Život

Krštenje, čemu?

vladimir petrovic RSS / 20.10.2011. u 15:41

                                     Moje je stanovište: naoružana neutralnost (Kjerkegor/Kierkegaard)

Kažu da je jednog popularnog političara mlađe generacije (ne mislim, dakle, na D. Mićunovića) lično krstio - mitropolit Amfilohije.

Ne znam da li mu to pomaže.

S druge strane, sigurno znam da uvaženom blogokolegi K. (koji sa uživanjem ovih dana ubira jeftine poene sprdanjem s „navodnim popom" iz  mog prethodnog bloga i pružanjem utočišta onima koje mene blate i unižavaju), ne bi pomoglo ni da ga krsti lično - patrijarh Irinej, uz svesrdnu asistenciju glasovitih vladika Filareta i Pahomija. No go so.

A to što kod K. mene neki pljuju, ja shvatam, kako bi rekao Selimovićev Nurudin, da se ne  može čovek skloniti od svake nevolje i neizvesnosti.

Ako ostavimo šalu po strani, želim ukazati da je pojam „krštenja" prisutan u mnogim jezicima (kao i u umetnostima) sa - više značenja. Drugim rečima, ima veoma različitih krštenja. Tako je jedan naš veliki književnik  pisao:

U načelu, krštenje je svečani obred uspostavljanja svete veze između krštenog i nečeg u čije se ime krsti, i kao takvo, znači uvek prijem u neku zajednicu, ma šta ona predstavljala. U hrišćanstvu ono je sećanje na Jordan i renoviranje saveza s Bogom preko njegovog Sina. Kod primitivnih plemena to je ceremonija prihvatanja u komunu stranca, ili mladića u redove ratnika, spojeno, kao kod izvesnih Indijanaca, ispitom hrabrosti i izdržljivosti pod mukama. Rimljani su navlačili mušku togu u ceremoniji koja je bila ravna građanskom krštenju. Ulazak u tajna društva takođe je vezan za neku, mahom ceremonijalnu formu krštenja, pa bilo da je reč o studentskim bratstvima, masonskim ložama, terorističkim organizacijama, satanističkim kružocima ili kakvoj drugoj uniji uverenja i dela.

Postoji i „krštenje" kao prvo iskustvo, u tom smislu život je tek niz - krštenja.

Doživljavate „vatreno krštenje" u ratu kad čujete prvi metak koji još nije namenjen vama, drugi put kad izbliza vidite tuđu smrt, treći kad je prvi put, licem u lice, nekom donesete, a poslednji kad osetite svoju. Polno vas krsti prostitutka ili prilika i odvažnost. Krsti vas i  prvi poljubac i prva batina. Prvo poniženje i prvo osećanje nadmoći.

Ima, najzad, i treće vrsta „krštenja" koja kao da ujedinjuje prethodne. Ona je i običaj, ponekad ritualni; i iskustvo, kasnije rutinsko. Tako vas kad prelazite polutar, po ugledu na gusare, krste potapanjem u vodu. Tako vas primaju u mučeničku zajednicu učenika povodom  okrutne šale, od kojih su najokrutnije u najcivilizovanijim engleskim privatnim školama. Tako vas, ako ste pisac, javno krste prvom kritikom vašeg dela.

I u zatvoru se prolazi kroz obred „krštenja". I ne jedan. Dva puta. Prvi ceremonijal obavlja nad vama islednik, drugi - zatvorenici.

Prošao sam kroz oba, a da mi je njihova lepota izmakla (Anti-uspomene, 1948-1953). 

-----------------------------

Kakva su vaša iskustva s krštenjem/krštenjima?  Kad ovo pitam, prvenstveno mislim na  „prva iskustva koja se pamte". A svako od nas je, verujem, povremeno imao neko svoje „vatreno" ili obično - krštenje!

Evo dva krštenja:

                  

                   

P. S.

Ovo nije blog isključivo o Borislavu Pekiću. Ovo je samo skromno podsećanje na našeg  velikog pisca, te ukazivanje na to da on zaslužuje da se njime, bar povremeno, bavimo, pa makar i ovako kratko, na blogu. Naime, smatram da se neke Pekićeve knjige mogu smestiti  u  same vrhove dostignuća srpskih pisaca. Pritom, mora se imati u vidu činjenica da je Pekić bio pisac - neobične sudbine, a mudri ljudi kažu da je sudbina - sam čovek.

Čini mi se da  Pekić, kao pisac, hroničar i vizionar, nije dovoljno  zastupljen u javnosti i medijima, da u poslednje vreme nema širokih i temeljnih osvetljavanja njegovog stvaralaštva u esejima, kritikama i člancima. Nema, recimo, ni dobre Pekićeve biografije na način kako se pišu biografije velikih pisaca na Zapadu. Naravno, ja polazim od toga da „nije već sve rečeno o Pekiću", da su potrebna nova iščitavanja  i analize njegovih dela i života. Pritom imam u vidu da je Pekićevo stvaralštvo, za koje su mnogi kompetentni kritičari već rekli da ima mnogoznačenjske slojevitosti, prilično teško shvatiti bez studiozne analize.

Drugim rečima, smatram da je potrebno da se Pekićevom delu, delu njegovog ličnog i generacijskog iskustva, odnosno vremena u kome je živeo, obezbedi novo viđenje u koraku s današnjim vremenom, bez suzdržljivosti u isticanju nekih njegovih vizionarskih  i poetskih odrednica.

Čitajmo Pekića!

Atačmenti



Komentari (215)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

margos margos 16:07 20.10.2011

Jedne godine,

kao podstanar, dođem da živim u zgradi u kojoj je živeo Pekić. Ah, mog ponosa... Dok nisam počela da nailazim na probleme s komšijama, raznorazne, a onda shvatim, da je on odatle pobegao, pa treba da bežim i ja...

Krstila sam se, više puta, čudeći se, kako mi to odmah nije palo na pamet.



edit: evo, biće na sajmu:
''Ćaskaonice: Pekiću u čast razgovaraće se o istoriji rata i zločina, sarkastičnim regionalnim istorijama i istorijama mašte i košmara.''
vladimir petrovic vladimir petrovic 18:16 20.10.2011

Re: Jedne godine,

Margos
... evo, biće na sajmu:
''Ćaskaonice: Pekiću u čast razgovaraće se o istoriji rata i zločina, sarkastičnim regionalnim istorijama i istorijama mašte i košmara.''


Unfuckable Unfuckable 18:37 20.10.2011

Re: krš_enje

Krstila sam se, više puta, čudeći se, kako mi to odmah nije palo na pamet.

ja se krstim svaki dan po nekoliko puta. Prvo kad se ujutro ugledam u ogledalu, onda malo kasnije u saobraćaju, pa još tokom dana tako nekoliko puta, i naravno - kad otvorim blog.
vladimir petrovic vladimir petrovic 18:55 20.10.2011

Re: krš_enje

Unfuckable
... i naravno - kad otvorim blog.


Opet sam ja kriv!
Pa, dokle bre?!
Imajte milosti, i ja sam od krvi i mesa. Sa velikom dušom.
Unfuckable Unfuckable 19:07 20.10.2011

Re: krš_enje

ko je rekao da si ti kriv i da to što sam napisao ima veze s tobom?
Petroviću, hebote - sto puta sam ti rekao da ne dozvoliš kojekakvim boldovanim galamdžijama da ti stvaraju tikove.

ps: pozdravi onog popa, ima osebujan vokabular
I kaži mu da, kad već kreće da pretiče, obavezno doda gas.
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:08 20.10.2011

Re: krš_enje

Evo, ja ću, nemoj da se nerviraš...Mene su krstili dva puta, jednom u pravoslavnoj i drugi put u katoličkoj crkvi. Il se poništilo il nije pomoglo, ja u boga ne verujem, pa to ti je.
vladimir petrovic vladimir petrovic 19:40 20.10.2011

Re: krš_enje

Jelica Greganović... Mene su krstili dva puta, jednom u pravoslavnoj i drugi put u katoličkoj crkvi. Il se poništilo il nije pomoglo, ja u boga ne verujem, pa to ti je.


Dobro, nisi jedina. Alexlambrosu ne bi vredelo ni da su ga sedam dana krštavali pojedinačno (mislim čitavu jednu sedmicu). Neće čovek pa neće. Mnogo je tvrdoglav.

Ali kaži ti meni, Jelice, da li si se venčala u - crkvi! Bilo pravoslavnoj ili katoličkoj, nije važno.

Jer ljudi kažu da je crkveno venčanje nekako lepše nego ono rutinsko kod matičara... pu, pu, pu...

Malo se šalim ali ritual crkvenog venčanja može biti živopisan, zar ne?
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:02 20.10.2011

Re: krš_enje

Mož da bidne al ne mora da znači. U crkvi se nisam venčala. Nije me ni zanimalo, niti sam imala tehničke preduslove. Muž mi je nekršten
8c_competizione 8c_competizione 21:24 20.10.2011

Re: krš_enje

A pozdravi popa i u moje ime i reci mu da sledeci put ako hoce da iznosi svoje stavove, dozvoli i drugima da iznose svoje takodje!

Ta borish se i sam za bolje drushto vu Srbiji, zar ne?

Dosta je vishe poturanje kukavicjih jaja!
alexlambros alexlambros 22:43 20.10.2011

Re: krš_enje

Alexlambros



some people are stupid, some are religious

I can't really tell the difference
Domazet Domazet 22:50 20.10.2011

I can...

alexlambros
Alexlambros



some people are stupid, some are religious

I can't really tell the difference


...you are definitely not religious.
kukusigameni kukusigameni 22:52 20.10.2011

Re: krš_enje

alexlambros
some people are stupid, some are religious

I can't really tell the difference

Koliko znam, ti nisi religiozan. Pa...
jedi-knight jedi-knight 08:55 21.10.2011

Re: krš_enje

Re: krš_enje
Evo, ja ću, nemoj da se nerviraš...Mene su krstili dva puta, jednom u pravoslavnoj i drugi put u katoličkoj crkvi. Il se poništilo il nije pomoglo, ja u boga ne verujem, pa to ti je.


Moraš i u protestantskoj da bi delovalo. To ti je takozvano sveto trojstvo
blogovatelj blogovatelj 16:19 20.10.2011

Nuttin No Go So

Mnogo dobro.

A jel ono stvarno pisao pop?
Mislim, bez ljutnje, meni je takodje zalicilo tako.
Mislim, pop podrzava sodomiste?! Malo mi je nelogicno.

Sad o krstenju... Ima i kad se prekrstis rakijom i odmah se cirkulacija poboljsa.
Preporuka za tekst.

Edit:
Komentar mi malo bez veze jer sam radio neki kopipejst, pa na kraju nisam pregledao. Hteo sam da kazem da mi je licilo kao da tekst nije pisao pop.
vladimir petrovic vladimir petrovic 18:34 20.10.2011

Re: Nuttin No Go So

Blogovatelj
... Sad o krstenju... Ima i kad se prekrstis rakijom i odmah se cirkulacija poboljsa.

Ovo shvatam. Video sam i da se neki prekrste svaki put kad nategnu rakiju iz flaše, he,he, he...
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:10 20.10.2011

Re: Nuttin No Go So

Video sam i da se neki prekrste svaki put kad nategnu rakiju iz flaše, he,he, he...

Svrati do Šumadije, pa ćeš to svako malo da vidiš, jer je to normalan ritual, uz reči: "Ajd, bože pomozi..."
JJ Beba JJ Beba 19:28 20.10.2011

Re: Nuttin No Go So

Jelica Greganović
Video sam i da se neki prekrste svaki put kad nategnu rakiju iz flaše, he,he, he...

Svrati do Šumadije, pa ćeš to svako malo da vidiš, jer je to normalan ritual, uz reči: "Ajd, bože pomozi..."

u narodu poznata i kao mučenica
freehand freehand 21:53 20.10.2011

Re: Nuttin No Go So

Jelica Greganović
Video sam i da se neki prekrste svaki put kad nategnu rakiju iz flaše, he,he, he...

Svrati do Šumadije, pa ćeš to svako malo da vidiš, jer je to normalan ritual, uz reči: "Ajd, bože pomozi..."

Zato imaju onaj čuveni rad ruku - levom tresu, desnom se krste, da ne gube na dinamici.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:05 20.10.2011

Re: Nuttin No Go So

Rad ruku

A kad piju pivo levu na potiljak, da pridrze sajkacu da ne padne, a desnom nategnu flajku :)
krkar krkar 16:29 20.10.2011

Ti baš tražiš đavola

što ti ni kao lažnom popu uopšte ne treba.

Domazet Domazet 17:17 20.10.2011

Opa bato...

krkar
što ti ni kao lažnom popu uopšte ne treba.


...meni ovo izgleda kao da Lazhni Shcepan preti Lazhnom Popu? Pa je li to u redu?

Mada nisam hteo o tome. Interesantan mi je stav DrugosrBijanaca o Pekicu. Prelaze elegantno preko chlanstva u Krunskom savetu i (shto je josh neverovatnije) osnivanja DSSa. Dok Kusturici ne da ne oprashtaju slichne greh(ov)e (chak i manje, ako cemo iskreno, u ochima DrugosrBijanaca manji je greh biti blizak sa Miloshevicem nego biti blizak sa Koshtunicom) nego samo prshti. Ja nemam druge do da zakljuchim da se radi o verskoj netoleranciji. Ono shto su spremni da tolerishu pravoslavcu izaziva napade besa ako to uradi musliman. A ja se tu chudim nad njihovim muzichkim ukusima...
Filip2412 Filip2412 17:33 20.10.2011

Re: Opa bato...

manji je greh biti blizak sa Miloshevicem nego biti blizak sa Koshtunicom
Meni Voja je gori dabudem iskren. Sloba je bar voleo pare, pustio familiju da kraducka itd. a Voja ne voli nista sto je za ljude, samo mrak & srednji vek.
krkar krkar 17:41 20.10.2011

Re: Opa bato...

Meni Voja je gori dabudem iskren. Sloba je bar voleo pare, pustio familiju da kraducka itd. a Voja ne voli nista sto je za ljude, samo mrak & srednji vek.



Domazet Domazet 17:59 20.10.2011

Vala bash...

Filip2412
Meni Voja je gori dabudem iskren. Sloba je bar voleo pare, pustio familiju da kraducka itd. a Voja ne voli nista sto je za ljude, samo mrak & srednji vek.

...onaj prvi nash chovek, samo malo na vishem polozhaju. A ovaj drugi chudak samo takav. Mosh si misliti, principijelan!? Pa de to medju Srbima ima??

Sada ce Ma(r)xa, bazichan kakvim ga Bog dao, da istrchi sa tezom kako u svakom DrugosrBijancu chuchi mali Velja...
Domazet Domazet 17:59 20.10.2011

Alo bre shta je sa...

Filip2412
Meni Voja je gori dabudem iskren. Sloba je bar voleo pare, pustio familiju da kraducka itd. a Voja ne voli nista sto je za ljude, samo mrak & srednji vek.

...onaj prvi nash chovek, samo malo na vishem polozhaju. A ovaj drugi chudak samo takav. Mosh si misliti, principijelan!? Pa de to medju Srbima ima??

Sada ce Ma(r)xa, bazichan kakvim ga Bog dao, da istrchi sa tezom kako u svakom DrugosrBijancu chuchi mali Velja...

...sa ovim blogom. Postao je intuitivan. Pa shvata da, kad se pricha sa Krkijem i Ficom, mora sve dva puta da se ponavlja...A ovi ce, garant, sad mene da mrze a ja klikno samo jednom...


krkar krkar 18:22 20.10.2011

Re: Alo bre shta je sa...

Pa shvata da, kad se pricha sa Krkijem i Ficom, mora sve dva puta da se ponavlja...


Kad si meni, ovako glupom, smrtno dosadan - zamisli kakav si tek onima pametnijima!
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 18:39 20.10.2011

Re: Opa bato...

Mada nisam hteo o tome. Interesantan mi je stav DrugosrBijanaca o Pekicu. Prelaze elegantno preko chlanstva u Krunskom savetu i (shto je josh neverovatnije) osnivanja DSSa. Dok Kusturici ne da ne oprashtaju slichne greh(ov)e


DakleM, poredimo Pekića i Kusturicu? Što reče onaj Lažni Popa - Čemu!?


                    
vladimir petrovic vladimir petrovic 18:52 20.10.2011

Re: Opa bato...

Lazhni Shcepan preti Lazhnom Popu?

Što reče onaj Lažni Popa -


Varate se. Nema lažnog popa.
Sve je istina.
Over.
Domazet Domazet 18:54 20.10.2011

To shto je Kusturica iznagradjivan...

Dont Fear The Reaper
Mada nisam hteo o tome. Interesantan mi je stav DrugosrBijanaca o Pekicu. Prelaze elegantno preko chlanstva u Krunskom savetu i (shto je josh neverovatnije) osnivanja DSSa. Dok Kusturici ne da ne oprashtaju slichne greh(ov)e


DakleM, poredimo Pekića i Kusturicu? Što reče onaj Lažni Popa - Čemu!?


...tolikim medjunarodnim, posebno evropskim, priznanjima a Borislav nije nikako ne znachi da se oni ne mogu porediti. To bi trebalo da bude jasno chak i najzadrtijim zaljubljenicima u Evropu. Ja lichno mislim da je Evropa bila nepravedna prema Pekicu...

Domazet Domazet 18:56 20.10.2011

?

krkar
Pa shvata da, kad se pricha sa Krkijem i Ficom, mora sve dva puta da se ponavlja...


Kad si meni, ovako glupom, smrtno dosadan - zamisli kakav si tek onima pametnijima!

Drugachiji??

Mada, ko bi ga znao. Evo neka se jave. Ajde pametniji...
docsumann docsumann 19:01 20.10.2011

Re: ?

Mada, ko bi ga znao. Evo neka se jave. Ajde pametniji...


ne pada mi napamet
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 19:13 20.10.2011

Re: Opa bato...

Varate se. Nema lažnog popa.


Ima, ima.


                   
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 19:14 20.10.2011

Re: Opa bato...

Sve je istina.




                     
Domazet Domazet 19:15 20.10.2011

Znao sam da mi...

docsumann
Mada, ko bi ga znao. Evo neka se jave. Ajde pametniji...


ne pada mi napamet

...drzhish stranu. Jes' da si Bokelj ali krv nije voda
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 19:18 20.10.2011

Re: Opa bato...

Over.



                     
mikele9 mikele9 19:19 20.10.2011

Re: Opa bato...

Voja ne voli nista sto je za ljude

Domazet Domazet 19:26 20.10.2011

Fallen Idols i tako to...

Dont Fear The Reaper
Ima dana kada mene moja dusha boli




Pa dje jadan nebi. Vidji ih kako su cool



a vole Njega a ne tebe. A ti Njih tako volish.
Domazet Domazet 20:13 20.10.2011

Nego ima pravo Filip...

...kad kazhe da se kod Pizhona uvek neshto nauchi.

Ja, recimo, vidim da pametniji od Krkara tjute. Konachno da mi neko demonstrira shta tachno znachi Silent Majority...
koksy koksy 20:59 20.10.2011

Re: ?

docsumann
Mada, ko bi ga znao. Evo neka se jave. Ajde pametniji...


ne pada mi napamet


И ја ћутим ко залеђен зденац.
8c_competizione 8c_competizione 21:29 20.10.2011

Re: Vala bash...

Mosh si misliti, principijelan!? Pa de to medju Srbima ima??


principijelan?

Dr legalista je principijelan samo kada treba Krasti u Kolubari, trpati klipove u tockove napredku, srati kao nedojebana baba, a sam se nikada ne prihvatiti teshka posla, kada treba oslobadjati sav uhapsheni srpski shljam tokom operacije Sablja, kada treba da omoguci Radetu Markovicu nesmetano unishtavanje problematicnih dosijea i akata iz DBa, kada treba da shuruje i sa Slobom (setite se sa kim se sastajao prvih dana posle 5. oktobra) ....

more d-SS-ovci nisu nishta drugo do politicka partija za zbrinjavanje bivshih JULovaca, DB tajkuna i klerofashista, te i onih nedojebanih baba!

GADE MI SE!
blogovatelj blogovatelj 21:35 20.10.2011

Re: Opa bato...

Mada nisam hteo o tome. Interesantan mi je stav DrugosrBijanaca o Pekicu. Prelaze elegantno preko chlanstva u Krunskom savetu i (shto je josh neverovatnije) osnivanja DSSa. Dok Kusturici ne da ne oprashtaju slichne greh(ov)e


Ne bi ni Pekicu da je ziv. Ovako, imaju bar postovanja prema mrtvima - i oni su krstene duse pa znaju da ne valja o pokojniku pricati lose.
I Momo Kapor im je bio kriv za sve dok nije umro.
alexlambros alexlambros 22:45 20.10.2011

Re: Opa bato...

Varate se. Nema lažnog popa.
Sve je istina.
Over.


dakle, il verujes il ne? ko religija. nema dokaza

ja ne verujem, tim pre sto analiza upucuje na Vas ... ko sto i analiza Biblije upucuje na to da ju je pisala gomila ljudi u sirokom vremenskom rasponu ...

Domazet Domazet 23:03 20.10.2011

Krasti u kolubari?

8c_competizione
Mosh si misliti, principijelan!? Pa de to medju Srbima ima??


principijelan?

Dr legalista je principijelan samo kada treba Krasti u Kolubari, trpati klipove u tockove napredku, srati kao nedojebana baba, a sam se nikada ne prihvatiti teshka posla, kada treba oslobadjati sav uhapsheni srpski shljam tokom operacije Sablja, kada treba da omoguci Radetu Markovicu nesmetano unishtavanje problematicnih dosijea i akata iz DBa, kada treba da shuruje i sa Slobom (setite se sa kim se sastajao prvih dana posle 5. oktobra) ....

Shta je sad ovo, ti izgleda hocesh Koshtunjavog da omilish Filipu. shto se tiche trpanja klipova u tochkove napredka i sranja poput nedojebanih baba, ne vidim shto chovek tu ne bi mogao da bude dosledan. Posebno shto se tiche ovog poslednjeg. Pogledaj samo kako to Krki dobro radi...

A vidi tek ovo:
8c_competizione
more d-SS-ovci nisu nishta drugo do politicka partija za zbrinjavanje bivshih JULovaca, DB tajkuna i klerofashista, te i onih nedojebanih baba!

Ti bre stvarno mora da si neki undercover DSS-ovac. Ili barem fan. Pa po tebi oni ispadoshe poster boys (and girls, naravno) of Diversity. Zastupaju (skoro) sve segmente srpskog drushtva. Evropa u chelo da ih poljubi! A nisu ni seksisti ni ejdzisti. Za razliku od tebe. Shta bre imash protiv zhena u odredjenim godinama i sa odredjenim potrebama??
8c_competizione 8c_competizione 23:19 20.10.2011

Re: Krasti u kolubari?

Shta bre imash protiv zhena u odredjenim godinama i sa odredjenim potrebama??


nemam nishta protiv njih osim ako ne kenjaju kao kurva o poshtenju

ako me pitash za pravac, jedan sam od onih koji su razocarani shto je Djindjic bio idealista i mislio da se problemi u Srbiji mogu reshiti Evolucijom

istu napustio posle ubistva istog
Filip2412 Filip2412 17:30 20.10.2011

...

nije losa ova ubac pevaljka... Alice Glass/Crystal Castles
Toroncani, prvi put cujem za njih - eto, uvek nesto korisno nadjem kod VP, u to ime dajem preporuku, mada stvarno ne mog da citam text
docsumann docsumann 17:35 20.10.2011

Re: ...

nije losa ova ubac pevaljka... Alice Glass/Crystal Castles
Toroncani, prvi put cujem za njih - eto, uvek nesto korisno nadjem kod VP


imali su veliki hit prije par godina ...

Filip2412 Filip2412 17:40 20.10.2011

Re: ...

imali su veliki hit prije par godina ...
fala docs, u my man, ako se jednog dana nadjemo ima da se napijemo uz muziku bez problema
docsumann docsumann 17:41 20.10.2011

Re: ...

fala docs, u my man, ako se jednog dana nadjemo ima da se napijemo uz muziku bez problema


Domazet Domazet 18:21 20.10.2011

Meni je ovo...

docsumann
nije losa ova ubac pevaljka... Alice Glass/Crystal Castles
Toroncani, prvi put cujem za njih - eto, uvek nesto korisno nadjem kod VP


imali su veliki hit prije par godina ...


...beskrajno dosadno. Muzika mislim, nikako pevaljka. Dajmo malo mainstreama

Filip2412 Filip2412 18:26 20.10.2011

Re: Meni je ovo...

beskrajno dosadno
D, pa to je elektronka malo apstrakcija, lagani minimalizam, nema se opterecujes kobajagi emocijama tralala kao kod ovih, Adele ima glas, ali ti je isuvise obicna za moj ukus, ako nema malo ludla ne osecam da me privlaci ... kako da kazem, ako nije blesavo meni deluje neiskreno
Domazet Domazet 18:38 20.10.2011

Ovo mi, medjutim, uopshte...

Filip2412
...ako nije blesavo meni deluje neiskreno

...ne deluje blesavo...

Uzgred



...Siguran sam da bi Borislav oprostio.
vladimir petrovic vladimir petrovic 19:07 20.10.2011

Re: ...


Blogovatelj
... Nuttin No Go So
Mnogo dobro.

Filip
... nije losa ova ubac pevaljka... Alice Glass/Crystal Castles
Toroncani, prvi put cujem za njih - eto, uvek nesto korisno nadjem kod VP

Docsumann
... imali su veliki hit prije par godina ...


Voleo bih da neko pohali i - Nedeljka Bajića-Baju i njegovo "Vatreno krštenje", he, he, he...

---------------------------------------
Docsumann
Na sajtu Borislava Pekića (predlažem ti da ga posetiš) stoji okačeno ovo (Dali):


Nije loše.
docsumann docsumann 19:16 20.10.2011

Re: ...

Na sajtu Borislava Pekića (predlažem ti da ga posetiš) stoji okačeno ovo (Dali):


lično mi je draži ovaj veliki nadrealista

Max Ernest



p.s. sajt obećava onako na prvu
vladimir petrovic vladimir petrovic 20:08 20.10.2011

Re: ...

Docsumann


A pogledaj ovog Pavela Čeličeva:



The Juggler, oil on canvas painting by Pavel Tchelitchew,
ili ovo






docsumann docsumann 20:35 20.10.2011

Re: ...

A pogledaj ovog Pavela Čeličeva:


mmm ... ne



Nancy Fouts

edit : ova zadnja , koju si ubacio naknadno nije loša

valhalen valhalen 22:25 20.10.2011

Re: ...

nije losa ova ubac pevaljka... Alice Glass/Crystal Castles


Uh, Alice... mala, ali fajterka - izgleda kao prototip za sve devojke za kojima sam otkačinjao pre kojih 10-15 godina. Ma da ne lažem, još uvek :)

alexlambros alexlambros 17:32 20.10.2011

ja

muku mucim s raskrstavanjem ... neda SPC pa boga zovi, a meni zapelo da dobijem papir da sam raskrsten jer s tim fasistima i nedotupavcima ne zelim da imam nikakve ma i formalne veze ....

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:38 20.10.2011

Re: ja

Zar "Ateisti Srbije" još nisu počeli sa raskrštavanjem?

Znao sam ja da će biti problema.
alexlambros alexlambros 17:39 20.10.2011

Re: ja

Zar Ateisti Srbije još nisu počeli sa raskrštavanjem?


Jesu. Al se SPC uporno pravi luda

Ko Petrovicev tajanstveni pop
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:41 20.10.2011

Re: ja

Koliko znam za krštenje je zadužena SPC, a za raskrštavanje Ateisti Srbije koji izdaju i serifikat, pa ne vidim u čemu je problem.
alexlambros alexlambros 17:43 20.10.2011

Re: ja

Koliko znam za krštenje je zadužena SPC, a za raskrštavanje Ateisti Srbije koji izdaju i serifikat, pa ne vidim u čemu je problem.


A ne, ja hocu dokument od SPC da sa njima nemam vise nikakve veze
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:50 20.10.2011

Re: ja

Ima rešenje, obrati se vladiki Grigoriju, on je već dvojicu izopštio (eskomunicirao) iz pravoslavlja.
alselone alselone 17:51 20.10.2011

Re: ja

alexlambros

A ne, ja hocu dokument od SPC da sa njima nemam vise nikakve veze




Htedoh da napisem nesto, al' ne vredi.
alexlambros alexlambros 18:04 20.10.2011

Re: ja

Ima rešenje, obrati se vladiki Grigoriju, on je već dvojicu izopštio (eskomunicirao) iz pravoslavlja.


Anatema bi mi bila izuzetna cast
929292 929292 18:17 20.10.2011

Re: ja

alexlambros
muku mucim s raskrstavanjem ... neda SPC pa boga zovi, a meni zapelo da dobijem papir da sam raskrsten jer s tim fasistima i nedotupavcima ne zelim da imam nikakve ma i formalne veze ....



nego, jesi li raskinuo sve veze sa ovima što su te odveli na krštenje?
ja bih ih se odmah odrekao, to mora da su neki opasni fašisti i nedotupavci.
ili si se, pak, svojevremeno sam odlučio na krštenje, pa si sad fašista pokajnik?
predatortz predatortz 18:19 20.10.2011

Re: ja


nego, jesi li raskinuo sve veze sa ovima što su te odveli na krštenje?
ja bih ih se odmah odrekao, to mora da su neki opasni fašisti i nedotupavci.
ili si se, pak, svojevremeno sam odlučio na krštenje, pa si sad fašista pokajnik?


topcat topcat 18:21 20.10.2011

neću da budem član mafije :D

Bez želje da provociram depiliranog manekena sa šugamanom na glavi, svojevremeno sam imala sličnu ideju. Doduše, nisam histerično inzistirala na dokumentu, samo nisam htjela biti na popisu "članova". Još uvijek nisam sigurna da se to može - jednom član, uvijek član. Kao NATO.

Inače sam protiv Krštenja djece - kad/ako dođe vrijeme neka svatko sam odluči šta će i kako će (i kamo će, uostalom). Smatram da odluka, ma kakva bila, mora biti dobrovoljna.

A prva iskustva...heh, Pižone, Pope...da te nema trebalo bi te izmisliti.
Odavno nismo imali reakciju s 500+ komentara, pa u tom smislu čestitam i šaljem tople pozdrave Tajanstvenoj Mo.
vladimir petrovic vladimir petrovic 18:49 20.10.2011

Re: neću da budem član mafije :D

Topcat
... heh, Pižone, Pope...da te nema trebalo bi te izmisliti.
Odavno nismo imali reakciju s 500+ komentara, pa u tom smislu čestitam i šaljem tople pozdrave Tajanstvenoj Mo.


Kada sam ispričao Mo kako sam zatalasao blogovske vode (premda nisam imao nameru da talasi budu preveliki), ona je rekla: "Veoma si vešt da sebi praviš neprijatelje"!
Tu je u pravu, jer je očigledno da se lista mojih neprijatelja (dobro, onih koji me ne mirišu) povećala.

A nisam kriv, časna reč!

P. S. Mogla si nam reći kako si doživela neko krštenje u svetu muzičara!

Evo krštenja (Christening) iz Uspavane lepotice Čajkovskog:




mirelarado mirelarado 19:10 20.10.2011

Re: neću da budem član mafije :D

(premda nisam imao nameru da talasi budu preveliki)



Unfuckable Unfuckable 19:11 20.10.2011

Re: ja

muku mucim s raskrstavanjem

koliko ja mogu da primetim (a da ne bude za brisanje) - ti muku mučiš sa frizurom
zoja444 zoja444 19:15 20.10.2011

pitanja

Još uvijek nisam sigurna da se to može - jednom član, uvijek član.


ja ne znam detalje a bas me interesuje. formalni deo.

kako je kad se prelazi iz jedne crkve u drugu, tj. iz jedne vere u drugu? da li se onda vrsi otpis clanova ili vec kako se to zove? da li se onda trazi i dobija dozvola za to? da li u svim verama vazi to: jednom clan, zauvek clan? sta ako se neko predomisli vise puta? moze li da se menja vera vise puta, vise od 1x?
libkonz libkonz 19:19 20.10.2011

Re: ja

A ne, ja hocu dokument od SPC da sa njima nemam vise nikakve veze

Videću ja šta mogu da učinim. Toliko smaraš i daviš i dosađuješ sa svojim frustracijama, da bih jako voleo da ne budeš deo iste crkve kao ja.
Ti se kao Senta. I on je bio kul lik kad se ne pomene "Crnogorstvo", tako i ti dok ne počneš da sereš o religiji i Madoni.
Pravda za Lambrosa!
vladimir petrovic vladimir petrovic 19:20 20.10.2011

Re: ja

Alexlambros
... muku mucim s raskrstavanjem


E baš si našao da se žališ - kod mene!
Naši se političari krštavaju u srednjem dobu, a ti bi da udariš kontru.

Ovaj umetak "ras" ispred ima, čoveče, negativnu konotaciju.
Ali ako si baš navalio, raskrsti se!

Nego, ja očekivao da pomeneš krštenja mimo crkvene dimenzije.

Svako ko se iole bavi umetnošću mora da ima raznorazna krštenja.

O tome ne voliš da pričaš, a za priču o nesvrsishodnosti religije si uvek spreman.

Nego, znaš li ti onaj vic koji psihijatri vole da pričaju:

Kad kod mene dođe prostitutka, ona samo priča o Bogu.
A kad dođe sveštenik, on samo priča o seksu!



Svako priča o onome što nema.
docsumann docsumann 19:34 20.10.2011

Re: ja

Svako priča o onome što nema.




Dobra ti je ta priča ... ali da čuješ kako kako sam ja izgubio nogu
JJ Beba JJ Beba 19:34 20.10.2011

Re: ja

Vojislav Stojković
Zar "Ateisti Srbije" još nisu počeli sa raskrštavanjem?

Znao sam ja da će biti problema.

Bela Hamvaš je napisao molitvenik za ateiste
vishnja92 vishnja92 19:47 20.10.2011

Re: ja

muku mucim s raskrstavanjem

cekaj, tebe (ateistu) je neko tamo prskao vodom i pricao, pa bi ti to da ponistis? ne kapiram jebote, ima mnogo gorih stvari koje se u zivotu preture, bez da odrasla osoba upadne u skicanje i kalimero mod.

A ne, ja hocu dokument od SPC da sa njima nemam vise nikakve veze

mhm... delegiranje odgovornosti, ipak te se tice
libkonz libkonz 19:50 20.10.2011

Re: ja

vishnja92
muku mucim s raskrstavanjem

cekaj, tebe (ateistu) je neko tamo prskao vodom i pricao, pa bi ti to da ponistis? ne kapiram jebote, ima mnogo gorih stvari koje se u zivotu preture, bez da odrasla osoba upadne u skicanje i kalimero mod.

A ne, ja hocu dokument od SPC da sa njima nemam vise nikakve veze

mhm... delegiranje odgovornosti, ipak te se tice

Malo je vernika koji misle toliko o Bogu kao Lambros. Mnogi bi se postideli kada bi se poredili sa njim.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:55 20.10.2011

Re: neću da budem član mafije :D

Inače sam protiv Krštenja djece - kad/ako dođe vrijeme neka svatko sam odluči šta će i kako će (i kamo će, uostalom). Smatram da odluka, ma kakva bila, mora biti dobrovoljna.


Ma previse vaznosti se predaje tom ritualu.
Kakve posledice moze ima covek od nekog besmislenog ali i apsolutno bezopasnog rituala pa iako su ga tom ritualu, dok je bio dete, podvrgli mimo njegove sopstvene volje?
Pop tamo peva neku pesmicu, malo ga poprskaju vodom, kap ulja na celo i to je sve.
Pop ode, ulje i voda se obrisu i nista ne ostaje.
Ovi sto insistiraju na nekom dekrstavanju ocigledno samom krstavanju pridaju vaznost i misle da se tu stvarno neki njima ocito dragi gresi isteruju pa bi oni da ih povrate valjda :)
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:55 20.10.2011

Re: ja

JJ Beba

Bela Hamvaš je napisao molitvenik za ateiste

Našao sam jedan citat iz te knjige, evo:

„Postoji samo jedan zakon pijenja: bilo kada, bilo gdje i bilo kako. Ozbiljnom vremenu, ozbiljnom čovjeku i ozbiljnom narodu to je sasvim dovoljno. Danas se, nažalost, taj zakon jako zloupotrebljava. Pričali su mi, na primjer, kako je netko u ljetni sumrak, ispred klijeti, pio sentđerđheđsko vino i pri tome čitao novine. Da mi to nije kazao čovjek kojemu se može vjerovati, posumnjao bih da laže. U ljetni sumrak, ispred klijeti piti sentđerđheđsko vino jest najsvečaniji životni trenutak. Za tu prigodu treba prekriti stol žutim ili ružičastim vezenim stolnjakom, staviti cvijeće u vazu, i to ciniju ili suncokret, i čitati nekog od najvećih pjesnika, Pindara, ili Dantea, ili Keatsa. Onog koji nije u stanju prepoznati ovakav trenutak trebalo bi smatrati izgubljenim čovjekom.
vladimir petrovic vladimir petrovic 19:56 20.10.2011

Re: ja

Libkonz
... Malo je vernika koji misle toliko o Bogu kao Lambros. Mnogi bi se postideli kada bi se poredili sa njim.

JJ Beba JJ Beba 20:15 20.10.2011

Re: ja

Nego, ja očekivao da pomeneš krštenja mimo crkvene dimenzije.

vido sam joj sisu, počo da se krstim
alselone alselone 20:18 20.10.2011

Re: ja

Sto se tice krstenja dece - ja cu mog sina da krstim i da ga vaspitavam da postuje vece pravoslavne praznike ali cu mu na svako pitanje da li bog postoji odgovarati da to treba sam da spozna.
vladimir petrovic vladimir petrovic 20:19 20.10.2011

Re: neću da budem član mafije :D

Mirelarado


Men Behaving Badly. It's Friday!!!

Ludo!

Evo samo Englezi mogu!
Francuzi TO ne mogu!

libkonz libkonz 20:21 20.10.2011

Re: neću da budem član mafije :D

Inače sam protiv Krštenja djece - kad/ako dođe vrijeme neka svatko sam odluči šta će i kako će (i kamo će, uostalom). Smatram da odluka, ma kakva bila, mora biti dobrovoljna.

Kad sam se registrovao na blog neki militantni ateisti su vrištali kako treba zabraniti krštavanje dece. Pitam se samo, zašto?
Ako si ateista, to je bilo samo jedno obično kupanje.
Ako si vernik, radi se o svetoj tajni krštenja. Svaki roditelj je odgovoran za svoje dete, donosi mnogo odluka bitnih za detetov razvoj, pa tako i odluku o krštenju.
JJ Beba JJ Beba 20:22 20.10.2011

Re: ja

Našao sam jedan citat iz te knjige

Opet vam kažem: pijte vina!
A onda ćete biti raspoloženi
za ljubljenje, za branje cveća,
za prijateljstva, za dobar dubok san,
za osmeh, i ujutru ćete umseto novina
čitati pesnike.

Domazet Domazet 20:33 20.10.2011

Vidi ti njega!?

Kad sam se registrovao na blog neki militantni ateisti su vrištali kako treba zabraniti krštavanje dece. Pitam se samo, zašto?


Shta bi ti, da samo religiozna desnica ima pravo na talibanizam. Mogu i drugi. Vidi samo kako to dobro ide AcilamBrozu...
JJ Beba JJ Beba 20:53 20.10.2011

Re: neću da budem član mafije :D

Inače sam protiv Krštenja djece - kad/ako dođe vrijeme neka svatko sam odluči šta će i kako će (i kamo će, uostalom). Smatram da odluka, ma kakva bila, mora biti dobrovoljna.

slažem se. i još može sam/a da izabere religiju koju hoće, ako hoće
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:25 20.10.2011

Re: neću da budem član mafije :D

slažem se. i još može sam/a da izabere religiju koju hoće, ako hoće


A sto ne moze da je izabere i ako je krsten/a?


mirelarado mirelarado 21:28 20.10.2011

Re: ja

Malo je vernika koji misle toliko o Bogu kao Lambros. Mnogi bi se postideli kada bi se poredili sa njim.


Ма, Жвалекса сигурно нису примили на Богословију, па вречи попут изневереног и остављеног љубавника.
blogovatelj blogovatelj 22:03 20.10.2011

Re: ja

muku mucim s raskrstavanjem


Gospod ceka, razmisli koje ce ti olaksavne okolnosti biti od koristi, kad dodjes na prijemni salter kod onog baje sto odlucuje kad te ubaci u lift da li ce pritisnuti dugme za dole ili za gore. Mislim da se gosn Rajkovic zove.

freehand freehand 22:18 20.10.2011

Re: ja

A tako su mu lepo i uzbudljivo delovali oni mladići u haljinama, za večerom...



I onda se okrenuo onom anadolskom božanstvu - MadOnanu...

alexlambros alexlambros 22:48 20.10.2011

Re: ja

ili si se, pak, svojevremeno sam odlučio na krštenje


sam, sa 17 godina ...

al neki ljudi se razvijaju u zivotu.
neki ne ...
alexlambros alexlambros 22:54 20.10.2011

Re: ja

A tako su mu lepo i uzbudljivo delovali oni mladići u haljinama, za večerom...


fascinira me kako se zabavljate ovakvim debilnim posalicama i tinejdz aluzijama na racun necije sexualnosti ...
uzgred, to je tipicno bogomoljacki sindrom, tolka opsednutost sexom, na nacin na koji su debeli ljudi ospednuti dijetama ....

mirelarado mirelarado 23:01 20.10.2011

Re: neću da budem član mafije :D

vladimir petrovic
Mirelarado


Men Behaving Badly. It's Friday!!!

Ludo!

Evo samo Englezi mogu!
Francuzi TO ne mogu!



Има код Британаца свега и свачега, чак и оваквих попова:


freehand freehand 23:06 20.10.2011

Re: ja

alexlambros
A tako su mu lepo i uzbudljivo delovali oni mladići u haljinama, za večerom...


fascinira me kako se zabavljate ovakvim debilnim posalicama i tinejdz aluzijama na racun necije sexualnosti ...
uzgred, to je tipicno bogomoljacki sindrom, tolka opsednutost sexom, na nacin na koji su debeli ljudi ospednuti dijetama ....


Vidi, Mi nigde nisam pomenuo sex.
Štaviše, kad kažem mladići na sex i ne pomišljam.
A ako je ovde neko opsednut Crkvom i sex-om - to si ti, batice. Kad bi se Crkva tobom bavila koliko ti njome - vrečao bi do Alfe Kentaur.
No i to je manji problem od tvog nadobudnog i nazi militantnog ateističkog misionarstva. Imaš poslanje, šta li?

I ne treba ti ispisnica, da znaš. Tebe je Crkva izbljuvala, uopšte se ne računa ni da si ulazio.
Putuj igumane i ni briga te za manastir!
alexlambros alexlambros 23:19 20.10.2011

Re: ja

koliko ja mogu da primetim (a da ne bude za brisanje) - ti muku mučiš sa frizurom


ja sam lep. ti si FuckedUp
8c_competizione 8c_competizione 23:22 20.10.2011

Re: neću da budem član mafije :D

Pa treba da pitaju Pahomija, covek je to izgleda kao i Rowan uvezhbavao dok je drzhao veronauku decacima
libkonz libkonz 23:37 20.10.2011

Re: ja

alexlambros
ili si se, pak, svojevremeno sam odlučio na krštenje


sam, sa 17 godina ...

al neki ljudi se razvijaju u zivotu.
neki ne ...

razvijaćeš se i dalje i verovatno opet menjati mišljenje. Ako si ateista budi ateista, čemu rat sa crkvom? kad ukapiraš da nisu svi popovi zlo, nego se bolje vide oni koji to jesu, promenićeš stav.
U našoj se crkvi stvari menjaju. Rešen je problem sa Artemijem, doći će na red i Pahomije, Vasilije, Filaret, Nikanor. Troma je to institucija, sporo sve ide.
Ako si ateista, krštenje je za tebe nebitna stvar.
topcat topcat 02:26 21.10.2011

Re: neću da budem član mafije :D

libkonz
Inače sam protiv Krštenja djece - kad/ako dođe vrijeme neka svatko sam odluči šta će i kako će (i kamo će, uostalom). Smatram da odluka, ma kakva bila, mora biti dobrovoljna.

Kad sam se registrovao na blog neki militantni ateisti su vrištali kako treba zabraniti krštavanje dece. Pitam se samo, zašto?
Ako si ateista, to je bilo samo jedno obično kupanje.
Ako si vernik, radi se o svetoj tajni krštenja. Svaki roditelj je odgovoran za svoje dete, donosi mnogo odluka bitnih za detetov razvoj, pa tako i odluku o krštenju.


Nikad nisam spominjala zabranu, samo smatram da je Krštenje individualna stvar o kojoj pojedinac mora odlučiti sam.

Čemu kupanje (u duhu bloga: kupanje, čemu?) ako ono nema značenje i ako se uza svu ceremoniju i silne simbole na kraju moram izvinjavati djetetu što, eto, neki vjeruju da Bog postoji?

Poštujem dio koji govori o "očuvanju tradicije", ali po to mogu otići i u etnografski muzej.

p.s.
Podsjetila me tema na jednu davnu raspravu o eventualnom vjenčanju u crkvi. On bi, reda radi, nju taj tip "reda" ne zanima. Ispostavlja se da je glavni problem šta će reći njegova majka...
milisav68 milisav68 08:06 21.10.2011

Re: pitanja

zoja444

ja ne znam detalje a bas me interesuje. formalni deo.

kako je kad se prelazi iz jedne crkve u drugu, tj. iz jedne vere u drugu? da li se onda vrsi otpis clanova ili vec kako se to zove? da li se onda trazi i dobija dozvola za to? da li u svim verama vazi to: jednom clan, zauvek clan? sta ako se neko predomisli vise puta? moze li da se menja vera vise puta, vise od 1x?

Ćud je ženska smiješna rabota!
Ne zna žena ko je kakve vjere;
stotinu će promijenit vjerah
da učini što joj srce žudi.


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana