Kultura| Mediji| Zabava

Špalir lakih komada

nikolic777 RSS / 20.10.2011. u 14:10

Milan Nikolić

Na ovom događaju nedostajale su samo bivša supruga Milorada Ulemeka i Ljiljana Bulatović sa tašnicama dekorisanim koricama "Gvozdenog rova" ili od najtanjih niti satkane biografije "General Mladić". Da, ne bi trebalo zaboraviti, o tome je Dubravka Ugrešić već pisala, i Radovan Karadžić je pisac, štaviše kompleksna i kontroverzna ličnost baš po meri ovog vremena, gotovo multimedijalna, pa samim tim i savršeno pogodna za špalir pisaca na sinoćnoj modnoj reviji jedne beogradske izdavačke kuće - "Knjiga na dohvat ruke".

Ok, izdavačka kuća je, zahvaljujući autorskoj viziji mlade modne kreatorke, prihevtala korice isključivo svojih izdanja na tašnice od platna dekorisane cirkonima i koječime, a u ulogu manekena ubacila - pisce direktno! Ni biografkinja generala ni bivši vođa JSO-a ne izdaju za ovu izdavačku kuću, ali moj utisak je da nema boljeg okruženja za njih i njihova u samoći i dubokoj introspekciji rođena rukopisanija od ove svite manekenki, gimnastičarki, voditeljki, glumica, javnih ličnosti opšte prakse. Radovan Kardžić nam je pokazao da je za zločinca najpodesnije alternativno zanimanje - čista estrada nezavisno od toga da li se odvija pod šatrom cirkusa, među okupljenim ljudima željnim epifanije ili prosvetljenja na seoskom vašaru, televizijskom studiju neke fantomske, nižerazredne stanice gde se spasosnosni saveti i vizije dele preko telefona. Sve je to estrada, nekvalitetan a za masovan ukus dopadljiv sadžaj koji autoru donosi zaradu. U tom, možda i svakom drugom smislu, i ova knjižvenost je estrada. Kao i opsenarstvo, gledanje u dlan pred kamerama, lečenje išijasa molitvom ili biljnim jastucima doktorke Tanje Đorđević, lekovite trave koje je dilovao doktor Dabić. Te, ukoliko se knjizevnost, bez obzira na njenu planetarnu demokratizaciju, tradicionalno smatra "hranom za dušu", odnosno nečim što bi po antičkim poetikama trebalo da zabavi i poduči (prodese et delectare/dulce et utile), da pruži jedinstvo etičke i estetske komponente - onda su ovi ljudi prevaranti! Kao i doktor Dabić, biografkinja i komandant.

No, evo reći ću, mada to ne volim da radim budući da mislim da su takve paralele štetne, u celom svetu je manje više isto. Gledajući reportažu sa ovog kulturno-modnog(?) eventa (držimo se pomodarstva u svemu) ne mogu a da se ne zapitam o njegovom konačnom cilju. On mora da postoji, neki novac je u sve to uložen, pa, naivno verujem da mora postojati nešto "više" od toga da se uloženo, dvostruko vrati, a izdavačka kuća još jače, avaj, približi tom zlosrećnom običnom čoveku. I to je ono što me zanima, šta će taj, mali, obični dobiti ovim približavanjem? U prevodu da li je bolje ne čitati ništa ili čitati Jelenu Bačić Alimpić odnosno kako prosuđivati o uticaju ovih knjiga? Šta one, kada se pročitaju, ostavljaju iza sebe?

One su, najvećim delom, produžena forma tabloida, uozbiljena slikovnica trivije, popisi izgužvanih postelja i gradskih tračeraja, inventari (svakako sočni i skandalozni) bivših a javnosti poznatih ljubavnika, domaće verzije popularnih receptura za srećan život i vitko telo (obično se poistovećuju), eksploatacija nekih srećnijih vremena kada se umesto na Facebook išlo na korzo. Dakle, sve ono sto nam već nude paparazzi, provokativni intervjui, sve te razne gossip girls...

Dubravka Ugrešić u Zabranjenom čitanju piše o tome da je sveukupna literatura bazirana na traču, počev od sočnih dogodovština bogova na Olimpu. Ali, visokom i vrednom čitanja je čini ono što bismo površno nazvali obrada, a precizno umetnički postupak.

Pomozite mi da verujem u umetnički postupak manekenke Ivane ili večno šarmantne Lokice. Ruku na srce, bilo je tu nekoliko dobrih pisaca koji zaslužuju pažnju koja izlazi iz okvira tabloidnog. Da li ih je izdavač savetovao da se pojave ili su prosto shvatili da je vrag odneo šalu i da su sva pravila ukinuta - ne znam, ali radujem se ukoliko ih neko posle ovog špalira prvi put uzme u ruke i pročita.

fotografije sa revije


 

 


Atačmenti



Komentari (83)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

sonja.m sonja.m 14:22 20.10.2011

trend

Ako mene pitas tasne su bez veze, ali je pokusaj uspesan, mislim u trendu je.
I tu nema nista ni da se oduzme ni da se doda.
dragan7557 dragan7557 14:31 20.10.2011

Re: trend

mislim u trendu je.
I tu nema nista ni da se oduzme ni da se doda.

Baš vala, eto kad u trendu bude skakanje u bunar, skakaćemo bez dodavanja i oduzimanja, grupno ili jedan po jedan.


cerski
nikolic777 nikolic777 14:33 20.10.2011

Re: trend

Ako mene pitas tasne su bez veze


a romani :)?
appendix appendix 14:36 20.10.2011

Re: trend

nikolic777
Ako mene pitas tasne su bez veze


a romani :)?

i romani su im bezveze, bar one koje sam ja pročitao...
geopoetika je moj izbor...
nikolic777 nikolic777 14:42 20.10.2011

Re: trend

geopoetika je moj izbor...







appendix appendix 14:47 20.10.2011

Re: trend









nikolic777 nikolic777 14:48 20.10.2011

Re: trend

sjajan:)
4krofnica 4krofnica 14:53 20.10.2011

Re: geopoetika





tripl.seven, mogao si samo naslov da ostaviš, sasvim je dovoljno.
nikolic777 nikolic777 14:54 20.10.2011

Re: geopoetika

tripl.seven, mogao si samo naslov da ostaviš, sasvim je dovoljno.




isto odličan

JJ Beba JJ Beba 15:06 20.10.2011

Re: geopoetika

Mulej je super


Geopoetika je i izdavač Murakamija

edit


poljubac jude

luda kuća
a gle ovaj feshon shaw
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 15:09 20.10.2011

Re: geopoetika

Geopoetika je i izdavač Murakamija


e bebolo, ja skoro bas procitala Murakamijevu 1Q84
:)
nikolic777 nikolic777 15:12 20.10.2011

Re: geopoetika

e bebolo, ja skoro bas procitala Murakamijevu 1Q84



volite li
JJ Beba JJ Beba 15:12 20.10.2011

Re: geopoetika


e bebolo, ja skoro bas procitala Murakamijevu 1Q84
:)

i ja
ja pročitala svog murakamija i pola ostera što izdato ovdi
i erlanda lua
i pamuka

čuj pročitala kup'la
nikolic777 nikolic777 15:15 20.10.2011

Re: geopoetika

a gle ovaj feshon shaw


ludilooo
JJ Beba JJ Beba 15:16 20.10.2011

Re: geopoetika

volite li

da
Murakamija svog
appendix appendix 15:22 20.10.2011

Re: geopoetika

nikolic777

volite li

ja ga pročitao proletos, mada je moj favorit 'norveška šuma'

sonja.m sonja.m 16:16 20.10.2011

Re: trend

i romani su im bezveze, bar one koje sam ja pročitao...
geopoetika je moj izbor..

Znam da nisu omiljene lagunine knjige
u knjizevnoj bgd carsiji.
Ja sam procitala jedan lagunin tj
roman ljubice Arsic, Mango,koji je za preporuku.
nikolic777 nikolic777 21:24 20.10.2011

Re: trend

roman ljubice Arsic, Mango,koji je za preporuku


Arsićka je dobar pisac

ranije je izdavala Narodna knjiga, a ona je jedno vreme bila urednik u Cliu, ne znam da li je još uvek

preporučujem zbirku priča Tigrastija od tigra,
ok su i Cipele buvine boje

a za izdavacku kucu Gramatik, pre cirka pola decenije, priredila je zbirku savremene erotske priče Na brzaka
jedi-knight jedi-knight 22:23 20.10.2011

Re: trend

Ako mene pitas tasne su bez veze, ali je pokusaj uspesan, mislim u trendu je.
I tu nema nista ni da se oduzme ni da se doda.


Ako mene pitas, blog je odlican, autoru preporuka, a sve ostalo je dno.
Sta je to trend? Ako umes, objasi mi.


nikolic777 nikolic777 22:45 20.10.2011

Re: trend

autoru preporuka,


hvala
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 14:59 20.10.2011

dont panic

ih, mnogo si strog, nikolicu, sta smeta, izdavacka kuca smislila foru, uloyila trud, okupila svoje ljude, meni to ok.

ja bih volela da imam tasnu s ilustracijom koju je uradio Zeljko Pahek (Vodic kroz galaksiju za autostoere) iz 1982, znas ono zajahali spejssatl, lete univerzumom, a umirujucim slovima pise DONT PANIC

e, to bi mi leglo na tasni, ne bih se odvajala od nje:)

nikolic777 nikolic777 15:02 20.10.2011

Re: dont panic

ja bih volela da imam tasnu s ilustracijom koju je uradio Zeljko Pahek (Vodic kroz galaksiju za autostoere) iz 1982, znas ono zajahali spejssatl, lete univerzumom, a umirujucim slovima pise DONT PANIC


sa tom knjigom tasnica bi bila bombona :)))

edit
šalu na stranu, postoji i koncept i poruka, o delu da ne govorim

ovde ne postoji nista, a događaj polako postaje tradicionalan, ovo je druga ili treca revija :)
mlekac mlekac 01:48 21.10.2011

Re: dont panic

Vesna Knežević Ćosić
ih, mnogo si strog, nikolicu, sta smeta, izdavacka kuca smislila foru, uloyila trud, okupila svoje ljude, meni to ok.

ja bih volela da imam tasnu s ilustracijom koju je uradio Zeljko Pahek (Vodic kroz galaksiju za autostoere) iz 1982, znas ono zajahali spejssatl, lete univerzumom, a umirujucim slovima pise DONT PANIC

e, to bi mi leglo na tasni, ne bih se odvajala od nje:)



Prihvatam BILO STA s Pahekovom ilustracijom!

AbAzavam!


bocvena bocvena 15:00 20.10.2011

A je l' su i Milica Milša

i ovaj dugokosi mladić napisali knjigu?

nikolic777 nikolic777 15:05 20.10.2011

Re: A je l' su i Milica Milša

i ovaj dugokosi mladić napisali knjigu?



ne, mladic seta knjigu ivane mihic

a milica je samo model za knjigu svoh supruga zarka, posle je i on prosetao
bocvena bocvena 21:11 20.10.2011

Re: A je l' su i Milica Milša

Crni Papić, postao k'o Miličko iz Narodne knjige onomad - red Kasandre, red Gorana Petrovića.

No, ima ona stara bibliotekarska - velika je šansa da kvantitet izrodi kvalitet. Mi smo vazda optimisti.
nikolic777 nikolic777 21:16 20.10.2011

Re: A je l' su i Milica Milša

Crni Papić, postao k'o Miličko iz Narodne knjige onomad


bravo Bocvena, skroz k'o Miličko onomad

(u jatu su i radusinovicka, tinska, dedić milojević postavila rekord sa Zauvek u srcu, a ovih dana izlazi i prvenac Ive Strljić)

bocvena bocvena 21:55 20.10.2011

Re: A je l' su i Milica Milša

Joj, jedva čekam Sajam knjiga da kupim prvenac Ive Štrljić:))))

A sad ozbiljno...radujem se Sajmu kao dete. Predložite mi šta da kupim klincima za biblioteku? Uredno su mi dostavili spisak želja, čestitki i pozdrava - sve neki horori, vampiri i ljubići:) Može nešto i za mene.
JJ Beba JJ Beba 22:05 20.10.2011

Re: A je l' su i Milica Milša

Joj, jedva čekam Sajam knjiga da kupim prvenac Ive Štrljić:))))

znači vrh!

kakav će tek ona trag da ostavi u literaturi

i ja se radujem sajmu, više nako, po običaju nego što ću da pazarim nešto posebice.
ja volim moje knjižare
mlekac mlekac 01:49 21.10.2011

Re: A je l' su i Milica Milša

nikolic777
Crni Papić, postao k'o Miličko iz Narodne knjige onomad


bravo Bocvena, skroz k'o Miličko onomad

(u jatu su i radusinovicka, tinska, dedić milojević postavila rekord sa Zauvek u srcu, a ovih dana izlazi i prvenac Ive Strljić)



A gospodja Bjelica nije bila?

Pa i ona je Lagunina autorka...
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 16:09 20.10.2011

Danas

na fakultetju dok smo na casu istorije francuskog jezika radili sa asistentom razvoj vulgranih reci, pomenula je u nekom kontekstu reci i recenice Marka Vidojkovica. Ja sam na to reagovao i rekao da mi se takve recenice ne svidjaju, da sam citao njegov roman Hocu da mi se nesto lepo desi odmah i da mi jednostavno tu nista nije zanimljivo...

Treba mozda i to citati, iako meni to deluje trivijalno. Kada ste Milane pisali ranije o romanu Marijane Mateus, nesto posle toga sam odlucio da i njega procitam.

Nije opasno citati ni Mateus ni Bacicevu, kakve god da su knjige, ne mogu da nas mnogo pokvare. Bolje citati i to nego apsolutno nista.

Opasnije je kada se ljudi hrane nekim knjigama i recenicama D. Cosica a u tim istim recenicama iznosi sovinisticke i nacionalisticke ideje, ideje o propasti srpstva i o tome kako nas svi mrze. To je mnogo opasnije od lakog stiva M. Mateus.


Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 16:17 20.10.2011

Re: Danas



a tek kada ih prevodite na francuski, upoznate novog andrica, lepotu recenice, izbor reci, savrseno.
nikolic777 nikolic777 16:25 20.10.2011

Re: Danas

Opasnije je kada se ljudi hrane nekim knjigama i recenicama D. Cosica a u tim istim recenicama iznosi sovinisticke i nacionalisticke ideje, ideje o propasti srpstva i o tome kako nas svi mrze. To je mnogo opasnije od lakog stiva M. Mateus.



velimire, hvala što si odgovorio na pitanje iz teksta, a ovaj citat potpisujem
JJ Beba JJ Beba 17:03 20.10.2011

Re: Danas

Opasnije je kada se ljudi hrane nekim knjigama i recenicama D. Cosica a

a još je opasnije kada su te "misli" na roto papiru i u džepnom izdanju dostupne svima, na kioscima
alexlambros alexlambros 17:19 20.10.2011

Re: Danas

Opasnije je kada se ljudi hrane nekim knjigama i recenicama D. Cosica a u tim istim recenicama iznosi sovinisticke i nacionalisticke ideje


molim vas, sta je Cosic u odnosu na ovo?

Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 19:33 20.10.2011

Re: Danas

iskreno nisam citao. ne mogu govoriti o tome sto nisam procitao.
Milan Novković Milan Novković 16:22 20.10.2011

Cultural Creatives

Ruku na srce, bilo je tu nekoliko dobrih pisaca koji zaslužuju pažnju koja izlazi iz okvira tabloidnog

Ja bih uvek njih stavio na početak bloga i naslov prilagodio njima !!!

Ok, i sam ponekad pomislim da sam polu-debil (oko druge polovine mi pomažu porodica i bliski prijatelji) sa uvek bar polu-punom čašom, ali danas ima toliko dobrog oko nas da ja nemam pojma kako ljudi mogu da priušte vreme da pate oko konzumiranog ili nekonzumiranog lošeg, kad je toliko vremena potrebno za patnju oko nekonzumiranog ili hvalisanje oko konzumiranog dobrog !

Oni što bolje znaju nagađaju (educated guesses) da je svaka generacija za jedno IQ 15 poena pametnija od roditelja, u proseku, i da je za to uglavnom zaslužno vizuelno "atakovanje" na nas, sa svih strana i, ako se radi o marketingu, često je nebitan kvalitet onoga na šta se marketing odnosti, nego su važne ideje i obrasci u vizuelnom.

U stvari multi-medijalnom, kako sve više toga, svega, ide online, pa uz "živu" sliku može da se proizvoljno prikači i audio, proces (interakcija), indeksiranje (katalozi, favoriti, ...) itd.

Ok, pošteno, knjige i njihov sadržaj su tema ovog bloga koliko i marketing, pa, zatim, ova promocija nije još na nivou poezije, proze, filozofije etc. na toalet papiru, ali je ideja i dalje interesantna kockica, deca će nam biti za kap u moru pametnija. Čak i ako ništa ne pročitaju ovog puta setiće se da postoje knjige

Jelica Greganović Jelica Greganović 19:14 20.10.2011

Re: Cultural Creatives

Na reviji je bilo i dobrih pisaca. Kao što Laguna izdaje i itekako dobre knjige.
nikolic777 nikolic777 19:18 20.10.2011

Re: Cultural Creatives


Na reviji je bilo i dobrih pisaca. Kao što i Laguna izdaje itekako dobre knjige.


naravno da je bilo, konstatovao i ja na kraju teksta

Ruku na srce, bilo je tu nekoliko dobrih pisaca koji zaslužuju pažnju koja izlazi iz okvira tabloidnog.
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:27 20.10.2011

Re: Cultural Creatives

Da, ali nisi objavio ni jednu fotku dobrog pisca. Zato sam ti malo pomogla
Da ne zaboravim, Laguna je izdala i novu knjigu naše Ane :)



A, Laguna izaje i mog voljenog Terija Pračeta.

nikolic777 nikolic777 19:29 20.10.2011

Re: Cultural Creatives

Zato sam ti malo pomogla

JJ Beba JJ Beba 20:27 20.10.2011

Re: Cultural Creatives

Da ne zaboravim, Laguna je izdala i novu knjigu naše Ane :)

e moja jelice, imaš pogrešnog izdavača.
da imaš pravog, imala bi torbu bre!!! ej torbu, didemo na pijac sa tobom svaki dan
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:11 20.10.2011

Re: Cultural Creatives

Bebo, ja da mi neko da ovoliku torbu, dobila bih kilu na pola puta...ali Mirjana se ne da Mada...nije to loše, u pravu si...al ja bih tražila da me stave na točkiće.
JJ Beba JJ Beba 21:29 20.10.2011

Re: Cultural Creatives

Jelica Greganović
Bebo, ja da mi neko da ovoliku torbu, dobila bih kilu na pola puta...ali Mirjana se ne da Mada...nije to loše, u pravu si...al ja bih tražila da me stave na točkiće.

to!! to je hit. na točkiće, pa lakovana, crna, jebačka, dizvineš.
menjaj izdavača i traži kolica
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:24 20.10.2011

Re: Cultural Creatives

Iju!
Samo da završim rukopis...tu sam, pred kraj...a točkiće ću da nađem, nisam ni ja najbora...Đurđevićka je i visak dobila...ja mogu da tražim da mi ugrade kompas.
mlekac mlekac 01:55 21.10.2011

Re: Cultural Creatives

Jelica Greganović
Da, ali nisi objavio ni jednu fotku dobrog pisca. Zato sam ti malo pomogla
Da ne zaboravim, Laguna je izdala i novu knjigu naše Ane :)



A, Laguna izaje i mog voljenog Terija Pračeta.



I Dzordana! (Znam da nije u nivou sa nekim drugim autorima, al' sta cu kad sam fan )

Licno, moji favoriti (posle ove dvojice, naravno) iz "Lagune" su:


a od domacih, priznajem, procitala sam samo jednu, al' mi se dopala:
alexlambros alexlambros 17:12 20.10.2011

izvinjavam se

sta je objavio ovaj frizer? hvala.
nikolic777 nikolic777 18:53 20.10.2011

Re: izvinjavam se

sta je objavio ovaj frizer? hvala.



hahaha, još uvek ništa, on je bio model za knjgu ivane mihić
alexlambros alexlambros 17:16 20.10.2011

kad

bude revija prevodilaca, nosicu torbu s ovim koricama



JJ Beba JJ Beba 19:00 20.10.2011

Re: kad

ako ko zna šta je ispod ako ne Trejsi


Mnogi muškarac misli da je ona vrlo talentovana književnica
jedi-knight jedi-knight 22:41 20.10.2011

Re: kad

ako ko zna šta je ispod ako ne Trejsi


Mnogi muškarac misli da je ona vrlo talentovana književnica


Bebo, ne moras da razlog za svoje fristracije trazis u muskarcima.
Doticna dama, siguran sam, nikad ni za jednog muskarca nije bila talentovana knizevnica.

JJ Beba JJ Beba 23:02 20.10.2011

Re: kad


Bebo, ne moras da razlog za svoje fristracije trazis u muskarcima.

baš si me provali
vidim, psiholog amater, dokoličar


Doticna dama, siguran sam, nikad ni za jednog muskarca nije bila talentovana knizevnica.

i još neduhovit pride

to o muškarcima, trejsi i književnošču je bila fora.
ebeš foru kad moraš da kažeš da je fora
jedi-knight jedi-knight 23:21 20.10.2011

Re: kad

baš si me provali
vidim, psiholog amater, dokoličar


vidim, pogodilo te je

i još neduhovit pride




to o muškarcima, trejsi i književnošču je bila fora.
ebeš foru kad moraš da kažeš da je fora


...i to sto kazes
jedi-knight jedi-knight 23:23 20.10.2011

Re: kad

ako ko zna šta je ispod ako ne Trejsi


Mnogi muškarac misli da je ona vrlo talentovana književnica


Nemoj da zuris sa kucanjem Bebo . Polako....
mlekac mlekac 02:05 21.10.2011

Re: kad

alexlambros
bude revija prevodilaca, nosicu torbu s ovim koricama




Au, pa meni ima rame da odpadne ako mi na torbu okace Dzordana!
pape92 pape92 18:42 20.10.2011

lako ili teško

Umberto Eko prerađuje i sažima "Ime ruže" da bi bio prihvatljiviji današnjem čitaocu. Neki tu vide problem, drugi ne. Treba li pisati laganije da bi se ono najvrednije ipak probilo do iole značajnog broja ljudi? Da li je jedna (ček da vidim)...Jelena Bačić Alimpić pretnja po čitanost nekoga kao što je Eko? Mislim da nije, da se skupovi čitalaca ionako ne preklapaju. OK, ko je onda pretnja Eku? Možda baš Lu ili Murakami? Mislim da je pravo je pitanje da li ljudi i dalje žele da čitaju Eka u "originalu" ili je to prevaziđen oblik književnosti. Pod "to" podrazumevam delo bogato digresijama, istorijskim i filozofskim referencama, razuđeno, itd.

Šund nikada nije bio pretnja literaturi. Ono što je vrednost lakog štiva pa čak i šunda (isključujem onaj koji prenosi loše moralne pouke) je u stvaranju navike za knjigom. Najzad, mnogi od nas su počeli sa Zagorom, a odatle do Haklberi Fina je kratak put.
nikolic777 nikolic777 18:56 20.10.2011

Re: lako ili teško

,
Ono što je vrednost lakog štiva pa čak i šunda (isključujem onaj koji prenosi loše moralne pouke) je u stvaranju navike za knjigom. Najzad, mnogi od nas su počeli sa Zagorom, a odatle do Haklberi Fina je kratak put.


neka uvek bude tako
pape92 pape92 19:12 20.10.2011

Re: lako ili teško

Neka!
myredneckself myredneckself 19:21 20.10.2011

Pismo tašne - bookish&"intellectual"

nikolic777
Sve je to estrada...

nikolic777
...u celom svetu je manje više isto.


Da, sve je to viđeno. Ove su meni lepe










Važno je da se čita. Ja bih neke od ovih ponovo.










nikolic777 nikolic777 19:34 20.10.2011

Re: Pismo tašne - bookish&"intellectual"


Važno je da se čita. Ja bih neke od ovih ponovo.


ovo su sjajne stvari, savrsen dizajn za odlicnu knjizevnost
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 19:43 20.10.2011

Re: lako ili teško

Treba prvo odrediti sta je sund u literaturi. Na primer ako gledate francusku knjizevnost, na fakultetu uopste ne proucavate, cak i ne citate dela Aleksandra Dime, jer je on sund u odnosu na druge pisce toga vremena. Cak se i za zivota ponasao kao tabloidna licnost. Pisao je samo da bi zaradio. Ali ako te iste njegove romane poredite sa nasim, pa cak i nekim iz XX veka onda vidite da su oni zapravo jako znacajni za knjizevnost. A kad je nastao prvi roman u srpskoj knjizevnosti, mislim da se zvao "Aristid i Natalija", pisan u skladu sa ondašnjom književnom modom, objavio je 1801. godine. Ovaj roman spada u klasu tzv. sentimentalnih romana 18. veka i prvi je predstavnik ovog književnog pravca kod nas.
nikolic777 nikolic777 19:54 20.10.2011

Re: lako ili teško

Ali ako te iste njegove romane poredite sa nasim, pa cak i nekim iz XX veka onda vidite da su oni zapravo jako znacajni za knjizevnost.

upravo

standardi su isli na dole i zbog toga nema zajednickog imenitelja
angie01 angie01 20:26 20.10.2011

setljiva na torbe!

ove su nevidjeno ruzne, bile trendi ili ne, al fenomenalno idu zu pinkolicku, milsu, marijanicu,...i ceo tak kvazi ambijent!
nikolic777 nikolic777 21:09 20.10.2011

Re: setljiva na torbe!

i ceo tak kvazi ambijent!


eh angie, angie
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:26 20.10.2011

Re: setljiva na torbe!

Marjanicu nije ni izdala Laguna, nego Megatrend.
JJ Beba JJ Beba 21:38 20.10.2011

Re: setljiva na torbe!

Jelica Greganović
Marjanicu nije ni izdala Laguna, nego Megatrend.

megatrend se bavi i izdavaštvom?

znači možemo očekiviati i knjige svih studenata megatrenda- nataše b, noleta đ?
a čitam pre neki dan on line na nekim novinama da se marijanica počupala sa verenicom vlasnika megatrenda. kao ona, marijanica došla da se dogoviri da upiše master iz mode, al joj ova, verenica nije dala. kao došlo do svađe, letelo perje i verenica sikće da ne može svako ko hoće da upiše mester, mora prvo osnovne studije.
živa nisam šta će biti
appendix appendix 21:43 20.10.2011

Re: setljiva na torbe!

Jelica Greganović
Marjanicu nije ni izdala Laguna, nego Megatrend.


Marijana Mateus izbačena sa faksa!

nikolic777 nikolic777 21:43 20.10.2011

Re: setljiva na torbe!

a čitam pre neki dan on line na nekim novinama da se marijanica počupala sa verenicom vlasnika megatrenda. kao ona, marijanica došla da se dogoviri da upiše master iz mode, al joj ova, verenica nije dala. kao došlo do svađe, letelo perje i verenica sikće da ne može svako ko hoće da upiše mester, mora prvo osnovne studije.


čoveče i u kulturi postalo opasno
samo da je naša Ana na sigurnom
appendix appendix 21:45 20.10.2011

Re: setljiva na torbe!

nikolic777
a čitam pre neki dan on line na nekim novinama da se marijanica počupala sa verenicom vlasnika megatrenda. kao ona, marijanica došla da se dogoviri da upiše master iz mode, al joj ova, verenica nije dala. kao došlo do svađe, letelo perje i verenica sikće da ne može svako ko hoće da upiše mester, mora prvo osnovne studije.


čoveče i u kulturi postalo opasno
samo da je naša Ana na sigurnom

istovremeno sam postavio link za istu vest, sorry...
JJ Beba JJ Beba 22:00 20.10.2011

Re: setljiva na torbe!

čoveče i u kulturi postalo opasno
samo da je naša Ana na sigurnom

i jelica

ebeš cegere
nikolic777 nikolic777 22:16 20.10.2011

Re: setljiva na torbe!

istovremeno sam postavio link za istu vest, sorry

angie01 angie01 22:16 20.10.2011

Re: setljiva na torbe!

Jelica Greganović
Marjanicu nije ni izdala Laguna, nego Megatrend.


nemaveze-ja to ionako brojim po trendu!
jedi-knight jedi-knight 23:26 20.10.2011

Re: setljiva na torbe!

a čitam pre neki dan on line na nekim novinama da se marijanica počupala sa verenicom vlasnika megatrenda. kao ona, marijanica došla da se dogoviri da upiše master iz mode, al joj ova, verenica nije dala. kao došlo do svađe, letelo perje i verenica sikće da ne može svako ko hoće da upiše mester, mora prvo osnovne studije.
živa nisam šta će biti




jesen92 jesen92 09:35 21.10.2011

Re: setljiva na torbe!

etelo perje i verenica sikće da ne može svako ko hoće da upiše mester, mora prvo osnovne studije.

...marijana se hvalila u nekoj emisiji da je zavrsila fakultet samo nije rekla koji..
expolicajac expolicajac 22:58 20.10.2011

Ja se u ništa ne razumem

Al merak mi da ti dam preporuku
Goran Vučković Goran Vučković 23:08 20.10.2011

Re: Ja se u ništa ne razumem

Al merak mi da ti dam preporuku

Meni je mnogo zanimljivije kada opisuje stvari koje mu se sviđaju, nego one koje mu se ne sviđaju. Onaj prethodni o pozorišnoj predstavi (kelerabe) je bio super. Ovo guranje Ceme i Raše u kičastu promociju knjiga se pitam što sam uopšte čitao. Rekao bih mu da je mazohista - ali šta sam onda ja kad ovo čitam
nikolic777 nikolic777 08:34 21.10.2011

Re: Ja se u ništa ne razumem

Al merak mi da ti dam preporuku


gde si bre druze?

hvala
jedi-knight jedi-knight 23:38 20.10.2011

...

gradjani_nn gradjani_nn 10:15 21.10.2011

?

Meni samo nikako ne ide da povezem u tekstu navedene zlocince i reviju? Bas nikako..
nikolic777 nikolic777 11:13 21.10.2011

Re: ?


Meni samo nikako ne ide da povezem u tekstu navedene zlocince i reviju


ne reviju, nego estradu
gde_vodiczahedoniste gde_vodiczahedoniste 15:05 21.10.2011

"Sve je to estrada"

Lepo reče Vedrana Rudan. P..ke na sve strane, one nam govore o politickoj situaciji, iskacu iz TV ekrana, objasnjavaju kako biti dobra majka... itd... Sve u svemu p..ke su danas glavne.
Milance, sve znas.
alselone alselone 14:56 23.10.2011

E, ovo ja zovem

dobar analiticki blog!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana