Društvo| Gradjanske inicijative| Život

I poslanici su ljudi. Jeste li?

Biljana 77 RSS / 03.11.2011. u 23:20

Ovo nije retoričko pitanje.

Jedva da pratim vesti. A i što bih. Postajemo fancy lokacija za nuklearni otpad tek onako i odjednom, podivljali autobusi gaze studente po gradskim parkovima, kriminalci sa više krivičnih dela nego godina ubijaju policajce, noževi sevaju zbog pogrešne majice, crna hronika preovladava u vestima. Ostatak nije vredan pomena jer je presipanje iz šupljeg u prazno... Atina... Jarinje, i na jedno, i na drugo imamo uticaja taman koliko i na vremenske prilike... Na ono na šta imamo uticaja, ne utičemo. Ko će, bre, da se bavi time što seoske škole nemaju toalete i tekuću vodu? I tako za par (desetina) godina neće imati ni đake. A ovi sad.. nek ... ma šta ima i da peru ruke.

Pomno sam pratila samo jednu stvar.. Bitku za bebe- akciju za kupovinu 100 inkubatora u ovoj jadnoj, nikakvoj i neodgovornoj zemlji. Zato što mi je bilo važno da vidim da svaki dan neko, neki ljudi, postaju malo više ljudi pomažući nekim drugim ljudima. O kojima ne znaju ništa. Ali znaju da ničije dete ne zaslužuje da rizikuje život zbog inkubatora starijih od svojih roditelja. Znaju da je sramota da stopa preživljavanja prevremeno rođenih beba bude toliko ispod standarda razvijenog sveta. Znaju da  nema boljeg načina da učine nešto za svoje okruženje, za svoje prijatelje, za svoju budućnost i zovite to kako god hoćete, za svoju dušu. 

Možete da volite ili ne volite B92 ili Verana Matića, uređivačku politiku kuće, moderatore na blogu, sportsku redakciju ili koga god. Ali morate ih poštovati zato što su pokrenuli i do kraja doterali ovu priču. Priču u kojoj se pokazalo ko je zaista ko u Srbiji. One koji se nisu odzvali ne vredi ni spominjati.

Građani Srbije, sirotinja raja, skupili su 1300000 dinara putem sms akcije. Oni isti čija deca su možda bila u inkubatoru. Ili čija nisu, ali razumeju koliko je važno. Nekoliko puta sam za ova dva meseca htela da napišem tekst kojim ću pozvati poslanike republičke skupštine da se odreknu po jedne plate u korist ove akcije. Ko će ako neće oni? Ko više drvi o natalitetu, beloj kugi i brine se nad sudbinom nestajućeg nam naroda? Pa sam odustajala. Evo sad imaju priliku. Bitka je dobijena, ali Fond B92 ima nameru da nastavi akciju. Eto prilike da naši oci pokažu da ne mlate praznu slamu, da ne pričaju priče radi. Kad sam ovo pročitala među pričama veterana smrzla sam se: 

"U tom julu, oktobar se činio tako dalek i maglovit, kao i trenutak kada je trebalo da postanemo roditelji. Samo dan kasnije, postali smo najiskusniji roditelji na svetu, stariji od svojih roditelja, koji su, po prvi put u životu ne znajući šta da nam kažu, gledali u nas uplašeno kao deca.

Više nisu bile potrebne nikakve pripreme, oboje smo odmah shvatili najdublje korene roditeljstva - osećati strah za svoje dete, najveći strah na svetu, najstrašniji strah na svetu..."

Volela bih jako da ovo pročitaju svi naši poslanici. U sebi, polako, da se zamisle. To više nije pitanje nataliteta, državne politike i stranačkih programa. To je pitanje obične ljudskosti.



Komentari (31)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mlekac mlekac 23:54 03.11.2011

Divan tekst

Biljo!
Biljana 77 Biljana 77 08:08 04.11.2011

Re: Divan tekst

Divna je vest. Jedna. Konačno.
mikele9 mikele9 00:30 04.11.2011

Ako

postoji ikakva mogućnost, ja bih ovaj tvoj tekst UDARIO NA SVA ZVONA! Poslao ga skupštini, objavio u novinama, štampao kao plakat...
draft.dodger draft.dodger 00:45 04.11.2011

Poslanici !?

Pazi samo da ne ganeš to đonobrazno krdo...
Biljana 77 Biljana 77 08:07 04.11.2011

Re: Poslanici !?

Pazi samo da ne ganeš...

Nada umire poslednja.
bocvena bocvena 08:30 04.11.2011

Skoro sam u novinama

čitala neku šatro duhovitu kolumnu...kao Srbija će da procveta kad je s jedne strane oplodi Palma sa svojim projektom - grčko sunce, srpske bebe, a s druge Veran Matić nabavi dovoljno inkubatora...

Ko ne vidi razliku između projekata, taj nek pročita reči roditelja čija su deca bila u inkubatoru. Jedno je patiti od kompleksa Boga i sticati političke poene, a drugo pomoći konkretnim ljudima i bebama.

Iza svake političke, ekonomske, kulturne i ine odluke stoje neki konkretni ljudi o čija će se leđa iste razbiti. Možda bi odgovorni ljudi mogli da nose naše slike u novčaniku, da se podsete za koga rade.

Biljana 77 Biljana 77 09:19 04.11.2011

Re: Skoro sam u novinama

čitala neku šatro duhovitu kolumnu..

O... te najbolje obožavam. Što im je sve isto.
libkonz libkonz 10:28 04.11.2011

Inkubatori

Kada smo hitno prebacivali moju desetodnevnu ćerku za Novi Sad, inkubator u kolima hitne pomoći nije radio. Pored svih drugih problema, dete je stiglo rashlađeno u bolnicu. Šta drugo da kažem?
Svaka im čast za ovu akciju.
Biljana 77 Biljana 77 10:42 04.11.2011

Re: Inkubatori

Jedan od donatora, Milan Popović je tražio da se inkubatori koje je donirao (11 čini mi se, ) raspodele po manjim mestima po Vojvodini i mislim da je velika stvar što je određen broj zaista raspoređen van velikih bolničkih centara baš zbog potreba za bezbednim transportom. I da uvek ima potreba za još. Zato i poziv gospodi poslanicima da ličnim primerom daju novi zamajac akciji koja je već uspela.
myredneckself myredneckself 10:56 04.11.2011

Re: Inkubatori

I poslanici su ljudi. Jeste li?

Koristan članak za razdrmavanje običnog sveta koji može da pomogne, Biljana
Mislim da su poslanici i političari izgubili vezu sa realnim životom, i da ih zanima samo predizborna kampanja i kako za nju namaknuti pare
Biljana 77 Biljana 77 11:04 04.11.2011

Re: Inkubatori

i da ih zanima samo predizborna kampanja

Sve i da se priključe akciji samo zarad predizborne kampanje... ako će to nečijoj bebi da spase život, alal im...
natasavb natasavb 12:56 04.11.2011

Re: Inkubatori

Biljana 77
i da ih zanima samo predizborna kampanja

Sve i da se priključe akciji samo zarad predizborne kampanje... ako će to nečijoj bebi da spase život, alal im...


Upravo tako.

To kazem kao mama cije je dete provelo 12 dana u inkubatoru.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 10:52 04.11.2011

2

Evo sta pravi liberali misle o akciji, o "socijalno odgovornim kompanijama".
Ne znam zasto se ljudi ne razmisljaju o tome, kako to da ustanova kojoj je to posao, nije kupila opremu? Kriminalna stvar.
Sto se mene tice, to je zbog toga sto u okviru javne potrosnje, nije prirodno, nije za ocekivati investicije. Politicari dele pork, kupuju podrsku tudjim novcem, pa su plate ogroman deo potrosnje. A nacin na koji su ustrojene bolnice, te podriveni odnos prema radu, ucinku, svojini, odrzavanju (a sve je posledica socijalizma), taj nacin jednu stvar garantuje: da posle par godina nece ni pola tih aparata biti operativno. Pratite, videcete. Ili jos bolje, pogledajte sta se desilo sa drugom opremom.

Druga stvar. Poslanici dobijaju plate za svoj rad. Njihov rad je los, losi su im zakoni, ima ih previse (zakona), i ugled ustanove je srozan. Nece to odvajanje od plate za inkubatore popraviti. Mora se popraviti ugled, a to se postize boljim zastupanjem ljudi koji su ih izabrali. A ako imaju da odvajaju za humanitarne stvari, tudje novce, onda im valja smanjiti plate.

Inace, bez obzira na ovo misljenje svoje, podrzao sam akciju.
Biljana 77 Biljana 77 11:02 04.11.2011

Re: 2

Mora se popravratiti ugled, a to se postize boljim zastupanjem ljudi koji su ih izabrali.

Ugled se popravlja i davanjem primera. I to primera koji pokazuje da ono za šta se kao poslanici, kao političari, kao članovi svojih stranaka zdušno (teorijski) zalažu podržavaju na jedan vrlo kokretan način. Zato prozivka njima, a ne nekome drugom.

Ne znam zasto se ljudi ne razmisljaju o tome, kako to da ustanova kojoj je to posao, nije kupila opremu?


Razmišljaju. Ali od iščuđavanja nad kriminalnošću toga stanja nema nikakve vajde za preveremeno rođenu decu.

pravi liberali

Poneta je u tome da me se uopšte ne tiče politička provenijencija. Samo da budu ljudi.
libkonz libkonz 11:08 04.11.2011

Re: 2

da posle par godina nece ni pola tih aparata biti operativno. Pratite, videcete. Ili jos bolje, pogledajte sta se desilo sa drugom opremom.

Hajde, stvarno, prestani da lupaš. Dovoljno sam vremena poslednjih godina proveo u dečijim bolnicama i sve video što je moglo da se vidi. Ako je u drugim ustanovama u zdravstvu situacija takva kakvu si opisao (ima dosta istine) u dečijim bolnicama se vodi računa o svakoj sitnici. Lekari, sestre i drugo osoblje ulažu stvarno velike napore da stvari funkcionišu i pored problema sa novcem. Bar je tako u Novom Sadu.
Biljana 77 Biljana 77 11:13 04.11.2011

Re: 2

da posle par godina nece ni pola tih aparata biti operativno.

Činjenica da je veliki broj (nažalost i na sramotu ove države, a ne tih institucija) operativan i posle 30 godina govori baš suprotno. Ja verujem u posvećnost ljudi koji tamo rade. Uostalom pročitaj koju od linkovanih priča. Tu decu u životu održavaju inkubatori, roditeljska ljubav i posvećenost osoblja.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 11:19 04.11.2011

Re: 2

Ako je u drugim ustanovama u zdravstvu situacija takva kakvu si opisao (ima dosta istine) u dečijim bolnicama se vodi računa o svakoj sitnici.

Институт за мајку и дете и сличне установе?
Јесте, тачно је то. Нема бољег примера пожртвовања и посвећености послу. Само они који заиста желе да се баве тим тешким послом, одлазе да раде тамо.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 11:22 04.11.2011

Re: 2

Činjenica da je veliki broj (nažalost i na sramotu ove države, a ne tih institucija) operativan i posle 30 godina govori baš suprotno.

Није чињеница. То што неки апарати раде, а стари су 30 година, не значи да су спретни у одржавању и да их чувају, правилно користе, или користе уопште.
libkonz libkonz 11:37 04.11.2011

Re: 2

Јесте, тачно је то. Нема бољег примера пожртвовања и посвећености послу. Само они који заиста желе да се баве тим тешким послом, одлазе да раде тамо.

Pa što si onda napisao da za par godina inkubatori neće raditi ?????
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 11:57 04.11.2011

Re: 2

libkonz
Јесте, тачно је то. Нема бољег примера пожртвовања и посвећености послу. Само они који заиста желе да се баве тим тешким послом, одлазе да раде тамо.

Pa što si onda napisao da za par godina inkubatori neće raditi ?????

Zato sto je ciljna ustanova porodiliste.
Hej, ako smetam, nema frke, begam ja, nije mi potreban gnev po osetljivom pitanju.
Biljana 77 Biljana 77 12:03 04.11.2011

Re: 2

Hej, ako smetam, nema frke, begam ja, nije mi potreban gnev po osetljivom pitanju.

Nije stvar u tome već u apriori negativnom stavu koji se (kao ni moj pozitivan doduše) ne temelji na poznavanju činjenica iz prve ruke.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 12:12 04.11.2011

Re: 2

Biljana 77
Hej, ako smetam, nema frke, begam ja, nije mi potreban gnev po osetljivom pitanju.

Nije stvar u tome već u apriori negativnom stavu koji se (kao ni moj pozitivan doduše) ne temelji na poznavanju činjenica iz prve ruke.


Ok, mogu da zivim uz ovo, zato što je negativan stav pitanje opredeljenja. Znači, plivanje uz struju, i pokušaj davanja pitanja koje bi bilo iole relevantno. Naravno, neko ce reći blogokvariša, al' to je cena. Nisam ni popularan nešto. jbga. Tako to ide.

Nisam tu da kažem da ovo nije dobro, valja biti cold hearted bastard, reći da nije dobro, već da napomenem da se stiče utisak (po meni opravdan), da ti uređaji ne završavaju onako kako bi trebalo. A ja jesam šnjurao po bolnicama mnogim u Srbiji, i raspitivao sam se u vezi ove teme, nisam neupućen. Vrlo koruptivna grana, kupovina i održavanje opreme. Za 'iljadu godina robije, kažem.
milisav68 milisav68 12:15 04.11.2011

Re: 2

srdjazlopogledja
Ako je u drugim ustanovama u zdravstvu situacija takva kakvu si opisao (ima dosta istine) u dečijim bolnicama se vodi računa o svakoj sitnici.

Институт за мајку и дете и сличне установе?
Јесте, тачно је то. Нема бољег примера пожртвовања и посвећености послу. Само они који заиста желе да се баве тим тешким послом, одлазе да раде тамо.

Nisi u pravu.
Postoje ljudi i u drugim dečjim zdravstvenim ustanovama, koji svoj "posao" ne otaljavaju.
Druga je stvar što postoje i nevaspitani i neobrazovani roditelji.

srdjazlopogledja srdjazlopogledja 12:38 04.11.2011

Re: 2

milisav68
srdjazlopogledja
Ako je u drugim ustanovama u zdravstvu situacija takva kakvu si opisao (ima dosta istine) u dečijim bolnicama se vodi računa o svakoj sitnici.

Институт за мајку и дете и сличне установе?
Јесте, тачно је то. Нема бољег примера пожртвовања и посвећености послу. Само они који заиста желе да се баве тим тешким послом, одлазе да раде тамо.

Nisi u pravu.
Postoje ljudi i u drugim dečjim zdravstvenim ustanovama, koji svoj "posao" ne otaljavaju.
Druga je stvar što postoje i nevaspitani i neobrazovani roditelji.

Увек ме је фасцинирало пребацивање. У школама су проблем деца, и родитељи, а у болницама пацијенти.
Пазите, уобичајено је поћи од претпоставке да школа постоји ради деце, болнице ради оболелих итд. Нормално је то претпоставити? Ресторани ради оних који обедују, блог ради блогера итд. Је л' тако? Ако нема блогера, нема ни блога (можда мод чита ово?), ако нема људи који желе да обедују у ресторану, нема ни ресторана итд.
Али за државне установе није тако.
На пример, ако нико не долази у болницу, она ће и даље постојати! Чудно, не? Није чудно, државна болница постоји ради запослених у тој болници, њима сметају пацијенти јер знају да не зависе од њих. Мање или више пацијената, излечених (овде се појављује делимична, али јако ретка предност код савесних, излече човека да га не би више смарао) или неизлечених, тј. одбачених... Потпуно им је свеједно, јер нису везани за резултат и однос. Њихова је веза јавни расход, и министарство, тј. рззо. Имате синдикате који траже политички утицај (ово је у Србији доминантније у просвети), те преко партија добијају сланину, буткицу, колач свој.
Е сад, да ли међу њима има савесних?
Наравно да има!
И управо ти, савесни људи, највеће су жртве система, поред корисника.
Biljana 77 Biljana 77 12:41 04.11.2011

Re: 2

Увек ме је фасцинирало пребацивање. У школама су проблем деца, и родитељи, а у болницама пацијенти.

Mislim da u ovom obraćanju milisavu laješ na pogrešno drvo što bi rekli Englezi. Al' dobro sad...
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 13:01 04.11.2011

Re: 2

Biljana 77
Увек ме је фасцинирало пребацивање. У школама су проблем деца, и родитељи, а у болницама пацијенти.

Mislim da u ovom obraćanju milisavu laješ na pogrešno drvo što bi rekli Englezi. Al' dobro sad...

Не разумем, какве везе има Милисав са свим тим? Зашто би ишта, што сам написао, схватио ружно и лично?
milisav68 milisav68 13:33 04.11.2011

Re: 2

srdjazlopogledja

Увек ме је фасцинирало пребацивање. У школама су проблем деца, и родитељи, а у болницама пацијенти.
Пазите, уобичајено је поћи од претпоставке да школа постоји ради деце, болнице ради оболелих итд. Нормално је то претпоставити? Ресторани ради оних који обедују, блог ради блогера итд. Је л' тако? Ако нема блогера, нема ни блога (можда мод чита ово?), ако нема људи који желе да обедују у ресторану, нема ни ресторана итд.

A ako ne pada kiša, onda ti ne treba ni kišobran.

Pucaš u pogrešnu metu.
Mislim, šta će nam onda pravnici (sudije, advokati, inspekcija), kad se zakoni ionako ne poštuju.
Ajde onda da raspustimo i sudove, i policiju i vojsku....i da svako plaća ono što mu treba, kad mu zatreba....

Ko je odgovoran za rad neke ustanove?
Ko postavlja tog odgovornog?
Jel postoji neko ko sve njih treba da kontroliše?

Razmisli malo, a usput pogledaj kod Krugoline, kako to treba da se ispravlja, kroz institucije sistema.

Jukie Jukie 14:55 04.11.2011

Re: 2

srdjazlopogledja

.Пазите, уобичајено је поћи од претпоставке да школа постоји ради деце, болнице ради оболелих итд. Нормално је то претпоставити? Ресторани ради оних који обедују, блог ради блогера итд. Је л' тако? Ако нема блогера, нема ни блога (можда мод чита ово?), ако нема људи који желе да обедују у ресторану, нема ни ресторана итд..

Čini mi se da je rečenica "школа постоји ради деце, болнице ради оболелих, ресторан ради оних који обедују" čudna i da će se ljudi uhvatiti za gramatiku i sintaksu kada ti odgovaraju na komentar.
Ne postoji restoran radi onih koji obeduju, nego radi mene koji sam otvorio restoran. Zarađuju mi se pare, pa gledam kako bih ih dobio i ispitujem tržište, i učini mi se da postoji potreba za restoranom. Ako se ispostavi da neće da dolaze da jedu a da imaju mule, ja ću u toj prostoriji da otvorim potkivačnicu za mule. Ako neće ni mule da potkivaju jer ne daju pare, a imaju običaj da svako jutro ritualno spaljuju papirno cveće na prozoru, prodavaću papirno cveće, a šta će oni jesti i da li će im mule biti potkovane, to mene baš briga.

To ja vidim i kao važan argument protiv rečenice "škola postoji radi dece da postanu obrazovana". Ako školu osniva država, ona sama odlučuje za šta će ih školovati, po tome da li ima koristi od toga. Ako državi odgovara da ima neobrazovan narod, ili da ima naivne studente koji će plaćati milione za studiranje pa će to ceo život otplaćivati, ona će to da radi.

Koliko ima zanimljivih emisija na televiziji iz oblasti koje se nikada ne uče u školi (npr. istorija i kanon stripa - ja često posećujem sajt tvtropes i postoje zlatno, srebrno itd. doba stripova tipa Betmena itd.; ja sam čekao 16 godina školovanja, iako sam još kao mali gledao sve Opstanke i sve to znao, da imam kontrolni u kome će me pitati da na slici raspoznam afričke životinje i napišem kako se zovu na srpskom i latinskom).

A roditelj (npr. Krugolina) je taj koji želi da mu dete bude pravilno obrazovano jer će dete od toga imati koristi jednog dana, pa onda lobira kod države da se uvede ovo ili ono u sistem prosvete. Na koju stranu mnogo ljudi lobira, država ustanovi da joj je pametno da ih posluša, pa onda uvede recimo veronauku.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 15:17 04.11.2011

Re: 2

@Jukie

Kvalitetan komentar. Dakle, pitanje je pomereno na procenu interesa deteta sa roditelja, na državu.
No, benigno je gledanje na državu, tj na učesnike lobiranja, jer su najznačajniji igrači tu partije, vrhuške, i prosvetni sindikati. Roditelji su slabi igrači jer, na kraju, imaju vremenski ograničen interes.
Zanimljivo je prebacivanje težišta na veronauku. Interferenicija države u Crkvu, a ne, kako se to obično vidi, obrnuto. Ali to nije obavezan predmet, te je zamorna priča o tome.
Biljana 77 Biljana 77 18:34 04.11.2011

Re: ***

Pročitala sam juče najavu za ovo.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana