Gost autor

Preferans - ili kako shvatiti žene

krkar RSS / 30.10.2011. u 13:31

GOST AUTOR: Mrale 54

19b2b77c42b98684c64ffc8a1801027f_700x550.jpg 

Ko zna preferans - žensko razmišljanje mu je sasvim jednostavno!

Ali, da počnemo od početka!

Ima jedna priča, koju sam ja čuo kao mali, pa , ako su slagali mene - lažem i ja vas - al' baš me briga!

Kaže ovako - bila tri tipa osuđena na smrt.
Pitaju ih - poslednja želja?
Oni kažu - da odigramo partiju preferansa!
Po običaju - ispune im poslednju želju, i - sva trojica umru prirodnom smrću - od starosti!

Bajka?
Nemam pojma - možda je i istina!
Tako čuo - tako i prepričavam.

U svakom slučaju - preferans - šta reći - nego - čudo jedno!!

Pazi 'vamo! Troje ljudi, 32 karte, 4 boje (aduta) i još dve igre (betl i sans ili pref)
Lepo, a? Jednostavno? E, neće biti!!

Sad će šahisti da me linčuju, ali ja i dalje tvrdim da je pref MNOGO zajebaniji od šaha!

Tamo imaš jednog protivnika, a, ovde - dvojicu - koji su čas na tvojoj strani, čas protiv tebe, pa se stepen koncentracije duplira u odnosu na šah!

Zamisli - betl iz ruke (igra!), a polazi levi od tebe i ti, normalno, imaš solo desetku u piku!!
Ajde, budi mangup i nemoj da padneš kod majstora!
Pa još budeš srećan da ne popiješ kontru!
A, ako prođeš, onda pizdiš što nisi dobio kontru i dao rekontru!

Sve u svemu, ispričaću dve pričice u vezi sa prefom, a, vi, dragi moji, dopunite tekst vašim komentarima, jer, slažemo se, zar ne (?) da je priča o prefu - never ending story - pa evo!

Kao junoša ( svojih 20 god.) misleći da sam najpametniji, sa svoja dva ortaka sam, svake subote oderavo od para teču od mog drugara na prefu (taj je bio neki direktor Volvo predstavništva u ondašnjoj Yu, pa posle toga u "Trojku", na Dubravku i Natašu Švelidze i mostarsku "Blatinu" - ah, lepih li vremena!) al' šta da mu radimo, kad voleo čovek da plaća školu, pa to ti je!

E, sad, poveži ovo sa gore pomenutim - sedim kod ortaka sa njegovim ćaletom i delimo karte!
Krene licitacija i, recimo, dođemo do 4, kupim ja dva trefa, i taman da prijavim šta igram - kad matori počne - "silovaćeš trefa, imaš 4 aduta, trećeg popa u hercu, a padaš zbog solo desetke u piku, jer ti moj sin seče...
Mislim, ajde da pogreši za jednu kartu, ali čovek posle licitacije i kupovine zna šta ko ima u rukama - alo bre!?

E, sad, igraj ti pref sa takvima!

PS. Nadam se da će neko od ovdašnjih blogera-programera da se zainteresuje i napravi neki program da možemo da odigramo neku partiju ONLINE!!!!!

Baš mi fali pref!

puskice-za-preferans.jpg 



Komentari (221)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

krkar krkar 13:33 30.10.2011

NAPOMENE


NAPOMENA PRVA:

Na slici su (zdesna nalevo):

Tuđman dr Franjo, nacionalni lider;
Šimunić dr Velimir, ginekolog;
Rizvanbegović Suad, agent osiguranja.

Kad mi je Mrale poslao tekst pretražio sam malo internet i arhivu i podsetio se na činjenice:

Tito je igrao šah, za karte nije mario
Sloba nije igrao ništa

Ubeđen sam da je jedan od glavnih razloga zašto je Franjo preveslao Slobu upravo taj što je igrao pref (kažu izvrsno). Pref osvežava i krepi mozak.

A od nacionalno svesnih Srba kažu da je najbolji pref igrao





NAPOMENA DRUGA:

Ne bi mi, vala, s onom solo desetkom prošao betl!
jedi-knight jedi-knight 15:43 30.10.2011

Re: NAPOMENE

NAPOMENA DRUGA:

Ne bi mi, vala, s onom solo desetkom prošao betl!


Ja sa takvima ne bih ni igrao
mayo1 mayo1 16:26 30.10.2011

Re: NAPOMENE

Tito je igrao šah, za karte nije mario




kibicira Vrhovcu, Blaževiću i Dolancu
mrale54 mrale54 16:46 30.10.2011

Re: NAPOMENE

krkar

NAPOMENA DRUGA:

Ne bi mi, vala, s onom solo desetkom prošao betl!



Vidi, mangupe, sešćemo za 'astal!
Svet je mali!
Šta ti fali da dođeš u Gr., Faljiro - garides, htapodi, paksimadi i feta, i da bacumo karte - pa da vidiš kako prolazi solo desetka! (ne kažem da volim, ali prolazilo se iako nije moj stil igre!)
deset_slukom deset_slukom 18:14 30.10.2011

Re: NAPOMENE

mrale54
pa da vidiš kako prolazi solo desetka!


Naravno da često može da prođe. U takvoj se situaciji saigrači "maheri" obično daju u kuknjavu kako si morao da padneš, ali, eto, baš su se nekako zamislili i neoprezno odigrali pogrešnu boju.
Preferans ide uz izvesnu dozu foliranja, koja mu daje neki dodatni šarm.
NNN NNN 19:26 30.10.2011

Re: NAPOMENE

Ko još zove igru betl sa solo 10-kom?!

(je l' takav igra i sans bez boje? )
deset_slukom deset_slukom 21:05 30.10.2011

Re: NAPOMENE

NNN
Ko još zove igru betl sa solo 10-kom?!

(je l' takav igra i sans bez boje? )


Paceri. Ali, nije da ne može da se prođe.
Milutin Milošević Milutin Milošević 23:11 30.10.2011

Re: NAPOMENE

Može da se prodje i sa solo kecom. Čak i protiv dobrih igrača. No, to ko igra taj baš i nije za ekipu.
abrasax abrasax 01:07 31.10.2011

Re: NAPOMENE

Ja sa takvima ne bih ni igrao



E jeste, desetka solo ne može a solo žaca može, zato što je u pravilniku folova! (tako nekako gunđuram na sudbinu kad me "ponese" karta)
sevarlica sevarlica 11:20 31.10.2011

Re: NAPOMENE

NNN
Ko još zove igru betl sa solo 10-kom?!

(je l' takav igra i sans bez boje? )


Ma nije frka solo 10, frka je ako te ima u svim farbama a imaš solo 10

mirakulus mirakulus 16:33 31.10.2011

Re: NAPOMENE

Dobar kibic - mrtav kibic.
mirakulus mirakulus 16:42 31.10.2011

Re: NAPOMENE

Mogao si naci nekog drugog do li Franceka.
krkar krkar 17:11 31.10.2011

Re: NAPOMENE

Mogao si naci nekog drugog do li Franceka.


Koga?

Sloba nije igrao. Karadžić samo poker, Mile Martić dalje od tablića odmakao nije. Pera Stambolić je, kažu, igrao ali nema fotografija. Aliji brani vera, Amfilohiju su karte previše pacifistička aktivnost...

Dakle, koga predlažeš?
krkar krkar 11:37 01.11.2011

Re: NAPOMENE


Ovaj je, doduše, uslikan sa kartama ali mislim da je njemu vrhunski domet tablić.



jedi-knight jedi-knight 18:00 01.11.2011

Re: NAPOMENE

Ovaj je, doduše, uslikan sa kartama ali mislim da je njemu vrhunski domet tablić.



Po položaju špila na stolu, rekao bih da je u pitanju remi.
skener92 skener92 13:37 30.10.2011

zoki.games

tamo ima preferans, vidi da li je ok, ja nisam probala.
kurt w. kurt w. 09:22 31.10.2011

Re: zoki.games

Ima,ali,niko nikada ne igra.Mislim da je jedino mesto na netu gde se preferans moze igrati besplatno hrvatski "playtoy"
sevarlica sevarlica 11:26 31.10.2011

Re: zoki.games

kurt w.
Ima,ali,niko nikada ne igra.Mislim da je jedino mesto na netu gde se preferans moze igrati besplatno hrvatski "playtoy"



www.ipref.com

IPref nije mnogo skup(bar nije bio, nije be bilo dugo). Ima uvek dosta igrača. Ko je siguran u sebe može da igra i u čipove(svaki čip vam otvara 24h igranja na serveru).
NNN NNN 12:41 31.10.2011

Re: zoki.games

www.ipref.com
botovi su diletanti
sevarlica sevarlica 14:24 31.10.2011

Re: zoki.games

NNN
www.ipref.com
botovi su diletanti


Ko još igra sa botovima, oni su za učenja
NNN NNN 14:45 31.10.2011

Re: zoki.games

Ko još igra sa botovima
ja, sinoć;
povukao me tekst, nekoliko ljudi pominjalo ipref, a i ono "2.73" mi ulilo optimizam, pa da isprobam...
sevarlica sevarlica 15:42 31.10.2011

Re: zoki.games

NNN
Ko još igra sa botovima
ja, sinoć;
povukao me tekst, nekoliko ljudi pominjalo ipref, a i ono "2.73" mi ulilo optimizam, pa da isprobam...

mikele9 mikele9 14:09 30.10.2011

Eh...

kako mi fale još dvojica, al' pravi, ne nekakve zentare


myredneckself myredneckself 14:41 30.10.2011

Re: Eh...

mrale
betl iz ruke....ti normalno, imaš solo desetku u piku

E desetka je moja zla kob. Kad igram lorum, i imam bogovski betl u ruci - prvi na udri krene recimo s osmicom, drugo dvoje garantovano imaju 7 i 9, i ja nosim desetkom. U.v.e.k.
bmti raspored!
Ne volim solo desetku na betlu, imam od nje tremu, i nikad se ne uzdam u sreću, jer u 90% prilika popijem na njoj štih.
Preferans ne znam, a volela bih da sam učila.
jedi-knight jedi-knight 15:47 30.10.2011

Re: Eh...

mikele9
kako mi fale još dvojica, al' pravi, ne nekakve zentare




Velika nevolja sa prefom je što uvek fali treći, a tebi Mikele fale čak dvojica. Nisi jedini i ja sam iste sreće.


elis elis 20:44 30.10.2011

Re: Eh...

mikele9
kako mi fale još dvojica, al' pravi, ne nekakve zentare


Moj drugar Ljuba iz Bečeja i ja učili jednog lika iz Beograda da igra preferans nekad davno, u Splitu, dok smo otaljavali stražarske dane na Žrnovnici. Taj lik iz Beograda je posle dva meseca poduke nastavio da, kad se spomene betl, uz teleću facu pita: "A jel' to ono veće ili manje."
Ljuba, čovek inače staložan i preko svake mere miroljubiv, jedne večeri mi se poverio: "Eli, majke mi, ako još jednom pomene veće ili manje, ustreliću ga kad sledeći put budem razvodio stražu."
Srećom, ovaj telećko ode sutradan na redovno, nesvestan opasnosti koja mu se, poput Damoklovog mača, nad glavom nadvila
Dr M Dr M 14:17 30.10.2011

Legendarni polaz


Već sam pominjao negde...

Moj drug V. ima svih osam pikova i sedmicu i osmicu u hercu, igra, naravno, betl, prvi na potezu i polazi sedmicom PIK.

Prošlo skoro pola veka a mi mu još jedemo dušu.
myredneckself myredneckself 14:50 30.10.2011

Re: Legendarni polaz

Dr M
Moj drug V. ima svih osam pikova

Za ovakvu grešku u lorumu može biti samo jedno opravdanje - pobrljavio od sreće i mislio čovek da se igra sans.
skener92 skener92 14:53 30.10.2011

Re: Legendarni polaz

Dr M

Već sam pominjao negde...

Moj drug V. ima svih osam pikova i sedmicu i osmicu u hercu, igra, naravno, betl, prvi na potezu i polazi sedmicom PIK.

Prošlo skoro pola veka a mi mu još jedemo dušu.



pa samo da je spustio karte, kad je bio 'uver'.
antioksidant antioksidant 14:58 30.10.2011

Re: Legendarni polaz

pa samo da je spustio karte, kad je bio 'uver'.

mora polaz
krkar krkar 15:01 30.10.2011

Re: Legendarni polaz

pa samo da je spustio karte, kad je bio 'uver'.


Nije bio uver

Dok nije krenuo bio je uver, posle više nije
skener92 skener92 15:02 30.10.2011

Re: Legendarni polaz

tacno, u pravu si, ali kada je 'uver' betl u pitanju, odmah se 'oduzimam'.
mrale54 mrale54 17:12 30.10.2011

Re: Legendarni polaz

Dr M

Već sam pominjao negde...

Moj drug V. ima svih osam pikova i sedmicu i osmicu u hercu, igra, naravno, betl, prvi na potezu i polazi sedmicom PIK.

Prošlo skoro pola veka a mi mu još jedemo dušu.



E, moj dottore, upravo je to ono o čemu sam hteo!!
Al', mi rock-prvoborci se razumemo bez mnogo reči!
NNN NNN 19:29 30.10.2011

Re: Legendarni polaz

Dr M

Već sam pominjao negde...

Moj drug V. ima svih osam pikova i sedmicu i osmicu u hercu, igra, naravno, betl, prvi na potezu i polazi sedmicom PIK.

Prošlo skoro pola veka a mi mu još jedemo dušu.


Mora da je bilo već 6 ujutru
Domazet Domazet 01:37 01.11.2011

Kako neko mozhe da igra betl i da...

skener92
Dr M

Već sam pominjao negde...

Moj drug V. ima svih osam pikova i sedmicu i osmicu u hercu, igra, naravno, betl, prvi na potezu i polazi sedmicom PIK.

Prošlo skoro pola veka a mi mu još jedemo dušu.



pa samo da je spustio karte, kad je bio 'uver'.

...prvi polazi?
Domazet Domazet 01:38 01.11.2011

Re: Kako neko mozhe da igra betl i da...

Domazet
skener92
Dr M

Već sam pominjao negde...

Moj drug V. ima svih osam pikova i sedmicu i osmicu u hercu, igra, naravno, betl, prvi na potezu i polazi sedmicom PIK.

Prošlo skoro pola veka a mi mu još jedemo dušu.



pa samo da je spustio karte, kad je bio 'uver'.

...prvi polazi?


PS He, he, ochigledno dugo nisam igrao. Betl, Domazet, betl a ne sans.
expolicajac expolicajac 14:23 30.10.2011

Jebem te živote bez preferansa


elis elis 14:51 30.10.2011

Re: Jebem te živote bez preferansa

expolicajac




svalrij svalrij 16:19 30.10.2011

Re: Jebem te živote bez preferansa

Pref je igra intelektualaca.
Inace ta prica o preef.i osudjenicima nije tacna,odnosi se na igru Sans,a ne pref.ova se igra uvek moze i mora zavrsiti a sans nemora.
krkar krkar 16:34 30.10.2011

Re: Jebem te živote bez preferansa

Pref je igra intelektualaca.


Nije!

Pref je igra klikeraša. A to nisu nužno intelektualci, naprotiv.

Među najboljim igračima koje sam gledao ili sa kojima sam igrao su jedan autoprevoznik, jedan šuster, jedan bolničar u mrtvačnici, dva kafanska muzikanta, jedan poštar...
mrale54 mrale54 17:24 30.10.2011

Re: Jebem te živote bez preferansa

krkar
Pref je igra intelektualaca.


Nije!

Pref je igra klikeraša. A to nisu nužno intelektualci, naprotiv.

Među najboljim igračima ... dva kafanska muzikanta,


Evo sad možeš da kažeš TRI kafanska muzikanta (ma, nije mi jasno otkud me tako dobro poznaješ?)- i da vidiš kako na četvrte makaze u adutu ladno dajem rekontru, i prođem!!
svalrij svalrij 18:14 30.10.2011

Re: Jebem te živote bez preferansa

... i jedan ekspolicajac.
expolicajac expolicajac 18:22 30.10.2011

Re: Jebem te živote bez preferansa

i jedan ekspolicajac

Psovanje je sastavni deo igre
Aleksandar Vasović Aleksandar Vasović 11:59 31.10.2011

Re: Jebem te živote bez preferansa

Pref je igra intelektualaca.


1. ovo je mit. najbolji preferans je igrao pokojni zivojin zvani seljak, u civilu seljak iz prislonice kod cacka, a dobro je igrao i pokojni milence postar dok ne popije 4 rakije.

2. cukic (cukiceva pravila) je mit. njegova pravila nigde nisam video u print izdanju, ma koliko trazio.

3. zene znaju da igraju preferans, ma sta ko pricao.

4. zbog dva nerezonska prolaza mi piju krv evo 20 godina. i treci od pre neki dan ce biti povod za novih 20 (otelo se, povukao kartu, pala karta, nisam mislio, nisam slusao licitaciju, nisam gledao kupovinu, itd.) ...

5. sve preko 200 bula je mucenje. sportska partija je od 150.

6. ima softver IPREF za download http://www.ipref.com/
sevarlica sevarlica 12:16 31.10.2011

Re: Jebem te živote bez preferansa

krkar
Pref je igra intelektualaca.


Nije!

Pref je igra klikeraša. A to nisu nužno intelektualci, naprotiv.

Među najboljim igračima koje sam gledao ili sa kojima sam igrao su jedan autoprevoznik, jedan šuster, jedan bolničar u mrtvačnici, dva kafanska muzikanta, jedan poštar...


Preferaši nemaju vremena da završavaju visoke škole, dugo traju partije

jasnaz jasnaz 14:24 30.10.2011

4

krkar krkar 14:28 30.10.2011

Re: 4

jasnaz


A, jok! Madžaricama samo bela.
freehand freehand 14:48 30.10.2011

Re: 4

A, jok! Madžaricama samo bela.

Ma nemoj?
To ti neki gedžovanski preferans igraš?

I ako ti je ovo
Zamisli - betl iz ruke (igra!), a polazi levi od tebe i ti, normalno, imaš solo desetku u piku!!

igra betl, nemoj se hvatati sa igračima...
Mislim, ako ti je "normalno" da imaš solo desetku a igraš betl iz ruke.
...
Nego, onaj dvocifren broj godina kad se aktivno igralo, znali smo po 7-8 sati da provedemo sa kartama u rukama a da se ni jedna izgovorena reč u tome preriodu, sem ako se pomenu cigarete ili piće, ne odnosi ni na šta sem igre same.
Čak je i "analiziranje" bilo teško smaranje sem kod baš komplikovanih situacija.
Starigrad na Hvaru, Gradska kavana; Sutradan su konobarice iz obe smene, u periodu od oko 10.00 do oko 19.00 bez reči na dignutu ruku prazne krigle menjale punim, i pune pepeljare praznim. I tako petnaest dana.
...
Sale prijavljuje Herca. U ruci pet najjačih aduta, dva strana keca. Kreće, nonšalantno iz keca sa strane... Makaze, buć.
...
Kolegi Spajiću nikad nisam (na žalost) pružio revanš za masakr u Kumboru '95... Mada gospođi skidam kapu za supu od školjki i ribu tom prilikom spravljenu.
...
Najveći je gušt bio sesti sa "Prvom ligom ETF-a"! Brate, uobraženo a diletanti...
...
Od Keleta, nekadašnjem republičkog poslanika iz redova GS - hvatati džadu, Nemilosrdan! A zna, jebote!
expolicajac expolicajac 14:53 30.10.2011

Re: 4

Najveći je gušt bio sesti sa "Prvom ligom ETF-a"! Brate, uobraženo a diletnti...

Prepotentan i nadmen. U preferansu nema mesta za takve
JJ Beba JJ Beba 14:54 30.10.2011

Re: 4

Jebem te živote bez preferansa

kibicovalo se nekada ovde
jasnaz jasnaz 14:56 30.10.2011

: 2

krkar
jasnaz


A, jok! Madžaricama samo bela.


'zelen'! pa zar to nije lepše od 'pik'?! igra zelen na refi -- da se poštuje karta, molim! = učila od majstora 'iz-preka' -- madžare? ne baš.. al' samo madžarskim igrali.


zilikaka zilikaka 15:00 30.10.2011

Re: 4


A, jok! Madžaricama samo bela.

Nikad se ti ovde nećeš primiti, moš se ženiš skimoćeš.
Onim se igra samo remi i tablić a sve ostalo mađaricama.


Nego, na prvoj godini studija naučila i igrala preferans.
Ne zato što sam mašinac nego što mi jedna od cimerki bila luda (i pri tom medicinarka)
U prvom stanu, nas tri i gomila vremena tako provedenog. Često je bilo i da osvanemo, pa tuširanje i na faks.

Meni to sve bilo silom jer nisam bila spremna da tome pridam pravu važnost, pa u ključnim momentima počinjala da se zezam.

To je uvek bio povod da ona zaluđena počne da mi drži slovo, zašto to tako ne može i kako je trebalo.
...kad iscrpim sve mogućnosti za prekidanje igre, gurnem jednu kartu u fotelju

Onda bar moglo da se na miru odspava
krkar krkar 15:08 30.10.2011

Re: 4

Nikad se ti ovde nećeš primiti, moš se ženiš skimoćeš.
Onim se igra samo remi i tablić a sve ostalo mađaricama


Ne mogu da se koncentrišem na mađarice, pa to ti je.
freehand freehand 15:10 30.10.2011

Re: 4

krkar
Nikad se ti ovde nećeš primiti, moš se ženiš skimoćeš.
Onim se igra samo remi i tablić a sve ostalo mađaricama


Ne mogu da se koncentrišem na mađarice, pa to ti je.

Hoće Madžarice da sjebu koncentraciju, fakat!
Meni je jedna Ildiko godinama remetila pažnju i duševni spokoj.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 15:19 30.10.2011

Re: 4

freehand
A, jok! Madžaricama samo bela.


Sale prijavljuje Herca. U ruci pet najjačih aduta, dva strana keca. Kreće, nonšalantno iz keca sa strane... Makaze, buć.



Kako je uspeo da padne?
I posle toga je sa 5 najjačih aduta i još jednim kecom imao siguran prolaz.
Sem ako nije pošto je ponovo preuzeo igru ponovo krenuo sa preostalim stranjskim kecom i bio isečen umesto da adutira. U tom slučaju, ili glupost epohalnih razmera ili teško pijanstvo.
freehand freehand 15:21 30.10.2011

Re: 4

vrabac_u_steni
freehand
A, jok! Madžaricama samo bela.


Sale prijavljuje Herca. U ruci pet najjačih aduta, dva strana keca. Kreće, nonšalantno iz keca sa strane... Makaze, buć.



Kako je uspeo da padne?
I posle toga je sa 5 najjačih aduta i još jednim kecom imao siguran prolaz.
Sem ako nije pošto je ponovo preuzeo igru ponovo krenuo sa preostalim stranjskim kecom i bio isečen umesto da adutira. U tom slučaju, ili glupost epohalnih razmera ili teško pijanstvo.

Raspored je čudo. Nije došao na red.
myredneckself myredneckself 15:23 30.10.2011

Re: 4

mrale
PS. Nadam se da će neko od ovdašnjih blogera-programera da se zainteresuje i napravi neki program da možemo da odigramo neku partiju ONLINE!!!!!

Baš mi fali pref!

Probaj ovde
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 15:33 30.10.2011

Re: 4

freehand

Raspored je čudo. Nije došao na red.


Pri bilo kom rasporedu bi došao na red da uzme 6 komada sem ako nije dozvolio da mu i drugi kec bude isečen (tako što nije počistio protivničke adute) kao što sam gore naveo.
Razmisli malo.

edit:
u pravu si može
krkar krkar 15:36 30.10.2011

Re: 4

Raspored je čudo. Nije došao na red.


Ama ne može matematički da ne dođe na red. Na 5 aduta iz glave i 2 stranjska keca mora da uzme 6 sa svakim rasporedom.

Osim u slučaju ekstremne gluposti - a to već ne vredi racionalno komentariasti.
freehand freehand 15:39 30.10.2011

Re: 4

krkar
Raspored je čudo. Nije došao na red.


Ama ne može matematički da ne dođe na red. Na 5 aduta iz glave i 2 stranjska keca mora da uzme 6 sa svakim rasporedom.

Osim u slučaju ekstremne gluposti - a to već ne vredi racionalno komentariasti.

Hoćeš opkladu?
Ekstremnu glupost smo apsolvirali u momentu kad nije krenuo iz aduta.

@vrabac

osećam li ja to sumnju i kolebanje u tvojim rečima?
Pri bilo kom rasporedu bi došao na red da uzme 6 komada sem ako nije dozvolio da mu i drugi kec bude isečen (tako što nije počistio protivničke adute) kao što sam gore naveo.
Razmisli malo.

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 15:41 30.10.2011

Re: 4

ma isekli mu keca ne na njegovu ruku
krkar krkar 15:51 30.10.2011

Re: 4

vrabac_u_steni
ma isekli mu keca ne na njegovu ruku



Ama šta pričate?

Krene iz stranskog keca.

A. Ako niko ne adutira, posle toga rukne 5 aduta - i to je 6. I ima još jednog keca, dakle 7.

B. Iseče mu prvog keca.

B1. Ako vrati ispod preostalog keca - jaše. Pa rukne 5 aduta

B2. Ako neko seče, seče većom sve i da treči seče (a praktično je nemoguće jer bi u tom slučaju bila kod nekoga igra). I opet adute do kraja.

Nema te matematike. Osim budali al' u to ne ulazim


EDIT:

Može. Ako prvi seče prvog keca a drugi drugog - i onda xhaba 5 aduta. (A preostale 3 da su sitnež)

Ali to zaista spada u ekstremnu glupost - što je zabranjeno uopšte i razmatrati među ozbiljnim ljudima.
freehand freehand 15:54 30.10.2011

Re: 4

krkar
vrabac_u_steni
ma isekli mu keca ne na njegovu ruku



Ama šta pričate?

Krene iz stranskog keca.

A. Ako niko ne adutira, posle toga rukne 5 aduta - i to je 6. I ima još jednog keca, dakle 7.

B. Iseče mu prvog keca.

B1. Ako vrati ispod preostalog keca - jaše. Pa rukne 5 aduta

B2. Ako neko seče, seče većom sve i da treči seče (a praktično je nemoguće jer bi u tom slučaju bila kod nekoga igra). I opet adute do kraja.

Nema te matematike. Osim budali al' u to ne ulazim

Krkare, Krkare...
Obojica igraju bez boje. Sale odgovara obojici, oni seku jedan drugog. Tako mu iseku i drugog stranog keca.
On ostaje sa pet aduta u ruci i teškom duševnom patnjom.
Ko govno na kiši...

Edit:
Ali to zaista spada u ekstremnu glupost - što je zabranjeno uopšte i razmatrati među ozbiljnim ljudima.

To ne spada u ekstremnu glupost. To je preferans.
I to najlepši deo preferansa, te rubne računice i kontra-rezoni...
jedi-knight jedi-knight 15:56 30.10.2011

Re: 4

Najveći je gušt bio sesti sa "Prvom ligom ETF-a"! Brate, uobraženo a diletnti...


U moje vreme ( kraj osamdesetih ), u devetoj, pref se igrao i na fizičkom.
krkar krkar 15:57 30.10.2011

Re: 4

Krkare, Krkare...
Obojica igraju bez boje. Sale odgovara obojici, oni seku jedan drugog. Tako mu iseku i drugog stranog keca.
On ostaje sa pet aduta u ruci i teškom duševnom patnjom.
Ko govno na kiši...


Ama shvatio, evo sam gore editovao.

Čak sam i imao tu situaciju jednom, ne sećam se s kime.

Ali to zaista spada u ekstremnu glupost i neozbiljnost. Megagigaturbokretenizam.
disident79 disident79 15:59 30.10.2011

Re: 4

Evo jedne od vise mogucih kombinacija
Polaz A tref
Prvi

pik
karo A 7
herc A K Q J 10
tref A 8 7

Drugi
pik A Q 10 8
Karo K Q J 10 9 8
Herc 7
Tref

Treci
pik K J 9 7
karo
herc 8 9
tref K Q J 10 9

U strucnoj terminologiji poznato kao:
"jedan duva, drugi ladi"

Naravno u slucaju da igrac sa majorima u hercu nije prvi, stvar postaje daleko realnija i nije potrebna kardinalna greska da bi se herc oborio.
freehand freehand 16:01 30.10.2011

Re: 4

Ali to zaista spada u ekstremnu glupost i neozbiljnost. Megagigaturbokretenizam.

Samo prvi potez, rekoh već.
A da nije ekstrem ne bih ovde ni pričao, jbg.
A l to ko moj teča gastarbajter, pasionirani igrač ajnca, koji je u poznim godinama naučio preferans.
I onda anikad nije uspeo da ukapira kako može da padne na betlu sa solo osmicom!?
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 16:07 30.10.2011

Re: 4



@vrabac

osećam li ja to sumnju i kolebanje u tvojim rečima?

Pri bilo kom rasporedu bi došao na red da uzme 6 komada sem ako nije dozvolio da mu i drugi kec bude isečen (tako što nije počistio protivničke adute) kao što sam gore naveo.
Razmisli malo.


verovatno nisi primetio ali citirani komentar sam odmah editovao, pre pojavljivanja bilo kog ispod. trebalo mi koji sekund da se preračunam, nisam igrao godinama
al stvarno bre da ne adutira na samom početku je baš pacerski,
freehand freehand 16:10 30.10.2011

Re: 4

vrabac_u_steni


@vrabac

osećam li ja to sumnju i kolebanje u tvojim rečima?

Pri bilo kom rasporedu bi došao na red da uzme 6 komada sem ako nije dozvolio da mu i drugi kec bude isečen (tako što nije počistio protivničke adute) kao što sam gore naveo.
Razmisli malo.


verovatno nisi primetio ali citirani komentar sam odmah editovao, pre pojavljivanja bilo kog ispod. trebalo mi koji sekund da se preračunam, nisam igrao godinama
al stvarno bre da ne adutira na samom početku je baš pacerski,

Pa ne baš (pacerski), inače je dobar igrač, čak ziheraš.
Ali ono - mnogo smo jaki, ima se-može se, opuštencija, saćudavaskaram...
Inače smo se upleli malo sa komentarima i ti i Krkar i ja, pisali brzo i skoro u isto vreme.
Ali samo ja nisam revidirao!

PS - primetio sam ja da si editovao, kao i Krkiša, al jebi ga - ko da ostavi takve centaršuteve da vise u vazduhu?!
Ja - ne.
jedi-knight jedi-knight 16:11 30.10.2011

Re: 4

Pri bilo kom rasporedu bi došao na red da uzme 6 komada sem ako nije dozvolio da mu i drugi kec bude isečen (tako što nije počistio protivničke adute) kao što sam gore naveo.
Razmisli malo.

edit:
u pravu si može


U bilo kom rasporedu, on ima 7 sigurnih aduta, dakle ako obojica prate, neko pada. To što je krenuo iz neadutskog keca govori o...

glupost epohalnih razmera ili teško pijanstvo.


ili jednostavno, neznanje. Sa takvima ne treba igrati ozbiljnu partiju, ne zbog njegovog neznanja, vać zbog tvog zdravlja.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 16:21 30.10.2011

Re: 4

U bilo kom rasporedu, on ima 7 sigurnih aduta,


tačno ali ja sam razmatrao opciju da mu je u već prvoj ruci kec isečen, dakle zeznuo se.
a stvarno ne razumem poriv da ih prvo ne išamaraš u adutima sa tim kartama koje imaš.
jedi-knight jedi-knight 16:25 30.10.2011

Re: 4

a stvarno ne razumem poriv da ih prvo ne išamaraš u adutima sa tim kartama koje imaš.


Ne razumem ni ja, ali rekao bih da je to nerazumevanje igre.
Sa tim kartama nije nerezonski igrati i sans, ako već hoćeš da se kockaš. U stvari, zavisi od licitacije, ali...vuče na sans
jedi-knight jedi-knight 16:26 30.10.2011

Re: 4



Pozdrav Mikeleu koji ne voli zentare

NNN NNN 19:38 30.10.2011

Re: 4

Nego, na prvoj godini studija naučila i igrala preferans.
Ne zato što sam mašinac nego što mi jedna od cimerki bila luda (i pri tom medicinarka)
U prvom stanu, nas tri i gomila vremena tako provedenog. Često je bilo i da osvanemo, pa tuširanje i na faks.

Meni to sve bilo silom jer nisam bila spremna da tome pridam pravu važnost, pa u ključnim momentima počinjala da se zezam.

To je uvek bio povod da ona zaluđena počne da mi drži slovo, zašto to tako ne može i kako je trebalo.
Pričao mi ujak kada je studirao, on i dva cimera (iz okoline Tuzle, čini mi se) svako veče, karte na sto, a gajbu piva pod sto, pa kad malo odmakne partija, ova dvojica počnu jedan drugom da psuju majku tursku (obojica Muslimani) iz zezanja.
Milan Novković Milan Novković 20:26 30.10.2011

Re: 4

Najveći je gušt bio sesti sa "Prvom ligom ETF-a"! Brate, uobraženo a diletanti...

Skokn'o ja do Bgd pre nekoliko dana i zovem jednog od najboljih ortaka - kaže dolazi tek u 10 u kafanu !!!, igra preferans na turniru.

On je ETF, naravno, svako malo ovi što danonoćno treniraju online ne znaju šta ih je strefilo. Kad mu se "hoće" pobeđuje na turnirima. Mlađi mu često kukaju da se ne drži "pravila"

Pančevci mu za zagrevanje, kaže (i sam je godinama živeo u Pančevu, al škola je stara, ETF)
gogo23 gogo23 20:55 30.10.2011

Re: 4

disident79
"jedan duva, drugi ladi"

I varijanti 5 aduta od glave (A,K,Q,J,1O), 3 od glave u drugoj boji(A,K,Q) i
K,J u trecoj boji. Uslov da nije prvi, ali ne znam nikoga ko na ovakvih "sigurnih" 8 i potencijalnih 9 štihova ne bi rekao igra.
freehand freehand 20:59 30.10.2011

Re: 4

Milan Novković
Najveći je gušt bio sesti sa "Prvom ligom ETF-a"! Brate, uobraženo a diletanti...

Skokn'o ja do Bgd pre nekoliko dana i zovem jednog od najboljih ortaka - kaže dolazi tek u 10 u kafanu !!!, igra preferans na turniru.

On je ETF, naravno, svako malo ovi što danonoćno treniraju online ne znaju šta ih je strefilo. Kad mu se "hoće" pobeđuje na turnirima. Mlađi mu često kukaju da se ne drži "pravila"

Pančevci mu za zagrevanje, kaže (i sam je godinama živeo u Pančevu, al škola je stara, ETF)

Novkoviću... Samo ću te blagonaklono ignorisati, i tebe i tog tvog ortaka.
Jel to isti onaj što je na Rodosu skakao sa trista metara pravo na stenje i u letu vikao "Kontrraaaaaaaa...."?
Milutin Milošević Milutin Milošević 23:25 30.10.2011

Re: 4

Ne mogu da se koncentrišem na mađarice, pa to ti je.

Ni meni baš ne leže. Samo ako nema drugih, normalnih špilova...
ecce-florian ecce-florian 23:38 30.10.2011

Re: 4

Ni meni baš ne leže.

stoji

mikele9 mikele9 00:00 31.10.2011

Re: 4

Pozdrav Mikeleu koji ne voli zentare

Hvala na pozdravu i srdačni otpozdrav
P.S. Moj rođeni brat je taj! Treba da rušimo trećeg a on me poklapa većim adutom Više puta sam ga gađao špilom u vugla

mikele9 mikele9 00:02 31.10.2011

Re: 4

Pozdrav Mikeleu koji ne voli zentare

Hvala na pozdravu i srdačni otpozdrav
P.S. Moj rođeni brat je taj! Treba da rušimo trećeg a on me poklapa jačim adutom Više puta sam ga gađao špilom u vugla

jedi-knight jedi-knight 00:22 31.10.2011

Re: 4

P.S. Moj rođeni brat je taj! Treba da rušimo trećeg a on me poklapa većim adutom Više puta sam ga gađao špilom u vugla


Ih bree....
Nisi imao ništa tvrđe?
Milan Novković Milan Novković 00:38 31.10.2011

Re: 4

Jel to isti onaj što je na Rodosu skakao sa trista metara pravo na stenje i u letu vikao "Kontrraaaaaaaa...."?

Kaže morao je da dolazi u Bgd da bi održavao kondiciju

Samo, nije sramota gubiti od ETF-ovaca, oni ti u Preferansu dođu ko francusko kuvanje u kuvanju
NNN NNN 01:01 31.10.2011

Re: 4

mikele9
Više puta


abrasax abrasax 01:37 31.10.2011

Re: 4

Obojica igraju bez boje. Sale odgovara obojici, oni seku jedan drugog. Tako mu iseku i drugog stranog keca.



Samo ako je krenuo neadutskim kecom koji nije bio solo.
Aleksandar Vasović Aleksandar Vasović 12:02 31.10.2011

Re: 4


Obojica igraju bez boje. Sale odgovara obojici, oni seku jedan drugog. Tako mu iseku i drugog stranog keca.
On ostaje sa pet aduta u ruci


sasvim moguce i nelecivo stanje ako se skocka tako... desilo se onomad i nama trojici...
Aleksandar Vasović Aleksandar Vasović 12:22 31.10.2011

Re: 4

krkar
Nikad se ti ovde nećeš primiti, moš se ženiš skimoćeš.
Onim se igra samo remi i tablić a sve ostalo mađaricama


Ne mogu da se koncentrišem na mađarice, pa to ti je.


kad igram madjaricama, ko da mi pise na arapskom. nikako ne mogu da se naviknem... ali imaju one smek...
sevarlica sevarlica 12:25 31.10.2011

Re: 4

Najveći je gušt bio sesti sa "Prvom ligom ETF-a"! Brate, uobraženo a diletanti...


Moj drugar sa kojim redovno igram preferans, a koj je inače ETF-ovac, se jadan ponekad toliko prekombinuje razmišljanjem i računanjem da jadan najčešće povuče neki užasan polaz. Mukica :(
sevarlica sevarlica 12:39 31.10.2011

Re: 4

freehand
vrabac_u_steni
freehand
A, jok! Madžaricama samo bela.


Sale prijavljuje Herca. U ruci pet najjačih aduta, dva strana keca. Kreće, nonšalantno iz keca sa strane... Makaze, buć.



Kako je uspeo da padne?
I posle toga je sa 5 najjačih aduta i još jednim kecom imao siguran prolaz.
Sem ako nije pošto je ponovo preuzeo igru ponovo krenuo sa preostalim stranjskim kecom i bio isečen umesto da adutira. U tom slučaju, ili glupost epohalnih razmera ili teško pijanstvo.

Raspored je čudo. Nije došao na red.


Bez obzira, ako ima 5 najjačih aduta, ne može biti nadsečen, a onaj koji mu je posekao prvog keca jedino da u boji drugog keca ima ostalih 7 i da krene baš iz te farbe, to je svarno 1:1.000.000 sučajeva.
Samo mi čudno da ako ima svih 7 tu nije licitirao igru
NNN NNN 12:44 31.10.2011

Re: 4

nije sramota gubiti od ETF-ovaca, oni ti u Preferansu dođu ko francusko kuvanje u kuvanju
To što je neko sa ETF-a ne znači da dobro igra pref,
ali je najčešće tako
sevarlica sevarlica 12:55 31.10.2011

Re: 4

disident79
Evo jedne od vise mogucih kombinacija
Polaz A tref
Prvi

pik
karo A 7
herc A K Q J 10
tref A 8 7

Drugi
pik A Q 10 8
Karo K Q J 10 9 8
Herc 7
Tref

Treci
pik K J 9 7
karo
herc 8 9
tref K Q J 10 9

U strucnoj terminologiji poznato kao:
"jedan duva, drugi ladi"

Naravno u slucaju da igrac sa majorima u hercu nije prvi, stvar postaje daleko realnija i nije potrebna kardinalna greska da bi se herc oborio.


Mala ispravka.
U ovom opisanom slučaju Prvi ne može da padne, jer posle prve ruke i sečenja A trefa, drugi igrač igra karo u trećeg igrača koji seče sa 8 ili 9 herc i prvi igrač se podvlači sa 7 karo i čuva A. U trećoj ruci treći igrač može da povuče ili tref ili pik tako da Prvi nosi 6 do kraja.
Samo drugi i treći treba da zamene karte i onda je sve OK

Izvinjavam se za sitničavost.

disident79 disident79 13:49 31.10.2011

Re: 4

sevarlica
disident79



Izvinjavam se za sitničavost.




Nema problema, zamerka na mestu, komentar preporucen..
abrasax abrasax 14:20 31.10.2011

Re: 4

Bez obzira, ako ima 5 najjačih aduta, ne može biti nadsečen, a onaj koji mu je posekao prvog keca jedino da u boji drugog keca ima ostalih 7 i da krene baš iz te farbe


freehand freehand 14:21 31.10.2011

Re: 4

sevarlica
freehand
vrabac_u_steni
freehand
A, jok! Madžaricama samo bela.


Sale prijavljuje Herca. U ruci pet najjačih aduta, dva strana keca. Kreće, nonšalantno iz keca sa strane... Makaze, buć.



Kako je uspeo da padne?
I posle toga je sa 5 najjačih aduta i još jednim kecom imao siguran prolaz.
Sem ako nije pošto je ponovo preuzeo igru ponovo krenuo sa preostalim stranjskim kecom i bio isečen umesto da adutira. U tom slučaju, ili glupost epohalnih razmera ili teško pijanstvo.

Raspored je čudo. Nije došao na red.


Bez obzira, ako ima 5 najjačih aduta, ne može biti nadsečen, a onaj koji mu je posekao prvog keca jedino da u boji drugog keca ima ostalih 7 i da krene baš iz te farbe, to je svarno 1:1.000.000 sučajeva.
Samo mi čudno da ako ima svih 7 tu nije licitirao igru

On nije nadsečen. Greškom u prvom potezu on više nije došao na red. Upao je u makaze dva igrača od kojih svaki igra bez boje.
rade.radumilo rade.radumilo 15:36 31.10.2011

Re: 4

Hajde mi objasni ovu kombinaciju? Drugi i treći imaju po 11 karata u ruci?
Ali recimo da zanemarimo po jednog pika kod drugog i trećeg, nema tog polaza bez obzira ko da polazi i bez obzira na raspored sedenja koji obara prvog.
Kritično mu je jedino u situaciji ako je vikao igru, pa nema predstavu o rasporedu karata, jer su na njegovu igru drugi i treći ćutali, a kreće neko kroz njega. Tada mora da bude maksimalno oprezan.
Ukoliko drugi kreće kroz njega, krenuće iz karoa. Kako god da krene iz karoa, prvi mora da ga propusti iz sledećih razloga:
1. Ne zna da li treći ima ili nema karoa i može da mu iseče keca, a jednog u karou daje pa daje.
2. Nakon toga treći igra kroz drugog i kako god da krene, prvi ili seče pika i dloazi na igru a zatim udara u glavu i zavisno šta se ko škarta nosi sedam ili osam do kraja. Ukoliko krene iz trefa, drugi mora da seče i prvi opet propušta, ali čuva svoja dva keca.
Ukoliko bilo ko do njih potegne pika, prvi seče dolazi na svoju igru i nosi sedam ruku...
Ukoliko drugi opet potegne karoa, prvom propada kec, ali su obojica ostali bez aduta i prvi čeka pika ili trefa.
Recimo da je situacija da treći kreće kroz prvog. Onda mora da krene iz trefa i slično se odigrava, samo što je prvom lakše jer i dva trefa da propusti ostaje mu kec, mada nema potrebe za tim jer drugi prvi ostaje bez aduta.
Ukoliko bilo ko od njih dvojice nereznoski krene drugačije od onog kako mora, prvi preuzima i udara u glavu i nosi svojih sedam ili možda i neku više ako ga baš "usere" njihov škart.
E sad, ako je prvi glup...

Jedan duva drugi ladi je situacija koja je vrlo moguća kada onaj ko igra ima četiri aduta u glavu i jaku jednu boju za petu i šestu, ili pet aduta i nešto šmrljavo na šta možda može da uzme šestu.
freehand freehand 15:59 31.10.2011

Re: 4

rade.radumilo
Hajde mi objasni ovu kombinaciju? Drugi i treći imaju po 11 karata u ruci?
Ali recimo da zanemarimo po jednog pika kod drugog i trećeg, nema tog polaza bez obzira ko da polazi i bez obzira na raspored sedenja koji obara prvog.
Kritično mu je jedino u situaciji ako je vikao igru, pa nema predstavu o rasporedu karata, jer su na njegovu igru drugi i treći ćutali, a kreće neko kroz njega. Tada mora da bude maksimalno oprezan.
Ukoliko drugi kreće kroz njega, krenuće iz karoa. Kako god da krene iz karoa, prvi mora da ga propusti iz sledećih razloga:
1. Ne zna da li treći ima ili nema karoa i može da mu iseče keca, a jednog u karou daje pa daje.
2. Nakon toga treći igra kroz drugog i kako god da krene, prvi ili seče pika i dloazi na igru a zatim udara u glavu i zavisno šta se ko škarta nosi sedam ili osam do kraja. Ukoliko krene iz trefa, drugi mora da seče i prvi opet propušta, ali čuva svoja dva keca.
Ukoliko bilo ko do njih potegne pika, prvi seče dolazi na svoju igru i nosi sedam ruku...
Ukoliko drugi opet potegne karoa, prvom propada kec, ali su obojica ostali bez aduta i prvi čeka pika ili trefa.
Recimo da je situacija da treći kreće kroz prvog. Onda mora da krene iz trefa i slično se odigrava, samo što je prvom lakše jer i dva trefa da propusti ostaje mu kec, mada nema potrebe za tim jer drugi prvi ostaje bez aduta.
Ukoliko bilo ko od njih dvojice nereznoski krene drugačije od onog kako mora, prvi preuzima i udara u glavu i nosi svojih sedam ili možda i neku više ako ga baš "usere" njihov škart.
E sad, ako je prvi glup...

Jedan duva drugi ladi je situacija koja je vrlo moguća kada onaj ko igra ima četiri aduta u glavu i jaku jednu boju za petu i šestu, ili pet aduta i nešto šmrljavo na šta možda može da uzme šestu.

Rade, kroz ovo smo prošli...
Dakle, od dvojice koji prate jedan nema jednu boju u kojoj Sale ima stranog keca, drugi drugu. Kad mu ta dva iseku iz taka - on je mrtav. A od početka je rečeno, nekoliko puta, da se izglupirao i umesto iz aduta krenuo iz stranog keca. Da li su bile vikane igre, ili nisu, nije bitno za ovakav blog-opuštenciju. Na "Preferans. com" verovatno bih i ja to detaljnije i serioznije.
rade.radumilo rade.radumilo 16:28 31.10.2011

Re: 4

Da li je igra vikana ili ne i te kako ima veze ili je bila licitacija, jer onda imaš informacije o rasporedu karata.
Krkar lepo kaže da je u pitanju neznanje i ja kažem da jeste i da nema nikakve veze sa rasporedom niti može da ima veze pet aduta u glavu i dva strana keca.
Raspored može samo da izvuče drugu dvojicu da ipak ušićare četiri, ako iz taka iseku jednog keca.
E sad ako onaj koji vodi igru krene iz neadutskog keca, onda bolje i da ne uzima karte u ruke
krkar krkar 17:21 31.10.2011

Re: 4

E sad ako onaj koji vodi igru krene iz neadutskog keca, onda bolje i da ne uzima karte u ruke


To ja i pričam od prvog vagona
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 20:31 31.10.2011

Re: 4

jebote, vi još uvek o ovome...

pošto sam ja započeo ovu diskusiju, osećam se pozvan da ponovo guknem koju.
elem, čovek se zeznuo, pri tome nije imao povoljan raspored, verovatno je tada naučio lekciju...i tako dalje.
man`te se ljudi drame, ko da je čovek, ne daj bože, ubio nekoga. pref je zezanje pre svega a ne borba na život i smrt i najbolje se igra sa dobrim ortacima. a njima moraš da praštaš i gluposti kao i oni tebi.

ovom prilikom bih citirao jednog od mojih omiljenih penjača (pri tome čovek spada u svetsku klasu):

"The best climber in the world is the one that has the most fun" – Alex Lowe

isto važi i za pref.
rade.radumilo rade.radumilo 21:26 31.10.2011

Re: 4

vrabac_u_steni
jebote, vi još uvek o ovome...

pošto sam ja započeo ovu diskusiju, osećam se pozvan da ponovo guknem koju.
elem, čovek se zeznuo, pri tome nije imao povoljan raspored, verovatno je tada naučio lekciju...i tako dalje.


Čuj, zeznuo sam se ja par puta još gore od toga, ali nije poenta u tome već u filozofskoj raspravi na temu da li je moguće pasti sa pet aduta u glavu i dva strana keca, kada se igra kako treba...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana