Društvo| Ekonomija

Otvoreno pismo Raiffeisen banci: nebriga i neprofesionalizam

Strongman RSS / 15.12.2011. u 20:55


Kao veomo ogorčen građanin, bloger, kolumista, novinar, otac, vozač, ... pišem ovo otvoreno pismo rukovodstvu

Raiffeisen banke


Danas sam na telefonu dobio SMS poruku od Raiffeisen banke:

"Postovani, banka je iz bezbednosnih razloga izvrsila privremenu blokadu Vase platne kartice . Kontakt centar 011/3202800"

 

bad_bank_vs_good_bank_440655.jpg 

Naravno SMS je stigao kada više nisam imao šanse da odem do banke da podignem novac. U džepu imam 300 dinara, a planirao sam da kupim neko pecivo za večeru, da sipam gorivo u rezervoar pa da odem na koncert Kerbera. Posle toga sam hteo i nekoliko piva da popijem u gradu. Ništa od toga ne mogu sada da uradim. Ali sam dobio SMS sa obaveštenjem koji je broj uvek zauzet.


Šta zameram banci brenda Raiffeisen?

1. Gde je tu "Najtoplije se izvinjavamo za neprijatnost" ili "Iako je problem međunarodne prirode daćemo sve od sebe..."? Nema. Pa nema. Gospodo vi iz Raiffeisen banke očigledno nas ne vidite ne samo kao klijente od kojih živite nego nas ni ne doživljavate kao kao ravnopravna bića već kao totalno nebitne društvene pojave. Najosnovniji red je da se barem izvinite. Bespogovorno.

2. Kontakt centar 011/3202800
Osim što ne umete da se izvinite ne umete ni da me pozovete da mi kažete da sam u glupoj situaciji vašom krivicom. Dajete mi broj telefona koji je (za)uvek zauzet pa sam da se informiše.  Kao klijent vaše banke očekujem minimum poštovanja a to je da me pozovete i saopštite šta treba de mi saopštite. Smatram da je drskost da pretpostavite da ja treba da zovem banku. U normalnim zemljama banka zove klijenta da se izvini i objasni stanje u koje smo zapali i iznese procene do kada nećemo imati kartice. Ne interesuje me što imate samo dve studentkinje u kol centru koje rade do 18 sati. Angažujte još ljudi. Neka niko ne ide kući dok se problem ne reši.

3. Da vam je briga o klijentima makar malo na duši imali bi ste DEŽURNU BANKU 24 sati dnevno dok se.problem sa karticama ne reši.  Da mogu ljudi nesmetano da podižu novac u vreme koje im odgovara. Pretpostavljam da će sutra u 8, 9 kad se već otvaraju šalteri biti gužva i da ću morati da izgubim barem 2 sata svog vremena zbog bezidejnosti i neuslužnosti vašeg menadžmenta.


Uvažena gospodo sa one strane mojih interesa od vas očekujem javno izvinjenje za neprijatnost kojoj ste me izložili u najskorijem roku kao i da me informišete o toku rešavanju problema moje kartice.

Da napomenem još da mi ovo nije prva neprijatnost sa VISA karticom i vašom bankom. Pre par meseci u ekspozituri vaše banke u Nišu u ulici Svetozara Markovića sam imao problem zbog koga sam bio preko desetak dana bez kartice. Kada sam od službenice (ime i prezime i fotografiju iste posedujem) zatražio da mi izda novu karticu, jer mi se stara usled nošenja postojeća iskrzala, nisam ni slutio da će mi istog trenutka jedina kartica koju posedujem biti blokirana. Službenica nije našla za shodno da me obavesti. Verovatno je podrazumevala da znam. Ne da ne znam nego smatram da je to nelogično jer, recimo u zemlji u kojoj sam živeo do nedavno mogu da imam koliko god poželim kartica po računu bez ukidanja validnosti prethodnih. Bolnu istinu sam saznao, pogađate, sutradan, na autoputu sa praznim rezervoarom. Pretpostavljam da vas nije briga ali da kažem da sam imao ogromne neprijatnosti. I ako je službenica rekla da će kartica biti u sredu (sedam dana kasnije), pa u petak a onda i u ponedeljak ja karticu nisam dobio. Svaki put sam uredno sa sa drugog dela grada dolazio do banke, čekao red, razgovarao sa službenicom, čekao da proveri... Na moje insistiranje da proveri telefonom u centali saznali smo da je kartica uredno poslata ali u drugu filijalu par stotina metara udaljenu od one u kojoj sam podneo zahtev. Rečenica koja je usledila me je prilično iznervirala:

"Moračete da odete u našu drugu filijalu jer je greškom Vaša kartica poslata tamo."

Kakvo loše tretiranje klijenta. Pa ja kao klijent ništa ne moram. Mogu samo da odaberem banku pa da promenim svoj izbor. Ali da me službenica banke maltretiraju ostavljajući me 12 dana bez kartice usmeravajući me da ispravljam njenu grešku... Zaista smatram da je to vrhunski bezobrazluk i nepoštovanje odnosa klijent - banka.
Na moju opasku službenici da greška nije moja i da, kao klijent očekujem, da je banka ispravi, službenica je svim svojim delovima tela, gestovima i pogledima jasno stavila do znanja svima u banci da me doživljava kao izuzetno nepoželjnu osobu. Sedeo sam još sat vremena dok je gospođa gunšajući obukla kaput, otišla do filijale u Obrenovi
evoj ulici, vratila se, skinula kaput, otišla na sprat banke na 10 minuta, vratila se, sela i vrlo neljubazno rekla
"Evo Vaše kartice".

Za ovo ne tražim nikakvo izvinjenje jer smatram da se takve stvari dešavaju. Eto to sam oprostio. Ako vas interesuje na mom tviter nalogu ima više detalja o tome jer sam očekivao da eventualno neko iz rukovodstva vaše banke poseduje tviter nalog pa da se cela stvar malo profesionalnije uradi.

Milan Jovanović Strongman
Blog: b92.net
Kolumna: kurir-info.rs, trojka.rs
Tviter nalog: @milan_strongman
email: powerm500@gmail.com

 

 

EDIT: 

 

profesor nsarski ima interesantno objašnjenje:

"Ja mislim da je u pitanju scam (scam=prevara, sibicarske vrste). Oni blokiraju veliki broj kartica na 7-10 dana, sluze se tim novcem kao orocenim ulogom za to vreme, pokupe profit, i onda odblokiraju. Nadam se da ima neki zakon koji bi mogao na ovakav bezobrazluk da se primeni. "



Komentari (126)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Predrag Azdejković Predrag Azdejković 21:06 15.12.2011

Banke, naše banke

A vala si izgubio i vreme da napišeš ovaj tekst, ali mislim da ti to nije teško palo :)
Strongman Strongman 21:07 15.12.2011

Re: Banke, naše banke

Zvao sam da mi donesu picu i koka kolu na veresiju, neću na koncert ali sam i dalje ogorčen.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 23:07 15.12.2011

Re: Banke, naše banke

Strongmane, bolje da je izostalo ljubazno "izvini" od strane banke, nego da recimo nisu blokirali kartice i da je neko ispraznio račune. To što nisu napisali poruku koja bi bila lepo i ljubazno sročena je verovatno rezultat strke koja je nastala kada se saznalo za moguću kompromitaciju velikog broja kreditnih kartica.

Pretpostavljam da je trebalo blokirati nekoliko hiljada, a možda i desetina hiljada kartica u kratkom vremenu, poslati poruke, snimiti tekst za automat koji lepo govori itd (brojne akcije u kratkom vremenu). Postoje ljudi koji imaju više Visa kartica i neke su blokirane, a neke ne. To znači da blokiranje ide po nekom principu rizika npr. kartice korištene u inostranstvu ili na određenim prodajnim mestima ili... ko zna šta - nadam se da ćemo uskoro znati. To verovatno nije automatizovana akcija.

Napomena: nisam zaposlen u banci, pa nemam razloga da ih branim. Međutim, imam neko znanje na temu security stvari i uz to i zvanje PCI ISA (Payment Card Industry Internal Security Assessor). Za ovakve situacije treba da postoji incident response plan, a pitanje je da li ga banke imaju za incidente ovakve vrste i velikog opsega. U tom planu treba jasno da piše šta ko i kada radi u ovakvim situacijama.
vladaxy vladaxy 08:25 16.12.2011

Re: Banke, naše banke

Postoje ljudi koji imaju više Visa kartica i neke su blokirane, a neke ne. To znači da blokiranje ide po nekom principu rizika npr. kartice korištene u inostranstvu ili na određenim prodajnim mestima ili... ko zna šta - nadam se da ćemo uskoro znati.





Šta kaže zakon na sve to (o zaštiti korisnika finansijskih usluga)

6. Prava u vezi s platnom karticom

Član 38


Ako banka izdavalac platne kartice ne omogući da se u svakom trenutku prijavi gubitak, krađa ili transakcija izvršena neovlašćenim korišćenjem platne kartice, odnosno podataka s platne kartice - korisnik ne snosi posledice neovlašćene upotrebe, osim ako je sam izvršio zloupotrebu.

U slučaju da je došlo do neovlašćenog korišćenja platne kartice, odnosno podataka s platne kartice - korisnik je dužan da, odmah posle tog saznanja, a najkasnije u roku od 45 dana od datuma zaduženja, prijavi banci transakciju izvršenu neovlašćenim korišćenjem platne kartice, odnosno podataka s platne kartice, u kom slučaju može snositi gubitke koji su posledica neovlašćenog korišćenja najviše do iznosa od 15.000 dinara.

Korisnik ne snosi gubitke nastale po osnovu transakcija izvršenih posle prijave banci gubitka, krađe ili neovlašćenog korišćenja platne kartice, odnosno podataka s platne kartice, osim ako je sam izvršio zloupotrebu ili učestvovao u zloupotrebi ili delovao s namerom prevare.
nsarski nsarski 21:08 15.12.2011

Koja slucajnost!

Zamisli, ja sam danas dobio identicnu SMS poruku, iz meni totalno nepoznatih razloga! Iz iste banke.
To mi se ranije nikad nije desavalo (istina, ja u toj banci imam racun tek tri meseca). Ja sam uspeo da dobijem kontakt broj (koji je vecno zauzet) i dobio masinu koja mi je rekla nesto kao: "Ako zovete u vezi blokiranja vase kartice, za 7 dana idite u vasu maticnu filijalu i oni ce vam izdati novu". Bez izvinjenja, bez icega.
Ja mislim da je u pitanju scam (scam=prevara, sibicarske vrste). Oni blokiraju veliki broj kartica na 7-10 dana, sluze se tim novcem kao orocenim ulogom za to vreme, pokupe profit, i onda odblokiraju. Nadam se da ima neki zakon koji bi mogao na ovakav bezobrazluk da se primeni.
lebellond lebellond 21:29 15.12.2011

Re: Koja slucajnost!

Ja mislim da je u pitanju scam (scam=prevara, sibicarske vrste). Oni blokiraju veliki broj kartica na 7-10 dana, sluze se tim novcem kao orocenim ulogom za to vreme, pokupe profit, i onda odblokiraju.

Da, ali to bi impliciralo da je blokiran i racun. Koliko ja razumem samo su blokirali karticu, sto znaci da se kes moze povuci iz banke.

Inace, korisno je znati da ekspozitura doticne banke u Delta City-ju radi do 22h, tako da se uvek ako je hitno moze podici novac odatle.

Ali da su banke veoma bahate i da su spremni na zloupotrebe; u to ne sumnjam - sigurno da jesu. Pogotovu ovde gde NBS retko kad voli da se mesa u svoj posao.

Naprosto bankama ne trebe verovati, nije ovo Svajcerska ovo je Srbija, drzava i banke su opljackale svoje gradjane jedno tri puta do sad i nikom nista.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 21:35 15.12.2011

Re: Koja slucajnost!

Na Twitteru su napisali sledeće:

Miloš Ranđelović @X3mE

#Raiffeisen Insajderska informacija: haknut je OMV, potencijalno su bili ugroženi svi koji su plaćali Visom na njihovim pumpama.

-----

Darko Vidić @1zverko

@X3mE nije samo OMV. Ogroman broj transakcija iz jula i avgusta iz Grcke je kompromitovan i tek sad provaljeno


Videćemo da li je to razlog ili ima još nešto.

Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 21:53 15.12.2011

Re: Koja slucajnost!

Visa probes reported security breach of card processor

17,000 cards already blocked

Credit card issuer Visa is investigating the possible breach of a payment processor in Europe that may have compromised more than 10,000 cards in Eastern Europe.
bloger201 bloger201 22:01 15.12.2011

Re: Koja slucajnost!

nsarski
"Ako zovete u vezi blokiranja vase kartice, za 7 dana idite u vasu maticnu filijalu i oni ce vam izdati novu".


E, konačno i ja dobih vezu na famoznom broju! Izgleda, da su promenili "cvrkut", pošto sada "...mole za razumevanje..."! U potpunosti ih razumem, samo što, jbt ja "...krajem sledeće nedelje..." odlazim preko grane i vraćam se dogodine!

B'š lepo! A kad se setim, da sam ih do sada hvalio, dođe mi da... promenim banku??!
AlexDunja AlexDunja 22:09 15.12.2011

Re: Koja slucajnost!

" odlazim preko grane i vraćam se dogodine!

a što se vraćaš?

pametnije bi bilo da ostaneš:)
bloger201 bloger201 22:14 15.12.2011

Re: Koja slucajnost!

AlexDunja
" odlazim preko grane i vraćam se dogodine!a što se vraćaš?pametnije bi bilo da ostaneš:)



moram po karticu
AlexDunja AlexDunja 22:29 15.12.2011

Re: Koja slucajnost!

moram po karticu

blind.willie blind.willie 23:03 15.12.2011

Re: Koja slucajnost!

Re: Koja slucajnost!

Ja mislim da je u pitanju scam (scam=prevara, sibicarske vrste). Oni blokiraju veliki broj kartica na 7-10 dana, sluze se tim novcem kao orocenim ulogom za to vreme, pokupe profit, i onda odblokiraju.


Da, ali to bi impliciralo da je blokiran i racun. Koliko ja razumem samo su blokirali karticu, sto znaci da se kes moze povuci iz banke.


Upravo tako, blokira se samo kartica, racun je i dalje aktivan. Ako posedujete drugu karticu vezanu za isti racun radice (pod uslovom da i nju nisu blokirali )
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 23:31 15.12.2011

Re: Koja slucajnost!

ja sam danas dobio identicnu SMS poruku, iz meni totalno nepoznatih razloga! Iz iste banke.


i ja sam dobila poruku od iste banke da sam na deviznom racunu u minusu 16 centi, sto mi nikako nije jasno kako, jer mogu da podizem koliko imam, ni cent vise, a banka ne naplacuje odrzavanje racuna, a taj racun mi je vec par meseci prazan.

moja kcerka je juce dobila poruku iz iste banke da na deviznom racunu ima minus od 16 eura, sto je bas neobicno, jer je racun otvorila prosle nedelje i on je prazan.

ja sam zvala da pitam otkud ti minusi iznikose i nisam razumela objasnjenje koje se svodi da je to moyda nesto u vezi sa dinarskim racunom. rekli su mi da dodjem u najblizi ekspozituru i regulisem minuse, ali zaista nisu imeli da mi objasne otkud su se pojavili.





filorus filorus 23:43 15.12.2011

Re: Koja slucajnost!

Pre 3 godine imao sam otvoren racun u Postanskoj stedionici, lepo uvece odem na bankomat da podignem novac, ukucam cifru, ali mi bankomat izbaci izvestaj i karticu ali ne i novac, ja ponovo ukucam i vidim da mi je novac skinut sa racuna, ali nema ga nigde, ujutru lepo odem u banku i prijavim kradju, da bi mi sluzbenica rekla kako se to cesto desava na tom bankomatu, ali da ne brinem, taj novac bankomat ostavlja po strani, kad budu otvorili bankomat, ako ima novca vratice mi na racun, sva sreca pa su zaista nakon nedelju dana vratili. Ja sam primetio posto je u pitanju bilo 5000RSD, zamislite koliko je ljudi tako prevareno koji ne primete (sluzbenica rece da se desava da taj bankomat "ponekad"skine sa racuna duplo od izabrane cifre)
blind.willie blind.willie 11:06 16.12.2011

Re: Koja slucajnost!

filorus
Pre 3 godine imao sam otvoren racun u Postanskoj stedionici, lepo uvece odem na bankomat da podignem novac, ukucam cifru, ali mi bankomat izbaci izvestaj i karticu ali ne i novac, ja ponovo ukucam i vidim da mi je novac skinut sa racuna, ali nema ga nigde, ujutru lepo odem u banku i prijavim kradju, da bi mi sluzbenica rekla kako se to cesto desava na tom bankomatu, ali da ne brinem, taj novac bankomat ostavlja po strani, kad budu otvorili bankomat, ako ima novca vratice mi na racun, sva sreca pa su zaista nakon nedelju dana vratili. Ja sam primetio posto je u pitanju bilo 5000RSD, zamislite koliko je ljudi tako prevareno koji ne primete ...


Da, desava se da bankomat ne isplati novac i ako je transakcija odobrena. U najvecem broju slucajeva u pitanju je greska na mehanizmu za izbacivanje novca.
Klijent kome se to desi treba da prijavi slucaj maticnoj banci.
Ali cak i da klijent ne primeti i ne prijavi neuspesnu transakciju, prilikom sledeceg punjenja bankomata broji se zateceni novac, konstatuje se razlika, sporna transakcija se lako vidi u logovima i onda ide povracaj sredstava na racun. Cekanje da se novac vrati je uglavnom posledica dinamike otvaranja bankomata.

(sluzbenica rece da se desava da taj bankomat "ponekad"skine sa racuna duplo od izabrane cifre)


Ne moze bankomat po nekad sam da skine duplo ... pre ce biti ta prilikom prvog pokusaja bankomat nije isplatio novac a korisnik je ostao zaduzena a da to i ne zna ... a onda ga zaduzi jos jednom za sledecu uspesnu transakciju.

Postoji i suprotna situacija ... da novac bude isplacen ali da racun ne bude zaduzen za taj iznos ... takve situacije uglavnom niko ne primeti, ali kao sto rekoh, nakon prvog sledeceg punjenja/brojanja novca u bankomatu vidi se razlika, manjak novca a sporna transakcija se lako otkrije pa banka ipak uzme svoje
sejl sejl 20:37 16.12.2011

Re: Koja slucajnost!

nsarski
Zamisli, ja sam danas dobio identicnu SMS poruku, iz meni totalno nepoznatih razloga!


A mene juče zvali iz banke da me informišu da je došlo do krađe podataka, blabla... i lepo me ljubazno pitali da li da blokiraju karticu i naruče novu, ili da rizikujem...

Ne, nije Srbija u pitanju... Braća Slovenci :)
sejl sejl 20:38 16.12.2011

Re: Koja slucajnost!

Dragan Pleskonjic
Na Twitteru su napisali sledeće:

Miloš Ranđelović @X3mE

#Raiffeisen Insajderska informacija: haknut je OMV, potencijalno su bili ugroženi svi koji su plaćali Visom na njihovim pumpama.

-----

Darko Vidić @1zverko

@X3mE nije samo OMV. Ogroman broj transakcija iz jula i avgusta iz Grcke je kompromitovan i tek sad provaljeno


Videćemo da li je to razlog ili ima još nešto.



I Petrol benzinske pumpe u Sloveniji...
zilikaka zilikaka 21:09 15.12.2011

Ima i gore

Prošle nedelje je nekoliko mojih kolega, klijenata Vojvođanske, ostalo iznenada i bez najave bez svoje kartice. Kad su hteli da plate, stuila poruka da im se kartica momentalno oduzme.
Da li moram da kažem da se dvojici to dešavalo posle 8 uveče, sa praznim novčanikom.

Posle su saznali da je kartica BEZ NAJAVE I OBAVEŠTENJA blokirana još (kažu) hiljadama sličnih, na isti način.
Navodno svima koji su u zadnjih 6 meseci plaćali na nekoj od pumpi (čije ime počinje sa "O")
maksa83 maksa83 21:12 15.12.2011

razlog

pa da odem na koncert Kerbera

Ovo je dovoljan razlog da ti ukinu VISA karticu, dok ne dokažeš da ti se sluh vratio i da si ponovo uračunljiv.

Kazezoze Kazezoze 21:24 15.12.2011

Re: razlog

maksa83
pa da odem na koncert Kerbera

Ovo dovoljan razlog da ti ukinu VISA karticu, dok ne dokažeš da ti se sluh vratio i da si ponovo uračunljiv.


baš htedoh da napišem: mašina im se pozlatila!
AlexDunja AlexDunja 22:31 15.12.2011

Re: razlog

: mašina im se pozlatila!


tj, kompromitacija servera.
ecce-florian ecce-florian 23:18 15.12.2011

Re: razlog

sever po običaju nema razumevanje za jug ( bgd - nis,amst - nis)
filorus filorus 21:34 15.12.2011

AIK banka

Ja imam otvoren racun u AIK banci, nedelju dana pre isteka kartice sluzbenik banke me je nazvao, ljubazno mi saopstio da mi kartica na kraju ovog meseca istice i pitao da li zelim ako nemam nekakvih izmena oko prezimena i prebivalista da se podnese automatski zahtev za izdavanje nove. Jedno pozitivno iskustvo u moru negativnih sa bankama.
Strongman Strongman 21:36 15.12.2011

Re: AIK banka

Bravo
tyson tyson 07:43 16.12.2011

Re: AIK banka

filorus
Ja imam otvoren racun u AIK banci, nedelju dana pre isteka kartice sluzbenik banke me je nazvao, ljubazno mi saopstio da mi kartica na kraju ovog meseca istice i pitao da li zelim ako nemam nekakvih izmena oko prezimena i prebivalista da se podnese automatski zahtev za izdavanje nove. Jedno pozitivno iskustvo u moru negativnih sa bankama.

Meni u EFG sami pre isticanja stare kartice odštampaju novu i pošalju na kućnu adresu, bez uznemiravanja telefonom.

U Rajfajzenu su mi dodelili "ličnu bankarku" i sve rešavam preko nje; pre toga su me prilično dobro znali u mojoj poslovnici i sve mi završavali šta je trebalo, ali bez 45 minuta nije moglo a da ne bude; par puta su ostajale službenice prekovremeno, ono - seka, čistačica, čuvar i ja, što je ipak respect, mogli su jedostavno da me ćušnu za sutra.

Jedino je pain in the ass u rajfajzenu što nove kartice moraju da se podižu lično, ili preko ovlašćenog lica (pečat, potpis i te smor munje). Neće da šalju poštom baš nikako.



Sepulturero Sepulturero 11:45 16.12.2011

Re: AIK banka

filorus
Ja imam otvoren racun u AIK banci, nedelju dana pre isteka kartice sluzbenik banke me je nazvao, ljubazno mi saopstio da mi kartica na kraju ovog meseca istice i pitao da li zelim ako nemam nekakvih izmena oko prezimena i prebivalista da se podnese automatski zahtev za izdavanje nove. Jedno pozitivno iskustvo u moru negativnih sa bankama.


А негативних примера има и у иностранству. Мени су неколико месеци пре истека важности Маестро картице послали нову, без обавештења. Из неког необјашњивог разлога променили су пин (код) и послали препорученим писмом на моју адресу. Пошто сам био на одмору писмо се вратило а они одмах блокирали постојећу картицу. Неком невероватном срећом имао сам довољно кеша при себи.
Сада увек са собом носим довољно, за сваки случај, али и то није идеално с обзиром на криминал који влада у ЕУ (овде мислим на провале у куће и пљачке на улици).
mishconi mishconi 21:46 15.12.2011

Odgovor?

Strongman Strongman 21:48 15.12.2011

Re: Odgovor?

Ma neka je bilo kakav problem. Treba da kažu jebeno IZVINITE
Strongman Strongman 21:53 15.12.2011

Re: Odgovor?

Slao sam ti neki dan poruku kaže da sam blokiran? istina?
milos3858 milos3858 21:55 15.12.2011

Re: Odgovor?

Treba da kažu jebeno IZVINITE


Vidi se da si predugo ziveo van Srbije.
Jukie Jukie 23:59 15.12.2011

Re: Odgovor?

milos3858
Treba da kažu jebeno IZVINITE
Vidi se da si predugo ziveo van Srbije.

Nije čitao blog o Klingoncima
ivankagrump ivankagrump 00:19 16.12.2011

Re: Odgovor?

Aaaaaaa...
jer je iz evropske centrale stigla informacija da su podaci iz tih kartica kompromitovani

Kako su kompromitovani, neko objavio njihove golisave slicice? Valjda se "compromised" prevodi kao "ugrozen", majku mu staru... Za pedeset godina srpski jezik ce se pretvoriti u bukvalno i lose preveden engleski
srdjan.pajic srdjan.pajic 08:45 16.12.2011

Re: Odgovor?

milos3858
Treba da kažu jebeno IZVINITE


Vidi se da si predugo ziveo van Srbije.


Vidi se da predugo živiš u Srbiji
uros_vozdovac uros_vozdovac 10:06 16.12.2011

Re: Odgovor?

Strongman
Ma neka je bilo kakav problem. Treba da kažu jebeno IZVINITE


I ti se nama ne izvinjavaš za Kerber, pa te opet čitamo
dragan7557 dragan7557 10:40 16.12.2011

Re: Odgovor?

ivankagrump
Aaaaaaa...
jer je iz evropske centrale stigla informacija da su podaci iz tih kartica kompromitovani

Kako su kompromitovani, neko objavio njihove golisave slicice? Valjda se "compromised" prevodi kao "ugrozen", majku mu staru... Za pedeset godina srpski jezik ce se pretvoriti u bukvalno i lose preveden engleski

Bogami nece, Jenglezi su se vrnuli svojoj koloniji Americi, a Evropu konacno ostavili na miru.

In Europa wird wieder Deutsch gesprochen!

je od pre neki dan slogan po Evropi, pa ce oni koji se poenglezishe sada morati da se poschvabe ili da uce Nemacki.

Sve naravno zahvaljujuci Merkozi-ju(1) novom Caru Jevrope.

Ko nece da uci novi EDV po nemacki je definitivno otpisan.


cerski

(1) Merkozi je novo ime starog politicara Evrope Merkel-Sarkozi.

Sepulturero Sepulturero 11:48 16.12.2011

Re: Odgovor?

Меркози је, како ових дана читам, застарело. Сада је Меркели а како ствари стоје вероватно ће и оно "и" ускоро да се изгуби.
Oracle Oracle 17:25 17.12.2011

Re: Odgovor?

Strongi ja te podržavam

StEtOc|nA StEtOc|nA 22:25 15.12.2011

Isti slučaj

i kod mene. Zvao sam famozni call centar i otprilike ista priča sa malim dodatkom. Kome je novac hitan, ode do bankomata, onda zove opet taj call centar da traži privremenu deblokadu dok podigne novce... budalaština...
Strongman Strongman 22:33 15.12.2011

Re: Isti slučaj

dobro ti je nešto
JJ Beba JJ Beba 22:47 15.12.2011

kerber?

pa da odem na koncert Kerbera.

e vala ako su ti oduzeli karicu
nikola_kovac nikola_kovac 23:11 15.12.2011

Re: kerber?

e vala ako su ti oduzeli karicu

gorstak92 gorstak92 23:18 15.12.2011

Kerberi

Kerber u banci, kerber na koncertu, kerber na pumpi...

Raiffeisen je, mislim, jedina banka koja šalje sms-ove sa informacijom o stanju na računu.
Ove druge ne rade ni to.
U stvari rade, ali samo da te obaveste da ti je dospelo plaćanje neke rate kredita, ali da te obaveste koliko ti je para ostalo na računu nakon npr. kerbera pumpadžije jok.

Uzgred, mislim da su se oni fokusirali na poslovanje sa pravnim licima.
Čitaj zabole ih za tebe.
Sa druge strane u poslednji čas su te onemogućili da odeš na koncert Kerbera što je veoma human gest = banka sa dušom
Jukie Jukie 00:04 16.12.2011

Re: Kerberi

gorstak92

Raiffeisen je, mislim, jedina banka koja šalje sms-ove sa informacijom o stanju na računu.Ove druge ne rade ni to.U stvari rade, ali samo da te obaveste da ti je dospelo plaćanje neke rate kredita, ali da te obaveste koliko ti je para ostalo na računu nakon npr. kerbera pumpadžije jok.

Meni Komercijalna šalje sms da me obavesti kada mi neko uplati honorar (ako je preko 1000 dinara ) a mogu da im pošaljem zahtev da mi pošalju sms da vidim stanje na računu.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 00:12 16.12.2011

Re: Kerberi

gorstak92
Kerber u banci, kerber na koncertu, kerber na pumpi...

Raiffeisen je, mislim, jedina banka koja šalje sms-ove sa informacijom o stanju na računu.
Ove druge ne rade ni to.
U stvari rade, ali samo da te obaveste da ti je dospelo plaćanje neke rate kredita, ali da te obaveste koliko ti je para ostalo na računu nakon npr. kerbera pumpadžije jok.

Uzgred, mislim da su se oni fokusirali na poslovanje sa pravnim licima.
Čitaj zabole ih za tebe.
Sa druge strane u poslednji čas su te onemogućili da odeš na koncert Kerbera što je veoma human gest = banka sa dušom

Apsolutno netačno!
gorstak92 gorstak92 00:18 16.12.2011

Re: Kerberi

Meni Komercijalna šalje sms da me obavesti kada mi neko uplati honorar (ako je preko 1000 dinara ) a mogu da im pošaljem zahtev da mi pošalju sms da vidim stanje na računu.


to rade skoro sve banke.
Ovi kerberi o kojima Strongman piše šalju sms za svaku promenu na računu.
Odeš u kerber maxi da kupiš jogurt, leb i mleko. Kada platiš visa karticom
odmah dobiješ sms da si potrošio 250rsd i da ti je na računu ostalo još 2.500.000 rsd
gorstak92 gorstak92 00:24 16.12.2011

Re: Kerberi

Apsolutno netačno!

Kralju, što se žestiš?
Vidiš da sam napisao da mislim = nisam siguran.
Reci mi u kojoj drugoj banci dobijaš sms info o svakoj promeni na računu.
Da se razumemo - ne branim ja RFB. Oni imaju ubedljivo najskuplje tarife za rad sa građanstvom u poređenju sa konkurencijom=zabole ih za građanstvo.
Za privredu je druga priča.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 00:50 16.12.2011

Re: Kerberi

gorstak92
Apsolutno netačno!

Kralju, što se žestiš?
Vidiš da sam napisao da mislim = nisam siguran.
Reci mi u kojoj drugoj banci dobijaš sms info o svakoj promeni na računu.
Da se razumemo - ne branim ja RFB. Oni imaju ubedljivo najskuplje tarife za rad sa građanstvom u poređenju sa konkurencijom=zabole ih za građanstvo.
Za privredu je druga priča.


ne žestim se. mislim da se ne žestim mnoge banke daju taj servis o promenama i o stanju na računu. a RF je, inače, prva došla ovde-na čistinu. pokupila kajmak. i ima ogroman portfelj stanovništva. i jesu bahati, slažem se. a nije lako promeniti banku i karticu i zato i dalje ja kod njih imam najskuplju kreditnu karticu koja će mi doći glave.
ja ne pominjem konkretne banke, osim RF koja je domaćina nagazila i koju je potegao autor, jer dobro znam iznutra koliko su banke slične. ovo je lepa tipična priča i skoro da možeš da staviš ime bilo koje veće banke.
nikola_kovac nikola_kovac 01:13 16.12.2011

Re: Kerberi

i zato i dalje ja kod njih imam najskuplju kreditnu karticu koja će mi doći glave.

Ја сам код њих упорно, баш зато што им је кредитна картица повољна. Од њих је повољнија једино Алфа банка, нарочито Афинити картица (ваљда се тако зове), али су они потпуно каубојска банка. Па погледај камате у Интези, нпр.

ПС; Још један ралог зашто сам у РБ јесте електонско банкарство, које ме одлично служи.
maksa83 maksa83 01:18 16.12.2011

Re: Kerberi

ПС; Још један ралог зашто сам у РБ јесте електонско банкарство, које ме одлично служи.

Je l' RB - Rajfajzen Banka?

Onlajn benking koji radi samo u Internet Exploderu? 2011. godine?

Nadam se da postoji neko specijalno mesto u paklu (npr. boravak u fan pitu na koncertu Kerbera, do kraja večnosti) za onog ko je doneo tu briljantnu odluku u Rajfajzenu i Banci Fritezi i ne misli da je menja.
nikola_kovac nikola_kovac 01:33 16.12.2011

Re: Kerberi

Onlajn benking koji radi samo u Internet Exploderu? 2011. godine?

Што с' ти неки суров лик!
gorstak92 gorstak92 01:35 16.12.2011

Re: Kerberi

Kralj
mnoge banke daju taj servis o promenama i o stanju na računu.

Socitegenerale, Poštansa štedioniica i Komercijalna jok.
Moraš da ih zoveš pa preko nekih automata da dobiješ info koliko ti je para ostalo posle Maxi-a.

Jeste li provalili kako u većini banaka rade relativno mlade i doterane službenice?
Ok, reći će neko da je normalno da mlada i dobro plaćena službenica banke bude i doterana.

Mislim, eh teorije zavere..., da ih namerno guraju u prve redove kako bi se potencijalni korisnik usluga banke lakše odlučio za npr. neki veoma nepovoljni kredit zbunjen dekolteom devojke.
Uveren sam da imaju jako ozbiljnu obuku kako postupati sa klijentima i povećati efikasnost prodaje.
Pod obukom mislim na mađioničarske trikove skrivanja nepovoljnih informacija.

maksa83 maksa83 01:42 16.12.2011

Re: Kerberi

nikola_kovac
Onlajn benking koji radi samo u Internet Exploderu? 2011. godine?

Што с' ти неки суров лик!

Ma jok bre ja sam dušica, nego sam čo'ek u godinama, ne isplati mi se za još ovo malo da čekam da se startuje IE, a i dok učita taj njihov krš zaboravim šta sam ono 'teo s njim. A baška neugodni žmarci i večito pitanje "koje sranje sad kroz ovo može da mi uleti?"

Ne, stvarno, godine 2011., onlajn benking koji radi samo u IE je идиотизам врсте опак.
gorstak92 gorstak92 01:43 16.12.2011

Re: Kerberi

maksa83
Onlajn benking koji radi samo u Internet Exploderu? 2011. godine?

Tačno.
Skroz je bezveze to sa Explorerom.
A da vidiš jada u SocieteGenerale do skoro. Nisu imali funkciju obračuna koliko je ostalo raspoloživih sredstava. Onda otvoriš excell pa sam oduzimaš. Mnogo zabavno.

Stanje su ažurirali jednom u 24h kako oni tvrde, a ja sam bio siguran da prođu i tri dana. Ja, kao korisnik, sam stalno bio u nekoj frci da li sam dobro izračunao koliko para mi je ostalo. Siguran sam da je to ona fora o kojoj je nsarski pisao.
Dok dobiješ ,,ažurni" obračun oni se malkice koristili tvojim sredstvima i uzeli neku sitnu kamaticu.
nikola_kovac nikola_kovac 01:48 16.12.2011

Re: Kerberi

Ma jok bre ja sam dušica



ПС: Ја ИЕ само за РБ-онлајн. Ради брзо. Одговара ми. Осим тог зорта, шта ће сад да ми улети?
nikola_kovac nikola_kovac 01:50 16.12.2011

Re: Kerberi

Socitegenerale, Poštansa štedioniica i Komercijalna jok.

Кол'ко ти то картица имаш? Ми смо оно беше супер другари? :пиво:
gorstak92 gorstak92 02:08 16.12.2011

Re: Kerberi

nikola_kovac
Socitegenerale, Poštansa štedioniica i Komercijalna jok.

Кол'ко ти то картица имаш? Ми смо оно беше супер другари? :пиво:

Dve, od kojih onu drugu uopšte ne koristim.
Ove banke koje sam naveo znam iz iskustva meni bliskih ljudi.

I još jednom da se ogradim od fukncije branioca RFB.
Muka mi je od svih tih bankara i mnogo me nervira to što ne postoji mogućnost isplate LD kešom na ruke.
Ovako smo svi naterani da koristimo usluge banaka i da im plaćamo troškove održavanja računa (valjda se umori računar na kome je baza podataka pa treba to da se plati). Masne provizije na svaku transakciju ne znam čemu služe jer vođenje računa je već plaćeno.

I znaš šta me još nervira?
Sve banke izgledaju isto. Kao neki hramovi novca.
Mermerni podovi, hromirane ograde, što više stakla, fensi nameštaj... Sve u cilju zbunjivanja klijenata.
Dođe ti normalno da im platiš silne pare kad vidiš koliko su para uložili u sav taj izgled.
aleksandarz92 aleksandarz92 07:48 16.12.2011

Re: Kerberi

Ma jok bre ja sam dušica, nego sam čo'ek u godinama, ne isplati mi se za još ovo malo da čekam da se startuje IE, a i dok učita taj njihov krš zaboravim šta sam ono 'teo s njim.

Ja moram da čekam da se podigne Virtualbox, pa windows, pa IE... Sreća, pa ga samo za e-bank koristim, pa nikad ne zaboravim šta sam ono 'teo. A mog'o bi da vidim sa ovima iz Intese, možda dobijem neku nagradu što mi je njihov sajt postavljen kao homepage.

@Gorštak
Poštanska štedionica ima e-banking. Neznam kako funkcioniše plaćanje, ali provera stanja i sl. radi normalno.
tyson tyson 08:07 16.12.2011

Re: Kerberi

Jeste li provalili kako u većini banaka rade relativno mlade i doterane službenice?
Ok, reći će neko da je normalno da mlada i dobro plaćena službenica banke bude i doterana.

Mislim, eh teorije zavere..., da ih namerno guraju u prve redove kako bi se potencijalni korisnik usluga banke lakše odlučio za npr. neki veoma nepovoljni kredit zbunjen dekolteom devojke.

Kad zaposle nove ljude, jedno od prvih - privremenih - radnih mesta im je tzv. šalter, onda obično još 1-2 druga sektora, pa tek onda ih pošalju da rade za šta su primljeni u radni odnos.

To važi za ljude bez iskustva ili sa ne naročito dugim/bogatim radnim iskustvom.

A pošto su takvi obično mladi, tek svršeni studenti, onda eto kako nastaje tvoja teorija

Kad smo već kod seksizma i pohote, meni bre nikad da zapadne neka od tih tvojih, mladih + zgodnih + sa dekolteom. Uvek nedostaje ispunjavanje bar dva od ovih kriterijuma, ako ne i sva tri. Ali su bar zato sve do jedne jako spore



maksa83 maksa83 08:31 16.12.2011

Re: Kerberi

Ja moram da čekam da se podigne Virtualbox, pa windows

Tako ti i treba kad koristiš UBUNTE koji nije plaćen SOKOJ-u.
gorstak92 gorstak92 09:00 16.12.2011

Re: Kerberi

aleksandar92
Poštanska štedionica ima e-banking. Neznam kako funkcioniše plaćanje, ali provera stanja i sl. radi normalno.

Ne znam gde grešim i kako to da me niste razumeli ni ti ni Kralj ni jukie.
Sve, ili skoro sve, banke imaju e-banking.
RFB je jedina, ili jedna od retkih, koja ti šalje sms za svaku promenu na računu.
Neke banke ti pošalju sms da ti je legla plata što jeste bitna informacija, ali retko koja ti šalje sms koliko ti je para ostalo na računu posle svakog korišćenja VISA kartice.

tyson
A pošto su takvi obično mladi, tek svršeni studenti, onda eto kako nastaje tvoja teorija


Stoji tvoj zaključak sve dok ne odeš u poštu, opštinu, MUP, PU, ... i primetiš da i nema mnogo tek svršenih studenata na šalterima.
Neka bude da si ti u pravu. Trebalo bi mi mnogo vremena i kucanja da detaljnije definišem teoriju.
cassiopeia cassiopeia 09:48 16.12.2011

Re: Kerberi

Raiffeisen je, mislim, jedina banka koja šalje sms-ove sa informacijom o stanju na računu.
Ove druge ne rade ni to.


EFG banka šalje sms kad god dođe do promene na računu. Nema veze da li podižeš nova na njihovom bankomatu, neke druge banke ili plaćaš karticom bilo gde.

Mene su u mojoj banci oduševili kad su me proletos zvali da me pitaju da li je moja kartica kod mene jer su primetili da je novac trošen u inostranstvu. Jeste da sam bila u romingu al' lep osećaj da neko brine o vašem novcu.

Ali sam se zato lepo dopisivala sa službom za pritužbe pre neki dan oko kreditne kartice.
aleksandarz92 aleksandarz92 09:59 16.12.2011

Re: Kerberi


Ne znam gde grešim i kako to da me niste razumeli ni ti ni Kralj ni jukie.

Pa kako da te razumem kad nisam ni pročitao šta si napisao
Smetnuo sam s uma da ti pišeš o SMS porukama i obaveštenjima, a ne o e-bankingu.
ivankagrump ivankagrump 10:05 16.12.2011

Re: Kerberi


Ovako smo svi naterani da koristimo usluge banaka i da im plaćamo troškove održavanja računa (valjda se umori računar na kome je baza podataka pa treba to da se plati).


A propos odrzavanja racuna, zna li neko ima li neka banka koja ovo ne naplacuje? Ja u Univerzal banci imam racun i debitnu Dina karticu, ne naplacuju mi odrzavanje ali mi je najbliza filijala mnogo daleko, ne bi bilo lose ako tako nesto postoji i u nekoj drugoj banci.
alselone alselone 10:05 16.12.2011

Re: Kerberi

Inteza salje sms posle svakog placanja ali samo ako je izvrseno u inostranstvu.
gorstak92 gorstak92 10:15 16.12.2011

Re: Kerberi

EFG banka šalje sms kad god dođe do promene na računu.

Eto, za njih nisam imao pojma.
Meni je ta funkcija slanja sms obaveštenja bila mnogo korisna.
Nikako da se naviknem da je nemam više.
gorstak92 gorstak92 10:25 16.12.2011

Re: Kerberi

ivanka
A propos odrzavanja racuna, zna li neko ima li neka banka koja ovo ne naplacuje? Ja u Univerzal banci imam racun i debitnu Dina karticu, ne naplacuju mi odrzavanje ali mi je najbliza filijala mnogo daleko, ne bi bilo lose ako tako nesto postoji i u nekoj drugoj banci.

Nemam pojma.
Malo malo pa idu kao neke akcije gde ako otvoriš račun, štediš, kupiš kredit ovo ono ima da te oslobode održavanja računa.
Jeste da je to od 150-400 rsd, ali puta 12 meseci i nije zanemarljivo.

Još nešto da kažem o RFB vs SGS banci i neću više (barem dok mi iz RFB ne uplate neku kintu).
Elem, u SGS banci ne daju čekove + naplaćuju 10 rsd za svako plaćanje preko e-bankinga što nije slučaj u RFB.
Velika prednost SGS je što im osoblje jeste ljubazno, ali mene ne interesuje da plaćam nekoga da bi bio ljubazan već da mi obavi posao.

Uzgred Ivanka, jesi li ti otpočela onaj tvoj biznis?
Za koju banku ćeš se odlučiti kao pravno lice?

alselone
Inteza salje sms posle svakog placanja ali samo ako je izvrseno u inostranstvu.

Friteza ima ubedljivo najduže redove, a RFB je na izvrsnom drugom mestu.
Kad god sam prošao pored neke od njihovih filijala bila je gužva kao kod Dafine.
Obe banke su iskazale ljubav prema čekanju, a potvrda toga je korišćenje IE za e-banking.
Bez obzira na IE bio sam neobično srećan kad je uveden e-bankng. Imam frku od čekanja u redovima. Ne klaustrofobija i te fore već sam se plašio samog sebe jer postanem neobično besan u besmislenim redovima.
ivankagrump ivankagrump 10:38 16.12.2011

Re: Kerberi

Velika prednost SGS je što im osoblje jeste ljubazno


Ne znam. Ja sam u SGS usla jednom i vise ne planiram. Htela sam da platim racun od Infostana, kada me je salterski sluzbenik ljubazno (?) obavestio da cu prvo morati da prepisem (ja, rucno) podatke sa racuna na uplatnicu. WTF?


Uzgred Ivanka, jesi li ti otpočela onaj tvoj biznis?
Za koju banku ćeš se odlučiti kao pravno lice?


Nisam jos, ali koliko vidim ovde za poslovanje sa pravnim licima nahvalise RFB
dragan7557 dragan7557 10:43 16.12.2011

Re: Kerberi

Ne, stvarno, godine 2011., onlajn benking koji radi samo u IE je идиотизам врсте опак.

Makso, to se u normalnim uslovima zove Monopol.

cerski
gorstak92 gorstak92 10:46 16.12.2011

Re: Kerberi

Ne znam. Ja sam u SGS usla jednom i vise ne planiram. Htela sam da platim racun od Infostana, kada me je salterski sluzbenik ljubazno (?) obavestio da cu prvo morati da prepisem (ja, rucno) podatke sa racuna na uplatnicu. WTF?

Ti infostan plaćaš u banci??
Vidiš da se ni njima to ne radi
Em cepe najveće provizije em zavitlavaju sa procedurom plaćanja. Sve to u nameri da te odvrate od nauma, a ti baš zapela.

Nisam jos, ali koliko vidim ovde za poslovanje sa pravnim licima nahvalise RFB

Samo sam ih ja pohvalio, ali veoma uzdržano. Nije množina pohvala.
Nemoj, molim te da samo zbog mog komentara odeš u RFB. Dobro razmisli pre odluke.
dragan7557 dragan7557 10:47 16.12.2011

Re: Kerberi

Malo malo pa idu kao neke akcije gde ako otvoriš račun, štediš, kupiš kredit ovo ono ima da te oslobode održavanja računa.

Redovno odrzavanje, kocnice, ulje, filter za ulje, filter za vazduh itd, nisu vise bas jevtine stavke pa banka mora to od klijenta i da naplati sa sve zateznom kamatom iz doba zelenasenja, Zelenizma.

cerski
ivankagrump ivankagrump 10:50 16.12.2011

Re: Kerberi


Em cepe najveće provizije em zavitlavaju sa procedurom plaćanja. Sve to u nameri da te odvrate od nauma, a ti baš zapela.


Ma jok, Infostan sklopio neki ugovor sa svim bankama da se racuni placaju bez provizije, valjda im se zato to ni ne radi
gorstak92 gorstak92 10:53 16.12.2011

Re: Kerberi

Ma jok, Infostan sklopio neki ugovor sa svim bankama da se racuni placaju bez provizije, valjda im se zato to ni ne radi

Sumnjam da su banke to prihvatile iz čiste ljubavi prema ljudima i infostanu.
dragan7557 dragan7557 11:17 16.12.2011

Re: Kerberi

KRALJMAJMUNA

zato i dalje ja kod njih imam najskuplju kreditnu karticu koja će mi doći glave.

Ja mislio ti spadas u pametnije majmune?

Kad ono em kreditna em najskuplja?


cerski
zovitemegrunf zovitemegrunf 15:23 16.12.2011

Re: Kerberi

maksa83

Ne, stvarno, godine 2011., onlajn benking koji radi samo u IE je идиотизам врсте опак.


Vecina banaka u Srbiji koristi isti SW za on-line usluge. Tako da, ovog puta, greh na dusu isporuciocu programa. Razumem ja njih, donekle, sto nece da se cimaju i podrzavaju samo IE, ali i tu se drze samo32-bitnog. 64-bitni IE9 - jok!
drugimalinar drugimalinar 23:18 15.12.2011

sa druge strane...

pa, posmatrajte to sa vedrije strane - spasili su vas odlaska na kerber.
JJ Beba JJ Beba 23:33 15.12.2011

Re: sa druge strane...

drugimalinar
pa, posmatrajte to sa vedrije strane - spasili su vas odlaska na kerber.

al uvek može na đorđa davida
pa da mu uzmu sve karitce i zatvore sve račune koje ima
Strongman Strongman 23:44 15.12.2011

Re: sa druge strane...

Ah ta olimpijska visina iz mraka sobe.

JJ Bebo spominješ karice.. misliš na kartice ili na ono što si napisala
JJ Beba JJ Beba 23:48 15.12.2011

Re: sa druge strane...

Ah ta olimpijska visina iz mraka sobe.

ovo ne razumem

a karica, beše tipfeler, al možda i nisam pogrešila, vidim dirnulo te
jbg izvini
Strongman Strongman 00:05 16.12.2011

Re: sa druge strane...

Vidiš šta vidiš
JJ Beba JJ Beba 00:10 16.12.2011

Re: sa druge strane...

Strongman
Vidiš šta vidiš

i znam šta znam
ecce-florian ecce-florian 23:39 15.12.2011

saglasan, antireklama

najbezobzirnija,- bezobzirnija - bezrazložnija etc banka u Srbiji

odlazi odlazi
dragan7557 dragan7557 11:19 16.12.2011

Re: saglasan, antireklama

ecce-florian
najbezobzirnija,- bezobzirnija - bezrazložnija etc banka u Srbiji

odlazi odlazi

Ovaj LOGO strasno lici na oznaku za radio-aktivne materijale.

cerski
rade.radumilo rade.radumilo 23:41 15.12.2011

Nekoliko detalja

Nisu blokirane sve Visa kartice RF banke (ne znam za druge banke), ja lično imam dve i blokirana mi je debitna. Kreditna nije, verovatno jer njom nisam plaćao na OMV pumpi.
Kartice su kompromitovane i dobićeš novu karticu, a da je strka i frka jeste. Ja sam za blokadu saznao kada sam bocnuo karticu u bankomat, a onda sam ušao u ekspozituru da podignem keš.
Primila me lično šefica ekspoziture jer su se svi bavili isplatama keša... Pošto je ekspozitura u okviru Rodića, pade mi na pamet kako li su se proveli nesrećnici koji su na kasi pokušali da plate karticom.
Banka je inače poznata po (ne)ljubaznosti svojih radnika. Ja sam doduše već nekoliko godina premium klijent, pa imam svog ličnog bankara koji se za mene stara o svemu i svačemu i bog zna kako je ljubazan(a) prema meni. Doduše stalno su ih nešto šetali i menjali, pa mi je letos dospeo neki lik koji je pojam bolime****izma, doduše vrlo ljubazno, pa sam ga promenio mada najviše što mi nije odgovaralo da idem čak do Bezistana kada imam ekspozituru preko puta radnog mesta.

Pitanje:
Koje banke nisu automatski blokirale kompromitovane Visa kartice?
niko_kao.ja niko_kao.ja 01:29 16.12.2011

Re: Nekoliko detalja

Nisu samo blokirane Visa kartice. Meni je blokirana Diners kartica, obavestili me telefonom i pozvali da dođem po novu (već me čekala).

Pitanje: A šta će OMV-u podaci o karticama???
vladaxy vladaxy 08:13 16.12.2011

Re: Nekoliko detalja

Koje banke nisu automatski blokirale kompromitovane Visa kartice?


Ovo je mnogo važnije pitanje. Strongmene, da li bi možda više voleo da ti banka nije blokirala kompromitovanu karticu? Pitaj klijente drugih banaka, kad im budu skinuli lovu sa računa, da li bi voleli da zamene mesto sa tobom. Inače je VISA zas---la

Radio si sa serverima, mrežom, pa ćeš znati o čemu se radi.

A da je neprijatnost, jeste.
zovitemegrunf zovitemegrunf 00:25 16.12.2011

samo Raiffeisen?

Meni je, krajem aprila, ova banka blokirala Visu electron. Ne secam se procedure, osim da su naglasili da je zamena besplatna, posto je u pitanju njihov security problem. Tih dana sam nesto cesto putovao i placao putarinu bas tom Visom, pa mi se nametnulo da su Putevi Srbije opet jednom ukakili. Naglasavam, moja konstrukcija. Sada opet ista banka, ista prica, ali ovog puta je OMV u igri, pa nesto razmisljam, da li je Raiffeisen toliko supalj pa da samo njegove kartice hakuju, ili je toliko posten pa jedini prijavljuje probleme?
blazha2000 blazha2000 00:36 16.12.2011

137

Neki dan me zove jedna prijatna zenska osoba iz jedne ne toliko prijatne banke, da me pita kada sam namislio da pokrijem minus od 137 dinara, koji sam greskom napravio podizuci ceo iznos novca koji sam u tom momentu na kartici imao, a pritom zaboravio da ostavim koji dinar za odrzavanje racuna. Sve bi to bilo u redu da nisam njihov klijent blizu osam godina i da pritom nikada nisam bio u nedozvoljenom minusu. Sva svoja dugovanja prema banci sam izmirivao na vreme, a oni mi vracali neljubaznostima na salteru. Razgovor je tekao otprilike ovako: "Dobar dan, zovem iz *********** banke i zelela bih da Vas pitam kada ste mislili da pokrijete minus od 137 dinara na Vasem racunu?" "Nisam mislio." Bilo mi zao zene, ali sam imao osmeh na licu ceo dan. :0)
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:56 16.12.2011

erem vam se u banke!

I meni je pre par godina na jedrenju na istočnim karibima odjednom prestala da radi kreditna kartica koju sam koristio za dizanje para sa automata (Elevations Credit Union).

Pri tome sam uredno obavestio banku pred polazak na put gde idem i koliko ostajem i da se ne zajebavaju da mi blokiraju karticu. Nakon pokušaja na nekoliko mesta, to jest ostrva, zvao sam banku iz lokalne pošte da im se nahebem majke. Dobio sam vezu odma i tamo su proverili da mi je sa računom sve u redu, odbili da provere moj PIN jer kažu da ne mogu iz sigurnostnih razloga i ostavili me da se sam snalazim. Srećom da sam imao od koga da žickam pare do kraja jedrenja, inače bih prao sudove da sudnjeg dana.

Na kraju se ispostavilo da mi je crkao magnetni zapis na kartici, pa mi dali novu. Otad nosim sve moje kartice, to jest obe.




Covek u belom Covek u belom 02:34 16.12.2011

Re: erem vam se u banke!

srdjan.pajic
Na kraju se ispostavilo da mi je crkao magnetni zapis na kartici, pa mi dali novu. Otad nosim sve moje kartice, to jest obe.

Jbt kolko ste vi u toj USofA zaostali u razvoju pa to je strasno. U 21. veku koristite tehnologiju staru vise od pola veka i to u krajnje osetljivoj oblasti kao sto su finansije...
srdjan.pajic srdjan.pajic 06:13 16.12.2011

Re: erem vam se u banke!

Covek u belom
srdjan.pajic
Na kraju se ispostavilo da mi je crkao magnetni zapis na kartici, pa mi dali novu. Otad nosim sve moje kartice, to jest obe.

Jbt kolko ste vi u toj USofA zaostali u razvoju pa to je strasno. U 21. veku koristite tehnologiju staru vise od pola veka i to u krajnje osetljivoj oblasti kao sto su finansije...


Ma pusti, mračni srednji vek .

Da vidiš kakvu su mi čarlamu napravili prošlog meseca kad su "upgade-ovali" online banking sistem (koji je, btw, sasvim solidno radio). Pa mi je ladno okasnila prva kirija, pri čemu je lova povučena sa računa onog dana kad je banka trebalo da pošalje ček gazdi, ali je ček zapravo otišao par dana kasnije, pa je zaglavio u pošti, gazda mi urla, preti da izbaci, gde su moje pare, a bank statement kaže da su pare skinute sa računa. Ladno sam pomislio da je neko oladio ček iz gazdinog sandučeta.

E, lupio sam ovo za magnetni zapis ali stvarno nije nešto bilo u redu sa mojom, što se ustanovilo kad sam je doneo u banku posle odmora pa su tamo pokušali očitavanje. I tada na terenu nije baš sva bilo tako crno, jer sam na kraju, u besparici koja je zavladala konačno uključio mozak i otišao u lokalnu Rastafari banku i tamo im pokazao karticu, tu pokvarenu + pasoš (naš, Srpski, to je FR Jugoslovenski) i dali su mi keš bez ikakvih problema.

Inače, ovo sam probao i u Beogradu, u nekoj Intezi ili Komercijalnoj ili tako nekoj nazovi banci na Ceraku, da od službenika podignem pare koristeći moju Visa karticu, jer im nije radila ATM mašina ispred banke. Ali djoksi, ne može, zamalo da me izbaci obezbedjenje, jer je baba za šalterom okrenula neki telefonski broj, izdiktirala broj sa moje kartice i onda mi je drhtavom rukom vratila i rekla da nešto nije u redu sa brojem na njoj (!?!?). Ja posle sišao dole do Meka u Požeškoj i digao lovu sa automata bez problema.

E, a nisi ti brale imao prilike da menjaš pare na pijaci u Beogradu. Ušao ja u jednu od dve menjačnice na mojoj lokalnoj pijaci, dam babi $100 i onda krene ko sumanuta da ih pipa. I pipa baba sve u 16, faca joj se menja iz ljbaznokomšijske u gestapo, i vraća mi banknotu, kaže, "izgleda" da je lažnjak. Ja reko, kako zna i ona se upusti u neko astrološko objašnjenje dostojno Milje Regulus, uglavnom, lažnjak. Ništa, ja se izvinem, izadjem, udjem u drugu menjačnicu odma pored, unutra opet baba, klon ove prve. Krene i onda da pipa, i posle sekund pipanja, ozari se, da mi dinare. Hm, vratim se ja kod ove gestapo Babe u prvoj menjačnici, držim u rukama onaj svežanj dinara i fiskalni račun, i pokažem i pitam je kako sad kod nje je mojih 100$ lažnjak a kod ove druge nije. Ova, kad je videla da ju je čulo pipanja prevarilo, krene da sleže ramenima, da mi se izvinjava, da me zove na kafu i pihtije i jedva sam se izvukao da se ne orodimo.

Jebem li ga, znam da ima falsifikovanja, ali i čak i u ovoj mojoj vukojebini, u meksičkom nazovi dragstoru preko puta, znači, dno dna, gde se prodaje meksička bofl roba i niko živ ne govori engleski, ista takva baba ima flomaster kojim zafarba novčanicu i ako je jedne boje sve je ok, ako je druge, onda ništa nije ok.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 07:57 16.12.2011

Re: erem vam se u banke!

ista takva baba ima flomaster kojim zafarba novčanicu i ako je jedne boje sve je ok, ako je druge, onda ništa nije ok.

specijalni flomaster? donesi neki ovde, trebaće nam.
dragan7557 dragan7557 10:51 16.12.2011

Re: erem vam se u banke!

KRALJMAJMUNA
ista takva baba ima flomaster kojim zafarba novčanicu i ako je jedne boje sve je ok, ako je druge, onda ništa nije ok.

specijalni flomaster? donesi neki ovde, trebaće nam.

Ne radi na dolare, samo na evre.

cerski
chitach chitach 10:53 16.12.2011

Re: erem vam se u banke!



negdje u bosni prije nesjecamsevisekolikogodina, na jednoj pijaci u malom mjestu , dobijem u okviru kusura jednu novacanicu od 20 KM , posle toga odem u mesaru i pokusam da platim tom istom novcanicom ,a brko preko puta ce ( posto je novcanicu sumnjicavo ovjerio pogledom )ovo ne moze , falsifikat . ok , nije mi se zajebavati, platim drugom i odem do zene koja mi je uvalila ovaj navodno falsifikat . objasnim o cemu se radi , ona nimalo iznenadjena izvadi iz one kecelje sa dzepom (u koji bi mogao smjestiti mladunche kengura) ogroman bunt novcanica (could choke a dozen donkeys on that © gaj richi :) trznu mi onu dvajesku iz ruke, dade mi drugu i promrmlja nesto u stilu ti si mi treci koji mi je danas vraca :))
Covek u belom Covek u belom 16:29 16.12.2011

Re: erem vam se u banke!

srdjan.pajic
E, lupio sam ovo za magnetni zapis ali stvarno nije nešto bilo u redu sa mojom, što se ustanovilo kad sam je doneo u banku posle odmora pa su tamo pokušali očitavanje. I tada na terenu nije baš sva bilo tako crno, jer sam na kraju, u besparici koja je zavladala konačno uključio mozak i otišao u lokalnu Rastafari banku i tamo im pokazao karticu, tu pokvarenu + pasoš (naš, Srpski, to je FR Jugoslovenski) i dali su mi keš bez ikakvih problema.

I ja sam mislio da si lupio, al pogledao i skontao da je u USofA i dalje ogroman broj kreditnih kartica koje rade sa magnetnim zapisom umesto chip-a i da su ih Evropi vec poodavno zbog toga banovali.
Vrlo moguce da je i ta tvoja kratica zaista imala magnetni zapis.
A sto se chip-a tice desava se da i on prestane da radi usled fizickog ostecenja (usled dugotrajne upotrebe). Recimo meni se to desilo u skorije vreme, naravno desilo se u najnezgodnijem trenutku kad banke vise nisu radile, a trebale mi pare. Doduse moja banka je jako fina, pa sem sto sa ID-om u samoj banci moz da podignes koliko god hoces, takodje imas i specijalnu karticu koja sluzi sa za podizanje sa bancinih bankomata, pa ne moras da cekas da se banka otvori, a hitno ti treba kes (doduse treba da imas ekspozituru u blizini i tu drugu karticu pri sebi).
A novu karticu salju u roku od 3 dana na kucnu adresu (PIN se ne menja, nema podizanja u banci/posti, ako je kreditna u pitanju mora da se aktivira pre prve upotrebe, citaj da se bar jednom unese PIN).
aleksandarz92 aleksandarz92 08:03 16.12.2011

Polutrol

Ovo nije vezano za konkretnu priču, ali jeste za kartice, pa nije baš 100% trol, a možda nekom bude od koristi.
Mom kumu se desilo u Rodiću da provuče karticu i stigne samo obaveštenje da transakcija nije realizovana. Provuče ponovo i opet isto. Na kraju plati račun ženinom karticom. Dođe kući, proveri stanje na svom računu, a kad tamo - skinut mu novac za obe uplate koje nisu realizovane. Sutradan u banci je dobio objašnjenje da je moguće da dodje do greške u komunikaciji između terminala u radnji i servera banke. Tj. terminal pošalje serveru podatke o broju računa i iznosu, server skine pare u redu i javi terminalu da je sve OK, ali tu dođe do problema na vezama i terminal napiše "transakcija nije realizovana". Koliko je ovo objašnjenje tačno i moguće neznam, ali ako se nekom desi da "transakcija nije realizovana" - uzmite taj izveštaj i proverite stanje na računu.
rade.radumilo rade.radumilo 09:02 16.12.2011

Re: Polutrol

Pitanje: A šta će OMV-u podaci o karticama???


Pa ne trebaju OMV-u podaci, ali sa njihovih POS terminala su stizali podaci o izvršenim transakcijama u VISA centar, koji su hakovani. Ti podaci upravo sadrže podatke o brojevima kartica i PIN kodovima. Ma kako da su kriptovani, mogu se potencijalno dekriptovati.

Koliko je ovo objašnjenje tačno i moguće neznam


Vrlo je moguće. Programeri su živi ljudi koji neretko rade do sitnih sati ne bi li sredili neko parče softvera, samo zato što je nekom mrsom*du u NBS dunulo da izmeni propise kako bi mogli da pričaju na TV kako oni štite građane i privredu (nemojte više molim vas).
Poslednja izmena zakona, koja nije imala nikakav praktični uticaj na kreditno poslovanje banaka, je zahtevala da sve banke izmene praktično sve svoje aplikacije (u delovima koji se bave kreditno depozitnim poslovima) u veoma kratkom roku. Pošto sam i ja jedan od tih programera koji su ostajali do sitnih sati, vrlo dobro znam kako je ta ludnica izgledala.
Svaki propis NBS prosečno živi godinu dana, a potom smisle nešto novo što je to isto samo malo drugačije i zbog čega veliki delovi bankarskog softvera moraju da se menjaju.
Banke u Srbiji se uglavnom oslanjaju na domaći softver iz jednostavnog razloga što strani proizvođači softvera ne mogu da otprate promene propisa NBS (barem ne po nekoj normalnoj ceni). Čak i strane banke kojima politika matične banke nalaže korišćenje nekog stranog softvera, jedan deo ipak koriste od domaćih proizvođača samo zato što su naši propisi tako nebulozni da strani vendori neće ni da počnu razvoj takvog softvera bez neke nenormalne cifre.
Da stvar bude zabavnija, nijedna odluka NBS nije propraćena matematikom, a sami propisi ostavljaju dosta prostora za različita tumačenja, tako da na kraju imate uiglavnom onoliko verzija softvera (iste softverske kuće) koliko imate banaka.
cassiopeia cassiopeia 09:53 16.12.2011

Re: Polutrol

Koliko je ovo objašnjenje tačno i moguće neznam, ali ako se nekom desi da "transakcija nije realizovana" - uzmite taj izveštaj i proverite stanje na računu.


Meni se ista stvar desila pre par godina i od tad uvek uzimam slip kao dokaz i čuvam neko vreme.
cult cult 10:12 16.12.2011

Re: Polutrol

to se dešava relativno često (par puta godišnje na jednom pos terminalu). Napr. prvi pokušaj transakcije neuspešan, drugi uspešan, a vama s računa skinuta oba.
Još da dodam da taj novac ne legne dva puta na račun firme u kojoj ste kupovali, već nestane negde u hiperprostoru. Kad se to desi, odmah pozovite banku, dajte im broj transakcije sa slipa, kad vide da je skinut dva puta isti iznos odmah brišu.
blind.willie blind.willie 11:17 16.12.2011

Re: Polutrol

to se dešava relativno često (par puta godišnje na jednom pos terminalu). Napr. prvi pokušaj transakcije neuspešan, drugi uspešan, a vama s računa skinuta oba.
Još da dodam da taj novac ne legne dva puta na račun firme u kojoj ste kupovali, već nestane negde u hiperprostoru. Kad se to desi, odmah pozovite banku, dajte im broj transakcije sa slipa, kad vide da je skinut dva puta isti iznos odmah brišu.


Kod bankomata, novac se sa racuna skida odmah, a kada je u pitanju POS terminal sredstva nisu skinuta sa racuna vec su samo rezervisana. Skidanje sa racuna se desi tek kad trgovac odradi kraj smene na POS terminalu i banka proknjizi izmenu. I u tom medju-cyber-prostoru i medjuvremenu stoje rezervisana sredstsva prve, neuspesne transakcije.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana