Ljudska prava| Obrazovanje| Život

Novinarske priče

Martina Andjelković RSS / 20.08.2011. u 10:04

Svake godine u Srbiji se „ištancuje" najmanje 250 diplomiranih novinara. Tako mladi, zagrejani, oni upadaju u razne medijske kuće, nadaju se blistavoj televizijskoj karijeri. Ružičasto-tufnaste snove prekida neprijatna realnost - mladi novinari u Srbiji ne mogu da žive od svog posla. 

Tačnije, mogu, ukoliko rade na 2-3 mesta ili ukoliko žive kod mame i tate, a novinarstvom se bave da bi zaradili za letovanje.

Da biste znali o čemu pričam, moram vam reći da je prosečna novinarska plata u Srbiji oko 220 evra. Za taj novac, trpe svašta.

Ovaj blog je napisan da bi se podigla svest o tome sa kakvom agonijom se mladi novinari suočavaju (ukoliko uopšte nađu posao u struci), koliko socijalne službe zabušavaju i koliko je snažna čizma medija.

Ovo su priče mojih koleginica.

Urednik, mrak i viski

„Nadala sam se da će delovati zvučno, ako u svoj CV stavim da je moje prvo zaposlenje bilo u jednoj renomiranoj dnevnoj novini. Iako nisam primala nikakav honorar vredan pomena (davali su mi ostatke toplih obroka stalno zaposlenih), bila sam srećna što mogu da „učim zanat". Tako sam razmišljala sve dok nisam upoznala jednog od urednika koji je smatrao da, osim rada, medijska kuća zaslužuje i nešto više - mladu osobu koja je spremna da mu služi kao „pratilja" na slavama, banketima, odmorima.

Treba li da pominjem da je bio oženjen i bar dvadeset godina stariji od mene?

Izbegavala sam ga koliko sam mogla, jer sam shvatila da niko iz moje redakcije neće stati na moju stranu, ako mu se suprotstavim. Kap je prelila čašu kada me je u toku treće smene, čuvene „vampirske" koju rade mladi novinari, pomenuti urednik doslovno ugurao u jednu od zamračenih kancelarija i tražio da s njim pijem viski. Odbila sam i odjurila napolje pod izgovorom da imam posla.

Nedelju dana kasnije dala sam otkaz."

Od jutra do sutra

„Muzička urednica na radiju gde sam radila jednostavno nije imala život van posla. Pošto je non-stop obitvala u redakciji, čak i kada realno nije imala potrebe, ona je i od svojih saradnika očekivala da takođe budu stalno tu. Moje radno vreme bilo je od 10 ujutru do 21:30 ili 23:30h.

Pri tom, imala sam pauzu samo od nekih pola sata pre emitovanja emisije, tako da sam još i bila srećna jer sam mogla da trknem do kuće i da nešto pojedem. Honorar je bio okej, ali mi je stigao 6 do 8 meseci posto sam dala otkaz. U međuvremenu sam ozbiljno razmišljala da tužim tu medijsku kuću, kao što su svi to radili, zbog neisplaćenog honorara.

Kada sam se oslobodila te tlačiteljke, prešla sam u vikend program. Tu sam radila neku s*anje emisiju, ali bilo me je briga, mogla sam da radim šta sam htela. Sve dok nije došao jedan idiot od urednika koji me je konstantno gramatički ispravljao. On je mene toliko psihički maltretirao, da sam na kraju dala otkaz i oslobodila se bede."

"I obućari imaju otkazni rok"

"Po preporuci koleginice s fakulteta konkurisala sam za posao u potpuno nepoznatoj marketinškoj agenciji koja je imala i svoju nezavisnu produkciju - internet magazin o automobilizmu i radio emisije. Iako sam već na intervjuu shvatila da sa direktorom neće biti lako (čovek me je gledao kao da sam došla da mu uzmem novac, a ne da radim tri nedelje besplatno), rešila sam da pristanem na sve, pa šta bude. Za vreme probnog rada nisam imala nikakvih naročitih problema sa pomenutim direktorom, koji je bio i vlasnik te firme.

Rekao mi je da je zadovoljan mojim radom i da je spreman da me primi (naravno, neprijavljeno) da radim do daljnjeg za honorar od 250 evra. Bila sam oduševljena! Posle zarade od 100 evra mesečno na prethodnom poslu, takav posao mi je izgledao kao premija.

Potpisala sam, naravno nevažeći, ugovor i počela da radim „za stalno".

Narednog jutra dočekao me poziv sledeće sadržine:
+ Šta radiš?
- Prikupljam podatke za današnje vesti za portal.
+ Da li si očistila sneg ispred vrata?
- Ne.
+ Treba li ja da dolazim i da čistim?! Rekao sam da se mora voditi računa o tome!

U narednih nekoliko dana shvatila sam da moj posao nije vezan samo za pisanje vesti, reportaža i izveštaja, nego i čišćenje snega, pranje sudova od kafa, brisanje prašine, javljanje na telefon, donošenje vrućih ćevapa „gazdi" u stan, dočekivanje klijenata čak i ako je nedelja i obuka svih pripravnika i to u mom stanu!

I to sam stoički podnela. Videlo se da firma nema novca da zaposli i čistačicu i kurira i nekoga ko bi se bavio kadrovskim poslovima. U tom trenutku, radilo je nas troje: direktor (vlasnik), menadžerka i ja.
Kroz firmu je za četiri meseca, koliko sam radila za dotičnog, prošlo barem deset ljudi od kojih se niko nije zadržao duže od deset dana. Radeći sve te poslove, provodila sam dnevno na radnom mestu oko 11 sati. I to sam trpela.

Međutim, posle mesec dana od potpisivanja ugovora, „gazda" mi je obećao da će mi dati platu sutra, pa ponovo „sutra" i tako iznova i iznova, dok se to „sutra" nije pretvorilo u četiri meseca bez dinara.
Jela sam po jedan čips dnevno i radila šta mi se naredi. Nazivana sam „retardiranom", „zaostalom", „glupom", što verovatno i jesam bila čim nisam umela da na vreme prepoznam s kakvim čovekom imam posla.

Posle četiri meseca i tri neprimljene plate, rešila sam da dam otkaz. Ni to nije teklo glatko.

Na moje saopštenje da odlazim, „direktor" je najpre skoro zaplakao, a kad je uvideo da sam rešena, mahao je ugovorom koji sam potpisala govoreći da iz te firme ne može tek tako da se ode! Mora se raditi bar još mesec dana od najave otkaza, jer, pobogu, "i obućari imaju otkazni rok".

Budući da sam bila veoma mlada, roditelji su stali na moju stranu i ja sam direktoru rekla da moj otac želi da porazgovara s njim. Tek tada sam dobila blagoslov da idem i platu za dva meseca rada (ostala dva su zaboravljena)."

Lažni humanitarac kao urednik

"Došla sam da pišem za taj časopis da bih stekla iskustvo i malo popunila CV. Bila sam treća godina fakulteta. Najpre mi je sve delovalo totalno super i perspektivno; šef aka lažni humanitarac aka "mačo men" aka utajivač poreza obećao mi je platu od 300 evra. Za mene je to delovalo i više nego fino.

Prva plata, naravno, u takvom mediju i sa takvim urednikom izostaje, to oni zovu "probni rad". Druga plata je stigla, ali znatno manja od dogovorene. Ako vam kažem da je tada zvanični kurs evra bio oko 80 dinara, kod ovog "gazde" je bio 60. I na osnovu tog njegovog internog kursa kreirao je svima plate. Dakle, umesto 300 evra, što bi u realnom svetu bilo 24.000 dinara, dobila sam 18.000. 

Inače, svi iz redakcije smo morali da gledamo u pasulj kako je on raspoložen. Dreka i vika u firmi bile su sasvim uobičajena pojava. Vikao je na sve, vređao nas, psihički maltretirao i često nije puštao da idemo nakon završenog radnog vremena. Uvek je on imao svoju viziju dobro urađenog posla, iako je taj posao značio da se na -10 ide na ulicu i radi anketa, koja, btw, nikada posle toga nije objavljena.

Kada 1.000 puta čujete rečenicu: "Veži konja gde ti gazda kaže" - postane vam donekle normalno, a tek kada sagledate stvari iz ugla slučajnog prolaznika, shvatite da imate posla sa klasičnim mobingom.
Najpre je bio dogovor da pišem za taj jedan časopis, a onda se "domišljati" gazda dosetio da otpusti novinarku koja je pisala za drugi njegov časopis pa sam onda ja, naravno za istu platu, morala da pišem rubrike za onaj prvi i bukvalno ceo taj drugi magazin. Šta sam mogla da kažem: "Neću? Ne mogu? Ispod časti mi je?" - odmah bih dobila dobro poznat odgovor: "Uvek ima nekog ko hoće".

Naravno, pare su mi bile potrebne i nisam mogla tek tako da dam otkaz.

Rešila sam da tražim povišicu, a zauzvrat sam pitana: "Da li ti znaš da je sada ekonomska kriza?" i to baš u trenutku kada je vazduh prostrujao i do mog nosa doneo urednikov preskupi parfem.

Na radnom mestu morao si da budeš u vreme zatvaranja časopisa i to bukvalno od jutra do sutra, čak iako se časopis zatvarao po 10 dana. Morao si da trpiš uvrede, vređanje, ponižavanje, reči "nepismena si", "glupa si", "tupava si" i šta sve ne. Žene su morale da trpe nagovaranja na slikanje za erotsku rubriku i šta sve ne.

Kada sam našla drugi posao, slatko sam dala otkaz. Međutim, čak iako sam bila prijavljena za stalno, poslednju platu od "humanitarca" nikada nisam dobila. Zvala sam ga mesecima, objasnjavala mu da mi to po zakonu pripada, ali osim obećanja, nisam dobila ni evro. Da vam ne pričam da sam ubrzo posle otkaza zvala inspekciju rada, a jako nervozna gospođa sa druge strane žice rekla mi je da "nije trebalo da dam otkaz i da bih onda mogla da ga prijavim za neplaćanje". Taj čovek danas svima koji su ikada radili kod njega duguje makar 100 evra."

Pomoćnik na određeno vreme

"Tri meseca sam pravila priloge i išla na snimanja za autorsku emisiju poznate estradne voditeljke. Na sve to me je navela šarena laža u obliku plate od 500 evra. Radne dane sam provodila snimajući , a vikend montirajući priloge. U početku mi nije bilo jasno zašto voditeljka ne želi da se čuje moj glas u prilogu.

Kada mi je nakon tri meseca, svakodnevnog cimanja i kidanja živaca po raznim snimanjima, stigao email u kome me obaveštava da joj "više ne odgovaram" i pri tom mi se zahvalila na saradnji, znala sam da nije želela nigde moj glas ni lik jer bih na osnovu toga mogla da je tužim.

Preko istog tog emaila pitala sam je šta je sa mojim honorarom za sve te mesece, a ona je rekla da umesto 1.500 evra, koliko je trebalo da dobijem, može da mi da najviše 4.000 dinara."

Fotografija - Flickr

 

 

 

Atačmenti



Komentari (255)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mlekac mlekac 21:46 21.08.2011

Re: E sad malo ja

maca22
mlekac
Sto je, otprilike, bio razlog da NE upisem FPN nego filoloski...

Ti treba da pises i objavljujes poput Jelice.



Jos samo da nadjem ko bi da me objavi!
mrale54 mrale54 18:35 20.08.2011

Ja

STOTKA !
9snohvatica0 9snohvatica0 19:15 20.08.2011

:)

mlekac
mlekac mlekac 21:37 20.08.2011

Re: :)

9snohvatica0
mlekac


Hvala draga,
mrale54 mrale54 19:33 20.08.2011

Auuuu !

Ovo neće izaći na dobro !
Aman , pa tek sad kapiram da sam i PRVI i STOTI na ovom postu !!!
Mislim , maca 22 je već provalila da sam slab na plavuše , kukuuuu!
Šta li će tek sad da mi radi ?
Jukie Jukie 20:40 20.08.2011

Re: Auuuu !

mrale54

Šta li će tek sad da mi radi ?

kebabčić
mrale54 mrale54 21:00 20.08.2011

Re: Auuuu !

Idi , beži , begaj !!
Pa , neće valjda ?
Ma - ne mogu da verujem ! Zar maca ??
Auuu! Šta mi je ovo trenalo - sunce me hebalo !
maca22 maca22 00:58 21.08.2011

Re: Auuuu !

mozzart89 mozzart89 08:12 21.08.2011

Novinarstvo? Većinom "part time job"...

Neko je lepo primetio da je ovakvo novinarstvo i da su ovakvi mediji zbog toga da bi se (inače neodrživi) sistem koji vlada održao. Verovatno je to svrha... Ali, šta je uzrok da imamo "novinare"? Uzrok je loša edukacija. Nema tu ni levo ni desno - ne uče se onome čemu treba, nego totalno desetim stvarima. Osim toga, nije samo da je nesvrsishodno, nego je to školovanje potpuno degradirano. Ko danas to upisuje? Oni koji ništa drugo ne mogu, pa hajde tamo, jer nije neka muka završiti... Činjenica je da kroz tu školu prođu nepismeni, a izađu polupismeni. Važna napomena: za ovo, kao i za sve sve što govorim važi ono čuveno - "čast izuzecima".
Dalje, ko se bavi rukovođenjem u medijima? Ljudi koji s tom pričom uglavnom veze nemaju. I tako imamo jedan začaran krug iz koga ne vidim izlaz.
Ne bih preporučio nikom da se bavi novinarstvom u Srbiji. Možda bih crnom dušmaninu nekom poželeo da od toga jede hleb. Posao prljav, gori od rudarskog... Međutim, iako je glavni krivac ona krupna riba, mora se pomenuti da su i sami ljudi koji se time bave u ogromnoj meri tome kumovali.
Takođe je neko veoma lepo primetio - nema više omladinskih redakcija i tako-toga. Kao i u svim drugim sferama života, ovo društvo nema omladinsku politiku.
Ne znam, meni je jednostavno normalno da se učiš od samog početka, kroz one servisne informacije i sl. Možda je glupo poređenje, ali lekari se za rad sa živim objektima najpre uče na mrtvim (jer posao ne dozvoljava da se zabrlja). No, izgleda da mnogi ovaj posao shvataju olako, te onda ni nema veze, samo vozi, krkaj kvantitet, ko još mari za kvalitet...

Sve dok nije došao jedan idiot od urednika koji me je konstantno gramatički ispravio. On je mene toliko psihički maltretirao, da sam na kraju dala otkaz i oslobodila se bede."


Genijalno! I još on ispade kriv što je ispravljao?! Iako će mi možda neko reći da kao jeste bitno da je novinar pismen, ali da ne treba sitničariti, sa zadovoljstvom ću odgovoriti da je to apsolutno nedopustivo! To je kao kad električar ne bi razlikovao fazu od nule. Nedopustivo.

Međutim, posle mesec dana od potpisivanja ugovora, „gazda" mi je obećao da će mi dati platu sutra, pa ponovo „sutra" i tako iznova i iznova, dok se to „sutra" nije pretvorilo u četiri meseca bez dinara.
Jela sam po jedan čips dnevno i radila šta mi se naredi. Nazivana sam „retardiranom", „zaostalom", „glupom", što verovatno i jesam bila čim nisam umela da na vreme prepoznam s kakvim čovekom imam posla.

Taj čovek danas svima koji su ikada radili kod njega duguje makar 100 evra.


Tako tipično za vlasnike tih medijskih kuća i ostalih firmi iz branše... Ali, ne vidim da je mnogo različito ni sa klasičnim privatnim preduzetnicima koji se bave ostalim delatnostima. I njihovi radnici trpe identične torture, bilo da su bez škole ili visoko obrazovani. Ne vidim to kao neku specifičnost novinarskog posla.

Šta sam mogla da kažem: "Neću? Ne mogu? Ispod časti mi je?" - odmah bih dobila dobro poznat odgovor: "Uvek ima nekog ko hoće".


Nažalost, ali tako je. Kao što već rekoh - Srbija - to je zemlja bez perspektive. Onaj ko ovako nešto ne bi očekivao da mu se desi od mene bi bio okarakterisan jedino kao naivan (nema veze da li je novinar ili ne).

@Aleksandar Vasović (u svim postovima):
Apsolutno se slažem!


Na kraju, pitanje: šta je onda pametno činiti? Možda bi kao odgovor mogao da poslži: biti multidisciplinaran... Ako si sposoban da radiš više stvari, pre ćeš da uspeš. Kad ti ide, onda tvoja svestranost unapređuje tvoj kvalitet rada u osnovnom poslu; kad ne ide lakše je da premostiš periode bez posla i da preživiš. Ono što bih okarakterisao kao specifičnost novinarskog posla jeste - mora se biti strpljiv. Retki su oni kojima je nešto veliko došlo preko noći (a i oni se nisu usrećili, jer onda većinom ostatak karijere provedu u senci tog nekog inicijalnog postignuća). Zato budite strpljivi i radite na sebi... I naravno, da ne zaboravim - ko može, nek pobegne na neko srećnije mesto.
Pozdrav!
maca22 maca22 13:41 21.08.2011

Re: Novinarstvo? Većinom "part time job"...

mozzart89
Ali, šta je uzrok da imamo "novinare"? Uzrok je loša edukacija. Nema tu ni levo ni desno - ne uče se onome čemu treba, nego totalno desetim stvarima. Osim toga, nije samo da je nesvrsishodno, nego je to školovanje potpuno degradirano. Ko danas to upisuje? Oni koji ništa drugo ne mogu, pa hajde tamo, jer nije neka muka završiti... Činjenica je da kroz tu školu prođu nepismeni, a izađu polupismeni.

Tu otvaramo drugu temu, a to je da ne bih dala nikom da upise faks bez da ima 61 poen od 100.
abrasax abrasax 08:12 24.08.2011

Re: Novinarstvo? Većinom "part time job"...

Tako tipično za vlasnike tih medijskih kuća i ostalih firmi iz branše...

abrasax abrasax 08:16 24.08.2011

Re: Novinarstvo? Većinom "part time job"...

Onaj ko ovako nešto ne bi očekivao da mu se desi od mene bi bio okarakterisan jedino kao naivan



jaksa scekic jaksa scekic 14:30 21.08.2011

Ukratko

1. Problem novinarstva u Srbiji su urednici, a ne mladi novinari. Urednici su najslabija karika, jer ne citaju, ne usavrsavaju se , smatraju da sve znaju i oni su najveca prepreka napredovanju mladih i talentovanih novinara.
2. Nisam saglasan sa A. Vasovicem, gledao sam biografije nekih mladih novinara koji su primljeni u moju bivsu firmu, ne samo da su zavrsili fakultete, nego i specijalizacije, a neki i subspecijalizacije.
Novinari koji su poceli u kad je moja bivsa firma pocela 89 godine, bili su skupljeni sa raznih tv i radio stanica, neko imao zavrsen fakultet, neko ne. Danas u takvim firmama mogu da nadju posao samo oni sa faxom i sa jos vecim dopunskim znanjem.
Elem, na kraju , ja verujem da klinci koji dodju sa fakulteta vise znaju od nekih urednika koji imaju kafansku skolu, i ulicni univerzitet.
Takvi urednici ce uciniti sve da sprece mlade ambiciozne ljude i daju im debilne sporedne poslove kako smo procitali u Blogu.
A uz to ide i srpska varijanta kapitalizma, ne smes da pitas za platu, a drzavu boli ona stvar. U svetu, prvi mesec nema za plate, ode firma u likvidaciju.
Ali, zasto bi novinarstvo u Srbiji bilo bolje od atmosfere u drzavi, teorija ravnih i poslusnih mozgova.
maca22 maca22 14:39 21.08.2011

Re: Ukratko

jaksa scekic
Elem, na kraju , ja verujem da klinci koji dodju sa fakulteta vise znaju od nekih urednika koji imaju kafansku skolu, i ulicni univerzitet.
Takvi urednici ce uciniti sve da sprece mlade ambiciozne ljude i daju im debilne sporedne poslove kako smo procitali u Blogu.

Ovo je upravo bio moj utisak iz Vasoviceve price o gospodarima iz mordora, cuvarima tajne neprozirne vestine novinarskog zanata.
jaksa scekic jaksa scekic 14:44 21.08.2011

Re: Ukratko

maca22
jaksa scekic
Elem, na kraju , ja verujem da klinci koji dodju sa fakulteta vise znaju od nekih urednika koji imaju kafansku skolu, i ulicni univerzitet.
Takvi urednici ce uciniti sve da sprece mlade ambiciozne ljude i daju im debilne sporedne poslove kako smo procitali u Blogu.

Ovo je upravo bio moj utisak koji sam izvukla za Vasoviceve price o gospodarima iz mordora, cuvarima tajne neprozirne vestine novinarskog zanata.



Ne znam da li je negde Vaske vec napisao, koliko on line kurseva je morao da prodje u sadasnjoj firmi.
Oni u textu i te kako, mi malo manje u TV, ali preduzece stalno radi na usavrsavanju svojih uposlenih, jer onda je servis bolji, a sto je servis bolji, ima vise klijenata, sto vise klijenata, veci profit.
Ovde, u jednoj TV kad su tezgarosi iz BBC zavrsili obuku, jos ljudi nisu ni izasli iz zgrade, urednik je rekao, :"Ma pusti ti sve to, nastavljamo mi po starom"
To se vidi u novinama, TV a vidi se i kad covek od zanata dodje. Primer Radio Beograd. Polako, sve je bolji i bolji
Jukie Jukie 16:31 21.08.2011

Re: Ukratko

jaksa scekic

Ovde, u jednoj TV kad su tezgarosi iz BBC zavrsili obuku, jos ljudi nisu ni izasli iz zgrade, urednik je rekao, :"Ma pusti ti sve to, nastavljamo mi po starom"

Jao što je ta obuka nama bila smor... još su poterali sve nas zaposlene koji smo umeli iole da napišemo neki tekst, uključujući i nas koji nismo nikada ni želeli da budemo novinari. Ako se dobro sećam, preko puta mene je sedela neka starija? žena iz administracije? koja nije imala pojma kako vest uopšte izgleda (otprilike kao da mene poteraš na seminar iz fizike) ali je vrlo entuzijastično sve zapisivala što su rekli (valjda misleći da se dobijaju poeni na svesku?).

Od cele obuke mi je u glavi ostala samo ona priča: pokrivalica-govornik-pokrivalica-govornik-pokrivalica-govornik-odjava. (Trebalo je i sami da smislimo vest na datu temu i predstavimo je pred ostalima. Sirotom Gaši Kneževiću, tada ministru obrazovanja, se tih dana verovatno jako štucalo jer ga je nas nekoliko izabralo za jednu od osoba koju bi intervjuisali, i pri tom smo predvideli da će reći "Ja tu ništa ne mogu da uradim, to nije moja nadležnost" ).

Bilo je zabavno i kako su trenutni novinari-terenci rekli da oni za pokrivalice koriste sliku "nas novinara kako sedimo na konferenciji za štampu i hvatamo beleške" na šta se trener užasnuo...

Tada su nam rekli i da treba za pokrivalicu snimati čoveka koga intervjuišeš kako prčka po kompjuteru ili nešto piše u zabeleškama (ono što uvek vidimo u vestima i što izgleda nenormalno veštački i namešteno).

Onda smo imali strašni kontrolni zadatak od 4 pitanja u kome je četvrto (ispostavilo se najvažnije) pitanje bilo da napišemo vest iz datih podataka. Ispostavilo se da je samo njih nekoliko (4-5) od nas npr. 30-40 u sobi uspelo da "tačno" odgovori na to najvažnije pitanje, na šta su se te neke dve nove glavne urednice užasavale "kuku, šta ćemo sad".

Na vrlo oprezno pitanje nas nekoliko iz naše redakcije "A šta će sada biti?" dobili smo odgovor "Jooj! pa nećete moći da idete na teren kao novinari i da snimate reportaže!"
na šta smo podignutih obrva otišli do hodnika i rekli jedni drugima "pa šta je njima, pa mi nikada i nismo želeli da budemo novinari izveštači, ONI su hteli da nas na to nateraju"
Martina Andjelković Martina Andjelković 16:39 21.08.2011

Re: Ukratko

jaksa scekic
1. Problem novinarstva u Srbiji su urednici, a ne mladi novinari. Urednici su najslabija karika, jer ne citaju, ne usavrsavaju se , smatraju da sve znaju i oni su najveca prepreka napredovanju mladih i talentovanih novinara.
2. Nisam saglasan sa A. Vasovicem, gledao sam biografije nekih mladih novinara koji su primljeni u moju bivsu firmu, ne samo da su zavrsili fakultete, nego i specijalizacije, a neki i subspecijalizacije.
Novinari koji su poceli u kad je moja bivsa firma pocela 89 godine, bili su skupljeni sa raznih tv i radio stanica, neko imao zavrsen fakultet, neko ne. Danas u takvim firmama mogu da nadju posao samo oni sa faxom i sa jos vecim dopunskim znanjem.
Elem, na kraju , ja verujem da klinci koji dodju sa fakulteta vise znaju od nekih urednika koji imaju kafansku skolu, i ulicni univerzitet.
Takvi urednici ce uciniti sve da sprece mlade ambiciozne ljude i daju im debilne sporedne poslove kako smo procitali u Blogu.
A uz to ide i srpska varijanta kapitalizma, ne smes da pitas za platu, a drzavu boli ona stvar. U svetu, prvi mesec nema za plate, ode firma u likvidaciju.
Ali, zasto bi novinarstvo u Srbiji bilo bolje od atmosfere u drzavi, teorija ravnih i poslusnih mozgova.




Svaka Vam je na mestu!
freehand freehand 16:44 21.08.2011

Re: Ukratko

Svaka Vam je na mestu!

Tako treba starijem kolegi!
Nego, kad će blog "Novinarske patke"?
Da čujemo malo iskustava i na tu temu.

Edit: umal' zaboravih: Jakša, servus! Lepo je videti te ponovo ovde.
maca22 maca22 16:58 21.08.2011

Re: Ukratko

Jukie
jaksa scekic

Ovde, u jednoj TV kad su tezgarosi iz BBC zavrsili obuku, jos ljudi nisu ni izasli iz zgrade, urednik je rekao, :"Ma pusti ti sve to, nastavljamo mi po starom"

Jao što je ta obuka nama bila smor... "

Ne razumem vas. Dosli su tezgari iz BBC-ja, ali oni nista ne znaju ili nasi nista ne znaju ili su obucavali pogresne ljudi ili su nasi poturili pogresne ljude da budu obucavani...
mrale54 mrale54 17:40 21.08.2011

Re: Ukratko

Arhiva



" Novinarske patke " ?

Pa šta čekaš - piši !!!

( E , jes vala , ima nas lenjih ... )
jaksa scekic jaksa scekic 17:49 21.08.2011

Re: Ukratko

maca22
Jukie
jaksa scekic

Ovde, u jednoj TV kad su tezgarosi iz BBC zavrsili obuku, jos ljudi nisu ni izasli iz zgrade, urednik je rekao, :"Ma pusti ti sve to, nastavljamo mi po starom"

Jao što je ta obuka nama bila smor... "

Ne razumem vas. Dosli su tezgari iz BBC-ja, ali oni nista ne znaju ili nasi nista ne znaju ili su obucavali pogresne ljudi ili su nasi poturili pogresne ljude da budu obucavani...


Ima dve vrste, jedni su iz BBC a drugi su ex BBC, i dolaze preko IREX-a ili direktno, ili iz US, zavisi od TV koja ih angazuje. Recimo Fox je na pocetku dovlacio neke Amerikance, ja sam umirao od smeha sta su oni od njih trazili.
Ti stranci znaju, ali odrze kurseve, uzmu pare i odu, upoznao sam neke od njih do sam bio u Novom Sadu, i dolazio u konflikt sa njima.
To sto oni predaju, svi mi koji radimo ili smo radili za strance znamo.Neskromno tvrdim da bi mi cak bili korisniji, jer znamo lokalne uslove i ne bi se desilo kad su BBC experti trazili od Glodura jedne TV da obavezno naprave pricu o specijalizovanim ves masinama za pranje stvari za pse, jer je to odlicna prica i po njima jako bi zanimala gradjane Srbije
Jukie Jukie 18:55 21.08.2011

Re: Ukratko

maca22

Ne razumem vas. Dosli su tezgari iz BBC-ja, ali oni nista ne znaju ili nasi nista ne znaju ili su obucavali pogresne ljudi ili su nasi poturili pogresne ljude da budu obucavani...

Kod nas su došli "domaći" (ne-stranci, sa druge TV) da nam održe obuku po principima BBC, i generalno niko nije bio naročito oduševljen što će oni doći da nas uče kako se nešto radi.

Polaznici su bili mešoviti po novinarskom iskustvu i želji da se uopšte time bave - bukvalno je naređeno da učestvuju svi koji su iz programa (sem glavnih urednika, i sem naravno produkcije i kafe kuvarice) - prostorija nas je bila puna.

Onda su nam pričali kako se pravi prilog za vesti, i dali su nam za domaći da i mi smislimo neki prilog i ne znam šta još, ja sam to pisao u jednu svesku koja ne znam gde mi je (to je bilo pre 8-9 godina) i jedino se sećam da treba da pitaš troje ljudi i da imaš četiri svoje izjave (kao sendvič) i da treba da snimaš sagovornika kako radi na kompjuteru ili piše u rokovnik ili priča telefonom a zavisno od radnog mesta sagovornika (to je ono što se uvek smejem kad vidim na TV jer je neprirodno).

Oni koji su već radili kao novinari bili su zbunjeni (stumped?) jer oni tako ništa nisu radili, nas nekoliko je gunđalo jer nismo želeli da budemo novinari, neki su bili potpuno izgubljeni itd.

Meni lično je posle tog prvog predavanja bilo zanimljivo jer je to bilo igranje pa sam se čak javio da ispričam svoju ideju predloga (sa sve nenadležnim ministrom prosvete ).
Moja ideja je bila da se napravi hipotetični prilog o deci Kinezima koja polaze u školu na Novom Beogradu i koja su budisti a hoće da idu na veronauku.
(u trenutku kada stojim ispred one table i izgovaram "budisti" svi (koji su do tada žagorili) sede ćuteći i otvorenih usta gledaju u mene i čekaju šta ću dalje reći. Tada sam počeo da razmišljam da pređem u nastavnike )
maca22 maca22 19:04 21.08.2011

Re: Ukratko

Jukie
Tada sam počeo da razmišljam da pređem u nastavnike )

Predlazem da pises knjizice za decu i roditlje, nesto tipa: odgojiti nesputano dete", pa sebi daj na volju....

sem glavnih urednika, i sem naravno produkcije

Zar to nije nelogicno? Zar ne bi i oni trebali da znaju sta i kako im ljude rade?
Jukie Jukie 19:15 21.08.2011

Re: Ukratko

maca22

sem glavnih urednika, i sem naravno produkcije
Zar to nije nelogicno? Zar ne bi i oni trebali da znaju sta i kako im ljude rade?

Pa glavni urednici (tj. starine preko 50 leta) su sedeli u vrhu deska i pravili vesti za taj dan (show must go on) ali nisu bili polaznici
jaksa scekic jaksa scekic 19:47 21.08.2011

Re: Ukratko

Jukie
maca22

Ne razumem vas. Dosli su tezgari iz BBC-ja, ali oni nista ne znaju ili nasi nista ne znaju ili su obucavali pogresne ljudi ili su nasi poturili pogresne ljude da budu obucavani...

Kod nas su došli "domaći" (ne-stranci, sa druge TV) da nam održe obuku po principima BBC, i generalno niko nije bio naročito oduševljen što će oni doći da nas uče kako se nešto radi.

Meni lično je posle tog prvog predavanja bilo zanimljivo jer je to bilo igranje pa sam se čak javio da ispričam svoju ideju predloga (sa sve nenadležnim ministrom prosvete ).
Moja ideja je bila da se napravi hipotetični prilog o deci Kinezima koja polaze u školu na Novom Beogradu i koja su budisti a hoće da idu na veronauku.


Ja da sam Ti bio urednik odmah bih Ti dao da uradis tu temu.
Ima mozda jos jedan problem, nisam siguran, ne znam kako je kod nas.
Nemoguce je da isti ljudi predaju, uce TV novinarstvo, Radio novinarstvo, pisanje za novine ili pisanje za agneciju.
Recimo ja se nikad ne bih usudio da nekom objasnjavam kako treba pisati za novine ili agencije odnosno radio.

Primer: Jednom kad sam bio u Baghdadu, zamole me iz Sunday Times-a dda im napisem nesto jerbo nisu imali coveka, jos dok je Drug Sadam bio na vlasti.
I krenem, napisem, zamolim nekog da mi to moje prevede iz "tarzan" u proper english i znam da sam krenuo sa svadbom u Al Rashid hotelu.
Zove sutra covek i krene sledece :"Vidi se da radis na TV, takav ti je text, ali za novine mora ovako i krenu pitanja:
1. kakve boje su bili automobili kojima su svadbari dosli.
2. Kako je izgledala vencanica, detalji, i porodice vencanih
3. Sta je tacno bilo na stalu, koja hrana.
4. marke automobila na ulici, detalji.

Na TV se sve to vidi, pa je text drugacije koncipiran.

Elem, nemoguce je da neko bude DOBAR novinar za sva cetiri medija. Jedan moj kolega je na Kosovu, se vratio ponovo u neko selo, da bi snimio skripu vrata na nekoj kuci, nije ga mrzelo, ali to je profesionalizam. BTW radio je za BBC World service.
Neki drugi novinar bi snimio skripu vrata u Hotelu Grand :)))

Vrlo zeznuuta profesija ako covek hoce da je radi posteno.

Recimo u svetu je nedopustivo da se jedan adar ponovi dva puta u prici, kod nas to nema veze, i jos gomila sitnica.
Ali ovo nije moj blog, pa da ne masiram
Hansel Hansel 20:53 21.08.2011

Re: Ukratko

Jakša, da iskoristim Vaše prisustvo da mi rasvetlilte, ako nije suviše banalno, ko i zašto na našim televizijama forsira ono obraćanje po imenu i "odjavu" na kraju svakog segmenta (fingiranog) razgovora ("Nataša?"; "Studio?" - bio je hit kad je novinarka pogrešila ime voditeljke ). Znam da je to preuzeto iz prakse zapadnih televizija (znam i da je to prva Bojana Lekić počela da forsira na RTS-u, mislim da je B92 to počeo tek posle toga), ali meni to toliko izgleda i zvuči bez veze, prosto ne mogu da opišem... Na radiju voditelji/novinari bez problema razgovaraju sa sagovornicima koji se javljaju telefonom, na televiziji ih još i vide, pa je sada, kao, odjednom potrebno da dodatno signaliziraju jedni drugima kada su završili pasus...
mlekac mlekac 21:54 21.08.2011

Re: Ukratko

jaksa scekic


Na TV se sve to vidi, pa je text drugacije koncipiran.

Elem, nemoguce je da neko bude DOBAR novinar za sva cetiri medija. Jedan moj kolega je na Kosovu, se vratio ponovo u neko selo, da bi snimio skripu vrata na nekoj kuci, nije ga mrzelo, ali to je profesionalizam. BTW radio je za BBC World service.
Neki drugi novinar bi snimio skripu vrata u Hotelu Grand :)))

Vrlo zeznuuta profesija ako covek hoce da je radi posteno.

Recimo u svetu je nedopustivo da se jedan adar ponovi dva puta u prici, kod nas to nema veze, i jos gomila sitnica.
Ali ovo nije moj blog, pa da ne masiram


Imala sam slicno iskustvo - uradim svojevremeno neki prilog i zovu me iz novina da napravim clanak na istu temu. Ja, normalno, kao radijac prekucam dijaloge, dodam par recenica i posaljem.

Zove me, sutradan, urednica i pita da li bih se ljutila da ona to popravi, al' da joj posaljem traku.

Normalno, ja nit opisivala stanje duha sagovornika (setila sam se da opisem izgled, srecom), nit dodavala gomilu "sitnica" koje se u pisanom novinarstvu podrazumevaju. Kao sto Jaksa lepo rece - svaki je medij prica za sebe.
Martina Andjelković Martina Andjelković 23:50 21.08.2011

Re: Ukratko

moguce je da neko bude DOBAR novinar za sva cetiri medija. Jedan moj kolega je na Kosovu, se vratio ponovo u neko


Samo nastavite sa umotvorinama. Mozda i pokupim neku caku :)
freehand freehand 00:04 22.08.2011

Re: Ukratko

Martina Andjelković
moguce je da neko bude DOBAR novinar za sva cetiri medija. Jedan moj kolega je na Kosovu, se vratio ponovo u neko


Samo nastavite sa umotvorinama. Mozda i pokupim neku caku :)

Tebi, draga damo, fali malo više od "caka" ako Jakšin post zoveš umotvorinama i to brutalno sekući reči i time menjajući smisao napisanog...
jaksa scekic jaksa scekic 01:08 22.08.2011

Re: Ukratko

Hansel
Jakša, da iskoristim Vaše prisustvo da mi rasvetlilte, ako nije suviše banalno, ko i zašto na našim televizijama forsira ono obraćanje po imenu i "odjavu" na kraju svakog segmenta (fingiranog) razgovora ("Nataša?"; "Studio?" - bio je hit kad je novinarka pogrešila ime voditeljke ). Znam da je to preuzeto iz prakse zapadnih televizija (znam i da je to prva Bojana Lekić počela da forsira na RTS-u, mislim da je B92 to počeo tek posle toga), ali meni to toliko izgleda i zvuči bez veze, prosto ne mogu da opišem... Na radiju voditelji/novinari bez problema razgovaraju sa sagovornicima koji se javljaju telefonom, na televiziji ih još i vide, pa je sada, kao, odjednom potrebno da dodatno signaliziraju jedni drugima kada su završili pasus...


To ima nekad na CNN i nigde vise. A caka je lenjost i glupost voditelja u studiju koji NE SLUSA novinara sa terena. Elem, da se mozak voditelja ne bi opterecivao (a neki ga i nemaju ili malo pa moze da pregori :)))) onda on i ona ka cuju svoje ime, mogu da postave pitanje ili da zavrse ukljucenje.
Sad oko Libije gledam CNN mislim da i oni to sve redje koriste, jer je ruzno a nadasve debilno, i ne znaci nista. Pitao ja na pocetku mog rada u Sky News-u morao da radim ukljucenja i bilo ne zabranjeno, nego ni u ludilu, i to tera voditelja da slusa sta pricas, i da onda njegovo sledece pitanje ima VEZE sa onim sto si pricao.
Hansel Hansel 07:26 22.08.2011

Re: Ukratko

E, hvala mnogo! Rekli ste sve ono što sam se bojao da je istina. S tim što sam ja mislio da je to i realizatorima potrebno da se probude iz dremeža, pošto čak i sa ovim prozivanjima imaju, vrlo često, zakašnjenje od nekoliko sekundi da "prebace" sliku.

A i već sam bio pomislio da sa mnom nešto nije u redu!
Aleksandar Vasović Aleksandar Vasović 09:54 22.08.2011

Re: Ukratko


1. Problem novinarstva u Srbiji su urednici, a ne mladi novinari. Urednici su najslabija karika, jer ne citaju, ne usavrsavaju se , smatraju da sve znaju i oni su najveca prepreka napredovanju mladih i talentovanih novinara.
2. Nisam saglasan sa A. Vasovicem, gledao sam biografije nekih mladih novinara koji su primljeni u moju bivsu firmu, ne samo da su zavrsili fakultete, nego i specijalizacije, a neki i subspecijalizacije.
Novinari koji su poceli u kad je moja bivsa firma pocela 89 godine, bili su skupljeni sa raznih tv i radio stanica, neko imao zavrsen fakultet, neko ne. Danas u takvim firmama mogu da nadju posao samo oni sa faxom i sa jos vecim dopunskim znanjem.
Elem, na kraju , ja verujem da klinci koji dodju sa fakulteta vise znaju od nekih urednika koji imaju kafansku skolu, i ulicni univerzitet.
Takvi urednici ce uciniti sve da sprece mlade ambiciozne ljude i daju im debilne sporedne poslove kako smo procitali u Blogu.
A uz to ide i srpska varijanta kapitalizma, ne smes da pitas za platu, a drzavu boli ona stvar. U svetu, prvi mesec nema za plate, ode firma u likvidaciju.
Ali, zasto bi novinarstvo u Srbiji bilo bolje od atmosfere u drzavi, teorija ravnih i poslusnih mozgova.


1. slazem se da su problem MNOGI urednici. mnogi urednici (slazem se, uglavnom imaju kafansku skolu i ulicni univerzitet) ovaj posao uglavnom tretiraju kao zanat, sto je samo delimicno tacno. novinarstvo (sta god to znacilo) jeste doguralo do sasvim ozbiljne nauke. elem urednici ne zele da uce i tacka. buduci da ne zele da uce, nema potrebe da bilo ko zna vise od njih.

2. NEKI klinci znaju vise od urednika kad izadju sa fakulteta, VECINA klinaca ne zna nista

3. NEKI klinci zele da uce, MNOGIMA ne pada na pamet

4. moz' bit da delujem kao mator i nadrndan, ali je OGROMNA vecina onih koji su poceli kad i ja zelela da uci (sad opet, moz' biti zato sto smo imali urednike koji su zeleli da nam pokazu)

5. plate jesu male, ali onda (a to zam zaboravio da napomenem) bi deca trebalo da pokradu zanat, da traze (urednike, starije kolege od svake fele) koji zele da im pokazu (a ima ih), da idu dalje i traze bolje, poslove, tezge, itd.
zaza.puk zaza.puk 10:23 22.08.2011

Re: Ukratko

Ali ovo nije moj blog, pa da ne masiram


a nisi ni novinar!


mrdax mrdax 14:42 22.08.2011

Re: Ukratko

Ali, zasto bi novinarstvo u Srbiji bilo bolje od atmosfere u drzavi, teorija ravnih i poslusnih mozgova.


B u l l s e y e!!!
tyson tyson 16:18 24.08.2011

Re: Ukratko

Nego, kad će blog "Novinarske patke"?

Za to je, valjda, potrebno nekom kolegi iz redakcije maznuti iz zezanja mobilni telefon te iz istog, uz malo sreće, povaditi fotografije patke dotičnog novinara, sledeći primer opisan ovde od strane jednog od blogera



freehand freehand 09:02 25.08.2011

Re: Ukratko

tyson
Nego, kad će blog "Novinarske patke"?

Za to je, valjda, potrebno nekom kolegi iz redakcije maznuti iz zezanja mobilni telefon te iz istog, uz malo sreće, povaditi fotografije patke dotičnog novinara, sledeći primer opisan ovde od strane jednog od blogera




I ti digitalne novotarije pretpostavljaš ljudskim čulima i neposrednom iskustvu?
9snohvatica0 9snohvatica0 17:59 21.08.2011

Odjava

Zahvaljujem se na ukazivanju gramatickih gresaka , znam ja to , ali nesto mi se ne da , da udarim space izmedju interpunkcije pa to ti je.Treba to da promenim , znaaam.

Procitah i neki komentar kako sam zaboga i nesposobna da napisem tekst . . .
Samo cu reci da sam odusevljena komentarom , zahvaljujem se jer svaka kritika znaci :)

Dodala bih da ovde ima mnogo pismenijih od mene, sa goodinama iskustva i po nekoliko diploma , a recenicu pocinju malim slovom koriste spoj dva slova umesto jednog koje hvala Vuku postoji u azbuci , kod nekih interpunkcije cak i nema . Takvi vidim po nekim prethodnim blogovima znaju sve,ma o svemu sve.
Ima i nas neznalica koji priznajemo da mnoge stvari ne znamo,covek se uci dok je ziv.
maca22 maca22 18:13 21.08.2011

Re: Odjava

9snohvatica0
Zahvaljujem se na ukazivanju gramatickih gresaka , znam ja to , ali nesto mi se ne da , da udarim space izmedju interpunkcije pa to ti je.Treba to da promenim , znaaam.

Posle.

Ima i nas neznalica koji priznajemo da mnoge stvari ne znamo,covek se uci dok je ziv.

Naravno.
milisav68 milisav68 21:03 21.08.2011

Re: Odjava

9snohvatica0
koriste spoj dva slova umesto jednog koje hvala Vuku postoji u azbuci

To je posledica dugogodišnjeg rada na stranim tastaturama (pisaćim mašinama, teleprinterima), gde nije bilo tih slova.
Ima raznog sveta ovde.
9snohvatica0 9snohvatica0 21:18 21.08.2011

Re: Odjava


milisav68
9snohvatica0
koriste spoj dva slova umesto jednog koje hvala Vuku postoji u azbuci

To je posledica dugogodišnjeg rada na stranim tastaturama (pisaćim mašinama, teleprinterima), gde nije bilo tih slova.
Ima raznog sveta ovde.

Ma sve verujem da jeste.
Uostalom kako god.
Sto se tice lapsusa i podsmejavanja-,ko radi taj i gresi.
Blogeri su zaboga nepogresivi,pa hajd da se smejemo tudjim lapsusima.
OOOOoooh.Iskljucujem se ,ne mogu vise da citam!


maca22 maca22 21:26 21.08.2011

Re: Odjava

Niko ti se ne smeje jer uopste nije smesno sto nisi ni jedan jedini kucani rad predala tokom celog svog skolovanja.
A ako jesi i niko te nije upozorio da nepregledno kucas, onda je to tuzno.
Jukie Jukie 21:42 21.08.2011

Re: Odjava

maca22
Niko ti se ne smeje jer uopste nije smesno sto nisi ni jedan jedini kucani rad predala tokom celog svog skolovanja.A ako jesi i niko te nije upozorio da nepregledno kucas, onda je to tuzno.

Pa i rale54 isto... ko zna šta je pametno rekao kad me mrzi da čitam
maca22 maca22 21:58 21.08.2011

Re: Odjava

Jukie

Pa i rale54 isto... ko zna šta je pametno rekao kad me mrzi da čitam

On se nije hvalio da je zavrsio neki fakultet (ili sam propustila). A da li ga je ikada neki od urednika iz Mordora, bozanski iniciranih u tajne novinarstva, opomenuo, to ne znam.
milisav68 milisav68 22:02 21.08.2011

Re: Odjava

9snohvatica0

milisav68
9snohvatica0
koriste spoj dva slova umesto jednog koje hvala Vuku postoji u azbuci

To je posledica dugogodišnjeg rada na stranim tastaturama (pisaćim mašinama, teleprinterima), gde nije bilo tih slova.
Ima raznog sveta ovde.

Ma sve verujem da jeste.
Uostalom kako god.
Sto se tice lapsusa i podsmejavanja-,ko radi taj i gresi.
Blogeri su zaboga nepogresivi,pa hajd da se smejemo tudjim lapsusima.
OOOOoooh.Iskljucujem se ,ne mogu vise da citam!

Ej, nema potrebe za ljutnjom.
Ima ovde seratora, a ima i dobronamernih ljudi.
To ćeš vremenom da ukapiraš.

Meni pisanje (kucanje) tekstova nije profesija, ali me je boravak na internetu, naterao da "obnovim gradivo".



mlekac mlekac 22:21 21.08.2011

Re: Odjava

9snohvatica0
Zahvaljujem se na ukazivanju gramatickih gresaka , znam ja to , ali nesto mi se ne da , da udarim space izmedju interpunkcije pa to ti je.Treba to da promenim , znaaam.

Procitah i neki komentar kako sam zaboga i nesposobna da napisem tekst . . .
Samo cu reci da sam odusevljena komentarom , zahvaljujem se jer svaka kritika znaci :)

Dodala bih da ovde ima mnogo pismenijih od mene, sa goodinama iskustva i po nekoliko diploma , a recenicu pocinju malim slovom koriste spoj dva slova umesto jednog koje hvala Vuku postoji u azbuci , kod nekih interpunkcije cak i nema . Takvi vidim po nekim prethodnim blogovima znaju sve,ma o svemu sve.
Ima i nas neznalica koji priznajemo da mnoge stvari ne znamo,covek se uci dok je ziv.


Nemoj jos da se odjavljujes - glupo je prekidati emisiju zato sto ti je neki golub uleteo u studio pa se*e uokolo!

Kritiku koja je na mestu - prihvati, nauci nesto. Kritiku koja je bezveze - ignorisi.

Kao i svuda u zivotu, i ovde ima profi kriticara i sveznalica i kontrasa.

Ovde je, makar, lakse takve ignorisati.

9snohvatica0 9snohvatica0 22:25 21.08.2011

Re: Odjava

milisav68
9snohvatica0

milisav68
9snohvatica0
koriste spoj dva slova umesto jednog koje hvala Vuku postoji u azbuci

To je posledica dugogodišnjeg rada na stranim tastaturama (pisaćim mašinama, teleprinterima), gde nije bilo tih slova.
Ima raznog sveta ovde.

Ma sve verujem da jeste.
Uostalom kako god.
Sto se tice lapsusa i podsmejavanja-,ko radi taj i gresi.
Blogeri su zaboga nepogresivi,pa hajd da se smejemo tudjim lapsusima.
OOOOoooh.Iskljucujem se ,ne mogu vise da citam!

Ej, nema potrebe za ljutnjom.
Ima ovde seratora, a ima i dobronamernih ljudi.
To ćeš vremenom da ukapiraš.

Meni pisanje (kucanje) tekstova nije profesija, ali me je boravak na internetu, naterao da "obnovim gradivo".




E Milisave dragi ne pada mi na pamet da napisem vise bilo sta,sad ispada i da se ja hvalim zavrsenim fakultetom,kojim? Ja imam jos 2 godine do diplome.
Zaista ne mogu da citam neke stvari koje su malo nebulozne i zestoko izvucene iz konteksta! Dobronamerni? Da ima alselone,Hansel,mlekac,kafka,senad,ti.Mislim vise niko.Opako sam zalutala.
E sad stvarno zadnji post.


freehand freehand 22:42 21.08.2011

Re: Odjava

9snohvatica0
milisav68
9snohvatica0

milisav68
9snohvatica0
koriste spoj dva slova umesto jednog koje hvala Vuku postoji u azbuci

To je posledica dugogodišnjeg rada na stranim tastaturama (pisaćim mašinama, teleprinterima), gde nije bilo tih slova.
Ima raznog sveta ovde.

Ma sve verujem da jeste.
Uostalom kako god.
Sto se tice lapsusa i podsmejavanja-,ko radi taj i gresi.
Blogeri su zaboga nepogresivi,pa hajd da se smejemo tudjim lapsusima.
OOOOoooh.Iskljucujem se ,ne mogu vise da citam!

Ej, nema potrebe za ljutnjom.
Ima ovde seratora, a ima i dobronamernih ljudi.
To ćeš vremenom da ukapiraš.

Meni pisanje (kucanje) tekstova nije profesija, ali me je boravak na internetu, naterao da "obnovim gradivo".




E Milisave dragi ne pada mi na pamet da napisem vise bilo sta,sad ispada i da se ja hvalim zavrsenim fakultetom,kojim? Ja imam jos 2 godine do diplome.
Zaista ne mogu da citam neke stvari koje su malo nebulozne i zestoko izvucene iz konteksta! Dobronamerni? Da ima alselone,Hansel,mlekac,kafka,senad,ti.Mislim vise niko.Opako sam zalutala.
E sad stvarno zadnji post.



Tek sa tim luzerskim stavom nikad od tebe novinar.
maca22 maca22 22:51 21.08.2011

Re: Odjava

9snohvatica0
Ja imam jos 2 godine do diplome.

Izvini. Takav sam utisak stekla, a ti me nisi ispravila (nego udarila u plac).
9snohvatica0 9snohvatica0 22:59 21.08.2011

Re: Odjava

maca22
9snohvatica0
Ja imam jos 2 godine do diplome.

Izvini. Takav sam utisak stekla, a ti me nisi ispravila (nego udarila u plac).

Tacno,poplavila sam ceo stan i racunar mi vise ne funkcionise koliko sam samo suza prolila.
Nisam plakala kad su me danas ugipsavali ali sam se zato isplakala zbog slova...I space mi se pokvario cak od slanih suza.
maca22 maca22 23:03 21.08.2011

Re: Odjava

Znas, (pre)osetljivost je jedno. Manipulacija nabijanjem krivice je drugo. Laku noc.
abrasax abrasax 00:01 24.08.2011

Re: Odjava

Znas, (pre)osetljivost je jedno. Manipulacija nabijanjem krivice je drugo. Laku noc.


Meni se čini da je neko ovde o tome pisao.
milisav68 milisav68 23:08 21.08.2011

200

maca22 maca22 23:18 21.08.2011

Re: 200

Ukrao si mesto Snohvatici, koja stalno kuca poslednji post.
zaza.puk zaza.puk 23:49 21.08.2011

pročitala..

post, ne i komentare.
jadno, malo, istraživačko novinarstvo-blogerstvo.
ničeg tu nema Novog pod kapom nebeskom.
al' ti si rešila da otkrivaš rupe na saksiji!
ajjj, kad voliš, kad vole
mlekac mlekac 06:29 23.08.2011

Re: pročitala..

zaza.puk
post, ne i komentare.
jadno, malo, istraživačko novinarstvo-blogerstvo.
ničeg tu nema Novog pod kapom nebeskom.
al' ti si rešila da otkrivaš rupe na saksiji!
ajjj, kad voliš, kad vole


Nemoj tako, zazo - svaka generacija IZNOVA otkriva neke stvari, a kad si mlad, cini ti se da se SAMO TEBI i tvojoj generaciji neke stvari dogadjaju.

Normalno, kasnije ustanovis da to nije bas tako, al' onda vise nije ni zanimljivo...

A mislim i da je pozitivno ukazivati na rupe izbusene na pogresnom mestu - mozda se neko, ipak, doseti da ih zakrpi?

Mi matori smo, kanda, vec oguglali - navikli da su rupe malo "u sreh" pa to vise ni ne primecujemo.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana