In memoriam

Hvala

Strongman RSS / 06.10.2011. u 01:06

134.jpg

Za ovu priliku poslušajmo nezaboravni govor Stiva Džobsa studentima Stenford univerziteta 2005 

 

 

 

 

Atačmenti

  • 1.JPG / 44.59 / KB image/jpeg


Komentari (81)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Goran Vučković Goran Vučković 01:40 06.10.2011

24.08.2011

"I have always said that if there ever came a day when I could no longer meet my duties and expectations as Apple’s C.E.O., I would be the first to let you know. Unfortunately, that day has come."

Pismo upravnom odboru

Neki ljudi zaista umeju da iskoriste vreme koje im je dato.

RIP
Filip Mladenović Filip Mladenović 02:09 06.10.2011

Zlatna jabuka večite želje za znanjem!

Svaki čovek ima svoj komad neba.
Pa kakav život stavi na njega, takav i ukus.

Steve Jobs, zlatna jabuka večite želje za znanjem!
princi princi 02:19 06.10.2011

Re: Zlatna jabuka večite želje za znanjem!

Filip Mladenović
Svaki čovek ima svoj komad neba.
Pa kakav život stavi na njega, takav i ukus.

Steve Jobs, zlatna jabuka večite želje za znanjem!

Da je znao da ćeš mu ti pisati ovakav obituary, čovek bi sigurno poživeo još koju godinu.

Čovek nije nikakav naučnik, nego je, do skora, bio CEO jedne od najuspešnijih američkih korporacija (istih onih koje ti tako zdušno pljuješ u svojim blogovima). Izmenio je život ne celom svetu i ne sirotinji, nego bogatima tj onima koji su imali (ili nalazili za shodno da potroše) dovoljno para da sebi priušte njegove proizvode. Slavili su ga pre svega zboga toga što je uspeo da enormno poveća market cap svoje kompanije a, na kraju, i značajan deo njegovog obraćanja Stenfordu je posvećen tome. Svaka mu čast, uspeo je da oko sebe okupi neke kreativne umove i revolucioniše način na koji ljudi uživaju i prihvataju nove tehnologije, ne zaboravljajući da na tome žestoko profitira. Smrt Steve Jobsa je kraj ere u kojoj je biznis postao novi rokenrol.
Filip Mladenović Filip Mladenović 02:56 06.10.2011

Re: Zlatna jabuka večite želje za znanjem!

"...Uveren sam da je jedina stvar koja me je terala napred ta da sam voleo to što sam radio. Morate pronaći ono što volite. To je istina koja vredi i za rad isto kao i za ljubav. Vaš rad će ispuniti veći deo vašeg života i jedini način da istinski budete zadovoljni je da radite ono za šta verujete da je sjajan i značajan posao, a jedini način da obavljate sjajan i značajan posao je da volite to što radite. Ako to još niste našli, budite uporni, ne odustajte. Kao i sa svim pitanjima srca, znaćete kada ga nađete i kao i svaka druga sjajna veza ona postaje sve bolja i bolja kako godine prolaze. Zato budite uporni. Ne odustajte! (Steve Jobs, 12. jun 2005.)
validni validni 06:26 06.10.2011

Re: Zlatna jabuka večite želje za znanjem!

princi
Filip Mladenović
Svaki čovek ima svoj komad neba.
Pa kakav život stavi na njega, takav i ukus.

Steve Jobs, zlatna jabuka večite želje za znanjem!

Da je znao da ćeš mu ti pisati ovakav obituary, čovek bi sigurno poživeo još koju godinu.

Još uvek postoji šansa da ga grobari podignu dvaput na bis...

Ja sam iz nekog drugog filma, te me ne dotiče (osim na ljudskom nivou) smrt liberalno-kapitalističkog pregaoca koji je bio veoma uspešan u disciplini maksimiziranja profita. I to dok Wallstreet gori.

Nalazim da je obeležavanje ove smrti na blogu, poprilično tabloidno, i ne razumem čemu zahvalnost gazda Steve-u? Da, učinio je proizvode svoje kompanije popularnim i poželjnim statusnim simbolima - i to je sve.

Naravno je da je potrebno znanje, veština i vizija i za tako nešto. Ono što je suvišno, je patetično idolopoklonstvo prema osobi koja je učestvovala u utemeljenju (svesno ili ne, nije toliko bitno) najnehumanjeg društvenog sistema u ljudskoj istoriji.

Da li bi ste se iznenadili kada bi spomenik gazda Steve-u bio u obliku iPhone-a sa ogromnim touch screen-om, putem koga bi idolopoklonici mogli da direktno naručuju bezveznu muziku sa iTunes-?! Za 9,99$ naravno.
bene_geserit bene_geserit 07:10 06.10.2011

Re: Zlatna jabuka večite želje za znanjem!

validni
Ja sam iz nekog drugog filma, te me ne dotiče (osim na ljudskom nivou) smrt liberalno-kapitalističkog pregaoca koji je bio veoma uspešan u disciplini maksimiziranja profita. I to dok Wallstreet gori.

Nalazim da je obeležavanje ove smrti na blogu, poprilično tabloidno, i ne razumem čemu zahvalnost gazda Steve-u? Da, učinio je proizvode svoje kompanije popularnim i poželjnim statusnim simbolima - i to je sve.

Naravno je da je potrebno znanje, veština i vizija i za tako nešto. Ono što je suvišno, je patetično idolopoklonstvo prema osobi koja je učestvovala u utemeljenju (svesno ili ne, nije toliko bitno) najnehumanjeg društvenog sistema u ljudskoj istoriji.

Sistem nije sjajan, ali tesko da je najnehumaniji u istoriji, ni blizu.
Covek je samo, u sistemu u kome je odrastao, ucinio sa vremenom koje mu je dato puno toga. To moze da nam bude smisleno ili ne, ali da bi punih usta kritikovali ne bi bilo lose da prvo uradimo nesto sa vremenom koje je nama dato.
A govor na Stanfordu je jako lep (jedan od najlepsih koje sam ja cuo) i nema nikakve veze sa "nehumanim" sistemom.
znik znik 08:45 06.10.2011

Re: Zlatna jabuka večite želje za znanjem!

Ja sam iz nekog drugog filma, te me ne dotiče (osim na ljudskom nivou) smrt liberalno-kapitalističkog pregaoca koji je bio veoma uspešan u disciplini maksimiziranja profita. I to dok Wallstreet gori.

Sama činjenica da je taj "liberalno-kapitalistički pregaoc" krenuo iz neke garaže i za tridesetak godina izgradio drugu kompaniju u SAD je nešto što zaslužuje poštovanje.

Nalazim da je obeležavanje ove smrti na blogu, poprilično tabloidno, i ne razumem čemu zahvalnost gazda Steve-u? Da, učinio je proizvode svoje kompanije popularnim i poželjnim statusnim simbolima - i to je sve.


Steve obično nije izmišljao nove stvari, ali je oblikovanjem u unapređivanjem postojećih učinio život miliona ljudi lepšim i kvalitetnijim. Lista je poprilično dugačka. Možemo krenuti od Apple I koji nije bio prvi kućni računar koji se prodavao kao "uradi sam" kit, ali je verovatno bio prvi koji je isporučivao ploču sa svim čipovima na svom mestu. Niste morali da imate lemilicu da bi ga sastavili. Lisa nije bila prvi računar sa grafičkim interfejsom, ali je bio prvi koji je koštao ispod $10000 (Xerox Star je bio prvi, ali je koštao $75000). Ipod nije bio prvi MP3 plejer, ali je ponudio koncept da se puni muzikom koja se kupuje i skida sa interneta, umesto da se kupuju diskovi.

Prvi Pocket PC smart telefon sam imao 2003 godine, ali to je bio uređaj za profesionalce, kao i Blackberry. Nesto sto su kompanije kupovale svojim zaposlenima. Verovatno bi to i ostali da se nije pojavio iPhone sa idejom smart telefona sa potrosace (siroke narodne mase).
Moj prvi tablet PC je pre nekih 7-8 godina koštao oko $5000, opet je bio nesto sto su kupovale kompanije. Prosle godine sam kupio iPad za $500....

Zahvaljujući iPadu, moja kćerka je spelovala kompletan engleski alfabet pre nego što je napunila dve godine.
validni validni 08:46 06.10.2011

Re: Zlatna jabuka večite želje za znanjem!

bene_geserit
validni
Ja sam iz nekog drugog filma, te me ne dotiče (osim na ljudskom nivou) smrt liberalno-kapitalističkog pregaoca koji je bio veoma uspešan u disciplini maksimiziranja profita. I to dok Wallstreet gori.

Nalazim da je obeležavanje ove smrti na blogu, poprilično tabloidno, i ne razumem čemu zahvalnost gazda Steve-u? Da, učinio je proizvode svoje kompanije popularnim i poželjnim statusnim simbolima - i to je sve.

Naravno je da je potrebno znanje, veština i vizija i za tako nešto. Ono što je suvišno, je patetično idolopoklonstvo prema osobi koja je učestvovala u utemeljenju (svesno ili ne, nije toliko bitno) najnehumanjeg društvenog sistema u ljudskoj istoriji.

Sistem nije sjajan, ali tesko da je najnehumaniji u istoriji, ni blizu.
Covek je samo, u sistemu u kome je odrastao, ucinio sa vremenom koje mu je dato puno toga. To moze da nam bude smisleno ili ne, ali da bi punih usta kritikovali ne bi bilo lose da prvo uradimo nesto sa vremenom koje je nama dato.
A govor na Stanfordu je jako lep (jedan od najlepsih koje sam ja cuo) i nema nikakve veze sa "nehumanim" sistemom.

Sistem je najnehumaniji između ostalog, zato što građane drži u ubeđenju da su slobodni. Međutim, to je samo privid Slobode. Tamnica je doduše, puno veća, sjajnija i prijemčljivija od one gde su onomad smeštali robove. O tome bi naravno mogli raspravljati, ali to nije tema.

Da Vam prsti u pravedničkoj misiji zaštite Idola nisu tako brzo poleteli ka tastaturi, možda biste shvatili da je kritika zapravo upućena autoru bloga zbog tabloidnog prikaza teme. Jedva sam se očešao o gazda Steve-a.

Ne bih da sa Vama vodim raspravu o Vašem shvatanju lepote (to je ipak pitanje ukusa), ali ipak moram da primetim, da iako ganutljiv, Stanfordski govor je itekako u vezi sa sistemom: on je rezultat uspešnosti delovanja unutar sistema.

Na kraju, iako svestan duševne boli kojoj ste izloženi, moram da Vas upozorim da patetično premudrivanje o Vremenu koje nam je Dato (ubedljivije bi zvučalo da ste rekli Dano - ta reč ima onu patinu dostojnu trenutka), u kontekstu upotrebe Našeg vremena, osim vaspitnog (u predškolskom uzrastu), ne daje nikakav drugi rezultat.
Colin_bgd Colin_bgd 09:37 06.10.2011

Tacno je, nije tema...

Sinstem je najnehumaniji između ostalog, zato što građane drži u ubeđenju da su slobodni. Međutim, to je samo privid Slobode. Tamnica je doduše, puno veća, sjajnija i prijemčljivija od one gde su onomad smeštali robove. O tome bi naravno mogli raspravljati, ali to nije tema.

Ne bih da ulazim u polemiku sa vama jer ce ispasti da i ja nesto branim, opravdavam, uzivam u idolopoklonstvu produkata liberalnog kapitalizma (sto nije tacno), ali mi uvek malo zabode oci ovakav brutalni, a povrsni, blanket napad na nesto sto u raznoraznim oblicima cini ljudsku civilizaciju vec 5-6 hiljada godina. Hocete Slobodu. Dajte mi primer Slobode. Makar jednog jedinog coveka u istoriji koji je bio 100% slobodan? Sloboda je put. I spoljasnji i unutrasnji, ali kao cilj je apsolutna fikcija. Nesposobnost i odbijanje da se to shvati vise omogucava opstanak i reinkarnaciju sistema ropstva nego bilo koji plan, ideologija, mehanizam ili zavera. Za Neslobodu ste odgovorni Vi isto koliko i Sistem. Ne zato sto niste srusili ili promenili Sistem, vec zato sto ne razumete sta je Sloboda.

A takodje, kazete da je Apple napravio samo nesto sto su statusni simboli. Slazem se i-Pad-Pod-Phone proizvodi to nesumnjivo jesu, ali ne mislite li mozda da tom svojom recenicom u stvari negirate sopstveni stav da su ljudi dostojni neke Slobode, jer ako su toliki milioni, milijarde jedinki sposobni samo da funkcionisu na povrsnom nivou statusnih simbola, za koga vi u stvari prizeljkujete Slobodu? Samo za sebe? Samo za odabrane? Ili ti "statusni simboli" ipak imaju i jednu dublju funkciju i dimenziju, koju su ljudi ipak sposobni da prepoznaju?

U svakom slucaju, odlucite se, molim vas, ako je moguce, da li smo svi mi samo obicna Marva jer nas Sistem na to svodi, ili smo Marva sami po sebi, pa automatski imamo i zasluzujemo ovakav Sistem da nas tlaci, ponizava, ugnjetava... Vi mozda jeste gledali The Matrix, ali su zivot i svet u stvari mnogostruko komplikovaniji od vaseg uproscenog shvatanja uzrocno-posledicnih odnosa evolucije civilizacijskog ugovora...
ivankagrump ivankagrump 09:37 06.10.2011

Re: Zlatna jabuka večite želje za znanjem!

ne razumem čemu zahvalnost gazda Steve-u?


Ja sam zahvalna jer su mi njegovi proizvodi ucinili zivot malo laksim i lepsim.
validni validni 10:22 06.10.2011

Re: Zlatna jabuka večite želje za znanjem!

znik

Sama činjenica da je taj "liberalno-kapitalistički pregaoc" krenuo iz neke garaže i za tridesetak godina izgradio drugu kompaniju u SAD je nešto što zaslužuje poštovanje.


I zbog toga sam mu i odao počast na znanju, veštini i viziji.

Steve obično nije izmišljao nove stvari, ali je oblikovanjem u unapređivanjem postojećih učinio život miliona ljudi lepšim i kvalitetnijim.


Drugim rečima: Steve nije bio genijalni pronalazač, već neko ko je dosegnuta znanja upakovao u atraktivnu ambalažu?

Radoznao sam da čujem elaboraciju o suštinskom unapređenju kvaliteta života miliona ljudi korištenjem iPhone-a.

Ipod nije bio prvi MP3 plejer, ali je ponudio koncept da se puni muzikom koja se kupuje i skida sa interneta, umesto da se kupuju diskovi.


Ta muzika, da napomenem se preko net-a prodaje po cenama uporedivim CD-u, iako je njena distribucija praktično besplatna, a troškovi proizvodnje minimalni. Dakle, gazda Steve nije ustanovio iTunes zbog dobrobiti čovečanstva, već zbog maksimiziranja profita.

Zahvaljujući iPadu, moja kćerka je spelovala kompletan engleski alfabet pre nego što je napunila dve godine.


Isto bi se desilo i da ste zajedno sa kćerkom proveli vreme za udžbenikom. Ali možda to ne bi bilo dovoljno kvalitetno provedeno vreme, gledano iz aspekta korporacija.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 10:24 06.10.2011

Re: Zlatna jabuka večite želje za znanjem!

Čovek nije nikakav naučnik, nego je, do skora, bio CEO jedne od najuspešnijih američkih korporacija (istih onih koje ti tako zdušno pljuješ u svojim blogovima). Izmenio je život ne celom svetu i ne sirotinji, nego bogatima tj onima koji su imali (ili nalazili za shodno da potroše) dovoljno para da sebi priušte njegove proizvode.

znala sam da će biti kratkovidih, ali da baš ti budeš jedan od njih, to me malo (više) iznenadilo, moram da priznam. da nije bilo stiva džobsa i apple-a (i još 2-3 čoveka), pitanje je kada bi (i da li bi?!) kompjuteri ikada stigli u svaku kuću za male pare i izgledali kako danas izgledaju, a što povlači kompletnu IT industriju danas. ako pamtiš džobsa samo po tome kako je apple (a i Pixar!) izvukao iz finansijske bede poslednjih 15 godina, onda o njemu malo znaš. da je bio asshole...pa ko nije od tih najvećih, c'mon?! nije ni bil gejts mnogo manje značajan, samo je još veći asshole.

stiv džobs je bio genije svoga vremena i zadužio nas je sve.
Svaka mu čast, uspeo je da oko sebe okupi neke kreativne umove i revolucioniše način na koji ljudi uživaju i prihvataju nove tehnologije, ne zaboravljajući da na tome žestoko profitira.

a ti ne bi? radio bi džabe? od kad je sramota profitirati? please...
gorstak92 gorstak92 10:34 06.10.2011

Re: Zlatna jabuka večite želje za znanjem!

nije ni bil gejts mnogo manje značajan, samo je još veći asshole.

Pazi, čak je i Bil okačio oproštajno RIP obaveštenje kako ga je dugo znao, dobri prijatelji mada suparnici u poslu.
Stiv ga je sve vreme optuživao da mu je ukrao foru sa fontovima.
Čak i u onom čuvenom Stanford govoru nije izdržao da ne napomene kako je Windows prekopirao Macintosh.

Dobro, sad će da se jave kritičari pa da kažu da bi Apple patentirao i vazduh da mogu. Činjenica je da je Stiv puno rada i talenta uložio da bi poboljšao već postojeće stvari pa je red i da se poštuje taj napor.
I ranije je postojalo unapređivanje tehnologija i dizajna, ali je on taj koji je sve ubacio u worp brzinu.
8c_competizione 8c_competizione 10:57 06.10.2011

Re: Zlatna jabuka večite želje za znanjem!

postoji suptilna razlika izmedju Stiva Dzhobsa i ostalih CEO menadzhera.

ovaj lik je zaista bio vizionar, vodio je unapred oblast kojom se bavio, uspevao da povezhe u zhivotu lepo i korisno, uspevao sa svojim timom da kreira gotovo umetnicka dela

uspeo je da kreira PIXAR

uspeo je da ostane COVEK cak i posto je postao CEO tolike firmetine, uspeo je da zna kada treba da ode i napravi mesta za neke "nove klince"!

ne, ne zasluzhuje nicim da ga poredite sa kojekakvim Lehmann Brothers-ima ....

NICIM!
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 10:59 06.10.2011

Re: Zlatna jabuka večite želje za znanjem!

Činjenica je da je Stiv puno rada i talenta uložio da bi poboljšao već postojeće stvari pa je red i da se poštuje taj napor.

upravo. mp3 playeri su jedva postojali pre iPod-a. da, postojali su, ali je danas sinonim za mp3 player upravo iPod. ne zbog marketinga (mada, i zbog njega) već zbog kvaliteta. i dalje je jedan od najskupljih što nikoga ne sprečava da ga drži u džepu.
jbg, apple nikada pre iPhone-a nije pravio telefone, ali kada ga je jednom napravio, nije bilo boljeg. posle iPhone-a smart telefoni izgledaju sasvim drugačije. i sad ja kao apple juzer ni jednom nisam pomenula apple computers.

da li se neko seća ovoga?

8c_competizione 8c_competizione 11:00 06.10.2011

Re: Zlatna jabuka večite želje za znanjem!

potpisujem

ali da bi punih usta kritikovali ne bi bilo lose da prvo uradimo nesto sa vremenom koje je nama dato.
highshalfbooze highshalfbooze 11:01 06.10.2011

Re: Zlatna jabuka večite želje za znanjem!

ivankagrump
ne razumem čemu zahvalnost gazda Steve-u?


Ja sam zahvalna jer su mi njegovi proizvodi ucinili zivot malo laksim i lepsim.


Kada je pre par meseci umro jedan od najznačajnijih pozorišnih kritičara u novijoj kulturnoj istoriji Srbije i glavni urednik nekada jako kvalitetnog kulturno-umetničkog programa RTS čiji se program i danas reprizira (jer novoga i nema) Muharem Pervić, niko mu nije rekao hvala na ovom blogu.

A zahvalni ste vlasniku korporacije koji nije smatrao ovu zemlju dovoljno interesantnu da otvori predstavništvo i prodaje legalno svoje proizvode, već se švercuju iz inostranstva.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 11:17 06.10.2011

Re: Zlatna jabuka večite želje za znanjem!

A zahvalni ste vlasniku korporacije koji nije smatrao ovu zemlju dovoljno interesantnu da otvori predstavništvo i prodaje legalno svoje proizvode, već se švercuju iz inostranstva.

nije srbija jedina. hrvatska je bila brža (a kad nije bila, jbg?!) te je uzela predstavništvo za ceo region. srbija ima zvanične uvoznike i predstavnike apple. a kada prostor ex-ju (pa i slovenija!) srede svoj pičvajz sa rojaltizima, imaćemo i AppStore kakav treba.

opet, steve jos nije samo apple. što ste se navrzli, hejteri, baš danas?

i ovo je steve jobs.
ivankagrump ivankagrump 11:21 06.10.2011

Re: Zlatna jabuka večite želje za znanjem!


A zahvalni ste vlasniku korporacije koji nije smatrao ovu zemlju dovoljno interesantnu da otvori predstavništvo i prodaje legalno svoje proizvode, već se švercuju iz inostranstva.


Ne razumem. Svoj Macbook sam kupila u predstavnistvu Apple-a pre 5 godina. Sa sve fiskalnim racunom. I koristim ga svaki dan od tada bez problema, bez trzavica, bez bagova, bez kvarova hardvera. I danas radi kao nov. A pao mi je na parket x puta. Ja Jobsu definitivno imam za sta da budem zahvalna jer mi je svaki dan laksi i lepsi zbog njega, a RTS ne gledam.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 11:52 06.10.2011

Re: Zlatna jabuka večite želje za znanjem!

Ne razumem. Svoj Macbook sam kupila u predstavnistvu Apple-a pre 5 godina. Sa sve fiskalnim racunom. I koristim ga svaki dan od tada bez problema, bez trzavica, bez bagova, bez kvarova hardvera. I danas radi kao nov. A pao mi je na parket x puta. Ja Jobsu definitivno imam za sta da budem zahvalna jer mi je svaki dan laksi i lepsi zbog njega, a RTS ne gledam.

ovo k'o ja da sam napisala.

ps. mada su meni hardovi crkavali od pregrejavanja jer ja svoj MB ne-ga-sim.
validni validni 11:52 06.10.2011

Re: Tacno je, nije tema...

Colin_bgd
Sinstem je najnehumaniji između ostalog, zato što građane drži u ubeđenju da su slobodni. Međutim, to je samo privid Slobode. Tamnica je doduše, puno veća, sjajnija i prijemčljivija od one gde su onomad smeštali robove. O tome bi naravno mogli raspravljati, ali to nije tema.

Ne bih da ulazim u polemiku sa vama jer ce ispasti da i ja nesto branim, opravdavam, uzivam u idolopoklonstvu produkata liberalnog kapitalizma (sto nije tacno), ali mi uvek malo zabode oci ovakav brutalni, a povrsni, blanket napad na nesto sto u raznoraznim oblicima cini ljudsku civilizaciju vec 5-6 hiljada godina. Hocete Slobodu. Dajte mi primer Slobode. Makar jednog jedinog coveka u istoriji koji je bio 100% slobodan? Sloboda je put. I spoljasnji i unutrasnji, ali kao cilj je apsolutna fikcija. Nesposobnost i odbijanje da se to shvati vise omogucava opstanak i reinkarnaciju sistema ropstva nego bilo koji plan, ideologija, mehanizam ili zavera. Za Neslobodu ste odgovorni Vi isto koliko i Sistem. Ne zato sto niste srusili ili promenili Sistem, vec zato sto ne razumete sta je Sloboda.

A takodje, kazete da je Apple napravio samo nesto sto su statusni simboli. Slazem se i-Pad-Pod-Phone proizvodi to nesumnjivo jesu, ali ne mislite li mozda da tom svojom recenicom u stvari negirate sopstveni stav da su ljudi dostojni neke Slobode, jer ako su toliki milioni, milijarde jedinki sposobni samo da funkcionisu na povrsnom nivou statusnih simbola, za koga vi u stvari prizeljkujete Slobodu? Samo za sebe? Samo za odabrane? Ili ti "statusni simboli" ipak imaju i jednu dublju funkciju i dimenziju, koju su ljudi ipak sposobni da prepoznaju?

U svakom slucaju, odlucite se, molim vas, ako je moguce, da li smo svi mi samo obicna Marva jer nas Sistem na to svodi, ili smo Marva sami po sebi, pa automatski imamo i zasluzujemo ovakav Sistem da nas tlaci, ponizava, ugnjetava... Vi mozda jeste gledali The Matrix, ali su zivot i svet u stvari mnogostruko komplikovaniji od vaseg uproscenog shvatanja uzrocno-posledicnih odnosa evolucije civilizacijskog ugovora...


U polemiku o Slobodi smo želeli to ili ne već ušli; ono što mi smeta je povod toj polemici - mislim da nije priličan. Jedna rečenica sa Vašeg profila diskvalifikuje Vašu objektivnost u pitanjima vezanih za Apple: Mislim da je iPod najveci ljudski pronalazak svih vremena. Ta rečenica, osim objektivnosti, omeđuje Vaš stav i o drugim pitanjima.

Na početku ove polemike beše Sistem, kojeg sam proglasio najgorim u ljudskoj istoriji. I to samo zato što nam podmeće surogate, fetiše, privide, lažne vrednosti... O tome se naravno može polemisati, ali koliko vidim Vaš stav o apsolutnoj slobodi se u osnovi ne razlikuje previše od mog, tako da je polemika izlišna. Nisam primetio da ne prepoznajete štetu koju nam Sistem nanosi,ne želite da pričate o tome, ali ste je svesni.

Ukoliko već pominjete evoluciju i civilizacijski ugovor, tada bi bilo normalno da uvažite i neke pronalaske koji su se dogodili i pre iPod-a. Vatru ili točak. I ovo što pišem je naravno uprošćeno, ali nemam potrebu za mistifikacijom i fetišizacijom Apple-ovih proizvoda dovođenjem iPod/Phone/Tunes/Mac-a na nivo civilizacijskog dostignuća. Ubrzo će doći nekakav novi proizvod kojim će se narod igrati, a pokojni Steve će ostati zabeležen, ne kao Mesija već kao vešt i uspešan menadžer.
Colin_bgd Colin_bgd 12:24 06.10.2011

Re: Tacno je, nije tema...

U polemiku o Slobodi smo želeli to ili ne već ušli; ono što mi smeta je povod toj polemici - mislim da nije priličan. Jedna rečenica sa Vašeg profila diskvalifikuje Vašu objektivnost u pitanjima vezanih za Apple: Mislim da je iPod najveci ljudski pronalazak svih vremena. Ta rečenica, osim objektivnosti, omeđuje Vaš stav i o drugim pitanjima.

Na početku ove polemike beše Sistem, kojeg sam proglasio najgorim u ljudskoj istoriji. I to samo zato što nam podmeće surogate, fetiše, privide, lažne vrednosti... O tome se naravno može polemisati, ali koliko vidim Vaš stav o apsolutnoj slobodi se u osnovi ne razlikuje previše od mog, tako da je polemika izlišna. Nisam primetio da ne prepoznajete štetu koju nam Sistem nanosi,ne želite da pričate o tome, ali ste je svesni.

Ukoliko već pominjete evoluciju i civilizacijski ugovor, tada bi bilo normalno da uvažite i neke pronalaske koji su se dogodili i pre iPod-a. Vatru ili točak. I ovo što pišem je naravno uprošćeno, ali nemam potrebu za mistifikacijom i fetišizacijom Apple-ovih proizvoda dovođenjem iPod/Phone/Tunes/Mac-a na nivo civilizacijskog dostignuća. Ubrzo će doći nekakav novi proizvod kojim će se narod igrati, a pokojni Steve će ostati zabeležen, ne kao Mesija već kao vešt i uspešan menadžer.


Dobro ste odradili domaci zadatak.

Ali ne, nisam ja Apple fanatik, a jos manje idolopoklonik pokojnog Jobsa. Medjutim, ako cemo da cepidlacimo oko moje privatne odusevljenosti jednim proizvodom koji mi je prvi (a to ipak ima neku tezinu) omogucio da nosim sa sobom svoj disko klub u zadnjem dzepu, a sto sam ja izrazio kroz tu polu-saljivu recenicu, mogu samo da kazem da je taj proizvod (ipak) jedan mehanizam koji na jedan bolji (diskutabilno, slazem se) nacin mozda cak uspeva da uspostavi vezu izmedju mene i pravih vrednosti... Nikako sustina. Ali ni mehanizam ne treba (o)lako podceniti, a jos manje ga treba prebrzo bacati u djubre...

ps. Hvala na besplatnoj mini-psihoanalizi...
validni validni 12:41 06.10.2011

Re: Tacno je, nije tema...

Colin_bgd


Dobro ste odradili domaci zadatak.

Ali ne, nisam ja Apple fanatik, a jos manje idolopoklonik pokojnog Jobsa. Medjutim, ako cemo da cepidlacimo oko moje privatne odusevljenosti jednim proizvodom koji mi je prvi (a to ipak ima neku tezinu) omogucio da nosim sa sobom svoj disko klub u zadnjem dzepu, a sto sam ja izrazio kroz tu polu-saljivu recenicu, mogu samo da kazem da je taj proizvod (ipak) jedan mehanizam koji na jedan bolji (diskutabilno, slazem se) nacin mozda cak uspeva da uspostavi vezu izmedju mene i pravih vrednosti... Nikako sustina. Ali ni mehanizam ne treba (o)lako podceniti, a jos manje ga treba prebrzo bacati u djubre...

ps. Hvala na besplatnoj mini-psihoanalizi...

Naravno da nećemo da cepidlačimo. iPod je inače dobar uređaj, na žalost za široke narodne mase dosta skup, i savršeno je sredstvo za vezu sa pravim vrednostima. Nema tu ničeg diskutabilnog, svako od nas ima svoj način na koji održava mentalnu higijenu.
pnbb pnbb 15:33 06.10.2011

Re: Zlatna jabuka večite želje za znanjem!

iPhone-a nije pravio telefone, ali kada ga je jednom napravio, nije bilo boljeg.

osim ako zapravo hoces da telefoniras
znik znik 16:38 06.10.2011

Re: Zlatna jabuka večite želje za znanjem!

Ta muzika, da napomenem se preko net-a prodaje po cenama uporedivim CD-u, iako je njena distribucija praktično besplatna, a troškovi proizvodnje minimalni. Dakle, gazda Steve nije ustanovio iTunes zbog dobrobiti čovečanstva, već zbog maksimiziranja profita.

Život čine male stvari, a milionima ljudi je bilo daleko praktičnije da kupuju muziku sa Interneta, nego da kupuju kompakt diskove. Cena jeste slična, ali ne i mogućnost da kupite samo one pesme koje volite, a ne ceo album. O audio knjigama, o predavanjima sa vodećih svetskih univerziteta i sličnim stvarima ne bih da trošim reči.


Isto bi se desilo i da ste zajedno sa kćerkom proveli vreme za udžbenikom.

To tvrdite na osnovu vlastitog iskustva?
validni validni 17:58 06.10.2011

Re: Zlatna jabuka večite želje za znanjem!

znik
Isto bi se desilo i da ste zajedno sa kćerkom proveli vreme za udžbenikom.

To tvrdite na osnovu vlastitog iskustva?



Da, i to trostrukog.
znik znik 21:19 06.10.2011

Re: Zlatna jabuka večite želje za znanjem!

znik
Isto bi se desilo i da ste zajedno sa kćerkom proveli vreme za udžbenikom.

To tvrdite na osnovu vlastitog iskustva?



Da, i to trostrukog.


Sjajno, bio bih vam zahvalan ako bi preporučili knjige iz kojih su vaša deca naučila sva slova pre navršene druge godine života. Uskoro mi stiže još jedno dete, pa da se deca ne otimaju oko iPada
mariopan mariopan 22:23 06.10.2011

Re: Zlatna jabuka večite želje za znanjem!

, pitanje je kada bi (i da li bi?!) kompjuteri ikada stigli u svaku kuću za male pare i izgledali kako danas izgledaju, a što

Tačno, i za to mu od srca hvala..
validni validni 23:44 06.10.2011

Re: Zlatna jabuka večite želje za znanjem!

znik
znik
Isto bi se desilo i da ste zajedno sa kćerkom proveli vreme za udžbenikom.

To tvrdite na osnovu vlastitog iskustva?



Da, i to trostrukog.


Sjajno, bio bih vam zahvalan ako bi preporučili knjige iz kojih su vaša deca naučila sva slova pre navršene druge godine života. Uskoro mi stiže još jedno dete, pa da se deca ne otimaju oko iPada

Bilo je to davno (najstarije mi dete sada ima 25), ali zapravo Vam i nisu potrebni udžbenici - dovoljna je olovka, papir i Vaše znanje jezika. I naravno rad sa decom.

Međutim, čini mi se da niste tražili savet - isijavate podsmeh, nevericu, sujetu?! Ukoliko je tako, tada je bolje da decu ostavite nasamo sa iPad-om - naučiće da dele stvari.
Dejan Ninkovic Dejan Ninkovic 04:12 06.10.2011

Apple factory in China



U 11 meseci 17 pokusaja samoubistava 14 nazalost "uspesnih" (foxconn).11 MESECI!
Ogromna lova se dala medijima da minimizuju celu stvar.Kako su resili situaciju u fabrici? Pa stavili su mreze da se upecaju kad "gi padnu"...soft lending:)
I ljut sam sto nema flash:) mislim kapiram zasto al hebe mi se, daj bre flash za tu lovu...


Koristim apple...da. Puta dva:) "licemur" jedan:)...Thanks Mr.Jobs on your vision and ideas.

RIP

alselone alselone 07:12 06.10.2011

Re: Apple factory in China

flash


Boggablagoslovio sto je konacno neko stao protivU ovog djubreta!
Gonzo92 Gonzo92 07:28 06.10.2011

Re: Apple factory in China

Foxconn je nezavisna firma (ogromna). Oni su Apple-ov subcontractor.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 10:27 06.10.2011

Re: Apple factory in China

flash - Boggablagoslovio sto je konacno neko stao protivU ovog djubreta!

dexter92 dexter92 23:09 06.10.2011

Re: Apple factory in China

ok, sta je alternativa tom "djubretu"?
dexter92 dexter92 23:10 06.10.2011

Re: Apple factory in China

Pardon, besplatnom djubretu.
alselone alselone 07:33 07.10.2011

Re: Apple factory in China

dexter92
Pardon, besplatnom djubretu.


Najbolja alternativa je ne koristiti ga. Sledeca je HTML5.
mrdax mrdax 04:15 06.10.2011

Mac

Hansel Hansel 18:58 06.10.2011

Re: Mac

janeznam janeznam 05:38 06.10.2011

Žao mi je

Ovakvi ljudi pokreću svet. Ali, kao što kaže Isidora Sekulić, svi smo mi šaka šodera rasuta po putu.
princi princi 05:49 06.10.2011

Re: Žao mi je

Ali, kao što kaže Isidora Sekulić, svi smo mi šaka šodera rasuta po putu.

Stvarno to rekla? Gde joj šoder pade na pamet?
srdjan.pajic srdjan.pajic 06:11 06.10.2011

Re: Žao mi je

princi
Ali, kao što kaže Isidora Sekulić, svi smo mi šaka šodera rasuta po putu.

Stvarno to rekla? Gde joj šoder pade na pamet?


Pored onolikih dijabaz-rožnaca...

Nego, imaste li vi, u tom vašem Veljku, Vlahoviću, ovo:



ili, samo



i



ko mi u Tesli.
princi princi 06:33 06.10.2011

Re: Žao mi je

Nego, imaste li vi, u tom vašem Veljku, Vlahoviću, ovo:

Ne, burazeru, mi sve iz glave. Diskretna matematika je za slabiće, mi smo samo pičili Kolmogorov sistem. Koliko znam, ni danas situacija nije mnogo bolja (i pored svih onih silnih računarskih kabineta koje im izgradiše). Jedino što se Telekom stvarno ispruži za računare i smartphones svaki put kad klinci osvoje medalje na IMO-u (što u sveopštoj pljuvačini prođe potpuno nezabeleženo).
srdjan.pajic srdjan.pajic 06:54 06.10.2011

Re: Žao mi je

princi
Nego, imaste li vi, u tom vašem Veljku, Vlahoviću, ovo:

Ne, burazeru, mi sve iz glave. Diskretna matematika je za slabiće, mi smo samo pičili Kolmogorov sistem. Koliko znam, ni danas situacija nije mnogo bolja (i pored svih onih silnih računarskih kabineta koje im izgradiše). Jedino što se Telekom stvarno ispruži za računare i smartphones svaki put kad klinci osvoje medalje na IMO-u (što u sveopštoj pljuvačini prođe potpuno nezabeleženo).


Pa i mi smo onda cepali tog Kolmogorova, jer je kabinet za računarsku sekciju bio vazda zaključan. I zamandaljen dodatnom rešetkom, da se slučajno neko ne zajebe da udje. Ja sam se jednom ušunjao, kad sam se spremao za neko takmičenje (sa nekom pajtašicom, koja je posle prve godine Tesle prebegla u Matematičku, kučka), jer sam video da tamo ima nekog. Izbacili me, uz objašenje - ne može prva godina da ulazi ovamo.
alselone alselone 07:07 06.10.2011

Re: Žao mi je

Dajte neki hint za tog Kolmogorova...
alselone alselone 07:16 06.10.2011

Re: Žao mi je

Samo za pajica:


Znam da su vama komodorasima, sprektrumasima i ostaloj boraniji prve bubuljice iskakale kad se pomene atari pa ga se sada ne secate... he, he, he
bauer. bauer. 07:36 06.10.2011

Re: Žao mi je

(sa nekom pajtašicom, koja je posle prve godine Tesle prebegla u Matematičku, kučka), jer sam video da tamo ima nekog. Izbacili me, uz objašenje - ne može prva godina da ulazi ovamo.

Ovaj deo razumem, i meni se nešto slično desilo.

Ali, Komšo, ne obraćaj pažnju na Princija, njega muči kriza identiteta. prevazićiće on to, već.
srdjan.pajic srdjan.pajic 07:50 06.10.2011

Re: Žao mi je

alselone
Samo za pajica:


Znam da su vama komodorasima, sprektrumasima i ostaloj boraniji prve bubuljice iskakale kad se pomene atari pa ga se sada ne secate... he, he, he


Sećamo se, sećamo, samo ja nikad nisam upoznao živog čoveka, Srbina, koji jee imao Atari. Dugo sam zato verovato da je to samo koncept.

A sigurno si video ovo.
alselone alselone 07:54 06.10.2011

Re: Žao mi je

srdjan.pajic


Ja sam imao Atari, majkemi. Kupili ga u Njemackoj, 1990.
srdjan.pajic srdjan.pajic 07:57 06.10.2011

Re: Žao mi je

bauer.
(sa nekom pajtašicom, koja je posle prve godine Tesle prebegla u Matematičku, kučka), jer sam video da tamo ima nekog. Izbacili me, uz objašenje - ne može prva godina da ulazi ovamo.

Ovaj deo razumem, i meni se nešto slično desilo.

Ali, Komšo, ne obraćaj pažnju na Princija, njega muči kriza identiteta. prevazićiće on to, već.


Ne znam koje je princi godište, možda je on bio ta moja pajtašica Jebi ga, kad ideš u Teslu, onda je - daj šta daš.

E, kenjam sad, opasna je ta bila, za razliku od mene pobedjivala na tim nekim republičkosaveznim takmičenjima, još dok smo bili osnovci. Tako da, objektivno, nisam imao šanse.
srdjan.pajic srdjan.pajic 08:05 06.10.2011

Re: Žao mi je

alselone
srdjan.pajic


Ja sam imao Atari, majkemi. Kupili ga u Njemackoj, 1990.


Pa ti si baš bio na stranputici. Usamljen, neshvaćen, s kim si ti bre, siroma, imao da razmenjuješ igrice (igricU)?

Eh, i ja sam dobio* iz Njemačke, samo Spektruma, beš mu mater bio sam 6 ili 7 razred, znači...1984-5. Posle Komodora, i onda konačno PC-ja kad sam se vrnuo iz JeNeA, '90-e. 386-icu, koju smo ćale i ja sastavili od rezervnih delova oladjenih ko zna odakle.

*EDIT: Kupio, zapravo, jer nisam imao nikad nikog svog u inostranstvu, ni kučeta, ni mačeta, da mi "donese". Nego neki ćaletov ortak išao u Min(k)en, pa smo mu dali kintu da kupi. Jebote, priznajem da mi je taj dan, kad je stiglo spektrumče, bio jedan od najsrećnijih u životu.
alselone alselone 08:58 06.10.2011

Re: Žao mi je

srdjan.pajic

Pa ti si baš bio na stranputici. Usamljen, neshvaćen, s kim si ti bre, siroma, imao da razmenjuješ igrice (igricU)?


Bio je jos jedan u celom sirem drustvu poznanstava ali je taj bio za klasu ispod, pa je bilo truba to sto mi je on mogao dati, s' tim da pola nije ni radilo. Pozaboravljao sam kako je to sve islo ali je bilo otkrovljenje kada sam u nekim novimana pronasao nekog tipa sto je pouzecem slao "pune" diskete. Posalje ti katalog, ti njemu diskete i on ti ih vrati pune.
8c_competizione 8c_competizione 11:06 06.10.2011

Re: Žao mi je

au,a ja sam odrastao uz "domace" cedo, Lola 8 (obratite pazhnju OSAM, a ne OSAM A)

kako je to slatko bilo!

kome je pored racunara trebao bicikl i devojka

pnbb pnbb 15:48 06.10.2011

Re: Žao mi je

uz "domace" cedo, Lola 8

malo je falilo da se zaletim, kad ono vec pomenuto..
a tim011?
crossover crossover 17:03 06.10.2011

Re: Žao mi je

princi
Diskretna matematika je za slabiće


Па где нађе сиротог Пајића да бичујеш анализом, он је човек хардвераш. Није људски.
8c_competizione 8c_competizione 17:32 06.10.2011

Re: Žao mi je

bio misaona imenica, secam se da su ih u Nikoli Tesli u Narodnog Fronta imali

al ja bio outsider odatle

a keva budzhet samo za Lolu 8


;o(
pnbb pnbb 18:07 06.10.2011

Re: Žao mi je

samo Spektruma, beš mu mater bio sam 6 ili 7 razred, znači...1984-5.

da 84 su se pojavili i kod ovih nasih sto su ozbiljnije shvatali skolu...
mada je u prakticne svrhe programiranja tada najvise bio zastupljen SHARP..
a najpre, naravno, cuveni texas instrumentAL

srdjan.pajic srdjan.pajic 07:24 07.10.2011

Re: Žao mi je

crossover
princi
Diskretna matematika je za slabiće


Па где нађе сиротог Пајића да бичујеш анализом, он је човек хардвераш. Није људски.


Neka, hvala, imam ja svog terapeuta da me analizira.
srdjan.pajic srdjan.pajic 07:41 07.10.2011

Re: Žao mi je

8c_competizione
bio misaona imenica, secam se da su ih u Nikoli Tesli u Narodnog Fronta imali

al ja bio outsider odatle

a keva budzhet samo za Lolu 8


;o(


Pa i ja sam tako, zbog kresanja budžeta, zamalo dobio Galaksiju. U kitu, naravno, jer sam odvajkada znao da lemim. Ali smoglo se snage, od usta je ćale odvojio, pa smo ipak kupili ZX Spectrum 48K.

E, zezam se, nije bila tolika frka, tad su ljudi mogli pristojno da žive od plate, i da, ako žele, investiraju u budućnost svoje dece. A i matori mi je, oko tih stvari, uvek bio nevidjeni šmeker i nije štedeo lovu za hardver i školu, tako da ne mogu a da ga ne pohvalim ovom prilikom (ali kola nije dao).

Inače, kod njega su na poslu (još pre tog mog Spektruma) dobili Applove, ove dvojke, sa gornje slike, pa su kolege, na smenu nosile jedan kući, preko vikenda, da se igraju. Tako sam i došao u kontakt sa računarima, zahvaljući mom matorom, Džobsu i Voznijaku, onda je izašao "Računari u vašoj kući", i sve potom je manjeviše isto kao kod većine naroda ovde na blogu.

Eto, zbog toga sam ja lično zahvalan Džobsu, i Vozniak-u, naravno, a ne zbog iPhone-a (koji nemam), iTunes-a (koji mrzim), i mog Meka, (koji volim).



Colin_bgd Colin_bgd 07:57 06.10.2011

Sta god...

... mi mislili o kapitalizmu, berzama, profitu, biznisu i ostalim idimidodjimi stvarima koje postoje od sveta i veka (a nas narod ih tek juce otkrio, kako izgleda), covek koji je omogucio da mogu svojih par hiljada albuma da uvek nosim svugde sa sobom, zajedno sa omotima, u spravici ne vecoj od pola eurokrem table, zasluzuje samo postovanje...

myredneckself myredneckself 09:17 06.10.2011

Re: Sta god...

Colin_bgd
Sta god...
... mi mislili o kapitalizmu, berzama, profitu, biznisu i ostalim idimidodjimi stvarima koje postoje od sveta i veka (a nas narod ih tek juce otkrio, kako izgleda),

Slušaj Koline, kako ko, a da je mnoge kod nas prethodni sistem uljuljkao, jeste.
1992.g. otišla sam iz državne firme kod muža ( koji btw, nema ni dana državnog staža) u njegovu malu, zanatsku firmu. Kapitalizam, volela ga, ne volela, je moja/naša realnost. Moram da opstanem, takav je svet u kome živim, tako on funkcioniše. Mišljenja, uverenja, siktanja ostavimo za priče u kafani, na blogu... pogotovo kad se prebacimo u više denzitete.
Aj da se radi nešto, ne mogu svi da rade u javnim preduzećima, i da primaju državne plate od mojih/naših poreza (i ovo će jednog dana biti ružna prošlost). Dakle, sink or swim, to je realnost.

Edit:
sink or swim,
što kaže moj sin, i ne samo on


Colin_bgd Colin_bgd 09:39 06.10.2011

Re: Sta god...

Slušaj Koline, kako ko, a da je mnoge kod nas prethodni sistem uljuljkao, jeste.
1992.g. otišla sam iz državne firme kod muža ( koji btw, nema ni dana državnog staža) u njegovu malu, zanatsku firmu. Kapitalizam, volela ga, ne volela, je moja/naša realnost. Moram da opstanem, takav je svet u kome živim, tako on funkcioniše. Mišljenja, uverenja, siktanja ostavimo za priče u kafani, na blogu... pogotovo kad se prebacimo u više denzitete.
Aj da se radi nešto, ne mogu svi da rade u javnim preduzećima, i da primaju državne plate od mojih/naših poreza (i ovo će jednog dana biti ružna prošlost). Dakle, sink or swim, to je realnost.

my point exactly...
docsumann docsumann 11:09 06.10.2011

Re: Sta god...

sink or swim


myredneckself myredneckself 16:35 06.10.2011

Re: Sta god...

docsumann


Aj sink det ju ar jedan džavao
pnbb pnbb 16:43 06.10.2011

Re: Sta god...

ju ar jedan džavao

kaze se you devil one
seceranac seceranac 09:24 06.10.2011

tehnoloski patuljak u marketinskoj velicin

razumem ja ono o mrtvima sve najlepse ali brate preteraste

nije on bio nikakav tehnoloski guru niti vizionar niti je tehnologiju najbolje razumeo

ali je zato bio gospodar marketinga i za to mu treba odati veliko priznanje
gorstak92 gorstak92 09:38 06.10.2011

:(

Domaćine, evo čuvenog govora na Stanford Univerzitetu sa srpskim titlom.
Stiv je održao sjajan motivacioni govor.

Kad on ispriča te njegove tri priče sve zvuči veoma jednostavno i lako.
Fora je izvući zaključke iz tih priča i primeniti ih na sopstveni život.

Ovaj citat mi se posebno dopada:
,,Vaše vreme je ograničeno i zato ga nemojte trošiti živeći život nekog drugog. Nemojte biti zarobljeni dogmom što znači živeti sa rezultatima razmišljanja drugih ljudi. Ne dozvolite da buka mišljanja drugih ljudi utopi vaš unutarnji glas..."

Sad, malo je apsurdno jer ako ne dozvoljavam da mišljenje drugih ljudi naruši moj unutarnji glas onda neću ni njega da slušam.
Nebitno (uzrečica omiljene BS).
Jasno je šta je hteo da kaže i onaj ko ume sluša razumeće.

Veliki čovek i mislilac je preminuo juče.
Ovo što je do sad uradio je većini nedostižno za nekoliko života, a mogao je još.
Velika šteta i tuga.
uros_vozdovac uros_vozdovac 10:27 06.10.2011

Re: :(

Eh, malopre na jednom drugom mestu napisao jedan lik
Uspeo je da ubedi (da ne kažem - prevari) milione ljudi da daju velike pare za njegove proizvode... Bilo kako bilo, to je bio čovek (prodavac) kakvog IT industrija nije videla.

i čestu čujem tu tvrdnju kako je Stevica vrhunski prevarant. A istina je daleko od toga.

Jobs i Apple su pojava u IT svetu koja je udahnula lepotu u računare. A ta lepota jeste dodata vrednost i ko to ne vidi nema oko za lepotu. Apple proizvodi su sjajni proizvodi ukras savke kuće i svakog stola. Ja imam jedan G5 ovakav

A to je sjajno parče hardvera, svaka čast čoveku koji ga je pravio.

Pre 12 godina, ej, pre dvanaest godina je napravljeno ovo:

i ta mašina još uvek radi, strpljivo trpi prevode žene mog života, trči Debian na njemu i ne štuca. Neverovatno.
Ali za šta ovaj Stevica u mom univerzumu ima počasno mesto? To je njegova ideja i njegov napor na promociji razlike i alternative, Apple je na svojevrstan način pružao otpor mainstream-u i to je pomoglo.

Zato



Hvala na svemu.
arianna arianna 10:39 06.10.2011

Re: :(

alselone alselone 10:46 06.10.2011

Re: :(

trči Debian na njemu



Чему?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 10:47 06.10.2011

Re: :(

urose...
uros_vozdovac uros_vozdovac 11:04 06.10.2011

Re: :(

alselone
trči Debian na njemu



Чему?


E pa odgovor je jednostavan. Na njemu je originalno došao Mac OS 8.5, sa mogućim update na 9.2.2 i tu je kraj. Ni 8.5 ni 9.2.2 nemaju pristojan browser, Netscape je kao što znamo umro, a alternativa je iCab browser, koji nije free. To jest ima free varijanta al radi traljavo. Dakle nema za Classic više ni jedan jedini browser da valja.

Da stavim Jaguara ili Panthera - može radi. Ali ljudi užasno sporo, ne zaboravite da ova mašina ima 400 Mhz CPU, pa samo 8 Mb GPU RAM (neki ATI) i 64 MB RAM, koji sam ja proširio na 256 MB. I to je u pitanju SDRAM na 144 MHz. Hardver je prosto mator i slab za Panthera, ne vredi. Još ako pokrenem onaj Word for Macintosh, ode mast u propast.
Debian jede manje rama, stavim neki *box window manager (trenutno OpenBox) da prištedim na GPU, udarim jedno giga swap da emulira RAM i teraj. Radi živahno...
Ma živahno - radi sve osim Flash-a, ali duga i zaboravljena priča. Sve u svemu Lombard je sad još uvek operativan i radi kako treba.
8c_competizione 8c_competizione 11:09 06.10.2011

potpisujem

njegova ideja i njegov napor na promociji razlike i alternative, Apple je na svojevrstan način pružao otpor mainstream-u i to je pomoglo.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 11:09 06.10.2011

Re: :(

Чему?

eh...budi malo tolerantniji. to je apple-ov duh.
niccolo niccolo 13:18 06.10.2011

:(

looping looping 13:48 06.10.2011

.

Sta ti je savremena medicina.

alselone alselone 14:09 06.10.2011

Re: .

looping
Sta ti je savremena medicina.


Mislim da je savremena medicina njemu pomogla da pozivi duze nego sto su prognoze bile. Sam je u govoru na Stanfordu rekao da su mu u prvi mah rekli da ima 6 meseci preostalog zivota.
Dzobsova smrt u neku ruku donosi olaksanje onim porodicama kojima je neko blizak umro od raka odagnjajuci deo straha povodom pitanja - da li smo sve uradili. On sigurno jeste mogao sebi da priusti da uradi sve.
Isto tako mnogi koji se trenutno bore sa ovom bolescu su uplaseniji nego juce. Pricao sam jutros sa kolegom koji ima takav slucaj u porodici. To mu je bila druga misao posto je cuo vest.
ivana23 ivana23 18:03 06.10.2011

***

49 41 49 41 20:50 06.10.2011

Steve Jobs

Stiv Džobs: Znatiželja i volja najbolji su vodiči kroz život

Moto "ostanite gladni, ostanite djetinjasti" recept je uspjeha bez obzira na zanimanje i zvanje, tvrdi suosnivač jedne od najuticajnijih firmi Apple, Stiv Džobs.
Ovo ide onim luđacima, buntovnicima, hodajućim nevoljama... Onima koji stvari vide drukčije - oni ne vole pravila. Možete se ne slagati s njima, možete ih glorifikovati ili ih mrziti, ali jedino što ne možete je - ignorisati ih. Zato što oni mijenjaju stvari. Oni tjeraju ljude naprijed i iako ih neki smatraju ekscentricima, ja ih smatram genijalcima zato što oni koji su dovoljno ludi da misle kako mogu promijeniti svijet su oni koji to na kraju stvarno i naprave, mišljenje je vječitog buntovnika Stiva Džobsa. Uvijek ističe kako su mu najbolje životne vodilje bile znatiželja i intuicija, ali i nesalomljiva volja. No nešto je i u mudrom taktičkom pristupu “kako uspješno prodati sadržaj”.
Na njegovih pet pravila dobre prezentacije oslanjali su se mnogi uspješni biznismeni, a prvo pravilo je - “prodaj ono što je korisno”. Stiv Džobs nije prodavao komade metala koji ostavljaju utisak poput nekih začudnih mašina, on je prodavao magičnost iskustva koje oni nude.
Drugo njegovo pravilo glasi - “sve je u prezentaciji i moraš mnogo vježbati kako bi jednog dana ostavio šarmantno ležeran dojam na svoje klijente”. Ključan je osjećaj neformalnosti, tvrdi Džobs.
Treći savjet je nešto što mnogi zaboravljaju - izgled je bitan. Mora biti stilski efektan, ali jednostavan. Bez shizofreničnog bombardovanja slideovima.
Džobsovo treće pravilo o načinu prezentacije “upozorava” da će preambiciozan način predstavljanja proizvoda, kampanje ili ideje djelovati nezgrapno. Jer ako se koristi previše slideova u prekratkom vremenu, to djeluje zbunjujuće, a klijenti mogu previdjeti ključnu poruku.
Stiv Džobs ima zarazni entuzijazam. Četvrto njegovo pravilo uspjeha je - “uključite strast, energiju i entuzijazam”. Bez njih će vaša poruka i trud izgledati neuvjerljivo. Čak i da je proizvod ili projekt na kojem ste radili vrhunski, ljudi će teže shvatiti da je ako im ne servirate strast.
Na kraju svake prezentacije Džobs bi dodao “i još samo jedna stvar”. Njegovi govori bili su teatar za sebe i takvi harizmatici su rijetka pojava, ali svako može pokušati popraviti svoje govorničke vještine. Za početak zapamtite da prezentaciju uvijek završite nekom snažnom porukom.
Intuicija vodi do sjajnih rezultata
“Ponekad te život udari ciglom u glavu. Nemoj izgubiti vjeru. Uvjeren sam da je jedina stvar koja me vodila bila to da sam volio to što sam radio. Moraš pronaći ono što voliš. To vrijedi za posao, kao i za ljubavnike. Karijera će ti zauzeti velik dio života i jedini način da budeš stvarno zadovoljan je raditi ono za što vjeruješ da je sjajno. Baš kao što samo ako voliš to što radiš, možeš odraditi sjajan posao. Ako još nisi pronašao posao koji te ispunjava, nastavi tražiti. Nemoj se skrasiti. Kao i u svim situacijama u kojima odlučuje srce, znat ćeš kad ga pronađeš. I poput divne veze, biće sve bolje i bolje kako godine budu prolazile. I zato traži sve dok ne pronađeš. Nemoj se skrasiti prije”, dio je legendarnoga govora vizionara Stiva Džobsa na Stanfordu 2005. godine.
Iako se prije nekoliko dana povukao s pozicije izvršnog direktora Applea zbog bolesti, IT analitičari smatraju da će se njegov uticaj u Appleu osjećati još godinama te ističu kako se povukao u pravi trenutak - uoči dolaska novog iPhonea. Još jedanput je potvrdio izvrstan osjećaj za trenutak. No Jobs će i dalje učestvovati u donošenju strateških odluka.
- Ne dopustite da vas se uhvati u zamku dogme, tj. da živite prema rezultatima koje su drugi postavili. Ne dopustite da tuđa mišljenja uguše vaš unutrašnji glas. Intuicija će vas voditi do sjajnih rezultata. Sve ostalo je sekundarno. Ostanite gladni. Ostanite djetinjasti - davno je poručio Džobs.
Loš poslodavac ne smije ubiti karijeru
Ako radite posao koji volite, a radite ga u lošoj firmi, tada se čak i najbolji poziv može pretvoriti u mučenje zbog “toksične” radne klime, upozorava Džobs. Najbolje je napustiti firmu, ali ne i karijeru. Nikako ne odustajte od onog što volite i u čemu ste dobri. Jedini način da se uspije u poslu je biti izvrstan u tome što radite, iskren je Stiv Džobs.
Pristupite poslu poput igre
Potražite posao u kojem se možete zabavljati. Najsrećniji su ljudi koji poslu pristupaju poput igre, tvrdi on. Jednako je zaigrano biti stolar ili dizajner - važno je samo osvijestiti svoje talente i ići za njima. Uspjeh neće izostati. Alternativa je raditi samo za platu bez osjećaja ushićenja koje prati kreativce. I zapamtite da ništa manje od izvrsnosti nije dovoljno dobro.
U poslu prežive oni koji ne odustaju
Život je pun prepreka, a posao je velik dio života koji takođe nije gladak, govori Džobs. Prežive oni koji ne odustaju i koji će uvijek pronaći način da “preskoče ogradu”. U situaciji gdje radite posao iz snova, a imate šefa iz pakla, važno je i dalje davati najbolje od sebe. Sjetite se da sve što dobro odradite pisaće u vašem CV-ju.
Od sekretara do direktora
Sanjaj velike snove, a počni od malih koraka, savjetuje Džobs. Zamisli gdje se vidiš za pet godina, a zatim za deset. Može se maštati i dok se sjedi za stolom u ulozi sekretarice. Da se ne bi za tim stolom i ostalo, potrebni su konkretni koraci - usavršavanje, dokazivanje, prekovremeni sati, hrabre ideje i predanost poslu koji se voli.
mlekac mlekac 00:58 07.10.2011

Ne stigoh ranije...

Pitao me jutros Mudrica da mu objasnim ko je Stiv Dzobs.

Jbg, dete odraslo uz racunar al' ga istorija istog nije bas mnogo zanimala. Do jutros.

A onda, kad smo malo pronjuskali NET-om, pitao me - "A sta bi bilo da on sve to nije uradio?"

No idea.

Verovatno bi se neko drugi nekad dosetio. Verovatno bi se racunarstvo razvilo do ove mere, samo, mozda, malo kasnije, al' cinjenica je - Stiv Dzobs je bio onaj cuveni kotrljajuci kamen koji pokrece lavine...

Sto se mene tice - da nije uradio nista vise od uvodjenja razlicitih fontova, meni bi, hvala na pitanju, to bilo vise no dovoljno.

Stoga, RIP.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana