Gost autor| Kultura| Literatura| Ljudska prava| Religija

[69] Gost Jaril

bojan ljubomir jugovic RSS / 22.01.2012. u 11:35

      Iz želje da pjesma koju ćete sada pročitati dođe do šire publike, stari bloger Jaril me je zamolio da ju postiram na svom virtuelnom kutku što i činim. Pjesmu je napisao američki pjesnik  Emanuel Xavier a preveo jedan Jarilov prijatelj i objavio na svom blogu. Ne mogu reći da u potpunosti dijelim njihov pogled na svijet ali pošto su mi tolerancija i sloboda izražavanja bliske i zbog toga što gore pomenuti bloger ima "kredit" kod mene kao bloger i kao čovjek - ustupam ovaj prostor njegovoj želji (uz dužno izvinjenje zbog zakašnjenja).



DA JE ISUS GEJ

Da je Isus gej,
da li bi ga na svom telu crtao?
da li bi ga oko vrata nosio?
molio se i Sinu Čovečijem služio?
Da li bi ga ipak slavio
jer je radi grehova tvojih umro?

Ako bi se doznalo da je Isusa drugi muškarac,
ali ne u obraz, poljubio
da li bi ga ipak za oproštaj molio?
od njega čuda iskao?
da će tvoji voljeni njega na nebu sresti se nadao?

Da je Isus gej,
a ipak od Boga i Marije ljubljen
jer on dete njihovo jeste
kog anđeli pozdravlju a demoni se plaše,
da li bi ipak žudeo da te on isceli?
primio u svoj dom i utehu mu pružio?
zalečio njegove rane i hleb s njim lomio?

Da li bi se ratovi zbog religije vodili?
Da li bi svetske vođe njegovo ime zbog glasova prizivale?
Da li bi se svud crkve radovale
i život njegov slavile?

Da li bi besednici još njemu
u svojim pozdravnim govorima blagodarili?

Da je venac od trnja
na njegovu glavu stavljen
kao „Kraljicu Jevreja" da ga ismeje
Da je bičevan
jer se smatra da su pederi
sadomazohistički sodomiti,
Da je žrtvovan
za bratstvo svih ljudi
da li bi se ti ipak pokajao?

Da li bi se njemu molio
na samrti svojoj?
Da nije tražio da budeš njemu nalik,
Da je samo da voliš sebe želeo,
Da je da ne osuđuješ druge tražio,
Da li bi ga ipak čekao da se vrati i tvoju dušu spasi?

Da li bi se njega odrekao?
Da li bi u mir verovao?
Da li bi još bilo mržnje?
Da li bi još bilo pakla?

Da li bi bilo zakona "
utemeljenog u smislu ljubavi istinske?
Šta bi Isus uradio?
Šta bi uradio ti?

 

  / IF JESUS WERE GAY by Emanuel Xavier /

 

 



Komentari (48)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

looping looping 13:33 22.01.2012

Isus i gejevi

Na pitanje zasto se nije zenio Nikola Tesla odgovorio je:

"Dvа su putа: mnogo ili nimаlo seksа. Sredinа služi zа obnаvljаnje ljudskog rodа. Previše seksа kod izvesnih ljudi pothrаnjuje i snаži vitаlnost i duh. Uzdržаvаnje od seksа to isto čini kod drugih ljudi. Jа sаm izаbrаo tаj drugi put."

To je bilo njegovo misljenje. Verujem da je slicna seksualnost postojala i kod Isusa. Jer verovali ili ne na svetu su postojali ljudi (vrlo retki, naravno) kojima je seksualnost bila manje bitna stvar u zivotu.
Ali zato su ti ljudi veoma bitni.
Isus gej ili hetero ili kakav god seksualac ne bi bio Isus.

PS.

Reetko kad procitam ovoliko glupu pesmu.
jedna_jelena jedna_jelena 12:10 22.01.2012

Do sada...

...nisam imala priliku da je u celosti procitam, hvala.
myredneckself myredneckself 13:31 22.01.2012

Re: Do sada...

IF JESUS WERE GAY

Hmmm...borba protiv mačizma i tradicije ovom pesniku sigurno nije laka, makar živeo u sto amerika

...Da li bi bilo zakona
utemeljenog u smislu ljubavi istinske?
Šta bi Isus uradio?
Šta bi uradio ti?

Dobra pitanja
Jarile, BLJJ
Hansel Hansel 15:44 22.01.2012

Re: Do sada...

Hmmm...borba protiv mačizma i tradicije ovom pesniku sigurno nije laka, makar živeo u sto amerika

Što sam matoriji, sve mi se više čini da je borba protiv nečega prilično pogrešna (osim kad to nešto nije akutno). Mnogo je bolja borba za nešto (a što, naravno, vredi)...
Hansel Hansel 13:06 22.01.2012

Zar nije?

Da je da ne osuđuješ druge tražio


Nešto mi govori i da s ovim nešto ne valja:
Da je samo da voliš sebe želeo
nikola_kovac nikola_kovac 15:48 22.01.2012

Re: Zar nije?

Da je samo da voliš sebe želeo

Да, ја бацих поглед на оригинал и овде ова инверзија без зареза мало тражи застанак. Да, Исус је само желео да волимо себе.
Hansel Hansel 00:26 23.01.2012

Re: Zar nije?

Да, Исус је само желео да волимо себе.

... druge kao same sebe. Vrlo bitna... refleksivnost, recimo.
nikola_kovac nikola_kovac 15:46 22.01.2012

блог

margos margos 18:27 22.01.2012

Re: блог

nikola_kovac
блог преводиоца

Iz druge (njegove) pesme
Uklonite sve gej iz kulture

i neće vam mnogo toga ostati


Momci, pozdrav ! ♥

bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 19:45 22.01.2012

Re: блог

Uklonite sve gej iz kulture
i neće vam mnogo toga ostati


Nisam citao ali ne slazem se sa citatom. Po ovome ispada da postoje
neke gej odlike u kulturi koje ju krase a koje nemaju veze sa čisto
seksualnim opredeljenjem (što sam termin implicira). Kao da su samo gejevi njezni, empaticni, tolerantni, umjetnicki orjentisani, antiratno, drustveno angazovani, itd.itd.
margos margos 19:58 22.01.2012

Re: блог

Ovaj stih čitam kao : kada bi sve što su homoseksualci uradili u kulturi - bilo da se znalo ili ne za njihovo seksualno opredeljenje, uklonilo - mnogo bi se uklonilo.

bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 20:15 22.01.2012

Re: блог

margos
Ovaj stih čitam kao : kada bi sve što su homoseksualci uradili u kulturi - bilo da se znalo ili ne za njihovo seksualno opredeljenje, uklonilo - mnogo bi se uklonilo.
To da. Ali veoma, veoma mnogo toga bi i ostalo. Osim mozda u fashion sferi

U savremenom filmu bi ostali bez sjajnih ostvarenja Almodovara, Gas Van Santa, Pazolinija - mislim da je jedan od braće Vacauski (Matrix) promjenio pol no to je vec druga sfera
mirelarado mirelarado 16:10 22.01.2012

Трол

Само да поздравим госта и домаћина.

П.С. Јариле, кад ћеш да напишеш неки текст о музици?
nikola_kovac nikola_kovac 19:52 22.01.2012

Re: Трол

П.С. Јариле, кад ћеш да напишеш неки текст о музици?


Мирела,
Јарил је нешто почео да пише на овој адреси. Упорно га наговарам да пише редовно, али ми не успева. Ленштина.
mirelarado mirelarado 20:02 22.01.2012

Re: Трол

Упорно га наговарам да пише редовно, али ми не успева. Ленштина.


Али, самокритична ленштина. :)

Хвала за линк.
aleksanadar aleksanadar 11:34 23.01.2012

Re: Трол


Јарил је нешто почео да пише на овој адреси.


Како да га наговоримо да нам се поново обрати?

Мада, чини се да би, у том случају, на томе и уредништво овог Блога требало малко да поради.

Јарил поново на Блогу - право освежење!






gorkav gorkav 17:47 22.01.2012

kad bi bilo - šta bi bilo

Da je Isus bio gej onda bi Isus bio neko drugi. Ili, jos bolje - onda ne bi bilo Isusa.
nikola_kovac nikola_kovac 19:17 22.01.2012

Re: kad bi bilo - šta bi bilo

Da je Isus bio gej onda bi Isus bio neko drugi. Ili, jos bolje - onda ne bi bilo Isusa.

Мислим да ова песма више циља да се загледамо, не у Исуса, него у нас саме и у наш одговор на Исусову мудрост.

Шта би МИ, кад би било шта би било.
Jukie Jukie 19:38 22.01.2012

Re: kad bi bilo - šta bi bilo

gorkav
Da je Isus bio gej onda bi Isus bio neko drugi. Ili, jos bolje - onda ne bi bilo Isusa.

Koje dokaze imamo da nije bio gej?

I naravno, koju definiciju pojma gej koristimo?

(ne računa se empatija, samo logičko razmišljanje)
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:53 23.01.2012

Re: kad bi bilo - šta bi bilo

Jukie

Koje dokaze imamo da nije bio gej?

I naravno, koju definiciju pojma gej koristimo?

(ne računa se empatija, samo logičko razmišljanje)


let me try - svi aspekti Jošuine ljubavi su vrlo nežni i senzitivni prema osobama istog pola, sa izuzetkom nekoliko ženskih likova (Mirijam iz Magdale, Marte i Mirijam iz Betanije). Jošua u vrlo muževnu i grubu Judeju unosi dotle nepoznati aspekt osećajnosti - na kraju i strada kada vođe Judeje apsorbuju iz njegove celokupno snažno-osećajne poruke samo politički element u kojem vide uzurpirajuću opasnost.

kasnije, kada Jošuina poruka posthumno napušta geografske okvire Judeje kroz Šaula, Vartolomeja, Šimona, Filipa, Johanana, Mirijam mati Jošuinu, i druge; judejski sistem ideja o bogu upotpunjuje se i proširuje mnogobrojnim elementima antičke mediteranske kulture, među kojima su i shvatanja o istopolnoj ljubavi - više seksi-holistička po svom karakteru nego shvatanja u Judeji koja ostaje gruba, u kulturnom smislu.

meni ovde ništa nije sporno. Isus sam jeste i gej, štaviše njegova poruka je, za judejske standarde, par excellence gay. filozofija koja je kasnije izgrađena oko njegovih ideja je još više gej, jer apsorbuje u sebi antičke ideje o ćoveku i kosmosu, u kojima je i puno gej-motiva.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:59 23.01.2012

Re: kad bi bilo - šta bi bilo

da, i da dodam, posvećenost Hristovim idealima u svetu hipermoderne užurbane hipokrizije i surove konzumentske površnosti, kroz radikalni materijalizam, skoro pa da je i nezamisliva. zato, kada govorimo o eventualnoj posvećenosti Hristovoj poruci kod određene gej-ličnosti, govorimo o strašno teškom putu, pa skoro pa i nemogućem, ali sigurno inspirativnom i veoma poetičnom - dok traje...
maca22 maca22 10:23 23.01.2012

Re: kad bi bilo - šta bi bilo

Srđan Fuchs
let me try - svi aspekti Jošuine ljubavi su vrlo nežni i senzitivni prema osobama istog pola, sa izuzetkom nekoliko ženskih likova (Mirijam iz Magdale, Marte i Mirijam iz Betanije). Jošua u vrlo muževnu i grubu Judeju unosi dotle nepoznati aspekt osećajnosti - na kraju i strada kada vođe Judeje apsorbuju iz njegove celokupno snažno-osećajne poruke samo politički element u kojem vide uzurpirajuću opasnost.
...
meni ovde ništa nije sporno. Isus sam jeste i gej, štaviše njegova poruka je, za judejske standarde, par excellence gay.

Ako sam dobro shvatila, on je sigurno bio gej zato sto je bio nestandardno osecajan?
Jukie Jukie 11:13 23.01.2012

Re: kad bi bilo - šta bi bilo

maca22

Srđan Fuchslet me try - svi aspekti Jošuine ljubavi su vrlo nežni i senzitivni prema osobama istog pola,
.Ako sam dobro shvatila, on je sigurno bio gej zato sto je bio nestandardno osecajan?

Prema osobama istog pola
To je tzv. norm-referenced grading
Sve ucrtaš u grafik i za one koji su na jednom ćošku kažeš da su ovakvi ili onakvi
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:31 23.01.2012

Re: kad bi bilo - šta bi bilo

maca22

Ako sam dobro shvatila, on je sigurno bio gej zato sto je bio nestandardno osecajan?


1 a : happily excited : merry <in a gay mood> b : keenly alive and exuberant : having or inducing high spirits <a bird's gay spring song>
2
a : bright, lively <gay sunny meadows> b : brilliant in color
3
: given to social pleasures; also : licentious
4
a : homosexual <gay men> b : of, relating to, or used by homosexuals <the gay rights movement> <a gay bar>

pa, barem po onome sto moze da se zakljuci iz teksta - akcenat na tekst a ne na imidz koji nam je kroz povest doturen od ovih ili onih organizacija;

moze da se dovede u vezu sa barem tri od cetiri definicije pojma. kakav mu je sex-life bio iz teksta nije jasno. postoji mogucnost da jeste drzao celibat, jer u to doba vec uveliko postoje zajednice koje se uzdrzavaju od seksa, sto u jerusalimu, sto u pustinji istocno od grada. svakako, bio je u srodstvu sa johananom-krstiteljem, a sam jovan je bio aktivan u neposrednoj geografskoj blizini ovakvih zajednica - tkz. eseni, odnosno pripadnici 4. filozofije unutar sistema ideja o bogu u tadasnjoj judeji. mogao je biti u celibatu, a mogao je i biti i u seksualnim odnosima sa nekim iz neposrednog okruzenja. u svakom slucaju, tekst ne osvetljava ovo pitanje, tako da ostaje sve u domenu nagadjanja.

Jukie

Srđan Fuchslet me try - svi aspekti Jošuine ljubavi su vrlo nežni i senzitivni prema osobama istog pola,

Prema osobama istog pola
To je tzv. norm-referenced grading
Sve ucrtaš u grafik i za one koji su na jednom ćošku kažeš da su ovakvi ili onakvi

ne znam sta je norm-refernced grading? jesam opsovao nekog nesto?
nije mi bila namera.
maca22 maca22 11:42 23.01.2012

Re: kad bi bilo - šta bi bilo

Srđan Fuchs
pa, barem po onome sto moze da se zakljuci iz teksta - akcenat na tekst a ne na imidz koji nam je kroz povest doturen od ovih ili onih organizacija;

moze da se dovede u vezu sa barem tri od cetiri definicije pojma. kakav mu je sex-life bio iz teksta nije jasno.

To je Okej, tu se razumemo.

Srđan Fuchs
mogao je biti u celibatu, a mogao je i biti i u seksualnim odnosima sa nekim iz neposrednog okruzenja. u svakom slucaju, tekst ne osvetljava ovo pitanje, tako da ostaje sve u domenu nagadjanja.

Naravno.

Nego sam te shvatila kao da je imidz dokaz da jeste 100% bio homoseksualac. :)
A delovalo je kao da to nije neki tekst (tudj) vec da ti sam pises.
maca22 maca22 11:48 23.01.2012

Re: kad bi bilo - šta bi bilo

A sto se tice nestandardnog koje se u kulturi percipira kao gej.... kada sam bila mala, pre nego sam znala sta je to seks, a kamoli nesto drugo...smatrala sam da je drugaricin tata ne gej, nego p***r jer ima fine manire za stolom.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:08 23.01.2012

Re: kad bi bilo - šta bi bilo

maca22

A delovalo je kao da to nije neki tekst (tudj) vec da ti sam pises.


prelomljeno kroz moje subjektivno shvatanje teksta, to da... but don't tell that to my orthodox, catholic and protestant friends. mada, rekao bih pre - bio je i 100% gay, zavisi kako shvatis image. u svakom slucaju, bio je skroz okej momak. ne bih isao tako daleko da ustvrdim ili iznegiram da je bio sin bozji, ali nije bio zla licnost, to sigurno. ostaje da se ili istripovao da je bio na neki nacin stvarno cudesno rodjen od strane natprirodne sile, ili da je smatrao sebe nekom vrstom proroka, sto onda nije neobicno uzev u obzir sav drustveni i istorijski kontekst tog geografskog podrucja i te epohe... mada, ako se ne varam, joshua niti na jednom mestu ne tvrdi otvoreno i eksplicitno, u prvom licu jednine, da je sin bozji, osim mozda kod jovana jevandjeliste - tekst koji, po najkonzervativnijoj mogucnoj proceni, potice skoro 80 ili 90 godina nakon dogadjaja koje opisuje.

mada, uvek mozes i da se usaglasis sa iluminatima i kazes da su mojsije, isus, muhamed, i slicne licnosti osmisljene ne bi li omogucile kontrolu nad velikim brojem ljudi. as u feel...

Jukie, nisam shvatio sta kazes sa ovim grafikonom, da su ljudska bica geometrijske linije?
Jukie Jukie 15:13 23.01.2012

Re: kad bi bilo - šta bi bilo

Srđan Fuchs

Jukie, nisam shvatio sta kazes sa ovim grafikonom, da su ljudska bica geometrijske linije?

Evo stižem
(gledao sam neki crtani o Praslinu i Vini Puu, pa sam onda čitao sve o tome na Vikipediji i TV Tropes... prođe dan...)

Uf ovo je mnogo komplikovano
piši briši

Primer norm-referenced ocenjivanja je upis u srednje škole (ili prolaz sa školskog takmičenja na opštinsko), rangiraju se i povuče se crta ispod određenog broja, jer je cilj da nema praznih mesta, pa primaš koga bilo, samo da nije sušta suprotnost onome što ti treba. Isto tako ako želiš da odrediš ko će da predstavlja geja u predanju o drevnoj Judeji (a imaš npr. 3 mesta od 30 likova/ličnosti i moraš nekako da ih popuniš), podeliš poene po nekom obrascu pa vidiš ko ima najviše poena i kažeš da je npr. Isus prošao iako ima samo 65 odsto, jer skoro svi ostali imaju još manje.

Za razliku od toga criterion-referenced grading je ocenjivanje gde kažeš da za prolaz moraš da imaš više od npr. 85 odsto (primer: prolaz sa opštinskog takmičenja na gradsko) a ako niko ne ispunjava uslov, nikom ništa, niko ne ide dalje.
Hansel Hansel 15:42 23.01.2012

Re: kad bi bilo - šta bi bilo

Srđan Fuchs

Ovo što si napisao podsetilo me na neka moja ranija razmišljanja o problemima klišeiziranih pogleda na seksualnost i emotivnost i njihovu povezanost.

O Isusu, naravno, kao o istorijskoj ličnosti i njegovom ličnom životu ne mogu i nemam nameru da spekulišem, ali cenim da smo kao civilizacija u ovom smislu u solidnom problemu - dakle, emocija prema (slučajno) istopolnoj osobi se isključivo posmatra kao emocija koja je u vezi s polom, a ne s ličnošću druge osobe. Zato se svaka ljudska emocija i afinitet vide kao seksualno motivisani. Zato tolika frka oko "seksualnog uznemiravanja" (koje može biti i to što mu ime kaže, ali ne mora). Zato bliskost s decom može nekome izgledati kao pedofilija. Onda bi i svaka ljubav prema životinjama zacelo morala biti zoofilija? Da nije takve ljubavi, ne bi se mogle voleti sestre, ne bi se mogla voleti braća, ne bi se mogli voleti brat i sestra.

Nadam se da me razumete šta hoću da kažem - nije svaka ljubav seksualne prirode, nije svaka emocija povezana sa seksualnim aspiracijama. Čak, verovatno mnoge nisu.

No, sve se ovo komplikuje i zbog naše biologije - centri za emotivnost i seksualno ponašanje su susedi u mozgu. Može se desiti da se, što zbog genetike, što zbog uticaja sredine, ne izdiferenciraju dovoljno i - eto, u nekim slučajevima, problema. Kad se iskombinuje s viškom neadekvatnih hormona u intrauterinom razvoju (pa i u pubertetu), sve je još komplikovanije. Ovo je simplifikacija, da ne opterećujem komentar suviše...
highshalfbooze highshalfbooze 16:18 23.01.2012

Re: kad bi bilo - šta bi bilo

maca22
A sto se tice nestandardnog koje se u kulturi percipira kao gej.... kada sam bila mala, pre nego sam znala sta je to seks, a kamoli nesto drugo...smatrala sam da je drugaricin tata ne gej, nego p***r jer ima fine manire za stolom.


Nije valjda da si od malih nogu robovala predrasudama.
maca22 maca22 17:06 23.01.2012

Re: kad bi bilo - šta bi bilo

Hansel
Nadam se da me razumete šta hoću da kažem - nije svaka ljubav seksualne prirode, nije svaka emocija povezana sa seksualnim aspiracijama. Čak, verovatno mnoge nisu.

da, ali ako ti je referenca da pravi muskarac jede staklo, onda svako ko voli sestru je u stvari incestuozan. :)))
maca22 maca22 18:27 23.01.2012

Re: kad bi bilo - šta bi bilo

highshalfbooze
maca22
A sto se tice nestandardnog koje se u kulturi percipira kao gej.... kada sam bila mala, pre nego sam znala sta je to seks, a kamoli nesto drugo...smatrala sam da je drugaricin tata ne gej, nego p***r jer ima fine manire za stolom.


Nije valjda da si od malih nogu robovala predrasudama.

Mora na vreme da se pocne.

Hansel Hansel 20:07 23.01.2012

Re: kad bi bilo - šta bi bilo

maca22
da, ali ako ti je referenca da pravi muskarac jede staklo, onda svako ko voli sestru je u stvari incestuozan. :)))

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:36 23.01.2012

Re: kad bi bilo - šta bi bilo

Jukie

Evo stižem
(gledao sam neki crtani o Praslinu i Vini Puu, pa sam onda čitao sve o tome na Vikipediji i TV Tropes... prođe dan...)

Uf ovo je mnogo komplikovano
piši briši

Primer norm-referenced ocenjivanja je upis u srednje škole (ili prolaz sa školskog takmičenja na opštinsko), rangiraju se i povuče se crta ispod određenog broja, jer je cilj da nema praznih mesta, pa primaš koga bilo, samo da nije sušta suprotnost onome što ti treba. Isto tako ako želiš da odrediš ko će da predstavlja geja u predanju o drevnoj Judeji (a imaš npr. 3 mesta od 30 likova/ličnosti i moraš nekako da ih popuniš), podeliš poene po nekom obrascu pa vidiš ko ima najviše poena i kažeš da je npr. Isus prošao iako ima samo 65 odsto, jer skoro svi ostali imaju još manje.

Za razliku od toga criterion-referenced grading je ocenjivanje gde kažeš da za prolaz moraš da imaš više od npr. 85 odsto (primer: prolaz sa opštinskog takmičenja na gradsko) a ako niko ne ispunjava uslov, nikom ništa, niko ne ide dalje.


Čoveče, rispekt za vini pua
ali, gde si ti? USA? moram da te obavestim, uz svu dužnu nafuranost Vračara, da mi nismo ovde u Srbiji previše u fazonu razumevanja američke znanosne numerologije. pa i ja sam sam prošao njihovu školu sa prosekom ne većim od 82. tako da, don't be a'lijen and speak serbian, although we may be tough to understand, sometimes. (mada, mislim da u bg-u ne možeš da prođeš s opštine na grad u matišu bez 90-ak minimum)

(bajdevej, iako maksimalno ne razumem ovaj norm-referenced kriterijum, moram kas'ti da sam često prolazio kroz život sa 65/100 kao ovaj pretpostavljeni gej-džiz, iako jesam osvetlao obraz svoj, i Srbije, sa 95/100, na poslednjem ispitu u tuđini - nije bio matiš po sredi, nego arheologija/povest, ако dopustiš da smo i mi društvenjaci ljudi iako nismo matematičari)
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:42 23.01.2012

Re: kad bi bilo - šta bi bilo

Hansel


Nadam se da me razumete šta hoću da kažem - nije svaka ljubav seksualne prirode, nije svaka emocija povezana sa seksualnim aspiracijama. Čak, verovatno mnoge nisu.

No, sve se ovo komplikuje i zbog naše biologije - centri za emotivnost i seksualno ponašanje su susedi u mozgu. Može se desiti da se, što zbog genetike, što zbog uticaja sredine, ne izdiferenciraju dovoljno i - eto, u nekim slučajevima, problema. Kad se iskombinuje s viškom neadekvatnih hormona u intrauterinom razvoju (pa i u pubertetu), sve je još komplikovanije. Ovo je simplifikacija, da ne opterećujem komentar suviše...


bože sačuvaj, naravno da nije, mislim da sam lično, bliži emocionalno nekim muškarcima nego nekim ženama - iako pojedini to pogrešno interpretiraju i misle da bi tu moglo i do nekog seksa doći. opet, pojedine žene u mom ličnom iskustvu to posmatraju čišće, i nemaju vajb seksa, već neguju ćistu emociju. sorry, boys.

(u staroj grčkoj, genijalnoj, postoji više definicija ljubavi)
Hansel Hansel 23:34 23.01.2012

Re: kad bi bilo - šta bi bilo

Srđan
(u staroj grčkoj, genijalnoj, postoji više definicija ljubavi)

Naravno, ali to se u našoj civilizaciji izgleda zaboravilo, seksualna revolucija je zbrisala sve druge ljubavi (ne skroz, ali...). Valjda ćemo dočekati i ostatak humanizma i renesanse...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:05 24.01.2012

Re: kad bi bilo - šta bi bilo

Hansel

Valjda ćemo dočekati i ostatak humanizma i renesanse...



hm, bilo bi lepo ali iskreno ćisto sumnjam, ako dopustiš zrno filozofiranja, mislim da idemo više u smeru de-humanizacije... listam netom da pronađem koji zanimljiv i nesuvoparan članak za ovo što si pomenuo: bliskost centara za emociju i seks, i pronađem jedan koji se bavi snažnim emocijama, i među njima, najsnažnija...




ovo je stvarno jako čudna stvar (mislim, sigurno i ona ima neko nepoetično rešenje), ali zaista, raspoloženje koje izaziva, posebno još kada dolaziš iz situacije da si nemao, nemao, a potom stekao, i imao, imao...
Hansel Hansel 10:20 24.01.2012

Re: kad bi bilo - šta bi bilo

U pravu si skroz... Nego, ja hteo da zadržim optimizam makar ironično-retorički!
sonja.m sonja.m 20:50 22.01.2012

vrlo je verovatno

Vrlo je verovatno da je Isus bio gej zato sto ni njegovim savremenicima nisu bile poznate njegove ljubavne romanse.I onda se to krilo kao zmija noge! Zar ne? Jedino Marija Magdalena se tu upetljala da bi potvrdila pravilo, pardon, potkrepila tezu!.
Eto, kratko i jasno.
Veliki hag za Jarila bez koga je ovo mesto siromasnije, smusenije i mucavije.
validni validni 22:57 22.01.2012

Re: vrlo je verovatno

sonja.m
Vrlo je verovatno da je Isus bio gej zato sto ni njegovim savremenicima nisu bile poznate njegove ljubavne romanse.I onda se to krilo kao zmija noge! Zar ne? Jedino Marija Magdalena se tu upetljala da bi potvrdila pravilo, pardon, potkrepila tezu!.
Eto, kratko i jasno.
Veliki hag za Jarila bez koga je ovo mesto siromasnije, smusenije i mucavije.


SSSigurno je bio gay: pppogledajte samo iiikonografiju okolo njega prepunu fffalusoidnih raspeća, eeestetika na granici kkkiča, eksperimentisao sa ženom sumnjivog mmmmorala i ddeklarisao se hrabro - pred Pilatom
topcat topcat 23:38 23.01.2012

; ))))))))))))))


Eto, kratko i jasno.

Evo još kraće, ne nužno jasnije: Isus nije bio gay i nije općio s Marijom Magdalenom niti sa bilo kojim drugim bićem na zemlji. Zbog svoje Božanske prirode nije imao tu potrebu.
Osim toga, pošto je imao biti žrtva, morao je biti bez mane.
Koga zaista zanima nešto o Isusu, umjesto šatro pjesmarice, predlažem štivo u kojem se isti predstavlja. Dostupno je i online.

p.s.
opasku o "čovjeku i kozmosu" sa gej elementima, još uvijek promatram u nevjerici. ; )
Hansel Hansel 08:47 24.01.2012

Re: ; ))))))))))))))

p.s.
opasku o "čovjeku i kozmosu" sa gej elementima, još uvijek promatram u nevjerici. ; )

Ti elementi su bili u idejama, po Srđanu, ne u čoveku i ne u kosmosu. Bar tako izgleda kad se pažljivije pročita (jezik je nekad dvosmislen, naravno):
...jer apsorbuje u sebi antičke ideje o čoveku i kosmosu, u kojima je i puno gej-motiva.

Inače, bilo bi podjednako apsurdno kao i ono o "heteroseksualnom kosmosu" što se moglo čuti i kod vas i kod nas, sa "najviših mesta". Oni su nam možda već malo formirali percepciju (kao što ljudi daju različitu prednost jednoj od dve slike sakrivene u dvosmislenim crtežima), pa sam u prvi mah i ja pročitao bio ovu rečenicu kao i ti. A Srđanu verovatno ne bi ni bilo jasno kako se to vidi u njegovom komentaru.

A ako je to ipak mislio nadam se da će objasniti.
nikola_kovac nikola_kovac 19:28 24.01.2012

Re: ; ))))))))))))))

Isus nije bio gay i nije općio s Marijom Magdalenom niti sa bilo kojim drugim bićem na zemlji. Zbog svoje Božanske prirode nije imao tu potrebu.

Да ли је Исус био геј или стрејт, ми то не знамо. А да је био сексуалан то знамо. Јер је био човек. Осим тога што има и божанску природу, Исус има и људску природу (богочовек). Величина Исуса и јесте у томе што нам је показао да је могуће надвладати људску природу.

У људској природи је сексуалност. Ми немамо податак који тип (надвладане) сексуалности је Он носио у себи и зато по инерцији учитавамо ХЕТЕРО. Али је то само наше учитавање.

Ова песма и поставља једно од питања у том смислу: када би ми знали да је Његова (надвладана) сексуалност - ХОМО, да ли бисмо и даље следили Његову мудрост и Његов пут?

Да ли је неопходно да верујемо да је Исус надвладао баш хетеросексуалност да бисмо Га следили? Или се може веровати да је надвладао и хомосексуалност, а да је и даље достојан нашег послушања?

Мислим, резултат је исти - сексуалност је надвладана. Зашто нам је неопходно да верујемо да је њен тип - ХЕТЕРО?

looping looping 09:09 25.01.2012

Re: ; ))))))))))))))

Да ли је неопходно да верујемо да је Исус надвладао баш хетеросексуалност да бисмо Га следили? Или се може веровати да је надвладао и хомосексуалност, а да је и даље достојан нашег послушања?

Stvar je u tome da je to nebitno. Da li je nadvladani homo ili hetero? Naravno da bi ga sledili jer na prvom mestu seksualnost je apsolutno nebitna (cemu je i ucio svoje sledbenike) kao sto bi i trebala da bude kod normalnih ljudi. Seksualnost je privatna stvar i ne treba se baviti tudjom seksualnoscu a ni objavljivati svoju na sva zvona kakva god da je. Ljudi naravno uglavnom nisu normalni pa se neki hvale kako nisu gej a neki kako jesu gej.
maca22 maca22 10:29 25.01.2012

Re: ; ))))))))))))))

topcat
Evo još kraće, ne nužno jasnije: Isus nije bio gay i nije općio s Marijom Magdalenom niti sa bilo kojim drugim bićem na zemlji. Zbog svoje Božanske prirode nije imao tu potrebu.

Obrnuto. Ta potreba je bozanstvena i stvaralacka.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 22:10 22.01.2012

Jaril

je jedno srculence
nikola_kovac nikola_kovac 19:30 24.01.2012

Re:

dobrosavljevic_m
je jedno srculence
draft.dodger draft.dodger 11:25 23.01.2012

What would Socrates say?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana