Društvo| Roditeljstvo

„Skulptori”

eli.lacrosse RSS / 24.09.2011. u 10:39

Pre nekoliko dana video sam na satu B92 vest o borbi dečaka u kavezu koja je šokirala javnost, i snimak koji je tu vest propratio:



Komentari na vest bili su u rasponu od „Nisam odgledao ni pola a stajala mi je knedla u grlu, krenula mi je suza i prekinuo sam ovaj užas. Koliko moraju da budu izopačeni ti likovi koji ovo organizuju da im ovo padne na pamet?! […]” do „[…] U pitanju je neinformisanost novinara. Niko nije lud da stavi decu u kavez da bi se oni mlatili. Lepo se kaze da udarci nisu dozvoljeni, u pitanju je cist grepling ili za neupucene nesto slicno olimpijskom rvanju samo sa zavrsnicama. […] Verujem da vas je preplasio kavez. […]”.

Prvo čega sam se setio nakon listanja komentara bili su filmovi koji se, ako taj žanr i dalje postoji, svrstavaju u omladinske, i, naravno, jedan od najpoznatijih i najpopularnijih takvih (koji će ovde biti zamenjen skorašnjim rimejkom, jer je klip koji sam pronašao ilustrativniji):



Ne želim ništa loše da kažem o filmu, naprotiv. Veoma mi je drag. I u rimejku sam uživao. Ali, zar je neočekivano videti i u stvarnosti atmosferu, i to u gotovo identičnom kontekstu, koja je te filmove činila uzbudljivima? I da li je licemerno osuđivati one koji su doveli decu u priliku da se nađu u ulozi svojih heroja? Ja nemam odgovor.
Na ovu priču o odnosu flim – stvarnost dodatno me je naveo i tekst Milutina Petrovića Kum nije dobar, objavljen u novom Zabavniku. Prepisaću tri rečenice, tek da pojasnim kako: „Oni ubijaju, masakriraju, komadaju leševe, ubijaju iz hira, biju žene, kidnapuju decu, ali sve je to tako super i nekako seksi u svim tim novim delima popularne umetnosti, čiji veliki uzor je neprevaziđeni, genijalni, inovativni, nedodirljivi, Oskarima ovenčani ‘Kum’. […] Da li je veliki deo života kriminalaca današnjice u stvari njihov san o filmovima u kojima su oni glavni glumci? Da li je zaista savremeni kriminal potpuno odeven u ‘odelo’ tv-serija i filmova?”. Dodaću – da li je ista mustra dovela i do borbi dece koje gledamo i o kojima čitamo?


A ono što mi je prvo palo na pamet kada sam vest koja je povod za ovaj tekst video – jeste neadekvatnost, neprimerenost, … nekih uloga u kojima se deca nađu.

I, sada dolazimo do blogera ovdašnjeg bez čijih smo vrlo čitanih tekstova ostali. Radi se, pretpostavljate, o detetu koje je „secular humanist, fruitarian, democratic socialist, asexual & antifascist...”:



Ne, neću upasti u zamku o kojoj samo dete piše: „gospoda koja komentariše na B92 želi da me prisili da uživam u ‘čarima detinjstva’”. Konvencija o pravima deteta u svom dvanasetom članu kaže: „Dete ima pravo na slobodno izražavanje sopstvenog mišljenja i pravo da se njegovo mišljenje uzme u obzir u svim stvarima i postupcima koji ga se neposredno tiču”. Ali ću se setiti Dositejevog – „mlada je duša mekome vosku podobna”… Ma koliko se slagao sa mnoštvom stavova i mišljenja koje dete iznosi, čini mi se da je „skulptor” otišao predaleko. Kao i „skulptori” mladih duša koje se (ne)vide na prvom snimku.

 

Tagovi



Komentari (50)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mrdax mrdax 10:59 24.09.2011

Skulptori

Dobar tekst. Oko jedne stvari se ne bih samo slozio a to je da se "skulptori" i "nutruting" uvek negativno gledaju.
Po mom misljenju nemoguce je u toku zivota izbeci razne skulptore i dodao bih cak i da ne treba. Ne postoji ni jedna uspesna osoba na svetu koja u jednom delu zivota, posebno ranom detinjstvu, nije imala fix ideju koje se drzala obsesivno.

Neko to naziva "rage for knowledge" , neko ambicijom a drugi bolescu.

A Hungarian teacher Laszlo Polgar had a theory about child-raising: every child can be made into a genius with sufficient training.

Cuvene Polgar sestre (najbolje sahistkinje svih vremena) su primer ove teorije.

Uglavnom ,mogao bih o ovome do ujutru ali nije blog mesto za to.

Na kraju postoje i deca koja jednostavno imaju neodoljivu potrebu da se necim bave i tu ne mogu nista ni roditelji ni okolina ni rodbina ni prijatelji...

eli.lacrosse eli.lacrosse 11:04 24.09.2011

Re: Skulptori

Oko jedne stvari se ne bih samo slozio a to je da se "skulptori" i "nutruting" uvek negativno gledaju.

Ne, ne gledam negativno. Mislim da je negativno kad "skulptor" pretera, a čini mi se da je baš to slučaj i kod "borca za ljudska prava" i kod "boraca". Možda grešim i u jednom i u drugom slučaju.
dragan7557 dragan7557 12:31 24.09.2011

Re: Teroristi vs. Freedom Fighters

Niko nije lud da stavi decu u kavez da bi se oni mlatili.

Sumnjam sa osnovom, da je i previše onih koji decu zloupotrebljavaju na najgori način a verujem da je stavljanje u kavez jedan od "nevinijih"vidova sumanutosti.

Osnova ove sumnje je pojava dobro poznata kao deca vojnici (child soldiers), koja u svojoj zločinačkoj nameri skoro i nema premca.

Ne bih ja baš mnogo verovao u nevinost današnjeg konzumerizma i granica istog.

Preporuka za temu.

cerski
4krofnica 4krofnica 11:11 24.09.2011

mali andjeli


neadekvatnost, neprimerenost, … nekih uloga u kojima se deca nađu



mlekac mlekac 12:24 24.09.2011

Kontraverzna tema

S jedne strane imas one koji zastupaju tezu da detetu treba pruziti mogucnost da se iskaze - sto je, u teoriji, vrlo lepo, ali u praksi cesto moze da predje u mustranje tog istog deteta - s druge, one koji smatraju da ce pravi talenat kad-tad isplivati.

Stara okolina VS. urodjene osobine, rasprava.

A odgovor je, po obicaju, negde na sredini...

Recimo, sta mislis, koliko klinaca u Srbiji, trenutno, MORA da trenira tenis jer...

dragan7557 dragan7557 12:46 24.09.2011

Re: Kontraverzna tema

Recimo, sta mislis, koliko klinaca u Srbiji, trenutno, MORA da trenira tenis jer...

Đoković u klipu: "tenis je za mene obaveza," iz čega je moguće izvući i zaključak da je i on MORAO da ispunjava obaveze. Sumnjam da dete u tim godinama ima uopšte predstavu o obavezama osim ako nisu moranje, a moranje je posledica insistiranja i autoriteta, i kao takvo nije proizvod slobodne volje deteta već je nametnuto.

cerski

zoja444 zoja444 12:51 24.09.2011

Re: Kontraverzna tema

Sumnjam da dete u tim godinama ima uopšte predstavu o obavezama osim ako nisu moranje, a moranje je posledica insistiranja i autoriteta, i kao takvo nije proizvod slobodne volje deteta već je nametnuto.


isto mislim i za ovu decu iz teksta. da li je bilo organizovano kladjenje? te informacije nema u vesti. nista se ne bih iznenadila da jeste i da je to jedini motiv.
seceranac seceranac 12:30 24.09.2011

Leba i igara (ovakvih ili onakvinh)

meni ovo ne izgleda mnogo drugacije (osim u marketinskom smislu) od olimpijske varijante od strane drustva i drzave promovisane kao dobre i pozeljne:





kaolavanda kaolavanda 14:20 24.09.2011

No comment

I decu ubijaju , zar ne?

Umrla je dvanaestogodišnja devojčica Adriana Đurka. Bila je gimnastičarka, jedna od "čuda" koje proizvodi rumunska industrija gimnastike. Izdahnula je od povreda koje joj je, u manijakalnom besu, naneo njen trener George Florin, jedan od onih "pedagoga" koji su "stvorili" Nađu Komaneči i na kojima počiva svetska gimnastika i sport u celini.

Ovakve vesti kao da više nikoga ne uzbuđuju. Pogotovu ne one koji se nalaze u svetskom show-business-u. Jer, smrt je odavno postala sastavni deo sporta. Svake godine stotine sportista izgube život, hiljade bivaju ubogaljeni... To, dakle, nije neka novost. Prava vest je ko je sledeći, na koga treba "tipovati", u koga treba ulagati da bi se dobilo više, mnogo više... Tačno je, radi se još o detetu, ali šta se tu može kada ta "šašava deca" po svaku cenu hoće da se dokopaju "slave" i novca. A da bi se to postiglo, treba se podrediti zahtevima koje postavlja "vrhunski sport". Put ka "savršenstvu" zahteva "savršeno telo". A to znači da treba sprečiti rast skeleta, onemogućiti polno sazrevanje, što znači normalni biološki razvoj da bi se sačuvala detinja vitkost toliko potrebna da bi se impresionirala sportska birokratska "elita" koja određuje "ocene",a samim tim i sudbinu čoveka. Oni su ti koji vode računa da ne dođe do zastoja u "progresu". Njihove "ocene" označavaju put koji vodi "napred" - ka jami. U njoj sada, pored njenih "slavnih" prethodnika iz "vrhunskog sporta", leži i mala Adriana. Pokušala je da, sa drveta na kojem blješte "odličija", dohvati "zlato" - i sunovratila se, kao i mnogi drugi pre nje, u tamu ponora.

iz knjige „Sport, kapitalizam, destrukcija“, Ljubodrag Simonović







PS Eli.lacrosse, svaka cast za nacin na koji si napisao tekst, na ovakvu temu. Bravo!
Ivana Knežević Ivana Knežević 15:35 24.09.2011

Kum nije dobar

I stvarno nije.
Ali tesko ce se tok okrenuti. Ko se jos nije susreo w/ the bottomline?
Neki misle da treba krenuti sto ranije, da deca dobiju prednost u odnosu na drugu decu. Nije mala stvar.

Nisam znala za ovakve spektakle. Ali nisam ni za profesionalne go-carting trke u kojima se decaci nadmecu, dok nisam naisla na vest da je jedan 12-godisnjak poginuo. Bio je zvezda tog kruga, sa sjajnim prospektima za buducnost.
Beauty peagants za devojcice su (polu)svet koji cveta vec decenijama. Vrlo profitabilan. I tako dalje.

Kad sumnjate, samo sledite miris novca, i sve ce se pokazati kako jeste.
docsumann docsumann 22:19 24.09.2011

Re: Kum nije dobar

Kum nije dobar je dobar tekst (pročitao ), baš kao i ovaj tvoj blog.
Samo što on (kum ...) otvara jednu mnogo širu, veoma delikatnu temu, onu o odnosu umjetnosti i etike.

Po meni umjetnost uopšte ne mora da poštuje etičke kodekse, može da bude i amoralna i moralno neutralna, a može i da se bavi temama koje nemaju nikakve veze sa moralom.
No, kao što rekoh to je posebna priča, pa da ne skrećem na tu stranu.

„Sport, kapitalizam, destrukcija“, Ljubodrag Simonović


Nisam čitao tu knjigu, ali sam više puta slušao Ducija kao iznosi svoja stajališta u TV emisijama. Znao je da bude baš upečatljiv u tim svojim elaboracijama, I dan danas se sjećam kako je opisivao barona Pjer de Kubertena kao fašistu, s izrazitim rasističkim ubjeđenima, koji nema mnogo zajedničkog sa geslom "nije važno pobjeđivati ..."

Moderni (vrhunski) sport je onakav kakvo je i društvo u kome je on stvoren - potrošačko-konzumerski. Sportisti imaju svoju cijenu na tržištu, privlače veliki novac (dobar dio i sami dobiju) u njih se puno ulaže, od njih se puno traži, a sve to košta, ponekad njihovog zdravlja, a u najgorem slučaju i samog života.

U doba hladnog rata sportisti istočnog bloka su takođe bili fabrikat sistema u kom su nastajali. Pod imperativom viših ciljeva, ideološke zasljepljenosti koja je od sporta načinila samo još jedno polje na kojem je trebalo dokazati superiornost socijalističkog puta, oni su bili podvrgavani gotovo vojničkom drilu i nehumanim medicinskim tretmanima.

Pa opet kad pogledaš mnogi od tih sportista omoguće sebi, svojim talentom, odricanjem i fanatičnim radom ugodan život, obezbjede svoju djecu, a oni najveći i unuke. Dešava se, kao što sam već spomenuo, da neki od njih ostanu i invalidi ili čak smrtno nastradaju. Ipak su to rijetki slučajevi.
U firmi u kojoj ja radim ( remontno brodogradilište), posao je težak, stresan i veoma opasan. Znalo je biti i smrtnih slučajeva, i pored sve zaštite na radu, sejfti službi, iskustva zaposlenih ... Mnogi od tih radnika muku muče da prehrane svoje porodice, odškoluju djecu. Često se razbole od plućnih bolesti, uslijed konstantnog izlaganja gasovima priliko rezanja limova, epoksidnih boja, rada u tankovima, preko 80% zaposlenih ima naki vid (blažih) patoloških promjena zdravlja ...
Mislim da bi svi oni eventualni vanserijski talenat svoje djece za sport, kao i zainteresovanost nekog od velikih klubova da ono nastavi da trenira kod njih, doživjeli kao šansu da bar to djete iskorači u jedan bolji život.

A djeca ... pa vjerujem da im sportske obaveze padaju mnogo lakše nego one školske za koje ih tek niko ne pita da li im se dopadaju.
eli.lacrosse eli.lacrosse 22:31 24.09.2011

Re: Kum nije dobar

[…] vanserijski talenat svoje djece za sport […]

Mislim da je sport (sve dok se ne dođe do vrlo ekstremnih slučajeva poput ovog koji Kaolavanda pomenu) i najmanje problematičan vid previše intenzivnog rada u vosku mlade duše. Meni se čini da je slučaj "secular humanist, fruitarian, democratic socialist, asexual & antifascist…" nekako sumorniji, strašniji… Deca vojnici koje Cerski pomenu jedan su od dva najstrašnija vida zloupotrebe dece.

Kad sumnjate, samo sledite miris novca, i sve ce se pokazati kako jeste.

Da, strašno je šta se sve radi zbog novca. Ali, čini mi se i da je mnogo onih stvari u kojima se "miris novca" ne oseća, a ipak ostavljaju gorak ukus.
docsumann docsumann 22:59 24.09.2011

Re: Kum nije dobar

Meni se čini da je slučaj "secular humanist, fruitarian, democratic socialist, asexual & antifascist…" nekako sumorniji, strašniji…


uh, bila prava frka jedno vrijeme na blogu upravo tim povodom ... njegovi blogovi, pa kontrablogovi ...

a da su politička, pa i religijska, manipulisanja sa djecom najgrozomornija - jesu, bez daljnjega



Što se sporta tiče, to stvarno može biti velika šansa za talentovanu djecu, ali i pakao za onu drugu čiji bolesno ambiciozni roditelji to ne mogu objektivno da sagledaju ... Ipak normalno bavljenje sportom, gdje se vremenom iskristališe koliko ko i šta može, je bar po meni ( i po mom iskustvu) sjajna stvar za djecu.
kaolavanda kaolavanda 23:12 24.09.2011

Re: Kum nije dobar

Kad je sport u pitanju, da se razumemo, jedna sam od onih koji su osetili sve blagodeti bavljenja njime.

Nemam ja problem sa decijim bavljenjem sportom. Naprotiv. Nego, o manipulaciji ovde govorimo... ili nisam sve najbolje razumela?
kaolavanda kaolavanda 23:19 24.09.2011

Re: Kum nije dobar

Mislim da bi svi oni eventualni vanserijski talenat svoje djece za sport, kao i zainteresovanost nekog od velikih klubova da ono nastavi da trenira kod njih, doživjeli kao šansu da bar to djete iskorači u jedan bolji život.


Slazem se. Divan primer
eli.lacrosse eli.lacrosse 08:34 25.09.2011

Re: Kum nije dobar

Nego, o manipulaciji ovde govorimo... ili nisam sve najbolje razumela?

Ja bih rekao – o deci u neadekvatnim, neprimerenim, … ulogama. I o onima koji se isuviše bave mekim voskom, na način koji nije za dobro deteta.

Ni za jedan od primera koje sam dao (deca koja se bore u kavezu i bloger, borac za ljudska prava…) nisam siguran da su pravi. Ali mi se čini da su utoliko zanimljiviji. Ovaj koji je blogov_kolac dao savkako je pravi, oko toga ćemo se svi složiti.
dragan7557 dragan7557 10:09 25.09.2011

Re: Kum nije dobar

Pa opet kad pogledaš mnogi od tih sportista omoguće sebi, svojim talentom, odricanjem i fanatičnim radom ugodan život, obezbjede svoju djecu, a oni najveći i unuke.

E pa, vidiš doksu ova fikcija (opsenarstvo je bolji pojam) i jeste sumanutost koju sva društva prodaju svojim mladima a kulminira u bezgraničnoj samoživosti današnjeg tipa divljaštva zvanog kultura.

- Pod predpostavkom da neko obezbedi svoju decu (ma šta to bilo) treba shvatiti, fata morganu sigurnosti, koja je obično sadržana u novcu ili posedu, a koji se lako gube u konkurentnoj razbojničkoj sredini, najbolji primer je javna svojina, njen uspon i pad. Ukratko nemoguće je svojim potomcima sa sigurnošću obezbediti bilo šta a da obezbeđeno na ovaj ili onaj način postane PLEN nekog drugog.

- Obezbediti i svoje unuke, već i nije sumanutost već potpuno ludilo, za čije promovisanje bi promotere trebalo linija recta terati u ustanove zatvorenog tipa, posle osude za javno izrečene laži i obmane javnosti.

Sudbina (kretenska) obezbeđenog nakota i unuka, praunuka je ovom odlukom o "obezbeđivanju" onoga koji je donosi, unapred počinjen zločin prema budućem pokoljenju.

Ovde čak nisam postavio ni pitanje sadržaja života "obezbeđenog" kao ni kvalitet istog bitisanja koje se tako naziva. Da se na ovaj način formiraju nove žrtve tako ustanovljenog, "obezbeđenog" i nadasve tupavog pokoljenja u smislu stvaranja nove žrtve, nije valjda potrebno dokazivati.

Jedina vrsta "obezbeđenja" koje se mladom naraštaju može pružiti je alate i znanja, kako da žive i prožive svoj život u njima datim okolnostima a koje okolnosti su sasvim drukčije od onih u kojima "obezbeđivač" provodi svoj sumanuti život "žrtvovanja za budućnost" svojih bližnjih, naturajući im svojim kompleksima i frustracijama mnogo nesreće u njihovim životima "obezbeđenih" debila. Ovakvu brigu o "obezbeđenoj" budućoj deci i unucima, ja smatram zločinom prema istim, počinjenom od strane "obezbeđivača" nad budućnošću svojih bližnjih.

Uzgred ako obezbediš decu u potpunosti (materijalno) šta ostaje toj deci kao cilj i sadržaj života? Trošenje tuđih rezultata rada, a kada se ti rezultati (ništa nije večno) potroše ili budu oteti (što se uvek dešava) šta onda?

cerski

p.s. sport sve dok se u njega ne umeša novac je zadovoljstvo i zdravlje, posle mešanja novca u ovu aktivnost ona postaje zločin.
dragan7557 dragan7557 10:14 25.09.2011

Re: Kum nije dobar

Mislim da bi svi oni eventualni vanserijski talenat svoje djece za sport, kao i zainteresovanost nekog od velikih klubova da ono nastavi da trenira kod njih, doživjeli kao šansu da bar to djete iskorači u jedan bolji život.

Ovakav bolji život?
Izdahnula je od povreda koje joj je, u manijakalnom besu, naneo njen trener George Florin, jedan od onih "pedagoga" koji su "stvorili" Nađu Komaneči i na kojima počiva svetska gimnastika i sport u celini.



cerski
docsumann docsumann 11:50 25.09.2011

Re: Kum nije dobar

Uzgred ako obezbediš decu u potpunosti (materijalno) šta ostaje toj deci kao cilj i sadržaj života?


to je fraza cerski, fraza kojom se naglašava veličina imetka koji čovjek stekna za svoga života.

naravno, koliki god da je velik taj imetak već naredna generacija ga možre straćiti u par godina.

ali da on ujedno znači i dobru perspektivu ( odskočnu dasku) za potomke -znači, itekako.

sport sve dok se u njega ne umeša novac je zadovoljstvo i zdravlje, posle mešanja novca u ovu aktivnost ona postaje zločin.


u svjetu u kome danas živimo, sport može biti dobra prilika za rješavanje mnogih egzistencijalnih problema.
koliko je samo crnačke dijece iz getoa američkih gradova, pomoću sporta, uspjelo da se iščupa iz svijeta kriminala i uličnih bandi, odškolovalo se, steklo ugled u društvu i omogućilo svojoj djeci ugodno djetinjstvo i dobre šanse za uspjeh u bilo kom pozivu koji za sebe izaberu.
zar je išta humanije, smislenije, zdravije, provesti svoj život u rudniku, za fabričkom trakom, na građevinama ... za 1000 puta manje prihode.

vidi, ako mene pitaš kapitalizam je (za mnoge) pakao na zemlji, bez ikakve eshatologije i božje kazne, nakardaan sistem koji u svojoj osnovi ima neutoljivu pohlepu kao pogonsko gorivo. on je zločin sam po sebi, a ne profesionalni sport.
kad već živimo u takvom svjetu, upravo je taj sport za novac za mnoge svjetlo na kraju tunela.

lično poznajem i dobar sam prijatelj sa nekim zaslužnim majstorima sporta ( u ovim našim balkanskim razmjerama) koji na račun savojih uspjeha u sportu i primanja koja po tom osnovu danas dobijaju, ne moraju da brinu o tome šta će njihova djeca sutra jesti i šta će imati da obuku.

u ova smutna i surova vremena, priznaćeš to je više nego mnogo
docsumann docsumann 13:38 25.09.2011

Re: Kum nije dobar

Ovakav bolji život?

Izdahnula je od povreda koje joj je, u manijakalnom besu, naneo njen trener George Florin, jedan od onih "pedagoga" koji su "stvorili" Nađu Komaneči i na kojima počiva svetska gimnastika i sport u celini.


mislim ako nije jasno da je ovo jedan drastičan izuzetak, onda stvarno nemamo o čemu da pričamo.

dragan7557 dragan7557 14:01 25.09.2011

Re: Kum nije dobar

docsumann
Ovakav bolji život?

Izdahnula je od povreda koje joj je, u manijakalnom besu, naneo njen trener George Florin, jedan od onih "pedagoga" koji su "stvorili" Nađu Komaneči i na kojima počiva svetska gimnastika i sport u celini.


mislim ako nije jasno da je ovo jedan drastičan izuzetak, onda stvarno nemamo o čemu da pričamo.


Slažem se da je drastičan izuzetak, jedino je problem masovnosti tih izuzetaka, od dopinga do narkomanije kako bi se postigao "uspeh."


vidi, ako mene pitaš kapitalizam je (za mnoge) pakao na zemlji, bez ikakve eshatologije i božje kazne, nakardaan sistem koji u svojoj osnovi ima neutoljivu pohlepu kao pogonsko gorivo. on je zločin sam po sebi, a ne profesionalni sport.

Ova tvrdnja stoji.
kad već živimo u takvom svjetu, upravo je taj sport za novac za mnoge svjetlo na kraju tunela.

Po meni novac koji je postao izvor kapitala je glavni uzrok za postojanje ovog kriminalnog sistema. Novac kao sredstvo razmene ima svoju ulogu u ljudskom društvu, dok novac kao izvor i multiplikator kapitala (bez rada) je produkt kriminalne destrukcije ljudskog društva, posebno u granama sport, obrazovanje, zdravstvo itd.

cerski
docsumann docsumann 14:13 25.09.2011

Re: Kum nije dobar

Slažem se da je drastičan izuzetak, jedino je problem masovnosti tih izuzetaka, od dopinga do narkomanije kako bi se postigao "uspeh."


stani je l' pričamo o smrtnim slučajevima uslijed premlaćivanja od strane trenara ili doping aferama

docsumann docsumann 14:23 25.09.2011

Re: Kum nije dobar

Po meni novac koji je postao izvor kapitala je glavni uzrok za postojanje ovog kriminalnog sistema. Novac kao sredstvo razmene ima svoju ulogu u ljudskom društvu, dok novac kao izvor i multiplikator kapitala (bez rada) je produkt kriminalne destrukcije ljudskog društva, posebno u granama sport, obrazovanje, zdravstvo itd.


ja sam samo konstatovao da dok je taj sistem na snazi, za mnoge koji su u hendikepirani svojom startnom pozicijom u društvu, sport predstavlja životnu šansu da se izvuku iz siromaštva i postignu nešto u životu.
dragan7557 dragan7557 14:37 25.09.2011

Re: Kum nije dobar

docsumann
Slažem se da je drastičan izuzetak, jedino je problem masovnosti tih izuzetaka, od dopinga do narkomanije kako bi se postigao "uspeh."


stani je l' pričamo o smrtnim slučajevima uslijed premlaćivanja od strane trenara ili doping aferama


Pa, o "skulptorima" i njihovi nedelima, a sve to zajednom čini vrhunske sportove idealnom podlogom za kriminal svih vrsta.
ja sam samo konstatovao da dok je taj sistem na snazi, za mnoge koji su u startu hendikepirani svojom startnom pozicijom u društvu, sport predstavlja životnu šansu da se izvuku iz siromaštva i postignu nešto u životu.

Ma to sa konstatacijom je u redu, radi se o tome da je to posledica dok je uzrok na drugoj strani.

Izvući se iz siromaštva je skoro nemoguće u spomenutom sistemu dok je životna šansa ustvari veća šansa za profitere nego za samog sportistu u ovoj trgovini modernim gladijatorstvom. Znači bez Big Business-a nema ni vrhunskog sporta.

Smatram da je sam sport jednostavno korumpiran i prostituisan ovim načinom "poslovanja."

cerski
kaolavanda kaolavanda 15:32 25.09.2011

Re: Kum nije dobar

za mnoge koji su u hendikepirani svojom startnom pozicijom u društvu, sport predstavlja životnu šansu da se izvuku iz siromaštva i postignu nešto u životu.


Da, ali to uopste nije sporna tacka. Problem je u onima koji su svesni bas te cinjenice, iz cega sledi neopevani bezobrazluk ispoljen kroz njihovo izivljavanje (ovakvo ili onakvo, sasvim nebitno) nad decom.

U pitanju je okrutno iskoriscavanje dece, koja, najcesce, vide u sportu jedini izlaz iz zivota koji zive.
docsumann docsumann 15:52 25.09.2011

Re: Kum nije dobar

Da, ali to uopste nije sporna tacka. Problem je u onima koji su svesni bas te cinjenice, iz cega sledi neopevani bezobrazluk ispoljen kroz njihovo izivljavanje (ovakvo ili onakvo, sasvim nebitno) nad decom.

U pitanju je okrutno iskoriscavanje dece, koja, najcesce, vide u sportu jedini izlaz iz zivota koji zive.


ma nemam ja ni najmanju namjeru da branim sistem, naprotiv ... samo ukazujem na to da u njemu, kakv je nakaradan, sport, za mnoge, predstavlja jedini izlaz iz socijalne bijede.

a ko uđe u arenu nema šta drugo da očekuje sem krv, znoj i suze.

kaolavanda kaolavanda 16:01 25.09.2011

Re: Kum nije dobar

samo ukazujem na to da u njemu, kakv je nakaradan, sport, za mnoge, predstavlja jedini izlaz iz socijalne bijede.


Sto ih automatski stavlja u podredjen polozaj. I eto nas kod problema. Tu stupaju na scenu oni, o kojima je blog i napisan.

a ko uđe u arenu nema šta drugo da očekuje sem krv, znoj i suze.


Ne sporim. Cak verujem da je Stefan Milenkovic npr. sa cetiri godine vise voleo da se igra, ali nije. Rezultati su tu, i on sad ostatak svog zivota moze da se igra. Sve ima svoje, ali - aman! (ovo je upuceno onima koji to nikada nece procitati )

Na istoj smo strani kad je sport u pitanju, samo trenutno ne pricamo o istom.

I, da - podsetila bih te na odlican naslov bloga.
docsumann docsumann 16:15 25.09.2011

Re: Kum nije dobar

Ne sporim. Cak verujem da je Stefan Milenkovic npr. sa cetiri godine vise voleo da se igra, ali nije. Rezultati su tu, i on sad ostatak svog zivota moze da se igra. Sve ima svoje, ali - aman!

Na istoj smo strani kad je sport u pitanju, samo trenutno ne pricamo o istom.

I, da - podsetila bih te na odlican naslov bloga.


Ja sam akcenat priče stavio ne ni na Novaka Đokovića, ni na Stefana Milenkoviča. Oni bi, cjenim, imali sasvim pristojan život i da se nisu tako fanatično predali "svom" životnom pozivu.
Htio sam da naglasim da postoje djeca koja odrastaju u mnogo težim uslovima, npr. favele u Riju, crnačka geta u Americi ... šta njima preostaje sem na jednoj strani kriminala, dilovanja narkotika i na drugoj fudbala, košarke ...

Njihov izbor je krajnje sužen.

Naslov bloga se po meni mnogo više odnosi na manipulaciju djecom od strane politike, religije, ideologije ssvake vrste.

Sport kakav god surov bio, izgrađuje karakter, i daje ti priliku da ponešto i zaradiš, ovi drugi kradu duše i ne daju ništa zauzvrat.



EDIT: sad vidim da si editovala komentar dok sam ja na njjega odgovarao ... mada i nema mnogo veze, jer se praktično i ne sporimo

kaolavanda kaolavanda 16:26 25.09.2011

Re: Kum nije dobar

Ja sam akcenat priče stavio ne ni na Novaka Đokovića, ni na Stefana Milenkoviča.

Stefan samo kao divan primer onoga o cemu govorim (krajnje intiman stav sam njime potcrtala). On je u mom sistemu vrednosti vrlo visoko. Samo zbog toga on.

Naslov bloga se po meni mnogo više odnosi na manipulaciju djecom od strane politike, religije, ideologije ssvake vrste.


a, sve podvuceno cine, na kraju svih krajeva, niko drugi do,ljudi; mnogo losi, ali po svojim fizickim karakteristikama - ljudi. Ovaj blog sam prihvatila kao poziv da o njima govorimo... mada, imam strasan grc u zelucu kad treba o tome.

ovi drugi kradu duše i ne daju ništa zauzvrat.


To, vidis, ja dozivljavam kao sasvim drugu temu. Pod uslovom da sam te dobro shvatila (dileri, i ostali olos iz sveta narkomanije)... moguce da nisam, jer negde se uporno mimoilazimo.

EDIT na tvoj EDIT:
kaolavanda kaolavanda 17:03 25.09.2011

Re: Kum nije dobar



Docsumann, pozdrav. Eli.lacrosse nece zameriti
docsumann docsumann 17:16 25.09.2011

Re: Kum nije dobar



kaolavanda kaolavanda 17:29 25.09.2011

Re: Kum nije dobar


...i tako dok Eli.lacrosse ne podvikne
eli.lacrosse eli.lacrosse 17:40 25.09.2011

Re: Kum nije dobar

...i tako dok Eli.lacrosse ne podvikne

Za sada ću samo da se pridružim:


(Baltus)
kaolavanda kaolavanda 17:50 25.09.2011

Re: Kum nije dobar


Matis
kukusigameni kukusigameni 17:55 25.09.2011

Re: Kum nije dobar

Alo ljudi, naslov bloga je "Skulptori"!


Miro
eli.lacrosse eli.lacrosse 18:00 25.09.2011

Re: Kum nije dobar

Alo ljudi, naslov bloga je "Skulptori"!




(Mira Sandić + Mikeleova priča o njoj)
docsumann docsumann 18:15 25.09.2011

Re: Kum nije dobar



Kris Kuksi
docsumann docsumann 18:21 25.09.2011

Re: Kum nije dobar

...i tako dok Eli.lacrosse ne podvikne


samo da znaš ovu sam jeednom već kačio (Lori carica)
abrasax abrasax 22:16 27.09.2011

Re: Kum nije dobar

Jedina vrsta "obezbeđenja" koje se mladom naraštaju može pružiti je alate i znanja, kako da žive i prožive svoj život u njima datim okolnostima a koje okolnosti su sasvim drukčije od onih u kojima "obezbeđivač" provodi svoj sumanuti život "žrtvovanja za budućnost" svojih bližnjih, naturajući im svojim kompleksima i frustracijama mnogo nesreće u njihovim životima "obezbeđenih" debila. Ovakvu brigu o "obezbeđenoj" budućoj deci i unucima, ja smatram zločinom prema istim, počinjenom od strane "obezbeđivača" nad budućnošću svojih bližnjih.



Slažem se, cerski, da je prezaštićenost tako česta boljka kod nas. Ali, ne može se svaka briga oko obezbeđivanja elementarnih uslova za život svoga potomstva svrstati u "prezaštićavanje". Ne verujem u "iskrsavanje" talenta tek tako, samog od sebe. Naime, u iskrsavanje da, ali njegov razvoj ne.
blogov_kolac blogov_kolac 22:34 24.09.2011

a seca li se neko ovog primera?

Kada sam je bio u pionirima & omladincima, vrhunska pedagoska fraza klincima u pubertetu (pa i najranijem) - posle koje su valjda oni trebalo da se postide svoje nezrelosti i svakolike nedostojnosti - bila je ona cuvena: "u tvojim godinama partizani su bacali bombe..."

Ali da ne idem previse u proslost, i podsetim na jedan primer iz savremene Srbije. Kod nas je, elem, bio poznat slucaj policajca, ratnog vojnog invalida, koji je svoje troje dece (svi bili mladji od 12 godina) redovno vodao po patriotskim mitinzima u vojnim uniform(ic)ama. Posebno je bio zapazen performans na sahrani Slobodana Milosevica (mrzi me sada da prekopavam po YouTubeTu), a prvi put se zapravo culo za njih na nekoj proslavi MUP kada se deo javnosti stidljivo pobunio sto se na nekoj njihovoj svecanosti (valjda Dan policije, prisustvovao i deo drzavnog vrha) zajedno sa probranim jedinicama MUP koji su demonstrirali svoje operativne sposobnosti pojavio u vidu "atrakcije" i 10-godisnji decak (!?) u uniformi srpskog MUP i rasklopio, pa sklopio automatsku pusku (ili pistolj, ne secam se vise)!? Bio je tu i neki detalj koji je isplivao tada u javnost kako je njegova zena pobegla kod svojih roditelja u unutrasnjost od njega dok je bila trudna sa cetvrtim detetom i da joj je samovoljno zabranio svaki kontakt sa decom uprkos cinjenici da je dugogodisnja brakorazredna parnica (nije se odazivao sudskim pozivima, moglo mu se kao pripadniku Zandarmerije) jos trajala, a da je majka u svakom slucaju imala resenje da vidja svoju decu. Iako je i javnost o svemu bila obavestena (majka protestvovala i davala intervjue), nasoj bajnoj drzavi nije padalo napamet da se u ovom slucaju pridrzava nekih sopstvenih ustavnih odredbi - ipak se tu radilo o dokazanom patrioti i borcu za srpsku stvar. Naravno da kasnije ni Miting za Kosovo, ili protesti povodom hapsenja Radovana Karadzica 2008 nisu mogli proci bez njega (sto je svakako bilo njegovo licno i puno pravo) i NARAVNO njegove dece u vojnim uniformama (sto svedoci kakva smo mi sprdnja od drzave). Da ne pricam previse o ovom coveku, koji je inace na kraju zavrsio tragicno (pocetkom ove godine izvrsio ritualno samoubistvo sabljom dok mu je cela porodica bila u stanu, ili nesto tako), vec o tome kako neke ocigledne stvari kod nas prestaju da budu ocigledne kada se pojave "patriotski" argumenti u pozadini - pa tako i najociglednija moguca (a dugogodisnja!) zloupotreba dece. Cak je kod nas deo stampe pokusavao doticnog da predstavi maltene kao savrsenog samohranog oca, koji i pored svih teskoca i invaliditeta izvodi decu na pravi put - a pominjani su argumenti da su deca dobri djaci u skoli i mnogostruki osvajaci raznih medalja u karateu u decjim kategorijama.

kaolavanda kaolavanda 23:03 24.09.2011

Re: a seca li se neko ovog primera?

Kol'ko je meni sad lose jer sam se setila svega. Kakva sumorna ljudska prica.
kick68 kick68 23:38 24.09.2011

$

Secam se davnog razgovora sa poznanicom, difovkom, bila mi jako simpaticna (i sad je, samo je ne vidjam). Bilo je reci o doping aferama i kako su se na Olimpijskim igrama pojavljivale trudne trinaestogodisnje gimnasticarke (namerno ostajale trudne pred takmicenje, zbog pogodnije hormonske strukture, valjda) i plivacice koje su izgledale kao muskarci iz tadasnje DDR (ko zna sta su im davali) i sve imale strasne zdravstvene probleme kasnije u zivotu.
A ona je nama rekla (a imala je tada blizu trideset godina) da vrhunski sportista ima sansu da se pojavi na Olimpijskim igrama najvise dvaput u zivotu, i kad bi neko njoj dao nekakvo sredstvo koje bi joj obezbedilo medalju na igrama, ona bi uzela bez obzira na posledice. Kad to odvali zrela osoba, sta se moze ocekivati od dece?!
docsumann docsumann 23:49 24.09.2011

Re: $

A ona je nama rekla (a imala je tada blizu trideset godina) da vrhunski sportista ima sansu da se pojavi na Olimpijskim igrama najvise dvaput u zivotu, i kad bi neko njoj dao nekakvo sredstvo koje bi joj obezbedilo medalju na igrama, ona bi uzela bez obzira na posledice. Kad to odvali zrela osoba, sta se moze ocekivati od dece?!


Da, postojala je neka anketa vršena među vrhunskim sportistima u kojoj su oni upitani da li bi ako postoji uzeli neko sredstvo koje bi im garantovalo olimpisko zlato , a da znaju da će im nakon toga preostati svega 10-15 godina života, sad se baš ne sjećam detalja, ali znam da me šokirao podatak koliki je postotak upitanih odgovorio potvrdno.
kick68 kick68 00:09 25.09.2011

Re: $

Da, postojala je neka anketa vršena među vrhunskim sportistima

Ne znam za anketu, ali ova zena je bila, a i sad je verovatno, profesor fizickog i fitnes trener, nije taj kalibar. Secam se rasprave, svi prisutni njoj : Ali unistila bi zdravlje, a ona nama: Ali dobila bih medalju! Ko u klin, ko u plocu:))))
eli.lacrosse eli.lacrosse 08:51 25.09.2011

Re: $

[…] ako postoji uzeli neko sredstvo koje bi im garantovalo olimpisko zlato , a da znaju da će im nakon toga preostati svega 10-15 godina života […]

Secam se rasprave, svi prisutni njoj : Ali unistila bi zdravlje, a ona nama: Ali dobila bih medalju! Ko u klin, ko u plocu:))))


Ahil – "Кад му је судбина дала да бира, уместо дугог и неславног, одлучио се за кратак и славан живот."

dragan7557 dragan7557 10:38 25.09.2011

Re: $

eli.lacrosse
[…] ako postoji uzeli neko sredstvo koje bi im garantovalo olimpisko zlato , a da znaju da će im nakon toga preostati svega 10-15 godina života […]

Secam se rasprave, svi prisutni njoj : Ali unistila bi zdravlje, a ona nama: Ali dobila bih medalju! Ko u klin, ko u plocu:))))


Ahil – "Кад му је судбина дала да бира, уместо дугог и неславног, одлучио се за кратак и славан живот."


Vrstan primer je moron pod ovim imenom, koji niti je bio sposoban za život, niti je shvatio šta je život. Nažalost ovaj stereotip ludila se povlači već milenijumima kao "svetao" primer idiotskih ideala, i da tragedija bude veća se naziva "svetlim primerom" junaka. Da je kao naručen za današnje kriminalce nije ni potrebno naglašavati.

Istorija je puna ovakvih zločinaca od Julija Cezara, preko Karla Velikog, Napoleona, Hitlera, Staljina, Čerčila(1) itd.

Odvesti što veći broj savremenika na klanicu, u jezivu smrt u mnogim "kulturama" znači postati Svetac.

cerski

p.s. oni koji se protive ovom zlu su obično šupci, seljačine čije se ime NEĆE VEČNO spominjati od strane nekih novodošlih šupaka. Nove šupčine imaju iste ideale Besmrtno Ime, koje beleži istorija sumanutosti.

(1) Anvar el Sadat je u razgovoru sa majkom svoje žene (Jehan el Sadat) koja je inače bila Engleskinja, izrekao ovu i druge optužbe (Čerčil je obična lopuža) na račun Čerčila. Izvor: "A Woman of Egypt" Jehan el Sadat, str.71, nemački prevod.
eli.lacrosse eli.lacrosse 11:27 25.09.2011

Re: $

Ahil – "Кад му је судбина дала да бира, уместо дугог и неславног, одлучио се за кратак и славан живот."
Vrstan primer je moron pod ovim imenom, koji niti je bio sposoban za život, niti je shvatio šta je život. Nažalost ovaj stereotip ludila se povlači već milenijumima kao "svetao" primer idiotskih ideala, i da tragedija bude veća se naziva "svetlim primerom" junaka.

Čini mi se da je ovo vrlo jednostran pogled. Ne kažem da u njemu nema istine ali i ne mislim da je sve tako monolitno crno ili belo. Naravno, ne treba smetnuti s uma da se radi o predanju, dok su svi ostali koje navodiš ličnosti o kojima istorija zna mnogo više.
dragan7557 dragan7557 13:12 25.09.2011

Re: $

Naravno, ne treba smetnuti s uma da se radi o predanju, dok su svi ostali koje navodiš ličnosti o kojima istorija zna mnogo više.

Primedba stoji ali, hronologija, ovaj ekstremni primer navodi na prvom mestu a mnogi vide ovo "polubožanstvo" kao nešto svetlo.

Ne kažem da u njemu nema istine ali i ne mislim da je sve tako monolitno crno ili belo.

Sa višedecenijskim iskustvom, ja se više ne zanosim teorijom ljudske dobrote, pa zato i ne smatram da osim crnog i belog postoji i neka druga društvena farba.

Uzgred poput njega i hrišćanstvo predpostavlja ovo ludilo slavljenog i Boljeg života posle smrti, a to važi i za judeizam i islam. Ludilo boljeg posmrtnog života je najopasnija stvar koja se ljudskom društvu desila, i koja nažalost još uvek traje.
eli.lacrosse eli.lacrosse 16:16 25.09.2011

Re: $

Naravno, ne treba smetnuti s uma da se radi o predanju, dok su svi ostali koje navodiš ličnosti o kojima istorija zna mnogo više.

Primedba stoji ali, hronologija, ovaj ekstremni primer navodi na prvom mestu a mnogi vide ovo "polubožanstvo" kao nešto svetlo.

Hronologija – da, ali istorija – ne. Govorim da se radi o legendi, i, čak i ako je priča o takvom junaku (ili "junaku" ) svoju ovnovu pronašla u stvarnosti, ono o svesnom izboru može da bude, zaista, samo bajkoviti deo izgrađen tokom godina (decenija, vekova) postojanja priče kao nezapisanog predanja. Ako je uporedimo sa (mnogo "novijom" ) legendom o Milošu Obiliću, naći ćemo mnogo sličnosti, ali nećemo (ili ne u tolikoj meri) i motiv žrtvovanja, koji, bar meni tako izgleda, čini našeg junaka (opet: ili "junaka" ) mnogo čovečnijim.

Uzgred poput njega i hrišćanstvo predpostavlja ovo ludilo slavljenog i Boljeg života posle smrti, a to važi i za judeizam i islam. Ludilo boljeg posmrtnog života je najopasnija stvar koja se ljudskom društvu desila, i koja nažalost još uvek traje.

Iako ovo nikad ne bih ovako formulisao, ne mogu da se ne složim.
abrasax abrasax 22:47 27.09.2011

Re: $

Hronologija – da, ali istorija – ne. Govorim da se radi o legendi, i, čak i ako je priča o takvom junaku (ili "junaku" ) svoju ovnovu pronašla u stvarnosti, ono o svesnom izboru može da bude, zaista, samo bajkoviti deo izgrađen tokom godina (decenija, vekova) postojanja priče kao nezapisanog predanja. Ako je uporedimo sa (mnogo "novijom" ) legendom o Milošu Obiliću, naći ćemo mnogo sličnosti, ali nećemo (ili ne u tolikoj meri) i motiv žrtvovanja, koji, bar meni tako izgleda, čini našeg junaka (opet: ili "junaka" ) mnogo čovečnijim.


Složila bih se i ja, ali bih težišta neklih stvari malo drugačije rasporedila - malo više na stranu istorijskog dokumenta, malo više podrazumevajućeg motiva žrtvovanja (srećom, nemam ambicije da režiram, ali da predočim težinu da)- kad dolazimo do herojskog arhetipa cerskog. I s tim bih se složila - sa ovim podsećanjem (naime, neko je već pisao na blogu o tome) - Isus se žrtvovao za ljude.

Uzgred poput njega i hrišćanstvo predpostavlja ovo ludilo slavljenog i Boljeg života posle smrti, a to važi i za judeizam i islam. Ludilo boljeg posmrtnog života je najopasnija stvar koja se ljudskom društvu desila, i koja nažalost još uvek traje.



I ja se osećam sigurnom u ovo.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana