Ljudska prava| Mediji

UTERIVANJE DEMOKRATIJE: Dođosmo, videsmo, ubismo

Strongman RSS / 23.10.2011. u 10:33

Dođosmo, videsmo, ubismo. Zamislite zemlju u kojoj svi nezaposleni primaju oko 700 dolara, gde država za svako novorođenče daje 7.000 dolara, sklapanje braka 64.000, start biznisa bespovratno pomogne sa 20.000... Pa su obrazovanje, zdravstveno osiguranje i struja u domaćinstvima besplatni, a hrana skoro besplatna. Litar goriva košta manje od 10 dinara, a za auto ti država daje pola para, a ako ti baš zatreba još para, država ti da beskamatni kredit, kako se dogovorite. A ako ti se studira u inostranstvu, može, ali mi da ti platimo i da ti damo platu 3.000 dolara mesečno, da imaš. E pa, takvu zemlju do pre nekoliko meseci niste morali da zamišljate. To je bila realnost u Libiji, zemlji koja je na devetom mestu u svetu po rezervama nafte.

libya-rebels-gadhafi-gaddafi-hillary-clinton.jpg 

 

Ali, nažalost, ta Libija nije bila demokratska po standardima NATO, a to u prevodu znači da ima odličan geostrateški položaj, naftu, rude... I čim neka zemlja „nema demokratiju", Amerika dobije neodoljivu potrebu za uterivanjem demokratije.

Scenario je poznat. Sledi zvanično proglašavanje te zemlje ugnjetavačkom i kreće medijska kampanja. Zatim se nađu neki lokalni momci koji bi voleli da postanu kalifi namesto kalifa, kojima se obećaju brda i doline, pa oni počnu da se bune i da prave sranja. Lokalni banditi dobijaju one bele „tojote" s mitraljezima da prave bolje „demonstracije".

Medijska kampanja se zahuktava i ovi pobunjenici se nazivaju oslobodiocima. Onda slede sankcije, bombardovanje, ubistvo velikog vođe, „oslobađanje"... Zatim sledi deo sa investicijama i rekonstrukcijom.
Tada demokratske zapadne kompanije dobijaju pravo da eksploatišu prirodna bogatstva pod najboljim uslovima, a tom prilikom lokalnoj vladi uvaljuju i dužničko ropstvo da obnove porušeno. Ovakvo uterivanje demokratije u nekim zakonodavstvima se zove oružana pljačka sa smrtnim ishodom. Međutim, u današnjem svetu je to „zapadna demokratija za zemlje Trećeg sveta".

Uporište za ovakvu analizu vidim u rečima visokih zvaničnika Amerike. Hilari Klinton, u izjavi pre nedelju dana, tražila je da se Gadafi uhvati živ, to jest mrtav, a njegovo ubistvo je proslavila rečima „dođosmo, videsmo, ubismo".

A takođe je interesantna i izjava Obaminog protivkandidata, „savremenog" Mekejna, koji je ovo sranje u Libiji nazvao talasom slobode i najavio da bi taj talas, nakon Egipta, Libije i Tunisa, mogao uskoro da zahvati Severnu Koreju, Kinu, pa čak i Rusiju.

Nadam se da samo profesionalni uterivači demokratije znaju za zajebanu rusku zimu, jer se onomad kolega demokrata, koji se isto zalagao za novi svetski poredak, prekombinovao oko Staljingrada. Jer, kako drugačije protumačiti najavu „demokratizacije" Kine i Rusije spolja nego kao... Ajd da ne kažem baš ja. Evo, Ugo Čavez je sledeći prozvan da odgovara što ne daje naftu.



Komentari (173)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

manituu manituu 12:39 23.10.2011

slucajnost

razlika izmedju 90-tih i sad je sto sad imamo internet,a da ga je tad bilo, mislis da bi zloba mogao da ga zabrani?

btw, u libiji se legalno koristio, ja licno djuskao na netu u lokalnim net-kafeima, kojih je bilo na svakom cosku..a skajp sam prvi put tamo isprobao za video call, dok su ovde u net kafeima jos koristili monitore sa katodnom cevi...
sesili sesili 10:56 23.10.2011

Rekla bih

dam su prvo videli (svoje interese), pa došli, pa... Već sam negde komentarisala koliko svega ima u Libiji (živela sam tamo dve godine), koliko se gradi. Sada čitam koliko su neke zemlje dugovale tom tiraninu!!! Složila bih se da su Libijci sami odlučili da se oslobode njegove vladavine. Na neki drugačiji način, doduše. Ali, svetski policajci odlučiše! Volela bih da počnu da "oslobadjaju" Rusiju.
011-495 011-495 12:24 23.10.2011

Re: Rekla bih

sesili
Volela bih da počnu da "oslobadjaju" Rusiju.

Sve ovo i jeste oslobadjanje Rusije. Prosto je "neverovatno" kako su najveci partneri ruskih kompanija i oruzanog kompleksa, postali tirani.Ovo je samo drugi nacin urusavanja ruske ekonomije i drzave.
Kako da niko rec ne kaze za UAE,S.Arabiju da ne govorim o krvavom gusenju pobune u Omanu bese, i niko(sa zapada) rec da kaze.
Znaci ipak nije samo nafta kao takva nego ko je vadi i od koga se kupuje naoruzanje.
jinks jinks 11:03 23.10.2011

...

Nisu oni, ukoliko i koliko jesu, jedini koji izgradnju demokratskih institucija (koje bi u nekom idealizovanom slucaju verovatno trebalo da nastanu spontano, kao posledica razvoja kako drustva tako i pojedinaca koji ga cine) shvataju kao mogucnost da zarade.

Koliko ima profesionalnih cinioca demokratskog javnog mnjenja, bilo realizovanih bilo u pokusaju.

A glede

dobijaju pravo da eksploatišu prirodna bogatstva pod najboljim uslovima

sto idete toliko daleko do Libije. Bio jedan bivsi premijer koji je dobio pravo da pod najboljim mogucim uslovima ekspoatise prirodna poljoprivredna bogatstva ove zemlje.

apacherosepeacock apacherosepeacock 11:20 23.10.2011

Re: ...

Kad smo kod uterivanja demokratije, kamo izbori u Egiptu obecani za septembar?
Umesto toga najmanje 50 mrtvih Kopta i par puta zapaljene koptske crkve od proleca do jeseni.

Niko normalan ni rec ne bi rekao protiv da je pobuna (i svrgavanje Gadafija) Libijaca bila spontana/organizovana, volja vecine i bez vazda lepljivih prstiju izvana.

A to sa oslobadjanjem Rusije od Rusa, Kine od Kineza, pa cak i Sirije od Asada, i S. Koreje od Dzong Il-a, ne znam kako stoje planovi u Mekejnovoj glavi: da li je alchajmer ili su labudovi?


mrdax mrdax 11:13 23.10.2011

MMA

Tuca u ringu od politike se uglavnom razlikuje u tome sto u ringu ima pravila i uglavnom onaj koji se vise trudio i vezbao pobedi.

U politici nije sve tako crno belo i samo naizgled pravilo jaceg ne vazi.
Sigurno su i Libijci pomislili da bi im bilo bolje bez tiranina e sad koliko ce ova pomoc saveznika da ih kosta na duge staze ostaje da vidimo.Recimo Nemci su uspeli da se uzdignu posle Marshall-ovog plana i koliko vidim danas im nista ne fali ali ipak to je druga prica.

Glavni problem trianina koji je vladao 40 godina je sto se "zaneo" i nije znao kada treba stati. Da je sisao sa trona pre 10 godina krckao bi milijarde u penziji, putovao i verovatno nekom bolesnom igrom sudbine bio jos i proglasen za nekakvog mirotvorca severa Afrike.Sve je to odvratno, nisko i coveku se povraca od toga ali opet svi smo deo toga i to je zivot u onom izvornom obliku bez ulepsavanja.
Nadam se da dolaze makar malo bolji dani za ljude u Libiji.
thefreak thefreak 11:51 23.10.2011

Re: MMA

mrdax
Tuca u ringu od politike se uglavnom raylikuje u tome sto u ringu ima pravila i uglavnom onaj koji se vise rudio i vezbao pobedi.

U politici nije sve tako crno belo i samo naizgled pravilo jaceg ne vazi.
Sigurno su i Libijci pomislili da bi im bilo bolje bez tiranina e sad koliko ce ova pomoc saveznika da ih kosta na duge staze ostaje da vidimo.Recimo Nemci su uspeli da se uzdignu posle Marshall-ovog plana i koliko vidim danas im nista ne fali ali ipak to je druga prica.

Glavni problem trianina koji je vladao 40 godina je sto se "zaneo" i nije znao kada treba stati. Da je sisao sa tron pre 10 godina krckao bi milijarde u penziji, putovao i verovanto nekom bolesnom igrom sudbine bio jos i proglasen za nekakvog mirotvorca severa Afrike.Sve je to odvratno, nisko i coveku se povraca od toga ali opet svi smo deo toga i to je zivot u onom izvornom obliku bez ulepsavanja.
Nadam se da dolaze makar malo bolji dani za ljude u Libiji.


Hehe, to ti mislis da bi se desilo da je sisao sa vlasti pre deset godina.
Sumnjam, odavno njega Amerikanci ganjaju.
dragannalovic dragannalovic 11:52 23.10.2011

Re: MMA

Nadam se da dolaze makar malo bolji dani za ljude u Libiji.

Ako bude kao kod nas svakako da će doći, ali za ratne profitere, secikese,kojekakve falangiste, kao i za belosvetske i domaće prevarante i ostalu bagru!
gedza.73 gedza.73 12:07 23.10.2011

Re: MMA

Sigurno su i Libijci pomislili da bi im bilo bolje bez tiranina e sad koliko ce ova pomoc saveznika da ih kosta na duge staze ostaje da vidimo.

Sad će Libijci da dobiju 'demokratskog' tiranina za koga će misliti da su ga 'sami' izabrali.
Sve dok se bude ponašao 'demokratski' biće voljen i poštovan od velikih, demokratskih zemalja.
Ako se bude 'zaneo' kako ti reče vrlo verovatno može da prođe slično svim ostalim diktatorima.

Ivan Marović Ivan Marović 11:51 23.10.2011

Ukratko

Nekada davno iza sedam gora i sedam mora bilo jedno kraljevstvo u kome je sve bilo lepo, a onda su došli i uveli demokratiju i od tada je ropstvo, scenario je poznat, tako su i nas porobili pa sad moramo iz ilegale da blogujemo, jer nema više one slobode što je nekad bila.
Strongman Strongman 11:53 23.10.2011

Re: Ukratko

Ah da
gedza.73 gedza.73 12:15 23.10.2011

Re: Ukratko

Ivan Marović
Nekada davno iza sedam gora i sedam mora bilo jedno kraljevstvo u kome je sve bilo lepo, a onda su došli i uveli demokratiju i od tada je ropstvo,

Maroviću, pametan si čovek, video si sveta.
Da li ti stvarno veruješ da ovo u Libiji ima veze sa demokratijom i slobodom?

Nije sad da ja, ovako mali, tupim o svetskim temama ali mi deluje da je ovde prljavi pandur izudarao gorilu koji naplaćuje zaštitu gazdi kafića.
Sad je vlasnik kafića slobodan, ima bežični internet, bloguje ali, iz zahvalnosti, mora panduru, njegovoj porodici, tetki i strini daje besplatna pića, ručkove, letovanja, popravke kola, garderobu...

Zapitaš se da li je jeftiniji bio gorila, bar si znao koliko te košta.
dragannalovic dragannalovic 12:20 23.10.2011

Re: Ukratko

pa sad moramo iz ilegale da blogujemo,

Da,možemo da blogujemo do mile volje bez bilo kakvih sankcija i to je koliko mi je poznato i najveće dostignuće ali ako naprimer neko od ovih prepodobnih vlastodržaca nešto smulja ili pokrade pokoji glas na izborima, neće baš imati razumevanja da bude najuren na sličan ili isti način na koji je to učinjeno jednog davnog oktobra ko što reče državni sekretar nedavno.
manituu manituu 12:27 23.10.2011

Re: Ukratko

Ivan Marović
Nekada davno iza sedam gora i sedam mora bilo jedno kraljevstvo u kome je sve bilo lepo, a onda su došli i uveli demokratiju i od tada je ropstvo, scenario je poznat, tako su i nas porobili pa sad moramo iz ilegale da blogujemo, jer nema više one slobode što je nekad bila.

e bas imamo puno od tog blogovanja...
aj pojavi se ti sa drugacijim misljenjem na nekom mediju, iole relevantnom..
ili pokusaj da utices na bilo sta...
ili pokusaj da stignes do dedinja, ko sto smo zajedno isli 96/97...jesmo se krili, al smo bar stizali..sad nece moci
mrdax mrdax 12:28 23.10.2011

Re: Ukratko

Ivan Marović
Nekada davno iza sedam gora i sedam mora bilo jedno kraljevstvo u kome je sve bilo lepo, a onda su došli i uveli demokratiju i od tada je ropstvo, scenario je poznat, tako su i nas porobili pa sad moramo iz ilegale da blogujemo, jer nema više one slobode što je nekad bila.


Sve je to Marovicu tacno ali zar ne mislis da bi posle 10 godina ove "slobode" u Srbiji bilo normalno ocekivati da je standard makar malo bolji? Jeste da sloboda govora nema cenu ali mora se nesto valjda i piti i jesti, neki auto voziti i u nekoj kuci ziveti?

Ipak nije proslo 10 dana vec cela decenija od kada su "nasi" dosli i doneli slobodu.
Pitanje je koliko moze da bude slobodan covek koji nema ustedjevinu makar od 1000 eura, koji zna da mora da "podmaze" pri svakom poslu i gde je i dalje neophodno biti clan stranki da bi otvorio cevabzinicu.
Ako sloboda znaci samo izistanak batina i suzavca onda smo "oslobadjeni".Ili sam ja previse pohlepan ?

Ivan Marović Ivan Marović 12:29 23.10.2011

Re: Ukratko

gedza.73

Da li ti stvarno veruješ da ovo u Libiji ima veze sa demokratijom i slobodom?

Ne verujem, ali isto tako ne verujem da postoji scenario. Stvari se u raznim zemljama dešavaju iz različitih razloga, ali ne bih da kvarim ovaj blog nekom sad pravom analizom.
Ivan Marović Ivan Marović 12:32 23.10.2011

Re: Ukratko

mrdax
Ako sloboda znaci samo izistanak batina i suzavca onda smo "oslobadjeni".Ili sam ja previse pohlepan ?

To nije sloboda, ali je slobodica.
Hansel Hansel 12:45 23.10.2011

Re: Ukratko

Ivan Marović
Ne verujem, ali isto tako ne verujem da postoji scenario. Stvari se u raznim zemljama dešavaju iz različitih razloga, ali ne bih da kvarim ovaj blog nekom sad pravom analizom.

Pa, napiši svoj blog ako ovaj nećeš da "kvariš".

Molio bih da objasniš u tom blogu (ili ovde) zašto se u sukobe umešao NATO i kada je (i zašto) prestalo da važi ono pravilo o nemešanju u unutrašnje stvari drugih država.

Ali, ne volim da budem na bilo čijoj strani ako ne znam dovoljno detalja, pričalo se i o Gadafiju svašta, o njegovim terorističkim aktivnostima ali i o obaveštajnoj saradnji sa zapadnim zemljama.
Ukratko, u(ne)ređenje sveta sve je manje podnošljivo.
milisav68 milisav68 12:49 23.10.2011

Re: Ukratko

Ivan Marović
gedza.73

Da li ti stvarno veruješ da ovo u Libiji ima veze sa demokratijom i slobodom?

Ne verujem, ali isto tako ne verujem da postoji scenario. Stvari se u raznim zemljama dešavaju iz različitih razloga, ali ne bih da kvarim ovaj blog nekom sad pravom analizom.

Scenario se posle piše sam od sebe, ali se pre scenarija napiše sineopsis.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 12:50 23.10.2011

Re: Ukratko

Ivan Marović
gedza.73

Da li ti stvarno veruješ da ovo u Libiji ima veze sa demokratijom i slobodom?

Ne verujem, ali isto tako ne verujem da postoji scenario. Stvari se u raznim zemljama dešavaju iz različitih razloga, ali ne bih da kvarim ovaj blog nekom sad pravom analizom.


kakav otkač teme i sagovornika? što si se uključio onda na blog, da nas učiniš da se osetimo glupavima, ne razumem, jesi to u školi u ameriki naučio?
abrasax abrasax 13:05 23.10.2011

Re: Ukratko

To nije sloboda, ali je slobodica



Uuuuuuf! Aj' daj tu analizu. Ne brini, nećeš biti manje slobodan zbog toga.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:09 23.10.2011

Re: Ukratko

abrasax
To nije sloboda, ali je slobodica



Uuuuuuf! Aj' daj tu analizu. Ne brini, nećeš biti manje slobodan zbog toga.

ivan sada ima problem velichine visheg reda, poshto on super razume americhke sisteme slobode a mi smo neuke i glupave srbende, k'o kanda.
valhalen valhalen 13:29 23.10.2011

Re: Ukratko

Ivan Marović
gedza.73

Da li ti stvarno veruješ da ovo u Libiji ima veze sa demokratijom i slobodom?

Ne verujem, ali isto tako ne verujem da postoji scenario. Stvari se u raznim zemljama dešavaju iz različitih razloga, ali ne bih da kvarim ovaj blog nekom sad pravom analizom.


+1

Strongmenovo mudrovanje je tipičan primer u nas vrlo popularnog žanra kafanske konspirologije. Tu je džaba raspravljati, ako imaš tu nesreću da neko za tvojim stolom počne da izlaže ovakve geopolitičke teorije, najpamentije je da ga pustiš da vergla i fokusiraš se na pijuckanje svog pivceta i šmekovanje okolnog ženskinja.
Ivan Marović Ivan Marović 13:37 23.10.2011

Re: Ukratko

Srđan Fuchs
kakav otkač teme i sagovornika? što si se uključio onda na blog, da nas učiniš da se osetimo glupavima, ne razumem, jesi to u školi u ameriki naučio?

Nije otkač, uključio sam se da kažem da je priča o Gadafijevoj Libiji bajka i da je teza da postoji scenario netačna. To sam uostalom i rekao i zbog toga niko nije ispao gluplji. A ti, zaštitniče blogera, odmah ideš na ad hominem napad, sad ti smeta što sam bio u Americi, kakve to veze ima? Možda sam i ja deo scenarija?

A sad ako ti misliš da je moje prisustvo ovde uvredljivo, ja ću se povući, čestiti ombudsmane, jer mi ni na kraj pameti nije da snižavam nivo diskusije na blogu i svojim prisustvom iz sagovrnika izvlačim negativne emocije.

Peace & Love
Ivan Marović Ivan Marović 13:42 23.10.2011

Re: Ukratko

Hansel
Molio bih da objasniš u tom blogu (ili ovde) zašto se u sukobe umešao NATO i kada je (i zašto) prestalo da važi ono pravilo o nemešanju u unutrašnje stvari drugih država.

Prvo, to pravilo nikad nije postojalo. Drugo, NATO se umešao, ali nije pokrenuo, taj detalj si odlično primetio. A zašto se umešao? Pa da budu dobri sa pobednicima, valja zadržati postojeće ugovore i sklopiti nove.

Mislim da kritike bazirane na teoriji zavere, scenarijima o novom svetskom poretku itd. samo onemogućavaju realnu kritiku spoljne politike ovih država, jer degradiraju kritički diskurs kao takav.
mrdax mrdax 13:51 23.10.2011

Re: Ukratko

Mislim da kritike bazirane na teoriji zavere, scenarijima o novom svetskom poretku itd. samo onemogućavaju realnu kritiku spoljne politike ovih država, jer degradiraju kritički diskurs kao takav.


Ovo je tacno, cim se krene sa Vatikanom, Trilateralnom komisijom , Rothschild-ima , NWO treba zaustaviti pricu i otici na trcanje ili u radnju a pre toga klimati glavom u znak odobrenja da ne uvredite sagovornika.

Ivan Marović Ivan Marović 13:51 23.10.2011

Re: Ukratko

abrasax
Uuuuuuf! Aj' daj tu analizu. Ne brini, nećeš biti manje slobodan zbog toga.

Već sam je dao. To smo postigli, nije mnogo, ali ćemo i to malo da izgubimo jer ne umemo da cenimo to što smo uradili.
manituu manituu 13:58 23.10.2011

Re: Ukratko

mrdax
Mislim da kritike bazirane na teoriji zavere, scenarijima o novom svetskom poretku itd. samo onemogućavaju realnu kritiku spoljne politike ovih država, jer degradiraju kritički diskurs kao takav.


Ovo je tacno, cim se krene sa Vatikanom, Trilateralnom komisijom , Rothschild-ima , NWO treba zaustaviti pricu i otici na trcanje ili u radnju a pre toga klimati glavom u znak odobrenja da ne uvredite sagovornika.


pa da, poznato je jos iz istorije da se uvek sve desavalo bez ikakvog reda i plana..
jednostavno, desi se...
treba se pomiriti sa sudbinom i shvatiti da je slucajnost najveca istina...
mrdax mrdax 14:03 23.10.2011

Re: Ukratko

manituu
mrdax
Mislim da kritike bazirane na teoriji zavere, scenarijima o novom svetskom poretku itd. samo onemogućavaju realnu kritiku spoljne politike ovih država, jer degradiraju kritički diskurs kao takav.


Ovo je tacno, cim se krene sa Vatikanom, Trilateralnom komisijom , Rothschild-ima , NWO treba zaustaviti pricu i otici na trcanje ili u radnju a pre toga klimati glavom u znak odobrenja da ne uvredite sagovornika.


pa da, poznato je jos iz istorije da se uvek sve desavalo bez ikakvog reda i plana..
jednostavno, desi se...
treba se pomiriti sa sudbinom i shvatiti da je slucajnost najveca istina...


Ma nije tako nego sedne u nekoj mracnoj sobi par mocnika i crta po karti buduce granice zemalja i prave tajne planove a kasnije uz pomoc svojih mind washing tehnika nateraju jedan ceo narod da se pobuni i onda mu kobajagi pridju u pomoc a u stvari mu otimaju naftu, prirodne resurse, rude itd...
Sve to isplanirano na papiru (tajno) i tako od drzave do drzave.
Ivan Marović Ivan Marović 14:05 23.10.2011

Re: Ukratko

manituu
pa da, poznato je jos iz istorije da se uvek sve desavalo bez ikakvog reda i plana..
jednostavno, desi se...
treba se pomiriti sa sudbinom i shvatiti da je slucajnost najveca istina..

Znači nema ništa između? Ili je sve deo jednog plana ili se sve događa slučajno? Znači nemoguće je da postoji veliki broj malih planova koje imaju različiti igrači na različitim nivoima, neki u koordinaciji, neki bez, neki suprotstavljeni jedni drugima? Dakle složen svet je nemoguć?
abrasax abrasax 14:05 23.10.2011

Re: Ukratko

Već sam je dao. To smo postigli, nije mnogo, ali ćemo i to malo da izgubimo jer ne umemo da cenimo to što smo uradili.



Da, slažem se - bio je to mali korak gledan sa meseca, ipak bitan. Sa nekim civilizacijski važnim reperkusijama. Odgovornost, inicijativa, a ne oportunizam - i tu se slažem. Ali, ovo prvo treba negovati. Kritičkim duhom, informisanošću. Imam utisak da bi ovome nešto mogao doprineti?
valhalen valhalen 14:07 23.10.2011

Re: Ukratko

Ivan Marović
Hansel
Molio bih da objasniš u tom blogu (ili ovde) zašto se u sukobe umešao NATO i kada je (i zašto) prestalo da važi ono pravilo o nemešanju u unutrašnje stvari drugih država.

Prvo, to pravilo nikad nije postojalo. Drugo, NATO se umešao, ali nije pokrenuo, taj detalj si odlično primetio. A zašto se umešao? Pa da budu dobri sa pobednicima, valja zadržati postojeće ugovore i sklopiti nove.

Mislim da kritike bazirane na teoriji zavere, scenarijima o novom svetskom poretku itd. samo onemogućavaju realnu kritiku spoljne politike ovih država, jer degradiraju kritički diskurs kao takav.



Upravo. Niko ne mora da se slaže sa intervencijom u Libiji. Moguće je da će ona dugoročno naneti više štete nego koristi, pre svega zato što namesto Gadafijevog despotizma može doći fundamentalistički ili neki još gori režim, ali stravično je naivno verovati da je u pitanju bio nekakav SCENARIO nametanja demokratije. Naprotiv, većina zapadnih zemalja se bila vrli nevoljna da ulazi u sukob, a bogami ni Amerika nije presrećna. Za razliku od Buša, Obama nije dobio nikakve političke poene za ulazak u rat, naprotiv.

Niko ne tvrdi da je NATO humanitarna organizacija čiji avioni bacaju cveće i bombone, ali da bi se kritikovao NATO, stvarno nema potrebe da se upada u jeftinu konspirologiju. SVe velike organizovacije su mnogo dezorgnizovanije nego što na prvi pogled izgledaju, a NATO nije nikakav izuzetak. Nije to nikakva perfetkno podmazana mašina sa preciznim dugoročnim planovima, nego složena, škripava i glomazna birokratska mašinerija. Ponekad radi dobre stvari, ponekad brlja, vođena je različitim interesima - nekim i genuino humanitarnim, a nekim sebičnim, kao i svaka institucija. Prostora za kritiku ima puno, ali tekstovi poput ovog samo daju municiju onima koji otpisuju svaku kritiku kao konspirološku sprdnju.
escherichije_colic escherichije_colic 14:11 23.10.2011

Re: Ukratko

ne verujem da postoji scenario.


Negde u komentarima sam pročitao da sledeće godine ističe koncesija zapadnjačkih firmi na libijsku naftu. Gadafi je tražio da mu USA i EU isplate dug od 200 milijardi dolara i zapretio da će, u protivnom, sklopiti ugovor sa drugim kompanijama. Po meni to je sasvim dovoljno za osnovanu sumnju. A onda na zapadu pronalaze "pare koje je Gadafi pokrao" u iznosu od- gle čuda- 200 milijardi US$ Obama je već najavio da će im skinuti 35 milijardi na ime troškova intervencije a verovatno će lapiti i ostatak.

Zatim, što se tiče "fejsbuk revolucije" i "napredne libijske omladine". Imao sam priliku da upoznam neke njihove studente i da svedočim iz prve ruke kako su muljali i krali na ime beneficija koje im država daje. Studenti engleskog koji ne znaju da beknu, studenti od 40 godina sa sve ženama i sitnom decom i tako neka ekipa. Kad sam se iz prve ruke uverio kakvi su, onda me uopšte ne čudi ovo što su sebi napravili. Svako od tih jadnika ubeđen je da će sutra sa srpskom diplomom biti neki q u "oslobođenoj demokratskoj Libiji". Čeka ih neprijatno iznenađenje kad se vrate kući i saznaju da je besplatan život ukinut, a još neprijatnije kad sa svojim diplomama budu dobili lopatu u šake da kopaju kanale za Engleze.

Uopšte, ko god je živeo i radio u Libiji, kaže da su generalno lenji i nezainteresovani za bilo šta osim da sede u bašti i piju kafu. Lekaru dovode pacijenta dijabetičara u hipoglikemiji a najpametnije što on može da uradi je da kaže "Inašalah biće sve u redu". Crkne im akumulator na novoj mečki oni kupuju nova kola. I sad meni neko priča da je takav profil čoveka imao neka demokratska stremljenja? Pobili se oko para, ništa drugo. I mogu reći da mi je drago što su dobili lušu a najveselije će biti kad to skapiraju, pobesne i krenu da pucaju.

Ništa njima nije falilo. Mogli su da žive, mogli su da putuju, da se zaebavaju, da ne mrdnu prstom. Gadafijev otac je umro u šatoru jbt, zato što se lik zarekao da njegovi roditelji neće dobiti kuću, dok svaki Libijac ne dobije kuću. Proveo im reku posred pustinje i to za dž. Pitaću ih koliko će im Ameri prodavati litar vode sutra.
Ivan Marović Ivan Marović 14:13 23.10.2011

Re: Ukratko

escherichije_colic
Negde u komentarima sam pročitao da sledeće godine ističe koncesija zapadnjačkih firmi na libijsku naftu.

Daj izvor, link, nešto.
gedza.73 gedza.73 14:33 23.10.2011

Re: Ukratko

Neko nam je pokrao komentare o Đilasu, istresanju i gaćama. Il je Đilas, ili je strongmen, ili moderator.
Moli se pošteni nalazač da ih vrati.
Zahvalna blogozajednica.

Ivan Marović
Nije otkač, uključio sam se da kažem da je priča o Gadafijevoj Libiji bajka i da je teza da postoji scenario netačna.

deluje da je bajka po brojkama, ne sporim.
Kao što mislim da je i bajka da ne postoji scenario.
Italija i Francuska gotovo sinhronizovano počinju sa istovetnim pričama o ugnjetavanju libijskog naroda.
Što niko ne krene u priču sa oslobođenjem saudi arabije?
Prljavi pandur ima prljave kolege i prljave medije.
Em će da izbace mafijaša iz posla, em će svi da se okoriste.
Ali ne znači da mi normalni treba da branimo jednog ili drugog kriminalca.

Uostalom, boli mene dupe za scenario ali fakat je da su se umešali ljudi i vlade koji su istamburale jednu polovinu Libije da bi uzele celu.

Imamo mi dovoljno svojih muka, ali eto


valhalen
SVe velike organizovacije su mnogo dezorgnizovanije nego što na prvi pogled izgledaju, a NATO nije nikakav izuzetak. Nije to nikakva perfetkno podmazana mašina sa preciznim dugoročnim planovima, nego složena, škripava i glomazna birokratska mašinerija


Upravo to. Kako se onda pokazaše toliko ekspeditivni i brzi u prebacivanju tenkova iz, beše, letonije ili moldavije?


valhalen valhalen 14:33 23.10.2011

Re: Ukratko

Uopšte, ko god je živeo i radio u Libiji, kaže da su generalno lenji i nezainteresovani za bilo šta osim da sede u bašti i piju kafu. Lekaru dovode pacijenta dijabetičara u hipoglikemiji a najpametnije što on može da uradi je da kaže "Inašalah biće sve u redu". Crkne im akumulator na novoj mečki oni kupuju nova kola. I sad meni neko priča da je takav profil čoveka imao neka demokratska stremljenja? Pobili se oko para, ništa drugo. I mogu reći da mi je drago što su dobili lušu a najveselije će biti kad to skapiraju, pobesne i krenu da pucaju.


Racism is always charming.
escherichije_colic escherichije_colic 14:41 23.10.2011

Re: Ukratko

Racism is always charming.


Nije to rasizam, to su utisci ljudi koji su tamo živeli duže vreme. Arapi jesu generalno lenj svet i to je istina. To pričaju svi koji su imali prilike da rade i žive u zemljama Severne Afrike i Bliskog Istoka. Pa sad, ako su svi oni rasisti, onda sam i ja rasista. Rasizam je primetiti za nekoga ko ima 40 godina a još studira na grbači države (i još je dodatno potkrada) da je hohštapler?

Muka mi je više od tog pc preseravanja
escherichije_colic escherichije_colic 14:46 23.10.2011

Re: Ukratko

Daj izvor, link, nešto.


Ne mogu da nađem konkretan podatak jer je mnogo linkova sa teorijama zavere o napadu na Libiju. Ogradio sam se na početku posta kad sam napisao de je podatak iz nekog anonimnog komentara. Pa sad ako laže on, lažem i ja. Ne verujete valjda da bih sedeo i smišljao takve budalaštine samo da diskreditujem svetu borbu za demokratiju?

Zna se pouzdano da je tražio Sarkoziju da mu vrati pare za kampanju. Najzad, Francuzi su ga i ubili (de fakto, kad su bombardovali taj konvoj, posle čega je završio u kanalizaciji) Pre manje od godinu dana se grlio sa predsednikom EU ko najrođeniji a sad ga ubiše ko psa. Izvinjavam se, ali ako u toj slici nešto ne smrducka,onda
escherichije_colic escherichije_colic 14:51 23.10.2011

Re: Ukratko

Racism is always charming.


I još nešto o "rasizmu" ...

Kad prođe efuroija i kad demokratija bude uspostavljena, kao što je uspešno instalirana u Avganistanu i Iraku, prvi će "antirasisti i borci za demokratiju" da operu ruke od nesrećnih Libijaca i da kažu kako i "nisu za bolje, jer ne razumeju američki model demokratije". Sve je to već viđeno i pročitano na primeru "humanitarnih intevencija" iz skorije prošlosti.
valhalen valhalen 14:53 23.10.2011

Re: Ukratko

Nije to rasizam, to su utisci ljudi koji su tamo živeli duže vreme. Arapi jesu generalno lenj svet i to je istina.


Ma naravno, a crnci su generalno narkomani i kriminalci. Nije to rasizam, to je živa istina, pričali mi ljudi.
gedza.73 gedza.73 14:54 23.10.2011

Re: Ukratko

Ivan Marović
Znači nemoguće je da postoji veliki broj malih planova koje imaju različiti igrači na različitim nivoima, neki u koordinaciji, neki bez, neki suprotstavljeni jedni drugima

Ijjuu, Maroviću!?!
Ti, znači, tvrdiš da ne postoji veeelikii scenario?
Ali da postoje više malih scenarija koji su pisali nezavisni scenaristi za veliku filmsku kuću koja se odlučila da umesto dvosatnog filma snimi mini seriju.

Nije šija, nego vrat.


escherichije_colic escherichije_colic 15:01 23.10.2011

Re: Ukratko

Ma naravno, a crnci su generalno narkomani i kriminalci. Nije to rasizam, to je živa istina, pričali mi ljudi.


Pa sad, ja ne znam s kakvim se Vi ljudima družite. Ako se družite sa skinsima i KKKovcima, onda ne čudi da ste dobili takve podatke.

Ja sam se, iz ličnog iskustva s Libijcima, uverio da su nepošteni i da traže "preko leba pogače". Pritom se radi o budućim akademskim građanima.
ecce-florian ecce-florian 15:21 23.10.2011

Re: Ukratko

Daj izvor, link, nešto.

link1
link2
link 3
link 4
link 5 ( sadrži tri linka)

za početak, ako treba još kaži
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:03 23.10.2011

Re: Ukratko

Proveo im reku posred pustinje i to za dž.

Ili ako nije za dž, kladim se da nije bilo za više od 200 iljada evra.
gedza.73 gedza.73 17:26 23.10.2011

Re: Ukratko

Aman ljudi, samo da znam ko nam uteruje demokratiju cenzurom, manje će da me boli.
'beš dva, tri komentara nisu nešto ni bila vredna (al su istinita i iz duše napisana) pa me srce patu za njima.

thefreak thefreak 17:40 23.10.2011

Re: Ukratko

Ivan Marović
Drugo, NATO se umešao, ali nije pokrenuo, taj detalj si odlično primetio. A zašto se umešao? Pa da budu dobri sa pobednicima, valja zadržati postojeće ugovore i sklopiti nove.



Jel ti to komentarises na blogu iz studija CNN-a?

Hansel Hansel 20:13 23.10.2011

Re: Ukratko

Ivan Marović
Hansel
Molio bih da objasniš u tom blogu (ili ovde) zašto se u sukobe umešao NATO i kada je (i zašto) prestalo da važi ono pravilo o nemešanju u unutrašnje stvari drugih država.

Prvo, to pravilo nikad nije postojalo. Drugo, NATO se umešao, ali nije pokrenuo, taj detalj si odlično primetio. A zašto se umešao? Pa da budu dobri sa pobednicima, valja zadržati postojeće ugovore i sklopiti nove.Mislim da kritike bazirane na teoriji zavere, scenarijima o novom svetskom poretku itd. samo onemogućavaju realnu kritiku spoljne politike ovih država, jer degradiraju kritički diskurs kao takav.

1. Heh, možda je to ostalo od moje indoktrinacije u školi da se nesvrstani za to zalažu, ili UN, zaboravio sam.

2. Ja to bez predrasuda, kao uvek pokušavam - ne znam da je scenario i ne kažem da je scenario. Ali mislim da ovo tvoje objašnjenje ne stoji. Bez pomoći NATO-a, pobunjenici bi imali mnogo manje šanse. Opet ne znam ništa pouzdano o njihovim (autentičnim?) resursima, ali bez mešanja sa strane nisam siguran da bi ishod bio ovakav, a samim tim ni NATO ne bi imao potrebu da se "dodvorava" novim vlastima... Da se ne lažemo, pod velikim bi znakom pitanja bila pobeda opozicije kod nas 2000. da nije bilo bombardovanja, ne znam kakav je tvoj pogled na to (ako si još online, ja bio malo odsutan...)
011-495 011-495 21:43 23.10.2011

Re: Ukratko

Ivan Marović
A zašto se umešao? Pa da budu dobri sa pobednicima, valja zadržati postojeće ugovore i sklopiti nove.

Zar zaista verijes da bi opozicija pobedila sama? Pobednici su postali u onom trenutku kada je zapad video da na terenu ustanici ne mogu da pobede Gadafija nego im treba litle help from friends.
Ne znam da li se iko seca cuvenih prodavaca cigli sa Z.Venca, tacno to se desava poslednih godina u svetu.
manituu manituu 22:07 23.10.2011

Re: Ukratko

thefreak
Ivan Marović
Drugo, NATO se umešao, ali nije pokrenuo, taj detalj si odlično primetio. A zašto se umešao? Pa da budu dobri sa pobednicima, valja zadržati postojeće ugovore i sklopiti nove.



Jel ti to komentarises na blogu iz studija CNN-a?


ja znam sta sam rekao o djilasu, al nisam posle procitao tvoje komentare...
aj napisi mi ih ponovo ...
izgleda da je ipak istina moja teorija da je djilas toliko opasan da cak i komentare koji se pojave tu i tamo o njemu brise njegova sluzba
maksa83 maksa83 22:10 23.10.2011

Re: Ukratko

Ma nije tako nego sedne u nekoj mracnoj sobi par mocnika i crta po karti buduce granice zemalja

Da li znaš ko je nacrtao sadašnje granice arapskih zemalja?

Uopšte nije nikakva mračna pažljivo čuvana tajna.

Dakle, da li znaš?

maksa83 maksa83 22:12 23.10.2011

Re: Ukratko

izgleda da je ipak istina moja teorija da je djilas toliko opasan da cak i komentare koji se pojave tu i tamo o njemu brise njegova sluzba

Hajde da vidimo koliko će ovaj komentar da opstane:

Na blogu92 je ovaj klip munjevito obrisan već 5 puta (da ja znam).

b92fmember b92fmember 22:42 23.10.2011

Re: Ukratko

Hajde da vidimo koliko će ovaj komentar da opstane:

Još uvek je tu
oddworld oddworld 23:12 23.10.2011

Re: Ukratko

@Ivan Marović

Mislim da kritike bazirane na teoriji zavere, scenarijima o novom svetskom poretku itd. samo onemogućavaju realnu kritiku spoljne politike ovih država, jer degradiraju kritički diskurs kao takav.

Ne verujem, ali isto tako ne verujem da postoji scenario. Stvari se u raznim zemljama dešavaju iz različitih razloga, ali ne bih da kvarim ovaj blog nekom sad pravom analizom.


Kratka analiza:

Libija=Nafta
Rusija=Gas
Kina=Metali iz grupe retkih zemalja

Zanimljiv link koji sam pronašao u nekom od komentara na blog-u, koji možda govori nešto više o scenarijima (u ovom slučaju Libijskom) i spoljnoj politici određenih zemalja.
Ivan Marović Ivan Marović 23:26 23.10.2011

Re: Ukratko

maksa83
Da li znaš ko je nacrtao sadašnje granice arapskih zemalja?

Uopšte nije nikakva mračna pažljivo čuvana tajna.

Oni sve rade javno, da ne bi izgledalo tajno

Ovo je odličan primer, zašto bi izmišljali teoriju zavere kad imamo materijala koji jasno pokazuje aroganciju, neznanje i pohlepu koji su stajali iza stvaranja čitavih država na prostoru Blikog istoka.
Ivan Marović Ivan Marović 23:31 23.10.2011

Re: Ukratko

011-495
Zar zaista verijes da bi opozicija pobedila sama?

Ne verujem, ali uz malo pomoći pobeđuju. Gadafi s druge strane ne bi pobedio čak ni uz pomoć Zapada. Dakle bilo je ili pomoć pobunjenicima i cela Libija sa dužnicima u novoj vladi ili sedenje i gledanje sa strane i podeljena zemlja iz koje nafta ne teče. Njihova odluka da podrže pobunjenike je jedina normalna.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 06:12 24.10.2011

Re: Ukratko

Ivan Marović

Nije otkač, uključio sam se da kažem da je priča o Gadafijevoj Libiji bajka i da je teza da postoji scenario netačna. To sam uostalom i rekao i zbog toga niko nije ispao gluplji. A ti, zaštitniče blogera, odmah ideš na ad hominem napad, sad ti smeta što sam bio u Americi, kakve to veze ima? Možda sam i ja deo scenarija?

A sad ako ti misliš da je moje prisustvo ovde uvredljivo, ja ću se povući, čestiti ombudsmane, jer mi ni na kraj pameti nije da snižavam nivo diskusije na blogu i svojim prisustvom iz sagovrnika izvlačim negativne emocije.

Peace & Love


vid' sada ; uvek se pitam, u svadjama sa zenom, do koje mere treba da nastavim svadju, i da li je ono sto je povredjeno chovek ili sujeta, ako je sujeta, onda ima josh prostora za svadju, ako ne...

...

mind-boggling su mi te priche sa scenarijem. ako si chitao IT stivena kinga kada smo bili mali, ja sam onaj koji IT-a ne prepoznaje iz prostog razloga zato sto je njegovo prisustvo nelogichno a pomisao na njegovo eventualno prisustvo je iracionalna. IT ne postoji, dokle god se ne dokaze suprotno.

ovaj tvoj prefinjeni cinizam je neshto novo, meni neprimetno ranije stanje, iako si naprotiv ti jedan od retkih virtualnih likova za kojeg bih dao tastaturu u vatru ako je neophodno; zato sam te pitao, gde si ovladao tom novom osobinom, US, ili ona stara srpska, "s kim si onakav si", nebitno radi li se o US?
tyson tyson 06:13 24.10.2011

Re: Ukratko

Moguće je da će ona dugoročno naneti više štete nego koristi, pre svega zato što namesto Gadafijevog despotizma može doći fundamentalistički ili neki još gori režim, ali stravično je naivno verovati da je u pitanju bio nekakav SCENARIO nametanja demokratije. Naprotiv, većina zapadnih zemalja se bila vrli nevoljna da ulazi u sukob, a bogami ni Amerika nije presrećna. Za razliku od Buša, Obama nije dobio nikakve političke poene za ulazak u rat, naprotiv.

Niko ne tvrdi da je NATO humanitarna organizacija čiji avioni bacaju cveće i bombone, ali da bi se kritikovao NATO, stvarno nema potrebe da se upada u jeftinu konspirologiju. SVe velike organizovacije su mnogo dezorgnizovanije nego što na prvi pogled izgledaju, a NATO nije nikakav izuzetak. Nije to nikakva perfetkno podmazana mašina sa preciznim dugoročnim planovima, nego složena, škripava i glomazna birokratska mašinerija. Ponekad radi dobre stvari, ponekad brlja, vođena je različitim interesima - nekim i genuino humanitarnim, a nekim sebičnim, kao i svaka institucija.

Malo si naivan, rekao bih.

Prvo, vlade su se obarale po svetu po istom ili sličnom scenariju (da, izraubovana reč) decenijama; više nisu tajni ni udžbenici specijalnog rata, ni operacije od Dominikanske republike, preko Irana, Konga, Čilea, Nikaragve itd itd, do Irana, Venecuele i, siguran sam, Libije.

Metode su danas kudikamo promenjene, prilagođene novoj raspodeli moći (novom svetskom poretku) i nedostatku moćne opozicije u liku nekadašnjeg Istočog bloka.

Kada su nasilne metode promene vlasti u stranoj zemlji u pitanju, nekada se identifikovao/kreirao oružani pokret u stranoj zemlji, i onda potpomagao novcem, oružjem i obukom. Danas se uz to i sasvim otvoreno vojno deluje po drugim državama bez bojazni od ikakve smislene reakcije u svetu, jer nema ko da reaguje, a zemlja-domaćin je najčešće nedovoljno jaka da se suprotstavi ili jedinoj supersili, ili najmoćnijem vojnom savezu na planeti.

Ima naravno ovde još detalja vrednih poinjanja, ali da ne širimo temu, a i vremena se nema, radni je dan.

Elem, prvi uspešni eksperiment izvršen je u Srbiji, sa OVK i Kosovom.

Libija je carbon copy slučaj.

To što je u stranoj državi na vlasti režim koji realno ima protivnike samo pomaže. Ti protivnici često nisu dovoljno jaki i organizovani za nekakav oružani pokret vredan pomena, ali uz ovakvu pomoć i slepac bi pobedio, što se opet moglo videti na primeru Libije.

Isto tako, cela stvar se može potpuno isforsirati i iskonstruisati, uz obaveznu medijsku manipulaciju (bolna lekcija izgubljenog rata u Vijetnamu usled nekontrolisanja medija vrlo je dobro izučena i savladana); nekakva opozicija se u svakoj zemlji može stvoriti, ceo slučaj medijski obraditi, i onda se brzopotezno poslati vojska u "humanitarnu misiju".

Sam si rekao da je NATO troma, spora birokratija, sa često nesložnim članstvom. Kako se onda desilo da su tako spremno reagovali u Libiji (pored tuceta sličnih previranja u regionu u isto vreme)?

Drugo, grešiš kada kažeš da je NATO trom i razejedinjen. Kosovska lekcija je naučena, uz avganistansku i iračku kao dobrodošle usputne korektivne faktore. Nezainteresovani se više ne teraju da učestvuju zarad privida jedinstva u javnosti; shvatilo se da to i nije potrebno, te je dovoljno da učešće u nekoj akciji uzmu samo zainteresovane zemlje članice, ostali su srećni i zadovoljni ako ih se ostavi na miru (uporediti primere Kosova 1999. i Libije 2011.)

Na libijskom slučaju očigledna je i indikativna bahatost u svakom pogledu, i pristup "može nam se da radimo šta hoćemo". To će verovatno biti modus operandi u bliskoj budućnosti. Živi bili pa videli.

Gadafijeve greške bile su što je verovao da se može dogovarati sa zapadom; što nije povećao stepen ljudskih prava i sloboda u zemlji, makar i posle arapskih proleća mada bi to po svemu sudeći bilo kasno; što nije naučio iračku i srpsku lekciju i uložio u efikasnu i modernu PVO, makar i sa stranim operaterima.

To su manje-više greške koje će i mnoge druge zemlje u budućnosti koštati mnogo, bez obzira radi li se o diktaturama ili demokratijama.

Nekada smo se gadili doktrine ograničenog suvereniteta promovisane od strane SSSR i Brežnjeva. Danas navodne perjanice demokratije nikad efikasnije sprovode u delo isti taj princip zarad sopstvenih ciljeva i motiva.

Pošto po prirodi stvari nismo deo tog odabranog društva, ja mogu samo da nastavim da se podjednako gadim.



Nebojša Milikić Nebojša Milikić 08:18 24.10.2011

Re: Ukratko

Ivan Marović
Hansel
Molio bih da objasniš u tom blogu (ili ovde) zašto se u sukobe umešao NATO i kada je (i zašto) prestalo da važi ono pravilo o nemešanju u unutrašnje stvari drugih država.

Prvo, to pravilo nikad nije postojalo. Drugo, NATO se umešao, ali nije pokrenuo, taj detalj si odlično primetio. A zašto se umešao? Pa da budu dobri sa pobednicima, valja zadržati postojeće ugovore i sklopiti nove.

Mislim da kritike bazirane na teoriji zavere, scenarijima o novom svetskom poretku itd. samo onemogućavaju realnu kritiku spoljne politike ovih država, jer degradiraju kritički diskurs kao takav.


pa i ti degradiraš kritički diskurs vulgarno svodeći motive intervencionista na čisto ekonomske - čime ustvari podilaziš mišljenju većine upravo onih kojima prebacuješ da degradiraju kritički diskurs... kao istaknuti član Otpora time kao da potvrđuješ i otrcanu tezu da je i Otpor u svoje akcije išao iz čisto ekonomskih razloga ("strani plaćenici" itd.)... u pitanju su, u oba slučaja bili malo krupniji ulozi... u nizu magrebskih revolucija glavni motiv za ustanke je bila autoritarnost i skamenjenost vladajućih režima... naravno da je i taj motiv potpomognut ekonomskim ambicijama mnogih ali u tome nema ničeg lošeg. Ono što je loše je što se "velika priča" o demokratiji, ljudskim pravima i npr. "slobodnom društvu", zaista na kraju vulgarno svodi na finansijski interes malog broja ljudi i da se zbog tog interesa lako odustaje i od svake velike i ozbiljne priče koja često jedina i pokreće ljude na ono na šta ih je pokrenula u Tunisu, Egiptu pa i Libiji (pa i Srbiji)... upravo kada se od te priče odustane i počne osveta i grabež za ratnim i posleratnim plenom, stvari kreću loše ne samo po aktere konkretnih događanja i njihove mentore, već i po ceo zainteresovani svet... i tome se ne sme pragmatično povlađivati kao što ti ovde činiš...
gedza.73 gedza.73 08:48 24.10.2011

Re: Ukratko

Maksa
Hajde da vidimo koliko će ovaj komentar da opstane:
Na blogu92 je ovaj klip munjevito obrisan već 5 puta (da ja znam).

Osta.
Neko se uspavao.
A nas nekoliko je tako slatko bilo pobrisano. I to sa nevinim i slatkim komentarčićima u vezi iste teme.

Sve sam bio pripremio za tebe:
Sonju Savić sa replikom
Kad umirem ja, da umreš i ti

i ovog 'utata' smajlija

i ti prežive.

Sad već mogu da kažem da sam video sve
ljuboten ljuboten 10:12 24.10.2011

Re: Ukratko

maksa83
Da li znaš ko je nacrtao sadašnje granice arapskih zemalja?

Uopšte nije nikakva mračna pažljivo čuvana tajna.

Oni sve rade javno, da ne bi izgledalo tajno

Ovo je odličan primer, zašto bi izmišljali teoriju zavere kad imamo materijala koji jasno pokazuje aroganciju, neznanje i pohlepu koji su stajali iza stvaranja čitavih država na prostoru Blikog istoka.


Gospodine Maroviću, baš vredi da se čitaju Vaše misli, sa Vama može da se razgovara.
Ovde bi da Vam pomognem u rasparavi sa ostrašćenima, da država počiva na sili, a to ne isključuje aroganciju i pohlepu, pri čemu onima koji vode državu i nije bilo potrebno znaje, barem ne onda kada su crtali granice na teritorije koje su pre toga pripadale Turskoj imperiji. Iz istog razloga su izbili ratovi na Balkanu, kao što će još dugo trajati ratovi na Bliskom Istoku.
ljuboten ljuboten 10:32 24.10.2011

Re: Ukratko

izgleda da je ipak istina moja teorija da je djilas toliko opasan da cak i komentare koji se pojave tu i tamo o njemu brise njegova sluzba

Hajde da vidimo koliko će ovaj komentar da opstane:

Na blogu92 je ovaj klip munjevito obrisan već 5 puta (da ja znam).


Kada se sretnu dve potpuno susprostvaljene energije u dva po karatkeri slična bića, no, dok je jedna ličnost preopterećena poslom i brigom za druge i drugo lice koje nema prilku da uradi viši ni za sebe pa mu ostaje da bude ozlojeđen i provakativno uvredljiv, a obojica su Srbi, nije se moglo ništa drugo ni dogoditi, jedino da ličnost preopterećena radom nasrne na lajavca, pa da tako pruži veliko zadovoljstvo velikoj većini posmatrača nezadovljnih samim sobom i svojim statusom, da tako slave svoju malenkost kada se uporede sa ljudskom Gromadom kakav je gradonačelnik Beograda - Đilas. A takvi mogu da slave Vilike ljude samo kada su mrtvi.To je slučaj sa streljanim Đinđićem
Ivan Marović Ivan Marović 10:43 24.10.2011

Re: Ukratko

Srđan Fuchs
ovaj tvoj prefinjeni cinizam je neshto novo... gde si ovladao tom novom osobinom, US, ili ona stara srpska, "s kim si onakav si", nebitno radi li se o US?

Ne razumem zašto stalno pominješ US? Pa tamo od cinizma nema ni c, ljudi operisani od cinizma. A moj cinizam je vrlo blag, morsaš priznati. Ali neću više, izvinjavam se sebi a i tebi.
hajkula1 hajkula1 11:30 24.10.2011

Re: Ukratko

maksa83
izgleda da je ipak istina moja teorija da je djilas toliko opasan da cak i komentare koji se pojave tu i tamo o njemu brise njegova sluzba

Hajde da vidimo koliko će ovaj komentar da opstane:

Na blogu92 je ovaj klip munjevito obrisan već 5 puta (da ja znam).



Evo kako se zasluzi +
manituu manituu 12:05 24.10.2011

Re: Ukratko

gedza.73
Maksa
Hajde da vidimo koliko će ovaj komentar da opstane:
Na blogu92 je ovaj klip munjevito obrisan već 5 puta (da ja znam).

Osta.
Neko se uspavao.
A nas nekoliko je tako slatko bilo pobrisano. I to sa nevinim i slatkim komentarčićima u vezi iste teme.

Sve sam bio pripremio za tebe:
Sonju Savić sa replikom
Kad umirem ja, da umreš i ti

i ovog 'utata' smajlija

i ti prežive.

Sad već mogu da kažem da sam video sve

vidi imam jedan predlog

posto se program ocigledano pali na pominjanje imena doticnog, inicijale, pa cak verovatno i na samu titulu, kao sto su cesto oslovljavani kod opsteomiljenih medj. narodom vladari, ajde da doticnog zovemo imenom Veliki Vezir..
sta mislis o tome?
eventualno- Onaj Cije Se Ime ne Pominje (jel to bese iz Hari Potera ?)
Spiridon Spiridon 12:18 24.10.2011

Re: Ukratko

maksa83
izgleda da je ipak istina moja teorija da je djilas toliko opasan da cak i komentare koji se pojave tu i tamo o njemu brise njegova sluzba

Hajde da vidimo koliko će ovaj komentar da opstane:

Na blogu92 je ovaj klip munjevito obrisan već 5 puta (da ja znam).



ovo je jedini Sapic koji mi pada na pamet


gedza.73 gedza.73 13:27 24.10.2011

Re: Ukratko

Manituu
vidi imam jedan predlog
posto se program ocigledano pali na pominjanje imena doticnog, inicijale, pa cak verovatno i na samu titulu, kao sto su cesto oslovljavani kod opsteomiljenih medj. narodom vladari, ajde da doticnog zovemo imenom Veliki Vezir..
sta mislis o tome?
eventualno- Onaj Cije Se Ime ne Pominje (jel to bese iz Hari Potera ?

Ovo što si napisao da tamo negde postoji matrix koji se pali na pominjanje Velikog Vezira ( a Veliki Mašinski Gradonačelnik?) te je opasno diskreditovalo kod našeg sagovornika Sime 2000.
Ja mislim da je onaj čije se ime ne spominje iz Gospodara Prstenova, ne sećam se samo da li je Sauron ili onaj iz Mordora.
Mada, može biti da si u pravu da se odnosi na hari P.

Što se ne seti pre, verovatno bi nam prošli oni komentari. Nisu bili loši.

Ma, i ovaj Maksa mi je sumnjiv. Ko zna u kom je dogovoru on sa tom IT inteligencijom, pa mu prošao komentar.

manituu manituu 13:37 24.10.2011

Re: Ukratko

gedza.73
Manituu
vidi imam jedan predlog
posto se program ocigledano pali na pominjanje imena doticnog, inicijale, pa cak verovatno i na samu titulu, kao sto su cesto oslovljavani kod opsteomiljenih medj. narodom vladari, ajde da doticnog zovemo imenom Veliki Vezir..
sta mislis o tome?
eventualno- Onaj Cije Se Ime ne Pominje (jel to bese iz Hari Potera ?

Ovo što si napisao da tamo negde postoji matrix koji se pali na pominjanje Velikog Vezira ( a Veliki Mašinski Gradonačelnik?) te je opasno diskreditovalo kod našeg sagovornika Sime 2000.
Ja mislim da je onaj čije se ime ne spominje iz Gospodara Prstenova, ne sećam se samo da li je Sauron ili onaj iz Mordora.
Mada, može biti da si u pravu da se odnosi na hari P.

Što se ne seti pre, verovatno bi nam prošli oni komentari. Nisu bili loši.

Ma, i ovaj Maksa mi je sumnjiv. Ko zna u kom je dogovoru on sa tom IT inteligencijom, pa mu prošao komentar.


maksa je sumnjivac prve kategorije..
onakav post da mu prodje neopazeno?? ili je sistem zakazao, mada je to manje verovatno..
a tvoj predlog za naziv je neprikladan, jer se pominje titula na kraju, a to nikako, nikako ne ide u mrezu
011-495 011-495 12:10 23.10.2011

Sve ovo

...od nas pa na dalje i jeste samo trening za Rusiju. Treba samo sinhronizovano listati Z.Bzezinskog u skladu sa dnevnim dogadjanjima pa videti gde sve vodi.
49 41 49 41 12:15 23.10.2011

(R)evolucija


nemanja.glisic nemanja.glisic 12:18 23.10.2011

Libija

Ministar inostranih poslova Francuske, i njegova izjava....: " SMATRAJTE TO INVESTICIJOM U BUDUCNOST". Mislim da je ovim svim receno.
fantomatsicna fantomatsicna 12:24 23.10.2011

Znaci

U libiji se tako dobro zivelo da su ljudi iz cistog mira pobesneli...
manituu manituu 12:47 23.10.2011

Re: Znaci

fantomatsicna
U libiji se tako dobro zivelo da su ljudi iz cistog mira pobesneli...

jeste li cula za hitman-a? prvo dolazi economic, ako ne uspe, onda krecemo sa nasilnijim metodama...
jedna stvar mi nije bas najjasnija..kako nikako narod da se ne pobuni protiv feudalnog sistema u saudi arabiji, gde ljudima javno odsecaju delove tela npr?
mislim da bi amerika to trebalo da osudi, kao i upad saudijske vojske u katar..
ili mozda jesu? sigurno sam to propustio dok sam bio u wc-u..
Hansel Hansel 12:57 23.10.2011

Re: Znaci

fantomatsicna
U libiji se tako dobro zivelo da su ljudi iz cistog mira pobesneli...

Baš kao i u nekadašnjoj SFRJ... Pa sad skoro svima još bolje... Čak ni Slovenci nisu u nekoj euforiji, koliko bar čitamo...
escherichije_colic escherichije_colic 14:15 23.10.2011

Re: Znaci

U libiji se tako dobro zivelo da su ljudi iz cistog mira pobesneli...


Ljudima malo mahneš šarenilom, koka-kolom, Mtv-jem pred očima, čuda se dešavaju. Imali smo prilike to da vidimo kod nas.
011-495 011-495 21:45 23.10.2011

Re: Znaci

fantomatsicna
U libiji se tako dobro zivelo da su ljudi iz cistog mira pobesneli...

Nista gore nego u S.Arabiji ili UAE, kanda su tamo miroljubivi ili je nesto drugo posredi.
ljuboten ljuboten 10:38 24.10.2011

Re: Znaci


fantomatsicna
U libiji se tako dobro zivelo da su ljudi iz cistog mira pobesneli...

Baš kao i u nekadašnjoj SFRJ... Pa sad skoro svima još bolje... Čak ni Slovenci nisu u nekoj euforiji, koliko bar čitamo...


Pametni Srbi su stvorili Jugoslaviju, a bidalasti Srbi su je srušili.Ili Vi mislite da ovi sa balvanima na Severu Kosova su pametne budale?
xenia5 xenia5 12:31 23.10.2011

ubistvo uživo

A ovi snimci koji kruže netom i svetskim medijima, na kojima hapse, siluju i ubijaju Gadafija i njegovog sina, služe da pokažu (pre)ostalim "tiranima" da će i oni tako proći (posle svega izmrcvareni i izloženi u pijačnom frižideru međ' smrznutom ribom) ako se suprotstave "volji naroda"...
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 13:07 23.10.2011

Re: ubistvo uživo

A ovi snimci koji kruže netom i svetskim medijima, na kojima hapse, siluju i ubijaju Gadafija i njegovog sina, služe da pokažu (pre)ostalim "tiranima" da će i oni tako proći (posle svega izmrcvareni i izloženi u pijačnom frižideru međ' smrznutom ribom) ako se suprotstave "volji naroda"...


Ne pomaže to. Eno i onog rumunskog zlotvora su slično, pa se ni sloba (a obaška mira) ni gadafi nisu mnogo opametili, osim što su shvatili da ne mogu da drže narod baš dibidus gladan i bedan, nego moraju po neku mrvicu da im bace na trpezu. No, dakako, za sve su krivi Ameri, narod je baš lepo živeo i u Rumuniji i ovdi i u Libiji, nego oni krenuli da rovare i kvare idilu. Jeste da.
gedza.73 gedza.73 13:36 23.10.2011

Re: ubistvo uživo

No, dakako, za sve su krivi Ameri, narod je baš lepo živeo i u Rumuniji i ovdi i u Libiji, nego oni krenuli da rovare i kvare idilu

Niko ne brani Miloševića, Gadafija, ovog ili onog sero..u.
Ali je svet tako nakarađeno mesto gde se pljačka i ubija po raznoraznim 'scenarijima' kako spomenu Marović.
Jesmo li hteli da skinemo Miloševića? Krao, ratovao, bahat i osion bio.
Došli drfugi. Istovetne metode usvojili (osim ratova, jer se on ispucao). Druge moralne kodekse koje su ponudili niti su primenili niti su nešto bogzna šta promenili.
Tako i zapad. Namesto kakve-takve ravnopravnosti, jednakosti on nudi siledžijsko, na snazi, zasnovano pravo da pravdu i moral deli kako i u kom trenu odgovara. I kako prema kome.

Takav primer posle slede lokalni tirani, ali prema svom narodu.
Ponašanje 'Amerika' prema svetu je ponašanje Gadafija prema svom narodu.

Sad će Libija umesto zarđalih gvožđa da dobije sjajnu i novu zamku.
Svejedno, i jedna i druga kida tetive i nogu.


thefreak thefreak 17:44 23.10.2011

Re: ubistvo uživo

xenia5
A ovi snimci koji kruže netom i svetskim medijima, na kojima hapse, siluju i ubijaju Gadafija i njegovog sina, služe da pokažu (pre)ostalim "tiranima" da će i oni tako proći (posle svega izmrcvareni i izloženi u pijačnom frižideru međ' smrznutom ribom) ako se suprotstave "volji naroda"...

Uglavnom se takvi snimci zabranjuju na You Tube, a sa Gadafijem i co. ih ima milion sada.
xenia5 xenia5 22:20 23.10.2011

Re: ubistvo uživo

thefreak
xenia5
A ovi snimci koji kruže netom i svetskim medijima, na kojima hapse, siluju i ubijaju Gadafija i njegovog sina, služe da pokažu (pre)ostalim "tiranima" da će i oni tako proći (posle svega izmrcvareni i izloženi u pijačnom frižideru međ' smrznutom ribom) ako se suprotstave "volji naroda"...

Uglavnom se takvi snimci zabranjuju na You Tube, a sa Gadafijem i co. ih ima milion sada.

Sve što je objavljeno, po brutalnosti prevazilazi granice onoga što je ikada vidjeno. I Osama je imao "skromniji" tretman, a bio je neprijatelj number one. Medijski rat nikada nije bio prljaviji.
Nebojša Milikić Nebojša Milikić 09:02 24.10.2011

Re: ubistvo uživo

xenia5
A ovi snimci koji kruže netom i svetskim medijima, na kojima hapse, siluju i ubijaju Gadafija i njegovog sina, služe da pokažu (pre)ostalim "tiranima" da će i oni tako proći (posle svega izmrcvareni i izloženi u pijačnom frižideru međ' smrznutom ribom) ako se suprotstave "volji naroda"...


naravno, zato to i jeste NATO izložba [url=http://blog.b92.net/text/18973/NATO-izlozba-u-Misrati/][/url]
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 12:57 23.10.2011

Čevapi i pivo za 5 dinara...

- Gde?
- Pa nema nigde, ali je zaista jeftino!

Zamislite zemlju u kojoj svi nezaposleni primaju oko 700 dolara, gde država za svako novorođenče daje 7.000 dolara, sklapanje braka 64.000, start biznisa bespovratno pomogne sa 20.000


He, he, he, a tek kućice u cveću i bele ograde oko njih - da ne pominjemo vikendice u šumi, sve od kolača ;> Ubr, za vreme Staljina slonovi su bili bagatela - 25 rublji za slona, ali što da bacaš pare na slona, štediš još godinu dana, pa pazariš kokošku za 50.

Ma ne bih da ti proveravam te tvoje El Gadafi Grandiozo teorije iz tog Chain maila i opskurnih blogova, koji se šire poslednje vreme (Drugovi, Saznajte Pravu Istinu o našem Dobrom Gadafiju!) ne bih ni da ulazim u to da li je i koliko tamo bilo "lepo" proteklih pola veka dok je diktatorisao, ali bih te podsetio na jednu sličnu zemlju gde je bilo:

- Plata silne stotine maraka, po zvaničnom kursu, a za nju jedva pazariš 5 maraka po realnom,
- Krediti za "mlade" i "bračne parove", uzmeš novce, inflacija ih pojede i Sloba ti je u srcu
- Zeleni krediti za "nove poslove", trt-mrt krediti za nove poslove, i sve slične varke i finte (zamisli samo Istinu o Slobi u periodu Dafine i Jezde - Da su ga tada Ameri skrkali, bilo bi - Pre NATO-a bilo daš 1000 maraka u banku i živiš lepo od kamata, a onda Zli Ameri odlučili da to pokvare)

Eelem, sve te priče o Libiji (koja jeste bila bolja od nekih još gorih, ali idi ti to pričaj Libijcima) treba posmatrati i kroz ovo:

Stopa nezaposlenosti proteklih desetak godina - oko 20 - 30% (a nije sve zbog sankcija - koje su ama potpuno nezaslužene, di bre pobro Gadafi da bude loš - baćuška Gadafi je bio u srcu nacionalsocijalista staljinističkog tipa, pa je priznavao samo Državu i državne poslove) pa i te novce koje je kao fol plaćao (određenim) nezaposlenima (da se ne dignu na bunu - što su na kraju ipak uradili) treba prvo znati i ovo:

- prosečna plata 270 dinara
- po Zvaničnom kursu: US$750
- Ulični kurs: US$100

Elem, da je sve ovo bilo zbog nafte, nema sumnje. Cinizam (i surova realnost gramzivog Sveta) je što bi Zapad, da nema te nafte, ostavio Libijce da se sami akaju sa Gadafijem, ali to što su rešili da im "Pomognu" ne menja na tome kakav je zaista bio. A da je svet bolji sa Libijom bez Gadafija, pa za to je najbolji dokaz taj što tako ne misle dSS, radikali i FOX ;> obaška kojekakvi internet nigerijski prinčevi (uskoro i deca Poručnika Gadafija, koja će da traže pomoć za onih 250 milijardi dolara koje je, kažu, Gadafi sklonio)


                         

abrasax abrasax 13:32 23.10.2011

Re: Čevapi i pivo za 5 dinara...

topa nezaposlenosti proteklih desetak godina - oko 20 - 30% (a nije sve zbog sankcija - koje su ama potpuno nezaslužene, di bre pobro Gadafi da bude loš - baćuška Gadafi je bio u srcu nacionalsocijalista staljinističkog tipa, pa je priznavao samo Državu i državne poslove) pa i te novce koje je kao fol plaćao (određenim) nezaposlenima (da se ne dignu na bunu - što su na kraju ipak uradili) treba prvo znati i ovo:



Kolika je naša trenutna stopa nezaposlenosti? Pa se, evo, niko baš i ne lomi da nas usrećuje.
Intuicija mi govori da im je standard ipak bio bolji od našeg. I to da, ako je Gadafi bio kontraverzan za svet, verovatno je bio - mada ne na isti način - takav i za Libijce, kome će bliskiji ipak biti neko koji neće sve beduinsko te neevropsko smatrati varvarizmom.
Ali, recimo da i jeste bila u pitanju pobuna nekih očajnika - možda ne gladnih, ali, obespravljenih. Čak i tada (i kad su najgladniji i najobespravljeniji), pokazalo se, oni ne predstavljaju presudnu prevratničku snagu. Samo određenu političku masu. Na žalost.
Mislim da je ideja "usrećitelja" u temelju pogrešna i opasna, ma ko oni bili.
escherichije_colic escherichije_colic 14:26 23.10.2011

Re: Čevapi i pivo za 5 dinara...

- prosečna plata 270 dinara
- po Zvaničnom kursu: US$750
- Ulični kurs: US$100


Ma da, 100$ prosečna plata a šalju studente da studiraju po svetu, plaćaju im stanove, zdravstvenu zaštitu, šta im padne na pamet? Ja lično sam bio svedok kako su libijski studenti ojadili svoju ambasadu za hiljade evra, na ime nepostojećeg troška, sve na časnu reč, bez fiskalnog računa, bez išta. A svi ti studenti, zamisli čuda, za Gadafija pričali da je "pseto, ludak, zločinac koji je pobio milione".

Pa sve i da im je prosečna plata stvarno bila 100$ ... Besplatna struja, besplatna voda, nema poreza, hrane se na tačkice ... ako su toliko siromašni bili, otkud 3 registrovana automobila po glavi stanovnika?

Šuplja, mnogo šuplja je ta priča po kojoj su Libijci živeli bedno pod Gadafijem.
quickspacemantra quickspacemantra 13:04 23.10.2011

...

Mislim da prvom paragrafu bloga nedostaje potkrepljenja u činjenicama. Ovlaš pogled na statistike govori da je Libija (pre revolucije) bila 37. na svetu po godišnjem nacionalnom prihodu (95% nafta), a debelo ispod 100. mesta u svim obrazovno-socijalno-ekonomskim kategorijama, a debelo među poslednjim po svim vrstama građanskih sloboda i sličnih "trica".

Ali, imao je više šlifa od mnogih diktatora i svima nam, čini mi se, deluje ljudskije no što su mu bila dela.

Da ilustrujem šta mislim, evo detalja iz sveže autobiografije Kondolize Rajs, o susretu s Gadafijem 2003 (samo na engleskom, izvinte):

It was Ramadan at the time of my visit, and after sundown the “Brother Leader” insisted that I join him for dinner in his private kitchen. Colby Cooper, who had overseen the arrangements for the trip, protested that this hadn’t been the plan. My security detail did as well, especially when they were told to stay outside. I thought I could take care of myself and went in. At the end of dinner, Qaddafi told me that he’d made a videotape for me. Uh oh, I thought, what is this going to be? It was a quite innocent collection of photos of me with world leaders—President Bush, Vladimir Putin, Hu Jintao, and so on—set to the music of a song called “Black Flower in the White House,” written for me by a Libyan composer. It was weird, but at least it wasn’t raunchy.
manituu manituu 13:36 23.10.2011

Re: ...

quickspacemantra
Mislim da prvom paragrafu bloga nedostaje potkrepljenja u činjenicama. Ovlaš pogled na statistike govori da je Libija (pre revolucije) bila 37. na svetu po godišnjem nacionalnom prihodu (95% nafta), a debelo ispod 100. mesta u svim obrazovno-socijalno-ekonomskim kategorijama, a debelo među poslednjim po svim vrstama građanskih sloboda i sličnih "trica".

Ali, imao je više šlifa od mnogih diktatora i svima nam, čini mi se, deluje ljudskije no što su mu bila dela.

Da ilustrujem šta mislim, evo detalja iz sveže autobiografije Kondolize Rajs, o susretu s Gadafijem 2003 (samo na engleskom, izvinte):

It was Ramadan at the time of my visit, and after sundown the “Brother Leader” insisted that I join him for dinner in his private kitchen. Colby Cooper, who had overseen the arrangements for the trip, protested that this hadn’t been the plan. My security detail did as well, especially when they were told to stay outside. I thought I could take care of myself and went in. At the end of dinner, Qaddafi told me that he’d made a videotape for me. Uh oh, I thought, what is this going to be? It was a quite innocent collection of photos of me with world leaders—President Bush, Vladimir Putin, Hu Jintao, and so on—set to the music of a song called “Black Flower in the White House,” written for me by a Libyan composer. It was weird, but at least it wasn’t raunchy.

statistike zapadnih demokratija su uvek bile poznate po objektivnosi..
po njima je malezija jedna od najbogatijih i najprosperitetnijih zemalja azije, ge gradjani uzivaju u blagostanju, a narocito multinacionalne kompanije sa porezom na dobit od 2%...a oni ljudi sto spavaju po ulici, i serijatsko pravo ne ulaze u statistiku..u tripoliju bar ne videh da ljudi spavaju po ulici..al istina, nisam toliko dugo tamo proveo vremena, koliko u maleziji..pa ne volim da pricam, po najmanje o statistici..
quickspacemantra quickspacemantra 14:12 23.10.2011

Re: ...

Pogledah te "statistike zapadnih demokratija" za Maleziju, uopšte mi ne ocrtavaju sliku najprosperitetnije zemlje (npr: 10% najbogatijih uzima preko 50% ukupnog prihoda, na 120. mestu-od 123 ukupno-po stepenu neregulisanosti rada, tj. po nedostatku zaštite za radnike, 1,5 bolnički krevet na 1000 stanovnika (mi imamo oko 7), i tako dalje. Ono u čemu jesu jaki jeste obrazovanje, troše 8,5% BNP na isto, ali i tu statistike jasno ukazuju na nejednakost pošto 40% para odlazi na visokoškolske ustanove, a propusnost iz srednjeg u visoko obrazovanje jedva preko 20%). Možda ste vi videli neke druge, pa ćete me razuveriti. Kao što ste i za Libiju...
manituu manituu 21:46 23.10.2011

Re: ...

quickspacemantra
Pogledah te "statistike zapadnih demokratija" za Maleziju, uopšte mi ne ocrtavaju sliku najprosperitetnije zemlje (npr: 10% najbogatijih uzima preko 50% ukupnog prihoda, na 120. mestu-od 123 ukupno-po stepenu neregulisanosti rada, tj. po nedostatku zaštite za radnike, 1,5 bolnički krevet na 1000 stanovnika (mi imamo oko 7), i tako dalje. Ono u čemu jesu jaki jeste obrazovanje, troše 8,5% BNP na isto, ali i tu statistike jasno ukazuju na nejednakost pošto 40% para odlazi na visokoškolske ustanove, a propusnost iz srednjeg u visoko obrazovanje jedva preko 20%). Možda ste vi videli neke druge, pa ćete me razuveriti. Kao što ste i za Libiju...

UN HDI report
blogov_kolac blogov_kolac 01:00 24.10.2011

Re: ...

quickspacemantra
Mislim da prvom paragrafu bloga nedostaje potkrepljenja u činjenicama. Ovlaš pogled na statistike govori da je Libija (pre revolucije) bila 37. na svetu po godišnjem nacionalnom prihodu (95% nafta), a debelo ispod 100. mesta u svim obrazovno-socijalno-ekonomskim kategorijama, a debelo među poslednjim po svim vrstama građanskih sloboda i sličnih "trica".
Ne pada mi napamet da ulazim u raspravu sa "podacima" navedenim u prvom paragrafu ovog bloga (malo ispod vec sam poslao ovde komentar koji se odnosi na njihovu neozbiljnost), ali i ovi koje si ti naveo su potpuno nerealni u odnosu na libijsku stvarnost i ne odgovaraju realnom ekonomskom stanju ove drzave koju Srbi iz nekog iracionalnog razloga dozivljavaju kao nekakvu "obecanu zemlju" (Dembeliju)!? Upravo zahvaljujuci nacinu na koji je Gadafi upravljao njenim ogromnim naftnim bogatstvom Libija, sa Bogom danim uslovima da bude TOP10, zapravo nikada nije bila u svetskih TOP50 po bruto prihodu po stanovniku, a maltene samo u Evropi postoji oko 37 zemalja koje su 2010 imale veci bruto nacionalni dohodak po stanovniku od Dzamahirije, ukljucujuci i neke koje nisu clanice EU poput Hrvatske! Grcka, zemlja koja je kod nas i u svetu sa pravom pojam za losu ekonomiju "na Zapadu", i koja je vise od ostalih pogodjena velikom krizom zadnjih par godina (dok je Libija bila u velikoj ekspanziji otkada su joj ukinute sankcije pre skoro 10 godina) imala je u 2010 DVA IPO PUTA veci nominalni GDP per capita od Libije (to sto su trosili mnogo vise nego sto su zaradjivali je druga prica). A statistike za 2010 su jos i ubedljivo najbolje po Libiju, jer u 42 godine Gadafijeve vlasti skoro pola otpada na izolaciju iskljucivo izazvanu njegovim licnim spoljnopolitickim svinjarijama zbog cega je kolektivno itekako trpeo ceo libijski narod.

Kada su u pitanju ljudske i politicke slobode i prava, tacan je podatak da Libija ni po jednoj stavci nije u svetskih TOP100, ali treba biti mnogo precizniji i reci da je pod Gadafijem, apsolutnim gospodarom svega i svacega tamo, kao zemlja bez Ustava, Parlamenta i bilo kakvih direktnih izbora za bilo sta to bila zemlja pri dnu svih pokazatelja licnih sloboda na svetu, a ne samo u "goroj polovini"! NPR pronasao sam na netu izvestaj Freedom House za 2010 (svetski ubedljivo najmerodavniji kada je u pitanju sloboda medija) kada je pukovnik jos uvek ziveo u miru sa Zapadom, a niko nije sanjao arapsko prolece, gde je Gadafijeva libijska Dzamahirija (negativni indeks 94) bila jedna od samo devet svetskih zemalja sa 90+ negativnim indeksom medijskih nesloboda zajedno sa Ekvatorijalnom Gvinejom, Belorusijom, Uzbekistanom, Kubom, Eritrejom, Burmom, Turkmenistanom i Severnom Korejom!

Znaci prosecni gradjanin je imao u toj zemlji Dembeliji zadnjih par decenija bar petostruko manje prihode nego sto bi sa tolikom naftom u tako maloj naciji bilo ocekivano da ce imati, stepen ljudskih, a narocito politickih sloboda im je bio klasican srednji vek - i onda se u celoj Evropi samo Srbi ubise od misterije: ZASTO SE TI LJUDI TAMO UOPSTE BUNE!?

Ali mi Srbi ne bi bili Srbi da na svako sveCko pitanje nemamo odgovor, a ovde se radi o... AMERICKA ZAVERA No23467403!
blogov_kolac blogov_kolac 13:30 23.10.2011

ma aaaajde...

Zamislite zemlju u kojoj svi nezaposleni primaju oko 700 dolara, gde država za svako novorođenče daje 7.000 dolara, sklapanje braka 64.000, start biznisa bespovratno pomogne sa 20.000... Pa su obrazovanje, zdravstveno osiguranje i struja u domaćinstvima besplatni, a hrana skoro besplatna. Litar goriva košta manje od 10 dinara, a za auto ti država daje pola para, a ako ti baš zatreba još para, država ti da beskamatni kredit, kako se dogovorite. A ako ti se studira u inostranstvu, može, ali mi da ti platimo i da ti damo platu 3.000 dolara mesečno, da imaš. E pa, takvu zemlju do pre nekoliko meseci niste morali da zamišljate. To je bila realnost u Libiji, zemlji koja je na devetom mestu u svetu po rezervama nafte.
U ovom stilu je nasim babama i dedama svojevremeno opisivana zemlja boljsevika veliki Sovjetski Savez... a onda su im 1948 predocene izvesne manje poznate cinjenice, jer najednom nije bilo pozeljno da se narod previse primi na te bajke. A kada je 70-ih objavljen Solzenjicinov "Arhipelag GULAG" svako je mogao u detalje da sazna kako je zapravo u stvarnosti funkcionisala tadasnja drzava-zatvor Velikog Vodje Staljina.

Znaci bio jednom jedan raj na zemlji u kojem se toliko dobro zivelo da su resili da se medjusobno poubijaju i zbace onoga koji im je sve to omogucio. Pa ovo pas s'maslom ne bi progutao - ali dobrih 60-70 procenata Srba jeste...
manituu manituu 13:41 23.10.2011

Re: ma aaaajde...

blogov_kolac
Zamislite zemlju u kojoj svi nezaposleni primaju oko 700 dolara, gde država za svako novorođenče daje 7.000 dolara, sklapanje braka 64.000, start biznisa bespovratno pomogne sa 20.000... Pa su obrazovanje, zdravstveno osiguranje i struja u domaćinstvima besplatni, a hrana skoro besplatna. Litar goriva košta manje od 10 dinara, a za auto ti država daje pola para, a ako ti baš zatreba još para, država ti da beskamatni kredit, kako se dogovorite. A ako ti se studira u inostranstvu, može, ali mi da ti platimo i da ti damo platu 3.000 dolara mesečno, da imaš. E pa, takvu zemlju do pre nekoliko meseci niste morali da zamišljate. To je bila realnost u Libiji, zemlji koja je na devetom mestu u svetu po rezervama nafte.
U ovom stilu je nasim babama i dedama svojevremeno opisivana zemlja boljsevika veliki Sovjetski Savez... a onda su im 1948 predocene izvesne manje poznate cinjenice, jer najednom nije bilo pozeljno da se narod previse primi na te bajke. A kada je 70-ih objavljen Solzenjicinov "Arhipelag GULAG" svako je mogao u detalje da sazna kako je u stvarnosti funkcionisala drzava-zatvor Velikog Vodje Staljina.

Znaci bio jednom jedan raj na zemlji u kojem se toliko dobro zivelo da su resili da se medjusobno poubijaju i zbace onoga koji im je sve to omogucio.

da, ali tad nije bilo ovako slobdnog protoka informacija, tako da se ove cifre vrlo lako daju proveriti..i od samih stanovika libije...samo addujem nekoga na facebooku pa ga pitaj jel istina
ima dosta studenata libijaca na masincu, vec godinama...ali oni svakako lazu...jer su svi do jednog bili gadafijevi agenti..
escherichije_colic escherichije_colic 14:55 23.10.2011

Re: ma aaaajde...

da, ali tad nije bilo ovako slobdnog protoka informacija, tako da se ove cifre vrlo lako daju proveriti..i od samih stanovika libije...samo addujem nekoga na facebooku pa ga pitaj jel istina
ima dosta studenata libijaca na masincu, vec godinama...ali oni svakako lazu...jer su svi do jednog bili gadafijevi agenti..


Svi do jednog, sa kojima sam imao priliku da razgovaram, mrzeli su Gadafija.
ljuboten ljuboten 18:34 23.10.2011

Re: ma aaaajde...

Znaci bio jednom jedan raj na zemlji u kojem se toliko dobro zivelo da su resili da se medjusobno poubijaju i zbace onoga koji im je sve to omogucio. Pa ovo pas s'maslom ne bi progutao - ali dobrih 60-70 procenata Srba jeste..


Dali ste odgovor zašto nam ovako "dobro" ide. Pa i većina pismenih Srba bi, znači i blogeri, da se dokopaju nekog ministarskopg mesta, a bogami i mesto predsdednkia vlade ili države. Niko da pomisli da ode na obuku kod onog bračnog para iz Francuske koji su došli u Negotinsku Krajinu da pokažu Srbima kako se uzgaja grožđe i pravi vino.
Takvi umovi u Libiji su poželeli da nema Gadafija, pa će se sada gložiti ko će ga zameniti, jer je i on bio ono kao što su sada oni, no neće više moći da budu ono što je bio on. Jer, ipak sve teče i sve se menja.
manituu manituu 21:48 23.10.2011

Re: ma aaaajde...

escherichije_colic
da, ali tad nije bilo ovako slobdnog protoka informacija, tako da se ove cifre vrlo lako daju proveriti..i od samih stanovika libije...samo addujem nekoga na facebooku pa ga pitaj jel istina
ima dosta studenata libijaca na masincu, vec godinama...ali oni svakako lazu...jer su svi do jednog bili gadafijevi agenti..


Svi do jednog, sa kojima sam imao priliku da razgovaram, mrzeli su Gadafija.

pa to i kazem, al su bar pricali kakve beneficije imaju..to im je valjda bilo normalno..
i da ce biti jos i bolje posle gadafija..
milandjuk milandjuk 13:30 23.10.2011

Plate?

Ako vec znas toliko dobro kolike su plate za nezaposlene, zaposlene i studente reci mi koliko su dobile silovane zene iz licne garde kao i ubijeni politicki protivnici?
escherichije_colic escherichije_colic 14:54 23.10.2011

Re: Plate?

Ako vec znas toliko dobro kolike su plate za nezaposlene, zaposlene i studente reci mi koliko su dobile silovane zene iz licne garde kao i ubijeni politicki protivnici?


Isto koliko dobijaju osakaćene žene, homoseksualci i ostali disidenti u carstvu demokratije zvanom Saudijska Arabija.
milandjuk milandjuk 15:50 23.10.2011

Re: Plate?

Pa naplatice se i tamo pre ili kasnije.
escherichije_colic escherichije_colic 15:55 23.10.2011

Re: Plate?

Pa naplatice se i tamo pre ili kasnije.


ecce-florian ecce-florian 13:57 23.10.2011

pa evropa valjda

britansko verolomstvo


obećanje Francuzima iz aprila za 35% libijske nafte


i naravno,istorijski sporazum sa Italijom iz 2009. o pomirenju i kompenzaciji od 5mlrd$ odštete za okupaciju Libije za pravo depotrovanja imigranata iz medjunarodnih voda + gas 11 mlrd m3 godišnje+ 273.000 barela nafte dnevno


NEO-COLONIALISM The Last Stage of Imperialism


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana