Gost autor

margos razmišlja ( o dodiru )

Unfuckable RSS / 20.01.2008. u 00:37

  

Pomagajte, ljudi... Treba da napišem nekakav rad na temu ''DODIR U NAŠOJ TRADICIJI'', a meni se baš ne da da preturam po podacima, već bih po svom običaju da uradim nešto na moj način. Znači, treba mi malo muškog, malo ženskog razmišljanja na tu temu. Ličnog, ne šta kažu sociolozi i psiholozi (to već imam), već šta kažete vi.

 

Ok, znam, telesni dodir ili čulo dodira jeste prvo čulo koje se razvija kod beba. Nedostatak istog, može pogubno uticati na psihofizički razvoj itd itd..

 

Ja mislim da smo taktilno društvo, da se vrlo mnogo dodirujemo, čestitamo, lupkamo, držimo za mišicu sagovornika, često grlimo, ljubimo (čak tri puta!), udaramo u šali pesnicom, prijateljski, i pesnicom neprijateljski - bez šale.

 

Ali, kao da su nas poslednje godine otuđile. Plus kriza koja nas je uterivala u nemoguće i nehumane situacije prevoza gradskim vozilima, pa kriza koja je higijenu svela na minumum i iritirala čulo mirisa... Gužva + miris + prinuda -  počeli smo sve više da se gadimo blizine nepoznatih ljudi.

 

Mighty nam je poželeo u Novoj godini 4, 8 ili 12 zagrljaja... Dvanaest je za napredak... To je jedan od načina dodira.... treba mi još, još...

 

Ja volim dodir... zagrljaj... često mi dodir neke knjige kaže da li je dobra za mene ili ne. Uglavnom dodirujem svoje sagovornike dok pričamo. Kad nekog nežno volim, milujem ga po obrazu, bilo da je star ili mlad... A vi?

                  Hand_holding_finger_bw.jpg
 



Komentari (213)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

dunjica dunjica 00:51 20.01.2008

Ovo ti je dobra fora

delegirao posao blogerima ;-)

Edit: ajd´ onda da dam svoj doprinos. Eto, taj naslov koji pominješ
'DODIR U NAŠOJ TRADICIJI''

to meni odmah bljesen pred očima gradski prijevoz ili red u banci ili pošti. Zalijepe se jedni na drugi, pa ti dišu za ovratnik, zaviruju u papire preko ramena i bili bi valjda najsretniji da ti mogu zasjesti za vrat. Stiskavac, doslovno.

Biti će, sigurna sam, ionako dovoljno komentara/priloga o svemu lijepom što dodir nosi, a i s kojima ću se sigurno složiti
Unfuckable Unfuckable 00:54 20.01.2008

Re: Ovo ti je dobra fora

a...Ćuj stara ...unosna je rabota ovo malo rentiranja webspejsa....nije da nije ?!?!?
dunjica dunjica 00:58 20.01.2008

Re: Ovo ti je dobra fora

Unfuckable
a...Ćuj stara ...

I ova ti je dobra. I odvažna. I zbog "ć" i zbog "stare" ;-)
margos margos 01:02 20.01.2008

Re: Ovo ti je dobra fora

to meni odmah bljesen pred očima gradski prijevoz ili red u banci ili pošti. Zalijepe se jedni na drugi, pa ti dišu za ovratnik, zaviruju u papire preko ramena i bili bi valjda najsretniji da ti mogu zasjesti za vrat. Stiskavac, doslovno.

Znam, Dunjice, i meni je to jedna od prvih slikica u glavi... ali i mirisa:))) ili :((((
Hvala na doprinosu! :))

PS Dopao se Unfu ova priča o dodiru iz njemuznanihrazloga:) pa mi dao popust na blogorentiranje:)))
Unfuckable Unfuckable 01:12 20.01.2008

Re: Ovo ti je dobra fora

dunjice - siguran sam da me nisi pogrešno shvatila.
Imam mali milijun razloga da obožavam hrvaštinu + da je koristim. Prvi je Alan Ford, drugi je Džoni Štulić... a posle ide još stvarno mnogo jakih razloga.
Definitivno - neke stavri bolje zvuče napisane ili rečene na hrvaštini. Ja nemam problem sa tim.
dunjica dunjica 01:17 20.01.2008

Re: Ovo ti je dobra fora

ma, kužim te. hrvaština, hahaha. pamtim dobro što si napisao na jednom drugom blogu o mom materinjem jeziku, kako se njime bolje izrazi distanca, cinizam,... ma znaš već. sjajno si to rekao!

a ja sam veliki ljubitelj srpskih prijevoda poezije, posebno iz onih vremena kada nas je poezija održavala (tzv. "nježne" godine, hihihi). ne, stvarno, lirika bolje zvuči na srpskom, pa to ti je.

Unfuckable Unfuckable 01:30 20.01.2008

Re: Ovo ti je dobra fora

mislim da bih mogao - samo da me ne mrzi - da opušteno rolam konverzaciju na mešavini purgersko + jošponekog dijalekta. Slatko mi je to, sometimes, to ti štjedoh ret....
Ja sam ti, dunjice, sloohista : ak mi padne na uho - to je to!
dunjica dunjica 01:37 20.01.2008

Re: Ovo ti je dobra fora

Eh, Unfuck... blago tebi, Sloohisto! Ja to ne mrem. A, da ti iskreno velim, i neću. Valjda me neće nitko ovdje kamenovati ako kažem javno da sam jezički purista, u onom elitističkom smislu. Volem, brate, književno kad govore. A purgerski opće (opšte, štono narod kaže kada oće da ga ceo svet razume) uglavnom oni što se tek naknadno "opurgeriše".

Ajd, u zdravlje, odoh u krpe!
Dragan Vujanović Dragan Vujanović 03:27 20.01.2008

Re: Ovo ti je dobra fora - Touch ...!!

Definitivno - neke stavri bolje zvuče napisane ili rečene na hrvaštini. Ja nemam problem sa tim.
Onda, problem nije ni na inglaterijskom...

Kasnije još tri, da ne bismo previše zagužvali saobraćaj...
angie angie 03:31 20.01.2008

Re: Ovo ti je dobra fora - Touch ...!!

Definitivno - neke stavri bolje zvuče napisane ili rečene na hrvaštini. Ja nemam problem sa tim.


pa je l moze neko da zamisli Alana Forda u Srpskoj varijanti?
Unfuckable Unfuckable 03:39 20.01.2008

Re: Ovo ti je dobra fora - Touch ...!!

pa je l moze neko da zamisli Alana Forda u Srpskoj varijanti?


da...nezamislivo tj nečitljivo.
Isto kao što mi je nezamislivo da Duška Dugouška zovem nekim debilnim imenom tipa Zekoslav Mrkva
margos margos 03:41 20.01.2008

Touche ...

Kasnije još tri, da ne bismo previše zagužvali saobraćaj...

Dobra noć Dragane:)
Dodir muzike je božanski dodir:)

PS Naučila sam lako i brzo da kačim pesme sa youtuba, al još ne umem slikice. Al naučiću i to:)))


angie angie 03:43 20.01.2008

Re: Ovo ti je dobra fora - Touch ...!!

Zekoslav Mrkva


i da ga ne sinhronizuje Nikola Simic:)))

kao shto su Kremenko i Kamenko normalni samo u hrvatskoj sinhronizaciji!
Dragan Vujanović Dragan Vujanović 12:27 20.01.2008

Re: Touche ...

Margos:
"Dobra noć Dragane:)
Dodir muzike je božanski dodir:)

PS Naučila sam lako i brzo da kačim pesme sa youtuba, al još ne umem slikice. Al naučiću i to:)))
Hm... kako fin način da se izmami usluga obučavanja kačenja slika, a da ne bude previše očigledno da se ta usluga tražila: )) Dakle: http://www.flickr.com/ , gde se obavi registracija korisnika, nakon čega se može izvršiti Upload fotografija, animacija... Nije komplikovano. Pošto se obavi Upload neke fotografije, izabere se (tu, na sajtu, online) njena maksimalna (ili koja već željena) veličina, pa se na nju klikne desnim tasterom miša i odabere "properties". Onda se sa tog prozora prekopira URL adresa (copy), koja se kasnije pomoću komande "paste" unese u sam komentar na blogu, u za to odgovarajući prozor (isto kao za YouTube) koji se pokreće pritiskom na petu sleva "kockicu" iznad polja za tekst. Kad se adresa unese u prozor pritisne se OK. Pozicioniranje u polju za tekst isto je kao i za YouTube-sadržaje. Fotografije na sajt možete da uploadujete nezavisno od toga da li vam trebaju odmah, ili bi vam tek mogle zatrebati. One stoje na sajtu i vi ih ubuduće možete "uzeti" bilo kada i postaviti na blog. Ne budite deprimirani ako se desi da je sajt preopterećen, pa ne možete brzo da se ulogujete... A za slučaj da baš zapne, napravite svoju sekciju na još jednom sajtu koji se koristi u iste svrhe: http://my.imageshack.us/ Za dodatne informacije... Pa, tu ću biti negde, na blogu... Margo, pozdravljam vas :))
margos margos 13:09 20.01.2008

Re: Touche ...

Hm... kako fin način da se izmami usluga obučavanja kačenja slika, a da ne bude previše očigledno da se ta usluga tražila: ))

Jesi video kako ja to.... žemski...
Hvala ti, baš baš baš!!!

Dragan Vujanović Dragan Vujanović 13:54 20.01.2008

Re: Touche ... - Mleko ..!?

Ove tri čaše... Čaše s mlekom? Ili..?

Koja tečnost se nalazi u ove tri čaše? U stvari, da li je to uopšte tečnost? U stvari, da li je uopšte nešto u čašama, ili su one zapravo tako izlivene, u jednom komadu, kao ukrasi bez praktične namene, u donjem delu od "punog materijala" i bele, u gornjem delu staklaste i prozirne, pa se ne može reći da je išta U njima? Dodir pogleda u ovom slučaju nije dovoljan. Taj posredan način dodirivanja, gde oko kao svoj produženi, pomoćni alat koristi svetlo, dovoljan je samo da se nazru oblik i boja, te da se postave početne dileme koje su nabrojane, ali ne i da se na te dileme odgovori. Da bi se na njih odgovorilo, neophodan je i onaj neposredan dodir telom, to jest kožom, to jest najboljim našim alatom namenjenim za to - prstima šake. Uvući ćemo prst u čašu i kad on uroni... - znaćemo sasvim pouzdano da je unutra tečnost. Znaćemo i to da je temperatura te tečnosti niža od temperature našeg prsta, otprilike sobna temperatura. No, koja vrsta tečnosti je u čaši? Polikolor? Mleko? ... Dakle ni dodir pogledom, ni dodir kožom u ovom slučaju nisu dovoljni. Prinećemo čašu licu i pažljivo udahnuti vazduh iznad same ivice čaše, te ćemo dodirom čula mirisa ispitati prirodu samog materijala čiji deo se rastvara u vazduhu, osim vodene pare ostavljajući i eterične čestice koje (sluzo)koža u našem nosu registruje, a ako ima istovetna iskustva od ranije uspeva i da ih prepozna. U ovom slučaju, prepoznaje se, ali ne baš sa sigurnošću, jer je miris veoma slab, da je to mleko. Da bi se prepoznavanje sasvim potvrdilo potreban je još jedan direktan dodir kožom, to jest onim delom kože koji je najbolje osposobljen da raspozna ukus, to jest jezikom. Tek sada, pošto je mala količina tečnosti uzeta u usta i uz punu koncentraciju zadržana na jeziku, može se reći da je u pitanju mleko. Znači, ipak je mleko. Kako lepa saradnja različitih vrsta dodira. Naravno da ovi koji su ovde nabrojani nisu jedini dodiri. Ima ih još. Ali je najvažnije to da svi ti dodiri predstavljaju samo različite isturene pipke koji polaze od našeg >Intuitivnog pra-dodira>, pipke koji od Intuitivnog pra-dodira kreću kao jedinstven multi-snop i tako najpre stižu do mozga, od koga se onda raščlanjavaju, pružaju ka periferiji i razvrstani su u dodire od kojih su neki pomenuti ovde, u misiji utvrđivanja mleka.
margos margos 15:17 20.01.2008

Re: Touche ... - Mleko ..!?

u misiji utvrđivanja mleka.

:))) lepo...
nsarski nsarski 00:52 20.01.2008

Ovo je odlicno pitanje,

i zaista tema za razmisljanje. Dodir i vid su skoro ista cula, a opet totalno komplementarna. Sisari bez dodira ne mogu da se razviju - oni se lizu, bistu, maze - i to svi, cak i kitovi i delfini.
Oko je nastalo od celija koze koje su postale osetljive na svetlost. Cela nasa koza je osetljiva na svetlost - pocrnimo na moru.
Kao culo koje prima informacije, oko i dodir su potpuno suprotni , medjuttim. Da bi dobio informawciju o obliku stolice na kojoj sedim, ja culom dodira treba da idem od tacke do tacke, da predjem svaki njen deo dok ne sastavim celu stvar. S druge strane, dovoljno mi je samo pogled da bacim na stolicu i domah da znam kakva je. Vid, kao prijemnik informacija, ima odjednomnost koju dodir nema.
Medjutim, ako bih nekog pitao sta ima u dzepu, on bi zavukao ruku irekao "cekaj da vidim". I osecaj koji ima covek kad gurne ruku u dzep je kao da gleda u dzep.
margos margos 00:57 20.01.2008

Re: Ovo je odlicno pitanje,

Nsarski, još ću ja da budem najbolji đak uz tvoju pomoć!
Tema dodira i uopšte čula je preopširna... ogromna... i prelepa u isto vreme.

Treba nekako da se koncentrišem na našu tradiciju, a ja ne voleeeeeem ograničenja:)))
nsarski nsarski 01:15 20.01.2008

Re: Ovo je odlicno pitanje,

OK, mozemo onda i ovako.
Ljudi imaju psiholoskim osecaj nekog "svog" prostora i osecaju se "ugrozeno" kad im neko pridje blize. Taj prostor je u Evropi oko 60cm. Dva coveka kad razgovaraju (u Evropi) imaju prosecno rastojanje od oko 60cm. U Americi to je vise - ovde se ljudi obicno postave na rastojanje od oko 80-100cm. Govorim statisticki. Ovo je velika zemlja, ima mnogo prostora, i nema nikakvog razloga da se ljudi zbijaju kao kod nas, ili drugde u Evropi. Stvar tradicije, mislim. Meni to prvo ostavlja utisak, to sto ti se ljudi suvise "unose u lice" kad razgovaraju s tobom. A to je steceno - jednostavno, odvikao sam se od te vrste bliskosti.
Kad nekoga pustis blize u taj prostor, to je znak posebne intimnosti - i u usa i tamo. Zato je uvek neprijatno kad se vozis javnim prevozom kod nas. Svima je neprijatno, a svi se pretvaraju kao da se nista ne desava, kao da je svako u svom zasebnom prostoru. A nije:))
Inace, ovde su prikazivali Busa kako se sa nekim seikom drzi za ruku (ubedjen sam da je covek bio kao na iglama - to je ovde skoro tabu), i svi se zezali na temu:))
angie angie 01:18 20.01.2008

Re: Ovo je odlicno pitanje,

pa dobro sharski, ti govorish o nekim pravilima koja su na americhkom kontinetu usvojena-i ja se sa njima slazem, i primitivnim obichajima kod nas, gde nikome ni ne pada na pamet da je nepristojno to unoshenje u lice.
nsarski nsarski 01:20 20.01.2008

Re: Ovo je odlicno pitanje,

to unoshenje u lice.

Da, ali pitanje je sta je unosenje u lice. !00cm? 80cm? 50cm? Ovde je vec na 80cm problem, tamo nije.
A inace, ljubav na distanci je moguca kad je ona stvar veca od distance - to su nas ucili na predvojnickoj u Srbiji:)
margos margos 01:21 20.01.2008

Re: Ovo je odlicno pitanje,

Taj prostor je u Evropi oko 60cm. Dva coveka kad razgovaraju (u Evropi) imaju prosecno rastojanje od oko 60cm. U Americi to je vise - ovde se ljudi obicno postave na rastojanje od oko 80-100cm. Govorim statisticki.

Da... došla mi je drugarica, bliska, sa Novog Zelanda posle samo godinu dana boravka, i sela na tri metra od mene, da razgovaramo. I reče da je to pristojna udaljenost za novozelandske uslove... Ja bila zblanuta - mene je toliko distanciranje na neki način pogodilo. posle smo našle sredinu:)))
dunjica dunjica 01:23 20.01.2008

Re: Ovo je odlicno pitanje,

Ja sam se tek u Njemačkoj naučila grliti s prijatelji(ca)ma. A kažu - Nijemci hladni. Ih!
nsarski nsarski 01:25 20.01.2008

Re: Ovo je odlicno pitanje,

Ih, i ja isto u Nemackoj! Ne znam da li je bilo sa tvojom prijateljicom, istina:))
dunjica dunjica 01:27 20.01.2008

Re: Ovo je odlicno pitanje,

Pazi, ja rekoh: prijatelji(ce). Znači: muško i žensko, i to u množini ;-)

Eto vidiš, ta Njema nas uči mnogo dobrim stavrima...
Piromanski Piromanski 01:27 20.01.2008

Re: Ovo je odlicno pitanje,

Dodir i vid su skoro ista cula, a opet totalno komplementarna


Pa ako su ista, onda su i komplementarna. Doduse, mozda kod kameleona, jer on i jos par vrsta, oktopodi na primer, imaju fotosenzore u kozi. Za ljude, i sisare uopste, ovo bas i ne pije vodu.

Oko je nastalo od celija koze koje su postale osetljive na svetlost.


Opet promasaj. Istina, prednji deo oka, tacnije ocno socivo, nastaje od epidermalih celija, ali to nema nikakve veze sa "osetljivoscu na svetlost", jer se razvija, s oprostenjem, u mraku. Cak i formirano socivo nije "osetljivo na svetlost" obzirom da pripada refraktornom, a ne senzornom aparatu oka. Retina, tj. cepici i stapici koji su fotosenzitivni, neuralnog su porekla.

Cela nasa koza je osetljiva na svetlost - pocrnimo na moru.


Na moru i pocrvenimo, sto vise veze ima sa ultraljubicastim nego zracenjem vidljivog spektra, bas kao i to sto "pocrnimo".

Kolega, spremite to bolje za sledeci rok.
nsarski nsarski 01:30 20.01.2008

Re: Ovo je odlicno pitanje,

Kolega, spremite to bolje za sledeci rok.

Wow, moracu:)
bauer bauer 04:17 20.01.2008

O dodiru,

Samo da se nadovezem, istine radi. I u Americi postoji grl-ljub tradicija. Ne bas kao kod nas tri puta u obraz, nego samo grl i obraz na obraz.

A setih se i jednog kod nas tradicionalnog oblika kontakta medju ljudima, verujem da se i danas upraznjava u ruralnim sredinama. Ali ne bih da elaboriram, stidljiv sam, isuvise :)
margos margos 04:24 20.01.2008

Re: O dodiru,

Ali ne bih da elaboriram, stidljiv sam, isuvise :)

Eh... Bauer.... najpre gde si ti do sad?... a drugo, gde me nađe radoznalu... sa' ću da inZistiram!!!!
bauer bauer 04:32 20.01.2008

Re: O dodiru,

sa' ću da inZistiram!!!!

moz' da inZistiras kolk'o oces, al' mi je blam da detaljisem :) ko' razume - sVatice. mislim da je tema mnogo suptilnija od nasih narodnih obicaja :)
Unfuckable Unfuckable 04:38 20.01.2008

Re: O dodiru,

come on, bauer - tema je TRADICIONALNA, ybt ...opušteno bre ....
bauer bauer 04:46 20.01.2008

Re: O dodiru,

Unfuckable
come on, bauer - tema je TRADICIONALNA, ybt ...opušteno bre ....

jel' se secas, kad nas vodilo na 'praksu' u IKL, IMT, PKB... koji je bio ucestali nacin izrazavanja naklonosti medju majstorima :)
Unfuckable Unfuckable 04:53 20.01.2008

Re: O dodiru,

pazi : išao u PKB, IKL....ne sećam se- tj ne pogađam tačno na šta ciljaš ...
margos margos 04:58 20.01.2008

Re: O dodiru,

koji je bio ucestali nacin izrazavanja naklonosti medju majstorima :)

Hajd, pošto je rad u pitanju, a ja sam izvođač radova i istraživač, moram da pitam jel u pitanju prstenac?
bauer bauer 05:03 20.01.2008

Re: O dodiru,

margos
koji je bio ucestali nacin izrazavanja naklonosti medju majstorima :)Hajd, pošto je rad u pitanju, a ja sam izvođač radova i istraživač, moram da pitam jel u pitanju prstenac?

valda znas :) i reci da nije u duhu nase tradicije dodira, samo kao negativan primer :)

a, da te pitam, jesi li i ti domacinova i moja generacija?
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 05:09 20.01.2008

Re: O dodiru,

a, da te pitam, jesi li i ti domacinova i moja generacija?

Druze (meko z) pa valjda si do sad naucio da se dame ne pitaju za godine
margos margos 05:20 20.01.2008

Re: O dodiru,

valda znas :) i reci da nije u duhu nase tradicije dodira, samo kao negativan primer :)
a, da te pitam, jesi li i ti domacinova i moja generacija?

Evo, lepo ti Bojan odgovori:)))
Sad ne smem da se istrčavam kad me je on tako fino zaštitio:)

A dobar negativan primer si mi dao:)
To je dodir sa dvostrukim značenjem - i bliskost i sprdnja.
bauer bauer 05:29 20.01.2008

Re: O dodiru,

Druze (meko z) pa valjda si do sad naucio da se dame ne pitaju za godine

znam. pokajao sam se cim sam kliknuo 'objavi' :( de su mi maniri :(
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 05:32 20.01.2008

Re: O dodiru,

am. pokajao sam se cim sam kliknuo 'objavi' :( de su mi maniri :(

pa braaaate, sad bi m's'm trebalo da se izvinis, m's'm....
margos margos 05:35 20.01.2008

Re: O dodiru,

pa braaaate, sad bi m's'm trebalo da se izvinis, m's'm....

Ne preteruj, Bojane.... Bauer mi čuvao leđa u prošloj akciji... :)))
bauer bauer 05:42 20.01.2008

Re: O dodiru,

A dobar negativan primer si mi dao:)
To je dodir sa dvostrukim značenjem - i bliskost i sprdnja.

Tacno, pa sam pomislio da smo generacija posto si provalila o cemu se radi :) Bojim se da danasnja omladina nema takva iskustva, pa, samim time, krece nespremna u zivot :) kod nas se znalo, pamet u glavu i, dupe uza zid :)
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 05:44 20.01.2008

Re: O dodiru,

Ne preteruj, Bojane....

Si sefe:)))
E sad odo stvarno, aj' cao:))
margos margos 05:53 20.01.2008

Re: O dodiru,

bauer
Bojim se da danasnja omladina nema takva iskustva, pa, samim time, krece nespremna u zivot :) kod nas se znalo, pamet u glavu i, dupe uza zid :)

Današnji klinci, mislim na adolescente, se mnogo više ljube pri susretu i nekako su slobodniji što se dodira tiče. Kao da se granica pomerila na niže, pa su stidljivi oni klinci sa 10,11,12... a već stariji su opušteni i kul, ili se prave da su takvi.

Na kom si ti kontinentu? Je l vreme za spavanje?
bauer bauer 06:25 20.01.2008

Re: O dodiru,

Na kom si ti kontinentu? Je l vreme za spavanje?

Divlji Zapad, a ti? Kod mene je oko 9:30 PM.
margos margos 06:31 20.01.2008

Re: O dodiru,

bauer
Na kom si ti kontinentu? Je l vreme za spavanje?Divlji Zapad, a ti? Kod mene je oko 9:30 PM.

Beograd.... prošla mi je Bogojavljenska noć u blogojavljanju.... Kažu da se tada nebesa otvaraju, a ja sam to propustila... moram sad da čekam još 366 dana:)))
bauer bauer 06:38 20.01.2008

Re: O dodiru,

prošla mi je Bogojavljenska noć u blogojavljanju....

dobro si me podsetila, meni jos nije. rekla mi zena da je probudim u ponoc, ako zaspe. eno je, gleda sarapovu :)

A sutra je Sveti Jovan, cini mi se? Chervijeva slava. Kamo nam ga Cher, enivej? Nedostaje mi :) Srecna mu slava, u svakom slucaju :)
margos margos 06:51 20.01.2008

Ptičice...

bauer
dobro si me podsetila, meni jos nije. rekla mi zena da je probudim u ponoc, ako zaspe. eno je, gleda sarapovu :)A sutra je Sveti Jovan, cini mi se? Chervijeva slava. Kamo nam ga Cher, enivej? Nedostaje mi :) Srecna mu slava, u svakom slucaju :)

Pa kako si to mogao da zaboraviš, pa nedeljema ni o čem drugom ne pričamo nego o IZBORIMA NA SVETOG JOVANA... ono 'glasaj, pa na Slavu' i slične stvari...

Ne znam gde je Čer, na nekom blogu se pominjao... neko zna, al to definitivno nisam ja:))) Nikola Svilar, verovatno... obavijeno nešto tajnovitošću:)

Htela sam da okačim dve slikice za laku noć, ali još ne umem, ostaviću da to Unf uradi sutra za dobar dan... zapravo danas... ovde već ptičice cvrkuću, debelo sam okasnila za spavanje...pozdrav Divljem zapadu:)



bauer bauer 06:55 20.01.2008

Re: Ptičice...

Htela sam da okačim dve slikice za laku noć, ali još ne umem

Onda, evo slicice najpoznatijeg dodira svih vremena, malo je kicerica, ali, nema veze... :)

ivana23 ivana23 01:06 20.01.2008

Culo..

"...telesni dodir ili čulo dodira jeste prvo čulo koje se razvija kod beba."

Prvo culo koje se razvija kod beba je culo sluha. One vec u majcinom stomaku imaju sposobnost da cuju njene otkucaje srca, muziku i druge zvuke koji dopiru iz "spoljasnjeg sveta".
margos margos 01:10 20.01.2008

Re: Culo..

ivana23
"...telesni dodir ili čulo dodira jeste prvo čulo koje se razvija kod beba."Prvo culo koje se razvija kod beba je culo sluha. One vec u majcinom stomaku imaju sposobnost da cuju njene otkucaje srca, muziku i druge zvuke koji dopiru iz "spoljasnjeg sveta".

A Ivana, da li bebe i telesno osećaju okruženje, zna li se to? Ustvari, kad poćnu da osećaju?
angie angie 01:14 20.01.2008

Re: Culo..

svaka beba od bilo koje zivotinje ima potrebu da se shcucuri uz majku i oseti je, kako bi bila sigurna i ushushkana, pa shto bi chovechija bila drugachija- mislim one teorije sa bebom u krevecu, a ona se ubi plachuci sama i ulashena, pa joj onda stavljash one kerefeke da se vrte, kao da se zabavi- ma nemoj, shto ne stavish sebi kerefeke da se vrte, kad imash potrebu da te neko grli i zashtiti?!
Unfuckable Unfuckable 01:17 20.01.2008

Re: Culo..

margos margos 01:25 20.01.2008

Re: Culo..

angie
svaka beba od bilo koje zivotinje ima potrebu da se shcucuri uz majku i oseti je, kako bi bila sigurna i ushushkana, pa shto bi chovechija bila drugachija- mislim one teorije sa bebom u krevecu, a ona se ubi plachuci sama i ulashena, pa joj onda stavljash one kerefeke da se vrte, kao da se zabavi- ma nemoj, shto ne stavish sebi kerefeke da se vrte, kad imash potrebu da te neko grli i zashtiti?!

ANGIE, stvarno si TZARITZA, lepo kaže Unf:)))
Nasmeja me baš baš baš.... Odsad će kerefeka da mi bude lozinka za čežnju, da me ne provale!
ivana23 ivana23 01:30 20.01.2008

Re: Culo..

margos

ivana23"...telesni dodir ili čulo dodira jeste prvo čulo koje se razvija kod beba."Prvo culo koje se razvija kod beba je culo sluha. One vec u majcinom stomaku imaju sposobnost da cuju njene otkucaje srca, muziku i druge zvuke koji dopiru iz "spoljasnjeg sveta".
A Ivana, da li bebe i telesno osećaju okruženje, zna li se to? Ustvari, kad poćnu da osećaju?

Nisam strucnjak, izvinjavam se sto to nisam napomenula. Prenela sam ono sto sam saznala od doktora, i u knjigama tokom trudnoce.
Unfuckable Unfuckable 01:33 20.01.2008

Re: Culo..

ANGIE, stvarno si TZARITZA, lepo kaže Unf:)))


...hehehehe - pitaj Zdravića dal' sam mislio na NG kad sam rek'o tzaritza ....
margos margos 01:38 20.01.2008

Re: Culo..

Nisam strucnjak, izvinjavam se sto to nisam napomenula. Prenela sam ono sto sam saznala od doktora, i u knjigama tokom trudnoce.

Ma ok, Ivana... Ja sam pročitala to o dodiru kao prvom čulu i zabeležila negde na mom moždanom fajlu, bez posebnih referenci odakle sam to pokupila... pa sam pomislila sad da sam pogrešila od gomile podataka u glavi.

Dodir... dodir... izgleda da nam je mnogo važan... a slabo znamo o njemu, svi zajedno:)))
Brzo svi jedan javni GRL!!!!!!!! or HUG ili Dunjice, pomagaj na njemačkom....:)))
dunjica dunjica 01:39 20.01.2008

Re: Culo..

li Dunjice, pomagaj na njemačkom....:)))

Knutsch (knuč), što bi rekli onako ... familijarno ;-)
margos margos 01:43 20.01.2008

Re: Culo..

Knutsch (knuč), što bi rekli onako ... familijarno ;-)

Hvalaaaaaa!!!
Evo ti jedan grosse knutsch pred spavanjac:))))
KNUUUUUUUUTTTTTTSSSSSSSCCCCCCHHHHHHHH
angie angie 02:59 20.01.2008

Re: Culo..

...hehehehe - pitaj Zdravića dal' sam mislio na NG kad sam rek'o tzaritza ....


pa ja sam shvatila da ne shvatam o kome prichate i lepo ti rekla da mi shapnesh, a ti necesh, josh mi se uchinilo da se gurkate ti i zdravic- dodushe i tu sam rekla da je mozda neki chudan odnos u pitanju, a on se najozbiljnije primio na to, al ajd ako je neshto interno, ne insistiram.
Unfuckable Unfuckable 03:06 20.01.2008

Re: Culo..

ma gdi ti da ne shvataš ????
..a ja i BZ se uvek pomalo gurkamo - dva škorpiona, pa još na isti dan rođeni.... - Svet je mali & nedovoljan za Nas, bre !
.....veoma je externo, btw...mlogo me zabavlja to što ne kapiraš -al aj da ne bude ko Disciplina ("Sviđa mi se da ti ne bude prijatno"

p.s. - po komandi domaćice bloga ( nevičnoj za jpg - a ko joj kriv što ne zna prave ljude da je upute u cake...)
-
margos margos 03:09 20.01.2008

Razbila si me opet...

od smeha, naravno.... al kod Jasmine..:)))

i lepo ti rekla da mi shapnesh

Šapnuću ti ja, ne brini... ja sam nekako s teškom mukom skontala, ali jesam! :)))
angie angie 03:10 20.01.2008

Re: Culo..

ne mogu da kazem da nisma pomislila na odredjeni target, al mi se nije uklopio nachin, pa sad shta cu, mnogo ste oprezni ondak!
Unfuckable Unfuckable 03:22 20.01.2008

Re: Culo..

jes - baš smo Prle i Tihi,ybt - a okolo sve naivne i neobaveštete !!!
margos margos 03:22 20.01.2008

Ma kakvi...

mnogo ste oprezni ondak

Nisu oni oprezni nego je to bila igra samo za dečake u sred šutnje....
Dragan Vujanović Dragan Vujanović 03:35 20.01.2008

Re: Culo..

Žao mi je što ovako, dok se vozilo kreće, ukrcavam momke sa gitarama i pojačalima... Ali, nekad nije loše još više proširiti asortiman... Sve sami dodirivači...


angie angie 03:38 20.01.2008

Re: Culo..

a okolo sve naivne i neobaveštete !!!


pa vidi sad,...e jel mogu da stvarno ne znam, a da nisam naivna?

Healer Healer 01:07 20.01.2008

Zaborav...


Tema baš za razmišljanje... Čini mi se da smo prilično zaboravili spontan dodir - on je nekako najlepši, najblaži, isceljujući...
Unfuckable Unfuckable 03:08 20.01.2008

Re: Zaborav...

Healer

Tema baš za razmišljanje... Čini mi se da smo prilično zaboravili spontan dodir - on je nekako najlepši, najblaži, isceljujući...


da...spontani dodir
Healer Healer 13:48 20.01.2008

Re: Zaborav...

Unfuckable

da...spontani dodir


Aaaaaaaa, hvala :) Sjajna stvar za dobro jutro, dobar dan, dobro vece i... laku noc :)

jannis jannis 01:08 20.01.2008

U nasoj tradiciji?

Dodir je univerzalna stvar i jako je bitan za izrazavanje emocija.
Ja jako volim da grlim ljude kad sam srecna i kad zelim da im iskazem svoju ljubav.
Obozavam da me neko ceska , oblije me takva kolicina toplote i srece vise nego kad jedem cokoladu! :)
Ma filozofska tema nema sta,stvarno si me naveo na razmisljanje...:)
Recimo u Spaniji kada ljudi razgovaraju dosta se dodiruju,dok bi kod nas to bilo uvredljivo,pa ti sad vidi.Kod nas dodir i nije toliko priznata stvar,jer se cesto pogresno shvati,ljubomorni i homofobicni likovi i tako daljeeeeeee...
Stvarno kad bolje razmislim ovde to ne prolazi tako dobro...
Bedak!!!!
margos margos 01:16 20.01.2008

Re: U nasoj tradiciji?

Recimo u Spaniji kada ljudi razgovaraju dosta se dodiruju,dok bi kod nas to bilo uvredljivo,pa ti sad vidi.Kod nas dodir i nije toliko priznata stvar,jer se cesto pogresno shvati,ljubomorni i homofobicni likovi i tako daljeeeeeee...
Stvarno kad bolje razmislim ovde to ne prolazi tako dobro...
Bedak!!!!

Da i ja često doživljavam da se ljudi iznenade od spontanog zagrljaja... pa moram dobrooo da procenjujem koga smem koga ne smem da zagrlim, i kada... a volim! I ne znaju, bre, da se grle... ili su kao da grliš drvo... ili onaj lepljivi spasi me zagrljaj:)

Zanimaju me iskustva ovde i tamo - gde god da ste! Ja baš imam taj mediteranski trip... I ne znam šta je tu zapravo uvredljivo?? Pomagaj...:)))
jannis jannis 01:22 20.01.2008

Re: U nasoj tradiciji?

Zanimaju me iskustva ovde i tamo - gde god da ste! Ja baš imam taj mediteranski trip... I ne znam šta je tu zapravo uvredljivo?? Pomagaj...:)))

Pa ovde na "brdovitom Balkanu" svasta potpada pod uvredljivo!
Ovde tacno mora da se zna koga smes a koga ne smes da grlis,ljubis i bilo kako dodirujes!To je ono sto me nervira,sto smo jos uvek tako zatvoreni,tako odvojeni jedni od drugih,da ako,ne daj boze,nekog zagrlis "narod" svasta moze da pomisli!
margos margos 01:31 20.01.2008

Re: U nasoj tradiciji?

da ako,ne daj boze,nekog zagrlis "narod" svasta moze da pomisli!

E, ovde narod svašta pomisli... u pravu si:))) (šteta što i ne misli!)
Ja se, doduše, na to ne obazirem previše, sem kad se moj sagovornik/ca ili grljač/ica ili ljubač/ica preterano uzbude oko toga šta će svet kasti. Misliš da je uvredljivo baš zbog toga??? što ih kao dovodimo u neprijatnu situaciju...?
jannis jannis 01:37 20.01.2008

Re: U nasoj tradiciji?

E, ovde narod svašta pomisli... u pravu si:))) (šteta što i ne misli!)
Ja se, doduše, na to ne obazirem previše, sem kad se moj sagovornik/ca ili grljač/ica ili ljubač/ica preterano uzbude oko toga šta će svet kasti. Misliš da je uvredljivo baš zbog toga??? što ih kao dovodimo u neprijatnu situaciju...?

Pa moguce da je uvredljivo nekome ko na to tako gleda,ali stvarno kako je strasna cinjenica da neko ne moze zagrliti svog najboljeg drugara ili drugaricu ili cak i poljubiti a da neko ne pomisli nesto lose.Stvarno smo jadni,zar ne???
Unfuckable Unfuckable 01:37 20.01.2008

Re: U nasoj tradiciji?

ehm - što kaže ona choovena replika u mlifu Oktoberfest - mislim da je izgovara ŽLaušević : " Šta je bre grliš, ljubiš i 'vataš, ha ?"
margos margos 01:45 20.01.2008

I ovo je u našoj tradiciji... ili nije???

Unfuckable
ehm - što kaže ona choovena replika u mlifu Oktoberfest - mislim da je izgovara ŽLaušević : " Šta je bre grliš, ljubiš i 'vataš, ha ?"

[url=http://img132.imageshack.us/img132/6892/slika1ff4.jpg][/url]
jannis jannis 01:47 20.01.2008

Re: U nasoj tradiciji?

ehm - što kaže ona choovena replika u mlifu Oktoberfest - mislim da je izgovara ŽLaušević : " Šta je bre grliš, ljubiš i 'vataš, ha ?"

Hehe,to je nasa tradicija!!!:)
margos margos 01:47 20.01.2008

Re: I ovo je u našoj tradiciji... ili nije???

[url=http://img132.imageshack.us/img132/6892/slika1ff4.jpg][/url]

Ivana, pomagaj!
Tek sad vidim, ja non stop vapijem ovde:)))
eli eli 01:51 20.01.2008

Re: U nasoj tradiciji?

Pa ovde na "brdovitom Balkanu" svasta potpada pod uvredljivo!
Ovde tacno mora da se zna koga smes a koga ne smes da grlis,ljubis i bilo kako dodirujes

A,ja mislila da sam neki tipicni balkanski primerak.Rukujem se iskljucivo kada se radi o poslu.Sve prijatelje i poznanike grlim i vise dodirnem nego sto ih poljubim u obraz.Sasvim mi je normalno da nekog spontano pomazim ili zagrlim.Sa kumicom se drzim za ruku dok setamo,sasvim nam je normalno da stanemo ispred nekog izloga i da tako zagrljene gledamo,{uglavnom se tu cuje ono "Sram ih bilo,javno pred svima....."}.Posteno se ismejemo i krenemo dalje.
ivana23 ivana23 01:55 20.01.2008

Re: I ovo je u našoj tradiciji... ili nije???

margos margos 01:55 20.01.2008

Re: U nasoj tradiciji?

Pa moguce da je uvredljivo nekome ko na to tako gleda,ali stvarno kako je strasna cinjenica da neko ne moze zagrliti svog najboljeg drugara ili drugaricu ili cak i poljubiti a da neko ne pomisli nesto lose.Stvarno smo jadni,zar ne???

Oprilično smo nedodirljivi:))
Nsarski nam je gore dao statistiku, pa Angie rekla da je to pravilo na američkom kontinentu, pa opet Nsarski napisao kako se osećamo neprijatno.... Ali ja mislim da svako ima svoju zonu prijatnosti i neprijatnosti.

Jedan pravac priče može biti o dodiru bližij osoba, poznanika... a drugi pravac priče o dodiru nepoznatih ljudi? To se svakako razlikuje... Zanima me, čak i više, taj dodir nepoznatih ljudi. Npr. lekar može biti stranac...maser, kozmetičar...
jannis jannis 01:55 20.01.2008

Re: U nasoj tradiciji?

A,ja mislila da sam neki tipicni balkanski primerak.Rukujem se iskljucivo kada se radi o poslu.Sve prijatelje i poznanike grlim i vise dodirnem nego sto ih poljubim u obraz.Sasvim mi je normalno da nekog spontano pomazim ili zagrlim.Sa kumicom se drzim za ruku dok setamo,sasvim nam je normalno da stanemo ispred nekog izloga i da tako zagrljene gledamo,{uglavnom se tu cuje ono "Sram ih bilo,javno pred svima....."}.Posteno se ismejemo i krenemo dalje.

Pa naravno,nekad je i najbolje isprovocirati zatucane malogradjane!!! :)
eli eli 01:59 20.01.2008

Re: U nasoj tradiciji?

Pa naravno,nekad je i najbolje isprovocirati zatucane malogradjane!!! :)

Postoji i to,ali meni je vazno da uzivam sa dragim ljudima,zatucanih ce uvek biti.
Unfuckable Unfuckable 02:01 20.01.2008

Re: I ovo je u našoj tradiciji... ili nije

Ivana, pomagaj!



jannis jannis 02:04 20.01.2008

Re: U nasoj tradiciji?

Postoji i to,ali meni je vazno da uzivam sa dragim ljudima,zatucanih ce uvek biti.

Naravno,uvek ce biti zatucanih ljudi,a na nama je da se ponasamo i delamo kako mi osecamo da je najbolje!
Laku noc drugari,vreme je za pocinak!
Unf nadam se da si dobio bar malo pomoci! :)
margos margos 02:05 20.01.2008

Re: U nasoj tradiciji?

"Sram ih bilo,javno pred svima....."}.Posteno se ismejemo i krenemo dalje.

Moram da priznam, ZA TO mi još nisu dobacili sram je bilo... (čak su se zgražavali kad sam skupljala pseća govanca).
I izgleda da nisi tipicus balcanicus... ustvari... ja i pokušavam da utvrdim šta je kod nas tipično, a šta nije. Moj slučaj mi nije dovoljan za zaključak :))) Ja sam stvarno rukopipljiva osoba, možda i preterano...
Analiza će utvrditi:)))

PS Jesi li videla da sam ti na prethodnom blogu poklonila textić?
margos margos 02:09 20.01.2008

Re: U nasoj tradiciji?

Laku noc drugari,vreme je za pocinak!

GRL za laku noć i lepe snove:)))

Ako se setiš nečeg korisnog, javni sutra:)
eli eli 02:20 20.01.2008

Re: U nasoj tradiciji?

PS Jesi li videla da sam ti na prethodnom blogu poklonila textić?

Ne,nisam.Koji je bio prethodni?Jaoj,bruke,kada sam iza moje kuce skupljala govanca,ljudi su stali i gledali me ko da nisam normalna,prosto mi bilo neprijatno.Sada smo prevazisli taj deo,meni vise nije neprijatno.A,imam jednog druga koji je slep,kaze da samo dobri ljudi mogu da umire dodirom,sve ostalo je strast.
eli eli 02:43 20.01.2008

Re: U nasoj tradiciji?

Nasla sam prethodni blog.Hvala.Bas je bez veze pocelo sa nesporazumom.Imala sam omiljenu medju tim porukama,spominjale su se nekakve 'vile sudjaje'.I dan danas ne znam sta je to.
margos margos 02:49 20.01.2008

:))

'vile sudjaje'

Molim. :) Naći ćemo i njih:)

Inače, jako volim to što piše Vesna Krmpotić, tako me podigne kad čitam:))
eli eli 03:29 20.01.2008

Re: :))

Inače, jako volim to što piše Vesna Krmpotić, tako me podigne kad čitam:))

Puno ljudi nalazi da su poruke jako inspirativne,da svaka nosi resenje nekog problema.Samo sto postoje te nerazumljive reci.Hvala jos jednom za poruku,veoma ljubazno od tebe.Laku noc.Nadam se da ces prikupiti dovoljno informacija.
margos margos 03:54 20.01.2008

Re: :))

eli
Inače, jako volim to što piše Vesna Krmpotić, tako me podigne kad čitam:))Puno ljudi nalazi da su poruke jako inspirativne,da svaka nosi resenje nekog problema.Samo sto postoje te nerazumljive reci.Hvala jos jednom za poruku,veoma ljubazno od tebe.Laku noc.Nadam se da ces prikupiti dovoljno informacija.

Hej, laka ti noć! Verujem da ću prikupiti:)) Ono što mi je nekakv zaključak, jeste da smo taktilni i u isto vreme konzervativni - dodir se doživljava kao intimna intima. I ne priča se o tome - sem o dodirima s decom.

Niko nije pomenuo dodir sa životinjama, npr. Ali, meni puna glava ideja... što je dobro:))) Hvala i tebi.

PS V.Krmpotić em koristi neke stare hrvatske reči, em izmišlja reči, pa je ponekad ponegde nerazumljiva.
dunjica dunjica 11:04 20.01.2008

Re: :))

margos


Inače, jako volim to što piše Vesna Krmpotić, tako me podigne kad čitam:))


Vesna Krmpotić, svima razumljiva
margos margos 12:51 20.01.2008

Re: :))

dunjica
Vesna Krmpotić, svima razumljiva

Hvala Dunjice:))
Evo još nešto lepo:)

Ne priželjkuj lak put, želi da lako koračaš.
Nikada nećes saznati je li ti korak lak, ako ti je put lak.
A možda ćeš saznati kakav ti je korak, ako ti je put tegoban.
Kakav ti je dakle korak? Zar ne želiš saznati?
Zamisli: možda ti korak umije ne dotaći zemlju, kad zemlja postane kal i kamen.
dunjica dunjica 13:00 20.01.2008

Re: :))

Hvala, Margos! Mudro i lijepo.
ivana23 ivana23 01:37 20.01.2008

Zagrljaj

jannis jannis 02:07 20.01.2008

Ispravka!

Margos nadam se da je bilo neke pomoci! :)
jannis jannis 02:07 20.01.2008

Ispravka!

Margos nadam se da je bilo neke pomoci! :)
margos margos 02:16 20.01.2008

Re: Ispravka!

Margos nadam se da je bilo neke pomoci! :)

Naravno, naravno... 'mirno spavaj nano... pardon jannis.. sve je zaključano' (ovde svi furaju dobru mjuzu, pa da lupim kontru)
sweet dreams:)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana