Literatura

NIĐE VEZE!

Bojana Maljević RSS / 20.09.2011. u 22:45

Mama je samo rekla: "Jebali vas i Srbi i Hrvati i naši!" Onda se okrenula prema meni i rekla: "Molim te, nauči samo to da svako svoje sranje nosi sa sobom u glavi!" 

Pisala sam već prošle godine na temu knjiga, odnosno njihovih korica koje najčešće određuju njihovu sudbinu. Prodavci su, u tom prilogu koji sam gledala na Dnevniku Javnog nam Servisa, sugerisali da “bolje idu knjige sa roze, žutim, belim” i ne znam kakvim još koricama, te da ljudi pred leto kupuju “letnje knjige”. Da se ne nerviram dalje zbog čestih podela na “laku i tešku”, “letnju i zimsku” i “debelu i tanku” literaturu. Kada sam pre neki dan prvi put ugledala korice knjige “Cipele za dodjelu Oskara”, Meline Kamerić, pomislila sam: užasnih li korica! Iako u njima ima žute, crvene i roze boje. Briga me za boje  - tvrdim da to nisu korice te knjige! Niđe veze!

Izdavačka kuća Rende je, uz dužno poštovanje autora korica kog ne poznajem (za razliku od autora knjige), potpuno omašila u dizajnu i na taj način možda navela kupce na pogrešan utisak. Korice, dakle, nemaju nikakve veze sa kratkim pričama koje je Melina Kamerić pisala. Čak ni sa naslovnom pričom, za koju je dobila i neke lepe nagrade. Štaviše, uopšte ne idu uz takvog pisca, kakav je Melina. Ni uz takvog čoveka, čak i kada je čovek žena.

Okej, ona je moja drugarica i ja mogu da vičem da je pametna koliko mi je volja. Drugi, koji je ne poznaju, to mogu ako pročitaju knjigu, ili ako veruju meni na reč. Treći mogu vikati i da nije pametna, opet tek pošto pročitaju knjigu. Ako je kupe. Zbog korica. Kad bih po koricama birala, ja je nikad ne bih kupila. Oni koji je neće čitati, bolje da meni veruju na reč, nego utisku koji te šarene korice mogu ostaviti na potencijalne kupce, ljubitelje dobre knjige. Jer sam je pročitala.

Sedim sa našom zajedničkom drugaricom Majom, koja mi je dala knjigu, u jednoj finoj bašti. Pijemo svaka svoj kratki espreso u velikoj šolji, sa hladnim mlekom sa strane. Sedimo tako, gledamo u korice i ćutimo neko vreme. Kao da jedna drugu čekamo, koja će prva izgovoriti ono što obe mislimo. Preskačemo komentare o koricama. Pričamo o knjizi. Ipak, pokušavamo da nađemo neku vezu između korica i onoga što je unutar njih. Nidje veze!

Ne može se na osnovu njih naslutiti da nije u pitanju još jedan ženski autor koji piše o prednostima poznavanja fengšuia tokom PMS. Ili o neverovatno zgodnim frajerima koji su prošli kroz spisateljicin krevet (da se razumemo: mogla bi Melina i o tome, no tu je velika konkurencija, mislim kod ženskih pisaca). Ne može se pretpostaviti o kakvim je tu ljudskim pričama reč, o kakvim malim i velikim dramama. Melina piše o samoći i još ponečem. I o tome zašto toliko plačemo. I o majkama samoupravljačicama.

Niđe Oskara! Niđe orgazma! Niđe otpornosti na laž. Niđe otmenosti, one koju imaju žene koje leti čitaju “Kerine dnevnike”, a zimi žele da mislimo da čitaju “Karenjinu”. Nidje okrutnosti, seksualne, koja vam vrši atak na žensku inteligenciju - izuzev jednog metka, koji je bio okrutan. Niđe osornosti i obmane, piščeve.

Ali ima osećanja, osećaja i oseta. Ima ožiljaka (raznih), ostrašćenosti (ljudske), osobina (nedostajućih), odbačenosti (mučne), ostarelosti (tužne), ostvarenja (pravog), osmeha (iskrenih i lažnih), oskudice (ratne i moralne); ima oružja i okupacije (suvišnih za svačiji život), odjekivanja (unutrašnjeg i spoljašnjeg), ožalošćenosti i oživljavanja (potrebnih posle svake smrti), osmišljenosti i originalnosti (uprkos izgledu korica).

Ne znam otkud mi sad sve ove reči na O. Možda jer sam krenula od O - osećanja. Ali to je slučajnost, verujte, a i nema to u knjizi. Ali ima recimo ovo:

“Zemlja u kojoj sam rođena postoji samo još na dnu šerpi u kojima kuham ajvar. Kad je ajvar već skuhan, ja perem šerpe. Kad ih onako oprane okrenem da se okapaju, sa dna bljesne natpis: Made in Yugoslavia. 

Ja sam odrasla na cocti i jupiju, sladoledu stela i rum pločicama. U zemlji u kojoj je na svemu pisalo: Made in Yugoslavia.

Imam strašan problem. Na aplikaciji za američku vizu piše: Državljanstvo pri rođenju? Ne smijem nikog pitati šta pišu oni koji su rođeni u zemlji koje više nema. Tu rubriku ostavljam praznom. Prekočim pitanje: Da li ste ikad bili član Komunističke partije? Strašno me stid, jer mi se nekako čini da izdajem svoju pionirsku zakletvu, i Tita i sve partizane. Al me strah da mi Amerikanci neće dati vizu ako im priznam da sam rođena u Socijalističkoj Federativnoj Republici Jugoslaviji. I da su teoretski i pioniri komunisti...”

To ima između korica. Dalje neću ovom prilikom, jer sam se sad setila da mi je Melina obećala da će mi nabaviti tu pionirsku maramu koju nisam nikada dobila i da će mi organizovati i polaganje pionirske zakletve i sve.

Nego, kad budete kupovali neku knjigu, setite se da boje ne znače ništa. I da se između njih ponekad krije pravi biser, ma kakve boje da su korice. A Melininu knjigu možete čitati i leti i zimi, i kao “laku” i kao “tešku”. Jer je dobra. Ili su mene pogrešno naučili da literaturu delim samo na dobru i lošu.

Atačmenti



Komentari (72)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

eli.lacrosse eli.lacrosse 22:56 20.09.2011

Boje

setite se da boje ne znače ništa


Artur Rembo – Samoglasnici

A crno, E belo, I rujno, O plavo,
U zeleno: tajna rođena vam tu je:
A, crn kosmat pojas muhâ što blistavo
Nad svirepim smradom kupe se i zuje,

Zatoni sene; – E, koplja gordih santi,
Belina čadora, cveće zanjihano;
I, krv ispljunuta, smeh što gnevno plamti
Na usnama lepim, u kajanju pjanom;

U, drhtanje kružno božanstvenih mora,
Spokoj pašnjakâ i stadâ, spokoj bora
Koje alhemijom stiču učenjaci;

O, vrhovna Truba, puna cike lude,
Mir kojim Anđeli i svetovi blude,
– Omega, Očiju moćnih modri zraci!



(Tvoja rečenica je iščupana iz konteksta, bez ikakve loše namere)
Bojana Maljević Bojana Maljević 22:58 20.09.2011

Re: Boje

(Tvoja rečenica je iščupana iz konteksta, bez ikakve loše namere)

Shvatila, sve je ok. I na mestu.
mariopan mariopan 23:19 20.09.2011

Re: Boje

Verujem da ljudi knjige kupuju po nečemu što već znaju o njoj, ne po koricama, mada ružne korice mogu da odbiju. Ako znam da je to knjiga koju tražim korice vidim samo letimično - pažljivije ih gledam tek kada pročitam

Više volim da mi neko preporuči, da vać znam nešto o njoj jer nemam previše para da bacam na nešto što mi se neće dopasti.

Veruj da sam naišla na "prazne" knjige koje koje imaju divne korice.

Nadam se da ove korice neće sprečiti čitaoce da je kupe i da će dobra knjiga uvek "po preporuci" ako ne po koricama, da nađe put do nas?
Ovaj blog je ta preporuka?

Pozzz
Bojana Maljević Bojana Maljević 01:00 21.09.2011

Re: Boje

Verujem da ljudi knjige kupuju po nečemu što već znaju o njoj, ne po koricama

Izgleda da nije tako. Tvrdi RTS.
Šalu na stranu, verovatno je tačno da većina bira po koricama.
gedza.73 gedza.73 09:45 21.09.2011

Re: Boje

Šalu na stranu, verovatno je tačno da većina bira po koricama.

Ako je to istina, onda su ekstremno glupi.
I na tarabi svašta piše pa je ne vuče svaka budala kući.
Ko da neko odvali da se druži samo sa ljudima koji su lepi, ili iamju plave oči.
Ili koji voze džip (dobro ima takvih devojaka, nije da nema)

'Ja sam danas kupila, znate, knjigu, sa lepim koricama, i staviću je na tv'

Ja više volim tvrd povez (možeš slobodno da gađaš ženu ili tv, teže se ošteti, a i kao podmetač je bolja) i ono što se nalazi unutar tog poveza. Da li je to 'laka' ili 'teška' literatura takođe nije bitno. Kad je čitaocu lepo, puna šaka brade.
Ne postoji zalud ona izreka
'ne sudi o knjizi po koricama'

I moram samo jš nešto da napišem.
Kad se odrasla osoba seća detinjstva, ona se seća prijatne ušuškanosti i bezbrižnosti, roditeljske ljubavi i pažnje, nestašluka. To kako se zvala zemlja u kojoj se tadaq nalazi dom nema puno veze.

Ako ćemo još poštenije, ja bih pre odabrao da mi se zemlja zvala drugačije, da meni bude kao detetu lošije od tadašnjih šećernih tabli (koje i nisu imale puno sličnosti sa čkoladom), klakera i boza, da mi ne piše svuda 'made in yugoslavia, da mi zemlja bude manja a da moje dete, i druga deca odrastu u srećnijim zemljama koje nemaju puno dodira sa pionirskim maramama i svakodnevnim pripremama 'kao da će rat svaki dan'.

A najpoštenije bih zamenio šerpe. Sa toliko godina upotrebe im je garantovano razbijena gleđ, tako da teško može iz njih da ispadne dobar ajvar.
docsumann docsumann 23:03 20.09.2011

hehe

ja sam sebi odradim korice, pa nema tih problema

inače, meni je A - crveno, E - zeleno, O - bijelo ... e, a sad će doći višnja da me ubijeđuje kako griješim
Bojana Maljević Bojana Maljević 23:09 20.09.2011

Re: hehe

ja sam sebi odradim korice, pa nema tih problema

Iskusno. Tako će možda i Melina, za drugu knjigu. Do tada ću ja vikati: to nisu korice te knjige!
docsumann docsumann 23:10 20.09.2011

Re: hehe

Do tada ću ja vikati: to nisu korice te knjige!




st.jepan st.jepan 01:10 21.09.2011

Re: hehe

ja sam sebi odradim korice, pa nema tih problema

Ha, odao si se!
Ja mislio, fin čovek, pristojan..., sportista takoreći..., a ti običan jedan..., ..., KNJIŽEVNIK!!!!
jinks jinks 05:52 21.09.2011

Re: hehe

A - crveno, E - zeleno, O - bijelo

O mi pre liči na plavo ... a i E više na žuto, zelenoj pre više ide I.
drnzvrc drnzvrc 10:18 21.09.2011

Re: hehe

docsumann
ja sam sebi odradim korice, pa nema tih problema inače, meni je A - crveno, E - zeleno, O - bijelo ... e, a sad će doći višnja da me ubijeđuje kako griješim


Sam svoj majstor.

Svi umeju da pišu i svi su dizajneri. Kod ozbiljnih izdavača, svako radi svoj posao. Vrhunski.

Ali, pošto su odavno profesionalni lektori izbačeni iz upotrebe, jer su, jelte, skupi, što je onda čudno što klinac iz komšiluka radi ofrlje korice za sitnu kintu?
mariopan mariopan 12:24 21.09.2011

Re: hehe


Svi umeju da pišu i svi su dizajneri. Kod ozbiljnih izdavača, svako radi svoj posao. Vrhunski.


U pravu si za ozbiljne izdavače, ali ovde to sebi retko ko može da priušti?

Ako zna to da radi zašto da ne? Ljudi mogu biti svestrano talentovani, pogotovo ako je to pisac, sam autor najbolje zna šta piše u knjizi i kakve bi korice odogovarale za ono što je suština knjige?


Ali, pošto su odavno profesionalni lektori izbačeni iz upotrebe, jer su, jelte, skupi, što je onda čudno što klinac iz komšiluka radi ofrlje korice za sitnu kintu?

Možda je lektor već odradio svoj posao - korice rade dizajneri i svaki talentovan klinac koji dobro barata kompom može da ih napravi, nekada bolje od "izvikanih" dizajnera.

Niko ne garantuje da je dizajner u nekoj poznatoj kući sposoban i zaista majstor svog posla? Ko zna kako je dobio posao, kod nas to obično ide reko veze a ne po sposobnostima i talentu, nego "znaš, kume, brate, zaposli mi onu malu, završila je za dizajnera".

Primer ti je baš ova knjiga - koja i ne liči na sebe, svoju suštinu. Dizajner se razmahao? Nije bilo nikoga da mu (joj) kaže da se ne rade korice knjige po poslednjoj modi ovoga leta i boji bluze koju je negde videla pa joj se papagajske boje dopale? I da kupci ne kupuju knjige po bojama da im se slaže uz nameštaj i tepihe??
docsumann docsumann 15:28 21.09.2011

Re: hehe

a ti običan jedan..., ..., KNJIŽEVNIK!!!!


zapisivač
Bojana Maljević Bojana Maljević 18:05 21.09.2011

Re: hehe

zapisivač

Ovaj mi se izraz sviđa.
mlekac mlekac 23:15 20.09.2011

Zaintrigirala si me...

Moracu da potrazim knjigu.

A korice? Pa zar autor nema prava glasa kad su korice u pitanju?
Bojana Maljević Bojana Maljević 23:21 20.09.2011

Re: Zaintrigirala si me...

A korice? Pa zar autor nema prava glasa kad su korice u pitanju?

Pa izgleda da nema uvek. Verovatno ako je autoru to prva knjiga kratkih priča, pa još nije odavde. Ne znam kako to ide. Nisam autor. Ali znam da ovo nisu korice te knjige.
mikele9 mikele9 23:27 20.09.2011

Re: Zaintrigirala si me...

A korice? Pa zar autor nema prava glasa kad su korice u pitanju?

Morao bi da ima kao što ja biram ramove za moje slike ali svaka izdavačka kuća ima svoje dizajnere korica koji često i ne pročitaju knjigu
eli.lacrosse eli.lacrosse 23:27 20.09.2011

Re: Zaintrigirala si me...

Pa zar autor nema prava glasa kad su korice u pitanju?

Pa, nema. Kao što ni dizajner nema pravo glasa kada su u pitanju, na primer, stilske figure.

Naravno, uvek je moguće dogovoriti se, sarađivati. Meni je to posao koji radim iz zadovoljstva, ne zavisim od tog novca, pa tražim potpunu slobodu. Pre nekog vremena sam radio knjigu i odustao jer nisam mogao izaći-na-kraj sa autorom. A dešavalo mi se i da me izdavač "odbrani" od autora. Uglavnom, najbolje je kada se autor iznenadi gotovom knjigom (koju je dizajner prethodno pročitao, o njoj razmišljao…). Moje je iskustvo da se uvek prijatno iznenadi.

EDIT
Morao bi da ima kao što ja biram ramove za moje slike

Evo, Mikele i ja se ne slažemo. Korice su za knjige mnogo više nego što su ramovi za slike. Osim, možda, u nekim retkim slučajevima. Koliko se sećam, u Ermitažu postoji jedna Rafaelova slika za koju je on sam napravio ram.

Mislim da knjige i korice žive odvojene živote, iako su se susreli i spojili.
natasavb natasavb 23:31 20.09.2011

Re: Zaintrigirala si me...

Ali znam da ovo nisu korice te knjige.


Orginalne korice su ove, ako se ne varam.



Knjigu nisam citala (a nameravam kako je objavljena, nego nikako da stigne do mene), ali pricu po kojoj nosi naslov jesam i odlicna je.
Ne znam da li je u redu da ja prenesem ovde?
Bojana Maljević Bojana Maljević 23:34 20.09.2011

Re: Zaintrigirala si me...

Ne znam da li je u redu da ja prenesem ovde?

To ne bih znala, ne znam kako idu te stvari sa pravima. Pitaću.
Bojana Maljević Bojana Maljević 23:53 20.09.2011

Re: Zaintrigirala si me...

koji često i ne pročitaju knjigu

Možda grešim dušu ali, da, baš to je bio moj utisak.
mlekac mlekac 00:02 21.09.2011

Re: Zaintrigirala si me...

eli.lacrosse
Pa zar autor nema prava glasa kad su korice u pitanju?

Pa, nema. Kao što ni dizajner nema pravo glasa kada su u pitanju, na primer, stilske figure.

Naravno, uvek je moguće dogovoriti se, sarađivati. Meni je to posao koji radim iz zadovoljstva, ne zavisim od tog novca, pa tražim potpunu slobodu. Pre nekog vremena sam radio knjigu i odustao jer nisam mogao izaći-na-kraj sa autorom. A dešavalo mi se i da me izdavač "odbrani" od autora. Uglavnom, najbolje je kada se autor iznenadi gotovom knjigom (koju je dizajner prethodno pročitao, o njoj razmišljao…). Moje je iskustvo da se uvek prijatno iznenadi.

EDIT
Morao bi da ima kao što ja biram ramove za moje slike

Evo, Mikele i ja se ne slažemo. Korice su za knjige mnogo više nego što su ramovi za slike. Osim, možda, u nekim retkim slučajevima. Koliko se sećam, u Ermitažu postoji jedna Rafaelova slika za koju je on sam napravio ram.

Mislim da knjige i korice žive odvojene živote, iako su se susreli i spojili.



Eli, pitanje je bilo retoricko - donekle.

U jednom periodu zivota bila sam i u vodama grafickog dizajna, i uvek sam se trudila da porazgovaram sa musterijom, da prvo procitam knjigu, pa tek onda da dizajniram...

Naravno da je moja bila poslednja, ali ne po cenu da nema nikakve veze sa sadrzajem! (A koliko vidim, ovde je bas to slucaj)
mikele9 mikele9 00:14 21.09.2011

Re: Zaintrigirala si me...

Mislim da knjige i korice žive odvojene živote, iako su se susreli i spojili.

Zaista se ne slažemo, korice i knjiga ne bi smele da žive odvojenim životima, nego da žive suživot.

Ima autora koji nemaju nikakvu predstavu kako bi trebalo da izgledaju korice njihove knjige ali i onih koji kao muva zunzara obleću oko dizajnera korica i onemogućuju mu kvaltetan rad. Vrlo sam svestan toga a i doživljavao sam
eli.lacrosse eli.lacrosse 00:16 21.09.2011

Re: Zaintrigirala si me...

i uvek sam se trudila da porazgovaram sa musterijom, da prvo procitam knjigu, pa tek onda da dizajniram...

I ja. Al' onda smo mnogo sporiji od onih koji za pola sata urade nešto. Pa još ako je to nešto efektno, "atraktivno" (ovo je citat, da naglasim)... I ko će onda da plati vreme koje utrošimo čitajući, razmišljajući, skicirajući, tražeći pravo rešenje...? Iskreno, radije ću uraditi korice, omot... za džabe, nego "nositi na leđima" autora za nekakav novac koji mi ništa u životu neće promeniti.
mlekac mlekac 00:18 21.09.2011

Re: Zaintrigirala si me...

eli.lacrosse
i uvek sam se trudila da porazgovaram sa musterijom, da prvo procitam knjigu, pa tek onda da dizajniram...

I ja. Al' onda smo mnogo sporiji od onih koji za pola sata urade nešto. Pa još ako je to nešto efektno, "atraktivno" (ovo je citat, da naglasim)... I ko će onda da plati vreme koje utrošimo čitajući, razmišljajući, skicirajući, tražeći pravo rešenje...? Iskreno, radije ću uraditi korice, omot... za džabe, nego "nositi na leđima" autora za nekakav novac koji mi ništa u životu neće promeniti.


Ima i toga. Mada, ne mora uvek da brzo da bude kuso Ponekad ti ideja sine za 15 minuta, a ponekad - dzaba ti sve, ne ide pa ne ide...

Mada, mislim da je tada postenije reci - Sorry, not my cup of tea! - nego zamlacivati i sebe i druge.

EDIT:
Setila sam se kako sam smislila onaj plakat za zdralove - procitala blog, zakljucila da ima verziranijih od mene, otisla u kujnu da oljustim krompir i sinuo mi Pobednik sa zdralom u rukama...

E, sad, da me ubijes, kakve veze ima ljustenje kromprira sa tom idejom - verovatno nikakve, al' u tom trenutku bilo plodonosno.
eli.lacrosse eli.lacrosse 00:31 21.09.2011

Re: Zaintrigirala si me...

onih koji kao muva zunzara obleću oko dizajnera korica i onemogućuju mu kvaltetan rad

Isto mislimo.

Zaista se ne slažemo, korice i knjiga ne bi smele da žive odvojenim životima, nego da žive suživot.

A, bilo bi bezveze da se baš oko svega slažemo.
Knjige mogu bez korica, mogu ih zameniti drugima, a da ne izgube ništa. Dobre, prave korice postaju slike, pa i one mogu živeti bez knjige. Naravno, najbolje je ako postoji dobar suživot.

EDIT
Vidi ovaj suživot. Meni su jedne od najdražih, ikada. Autor je Rade Rančić.
Bojana Maljević Bojana Maljević 00:45 21.09.2011

Re: Zaintrigirala si me...

Vidi ovaj suživot. Meni su jedne od najdražih, ikada. Autor je Rade Rančić.

Odlične korice.
dunja73 dunja73 07:50 21.09.2011

Re: Zaintrigirala si me...

Mislim da knjige i korice žive odvojene živote, iako su se susreli i spojili.

mikele9 mikele9 10:39 21.09.2011

Re: Zaintrigirala si me...

A, bilo bi bezveze da se baš oko svega slažemo.
Knjige mogu bez korica, mogu ih zameniti drugima, a da ne izgube ništa. Dobre, prave korice postaju slike, pa i one mogu živeti bez knjige. Naravno, najbolje je ako postoji dobar suživot.
EDIT
Vidi ovaj suživot. Meni su jedne od najdražih, ikada. Autor je Rade Rančić.

Dragi prijatelju, ipak se slažemo
Slažem se i ja da dobroj knjizi loše korice ne mogu da odmognu a i da dobre korice na moraju iza sebe da imaju dobar tekst. Znači, suživot ako se desi, onda je sve na svom mestu.
docsumann docsumann 17:15 21.09.2011

1984

Vidi ovaj suživot. Meni su jedne od najdražih, ikada. Autor je Rade Rančić


tu i čitah
eli.lacrosse eli.lacrosse 21:26 21.09.2011

Re: 1984

1984
Vidi ovaj suživot. Meni su jedne od najdražih, ikada. Autor je Rade Rančić

tu i čitah

I ja, iz biblioteke, al' je neko već bio otkinuo prednju koricu. A, ne mogu mu mnogo zameriti ako ju je uramio…
eli.lacrosse eli.lacrosse 23:16 20.09.2011

.

.
Bojana Maljević Bojana Maljević 23:18 20.09.2011

Re: Evo...

... jednih mojih (koje sam uradio pre petnaestak dana).

Meni se sviđaju. Ne znam šta piše unutra, ali mi se čita ta muka.
Bojana Maljević Bojana Maljević 23:25 20.09.2011

Re: Evo...

Hoćeš primerak?

Knjigu ne odbijam, nikad! Dakle, da! Hvala!
docsumann docsumann 23:34 20.09.2011

Re: Evo...

eli.lacrosse
Autoru se jako sviđaju. Da, muka je, "čita" se i sa korica. Hoćeš primerak?

Bojana Maljević
... jednih mojih (koje sam uradio pre petnaestak dana).

Meni se sviđaju. Ne znam šta piše unutra, ali mi se čita ta muka.


o čemu vi to, ne mogu da vas pratim
Bojana Maljević Bojana Maljević 23:55 20.09.2011

Re: Evo...

o čemu vi to, ne mogu da vas pratim

O svojim koricama koje je eli postavio pa sklonio. Tako da sad ne možeš da pratiš ni uz najbolju volju :)
myredneckself myredneckself 00:09 21.09.2011

Re: Evo...

Hmm... teško je osmisliti korice koje će da privuku pogled, i da istovremeno na malom prostoru nešto kažu o sadržaju knjige.
Meni je ovo lepo.

Strano izdanje, designed by David Pelham.



AlexDunja AlexDunja 23:24 20.09.2011

bo,

ja želim tu knjigu.
gde?
Bojana Maljević Bojana Maljević 23:57 20.09.2011

Re: bo,

ja želim tu knjigu.
gde?

hej, ne znam, ja dobila na poklon. valjda u svim bolje snabdevenim knjižarama ...
myredneckself myredneckself 00:44 21.09.2011

Re: bo,

Bojana, moram da pokažem još jedne novije korice knjige koju sam kupila prošle godine preko Alibrisa. Nisam gledala ko je autor naslovne i sve oko toga, jer sam umislila da je ovo autorka i junakinja. Baš mi je lepo da tako mislim, neću sada da bunarim, a možda je i istina.



Ovo je drugo izdanje iste knjige (paperback), sviđaju mi se i ove korice sada kad znam sadržaj



Bojana Maljević Bojana Maljević 00:48 21.09.2011

Re: bo,

Ovo je drugo izdanje iste knjige (paperback), sviđaju mi se i ove korice sada kad znam sadržaj

Ovo drugo izdanje mi se naročito sviđa. A ne znam sadržaj :) Ali bih kupila
cassiopeia cassiopeia 14:20 21.09.2011

Re: bo,

AlexDunja
ja želim tu knjigu.gde?

EDIT:

Knjižara Vulkan u Sremskoj ako kupuješ u Bg. Izdavač je Rende (priznajem da sam pročitala blog, samo se ponavljam i trebalo bi da je ima u svim većim knjižarama.

Meni je ovog leta legla knjiga Ante Tomića "Čudo u Poskokovoj dragi". Ne pamtim kad sam se tako smejala.



Bojana hvala na preporuci. Ja ne obraćam mnogo pažnje na korice jer uglavnom kupujem knjige po preporuci ili se informišem na internetu. A ova stvarno bode oči. Izdavač obećava pa bih je verovatno pogledala.
draft.dodger draft.dodger 00:33 21.09.2011

UKORENE KORICE...

gorran2 gorran2 01:40 21.09.2011

Re: UKORENE KORICE...

Nice touch...
docsumann docsumann 04:54 21.09.2011

Re: UKORENE KORICE...


jedi-knight jedi-knight 01:01 21.09.2011

...

Danas se sve tretira kao proizvod, pa i knjiga. Eto, zna se i koje boje na koricama najbolje prodaju knjigu.

Mene mnogo vise privlace tvrde, neprozirne korice, samo sa odstampanim naslovom dela i imenom pisca. Onda moram i da je otvorim, pa da ponesto i procitam i uzmem ili ne uzmem.

Korice su najlepse kada skrivaju, a ne kada otkrivaju.
Bojana Maljević Bojana Maljević 01:05 21.09.2011

Re: ...

Korice su najlepse kada skrivaju, a ne kada otkrivaju.

I tako sa svim koricama.
jedi-knight jedi-knight 01:10 21.09.2011

Re: ...

I tako sa svim koricama.


I tako sa svima nama
myredneckself myredneckself 07:43 21.09.2011

Re: ...

jedi-knight
Mene mnogo vise privlace tvrde, neprozirne korice, samo sa odstampanim naslovom dela i imenom pisca.

Možda nešto ovako, Džedaj?!


jedi-knight jedi-knight 08:08 21.09.2011

Re: ...

myredneckself
jedi-knight
Mene mnogo vise privlace tvrde, neprozirne korice, samo sa odstampanim naslovom dela i imenom pisca.

Možda nešto ovako, Džedaj?!




Mozda
Bojana Maljević Bojana Maljević 18:14 21.09.2011

Re: ...

Možda nešto ovako, Džedaj?!

Odlična knjiga. Doduše, ja sam je čitala sa nekim drugim koricama. Ove su bolje. <_<
jedi-knight jedi-knight 18:44 21.09.2011

Re: ...

Odlična knjiga. Doduše, ja sam je čitala sa nekim drugim koricama. Ove su bolje. <_<


Ne preostaje mi nista drugo nego da je i sam procitam. Ne zbog korica. Zbog preporuke
jinks jinks 05:49 21.09.2011

...

da će mi organizovati i polaganje pionirske zakletve i sve

Učiti decu da pledge of allegiance njihovoj zemlji je lepo u svakom slučaju, ali nije nešto što je bilo ekskluziva bivše SFRJ. U USA djaci pledžuju svakog jutra na početku prvog časa, već više od 150 godina:

"I pledge allegiance to my Flag and the Republic for which it stands, one nation, indivisible, with liberty and justice for all."


Glede korica knjiga. Postoji jedna teorija čiji je tvorac fizičar koji je postavio temelje teorije struna (inače njujorški vodoinstalater, koji je stekao univerzitetsko obrazovanje delimično i kroz rad) ... mislim da je i Nobelovac ... u čijoj se osnovi nalazi osnovni zakon fizike i prirode uopšte - Zakon o održanju informacije (ZOI).

Po toj teoriji, po zakonu o održanju informacije, ukoliko informacije uđe (ili se nalazi unutar) neke forme definisanih granica, onda se obavezno izvan granica te forme može uočiti trag o toj informaciji (odnosno informacija se može na odgovarajući način pročitati na osnovu njenog traga na granicama, na koje se ustvari informacija, po nekoj logici ZOI-a, projektuje).

Po njemu se, na primer, pošto je neophodno da važi ZOI, na granici univerzuma projektuje svaka misao i svaka reč koja je izgovorana na Zemlji, u svakom trenutku.

Možda (u stvari sigurno), po nekoj neminovnoj logici ZOI, isto važi i za korice knjige.
Bojana Maljević Bojana Maljević 18:27 21.09.2011

Re: ...

U USA djaci pledžuju svakog jutra na početku prvog časa, već više od 150 godina:
"I pledge allegiance to my Flag and the Republic for which it stands, one nation, indivisible, with liberty and justice for all."

Možda to objašnjava violence prema ostatku Sveta. In continuo.
docsumann docsumann 18:37 21.09.2011

Re: ...

I pledge allegiance to my Flag and the Republic


jinks jinks 19:47 21.09.2011

Re: ...

Možda to objašnjava violnce prema ostatku Sveta. In continuo

To možda i čine, ali bar imaju za olakšavajuća okolnost to da ne krše zakletvu koju su vise puta dali.

Evo, juče je bio film "Lepa sela lepo gore" ... gde su malte ne svi akteri sa oružjem u ruci polagali razne zakletve, bilo pionirske, bilo omladinske, bilo vojničke nekoj SFRJ ... i gde su mnogi za čas na njih olako zaboravili.
Bojana Maljević Bojana Maljević 20:38 21.09.2011

Re: ...

jinks
Možda to objašnjava violnce prema ostatku Sveta. In continuo

To možda i čine, ali bar imaju za olakšavajuća okolnost to da ne krše zakletvu koju su vise puta dali.

Ne vidim zašto im je to olakšavajuća okolnost, za bahatost koju po svetu čine?
Mislim da doslednost u zakletvama nije garancija za dobrotu, a kao što se iz priloženog vidi, ni za mir u svetu. Da ne nabrajamo istorijske primere, sa i bez pionirskih marama


jinks jinks 20:45 21.09.2011

Re: ...

To "olaksavajuca okolnost" sam rekao vise saljivo.

Ustvari jedini put kada sam jos cuo da neko koristi taj izraz bilo je u "Sumnjivom licu" ("ne gine ti metak, ali bar imas olaksavajucu okolnost" ) ... sto verovatno najvise i govori o stvarnom znacenju tog izraza :)
Bojana Maljević Bojana Maljević 20:46 21.09.2011

Re: ...

"ne gine ti metak, ali bar imas olaksavajucu okolnost"

jinks jinks 20:49 21.09.2011

Re: ...

Mislim da doslednost u zakletvama nije garancija za dobrotu

Mada, i dobrota se mozda moze shvatiti kao neka vrsta zaveta
mlekac mlekac 23:47 21.09.2011

Re: ...

Bojana Maljević
"ne gine ti metak, ali bar imas olaksavajucu okolnost"



"Ti si mlad covek, moras da mislis na svoju buducnost!"
Bojana Maljević Bojana Maljević 00:10 22.09.2011

Re: ...

mlekac
Bojana Maljević
"ne gine ti metak, ali bar imas olaksavajucu okolnost"



"Ti si mlad covek, moras da mislis na svoju buducnost!"

Stan'te ljudi, proglasiće nadležni da nekome stvarno pretimo
mlekac mlekac 00:38 22.09.2011

Re: ...

Bojana Maljević
mlekac
Bojana Maljević
"ne gine ti metak, ali bar imas olaksavajucu okolnost"



"Ti si mlad covek, moras da mislis na svoju buducnost!"

Stan'te ljudi, proglasiće nadležni da nekome stvarno pretimo


Mislis da nadlezni nisu citali/gledali Nusica?

EDIT:
Mada, onda se setim one njegove beleske - bese li bas za "Sumnjivo lice? - o tome kako ni jedan upravnik Narodnog pozorista nije smatrao da je pravi trenutak za izvodjenje, pa je Nusic postao upravnik i onda, upravnicki, procitao sopstveni rukopis i zakljucio kako nije pravi trenutak!
Bojana Maljević Bojana Maljević 01:17 22.09.2011

Re: ...

pa je Nusic postao upravnik i onda, upravnicki, procitao sopstveni rukopis i zakljucio kako nije pravi trenutak!

polarno_prase polarno_prase 10:26 21.09.2011

korice za pitu

Ove korice sto si okacila su me prvo podsetile na ovo:

docsumann docsumann 15:34 21.09.2011

Danijel Žeželj

Vlasta92 Vlasta92 12:39 22.09.2011

Setih se parodije

na Obaminu kampanju



sape sape 21:15 24.09.2011

?

sape sape 21:38 24.09.2011

soba, pravilo senki, bela, cao, ...





sape sape 21:53 24.09.2011

BEOGRADSKE PRIČE - I.A. toliko od mene

OVDE[url=http://www.laguna.rs/odlomak.php?id=1545][/url]

ognjen_t ognjen_t 10:23 25.09.2011

dizajn - niđe veze

Ne mogu da složim sa nekim od komentara koji tvrde da im dizajn nije bitan već samo ono što je napisano. Za neafirmisanog pisca/autora mnogo je bitno da u startu što bolje predstavi svoju knjigu i da shvati da danas za eventualni uspeh nije dovoljno imati samo dobar roman, već i lepe korice, medijski propraćenu promociju i sl marketinške aktivnosti. Tvrdim da bar 90% kupaca se vodi dizajnom a pri tom da se uopšte ne pitaju da li to što kupuju je nešto što im treba ili što će koristiti. Neka svi pođu od banalnih primjera kao što je kupovina odeće, kupovina namještaja, hrane, automobila ili recimo čak i biranja partnera (koliko devojaka/žena je zaista izabralo partnera samo zato što je "dobar čovjek u duši" ili muškaraca koji su izabrali djevojku/ženu samo zato što je "dobrica" - ja bih rekao jako malo. Ovakvih primjera gdje biramo stvari samo po njihovom dizajnu ima kolk`o god hoćeš. Takva situacija je ista i u umjetnosti uopšte. Danas nije dovoljno imati samo dobar proizvod već i dobro razrađen marketinški plan.
Siguran sam da svaki pisac želi da dođe do što većeg broja čitalaca tako da mu je svaka reklama i preporuka dobrodošla tako da je i ova prepiska na blogu dobar način da se skrene pažnja na dobre stvari koje bi verovatno zaobišli da ih neko na pravi način ne afirmiše ili nam makar skrene pažnju na njih.
Bojana Maljević Bojana Maljević 16:02 25.09.2011

Re: dizajn - niđe veze

(koliko devojaka/žena je zaista izabralo partnera samo zato što je "dobar čovjek u duši" ili muškaraca koji su izabrali djevojku/ženu samo zato što je "dobrica" - ja bih rekao jako malo.

Bio Igor Mandić gost u nekoj emisiji zajedno sa pokojnim Borisom Dvornikom i Sanjom Doležal. I sad, pitanje je bilo da li muškarci više vole plavuše, i uopšte, to oko izgleda i dizajna. I onda se predstavnica ženskog pola ljutila što gosti muškarci daju prioritet izgledu i td... Kad, u jednom trenutku Igor kaže (a možda i Boris, zaboravila sam):
"Naravno da biram po izgledu, dok dodjem do duše - prođe 30 godina"

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana