Društvo| Moj grad| Život

Spoljna Trgovina

angie01 RSS / 07.12.2011. u 00:25

Ulicna-Prodaja.jpg

Ovako smo kao studenti nazivali metalne tezge na tockovima ispred nekih radnji u gradu-Beteks, Ateks, Srbijateks,...na kojima se prodavala roba na snizenju, obicno najjednostavniji ves, klot varijanta, ili kuhinjske krpe i peskiri.

To je bila neka nasa interna podsmesljivost na ne bas zavidan export, mada, sa ove tacke kada sabers I nije bilo tako hrdjavo-al lako je posle bitke...

Danas su taj naziv nasledili ulicni prodavci, jer su nam domacini unistili tekstilnu industriju, a i ostalu proizvodnju, pa nema sta ni na tezgu da se stavi, samo kompletna gradjevinska i ostala ifrastruktura, kao capital snalazljivim pojedincima, koji su valjda nesto enormno zaduzili drustvo-pa da im se ono bar tolicno oduzi.

Radnici normalno- kao i oni iz poljoprivrednih kombinata, raznih fabrickih postrojenja, banaka...-auf wiedersehen, snadjite se, prosite, gladujte, umrite,( ako sam neku opciju zaboravila, moliculepo), slobodno vam bilo!

Par poznatih punktova po gradu za ovu granu prezivljavanja, popunili su pored domacih otpisanih i ovi sto su pristigli, kada nam je umrla zemlja.

Ova moja strafta, je nekada bila legalna, sa postavljenim montaznim objektima niz ulicu, kroz najprometniji deo, sa sve bus stanicom, za sve moguce autobuse kao znacajnom podrskom povecanju priliva potencijalnih kupaca.

Te tezge su svojom zaradom mogli da plate, iako su generalni uslovi nepovoljni sa tendencijom stalnog pogorsanja-leti do usijanja, zimi do zamrznuca, vetar, kisa,...ali tako se nekako i moglo.

Posle su ih ovi sto brinu-nisam samo shvatila o cemu, jer se posle tu nista nije sredjivalo ni za nesto drugo upotrebilo- uklonili kao smetnju i premestili u novonapravljene bokseve firme,( koja je nekada odlicno poslovala, al je nekom trebala drugacija licna zarada, pa sad sta ces), na mnogo losijoj lokaciji i za pare koje oni nisu mogli da plate.

A moraju ljudi da zive, imaju deci i sve ostalo, kao i ovi zabrinuti, pa lepo smestili spoljnu trgovinu na kartonske kutije, a tu gde su musterije dostupne i navikle na njih-ko je ikada radio nesto sa prodajom, zna koliko je mesto od kljucnog znacaja.

Stoje prodavaci/ce, mahom zene i to ne bas najmladje i bake za improvizovanom tezgom od malo kartona i nekog kamena i prodaju neku sicu il neki bofl od kineza i tako i sa usijanom zvezdom i sa zaledjenim asfaltom i kosavom i svime sto dodje, jer mora da se zivi.

Ima jedna baka, dosla odande, ne moze da se seca, samo da sada nesto proda, prezivela rak tako na ulici iza kutije uz ljubazan smesak nudi robu stidljivo-nemam pojma odakle joj drajv.

Pre par dana skupljala pare od ostalih, kaze koleginica, da daju jednoj od njih za lekove za dete-niko u porodice nema posao, a sin tesko bolestan, skupa medicina, nemaju kome da se obrate, pa valja se pomoci.

Tri sestre, znam ih jos od montazne radnje, svaki dan uredno provedu stojeci napolju ispred nove radnje, imaju svaka po dvoje dece, mora se, niko nece da ih zaposli-sve tri sa visom skolom, zive u kuci bez struje.

Nekada lepe zene, postase zguzvane od ulice.

Gospodja Rada je bila pravnik u Sarajevu, dosla je sama, jer nije vise imao ko da sa njom podje, sada prodaje bofl sveru nekom lokalnom bilmezu, koji je povremeno proverava iz kockarnice prekoputa.

I moj komsija iz zgrade je krenuo u biznis, kada su on i zena otpusteni, a sin taman krenuo na studije.

Prvo mu bilo nezgodno i uvek se nesto okretao da vidi sta se to desava u krosnji drveta pored, al' vremenom oguglao svukavsi svoj stari indentitet k'o zmija kosuljicu i sa oziljcima koji oblikuju njegovo lice u novu formu, uredno se javlja tihim glasom.

Tezgu ne smam ni da pogledam, jer su neke gluposti, ne znam kome to treba i da l neko kupuje!

Bio tu i moj ciga Adam-lep ko lutka, kaze, uzmi gospodjo, vidi sta sam lepo doneo za tebe!

 Kad kupis, sledci put ti gura nesto na njegov racun-za sefte.

On je promenio lokaciju- nije mogao stalno da bezi onako ulickan i sa zvakom za svakog, ne ide brate!

Snezana prodaje cvece-radila godimam u Genexu, pa je proglasili viskom, za deonice je zavrnuli, a do penzije jos ima da se naceka-mora nekako do toga da dobaci!.

Kupi u rasadu i sa malom ugradom prodaje na ulici, stare musterije po zelji-povoljnije nema ni da ‘oces!

Ima jedan deka, iznosi neke stare stvari za po sto kinti, gospodin covek, ne ume ni da se spakuje i zbrise kada naidje racija, samo se vrpolji kad naidju cuvari , ima  druge navike i manire, a i ne zna sto bi bezao, kada samo hoce da se prehrani-prodaje svoje, nista nije ukrao!

A racija svakoga dana vise puta. Tu im sigurica!

Dolaze citave cete ovih novih komunalaca  u uglancanim uniformama, onako vazni i na zadataku i preslisavaju ove mucenike, koji nisu stigli da pobegnu sa kesama na ledjima, pa malo retorike, malo kazne, malo da poboljsaju soptveni budzet, jer kako svako u svom, tako oni u resoru gde su nadlezni prikupljaju harac.

Ovo je jedna od retkih gradskih sluzbi koja radi revnosno, redovno i bez pogovora-doduse, u glavnom ovaj deo svojih poslova, kao da od njega zavise resenja svih ostalih problema ove nase tuzne stvarnosti, ozdravljenje, preporod, buducnost i sta sve ne, onoliki je spisak!

Pre neki dan istrcali iz autobusa, da nahvataju sve nelegalce, koji eto, stojeci na ulici sa malo robe, unistavaju ovu nasu zemlju nedopustivo krseci zakon, ne placajuci porez za svoje ocjanicke pokusaje da se prehrane!

I kao vrhunac ponizenja, mladi cuvar grada u novoj uniformi, grubim glasom, sa sve pretecim prstom, tera baku u satrom kaputu, koja jedva sedi na nekoj hoklici isperd neke starurdije, koja ga molecivim blagim ocima gleda  prestraseno, jer onako zgurena, ne moze da ustane i  potrci.

Kaze-nemoj sine, nisam nista prodala!

On jos osornije podvikne- ne opiri se sluzbenom licu, zvacu policiju,'ajde ustaj odatle!

Bakica, sta ce, ustade tesko, sva iskrivljena i jos manja, nego dok je sedela, skupi u zvaezljaj tih par prnja i zavucena skoro potpuno u svoj kaput krene niz ulicu ponovo porazena!

Okolo djubre  vetrom skupljeno u nepravilne gomilice podvucene pod dotrajalo I polomljeno zbunje, koje je nekada bilo ukrasno zelenilo, na trotoaru parkirani automobili lokalnih mocnika, napusteni psi koji slobodno vrsljaju, autobusi, jedan za drugim u brzini naglo savijaju u prepunu stanicu, ....uostalom, koga je za sve to briga, sada kada je ulica spasena!



Komentari (159)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

srdjazlopogledja srdjazlopogledja 00:36 07.12.2011

PDV il' crkni!

Nisu ta "lica" tu čistoće ulične radi,
nego da Glavama plati svako ko radi.
angie01 angie01 00:48 07.12.2011

Re: PDV il' crkni!

pare ili zivot!
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 01:22 07.12.2011

Re: PDV il' crkni!

angie01
pare ili zivot!

Да, виђао сам те сцене прогањања. Једном су људи, који су се задесили ту, запретили комуналцима, па су ови звали полицију. А када је полиција дошла, и виделе колико се људи ту окупило, саветавала је комуналцима да "прескоче" тог несрећника.

Исти министар, који је смислио те "комуналце", смислио је и закон о странкама. Иначе, утврђивањем имовинских права, повећањем ефикасности судова, те децентрализацијом и преносом надлежности на најнижи ниво (старање о улицама), решила би се већина проблема везана за чистоћу улица. Током времена. Јефтиније.

Ал' негде и страначка војска мора да ради! Вероватно ће водити "рат плаката", када за то дође време.
expolicajac expolicajac 10:30 07.12.2011

Re: PDV il' crkni!

Samo za srdjuzlopogledju

angie01 angie01 13:05 07.12.2011

Re: PDV il' crkni!

Samo za srdjuzlopogledju


ne masi crvenim plastom biku ispred ociju!
golubica.bg golubica.bg 01:39 07.12.2011

Stari Merkator?

Bar mi tako deluje, sto po slici, sto po prici. A sad da ispricam jednu anegdotu sa slicne strafte na Zelenom vencu (prolaz, naravno). Svakodnevno sam tuda prolazila, i s vremena na vreme bi se cuo veoma cudan zvuk, kao zvizduk. Trebalo mi je dobrih mesec dana da skontam da to "izvidnica" javlja kad nailazi policija (obicna, tad jos nije bilo komunalaca) pa sve to sarenilo nestane u sekundi!
srdjan.pajic srdjan.pajic 08:52 07.12.2011

Re: Stari Merkator?

golubica.bg
Bar mi tako deluje, sto po slici, sto po prici. A sad da ispricam jednu anegdotu sa slicne strafte na Zelenom vencu (prolaz, naravno). Svakodnevno sam tuda prolazila, i s vremena na vreme bi se cuo veoma cudan zvuk, kao zvizduk. Trebalo mi je dobrih mesec dana da skontam da to "izvidnica" javlja kad nailazi policija (obicna, tad jos nije bilo komunalaca) pa sve to sarenilo nestane u sekundi!


Ala su ga ovi gore smračili.

Pajzi ovamo. Vozim ja mog vernog saab-a kroz pustinju Nevade. Ili beše Kalifornije, tamo gde put izbije iz Doline Smrti, pa zavije na istok, ka mom komšiji Baueru i njegovom fake raju na zemlji, Vegasu. Istresao neke drugare iz Srbije u Holivud, LA, nakon 3 nedelje lamzanja po Divljem Zapadu, da se deca izigraju u lokalnom luna parku, pa na avion, nazad u Srbiju. A ja polako, sa bajsom na krovu, klaj, klaj, jezdim ka Bolderu, solo.

Elem, da skratim priču, u toj nekoj pustinji, kakvu je prosečnom Evropejcu, ili uslovnom kandidatu za Evropejca, vrlo teško da zamisli, naidjem na malo odmorište pored puta. A na odmorištu, vašar, Native Amerikanaca, dakle Indijanaca. Svratim mog lipsalog saab-a, da dolijem malo vode u hladnjak, ošacujem Indijance i pregledam drangulije. Snimim odma da su Navahosi, po boji pera na kopljima i šarama na vrhu strela. Malo mi čudno, jer je previše zapadno za njih, kao kad bi se Zemunac obreo na Vračaru, mada ne deluju toliko nesnadjeno. I vidi se da su svi rodjaci, pripadnici istog plemena.

Ali ok, krenem da se sa bakutom nekom cenjkam oko dabrovih koža, ukrasa od kostiju i nekih sušenih tikvi, izloženih što na haubi kola, što na improvizovanoj polici. A jesenje kalifornijsko sunce upeklo, nemilosrdno. I gorimo tako na suncu, taman da se bakuta i ja pogodimo oko cene i da mi kaže da li prima kreditnu ili debit karticu, kad odjednom iz žbunja istrčava neki deda, promrmlja nešto na svom windtalk dijalektu, baba mi ote dabra iz ruke, spakova onu policu i ostatak stvari u kola. Isto uradi i celo pleme oko nje, i za manje od pola minuta, ostadosmo sami u pustinji: saab, ja i ono kotrljajuće žbunje.

Ništa, spakujem kartice u šlajpik, opalim par fotki, nalijem vatrene vode u saabov prašnjavi hladnjak i dok sam se spremao da krenem, putem iz suprotnog pravca lagano prodje upicanjeni kalifornijski state truper, u dodž interceptor-u, sa rej ban cvikama na glavi, a kako bi drugačije? Mahne mi lenjo rukom, odmahnem nazad, on prodje u miru i ja polako krenem da vozim dalje.

Dok na jednom prevoju, oštro mi oko sokolovo ne spazi jedva primetno komešanje oko kamenja. Pomislim - jaguar, obratim pažnju, i u žbunju snimim crvenog brata. Zalegao, u radnoj uniformi, u jednoj ruci mu durbin, poveći, a u drugoj voki-toki. Windtoki. I pogled mu se gubi u dolini, daleko iz mene, prateći usamljenog trupera.

Nastavim još par km, i opet odmorište pored puta. Ista scena - na odmorištu vašar, native amerikanaca, isto ono pleme koje se užurbano izmestilo sa prethodnog.

Kasnije sam saznao da je zakonom zabranjeno da Indijanci prodaju svoje djindjuve ovako pored puta. Nejasno mi je zbog čega, možda zbog nemogućnosti da se ubire porez, ili se misli da predstavljaju ruglo, ili možda jer nisu iz lokalnog rezervata nego su potegli čak tamo iz Four Corners regiona, Arizone, Jute, Novog Meksika i Kolorada, pa prodajući djindjuve na neprijateljskoj teritoriji rizikuju medjuplemenski rat. Djavo će ga znati.


angie01 angie01 09:03 07.12.2011

Re: Stari Merkator?

Srki-ovaj tvoj komentar, za obaveznu lektiru u OS i da se analizira bar 3 casa!
angie01 angie01 09:17 07.12.2011

Re: Stari Merkator?

Trebalo mi je dobrih mesec dana da skontam da to "izvidnica" javlja kad nailazi policija (obicna, tad jos nije bilo komunalaca) pa sve to sarenilo nestane u sekundi!


snalaze se-sta ce!

a ovi cistaci-pazi laganica/sigurica, zna se gde su prodavci na kutijama-tamo gde se vec godinama pokazalo da ljudi u prolazu kupuju- samo obidju mesta, isprapadaju, naplate harac-zagarantovano i bez rizika!
Jukie Jukie 11:38 07.12.2011

Re: Stari Merkator?

angie01
Srki-ovaj tvoj komentar, za obaveznu lektiru u OS i da se analizira bar 3 casa!

A odlomak da bude na maturskom, pa ide pitanje:

Srdjan je pokušao da kupi:
a) voki-toki
b) koplje
c) dabrovu kožu
d) rej ban cvike
nsarski nsarski 12:53 07.12.2011

Re: Stari Merkator?

Isto uradi i celo pleme oko nje, i za manje od pola minuta, ostadosmo sami u pustinji: saab, ja i ono kotrljajuće žbunje.


Aha, tumbleweed! U nekim saveznim drzavama je zabranjeno gajiti to zbunje (znam sigurno za Oklahomu). U Tasmaniji je takodje zabranjeno jer je klasifikovano kako stetni korov (weed).

angie01 angie01 12:57 07.12.2011

Re: Stari Merkator?

jer je klasifikovano kako stetni korov (weed).


al priznaces da je slatko!

ne mogu da zamislim vestern bez ove samokotrljajuce scenografije, (besplatni efekti)!
angie01 angie01 13:00 07.12.2011

Re: Stari Merkator?

Jukie

angie01Srki-ovaj tvoj komentar, za obaveznu lektiru u OS i da se analizira bar 3 casa!A odlomak da bude na maturskom, pa ide pitanje:Srdjan je pokušao da kupi:a) voki-tokib) kopljec) dabrovu kožud) rej ban cvike


znam ja i za druga pakovanja koja se tako kraj puta od nejtiv piplova kupuje u nedodjiji!
Covek u belom Covek u belom 13:29 07.12.2011

Re: Stari Merkator?

srdjan.pajic
Pajzi ovamo. Vozim ja mog vernog saab-a kroz pustinju Nevade. Ili beše Kalifornije, tamo gde put izbije iz Doline Smrti, pa zavije na istok, ka mom komšiji Baueru i njegovom fake raju na zemlji, Vegasu. Istresao neke drugare iz Srbije u Holivud, LA, nakon 3 nedelje lamzanja po Divljem Zapadu, da se deca izigraju u lokalnom luna parku, pa na avion, nazad u Srbiju. A ja polako, sa bajsom na krovu, klaj, klaj, jezdim ka Bolderu, solo.

Vozio si trosnog Saaba (ako je ovaj sa slike u pitanju) vise od hiljadu milja kroz pustinju sam???
Ti si jedan mnogo fijufiju bledoliki .
uros_vozdovac uros_vozdovac 13:36 07.12.2011

Re: Stari Merkator?

Covek u belom
srdjan.pajic
Pajzi ovamo. Vozim ja mog vernog saab-a kroz pustinju Nevade. Ili beše Kalifornije, tamo gde put izbije iz Doline Smrti, pa zavije na istok, ka mom komšiji Baueru i njegovom fake raju na zemlji, Vegasu. Istresao neke drugare iz Srbije u Holivud, LA, nakon 3 nedelje lamzanja po Divljem Zapadu, da se deca izigraju u lokalnom luna parku, pa na avion, nazad u Srbiju. A ja polako, sa bajsom na krovu, klaj, klaj, jezdim ka Bolderu, solo.

Vozio si trosnog Saaba (ako je ovaj sa slike u pitanju) vise od hiljadu milja kroz pustinju sam???
Ti si jedan mnogo fijufiju bledoliki .


Šta sam ja sve vozio, ovaj Saab je brand new
Covek u belom Covek u belom 13:41 07.12.2011

Re: Stari Merkator?

uros_vozdovac
Šta sam ja sve vozio, ovaj Saab je brand new

Ma jedno je da vozis od kuce do pijace, posla i nazad. Pa kad stane ili prkuva ili presisa, imas i vode i majstora na 100m i koga da pogura. Ajd ti vozi to kroz pustinju vise od 1000 milja sinko... :)
Inace ja sam znao da se u Americi svasta vozi i da mozes kola da kupis i za 100 dolara, al ovaj Pajce je bas avanturista... .
angie01 angie01 14:15 07.12.2011

Re: Stari Merkator?

Vozio si trosnog Saaba (ako je ovaj sa slike u pitanju) vise od hiljadu milja kroz pustinju sam???


vezbao je za SURVIVOR!
angie01 angie01 14:24 07.12.2011

Re: Stari Merkator?

ovaj Saab je brand new


the superfly


antioksidant antioksidant 14:37 07.12.2011

Re: Stari Merkator?

Covek u belom
uros_vozdovac
Šta sam ja sve vozio, ovaj Saab je brand new

Ma jedno je da vozis od kuce do pijace, posla i nazad. Pa kad stane ili prkuva ili presisa, imas i vode i majstora na 100m i koga da pogura. Ajd ti vozi to kroz pustinju vise od 1000 milja sinko... :)
Inace ja sam znao da se u Americi svasta vozi i da mozes kola da kupis i za 100 dolara, al ovaj Pajce je bas avanturista... .

pa vidis da je imao bicikleto na krovu
ako bude frka sa saabom samo promeni prevozno sredstvo
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:55 07.12.2011

Re: Stari Merkator?

antioksidant
Covek u belom
uros_vozdovac
Šta sam ja sve vozio, ovaj Saab je brand new

Ma jedno je da vozis od kuce do pijace, posla i nazad. Pa kad stane ili prkuva ili presisa, imas i vode i majstora na 100m i koga da pogura. Ajd ti vozi to kroz pustinju vise od 1000 milja sinko... :)
Inace ja sam znao da se u Americi svasta vozi i da mozes kola da kupis i za 100 dolara, al ovaj Pajce je bas avanturista... .

pa vidis da je imao bicikleto na krovu
ako bude frka sa saabom samo promeni prevozno sredstvo


Upravo tako. Bolje da ne krenem da pričam o saab-ovima, biće to megatrol.

Ovaj beli saab je video puta, nas tri drugara (avanturista) + 3 bicikle smo prešli nešto oko 5000 milja za tih par nedelja. To je prvi automobil koji sam kupio u životu. '86, 320,0000 milja na cajgeru, kad sam ga kupovao, ali mi je vlasnik priznao da mu ne radi kilometar sat poslednjih par godina. Pre njega sam vozio dva poklonjena saab-a, isto 900 i 900S modeli. Drugar u servisu mi je rekao da je on lično servisirao tog saab-a skoro ceo život i da ga slobodno uzmem. Mislim da je na njemu jedino kvačilo bilo novo.

Kad sam ga oterao na pregled pred put, i napomenuo da treba da prodjem kroz dolinu smrti (i nazad), majstor je nabacio neki čudan kez preko face, promrmljao nešto kao "avanturista" i napomenuo da pošto je saab pravljen za subarktičku klimu, dolijem neki aditiv u coolant, i biće to sve u redu. I stvarno mu ništa nije falilo, jedino smo mu u San Francisku promenili ulje, preventivno.

Mislim, pravili su nekad te automobile baš da traju.







angie01 angie01 17:25 07.12.2011

Re: Stari Merkator?

biće to megatrol.


a kakav je to blog bez trola-k'o pihtije bez luka, ono sve lepokrasno, al fali esencija!
angie01 angie01 17:26 07.12.2011

Re: Stari Merkator?

pa vidis da je imao bicikleto na krovu


to mu dodje k'o camac za spasavanje, a u prerijipustinji!
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:15 07.12.2011

Re: Stari Merkator?

angie01
pa vidis da je imao bicikleto na krovu


to mu dodje k'o camac za spasavanje, a u prerijipustinji!


Aha, Borca GSS smo poslali na vežbu spasavanja po Dolini Smrti jer je stalno nešto zanovetao u kolima.



Evo onda još malo pustinje, mis'im kad već trolujem:





srdjan.pajic srdjan.pajic 18:37 07.12.2011

Re: Stari Merkator?

Covek u belom
uros_vozdovac
Šta sam ja sve vozio, ovaj Saab je brand new

Ma jedno je da vozis od kuce do pijace, posla i nazad. Pa kad stane ili prkuva ili presisa, imas i vode i majstora na 100m i koga da pogura. Ajd ti vozi to kroz pustinju vise od 1000 milja sinko... :)
Inace ja sam znao da se u Americi svasta vozi i da mozes kola da kupis i za 100 dolara, al ovaj Pajce je bas avanturista... .


Pazi, tamo vlasti znaju sa kakvim ludacima imaju posla i ko sve i sa čim pokušava da prodje kroz Dolinu Smrti, tako da na svakih par milja imaš velike tankove sa vodom za hladnjake. A i relativno je prometno, mislim, s obzirom da je u pitanju generalno teška vukojebina. Na nekim mestima sam morao da sačekam da bude prazno da mogu da slikam. Plus su razvukli i telefone krajputaše, da zoveš upomoć ako se zagaviš. Inače bi bilo prilično opasno. U septembru je bilo skoro preko 110 F preko dana u dolini, a noću baš zahladni.
ecce-florian ecce-florian 19:33 07.12.2011

Re: Stari Merkator?


Mislim, pravili su nekad te automobile baš da traju.

Lako je tebi kad živiš u državi u kojoj može da se vozi svako zagađivačko vozilo i boli je ona stvar za ekologiju.
Otkako mi je probio motor na saab-u 9000 ( otkačila se klipnjača i probila bloka što je potpuni izuzetak, a prešao je , nije da nije) ne mogu da uvezem polovnjak jer u očistimo Srbiju bez automobilske industrije, mora da bude eur 3 a saab 9000 je eur 2, a u zemlji ne mogu da nađem nijedan pristojan 9000.
A 9-3 i 9-5 neću jer samo sedišta podsećaju na saab.
A bio je beli ko ova tvoja 900tka

srdjan.pajic srdjan.pajic 20:28 07.12.2011

Re: Stari Merkator?

ecce-florian

Mislim, pravili su nekad te automobile baš da traju.

Lako je tebi kad živiš u državi u kojoj može da se vozi svako zagađivačko vozilo i boli je ona stvar za ekologiju.
A bio je beli ko ova tvoja 900tka



Hm, ne znam odakle ti ova ideja. U Koloradu je, kao i u dobrom delu saveznih država za svako vozilo starije od 4 godine obavezno testiranje izduvnih gasova pre svake registracije. Tačnije, pre svake druge registracije. Znači, vodi se računa o tome, još kako.

Svi moji saabovi su prolazili te testove ko ništa, a nijedan nije imao zamenjen motor ni katalitički konvertor. Nekad su se kola pravila da rade, dugo i pouzdano.
ecce-florian ecce-florian 22:14 07.12.2011

Re: Stari Merkator?

Hm, ne znam odakle ti ova ideja. U Koloradu je, kao i u dobrom delu saveznih država za svako vozilo starije od 4 godine obavezno testiranje izduvnih gasova pre svake registracije. Tačnije, pre svake druge registracije. Znači, vodi se računa o tome, još kako.

Svi moji saabovi su prolazili te testove ko ništa, a nijedan nije imao zamenjen motor ni katalitički konvertor. Nekad su se kola pravila da rade, dugo i pouzdano.


odavde

koliko znam u tvojoj 900 je najverovatnije motor 1985 ccm 16 v ( bili su i 2,1 i 2,3l ali su isti kao evropski)
Elem taj motor u Srbiji ne zadovoljava EUR3 standard i ne može da se uveze .
U Srbiji se navedeni auto ne testira da bi dokazao da ne zagađuje već se dokazuje da poseduje EUR3 certifikat.
Ne može da se uveze ni iz USA jer mora da se dobije homologizacija koja iskazuje da nije EUR3 ( provereno u USA su cene bile znatno niže)
Jednostavno ali zato glupo
angie01 angie01 22:20 07.12.2011

Re: Stari Merkator?

Cvetko- ti bi Srkiju da uvalis Dulica?

paz', nije ti hrdjava ideja-pa ga onda on odveze u saabu u preriju i izgubi u onom kotrljajucem korovu- a mi ocistili Srbiju, bar toliko!
predatortz predatortz 22:24 07.12.2011

Re: Stari Merkator?

angie01
Cvetko- ti bi Srkiju da uvalis Dulica?

paz', nije ti hrdjava ideja-pa ga onda on odveze u saabu u preriju i izgubi u onom kotrljajucem korovu- a mi ocistili Srbiju, bar toliko!


Jes' pa da opet dobijemo sankcije! Zbog nepropisnog odlaganja opasnog otpada.
jesen92 jesen92 22:25 07.12.2011

Re: Stari Merkator?

Ništa, spakujem kartice u šlajpik
..a bakuta stvarno prima kartice
angie01 angie01 22:28 07.12.2011

Re: Stari Merkator?

a bakuta stvarno prima kartice


s'a je tebi, Navahosi bre, je l ti lepo rek'o covek!?
ecce-florian ecce-florian 22:30 07.12.2011

Re: Stari Merkator?

Cvetko- ti bi Srkiju da uvalis Dulica?

Šta je tu sporno?

Pa Srbija je pravni naslednik SFRJ od 2006. i po tom osnovu osnivač UN, a u UN ima i stalnu misiju koju trenutno obnaša Feodor Stračević.
Dulića u misiju
angie01 angie01 22:34 07.12.2011

Re: Stari Merkator?

Jes' pa da opet dobijemo sankcije! Zbog nepropisnog odlaganja opasnog otpada.


nek se i oni malo oplemene!

a moze i da ih nauci kako se ugovaraju cene za sajtove!
ecce-florian ecce-florian 22:45 07.12.2011

Re: Stari Merkator?

nek se i oni malo oplemene!

šifra kripton
ecce-florian ecce-florian 22:54 07.12.2011

Re: 100

pajz kad ne mogu dassuzdržim da uzmem stotku
angie01 angie01 23:00 07.12.2011

Re: Stari Merkator?

ecce-florian
nek se i oni malo oplemene!šifra kripton


he, he-znam neke, koji su postali direktori i savetnici za razvoj i sl-odmah posle faxa, a na ovu istu foru!

eeee-tito je bio tzar, bilo nekog reda, znalo se ko kosi a ko vodu nosi!

(aaaaa, nemoj srdjo, smiri se, smiri se, izletelo mi!)
ecce-florian ecce-florian 23:31 07.12.2011

Re: Stari Merkator?

stani malo
ako sam ja postavio stoti, pa je posle bio stoprvi a onda je opet bilo 100, jel' moj komentar usprkos brisanju ipak potvrđen kao okrugao?

jesen92 jesen92 00:47 08.12.2011

Re: Stari Merkator?

homologizacija
..homologacija..
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 01:42 08.12.2011

Re: Stari Merkator?

ecce-florian
koliko znam u tvojoj 900 je najverovatnije motor 1985 ccm 16 v ( bili su i 2,1 i 2,3l ali su isti kao evropski)Elem taj motor u Srbiji ne zadovoljava EUR3 standard i ne može da se uveze .U Srbiji se navedeni auto ne testira da bi dokazao da ne zagađuje već se dokazuje da poseduje EUR3 certifikat.Ne može da se uveze ni iz USA jer mora da se dobije homologizacija koja iskazuje da nije EUR3 ( provereno u USA su cene bile znatno niže)Jednostavno ali zato glupo

Шта си ти мислио?

Има да возиш оно што министар каже, ил' нема да возиш уопште.

Не можеш да приуштиш Еуро3?

Онда нема вожње.


Вид' ово

Srbija: 1 automobil na 4 stanovnika
Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, u Srbiji je krajem 2009. godine bilo 1,64 miliona putničkih automobila, što je 230 vozila na 1.000 građana.


За кога праве путеве?

За екипу из грађевинских фирми.


Шта је вест?
Вест је када пише колико кошта поседовати, регистровати, користити ауто, колико се плаћа акцизама држави, регистрацијом, паркингом...

Ево мало оригиналних података (што не поставе линк код вести?)
Motorisation rate - cars per 1 000 inhabitants
Za četvrtinu manje novoregistrovanih automobila
U Srbiji je novoregistrovanih automobila tokom drugog kvartala 2011, za 24,7 odsto manje nego u istom periodu prošle godine.
Broj po prvi put registrovanih putničkih automobila, tokom drugog kvartala 2011, manji je za 24,7 odsto nego u istom periodu prošle godine, pokazali su podaci Republičkog zavoda za statistiku.

Najviše je registrovano vozila marki "zastava", "fiat", "reno", "opel" i "folksvagen".

Takođe je smanjen i broj novoregistrovanih motocikala za 37,4 odsto, traktora za 28 odsto i motokultivatora za 37 odsto
Istovremeno je po prvi put registrovanih autobusa bilo više za 15,3 odsto.

Najviše je povećan broj novoregistrovanih priključnih vozila za 280,1 odsto, a na drugom mestu su radna vozila, sa povećanjem od 52,1 odsto.

И мотокултиватори се региструју... Да не обрађујеш башту без знања министра... Следећа је регистрација лопата и ашова.
Нешто не ради линк...
JJ Beba JJ Beba 02:38 08.12.2011

Re: Stari Merkator?

Pajzi ovamo



srdjan.pajic srdjan.pajic 03:08 08.12.2011

Re: Stari Merkator?

ecce-florian
Hm, ne znam odakle ti ova ideja. U Koloradu je, kao i u dobrom delu saveznih država za svako vozilo starije od 4 godine obavezno testiranje izduvnih gasova pre svake registracije. Tačnije, pre svake druge registracije. Znači, vodi se računa o tome, još kako.

Svi moji saabovi su prolazili te testove ko ništa, a nijedan nije imao zamenjen motor ni katalitički konvertor. Nekad su se kola pravila da rade, dugo i pouzdano.


odavde

koliko znam u tvojoj 900 je najverovatnije motor 1985 ccm 16 v ( bili su i 2,1 i 2,3l ali su isti kao evropski)
Elem taj motor u Srbiji ne zadovoljava EUR3 standard i ne može da se uveze .
U Srbiji se navedeni auto ne testira da bi dokazao da ne zagađuje već se dokazuje da poseduje EUR3 certifikat.
Ne može da se uveze ni iz USA jer mora da se dobije homologizacija koja iskazuje da nije EUR3 ( provereno u USA su cene bile znatno niže)
Jednostavno ali zato glupo


Zaboravio sam da vi imate te EUR sertifikate, mada ni nama baš ne daju svuda da vozimo krševe koji pljuju živu i sagorelo ulje.

Hebem li ga, ovde je to testiranje izduvnih gasova prilično ozbiljno, ili, ajde da kažem, tako izgleda. Znači, nije neko prodavanje papira, nego stvarno oteraš kola svake druge godine u neki od ovih centara, zakače ih tamo na kompjuter i žešće tamburaju. Bogami i obaraju kola na popravni. Ali evo gledao sam neke brojeve, pošto čuvam te izveštaje iz mog voznog parka saabova, pa sam uporedio sa prvim testom koji sam morao da uradim na mom Audiju (A3, 2.0T, 2007), i brojevi su gotovo isti, na dnu skale dozvoljenih vrednosti. Znači, ili ti brojevi nemaju nikakve veze, dokle god je sve pod haubom manjeviše ispravno, ili su saabovi motori / konvertori bili Hebe Kevu još pre 30 godina.

E baš mi je drago da ima još ljubitelja saabova ovde na blogu . Nakon jedne nezgode, kad sam izgubio oba moja saaba (Saab 2. i 3., 3. je ovaj beli na slikama, 2. je bio 900S, iz 1984.) pokušao sam da nadjem opet taj model, samo neko mladje godište, recimo 91, 92. Nisi mogao više ni na ebay-u da ih nadješ, a ni moj serviser koji ih popravlja (menjači, poznata boljka saabova, umeju da crknu kad pridješ blizu pola miliona kilometara, tako je riknuo moj saab 1.) pa preprodaje, nije imao ništa na lageru. Pa sam teška srca odustao, odrešio kesu, tapnuo malo akcija koje su se nakupile, i kupio nov auto (žena me zamalo ostavila, voli i ona te saabove, a i kako ne bi).

SAAB 2:

srdjan.pajic srdjan.pajic 03:20 08.12.2011

Re: Stari Merkator?

angie01
Cvetko- ti bi Srkiju da uvalis Dulica?

paz', nije ti hrdjava ideja-pa ga onda on odveze u saabu u preriju i izgubi u onom kotrljajucem korovu- a mi ocistili Srbiju, bar toliko!

. Ili da ga dignem na onaj saguaro kaktus u Arizoni, pa da ga izujedaju gila monsteri.

Ne, ne, mojim saabom su mogli da se voze samo vrlo specijalni i zaslužni ljudi.
srdjan.pajic srdjan.pajic 04:33 08.12.2011

Re: Stari Merkator?

jesen92
Ništa, spakujem kartice u šlajpik
..a bakuta stvarno prima kartice


angie01 angie01 08:35 08.12.2011

Re: Stari Merkator?

ecce-florian
stani maloako sam ja postavio stoti, pa je posle bio stoprvi a onda je opet bilo 100, jel' moj komentar usprkos brisanju ipak potvrđen kao okrugao?


cek da proveri komisija!

(nasla sam u moderatorskom panelu prijave za 3 komentara-prazna, verovatno neki duplikati i ja ih sklonila-tako da ti si 100 kako god okrenes!)
dragan7557 dragan7557 10:20 08.12.2011

Re: Stari Merkator?

Pazi, tamo vlasti znaju sa kakvim ludacima imaju posla

Izvini sto sam istrgnuo iz konteksta, ali odgovara sledecem:

Tvrdnja je netacna, jer da je tacna, pojedini coveci u belim kosuljama, ne bi bili na ovom blogu, vec u rukma vlasti, mada mozda vlasti jos nisu stigle da ih pokupe, u kom slucaju treba biti strpljiv.

cerski
jesen92 jesen92 11:23 08.12.2011

Re: Stari Merkator?

..ja zapamtila kako pakuje kartice i slajpik posto ovi nestadose sa sve zbunjem..:).
49 41 49 41 17:08 08.12.2011

Re: Stari Merkator?

srdjan.pajic
ecce-florian
Hm, ne znam odakle ti ova ideja. U Koloradu je, kao i u dobrom delu saveznih država za svako vozilo starije od 4 godine obavezno testiranje izduvnih gasova pre svake registracije. Tačnije, pre svake druge registracije. Znači, vodi se računa o tome, još kako.

Svi moji saabovi su prolazili te testove ko ništa, a nijedan nije imao zamenjen motor ni katalitički konvertor. Nekad su se kola pravila da rade, dugo i pouzdano.


odavde

koliko znam u tvojoj 900 je najverovatnije motor 1985 ccm 16 v ( bili su i 2,1 i 2,3l ali su isti kao evropski)
Elem taj motor u Srbiji ne zadovoljava EUR3 standard i ne može da se uveze .

Moje prvo Magare; koje sam nedavno prodao.
Isao i kroz vodu do prozora.

Isuzu Impulse -Handling by LOTUS



U Srbiji se navedeni auto ne testira da bi dokazao da ne zagađuje već se dokazuje da poseduje EUR3 certifikat.
Ne može da se uveze ni iz USA jer mora da se dobije homologizacija koja iskazuje da nije EUR3 ( provereno u USA su cene bile znatno niže)
Jednostavno ali zato glupo


Zaboravio sam da vi imate te EUR sertifikate, mada ni nama baš ne daju svuda da vozimo krševe koji pljuju živu i sagorelo ulje.

Hebem li ga, ovde je to testiranje izduvnih gasova prilično ozbiljno, ili, ajde da kažem, tako izgleda. Znači, nije neko prodavanje papira, nego stvarno oteraš kola svake druge godine u neki od ovih centara, zakače ih tamo na kompjuter i žešće tamburaju. Bogami i obaraju kola na popravni. Ali evo gledao sam neke brojeve, pošto čuvam te izveštaje iz mog voznog parka saabova, pa sam uporedio sa prvim testom koji sam morao da uradim na mom Audiju (A3, 2.0T, 2007), i brojevi su gotovo isti, na dnu skale dozvoljenih vrednosti. Znači, ili ti brojevi nemaju nikakve veze, dokle god je sve pod haubom manjeviše ispravno, ili su saabovi motori / konvertori bili Hebe Kevu još pre 30 godina.

E baš mi je drago da ima još ljubitelja saabova ovde na blogu . Nakon jedne nezgode, kad sam izgubio oba moja saaba (Saab 2. i 3., 3. je ovaj beli na slikama, 2. je bio 900S, iz 1984.) pokušao sam da nadjem opet taj model, samo neko mladje godište, recimo 91, 92. Nisi mogao više ni na ebay-u da ih nadješ, a ni moj serviser koji ih popravlja (menjači, poznata boljka saabova, umeju da crknu kad pridješ blizu pola miliona kilometara, tako je riknuo moj saab 1.) pa preprodaje, nije imao ništa na lageru. Pa sam teška srca odustao, odrešio kesu, tapnuo malo akcija koje su se nakupile, i kupio nov auto (žena me zamalo ostavila, voli i ona te saabove, a i kako ne bi).

SAAB 2:


Jelica Greganović Jelica Greganović 00:28 09.12.2011

Re: Stari Merkator?

Srki, neko takvo blogence kad bi napisao, bilo bi em slikovito, em mozgu prijatno, em korisno u smislu upoznavanja dalekih krajeva i običaja i dešavanja im njihovih.
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:41 09.12.2011

Re: Stari Merkator?

Trolence, izvinjavaj angie, ali to je jače od mene, na srkijevu priču...
srdjan.pajic srdjan.pajic 06:24 09.12.2011

Re: Stari Merkator?

Jelica Greganović
Srki, neko takvo blogence kad bi napisao, bilo bi em slikovito, em mozgu prijatno, em korisno u smislu upoznavanja dalekih krajeva i običaja i dešavanja im njihovih.


Ma u kreativnoj sam krizi , i ne mogu više od trola da iscedim.

Ustvari, isprobavam novu, eksperimentalnu formu pisanja bloga - u blogu: znači razvučem trolčinu (hvala Andji što toleriše), nalepim par šarenih slika i ubirem preporuke .

E, nego, čestitam na knjizi! Ovo sam te pitao i kod prethodne knjige: a el će moći to da se kupi na amazonu, možebitimožda? Ili da cimam rodbinu?

angie01 angie01 08:27 09.12.2011

Re: Stari Merkator?

izvinjavaj angie,


ma hvala tebi- narocito Srkiju, vidi bre sta je sve nakacio, si mu snimila prvi komentar, onaj obavezan za citanke- ja bre bez trola ne mogu da zivim, ovo mi dodje k'o infuzija!
loader loader 01:54 07.12.2011

...

Kakva slika. Sva istinita i teška. Lepo napisano. Lepo, sa ružnim podsećanjima na sekenhendirane komade stvarnosti. Katkad volim da se muvkam po takvim mestima, zbog šarenolikosti, i raznoraznih ljudskih lica... Ali taj zgusnuti uzorak socijalne zbilje opako je težak. Da se zakoni moraju sprovoditi - moraju, međutim, najcrnje je baš tu, na takvim mestima i nad tim ljudima sprovoditi zakon. Puca gde je najtanje, dok panduracija pasivno gleda u automobile sa zatamnjenim staklima čija samo jedna guma košta par srpskih minimalaca. Ima tu, neretko, i snishodljivosti. A ovamo, kad su u pitanju izmučene prodavačice prnja, službena lica očas posla pređu na ponižavanje.

angie01 angie01 08:44 07.12.2011

Re: ...

loader-pa da,...ono pogodan uzorak za treniranje strogoce i sprovodjenje zakona,...pri tome, ne znam ko sa bilo kakvim drugim resenjem bi izabrao da svakodnevno stoji na ulici sa neizvesnim rezultatom prodaje-sem ako nema nista drugo, telo pamti tu hladnocu koja se uvuce u kosti na onim minusima...

meni tuga najstrasnija, jer je ovo slika (ne) brige o ljudima, opstanka u 21. veku!
loader loader 11:33 07.12.2011

Re: ...

telo pamti tu hladnocu koja se uvuce u kosti na onim minusima...

Znam ono, kad tokom hladnih dana čekam bus ili tako nešto, stojim negde poduže, mali ledeni mravi krenu odozdo, od stopala... pa uz leđa. Često pomislim upravo na to kad vidim ljude za tezgama, i napravim poređenje - kako je tek njima, koji stoje u mestu čitavoga dana, cele zime, i skoro cele godine..?!
Ali, što je društvo ekonomski slabije, to je više ljudi kojima je ulična tezga možda jedini izbor, kao i onih ljudi koji čekaju pred kazanom itd.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 21:21 07.12.2011

Re: ...

Da se zakoni moraju sprovoditi - moraju, međutim, najcrnje je baš tu, na takvim mestima i nad tim ljudima sprovoditi zakon. Puca gde je najtanje, dok panduracija pasivno gleda u automobile sa zatamnjenim staklima čija samo jedna guma košta par srpskih minimalaca. Ima tu, neretko, i snishodljivosti. A ovamo, kad su u pitanju izmučene prodavačice prnja, službena lica očas posla pređu na ponižavanje.

Да буде јасно чији су закони, и коме су намењени.
angie01 angie01 22:39 07.12.2011

Re: ...

Да буде јасно чији су закони, и коме су намењени.


kao i uvek-za boraniju!
dragan7557 dragan7557 10:58 08.12.2011

Re: nasilje zakona

Da se zakoni moraju sprovoditi - moraju,

Ko ono opovrze ovu tezu? Neki "diktator"cini mi se?

Pre spovodjenja bilo kog zakona, on mora da bude donet, a postojanje mogucnosti implementacije(funkcionisanje samog zakona) u samo drustvo, strogo provereno (pre donosenja zakona), u odnosu na drustvo ili njegove grupe, na koje se zakon odnosi. Bez postovanja ove procedure i navedenog reda svaki zakon je samo mrtvo slovo na papiru. Provera efekta na drustvo ili njegove segmente, uslovljava donosenje ili odbacivanje predloga, novog zakona

Osnovni izvor zakona je Obicajno Pravo a ne birokratska samovolja, sto je u Srbiji i drugde na delu, i neprestano se desava.

Zakon koji nije implementiran u samo drustvo, niti treba niti je moguce postovati, i on se sprovodi nasiljem, bilo birokratskim bilo policijskim ili sudskim nasiljem nad drustvenim grupama ili celim drustvom.

Ovo su znali cak i polaznici Kumrovacke Skole, ali sadasnji partijasi u svojoj zelji dodvorenja novim gazdama, za skolu i ne haju a za znanje i zakone jos manje.

To je ono sto se tebi loaderu i slicnima izmice iz ruku, i zato birokratsku samovolju i nasilje lazno predstavljaju kao postovanje zakona koji su sami u svoju korist doneli.

Nasilno uterivanje inadekvatnih zakona vodi u policijsku drzavu, u kojoj policija umesto borbe protiv kriminala vodi borbu protiv ljudi koji pokusavaju da prezive. Ovo je jasno iz napisanog bloga, samo treba razumeti, sto je uzaludno od tebe i drugih ocekivati.

Z. Djindjic: "druge drzave imaju Mafiju, kod nas Mafija ima svoju drzavu"- po secanju.

Osnovni princip u zakonodavstvu je da zakon da bi bio efektivan zakon mora da bude implementiran (prihvacen, ugradjen) u drustvu, koja implementiranost se postize edukacijom a ne nasiljem (vidi primer koji je dao nsarski).

Drugi princip u zakonodavstvu je nadgradivost samog zakona na vec postojecim osnovama drustvenog obicajnog stanja. Zakon/i na prvom mestu formalizuju postojece obicaje (Obicajno Pravo) a koja formalizacija zakonu daje snagu Zakona a ne ulogu mrtvog slova na papiru.

međutim, najcrnje je baš tu, na takvim mestima i nad tim ljudima sprovoditi zakon.

Na najslabijima se uvek lome kola, a najvece lopovcine su tom takvom, na silu donetom zakonu, sudstvu i policiji- nedostupne.

Stupiditet nacina rezonovanja, koje iznosis (ti i drugi) je toliko ocigledan da ga nije potrebno dalje objasnjavati, i zbog toga me ne cudi sto je miki medic napustio ovaj blog.

cerski

p.s. Mada je u politici novokomponovane srpske demo-kratije, uobicajeno graditi kuce bez temelja, kako te i takve kuce bez temelja, citaj zakoni, zavrsavaju pokazalo je novo komponovano zakonodavstvo SFRJ, koje se srusilo sve do nepostojeceg drustvenog temelja, koji nije ni postojao, tragicno i u krvi. Sadasnje zakonodavstvo bez temelja ugradjenog u drustvu takodje ce se srusiti iz istih razloga- nepostojanje temelja. A temelj je samo drustvo. A drustvo pociva na ljudima ne na zakonima i birokratsko-sudskom-policijskom nasilju.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 13:16 08.12.2011

Re: nasilje zakona

Zakon koji nije implementiran u samo drustvo, niti treba niti je moguce postovati, i on se sprovodi nasiljem, bilo birokratskim bilo policijskim ili sudskim nasiljem nad drustvenim grupama ili celim drustvom.

angie01 angie01 13:24 08.12.2011

Re: nasilje zakona

srdjazlopogledja
Zakon koji nije implementiran u samo drustvo, niti treba niti je moguce postovati, i on se sprovodi nasiljem, bilo birokratskim bilo policijskim ili sudskim nasiljem nad drustvenim grupama ili celim drustvom.


ovde su prvo doneli neke zakone, kojima su omogucili otimanje zajednicke imovine i pretvaranjem iste u licnu nekolicine odabranih, ostavili ljude na ulici, a posle najurednije sprovode zakon, koji su opet oni doneli, da ti isti ljudi ostavljeni bez icega, treba da plate kaznu, sto na toj ulici na koju su ostavljeni, pokusavaju da prezive kako umeju i znaju!
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 13:38 08.12.2011

Re: nasilje zakona

angie01

Zakon koji nije implementiran u samo drustvo, niti treba niti je moguce postovati, i on se sprovodi nasiljem, bilo birokratskim bilo policijskim ili sudskim nasiljem nad drustvenim grupama ili celim drustvom.

ovde su prvo doneli neke zakone, kojima su omogucili otimanje zajednicke imovine i pretvaranjem iste u licnu nekolicine odabranih, ostavili ljude na ulici, a posle najurednije sprovode zakon, koji su opet oni doneli, da ti isti ljudi ostavljeni bez icega, treba da plate kaznu, sto na toj ulici na koju su ostavljeni, pokusavaju da prezive kako umeju i znaju!

Pre spovodjenja bilo kog zakona, on mora da bude donet, a postojanje mogucnosti implementacije(funkcionisanje samog zakona) u samo drustvo, strogo provereno (pre donosenja zakona), u odnosu na drustvo ili njegove grupe, na koje se zakon odnosi. Bez postovanja ove procedure i navedenog reda svaki zakon je samo mrtvo slovo na papiru. Provera efekta na drustvo ili njegove segmente, uslovljava donosenje ili odbacivanje predloga, novog zakona

Слагали су људе о транзицији, упућивали су их на повратак у 1987. годину, а оно што су радили је више личило на 1984. годину. Овде су прво људе, након Петог октобра, игнорисали везано за имовинска права, па су их довели у заблуду, па их поново игноришу... И данас, када је питање реституције на реду, и успостављања имовинских права (значаја и вредности уговора, па и оног са послодавцем), пласирају неке пропаганде приче о фашистима, сарадницима окупатора...
Узурпација власти, узурпација јавне имовине, те рапсолагање њом без легитимности. Монополизација. Шта је друго, до монополизација, када само на пијаци можеш да продајеш, а пијаце су присвојили? На један начин, то је и елиминација конкуренције трговинским ланцима.
dragan7557 dragan7557 16:34 08.12.2011

Re: drzak plagijt tudjeg teksta

angie01
srdjazlopogledja
Zakon koji nije implementiran u samo drustvo, niti treba niti je moguce postovati, i on se sprovodi nasiljem, bilo birokratskim bilo policijskim ili sudskim nasiljem nad drustvenim grupama ili celim drustvom.


ovde su prvo doneli neke zakone, kojima su omogucili otimanje zajednicke imovine i pretvaranjem iste u licnu nekolicine odabranih, ostavili ljude na ulici, a posle najurednije sprovode zakon, koji su opet oni doneli, da ti isti ljudi ostavljeni bez icega, treba da plate kaznu, sto na toj ulici na koju su ostavljeni, pokusavaju da prezive kako umeju i znaju!

angie01,
Pre nego sto moj bespravno citiran tekst stavis pot tudji nick obrati paznju na autora teksta.

A ti Rastko P. pod nadimkom "Rdja," bi mogao da se ne kitis tudim perjem, i da moje tekstove ili delove teksta postavljas kao svoje "Autorstvo."

Naravno u tvojim godinama, ne ocekujem da znas sta su autorska prava a i obicaji referiranja (pozivanja) na autora uz navodjenje autorovog imena.

Posto kako vidim obazavas plagijate tudjih tekstova, posto i nemas nista originalno da kazes, i nije prvi put da tudje tekstove postavljas kao svoje, onda je moja duznost, kao autora teksta, da te na ovu kradju upozorim.

I sledeci tekst si prepisao kao i svi losi djaci neznalice, u skoli:
srdjazlopogledja 13:38 08.12.2011 / *novo
Re: nasilje zakona

angie01

Zakon koji nije implementiran u samo drustvo, niti treba niti je moguce postovati, i on se sprovodi nasiljem, bilo birokratskim bilo policijskim ili sudskim nasiljem nad drustvenim grupama ili celim drustvom.


ovde su prvo doneli neke zakone, kojima su omogucili otimanje zajednicke imovine i pretvaranjem iste u licnu nekolicine odabranih, ostavili ljude na ulici, a posle najurednije sprovode zakon, koji su opet oni doneli, da ti isti ljudi ostavljeni bez icega, treba da plate kaznu, sto na toj ulici na koju su ostavljeni, pokusavaju da prezive kako umeju i znaju!


Pre spovodjenja bilo kog zakona, on mora da bude donet, a postojanje mogucnosti implementacije(funkcionisanje samog zakona) u samo drustvo, strogo provereno (pre donosenja zakona), u odnosu na drustvo ili njegove grupe, na koje se zakon odnosi. Bez postovanja ove procedure i navedenog reda svaki zakon je samo mrtvo slovo na papiru. Provera efekta na drustvo ili njegove segmente, uslovljava donosenje ili odbacivanje predloga, novog zakona



Ukratko ne qrci se mojim tekstovima, bez navodjenja mog nicka.

dragan7557
Da se zakoni moraju sprovoditi - moraju,

Ko ono opovrze ovu tezu? Neki "diktator"cini mi se?

Pre spovodjenja bilo kog zakona, on mora da bude donet, a postojanje mogucnosti implementacije(funkcionisanje samog zakona) u samo drustvo, strogo provereno (pre donosenja zakona), u odnosu na drustvo ili njegove grupe, na koje se zakon odnosi. Bez postovanja ove procedure i navedenog reda svaki zakon je samo mrtvo slovo na papiru. Provera efekta na drustvo ili njegove segmente, uslovljava donosenje ili odbacivanje predloga, novog zakona

Osnovni izvor zakona je Obicajno Pravo a ne birokratska samovolja, sto je u Srbiji i drugde na delu, i neprestano se desava.

Zakon koji nije implementiran u samo drustvo, niti treba niti je moguce postovati, i on se sprovodi nasiljem, bilo birokratskim bilo policijskim ili sudskim nasiljem nad drustvenim grupama ili celim drustvom.

Ovo su znali cak i polaznici Kumrovacke Skole, ali sadasnji partijasi u svojoj zelji dodvorenja novim gazdama, za skolu i ne haju a za znanje i zakone jos manje.

To je ono sto se tebi loaderu i slicnima izmice iz ruku, i zato birokratsku samovolju i nasilje lazno predstavljaju kao postovanje zakona koji su sami u svoju korist doneli.

Nasilno uterivanje inadekvatnih zakona vodi u policijsku drzavu, u kojoj policija umesto borbe protiv kriminala vodi borbu protiv ljudi koji pokusavaju da prezive. Ovo je jasno iz napisanog bloga, samo treba razumeti, sto je uzaludno od tebe i drugih ocekivati.

Z. Djindjic: "druge drzave imaju Mafiju, kod nas Mafija ima svoju drzavu"- po secanju.

Osnovni princip u zakonodavstvu je da zakon da bi bio efektivan zakon mora da bude implementiran (prihvacen, ugradjen) u drustvu, koja implementiranost se postize edukacijom a ne nasiljem (vidi primer koji je dao nsarski).

Drugi princip u zakonodavstvu je nadgradivost samog zakona na vec postojecim osnovama drustvenog obicajnog stanja. Zakon/i na prvom mestu formalizuju postojece obicaje (Obicajno Pravo) a koja formalizacija zakonu daje snagu Zakona a ne ulogu mrtvog slova na papiru.

međutim, najcrnje je baš tu, na takvim mestima i nad tim ljudima sprovoditi zakon.

Na najslabijima se uvek lome kola, a najvece lopovcine su tom takvom, na silu donetom zakonu, sudstvu i policiji- nedostupne.

Stupiditet nacina rezonovanja, koje iznosis (ti i drugi) je toliko ocigledan da ga nije potrebno dalje objasnjavati, i zbog toga me ne cudi sto je miki medic napustio ovaj blog.

cerski

p.s. Mada je u politici novokomponovane srpske demo-kratije, uobicajeno graditi kuce bez temelja, kako te i takve kuce bez temelja, citaj zakoni, zavrsavaju pokazalo je novo komponovano zakonodavstvo SFRJ, koje se srusilo sve do nepostojeceg drustvenog temelja, koji nije ni postojao, tragicno i u krvi. Sadasnje zakonodavstvo bez temelja ugradjenog u drustvu takodje ce se srusiti iz istih razloga- nepostojanje temelja. A temelj je samo drustvo. A drustvo pociva na ljudima ne na zakonima i birokratsko-sudskom-policijskom nasilju.


Radi boljeg informisanja blogera o tvojoj "autorskoj vrednosti" plagijatorskoj "sposobosti" sam ovde postavio ceo tekst kako bi bilo jasnije, a upucen je loaderu koji je korektiniji od tebe. Stara poslovica kaze: "ko laze taj i krade."

Ubuduce kad citiras moje tekstove navedi i moj nick. Osnovna kultura. Hvalisanje tudjom pamecu, je uobicajeno kod tvojih vaspitaca kvazi komunista, koji su za sve i svasta citirali klasike Marksizma, ne navodeci izvor kako bi se pred narodom predstavili kao pametni, pa kakvi su ti bili ucitelji komunjare (tvoj izraz), takav si i ti djak komunjara, u skladu sa ïver ne pada dalje od klade. Ko je u ovom slucaju iver a ko klada, ostavljam da svak za sebe zakljuci. Hint, ti si ono manje.

cerski
ecce-florian ecce-florian 16:50 08.12.2011

Re: drzak plagijt tudjeg teksta

moderacijo
dragan7557 ima još dva nika . cerski i srdjazlopogleđa
dragan7557 dragan7557 17:06 08.12.2011

Re: drzak plagijt tudjeg teksta

ecce-florian
moderacijo
dragan7557 ima još dva nika . cerski i srdjazlopogleđa

Bas vala nick rdjazlopogledja, bezobrazno i drsko krade od nicka, dragan7557 cerskog.

I onda takvu lopovcinu, juki predlozi za policajca:
Jukie 02:17 07.12.2011
Meni smetaju
Eto, rekao sam. Neka na ovoj temi Srdja bude dobar policajac

A onda rdja sa pravom sumnjajuci u svoje "kvalitete" odgovori:
Нисам полицајац, а кол'ко сам добар, видећемо.

Ista stvar se desila 5 oktobra. Zato i jesmo dosli do ovog stanja.

cerski
angie01 angie01 21:40 08.12.2011

Re: drzak plagijt tudjeg teksta

dragane, izvini ako sam ja nesto pogresila-stavrno nisam primetila, reagovala sam na receno!
dragan7557 dragan7557 23:02 08.12.2011

Re: drzak plagijt tudjeg teksta

angie01
dragane, izvini ako sam ja nesto pogresila-stavrno nisam primetila, reagovala sam na receno!

Znam da nisi namerno uradila, ai jasno sam naveo lopovcinu.

cerski
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 01:16 09.12.2011

Re: drzak plagijt tudjeg teksta

7557
Znam da nisi namerno uradila, ai jasno sam naveo lopovcinu.

Bas vala nick rdjazlopogledja, bezobrazno i drsko krade od nicka, dragan7557 cerskog

Radi boljeg informisanja blogera o tvojoj "autorskoj vrednosti" plagijatorskoj "sposobosti" sam ovde postavio ceo tekst kako bi bilo jasnije, a upucen je loaderu koji je korektiniji od tebe. Stara poslovica kaze: "ko laze taj i krade."

Ubuduce kad citiras moje tekstove navedi i moj nick. Osnovna kultura. Hvalisanje tudjom pamecu, je uobicajeno kod tvojih vaspitaca kvazi komunista, koji su za sve i svasta citirali klasike Marksizma, ne navodeci izvor kako bi se pred narodom predstavili kao pametni, pa kakvi su ti bili ucitelji komunjare (tvoj izraz), takav si i ti djak komunjara, u skladu sa ïver ne pada dalje od klade. Ko je u ovom slucaju iver a ko klada, ostavljam da svak za sebe zakljuci. Hint, ti si ono manje.

Ukratko ne qrci se mojim tekstovima, bez navodjenja mog nicka.

A ti Rastko P. pod nadimkom "Rdja," bi mogao da se ne kitis tudim perjem, i da moje tekstove ili delove teksta postavljas kao svoje "Autorstvo."

Naravno u tvojim godinama, ne ocekujem da znas sta su autorska prava a i obicaji referiranja (pozivanja) na autora uz navodjenje autorovog imena.

Posto kako vidim obazavas plagijate tudjih tekstova, posto i nemas nista originalno da kazes, i nije prvi put da tudje tekstove postavljas kao svoje, onda je moja duznost, kao autora teksta, da te na ovu kradju upozorim.

Дакле, на оригиналу имаш једну препоруку. Од мене.
А ево ти и још нешто, да појаснимо

Ал' доле имаш The Road to Serfdom, па објасни како мириш ту књигу, коју често цитираш, са обожавањем Вође (диктатора, кога стављаш под наводнике)?
Или за то немаш објашњења, већ та непомирљивост представља узрок понашања које се манифестује у приложеном снимку.

Ајде, Царски... Да видимо.
Jukie Jukie 02:17 07.12.2011

Meni smetaju

Eto, rekao sam. Neka na ovoj temi Srdja bude dobar policajac

Smeta mi što prodaju stvari na tom mestu gde prodaju.

Što kada se vraćam kući ne mogu da izađem iz trolejbusa kada stane na stanici jer nema prostora od njihovih stvari. Što se jednom stazom (sa jedne strane parkinga) raširila baba iz podavalskog naselja sa pet jaja i nekoliko veza raznog bilja, kao da je to njena prćija, i ja od nje ne mogu da prođem da odem kući. Što se drugom stazom, paralelno sa pijacom, nasadilo desetak tih baba sa uvelim cvećem koje su verovatno našle na groblju, renom? i nekom biljkom za koju ne znam da li se jede ili treba da se gaji da iz nje iznikne cveće. Što ne mogu da prođem trotoarom pa moram da idem po kolovozu gde mogu kola da me udare. Što mi uvek pobegne trolejbus jer ne mogu dovoljno brzo da izmanevrišem put između baba da bih stigao do stanice, pa moram svuda da krećem mnogo ranije. Što se ćebad sa prostrtom robom dalje šire niz sredinu parka jer oko pijace više nema mesta pošto su ostali prodavci tamo solidarno pustili babe da bi imale više kupaca. Što tamo gde sam se kao mali igrao u parku sada prodaju mrtvu ribu i sve se crveni od riblje krvi. Uskoro će mi se nacrtati prodavac đubreta ispred ulaznih vrata u zgradu
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 03:09 07.12.2011

Smetaju "esteticarima"

Jukie
Eto, rekao sam. Neka na ovoj temi Srdja bude dobar policajac

Нисам полицајац, а кол'ко сам добар, видећемо.
Jukie
Smeta mi što prodaju stvari na tom mestu gde prodaju. Što kada se vraćam kući ne mogu da izađem iz trolejbusa kada stane na stanici jer nema prostora od njihovih stvari. Što se jednom stazom (sa jedne strane parkinga) raširila baba iz podavalskog naselja sa pet jaja i nekoliko veza raznog bilja, kao da je to njena prćija, i ja od nje ne mogu da prođem da odem kući. Što se drugom stazom, paralelno sa pijacom, nasadilo desetak tih baba sa uvelim cvećem koje su verovatno našle na groblju, renom? i nekom biljkom za koju ne znam da li se jede ili treba da se gaji da iz nje iznikne cveće. Što ne mogu da prođem trotoarom pa moram da idem po kolovozu gde mogu kola da me udare. Što mi uvek pobegne trolejbus jer ne mogu dovoljno brzo da izmanevrišem put između baba da bih stigao do stanice, pa moram svuda da krećem mnogo ranije. Što se ćebad sa prostrtom robom dalje šire niz sredinu parka jer oko pijace više nema mesta pošto su ostali prodavci tamo solidarno pustili babe da bi imale više kupaca. Što tamo gde sam se kao mali igrao u parku sada prodaju mrtvu ribu i sve se crveni od riblje krvi. Uskoro će mi se nacrtati prodavac đubreta ispred ulaznih vrata u zgradu

Могу да претпоставим у чему је проблем са продавцима. Ценим да је највећи тај, што нису регистровани, те не плаћају таксе. Ал' те таксе им повећавају трошкове, па остају без "посла". Обзиром да им је онемогућено да раде, јављају се последице, и њихов положај се погоршава.
Да постоји простор, у самом граду, на више локација (то је најнижим нивоима локалне самоуправе референдум везан за уређивање простора), на коме могу слободно, дакле без такси и пенала да продају то што продају (да л' је цвеће, шаргарепе, ручне израде предмети, штатијазнамштавећ, има ту и увозних ствари, фабричке израде, то може бити проблем), онда би били задовољни и они, и купци, а и мрзовољни Jukie.


P.S. Оно што "комуналци" успеју да отму од њих, дају за Петницу.
Jukie Jukie 03:43 07.12.2011

Re: Smetaju "esteticarima"

srdjazlopogledja

.Да постоји простор, у самом граду, на више локација (то је најнижим нивоима локалне самоуправе референдум везан за уређивање простора), на коме могу слободно, дакле без такси и пенала да продају то што продају (да л' је цвеће, шаргарепе, ручне израде предмети, штатијазнамштавећ, има ту и увозних ствари, фабричке израде, то може бити проблем), онда би били задовољни и они, и купци, а и мрзовољни Jukie.
P.S. Оно што "комуналци" успеју да отму од њих, дају за Петницу.

Što se tiče ovih baba, mislim da je najbolje rešenje organizovati neko mesto (nešto kao svratište ili dnevni boravak, samo sa nekim lepim nazivom) gde one mogu zajedno da sede i druže se i posmatraju prolaznike, kao što u vojvođanskim varošima sede na klupama ispred kuća, a da se zauzimanje trotoara i "prodaja" smeća izbrišu iz te priče. Ja ne verujem da iko kupuje ono smeće, tako da ionako nemaju nikakav profit. Bar 2/3, a možda i 3/4 stvari koje prodaju sa kutije jedino mogu biti korisne ako se recikliraju u sirovine (metal, plastiku, kompost) i ne vidim da bi Petnica od njih imala neke naročite koristi. Ostatak je lepša roba (ali opet džidžabidže) koje prodaju ovi što zakrčuju trolejbusku stanicu, ali njih i treba poterati motkom, što ne zakupe tezgu 15 metara dalje na pijaci, nije da nemaju gde da prodaju kad već imaju para da ulože u kvalitetniju robu.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 08:44 07.12.2011

Re: Meni smetaju...

raširila baba iz podavalskog naselja sa pet jaja i nekoliko veza raznog bilja, kao da je to njena prćija,


Juki, meni je neverovatno koliko ti je nizak nivo empatije!? Te nemoz prodjes, te "pobegne trolejbus jer ne mogu dovoljno brzo da izmanevrišem put između baba da bih stigao do stanice". u cemu je fora? ponestalo saosecajnosti?

Angie napisala blog o onom "iza", ljudskim sudbinama, pojedinacnim slucajevima koje je muka naterala da drezde na ulici i prodaju tricarije.

i tvoja jedina reakcija je kuknjava kako te ti jadnici ometaju u prolazenju, a i kvare ti secanja iz detinjstva.

mislim, bas mi te zao. sto si ometen u prolazenju.

aj procitaj blog jos jednom majketi.









angie01 angie01 08:51 07.12.2011

Re: Meni smetaju

Jukie-slazem se i mogu da razumem-pri tome ovo opisano sigurno nije dobro resenje nigde-ono je samo iznudjeno!

kaze ljudi, da su vise puta trazili od gradskih vlasti da se nadje neka opcija, sto bi znacilo tezge na mestu gde ide prodaja, a da nadoknada bude u skladu sa onim sto oni mogu da plate-al nikoga nije briga za njih!

hocu reci- ovo je problematika, gde drzava nema zelju da ucestvuje, niti oseca da ima obavezu, gde ne nudi neki drugi posao, resenje, brigu,...-samo sankcionise!

ne znam, je l su naplaceni svi porezi miskovicu, beku,....da li je u bilo kojoj privatizaciji, gde je par ljudi enormno profitiralo, vodjeno racuno o opstanku zaposlenih u tim firmama, ili je bilo dovoljno da se posalju kuci,pa sad kako se ko snadje!
angie01 angie01 09:12 07.12.2011

Re: Meni smetaju...

o onom "iza", ljudskim sudbinama, pojedinacnim slucajevima koje je muka naterala da drezde na ulici i prodaju tricarije.


Vesna,ko bi jos upijao asfalt u svim godisnjim dobima, da ima bilo koje drugo resenje!

u krajnjoj liniji-pa znas i sama, svuda po svetu postoje ulicne trgovine u skladu sa potrebama ponude i potraznje, na opstu radost i kupaca i prodavaca!

Jos mi ludja ona organizovana varijanta ulicnih sajmova- sada na istom mestu, gde su uklonili radnje ovih sa kartonskim kutijama-elem, oni koji se bave kucnom radinoscu, od sivenja, veza, umetnickih prdmeta, grncarije,...ma svasta lepo i zanimljivo su se organizovali u neka udruzenja-gde placaju clanarinu, da bi ih taj neko opet organizovao da zajedno prodaju na tezgama, malo ovde, malo tamo i onda oni skupo placaju tezgu na kojoj jeftino prodaju svoje proizvode!

i ostane neka sica da se zivi!
angie01 angie01 09:19 07.12.2011

Re: Smetaju "esteticarima"

(nešto kao svratište ili dnevni boravak, samo sa nekim lepim nazivom)


nema nesto tako, a da se lepse zove!
reanimator reanimator 09:25 07.12.2011

Re: Smetaju "esteticarima"

P.S. Оно што "комуналци" успеју да отму од њих, дају за Петницу

Priznaj d ate bocvena nafilovala sa 20 eur da kreneš da lobiraš!?
bocvena bocvena 09:39 07.12.2011

Re: Smetaju "esteticarima"



hocu reci- ovo je problematika, gde drzava nema zelju da ucestvuje, niti oseca da ima obavezu, gde ne nudi neki drugi posao, resenje, brigu,...-samo sankcionise!


Suština suštine!
Milan Novković Milan Novković 09:50 07.12.2011

Re: Smetaju "esteticarima"

... a da se zauzimanje trotoara i "prodaja" smeća izbrišu iz te priče. Ja ne verujem da iko kupuje ono smeće ...

Pošto su virtuelna rešenja jeftina: ja bih im dao bejzbol palice da mogu da se brane od komunalaca!

Smeće se kupuje po celom svetu - poneki vole, a večina nema izbora.

Tih tezgi ima i u Londonu na mnogo mesta, iako je proces regulisan.
angie01 angie01 09:57 07.12.2011

Re: Smetaju "esteticarima"

bocvena

hocu reci- ovo je problematika, gde drzava nema zelju da ucestvuje, niti oseca da ima obavezu, gde ne nudi neki drugi posao, resenje, brigu,...-samo sankcionise!Suština suštine!


izvinite- a ciji su ovo ljudi, i ti i svi ostali koji nemaju za zivot ?
angie01 angie01 10:06 07.12.2011

Re: Smetaju "esteticarima"

reanimator
P.S. Оно што "комуналци" успеју да отму од њих, дају за ПетницуPriznaj d ate bocvena nafilovala sa 20 eur da kreneš da lobiraš!?


ima se, moze se!
bocvena bocvena 10:14 07.12.2011

Re: Smetaju "esteticarima"

izvinite- a ciji su ovo ljudi, i ti i svi ostali koji nemaju za zivot ?

Mene pitaš ili državu?

Svaki put kad mi serviraju priču o Strongmenovoj Jagodi koja samo vrednoćom krči svoj put u svetlu srpsku kapitalističku budućnost, ja pomislim baš na ovakve starce o kojima ti ovde pišeš. Koji su ostarili i porazboljevali se od Slobinog vremena do sad, ne uhvatiše priključak za bolje sutra i sad žive u državi koja bi da se pravi da i ne postoje. Najbolje da ih rastera komunalna policija.
Jukie Jukie 11:56 07.12.2011

Re: Meni smetaju...

Vesna Knežević Ćosić
raširila baba iz podavalskog naselja sa pet jaja i nekoliko veza raznog bilja, kao da je to njena prćija,Juki, meni je neverovatno koliko ti je nizak nivo empatije!? Te nemoz prodjes, te "pobegne trolejbus jer ne mogu dovoljno brzo da izmanevrišem put između baba da bih stigao do stanice". u cemu je fora? ponestalo saosecajnosti?Angie napisala blog o onom "iza", ljudskim sudbinama, pojedinacnim slucajevima koje je muka naterala da drezde na ulici i prodaju tricarije.i tvoja jedina reakcija je kuknjava kako te ti jadnici ometaju u prolazenju, a i kvare ti secanja iz detinjstva.mislim, bas mi te zao. sto si ometen u prolazenju.aj procitaj blog jos jednom majketi.


Juki je ili divno osveženje na blogu i kaže ono što svi mislimo, ili je surov i bezosećajan. Nema srednjeg. Onda na svakoj temi ima neko ko Jukiju za ovu temu daje siguran plus, a na drugoj temi siguran minus. I onda se stvara mozaik mišljenja i povećava biodiverzitet među blogerima, koji postaju individue a ne monolitna masa koja se slaže oko svega.
angie01 angie01 12:47 07.12.2011

Re: Meni smetaju...

Juki je


je nas i mi ga volimo!

Vesna ti je samo nezno rekla sta misli-nista vise!
angie01 angie01 12:53 07.12.2011

Re: Smetaju "esteticarima"

Mene pitaš ili državu?


drzavu!

je l oni kao drzavljani ove zemlje imaju neka prava-na rad, zdravstvenu zastitu, socijalno, hleb, mleko, struju,...zivot, ili samo treba da placaju porez zbog toga sto disu na ovoj geografskoj sirini!

kada te drzava svojom losom politikom provuce kroz rat, gde izgubis sve, pa i sopstvenu zemlju, kada privatizuje zajednicku imovinu, je l treba da ima resenja i obavezu prema svima, ili samo prema miljenicima,...ovi ostali sluze za trening obaveza, ovi prvi su za uzivanje prava!
nestor92 nestor92 13:33 07.12.2011

Re: Smetaju "esteticarima"


a ciji su ovo ljudi, i ti i svi ostali koji nemaju za zivot ?


Ničiji. Nikog nije briga. Solidarnost kao tradicionalna ljudska vrednost je pretežno izumrla. Država nije rešila niti jedan socijalni problem.

je l oni kao drzavljani ove zemlje imaju neka prava-na rad, zdravstvenu zastitu, socijalno, hleb, mleko, struju,...zivot


Ne. Pravo na osnovnu zdravstvenu zaštitu po osnovu državljanstva ( a ne po osnovu plaćanja doprinosa ) treba da bude cilj svake ozbiljne političke organizacije. Sistem socijalne uaštite je smešan i suštinski ne postoji. Sve se pravda praznom kasom, a oni koji treba da je pune to i kad imaju odakle ne umeju da rade ( ili naravno neće ).

Mi koji kao imamo stalan posao i nekakav redovan prihod često ne pomišljamo koliko je mnogo ljudi čija egzistencija i bukvalno svakodnevno visi o koncu. Sebičluk savremenog društva je užasan.


angie01 angie01 14:12 07.12.2011

Re: Smetaju "esteticarima"

Ne.


Il je drzva il nije!

ako jeste- onda mora da postoji obaveza iste da omoguci svima osnovna prava, a ne smao da trezi ispunjenje obaveza od gradjana, da bi oni gore mogli da vladaju!
nestor92 nestor92 15:05 07.12.2011

Re: Smetaju "esteticarima"

Il je drzva il nije!


Ovo naše je privid države. Nešto što liči na državu ali kad malo bolje zagledaš ... fali joj pola tela.
angie01 angie01 17:22 07.12.2011

Re: Smetaju "esteticarima"

fali joj pola tela.


u glavnom fali glava-udovi su tu, da mlataraju!
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 20:02 07.12.2011

Re: Smetaju "esteticarima"

nestor92

a ciji su ovo ljudi, i ti i svi ostali koji nemaju za zivot ?


Ničiji. Nikog nije briga. Solidarnost kao tradicionalna ljudska vrednost je pretežno izumrla. Država nije rešila niti jedan socijalni problem.

Држава не решава социјалне проблеме, она их СТВАРА.
nestor92

je l oni kao drzavljani ove zemlje imaju neka prava-na rad, zdravstvenu zastitu, socijalno, hleb, mleko, struju,...zivot


Ne. Pravo na osnovnu zdravstvenu zaštitu po osnovu državljanstva ( a ne po osnovu plaćanja doprinosa ) treba da bude cilj svake ozbiljne političke organizacije. Sistem socijalne uaštite je smešan i suštinski ne postoji. Sve se pravda praznom kasom, a oni koji treba da je pune to i kad imaju odakle ne umeju da rade ( ili naravno neće ).

"Право" које "суштински" не постоји, и током времена ће све мање постојати, докле год се захтева да се плаћају туђи рачуни.
nestor92
Mi koji kao imamo stalan posao i nekakav redovan prihod često ne pomišljamo koliko je mnogo ljudi čija egzistencija i bukvalno svakodnevno visi o koncu. Sebičluk savremenog društva je užasan.

Па царе, што не платиш њихове рачуне онда?! Изволи... Мало пре си поменуо... Прочитај шта си написао.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 20:08 07.12.2011

Re: Meni smetaju...

Jukie

Juki je ili divno osveženje na blogu i kaže ono što svi mislimo, ili je surov i bezosećajan.

Да плати баба трошкарење јавног сектора. Па да се "цивилизовано реши питање паса луталица", да се издвоји за просветни синдикат, за пројакет овај или онај...
Вероватно сви мисле да држава мора више да уради, а да бабе плаћају таксе и порезе на време.

Jukie
Nema srednjeg. Onda na svakoj temi ima neko ko Jukiju za ovu temu daje siguran plus, a na drugoj temi siguran minus. I onda se stvara mozaik mišljenja i povećava biodiverzitet među blogerima, koji postaju individue a ne monolitna masa koja se slaže oko svega.

Окет. Ја сам ти на минус страни, готово увек. Независно од теме, зависно од Jukie-a.
nestor92 nestor92 22:55 07.12.2011

Re: Smetaju "esteticarima"

Па царе, што не платиш њихове рачуне онда?! Изволи... Мало пре си поменуо... Прочитај шта си написао.


Ne znam šta ti tačno bode oči, ali ostajem pri tome da osnovna zdravstvena zaštita mora biti garantovana svakom državljaninu. Ja sam plaćam svoje poreze i doprinose. Ako ne platim, ne overavaju mi zdravstvenu knjižicu. Nemam ništa protiv toga da se deo onoga što ja platim u fiskus koristi za opštu zdravstvenu i socijalnu zaštitu. Imam protiv da se od toga plaća sloboda onog Kovačevića i imam protiv da se od toga finansira Agencija za bezvezno hodanje.



Mora da postoji društvena solidarnost.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 01:14 08.12.2011

Re: Smetaju "esteticarima"

nestor92
Ne znam šta ti tačno bode oči, ali ostajem pri tome da osnovna zdravstvena zaštita mora biti garantovana svakom državljaninu. Ja sam plaćam svoje poreze i doprinose. Ako ne platim, ne overavaju mi zdravstvenu knjižicu. Nemam ništa protiv toga da se deo onoga što ja platim u fiskus koristi za opštu zdravstvenu i socijalnu zaštitu. Imam protiv da se od toga plaća sloboda onog Kovačevića i imam protiv da se od toga finansira Agencija za bezvezno hodanje.

Поштено!
А шта мислиш о пројектима за даровиту децу, или о пројекту за збринавање паса луталица?
Мислим... Што бисмо ту стали... Отварају се многе могућности. Комунална полиција, јавна предузећа, агенције (аха, поменуто), управе...
Take a pick! Шта ти је омиљено?
Чекај, заборавио сам министарства. Колико оно, 17?

Ево питање:
шта се све води под администрацију, колико тога има, и колико кошта?
Mora da postoji društvena solidarnost.

Мени се чини да је екипа изразито солидарна. Међусобно. Туђим новцем. К'о Али-баба и четрес' другова.

А ти би додаш још мало, да видиш како иде?
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 02:31 08.12.2011

Re: Smetaju "esteticarima"

Jukie
Što se tiče ovih baba, mislim da je najbolje rešenje organizovati neko mesto (nešto kao svratište ili dnevni boravak, samo sa nekim lepim nazivom) gde one mogu zajedno da sede i druže se i posmatraju prolaznike, kao što u vojvođanskim varošima sede na klupama ispred kuća, a da se zauzimanje trotoara i "prodaja" smeća izbrišu iz te priče.

Сјајно Jukie, иди реци им да заузму простор у свратишту, или дневном боравку.
Оне продају јер вероватно немају за лекове.
Jukie
Ja ne verujem da iko kupuje ono smeće, tako da ionako nemaju nikakav profit. Bar 2/3, a možda i 3/4 stvari koje prodaju sa kutije jedino mogu biti korisne ako se recikliraju u sirovine (metal, plastiku, kompost) i ne vidim da bi Petnica od njih imala neke naročite koristi.

Тако је. Иди направи им бизнис план. Џабе продају, чим Jukie сматра да је то смеће.

Па има Петница користи од њих, што тако кажеш? Тај порез, такса и казна, које наплате од њих, искористи Велики Градоначелник, или Велики Министар да покаже колико је добар па помогне мало пројекте за даровиту дечицу. Да се покаже мало. Има.
Jukie
Ostatak je lepša roba (ali opet džidžabidže) koje prodaju ovi što zakrčuju trolejbusku stanicu, ali njih i treba poterati motkom, što ne zakupe tezgu 15 metara dalje na pijaci, nije da nemaju gde da prodaju kad već imaju para da ulože u kvalitetniju robu.

Аха. Да их "комуналци" утерају у ограђени простор који се зове "Градске пијаце" те да помогну џекирање Управе логора?

Па то реци. Нека овца мора бити ошишана за Џукијев џемпер, што би дискриминисали по старости, нећемо да иритирамо Повереницу?
Milan Novković Milan Novković 09:40 07.12.2011

Uh, za plakanje, ....

...Ima jedna baka, dosla odande, ne moze da se seca, samo da sada nesto proda, prezivela rak tako na ulici iza kutije uz ljubazan smesak nudi robu stidljivo-nemam pojma odakle joj drajv.
Pre par dana skupljala pare od ostalih, kaze koleginica, da daju jednoj od njih za lekove za dete-niko u porodice nema posao, a sin tesko bolestan, skupa medicina, nemaju kome da se obrate, pa valja se pomoci...

...moćan blog, jedan od moćnijih!
angie01 angie01 09:54 07.12.2011

Re: Uh, za plakanje, ....

Milane-veruj da sam se ja zaplakala!

Idem sa pijace, vidim, baka ide sa spiskom od jedne do druge, one daju neku lovu, kako ko moze, a ona zapisuje, nema puno reci, samo se gledaju, uzdisu,...pridjem jednoj, pitam sta se desilo, objasni mi ona-sin, sizofrenicar, bez lekova i hospitalizacije kod kuce, a majka, njihova sapatnica, svaki dan pokusava nesto da ovako zaradi, ne bi li kupila neophodne lekove, zive u nekom kartonskom naselju!

Boze, koja tezina od sto tona,pa onako sa svih strana, da ne pretekne negde, ne znam ko bi izdrazo!

Pridjem ja baki sa spiskom, tutnem joj u dzep koliko imam-kazem, evo i ja cu-ona u zabezeku, nije valjda navikla, krene nesto, ja pokazem rukom da ne reaguje, vidim, skupljaju se polako ovi drugi, nije mi do skretanja paznje na ovaj nacin i onako me je sramota sto je za neke ovo jedino resenje!

edit; e, da,...moja prva komsinica, advokatica, svima njima besplatno vodi sporove, a ono problematika, da te Bog sacuva-zivoti pusteni niz vodu, pa ko prezivi!
dragan7557 dragan7557 17:48 07.12.2011

Re: Uh, za plakanje, ....

Milan Novković
...Ima jedna baka, dosla odande, ne moze da se seca, samo da sada nesto proda, prezivela rak tako na ulici iza kutije uz ljubazan smesak nudi robu stidljivo-nemam pojma odakle joj drajv.
Pre par dana skupljala pare od ostalih, kaze koleginica, da daju jednoj od njih za lekove za dete-niko u porodice nema posao, a sin tesko bolestan, skupa medicina, nemaju kome da se obrate, pa valja se pomoci...

...moćan blog, jedan od moćnijih!

Slazem se.

I coveka spopadne muka os ovakvih replika:
Да, виђао сам те сцене прогањања.

Ma zar?! Sa kojih ti visina divanis? Pa ni Busovi savetnici nisu sa tolike nedostizne Visine stavljali primedbe:
angie01
Samo za srdjuzlopogledju


ne masi crvenim plastom biku ispred ociju!


Sto da ne? To je jedini jezik koji crveni bilovi razumeju dok "vidjaju" "te scene..."

Pa onda ovo:
kad tokom hladnih dana čekam bus ili tako nešto,


Samo sto ne stoji dok cekam sluzbeni Dzip.
Ali, što je društvo ekonomski slabije, to je više ljudi kojima je ulična tezga možda jedini izbor, kao i onih ljudi koji čekaju pred kazanom itd.

Pracena poucnom gornjom konstatacijom "sadrzajne prirode."

Jbt. ima li uopste vise covecnosti, solidarnosti, sazaljenja, samilosti u "ljudima" koji su u stanju da ovako nesto napisu ne obaziruci se na tudju muku a ni na covecnost:
Milane-veruj da sam se ja zaplakala!

ovede izrazenu?????

Ne umisljena Gospoda, sve to vidja, dok ceka bus, ili tako NESTO, sa svojih obogacenih Visina.

Angie da ima deset preporuka dao bih ovom tekstu.

cerski
angie01 angie01 18:02 07.12.2011

Re: Uh, za plakanje, ....

cerski


expolicajac expolicajac 18:38 07.12.2011

Re: Uh, za plakanje, ....

angie01
18:02 07.12.2011 / *novo
Re: Uh, za plakanje, ....
cerski



De angie ne preteruj. Dragančetu može da pozli na treningu. Jeste da ovolika količina simpatija od strane Cerskog nije upućena nekoj blogerki od bitke kod Vaterloa ali .... Tema je ozbiljna, pisac predivan a obožavaoci u transu.
angie01 angie01 18:53 07.12.2011

Re: Uh, za plakanje, ....

ex
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 21:40 07.12.2011

Re: Uh, za plakanje, ....

dragan7557
angie01
Samo za srdjuzlopogledju
ne masi crvenim plastom biku ispred ociju!
Sto da ne? To je jedini jezik koji crveni bilovi razumeju dok "vidjaju" "te scene..."

7557, mere
p.s. evo ti i mere: visina 178, tezina 106 kg bez trunke sala, dnevni trening kondiconi: 30 km bicikl, 12 km traka za pesacenje. Trening snage: diznje tereta 30 tona svaki dan na raznim masinama.


То прогањање људи са циљем плате порезе и таксе,који су апаратчики измислили, како би се задовољио апетит

ЈЕДНЕ ДЕБЕЛЕ, ЗАКРЖЉАЛЕ, КОМУЊАРСКЕ ДРЖАВЕ, СА СВОЈИМ НЕБРЕКЛИМ ПАРТИЈСКИМ АПАРАТОМ, У КОМЕ ЈЕ УХЛАБЉЕНА ВОЈСКА ПОСЛУШНИКА

не може трајати још дуго, јер како су уништили бројна предузећа, и пресушили могућности задуживања, стижу и они на ред стезања каиша, те ће, надам се, престати да се

БОРЕ ПРОТИВ СИРОМАШТВА ИСТРЕБЉЕЊЕМ СИРОМАШНИХ.
dragan7557 dragan7557 23:17 07.12.2011

Re: Uh, za plakanje, ....

ЈЕДНЕ ДЕБЕЛЕ, ЗАКРЖЉАЛЕ, КОМУЊАРСКЕ ДРЖАВЕ, СА СВОЈИМ НЕБРЕКЛИМ ПАРТИЈСКИМ АПАРАТОМ, У КОМЕ ЈЕ УХЛАБЉЕНА ВОЈСКА ПОСЛУШНИКА

БОРЕ ПРОТИВ СИРОМАШТВА ИСТРЕБЉЕЊЕМ СИРОМАШНИХ.

Htedoh da te pitam zasto se ne lecis? Kad videh ovo
Pravo na osnovnu zdravstvenu zaštitu po osnovu državljanstva

Sto odmah ne rece da nemas srpsko drzavljansto? Nece ti niko nista nemoj da se plasis.
A za lecenje mozemo skupiti neku paru, reci broj racuna, i drzavu u kojoj ti je banka.

Sad mi je i jasno zasto zastupas ideje koje su protiv svake humanosti.

Uzgred ne dernjaj se, nismo gluvi.


cerski
kjersti kjersti 00:47 08.12.2011

Re: Uh, za plakanje, ....

7557 molim te nemoj da budeš humanista mojim novcem. Ende

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana