Obrazovanje

"Neki roditelji nemaju pravi uvid u situaciju"

Krugolina Borup RSS / 18.11.2011. u 15:30

top-secret-portfolio.jpg...lupi direktorka OŠ "Mladost", Vesna Jocić za novine i osta živa.

Čuj, "neki roditelji" i "pravi uvid"?

Retko koji roditelji imaju bilo kakav uvid!

Bog mi je svedok (a imam i delovodne pečate) da sam još pre godinu dana od Osnovne škole "Mladost" sa Novog Beograda, zahtevala uvid i to u najbezazlenije stvari, u nešto što bi INAČE trebalo da se PROAKTIVNO objavljuje na vebsajtu svake škole.

Tražila sam zapisnike sa sednica Saveta roditelja i Školskog odbora.

Odbili su da mi ih daju.

Tražila sa da prisustvujem sednicama Školskog odbora - koje su zakonskim i podzakonskim aktima definisane kao javne.

Odbili su moj zahtev.

Kada su mi tražili 500,00 dinara za kupovinu rasvete i 1.000,00 dinara za obnovu igračaka predškolskog programa, nisu mi dali priznanicu.

Kada sam im tražila priznanicu, dali su mi priznanicu bez pečata.

Kada sam postavila pitanje na šta se troši rabat od knjiga za koje smo školi dali pare (u kešu, opet bez priznanice), rečeno mi je da za drugo polugodište knjige nabavim sama. Odgovor o tome šta je bilo s rabatom - nisam dobila. Nemam uvid. Ni pravi ni krivi.

Zašto nemam uvid?

Da nije zato što nisam postavljala pitanja i nisam tražila uvid?

Neće biti.

Uvid nemam zato što direktorka Jocić krši minimum jedan zakon - Zakon o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja.

I tu se krije tajna moje neopisive ljubavi prema tom Zakonu: u činjenici da kad jednom moji predmeti dođu na red u kancelariji poverenika za pristup informacijama od javnog značaja, i kada dobijem ono što sam tražila, direktorka Jocić više za novine neće moći da kaže: "Roditelji nemaju uvid."

A kad roditelji dobiju uvid... i kada jednog dana u ovoj zemlji Dembeliji postane normalno da roditelji imaju uvid u to šta radi ustanova u čijem vođenju učestvuju sa 33% moći odlučivanja - neće više po našim školama biti bilo kakvih direktorki Jocić.

Živim za taj dan.

A ako ga ne doživim, živim za to da ga moje dete, i njegova deca dožive.

Biće jednom, daće Bog.

 



Komentari (88)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

libkonz libkonz 15:50 18.11.2011

Podrška

Verujem da ćeš ovo da izguraš do kraja.
Krugolina Borup Krugolina Borup 17:10 18.11.2011

Re: Podrška

Zahvaljujem na podršci.
Guram, pa dokle izdržim - ako uspem za života da izguram.
Freedom of Information Freedom of Information 19:29 18.11.2011

Re: Podrška

Tražila sam zapisnike sa sednica Saveta roditelja i Školskog odbora.
Odbili su da mi ih daju.

A dali je moguće da je nakon tog odbijanja žalba izostala? Ili sam je prevideo?
Krugolina Borup Krugolina Borup 19:44 18.11.2011

Re: Podrška

A dali je moguće da je nakon tog odbijanja žalba izostala? Ili sam je prevideo?


Bila je žalba, kako nije, odmah sam se žalila na rešenje koje sam dobila od škole s obrazloženjem da su te informacije već objavljivali, pa što sam bila glupa da ih nisam čitala kad su ih oni objavili, šta ima sad opet da mi ih daju (a objavljivali su na onoj nevidljivoj Oglasnoj tabli). Drugim rečima, ako nemam vremeplov, ko mi kriv. Tako nekako je suština, ovo ja parafraziram.

Evo, gledam u žalbu od 30.11.2010. godine, isti dan i poslato preporučeno na kancelariju poverenika.

Nego, nije to još stiglo na red. Čula sam se skoro s vašom koleginicom koja vodi moje predmete, i kaže mi da baš uskoro očekuje da stigne na red.

Znam ja da je prosek rešavanja žalbi 9 meseci, a znam i da prioirtet imaju kojekakve Kolubare i milijarde.

Ne mari. Će sačekam. Strpljen-spašen.

Doći će maca na vratanca (duplošperovana), kad-tad.
Freedom of Information Freedom of Information 19:53 18.11.2011

Re: Podrška


Evo, gledam u žalbu od 30.11.2010. godine, isti dan i poslato preporučeno na kancelariju poverenika.

Nego, nije to još stiglo na red. Čula sam se skoro s vašom koleginicom koja vodi moje predmete, i kaže mi da baš uskoro očekuje da stigne na red.

Znam ja da je prosek rešavanja žalbi 9 meseci, a znam i da prioirtet imaju kojekakve Kolubare i milijarde.

Činjenica je da radim sa malo, nedovoljno saradnika a da smo bukvalno zatrpani žalbama. Ipak čini mi se da ta vaša žalba predugo čeka na rešavanje. Proveriću to.
zilikaka zilikaka 20:11 18.11.2011

Re: Podrška

Proveriću to.

Eto, šta radi veza, i to blogerska
Krugolina Borup Krugolina Borup 20:11 18.11.2011

Re: Podrška

Činjenica je da radim sa malo, nedovoljno saradnika a da smo bukvalno zatrpani žalbama. Ipak čini mi se da ta vaša žalba predugo čeka na rešavanje. Proveriću to.


Nemojte!
Ispašće da imam vezu!!!

A s kakvim problemima radite, da nemate adekvatne prostorije, da nemate dovoljno saradnika - to sve znam. Zato i ne vilenim.
setisesifre setisesifre 01:33 19.11.2011

Re: Podrška

Не веруј.
Није ни Дон Кихот. Ако пажљиво прочиташ Сервантеса, Санчо Панса јесте.
mrale54 mrale54 16:31 18.11.2011

Pa nećeš ni da imaš uvid...

...kad si toliko navrla na tu Jocićku!
I, šta ti smeta šti žena radi "svoj" posao onako, kako joj je rečeno?
A, i ti - baš oćeš da se informišeš o svemu!
Sve mora da znaš!
Idi bre!
Eto ja , pre dve nedelje, pit'o Živkovića bezazleno pitanjce - i, čovek me prozva - budalom!!
Prema tome - pazi šta pitaš!!
Al' - ne daj se!
Preporuka.
uros_vozdovac uros_vozdovac 16:35 18.11.2011

Re: Pa nećeš ni da imaš uvid...

Taj Živković i ova Jocička, garant su iz iste stranke!

p.s. k`o da su drugi bolji, al` mi se sviđa kako zvuči
dragan7557 dragan7557 17:12 18.11.2011

Re: sta je bre ovo?

Tražila sa da prisustvujem sednicama Školskog odbora - koje su zakonskim i podzakonskim aktima definisane kao javne.

Pa ako su javne, onda je glupost traziti da im se prisustvuje. Jednostavno odes i kvit.

Ili meni nije jasno sta oznacava pojam javno.

Recimo zamimisli da za odlazak u javni WC treba dozvola?

I onda neki pametnjakovic neda!

cerski
Krugolina Borup Krugolina Borup 17:21 18.11.2011

Re: sta je bre ovo?

Pa ako su javne, onda je glupost traziti da im se prisustvuje. Jednostavno odes i kvit.


A kako da znaš kad su?
Poziv bi trebao da se, takođe, objavi javno, na Oglasnoj tabli - a Oglasna tabla u zbornici, gde pristup nezaposlenima nije dozvoljen.

Dakle, moraš prvo da im pišeš da tražiš da te obaveštavaju kad su sednice. Ne možeš da bajaš kad su.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 16:49 18.11.2011

Transparency as a Key

Bio sam u septembru na jednoj naučnoj konferenciji u Italiji i pažnju mi je privukao rad, koji je prezentovan u mojoj sesiji, pod naslovom: "Open Ontology-Driven Sociotechnical Systems: Transparency as a Key for Business Resiliency".

Ključno u tom radu je istraživanje grupe autora, među kojima je i jedan vrlo priznati naučnik visoko kotiran po citiranosti na listi Citeseer-a, koje pokazuje kako transparentnost utiče na poslovne, tehničke i društvene sisteme. Naime, njegov tim je proučavao veliki broj društvenih, prirodnih i poslovnih kriza kroz istoriju. Ustanovio je da su društva i sistemi (a i preduzeća) sa većom transparentnošću uspešnije savladavala i prevazilazila krize svakojakih vrsta, dok su ona sa manjom ili bez transparentnsti često bila na rubu opstanka (ili propasti) u tim situacijama.
Krugolina Borup Krugolina Borup 17:09 18.11.2011

Re: Transparency as a Key

Ustanovio je da su društva i sistemi (a i preduzeća) sa većom transparentnošću uspešnije savladavala i prevazilazila krize svakojakih vrsta, dok su ona sa manjom ili bez transparentnsti često bila na rubu opstanka (ili propasti) u tim situacijama.


Pa naravno.
A osim blagotvornog dejstva na krizu, tansparentnost je i majka Mara za prevenciju muljanja i korupcije.
Onaj ko vodi bilo koju ustanovu, i ZNA da sve što radi, svaki dinar koji troši, mora da okači na internet kao izveštaj - teško da će da trpa u džepove.
jedan.kub jedan.kub 00:41 19.11.2011

Re: Transparency as a Key

Onaj ko vodi bilo koju ustanovu, i ZNA da sve što radi, svaki dinar koji troši, mora da okači na internet kao izveštaj - teško da će da trpa u džepove.

I tada ima načina da trpa u džepove, jer može troškove selektivno da prikaže.
Nevolja je u tome što ostale roditelje ništa ne zanima.
Krugolina Borup Krugolina Borup 17:20 18.11.2011

Osećam potrebu da se osvrnem i na ovo:

Direktorka Jocić još izjavljuje za novine i sledeće:

Што се тиче Драгане Јауковић, која је радила као рачунополагач, сматрам да је њен посао био и да ми укаже на добро пословање. Ако јој је нешто сметало, требало је да ми се обрати, а не да шаље анонимне пријаве. Мислим да је она злонамерна и љута зато што њену кћерку нисмо запослили – одговара директорка Јоцић.


Sudeći na osnovu ličnog iskustva u kontaktima s direktorkom Jočić, ona ne preza ni od laži ni od zastrašivanja. Kada sam je prijavila inspekciji da neće da mi upiše dete u predškolski program, pa inspekcija reagovala kako treba i naterala je da mi dete upiše, na roditeljskom sastanku je pred 20 i više svedoka izjavila: "Vama je načelnica Školske uprave, Gordana Cvetković, veza. Vi ste potezali vezu da dete upišete u školu. Ali, samo da znate da je vaše dete ovde upisano samo zahvaljujući mojoj dobroj volji, a to može i da se promeni."

Drugom prilikom, kada je odbila da mi da zapisnike sa sednica Školskih odbora, a ja joj sa smeškom odgovorila: "Dobiću ja to kad-tad", odgovorila mi je: "Pa, kad je vama Šabić veza."

Ako neka institucija ove države radi kako treba, po njenoj logici, mora da je to zbog neke veze. Verovatno zato što ona sama ne poznaje nijedan drugi oblik poslovanja do veza i vezica.

Iz toga sledi da, ako nekog nervira drpanje školske kase, pa još reši da to iznese u javnost, to ne može biti ni zbog čega drugog do zbog toga što se ta osoba drznula da nju ne angažuje da joj za nešto bude veza.

Drugim rečima, ič ne verujem da je pomenuta Dragana Jauković išta jadna zgrešila, već sam nekako uverena da direktorka Jočić udara ispod pojasa lažima, pošto drugih argumenata - u suočavanju sa golim činjenicama, crno-na-belo - NEMA.
gorstak92 gorstak92 17:33 18.11.2011

Re: Osećam potrebu da se osvrnem i na ovo:

Iz toga sledi da, ako nekog nervira drpanje školske kase, pa još reši da to iznese u javnost, to ne može biti ni zbog čega drugog do zbog toga što se ta osoba drznula da nju ne angažuje da joj za nešto bude veza.javascript:;


Ne može da se izda ni dinar bez zbora radnih ljudi!
Krugolina Borup Krugolina Borup 17:36 18.11.2011

Re: Osećam potrebu da se osvrnem i na ovo:

Gorštak, ajde odmah da se dogovorimo da daš link na ceo film, da ne cepkamo na 100 mesta, da se lakše odgleda.
uros_vozdovac uros_vozdovac 17:42 18.11.2011

Re: Osećam potrebu da se osvrnem i na ovo:

Ako treba, najmanji problem, može i na pp
gorstak92 gorstak92 17:44 18.11.2011

Re: Osećam potrebu da se osvrnem i na ovo:

Krugolina Borup
Gorštak, ajde odmah da se dogovorimo da daš link na ceo film, da ne cepkamo na 100 mesta, da se lakše odgleda.

Ne znam da li se sme
Mene tvoja direktorka mnogo podseća na ovu iz filma, a Šabić mu dođe drug Miloje.
Krugolina Borup Krugolina Borup 17:46 18.11.2011

Re: Osećam potrebu da se osvrnem i na ovo:

A jel' ima negde da se nađe film s engleskim titlom?
uros_vozdovac uros_vozdovac 17:57 18.11.2011

Re: Osećam potrebu da se osvrnem i na ovo:

Krugolina Borup
A jel' ima negde da se nađe film s engleskim titlom?


Link za titlove, ako treba onaj drugi za film - viči
arianna arianna 18:17 18.11.2011

Re: Osećam potrebu da se osvrnem i na ovo:

A kad roditelji dobiju uvid... i kada jednog dana u ovoj zemlji Dembeliji postane normalno da roditelji imaju uvid u to šta radi ustanova u čijem vođenju učestvuju sa 33% moći odlučivanja - neće više po našim školama biti bilo kakvih direktorki Jocić.



e, sestro mila... kad zaposleni jednog dana ostvare uvid u to šta radi direktor ustanove u kojoj rade- moći ćemo da kažemo kako imamo uredjen sistem

do tad -srećna nam hibernacija
Krugolina Borup Krugolina Borup 18:32 18.11.2011

Re: Osećam potrebu da se osvrnem i na ovo:

e, sesto mila... kad zaposleni jednog dana ostvare uvid u to šta radi direktor ustanove u kojoj rade- moći ćemo da kažemo kako imamo uredjen sistem


Ja, bre, ni te zaposlene ne razumem.
Kao, nešto se stalno plaše da protestvuju protiv nesavesnih direktora.
Čega se, pobogu, plašite?

I u toj OŠ "Mladost", stalno je čaršija pričala da se zaposleni plaše i da pisnu. I nikako mi nije jasno - čega se plaše? A da se plaše - plaše se, inače anonimne prijave inspekcijama ne bi bile anonimne, već potpisane.

Dragi moji nastavnici / profesori, ako vas ima po blogu, jel' može pitanje?

Čega se plašite?
Krugolina Borup Krugolina Borup 18:35 18.11.2011

Re: Osećam potrebu da se osvrnem i na ovo:

Link za titlove, ako treba onaj drugi za film - viči


Hvala ti Uroše, ali neću ja to.
Neću ja titl tamo, a film ovamo.
Oću, bre, da uđem u radnju i da kupim film s titlom!
Neću pirateriju, oću original, ali hoću s titlom da može i Krle da gleda.
Tri i po domaća filma imaju engleski titl.
Ima ih sa slovenačkim, makedonskim... ali sa engleskim titlom - nema.
Ništa od partizana nisam mogla da mu puštam, nema ni jedan jedini s engleskim titlom.
O serijama da ne pričamo!
AlexDunja AlexDunja 18:39 18.11.2011

Re: Osećam potrebu da se osvrnem i na ovo:

Čega se plašite?

gubitka loše plaćenog posla.

znaš li koliko profesora i učitelja
ima na biroima?

iz meni neeznanih razloga, mnogo mladih
se odlučilo za rad u prosveti, a tu nema mnogo mesta.
arianna arianna 18:41 18.11.2011

Re: Osećam potrebu da se osvrnem i na ovo:

Čega se plašite?


pridružujem se pitanju :)

lično mislim da se plaše otkaza, oduzimanja časova, podmetanja ili jednostavnije - mobinga

jacHa. jacHa. 19:05 18.11.2011

Re: Osećam potrebu da se osvrnem i na ovo:

možda se plaše letargičnog ministarstva prosvete koje se ne meša u svoj posao
možda se osećaju nezaštićeno pred osionim rukovodstvom
pointofview_gun pointofview_gun 19:59 18.11.2011

Re: Osećam potrebu da se osvrnem i na ovo:

iz meni neeznanih razloga, mnogo mladih
se odlučilo za rad u prosveti


Evo ja cu odmah da uletim na njihovo mesto jer>

1. Rade 20 sati nedeljno a primaju platu za 40
2. Imaju 4 meseca godisnjeg odmora
3. Nemaju nikakvu odgovornost za posao koji obavljaju
4. Sto gore obavljaju svoj stalni posao, vise imaju privatno posla

Svaka cast onima koji su drugaciji, koji stvarno pripremaju casove, koji unose kreativnost, imaju dvosmernu komunikaciju sa ucenicima, i sl, al NJIH JE PREMALO!!!
zilikaka zilikaka 20:14 18.11.2011

Re: Osećam potrebu da se osvrnem i na ovo:

"Pa, kad je vama Šabić veza."

Pa to smo i sami videli

Ćuti zilikaka, još će neko i ozbiljno de shvati
BigBadWolf BigBadWolf 21:02 18.11.2011

Re: Osećam potrebu da se osvrnem i na ovo:

pointofview_gun
iz meni neeznanih razloga, mnogo mladih
se odlučilo za rad u prosveti


Evo ja cu odmah da uletim na njihovo mesto jer>

1. Rade 20 sati nedeljno a primaju platu za 40
2. Imaju 4 meseca godisnjeg odmora
3. Nemaju nikakvu odgovornost za posao koji obavljaju
4. Sto gore obavljaju svoj stalni posao, vise imaju privatno posla

Svaka cast onima koji su drugaciji, koji stvarno pripremaju casove, koji unose kreativnost, imaju dvosmernu komunikaciju sa ucenicima, i sl, al NJIH JE PREMALO!!!


E, sto mi nije tvoj mozak samo dva dana, da se naspavam ko covek....
Jukie Jukie 21:08 18.11.2011

Re: Osećam potrebu da se osvrnem i na ovo:

pointofview_gun

1. Rade 20 sati nedeljno
2. Imaju 4 meseca godisnjeg odmora


Nemoj više, pio sam puno soka danas
ulicno_pojacanje ulicno_pojacanje 00:49 19.11.2011

Re: Osećam potrebu da se osvrnem i na ovo:

1. Strah. Ima razlicite oblike.
2. Ravnodusnost.
3. Mrzovolja.
4. Inat...
5. Neznanje. Vrlo cesto profesori ni ne znaju koja sva prava imaju kao stalno zaposleni.
jedan.kub jedan.kub 00:55 19.11.2011

Re: Osećam potrebu da se osvrnem i na ovo:

pointofview_gun
iz meni neeznanih razloga, mnogo mladih
se odlučilo za rad u prosveti


Evo ja cu odmah da uletim na njihovo mesto jer>

1. Rade 20 sati nedeljno a primaju platu za 40
2. Imaju 4 meseca godisnjeg odmora
3. Nemaju nikakvu odgovornost za posao koji obavljaju
4. Sto gore obavljaju svoj stalni posao, vise imaju privatno posla

Svaka cast onima koji su drugaciji, koji stvarno pripremaju casove, koji unose kreativnost, imaju dvosmernu komunikaciju sa ucenicima, i sl, al NJIH JE PREMALO!!!


Eto zbog čega se oni plaše.
PS Mnogo vas na birou a djaka sve manje.
uninamama uninamama 08:56 19.11.2011

Re: Osećam potrebu da se osvrnem i na ovo:

Dragi moji nastavnici / profesori, ako vas ima po blogu, jel' može pitanje?

Čega se plašite?


Ja se ne plašim... ali mislim da mogu da odgovorim na pitanje.

Nas koji se ne plašimo ima oko 10%, tako da smo debela manjina. Iskreno, kada se toliko boriš za prava kolega koji neće prstom da mrdnu ni da podignu iz kadrovske papir u kome imaju osnov za neku žalbu (u mojim papirima odavno nema osnova za žalbe, za toliko sam se izborila), malko se smoriš... i izgubiš mnogo vremena za nešto što ispadne prazna priča. A za to vreme si mogao, recimo, da pronađeš na netu neki lep novi softver za nastavu, ili pripremiš još neki nastavni materijal, ili okačiš novi članak na svom edukativnom blogu, ili napraviš još jedan pano sa učeničkim radovima, ili... A time gube đaci. A valjda su oni glavni motiv u ovom poslu.

I onda se lepo povučeš, radiš svoj posao najbolje što umeš, povremeno digneš frku oko korišćenja video-bima ili zamene svetala u učionici i slično... i guraš.

Postoji i mračna strana tog momenta da se ne plašiš: one najgore kolege koje bi po tvome letele s posla samo tako te jaaako mrze (ili se plaše), nameštaju ti priče, sreća ne koriste tehniku (jer bi me to baš pogodilo kad bi mi zauzeli), direktor sazna za svaki put kada zakasniš na čas, sam si kriv ako te roditelji zovu u vreme kada nisi u školi, odgovoran si za sve što urade đaci na odmoru pre i posle tvog časa iako nisi dežuran, ... Eto - možda se toga plaše kolege - moram priznati da nije prijatno.

Ja se raspisala... povukli me za prstiće... neću više. Mnogo je i ovoliko.

p.s. Kada nekim dragim kolegama čitam ove blogove, opšti zaključak je: "Eh, kad bi ona upisala svoju decu kod nas u školu..." Svaka čast!
pointofview_gun pointofview_gun 09:56 19.11.2011

Re: Osećam potrebu da se osvrnem i na ovo:

E, sto mi nije tvoj mozak samo dva dana, da se naspavam ko covek....


Lepo, na kritiku odgovaras vredjanjem. Mora da si se pronasao u nabrajanju a ne u recenici ispod.
arwenna arwenna 12:04 19.11.2011

Re: Osećam potrebu da se osvrnem i na ovo:

pointofview_gun
E, sto mi nije tvoj mozak samo dva dana, da se naspavam ko covek....


Lepo, na kritiku odgovaras vredjanjem. Mora da si se pronasao u nabrajanju a ne u recenici ispod.


Ti nisi iznela kritiku, već si napisala 4 izjavne rečenice, i to neistinite.

Da li bi bila ljubazna da napišeš koliko dugo radiš u prosveti, čisto da uporedimo iskustva.

Ako nisi do sada radila u prosveti onda mi tvoje rečenice deluju ovako:

1. Volela bih da radim u zdravstvu, jer rade po 5-6 sati, primaju mito, kad dežuraju plaća im se extra, skupe kongrese i putovanja im plaćaju farmaceutske kuće, a nemaju nikakvu ogovornost. Ako nešto pogreše oslobodiće ih krivice Lekarska komora. Pacijente šalju u privatne ordinacije, gde rade posle zvaničnog radnog vremena.

2. Volela bih da radim u MUP-u jer imaju beneficirani radni staž, odlične plate, nikakvu odgovornost, letovanja/zimovanja po povlašćenoj ceni u njihovim odmaralištima, svaki prekovremeni rad se dodatno plaća itd

3. Volela bih da radim u JAT-u, EPS-u, PTT-u...jer imaju ogormne plate, ne rade ništa (ova rečenica se podrazumeva), nemaju nikavu odgovornost

4. Volela bih da sam narodni poslanik, jer rade po 5-6 sati godišnje, primaju odlične plate, imaju beneficije, i nemaju nikavu ličnu odgovornost

5. Volela bih da radim kao glumica, jer glumici rade par sati dnevno, nemaju nikakvu ogovornost, a dobro zarađuju

Da li dalje da nabrajam?

Verujem da ćeš se složiti sa mnom je važno kroz neke stvari sam proći, pa pisati o tome, a ne komenatisati kako to izgleda nekom ko je ipak samo posmatrač.

Ako nisi do sada radila u prosveti, mogu da razumem da si pisala iz ličnog neznanja. Ja sam radila u industriji, privatnoj firmi i sad sam u prosveti.

Želim da naglasim da lepši posao od ovog sada nisam radila. Ne lakši kako većina misli, već lepši.
uros_vozdovac uros_vozdovac 12:33 19.11.2011

Re: Osećam potrebu da se osvrnem i na ovo:

Krugolina Borup
Link za titlove, ako treba onaj drugi za film - viči


Hvala ti Uroše, ali neću ja to.
Neću ja titl tamo, a film ovamo.
Oću, bre, da uđem u radnju i da kupim film s titlom!
Neću pirateriju, oću original, ali hoću s titlom da može i Krle da gleda.
Tri i po domaća filma imaju engleski titl.
Ima ih sa slovenačkim, makedonskim... ali sa engleskim titlom - nema.
Ništa od partizana nisam mogla da mu puštam, nema ni jedan jedini s engleskim titlom.
O serijama da ne pričamo!


Hehe, nije to piraterija to je šerovanje (uf kakav izraz, a?). Npr ti i ja se družimo i u RL i ja te pozovome kod mene, mi zajedno odgledamo film. To nije piraterija iako fakat nisi platila za gledanje filma. Ili se zapričamo pa ti ja dam film da poneseš kući da odgledaš. Razumeš, mi delimo našu svojinu, ništa više.
Disclamer: film imam original, kupili mami za rođendan, jer je klasična učiteljica, pa bi da je zezamo, a bio na popustu, samo 99 dindži.
BigBadWolf BigBadWolf 13:59 19.11.2011

Re: Osećam potrebu da se osvrnem i na ovo:

pointofview_gun
E, sto mi nije tvoj mozak samo dva dana, da se naspavam ko covek....


Lepo, na kritiku odgovaras vredjanjem. Mora da si se pronasao u nabrajanju a ne u recenici ispod.


To sto si ti napisala ni u jednom univerzumu ne moze da se nazove kritikom. U najboljem slucaju lupanje gluposti, u najgorem zlonamerno i podlo blacenje cele profesije.

Kao sto vidis, ja sam reagovao kao da je najbolji slucaj.
Krugolina Borup Krugolina Borup 17:33 19.11.2011

Re: Osećam potrebu da se osvrnem i na ovo:

p.s. Kada nekim dragim kolegama čitam ove blogove, opšti zaključak je: "Eh, kad bi ona upisala svoju decu kod nas u školu..."


Ajd ovako reci tim kolegama:

Neka mi pišu, neka me zovu, neka me nafiluju insajderskim informacijama, a ja ću onda pod mojim imenom i prezimenom da tražim od škole, inspekcijskih službi, i svih ostalih od kojih treba stvari da tražim - dokumentaciju da bih sve te sumnje potvrdila.

Ne mora meni dete da ide u neku školu, da bih ja od te škole mogla da tražim kopije dokumenata i da se njome bavim.

A oni koji me filuju insajderskim informacijama - ostaju anonimni, čuvam im privatnost ko novinari što svojim izvorima čuvaju privatnost.

Može?

Email: info@brankastamenkovic.com
uros_vozdovac uros_vozdovac 19:09 19.11.2011

Re: Osećam potrebu da se osvrnem i na ovo:

Da se pridružim, kao član odbora OŠ "Branislav Nušić" da ne kopiram tekst. Sve isto.
uninamama uninamama 20:13 19.11.2011

Re: Osećam potrebu da se osvrnem i na ovo:

Krugolina Borup

Ne mora meni dete da ide u neku školu, da bih ja od te škole mogla da tražim kopije dokumenata i da se njome bavim.


Hvala Kru, neka... porašće Tvoja deca do srednje škole sačekaću...

Ako budemo imali većih problema, svakako ćemo Te obavestiti.

Evo za sav trud.

P.s. Iskačem iz teme, ali nešto se priča da po novim zakonima deca koja završe srednje stručne škole neće moći da studiraju... Kako to proveriti?
nikola_kovac nikola_kovac 20:58 19.11.2011

Re: Osećam potrebu da se osvrnem i na ovo:

1. Rade 20 sati nedeljno a primaju platu za 40

Мене секретар у школи гледала као суманутог када сам је питао да ли је законом предвиђен прековремени рад. Ја јој на тај поглед одговорим да сам један (и словима: један) час спремао седам (и словима: седам) сати.
Jukie Jukie 21:12 19.11.2011

Matura za srednje stručne

uninamama

ali nešto se priča da po novim zakonima deca koja završe srednje stručne škole neće moći da studiraju... Kako to proveriti?

Mislim da zakon još nije donet, ali će verovatno morati da polažu sve predmete po gimnazijskom kurikulumu, kao što je slučaj u Hrvatskoj. Prošle godine sam pratio reality seriju o jednom odeljenju hemijskih tehničara koje su spremali za maturu.

Gimnazijalcima se to tamo zove (nekakva? ne znam termin) matura i oni moraju da je polažu, a deca iz SSŠ ne moraju da bi diplomirala, ali ako hoće na fakultet, moraju da polažu maturu sa gimnazijalcima (i da je prijave ohoho meseci unapred! jedna se zeznula...), a svaki fakultet određuje koji predmeti moraju da budu položeni na višem a koji na nižem nivou. Npr. hoćeš da studiraš matematiku, i onda je dovoljno da položiš engleski na nižem nivou, ali matematiku moraš da položiš na višem i da imaš xy poena.

Svi polažu matematiku, hrvatski i engleski. Sam biraš dodatne predmete, zavisno od toga gde želiš da se upišeš (zna se koji smer na fakultetu šta traži).

Svi maturanti u Hrvatskoj odjednom polažu jedan predmet (a oni na višem nivou posle ostaju da rade dodatni teži test kada oni na nižem nivou odu kući) i svi rezultati automatski idu u onlajn datoteku (kao kod nas za srednju školu), i kada objave da su rezultati stigli, odjuriš na sajt, ukucaš svoju šifru i vidiš da li si položio maturu i gde si upisan (već si se izjasnio unapred kojim redom biraš fakultetske smerove) i onda odeš i zvanično se upišeš.
kick68 kick68 21:29 19.11.2011

Re: Osećam potrebu da se osvrnem i na ovo:

Re: Osećam potrebu da se osvrnem i na ovo:
1. Strah. Ima razlicite oblike.
2. Ravnodusnost.
3. Mrzovolja.
4. Inat...
5. Neznanje. Vrlo cesto profesori ni ne znaju koja sva prava imaju kao stalno zaposleni

Kakva slucajnost! Bas danas se ispricah sa drugaricom koja radi u srednjoj skoli. Njena opservacija (nesto kao): Ovde bre vlada totalna letargija! Ovi ljudi dolaze na posao kao roboti i kao hipnotisani samo automatski odradjuju posao. Ne znam da li iko ista cita, ali pravilnik o kaznjavanju ucenika, koji su dobili u septembru, niko nije procitao! Ovo je bio njen uvod u opis situacije - bilo je predlozeno da se kazni neki ucenik na nekom vecu, a clanovi zblanuto gledaju i pitaju da li je po pravilniku koji im je podeljen dva meseca ranije.
možda se plaše letargičnog ministarstva prosvete koje se ne meša u svoj posao
možda se osećaju nezaštićeno pred osionim rukovodstvom

Sigurno se plase. Ja sam davno imala bliski susret sa ministarstvom. Covek sa kojim sam razgovarala me je doduse uctivo saslusao, rekao da ne razume moj problem i poslao me kuci. Posle je zvao direktora da ga obavesti da sam se zalila. Ljudi gaze svoje profesionalno i licno dostojanstvo i rade sta im se kaze jer nemaju snage da se rvu vise.
Ceo sistem je naopako postavljen i zbog toga trpi celo drustvo.
.
Rade 20 sati nedeljno a primaju platu za 40
2. Imaju 4 meseca godisnjeg odmora
3. Nemaju nikakvu odgovornost za posao koji obavljaju
4. Sto gore obavljaju svoj stalni posao, vise imaju privatno posla

Svaka cast onima koji su drugaciji, koji stvarno pripremaju casove, koji unose kreativnost, imaju dvosmernu komunikaciju sa ucenicima, i sl, al NJIH JE PREMALO!!!

Secam se kako mi se davno bivsa, omiljena koleginica (sjajna, odgovorna zena, pedagog sa iskustvom) pozalila i rekla da vise nema snage jer osim sto drzi nastavu, ispunjava uloge psihologa, policajca-istrazitelja i socijalnog radnika, a prima platu cistacice.
Znam vise ljudi koji su napustili prosvetu i niko od njih se nije pokajao, naprotiv. Veca plata, oporavljeni zivci... mlina bozija:)
anastasija.p anastasija.p 23:31 19.11.2011

Re: Osećam potrebu da se osvrnem i na ovo:

Ne mora meni dete da ide u neku školu, da bih ja od te škole mogla da tražim kopije dokumenata i da se njome bavim.

A oni koji me filuju insajderskim informacijama - ostaju anonimni, čuvam im privatnost ko novinari što svojim izvorima čuvaju privatnost.

Može?


Sledeci korak je sajt sa pricama?
Krugolina Borup Krugolina Borup 23:45 19.11.2011

Re: Osećam potrebu da se osvrnem i na ovo:

Sledeci korak je sajt sa pricama?




Ne.
Mada verujem u onu staru narodnu: "drži se proverene formule".
Ali, ipak, ne.

IMAM DRUGU IDEJU...
anastasija.p anastasija.p 23:49 19.11.2011

Re: Osećam potrebu da se osvrnem i na ovo:

Jedva cekam da cujem.
Krugolina Borup Krugolina Borup 23:55 19.11.2011

Re: Osećam potrebu da se osvrnem i na ovo:

Jedva cekam da cujem.


A ja jedva čekam da nađem vremena da je sprovedem u delo.
Upropastiše me ovi domaći zadaci.
Još mi se dete navikava da to mora svaki dan da radi, još moram da mu dišem za vratom da stekne naviku.
A sad ga uhvatilo i neko ludilo da svaki dan hoće da uči nešto novo.
Te hoće da uči kako se pravi sajt; te hoće da uči kako se kuva; te hoće da uči da pere sudove; te hoće da uči da štrika.
Propadoh od podučavanja!
anastasija.p anastasija.p 00:01 20.11.2011

Re: Osećam potrebu da se osvrnem i na ovo:

To ti je kao homeschooling: informatika, domacinstvo, narodna tradicija, svet oko nas...

Moje 'oce da uci da stoji, hoda i taj rad...

Krugolina Borup Krugolina Borup 00:47 20.11.2011

Re: Osećam potrebu da se osvrnem i na ovo:

Moje 'oce da uci da stoji, hoda i taj rad...


I to ti je homeschooling - fizičko vaspitanje. Za roditelje.
anabras anabras 13:04 20.11.2011

Re: Osećam potrebu da se osvrnem i na ovo:

Evo ja sam nastavnik. Ja se ne plasim, ali vecina se plasi i ne znam zasto. Mislim znam, plase se onog sitnog popr...tipa kad dodje taj 3. i 4. novembar gospodza direktorka moze da kaze (and I quote) " To je nenastavni radni dan, tako da vi svi dodjite u skolu iako nema dece" i tako to. I nije bitan ni taj dolazak, nego ton- I've got the power,ttt.. I nije problem ostajati u toj skoli i po 10 sati, kad wc ne bi smrdeo, kad bi bili normalni odnosi, kad bi neko radio na tome da se to neguje... Elem, ja i moj "klan" se ne plasimo i mi smo nasu ono skoro "srusili". Kod nas nije bilo pranja para, nije imala sta, uzasno siromasni roditelji i skola na periferiji BG-a, tj u selu, nego je bila prosto njena bahatost i samovolja u pitanju i ono "teacher's pet" i da ne nabrajam. A u startu je nismo izbrali, vec kolegu mladog, ambicioznog, pametnog, a onda se vrbovao skolski odbor, te ova odmah pocela da se sveti, i cccc.
arianna arianna 13:27 20.11.2011

Re: Osećam potrebu da se osvrnem i na ovo:

I've got the power,


meni je poznat slučaj škole u kojoj je jedna te ista osoba direktor već treći mandat + dva puta VD, bez protivkandidata na konkursu.
zaposlenima se obraća sa "znaš li ti u kojoj školi radiš!?" čitaj-čijoj.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 20:32 20.11.2011

Re: Osećam potrebu da se osvrnem i na ovo:

arwenna


4. Volela bih da sam narodni poslanik, jer rade po 5-6 sati godišnje, primaju odlične plate, imaju beneficije, i nemaju nikavu ličnu odgovornost



Cekaj sta ovde nije tacno?
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 20:35 20.11.2011

Re: Osećam potrebu da se osvrnem i na ovo:

Želim da naglasim da lepši posao od ovog sada nisam radila. Ne lakši kako većina misli, već lepši.


ja ti verujem.ja bih volela da se vratim u prosvetu.
4krofnica 4krofnica 22:50 20.11.2011

Re: Osećam potrebu da se osvrnem i na ovo:

Ja, bre, ni te zaposlene ne razumem.
Kao, nešto se stalno plaše da protestvuju protiv nesavesnih direktora.
Čega se, pobogu, plašite?



danas sam pročitala potpuno zapanjujuću vest da postoji mogućnost da će moju osnovnu školu da ugase (??!), najstariju školu u Beogradu, i možda je pretvore u neki prokleti šoping mol (stvarno nemam pojma šta bi drugo ovde moglo) a dvorište škole, u kome se odigrala prva košarkaška utakmica u gradu 1923će će pretvoriti u štajaznam neki parking??. i sve to (kako piše) zbog dizanja učitelja protivu direktorke koja je tamo već šest godina i, izgleda, dovela istu do katastrofalnog stanja. e sad tu ulazi srpska-posla priča sa nekom podmićenom inspektorkom .. i ludzbunjenog. šta se tamo dešava, znaju samo oni ali da je neko bezecovao plac u uskom centru grada i ovo radi mesecima (ili godinama) tendenciozno, školu sa takvim nasledjem, ja to ne mogu da shvatim. (odnosno da će ministarstvo prosvete to dozvoliti!)

ima još jedan tekst na temu (ovaj novinarski stil je tek posebna priča..)


ne-ve-ru-jem.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 09:16 21.11.2011

Re: Osećam potrebu da se osvrnem i na ovo:

4krofnica


ima još jedan tekst na temu (ovaj novinarski stil je tek posebna priča..)

ne-ve-ru-jem.


Auuu! Ma uopste se ne vidi da je tekst narucen. Ni da ga je sama direktorka pisala ne bi bolje moglo.



– U stvari, imate pik na direktorku? – pitamo.

....

– Otkud Vama ideja da je to zasluga direktorke? – pita Šoškić.

– Otkud Vi znate da nije? – znatiželjni smo.

– Zato što mi radimo njen posao! – kaže.

Možda želite da radite njen posao? – upitali smo.



ulicno_pojacanje ulicno_pojacanje 18:57 18.11.2011

Direktore kod nas

Postavlja gradska uprava, dakle nastavnici ne mogu da se kandiduju, niti imaju uvid u rad direktora.
Isto je verovatno svugde.
Dakle...tesko je dokazati da je neko svesno ugovarao s nekim neke radnje da bi pribavio korist, to jest zloupotrebio polozaj. Cak se i snimanje razgovora ne priznaje na sudu jer snimani nije dao svoj pristanak na tako nesto. Nije isto kad sudija odobri snimanje :(
Mozda bi bilo lepo dase probudi svest roditelja da se njihove pare akaju na razne gluposti i da se njihove pare kradu...kako god radi svoje i ne sekiraj se. Nekad uspes nekad ne.
Da li moze da se sprovede finansijska istraga tj. da li je doslo do bogacenja po nekom nezakonitom osnovu??
Ipak, nisi "bezveze", raspitaj se...

+preporuka
jacHa. jacHa. 19:07 18.11.2011

Re: Direktore kod nas

direktora škole imenuje ministar prosvete na predlog školskog odbora i nastavničkog veća. konkurs je javan i nastavnici koji ispunjavaju uslove konkursa mogu ravnopravno da konkurišu
ulicno_pojacanje ulicno_pojacanje 19:24 18.11.2011

Re: Direktore kod nas

Kod nas ne.

Dodje covek lepo i kaze ja cu biti direktor. Niko ga ni ne pogleda. Dzaba se predlozi drugi covek. Nakon par meseci eto njega kao direktora.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:06 18.11.2011

-----

Svaka ti cast Krugolino!
Nekada citajuci tvoje tekstove pomislim...pa kako je ne mrzi vise da se bakce sa ovim, ali ovih dana dozivljavam nesto slicno ( iz sasvim druge oblasti) i veruj mi da sam se cesto setim tebe i shvatam da sve ovo ima itekako smisla.
Jbg, nekima od nas treba nesto licno da nas zvekne po usima pa da ukapiramo.

PS
Kad se bas onako iznerviras, jel zapalis da se smiris? :)
Krugolina Borup Krugolina Borup 19:47 18.11.2011

Re: -----

PS
Kad se bas onako iznerviras, jel zapalis da se smiris? :)


Kad se iznerviram - zapalim da se smirim.
A kad sam smirena - zapalim da gustiram.
Sve u svemu - ne gasim.
sima2000 sima2000 19:49 18.11.2011

riba od glave smrdi

Nešto ovih dana proučavam knjigovodstvo i računovodstvo. To mi nije struka, ali sticajem okolnosti moram da znam neke osnovne stvari. I tako otkrijem da se završni račun potpuno razlikuje za preduzeće i za državnu instituciju. Privatna firma ima Bilans uspeha, a korisnik budžeta ima Bilans prihoda i rashoda.
Bilans prihoda i rashoda je jedna tabela u koju se upisuju svi prihodi jednog korisnika budžeta (porezi, doprinosi, donacije, transferi od drugih korisnika budžeta) i svi rashodi (plate, materijal, službena putovanja, usluge, oprema, zgrade,..).
Može se na internetu naći da poneka institucija objavi svoj Završni račun na internetu, ali je to više izuzetak nego pravilo.

Zakonom o budžetskom sistemu je propisano da Vlada sakupi sve završne račune svih korisnika budžeta, sabere stavke i dostavi skupštini predlog zakona o završnom računu budžeta Republike Srbije. Na tom parčetu papira treba da piše koliko je država para prikupila u protekloj godini, iz kojih izvora i na koje stvari je te pare potrošila (u najgrubljim crtama). Ovaj Zakon o završnom računu je skupština usvojila poslednji put 2002. godine (za proteklu 2001)!! Ovo praktično znači da od 2002. godine ne postoji javnosti dostupna informacija na šta se u ovoj zemlji troše pare!!

Nemojte da mešate ovaj Zakon o završnom računu sa Zakonom o budžetu koji se obično usvaja u zadnji čas 31.12. svake godine. Zakon o budžetu je samo plan kako će se sredstva trošiti naredne godine. Da li su se novci zaista potrošili po planu treba da nam kaže Završni račun. A njega nema. Ovde ni Šabić ne može da nam pomogne jer ne može da traži od države informaciju koja ne postoji.

Šta onda možemo očekivati i čemu se možemo nadati od direktorke osnovne škole?
nim_opet nim_opet 20:46 18.11.2011

Zakon o budzetskom sistemu

Pa dobro, ako skupstina Srbije krsi svoj zakon, zasto republicki javni tuzilac ne pokrene postupak protiv odgovornih lica? Cemu sluzi upravni sud?
sima2000 sima2000 21:14 18.11.2011

Re: Zakon o budzetskom sistemu

odakle znam.. evo ti vest iz Blica ako hoćeš detaljnije link

U principu ovakve vesti ne čitam (kao i većina stanovnika Srbije). Ko će sad da se smara sa kontima, završnim računima, bilansima i ostalim ultra dosadnim terminima. Ko će da se smara sa školskim pravilnicima, savetom roditelja i sednicama odbora.
Međutim kad se čovek udubi (kao što sam ja uradio zadnjih par dana), može da vidi da ekipa na vlasti troši 10 milijardi evra - nezamislivo veliku cifru, a da nije poznato gde, kada, koliko i kome. A to su su naše pare.

I još nešto. Kad bi političari imali imalo respekta prema narodu, onda bi lažirali i falsifikovali završni račun. Potrudili bi se da sakriju lopovluk - da ne budu uhvaćeni. Međutim na ovaj način, prostim ignorisanjem zakonske obaveze da se položi račun, jasno nam stavljaju do znanja da nas smatraju stokom.
ulicno_pojacanje ulicno_pojacanje 01:01 19.11.2011

Budzet unije

Vlast moze da funkcionise na nakaradan nacin jedino ako sabotira rad kontrolnih tela ili ih prilikom kreiranja opskrbi nedevoljnom kolicinom moci, ne omoguci im normalne uslove za rad...

-Primer zavrsnog racuna Evropske unije: 15 godina finansijska inspekcija koju vodi Revizorski sud, odbija da potpise isti. Potpisivanje ide nakon kontrole.

Prema kontroli koja se sprovodi u drzavnim ustanovama, ne kontrolises samo tok novca. Kontrolise se i svrsishodnost trosenja novca. kod privatne firme gazda trosi kako hoce on je za sebe odgovoran. Kod drzavne mora da se obrazlozi zasto je nesto toliko i u tim periodima placano, naravno ako odstupa od necega, trose se pare miliona ljudi. To je u teoriji, praksa kaze da su kazne nikakve i da ne moras da postujes nista i nista ti se nece desiti.

Tako i direktor, ne bira ga kolektiv, nije odgovoran njemu nego onom ko ga postavlja, neki "vlastic" d.o.o.
BigBadWolf BigBadWolf 14:02 19.11.2011

Re: Zakon o budzetskom sistemu

sima2000


I još nešto. Kad bi političari imali imalo respekta prema narodu, onda bi lažirali i falsifikovali završni račun. Potrudili bi se da sakriju lopovluk - da ne budu uhvaćeni. Međutim na ovaj način, prostim ignorisanjem zakonske obaveze da se položi račun, jasno nam stavljaju do znanja da nas smatraju stokom.


E, ovo. Vise se bre i ne kriju dok kradu, oca im lopovskog.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 00:39 20.11.2011

Re: Zakon o budzetskom sistemu

Sima


Svaka čast na komentarima, malo ih je, ali su vredni.

Želeo bih dopunu. Naime, u Ustavu imate član, koji propisuje RAVNOPRAVNOST PRIVATNE I JAVNE SVOJINE. Taj zakon je očito protivustavan, a obzirom da država neće i ne može nametnuti standarde javnom sektoru, potrebno je standard javnog sektora preneti i na privatni.
fantomatsicna fantomatsicna 22:08 19.11.2011

Bas me interesuje

Da li primecujes da ovo ima uticaj odnosa u skoli prema tvom detetu?
Krugolina Borup Krugolina Borup 23:50 19.11.2011

Re: Bas me interesuje

fantomatsicna
Da li primecujes da ovo ima uticaj odnosa u skoli prema tvom detetu?


Pa, ne.

Možda eventualno osećam neku dozu popustljivosti prema njemu, ali nisam sigurna da li je to zbog toga što reforma zahteva da se deca ne teraju da rade kad nešto neće, ili što je on u pitanju.

U svakom slučaju, namera mi je da na sledećim Otvorenim vratima (koja su svakih mesec i po dana, nikad da dočekam), zamolim učiteljicu da mu ne gleda kroz prste, i da ga tera da se više trudi.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 20:24 20.11.2011

Re: Bas me interesuje

Krugolina Borup
fantomatsicna
Da li primecujes da ovo ima uticaj odnosa u skoli prema tvom detetu?


Pa, ne.

Možda eventualno osećam neku dozu popustljivosti prema njemu
, ali nisam sigurna da li je to zbog toga što reforma zahteva da se deca ne teraju da rade kad nešto neće, ili što je on u pitanju.


Verovatno misle "jadan mali mora da zivi sa ovom karakondzulom"
kleinemutter kleinemutter 19:18 20.11.2011

strah

Ja se ne plašim. Ja dreknem kad treba, i kad hoću.Ali džaba, niko me ne ferma. Ima još tri godine do smene mandata, pa se buni koliko hoćeš...

Evo, meni su se svi smejali što sam tražila da se kazni dete , koje me je slučajno udarilo.
Da li je to normalno?
Da li je normalno što roditelji šalju decu iz kuće, a da ih nisu naučili kako da kanališu bes, ILI NEKO DRUGO UZBUDLJIVO OSEĆANJE?

Moje dete da neko udari tako u školi, kao što se lupaju u mojoj, ja bih direktorku pojela za doručak. Ali ja nemam iste opcije kao zaposleni, kojeg je udarilo dete đak.

Roditelji tog deteta ne mare mnogo za njega. Nisu mu kupili ni knjige i svejedno im je kad ima jedinice. Mali priča šta hoće i radi šta hoce i ništa od toga nije za pohvaliti.
Živi sa roditeljima braćom i sestrama u memljivoj kući i neimaštini. Izbeglica je sa Kosova.

Kod mene ne zna ni da prepiše i kad ga pustim.
Škola je to brate!

Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 20:21 20.11.2011

Krugolina

Ja se tebi divim do imbecilnosti

Ne, ozbiljno (smajli nikako ne treba shvatiti kao salu).

Moras da osnujes skolu za gradjansku neposlusnost. Mada ovo i nije gradjanska neposlusnost, ovo je gradjansko ostvarivanje sopstvenih prava.
Samo i to je mnogo sporo da bi nam pomoglo.
Moras nekako brze da se umnozis.
Mi smo u fazi gde samo kloniranje moze da nas spase.

U svakom slucaju moja podrska, ali bilo bi dobro da nadjes neki nacin da delujes sistematski u edukaciji ljudi kako da sami ovo rade, jer ti sama iako imas srce ko planina, ipak si brojno nadjacana.

Plus,

Never underestimate the power of stupid people in large numbers.
Krugolina Borup Krugolina Borup 20:32 20.11.2011

Re: Krugolina

Moras da osnujes skolu za gradjansku neposlusnost.


Pa, nije to građanska NEposlušnost, već baš obrnuto - građanska poslušnost!
Neću kršenje propisa, hoću poštovanje propisa.
Ako ja poštujem propise, moraju i oni!
Propisi su propisi!
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 20:38 20.11.2011

Re: Krugolina

Krugolina Borup
Moras da osnujes skolu za gradjansku neposlusnost.


Pa, nije to građanska NEposlušnost, već baš obrnuto - građanska poslušnost!
Neću kršenje propisa, hoću poštovanje propisa.
Ako ja poštujem propise, moraju i oni!
Propisi su propisi!


Ma nemoj! A koliko puta su ti rekli da se manes corava posla do sada?
A? A?
I jesi li ih poslusala?
Krugolina Borup Krugolina Borup 21:41 20.11.2011

Re: Krugolina

I jesi li ih poslusala?


Da sam čula, možda bih i poslušala.
Nego sam ti ja za takve savete gluva.
Znači, nisam neposlušna, nego - gluva, brate.
uninamama uninamama 09:32 21.11.2011

Re: Krugolina

Krugolina Borup

Neću kršenje propisa, hoću poštovanje propisa.
Ako ja poštujem propise, moraju i oni!
Propisi su propisi!


Ne smejem se tebi, nego sebi... Čitam ja nekoj deci obaveze učenika iz zakona o osnovama obrazovanja i vaspitanja, sa željom da im objasnim šta je škola...
...umreše od smeha - pogotovu kod onog dela kada se objašnjava kako je zabranjeno prepisivati i kako učenik treba da pokaže svoje pravo znanje.

Ili: objašnjavam đacima na času odeljenjskog starešine kako se zakon promenio i kako ne mogu da čekam da se sete da donesu opravdanja i kako bez opravdanja ne mogu da pravdam proizvoljno izostanke...
Deca: Što?
Ja: Pa, nije po zakonu.
Deca: A što Vi morate baš sve po zakonu?
Ja: Šokirana - ne znam šta da im odgovorim... meljem neku priču o pravilima koje društvo stvara da bi moglo da funkcioniše, kako i oni kada se igraju imaju neka pravila koja poštuju... sreća, zvoni. Zvonko Spasić...

Kuda ide ovo društvo?!?
Jukie Jukie 10:38 21.11.2011

Re: Krugolina

uninamama

: objašnjavam đacima na času odeljenjskog starešine kako se zakon promenio i kako ne mogu da čekam da se sete da donesu opravdanja i kako bez opravdanja ne mogu da pravdam proizvoljno izostanke...
Deca: Što?
Ja: Pa, nije po zakonu.
Deca: A što Vi morate baš sve po zakonu?

Okreneš se za vreme časa i shvatiš da šestakinja sedi na kolenima (na svu sreću ne u krilu) svom vršnjaku.
Silazi dole, lepo sedi, na času se ne sedi ljudima u krilu, to je nepristojno, itd.itd.
Neki treći klinac: A šta vi imate protiv seksa?
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:04 21.11.2011

Re: Krugolina

Kuda ide ovo društvo?!?


Ako deca krše propise i zakone, onda je to zato što smo ih mi tome naučili.

Gledam ja Insajder prošle nedelje, a dete se igra tu pored, pa sve čuje i pripitkuje: "Mama, a kakav su to pravilnik prekršili, kakve propise?"

Onda njemu lepo piše u rasporedu časova da ima fizičko tri puta nedeljno, a u stvarnosti se to krši - dete nema fizičko.

Onda uđemo u taksi, i taksista prođe kroz crveno, a dete u šoku pita: "Kako, mama?"

Onda na semaforu vidi kako ljudi prelaze na crveno.

I tako dete raste i gleda kako uokolo njega niko ne ferma nikakve propise ni dva posto. Pa otkud onda da se posle svi iščuđavamo kako, kad ih spiči pubertet, oni krenu našim stopama?

Jedini izlaz iz stoga, po meni je, da se roditelji suprotstavljaju kršenju propisa, kako bi detetu dali kontra-primer od onog kojim je okružen.
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:07 21.11.2011

Re: Krugolina

Neki treći klinac: A šta vi imate protiv seksa?


Jukie, to su oni tebe provocirali i mamili da im održiš čas seksualnog vaspitanja. Ja bih, bar, to tako shvatila, da sam nastavnik biologije, koga pitanju: A šta vi imate protiv seksa?

Oće deca da pričaju o seksu, a s kim će, ako ne s nastvnikom biologije?
uninamama uninamama 12:13 21.11.2011

Re: Krugolina

Krugolina Borup

Jedini izlaz iz stoga, po meni je, da se roditelji suprotstavljaju kršenju propisa, kako bi detetu dali kontra-primer od onog kojim je okružen.


Ili nastavnici

Sledeći put odgovaram: "Zato što hoću, zato što je život tako lepši!"
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:21 21.11.2011

Re: Krugolina

Ili nastavnici


Svi ljudi dobre volje, što bi rekli.
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:27 21.11.2011

Re: Krugolina

Čitam ja nekoj deci obaveze učenika iz zakona o osnovama obrazovanja i vaspitanja, sa željom da im objasnim šta je škola...
...umreše od smeha - pogotovu kod onog dela kada se objašnjava kako je zabranjeno prepisivati i kako učenik treba da pokaže svoje pravo znanje.


Moram još i ovo da kažem.

Čitam ja tako "Izveštaj o radu OŠ Radoje Domanović za školsku 2010/2011. godinu", i svašta tu ima, a ima i - PREPISIVANJA. Ladno jedna učiteljica, za svoj izveštaj o dopunskoj, dodatnoj i slobodnim aktivnostima, copy-pasteuje izveštaj druge učiteljice. Sa sve istim prelomom, fontom, i od reči do reči.

Pa, ako nam na završnom ispitu (a Izveštaj o radu škole jeste nekakav završni ispit škole) nastavnici prepisuju, kako onda deca da ne prepisuju u školi? Ko je koga tu prepisivanju naučio?
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 21:42 21.11.2011

Re: Krugolina

uninamama
Krugolina Borup

Jedini izlaz iz stoga, po meni je, da se roditelji suprotstavljaju kršenju propisa, kako bi detetu dali kontra-primer od onog kojim je okružen.


Ili nastavnici

Sledeći put odgovaram: "Zato što hoću, zato što je život tako lepši!"


Ovo nije dobar odgovor. A bila je prava prilika, lopta na zicer, da se objasni klincima zasto je NJIMA u interesu da se zakon i propisi postuju.
Da li bi ONI voleli da oni rade u uce, a neko ko uopste ne radi - nego je rodjak uciteljice, ili direktora, na primer, ima bolje ocene, dobija nagradna putovanja, itd itd. Slozis pricu za ceo cas o tome koja je svrha zakona i propisa u drustvu. Bez toga nemojte da se cudite sto deca ne kapiraju, kad kao sto rece Krug, oni gledaju sta se desava u drustvu i upijaju, osmozom i mimikom, pravila ponasanja ovog drustva.
Pa onda, cak i kada im nije u interesu, nastavljaju da se ponasaju tako kako su naucili (konkretno mislim na zakon cutanja zbog kojeg se ljudi ne usudjuju da zahtevaju svoja prava).
Jukie Jukie 00:17 22.11.2011

Re: Krugolina

Anonimni Pojedinac

A bila je prava prilika, lopta na zicer, da se objasni klincima zasto je NJIMA u interesu da se zakon i propisi postuju. Da li bi ONI voleli da oni rade u uce, a neko ko uopste ne radi - nego je rodjak uciteljice, ili direktora, na primer, ima bolje ocene, dobija nagradna putovanja, itd itd. Slozis pricu za ceo cas o tome koja je svrha zakona i propisa u drustvu. Bez toga nemojte da se cudite sto deca ne kapiraju, kad kao sto rece Krug, oni gledaju sta se desava u drustvu i upijaju, osmozom i mimikom, pravila ponasanja ovog drustva.

I onda neka dobra duša plače i govori "pa ja toliko želim da ih naučim šta je dobro a šta loše, a stvarni svet me stalno ometa jer stvari tamo ne funkcionišu po mom shvatanju dobrog i lošeg"...
Krugolina Borup Krugolina Borup 00:19 22.11.2011

Re: Krugolina

stvarni svet


Stvaran svet je precenjen.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 10:57 22.11.2011

Re: Krugolina

Jukie
Anonimni Pojedinac

A bila je prava prilika, lopta na zicer, da se objasni klincima zasto je NJIMA u interesu da se zakon i propisi postuju. Da li bi ONI voleli da oni rade u uce, a neko ko uopste ne radi - nego je rodjak uciteljice, ili direktora, na primer, ima bolje ocene, dobija nagradna putovanja, itd itd. Slozis pricu za ceo cas o tome koja je svrha zakona i propisa u drustvu. Bez toga nemojte da se cudite sto deca ne kapiraju, kad kao sto rece Krug, oni gledaju sta se desava u drustvu i upijaju, osmozom i mimikom, pravila ponasanja ovog drustva.

I onda neka dobra duša plače i govori "pa ja toliko želim da ih naučim šta je dobro a šta loše, a stvarni svet me stalno ometa jer stvari tamo ne funkcionišu po mom shvatanju dobrog i lošeg"...


Cela stvar i jeste u tome da se deca nauce da je stvaran svet onakav kavim ga pravimo. Ima raznih "stvarnih" svetova.
Jedan je stvarni svet u zemljama gde je krsenje zakona anomalija, a drugi stvarni svet u onim gde je norma...
Decu u skoli treba uciti bas ovome sto radi Krugolina - kako da osoba brani svoja zakonom data prava (a ne pravo na seks u toku nastave ).
Na zalost u moje vreme deca su se u skoli ucila da je solidarisanje isto sto i davanje drugima da prepisuju, a ne pomaganje onoj deci kojoj je pomoc potrebna...O drugim iskrivljenim vrednostima (vredna i pametna deca = streberi i sl.) i da ne pricam. Posle nemoj da se cudimo negativnoj selekciji i onom sto se desava kada ta nenaucena deca porastu (sto mozemo sada da direktno posmatramo na delu)

Odgovornost za vaspitavanje mladih je svakako velika, i u danasnje vreme ogroman posao, ali kada dete u kuci i drustvu nema ko da nauci pravim vrednostima, jedini koji to moze da popravi - koliko toliko - je nastavnik/skola.
uninamama uninamama 08:54 23.11.2011

Re: Krugolina

Anonimni Pojedinac
uninamama

Sledeći put odgovaram: "Zato što hoću, zato što je život tako lepši!"

Ovo nije dobar odgovor.

Jeste dobar. Ja svakodnevno dokazujem toj deci da ne kršim zakone. Redovno se mrznem van školskog dvorišta dok pušim, ne prelazim ulicu van pešačkog prelaza (sem kada ga u blizini nema), ne prelazim na crveno, ne gazim zelene površine ako postoji betonska staza, ne bacam đubre van kante, ...
Mogla bih i da dodam objašnjenje zašto je život tako lepši: tako niko ne utripuje da mu dugujem uslugu, jer me je "pustio" da prekršim neki zakon! A ljudi to vole da rade... i još kada recimo ipak odem da pušim napolju zaključe da sam budala, i pitaju se čega se plašim, kad nema šanse da nas neko uhvati. Kao da je to poenta
Međutim, ovaj nastavak nije za decu... oni su još mali da bi to shvatili, ali zato kod njih jako dobro prolazi argument da gomila kriminalaca nikada ne bi bila uhvaćena da nisu pravili sitne prekršaje. To je argument koji bespogovorno poslušaju kada ih recimo izbacuješ iz dvorišta sa cigaretom. A to je opet skroz naoako.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana