Društvo| Kućni ljubimci| Sex

Kako sam pala na dupe 2X

Vesna Knežević Ćosić RSS / 07.11.2011. u 21:35

DSC00010m.2522.jpg

Dve stvari su me zapanjile u poslednje vreme. Prva je anegdotska i prica o tome kako je moj pas, o kome sam dosta pisala na ovom blogu, dok si reko keks, postao pseci gradjanin EU.

Elem, pseto je odvedeno kod veterinara da dobije vakcinu jer joj je bilo vreme. Kod veterinara je uslo na povodniku, u drustvu macke u macecoj kutiji, s urednim srpskim psecim pasosem. Tamo je primilo vakcinu protiv besnila i na licinom mestu dobilo pasos EU. Sve je kostalo pet eura.

Kaze mi jedan ortak, e, ocu i ja:)

Druga stvar je mnogo ozbiljnija i moram da priznam da me je iznenadila i zapanjila. Elem, slusala sam ja o transparentnosti firmi, na primer u Nemackoj, ali slusanje, citanje i konkretan uvid su, ha, pa meni sokantni. Secam se, slican osecaj sam imala kad sam automobilom prosla celu EU i STVARNO nije bilo granica. Mislim, znala sam ja da ih nema, ali apstraktno. Kada sam videla da ih bas bas nema nema, da na mnogim putevima, ako nisu glavne dzade, i ako ne znas imena sela, ne znas ni u kojoj si drzavi, e to me je tada bacilo u euforiju. Mrzim granice.

Ali da se vratim na temu. Trebala mi je vrlo konkretna informacija o kompaniji osnovanoj u Nemackoj pre 12 godina. Zapravo, trebao mi je osnivacki ugovor. Ceo. Oisla sam u Centralni arhiv, prema upustvu, sve neverujuci, rekla dobar dan na prijavnici, rekla sta mi treba, pa me je teta pustila da udjem u ooogromnu zgradurinu i rekla da idem na treci sprat u sobu tu i tu. U prizemlju, kad sam usla, prosla sam kroz skener, pa u lift. Na trecem spratu sam izasla i nasla vrata s brojem koji mi je trebeo. Pokucala i rekla po sta sam dosla. Zapravo, rekla sam da mi treba kopija osnivackog ugovora firme (Kru mislila sam na tebe, mame mi). Devojce s konjskim repom je kuckalo po kompu i reklo mi da podjem s njom. Otisli smo par metara dalje kod druge tete. Njoj je devojce reklo sta ocu. 

Teta mi je dok si reko keks, isprintala preko 20 strana osnivackog ugovora, uvezala ga, turila u fasciklu i predala.

Cela operacija od kad sam usla nije trajala vise od 10 minuta. Niko mi nije trazio pare za takse, niko me nije pitao zasto mi to treba i slicno.

Naravno da sam se posle cudila na glas, ja sam iz Srbije. Kazu mi ljudi, ali ovde (u Nemackoj) je sve sto se tice bilo koje firme potpuno javno.

Hmm.

Onda mi je jedan kolega rekao da pogledam bonitet neke kompanije. Trebalo je da se udje u neki posao sa njom, pa ga je zanimalo koliko love imaju, promet godisnji, jesu li zaduzeni, koliko kredita su uzimali i kada itd.

Ja naravno nemam pojma kako da dodjem do tih podataka. Al brate, umem da pitam. I kazu mi, pitaj kompaniju Buergel. Napisem mail, pitam. Odmah mi odgovore, daju i sifru da mogu da gledam sama. A ono sto mi poslase za dve firme, neverovatno. SVE! Do zadnjeg kredita koji su digli, prometa, sta rade, s kim, kako, sve sve sve.Plus njihova procena o bonitetu sa sve nacrtanom skalom iz koje i slepac vidi dal da se upusta u posao ili jok. Ok, toj firmi se nesto placa, ali nista nerazumno, od dvadesetak centi do tridesetak eura, zavisi sta se trazi.

Sta ja znam, mozda je to drugima normalno. Meni nije. Zato sam pala na dupe. Sto odmah dobijes sve, crno na belo, i ko su osnivaci i kako su napravili firmu (njihovu artiju) , plus sve sto hoces, kako je firma radila do juce. Nema nista tajno. Nema nista skriveno.

E da, necu ni da ulazim u to, da ovi Nemci ne mogu ni da zamisle da ti neka firma ne placa vise meseci. Bukvalno ne mogu. Jer su im mehanizmi toliko cvrsti i jaki, da to ne biva. 

Nisam planirala da pisem ovaj blog, ali sam htela sa vama da podelim dozivljaj. Zapravo, ovo ce verovatno zvucati naivno, al sta cu, ako domaci tajkuni nece u EU, onda je to zato sto evropski propisi nalazu da ti firma ima stalno skinute gace i da svako moze do mile volje da gleda (ne mora ni da viri) kakav si i s cim raspolazes. Jos ti i sliku i tabele daju i kopije svih ugovora.

E, zato sam ostala paf. 

 

 

 

 

 

 

 



Komentari (47)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

niccolo niccolo 21:48 07.11.2011

Pa i u našem APRu

Teta mi je dok si reko keks, isprintala preko 20 strana osnivackog ugovora, uvezala ga, turila u fasciklu i predala.

možeš da dobiješ sva dokumenta koja su predavana APRu za razne registracije i koje APR, stoga, poseduje. Doduše plaća se taksa, ali možeš da dobiješ ako te zanima...
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 08:19 08.11.2011

Re: Pa i u našem APRu

niccolo
Teta mi je dok si reko keks, isprintala preko 20 strana osnivackog ugovora, uvezala ga, turila u fasciklu i predala.

možeš da dobiješ sva dokumenta koja su predavana APRu za razne registracije i koje APR, stoga, poseduje. Doduše plaća se taksa, ali možeš da dobiješ ako te zanima...

to nije ni blizu realne slike firme
ipak priznajem da je u Srbiji APR bio mali veliki korak ka transparentnosti tj. ka višestrukom padanju na dupe čemu težimo.
mariopan mariopan 21:57 07.11.2011

...

Pa što se tiče EU pasoša i ja imam jedan, samo mi slika na njemu ne odgovara, ali život mi je pljunuti pseći

A po pitanju "državne tajne", koju ti miniraš ovakvim blogovima, verujem da znaš da se ovo čita "gde treba"
I padaju u nesvest.

NE - VE - RO - VAT - NO..
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 22:05 07.11.2011

ha

pa vish mari, kaze niccolo da to isto i kad nas moze,stvarno nisam pojma imala.

samo me zbunjuje ono "dokumenta koja su predavana", jer to znaci da svi moraju da predaju, il da se nekim automatiznom to sliva u taj APR.

da li to znaci, da na primer dodje Nemac u nas APR, kaze dobar dan, ja ocu osnivacki ugovor ceo od firme "Mish i Macka". A ta MM napravljena u Maloj Mostanici na primer i oni kazu, sacekaj te molim vas par minuta i cap - daju print.

?
niccolo niccolo 22:11 07.11.2011

Re: ha

jer to znaci da svi moraju da predaju
da li to znaci, da na primer dodje Nemac u nas APR, kaze dobar dan, ja ocu osnivacki ugovor ceo od firme "Mish i Macka". A ta MM napravljena u Maloj Mostanici na primer i oni kazu, sacekaj te molim vas par minuta i cap - daju print.

I jedno i drugo da. Eventualno bi mu možda rekli dođi sutra ili tako nešto, u zavisnosti koliko dokumenata ima i šta je sve tražio, pa kad dođe a ono ga čeka dokumentacija.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:16 07.11.2011

Re: ha

kaze niccolo da to isto i kad nas moze,stvarno nisam pojma imala.


Ma moze, na sajtu NBS se npr moze videti da li je neko blokiran, da li je bio ikada blokiran, kod kojih banaka ima racune i jos toga.
Nije ni u Srbiji bas sve onako crno kako se tebi cini :)

http://www.infogo.biz/provera-poslovnih-partnera.html
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 22:17 07.11.2011

Re: ha

niccolo, pa to je fantasticno. znaci bilo koji gradjanin, moze kad god hoce da dobije bilo koji firmin dokument (nema veze ako nije isti dan)?

tja, kad sam radila u jednoj redakciji, koja nas je zavrnula za plate, nikad nismo uspeli da saznamo ni imena osnivaca firme, valjda smo bili glupi, nismo umeli da trazimo, a bas smo se trudili i imali "veze".

a jel to vazi i za pare, kredite i ostalo?

Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 22:20 07.11.2011

Re: ha

Ma moze, na sajtu NBS se npr moze videti da li je neko blokiran, da li je bio ikada blokiran, kod kojih banaka ima racune i jos toga.


ok, a jel se firmi moze videti promet love? godisnji, mesecni, koliko uzela kredita i kada i od koga?

ne kazem da je crno, meni vise sivo, a volela bih da je belo.

mada, moguce da gresim, da je kod nas isto sve transparentno.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:22 07.11.2011

Re: ha

ok, a jel se firmi moze videti promet love? godisnji, mesecni, koliko uzela kredita i kada i od koga?

Mislim da to ne ipak, evo niccolo ce to verujem preciznije.

Ali nije bas za padanje na dupe :)
niccolo niccolo 22:24 07.11.2011

Re: ha

bilo koji firmin dokument

Pa dobro, ne bilo koji, samo onaj koji ovi (APR) imaju. Primer iz tvog teksta je bio osnivački akt. To možeš da dobiješ. Možeš da dobiješ i recimo ugovor o prenosu udela, ako je tako nečeg bilo...

Evo hcm je dodao za račune, za detaljne podatke ko je uzeo koji kredit mislim da bi eventualno moglo da se dobije ako bi imala ugovor sa nekim od ovih kreditnih biroa. E sad ne znam tačno da li može baš bilo ko da zaključi ugovor sa njima, mada ne vidim neku naročito smetnju (osim za fizička lica u vezi sa zaštitom podataka o ličnosti).
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 22:29 07.11.2011

Re: ha

Pa dobro, ne bilo koji, samo onaj koji ovi (APR) imaju. Primer iz tvog teksta je bio osnivački akt. To možeš da dobiješ. Možeš da dobiješ i recimo ugovor o prenosu udela, ako je tako nečeg bilo...

Evo hcm je dodao za račune, za detaljne podatke ko je uzeo koji kredit mislim da bi eventualno moglo da se dobije ako bi imala ugovor sa nekim od ovih kreditnih biroa. E sad ne znam tačno da li može baš bilo ko da zaključi ugovor sa njima, mada ne vidim neku naročito smetnju (osim za fizička lica u vezi sa zaštitom podataka o ličnosti).


pa ne samo kredite. nego i koliki im je promet, poslovanje itd.

cek, ako nema nikakve narocite smetnje, da se zna sve, onda nas i ovaj insajder i ona verica barac i svi zezaju, pa to sve postoji za sve zapisano? cemu frka onda? Ja se naslusala prica kako se tesko ili nikako dolazi do dokumentacije, ccc, kako lazu ljudi, cudo jedno.

mariopan mariopan 22:38 07.11.2011

Re: ha


da li to znaci, da na primer dodje Nemac u nas APR, kaze dobar dan, ja ocu osnivacki ugovor ceo od firme "Mish i Macka". A ta MM napravljena u Maloj Mostanici na primer i oni kazu, sacekaj te molim vas par minuta i cap - daju print.

Neee, kažu prvo da im je to kafe pauza i neka sedne i čeka svoj red.

Ne znam još za slučaj da bilo šta ovde dobilo začas.

Ali znam za slučaj kada sam htela bratu da dam punomoć na moj račun u banci...i nije dobio karticu...rekli mu da dođe posle deset dana kada je on uveliko otputovao na drugi kraj planete. Znači nema tu ništa za deset minuta, a ja sam verovala da nam samo toliko treba, pa ostavila uključen ručak na šporetu, jednu Francuskinju i jednu Haićanku da ga paze...a one sede napolju i sunčaju se.
Zato mi je za neverovati bilo šta "začas" ovde u Srbiji.

Ovo što pišeš ne mogu ni da zamsilim, ali ko zna, možda je moguće, možda niccolo zna za to?
cult cult 22:39 07.11.2011

Re: ha

ok, a jel se firmi moze videti promet love? godisnji, mesecni, koliko uzela kredita i kada i od koga?


ukucaj u google apr
izaberi pretraga preduzeća
odaberi bilo koje preduzeće
prvi tab je vlasnička struktura (ko je vlasnik, koliki udeo, ime i prezime, jmbg)
poslednji tab su finansijski izveštaji.
klikni na to i videćeš i koliki su prometi i koliko je profit/gubitak, apsolutno sve sto si htela da znaš. To su završni godišnji računi preduzeća u Srbiji.
Ako zelis da se raspitas o bonitetu neke firme u Srbiji s kojom ulazis u posao, ukucaj u google bonitet preduzeća, videćeš već da sve ima.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:41 07.11.2011

Re: ha

cek, ako nema nikakve narocite smetnje, da se zna sve, onda nas i ovaj insajder i ona verica barac i svi zezaju, pa to sve postoji za sve zapisano? cemu frka onda? Ja se naslusala prica kako se tesko ili nikako dolazi do dokumentacije, ccc, kako lazu ljudi, cudo jedno.


E pa sad....
Pricala si o tome da si dobila osnivacki akt i da si pala na dupe kad su ti ga dali.
E pa to isto i u Srbiji mozes da dobijes.
Da li u Nemackoj postoji nesto sto kompanije kriju i sto ne daju bas tako rado? Verovatno da. A da li bi ti tek tako uspela da dodjes do toga..ne znam, ne verujem.
Uostalom i taj Insajder sam kaze da je do dosta podataka dosao koristeci situaciju da u Srbiji postoji zakon o dostupnosti informacija. Dakle sistem je postavljen tako da se do podataka moze doci.
Da li se opstruise sistem?
Da, naravno, ali moguce je ipak doci i do tih skakljivijih informacija nego sto je osnivacki akt neke firme.

Da li je Nemacka uredjenija drzava od Srbije?
Treba li i o tome pricati? Naravno da jeste
Ali kad kazes da si pala na dupe sto si dobila neki papir iz toga se cita da mislis kako je to u Srbiji nezamislivo a to jednostavno nije tacno.

Nije Srbija Nemacka naravno ali i kad se krituikuje treba biti objektivan (ili informisan) jer se inace umesto kritike vidi zla namera.
niccolo niccolo 22:42 07.11.2011

Re: ha

Ja se naslusala prica kako se tesko ili nikako dolazi do dokumentacije

Ima toga da ljudi ne znaju kako da dođu do određene dokumentacije (recimo, suprotan primer, Insajder je do dokumenata na osnovu kojih se bavi farmaceutskom industrijom došao, znači oni su znali gde i šta da traže), ali ima i toga da se ne može baš do svega tako lako doći.

Recimo do tih anekasa Fijatovog ugovora, toga nema po tim javnim registrima. Naravno, nije da si ti tamo u Nemačkoj tražila neki Mercedesov ugovor sa ne znam ni ja kim, pa da su ti ga dali onako na izvolte. Tako da u tome i nema neke značajne razlike.

Inače ja bio raspoložen da konstruktivno razmotrim sa Šabićem o tome gde su granice prava javnosti da vidi neki dokument u odnosu na pravo nekog privrednog društva da svoje poslovne planove drži poverljivim, ali me on iskulirao dole na njegovom blogu za sada...
cult cult 22:45 07.11.2011

Re: ha

Inače ja bio raspoložen da konstruktivno razmotrim sa Šabićem o tome gde su granice prava javnosti da vidi neki dokument u odnosu na pravo nekog privrednog društva da svoje poslovne planove drži poverljivim, ali me on iskulirao dole na njegovom blogu za sada...


Mislim da se javnost ugovora (trgovačkih itd) odnosi samo na državna tj javna preduzeća. Nema šanse da ugovor sklopljen izmedju dve priv. firme može da se deli okolo svakom ko zatraži. To spada u sferu poslovne tajne. Naravno, inspekcijski ograni, finanskijska policija i ta ekipa uvek ima pravo uvida u sve.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 22:53 07.11.2011

Re: ha

ukucaj u google apr
izaberi pretraga preduzeća
odaberi bilo koje preduzeće
prvi tab je vlasnička struktura (ko je vlasnik, koliki udeo, ime i prezime, jmbg)
poslednji tab su finansijski izveštaji.
klikni na to i videćeš i koliki su prometi i koliko je profit/gubitak, apsolutno sve sto si htela da znaš. To su završni godišnji računi preduzeća u Srbiji.
Ako zelis da se raspitas o bonitetu neke firme u Srbiji s kojom ulazis u posao, ukucaj u google bonitet preduzeća, videćeš već da sve ima.


e, znam za taj sajt, ulazila sam, ali samo nekoliko puta u zivotu. vise su trazile moje kolege koje se bave ekonomijom.

elem, ako je sve transparentno, otkud onda frke i afere, kopanja i isplivavanja? mislim, sta ima nesto da isplivava, ako SVE stoji crno na belo, nefrizirano i dostupno?

da li to znaci da je sve super i shtima?

ako jeste, ja prezadovoljna.








niccolo niccolo 22:58 07.11.2011

Re: ha

Mislim da se javnost ugovora (trgovačkih itd) odnosi samo na državna tj javna preduzeća

Naravno, ali i tada je pitanje šta sve. Evo recimo Fiat - da li treba baš sve objaviti? Niko neće da dođe ovde (naglasak na ovde) da pravi javno-privatno partnerstvo ako će sutra svaka šuša (uključujući i konkurenciju) moći da dođe i da vidi njegove poslovne planove na osnovu pravila o dostupnosti javnih informacija. Ako ne bi trebalo baš sve objaviti, šta ne bi trebalo objaviti? Koji su kriterijumi na osnovu čega bismo to utvrđivali? Ima tu raznih interesantnih pitanja...
cult cult 23:03 07.11.2011

Re: ha

elem, ako je sve transparentno, otkud onda frke i afere, kopanja i isplivavanja? mislim, sta ima nesto da isplivava, ako SVE stoji crno na belo, nefrizirano i dostupno?


Pa ima sta da se iskopava.
ALi tamo je početak.
Recimo, vidiš da je neka firma osnovana pre sedam godina.
A od pre pet je postala bliska vlasti.
Onda pogledas njene finansijske izvestaje, tj godišnje završne račune i vidiš da je baš od pre pet godina počelo da im ide mnogo dobro. Eksponencijalni skokovi najćešče. I tu kreću ti arheološki radovi glede iskopavanja ugovora. Kad nekoj firmi čiji je vlasnik blizak, napr, predsedniku države, ide mnogo dobro, to je siguran znak da je ugovore sklapao sa javnim preduzećima (i državni i lokalni nivo). A s kim bi drugim. I onda kreneš da se hvataš za onaj zakon o dostupnosti informacija i tražiš to na uvid. A oni vrdaju. Ti njima Šabića, oni tebi ignore. I tako.
cult cult 23:12 07.11.2011

Re: ha

Ako ne bi trebalo baš sve objaviti, šta ne bi trebalo objaviti? Koji su kriterijumi na osnovu čega bismo to utvrđivali? Ima tu raznih interesantnih pitanja...


Recimo, ono što mi, poreski obveznici, ulažemo u taj posao. Te cifre bi morale biti javne i ne smeju biti zacrnjene. Kojih ih poreza oslobadjamo, koliko dugo itd. Koliko ćemo famoznih subvencija dati i tome sl. Onaj deo koji se tiče procesa proizvodnje, izgleda modela itd je ok da bude tajna.
niccolo niccolo 23:21 07.11.2011

Re: ha

Recimo, ono što mi, poreski obveznici, ulažemo u taj posao. Te cifre bi morale biti javne i ne smeju biti zacrnjene. Kojih ih poreza oslobadjamo, koliko dugo itd. Koliko ćemo famoznih subvencija dati i tome sl. Onaj deo koji se tiče procesa proizvodnje, izgleda modela itd je ok da bude tajna.

Ok, saglasan
mariopan mariopan 00:18 08.11.2011

Re: ha

cult
Ako ne bi trebalo baš sve objaviti, šta ne bi trebalo objaviti? Koji su kriterijumi na osnovu čega bismo to utvrđivali? Ima tu raznih interesantnih pitanja...


Recimo, ono što mi, poreski obveznici, ulažemo u taj posao. Te cifre bi morale biti javne i ne smeju biti zacrnjene. Kojih ih poreza oslobadjamo, koliko dugo itd. Koliko ćemo famoznih subvencija dati i tome sl. Onaj deo koji se tiče procesa proizvodnje, izgleda modela itd je ok da bude tajna.

Naravno, ali mene zanima zašto se uopšte subvencije daju "investitorima" kada su oni došli ovde da investiraju, valjda svoj novac?

Ne verujem da su sume subvencija zatamnjene bilo gde, pa Dinkić na sva usta objavljuje koliko je kome dao kao da je to iz njegovog džepa...ali mene zanima koliko zaposlenih ima fabrika koja je dobila 2 miliona evra subvencija od naše države, dobila je džabe zemljište na sto godina od lokalne samouprave, dobila je džabe infrastrukturu jer to zemljište nije bilo pripremljeno za fabriku, sad jeste o našem trošku, dakle njive su postale "industrijska zona"...šta je onda investirao Gazda fabrike, koliko ljudi zapošljava i koliko koristi od njega zaista ima ova zajednica?
Gde to mogu da vidim? I da li imam pravo to uošte da pitam ili je i to državna tajna?
cult cult 09:26 08.11.2011

Re: ha

šta je onda investirao Gazda fabrike, koliko ljudi zapošljava i koliko koristi od njega zaista ima ova zajednica?
Gde to mogu da vidim? I da li imam pravo to uošte da pitam ili je i to državna tajna?


Pa, koliko ljudi zapošljava vidiš upravo na apr-u.
Iz toga možeš da izračunaš koliko država dobija po osnovu poreza i doprinosa na plate. Hint: porezi i doprinosi na plate su 62% od neto plate. Dakle, ako gazda nekom da 10.000, on isplaćuje 16.200 bruto svakog meseca, od čega 6.200 ide državi.
Isto tako možeš da mu vidiš godišnji promet.
18% od te cifre je PDV koji je platio.
Na kraju možeš da mu vidiš i profit.
10% (ili 20% u zavisnosti od toga da li je profit uložio dalje u posao ili ga je podigao) od te cifre je porez na dobit korporacija, to takodje ide državi.
Sem toga, preduzeće plaća još desetak komunalnih i drugih taksi mesečno. Iznos tih cifara je značajan i zavisi od opštine do opštine.

Subvencije kojima maše Dinkić odnose se samo na strane investitore. Ti sutra možeš da otvoriš fabriku i zaposliš 200 ljudi, ali to je tvoj problem. Debilizam je kad subvencionišu radno mesto sa par hiljada evra, a fabrika plaća radniku platu od 18000 rsd. Nisu uslovili to bar prosečnom platom.
Ma...ovom državom vlada gomila impotentnih lezilebovića i lopina kojima je jedino bitno da maznu neke pare od ove jadne i bedne privrede.
antioksidant antioksidant 09:37 08.11.2011

Re: ha

niccolo
Recimo, ono što mi, poreski obveznici, ulažemo u taj posao. Te cifre bi morale biti javne i ne smeju biti zacrnjene. Kojih ih poreza oslobadjamo, koliko dugo itd. Koliko ćemo famoznih subvencija dati i tome sl. Onaj deo koji se tiče procesa proizvodnje, izgleda modela itd je ok da bude tajna.

Ok, saglasan

saglasan i ja
jos samo da vidimo ko ce i na osnovu kojih kriterijuma to procenjivati
sabic zastupa javnost
da li je dovoljno nezavistan i dovoljno strucan da procenjuje sta je i koliko od vaznosti fiatu? ili ce verovati procenama fiata (sto znaci sve je tajna) ili ce ih ignorisati (sto znaci sve je javno)?
cult cult 09:47 08.11.2011

Re: ha

procenama fiata (sto znaci sve je tajna)

uopšte nisam siguran da je fiat tražio da baš sve bude tajna.
antioksidant antioksidant 10:01 08.11.2011

Re: ha

cult
procenama fiata (sto znaci sve je tajna)

uopšte nisam siguran da je fiat tražio da baš sve bude tajna.

vrlo verovatno
servilnost drzavnih sluzbenika (a i korumpiranost) nije samo srpska specijalnost
fiat je pomenut hipoteticki
tyson tyson 11:57 08.11.2011

Re: ha

Naravno, ali mene zanima zašto se uopšte subvencije daju "investitorima" kada su oni došli ovde da investiraju, valjda svoj novac?

Pa da bi došli ovde, a ne negde drugde



mariopan mariopan 12:49 08.11.2011

Re: ha


Subvencije kojima maše Dinkić odnose se samo na strane investitore. Ti sutra možeš da otvoriš fabriku i zaposliš 200 ljudi, ali to je tvoj problem. Debilizam je kad subvencionišu radno mesto sa par hiljada evra, a fabrika plaća radniku platu od 18000 rsd. Nisu uslovili to bar prosečnom platom.
Ma...ovom državom vlada gomila impotentnih lezilebovića i lopina kojima je jedino bitno da maznu neke pare od ove jadne i bedne privrede.

Zato ovo i pitam jer je u gradu postojala fabrika sa istom delatnošću i tradicijom od preko sto godina, koja je zpošljavala 1200 radnika i koja je odlično radila dok nije upropašćena po šemi kao i sve druge uspešne firme (postavljen direktor partijski kadar), a ovaj stranac zapošljava mali broj radnika ( u odnosu na onu uništenu) i dobili tolike pare i sve ostale olakšice iz našeg džepa?

Onoj fabrici nije trebalo ni pola toga da se podigne na noge. Nisu dobili ništa. Nije mi jasna ta "logika" ?
mariopan mariopan 13:13 08.11.2011

Re: ha

tyson
Naravno, ali mene zanima zašto se uopšte subvencije daju "investitorima" kada su oni došli ovde da investiraju, valjda svoj novac?

Pa da bi došli ovde, a ne negde drugde




Za to su dobili hektare i hektare zemljišta džabe na sto godina (dinar po kvadratu) i uređeno od naših para, zar nije dosta od 'vako siromašne nacije?
vesna.gm vesna.gm 13:24 08.11.2011

Re: ha

Vesna Knežević Ćosić
pa vish mari, kaze niccolo da to isto i kad nas moze,stvarno nisam pojma imala.

samo me zbunjuje ono "dokumenta koja su predavana", jer to znaci da svi moraju da predaju, il da se nekim automatiznom to sliva u taj APR.

da li to znaci, da na primer dodje Nemac u nas APR, kaze dobar dan, ja ocu osnivacki ugovor ceo od firme "Mish i Macka". A ta MM napravljena u Maloj Mostanici na primer i oni kazu, sacekaj te molim vas par minuta i cap - daju print.

?


Pa, nisam ubeđena u ovo... Možda kažu: to što vam treba je u Maloj Moštanici, što si došla ovde, kokoško da ometaš, vidiš da sam na pauzi?! I plati taksu XXhiljada za pitanje!"

Ja to tako zamišljam kod nas.


Preporuka za tekst. I za propise koji ti olakšavaju život.
cult cult 13:29 08.11.2011

Re: ha

vako siromašne nacije?

'vako siromašna nacija nikad neće postati manje siromašna ako ne proizvodi ništa.
A pošto su nam tržište političari (naročito dss) prodali domaćim monopolistima (miško, beko...) njima se više isplati da uvoze nego da proizvode.
To je moglo do ove godine. Sada više ne. Otud 'vaka kriza.
Pošto para za ulaganje proizvodnju nema, onda moramo da privučemo strance.
I to što jače.
Djindjića su pljuvali onoliko za propalu železaru Smederevo koju je "poklonio" US steelu, a to je u medjuvremenu postao najveći izvoznik u Srbiji koji donosi suvi keš. Evo sad, čitam, pucaju zbog pada tražnje čelika. Nedobog da zatvore to i odu. Ode i Smederevo na nivo Babušnice.
So, ako treba zemlja za dž. da bi neko napravio fabriku i zaposlio ljude, ok. Bolje to nego gladni ljudi na toj istoj pustoj zemlji.

antioksidant antioksidant 13:44 08.11.2011

Re: ha

a to je u medjuvremenu postao najveći izvoznik u Srbiji koji donosi suvi keš.

jeste najveci izvoznik ali je i medju najvecim uvoznicima
neto izvoz sartida nije toliko impresivan
sto nikako ne umanjuje cinjenicu da je zbog te privatizacije (kakva god bila) sartid od socijalnog problema (ponovo) postao firma koja radi
So, ako treba zemlja za dž. da bi neko napravio fabriku i zaposlio ljude, ok. Bolje to nego gladni ljudi na toj istoj pustoj zemlji.

niccolo niccolo 13:57 08.11.2011

Re: ha

jos samo da vidimo ko ce i na osnovu kojih kriterijuma to procenjivati

Oko toga sam ja i hteo da konsturktivno polemišem sa Šabićem...

da li je dovoljno nezavistan i dovoljno strucan

Pa verovatno jeste dovoljno nezavistan, ali nisam siguran da je dovoljno stručan. Takav utisak stičam zbog toga što je kao kriterijum (barem sam ja tako shvatio) uzeo to čiji je neki podatak, a ne to da li postoji opravdan interes učesnika da neki podatak ne bude dostupan konkurentima.
mariopan mariopan 14:00 08.11.2011

Re: ha

cult
vako siromašne nacije?

'vako siromašna nacija nikad neće postati manje siromašna ako ne proizvodi ništa.
A pošto su nam tržište političari (naročito dss) prodali domaćim monopolistima (miško, beko...) njima se više isplati da uvoze nego da proizvode.
To je moglo do ove godine. Sada više ne. Otud 'vaka kriza.
Pošto para za ulaganje proizvodnju nema, onda moramo da privučemo strance.
I to što jače.
Djindjića su pljuvali onoliko za propalu železaru Smederevo koju je "poklonio" US steelu, a to je u medjuvremenu postao najveći izvoznik u Srbiji koji donosi suvi keš. Evo sad, čitam, pucaju zbog pada tražnje čelika. Nedobog da zatvore to i odu. Ode i Smederevo na nivo Babušnice.
So, ako treba zemlja za dž. da bi neko napravio fabriku i zaposlio ljude, ok. Bolje to nego gladni ljudi na toj istoj pustoj zemlji.


Potpuno se slažem za što jaču proizvodnju bilo čega, ali zar je proizvodnja sa 200 radnika jača od te iste proizvodnje sa 1200 radnika, radna snaga kvalifikovana, razgranat bio i uslužni posao, poslovni kontakti sa strancima, radilo se mnogo za Italijane, Nemce, Austrijance... a izvoz baš te grane je ove godine na trećem mestu po obimu? Govorim o konkretnoj firmi koja je proizvodila i izvozila daleko više i koju smo zatvorili u upropastili? Zašto?
Sada imamo stranog Gazdu, opet gladne koliko hoćeš, frustrirani i oni koji rade kod stranog Gazde jer su plate mizerne, nije se mnogo šta rešilo na bolje? A otišle tolike pare? Mene samo zanima da li se isplatilo kome, i koliko koristi će moj grad da ima od toliko "investicija" koje je morao da podrži sopstvenim sredstvima? Zašto onda nije podržao svoje fabrike i svoje radnike, jer to su u krajnjoj liniji naše pare, sve, pa i ove subvencije ćemo mi da vraćamo stranom kreditoru?

Meni ne treba da objašnjavaš da je bolje fabrika nego ledina, ja bih posadila fabrike na sve strane, jer ovo je nekada bio industrijski grad, sada na izdisaju, gde je skoro svaka fabrika upropašćena po istoj šemi, niko im nije pomogao. To mi niie jasno.
antioksidant antioksidant 14:02 08.11.2011

Re: ha

Pa verovatno jeste dovoljno nezavistan

mislio sam nezavistan od zastupanja stavova javnosti. opis njegovog posla je zastita javnosti a to ovde moze biti u suprotnosti sa interesima pravnih lica koji traze zastitu poslovnih podataka. sabic svoj posao radi dobro ali ovo je granicna oblast izmedju 2 interesa (javnog i "poslovnog". odluke se ne mogu donositi samo na osnovu jednog kriterijuma.
niccolo niccolo 15:25 08.11.2011

Re: ha

odluke se ne mogu donositi samo na osnovu jednog kriterijuma

Potpuno saglasan.
cult cult 08:44 09.11.2011

Re: ha

Zašto?


Ne znam o kojoj fabrici pričaš, ali svakako ne treba grad da se bavi proizvodnjom, da u nju ulaže, postavlja je na noge itd.
Drugo, uopšte nije bitno čiji pasoš ima vlasnik neke fabrike. Bitno je da radi i da plaća porez. Miško, Beko, Milka i ostali imaju naše državljanstvo, pa plaćaju radnike 20 000. A privredu su ugušili zajedno sa političkom korumpiranom bagrom.
Razvoj ove zemlje su potpuno uništili monopoli, a svaki od monopolista je domaći. Monopolista sprečava na sve načine bilo kakvu konkurenciju, a najčešće korupcijom političara. A bez konkurencije i mogućnosti da i neko drugi nešto zaradi nema proizvodnje, nema razvoja, već samo blata u kojem danas živimo.
tri.bal tri.bal 22:30 07.11.2011

... ccc ...

ovaj tvoj dobio pasoš, ovaj moj dobio buve ...
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 22:40 07.11.2011

Re: ... ccc ...

tri.bal
ovaj tvoj dobio pasoš, ovaj moj dobio buve ...


:)))

ihhh, koliko smo ih mi imali, broja se ne zna, ni ogrlice, nish nije pomagalo
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:07 08.11.2011

I ovde

u Sloveniji je onomad bila parada sa javno nejavnim ugovorima, javni, al da ih javnost ne vidi...ono kad behu vakcine protiv svinjskog i ostalih gripova...pa pritisnula zaštitn. inform. od javnog značaja i morali da pokažu.
Ne vidim kako može da se ne pokaže ugovor onome od čijih je para sklopljen, u ovom slučaju poreskih obveznika.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 08:22 08.11.2011

Re: I ovde

Jelica Greganović
u Sloveniji je onomad bila parada sa javno nejavnim ugovorima, javni, al da ih javnost ne vidi...ono kad behu vakcine protiv svinjskog i ostalih gripova...pa pritisnula zaštitn. inform. od javnog značaja i morali da pokažu.
Ne vidim kako može da se ne pokaže ugovor onome od čijih je para sklopljen, u ovom slučaju poreskih obveznika.

Ja vidim. Svašta ne vidimo a morali bi da vidimo.
8c_competizione 8c_competizione 08:44 08.11.2011

E zbog toga nam jedino treba EU

"nasilno" unormljavanje poslovanja i vodjenja drzhave

proterivanje bagre iz javnog i politickog zhivota! (ok, ovde sam malko utopista, alise trudim pa mi nije za zameriti, ha?)
aleksanadar aleksanadar 11:52 08.11.2011

* * *

Mrzim granice.


И ја. И граничне прелазе.

А и административне линије.

tyson tyson 12:03 08.11.2011

Deutschland über alles

E da, necu ni da ulazim u to, da ovi Nemci ne mogu ni da zamisle da ti neka firma ne placa vise meseci. Bukvalno ne mogu. Jer su im mehanizmi toliko cvrsti i jaki, da to ne biva.






tom tom 14:52 08.11.2011

ima i kod nas to

...ali od skora. A do tad su bile mahinacije, samo tako. Doduše, ovo naše se još uhodava, ali biće valjda nešto i od toga...

Izgleda da ipak ima nade za nas :) :

[url=http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2011&mm=11&dd=08&nav_id=555923][/url]
nikolic777 nikolic777 20:38 08.11.2011

i ja

imam dva EU pasoša u kući i
nijedan nije moj
Milutin Milošević Milutin Milošević 10:07 10.11.2011

jEvropa

ako domaci tajkuni nece u EU

Meni se čini da je domaća oligarhija, politička i ekonomska, najveći protivnik ulaska u Evropu. Kad jednom, daj Bože, udjemo, nema voše zezanja. Uredjenje zemlje je najvažniji uslov, nešto što smo mogli da uradimo i pre Mladića i pre rešenja Kosova. Samo da hoćemo.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana