Roditeljstvo

pobiće nas nevaspitana deca*

AlexDunja RSS / 21.10.2011. u 17:12

"Učenik četvrtog razreda je u četvrtak u 11.30 sati, ispalio jedan projektil u zid učionice, iz oružja koje je doneo od kuće", navodi policija.

Direktorka gimnazije Snežane Dačić kaže za B92 da je učenik za vreme odmora bio u učionici sa još dva druga kojima je pokazivao pištolj, koji je "verovatno nehotice opalio". "To je ono što mi znamo od policije", rekla je ona.

Reč o maturantu paraćinske gimnazije, koji je od kuće doneo pištolj kalibra 7,65 milimetara.

U MUP-u je za B92 rečeno da se incident desio za vreme malog odmora, kada je učenik prilikom pokazivanja pištolja ispalio jedan metak u zid učionice.

"Tom prilikom nijedan od tri prisutna učenika nije bio povređen. Protiv tog učenika podnete su dve krivične prijave - za nedozvoljeno držanje oružja i za izazivanje opšte opasnosti", rekla je portparolka MUP-a Gordana Cvetić.

Direktorka gimnazije kaže i da će škola u ovom konkretnom slučaju učiniti ono što je predviđeno zakonom.

"Mi ćemo pokrenuti vaspitno-disciplinski postupak isključenja tog učenika iz škole. Uznemireni roditelji su zvali da pitaju da li će danas biti nastave i moram da kažem da škola normalno radi, da se nastava odvija bez problema. Taj učenik danas nije u školi i mi želimo da se potrudimo da on više ne bude naš đak", rekla je za B92 direktorka škole Snežana Dačić.

Prethodno su mediji preneli izjavu direktorke u kojoj je ona navela da smatra da ovaj događaj ne zavređuje posebnu pažnju, da mediji ne treba da je preslišavaju i da policija sve zna.

 

ja mislim da je skandalozno stanje u prosveti
najveći problem ovog društva.

jer koji god problem da pogledate,
u trećoj rečenici ćete naići na stanje u prosveti.

od sa punim pravom nezadovoljnih prosvetnih radnika,
preko prevaziđenih, preobimnih programa,
katastrofalnih udžbenika

do nasilja koje postaje svakodnevno i sve brutalnije.

koliko znam političke stranke ovaj problem ne zanima,
o sposobnostima ministra ne treba ni razmišljati,
roditelji ćute i trpe...
i sve masovnije upisuju decu na aikido ili neku drugu borilačku veštinu,

pomireni sa tim da u školi dete neće steći bilo kakvo korisno
znanje ni veštine, ali u nadi da će se iz škole živo vratiti.

da li se akcija škole bez nasilja
svela na deljenje flajera par puta godišnje?

može li se nekako stati na put
tom ludilu?

kako?

 

* autor naslova je juki,

upamtila sam tu njegovu rečenicu. ozbiljno opominje.



Komentari (243)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

krkar krkar 17:22 21.10.2011

OVO je strašno

Prethodno su mediji preneli izjavu direktorke u kojoj je ona navela da smatra da ovaj događaj ne zavređuje posebnu pažnju, da mediji ne treba da je preslišavaju i da policija sve zna

Ako je ta žena stvarno to izjavila morao bi ministar prosvete (profesor Univerziteta Faks Helizim) danas da je smeni.

Kao i obično, strepnja mi je dublja od nade.

A voleo bih i da nam neki Paraćinac kaže čiji sin je pucao. Čisto da znamo kako će da se završi.
krkar krkar 17:26 21.10.2011

Re: OVO je strašno

Čisto da znamo kako će da se završi.


Mnijem da će to biti upisom u jagodinsku ili ćuprijsku gimnaziju.

Pojeovukmagarca...
AlexDunja AlexDunja 17:27 21.10.2011

Re: OVO je strašno

Ako je ta žena stvarno to izjavila morao bi ministar prosvete (profesor Univerziteta Faks Helizim) danas da je smeni.


naravno da bi morao.

i meni je to njužasnije, i ne izlazi mi iz glave,
a videla sam još jutros kada su novine imale samo tu izjavu,

kasnije je neko verovatno savetovao da ne sme tako sa medijima,
pa se popravila.

ne mogu da prestanem da razmišljam o tome
da je direktorki normalno da deca donose utoke u školu.
AlexDunja AlexDunja 17:29 21.10.2011

Re: OVO je strašno

Mnijem da će to biti upisom u jagodinsku ili ćuprijsku gimnaziju.

Pojeovukmagarca...


i ja tako mislim,

i posle će da upiše filološki i da traži
ukidanje školarine:)
krkar krkar 17:30 21.10.2011

Re: OVO je strašno

naravno da bi morao.


Samo da neko javi koja je stranka postavila i znaćemo odmah šta će da se desi.

Mis'm, ništa...

krkar krkar 17:30 21.10.2011

Re: OVO je strašno

i posle će da upiše filološki i da traži
ukidanje školarine:)



margos margos 17:31 21.10.2011

Re: OVO je strašno

čiji sin je pucao.

Dedin je pištolj - čije li je unuče tj ko je deka?
AlexDunja AlexDunja 17:42 21.10.2011

Re: OVO je strašno

Dedin je pištolj - čije li je unuče tj ko je deka?


deka voli unuče, pa mu dao igračku. obožegospode.
Bojana Maljević Bojana Maljević 17:55 21.10.2011

Re: OVO je strašno

ne mogu da prestanem da razmišljam o tome
da je direktorki normalno da deca donose utoke u školu.

Ma nije njoj to normalno. Nego nema stav. Ne možeš biti direktor škole ako nemaš stav i adekvatnu rekaciju o tako jednoj stravičnoj situaciji koja se dogodi. Strašno!
krkar krkar 17:56 21.10.2011

Re: OVO je strašno

Ne možeš biti direktor škole ako nemaš stav i adekvatnu rekaciju o tako jednoj stravičnoj situaciji koja se dogodi.


Ih, ne možeš? Samo gledaj!
AlexDunja AlexDunja 17:58 21.10.2011

Re: OVO je strašno

Nego nema stav.


pa da, očigledno je morala da pita centralu,
koja je postavila, šta da radi sad?

zamisli taj gubitak kriterijuma.
lidiaz lidiaz 18:04 21.10.2011

Re: OVO je strašno

A voleo bih i da nam neki Paraćinac kaže čiji sin je pucao. Čisto da znamo kako će da se završi.

Da je dete nekog od tih na koje ciljas, ne bi ga izbacili iz skole. Odnosno pokretali postupak.
Pistolj u kuci moze da ima maltene svako, policajac ili profesionalni vojnik, ali i neko drugi.
Daleko od toga da ga opravdavam, ali drustvo u kome maturant ima potrebu da ponese pistolj u skolu da bi se (d)pokazao ili zastitio je bolesno.
Kola ce se slomiti na njemu, a ne na direktorki koja probleme gura pod tepih dok nije kasno. Ili nadleznim u ministarstvu koji su duzni da zastite djake, nastavnike i skole.

nikvet pn nikvet pn 18:37 21.10.2011

Re: OVO je strašno

koja je stranka postavila i znaćemo odmah šta će da se desi.


Lokalna vlast je DS većinski, gradonačelnik takođe; u podeli kolača prosveta je njihov resor. Što znači :

Pojeovukmagarca...
JJ Beba JJ Beba 19:23 21.10.2011

Re: OVO je strašno

Ne možeš biti direktor škole ako nemaš stav i

da bi bio direktor ne smeš da imaš (svoj) stav
eli.lacrosse eli.lacrosse 19:33 21.10.2011

Re: OVO je strašno

ministar prosvete (profesor Univerziteta Faks Helizim) danas da je smeni.


Smeniće je sutra.

EDIT
Sve sutra.
loader loader 20:15 21.10.2011

Re: OVO je strašno

Deca su
uglavnom
proizvod onoga što im se kao vrednosna matrica nudi. Društvo, kao složen interaktivni organizam, dugo priprema, godinama, neku fazu koja će jednog dana po nečemu biti prepoznatljiva. Tako danas, između ostalog, imamo kao proizvod i evidentno povećanje prisustva elemenata nasilja. Dakle, ne kod svih. Radi se o manjinskom procentualnom udelu, ali koji je veoma opasan, zabrinjavajuć.

Koliko samo gvozdene ozlojeđenosti ovde na blogu, gde je ambijent, uglavnom, još i civilizovan. U proseku je daleko gore. Sve vrvi od negative i stišane pretnje. Naravno da će u takvim uslovima biti povećan broj potencijalnih donosilaca oružja u školu, a smanjen potencijalni broj donosilaca knjiga! Zatim, ni u u ovom slučaju nije propušteno da se malo ispolitizuje, da se razmotri koje je stranke simpatizer otac detetov, koje stranke direktorka, a koje domar škole... Sa takvom energijom nije pošteno očekivati drugačije, niti iznenađivati se današnjom pojavom maloletničkog, nehatnog pucnja u zid.
Bojana Maljević Bojana Maljević 01:55 22.10.2011

Re: OVO je strašno

zamisli taj gubitak kriterijuma.

Pa to ti pričam. Zato kažem "ne možeš biti direktor škole..."
A znam, Krkar, da možeš. U tome je poenta. Što ovde sve možeš, što ne bi trebalo i ništa ne možeš što bi trebalo. Tako nekako.
krkar krkar 01:59 22.10.2011

Re: OVO je strašno

A znam, Krkar, da možeš.


Ispravka: Ti i ja ne bismo mogli. Ovi mogu.

Mogli bi oni pravo sa mesta direktora škole da pređu za oblasne kontrolore letenja. Ili dečje kardihirurge. Ili šefove računovodstva Mobtela...

Jeboimjamater. Iborisatadića. Iostalepospisku.


Bojana Maljević Bojana Maljević 02:47 22.10.2011

Re: OVO je strašno

Ispravka: Ti i ja ne bismo mogli. Ovi mogu.

Da, uz umor sam se izgleda pogrešno izrazila. Tačnije bi bilo:
A znam, Krkar, da se može.
Na opštu žalost i tragediju.
stopalo stopalo 15:28 22.10.2011

Re: OVO je strašno

AlexDunja
Mnijem da će to biti upisom u jagodinsku ili ćuprijsku gimnaziju.

Pojeovukmagarca...


i ja tako mislim,

i posle će da upiše filološki i da traži
ukidanje školarine:)


nemoj tako, mozda je samo decko osetljiva dusa, osetljiva na nepravdu, osetljiva na druge "glupane" koji ga nerviraju, itd.

mozda zavrsi taj filoloski u roku, pa otvori nalog ovde na blogu i onda nas sve verbalno maltretira???

eto tako, moze mu se jer ga nerviraju svi koji su glupi i lenji
freehand freehand 15:42 22.10.2011

Re: OVO je strašno

stopalo
AlexDunja
Mnijem da će to biti upisom u jagodinsku ili ćuprijsku gimnaziju.

Pojeovukmagarca...


i ja tako mislim,

i posle će da upiše filološki i da traži
ukidanje školarine:)


nemoj tako, mozda je samo decko osetljiva dusa, osetljiva na nepravdu, osetljiva na druge "glupane" koji ga nerviraju, itd.

mozda zavrsi taj filoloski u roku, pa otvori nalog ovde na blogu i onda nas sve verbalno maltretira???

eto tako, moze mu se jer ga nerviraju svi koji su glupi i lenji

A šta ti, u stvari, znaš o tom dečku?
stopalo stopalo 18:25 22.10.2011

Re: OVO je strašno

@free

ma ne znam nista

ali prvo covek razvije svest o sebi da je "one&only"

onda oseti potrebu da to saopsti celom svetu

verbalno, a ako "marva" ne razume, onda mozemo i drugacije da pricamo

zato, kazem da je sinovac samo poremetio raspored
freehand freehand 18:30 22.10.2011

Re: OVO je strašno

stopalo
@free

ma ne znam nista

ali prvo covek razvije svest o sebi da je "one&only"

onda oseti potrebu da to saopsti celom svetu

verbalno, a ako "marva" ne razume, onda mozemo i drugacije da pricamo

zato, kazem da je sinovac samo poremetio raspored


JJ Beba JJ Beba 22:03 22.10.2011

Re: OVO je strašno


i posle će da upiše filološki i da traži

sa twittera
Desetak nacista je oko 20:30h upalo na Filološki fakultet koji je u blokadi, gde su fotografisali zatečene studente i studentkinje. Potom su produžili do Filozofskog gde se sada muvaju na Platou.upravo su nacisti ubacili baklju na filozofski fakultet.
ubacili su baklju, a dekanica ne dozvoljabva medijima da uđu
AlexDunja AlexDunja 22:07 22.10.2011

Re: OVO je strašno

JJ Beba

i posle će da upiše filološki i da traži

sa twittera
Desetak nacista je oko 20:30h upalo na Filološki fakultet koji je u blokadi, gde su fotografisali zatečene studente i studentkinje. Potom su produžili do Filozofskog gde se sada muvaju na Platou.upravo su nacisti ubacili baklju na filozofski fakultet.
ubacili su baklju, a dekanica ne dozvoljabva medijima da uđu


i mi pratimo i nije nam jasno,
antifa javlja to...
JJ Beba JJ Beba 22:17 22.10.2011

Re: OVO je strašno


i mi pratimo i nije nam jasno,
antifa javlja to...

tweet
U okolini filozofskog murija pretresa neke "sumnjive" likove
a free onomad reče, kad smo pričali o prajdu, da se to može bez dokaza

a sad sam čula da su neki klinci napali policajca da mu otmu pištolj!!
AlexDunja AlexDunja 22:19 22.10.2011

Re: OVO je strašno

a sad sam čula da su neki klinci napali policajca da mu otmu pištolj!!



ovaj moj planirao u ponedeljak na predavanja, živa nisam
JJ Beba JJ Beba 22:24 22.10.2011

Re: OVO je strašno

AlexDunja
a sad sam čula da su neki klinci napali policajca da mu otmu pištolj!!



ovaj moj planirao u ponedeljak na predavanja, živa nisam

ma nek ide, neće ništa biti
AlexDunja AlexDunja 22:29 22.10.2011

Re: OVO je strašno

ma nek ide, neće ništa biti

naravno, nek ide,

moram kao majka malo da brinem
JJ Beba JJ Beba 22:35 22.10.2011

Re: OVO je strašno

AlexDunja
ma nek ide, neće ništa biti

naravno, nek ide,

moram kao majka malo da brinem

viš da pedagog free vapi- nemo' da stežete decu, opustite se
AlexDunja AlexDunja 22:43 22.10.2011

Re: OVO je strašno

viš da pedagog free vapi- nemo' da stežete decu, opustite se

vidim, srećom dete mi ima 25:)
nikvet pn nikvet pn 23:09 22.10.2011

Re: OVO je strašno

čiji sin je pucao

Kao da je to važno. Paraćinsku caršiju zabole uvo. Kaže mi drugar : Ajde bre, jaka stvar.
Pa čoveče išli smo u tu gimnaziju ti i ja, išla naša deca; sad idu neka druga deca i tebe zabole ?!
Gde ti živiš ? Jel letos svaku noć divljali motoristi 150 na sat glavnom džadom niz video-nadzor ispred policije ? Jesu. Jel izašo neko da kaže no-no ? Jok. Jel se zakuco dečko namrtvo u glavni most po vašaru na sveti-Iliju ? Jeste. Jel nekom dlaka s glave fali, osim njemu glava ? Nikom.
Jel T-ov dečko džipom poseko betonsku banderu ? Jeste. Trećina grada bez struje, opravljeno do ujutro i nikom ništa.
Gde je ubica tvoga kuma - eno šetka Ćuprijom. Prošlogodisnje ubice iz glavne ulice, jedan nožem u podne drugi ražnjem u ponoć - vikendom su po kafićima. Sve po zakonu.
Na sveti-Tomu vašar (19.10.) bilo 5 godina otkako je roknuo magacin municije. Nema ni optužnica akamoli krivci. Oćeš još ? Ima ihaj.
I sad drama - pucnjava u gimnaziji. Ujebaga, da je u kafiću ne bi ni bilo na vesti. Mora to da se zataška jer nikom ne odgovara. Profama naravno, političarima da ne padne rejting a klincu da ne plati baš mnogo. Tarifa se zna, svaki advokat će ti kaže. Niko mrtav falabogu, svako čudo za tri dana i gotova stvar.

Drugar me ubi u pojam s lakoćom.
Kolektivna totalna anestezija.
xanadu92 xanadu92 21:41 23.10.2011

Re: OVO je strašno

Smeniće je malo sutra.
vesna.gm vesna.gm 09:03 24.10.2011

Re: OVO je strašno

krkar
Prethodno su mediji preneli izjavu direktorke u kojoj je ona navela da smatra da ovaj događaj ne zavređuje posebnu pažnju, da mediji ne treba da je preslišavaju i da policija sve zna

Ako je ta žena stvarno to izjavila morao bi ministar prosvete (profesor Univerziteta Faks Helizim) danas da je smeni.

Kao i obično, strepnja mi je dublja od nade.

A voleo bih i da nam neki Paraćinac kaže čiji sin je pucao. Čisto da znamo kako će da se završi.


Pa jeste.

A znaju li roditelji da im je dete odnelo pištolj u školu? Nemojte mi reći da je veća krivica direktorke, nego roditelja?

Nose li vaša deca pištolj u školu? Moja ne.
loader loader 00:17 27.10.2011

Re: OVO je strašno

Nose li vaša deca pištolj u školu?



Dobro, bre, pitanje.
Vidite, nisam razmišljao o tome - ujutro, posle kafe, pretresam !!

srdjazlopogledja srdjazlopogledja 17:35 21.10.2011

pobiće nas nevaspitana deca*

Naslov je obicna jadikovka, a ovamo se jedino bune kada im nisu povecali plate.
AlexDunja AlexDunja 17:40 21.10.2011

Re: pobiće nas nevaspitana deca*

a ovamo se jedino bune kada im nisu povecali plate.


srdjo, nasilje u školama nije isključivo problem
prosvetnih radnika,

i mnogo je ozbiljno, pretpostavljam da nemaš decu
u srpskoj školi, pa površno posmatraš problem,

introvertna deca često dolaze kući modra,
slomljenih ruku,
o vređanju i verbalnom nasilju da ti ne govorim
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 17:56 21.10.2011

Re: pobiće nas nevaspitana deca*

srdjo, nasilje u školama nije isključivo problem
prosvetnih radnika,

Није, али су одговорни за просветни систем, и имају потпуни увид у ситуацију. Осим уколико се не очекује да ученици предлажу реформе, што се на жалост и дешава, нема смисла очекивати од родитеља истицања проблема, јер једноставно нису у школи.

А када се чују просветни радници?
КАДА ИМ ЈЕ ПЛАТА МАЛА, КАДА СУ ИМ БЕНЕФИЦИЈЕ УГРОЖЕНЕ.

А предлог, критика, да је једини проблем права детета, мени је неприхватљив. А ако је родитељима прихватљив, ок, нека се реши тако.
AlexDunja AlexDunja 18:02 21.10.2011

Re: pobiće nas nevaspitana deca*

али су одговорни за просветни систем


e, pa nisu.
ministarstvo je odgovorno za sistem,

ono što ja očekujem od društva u celini, ne samo od roditelja koji trenutno imaju decu po školama je da prepoznaju problem,
i da prisile političare da ga rešavaju.

edit:

А предлог, критика, да је једини проблем права детета, мени је неприхватљив. А ако је родитељима прихватљив, ок, нека се реши тако.


izvini, ovo nisam razumela
Hansel Hansel 18:07 21.10.2011

Re: pobiće nas nevaspitana deca*

i da prisile političare da ga rešavaju.

Za početak bi mogli da ugrade detektore metala na ulazu u svaku školu.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 18:07 21.10.2011

Re: pobiće nas nevaspitana deca*

AlexDunja
али су одговорни за просветни систем

e, pa nisu.
ministarstvo je odgovorno za sistem,

Нема у Србији политике, већ само партијашења.
А просветни радници су, сходно доминацији Партије животом у прошлости, дозволили доминацију партија данас. Ако, нека их бију онда.


Што се тиче овог случаја, оно је сигурно ствар полиције, тужилаштва и суда, а не просветног система. Ученик је пунолетан (мишљења сам да пунолетство треба спустити на 16), и сноси пуну одговорност за своје поступке.
lidiaz lidiaz 18:09 21.10.2011

Re: pobiće nas nevaspitana deca*

Moja pokojna mama, profesor biologije, par godina je radila deo radnog vremena u brodarskoj. Osamdesetih. Pricala je kako djak na casu izvadi dzepni nozic i cacka nokte. Mnogi je nisu slusali.
Iako je za transport skola bila skoro pa idealna, ako se ne racunaju dva bloka uzbrdo, bila je presrecna kad je nasla drugu skolu. U Krnjaci.
AlexDunja AlexDunja 18:10 21.10.2011

Re: pobiće nas nevaspitana deca*

Ако, нека их бију онда.


konstruktivno.
JJ Beba JJ Beba 19:34 21.10.2011

Re: pobiće nas nevaspitana deca*

u brodarskoj.

brodarska je vazda važila kao "problematična", mislim na decu.
upisivali su je oni koji nisu mogli nigde drugde.
ja sam se useravala kad sam jedno kratko vreme išla tamo u teretanu.
klinci su dobacivali, bulje, provociraju, šljemaju pivo ispred škole....
i ne samo da su učenici škole bili opasni, nego su privlačili i takvo društvo koje se tu okupljalo
U doba SFRJ brodarska je važila za školu čije učenike valja izbegavati.
potpuno razumem tvoju mamu
lidiaz lidiaz 20:38 21.10.2011

Re: pobiće nas nevaspitana deca*

Moj brat od ujaka isao tamo, presao iz masinske u Rakovici .

Nisam sigurna da je lose drustvo iz kraja i okoline islo tamo jer je skola bila losa, nego je bilo zgodno.
U bivsu trecu, mislim da je sada Sveti Sava, u bivsoj General Zdanovoj, sada Resavskoj isli su prosecni klinci, u smislu nije bila elitna, niti od onih na dnu. Opet, u dvoristo se skupljalo svakakvo drustvo iz kraja, tu u okolini stanovali.
Jedan od njih, zaista zastrasujuci, Vlada Japanac, mislim da je posle uhapsen u vezi sa zemunskom mafijom, bio je stalno tu. Skola dobra, lose drustvo .
Ubio mi je svaku pomisao da je upisem, iako je par minuta od kuce.
A i brat je preskocio.
JJ Beba JJ Beba 20:50 21.10.2011

Re: pobiće nas nevaspitana deca*

U bivsu trecu, mislim da je sada Sveti Sava, u bivsoj General Zdanovoj,

završila sam tu gimnaziju i znam sve koji su se skupljali u dvorištu- Taksi, Šica, Ica, Radusin, Gaston koji js svima jebo kevu.(ubio je pandura i verovatno nije više živ). Jedan od razloga okupljanja takvih likova oko tadašnje treće i brodarske bila je i blizina Sarajevske za koju se zna da je bio vrlo opasan kraj sa opasnim momcima. Srba gluobus iz sarajevske je bio strah i trepet u kraju. takođe ne treba zaboraviti ni one vojne zgrade kod bolnice koje su bile rasadnik probisveta, koji su kao deca iz "finih" oficirskih porodica bili neviđeno agresivni, užasni probisveti.
ali policija ih je vrlo često češljala, privodila zbog kocke i međusobne tuče....
edit
zaista, trebalo je u takvoj atmosferi opstati
sada ti je jasno da sam u trećoj ginaziju završila srednju školu, a na asfaltu okolo univerzitet
monika.lewis monika.lewis 22:31 21.10.2011

Re: pobiće nas nevaspitana deca*

lidiaz
bila je presrecna kad je nasla drugu skolu. U Krnjaci.


znam, znam da je reč o problemu velikom a svoje vrste, gotovo pa nerešivom u ovoj zemlji sada, much too much late, al' mene je opaska gore citirana najviše, nekako, kosnula.
žao mi uvek majki, to sam htela da kažem.
podižu decu s ljubavlju i mukom, a suočavaju se upravo u ovom vremenu sa čistim hororom.
i ja se plašim, a plašljiva nisam.
AlexDunja AlexDunja 11:00 22.10.2011

Re: pobiće nas nevaspitana deca*

Za početak bi mogli da ugrade detektore metala na ulazu u svaku školu.


dotle smo došli.
zilikaka zilikaka 16:45 22.10.2011

Re: pobiće nas nevaspitana deca*

brodarska je vazda važila kao "problematična", mislim na decu.
upisivali su je oni koji nisu mogli nigde drugde.
ja sam se useravala kad sam jedno kratko vreme išla tamo u teretanu.
klinci su dobacivali, bulje, provociraju, šljemaju pivo ispred škole....
i ne samo da su učenici škole bili opasni, nego su privlačili i takvo društvo koje se tu okupljalo

Devojke, radila sam par godina, devedesetih, u toj istoj Brodarskoj.
Naravno da je to jedna od škola koja je upisivala i decu koja drugde nisu mogla, ali ih to ne čini automatski bitangama i propalicama.
Iskreno, tamo odnosi jesu bili sirovi i grubi, ali opet pošteniji od odnosa u nekoj gimnaziji gde se možda iz raznih kabineta urgira za nekog ili nešto.

Imala sam u jednom razredu i učenika za kojeg sam iz Beogradske hronike saznala da da je uhapšen zbog višestrukih oružanih pljački i iznuda.
Sećam se da je kod mene bio nezainteresovan ali pristojan.
Glavni rat koji sam vodila sa njim je bio da mora da sedi pristojno u stolici, a ne zavaljen sa rukama nazad

Jako je bitno KAKO se profesor postavi prema njima. Osete li najmanju dozu gadljivosti na sebe - stvar je propala.

No, da ne tupim, o prosveti malo znam, ali sam imala sreće da doživim da me odeljenje kojem sam bila razredna, nakon deset godina pronađe u drugom gradu (metodom okretanja brojeva redom), dođe po mene nekih 80-tak kilometara i odvede me na svoju proslavu mature



abrasax abrasax 20:10 22.10.2011

Re: pobiće nas nevaspitana deca*

Naravno da je to jedna od škola koja je upisivala i decu koja drugde nisu mogla, ali ih to ne čini automatski bitangama i propalicama.


Drago mi je, zlikaka, da si napisala ovakav komentar.
Možda jeste sentimentalno sa moje strane, ali potresem se kad god pogledam "Dangereus minds", jer ima da kaže neke istinite stvari o odnosu društva prema socijalnim problemima.

[url=http://www.youtube.com/watch?v=f9yGsweX6eA][/url]

Čudim se količini postova sa pogrešno postavljenim fokusom pitanja. Dečak, maturant, punoletan, treba da snosi odgovornost za ovakav postupak, ali je jasno da ne može on biti niti jedini krivac, niti najveći. Stav da se zgražavamo nad njime i pokušavamo ga "odstraniti" ne bi li tako, kao (valjda je svima jasno ovo kao) rešili problem, ili projektovati njegov zloslutni povratak u ugledno (?) društvo, samo može podgrejati fobičnu atmosferu. Onda će zabrinuti roditelji s punimn pravom podržavati nasilje svoje dece koja od istog moraju da se odbrane.
Oni mudriji strogo će se držati protokola i obračunavati se van škole ili posle mature.
AlexDunja AlexDunja 20:17 22.10.2011

Re: pobiće nas nevaspitana deca*

Čudim se količini postova sa pogrešno postavljenim fokusom pitanja. Dečak, maturant, punoletan, treba da snosi odgovornost za ovakav postupak, ali je jasno da ne može on biti niti jedini krivac, niti najveći. Stav da se zgražavamo nad njime i pokušavamo ga "odstraniti" ne bi tako, kao (valjda je svima jasnop ovo kao) rešili problem, ili projektovati njegov zloslutni povratak u ugledno (?) društvo, samo može podgrejati fobičnu atmosferu.


niko ovde nije sem srđe, ali on je bio neozbiljan,

zagovarao ideju da on sam treba da snossi odgovornost, naprotiv,

većina nas ukazuje da je problem u društvu, i
u društvenoj percepciji nasilja, koje objektivno postoji

i van ovog, srećom, dobrozavršenog slučaja.

srdjazlopogledja srdjazlopogledja 21:10 22.10.2011

Re: pobiće nas nevaspitana deca*

AD
niko ovde sem srđe

Srđa je uvek sam.

Tako je to.

Dečko mora dobiti od sudije nešto poput, godinu, dve uslovne, ukoliko već nema nešto.
Od škole, za kršenje protokola škole (valjda zabranjeno unošenje oružja u školu?), isključenje.
Ćale, oduzimanje dozvole + novčana kazna.

Dakle, ništa strašno, ukoliko se "desilo", mala je to koska, i nastavlja se sa životima, bez frke.

ALI
ŠALJE SE PORUKA DA JE TAKVO PONAŠANJE KAŽNJIVO I DA ĆE SE SNOSITI POSLEDICE.
abrasax abrasax 23:48 22.10.2011

Re: pobiće nas nevaspitana deca*

niko ovde nije sem srđe, ali on je bio neozbiljan,



Srđa? Neozbiljan?

Stvar je u tome što će, kako izgleda, on biti jedini koji će snositi posledice, a svima je jasno da nije jedini niti u najvećoj meri odgovoran, a sa jakom tendencijom da na tome ostane.
Pa šta?
Ništa - samo, represivna politika društva se nastavlja.
abrasax abrasax 23:51 22.10.2011

Re: pobiće nas nevaspitana deca*

većina nas ukazuje da je problem u društvu, i
u društvenoj percepciji nasilja, koje objektivno postoji



Slažem se, ja sam i komentarisala neka od ponuđenih (različitih) rešenja.
AlexDunja AlexDunja 23:54 22.10.2011

Re: pobiće nas nevaspitana deca*

Stvar je u tome što će, kako izgleda, on biti jedini koji će snositi posledice

kako će srđa snositi posledice,
i koje?
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 00:05 23.10.2011

Re: pobiće nas nevaspitana deca*

@abrasax
Represivno, jašta. Ali šta drugo? Svi znaju da govore o "društvu", ali ne upiru prstom u represivnost. Što se mene tiče, represivnost se ogleda i u nekažnjavanju nasilnika, kriminalaca. Ovaj klinac je izgrednik, no bra, kazna za glupost, je i dalje kazna. Ili ćemo, ako, nije frka oružje u školici?

@AD
Dunja represivna prema malom Srđi.
AlexDunja AlexDunja 00:17 23.10.2011

Re: pobiće nas nevaspitana deca*

Dunja represivna prema malom Srđi.

samo kaži, u svako doba
abrasax abrasax 00:17 23.10.2011

Re: pobiće nas nevaspitana deca*

Represivno, jašta. Ali šta drugo? Svi znaju da govore o "društvu", ali ne upiru prstom u represivnost. Što se mene tiče, represivnost se ogleda i u nekažnjavanju nasilnika, kriminalaca. Ovaj klinac je izgrednik, no bra, kazna za glupost, je i dalje kazna. Ili ćemo, ako, nije frka oružje u školici?



Ne pričam o konkretnom slučaju. Ne mogu odrediti koja bi kazna bila, ako mi je stvar poznata samo u najopštijim crtama. Ok, postoje principijelna rešenja (ili bi trebalo da postoje), ali i tada u postupku važe tzv. olakšavajuće ili kakve druge okolnosti. A gde su ostali odgovorni?
Ako je do kazne stiglo - onda u glavu, a ne u mali prst!

Stvarno, kako mislite da - pojedinačnom ili sistemskom - represijom kao bazičnim vaspitnim principom izgradite lični etički princip koji nije takav?
abrasax abrasax 00:25 23.10.2011

Re: pobiće nas nevaspitana deca*

kako će srđa snositi posledice,



Šta te se samo tiče.
abrasax abrasax 00:28 23.10.2011

Re: pobiće nas nevaspitana deca*

abrasax
kako će srđa snositi posledice,



Šta te se samo tiče.


P.S. Dunja se drži reči, nema šta.
kleinemutter kleinemutter 22:27 23.10.2011

Re: pobiće nas nevaspitana deca*

srdjazlopogledja
srdjo, nasilje u školama nije isključivo problem
prosvetnih radnika,

Није, али су одговорни за просветни систем, и имају потпуни увид у ситуацију. Осим уколико се не очекује да ученици предлажу реформе, што се на жалост и дешава, нема смисла очекивати од родитеља истицања проблема, јер једноставно нису у школи.

А када се чују просветни радници?
КАДА ИМ ЈЕ ПЛАТА МАЛА, КАДА СУ ИМ БЕНЕФИЦИЈЕ УГРОЖЕНЕ.

А предлог, критика, да је једини проблем права детета, мени је неприхватљив. А ако је родитељима прихватљив, ок, нека се реши тако.


Nećeš verovati ali se traži od učeničkog parlamenta da potvrde koje udžbenike će da koriste??!!! Dakle deca su deo učesnika reforme.Ove nakaradne reforme!
Čini mi se da jedino oni koji su svaki dan u učionici sa decom nisu učesnici reforme, jer deluje da u njihovo ime odlučuje neko ko i ne zna šta je to zaista nastava, t.j, nema praktičnog iskustva.

Kao drugo škole sada imaju manje pomagala nego u vreme kad sam ja išla u O.Š. pre 20 godina?! Zašto? Volela bih zaista odgovor....

Nego Srđo ja sam se javila da priupitam hoće li i ko će nadoknaditi nastavnicima pretrpljeni strah od tog događaja.

Da, šalim se , ali sam i ozbiljna.

Razni strahovi su tu, a najverći je taj hoće li nečije nevaspitano dete ubiti tuđe dobro dete ili nekoga od osoblja na ovaj ili onaj način?

Pojma vi nemate šta nastavnici doživljavaju u školi.A kad Juki spomene nakaradni zakon neki opletu po njemu.
pozdrav km

freehand freehand 18:39 21.10.2011

Da nije ovo malo over riekšn,a?

One of the most prominent school shootings was that at Columbine High School, near Littleton, Colorado. On Tuesday, April 20, 1999, students Eric Harris and Dylan Klebold murdered thirteen people (twelve students and one teacher) on the school campus before they committed suicide, for a total of fifteen deaths. 24 others were wounded. The shooting was initially planned as a bombing, followed by the shooting of survivors.

Evo, uz brzinsko guglanje, prvi rezultat.
Znači - oružIje u školi jeste alarm i za ozbiljnu akciju, ali: moj drug Tula u školu je donosio sem pendreka i lisica (keva mu bila zatvorski čuvar) i - utoku. U osnovnoj školi.
Jedna budala je sa utokom redovno išla u školu, svakodnevno. Jedan kreten je sa šmajserom sa časa odbrane uleteo u zbornicu... I tako. A sve u idealnoj bezbednosti i društvenoj samozaštiti blaženopočivše SFRJ.
Ali ogromna je sreća da niko nije stradao.
lidiaz lidiaz 18:45 21.10.2011

Re: Da nije ovo malo over riekšn,a?

Amerika je drugacija zemlja, vise nehumana nego Evropa, tako da ako vec hoces da poredis, tragaj po Evropi
AlexDunja AlexDunja 18:50 21.10.2011

Re: Da nije ovo malo over riekšn,a?

e, pa nije.

izgovor tako je svuda u svetu je lejm,

stanje u školama je zabrinjavajuće ovde.

zabrinjavajuće je odavno.
i biva sve gore.

ja povremeno radim u prosveti i vidim progresiju.
veruj mi, geometrijska je.
freehand freehand 18:58 21.10.2011

Re: Da nije ovo malo over riekšn,a?

AlexDunja
e, pa nije.

izgovor tako je svuda u svetu je lejm,

stanje u školama je zabrinjavajuće ovde.

zabrinjavajuće je odavno.
i biva sve gore.

ja povremeno radim u prosveti i vidim progresiju.
veruj mi, geometrijska je.

Oket, ja u školi imam dvoje dece, jedno u osnovnoj i drugo u srednjoj. Najgore što se do sada desilo je kad je ekipica od 5-6 sedmaka upala u kabinet omražene nastavnice biologije, poslralo se unaokolo i još po malo i razmazalo gde se stiglo.


Svi kažnjeni, niko izbačen, posle bili ko bubice u osmom.

Sad, i kod sebe primećujem da što sam stariji to se više sablažnjavam nad sve više nestašluka. Al malo promuvam po glavi i Nušića, i Ćopića, i Vitezovića, i Tvena pa se prisetim da sam i ja pravio nekakva oružIja, da sam od četvrtog osnovne nosio lovačku nožekanju kao i svi pošteni crvenokošci iz kraja i da sam bio spreman da napravim i veće gluposti samo da sam se setio.

A poenta koju pokušavam da saopštim je da se takve stvari dešavaju, da u ovoj situaciji postoje dve jako dobre stvari: klinac nije pucao ni u koga, i tom prilikom nikoga nije povredio.
Bogu hvala. I ja bih gledao, da sam odgovoran, da stvar ne pumpam na veliko i da klinca, uz primerenu kaznu (a da to nije izbacivanje, ni u kom slučaju!), ipak sačuvam od linča i usekovanija za primer.

PS - sve što sam napisao važi pod uslovom da dečko o kome baš ništa ne znam, nije neki mladi Dilindžer ili kaldrmaš sa navijačkim i antigej pedigreom.
U tom slučaju klatno ide u pravcu maloletničkog zatvora, iz mesta.
lidiaz
Amerika je drugacija zemlja, vise nehumana nego Evropa, tako da ako vec hoces da poredis, tragaj po Evropi

A, oket.
AlexDunja AlexDunja 19:06 21.10.2011

Re: Da nije ovo malo over riekšn,a?

A poenta koju pokušavam da saopštim je da se takve stvari dešavaju, da u ovoj situaciji postoje dve jako dobre stvari: klinac nije pucao ni u koga, i tom priliko nikoga nije povredio.
Bogu hvala. I ja bih gledao, da sam odgovoran, da stvar ne pumpam na veliko i da klinca, uz primerenu kaznu, ipak sačuvam od linča i usekovanija za primer.


vidi,

ova vest je samo podsticaj da napišem ovo,
i pozovem vas na razgovor,

slažem se da je dobro što niko nije stradao,

ali poređenje tvojih nestašluka i
današnjeg nasilja, objektivnog, svakodnevno dokumentovanog,
paljenja zastava, bodenja nožem zbog obeležja,

priznaćeš nije na mestu.

uostalom pitaj decu kako prolaze mirni,
dobri đaci introvertni, tolerantni, kod njih u školi?
ivana23 ivana23 19:11 21.10.2011

***

Tim Krečmer (17) u svojoj bivšoj srednjoj školi u Venendenu (Nemačka) ubio devet đaka
Dečak ubio 16 osoba pre nego što ga je policija likvidirala!
Četvrtak - 12.03.2009.

Pucnjave u školama
Septembar 2008. (Finska) - Mati Juhani Sari (22) upao je u srednju školu u Kauhajokiju i ubio devet učenika i profesora.
Februar 2008. (SAD) - Stiven Kazmirčak (27) na Univerzitetu Severni Ilinois u Čikagu ubio pet studenata.
Novembar 2007. (Finska) - Peka Erik Auvijen (18) ubio sedam učenika i profesora u srednjoj školi u Tusali.
April 2007 (SAD) - Student Čo Seung Hui ubio 32 studenta na Univerzitetu Virdžinija tek, pre nego što je izvršio samoubistvo.
April 2002. (Nemačka) - Robert Štajnhauser (19), bivši učenik srednje škole „Gutenberg“ u Erfurtu. ubio 14 profesora i policajca.
April 1999. (SAD) - Erik Haris (18) i Dilan Klebold (17) ubili 12 učenika i profesora u srednjoj školi „Kolumbajn“ u Denveru.
Mart 1996. (Škotska) - Tomas Haris ubio 16 dece i profesora u osnovnoj školi u Danblejnu.


Sve je sa ovog linka

cassiopeia cassiopeia 19:16 21.10.2011

Re: Da nije ovo malo over riekšn,a?

A poenta koju pokušavam da saopštim je da se takve stvari dešavaju, da u ovoj situaciji postoje dve jako dobre stvari: klinac nije pucao ni u koga, i tom priliko nikoga nije povredio.
Bogu hvala. I ja bih gledao, da sam odgovoran, da stvar ne pumpam na veliko i da klinca, uz primerenu kaznu, ipak sačuvam od linča i usekovanija za primer.



Dobro je što je metak završio u zidu i niko nije povređen ali nije dobro što je mladić uopšte imao mogućnost da uzme pištolj i donese ga u školu. Odgovornost jeste detetova zbog nepromišljenog i potencijalno opasnog čina ali je veća odgovornost roditelja koji su mu omogućili da ima pristup oružju i nisu ga naučili šta se sme a šta ne sme.

I ja se nadam da dečka neće razvlačiti po štampi i da će dobiti zasluženu kaznu i što je važnije shvatiti zašto je kažnjen.

A što se tiče stanja u prosveti ono boluje od problema kao i svaki drugi segment društva što naravno ne opravdava bilo koga zbog nečinjenja.
Ono što ja vidim među decom osnovnoškolskog uzrasta je da ako roditelji nemaju autoritet i odnose se prema deci danas ovako sutra onako bez jasnih pravila, onda malo toga može učiteljica da učini bez saradnje roditelja.
I onda nije ni čudo da deca prepuštena sebi završe tako da učine nešto kako bi skrenuli pažnju na sebe i "vrisnuli" da ih čuju.
AlexDunja AlexDunja 19:17 21.10.2011

Re: ***

ivana23
Tim Krečmer (17) u svojoj bivšoj srednjoj školi u Venendenu (Nemačka) ubio devet đaka
Dečak ubio 16 osoba pre nego što ga je policija likvidirala!
Četvrtak - 12.03.2009.

Pucnjave u školama
Septembar 2008. (Finska) - Mati Juhani Sari (22) upao je u srednju školu u Kauhajokiju i ubio devet učenika i profesora.
Februar 2008. (SAD) - Stiven Kazmirčak (27) na Univerzitetu Severni Ilinois u Čikagu ubio pet studenata.
Novembar 2007. (Finska) - Peka Erik Auvijen (18) ubio sedam učenika i profesora u srednjoj školi u Tusali.
April 2007 (SAD) - Student Čo Seung Hui ubio 32 studenta na Univerzitetu Virdžinija tek, pre nego što je izvršio samoubistvo.
April 2002. (Nemačka) - Robert Štajnhauser (19), bivši učenik srednje škole „Gutenberg“ u Erfurtu. ubio 14 profesora i policajca.
April 1999. (SAD) - Erik Haris (18) i Dilan Klebold (17) ubili 12 učenika i profesora u srednjoj školi „Kolumbajn“ u Denveru.
Mart 1996. (Škotska) - Tomas Haris ubio 16 dece i profesora u osnovnoj školi u Danblejnu.


Sve na ovom linku



ivana hvala na linku,

sada te najlepše molim da kažeš
šta si htela da kažeš njime?
svojim rečima.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 19:17 21.10.2011

Re: Da nije ovo malo over riekšn,a?

Odgovornost jeste detetova zbog nepromišljenog i potencijalno opasnog čina ali je veća odgovornost roditelja koji su mu omogućili da ima pristup oružju i nisu ga naučili šta se sme a šta ne sme.

Nije veca jer je u pitanju punoletna osoba.
freehand freehand 19:18 21.10.2011

Re: Da nije ovo malo over riekšn,a?

ali poređenje tvojih nestašluka i
današnjeg nasilja, objektivnog, svakodnevno dokumentovanog,
paljenja zastava, bodenja nožem zbog obeležja,

Ovde nemamo nikakav spor.
Samo što patološko nasilje, bodenje noževima, diskriminacija i maltretiranje - imaju samo daleke, daleke dodirne tačke sa nošenjem dedinog pitšolja kako bi se pred drugarima frajerisalo.
AlexDunja AlexDunja 19:22 21.10.2011

Re: Da nije ovo malo over riekšn,a?

daleke dodirne tačke

ja se ne slažem da su daleke,
ali, to na stranu, imaš li neku ideju

o tome šta bismo mi mogli da učinimo da
patološko nasilje udaljimo iz škola.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 19:25 21.10.2011

Re: Da nije ovo malo over riekšn,a?

o tome šta bismo mi mogli da učinimo da
patološko nasilje udaljimo iz škola.

Skolovanje je obavezno i besplatno.

Ali to ne znaci da je svaki predmet obavezen, niti da je svaki profesor obavezan.
AlexDunja AlexDunja 19:25 21.10.2011

Re: Da nije ovo malo over riekšn,a?

I onda nije ni čudo da deca prepuštena sebi završe tako da učine nešto kako bi skrenuli pažnju na sebe i "vrisnuli" da ih čuju.


najgore je to što je nasilje postalo
društveno prihvatljiv način za vrisak,
a žrtve....
cassiopeia cassiopeia 19:26 21.10.2011

Re: Da nije ovo malo over riekšn,a?

srdjazlopogledja
Odgovornost jeste detetova zbog nepromišljenog i potencijalno opasnog čina ali je veća odgovornost roditelja koji su mu omogućili da ima pristup oružju i nisu ga naučili šta se sme a šta ne sme.

Nije veca jer je u pitanju punoletna osoba.



Nisam ukapirala iz vesti da je u pitanju punoletna osoba. Izbaci "veća" i odgovornost je i njegova i njihova.
AlexDunja AlexDunja 19:27 21.10.2011

Re: Da nije ovo malo over riekšn,a?

Skolovanje je obavezno i besplatno.

Ali to ne znaci da je svaki predmet obavezen, niti da je svaki profesor obavezan.

srđo, ovo ne znači ništa.
ako nemaš šta da kažeš, molim te ćuti.
ili ću te ja ućutkam.
freehand freehand 19:30 21.10.2011

Re: Da nije ovo malo over riekšn,a?

ja se ne slažem da su daleke,
ali, to na stranu, imaš li neku ideju

o tome šta bismo mi mogli da učinimo da
patološko nasilje udaljimo iz škola.

Ja mislim da jesu daleke jer nije u pitanju nikakvo nasilje, naročito ne namerno ili sadističko, ili nasilje nad slabijima, drugačijima i sl.
Šta bismo mogli da učinimo?
Da se unormalimo, mi roditelji. Jer mi smo i kuća, i škola i država, ne oni, klinci.
Oni su samo naš odraz.
Ništa drugo ne pomaže.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 19:33 21.10.2011

Re: Da nije ovo malo over riekšn,a?

AlexDunja
Skolovanje je obavezno i besplatno.

Ali to ne znaci da je svaki predmet obavezen, niti da je svaki profesor obavezan.

srđo, ovo ne znači ništa.
ako nemaš šta da kažeš, molim te ćuti.
ili ću te ja ućutkam.

Aha, borimo se protiv nasilja ucutkivanjem.

Ovo znaci da manjak izbora stvara frustraciju, te da jedan djak dobije predmet, koji ga ne zanima, i profesora ciji nacin rada mu se ne dopada ili ga smatra nekvalitetnim.
Dakle, ukoliko se izbor stvori, otklanja se dobar deo frustracije, a i prostor za profesore da udalje one koji se ne pridrzavaju pravila.
Sto se mene tice, osnovno obrazovanje (recimo do 16.-e godine) sluzi kako bi jedan djak upoznao svet, upoznao mogucnosti u pogledu izbora profesije, shvatio sta je to sto ga privlaci, i sta je to u cemu je talentovan.
cassiopeia cassiopeia 19:42 21.10.2011

Re: Da nije ovo malo over riekšn,a?

AlexDunja
I onda nije ni čudo da deca prepuštena sebi završe tako da učine nešto kako bi skrenuli pažnju na sebe i "vrisnuli" da ih čuju.


najgore je to što je nasilje postalo
društveno prihvatljiv način za vrisak,
a žrtve....



Ne opravdavam način samo pokušavam da razumem zašto to čine. Jedno od rešenja da nasilje ne postane način jeste da decu učimo da budu emocionalno pismena, da na adekvatan način izražavaju sebe i svoje emocije i još milion stvari.
A za to je potrebno da se neko angažuje i radi na tome. A pre svega da ima svest o tome i da želi promenu.

Znam da su neke škole trenutno uključene u projekat vezan za vršnjačko nasilje ali ne znam detalje. Nije da se ništa ne radi ali se ne radi sistematski i kontinuirano. Projekti dođu i prođu, ko ima sreće biva uključen ali veći broj škola nije.





AlexDunja AlexDunja 19:44 21.10.2011

Re: Da nije ovo malo over riekšn,a?

Ovo znaci da manjak izbora stvara frustraciju, te da jedan djak dobije predmet, koji ga ne zanima, i profesora ciji nacin rada mu se ne dopada ili ga smatra nekvalitetnim.
Dakle, ukoliko se izbor stvori, otklanja se dobar deo frustracije, a i prostor za profesore da udalje one koji se ne pridrzavaju pravila.
Sto se mene tice, osnovno obrazovanje (recimo do 16.-e godine) sluzi kako bi jedan djak upoznao svet, upoznao mogucnosti u pogledu izbora profesije, shvatio sta je to sto ga privlaci, i sta je to u cemu je talentovan.


pa tako kaži, misliš da obrazovni sistem nije dobar,
da deca treba da biraju predmete,
neki polusamerhil, saglasna.

a mi ove ovde ne možemo da ubedimo da
smanje gradivo na razumnu meru:)
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 19:48 21.10.2011

Re: Da nije ovo malo over riekšn,a?

pa tako kaži, misliš da obrazovni sistem nije dobar,
da deca treba da biraju predmete,
neki polusamerhil, saglasna.

a mi ove ovde ne možemo da ubedimo da
smanje gradivo na razumnu meru:)


Kada se vrsi prisila, shvatljivo je nasilje kao odgovor.

A kada se otvori mogucnost izbora, i nagradjivanje najboljih profesora, otklonice se brojne nepogode, poput nasilja u skolama. Ili ce se bar povecati mogucnosti i drugih ucenika, i profesora, da nasilje izbegnu, ili se obracunaju sa njim.

Svako dobro.
AlexDunja AlexDunja 19:49 21.10.2011

Re: Da nije ovo malo over riekšn,a?

Ja mislim da jesu daleke jer nije u pitanju nikakvo nasilje


vidi, klipan nosi utoku u školu, danas.
to nije ono vreme kada se to pokazivalo kao nešto što
niko nije video ako mu ćale nije pub ili oficir.

pištolji u školama više nisu tako retka pojava,
ovaj je slučajno opalio, da je namerno,
bio bi kolombajn.
AlexDunja AlexDunja 19:52 21.10.2011

Re: Da nije ovo malo over riekšn,a?

Ne opravdavam način samo pokušavam da razumem zašto to čine.


razumela sam te,


Nije da se ništa ne radi ali se ne radi sistematski i kontinuirano.


o tome sam htela.
ivana23 ivana23 19:57 21.10.2011

Re: ***

AlexDunja
ivana hvala na linku,
sada te najlepše molim da kažeš
šta si htela da kažeš njime?
svojim rečima.


Dala sam taj link, na opasku:

lidiaz
Amerika je drugacija zemlja, vise nehumana nego Evropa, tako da ako vec hoces da poredis, tragaj po Evropi


Saglasna sam da obrises ako ti se ne uklapa u koncepciju bloga. Ili, ako zelis, ja cu obrisati.


AlexDunja AlexDunja 19:59 21.10.2011

Re: ***

Saglasna sam da obrises ako ti se ne uklapa u koncepciju bloga. Ili, ako zelis, ja cu obrisati.


ne ne, nemam koncepciju, samo nisam znala
šta se htelo ...
cassiopeia cassiopeia 20:05 21.10.2011

Re: Da nije ovo malo over riekšn,a?

razumela sam te,







Nije da se ništa ne radi ali se ne radi sistematski i kontinuirano.



O tome sam htela



Gore sam napisala da decu treba učiti a htela sam da podvučem da je to jednako potrebno i roditeljima i nastavnicima. Dug je to put ali nije ga nemoguće preći.
Problem je i to da je novca malo, a volje još manje, i sve što izlazi iz okvira nastavnog plana i programa je teško sistemski sprovesti.

Sve je na žalost prepušteno pojedincima.


pnbb pnbb 21:40 21.10.2011

Re: Da nije ovo malo over riekšn,a?

PS - sve što sam napisao važi pod uslovom da dečko o kome baš ništa ne znam, nije neki mladi Dilindžer ili kaldrmaš sa navijačkim i antigej pedigreom.

preporuka
mlekac mlekac 00:53 22.10.2011

Re: Da nije ovo malo over riekšn,a?

srdjazlopogledja
Odgovornost jeste detetova zbog nepromišljenog i potencijalno opasnog čina ali je veća odgovornost roditelja koji su mu omogućili da ima pristup oružju i nisu ga naučili šta se sme a šta ne sme.

Nije veca jer je u pitanju punoletna osoba.


Srdjo, izvini, ali odgovornost je onoga ko je VLASNIK.

Mozda je decko punoletan, ali ocito nije vaspitan da pistolj NIJE igracka i da se ne dira bez dozvole.

Odrasla sam u porodici lovaca, uvek je u kuci bilo pusaka raznih kalibara, ali od kako smo prohodali usadjeno nam je da se time NE IGRA.

Svi do jednog smo naucili da rukujemo puskom pre desete godine i svi do jednog smo imali svest koliko je opasna.

A ovde je cale, ili deda, nabavio pistolj i ostavio ga u nekoj fioci...

Ne mozes od klinca kome jos uvek "hormoni cure na usi" ocekivati da razumno razmislja ako mu se ukazala prilika da se "pravi Baja" pred ortacima.

Ne pravdam ga, napravio je glupost, ali kapiram.

Moj Zmu uvek prica kako je zamalo napravio kurslus kad je vec bio na faksu jer je hteo ortacima da se pohvali "ratnim plenom" svog caleta, pa izvukao utoku i dodao kumu ne proverivsi prethodno da li je prazan i zakocen.

Srecom, drugi ortak reagovao kad je video da se druga budala (kum) sprema da povuce obarac i sprecio ga.

Naravno, ispostavilo se da pistolj NIJE bio zakocen i da je bio pun...

Posle toga su, veruj mi, i on i kum promenili svoj odonos prema oruzju za 180 stepeni.

srdjan.pajic srdjan.pajic 05:15 22.10.2011

Re: Da nije ovo malo over riekšn,a?

freehand
One of the most prominent school shootings was that at Columbine High School, near Littleton, Colorado. On Tuesday, April 20, 1999, students Eric Harris and Dylan Klebold murdered thirteen people (twelve students and one teacher) on the school campus before they committed suicide, for a total of fifteen deaths. 24 others were wounded. The shooting was initially planned as a bombing, followed by the shooting of survivors.

Evo, uz brzinsko guglanje, prvi rezultat.
Znači - oružIje u školi jeste alarm i za ozbiljnu akciju, ali: moj drug Tula u školu je donosio sem pendreka i lisica (keva mu bila zatvorski čuvar) i - utoku. U osnovnoj školi.
Jedna budala je sa utokom redovno išla u školu, svakodnevno. Jedan kreten je sa šmajserom sa časa odbrane uleteo u zbornicu... I tako. A sve u idealnoj bezbednosti i društvenoj samozaštiti blaženopočivše SFRJ.
Ali ogromna je sreća da niko nije stradao.


Au, pa u koje si ti to škole ištao Frihende, druže? To bre ko dom za maloletne delikvente.

Mada, i ja se sećam kad je neki naš drugar u drugom osnovne u školu doneo par metaka za sačmaricu. Pa to pokaziv'o. Ali su ga devojčice odma cinknule kod učitelja, pa je ovaj momentalno izvršio plenidbu. Ali umesto da ovaj mali leti iz škole, ili u to vreme populatnom pedagoškom metodom bude odran od batina pred celim razredom, učitelj je skupio svu decu na času i onda nam pokazao kako radi metak, to jest rasklopio ga na sastavne delove i objasnio zašto je opasno igrati se sa time. Čak je na kraju zapalio barut i nekoj činiji.

A posle je taj isti drugar doneo kurtone, od ćaleta, pa to pokaziv'o. Ali tad smo već bili stariji, inače bi taj naš bivši učitelj verovatno i sa time izveo demo pred celim razredom .
Taj klinac je naravno bio sasvim ok dete, i izrastao u potpuno normalnog (nedelikventnog) čoveka.

blogovatelj blogovatelj 05:42 22.10.2011

Re: Da nije ovo malo over riekšn,a?

Au, pa u koje si ti to škole ištao Frihende, druže?


Mene je u drugom srednje neki tip zakovao pesnicom iz cista mira, pa sam ga sacekao par dana kasnije posle skole u dvoristu. Dok smo se tukli, njemu od nekud na zemlju ispadne utoka sa metkom u cevi. Pretpostavljam da je pretpostavljao da cu negde da ga sacekam.
Jedan moj poznanik koji se nalazio pored nas dok smo se tukli pokupi utoku i odnese dezurnom profesoru.
Ja sam posle toga dobio ukor nastavnickog veca, on prediskljucenje.

srdjan.pajic srdjan.pajic 06:11 22.10.2011

Re: Da nije ovo malo over riekšn,a?

blogovatelj
Au, pa u koje si ti to škole ištao Frihende, druže?


Mene je u drugom srednje neki tip zakovao pesnicom iz cista mira, pa sam ga sacekao par dana kasnije posle skole u dvoristu. Dok smo se tukli, njemu od nekud na zemlju ispadne utoka sa metkom u cevi. Pretpostavljam da je pretpostavljao da cu negde da ga sacekam.
Jedan moj poznanik koji se nalazio pored nas dok smo se tukli pokupi utoku i odnese dezurnom profesoru.
Ja sam posle toga dobio ukor nastavnickog veca, on prediskljucenje.



Au! A mi smo imali nekog siledžiju u 2 srednje, koji je dok smo blejali u učionici (gubili čas) video neku ženu i ćerku kako prolaze ispred škole i iz usta izvadio bombonu i zavrljačio na njih. I pogodi ženu pravo u glavu, odskočila bombona do drugog sprata. Ova, kad se malo pribrala, udje u školu i pravo kod direktora, prijavi. I dodje nastavnik odbrane i zaštite, neki čuveni Gruja, i izabere jedno dva tri učenika i odvede ih u svoj kabinet. I krene tamo da ih leši dok nisu priznali ko je gadjao ženu. I onda je taj dečko dobio ukor nastavničkog veća, ili pred isključenje, ne sećam se.

E, a i ja sam popio ukor, ali ne zbog siledžijstva, nego jer sam bacao papirne aviončiće sa prozora, dole u Narodnog Fronta. Ma bacali su svi, i imali smo takmičenje, ali je mene jedino videla neka profanka i prijavila diši. Nije bio neki veliki ukor.

A popio sam i u osnovnoj školi, jer sam bez dozvole nastavnice muzičkog na odmoru krenuo da sviram na školskom klaviru. Što nije bilo toliko loše dok se nije, poveden mojim primerom, ceo razred stuštio na jadni klavir. Koje je to silovanje instrumenta bilo, od klavirče poljanče, i ja posle popio ukor, još se naivno sam prijavio, kao bolje ću proći. Jebote, koji sam huligan bio, sad kad se setim, čudo da nisam na robiji završio.

E, a sećam se, neko je pomenuo ovu bivšu 3. Gimnaziju. Ja sam tamo pored trenirao neku tučnjavu, i prolazio sam kroz General Ždanovu, i sećam se da je svako malo tamo padalo neko peglanje, ubadanje noževima, upucavanje medju gimnazijalcima, čak su i nekog mog ortaka sa sporta olešili iz čista mira, prolazio pored, (pa tu pored je i onaj murkan Badža bio ubiven ako se ne varam), sećam se da sam se pitao kakva je to rupa od škole, moja Tesla je prema trećoj u to vreme bila škola za uzor.
blogovatelj blogovatelj 06:31 22.10.2011

Re: Da nije ovo malo over riekšn,a?

A popio sam i u osnovnoj školi,


U osnovnoj skoli sam imao dvojku iz vladanja u osmom razredu. Smanjivao mi razredni postepeno, nije dosla odmah. Secam se da mi je jednom smanjio jer sam bacio na pismenom papiric sa "resenim zadatkom" drugu. A u stvari sam izveo jednu takticki briljantnu foru, otprilike kao drug Stari kad je srusio most na Neretvi.
Jedan moj odeljenski drug i ja smo od sestog razreda kod tog istog razrednog imali pet iz matemetike stalno. I isli na takmicnja. Onda se mi lepo dogovorimo da na poslednjem pismenom uradimo pismeni za 4, a da svo vreme koje je preostalo napisemo papirice sa resenim zadacima i da ih delimo kome treba.
Medjutim, znali smo takodje i da ce rezredni da motri na nas, jer zna ko bi mogao da posalje zadatke.
Tu ja onda smislim "pakleni plan"
Plan je bio da je bacim fake papiric, pa dok se on zajebava oko mene, moj ortak pobaca resenja ostalima. Medjutim, posto ja u zivotu volim i da pravim dodatni cirkus, ja na tom papiricu laznjaku napisem i foru iz Alan Forda.
Fora je bila kad je Bob Rok trazio dokaze u nekim kancelarijama i preturao korpe sa bacenim papirima, nasao je papiric na kome pise "tko ovo procita taj je vol"
E ja to lepo napisem na onom laznjaku, a razredni kad je otvorio papir i video sta pise, dobio nervni slom. Pa uzeo jedan prirucni prut koji je nosio uvek u tasni i junacki me izlemao, a onda mi na odmoru jos i dodatno smanjio ocenu iz vladanja.
myredneckself myredneckself 08:57 22.10.2011

Re: Da nije ovo malo over riekšn,a?

AlexDunja
pa tako kaži, misliš da obrazovni sistem nije dobar,
da deca treba da biraju predmete,

srdjazlopogledja
Ali to ne znaci da je svaki predmet obavezen, niti da je svaki profesor obavezan.

A šta ćemo kad se posle jave dobri đaci, pa kažu, na primer, da deca na mapi ne znaju da pokažu ni gde je Jugoslovakija, toliko su neobrazovana!?
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 09:17 22.10.2011

Re: Da nije ovo malo over riekšn,a?

@myredneckself
A kada su, pak, znali? Aman, ljudi, profesori na fakultetima, ne znaju da na nemoj karti pokažu zemlju poput Kine, Brazila, Portugala.

ridikilus, hilarijus, klintonijus.
niccolo niccolo 09:27 22.10.2011

Re: Da nije ovo malo over riekšn,a?

pa tu pored je i onaj murkan Badža bio ubiven ako se ne varam

Jeste, u mama miji recimo 100njak metara napred ka kliničkom centru. Inače sam i ja išao tamo u školu (u moje vreme se već zvala Sveti Sava), ali očigledno kasnije nego ti i Beba i sa različitom atmosferom. U moje vreme je to bila "režimska" škola (od zvučnijih imena išao i Vučelićev sin, u susedni razred, a jedna od ćerka onog generala ili šta već beše Bulatovića, što ga kasnije ubiše u Radu, išla sa mnom u razred dal' samo prvo polugodište ili ceo prvi razred, pa se posle prebacila u drugu gimnaziju), čak smo bili jedni od retkih koji gotovo nikad nisu štrajkovali krajem 90tih...
maksa83 maksa83 12:25 22.10.2011

Re: Da nije ovo malo over riekšn,a?

E, a i ja sam popio ukor, ali ne zbog siledžijstva, nego jer sam bacao papirne aviončiće sa prozora, dole u Narodnog Fronta.

Pajiću, huligančino.

Tako to krene, prvo bacaš papirne aviončiće sa prozora (na porodilište prekoputa) pa na kraju završiš praveći komponente za bespilotne letilice koje mitraljiraju nejač po vukojebinama.


JJ Beba JJ Beba 14:06 22.10.2011

Re: Da nije ovo malo over riekšn,a?

E, a i ja sam popio ukor, ali ne zbog siledžijstva, nego jer sam bacao papirne aviončiće sa prozora, dole u Narodnog Fronta.

asada na velikom odmoru, a i na malom, u mom komšiluku u maxi radnji na ćošku, ovi iz tesle grupno kupe pivo od 2litra, raspištolje se i udri. ovolicki prcvoljci sa kapuljačama i bubuljicama šljemaju samo tako, a ovi kreteni iz prodavnice im prodaju.
tako nakvašeni i narajcani mogu da zamislim šta rade profanima računajući na prava deteta.
AlexDunja AlexDunja 14:14 22.10.2011

Re: Da nije ovo malo over riekšn,a?

tako nakvašeni i narajcani mogu da zamislim šta rade profanima računajući na prava deteta.


a tek vršnjacima, štreberima
JJ Beba JJ Beba 14:28 22.10.2011

Re: Da nije ovo malo over riekšn,a?

AlexDunja
tako nakvašeni i narajcani mogu da zamislim šta rade profanima računajući na prava deteta.


a tek vršnjacima, štreberima

mogu misliti
freehand freehand 14:43 22.10.2011

Re: Da nije ovo malo over riekšn,a?

u maxi radnji na ćošku, ovi iz tesle grupno kupe pivo od 2litra, raspištolje se i udri. ovolicki prcvoljci sa kapuljačama i bubuljicama šljemaju samo tako, a ovi kreteni iz prodavnice im prodaju.

Maxo, životinjo - imaš radnju na Dorčolu i deci prodaješ bojlere?!

Jbg, nas nekolicina smo, još onomad, '80 na velikom odmoru, preko puta elitne pančevačke škole (gimnazije) išli u "Prokupac" na topli obrok.
Gde smo se na ulazu sudarali sa Bubulejom i Žmigom, profesorima latinskog i književnosti.
I bilo je ćutite da ćutimo.
Našli smo zajednički jezik u Gimazijskoj omerti, jbt!

Edit:
A kad si ti, Bebe, ali iskreno, prvi put probala Dr. Maligana?
Nikad ništa u školi, nikad ništa do punoletstva?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana