Kultura| Umetnost| Zabava

Chinese Art Boom

docsumann RSS / 22.08.2011. u 17:53

300h.jpg

 Odmah da naglasim, nije ovo nikakva stručna studija. Ovo je prilog jednog pasioniranog ljubitelja umjetnosti, amatera, o predmetima njegovog strasnog interesovanja, a to je - dizanje tegova ... šala, šala ; )

Do prije godinu-dvije i ja sam (kao pretpostavljam većina vas) od kinseskih umjetnika čuo samo za Ai Weiwei-a i Yue Minjuna. Ovaj prvi je bio svjetski poznat po maštovitim instalacijama, a ponajviše kao koautor Pekinškog olimpijskog stadiona (poznatog kao ptičje gnijezdo), a ovaj drugi se proslavio svojim mnogobrojnim ironičnim platnima na kojima prikazuje likove koji se smiju, čak i u situacijama u kojima ti obično nije do smjeha.
Usput , čeprkajući po internetu u vezi sa njihovim radovima, počeli su predamnom da iskaču, jedno po jedno, dijela nekih novih zanimljivih, do tada savim mi nepoznatih autora. A onda je čudo od interneta učinilo svoje, i kao usred lančane reakcije bio sam zapljusnut radovima mnogobrojnih savremenih kineskih umjetnika.
Zato sam i odlučio da ovom prilikom napravim jednu mini izložbu,  po ličnom afinitetu, s tim da moram napomenuti da ću se zadržati samo na likovnoj umjetnosti i to na figuraciji, koja mi je intimno najdraža.
Jednostavno, kineska art produkcija je zadnjih godina toliko ekspandirala da bi njena iole sadržajnija prezentacija bila preobimna za jedan blog.
Mislim, moglo bi se to i postići s kačenjem linkova, ali ja volim šarene blogove, okićene slikama.

I čisto, reda radi, da dam jedan kraći istorijski pregled razvoja moderne likovne scene u Kini.
Sa početkom otvaranja Kine prema svijetu 1978. došlo ja i do dekonzervacije umjetničkog života. Drevna kulturna tradicija, ponovo je počela da izbacuje pupoljke na novoizraslim granama svog pethiljadugdišnjeg stabla.
Pokreti kao što su "scar painting" i "the art of the wounded" kao reakcije na doba Maove kulturne revolucije, bili su karakteristični za rane '80-te prošlog vijeka.
Takođem mnogi pravci koji su u Evropi nastajali u prvim dekadama XX vijeka, po prvi put su počeli da se primaju na kinsko tlo, dada, nadrealizam, apstraktno slikarstvo. Socijalne i političke teme bile su najzastupljenije u radovima umjetnika tog perioda.
Ipak, ono u čemu je Kina od početka 80-tih bila svjetski prestižna na art sceni su instalacije. Radovi umjetnika poput Xu Bing-a, Ai Weiwei-a su vrlo brzo našli put do najprestižnijh svjetskih galerija.

Home-of-Chinese-Artist-Xu-Bing.jpeg


Nakon studentske pobune i njenog gušenja na Tjenanmenu, dolazi do naglog zaokreta u kineskom slikarstvu. Umjesto očekivane političke radikalizacije , mladi umjetnici se sve više okreću komercijalnoj strani svog stvaralaštva. Novac postaje njihova glavna preokupacija. Pri tom im na ruku ide i kineski ekonomski bum, jačanje platežne moći srednje klase i stvaranje sloja vrlo bogatih poslovnih ljudi. Staro je pravilo da nema umjetnosti bez mecena. Mislim, ima naravno, ali materijalna situiranost, razvijeno tržište umjetnina dozvoljavaju većem broju uumjetnika da dobro živi od svog rada, da, ono što se kaže, "opuste ruku". Rekao bi čovjek da će ovakva filozofija upropastiti vitalnost mlade kineske scene, ali desilo se upravo suprotno. Vitalnost i bogatsvo savremene kineske art produkcije
je upravo fascinantna. Ima tu svega, od  poetskog infatilizma ( tako karakterističnog za neke od najvećih evropskih slikara XX vijeka), urbanog duha metropola, koketriranja sa tradicijom, eskapizma, melanholije, erotike, pospodernističkih citata, popa, lowbrow-a  ... za svakog ponešto

E, sad dolazimo do najboljeg dijela u cijeloj priči, a to je da priče više nema, te samoproglašavam ovu izložbu otvorenom : )

Yue Minjun

25_001.jpg


yue-minjun-the-pope-1997.jpg 

 l-execution-1995-de-yue-minjun_1181249.jpg

 

Zou Tao

2.jpg

1.jpg

Zhong Biao

1b2.jpg

lot.aspx

veiloftheroad.jpg

 Fang Li Jun

_53090382_lot_1025_fang_lijun_series_1,_no._5.jpg

Fang%20Lijun.jpg

 Zhang Xiaogang

zxfamily3.jpg


04-044a.jpg

 

 



Komentari (110)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

princi princi 18:04 22.08.2011

Ovo je

docsumann docsumann 18:21 22.08.2011

Re: Ovo je

de si kume

izvini što te 'vako oslovljavam, ali će od sada oni moji prilozi sa ruba nauke (čitaj - pameti) izlaziti u ediciji - Weird Shits. Mislim, naslov je autentično genijalan, da nisam mogao da odolim (ne zezam se uopšte).

Hvala za komentar, drago mi je da ti se dopada.

I da, cross je i moj sensei
bocvena bocvena 12:25 23.08.2011

Re: Ovo je

E ne, Kros je moj:))))
Hvala Princi, ovi indigo mladići mi obasjaše drugi radni dan.
crossover crossover 16:26 23.08.2011

Re: Ovo je javascript:;

Weird Shits

:))))))

Како да не буде добар блог, кинеско сликарство је много занимљивије од дизања тегова. :)

Мој сенсеи је Зен Мастер. Кад он пушта музику ја ставим кесу на главу и у ћошку тихо рецитујем просте бројеве. :)
docsumann docsumann 16:58 23.08.2011

Re: Ovo je javascript:;

Мој сенсеи је Зен Мастер. Кад он пушта музику ја ставим кесу на главу и у ћошку тихо рецитујем просте бројеве. :)




drum, drum, drrrruming (preporučujem gledanje u fulskrinu ! )

ps. ipak, ovo moram da najavim, sredinom septembra (u iste dane) se dešavaju dva ponajveća teškoatletska događaja godine - Mr. Olympia i World Strongestman (finale)
crossover crossover 17:59 23.08.2011

Re: Ovo je javascript:;

(preporučujem gledanje u fulskrinu ! )

Олади ме бре јбт, препао сам се да ми је прсо хардвер! :)))) У животу нисам видео овако агресиван memory dump. :)
Одличан је Канађанин, свиђа ми се.
abrasax abrasax 23:49 23.08.2011

Re: Ovo je javascript:;

Олади ме бре јбт, препао сам се да ми је прсо хардвер! :)))) У животу нисам видео овако агресиван memory dump. :)
Одличан је Канађанин, свиђа ми се.


I ja. Kod mene nema "prsanja" sistema - ima nekih malih smetnji, virusa šta li, koji se jave i nešto softwear-išu po Windows-u. Ali su se, koliko se sećam, neki takvi virusi pojavljivali i pre neki dan. A boje su nešto jasnije i intenzivnije, kao da imam novu grafičku. Totalno zbunjujuće i uopšte ne volim kad me kompjuter tako zeza. Potreban mi je za posao i neophodno mi je da znam da mogu da računam da će raditi ispravno, a ne da me ispali kad je gusto.
docsumann docsumann 05:26 24.08.2011

Re: Ovo je javascript:;

Олади ме бре јбт, препао сам се да ми је прсо хардвер! :))))


:

abrasax abrasax 08:03 24.08.2011

Re: Ovo je

Mislim, naslov je autentično genijalan, da nisam mogao da odolim (ne zezam se uopšte).


autentično, autentično, autentično! (bravo, bravo i bog zna kako)!

P.S: Torbaricanje ili neki drugi metodi?
mlekac mlekac 18:25 22.08.2011

Sjajno docs!

Bas si mi osvezio vece ovom izlozbicom!

Hvala.
docsumann docsumann 18:30 22.08.2011

Re: Sjajno docs!

pležr is majn, mlekac

majstor u svom ateljeu - Yue Minjun

mlekac mlekac 18:51 22.08.2011

Re: Sjajno docs!

docsumann
pležr is majn, mlekac

majstor u svom ateljeu - Yue Minjun



Covece! Koji zarazan osmeh!
docsumann docsumann 18:53 22.08.2011

Re: Sjajno docs!

Covece! Koji zarazan osmeh!


da, da, baš taj

kick68 kick68 20:11 22.08.2011

Re: Sjajno docs!

Bas si mi osvezio vece ovom izlozbicom!

Hvala.

I meni popodne!
mirelarado mirelarado 20:12 22.08.2011

Re: Sjajno docs!

Уживала. Хвала, Доц.
4krofnica 4krofnica 21:49 22.08.2011

Re: Sjajno docs!

majstor u svom ateljeu - Yue Minjun


fenomenalno!


ej, sve te čekam da oladiš malo sa onim tvojim teškašima..
(ok, ju gat maslz.. zna-mo!)
i da skokneš opet na neki fajn art, ne bi li ti pustila ovo:


:)
docsumann docsumann 21:59 22.08.2011

Re: Sjajno docs!

(ok, ju gat maslz.. zna-mo!)


hehe

odličan spot, vidio sam i kukusigameni-ja tamo

nego, osjećam se ko Zdravko Čolić, 70% moje publike čine žene

pusti masu, zna se koji je jači pol

Bojana Maljević Bojana Maljević 00:58 23.08.2011

Re: Sjajno docs!

Covece! Koji zarazan osmeh!

da, da, baš taj


Divota! I preporuka. Lepo, lepo, baš.
bocvena bocvena 12:00 23.08.2011

Re: Sjajno docs!

Ma blog je lep, a slike su sablasne. Baš kakve volim:)
Moram priznati da sam čula samo za Minjuna...videla jednu sliku uživo u Muzeju savremene umetnosti (valjda kad su bili oni Holandjani) i baš me pomerio.
Link na najpoznatiju sliku (obratiti pažnju na uporednu analizu pri dnu).
Tnx za ove ostale!

A meni se nekako čini da moderna kineska umetnost i ne može da izgleda drugačije. U procepu izmedju carske tradicije, komunističke kulture i tranzicije (?!...u nešto:) ovi zaledjeni osmesi zvuče potpuno logično.
abrasax abrasax 12:09 23.08.2011

Re: Sjajno docs!

A meni se nekako čini da moderna kineska umetnost i ne može da izgleda drugačije. U procepu izmedju carske tradicije, komunističke kulture i tranzicije (?!...u nešto:) ovi zaledjeni osmesi zvuče potpuno logično.


Molim te, obrati pažnju na onaj osmeh u prvom planu.
A o tranziciji, pazi, docina figurina (trebalo je nju da komentarišem, a zato sam čoveka na stolici, izvini doco) - zar nije savršeno ta, sablastžnjiva? (Za sve one koje muči to pitanje tranzicije).
docsumann docsumann 15:28 23.08.2011

Re: Sjajno docs!

a slike su sablasne. Baš kakve volim:)


jah, slika mora da kisi

Link na najpoznatiju sliku (obratiti pažnju na uporednu analizu pri dnu).


Sjećam se da je ovu sokodbuba kačila negdje na blogu, pa nisam htio da je ponavljama, a jeste mu ponajbolja. Tačno sam znao ( bez gledanja, majkemi) koja je istorijska referenca data.

Da, imaju toliko tog istorijskog naslijeđa da obrađuju, recikliraju ...
usput komuniciraju sa tradicijom zapadnog slikarstva XX vijeka, sa savrenenim tendencijama, tako da praktično žive sto života u jednom.
Otud valjda ta kreativna kompresija koja ih gura kao raketno gorivo u ... dobro si napisala - nešto, što tek treba razabrati šta je.

Mislim, biti slikar u Šangaju, na šta li to liči ..



abrasax abrasax 16:19 23.08.2011

Re: Sjajno docs!

pusti masu, zna se koji je jači pol


Umetnost je to, docs, jaki smo k'o zemlja-zemlja.
docsumann docsumann 17:02 23.08.2011

Re: Sjajno docs!

Umetnost je to, docs, jaki smo k'o zemlja-zemlja.


zato sam ja na vašoj strani

abrasax abrasax 12:03 25.08.2011

Re: Sjajno docs!

Bojana Maljević
Covece! Koji zarazan osmeh!

da, da, baš taj


Divota! I preporuka. Lepo, lepo, baš.



Bojana, razumeš li se u Exel? Malo se cimam sa Word-ovim tabelama, molim te, daj mi neki link ako imaš, davno ga nisam koristila.
stari92 stari92 18:52 22.08.2011

HO,HO,HO - ko to nije bio dobar !?

Ko ne ručka ne dobija poklon,reče Papa/Djed Mraz,u pos'etu Africi!

.. из југосточних крајева земаља србскијех :
(пиротско породилиште))

та ладис
нита

та се то цује
пијем меко

дај маво
цути,бре,павам

abrasax abrasax 16:20 23.08.2011

Re: HO,HO,HO - ko to nije bio dobar !?

Ko ne ručka ne dobija poklon,reče Papa/Djed Mraz,u pos'etu Africi!



A šta ako je dekica onaj ko je bio jako dobar? Ne znam, pitam se, možda mu je smeh teško pao?
abrasax abrasax 19:53 22.08.2011

BOOM


Jednostavno, kineska art produkcija je zadnjih godina toliko ekspandirala da bi njena iole sadržajnija prezentacija bila preobimna za jedan blog.

Docs, sažmi to u jedan eksplozivan blog! I jednom zasvagda pokaži tom ironičnom! Možeš ti to!
abrasax abrasax 20:10 22.08.2011

KRAJ PRICE

Vitalnost i bogatsvo savremene kineske art produkcije
je upravo fascinantna. Ima tu svega, od poetskog infatilizma ( tako karakterističnog za neke od najvećih evropskih slikara XX vijeka), urbanog duha metropola, koketriranja sa tradicijom, eskapizma, melanholije, erotike, pospodernističkih citata, popa, lowbrow-a ... za svakog ponešto


Divan opis! U odnosu na evropocentrizam, kineska je umetnost čitava paralelna istorija umetnosti!

P.S. Sa izložbe: razmišljam o dečaku, sa maskom, kako stoji i samoubija se, a okovan je. Docs, za izbor
docsumann docsumann 20:29 22.08.2011

moje dame,


kick68


mirelarado


abrasax


abrasax abrasax 22:15 22.08.2011

INKVIZITOR

docsumann

kick68


mirelarado


abrasax




Pogledaj ovu sliku inkvizitora (je li to on) - on se ne smeje niti zlobno, niti dobroćudno. Teško ga je gledati kako se smeje. Kao da izgara u sopstvenoj strasti. Kao da je sam sebi kazna.


nsarski nsarski 22:24 22.08.2011

Re: INKVIZITOR

Pogledaj ovu sliku inkvizitora (je li to on) - on se ne smeje niti zlobno, niti dobroćudno. Teško ga je gledati kako se smeje. Kao da izgara u sopstvenoj strasti. Kao da je sam sebi kazna.

Bacon bi pitao: "A sta ovaj moj Papa radi?"



uporediti:


docsumann docsumann 22:34 22.08.2011

Re: INKVIZITOR

uporediti:


hmm, kroj je isti ... samo, otkud ova crna tkanina, valjda otud i smjeh

ispravna boja je na gornjoj slici - kardinalski purpur

u starom Rimu tkanine te nijanse su bile astronomski skupe, jer se sama boja dobijala "mužom" hiljadu morskih ježeva , što čitaoci Politikinog Zabavnika, svakako znaju
mikele9 mikele9 10:25 23.08.2011

Re: INKVIZITOR

A tek Velaskez? A bogami i Ejzenštajn :)



docsumann docsumann 17:24 23.08.2011

Re: INKVIZITOR

stari dobri Slayer je tačno znao gdje je njegovo mjesto u odnosu na presto , kao i čiji je sam presto

skyspoter skyspoter 20:55 22.08.2011

shanghaj 2005


Liu Jin






moja omiljena

Xu Xiao Guo





Taiking Road - puno je malih galerija sa vrlo provokativnim izlozbama.

Tibetanska moderna umetnost ( only available in Kathmandu

docsumann docsumann 21:03 22.08.2011

Re: shanghaj 2005

skyspoter


super , hvala
kaolavanda kaolavanda 21:33 22.08.2011

Re: shanghaj 2005

Posle sto godina citanja tekstova na ovom blogu, zbog ovog teksta sam prvi put pozelela da se registrujem, jer uopste nisam tip koji voli javne diskusije i ta cuda.

Na temu ovog teksta, reci cu da jesu cudo ti kineski umetnici (ali ne samo oni, naravno), a da me Zhang Xiaogang, vrlo podsetio na odlicnog, a ovdasnjeg Vladimira Dunjica. To je ta mirna, a sablasna atmosfera. Sad bih ja rado potkrepila ovo sto sam napisala, nekom reprodukcijom, ali sam totalna neznalica , pa da ne zanocim ovde, bilo bi lepo da mi se veruje na rec

Da ne zaboravim: hvala za malu nocnu izlozbu, i dobro vece
docsumann docsumann 21:42 22.08.2011

Re: shanghaj 2005

Na temu ovog teksta, reci cu da jesu cudo ti kineski umetnici (ali ne samo oni, naravno), a da me Zhang Xiaogang, vrlo podsetio na odlicnog, a ovdasnjeg Vladimira Dunjica. To je ta mirna, a sablasna atmosfera. Sad bih ja rado potkrepila ovo sto sam napisala, nekom reprodukcijom, ali sam totalna neznalica , pa da ne zanocim ovde, bilo bi lepo da mi se veruje na rec




Nemaš pojma koliko si me obradovala sa ovim komentarom

Kao student sam posjetio njegovu izložbu u galeriji ulus-a u Knez Mihailovoj i oduševio se viđenim. Sve ove godine pokušavam da se sjetim kako se zvao taj sjajni i neobični slikar ... i evo čim sam ukucao pretraživanje sa imenom koje si napisala ... svega sam se prisjetio.

hvala, hvala, hvala
kaolavanda kaolavanda 21:44 22.08.2011

Re: shanghaj 2005



O ovome sam govorila...
kaolavanda kaolavanda 21:46 22.08.2011

Re: shanghaj 2005

nema na cemu. To je dokaz da smo se odlicno razumeli.
Drago mi je.
abrasax abrasax 22:17 22.08.2011

Re: shanghaj 2005

Taiking Road - puno je malih galerija sa vrlo provokativnim izlozbama.


Nisam naročiti ljubitelj provokacije.
Pohvale su u redu. Sve ostalo me, dosta, zabrinjava.
nsarski nsarski 22:35 22.08.2011

Pticije gnezdo

ili ne, meni se mnogo vise svidja ovaj baja i njegovo gnezdo. On je za 4K jura sebi napravio dom u Velsu:







docsumann docsumann 22:52 22.08.2011

Re: Pticije gnezdo

a, profesore širiš temu

dobar ti je ovaj hobit-dom, nego Ai Weiwei je u projektu olimpijskog stadiona bio više uključen kao kreativni saradnik. Sam projekat su radili Herzog & de Meuron, švajcarski dvojac, koji ima više odličnih (realizovanih) projekata

malo je drugačiji stil od ove velške kućice, ali znaju i oni biti itekako bajkoviti





docsumann docsumann 23:02 22.08.2011

Re: Pticije gnezdo

Ai Weiwei je tek kreativac posebne vrste



mirelarado mirelarado 23:04 22.08.2011

Re: Хотели кипови

А тек ови хотели у Кини!



docsumann docsumann 23:21 22.08.2011

Re: Хотели кипови

А тек ови хотели у Кини!




nego, evo nekih citata Zhong Biao:

I like to paint people in black and white because people are temporary - they will eventually leave the world and become the past. However, some buildings live longer than people; they continue to exist in the world. This is why I paint people in black and white and the background in colour. The contrast with colour is to highlight this dichotomy.

Sometimes, unfortunate things suddenly appear - they become the past, and then the future pushes forward. When today arrives, today becomes the past. It's a continuous process - a cycle. And everyone in the world is constituted from pieces of time. Therefore, in my paintings I can freely co-ordinate the past, present and future.

I don’t want to force my own understanding or interpretation of my paintings on the audience. The mixture of images within each of my paintings is like a combination of controversial elements in life. We don’t have to understand everything we see in each painting. Like life, we cannot understand everything that we have seen or experienced. In my paintings, Eastern and Western, historical and modern opposites coexist, reflecting the reality of today’s lifestyle.

I have only one dream: That the people I have painted will, many years from now, visit the people of the future on my behalf, taking along with them this chaotic world.


abrasax abrasax 12:13 23.08.2011

Re: Pticije gnezdo

docsumann
Ai Weiwei je tek kreativac posebne vrste





Doco, mislila sam da ima manje nogu...

P.S. I kad to kažem...
abrasax abrasax 12:36 23.08.2011

Re: Хотели кипови

I like to paint people in black and white because people are temporary


Docs i meni je omiljena boja ta - temperasta. Da sam ja nešto slikar (kao što nisam), samo bih zamenila poziciju čoveka sa tastaturom i žene u pozadini.

P.S: I kad kažem plač...

A te oči su - manje. I iste boje.
kaolavanda kaolavanda 13:56 25.08.2011

Re: Pticije gnezdo



Sve mi nesto zao da zamre razgovor na ovom blogu, pa da malo poguram

Dodacu jos neke lepote kineske umetnosti, malo kasnije, ali slabo stojim sa vremenom... nadam se da cu uspeti pre zatvaranja opcije komentarisanja.

Vidimo se kasnije...
drzura drzura 22:40 22.08.2011

ah kinezi

milijardu i trista miliona ljudi , mora tu bit i otkačenih umjetnika . neko reče da su paralelna istorija umjetnosti u odnosu na zapadnu , slažem se . oni su u svemu originalni , jednostavno sa one strane zemaljske kugle . tebi je doc malo dosadno izgleda dok si iskopo ove žute ničim izazvan .
inače zanimljive slike svakako ! koje okrugle glavurde ahahaha !!!
moj je avatar bolji , tek da se zna...
docsumann docsumann 23:00 22.08.2011

Re: ah kinezi

tebi je doc malo dosadno izgleda dok si iskopo ove žute ničim izazvan


ih, pa ovo je tek djelić kolekcije (Yue Minjuin-a sam kačio još poodavno)

moj je avatar bolji , tek da se zna...


hehe, a ko ti ga je zrihtao ?

abrasax abrasax 12:22 23.08.2011

Re: ah kinezi

tebi je doc malo dosadno izgleda dok si iskopo ove žute ničim izazvan



Ne znam za doca, meni je malo ... tužno, naspram nekih stvari koje nisu takve. A kako pomeneš kopanje, tako izgrizem nokte do korena.

Ili ti ovo nisam rekla u pravom licu (mogla sam MI, ili ON), ili sam zakasnila da ti kažem.
abrasax abrasax 12:48 23.08.2011

Re: ah kinezi

pa ovo je tek djelić kolekcije


Kolekcija je, možda, nepregledna docsumann? Ali, nadam se da to nije pitanje. Toliko sam se rasteglila na sve strane da je sagledam. I sad se smejem...
kaolavanda kaolavanda 00:12 23.08.2011

"[i]Art is guarantee of sanity[/i]"

rekla Louise Bourgeois, i pozivela 99 godina

Eto, tvoj tekst i slike u njemu, skroz su me asocirali na tu recenicu.




PS a bila sam sigurna da cu odavno na spavanje
abrasax abrasax 07:46 24.08.2011

Re: "[i]Art is guarantee of sanity[/i]"

Eto, tvoj tekst i slike u njemu, skroz su me asocirali na tu recenicu.



Toliko o suzama...? Ma ne, ne verujem, biće još... (za mene je ovo rana, izvinjavam se na nedorečenosti)
docsumann docsumann 07:49 24.08.2011

Re: "[i]Art is guarantee of sanity[/i]"

Toliko o suzama...? Ma ne, ne verujem, biće još... (za mene je ovo rana, izvinjavam se na nedorečenosti)


za ovo ili inače ?
49 41 49 41 03:14 23.08.2011

Kreativnost

s pogledom na more.
Avion na otpadu $ 2k
Prevoz i postavljanje $ 4k
Izrada drvenarije i ostalog $ 24k
Ukupno: $ 30.000 - ukljucujuci pogled na more.








Ona je sebi priustila.
ddsonik ddsonik 04:29 23.08.2011

sa lica mesta

Odlican blog i tema. moram da priznam da se slabo razumem ali otpratim poneku izlozbu po Shanghai-ju.
Poslednjih godina dosta starih fabrika po centru grada je pretvoreno u izlozbene prostore i umetnicke radionice, kao recimo red town.
Moram reci da sam bio vise nego prijatno iznenadjen radovima kineskih umetnika; ima zaista fenomenalnih radova.


Evo i par radova sa bijenala 2006 u Shanghai-ju na People Square-u






Znam da fotke nisu profi (kako i da budu kad sam ih ja radio), ali cisto da upotpunim pricu sa javljanjem sa lica mesta

Sradacn pozdrav

edit:
ne mogu da editujem velicinu fotki...izvinjavam se sto su ispale tako velike
edit 2:
Uz pomoc sam uspeo da ih promenim!
Ivana
docsumann docsumann 04:35 23.08.2011

Re: sa lica mesta

Znam da fotke nisu profi (kako i da budu kad sam ih ja radio), ali cisto da upotpunim pricu sa javljanjem sa lica mesta


e, super što imamo čovjeka na licu mjesta

ne mogu da editujem velicinu fotki...izvinjavam se sto su ispale tako velike


znam jednu koleginicu sa bloga koja bi mogla da ti pomogne , pa ću da je zamolim za pomoć

pozdrav na daljinuuuuu....
abrasax abrasax 12:29 23.08.2011

Re: sa lica mesta

cisto da upotpunim pricu sa javljanjem sa lica mesta


Ova je poslednja nekako uvijena...
Ivana i od mene
docsumann docsumann 15:35 23.08.2011

Re: sa lica mesta

Uz pomoc sam uspeo da ih promenim!
Ivana


Ivana,
fantomatsicna fantomatsicna 11:38 23.08.2011

Divan blog

I za citanje i za gledanje Bas osvezavajuce .Hvala docs
angie01 angie01 11:47 23.08.2011

,





(snimi ovde facu)
abrasax abrasax 12:30 23.08.2011

Re: ,


Liči na Z, angie?
docsumann docsumann 17:30 23.08.2011

Re: ,

@ angie

kaolavanda kaolavanda 12:48 23.08.2011

Opet sablasno



Zhang Shuang, An Angel Spirit No. 8



Zhang Shuang, Sorrow journy
abrasax abrasax 12:51 23.08.2011

Re: Opet sablasno

kaolavanda


Zhang Shuang, An Angel Spirit No. 8



Zhang Shuang, Sorrow journy


Da nema vulkana, ne znam šta bi bilo sa ovom slikom.
kaolavanda kaolavanda 12:54 23.08.2011

Re: Opet sablasno

To bi bila neka druga slika.
abrasax abrasax 16:34 23.08.2011

Re: Opet sablasno

To bi bila neka druga slika.


Umetnost je caka, ne brini, ma šta ko kad mislio o tome.
bravar92 bravar92 16:37 23.08.2011

bez naslova

Lin Fengmian Seated Woman


evo sam nešta sela...
i sasvim namerno
otisnuću ti
slučajnu pesmu
jer trol je
moj put...


VOLIM ONU VRSTU SLUČAJNOSTI ... ...


Volim onu vrstu slučajnosti
Kada se nepoznati slučajno sretnu
Kada duhovno bliski slučajno prsnu u smeh
Kao penušavi svet talasa što raskošno procveta i uvene


Volim onu vrstu slučajnosti
Kada se na morskoj obali slučajno utisne stopala trag
Kada u tudjini nenadano primim pismo
Kao dva čamca, jedan uz drugi a opet razdvojeni


Volim onu vrstu slučajnosti
Koja te ne uzbudi, a opet te sentimentalnim učini
Ne tražim večna počela
Kao što posle smiraja Sunca Mesec dolazi
Želim da se sve ocekivano desi
Želim da se po planu let odigra
Ali koliko je samo ona neočekivana slučajnost
Iz života izvrcala predivnih iskri

LIU CANCHIU


PS o dli čan g-log!
docsumann docsumann 17:40 23.08.2011

Re: bez naslova



KINESKA ANALIZA

čuo sam da u Kini
imaju tu spravu -
skriptoskop za čitanje između redova
( njime provjeravaju dijela
politički sumnjivih pisaca)

otprilike, on radi na principu
indirektne konverzije malih logičkih supstanci
nepipljivih golim duhom,
koje se tokom pisanja refkeksno vezuju iz piščeve podsvijesti
za samu strukturu teksta,
u kodirane frekvencije jonskih impulsa
na neuronima biokibernetskog simulatora čitanja
...ili tako nešto slično

u svakom slučaju,
tako se dobija uvid, ne u ono što je napisano
već u ono šta je pjesnik htio da kaže

kako ni sam sebi često nisam najjasniji
poslao sam im par svojih pjesama
na analizu
čisto da se provjerim

nakon skoro tri mjeseca čekanja
dobio sam odgovor
u kojem je uz kurtoazno-formalne pozdrave
na neobičnom engleskom
stajalo sledeće :
iščekivanje neumitnog
je tek surogat sudbine /
vrata na hramu
moraju ostati otvorena i kad je napolju oluja /
ne dijeli tugu kao pogaču
al’ ostavi sebi najveće parče


PS. smanjite kafu , više šetajte
bravar92 bravar92 18:21 23.08.2011

Re: bez naslova

otprilike, on radi na principu
indirektne konverzije malih logičkih supstanci
nepipljivih golim duhom,
koje se tokom pisanja refkeksno vezuju iz piščeve podsvijesti
za samu strukturu teksta,
u kodirane frekvencije jonskih impulsa
na neuronima biokibernetskog simulatora čitanja
...ili tako nešto slično


uuu... koji rad
samo fercera : )


Ai Weiwei

kaolavanda kaolavanda 19:55 23.08.2011

Re: bez naslova

Pa, jesi li "smanjio" kafu, i setas li vise?





ove fotografije nisu zalutale ovde. Na njima se nalazi umetnik, koji voli da se "stapa" sa okolinom. Kinez, naravno
Ime mu je Liu Bolin.
bocvena bocvena 19:59 23.08.2011

Re: bez naslova

Trebalo mi dobra dva minuta da ga uočim na prvoj fotki!
kaolavanda kaolavanda 20:04 23.08.2011

Re: bez naslova

Verujem! A, bilo je zabavno traziti ga, ne sumnjam Majstor je u pitanju.
docsumann docsumann 05:31 24.08.2011

Re: bez naslova

ove fotografije nisu zalutale ovde. Na njima se nalazi umetnik, koji voli da se "stapa" sa okolinom


Majstor je u pitanju.


i to kakav majstor!!

docsumann docsumann 05:37 24.08.2011

Re: bez naslova

Trebalo mi dobra dva minuta ga uočim na prvoj fotki


otprilike (u startu sam mislio da se nalazi uz onu sivu fasadnu traku, prvu s lijeva )

bolji je od predatora (iz istoimenog filma)
abrasax abrasax 07:41 24.08.2011

Re: bez naslova

bolji je od predatora (iz istoimenog filma)


U formi docs, zar ne?
kaolavanda kaolavanda 10:49 24.08.2011

Re: bez naslova

Ja sam ga videla kojekuda. Onda su ga cipele odale
zoja444 zoja444 11:05 24.08.2011

Re: bez naslova

kaolavanda
Ja sam ga videla kojekuda. Onda su ga cipele odale


ccc, ja vidim jos jednog, izmedju guma (doduse, "vidim samo glavu" ). mozda je to vozac koji se sakrio.


trol

docs, molim te, znas li koji majstor popravlja odvaljene sarke sa prozora (metalna konstrukcija)? da li je to stolar ili bravar ili neko treci? niko koga pitam ne zna kog majstora treba da potrazim. mislim da treba neko sa (mini)bocom za zavarivanje, ali ne znam od koga da krenem. hvala.
kaolavanda kaolavanda 11:09 24.08.2011

Re: bez naslova

A, pa da! Vidim i njega, tj. nju (glavu)

Mene vise muci onaj sto se krije u zbunju u levom delu slike (zuta glava mu viri iznad one zute grede). Mozda su to neki koji bi da se ogrebu o slavu umetnika
zoja444 zoja444 11:16 24.08.2011

Re: bez naslova

kaolavanda
A, pa da! Vidim i njega, tj. nju (glavu) Mene vise muci onaj sto se krije u zbunju u levom delu slike (zuta glava mu viri iznad one zute grede). Mozda su to neki koji bi da se ogrebu o slavu umetnika


ja opet vidim samo glavu (ne znam sta mi je danas ), iznad onog plavog natpisa, i to mi nekako lici na glavu Bude - da ostanem u temi.

umetnost je fenomenalna. svako moze da vidi ili cuje ono sto zeli.
kaolavanda kaolavanda 11:25 24.08.2011

Re: bez naslova

Pa kako??? A debeljuskasto telo od zelenisa ispod? Dobro, ipak je amater u pitanju, pa je glava ostala zuta

Ma da. Umetnost je cudo!

docsumann docsumann 11:56 24.08.2011

Re: bez naslova

koji majstor popravlja odvaljene sarke sa prozora (metalna konstrukcija)? da li je to stolar ili bravar ili neko treci?


ako treba zavariti šarke, onda bravar .

sad će ona (ovaj dio je šala)
4krofnica 4krofnica 12:00 24.08.2011

Re: bez naslova



za sek si me preduhitrio!

može i stolar(ka).
zoja444 zoja444 12:14 24.08.2011

Re: bez naslova

ako treba zavariti šarke, onda bravar .


ja juce svratila do bravara. on samo menja cilindre, narezuje kljuceve, prodaje brave.
bravar92 bravar92 12:15 24.08.2011

Re: bez naslova

sad će ona


normano!!! što bi rekao Zoran Radmilović


(ovaj dio je šala)


nema potrebe za naglašavanjem - znamo se... nekako

zoja444



Zoja, tebi treba bravar, već ti je reko docs... eve ti linak, pa podji odatlen:) valjda će se naći neko dobro čeljade da ti pomogne ili da konkretnije smernice:)
zoja444 zoja444 12:22 24.08.2011

Re: bez naslova

bravar92


hvala svima, narocito na linku, bacam se na telefon.
docsumann docsumann 12:24 24.08.2011

Re: bez naslova

ja juce svratila do bravara. on samo menja cilindre, narezuje kljuceve, prodaje brave.


ma to je ključar, ili kako se već zove.

bravari izrađuju lake metalne konstrulcije : ograde, verande, metalne ramove ... prave rauličite profile, zavaruju, kidaju metalne dijelove i sl.
zoja444 zoja444 12:29 24.08.2011

Re: bez naslova

ma to je ključar, ili kako se već zove.



na firmi pise bravar. mora da tu ima nekih subspecijalnosti. evo i ovo sto mi je bravar(ica) dala (link), medju prvima su specijalizovani samo za auto-brave.
docsumann docsumann 12:34 24.08.2011

Re: bez naslova

na firmi pise bravar. mora da tu ima nekih subspecijalnosti..


itekakvih



docsumann docsumann 06:20 24.08.2011

nego

ove dvije slike sa dječakom u mornarskoj majci (Zou Tao) ... davno nisam vidio tako puno simbolike na jednom mjestu, a da nije pretenciozno, da je tako znalački odrađeno - jednostavno, a upečatljivo

aplauz
kaolavanda kaolavanda 10:59 24.08.2011

Re: nego

Kad je simbolizam u pitanju, kod mene vazi pravilo: manje je vise. To mi ne prija na slikama sa decakom. Ima previse detalja, da bi se moja masta tu razletela. Previse toga je sugerisano.
Ali da je znalacki odradjeno, slazem se.

Za mene je (opet ovdasnja umetnost), vise intrigantna ova slika, npr.:



docsumann docsumann 12:21 24.08.2011

Re: nego

Ima previse detalja, da bi se moja masta tu razletela. Previse toga je sugerisano.
Ali da je znalacki odradjeno, slazem se.


pa i nema previše, svega nekoliko (mislim, ovih simbolišućih ) - dječakovo ljetnje odijelo ( u zimskom ambijentu), maska, mač-igračka i srolano govno (više njih)... na prvoj slici tu je još dječakova pozicija, a na drugoj čin samoubistva.
Same slike nisu pretovarene sadržajima, u pitanju je ono što bi se reklo - laka konstrukcija.
Stil je uprošćen, kao u dječjim slikovnicama, što je efektno u kombinaciji sa sumornom temom.
Da, puno se toga sugeriše, tako da gotovo nema prostora za različita tumačenja. Direktno i pravo u vugla

Naravno, doživljaj i dopadanje su individualni.
kaolavanda kaolavanda 13:07 24.08.2011

Re: nego

Da, sve sto si lepo zapazio, stoji. Samo, bas sve to sto si nabrojao, meni te dve slike cini previse jasnim. Ja vise volim kada me umetnik tek podstakne na razmisljanje o slici, nego kada mi nametne svoje vidjenje sveta (ili bilo cega drugog).

Ne znam koliko si pratio desavanja po galerijama poslednjih desetak godina, ali tamo je previse toga "direktnog", da je postalo jeftino. Mene ce ipak pre da zvizne u vugla direktno i pravo, bas ono sto nije toliko direktno i pravo. Cini mi se da je opasnije po vugla bas ono sto je iz potaje... ne znam, tako ja gledam na umetnost.

Lepo sto ima gde da se o tome poprica
docsumann docsumann 13:24 24.08.2011

Re: nego

Lepo sto ima gde da se o tome poprica




meni jednako pašu oba pristupa, bitno je samo da "funkcioniš"u sopstvenoj logici, iliti, što bi se onim visokoparnim kritičarskim žargonom reklo - da su doslijedni u svojoj inherenciji

slično je i sa muzikom, nekad mi odgovara agresivana i direktna ekspresija bijesa, a ponekd mi više legne prigušena tenzija, suspregnuta buka ...

mislim, obožavam hardkor i svu tu energiju na sceni i u publici, a ponekad (često) me razvale stvari poput ove ...

kaolavanda kaolavanda 13:34 24.08.2011

Re: nego



Posto jos nisam odgonetnula kako se citira ovde, onako kad se tekst zasivi, moram peske.

"bitno je samo da "funkcioniš"u sopstvenoj logici". To je to.


za pesmu! Trazim je predugo. ODLICNA.
docsumann docsumann 13:45 24.08.2011

Re: nego

Posto jos nisam odgonetnula kako se citira ovde, onako kad se tekst zasivi, moram peske.


imaš u onim alatkama koje ti stoje na raspolaganju za pisanje komentara, jedan kvadratić sa znacima navoda (quote)

označiš (zacrniš) dio teksta koji želiš da citiraš i klik na taj kvadrtatić - that's all

a da ne bude da sam pisao komentar samo zbog upustava za citiranje, evo jedna ilustracija inherentne nedoslijednosti

kaolavanda kaolavanda 13:46 24.08.2011

Re: nego

docsumann
Lepo sto ima gde da se o tome poprica




što bi se onim visokoparnim kritičarskim žargonom reklo



Ovo bih rado izbegla. Koristilo je samo tome da naucim da citiram u boji
kaolavanda kaolavanda 13:48 24.08.2011

Re: nego

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana