Porodica

Početak

arianna RSS / 03.01.2012. u 14:46

 gost autor : ladylight

32738226076626731898612.jpg 

 

 Ne mogu da vam opišem koliko se stidim. "Vaše dete vas je nadraslo", odjekuju mi u ušima reči doktorke - neurologa na pregledu povodom nasilja u porodici gde je moj sin zadobio udarac u glavu drvenom stolicom, masnice po vratu, obrazu, posekotinu na usni i još neke modrice koje je kasnije otkrio a u žaru borbe nije osetio. 
Dva konca, kažu lakše telesne povrede, "a šta je draga mama sa dušom? Šta ste dosad čekali?, Da li vaš suprug pije lekove, alkohol?"...
Ma ne, samo je malo nervozan i ima kratak fitilj... i nekako problem ne zna da rešava drugačije nego nasiljem. I viče bez razloga. Takva je ličnost...
-"Da li znate da ta vaša uloga žrtve nigde ne vodi, vi ste dužni da zaštitite svoju decu i da im obezbedite zdravu porodicu... Kakve poruke šaljete deci, sinu da sutra i on bude nasilnik a ćerkici da i ona bude nečiji poligon za iživljavanje..."
- Ma sve mi je jasno, nego kud ću, grize me savest da rasturam porodicu, nema se para, nemam posla, nemam roditelje.

No da počnemo iz početka, ovog poslednjeg početka mislim, a pravi početak je bio još kad smo bili mladi i zaljubljeni, a ja u šestom mesecu trudnoće i već beše razloga za maltretiranje...
Petak popodne, sutra čekamo Novu godinu, mislim se s gorkim ukusom u duši... Dođe mi da poželim da me nema do sledeće Nove, pa onda brzo potisnem u sebi te glupe porive i stanem da ređam u mislima protiv razloge..."Ma šta mi fali!" Jes' da sam bez posla trenutno, ali su rekli da će me posle praznika opet zvati, na određeno, doduše, a ovog meseca imam i 12-13.000 din. sa biroa... Biće bar za račune...
Evo, ćerkica osnovac je super u školi, vredna, samostalna... i sin, gimnazijalac, je poprilično ispeglao uspeh... Deca su mi zdrava, lepa, pametna. Ma da smo živi i zdravi, biće bolje. Suprug solidno zarađuje, nekako ćemo premostiti... Pravim tortu i presabiram u sebi za i protiv, uporno potiskujući ono što me izjeda svaki dan, misao s kojom ležem i ustajem i ono što me čini istinski nesrećnom i nezadovoljnom... Ta nije Nova godina za takve misli. Al' ne lezi vraže...

Elem, dok se deca raduju nastupajućim praznicima i kuju planove za provod svako u svom stilu, njihov tata se budi posle popodnevnog odmora i po tonu, kojim traži da mu donesem voće, osetim negativne vibracije, pa kao oni ‘lovci na uragane' na zapadu predosetim moguće pražnjenje. Neće valjda, pa šta mu je sad? Baš je pre sat vremena primio neke pozitivne vesti u vezi nekih svojih planova za koje tvrdi da treba da nam budu zajednički, a ja se po običaju ne bunim, jer već viđeno i ne mogu da proguram svoju opciju, naročito ne sada kada sam bez posla. Piii, mislim se, daj da ga ne ljutim, evo voće, evo izmeriću mu i pritisak...
Upss! Padoše vratanca na komodi, treba da se promene šarke. Savijem se da ih podignem kad se obruši na mene uragan u ljudskom obliku... Odjednom protivudar: "Nećeš vala, ovaj put, ne možeš da je više maltrtiraš ništa ti nije uradila!" I shvatim da se moj sin i suprug guraju iznad mene kao dva gladijatora u areni.

-Neeeee! vrisnem - pokušavajući da ih razdvojim, nemoj sine, beži! Guram se između njih, sin ga drži za ruke očigledno fizički jači ali neće na oca, kaže: "Saberi se tata!!" i pusti mu ruke. Ovaj ga zgrabi za vrat da ga davi, ja opet između njih ali ne uspevam ništa, suprug me zakači kojom pesnicom, sin ga opet uhvati za ruke, "Saberi se tata!"... Zver se ne dade ukrotiti.

Epilog... u tom trenutku dohvati stolicu i preko mene udari u teme svoje dete - sina prvenca, ne verujem očima, koliko besa, bože! Ćerkica prestravljena bez glasa, krv teče... Brzo u hitnu, dohvatim tašnu i goli moj sin i ja na ulicu. U trenutku shvatim da je ćerka mnogo uplašena i da joj trebam ali gde da je vodim na mraz, posle ću da vidim šta ću s njom a i znam da je tata neće dirati...

"Srećom" behu lakše telesne povrede. Policija se odmah uključila, dala sam izjavu, tuča u kući, suprug krenuo na mene, sin se umešao, ćerkica ostala kući preplašena...
-"Koliko to traje?" - pita doktorka
- Pa, traje oduvek manje više, ali dosad nije bilo krvi, svakodnevna omalovažavanja i ispiranja mozga i ne računam...
Letos je opet bilo nekih situacija kad je suprug istuko sina zbog izgubljenog mobilnog a on mu nije pružo otpor i još jednom zbog cigareta, ali ja nisam bila kući...
-"Gospođo, nema opravdanja za nasilje u porodici, gledajte šta vam je činiti. Sin vam ima 16 punih godina, problemi se tako ne rešavaju."
- Pa nije moje dete problematično, ne izostaje iz škole, profesori se ne žale, hvale ga da je kulturan i fin, ali bi mogao više da uči to je sigurno...

-"I gde ćete vi sad" pita doktorka pomalo cinično nakon sve te priče, "kod nasilnika da nastavite po starom? "
-Ne, rekla sam, za početak spavaćemo kod prijateljice a posle ćemo nešto valjda smisliti...

Kao što rekoh, nemam posla, nemam para ali sam sigurna da nema ni nazad!
Možda ova Nova ne ispadne tako loša...

 



Komentari (199)

Bloger je isključio mogućnost postavljanja komentara za ovaj tekst

ladylight ladylight 15:04 03.01.2012

Pitanje

Znam da nam predstoje mnoge situacije u kojima treba konsultovati pravnika a konkretno sada sledeće: Pošto smo moj sin i ja od supruga 'dobili' predlog da promenimo iskaz, konkretno, kako je sukob nastao tako što smo bez pitanja, tj., moj sin uzeli novac i time ga raspametili, da bi suprug izbegao zatvor koji zakon propisuje za nasilje u porodici (jer u interesu nam je da on ne ostane bez posla jer to je egzistencija moje dece), interesuje me kada MUP obavesti tužioca kakva je procedura i koja kazna sleduje počiniocu. Smatram da to nikako nesmemo da uradimo, prvo jer bi bila laž, drugo, time moj sin preuzima krivicu za nešto što nije kriv i da bi mu se u glavi i duši postavile stvari na svoje mesto potrebno je da sve ide svojim tokom. S druge strane da bi smo došli do nekih konkretnih rešenja najbolja za decu naročito gledajući materijalnu stranu ne ide mi u prilog da on ide u zatvor i da ostane bez posla. Zato konkretno pitam, za opisano porodično nasilje u tekstu šta sleduje počiniocu, ako je to zatvor šta od nas zavisi da to ublažimo jer dalji rasplet našeg porodičnog problema, razvod, podela imovine, raznorazna privremena rešenja svakako zavise od materijalnog statusa. Smatram da bih sa suprugom dalje mogla da se sporazumevam u interesu dece, a htela bih da ne lažem i da on ne ide u zatvor.
jesen92 jesen92 15:21 03.01.2012

Re: Pitanje

Smatram da bih sa suprugom dalje mogla da se sporazumevam u interesu dece, a htela bih da ne lažem i da on ne ide u zatvor.
..ja mislim da gresite...mozda mu zatvor i ne sleduje s obzirmom da nasi zakoni stite nasilnike...mislim da ne treba da menjate iskaze vec da se drzite onoga sto ste rekli i sto je stvarno bilo a on treba da dobije ono sto mu zakon propisuje pa makar to bio i zatvor...samo tako ce da se "opameti" ukoliko je to uopste moguce...Ne mogu da razumem da vam je dete bilo u krvi a da vi ramisljate o zastiti muza...mislim da je za vas sve bolje nego da i dalje imate posla sa nasilnikom...siromastvo moze da se prezivi a fizcke ozlede mogu da se pretvore i u smrtonosne..ove godine je bilo bas dosta porodicnih ubistava pa vi malo razmislite o tome...
ladylight ladylight 15:26 03.01.2012

Re: Pitanje

Ne mogu da razumem da vam je dete bilo u krvi a da vi ramisljate o zastiti muza...mislim da je za vas sve bolje nego da i dalje imate posla sa nasilnikom...

Ne želim da štitim muža, u pitanju je egzistencija moje dece.
nani.bacciabiggia nani.bacciabiggia 15:29 03.01.2012

Re: Pitanje

(jer u interesu nam je da on ne ostane bez posla jer to je egzistencija moje dece)

S druge strane da bi smo došli do nekih konkretnih rešenja najbolja za decu naročito gledajući materijalnu stranu

ako je to zatvor šta od nas zavisi da to ublažimo jer dalji rasplet našeg porodičnog problema, razvod, podela imovine, raznorazna privremena rešenja svakako zavise od materijalnog statusa.


Ja bih vam preporučio da ostanete sa svojim mužem jer sa jedne strane dobijate batine,dok s druge strane vaš muž omogućuje vašoj djeci egzistenciju. Dajte,pa te batine i nisu nešto posebno.
Jukie Jukie 15:34 03.01.2012

Re: Pitanje

ladylight
Ne želim da štitim muža, u pitanju je egzistencija moje dece.

Pa da vidimo:
a) dete leži mrtvo, zaklano na spavanju, "ja sam te stvorio, ja ću te i rastvoriti"
b) dete je živo

Stvarno težak izbor
nikola_kovac nikola_kovac 15:35 03.01.2012

Re: Pitanje

Ja bih vam preporučio da ostanete sa svojim mužem jer sa jedne strane dobijate batine,dok s druge strane vaš muž omogućuje vašoj djeci egzistenciju. Dajte,pa te batine i nisu nešto posebno.

И ти мислиш да си нормалан? Модератор обавештен.

Пљуснути иронију у оваквим тренуцима!

ЕДИТ:
Pa da vidimo:
a) dete leži mrtvo, zaklano na spavanju, "ja sam te stvorio, ja ću te i rastvoriti"
b) dete je živo

Stvarno težak izbor


И ти мислиш да си нормалан?! Овако се обраћати жени која је у тешком преломном моменту у животу?!
ladylight ladylight 15:35 03.01.2012

Re: Pitanje

Ja bih vam preporučio da ostanete sa svojim mužem jer sa jedne strane dobijate batine,dok s druge strane vaš muž omogućuje vašoj djeci egzistenciju. Dajte,pa te batine i nisu nešto posebno.

U interesu mi je da moj suprug izdržava svoju decu kako mu zakon propisuje a da svakako više niko nikad ne bude zlostavljan.
Jukie Jukie 15:44 03.01.2012

Re: Pitanje

nikola_kovac

!ЕДИТ:
Pa da vidimo:a) dete leži mrtvo, zaklano na spavanju, "ja sam te stvorio, ja ću te i rastvoriti"b) dete je živo
Stvarno težak izbor И ти мислиш да си нормалан?! Овако се обраћати жени која је у тешком преломном моменту у животу?!

"И ти мислиш да си нормалан? "

Ne znam da li je cela ova tema sprdnja kao Baka Evdokija i Unuka Đina, ali je očigledno da ni majka ni otac nisu u stanju da se pravilno brinu o deci i da neka vrsta socijalne službe treba da ih oduzme i da na staranje nekome ko jeste sposoban.

A najbolje je da moderator obriše celu temu jer mi miriše na sprdnju
arianna arianna 15:45 03.01.2012

Re: Pitanje

A najbolje je da moderator obriše celu temu jer mi miriše na sprdnju


grešiš
jesen92 jesen92 15:46 03.01.2012

Re: Pitanje

Ne želim da štitim muža, u pitanju je egzistencija moje dece.

..o kojoj egzistenciji govorite kada ste sina vodili sa razbijenom glavom u Hitnu ...vasoj deci je ugrozen zivot a vi pricate o , predpostavljam, materijalnoj egzistenciji...pored toga, pomenuli ste, kao moguci alibi za nasilnika, da je dete uzelo novac a nije pitalo...kakav je to alibi za nasilje?dete uzme novac a on ima pravo toliko da pobesni da mu sruci stolicu na glavu...izvinite, ali vi ocigledno niste sposobni da racionalno razmisljate...i nemojte da da budete sigurni da cete se od njega materijalno "ovajditi"..bolje gledajte sta cete sa svojim zivotom i kako cete decu da izdrzavate i skolujete..svako danas moze da ostane bez posla pa i ON...nije zatvor jedini moguci razlog...
Jukie Jukie 15:48 03.01.2012

Re: Pitanje

arianna
A najbolje je da moderator obriše celu temu jer mi miriše na sprdnju
grešiš

Onda smatram da decu treba oduzeti i dati staraocima ili u dom
arianna arianna 15:50 03.01.2012

Re: Pitanje

Jukie

Onda smatram da decu treba oduzeti i dati staraocima ili u dom


Ok! hvala za mišljenje
ladylight ladylight 15:51 03.01.2012

Re: Pitanje

bolje gledajte sta cete sa svojim zivotom i kako cete decu da izdrzavate i skolujete.

APSOLUTNO MI JE TO GLAVNI MOTIV, HOĆU ŠTO BOLJU BUDUĆNOST ZA SVOJU DECU!
nikola_kovac nikola_kovac 15:52 03.01.2012

Re: Pitanje

Молим модератора да обрише све коментаре у којима се СОЛИ ПАМЕТ жени која се нашла у тешкој емотивној ситуацији! На шта бре ово личи?!
arianna arianna 15:54 03.01.2012

Re: Pitanje

Молим модератора да обрише све коментаре у којима се СОЛИ ПАМЕТ жени која се нашла у тешкој емотивној ситуацији! На шта бре ово личи?!

Neka ostanu. Komentari dovoljno govore o ličnostima samih komentatora
Jukie Jukie 16:00 03.01.2012

Re: Pitanje

nikola_kovac
Молим модератора да обрише све коментаре у којима се СОЛИ ПАМЕТ жени која се нашла у тешкој емотивној ситуацији! На шта бре ово личи?!

Liči na to da postoje i druga mišljenja sem tvoga, nikola_kovac
doloreshaze doloreshaze 16:04 03.01.2012

Re: Pitanje

Ne znam da li je cela ova tema sprdnja kao Baka Evdokija i Unuka Đina


Ne znam, ali 'ajde ipak da se sprdam, pa ako se ispostavi da jeste da mogu posle da kazem: I told you so!


??????

Stidite se.
Jukie Jukie 16:12 03.01.2012

Re: Pitanje

doloreshaze
Ne znam da li je cela ova tema sprdnja kao Baka Evdokija i Unuka Đina Ne znam, ali 'ajde ipak da se sprdam, pa ako se ispostavi da jeste da mogu posle da kazem: I told you so!??????Stidite se.

???
alselone alselone 19:54 03.01.2012

Re: Pitanje

i da neka vrsta socijalne službe treba da ih oduzme i da na staranje nekome ko jeste sposoban.


Potpuno je idiotski ovako olako reci ovako nesto.
ladylight ladylight 20:20 03.01.2012

Re: Pitanje

.izvinite, ali vi ocigledno niste sposobni da racionalno razmisljate

Do konačnog razrešenja cele situacije je dug put, ići će korak po korak. Ne znam kolko sam racionalna ali se trudim da ne pograšim. Meni je cilj da deci obezbedim zdravu porodicu i sigurnost i da svu negativnu energiju ostavim u prošlosti. Volela bih da ovo pročita neko ko je preživeo slično i da čujem neki konstruktivniji savet od ,bežite glavom bez obzira, u redu, pobegla sam a šta ću sad?
mlekac mlekac 20:31 03.01.2012

Re: Pitanje

ladylight
Ja bih vam preporučio da ostanete sa svojim mužem jer sa jedne strane dobijate batine,dok s druge strane vaš muž omogućuje vašoj djeci egzistenciju. Dajte,pa te batine i nisu nešto posebno.

U interesu mi je da moj suprug izdržava svoju decu kako mu zakon propisuje a da svakako više niko nikad ne bude zlostavljan.


U interesu ti je da spasavas sebe i decu.

Egzistencija (materijalna) u ovom trenutku je na drugom mestu.

Popustis li sada, bice samo jos gore - bolje sigurno biti nece.

Sem toga, cak i da ne ode u zatvor, mozes slobodno da ocekujes da prestaje da daje novac jer ste ga prijavili policiji, "pravite mu probleme, pa sto bi on bacao pare na vas" i slicno.

Zato, ako ces da uradis nesto - prestani da ista ocekujes od njega.
ladylight ladylight 20:46 03.01.2012

Re: Pitanje

Popustis li sada, bice samo jos gore - bolje sigurno biti nece.

Jasno mi je da nema nazad, ali mi je potreban pravni savet i da popričam s onima koji prolaze kroz slične situacije. Prvi put prijavljujem nasilje, prvi put se razvodim...
mlekac mlekac 20:58 03.01.2012

Re: Pitanje

ladylight
Popustis li sada, bice samo jos gore - bolje sigurno biti nece.

Jasno mi je da nema nazad, ali mi je potreban pravni savet i da popričam s onima koji prolaze kroz slične situacije. Prvi put prijavljujem nasilje, prvi put se razvodim...


Kapiram te, i kapiram tvoj uslovni refleks da jos uvek razmisljas o "nama", o porodici u kojoj i on ravnopravno ucestvuje.

Nazalost, to vise ne postoji.

Nema vise "Mi". Postojis samo TI. I tvoja deca.

Na njega vise niti mozes niti smes da se oslanjas ni za sta.

Ne ocekuj, ali nemoj ni da se povlacis ni da ustupas svoja prava.

Ceka te borba.

Duga borba.

Ali pre svega moras da shvatis da si u njoj SAMA!

Zato sam i rekla - ne ocekuj da ce davati finansijsku podrsku. Ako je da, super, ali ti se pripremaj i radi kao da je nece davati.

Jeste bolnije, ali na duge staze je lakse.
maca22 maca22 21:15 03.01.2012

Re: Pitanje

mlekac
Zato, ako ces da uradis nesto - prestani da ista ocekujes od njega.

nani.bacciabiggia nani.bacciabiggia 21:17 03.01.2012

Re: Pitanje

pobegla sam a šta ću sad?


Ja bih vam stvarno savjetovao da razmislite dva puta prije nego što donesete odluku da pobjegnete.Svi imaju loše periode pa tako i vaš muž. Znate kako naši muškarci imaju nezgodnu narav.A što se nasilja tiče,eh bože moj,danas žene rade dvanaest sati dnevno,sedam dana u sedmici za 18000 dinara i plus bivaju verbalno i fizički maltretirane pa nikom ništa.
Primirite se malo.Donesite mu to vražije voće.Topla kupka za noge uvijek izmami osmijeh na lice muškarcima.
Ipak vaš muž dobro zarađuje a to je danas argument preko kojeg se ne prelazi tako lako.
dr.wagner dr.wagner 21:19 03.01.2012

Re: Pitanje

...večer

ladylight
Jasno mi je da nema nazad,....
Prvi put prijavljujem nasilje, prvi put se razvodim...


-U otrove se ne razumijem , pa Vam ne mogu savjetovati ... moje skromno
znanje o analgeticima i anesteticima ovdje ne pomaže ...

-Ali u razvodima sam svjetski prvak ...
-Mučno je ono prije (iako u mom slučaju nije bilo fizičkog nasilja)
... onog dana kada je gotovo ... dani postanu vedriji , čak i duži , a
osjećaj je tako dobar ... da se kajete jedino što niste to prije obavili !

-Zaljubljenost je precijenjena ...
... osjećaj nakon razvoda je neopisiv i nadilazi je u svim aspektima ...



Wagner
ladylight ladylight 21:21 03.01.2012

Re: Pitanje

Hvala na ovim rečima, shvatam da sam u borbi sama, a vaše reči me ohrabruju da guram napred!
alselone alselone 21:34 03.01.2012

Re: Pitanje

Primirite se malo.Donesite mu to vražije voće.Topla kupka za noge uvijek izmami osmijeh na lice muškarcima.


O zivote!

Po svemu sudeci blog nije dobro mesto za savete, raspon je od pranja nogu (do kurca! ne mora, moze samo do kolena) do oduzimanja dece. je l' imate neku razumnu prijateljicu?
ladylight ladylight 21:40 03.01.2012

Re: Pitanje

je l' imate neku razumnu prijateljicu?

Naravno, arianna, kao i još neke sa sličnim problemima. Zahvaljujem se na pažnji, moram da se odjavim, do sutra.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 06:09 04.01.2012

Re: Pitanje

Do konačnog razrešenja cele situacije je dug put, ići će korak po korak.


bas tako. al prvo radikalni rez. sigurna kuca, rodbina, bilo kakvo skloniste, izdvajanje, obavezno. iz hrnonicnog zlostavljanja ne izlazi se kao iz vode, tako sto otreses kapljice i ides dalje. to bi bilo super, al ne biva. treba ti podrska, strucnih sluzbi, psihologa, prijatelja, rodbine. treba ti period da dodjes k sebi i ne vratis se na staro. prosto, treba ti taj "prelazni period" distance.

i mozda prodju meseci i godine dok ne postanes cvrsta. dok se ne ocistis i procistis, jer i ti si bolesna od svega toga. niko ko je u toj situaciji, ne izlazi iz nje tek tako, ne zato sto nece, nego sto ne moze i ne ume.

kad napravis distancu, kad prodje neko vreme, mocices racionalnije da razmisaljas i bolje da se boris. motivaciju imas: deca. a pojavice ti se vremenom i da si ti bitna. tvoja sloboda i da se osecas ko covek.

zelim ti da budes crsta, postanes stabilna i srecna.

milisav68 milisav68 10:41 04.01.2012

Re: Pitanje

ladylight

Do konačnog razrešenja cele situacije je dug put, ići će korak po korak. Ne znam kolko sam racionalna ali se trudim da ne pograšim. Meni je cilj da deci obezbedim zdravu porodicu i sigurnost i da svu negativnu energiju ostavim u prošlosti. Volela bih da ovo pročita neko ko je preživeo slično i da čujem neki konstruktivniji savet od ,bežite glavom bez obzira, u redu, pobegla sam a šta ću sad?

Nemam slično iskustvo, ali imam o (tudjem) razvodu i alimentaciji.

Gde-god da živiš, treba da postoji zaštitnik gradjana (pravnik - državni službenik - koji daje besplatne savete), pronadji ga.

Razvod - koliko sam shvatio, deca imaju više od 7 godina, pa sama na sudu odlučuju gde će i sa kim, da žive.

Roditelj je dužan da za svako dete plaća alimentaciju u vrednosti od oko 100 evra, i pitanje alimentacije se rešava relativno brzo - po hitnom postupku (meni poznato iskustvo - 2 meseca), ne znam da li je prošao zakon (koji je linkovan na blogu, o plaćanju alimentacije od strane države), ali u svakom slučaju teče naplata sa kamatom od trenutka podnošenja zahteva za alimentaciju.

U svakom slučaju imaš internet - google - pa kucaj - razvod braka....ima interesantnih linkova.....

Moje mišljenje - nisi pogrešila - povod je mogao da bude fatalniji.....


Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 10:48 04.01.2012

Re: Pitanje

Onda smatram da decu treba oduzeti i dati staraocima ili u dom


oduzimanje dece je najteza odluka i nije kazna za zrvu koja se poput rakete nije izmestila iz porodicne drame. oduzimanje dece od oba roditelja ima smisla ako su oba besprizorna. u ovom slucaju majka ne zlostavlja decu vec je zrtva. majka s decom treba da bude zbrinuta, ili bar podrzana da sama nadje resenje zajedno s decom.
dragan7557 dragan7557 11:34 04.01.2012

Re: Pitanje

Znate kako naši muškarci imaju nezgodnu narav.

Ma nemooooj? Mozda Balkanci ali ima nas i potpuno normalnih. Nezgodna narav ovih sliedzija se da doterati u red samo dobrim batinama i nicim drugim.

Samo strah od fizickog nasilja uteran u kosti, sprecava ovakve gadove da nastave svoju tiraniju.
A što se nasilja tiče,eh bože moj,danas žene rade dvanaest sati dnevno,sedam dana u sedmici za 18000 dinara i plus bivaju verbalno i fizički maltretirane pa nikom ništa.

I to tebi normalno?
Primirite se malo.Donesite mu to vražije voće.Topla kupka za noge uvijek izmami osmijeh na lice muškarcima.

Samo fali i budi pokoran rob gospodaru svom uz kljucni argument:
Ipak vaš muž dobro zarađuje a to je danas argument preko kojeg se ne prelazi tako lako.

Da nisi ti bre Miskovic, ili Kostic, il mozda Ceda LDP?


cerski
uninamama uninamama 11:34 04.01.2012

Re: Pitanje

Volela bih da ovo pročita neko ko je preživeo slično i da čujem neki konstruktivniji savet od ,bežite glavom bez obzira, u redu, pobegla sam a šta ću sad?

U Vašoj situaciji nisam bila - imala sam mamu i tatu... Ne znam kako funkcioniše sigurna kuća, ali zvuči kao adekvatno mesto za potražiti privremenu pomoć. U međuvremenu, završiti razvod i naći stan i bilo kakav posao. Što se besplatnog pravnog saveta tiče, ja sam adekvatan našla u udruženju samohranih roditelja i nigde više... Prosto, taj pravnik koji Vas savetuje se mora baviti baš takvim slučajevima kakav je Vaš.
Želim Vam puno sreće i hrabrosti u ovoj Novoj godini!

Što se tiče negativnih komentara, moram priznati da ih razumem. Suviše često smo sretali situacije u kojima se polomimo da pomognemo, a žrtve se posle svega toga vrate zlostavljaču. Čak i iz sigurne kuće! Nadam se da nam nećete to napraviti...

Čestitajte sinu u moje ime. On se ovde postavio kao racionalno biće i glava porodice. Svaka mu čast!
dragan7557 dragan7557 11:38 04.01.2012

Re: Pitanje

mlekac 20:31 03.01.2012
Re: Pitanje

ladylight

Ja bih vam preporučio da ostanete sa svojim mužem jer sa jedne strane dobijate batine,dok s druge strane vaš muž omogućuje vašoj djeci egzistenciju. Dajte,pa te batine i nisu nešto posebno.


U interesu mi je da moj suprug izdržava svoju decu kako mu zakon propisuje a da svakako više niko nikad ne bude zlostavljan.



U interesu ti je da spasavas sebe i decu.

Egzistencija (materijalna) u ovom trenutku je na drugom mestu.

Varas se mlekac materijalna egzistencija je uvek na prvom mestu, a to znaci da spasavanje sebe i dece mora uporedo da prati resenje materijalne egzistencije.

Ove dve stvari su nerazdvojive, osobito u Srbiji, u drzvama gde ima posla je egzistencija lak resivo pitanje.



cerski
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 11:41 04.01.2012

Re: Pitanje

Samo strah od fizickog nasilja uteran u kosti, sprecava ovakve gadove da nastave svoju tiraniju.


ne sumnjam da pomaze, ali nije trajno resenje za celo drustvo, jer bi morao da uvedes odrede batinasa...

:)

samo edukacija od vrtica da je batinanje zostavljanje i menjanje kulturnog obrasca da je batina iz raja izasla, plus stroge kazne koje se primenjuju na dokazane siledzije, pa sve to dugi niz godina, moze da pomogne.




ladylight ladylight 11:42 04.01.2012

Re: Pitanje

... osjećaj nakon razvoda je neopisiv i nadilazi je u svim aspektima ...

Pretpostavljam da je tako, samo kad bi me probudili kroz 6 meseci kad se sve rasplete...
ladylight ladylight 11:46 04.01.2012

Re: Pitanje

Hvala na rečima podrške, definitivno neće biti lako, situacija je komplikovana, nabijena svakakvim emocijama i konkretnim realnim pitanjima.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 12:02 04.01.2012

topla kupka

Primirite se malo.Donesite mu to vražije voće.Topla kupka za noge uvijek izmami osmijeh na lice muškarcima.
Ipak vaš muž dobro zarađuje a to je danas argument preko kojeg se ne prelazi tako lako.


ovaj stav o primirivanju ne treba osudjivati jer je to matrica zrtve.

"ako pobegnem s decom, zivecemo na ulici, u udzerici, necu imati za hleb, a ako trpim ja, bar oni imaju sve"

ovakav stav treba pobijati argumentima, a ne drvljem i kamenjem, ocu kazem.

ja verujem da kupka za noge moz' da vrati osmeh na facu siledzije, al sta cemo ako mu je voda prehladna ili pretopla, domacica zaboravila mirisljavu so da stavi, ili je peskir pregrup, il sapun ne mirise na djurdjevak.

zlostavljaci su bolesnici, koji ne daju konacni listing okidaca, iako zrtva misli da moze da se prilagodi i predvidi i predupredi okrsaj.

kao u gornjem slucaju, "dete uzelo pare", ili sta vec sve ne dogadja u svakodnevici jedne porodice...

fora je da nema opravdanja za batine. da se problemi resavaju civilizovano. jer, ako pitate zlostavljaca, vidite da vecina ima "dobre namere" da vaspita nevasitanu decu, da lenju zenu ucini vrednom, a aljkavu upristoji, motkom, naravno i shakom.

fora je pomoci zrtvi ida ukapira da je nesigurna buducnost bolja od sigurnih batina.

fora je razvejati predrasudu zrtve da svojim trpljenjem gura decu da sutra nadju slicnog partnera kao sto im je i otac, jer im je to "normalno".

i razgovor s zlostavljacem ima smisla, samo ako on u periodu kada je razdvojen od zene i dece pristane na lecenje i psiholosku pomoc u kontrolisanju besa.

pretpostavljam da i medju njima ima onih koji ne znaju za drugi model ponasanja, a spremni su da se promene. s tim sto promena ne dolazi odlukom, nego dugotrajnom terapijom.







maca22 maca22 12:10 04.01.2012

Re: topla kupka

Ja mislim da ti Vesna treba da prekines da unistavas nasu kulturu. :)
dragan7557 dragan7557 12:12 04.01.2012

Re: Pitanje

Vesna Knežević Ćosić 11:41 04.01.2012 / *novo
Re: Pitanje

Samo strah od fizickog nasilja uteran u kosti, sprecava ovakve gadove da nastave svoju tiraniju.



ne sumnjam da pomaze, ali nije trajno resenje za celo drustvo, jer bi morao da uvedes odrede batinasa...

Odrede batinasa ne, ali drakonsko zakonodavstvo uz garantovanje izvrsenja kazni, da.

Sa ovim "tesko detinjstvo" i ostalim idiotizmima je drustvo stiglo do granica u kojima svako smatra da je pozvan da "zakon" tacnije svoju interpretaciju istog uzme u svoje ruke.

Srbija lici na Cikago 1930 ih, a ne na normalnu drzavu. Rcenice poput ovih:
A što se nasilja tiče,eh bože moj,danas žene rade dvanaest sati dnevno,sedam dana u sedmici za 18000 dinara i plus bivaju verbalno i fizički maltretirane pa nikom ništa.
Primirite se malo.Donesite mu to vražije voće.Topla kupka za noge uvijek izmami osmijeh na lice muškarcima.
Ipak vaš muž dobro zarađuje a to je danas argument preko kojeg se ne prelazi tako lako.

pokazuju mentalnu zaostalost, bolje reci bolest, kako pisca tako i samog drustva u kome je nasilje nad slabijim, resenje za sve probleme.

Onda ce naravno nsarski da se iscudjva, kao i prosli put, kad napisem da sam moju unuku naucio odredjenim zahvatima i da sam je poslao da savlada borbene vestine?

A da mi dete dopadne u ruke, ovakvih macho bull shit majmuna, tokom zivota nije iskljuceno, i ako nije opremljena paketom mera i vestina protiv neandertalaca, sta onda?
samo edukacija od vrtica da je batinanje zostavljanje i menjanje kulturnog obrasca da je batina iz raja izasla,

Sa ovim bi se slozio da je u pitanju normalno drustvo, ali takva vise ne postoje.
plus stroge kazne koje se primenjuju na dokazane siledzije,

Poput recimo politikanata tipa Velja koji, zstupaju kraduckanje i sutiraju novinare? Ili njegovih ostalih pajtosa okruzenih "obezbedjenjima" privatnim i drzavnim?
pa sve to dugi niz godina, moze da pomogne.

U netacnost ovog navoda sam duboko uveren, upravo zbog navedenog dugog niza godina, jer je argument: ne lipsi magarce do zelene trave.

cerski
ladylight ladylight 12:29 04.01.2012

Re: Pitanje

Moje mišljenje - nisi pogrešila - povod je mogao da bude fatalniji.....

Zahvaljujem se na konstruktivnim rečima. Jasno mi je da je trebalo da reagujem ranije, pokušala sam rečima ali sada više nema ubeđivanja, moram napred.
westvleteren westvleteren 14:37 04.01.2012

Re: Pitanje

predlog da promenimo iskaz, konkretno, kako je sukob nastao tako što smo bez pitanja, tj., moj sin uzeli novac i time ga raspametili, da bi suprug izbegao zatvor koji zakon propisuje za nasilje u porodici (jer u interesu nam je da on ne ostane bez posla jer to je egzistencija moje dece)


Šokiran sam što uopšte razmatrate ovu mogućnost. Zar ćete sinu da natovarite i moguće pravne probleme (lažni iskaz) nakon što je već doživeo da ga rođeni otac DAVI.

Ne želim da vas osuđujem jer ne znam kako je biti u vašoj situaciji, ali ne menjajte iskaz ni slučajno. Obavezno recite istinu.

dr.wagner dr.wagner 15:52 04.01.2012

Re: Pitanje

... dan

ladylight
... osjećaj nakon razvoda je neopisiv
...Pretpostavljam da je tako, samo kad bi me probudili kroz 6 meseci kad se sve rasplete...


-Ma život je samo jedan ... glupo ga je provesti u strahu i udovoljavanju
tuđim željama i hirovima ...

-Za novi početak nikad nije kasno ... ja sam za to živi svjedok
... čak i za više novih početaka



W
ladylight ladylight 17:28 04.01.2012

Re: Pitanje

ali ne menjajte iskaz

Ostajem pri datoj izjavi i neću da lažem. Suprug mi je već 'predočio' da će u slučaju da to stigne do tužioca bez obzira na dalji ishod da se odrekne sina a ćerku bi da 'spasi' za nju još nije kasno da je vaspita. Meni nije u interesu da dajem novac sudu i advokatima, niti da rasplamsavam besove razne, samo da se sve što pre završi sa što manje negativne energije.
milisav68 milisav68 17:52 04.01.2012

Re: Pitanje

ladylight
ali ne menjajte iskaz

Ostajem pri datoj izjavi i neću da lažem. Suprug mi je već 'predočio' da će u slučaju da to stigne do tužioca bez obzira na dalji ishod da se odrekne sina a ćerku bi da 'spasi' za nju još nije kasno da je vaspitajavascript:;. Meni nije u interesu da dajem novac sudu i advokatima, niti da rasplamsavam besove razne, samo da se sve što pre završi sa što manje negativne energije.

Može on da se odrekne sina koliko hoće, ali je dužan da ga izdržava/plaća alimentaciju do njegove 18. godine.
Nema potrebe da daješ pare advokatu, a sudu moraš samo početnu taksu.

Porodični zakon

ladylight ladylight 18:22 04.01.2012

Re: Pitanje

Nadam se da nam nećete to napraviti..

I ja se nadam.
maca22 maca22 19:36 04.01.2012

Re: Pitanje

ladylight
Nadam se da nam nećete to napraviti..

I ja se nadam.

To samo od vas zavisi.
vlad_aleksh vlad_aleksh 20:20 04.01.2012

Re: Pitanje

Vesna Knežević Ćosić


bas tako. al prvo radikalni rez. sigurna kuca, rodbina, bilo kakvo skloniste, izdvajanje, obavezno. iz hrnonicnog zlostavljanja ne izlazi se kao iz vode, tako sto otreses kapljice i ides dalje. to bi bilo super, al ne biva. treba ti podrska, strucnih sluzbi, psihologa, prijatelja, rodbine. treba ti period da dodjes k sebi i ne vratis se na staro. prosto, treba ti taj "prelazni period" distance.

i mozda prodju meseci i godine dok ne postanes cvrsta. dok se ne ocistis i procistis, jer i ti si bolesna od svega toga. niko ko je u toj situaciji, ne izlazi iz nje tek tako, ne zato sto nece, nego sto ne moze i ne ume.

kad napravis distancu, kad prodje neko vreme, mocices racionalnije da razmisaljas i bolje da se boris. motivaciju imas: deca. a pojavice ti se vremenom i da si ti bitna. tvoja sloboda i da se osecas ko covek.

zelim ti da budes crsta, postanes stabilna i srecna.



Najbolje savete daju gospođe sa dva prezimena.

P.S. Piše se "moći ćeš", a ne "moćićeš".
8c_competizione 8c_competizione 22:24 04.01.2012

Re: Pitanje

Nikola daj oladi malo.

Ljudi su sa ironijom pokazali da ovde nema diskusije ni dileme, u pitanju su zhivoti te dece i te zhene.

A ta ista zhena nije bash ni morala da ceka da situacija bude losha, jer koliko razumeh, batinanje nije ni pocelo od juce kada je pocela kriza!

pod hitno zlotvora u zatvor!

posla uvek ima (procitajte blog od Strongmena o onoj devojci shto cisti zgrade i uspeva i pored krize da poshtenim radom zaradi pristojhna primanja).
nikola_kovac nikola_kovac 15:44 03.01.2012

Ladylight

мант'е се одговарања овима што Вашу ситуацију познају из новина.

Мени је потпуно разумљиво да Ви желите да Ваш (бивши) муж сачува посао како би могао новчано да помаже својој деци. Ја на Вашем месту не бих мењао исказ, али ја нисам на Вашем месту. И потпуно разумем зашто то желите да урадите.

Оно што је Вама тренутно потребно јесте подршка и ја Вас молим да се окружите људима који ће Вам давати снаге, из дана у дан, да своју ситуацију пребродите. Склањајте се од отровних реченица који ће Вам енергију одливати, као што су (већ!) неки коментари на овом блогу.

Ја не познајем право да бих Вам могао помоћи конретним саветима. Овим коментаром само желим да пружим мало емотивне подршке. Гурајте напред!
arianna arianna 15:47 03.01.2012

Re: Ladylight

Гурајте напред!


Hvala u ime autorke teksta. Svaki konstruktivan savet je dobrodošao
ladylight ladylight 15:55 03.01.2012

Re: Ladylight

Ја на Вашем месту не бих мењао исказ, али ја нисам на Вашем месту. И потпуно разумем зашто то желите да урадите.

Hvala na podršci, već sam shvatila da su mnogi o nasilju samo čitali...
maca22 maca22 19:49 03.01.2012

Re: Ladylight

Sigurna sam da mu se moye odrezati obavezena deo plate koji ide deci kao alimentacija. Prema tome, ne znam šta glumite.
arianna arianna 19:54 03.01.2012

Re: Ladylight

Sigurna sam da mu se moye odrezati obavezena deo plate koji ide deci kao alimentacija. Prema tome, ne znam šta glumite.


Može i najverovatnije da će tako i biti, ali je potrebno vreme. Postupak traje a do tada treba živeti, jesti, slati decu u školu

a šta glumimo? - o tome ćemo kad se nadješ u sličnoj životnoj situaciji, bolje ćeš nas razumeti
ladylight ladylight 20:23 03.01.2012

Re: Ladylight

Prema tome, ne znam šta glumite.

U šoku sam, konstruktivni razgovor mi pomaže i daje snagu, treba puno toga dovesti u red.
maca22 maca22 20:56 04.01.2012

Re: Ladylight

nikola_kovac
мант'е се одговарања овима што Вашу ситуацију познају из новина.

Мени је потпуно разумљиво да Ви желите да Ваш (бивши) муж сачува посао како би могао новчано да помаже својој деци. Ја на Вашем месту не бих мењао исказ, али ја нисам на Вашем месту. И потпуно разумем зашто то желите да урадите.

Оно што је Вама тренутно потребно јесте подршка и ја Вас молим да се окружите људима који ће Вам давати снаге, из дана у дан, да своју ситуацију пребродите. Склањајте се од отровних реченица који ће Вам енергију одливати, као што су (већ!) неки коментари на овом блогу.

Ја не познајем право да бих Вам могао помоћи конретним саветима. Овим коментаром само желим да пружим мало емотивне подршке. Гурајте напред!

A zasto se ti, Nikola_Kovac, toliko usplahireno bavis drugim blogerima?
Hajde da vidimo kako si ti doprineo temi.

Da li si zeni dao konstruktvan savet ili informaciju? Ne.
DA li si joj ukazao na uvrezeno pogresno razmisljanje? Ne.
Da li si joj rekao kako bi trebalo da postavi prioritete? Ne.

Ovo: "Гурајте напред! " je prazno navijanje. Gde da gura? Zena je dosla nesigurna kako dalje da postupa.
I koliko god bili grubi, ljudi su joj rekli sta su prioriteti i kako stvari sa strane gledano (i zato cesto objektivnije) izgledaju.

Cak podrzavas eventualni izbor da lazno optuzi sina da je lopov, e da bi ga navodno "spasla".
8c_competizione 8c_competizione 22:26 04.01.2012

Re: Ladylight

kao prvo, javite se u neku od sigurnih kuca koje je npr. organizovala B92

a i otvorite neki racun siguran sam da ce ljudi pomoci uplatama.
naslovi naslovi 15:47 03.01.2012

Ne verujem...

..sta citam. Ne njega, nego Vas!? Da li Vi imate uopste predstavu sta radite svojoj deci i Vama ...kako kazete Oduvek? Samo hranite to podmuklo i visevekovno "muskarac je glava". Ne, nije. On je nista. Nesigurno, manipulisuce i iskompleksirano stvorenje. To ne moze da se nazove ljudskim bicem!
Sa druge strane...verujem da mozete da pronadjete cime i kako i na koji nacin da upotrebite svoje znanje, ruke i glavu da pocnete da zaradjujete. I Vas sin. I tako korak po korak....pa da lepo pocnete da gradite tu Novu.
NEMA opravdanja, nema nikakve obezbedjene egzistencije od njega, nema nicega od bolesnogi sadistickog mozga.
Umete, verujem da cistite, perete, peglate, pomazete starijima, kuvate.....sta god. Ali...nema povratka!!!
Ne postoji niti jedno jedino opravdanje!!!! Sta god i kako god Sud odredi....presecite sve!!! Pa onda kazite - E, sada sam Majka koja svojoj deci zeli dobro!
Naravno da Vas ceka osuda, olajavanja, pokusaji pomirenja, klecanje i ostatak degutanih scena....ali ostanite pri tome da ste zatvorili veliku zagradu! I pocnite odmah! Bez odlaganja! Bice tesko, mucno, utrnulo u glavi....ali ako hocete da zivite Vi i vasa deca....odstranite TO iz svog zivota. Jednom i zauvek!


ladylight ladylight 20:28 03.01.2012

Re: Ne verujem...

Ne postoji niti jedno jedino opravdanje!!!! Sta god i kako god Sud odredi....presecite sve!!! Pa onda kazite - E, sada sam Majka koja svojoj deci zeli dobro

Shvatila sam da nema nazad, kooonačno. Teško je preseći ali život dece mi je na prvom mestu. Moraću da budem mnogo jaka, treba se suočiti sa punočim. Samo da me vrate na poso...
naslovi naslovi 15:56 03.01.2012

Dodatak

Zaboravila sam da Vam kazem - mene je onaj koji mi je otac "malo" pobesnelo tukao pre nekih 40godina da sam posle batina mogla samo da cujem. A onda sam se udala u slicnu srpsku familiju. I zivot mi je bio ...zatvor. I onda sam samo jednog dana ostavila sve...osim svog 1.5g starog sina, kofera i kolica. I sve ovo sto sam vam napisala sam sama radila...na stranu ko sam, od koje loze sam, i sta mi pise na diplomama.
Ne postoji oprost niti opravdanje! Da li ste me razumeli? Molim Vas da mislite svojom glavom! Jedini strah je onaj strah koji je Vama u glavi! Nema nikakvog straha!
ladylight ladylight 15:58 03.01.2012

....

Zahvaljujem se arianni na objavljenoj priči, uključiću se kasnije u diskusiju.
stari92 stari92 18:00 03.01.2012

.. pogled iz nekog drugog < )

"To" nije Otac.
"To" je opisano u psihopatologiji,kliničkoj psihologiji,neuropsihijatriji i
traži ozbiljno sagledavanje,hospitalizaciju ili bar obavezno lečenje.

Palijativno rešenje,možda,može dati dobar advokat kroz Ugovor/Sporazum o
raskidu braka sa potpunim priznanjem o krivici i aneksima ili kako već
o nepokretanju tužbe zbog izbegavanja robije koja povlači totalno narušavanje egzistencije.
Advokat,dobar advokat,će već to upakovati tako da vi nemate problema pred zakonom,ali nikako uvlačenjem klinca,već načinite vi još jedan mali napor i preuzmite to na sebe.
Ovo je adhok,iz prve,ali svi elementi su tu za koliko toliko normalizaciju.
I,da,ne pristajati na suze o popravljanju,pa čak i da neki specijalista ili lik iz
službe za socijalna pitanja,mirovno veće ovo-ono,da pozitivno mišljenje,jer je
% povratka u normalu neznatan.

.
ladylight ladylight 20:32 03.01.2012

Re: .. pogled iz nekog drugog < )

ali nikako uvlačenjem klinca,već načinite vi još jedan mali napor i preuzmite to na sebe.

Zahvaljujem za savet. Naravno da ču dete zaštititi maksimalno.
sesili sesili 17:57 03.01.2012

A ja se, po običaju, ne bunim...

Draga moja, kada sam sa prvim mrakom pročitala tvoj tekst, morala sam da izadjem i šetam, šetam... Da te znam lično, rekla mih ti mnogo šta. Sa takvim tvojim stavom, to ti ne bi prijalo. Ali, u svemu se slažem sa blogerkom "naslovi". Preseci! Deca su ti dobra, teško da će u takvom životnom okruženju moći da ostanu takva. Štrecnula me je i rečenica da neće ćerki da naudi, kada ste vas dvoje otišli u Hitnu! Sigurna si? Ja ne bih bila sigurna. Želim ti zaista svako dobro, odluke su u tvojim rukama. A mislim da možeš da se posavetuješ i sa sinom.
ladylight ladylight 20:38 03.01.2012

Re: A ja se, po običaju, ne bunim...

Štrecnula me je i rečenica da neće ćerki da naudi, kada ste vas dvoje otišli u Hitnu! Sigurna si? Ja ne bih bila sigurna

To je potvrdila i doktorka na neurološkom, kaže da ne brinem, negativna energija je već ispražnjena... Moram priznati da sam u trenutku mislila samo da spasim sina jer nisam mogla da ocenim hoće li se srušiti i umreti mi na očima ili je ,lakša' telesna povreda.
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 17:57 03.01.2012

citam i ne verujem


Necete da muz ide u zatvor, a sta ako sin za koji dan ubije oca dok vas brani?
Koliko jos trauma treba da dozive vasa deca?
Da li vas brine kcerkino cutanje?
ladylight ladylight 20:42 03.01.2012

Re: citam i ne verujem

Necete da muz ide u zatvor, a sta ako sin za koji dan ubije oca dok vas brani?

Neće biti sledećeg puta. On je i dalje njihov otac ali na rastojanju, a briga oko egzistencije nam je zajednička. Ne želim ni da moja deca nose krst da im je otac robijaš. Dosta s negativnim energijama, trudiću se da gledam samo napred.
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 21:06 03.01.2012

Re: citam i ne verujem

ladylight
No da počnemo ispočetka, ovog poslednjeg početka mislim, a pravi početak je bio još kad smo bili mladi i zaljubljeni,
a ja u šestom mesecu trudnoce
i već beše razloga za maltretiranje...


ladylight
Necete da muz ide u zatvor, a sta ako sin za koji dan ubije oca dok vas brani?

Neće biti sledećeg puta. On je i dalje njihov otac ali na rastojanju, a briga oko egzistencije nam je zajednička. Ne želim ni da moja deca nose krst da im je otac robijaš. Dosta s negativnim energijama, trudiću se da gledam samo napred.



Da li ste vi procitali sta ste napisali? Sami govorite od trudnoce, nije jasno, da li od prve, druge, nije bitno. Potpuno je nevazno koje. Vazno je da vi ukapirate da imate muza koji moze da zadavi svoje dete koje vas brani. Jos je tragicnije sto vase drugo dete skamenjeno reaguje na svo to nasilje. Mozda je njoj potrebnija pomoc?

Brine ga egzistencija vase porodice uz davljenje svog rodjenog deteta?
ladylight ladylight 21:34 03.01.2012

Re: citam i ne verujem

Brine ga egzistencija vase porodice uz davljenje svog rodjenog deteta?

O, pa ja ne znam da li ste imali posla sa ovakvim sojem, u svakom slučaju,dan nakon incidenta on je sina gotovo ubedio da promeni iskaz, jer, on je za porodicu dao sve, stico, stvarao, mi smo ga izdali, kako će on bez porodice..., nakon čega je sin otišo da bukvalno povrati, a ja sam mu rekla da nismo spremni da razgovaramo na taj način i da se suzdrži od srceparajućih izliva, da razmisli dobro, pa ćemo pričati kad se svi malo 'ohladimo'... Sigurna sam da sin s njim više ne treba ni da priča, bar dok se situacija ne stabilizuje.
Što se tiče ćerke, ona je ocu privržena i prema njoj je najmekši. U njoj se mešaju osećanja i to je tek problem druge vrste. Pa to je ono, onaj koga prirodno voliš ti stalno nanosi povrede, zato i treba preseći.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:16 03.01.2012

?

Ako je ovaj blog neki eksperiment surov je, a ako je sve ovo istina onda se savet trazi na pogresnom mestu.
Ocaj moze da natera na nerazumne korake kao sto je podstiranje svojih porodicnih problema na razglabanje nepoznatima, ali to taj potez ne cini ni malo suvislim.
Postaviti probleme svoje porodice kao temu na kojoj ceo se neko nadgornajvatije sigurno veca greska i od ostati u takvoj porodici i od napustuiti je.
arianna arianna 18:26 03.01.2012

Re: ?

Ako je ovaj blog neki eksperiment surov je, a ako je sve ovo istina onda se savet trazi na pogresnom mestu.




Nije eksperiment. Zašto misliš da je mesto pogrešno? Ako neko živi u nekom manjem mestu, gde se skoro svi znaju, nema adekvatne službe za pomoć, uz to su i praznični dani, zašto se postavlja pitanje adekvatnosti mesta, imajući u vidu da je blog čitan i posećen mediji na kojem komentrišu i stručna lica koja bi na neki način mogla pomoći, barem savetom.
Više puta smo čuli "Prekinimo nasilje" "prijavi" "ne ćuti o nasilju"- evo gošća ne ćuti, prijavila je, napisla je i blog...treba li da je linčujemo jer mnogima ne odgovara surova tema u praznično veče?


I ako smem da primetim, ne doživljaju blog baš svi kao laku zabavi i igralište
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:23 03.01.2012

Re: ?


zašto se postavlja pitanje adekvatnosti mesta, imajući u vidu da je blog čitan i posećen mediji na kojem komentrišu i stručna lica koja bi na neki način mogla pomoću, barem savetom.

Samo oni? Da li ce se javiti bas ti?
Njima se moze poslati i pp ako postoji neko cije misljenje se iz nekog razloga posebno uvazava?

Da li prekinimo nasilje i prijavi znaci i razglasi ne sve strane, napravi letke i bacaj ih po ulici i od toga ocekuj resenje?
Da li se iz jednog bloga moze videti sva kompleksnost problema, i da li neko ko ce komenatrisati, ima znanja i zelje da udje u detalje ili ce ovo iskoristiti kao priliku da sebe nekako pretstavi, gde ce on a ne ta porodica biti subjekt? Da li neko ko ne moze da se odluci izmedju ostati ili otici moze prepoznati te finese i prepoznati da li je savet zasnovan na racionalnom promisljanju ili na narcisoidnosti?
Vidis li u dosadasnjim komentarima pokusaj da se o problemu razgovara ili vidis samo izricite predloge?
I najvaznije
Sta si ocekivala (ti ili gosca, svejedno) od bloga osim "Napustaj sto pre!"?
Postoji li ikakva sansa da se pojave komentari sa znacenjem - ostani, ipak on zaradjuje-?
Ako ne cemu onda sluzi blog kada se unapred znaju komenatri?
U svakom slucaju, svi imaju pravo da o svojim porodicama pricaju ono sto pozele pa ma sta da je u pitanju.

Ja samo ne mislim da "selo" nekom moze resiti problem, a ovo mi lici na "ajd da pitam sta ce selo reci".

Ili, ponavljam, na eksperiment.
Ti kazes da nije, ok.
arianna arianna 19:33 03.01.2012

Re: ?

Sta si ocekivala (ti ili gosca, svejedno) od bloga osim "Napustaj sto pre!"?
Ja od bloga ne očekujem ništa. Autorka teksta verovatno neki savet, kakav? odgovor ćeš najverovatnije dobiti od nje


Postoji li ikakva sansa da se pojave komentari sa znacenjem - ostani, ipak on zaradjuje-?

postoji šansa da se pojavi svaki zdravorazumski argumentovan komentar
ladylight ladylight 20:53 03.01.2012

Re: ?

Ocaj moze da natera na nerazumne korake kao sto je podstiranje svojih porodicnih problema na razglabanje nepoznatima, ali to taj potez ne cini ni malo suvislim.

Ovo jeste moj porodični problem ali i društva u celini, ne trubi li se na sve strane, prijavite nasilje, recite stop nasilju itd. Još jednom ću reći, svaki konstruktivni savet je dobrodošao, jasno da mnogi nisu u mojoj koži pa i ne shvataju kompleksnost problema i to ne zameram. Nije ovo priča o zloj veštici gde dobro obavezno pobeđuje treba naći put i najbolje rešenje a nijedno nije bezbolno.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 06:15 04.01.2012

Re: ?

Ja samo ne mislim da "selo" nekom moze resiti problem, a ovo mi lici na "ajd da pitam sta ce selo reci".


prvi korak u izlasku iz teske situacije koja traje godinama jeste da se o njoj govori.

zrtve nasilja se mahom stide onoga sto im se desava ili desavalo, a ako zlostavljanje traje godinama, onda vise ne umeju normalno ni da misle.

zato je prica i otvorenost bitna.

dakle, nije porblem u tome sta ce selo da kaze, nego u eksplikaciji, u suocavanju, u govoru "eto, to sam ja, u tome sam".

recju, iz toga se ne izlazi cutke, tiho i na prstima, da niko ne zna.

bolje pricati i na blogu, nego ne pricati.



hoochie coochie man hoochie coochie man 16:43 04.01.2012

Re: ?

dakle, nije porblem u tome sta ce selo da kaze....
bolje pricati i na blogu, nego ne pricati.


A izmedju toga, pricati na blogu i cutati, ne postoji nista?

Ako neko pita selo za misljenje sve mi lici na to da toga veoma zanima sta ce selo reci.
Ili ja nisam dovoljno strucan za ljudsku psihu za razliku od nekih, a podosta je takvih, koji se vidim veoma lako upustaju u deljenje saveta sa sve obrazlozenjima i to detaljnim?
Bice da su u pitanju sve sami eksperti. (Ili ce biti da malo vezbaju retoriku uzgred pokazujuci svoju pripadnost osvescenima, na tudjoj muci je to ionako najbezbolnije)
cassiopeia cassiopeia 19:06 03.01.2012

...



[url=http://www.zeneprotivnasilja.net/o-mrezi-zene-protiv-nasilja/spisak-organizacija]Spisak mreže Žene protiv nasilja.
[/url]
Prvi i najvažniji korak da odete od nasilnika ste uradili i to je odlično. Prvi korak je uvek najteži. Ne kažem da neće biti još teških momenata ali najvažnije je da se vi i vaša deca sklonite od nasilnika. Gore sam vam ostavila link nevladinih organizacija koje se bave podrškom ženama žrtvama nasilja i sigurno ima neka u vašoj blizini.


ivana23 ivana23 19:20 03.01.2012

Re: ...

cassiopeia


Spisak mreže Žene protiv nasilja.


Prvi i najvažniji korak da odete od nasilnika ste uradili i to je odlično. Prvi korak je uvek najteži. Ne kažem da neće biti još teških momenata ali najvažnije je da se vi i vaša deca sklonite od nasilnika. Gore sam vam ostavila link nevladinih organizacija koje se bave podrškom ženama žrtvama nasilja i sigurno ima neka u vašoj blizini.

cassiopeia cassiopeia 19:26 03.01.2012

Re: ...

Hvala Ivana na postavljenom linku. Pokušah nekoliko puta i nije mi uspelo pa sam ostavila ovako jer mi je bilo važno da dam informaciju.

Hvala ti!
ivana23 ivana23 19:29 03.01.2012

Re: ...

Pomoc prijatelja...
arianna arianna 19:36 03.01.2012

Re: ...

@ cassiopeia
@ivana

hvala vam za link

ali sve ove organizacije rade samo radnim danima
cassiopeia cassiopeia 19:46 03.01.2012

Re: ...

arianna
@ cassiopeia
@ivana

hvala vam za link

ali sve ove organizacije rade samo radnim danima


To je najmanje što mogu u ovom trenutku.
Problem sa radnim vremenom mi je poznat odranije i nažalost novac je glavni razlog. Da ne pričam da postoji opasnost gašenja sos telefona zbog nedostatka novca npr. u Kraljevu ako sam dobro zapamtila.

Sutra je radni dan i može nekoga kontaktirati. Napisala sam gore da je najvažnije da su se ona i deca sklonili na sigurno. Sad je najvažnija podrška i osnaživanje nje same da istraje u nameri da se odvoji od muža nasilnika i osamostali.
cassiopeia cassiopeia 19:47 03.01.2012

Re: ...

ivana23
Pomoc prijatelja...


ladylight ladylight 20:55 03.01.2012

Re: ...

Hvala na podršci. U mom mestu ne postoji organizacija kojoj bi se obratila, al ću svakako kontaktirati najbližu što pre.
cokamiki cokamiki 21:17 03.01.2012

Re: ...

Drugi korak je odlazak u najbližu sigurnu kuću, gde ćete osim smestaja i hrane, dobiti i svu psiho-socijalnu i pravnu pomoć. Mislim da je moguće ostati u toj kući tri meseca, a za to vreme se prvo sredite psihički, oslobodite "zavisnosti" od ideje porodice, braka, zajedničkog života sa nasilnikom, "našeg" doma.. Verujte da je to najteže u celoj situaciji. A kad se oslobodite straha, povratite samopouzdanje,onda je sve lakše.. verujte u sebe, budite hrabri i dostojanstveni. Neće biti lako, ali deca če Vam dati snage! Samo nemojte odustati i vratiti se zajedničkom životu, ma koliko Vas molio za oproštaj!
Treba razmisliti i o preseljenju u drugi grad. Možda zvuči komplikovano,ali prvi korak ste već učinili!
maca22 maca22 19:42 03.01.2012

sramota

Mogu samo da potpisem sve stoje Jukie rekao, a ti Arianna sada banuj i mene, kao sto si i njega.
arianna arianna 19:46 03.01.2012

Re: sramota

maca22
Mogu samo da potpisem sve stoje Jukie rekao, a ti Arianna sada banuj i mene.


a šta je ovde sramota?
maca22 maca22 20:02 03.01.2012

Re: sramota

Ovo je vec drugi put da napravis haos tako sto postaviš stvari da se nasilnik ZADRŽI U KUĆI, potom digneš dramu: "jao, nerešive situacije"

Potom brišeš sve konstruktivne komentare koji dovode do rešenja, i banuiješ ljude koji su ih napisali.

Mislim da u ovome uživaš. Što implicira da imaš sama problem.
Ali pošto MODERACIJA to dozvoljava, onda ništa. Nemam više šta da kažem.
arianna arianna 20:15 03.01.2012

Re: sramota

Ovo je vec drugi put da napravis haos

ovo je tebi takodje drugi put da se javljaš nepozvana i da komentarišeš situaciju koju ne znaš. Oba prozvana puta, za koje tvrdiš da sam napravila "haos" bila sam svedok i očevidac slučaja a ti sem pucnja u prazno, nisi rekla ništa "konstruktivno"
Zato te, srećo moja mačkasta, ne bih zadržavala na ovom blogu. Možemo da si čestitamo novu godinu i pozdravimo kao ljudi. Petarde bacaj na drugo mesto

sve najbolje
maca22 maca22 12:01 04.01.2012

Re: sramota

arianna
Ovo je vec drugi put da napravis haos

ovo je tebi takodje drugi put da se javljaš nepozvana

Da li je neko dobijao posebne pozivnice za komentarisanje na blogu?

arianna
a ti sem pucnja u prazno, nisi rekla ništa "konstruktivno"

Postavila sam link kao nekom savetovalistu za nasilje u porodici.
Momentalno si ga obrisala. Sta li je smetalo u tom linku?
arianna arianna 12:13 04.01.2012

Re: sramota


Postavila sam link kao nekom savetovalistu za nasilje u porodici.
Momentalno si ga obrisala. Sta li je smetalo u tom linku?


linku nije smetalo ništa ali je meni smetalo tvoje ponašanje i prozivka, tipa - kako je sve napisano izmišljotina, nepismeno napisano, da je trebao neko drugi taj tekst da napiše i da dižem prašninu bez razloga. A vidiš, niko se od pismenijih ne bavi ovom temom.
I smetalo mi je što si odmah otišla na drugi blog, da se zališ, kao dete u obdanište a onda sam rešila da ti dodelim status "statiste" ili što bi vaspitačice rekle "u ćoše"

kad neko nauči da razgovara i da pri tom poštuje sagovornika, ma kakav on bio, možemo da se družimo... ko to ne zna, ide na pasivno učenje "posmatranjem", barem kod mene
maca22 maca22 12:17 04.01.2012

Re: sramota

Znaci, ne dobijamo objasnjenje zasto si obrisala link ka savetovlaistu, vec licni napad na mene.
arianna arianna 12:19 04.01.2012

Re: sramota

Znaci, ne dobijamo objasnjenje zasto si obrisala link ka savetovlaistu, vec licni napad na mene.


tumači kako ti je volja
maca22 maca22 12:19 04.01.2012

Re: sramota

I smetalo mi je što si odmah otišla na drugi blog, da se zališ, kao dete u obdanište a onda sam rešila da ti dodelim status "statiste" ili što bi vaspitačice rekle "u ćoše"

kad neko nauči da razgovara i da pri tom poštuje sagovornika, ma kakav on bio, možemo da se družimo... ko to ne zna, ide na pasivno učenje "posmatranjem", barem kod mene

Ovo je izmisljeno. A da si mi muz, dobila bih batine jel tako? :)

Jos onda smo te snimili kao nasilnicu. A zasto spinujes ove price i otukuda te B92 pusta, e to vec ne znam.
arianna arianna 12:23 04.01.2012

Re: sramota

A da si mi muz, dobila bih batine jel tako? :)

ne bismo bili u vezi, ne odgovara mi tvoj karakter
palasamarsa81 palasamarsa81 15:20 04.01.2012

Re: sramota

ova dama izgleda od ljudi ocekuje samo samilost i sazaljenje...ako javno iznosis svoje probleme onda budi spremna i na osudu, a u tvom slucaju prostora za to ima. i sta uopste ti piskaras po netu, umesto da zavrnes rukave i problem resis. ukoliko smatras da je dobro da ti sin izraste u nasilnika, a cerka u zenu koja ce nasilnika da nadje, ti ostani i uzivaj. bio ja fantastican komentar, naravno obrisan, ucini uslugu svetu i samoukini se.
arianna arianna 15:26 04.01.2012

Re: sramota

ova dama izgleda od ljudi ocekuje samo samilost i sazaljenje...ako javno iznosis svoje probleme onda budi spremna i na osudu


niko iole normalan ne očekuje samilost, nego razumevanje, a ako neko javno iznosi problem koji ga muči, ne očekuje osudu već rešenje

jel to kod vas na Marsu sem vode, nema ni kiseonika?
zaista smo dva sveta- priznajem, ali nema veze razumećemo se do kraja, garant!


samoukini se.


primeni savet prvo na sebi
moderator05 moderator05 15:48 04.01.2012

Re: sramota

palasamarsa81
bio ja fantastican komentar, naravno obrisan, ucini uslugu svetu i samoukini se.

Jeste li mislili na ovaj komentar?
nikola_kovac nikola_kovac 18:35 04.01.2012

Re: sramota

ucini uslugu svetu i samoukini se.


Ти очито имаш неки ЛИЧНИ емотивни интерес у овој причи (ил' си насилник, ил' жртва, или је то неко из твоје околине). Лоше је да преко туђих леђа тај свој интерес задовољаваш.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana