Nostalgija| Politika

Nikako da se odreknemo nekog satane

Strongman RSS / 08.09.2011. u 20:08

Sećam se svog krštenja, u malo poznijim godinama. Mislim da sam imao više od 25. Kako kaže ćale, samo sirotinja je nosila kolač i decu u crkvu na bajanje i krštenje. Viđenijim porodicama je pop dolazio na noge, gajbi. Sećam se i čuvenog dijaloga:
„Odrekni se satane!"
„Odričem se", povikasmo uglas kum Riki i ja.

A pop kao da nije čuo, pa nas još dva puta terao da ponovimo. I eto, odrekli smo se satane, pa nek ide život.

Stariji Beograđani se s radošću sećaju prvog samita nesvrstanih i našeg odricanja satane.

7621475824e61f7049f999809413197_orig.jpg 

 

Ni Istok ni Zapad. Tom prilikom je naš glavni grad odenut u svečano ruho, instalirane su prve svetleće reklame, niklo je mnogo lepih stvari od kojih ni dan-danas ne umemo bolje... I zamalo metro. O ugledu stare SFRJ govori da su svi viđeni svetski političari dolazili Brozu na noge. U to vreme, kad smo zaista bili nesvrstani, naš glas se podjednako čuo i u Moskvi i u Vašingtonu, a sada nas šta smo radili pitaju samo u Hagu.

Ako smo kao Jugoslavija uvek težili da budemo kao Švajcarska, evo, uspeli smo barem veličinu da postignemo. Jedino što se sada ne odričemo satane. Kao pijana radodajka - sve opcije su otvorene.

Ne mogu da se otmem utisku da je jubilarni rođendan nesvrstanih s vaseljenskom proslavom u Beogradu malo zatekao državnu elitu, zaokupljenu praćenjem tenisa, izgradnjom mostova i najavama da smo spremni za izbore. Na brzinu je otvorena kuhinja, ista ona koja je smislila parolu „Svetska kriza je šansa za srpsku ekonomiju", i nova parola je tu.

„Nesvrstanost - šansa za srpsku ekonomiju" je servirana baš kad su prvi dragi gosti sletali na surčinsko polje. Iako su nam eminentne kostimirane veličine „došle gajbi", mi se ne odričemo „satane". I dalje smo i za nesvrstane i za NATO. A za Ruse smo, kao i uvek, dušom i telom... i naftnom industrijom. Zlobnici bi rekli da 30 godina posle Tita vlast nema ništa bolje pa kao predizborni adut koristi zaostavštinu Maršala.

Razmišljam o tom izvozu u te neke nesvrstane zabiti... Pa šta to mi možemo da im proizvedemo što oni ne mogu od Kineza da dobiju? Ne sporim da i mi imamo bofl robu, ali su Kinezi realniji sa cenom i brži s isporukom, dok smo mi bili face za marketing.

Sećam se jedne reklame za veš-mašine koje su mogle da se prodaju samo u nesvrstanim zemljama. Valjda zato što nemaju vodu. Mašina za veš je nazvane EIDA, po gigantu „Elektronska industrija Niš„ Ei, a da ime pomalo liči na operu „Aida":

„No east, no west, EIDA is the best"

Kao što se zna, Srbija je uvek bila na raskrsnici puteva. I na istok i na zapad. I dan-danas je aktuelno da neki hoćemo na zapad, a neki hoćemo na istok. S jedne strane se priča o NATO kao najlogičnijoj i jedinoj zdravoj opciji. I ja se, kao prosečan građanin, slažem s tim. S druge strane, Rusija nam je majka i stalno je aktivna ona ponuda o federisanju s Rusima. I s tim se slažem. Kud ćemo ako ne s Rusima. I kad saberem ta dva, jasno mi je da sam ja, kao prosečan Srbin, idealno nesvrstan.

Ili, što reče prežaljena rok veličina: „Tad smo bili kao novi a sada smo farsa".



Komentari (28)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

nsarski nsarski 20:19 08.09.2011

Dobro, bre, Strongi

da li si malo ozbiljnije zagledao tu sliku koju si postavio?
Pajzi ovako: Broz, pa neki emirati, seici, arhiepiskop (Makarios sa Kipra, dakako), pa Sirimavo Bandaranaike (poznata ljubiteljka ljuckih prava), pa Tzar (jebore, Tzar Haile!), pa Indonezanin (takodje zasluzan za ljucka prava), pa faraon iz Egipta...uh!
Znaci, carevi, seici, emirati, evnusi, faraoni - odlucili da osnuju posebnu ligu. Jedino mi nije jasno kako tebe i Cak Norisa nema...
Strongman Strongman 20:23 08.09.2011

Re: Dobro, bre, Strongi

Uvaženi profesore

uvek je lepo biti u tvom društvu. A to može biti već u subotu (za dva dana) ako si u BG.

Pa da se odreknemo i satane ako treba
frederikq frederikq 00:56 09.09.2011

Re: Dobro, bre, Strongi

Ooops?...a zasto su toliko bitna ljudska prava u diplomatiji? Cinjenice govore da najveci zagovornici demokratije i ljudskih prava tipa USA and zapadne evrope najakse saradjuju sa diktatorskim i neljudskim rezimima. Sto se tice seika i faraona. USA su vec vise od 70 godina najbliskiji prijatelji i strateski partneri sa kucom Sauda, vladajuce porodice u Saudi Arabiji, jednim od njanazadnijih i najsurovijih rezima na bliskom istoku. Posledica prijateljstva su jeftina nafta vec 70 godina i americki prosperitet 1950-60tih pogotovo. Zato je umesto praznog moralisanja bolje stvari gledati pragmaticno. Naravno, ljudska prava su bitna ali ekonomija i prosperitet su uvek malo vise bitni.
Ukratko, ne vidim zasto je lose da Srbija posluje sa bilo kojom zemljom ako vec ima ekonomske beneficije od toga. Ima mnogo vecih i jacih sila od Srbijice pa nek oni vide sta ce demokratijom i ljudskim pravima u autoritarnim rezimima.
nsarski nsarski 06:44 09.09.2011

Re: Dobro, bre, Strongi

Ooops?...a zasto su toliko bitna ljudska prava u diplomatiji? Cinjenice govore da najveci zagovornici demokratije i ljudskih prava tipa USA and zapadne evrope najakse saradjuju sa diktatorskim i neljudskim rezimima. Sto se tice seika i faraona. USA su vec vise od 70 godina najbliskiji prijatelji i strateski partneri sa kucom Sauda, vladajuce porodice u Saudi Arabiji, jednim od njanazadnijih i najsurovijih rezima na bliskom istoku. Posledica prijateljstva su jeftina nafta vec 70 godina i americki prosperitet 1950-60tih pogotovo. Zato je umesto praznog moralisanja bolje stvari gledati pragmaticno. Naravno, ljudska prava su bitna ali ekonomija i prosperitet su uvek malo vise bitni.


Sto je dozvoljeno Bogu nije dozvoljeno volu. USA moze da bude partner s kim god zeli jer su za njih ljudska prava nekad bitna a nekad ne.
Zbog ljudskih prava (rasizma) Juzno Africka Republika je bila izlozena svetskoj izolaciji i taj se rezim na kraju srusio. Sada je na tapetu Iran (ranije, pod sahom, nije bio), pa Severna Koreja, pa Kuba, pa...
Nas su bombardovali zbog krsenja ljudskih prava (humanitarna intervencija), pa Irak, pa Libija - sve su to zrtve borbe za ljudska prava koja nisu/jesu bitna.
Nama je druzenje sa seicima i faraonima donelo izvesnu ekonomsku korist. Recimo, preduzece Slovenijales je imalo prava eksploatacije plemenitog drveta po nekim africkim zemljama, nasi su graditelji imali lukrativne poslove u Iraku, Libiji, valjali smo oruzje mnogim zemljama (u jednom trenutku YU je bila medju vodjecim zemljama izvoznicama konvencionalnog naoruzanja, cak je i Bin Laden bio ovde da ugovara neke poslove), itd. Ali, kao sto rekoh: sto je dozvoljeno zemlji kao USA nije dozvoljeno nama, bez obzira sto su ljudska prava, videli smo, relativan pojam u svetskoj politici.
frederikq frederikq 09:09 09.09.2011

Re: Dobro, bre, Strongi

Sto je dozvoljeno Bogu nije dozvoljeno volu. USA moze da bude partner s kim god zeli jer su za njih ljudska prava nekad bitna a nekad ne.

Tacno ali druga su sad vremena. USA nisu vise odavno velesila kakve su bile i imaju previse problema u svom dvoristu (nezaposlenost 9.1%, ogroman deficit i prezaduzenost itd itd a sa Obamom i Bernankeom tek nece daleko dogurati). Svet je sada multipolaran. Osim toga, USA se mesa tek kada su im ugrozeni interesi kao npr sad u Libiji i Iraku itd. Mi(sve drzave nastale iz bivse SFRJ) smo suvise mali i nebitni sada da bi bilo kome bilo sta ugrozavali (cela SFRJ je bila druga prica)
Ipak i kad je USA bila velesila uz SSSR Broz je uspeo da im nase interese predstavi kao svoje. I kao sto se vidi sa slike druzio se sa kim je hteo i kako je hteo i sklapao poslove kakve je hteo.
U tome je razlika izmedju njega i ovih danas koji ne znaju ni za jedan interes osim da napune sopstvene dzepove pre nego sto svi vide kakve su barabe i secikese.
Sepulturero Sepulturero 09:56 09.09.2011

Re: Dobro, bre, Strongi


Nama je druzenje sa seicima i faraonima donelo izvesnu ekonomsku korist. Recimo, preduzece Slovenijales je imalo prava eksploatacije plemenitog drveta po nekim africkim zemljama, nasi su graditelji imali lukrativne poslove u Iraku, Libiji, valjali smo oruzje mnogim zemljama (u jednom trenutku YU je bila medju vodjecim zemljama izvoznicama konvencionalnog naoruzanja, cak je i Bin Laden bio ovde da ugovara neke poslove), itd. Ali, kao sto rekoh: sto je dozvoljeno zemlji kao USA nije dozvoljeno nama, bez obzira sto su ljudska prava, videli smo, relativan pojam u svetskoj politici.


Врло често се, намерно, заборављају економске користи које смо имали од несврстаних. Мислим да и сада експлоатишемо неке руднике у Бурми као и нафту у Анголи. Енергопројект и друга предузећа су градила по целом трећем свету.

Била је и потенцијална корист од студената који су код нас студирали и касније у својим земљама заузимали важне положаје.
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:03 09.09.2011

Re: Dobro, bre, Strongi

Sepulturero

Nama je druzenje sa seicima i faraonima donelo izvesnu ekonomsku korist. Recimo, preduzece Slovenijales je imalo prava eksploatacije plemenitog drveta po nekim africkim zemljama, nasi su graditelji imali lukrativne poslove u Iraku, Libiji, valjali smo oruzje mnogim zemljama (u jednom trenutku YU je bila medju vodjecim zemljama izvoznicama konvencionalnog naoruzanja, cak je i Bin Laden bio ovde da ugovara neke poslove), itd. Ali, kao sto rekoh: sto je dozvoljeno zemlji kao USA nije dozvoljeno nama, bez obzira sto su ljudska prava, videli smo, relativan pojam u svetskoj politici.


Врло често се, намерно, заборављају економске користи које смо имали од несврстаних. Мислим да и сада експлоатишемо неке руднике у Бурми као и нафту у Анголи. Енергопројект и друга предузећа су градила по целом трећем свету.

Била је и потенцијална корист од студената који су код нас студирали и касније у својим земљама заузимали важне положаје.



Tako je.
stari92 stari92 20:49 08.09.2011

Ch. Noris je stariji od jajeta,a i shire !


__:__--:--__:__
[youtube]http://www.youtube.com/user/U2official?blend=2&ob=4[/youtube]
jinks jinks 20:52 08.09.2011

...

Kad već pričate o Brozu i religiji ... postoji u carskim ruskim arhivama više zapisa iz I sv. rata o austro-ugarskom zarobljeniku Josipu Brozu (onom istom koji je odbio da se nakon zarobljavanja pridruži dobrovoljcima koji bi se borili na savezničkoj strani) ... dokumenata o njegovom čudnom ponašanju, koje je kulminiralo gaženjem i pljuvanjem po religijskim obeležjima okačenim na zidovima bolnice u kojoj se nalazio, praćenim dijalozima sa raspećem punom psovki i nekog gotovo nerazumljivog jezika, odnosno nekom obliku mahnitosti koji je ličio na ponašanje posednute osobe.

Tako su ga i dijagnosticirali ruski lekari ... Josip Broz, nekontrolisano manijakalno ponašanje, posednutost ....... .

Šta su mu posle radili, verovatno nešto jesu, ali izgleda da ga nisu do kraje egzorcirali.

Tako bar kaže urbana legenda (mada dokumenti o tome izgleda da još uvek postoje).

Kada već pomenuste nekoga u naslovu bloga, lako se može desite da se sticajem okolnosti nalazi i na fotografiji koju ste uz blog priložili.
tihomir_simcic tihomir_simcic 21:44 08.09.2011

Re: ...

praćenim dijalozima sa raspećem punom psovki i nekog gotovo nerazumljivog jezika, odnosno nekom obliku mahnitosti koji je ličio na ponašanje posednute osobe.

da nije rekao možda:"Moramo u taj NATO majku vam božju"!!
frederikq frederikq 01:03 09.09.2011

Re: ...

Zvuci kao ozbiljan clanak iz Treceg Oka koji je potpisao licno Dejan Lucic, vladar iz senke...
Strongman Strongman 01:54 09.09.2011

Re: ...

frederikq
Zvuci kao ozbiljan clanak iz Treceg Oka koji je potpisao licno Dejan Lucic, vladar iz senke...



A ti si baš čitao šta sam napisao?
frederikq frederikq 02:24 09.09.2011

Re: ...

Sorry, to je bio komentar na jinks-ov post a ne na tvoj clanak. Mozda malo ostro ali mi je vec muka od tih raznih rekla-kazala mitova...
alselone alselone 06:36 09.09.2011

Re: ...

Karagaca 2 sekunde posto je procitao jinksov komentar.

dr.wagner dr.wagner 07:11 09.09.2011

Re: ...

... jutro

jinks
Tako bar kaže urbana legenda (mada dokumenti o tome izgleda da još uvek postoje).


-U ovoj vašoj rečenici nalazi se temelj svih "NOVIH ISTINA" na području (ex)SFRJ

-Ako nema dokumenata da su počinjeni zločini nad nevinima ... polako ...
napisati ćemo ih ...

-Trebaju nam svjedoci ???
... ma nema problema ...za svakim šankom ima "žrtava" bivšeg sistema ...

-A tek ekonomski pokazatelji ... ...koliko se tek tu "dokumenata" pojavilo ...
... ono je bio mrak ... jedva smo to preživjeli i dočekali ovo blagostanje ...

-Stvarno , u jednoj rečenici ste sve objasnili ... slabo sam obrazovan i nisam
spretan sa riječima ... meni bi trebalo deset stranica , a i onda ne bih tako
"pogodio"




Wagner


P.S.
-O novim "dokumentima" gdje su jedan Draža i jedan Ante ... bili najveći borci
za ljudska prava , a nasuprot onom zločincu Titu ... bolje je ne i govoriti

alselone alselone 07:13 09.09.2011

Re: ...

nisam
spretan sa riječima


Ma neeeeeeee, otkud ti to?!
jinks jinks 07:13 09.09.2011

Re: ...

frederikq
Zvuci kao ozbiljan clanak iz Treceg Oka koji je potpisao licno Dejan Lucic, vladar iz senke...

To što istorijski arhivi nekada zvuče kao literatura naučne fantastike ili horora, na veliku žalost, ne znači i da apriori nisu tačni.

Postoji, na primer, i nastavak priče iz arhiva o usponu J. Broza (inace ugarskog podnarednika koji je otvoreno odbio da pomogne u oslobođenju narodu kojim je 30 godina kasnije upravljao) kroz NKD-ovsku hierarhiju u Staljinovo vreme, u kojoj Makjaveli verovatno ne bi opstao duže od 3 sata.

Ko je sve glavom platio njegov politički uspon, čime je sve J. Broz zaslušio mesto generalnog sekretara KPJ(H), i kojim se sve principima rukovodio prilikom trijaže članova iste te partije ... i o tome još uvek negde postoje arhivski pisani tragovi.
mariopan mariopan 11:44 09.09.2011

Re: ...


Wagner


P.S.
-O novim "dokumentima" gdje su jedan Draža i jedan Ante ... bili najveći borci
za ljudska prava , a nasuprot onom zločincu Titu ... bolje je ne i govoriti

srdjazlopogledja srdjazlopogledja 11:46 09.09.2011

Re: ...

Ko je sve glavom platio njegov politički uspon, čime je sve J. Broz zaslušio mesto generalnog sekretara KPJ(H), i kojim se sve principima rukovodio prilikom trijaže članova iste te partije ... i o tome još uvek negde postoje arhivski pisani tragovi.


Његов пајташ из НКВД-а?
Мустафа Голубић?
mariopan mariopan 11:47 09.09.2011

Re: ...

Ma lako ćemo mi sa đavolom..nego recimo...ako misliš da sahraniš i više od pola veka naše istorije moraćeš da kopaš jaaako veliku rupu?
Ili misliš da napišeš neku novu, najnoviju ?
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 11:50 09.09.2011

Re: ...

Kad već pričate o Brozu i religiji

Kada već pomenuste nekoga u naslovu bloga, lako se može desite da se sticajem okolnosti nalazi i na fotografiji koju ste uz blog priložili.

ЂАВО ЈЕ УВЕК НА ЛЕВОЈ СТРАНИ.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 11:52 09.09.2011

Re: ...

mariopan
Ma lako ćemo mi sa đavolom..nego recimo...ako misliš da sahraniš i više od pola veka naše istorije moraćeš da kopaš jaaako veliku rupu?

Не!
Већ да се откопају неке јааако велике рупе.
mariopan mariopan 12:49 09.09.2011

Re: ...

srdjazlopogledja
mariopan
Ma lako ćemo mi sa đavolom..nego recimo...ako misliš da sahraniš i više od pola veka naše istorije moraćeš da kopaš jaaako veliku rupu?

Не!
Већ да се откопају неке јааако велике рупе.

Preporučila, slažem se, ali da li on misli jedno da otkopava drugo da zakopava ?

Nekako mi proradi pavlovljev refleks, niko ne kopa toliku rupu našeg zdravlja radi, uvek se neki đavo usput i zakopa da ga ne vidimo? Bar tako je do sada bilo pa sam oprezna?

Pogotovo što su neki novijeg datuma dobili prostor da nam objasne da su oni bili dobri anđeli a onaj đavo koji je crn nikako nema veze sa njima?

Čekaj samo da počnu izborne cirkusijade, tek ćeš da vidiš presvučene đavole svuda oko nas dok zakopavaju sopstvene repove i rogove i oblače krila anđeoska kao za vašar. I obavezno je đavo neko drugi.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 13:24 09.09.2011

Re: ...

Preporučio, slažem se, ali da li on misli jedno da otkopava drugo da zakopava ?

Сумња је добра, стално присутна скепса према политичарима је одлична, те Мариопан, подржавам мишљење.
Са друге стране, ти људи који су (не сви недужно, али без суда) страдали, представљају тешко бреме у побољшању односа према животу, тј. насиљу које га угрожава.
Свакако да не би требали политичари непосредно да раде, у томе јесте опасност, њихов непосредни утицај је свуда присутан, али свака држава мора тај посао радити, истражити где су нестали и убијени, а не да то препусти неким нво.
mariopan mariopan 14:00 09.09.2011

Re: ...

, али свака држава мора тај посао радити, истражити где су нестали и убијени, а не да то препусти неким нво.

Stoposto si u pravu.

Negde sam već pisala o babi moga muža, koja je izgubila sina za vreme onog rata, odveden je u policiju na saslušanje i nikaoda nije došai kući. Rođeni brat mog svekra. Ime mu se nalazi na spomeniku stradalima koji je podignut u našem gradu ali telo majka nikad nije videla - nestao je.

Čekala ga je da se vrati, ceo njen dugi život.
Bila je očajna ali neuka i verovala vračarama koje su joj govorile da će se javiti, da čeka pismo, pa je čekala poštara najrevonosnije u selu.

Onda su joj govorili da je otputovao i da će doći iz daleka, opet je čekala i nadala se.

Moj muž, koji se krajem tog rata rodio je po njemu dobio ime.

Pre pet šest godina deca mi pošalju link, spsikovi ubijenih u Aušvicu i tu pretrnem, jer tu je ime mog muža i prezime i selo isto...ali nije isto ime oca, tu piše dedino ime - to je on. Nestali stric mog muža.

A majka mu je već odavno bila pokojna ne dočekavši da sazna šta je bilo sa njenim sinom.

Svako treba svog nestalog ili stradalog da nađe, da ga dostojno sahrani i da bar zna gde da ode da se isplače. To treba da radi država, jer ima načina i sredstava, svaka država za sebe, ne neke nvo iz sopstvenih interesa. Diraju u najosetljivije strune živih ljudi i zato to mora da radi neko ko ima osećaja i poštovanja. Ne iz interesa.
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:43 09.09.2011

Re: ...

али свака држава мора тај посао радити, истражити где су нестали и убијени, а не да то препусти неким нво.

e za ovo preporuka.i zašto su i od koga nestali i ubijeni.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 14:48 09.09.2011

Re: ...

Milan Karagaća
али свака држава мора тај посао радити, истражити где су нестали и убијени, а не да то препусти неким нво.

e za ovo preporuka.i zašto su i od koga nestali i ubijeni.

Препорука?

Шалим се, гос'н Карагаћа, однос према животу све нас спаја, то је полазна тачка човечности.

Само бих додао уместо "зашто", "како", а "зашто" изместио на последње место.
nemanja.glisic nemanja.glisic 15:57 09.09.2011

Šta je naša budućnost?

Da li da se okrenemo ovim zemljama ili ne? Mnogim ljudima i našim zvaničnicima je palo ovo na pamet, ali retko ko je to izgovorio. I levo i desno, i Kina, i Rusija, i Amerika i Evropa, ovako glasi naša spoljna politika. Sigurno će svako kad ovo da pročita, reći pa # ovo je sjajno#. Ali tu će mo pokazati koliko smo samo mi ne upućen i ne edukovvan narod. Pogledajte samo rezultate našeg izvoza u pomenute zemlje, i direktne novčane koristi koje ima naša zemlja, i svatiće te da je ova politika ne održiva. Nadam se da će ovo i neko drugi shvatiti!!!!!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana