Film| Sex| Umetnost| Zabava| Životinjski svet

To je "samo" film

Bojan Budimac RSS / 27.01.2012. u 18:55

film.14558.jpgVidim da zbog prevelikog prostora koji Andželina Žoli dobija u medijima Goca Tržan i Nataša Bekvalac prete novim ispovestima. Ne znam ko je Goca Tržan, za ovu Natašu nisam siguran šta je, a ni o Andželini ne znam mnogo, ali sam načuo da je njen režiserski prvenac na dobrom putu da izazove ljutnju Srbalja onako na neviđeno. Šta će biti kad i ako film dođe ne bih ni da mislim. "To je samo jedna priča," kaže Rade Šerbedžija i mene to podseti na jedan moj prastari tekst (iz marta 2006.), koji je samo jedna priča o jednom filmu. Evo "preštampavam" ga.

Slučaj vukova u dolinama Iraka

"Dolina vukova - Irak", do sada najskuplji [10 miliona dolara] turski film je proizišao iz, ovde popularne [verovatno najpopularnije], TV serije istog naziva, samo bez dodatka "Irak". Petparačka serija kojoj čovek ne može poreći kvalitet produkcije, je sastavljena od avantura fiktivnog lika - [naj]specijalnog agenta turske obaveštajne službe Polata Alemdara, ploda ukrštanja Džejmsa Bonda sa Džek Bauerom [serija 24 časa], a za potrebe filma su mu implantirani i određeni Rambovi geni.

Kao što serija duguje popularnost veštom poigravanju dosta udaljenim referencama na istinite događaje [recimo na, ono što bi se na engleskom zvalo high profile murders] tako se i film "bazira" na istinitom događaju, ovde poznatom pod imenom "Çuval olayı" [čuval olaji] iliti na engleskom "Hood event/case", što bi se dalo prevesti kao "slučaj kesa" [za na glavu]. Radi se o incidentu koji se desio ubrzo nakon okupacije Iraka. Naime, 4. jula 2003. američka vojska je u Sulejmaniji [severni Irak] uhapsila 11 pripadnika specijalnih jedinica turske vojske i izložila ih standardnom tretmanu koji podrazumeva stavljanje kese na glavu. Posle prilično čupave diplomatije, koja je između ostalog sadržavala pretnje turske armije da će zabraniti pravo preleta američkom ratnom vazduhoplovstvu i da će isterati isto iz vazdušne baze Indžirlik [dozvola za korišćenje ove baze se Američkim vojnim snagama produžava svakih šest meseci glasanjem u parlamentu], vojnici su oslobođeni nekih 40-tak časova po hapšenju. Zvaničnog izvinjenja nije bilo, ali je bilo izraza "žaljenja".

Koliko god je to bio minorni događaj za Amerikance, relativno slabo medijski pokriven i nadasve brzo zaboravljen, toliko je isti ostavio prilično bolan ožiljak, može se slobodno reći, na turski nacionalni ponos. Ovaj film nije prvi put da se taj događaj eksploatiše. Početkom Juna 2004. tiraž prvog i poslednjeg broja lista "Referans" [dnevnih novina u najbukvalnijem smislu s obzirom da su "izlazile" dana 1 (jedan)] je planuo na krilima patke koja je okupirala turske medije [i maštu] sledeća 2-3 dana. Naime, list je na naslovnoj strani objavio fotografiju američkog oficira sa kesom na glavi, a u pratećem članku se tvrdilo da je pogranična patrola "zarobila" 20-tak američkih vojnika i tri pešmerge, skinula ih do gola i stavila im kese na glave. Nepotrebno reći, patka se pokazala kao ptica ne-letačica relativno brzo.

Taj slučaj je iz nekih razloga podgrejan nedavno, januara ove [2006.] godine, kada je dnevnik Hurijet objavio intervju sa, sada penzionisanim, pukovnikom Aziz Ergenom, koji je navodno skidao Amere i stavljao im kese na glavu. To samo ilustruje koliko je ta "kesa za na glavu" ovde veoma živahna tema.

Elem, prvi, dakle pravi slučaj "kese za na glavu" je baza, ali samo baza, na kome se gradi priča filma Dolina vukova -- Irak, a koja je inače čista fikcija: Jedan od obešćašćenih turskih oficira piše oproštajno pismo i puca sebi u glavu. Pismo je upućeno super-hiper najspecijalnijem agentu Polatu Alemdaru koji sa šačicom ljudi ide u Irak da osveti čast samoubijenog oficira i prijatelja. Tamo se u stilu Ramba obračunava sa [odmetnutom?] specijalnom jedinicom američke vojske pod vođstvom negativca No.1 Vilijama Maršala, alijas Sema koga igra Bili Zejni. Negativac br.2 "Doktor" je američki vojni lekar u notornom Abu Grejb zatvoru, koji je razvio mali do srednji biznis, prodajući organe [pre svega bubrege] klinikama u Tel Avivu, Njujorku i Londonu. Igra ga Geri Bjusi. Usput film je pun referenci na neke istinite događaje kao na primer pokolj svadbe, kada su američke trupe ubile najmanje 27 civila, među kojima je bilo dosta žena i dece, i slične stvari. No, na kraju krajeva to je samo akcioni film. Naglasak na akcioni.

U vreme ovdašnje premijere filma, gledajući more inserata iz filma i prateći ceo "hajp" koji ga je počeo pratiti još ovde, bilo mi je jasno da će film izazvati reakcije na Zapadu.

Gledajući sve to setio sam se, kako su se predstavnici turske vlade žalili Kondolizi Rajs na načn kako su Turci prikazani u nekim holivudskim filmovima i serijama [mislim da ih je serija 24 časa najviše žuljala], prilikom njene prošlogodišnje posete [2005.]. Njen odgovor je bio, "pa Amerika je slobodna zemlja, vlada nema upliva u industriju zabave. Da ima verovatno bismo zabranili Farenhajt 9/11." OK, legitiman, čak bi se reklo relativno iskren odgovor.

Onda pre neki dan pročtah da, od svih, bavarski premijer poziva na bojkot i/ili zabranu Doline vukova, zbog "antiamerikanizma", "antisemitizma" [Doktor negativac br.2 je američki Jevrej] i "antizapadnjaštva". Sa malim zakašnjenjem, s obzirom da mi je Dolina vukova zaista van fokusa otkrivam da se prašina već digla preko mere.

Gle, gle, ko sad vrišti! Kad Ramboi, Bondovi i Baueri ubijaju predstavnike ne-zapadnih naroda i narodnosti, veroispovesti i rasa, koji su svi po pravilu i isključvo najcrnji negativci onda je to samo akciona fikcija, rečju zabava. Ako je bazirana na "istinitim" događajima to bolje. A ne daj bože da se neko uvredi, onda ti narodi i narodnosti, veroispovesti i rase ne znaju šta je zabava. Kad su kojim slučajem uloge zamenjene onda je to "antiamerikanizam", "antisemitizam" i "antizapadnjaštvo", koje treba po svaku cenu zabraniti. Uzgred, ta tri "anti" se polako stapaju u jedan pojam.

U međuvremenu je film "Dolina vukova -- Irak" zaista zabranjen u Nemačkoj sve pod plaštom "antisemitizma" i "antizapadnjaštva".

Počeo je da se prikazuje u Parizu u 15 bioskopa i navodno Turci iz Nemačke dolaze u buljucima, autobuskim aranžmanima, da ga vide.

U Londonu je skrajnut u svega dva bioskopa na periferiji. Međutim, iz Engleske, pod nazivom Turkey's Rambo draws first-blood, dolazi najbolji prikaz filma koji sam do sada pročitao, natopljen nenadjebivim engleskim humorom i cinizmom. Autor, Roland Lojd Peri, ga završava konstatacijom da je "malo stvari tako zdravo kao promena perspektive" i pozivom manje uvredljivima da gledaju film: "Idite pogledajte ga - suptilan je kao 'Rambo' i 10 puta zabavniji". To ja zovem pravim pristupom!

 

******************************

Beleške na margini

Ista ekipa okupljena oko (pajz sad) franšize "Dolina vukova" je tokom 2010. snimila film "Dolina vukova -- Palestina". Ne znam, zapravo niko valjda osim te ekipe ne zna, na šta je ličio originalni scenario. Ekipa je već bila počela snimanje u Palestini kada se masakr i streljanje aktivista na brodu Mavi Marmara desio, pa su na brzaka potpuno izmenili scenario, tako da se u filmu turski Bond/Rambo/Bauer, Polat Alemdar, sveti izraelskim oružanim snagama za taj događaj. Količina fikcije se otkriva golim okom već u drugoj sceni u kojoj Polat i njegova dva saradnika u sred Jerusalima pobiju devet (zašto baš devet?) izraelskih vojnika i rane nekoliko destina.

Naravno, da su se (jopet) neki osetili uvređeti. Od svih najviše austrijski Jevreji. S obzirom da su izraelsko-turski odnosi već bili u čabru Rojters je predviđao da će ih film još više pogoršati. Turska vlada se distancirala od filma, na isti način kao onomad Kondoliza Rajs, a zvaničnik ministarstva inostranih poslova je izjavio da "to (film) neće biti od pomoći, ali ne možemo zaustaviti privatnu kompaniju."

Za potrebe ovog bloga probao sam da odgledam film (evo ga celog sa sve engleskim titlovima na Jutjubetu, pa ko voli nek izvoli), ali sam u prvom pokušaju zaspao negde oko 30. minuta i drugog okršaja Polata & comp sa izraelskim oružanim snagama. U drugom pokušaju počeo sam od tog 30. minuta, ali sam zaspao oko 45. da bi se probudio oko početka poslednje scene, koja je, logično, neki konačni obračun.

Moja konačna ocena je da film vređa jedino zdrav razum individua koje ga gledaju, a ako bi neki kolektivni identitet trebao da se vređa zbog istog to svakako nisu Izraelci, nego Palestinci. Misleeem, šta 'š veće uvrede nego da Palestincima treba da dođu tri turska agenta, pa makar jedan od njih bio najspecijalniji, ne bi li zapalili (oružanu) intifadu.

***

Niko pri zdravoj pameti neće ni probati da negira izuzetnu propagandističku moć filma. Samo nepošteni će negirati da je propaganda nekim igranim filmovima ('umetničkim delima') zapravo najjača karakteristika. Neko tu propagandu radi suptilnije poput Holivuda*, neko, poput franšize "Dolina vukova" manje suptilno ili da parafraziram Rolanda Lojd Perija -- suptilnošću Ramba.

Iskreno žalim ljude koji na osnovu igranih filmova grade predstave o zemljama, narodima, istorijskim događajima itd. Ne znam, pretpostavljam da se ta ista vrsta ljudi može kolektivno uvrediti, a to je tek za žaljenje.

-----------------------------

* Holivud je uspeo da ubedi dobar deo sveta da je istrebljenje urođenika sasvim OK.

 

Atačmenti



Komentari (82)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

antioksidant antioksidant 18:58 27.01.2012

.

* Holivud je uspeo da ubedi dobar deo sveta da je istrebljenje urođenika sasvim OK.

pre toga su pobedili
Bojan Budimac Bojan Budimac 19:03 27.01.2012

Re: .

antioksidant
* Holivud je uspeo da ubedi dobar deo sveta da je istrebljenje urođenika sasvim OK.

pre toga su pobedili

expolicajac expolicajac 19:07 27.01.2012

Na filmu je ipak sve moguće

sesili sesili 19:25 27.01.2012

Re: Na filmu je ipak sve moguće

Žalim i ja ljude koji na osnovu filma grade mišljenja. Ali, to se događa. Naravno da Amdjin film nisam gledala, a obzirom gde živim ni neću. Ali, po komentarima , po trapavomj, po meni, odbrani Radeta Šerbedžije, mislim da je on mogao nju da pozove u Hrvatsku, a ne u Srbiju.
JJ Beba JJ Beba 20:05 27.01.2012

Re: Na filmu je ipak sve moguće

"To je samo jedna priča," kaže Rade Šerbedžija i


cela halabuka je valjda zbog ovogaPremijernog prikazivanja „U zemlji krvi i meda“, planiranog za 23. februar, možda neće ni biti, kažu distributeri ali i mi konja za trku imamo NIJE DŽON KAO ANĐA DŽON MALKOVIČ UZ SRBE!
Iskreno žalim ljude koji na osnovu igranih filmova grade predstave o zemljama, narodima, istorijskim događajima itd. Ne znam, pretpostavljam da se ta ista vrsta ljudi može kolektivno uvrediti, a to je tek za žaljenje.

Bojan Budimac Bojan Budimac 20:33 27.01.2012

Re: Na filmu je ipak sve moguće

JJ Beba
NIJE DŽON KAO ANĐA DŽON MALKOVIČ UZ SRBE!



Hvala na linkovima, tek sad kapiram razmere loodila

ANĐELINA NAPALA KURIR: VI STE SRPSKO SMEĆE!

KURIR UZDRMAO HOLIVUD

Bojan Budimac Bojan Budimac 20:37 27.01.2012

Re: Na filmu je ipak sve moguće

expoliceman

Paaaaa... da, ali stvarnost je zanimljivija. Da staviš ovo između Anđe i Qrira u film izgledalo bi kao mega-preterivanje. Izgledalo bi nemoguće
expolicajac expolicajac 21:11 27.01.2012

Re: Na filmu je ipak sve moguće


Nisam bez razloga napisao "na filmu je ipak sve moguće".
JJ Beba JJ Beba 21:57 27.01.2012

Re: Na filmu je ipak sve moguće

bozanabg bozanabg 01:50 28.01.2012

Re: Na filmu je ipak sve moguće

Izvinjavam se,ali jednu stvar moram da kazem...Nazalost,ali malo ljudi ovde u Srbiji uopste zna za slucaj 12 preminulih beba u banjaluckom porodilistu te uklete godine,zbog nedostatka kiseonika,kad je bjelosvjetska gospoda uvela zabranu leta nad RS,i izignorisala sve vapaje i apele da se iz Srbije doveze kiseonik,ne bi li bebe prezivjele...(mislim da je potpuno besmisleno da govorim da su bebe bile "pripadnici" sve tri nacionalnosti u Bosni...)

Porediti taj slucaj,sa ovom,kako sama umjetnica i reziserka rece,fikcijom,je ako nista drugo,degutantno...

Izguglajte (koga zanima naravno),ili ukucajte na youtube 12 zvjezdica...

albertus_magnus albertus_magnus 19:53 27.01.2012

...

Mislim da će za ove naše prostore mnogo važniji biti film o Jasenovcu koji je najavio producent Branko Lustig (ako sam dobro shvatio, trenutno se radi na prevodu scenarija koji su napisali Miljenko Jergović i Slavko Goldštajn). Kako će se sve to završiti - videćemo.
Bojan Budimac Bojan Budimac 20:46 27.01.2012

Re: ...

Mislim da će za ove naše prostore mnogo važniji biti film o Jasenovcu

Igrani film o Jasenovcu?

Uh...
freehand freehand 19:55 27.01.2012

Da se čovek zapita

čije su naše predrasude?

Pogledao sam prvih deset minuta filma... Nači, nije loša produkcija. Nači, pucnjava na pijaci ko Top sikrit, kad pripadnici pokreta otpora upadnu u punu štalu, pucaju rafalno i nasumično, a padaju samo Nemci!
Bojan Budimac Bojan Budimac 20:44 27.01.2012

Re: Da se čovek zapita

freehand
čije su naše predrasude?

Pogledao sam prvih deset minuta filma... Nači, nije loša produkcija. Nači, pucnjava na pijaci ko Top sikrit, kad pripadnici pokreta otpora upadnu u punu štalu, pucaju rafalno i nasumično, a padaju samo Nemci!

S' vid'o

Ako te ne mrzi obrati pažnju na zvuk pucnjave, pucanj je praćen nekim zvonkim zvukom (nije pad čaure, ali sličan), kao da je oružje iz koga pucaju nekako rasklimatano, pa sam sve vreme očekivao da im se raspadne u rukama
freehand freehand 21:08 27.01.2012

Re: Da se čovek zapita

Ako te ne mrzi obrati pažnju na zvuk pucnjave, pucanj je praćen nekim zvonkim zvukom (nije pad čaure, ali sličan), kao da je oružje iz koga pucaju nekako rasklimatano, pa sam sve vreme očekivao da im se raspadne u rukama

Pogledaću malo kasnije, ali generalno, automatsko oružje uživo a naročito M-16 (doduše samo sam dve u životu čuo, i to kratko) zna da ima taj metalni zveketavi zvuk, i to je od zatvarača. U filmskoj idnustriji se obično insistira na prasku barutnog punjenja, a ne i na zvuku koji proizvede sam zatvarač.
karabasbarabas karabasbarabas 23:18 27.01.2012

Re: Da se čovek zapita

Jel pricate o onom "Krv i med" ili o "Dolini Vukova"?
Andjelinu Droli nisam gledao ni u njenim poluporno filmovima pa necu ni sad poceti.
A ovaj turski mi se upravo skida pa kad ga prebacim na DVD eto meni poslastice za pred spavanje. Obozavam da gledam akcione filmove pred spavanje, mozak na otavu (grad u Kanadi pet slova vodoravno) i sve super.
Ako mi se svidi gledacu i taj o Palestini, bas me zanima koga to brani ovaj Bavarac ciji je deda ili makar teca po svoj prilici pustao Ciklon-B osam sati dnevno sa pauzom za rucak.
Bojan Budimac Bojan Budimac 23:44 27.01.2012

Re: Da se čovek zapita

Jel pricate o onom "Krv i med" ili o "Dolini Vukova"?

Linkovanom, dakle "Dolini vukova -- Palestina"
karabasbarabas karabasbarabas 17:31 28.01.2012

Re: Da se čovek zapita

Dobar je, mislim ovaj "Valley of the volves - Iraq", zaspao na pola nastavljam veceras.

Produkcija mnogo bolja nego produkcija serije, ima na OBN za one koji imaju kablovsku, serija deluje jeftino sa specijalnim efektima dostojnim "Zikine Dinastije" i sa mikrofonom koji povremeno upada u kadar.
Ali Vilijem Zejni je dominirao.
draft.dodger draft.dodger 20:09 27.01.2012

Pade mi na pamet...

Essential Killing
Vincent Gallo u ulozi odbeglog mudžahedina.
Režirao, Jerzy Skolimowski.
Preporučujem...


Bojan Budimac Bojan Budimac 20:48 27.01.2012

Re: Pade mi na pamet...

draft.dodger
Essential Killing
Vincent Gallo u ulozi odbeglog mudžahedina.
Režirao, Jerzy Skolimowski.
Preporučujem...

S obzirom na zajedničku ljubav prema Bunjuelu verujem ti. Potražiću.
draft.dodger draft.dodger 20:53 27.01.2012

Re: Pade mi na pamet...

Bojan Budimac
S obzirom na zajedničku ljubav prema Bunjuelu verujem ti. Potražiću.

Ovo sam već linkovao.
Čista uživancija!
ivana23 ivana23 20:51 27.01.2012

***

In the Land of Blood and Honey - IMDb

Box office -
Budget: $10,000,000 (estimated)
Gross: $201,225 (USA)
(22 January 2012)

niccolo niccolo 21:00 27.01.2012

Re: ***

Samo 200 hiljada?
antioksidant antioksidant 21:04 27.01.2012

Re: ***

niccolo
Samo 200 hiljada?

a tebi 1,125 dolara nista ne znace?
niccolo niccolo 21:53 27.01.2012

Re: ***

a tebi 1,125 dolara nista ne znace?

omega68 omega68 21:03 27.01.2012

Serdare

ne mogu sada da komentarišem, posle ću
Sada gledam rukomet
Bojana Maljević Bojana Maljević 22:17 27.01.2012

Andja

Ja upravo pišem tekst na tu temu, pa mi je žao da se zaustavim, vezan je i za neke druge stvari na temu filma. Ali želim da se priključim raspravi i ovde i da kažem šta sam rekla u onoj Piramidi (u kojoj nisam ni stigla da kažem sve).
Prvo, film nema obavezu da dokazuje ili opovrgava istorijske činjenice.
Drugo, film jeste veoma jako propagandno sredstvo, naročito holivudski.
Treće, A.Džoli nema tviter, fejsbuk i sve ostalo, nije tražila ukidanje republike srpske, i sve što se piše su užasne laži.

Možda je taj film antisrpski, verovatno jeste. Ali dajte da ga prvo vidimo pa da onda pričamo. Protiv sam cenzure filmske. Ako je nešto antispsko ili ružno ili odvratno - to je već samo po sebi dovoljno, mediji su užasni što na to dodaju još kojekakve besmislice.
omega68 omega68 22:25 27.01.2012

Re: Andja

Ako je nešto antispsko ili ružno ili odvratno - to je već samo po sebi dovoljno

nije dovoljno
treba da bude još više, da bi naša elita bila zadovoljna
srdačan pozdrav iz zemlje evropskih vicešampiona u rukometu
za sada
Bojana Maljević Bojana Maljević 22:30 27.01.2012

Re: Andja

omega68
Ako je nešto antispsko ili ružno ili odvratno - to je već samo po sebi dovoljno

nije dovoljno
treba da bude još više, da bi naša elita bila zadovoljna
srdačan pozdrav iz zemlje evropskih vicešampiona u rukometu
za sada

Bojan Budimac Bojan Budimac 22:50 27.01.2012

Re: Andja

Bojana Maljević

Prvo, film nema obavezu da dokazuje ili opovrgava istorijske činjenice.

Naravno, zato sam i napisao da iskreno žalim ljude koji na osnovu igranih filmova grade predstave o zemljama, narodima, istorijskim događajima itd.

Možda je taj film antisrpski, verovatno jeste. Ali dajte da ga prvo vidimo pa da onda pričamo.

Upravo to. Ovaj medijski linč i pumpanje je

O Holivudu od mog omiljenog novinara: Hollywood's new censors
omega68 omega68 22:53 27.01.2012

Re: Andja

"Dolina vukova - Irak", do sada najskuplji [10 miliona dolara] turski film je proizišao iz, ovde popularne [verovatno najpopularnije], TV serije istog naziva, samo bez dodatka "Irak".


У многим културама, међу осталим нека северноамеричка индијанска племена као и Туркмени и Монголи, вук се сматра тотемом.
У српској народној митологији се сматра митским претком Срба и зооморфним обликом Дажбога (који је у каснијој народној традицији постао Хроми Даба), кога Чајкановић сматра за врховног српског бога.

Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 23:02 27.01.2012

explicator

U svom autobiografskom delu „Mon dernier soupir“, koje je na srpski jezik prevedeno u dva navrata, i to 1983. pod naslovom „Moj poslednji uzdah“ i godine 2004. pod naslovom „Moja labudova pesma“, Luis Bunjul iznosi svoj prvi doživljaj filma.

„Ne mogu da zaboravim koliko sam se prestravio, kao i cela sala uostalom, kada sam prvi put video „vožnju napred“. Sa platna nam se približavala nekakva glava, sve veća i veća. Izgledalo je kao da će nas progutati“, opisuje Bunjuel.

U to vreme budući veliki majstor filma nije mogao ni da pretpostavi u bioskopu u Saragosi, da se zapravo kamera približava glavi, da se glava povećava zahvaljujući pomeranju kamere, efekat koji je Melijes koristio u svojim filmovima.

„Poput svetog apostola Tome, verovali smo jedino u ono što vidimo“, kaže Bunjuel.

Meni je još zanimljivije Dimonovo pisanje o reagovanju na film marokanskih Berbera.

„Kadrovi s kovačem koji potkiva magarca, s grnčarom koji oblikuje glinu, s čovekom koji jede pržene skakavce, sa magarcem koji prolazi, sa kamilom koja se diže pod teretom izazivaju opšte oduševljenje. Sa svih strana se čuju poklici veselja i čuđeja“.

Edgar Moren to objašnjava da je svako u pratnji svog dvojnika "on je naša verna slika, on je više nego alter ego, on je alter, „ja-drugi“. Pre nego što je u dvojnika počeo da projektuje sve svoje strahove, čovek je uz njega najpre vezao sve težnje života, sposobnost preobražavanja i besmrtnost.

Kada iranski nomad vidi sebe prvi put na ekranu, on ustaje, pozdravlja i viče:

„Gledajte svi, to sam ja!“

Zato su ljudi koje su snimatelji Limijerovi snimali po ulicama nagrnuli u bioskopske dvorane. "Vodilo ih je uzbuđenje zbog otkrovenja dvojnika", objašnjava Moren.

Odužih ja, izvinjtoka, al moram još malo Bunjuela:)))

Elem, on kaže da smo mi danas i nesvesno navikli na filmski jezik, montažu, simultane i sukcesivne radnje, pa i na vraćanje u prošlost. Međutim, na početku filmske istorije, film je doneo toliko nov način pripovedanja da je najveći deo publike imao muke da razume šta se na platnu zbiva i kako se događaj nadovezuje kada se promeni scenografija, prosto, publika je s teškoćom tumačila ovaj novi jezik, filmski. Zato je bio potreban „explicator“.

„Pored obaveznog pijaniste, u Saragozi je svaki bioskop imao i svog explicatora, čoveka koji je stajao pored platna i naglas objašnjavao radnju. Govorio je, na primer:

"Sada je grof Igo video rođenu ženu kako ide ruku pod ruku sa čovekom, a taj čovek nije on. A sada ćete, dame i gospodo, videti kako otvara fioku pisacg stola, vadi revolver i ubija nevernu ženu.“

Koliko sam sam s'vatila, jer nisam pratila, Kurir je neka vrsta domaćeg explicatora, fali samo klavirista:)

EDIT: Za „zadovoljstvo poistovećivanja“ kao i za „potrebu za prepoznavanjem“ znali su još Limijerovi.




Bojan Budimac Bojan Budimac 23:07 27.01.2012

Re: Andja

omega68


Da, Omega, da. E sad, vlasništvo nad vukom kao simbolom ćeš morati da raspraviš, znaš već s kim

Inače, naravno kao i uvek totalno mašiš u ovom slučaju. Naime, paramilitarci, profesionalne ubice i sličan šljam imaju tu fascinaciju vukovima. Tako su ovde ultranacionalisti, neo-fašisti organizovani u paramilitarce koji su se zvali Sivi vukovi (i ime franšize je referenca na to, znaš ima kretena ovde i to mnogo koji Ali Aâdžu smatraju herojem). Baš kao što je JSO takođe tu nevinu životinju odabrala za svoj simbol.
Goran Vučković Goran Vučković 23:21 27.01.2012

Re: Andja

srdačan pozdrav iz zemlje evropskih vicešampiona u rukometu

A ko je šampion?
omega68 omega68 23:54 27.01.2012

Re: Andja

paramilitarci, profesionalne ubice i sličan šljam imaju tu fascinaciju vukovima. Tako su ovde ultranacionalisti, neo-fašisti organizovani u paramilitarce koji su se zvali Sivi vukovi...

Ne znam zašto ali moj narod, ovde, ima izreku:
''Odande si odakle ti je žena''
Tako sam ja Miloševac, zemljak one Đine što joj je baba Evdokija
omega68 omega68 00:09 28.01.2012

Re: Andja

tu nevinu životinju

Baš i nije tako nevina.
Mislim, hoće da pojede poneku ovcu koja je izvor prihoda i života nekim ljudima...


i još nešto:
Ako nisi znao , vuk ne jede ovcu u toru odmah.Prvo pronađe put za izlazak, a onda se vrati da pokolje šta treba.
Možda je to naravoučenije TV serije, ne znam , nisam gledala
sevarlica sevarlica 23:02 27.01.2012

Prvenac... pile mamino :)

Nekako mi se čini da je Anđelini bio potreban film u kome niko neće obraćati pažnju na njegovu filmsku vrednost, već film koji će izazvati skandal. Prvenac je prvenac i bilo bi loše da je pojede kritika na prvom filmu, zar ne?

Nisam odgledao film, ne znam ni da li ću, ne zbog Srba kao loših momaka već zbog kompleksnosti rata kao teme za film. Iskreno ne verujem da dobar film o ratu i njegovim strahotama može da napravi samozvani režiser. Posebno ne kao svoj prvi film.
Svaki film koji ima radnju u nekom stvarnom ratu, sa nekom istinitom pričom iza sebe, po meni morao bi da nosi neku poruku, kakvu god.
Ovako imamo film od velike glumačke zvezde koja želi da se dokaže u režiji i to radi na potpuno pogrešan način.
Igra se sa ciframa oko žrtava. Stavlja priču koja je inspirisala film u ogledalo(oni su u stvarnosti bežali u Srbiju iz Bosne). Bavi se političkom propagandom.

Tako da iskreno ne verujem u neki uspeh ovog filma (na IMdB-u ima ocenu 3.1), a mislim i da će ga ljudi jako brzo zaboraviti.

P.S. za autora vezano za Ramba :)

"Rambo" je najbolji primer kako franšiza može da uništi poruku originalnog filma. Ako je Stalone nešto lepo napisao i dobro uradio to su "Prva krv" i "Roki". Prvu krv bih komotno smestio uz: Vod, Apokalipsu, Lovca na jelene, Kosu, itd. po kvalitetu filma i poruke koju šalje.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 02:33 28.01.2012

Re: Prvenac... pile mamino :)

sevarlica: Igra se sa ciframa oko žrtava. Stavlja priču koja je inspirisala film u ogledalo(oni su u stvarnosti bežali u Srbiju iz Bosne). Bavi se političkom propagandom.


(boldovanje moje)

„Film predstavlja onaj mali bioskop što ga nosimo u glavi“, kaže Moren.

(Film predstavlja antropološko ogledalo, film odražava praktičnu i imaginarnu stvarnost. Film je onaj trenutak u kojem se udružuju dve psihe, psiha sadržana na filmskoj traci i psiha gledaoca, a filmsko platno mesto na kojem se sastaju „dejstvujuća i posmatračka misao“)

a propaganda?:)

nači, Anđa ko Lenjin i Dziga Verov pride:)

„Film je za nas najvažnija od svih umetnosti“, rek'o još Lenjin, naravno zbog uočene propagadne funkcije filma.

„Izbor zbivanja zabeleženih na filmskoj traci sugeriše radniku ili seljaku stranu za koju treba da se opredeli...“, rek'o Dziga Verov 1925.

:)


Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 23:15 27.01.2012

projekcija identifikacija

Edgar Moren kaže da gledaoca pasivnost i nemoć stavljaju u regresivni položaj, te da predstava objašnjava jedan od opštih antropoloških zakona: svi mi postajemo osećajni, osetljivi, plačljivi kada nam se oduzme mogućnost dejstvovanja... "u zatvoru vojničina postaje pesnik. Slučaj hirurga koji se onesvešćuje gledajući neku operaciju na filmu dobro otkriva osećajnost što je odjednom izaziva nemoć“ .

Po njemu, film za razliku od pozorišta, gde glumcu može da pozli, ili da zaboravi tekst, "uspostavlja najveće moguće fizičko odvajanje gledaoca od predstave".

Zato je po Morenu film zapravo „uvećao neka paraonirička svojstva, pogodna za „projekcije identifikacije“ (mrak, i gledanje u masi, kolektivno učestvovanje).


Bojan Budimac Bojan Budimac 23:55 27.01.2012

Re: projekcija identifikacija

Zato je po Morenu film zapravo „uvećao neka paraonirička svojstva, pogodna za „projekcije identifikacije“ (mrak, i gledanje u masi, kolektivno učestvovanje).

Da, već smo jednom kod Hiča, čini mi se, pričali o efektima filma (projektovanog) na ljude. Imao sam sreću da odslušam neka predavanja Vladimira Petrića na temu hipnotičnosti filma. Nikad nisam napustio bioskopsku predstavu ma kakva šitina od filma bila, a pozorišne jesam često.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 00:25 28.01.2012

Re: projekcija identifikacija

Imao sam sreću da odslušam neka predavanja Vladimira Petrića na temu hipnotičnosti filma. Nikad nisam napustio bioskopsku predstavu ma kakva šitina od filma bila, a pozorišne jesam često.


Ja ga nikad nisam slušala na predavanjima, ali jesam pre tri god sedela s Vladom Petrićem u Mažestiku tri dana po par sati i pričala jedan na jedan, divno iskustvo (poklonio mi fotku svog memozida iz ofisa na Harvardu, s raznim dzidzabidzama i Felinijevim šalom pride:)

Takodje nikad nisam izasla iz bioskopa, ali jesam jednom prespavala par filmova, onako blamantno, u punoj sali, al sam bila trudna i pred porodjajem, a bio serijal Vima Vendersa, ajme bruke moje. Posle sam dete kad je poraslo davila da gleda sa mnom Vima Vendersa jer mi dodje to:)

Al, aj jos malo da teoretišemo o antropološkoj skali projekcija-identifikacija iz Morenove vizure. Elem, po njemu, film posebno izaziva i podstiče sledeće tri pojave:

1.Poistovećivanje (sa nekom ličnošću sa ekrana). Tu spada i pogrešno prepoznavanje koje se susreće kod primitvnih naroda, dece i neurastenika, kako kaže Moren u njegovom antropološkom eseju „Film ili čovek iz mašte“.

On navodi primer: kada je njegova kćer Veronika imala četiri godine, gledala je „Najveću predstavu na svetu“ i videvši džokeja patuljka uzviknula je „Evo Veronike“.

Gledalac teži da se sjedini s ličnostima na ekranu.

Kada je prikazan film iranskim nomadima o njihovoj seobi koja se dogodila 1924. godine, mnogi gledaoci su se oduševljeno u filmu prepoznali, iako su bili deca kada se film snimao.

2.Star sistem – identifikacija s filmskim zvezdama (o ovome bi naša Bojana mogla sigurno tri dana)

3.Polimorfne projekcije- identifikacije: one pokazuju da je moć poistovećivanja bezgranična. A i sva filmska tehnika teži da gledaoca zagnjuri i u sredinu i u radnju filma. Gledalac se ne spaja samo s jednom ličnošću, nego sa ličnostima, predmetima, pejsažima, sa svetom filma u celini.

ps. Total ludilo, pokušavam ozbiljno da blogujem jer mi je tema koju si postavio vrlo zanimljiva, ali istovremeno gledam neki film sa Stivenom Sigalom na teveu, on pandur u svom kraju pa se roka s mafijozama, elem, što bi rekla jedna moja prijateljica, ti si bre Vesna intelektualno posrnula osoba:)
Goran Vučković Goran Vučković 00:33 28.01.2012

Re: projekcija identifikacija

gorran2 gorran2 01:54 28.01.2012

Najvažnija je istina

Znate onu sortu domaćih stvorenja, mašu repovima, umiljavaju se i maze, a samo gledaju da ugrabe priliku, smaknu nešto sa stola i odjure. Pa posle dođu opet, na još jednu rundu.

Jednom davno, bila jedna planeta naseljena takvima.

Nije bilo lako živeti na toj planeti - za sve se trebalo izboriti. Zato su oni bili sposobni i snalažljivi. Ako su jači, otimali bi silom, a ako su slabiji, ulagivali se, laskali, udruživali, i čekali svoju priliku. Umeli su da budu vrlo ustrajni, da kao Uriah Heep budu dugo, ustrajno i postojano ponizni, dok ne uluče priliku da postanu razmetljivi i arogantni. Jer, nisu opstajali dosledni, nego okretni i snalažljivi. Stoga je svaki od njih poticao od duge linije gladnica, očajnika, prevaranata i izdajnika.

Naravno, među njima je postojao i moral. To je ono kako su se oni predstavljali. Bez toga, nikad nikoga ne bi uspeli da prevare.

Da bi što bolje praktikovali svoje veštine, svoje životno područje su odelili na više međusobno odvojenih pećina: jedna se zvala privatnost, druga porodica, treća posao, pa zabava, i slično. U svakoj od njih mogli su da vrše svoje velike i male podvale, izdaje i prevare, nasilja i mučenja na miru, relativno nezavisno od drugih pećina. Kad bi prelazili iz jedne jazbine u drugu, kad bi izlazili u spoljašnji svet, pokrivali su svoju golotinju relativno uniformisanim odelima od morala, pristojnosti i uglađenosti, što im je omogućivalo da vrebaju nove žrtve koje bi odvukli u jednu od svojih pećina.

A onda su jedne večeri otkrili da mogu na jednoj steni, dok sunce zalazi, praviti senke. I pokretati ih, davati im razne oblike, stavljati u razne međusobne odnose. Te senke su se mogle prikazivati kao da imaju mnoge supermoći i vrline. Najčešće su prikazivane kako pomažu i spašavaju raznim unesrećenima i ugroženima, sasvim poput onih kakve je svako imao kod sebe u svojoj pećini.

Ta predstava senki se zvala "istina". Ili, u još više unapređenom i još razvijenijem vidu, zvala se "umetnost", što je viši oblik "istine".

Ova igra istine duboko ih se dojmila, i postala je njihova najvažnija preokupacija, odmah posle mučenja roblja po svojim pećinama.

Pojedinačna senka se zvala "ja", i bila je predstavnik pojedinca. Ali ne samo pojedinca, nego takođe i fiktivnog mnoštva međusobno tobože složnih pojedinaca, koji dele zajednički moral, karakter, osećaj za pravdu, sudbinu, istorijsku misiju, i druge fiktivne kvalitete. Ta se fikcija zvala "mi", ili "narod".

Naravno, uvek bi se našlo pokvarenjaka koji bi se privukli iz potaje, pa karikirali našu senku, koja prikazuje naš narod, i prikazivali je kako radi nešto što nije plemenito i uzvišeno. U tom slučaju, trebalo je porušiti njihove pećine sa njihovim robljem, i naterati ih da stvari prikažu istinito: našu senku plemenitom, a njihovu nasilnom, podlom i razvratnom.
Inner Party Inner Party 23:45 27.01.2012

Zanimljivo je da ...

... inače, Turci imaju dobru tradiciju pravljenja zapadnjačkih filmova. Naročito SF-a.




PS

A što se tiče "antisrpskih" filmova, svi su prilično pukli i na blagajni i kod kritike. Tako ce i ovaj Andjelinin valjda ...
omega68 omega68 23:56 27.01.2012

Re: Zanimljivo je da ...

A što se tiče "antisrpskih" filmova, svi su prilično pukli i na blagajni i kod kritike. Tako ce i ovaj Andjelinin valjda ...

E, neće taj...
Uzela ona pare od Saudijaca
Unapred
Bojan Budimac Bojan Budimac 00:07 28.01.2012

Re: Zanimljivo je da ...

Inner Party
... inače, Turci imaju dobru tradiciju pravljenja zapadnjačkih filmova. Naročito SF-a.


Da, ta tradicija ultra-jeftinih rimejkova je počela još sredinom prošlog veka i bila najjači deo turske kinematografije sve do pojave televizije (ovde vrlo kasno, sredinom sedamdesetih prošlog veka. Ne znam uzrok, ali tipujem na dva. Masa tih filmova je bila jeftinija za napraviti nego otkupiti i dodatno autoritarni režim je mogao da ima kontrolu nad ćudoređem u tim ostvarenjima.
freehand freehand 00:24 28.01.2012

Meni se mota po glavi

neki Super Dikan, braćo moja i sestre; u režiji Emira Kusturice, sa obaranjem nevidljivih, hvatanjem pilota i teranjem SAS-ovaca, Foka i Delti da pevaju Marinu, potapanjem nosača po Jadranu, sjebavanjem aerodroma od Skopskog Petrovca, preko Indžirlika do Avijana i dokle već mašta dobaci.
Mis'im, što da ne, da se i mi malo ufamo i puvakamo.
DeNiro, Kluni i Džoni Dep, uz Moniku Beluči i Milu Jovović, pa vi vidite!
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 00:30 28.01.2012

Re: Meni se mota po glavi

preko Indžirlika do Avijana


obavezno ubaciti Slovence kako na mirc chatu javjaju uzivo kad se dignu avioni u Avijanu (bombardovanje 1999),secam se nekog tipa iz Kopra, najuredniji je bio, i stvarno, eto ih za po sata... tiruriru sirene...



Bojan Budimac Bojan Budimac 01:10 28.01.2012

Re: Meni se mota po glavi

Free
dokle već mašta dobaci.

pa zna se, do Tokija
omega68 omega68 01:27 28.01.2012

Re: Meni se mota po glavi

do Tokija

može i do Milvokija
Što te nema?
da li zato što omegu68 treba ponovo da nazoveš dijabolom?

Ne mogu da se naljutim na tebe , Budimče

srdjan.pajic srdjan.pajic 06:55 28.01.2012

Re: Meni se mota po glavi

freehand
neki Super Dikan, braćo moja i sestre; u režiji Emira Kusturice, sa obaranjem nevidljivih, hvatanjem pilota i teranjem SAS-ovaca, Foka i Delti da pevaju Marinu, potapanjem nosača po Jadranu, sjebavanjem aerodroma od Skopskog Petrovca, preko Indžirlika do Avijana i dokle već mašta dobaci.
Mis'im, što da ne, da se i mi malo ufamo i puvakamo.
DeNiro, Kluni i Džoni Dep, uz Moniku Beluči i Milu Jovović, pa vi vidite!



A završna scena, ono standardno natačinjanje glavnog negativca na zardjalu šipku iz koje kuljaju isparenja, da se snimi u napuštenoj smederevskoj železari.

Bojan Budimac Bojan Budimac 09:03 28.01.2012

Re: Meni se mota po glavi

omega68
Ne mogu da se naljutim na tebe , Budimče

Ma ni ja na tebe , ti si mi omiljena ame.., khm... omiljeni Srbijanac.

[I] ovdašnjim dijabolama je od životne važnosti šta je bilo i ko je ko bio pre 14 soma godina. U interesu dnevnih novina je da tu glad za "znanjem" redovno hrane. Tako surfujući po turskoj dnevnoj štampi danas naiđoh na ovo i odmah pomislih "ovo moram podeliti sa Omegom!"

"Da li su crvenokošci Turci" odgovor došao iz SAD

E sad, da li su ti koji su se spustili sa Altajskih planina Srbijanci ili Turci moraš rešiti znaš već s kim

U međuvremenu se možeš konsultovati sa profom Teodorom Šurom koji se pominje u tom članku. Imaš njegovu imejl adresu na tom linku.

Eto vidiš koliko se trudim da dam doprinos tvojim "istraživanjima"?
Goran Vučković Goran Vučković 09:08 28.01.2012

Re: Meni se mota po glavi


E sad, da li su ti koji su se spustili sa Altajskih planina Srbijanci

Iz nekog ćoška Krkar širi negativne talase
Bojan Budimac Bojan Budimac 09:22 28.01.2012

Re: Meni se mota po glavi

Goran Vučković

Iz nekog ćoška Krkar širi negativne talase


maca22 maca22 13:40 28.01.2012

Re: Meni se mota po glavi

Bojan Budimac
"Da li su crvenokošci Turci" odgovor došao iz SAD

Mislim da se pojavio jedan novi blog u vezi sa ovim razgovorm ovde.
Bojan Budimac Bojan Budimac 15:08 28.01.2012

Re: Meni se mota po glavi

maca22
Mislim da se pojavio jedan novi blog u vezi sa ovim razgovorm ovde.

Da, samo nas Omega muči sa tih 24 sata ograničenja. Verovatno utvrđuje gradivo
maksa83 maksa83 19:49 28.01.2012

Re: Meni se mota po glavi

DeNiro, Kluni i Džoni Dep, uz Moniku Beluči i Milu Jovović, pa vi vidite!

Travolta da igra Slobu a Deni De Vito - Miru Marković.
mrale54 mrale54 13:45 29.01.2012

Re: Meni se mota po glavi

Bojan Budimac

Da, samo nas Omega muči sa tih 24 sata ograničenja. Verovatno utvrđuje gradivo


Ma ne utvrđuje.
Dao nam je vremena da obnovimo znanje (a, koje se, jel'te, nalazi u jednom od korteksa kolektivnog nesvesnog) sanskrita.

A, što si pokrenuo ovu temu?
Šta sad, kad se povampire Nemci, i pošalju zahtev Indi..., ovaj, Srbiji, da im izručimo Batu Životinju zbog "genocida" onih, silnih vojnika Wermacht-a?
Bojan Budimac Bojan Budimac 15:57 29.01.2012

Re: Meni se mota po glavi

mrale54
Dao nam je vremena da obnovimo znanje (a, koje se, jel'te, nalazi u jednom od korteksa kolektivnog nesvesnog) sanskrita.
Da znaš da sam imao problema da pročitam, ne toliko sa sanskritom, koliko sa sanskritskom interpunkcijom. Naime, zbuni me kada pasus počinje zarezom ili tačkom.

A, što si pokrenuo ovu temu?
Šta sad, kad se povampire Nemci, i pošalju zahtev Indi..., ovaj, Srbiji, da im izručimo Batu Životinju zbog "genocida" onih, silnih vojnika Wermacht-a?

nisam mislio na tu mogućnost
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:10 28.01.2012

бројање оваца нема шансе

ali sam u prvom pokušaju zaspao negde oko 30. minuta

U drugom pokušaju počeo sam od tog 30. minuta, ali sam zaspao oko 45

"Idite pogledajte ga - suptilan je kao 'Rambo' i 10 puta zabavniji".

Овај фактор од 10 у корист Долине повлачи да си, гледајући Рамбо, заспао негде око трећег минута.

: )))
Bojan Budimac Bojan Budimac 16:04 28.01.2012

Re: бројање оваца нема шансе

marco_de.manccini

Овај фактор од 10 у корист Долине повлачи да си, гледајући Рамбо, заспао негде око трећег минута.

: )))

Faktor je citat Rolanda Lojda Perija, a ne moj. Jako mi je žao što taj review nije više online. Kad sam zaspao na Rambou se ne sećam :)
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:14 28.01.2012

Re: бројање оваца нема шансе

Ma znam čiji su citati.

Zanimljivo je kako neki ljudi (generalno, ne odnosi se na tebe, ne znam te toliko) lako zaspu ispred televizora, iskrivljeni na fotelji, na stolici čak, a muči ih nesanica kad lepo legnu ispod jorgana u krevet.
antioksidant antioksidant 16:16 28.01.2012

Re: бројање оваца нема шансе

Kad sam zaspao na Rambou se ne sećam :)

bolje tako nego da se ne secas kad je rambo zaspao na tebi
Bojan Budimac Bojan Budimac 16:22 28.01.2012

Re: бројање оваца нема шансе

Zanimljivo je kako neki ljudi (generalno, ne odnosi se na tebe, ne znam te toliko) lako zaspu ispred televizora,

Od tih sam, omiljena funkcija na daljinskom mi je "sleep" i televizor mi gotovo isključivo služi kao uspavanka kad sam preumoran da čitam u krevetu.
marco_de.manccini marco_de.manccini 17:06 28.01.2012

Re: бројање оваца нема шансе

добар тај твој даљински, притиснеш sleep и заспеш.

мој даљински не ради тако добро, знаш колико пута сам притиснуо power и ништа.
JJ Beba JJ Beba 20:11 28.01.2012

Re: бројање оваца нема шансе

Bojan Budimac
Zanimljivo je kako neki ljudi (generalno, ne odnosi se na tebe, ne znam te toliko) lako zaspu ispred televizora,

Od tih sam, omiljena funkcija na daljinskom mi je "sleep" i televizor mi gotovo isključivo služi kao uspavanka kad sam preumoran da čitam u krevetu.

+1
moje indijansko ime je ona koja nikada ne spava
sem kad uspe tv da me supava

primetila sam, kad je moj slučaj u pitanju, da su emisje u kojima se govori, u smislu da prevod čita neki lik a glas ide iz offa, vrlo delotvorne na moj san.
recimo prenos suđenja u hagu je bio uspavanka za mene samo tako - jednoličan glas bhs prevoda, često bez sluha, ravan mmmmmm mogla sam da zaspim kad 'oću
mirelarado mirelarado 22:51 28.01.2012

Re: бројање оваца нема шансе

recimo prenos suđenja u hagu je bio uspavanka za mene samo tako - jednoličan glas bhs prevoda, često bez sluha, ravan mmmmmm mogla sam da zaspim kad 'oću


Ех, што сте ви, из музичког света, неки!
Замисли преводиоца који глумата и уноси се у оно што, заправо, говори неко други. Ем не би могла да заспиш, ем би се превод претворио у фарсу.
JJ Beba JJ Beba 22:56 28.01.2012

Re: бројање оваца нема шансе

mirelarado
recimo prenos suđenja u hagu je bio uspavanka za mene samo tako - jednoličan glas bhs prevoda, često bez sluha, ravan mmmmmm mogla sam da zaspim kad 'oću


Ех, што сте ви, из музичког света, неки!
Замисли преводиоца који глумата и уноси се у оно што, заправо, говори неко други. Ем не би могла да заспиш, ем би се превод претворио у фарсу.

hahahaha sve je bolje kad se ima sluha
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:37 29.01.2012

Re: бројање оваца нема шансе

JJ Beba

+1
moje indijansko ime je ona koja nikada ne spava
sem kad uspe tv da me supava


Misliš, tvoje indijsko ime? (izvini, otvorio mi oči Omegin najnoviji blog).
Bojan Budimac Bojan Budimac 17:51 29.01.2012

Re: бројање оваца нема шансе

srdjan.pajic
izvini, otvorio mi oči Omegin najnoviji blog.

I tebi?
maca22 maca22 20:42 29.01.2012

Re: бројање оваца нема шансе

I treće i četvrto oko. Stavio mu cvikere :)))
Bojan Budimac Bojan Budimac 21:08 29.01.2012

Re: бројање оваца нема шансе

maca22
I treće i četvrto oko. Stavio mu cvikere :)))

Buzdovanom, to treće i četvrto. Mene, moram priznati, raduje činjenica da je mnogo veći broj onih razumnih na tom smeću od bloga koji pokušavaju (naravno bezuspešno, a kako drukčije) podivljalog Omegu da dozovu razumu, od onih koji ga tapšu ili mu terciraju.
omega68 omega68 23:37 29.01.2012

Re: бројање оваца нема шансе

na tom smeću od bloga


podivljalog Omegu


Kad sam rekao da ne mogu da se naljutim na tebe nisam mislio da moraš toliko baš da budeš dijabola
Nikad niko tvoje veličanje Turske i relativizovanje genocida, čekaj polako mora obazrivo to, nije nazivao smećem.
Šta si ti?
Bog otac bloga?
Bojan Budimac Bojan Budimac 23:52 29.01.2012

Re: бројање оваца нема шансе

omega68

E sad čuj dijabolo. Moje je pravo da mislim o tvom blogu šta mislim, a mislim da je smeće.

Ako si imao primjedbi na moje ranije pisanje, mogao si ih izneti na tim tekstovima. Nisam (osim dvojice) nikad banovao niti brisao, a ni, kao ti, preventivno pretio istim. Ovako samo pokazuješ frustraciju

relativizovanje genocida

Ovo je tačno na tvom nivou. Tebi ovo liči na relativizaciju?

Na kraju, da ne bude nikakve zabune, meni je genocid adekvatna kvalifikacija za jermenska stradanja u Osmanskoj imperiji 1915. (mada je ono trajalo duže, mnogo duže). Međutim, na taj moj stav nisu uticali političari (naprotiv), nego istoričari, koji su objavili dovoljno dokaza o tome. Istoričar, pod uslovom da je pošten (što je skoro pa oksimoron kad je reč o političaru), će se u kvalifikaciji nekog događaja rukovoditi dokazima.

Viš' i tu nešto pričam o dokazima, a to je za tvoje "istoričare" šarlatane nepoznat pojam. Uživam da gledam kako se blamiraš, samo nastavi
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:09 30.01.2012

Re: бројање оваца нема шансе

maca22
I treće i četvrto oko. Stavio mu cvikere :)))


I još najmanje dva tajna oka, na intimnim lokacijama, al ne bih sad da ulazim u te detalje. Strepim da Omegu ne smota CIJA i zaposli u industriji dronova.

PS. Za Budimčevića, a i druge na blogu koji sa interesovanjem prate moju sapunsku operu "Turska Baklava, NY": elem došlo je do manje ispale oko narudžbine: ja naručio par kila, za čikaškosrpsku novu godinu, po malo od svega, sem onog peska. Ali je poštarina ispala više nego što košta komplet tih baklavica, a to ne znaš koliko je kad naručiš, jer imaju taj, malo staromodni sistem naručivanja nekakvim polu email-om, plus na Turskom. I ljudi me lepo zvali iz baklavdžinice da pitaju šta da rade kad su videli koliko košta Fedex, to jesto poslali mi email. A koji sam nekako zavrljačio, greškom, jer nisam provalio da je od njih. Oni čekali nekoliko dana i onda me zvali da pitaju šta da rade. I tako, da skratim priču, ja reko, nema smisla da je poštarina više od tih čuvenih baklava, zato, dajte vi to sve duplo što sam ja naručio, da se mi ne zajebavamo ovde. Tako da sad paket stiže u utorak ili sredu, ja sam na izgladnjivanju, pa javljam kakve su, samo kad se povratim iz šećerne kome, i ako se povratim.



freehand freehand 09:20 30.01.2012

Re: бројање оваца нема шансе

srdjan.pajic

Ti nemaš drona snabdevača?!

maca22 maca22 10:14 30.01.2012

Re: бројање оваца нема шансе

srdjan.pajic

PS. Za Budimčevića, a i druge na blogu koji sa interesovanjem prate moju sapunsku operu "Turska Baklava, NY":

Nisi pitao zasto je baklava rolnica duplo skuplja od baklave sarmice (ili obrnuto)?
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:07 30.01.2012

Re: бројање оваца нема шансе

freehand
srdjan.pajic

Ti nemaš drona snabdevača?!



Pa nemam, ovaj poslednji mi sjebao Uške, a onaj pre njega, kao što znaš, Persijanci. Sad je neka nestašica...
elis elis 20:32 28.01.2012

Kratko i jasno...


Biljana 77 Biljana 77 15:33 30.01.2012

" i šta na kraju bidne"

Iskreno žalim ljude koji na osnovu igranih filmova grade predstave o zemljama, narodima, istorijskim događajima


Ili na osnovu književno-umetničkih tekstova pokušavaju da opovrgnu istorijske činjenice ... ali to je već neka sasvim druga priča. Samo sam malo pod utiskom nasrtaja ovih neoromantičarskih istoričara školovanih u večernjim školama teorije zavere.

EDIT: tek sad videh u komentarima da je ta tema već razrađivana
Bojan Budimac Bojan Budimac 15:49 30.01.2012

Re: " i šta na kraju bidne"

Biljana 77
Samo sam malo pod utiskom nasrtaja ovih neoromantičarskih istoričara školovanih u večernjim školama teorije zavere.

kao i uvek sjajna formulacija koja pogađa u sridu.
maca22 maca22 18:16 30.01.2012

Re: " i šta na kraju bidne"

Bojane, ne potecenjuj ni svoje da te zbuni kada pasus pociunje tackom i zarezom.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana