ne samo zivot bogatih a ljudi da budu u kontaktu i zive jedni pored drugih.

izgleda da gledamo razlicite medije, mene zasipaju slikama iz somalije, stomak mi se okrece
Filip2412 Filip2412 16:56 11.08.2011

Re: Evo još

ni za milion godina necu da opravdam nasilj
ne pravdam ni ja, nego probam da ukapiram razloge.

A da li pravdas situaciju da jedno dete od 3 godine zivi u razbojnickom kraju grada sa razyebanim i neodgovornim roditeljima a drugo dete u lepom bogatom kraju? Da li mislis da je to jedna vrsta nasilja koje drustvo kao celina primenjuje prema tom detetu?

Ajde nemoj da cekamo da napune 20 pa tek onda se cudimo kako su ostali nepismeni i kako su postali razbojnici.

Po meni, izolovanje siromasnih u kvartove je koren zla. Kako posle njima objasniti da su deo drustva, da treba da imaju postovanja ako ih od pocetka izloujes kao nekakve zverke?
filantrop filantrop 16:59 11.08.2011

Re: Evo još

U onim rigidnim i manje mudrim, da upotrebim eufemizam, salje se poruka: imate dovoljno a ni to niste zasluzili, kakvi ste. Meni samo nije jasno sta su ocekivali zauzvrat i kako nisu predvideli nevolje.


znam za ovo, taj stav se veoma cesto cuje, narocito od right winga, to imas da cujes i u americi

ja medjutim i dalje smatram da britanija ima socijalnu politiku i da je svoje siromasne zbrinula

da se izjasnim, ja ne delim taj stav, siromasnima uvek treba pomoci, a to se najbolje postize ako ih naucis da pecaju.
ako ih godinama vuces na benefitsima stvori se neambiciozni sloj ljudi, zadovoljan sto ima hranu i tv a mogao bi da ima mnogo vise, pre svega samopostovanje koje se stice izmedju ostalog zaposljenjem
kick68 kick68 17:15 11.08.2011

Re: Evo još

i dalje smatram da britanija ima socijalnu politiku i da je svoje siromasne zbrinula


ako ih godinama vuces na benefitsima stvori se neambiciozni sloj ljudi, zadovoljan sto ima hranu i tv a mogao bi da ima mnogo vise, pre svega samopostovanje

Svaka zemlja (pa i Srbija) ima socijalnu politiku, ali kakvu? Ja ne znam detalje britanskog socijalnog programa, jer ga pre svega ne poznajem, ali vidim njegove posledice.
Nije uspesan i pogresan je onaj program koji im daje samo leba da jedu. Besplatna pomoc u ucenju, dotirani studentski krediti i stipendije (posle srednje skole skolovanje se placa), besplatna ili jeftina i kvalitetna obdanista za decu zaposlenih i samohranih majki, podici minimum wage da se vide rezultati rada, a ne osecaj da od primanja ne mogu nista sebi da priuste (radio ne radio isto ti je) itd, itd.
filantrop filantrop 17:16 11.08.2011

Re: Evo još

A da li pravdas situaciju da jedno dete od 3 godine zivi u razbojnickom kraju grada sa razyebanim i neodgovornim roditeljima a drugo dete u lepom bogatom kraju? Da li mislis da je to jedna vrsta nasilja koje drustvo kao celina primenjuje prema tom detetu?


naravno da ne, ne znam ko bi normalan to opravdao.
razbojnici nisu opasnost samo za to jedno dete vec za svu ostalu decu. da li je nasilje drustva ne znam, moguce, u pitanju je nesposobnost doticnih vlasti da se obracunaju sa tim a zasto nisu sposobni, ja zaista ne bih znao, ali sam svestan te cinjenice plus losa socijalna sluzba.

ipak,
u americi je opsta stopa kriminala u padu i to vec godinama za redom, nesto se ipak preduzima i daje rezultate, kako je drugo ne znam
Po meni, izolovanje siromasnih u kvartove je koren zla.


a kako mislis da ga resis?
jasno je da ne mogu svi da zive na skupim lokacijama?
filantrop filantrop 17:30 11.08.2011

Re: Evo još

Nije uspesan i pogresan je onaj program koji im daje samo leba da jedu


ne znam ni ja detaljno, pa bi bilo lepo da nam pomogne neki blogobritanac,
ali
koliko mi je poznato,
sto vise dece imas, ti iznosi se progresivno uvecavaju
i mislim da deca na benefitsima dobijaju jos neke dotacije
mislim da svako dete ima svoju sobu

sto se tice besplatnih studija, to je imalo samo u bivsoj yu i nigde drugo
studentske kredite i stipendije u britaniji kao i u svim drugim zemljama dobijaju samo najbolji i najperspektivniji (znam po nekome iz okoline)
podici minimum wage da se vide rezultati rada

mislim da se velike polemike vode u ekonomskoj teoriji da li ovaj pojam treba uopste da postoji ili ga treba ukinuti, narocito u eri globalizacije, gde npr kina ubija svoje konkurente jeftinom radnom snagom pa industrije razvijenih zemalja sa jakim unionsima gube konkurentnost a radna mesta outsoursuju tamo cime bez posla ostaje
upravo ovaj sloj stanovnistva o kome filip govori, iz kvartova.

uskoro moram da idem
kick68 kick68 17:40 11.08.2011

Re: Evo još

Samo kratko:
sto se tice besplatnih studija, to je imalo samo u bivsoj yu i nigde drugo
studentske kredite i stipendije u britaniji kao i u svim drugim zemljama dobijaju samo najbolji i najperspektivniji (znam po nekome iz okoline)

I u zapadnoevropskim zemljama. Studentski kredit moze svako da uzme, nije to stipendija, problem ga je vratiti. Tu se neke zemlje ucipe, pa siromasni ne vrate ceo iznos, nego im se deo dotira. Eto stimulacije.

Minimum wage se u mnogim zemljama ne podize jer zaboga to moze da urusi ekonomiju zemlje. Sa druge strane dele se masni bonusi. To se zove neravnomerna i nepravedna raspodela bogatstva. Zato se valjda i toliki Kinezi ne bune. Znaju da je zemlja siromasna i jaz nije bas toliko veliki i ocigledan. Drugo je kad ti vidis da para ima a ne dobijas svoj deo kolaca.
Filip2412 Filip2412 17:44 11.08.2011

Re: Evo još

Po meni, izolovanje siromasnih u kvartove je koren zla.
jasno je da ne mogu svi da zive na skupim lokacijama?
komunizam naravno

ok, zezam se... nemam pojma kako, ne postoji drzavna polisa koja ce to resiti, samo evolucija svesti svakog pojedinca, sto je valjda spor, bioloski proces


za pocetak, dopada mi se miksovanje stanovnistva tako sto se recimo u torontu u bogatim krajevima grade rental zgrade, naravno, to je samo u odredjenoj meri (ima i ovde losih krajeva kao i onih stvarno bogatih gde nema sanse da naprave neku jeftinu zgradu) ali bolje i to nego nista.

Ljude raznih slojeva treba nekako pribliziti jedne drugima, da im ne bude prvi susret na ulicnim nemirima, kad huligani razbijaju izloge da bi ukrali jebeni televizor.
filantrop filantrop 17:45 11.08.2011

Re: Evo još

Minimum wage se u mnogim zemljama ne podize jer zaboga to moze da urusi ekonomiju zemlje. Sa druge strane dele se masni bonusi. To se zove neravnomerna i nepravedna raspodela bogatstva. Zato se valjda i toliki Kinezi ne bune. Znaju da je zemlja siromasna i jaz nije bas toliko veliki i ocigledan. Drugo je kad ti vidis da para ima a ne dobijas svoj deo kolaca




По критеријуму Парето ефикасности, односно оптималности, за друштвено благостање се може рећи да расте само ако расте индивидуално благостање бар једног појединца у друштву, а да истовремено никоме не опада. Дакле, промена је добра ако је некоме боље, а истовремено никоме није горе.


http://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0%B0%D1%80%D0%B5%D1%82%D0%BE_%D0%B5%D1%84%D0%B8%D0%BA%D0%B0%D1%81%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82

kapitalizam rules!
:))

hvala sto ste mi pravili drustvo
kick68 kick68 17:48 11.08.2011

Re: Evo još

hvala sto ste mi pravili drustvo

Nema na cemu i drugi put.
Sofroniye Sofroniye 18:49 11.08.2011

Re: Evo još

filantrop
Nije uspesan i pogresan je onaj program koji im daje samo leba da jedu



studentske kredite i stipendije u britaniji kao i u svim drugim zemljama dobijaju samo najbolji i najperspektivniji (znam po nekome iz okoline)


Ovo je totalno netacno. Uzdrzi se od generalizacija tipa "svim drugim zemljama"

a) u USA i Kanadi studentski krediti se dele na osnovu ekonomskog statusa (npr. kanadski OSAP). Nema blage veze ni sa uspehom u srednjoj skoli. Uslov da ga zadrzis jeste da zadrzis status redovnog studenta (npr. prosek 4 od 12)

b) stipendije tipa presidential award (koje daje predsednik univerziteta) se daju najboljim studentima (npr. na jednom od fakulteta svako ko ima preko 90% u srednjoj skoli dobija $3000 bursary koji ne vraca).

c) cak ni stipendije za postdiplomske studije se ne DELE najboljima i najperspektivnijima nego itekako ima politike u odlucivanju (a ovo ne znam zbog OKOLINE nego sam licno sedeo na tim odborima koji odlucuju te nemam razloga da verujem da druge skole imaju mnogo drugacije algortime sa manje politike). Naravno one koje profesor finansira iz svojih grantova verovatno idu najboljima mada je i to diskutabilno.

d) mogu da ti navedem i primere odlucivanja ko ce da se upise na medical school gde su sistemi odluke tako tajni i zasnovani na raznoraznim esejima i testovima a u stvari se mnogi upisuju na osnovu toga koga znaju. Nepotizma itekako ima na zapadu samo se to zove "networking" jer to naravno ima pozitivnu konotaciju a ne veza. Sustinska razlika izmedju onoga sto smo mi imali u SFRJ i onog sto je na zapadu nije toliko velika jedino je zapad imao vise vremena da sve to lepo zapakuje i prezentira posto im je marketing naravno vrhunski.

---------

Dakle precizna izjava je da su kriterijumi na zapadu objektivniji nego mozda u nekim drugim drzavama ali je sarena laza da je sve to tako bajno, sjajno i objektivno organizovano. Ili ti u stilu SPS-a

Ko da vas jase ako ne mi ? Kinezi ?

blogovatelj blogovatelj 18:53 11.08.2011

Re: Evo još

Ajde nemoj da cekamo da napune 20 pa tek onda se cudimo kako su ostali nepismeni i kako su postali razbojnici.


Filantrop se ne trudi da uvidi razloge, posmatra posledice... Uvek ima onih koji ne razumeju, bas kao i onih koji razbijaju...

kick68 kick68 19:33 11.08.2011

Re: Evo još

mogu da ti navedem i primere odlucivanja ko ce da se upise na medical school gde su sistemi odluke tako tajni i zasnovani na raznoraznim esejima i testovima a u stvari se mnogi upisuju na osnovu toga koga znaju

Ja cula da je vrlo bitno gde zavrsis undergraduate studies. Rekla mi jedna devojka cija majka radi u administraciji gde se to odlucuje. Ako je ona lagala mene, ja lazem tebe. Navodno molbe studenata sa nekih univerziteta (Concordia) se radije odbacuju od drugih (McGill, U of T).
cak ni stipendije za postdiplomske studije se ne DELE najboljima i najperspektivnijima nego itekako ima politike u odlucivanju

Tacno: rasa, pol, disability, pa ko sta uhvati...

Re: Evo još

Milutin Milošević
"Pametni analitičari s pravom povlače paralele ustanka u Engleskoj s onima u arapskim zemljama, jer je suština ista. Britanski tinejdžeri možda jesu građani funkcionalne demokracije, najstarije na svijetu čak, ali njima izbori ne predstavljaju ništa jer to neće promijeniti njihovu osobnu situaciju. Njihova perspektiva jednaka je onoj mladih u Kairu: trebaju potpore za nezaposlenost, dva posla, državne subvencije i možda malo sitnog kriminala samo da bi ostali na površini. U nijednoj europskoj zemlji nije nejednakost tako klasno strukturirana kao u Britaniji. Danas, kao i u prošlosti, čovjekovo podrijetlo u najvećoj mogućoj mjeri određuje njegovu sudbinu. Rodi se siromašan i ostat će siromašan, a to ćeš prenijeti i na vlastitu djecu."


ja mislim da je to pojednostavljivanje slike.

ovaj komentar je ocigledno pisao neko ko nije dovoljno informisan. engleska jeste klasno drustvo, ali u poslednjih 10ak godina su uvedene mere koje pruzaju vise mogucnosti onima koji dolaze iz "underprivileged backgrounds" nego onima koji ih na odnovu rada zasluzuju. porestizni univerziteti imaju kvotu (do 10%) studenata iz siromasnih sredina koju primaju u svakom slucaju. na nekima ne postoji broj bodova koje mozes da osvojis na uspeh ili znanje koji moze da premasi broj socijalnih bodova.

retko gde na svetu (sa izuzetkom skandinavskih zemalaj) postoji takav socijalni program koji ti omogucava besplatno lecenje, kucu za dz ako imas dete, i jos apanazu pride ako si samohrani roditelj. apanaza zavisi od broja dece, tako da ponekad prebacuje prosecnu platu, a o penzijama ljudi koji su proveli svoj radni vek vredno radeci za sve te beneficije i da ne govorimo. u jednom trenutku je postalo isplatljivije ne raditi nego raditi, zahvaljujuci laburistima i njihovim naporima da osvoje sto veci broj glasaca.

dolaskom recesije i konzervativaca na vlast, deo socijalnog paketa je ukinut, sto je zajedno sa ubistvom gangstera tokom policijske akcije predstavlja neposredan povod za nemire.

uzrok je dublje od toga, kao sto sam napisala gore, to je negiranje postojanja svega sto nije pozitivno.

odlican blog gazda, btw.
maca22 maca22 10:14 13.08.2011

Re: Evo još

kick68
Minimum wage se u mnogim zemljama ne podize jer zaboga to moze da urusi ekonomiju zemlje. Sa druge strane dele se masni bonusi. To se zove neravnomerna i nepravedna raspodela bogatstva.

Pri tom bonusi se ne dobijaju po nekoj zasluzi, kao ni radno mesto, vec po tome koju medzersku skolu si zavrsio.
kick68 kick68 17:37 13.08.2011

Re: Evo još

Pri tom bonusi se ne dobijaju po nekoj zasluzi, kao ni radno mesto, vec po tome koju medzersku skolu si zavrsio.

Ne znam, nisam odavle:) Neki donesu dosta novca firmi, pa ajde dobro, ali mi nije jasno zasto si menadzeri bolnica dele bonuse kad je zdravstvo neprofitni sektor i trebalo bi da rade samo za tu platu. Pisma sa molbom za donacije od bolnice u kojoj sam se ja operisala, redovno bacam u djubre i redovno ih ispsujem; stricnite bonuse gospodo, bice para za renoviranje ovog ili onog bloka!
kick68 kick68 18:09 13.08.2011

Re: Evo još

@ana
univerziteti imaju kvotu (do 10%) studenata iz siromasnih sredina koju primaju u svakom slucaju. na nekima ne postoji broj bodova koje mozes da osvojis na uspeh ili znanje koji moze da premasi broj socijalnih bodova.

Onda im cine medvedju uslugu. Posle izvesnog vremena, kada shvate da ne mogu da prate nastavu, oni ce se sami ispisati. To je dakle nesto sto ne treba siromasnima. Trebaju im kvalitetne, bezbedne, srednje skole bez droge i organizovanih bandi koje haraju po njima. Pored nastavnog osoblja, zaposliti placeno pomocno osoblje, asistente, psihologe i socijalne radnike, kao i strucne volontere.
retko gde na svetu (sa izuzetkom skandinavskih zemalaj) postoji takav socijalni program koji ti omogucava besplatno lecenje

Ja sam bila ubedjena da se lekovi u UK placaju. Ajd sad, antibiotici su manje od 10 eura, ali kad nemas platu i to je mnogo. Ali ima zaista lekova skupih i za srednju klasu. A tek zubar koliko kosta!
kucu za dz ako imas dete, i jos apanazu pride ako si samohrani roditelj. apanaza zavisi od broja dece

Nisi elaborirala kvalitet kuce kao i bezbednost kraja u kome se kuca za dz dobija. Kako dete odrasta ta apanaza je valjda sve manja, tako da se ne dobija isto za bebu i sedmogodisnje dete.
Nesto ne verujem da velferaski raj igde ne svetu postoji.
Evo jednog primera velferaskog raja.

Re: Evo još

lekovi se u uk ne placaju. placa se partocipacija 7.5 funti po receptu bez obzira na cenu leka. ovo ne placaju deca do 18 godina, trudnice i majke dece do godinu dana i stariji od 65 godina.
takodje ako bolujes od hronicne bolesti pa uzimas lek dozivotno, recept se ne placa.

decji dodatak je isti bez obzira na to koliko dete ima godina. za prvo 90 funti mesecno, a za ostalu decu po 80. to je samo za decu. treba reci da je u martu decji dodatak ukinut. nezavisno od dece imas nesto sto se zove incapacity benefits, sto je u visini losije plate, ali neceg za sta drugi ljudi moraju da rade.

kvalitet kuca nije nista losiji od prosecne engleske novogradnje, o kojoj se moze raspravljti, ali to je posebna tema.

ono na sta nemam primedbu u tvom komentaru je getoizacija. ona postoji. ne samo izmedju bogatih i siromasnih, vec izmedju postoji gradacija po bogatstvu/siromastvu.
Sofroniye Sofroniye 13:49 11.08.2011

:)

Tema je suvise kompleksna. Danasnje drustvo je totalno individualizovano te ovakvo formiranje grupa je po meni vise izuzetak nego pravilo. Svet je zasnovan na mesavini nade i straha. Najveci broj ljudi pristaje da biva eksploatisan nadajuci se da ce se u piramidi vlasti popeti za jedan stepen ili eventualno potomci. U tom cilju pristaju da rade sve vise za sve manje izmedju ostalog i zato sto imaju zajmove za kuce i kola :)

Prag ljudske tolerancije je glad ali naravno glad kriticne mase potrebne za promenu a toga u zapadnim zemljama nece biti jer ce uvek dovoljno veliki broj ljudi imati nadu da ce bas oni preziveti krizu itd.

Postoji zanimljivo istrazivanje u USA koje pokazuje da je u poredjenju sa 60im mnogo teze nekom iz nizih slojeva da se probije u vise ali ljudi veruju da ce bas njima to da se desi (naravno teze ne samo u smislu porasta populacije mada i to igra ulogu). Naravno tu veliku ulogu igraju mediji koji propagiraju poruke o snaznim jakim uspesnima koje su dosta cesto lazne (ne bih sad da ulazim u konkretne primere jer je suvise opsirno) ili svojevidan vid poluistine i time prebacuju teziste na tebe i da je krivica uvek tvoja i da je razlog sto ti nesto nije dato uvek validan :)

No dobro, hleba i igara.
filantrop filantrop 14:03 11.08.2011

Re: :)

Postoji zanimljivo istrazivanje u USA koje pokazuje da je u poredjenju sa 60im mnogo teze nekom iz nizih slojeva da se probije u vise


verovao ili ne
to je posledica politicke korektnosti i pozitivne diskriminacije, sad se vraca kao bumerang

skoro pre 50 godina, 1964, donet je civil rights act
pa ipak
svega 62% crnaca zavrsi srednju skolu, uprkos svom mogucem guranju i ogromnim sredstvima koja se u njih ulazu. ta imobilnost se uglavnom odnosi na njih.
ali
u americi ne smes da pisnes o tome, odmah te stigne duga ruka politicke korektnosti
Sofroniye Sofroniye 14:15 11.08.2011

Re: :)

filantrop
Postoji zanimljivo istrazivanje u USA koje pokazuje da je u poredjenju sa 60im mnogo teze nekom iz nizih slojeva da se probije u vise


verovao ili ne
to je posledica politicke korektnosti i pozitivne diskriminacije, sad se vraca kao bumerang

skoro pre 50 godina, 1964, donet je civil rights act
pa ipak
svega 62% crnaca zavrsi srednju skolu, uprkos svom mogucem guranju i ogromnim sredstvima koja se u njih ulazu. ta imobilnost se uglavnom odnosi na njih.
ali
u americi ne smes da pisnes o tome, odmah te stigne duga ruka politicke korektnosti


verovao ili ne, ne odnosi se na crnce, ali ne bih da produbljujem diskusiju o tome. Deca ciji roditelji zive u boljim predgradjima recimo, Highland Park u Chicagu imaju bolje skole i bolje ucitelje, deca koja idu u privatne skole imaju jos vise prednosti. Postoje istrazivanja takodje koja ukazuju da cak i u socijalistickim zemljama bez obzira koliko drzava radila na ujednacavanju standarda u srednjim skolama najvecu ulogu igra socijalni status roditelja (npr. letnje aktivnosti dece u bogatijim predgradjima su uvek bogatije). Jednostavno kr

Problem crnaca je mnogo kompleksniji, u izvesnom broju slucajeva cinjenica da zbog affirmative action mogu da dobiju stipendije za Stanford im ne znace mnogo jer na tom Stanfordu cesto propadnu. Imao sam primer kolege, crnca, koji je dobio stipendiju da radi doktorat i mogao je da bira bilo koju skolu ali je odabrao skolu sredjneg ranga. Cesto smo pricali o tome ali kao sto rekoh ne bih o tome.

Ako te zanima vise iskopacu negde taj izvestaj ali veruj mi da se ovo odnosi i na belu srednju klasu. Jednostavno receno L-curve koja opisuje raspodelu prihoda u USA je sve ostrija...

http://www.lcurve.org
filantrop filantrop 14:18 11.08.2011

Re: :)

, ali ne bih da produbljujem diskusiju o tome.


pametno
tako i mi ovde. u cutanju nalazimo sigurnost
inace, kao sto rekoh
u americi ne smes da pisnes o tome, odmah te stigne duga ruka politicke korektnosti

Milutin Milošević Milutin Milošević 14:21 11.08.2011

Re: :)

Postoje istrazivanja takodje koja ukazuju da cak i u socijalistickim zemljama bez obzira koliko drzava radila na ujednacavanju standarda u srednjim skolama najvecu ulogu igra socijalni status roditelja

Sigurno. Eto, na primer, nije isto ako si završio osnovnu školu "Vladislav Ribnikar" i Osmu beogradsku gimnaziju odmah preko ograde ili osnovnu "Miloš Matijević Mrša" pa Jedanaestu. Koliko god da si pametan
Jukie Jukie 14:36 11.08.2011

Re: :)

Milutin Milošević
nije isto ako si završio osnovnu školu "Vladislav Ribnikar" i Osmu beogradsku gimnaziju odmah preko ograde

To se sad zove Treća, a Osma je kod Šumica
Milutin Milošević Milutin Milošević 14:54 11.08.2011

Re: :)

Znam, znam. Glupi ljudi se igraju brojevima. Ovo sam napisao iz ugla bejbibumera (pa čak i generacija X i Y).
Sofroniye Sofroniye 19:06 11.08.2011

Re: :)

filantrop
, ali ne bih da produbljujem diskusiju o tome.


pametno
tako i mi ovde. u cutanju nalazimo sigurnost
inace, kao sto rekoh
u americi ne smes da pisnes o tome, odmah te stigne duga ruka politicke korektnosti



Ne ne radi se o sigurnosti. Zivot je suvise kratak da ga provedes u besmislenim diskusijama. Vecina nas su odrasli ljudi sa formiranim stavovima koji su posledica nasih zivotnih iskustva i genetike. Iluzorno je ocekivati da cu ja promeniti misljenje nekog (niti to zelim) niti da ce neko promeniti moje.

Dakle nemam nikakve koristi da se upustam u bilo kakvu diskusiju mogu samo sporadicno da dam komentar. Ljudi su jako malo odmakli od zivotinja, veoma su sebicni i pohlepni.

Sustina jeste da oni koji mogu da menjaju stvari su MOCNI, do te MOCI su dosli zato sto su SUROVI i POHLEPNI.

Teorija da masa ljudi moze spontano nekim organizovanjem hipi stilom da promeni nesto je TIPICAN BULLSHIT. Sisstem upravljanja je prilagodjen POHLEPI. Malo ko je patentirao stvari iz HUMANIZMA (cak i ako je osnovna ideja vodilja bila humana) vec iz POHLEPE. Tako da ono u cemu mi uzivamo pa i ovaj internet, kompjuteri, itd. je posledica POHLEPE. Svi ljudi se danas bore da sto MANJE RADE a sto vise IMAJU (to je cak i u skladu za osnovnim zakonima fizike :)))) Ne znam nikoga ko je rekao e ovoliko mi je dovoljno sve ostalo sto je visak cu dati nekom kome zaista treba. Naravno cim steknes nesto onda kazes o pa ja sam to zasluzio drugi nisu al BAS JA JESAM, i onda naravno prohtevi porastu itd itd itd :)

Al lako je za tastaturom slikati sebe kao humanistu, dusebriznika, altruistu i sve ostalo :)



Dalje svi ti humanisti, aktivisti, itd. mi STRASNO idu na zivce. Zasto ne postoju svoja pisanija, kreacije itd. za dzabe? Zasto Michael Moore kupuje stan na Menhetnu ? Naravno sve moze da se spinuje :)) Zato sto je bolje da neko kritikuje makar i praveci pare nego da niko ne kritikuje. Oh yes hit me baby one more time :)

Odoh ja sad lepo da se prepustim hedonizmu a vi odlucite ko je kriv :))


Filip Mladenović Filip Mladenović 13:52 11.08.2011

Pohlepa kao vrhunski ideal

U svom romanu "INTIMNOST" britanski pisac pakistanskog porekla Hanif Kurejši pita se kako to da je pohlepa postala vrhunski ideal.
U toj turobnoj činjenici je suština muke i konflikata modernih vremena. Ili kako je to još otvorenije primetio portugalski pisac Žoze Saramago zaključivši da mi danas ne živimo u demokratiji, već u plutokratiji.

Sa jeftinom radnom snagom u Kini i u drugim zemljama dalekog Istoka, (i to radna snaga sa nikakvim ili vrlo skromnim sindikalnim i gradjanskim pravima, što EU i SAD licemerno tolerišu i prećutkuju), kao i odbijanjem da se ukinu tzv. ofšor zone, gde bogati mogu da sklone svoja bogatstva bez velikog oporezivanja, stvorena je jedna licemerna, pokvarena i koruptivna globalna situacija.
Epilog: kapitalizam bez ljudskog lika!
Milutin Milošević Milutin Milošević 13:56 11.08.2011

Re: Pohlepa kao vrhunski ideal

Gandi je rekao da je svet dovoljan za sve naše potrebe ali premali za neke naše hirove
Filip Mladenović Filip Mladenović 14:05 11.08.2011

Re: Pohlepa kao vrhunski ideal

Na svetu ima dovoljno svega za sve, osim za gramzive!
docsumann docsumann 16:51 11.08.2011

Re: Pohlepa kao vrhunski ideal

Gandi je rekao da je svet dovoljan za sve naše potrebe ali premali za neke naše hirove


zato je Čelična Lejdi izjavila - pohlepa je dobra!
Jukie Jukie 14:43 11.08.2011

Vremena se menjaju

U našem jeziku i kulturi "dobro" je oznaka za sasvim kvalitetno odrađen posao. Za "vrlo dobro" i "odlično" treba se baš izuzetno potruditi.


Tako je bilo kada smo mi bili mali, ali smatram da u današnjim školama ima previše poklonjenih petica i previše poklonjenih vukovaca, i mislim da procenat petica treba drastično smanjiti da bi one imale neku težinu.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana