Budućnost| Mediji| Politika

Budženje: Novosti s Anđeline prešle na Nemačku

Vesna Knežević Ćosić RSS / 03.02.2012. u 12:30

Tekst "Germanofobija ponovo vlada Evropom" na sajtu B92 me je povukao na čitanje bombastičnim naslovom. A ni podnaslov ne zaostaje: "Snaga Nemačke izaziva strah u Evropi". U nastavku još piše da je to "činjenica".

I šta sam pročitala u prilog "činjenici" da "Kontinent ponovo zazire"? Kako su to Novosti potkrepile, a B92 preneo (kao i još 620 mesta na Internetu, čiji se broj iz sekudne u sekundu povećava)?

Objašnjavanje "straha od dominacije" otvara se pominjanjem grčkog lista "Ta nea", koji je objavio karikaturu kancelarke Angele Merkel "koja upravlja Grčkom kao marionetom", pod naslovom "Najn! Najn! Najn!"  (reakcija na kontrolisanje grčkog budžeta).

Sledi površno pominjanje isključivo nemačkih novina, koje (da se naslutiti), iz različitih političkih opcija analiziraju ima li ili nema Berlin pravo na insistiranju na fiskalnoj štednji, jer je to "bezosećajno", "nesprovodivo", "protektoratski", "uvredljivo",

Dakle, nemačke novine preispituju nemačke odluke i reči Merkelove.

Jos jednom, pomenute su samo i isključivo nemačke novine: Špigl,  Velt, Frankfurter algemajne cajtung, Zidojče cajtung.

Ne zalazim u to da nema citata, sem ovog, iz Zidojče cajtung:

"...pokušaji da to postigne topovima i tenkovima u 20. veku okončani su apokalipsama krvi i vatre, ali to je upravo razlog zašto ta Nemačka više ne postoji... Nijedna druga zemlja,  nije se toliko predala izazovu nacionalizma strašnije od Nemačke - u njenom kolektivnom pamćenju zločini koje je počinila širom Evrope još imaju veliku težinu."

Priznajem, ne razumem kakva je svrha ovako koncipiranog teksta, bolje reći ovako NABUDŽENOG?

Ne razumem ni kako se na osnovu ovlaš i tendenciozno pipnutih nemačkih medija i sukobljenih mišljenja na nemačkoj sceni, došlo do zaključka da germanofobija ponovo vlada Evropom?

Da se autor teksta bar potrudio, pa našao neki holandski, belgijski, italijanski, austrijski itd izvor, jer medijska produkcija je ogromna, za svaku tezu koju hoćeš da poturiš, možeš da nađeš i odgovarajuće "pokriće". Ali nije.

Da se razumemo, ja razumem grčke frustracije, ali lansiranje "činjenice" kako stoji u podnaslovu, da "Germanofobija ponovo vlada Evropom" je vrlo nekorektno generalisanje, pa još potkrepljeno isključivo nemačkim medijima.  Uzgred, čemu služi akcentovano podsećanje na nemačke "zločine koje je počinila širom Evrope"? Jel se nije suočila i jer se ne suočava i dalje? Novosti pručuju šta nas čeka?

U čemu je fora?

Novosti s Anđeline Žoli prešle na Nemačku? Doduše, ovog puta "suptilnije", kao "ništa ruke", preko grčke karikature i nemačke scene.

Šta meni, kao čitaocu, poručuju Novosti? Da se Holanđani, Skandinavci, Italijani i ostali, ne samo boje Nemačke nego da imaju "germanofobiju"? Zbog jake ekonomije? Zbog fašizma?

Skoro celu prošlu godinu sam bila u EU. Ok, to je samo moj mali malecki primer, ali nisam srela ni jednog Skandinavca, Holanđanina i Austrijanca koji ima tu germanofobiju, a baš sam se družila s ljudima. Primetila sam u razgovoru s nekoliko Holanđana da imaju otpor prema Kini, ako se to uopšte tako može nazvati, jer su rekli "sledeći put kupujem nemački auto". I da u supermarketu biraju domaće (EU) povrće (ima deklaraciju zemlje porekla). Što i nije bitno, to je samo moj mini utisak, na malom uzorku.

Elem, prvo sam pomislila da to Novosti zbog lične šorke s Waz-om satanizuju celu jednu zemlju.  Ali, nije samo to.

Šta ja kao čitalac treba da zaključim? Da ako "Velt" predlaže "Atini da napusti evrozonu i krene svojim putem", treba da glasam za opciju koja me neće približiti tom "zlu" od EU i Nemačke u kojem će Srbija da bude "okupirana zona", "ponižena" itd?

Zašto me je tekst "Germanofobija ponovo vlada Evropom" povukao da pišem blog? Pa, imam fobiju od ovakvih tekstova.

No, da ne tupim, evo pročitajte izvorni tekst i sami zaključujte šta je poruka i kako je potkrepljena:

_______________________________________________

Germanofobija ponovo vlada Evropom
Izvor: Novosti

Snaga Nemačke izaziva strah u Evropi - činjenica je o kojoj se proteklih dana veoma mnogo razmišlja i govori u vodećoj sili kontinenta.

Skorašnji predlog Berlina da se u Atinu pošalje komesar EU koji bi kontrolisao grčki budžet kritikovana je kao neizvodljiva i ponižavajuća, prenosi magazin Špigl.

Kontinent ponovo zazire od nemačke dominacije. Grčki list "Ta nea" objavio je karikaturu kancelarke Angele Merkel koja upravlja Grčkom kao marionetom, pod naslovom "Najn! Najn! Najn!" ("Ne! Ne! Ne!").

Nemački analitičari i medijski komentatori ocenjuju da Berlin ima pravo da insistira na fiskalnoj disciplini u Evropi, ali mora da bude pažljiviji u retorici i da se uzdrži od predloga uvredljivih za partnere u EU. Zamisao o "komesaru za štednju", smatraju, bila je bezosećajna i nesprovodiva.

MNOGO BOLJI
Ekonomski podaci od ponedeljka pokazuju da je nemačka privreda u mnogo boljem stanju od "ostatka" Evrope: nezaposlenost je pala na rekordno niskih 6,7 odsto stanovništva, a u celoj evrozoni je stopa najviša u poslednjih 14 godina i iznosi 10,4 odsto.

"Zemlje u krizi ne mogu biti pretvorene u protektorate. Takav komesar EU ne bi mogao da postoji, osim ako ne bi dobio ovlašćenja iz okupatorskih zakona", piše konzervativni "Velt". List, inače, predlaže Atini da napusti evrozonu i krene svojim putem, koristeći se slobodama koje dozvoljavaju promene kursa nacionalne valute.

Ugledni "Frankfurter algemajne cajtung" piše da, uprkos svojoj moći, "Nemačka nije hegemon Evrope". Novine levog centra, "Zidojče cajtung" takođe koriste "velike reči":

"Nemačka je to što nikad nije htela da bude posle 1945: dominantna sila u centru Evrope. Njeni pokušaji da to postigne topovima i tenkovima u 20. veku okončani su apokalipsama krvi i vatre, ali to je upravo razlog zašto ta Nemačka više ne postoji", navode.

Nijedna druga zemlja, dodaje list, nije se toliko predala izazovu nacionalizma strašnije od Nemačke - u njenom kolektivnom pamćenju zločini koje je počinila širom Evrope još imaju veliku težinu.

"Istina, sramota je eksploatisati tu činjenicu danas, čak i u Grčkoj, čije su političke partije uništile zemlju. Ali to treba da nauči nemačku vladu da ne meša čvrstinu s arogancijom moći, kada je reč o krizi evra... Nemačka mora da ubedi umesto da naređuje. Ona je jednako zavisna od Evrope, kao i Grčka."



Komentari (119)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

expolicajac expolicajac 12:34 03.02.2012

PRVI

libkonz libkonz 12:43 03.02.2012

Vratile se devedesete

Sinoć na dnevniku u pola osam, ničim izazvan, spiker čita pamflet DS o Tomi Nikoliću, što me jako podsetilo na JUL-ovske gadosti sa kraja devedesetih. Jeste mi bilo malo neobično što nema Spomenke Jović da to pročita, ali koriste se isti fazoni kao u vreme Miloševića. Jadno da jadnije ne može biti.
libkonz libkonz 12:45 03.02.2012

Re: Vratile se devedesete

ps: apropo bloga od pre neki dan: stvarno je neozbiljno da Vesna nema VIP status.
G r o f G r o f 17:11 03.02.2012

Re: Vratile se devedesete

Ima već nekoliko meseci kako se neko baš trudi da proizvede EUfobiju.

Posle će reći, nismo mi krivi, narod ne voli EU.
reanimator reanimator 12:46 03.02.2012

...

Mediji vrše egzekuciju! A ko je inspirator?
antioksidant antioksidant 12:49 03.02.2012

Re: ...

reanimator
Mediji vrše egzekuciju! A ko je inspirator?

odgovor ipak treba tražiti na ovoj strani, dragi kolega
stefan.hauzer stefan.hauzer 13:53 03.02.2012

Re: ...

ao,
voleo bih kad bi ovo gore linkovao -
imaču košmare ...
antioksidant antioksidant 13:59 03.02.2012

Re: ...

ao,
voleo bih kad bi ovo gore linkovao -
imaču košmare ...

не смемо затварати очи пред реалношћу
ма како она сурова била
уперимо рефлекторе на праве
господаре
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:08 03.02.2012

Re: ...

не смемо затварати очи пред реалношћу
ма како она сурова била


brutalni mazohizam?
ali primećujem naznake osmeha ,gore na slicki -
ima nade...
antioksidant antioksidant 14:18 03.02.2012

Re: ...

ali primećujem naznake osmeha ,gore na slicki -

њему лепо
што да (нам) се не смеје?
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:38 03.02.2012

Re: ...

već četvrtu godinu mu lepo,
a izgleda i petu u nizu?!
a nama sve gore...
maca22 maca22 18:01 03.02.2012

Re: ...

AO, ko je taj?
Jukie Jukie 19:45 03.02.2012

Re: ...

maca22
AO, ko je taj?

Vlasnik bus plusa???
antioksidant antioksidant 20:30 03.02.2012

Re: ...

maca22
AO, ko je taj?

sauron
maca22 maca22 21:05 03.02.2012

Re: ...

Nadam se da ce mi neko normalan odgovoriti.
Hansel Hansel 23:40 03.02.2012

Re: ...

Meni je nešto poznata faca, ali samo toliko, pa kradem iz linka: http://www.dverisrpske.com/pictures/Vesti/east_nigel_farage_pa226.jpg,

Onda dajem ovaj link: en.wikipedia.org/wiki/Nigel_Farage

i ovaj klip.

I, da naglasim, ovim nisam pokušavao da dokažem da sam normalan.

EDIT: Još jedan klip.

EDIT2: Auuu, možda si mislila na ovog drugog - taj je sportski novinar na RTS-u, mislim da se zove Predrag Strajnić.
stefan.hauzer stefan.hauzer 00:01 04.02.2012

Re: ...

Predrag Strajnić.


zmrzo sam se...
maca22 maca22 00:57 04.02.2012

Re: ...

Hansel
EDIT2: Auuu, možda si mislila na ovog drugog - taj je sportski novinar na RTS-u, mislim da se zove Predrag Strajnić.

Na njega, cim pitam AOa. Hvala. :))
Vukajlija veli:
http://vukajlija.com/predrag-strajnic

valjda je ovde turen zbog nemanja pojma.
Hansel Hansel 01:11 04.02.2012

Re: ...

Pa, da, ukapirao sam sa zakašnjenjem.
valjda je ovde turen zbog nemanja pojma.

Ima li smisla imati pojma o sportu?

Evo, samobanovaću se!
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 12:58 03.02.2012

komentari

Priznajem, nekad se smrznem čitajući komentare na tekst, ali ispod teksta "Germanofobija ponovo vlada Evropom" na B92 mahom su razumni.

Ali, Gugl kaže da se budževina sada nalazi već na 732 mesta na internetu i raste.


dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 13:07 03.02.2012

Re: komentari

na B92 mahom su razumni.

Mada je drugi komentar po preporukama:

Kamo srece da Nemci imaju ukorenjen osecaj miroljubivosti, tolerancije i osecaja da su i druge nacije vredne zivota na ovoj Zemlji, kao npr Šveđani.
Ovako, svedoci smo stvaranja novog stereotipa o radnim i vrednim Nemcima i lenštinama iz ostatka EU. Od toga pa do rasizma je samo jedan malecki korak.
(Milutin, 3. februar 2012 08:49)

A ako ovo:
"Kamo srece da Nemci imaju ukorenjen osecaj miroljubivosti, tolerancije i osecaja da su i druge nacije vredne zivota na ovoj Zemlji"
nije rasizam prema Nemcima, ja ne znam šta je.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 13:14 03.02.2012

Re: komentari

dobrosavljevic, rekoh "mahom".
može to i mnooogo gore.

no dobro, uz izvinjenje za preteran optimizam, ok, ispravicu moje komentarisanje komentara u "ima i razumnih", umesto "mahom su razumni".

jel sad ok?


dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 13:17 03.02.2012

Re: komentari


no dobro, uz izvinjenje za preteran optimizam, ok, ispravicu moje komentarisanje komentara u "ima i razumnih", umesto "mahom su razumni".

jel sad ok?

Ma nema to veze sa tvojim komentarom, nego sam ja tu vest i ovaj komentar još jutros videla, pa sam htela ovde da kažem šta tamo nisam.
mikimedic mikimedic 15:24 03.02.2012

attention seeking...(five letter word)

Priznajem, nekad se smrznem čitajući komentare na tekst, ali ispod teksta "Germanofobija ponovo vlada Evropom" na B92 mahom su razumni.

Ali, Gugl kaže da se budževina sada nalazi već na 732 mesta na internetu i raste.


jedino 'budzenje' je ovaj tvoj potpuno nepotreban blog. mali clanak koji ne privlaci paznju ne bih ni primetio da nije krenula vesna halabuka.

jel ces i povodom pisanja ekonomista (ne, ne nije u pitanju nemacka, vec engleska (da se posluzim tvojom 'novinarskom' terminologijom) novinA) da objavis kontrablog?

angela the lawgiver

It took just a little more than 40 days and 40 nights for Angela Merkel to bring down the tablets of fiscal law. At a summit in Brussels this week, 25 European leaders pledged to observe this covenant and made burnt offerings of their economic sovereignty. But the children of Europe are crying into the wilderness: “How long, Lord, must we be tormented by austerity?”
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 15:43 03.02.2012

Re: attention seeking...(five letter word)

mikimedic
Priznajem, nekad se smrznem čitajući komentare na tekst, ali ispod teksta "Germanofobija ponovo vlada Evropom" na B92 mahom su razumni.

Ali, Gugl kaže da se budževina sada nalazi već na 732 mesta na internetu i raste.


jedino 'budzenje' je ovaj tvoj potpuno nepotreban blog. mali clanak koji ne privlaci paznju ne bih ni primetio da nije krenula vesna halabuka.

jel ces i povodom pisanja ekonomista (ne, ne nije u pitanju nemacka, vec engleska (da se posluzim tvojom 'novinarskom' terminologijom) novinA) da objavis kontrablog?

angela the lawgiver

It took just a little more than 40 days and 40 nights for Angela Merkel to bring down the tablets of fiscal law. At a summit in Brussels this week, 25 European leaders pledged to observe this covenant and made burnt offerings of their economic sovereignty. But the children of Europe are crying into the wilderness: “How long, Lord, must we be tormented by austerity?”


mikimedicu, stvarno ne moras da se zamaras citajuci moje blogove.

mali clanak koji ne privlaci paznju ne bih ni primetio da nije krenula vesna halabuka.


"mali članak" prema Guglu praši na 877 mesta na internetu i raste...

Ali, ti si mala prznica, sitni kontraš, s tobom ja ne umem a i neću da polemišem. Zato, prošetaj.
mikimedic mikimedic 15:45 03.02.2012

Re: attention seeking...(five letter word)

"mali članak" prema Guglu praši na 877 mesta na internetu i raste...


jel?

a koliko 'prasi' ekonomist?


maca22 maca22 18:03 03.02.2012

Re: attention seeking...(five letter word)

Pa i naslov bloga sugerise da samo glupi nacionalist može pomisliti da Nemačka kolonizuje EU.

edit: ili da Novosti loše izveštavaju o oba. U tom slučaju bi tema bile Novosti, a nekako mi ne deluje. :)
dr.wagner dr.wagner 13:09 03.02.2012

Vratile se i četrdesete i devedesete ...

... dan

-Angelina i Merkelica po ulici ne hodaju same , zato ti tekstovi neće
imati utjecaja ... nego , čuo sam nešto drugo ....

-Neki dan gledam TV (vaš , satelitski) i čujem kako je neki JUNAK na
sred ceste napao mog idola Jovu K. ...

... mislim kako drug i gospodin Kapičić ima preko 90 godina , a iz
tog razloga , napadač se odlučio za "napad s leđa" !

... daleko je Angelina od ove vijesti


Wagner
princi princi 13:13 03.02.2012

Po običaju, nepromišljeno.

Tekstove baš ovakve i mnogo oštrije sadržine britanska štampa objavljuje dobrih godinu dana (čak mi se čini da je tekst direktan prevod jednog teksta iz Guardiana, iz novembra prošle godina, ako ga čak nije potpisao i sam TG Ash). Posebno je znakovito da se kampanja ne vodi samo putem tradicionalno fašističkog Daily Maila i Murdoch-ove imperije (The Sun, The Times), nego i putem medija koji se obično smatraju liberalnim i proevropskim (Guardian, BBC i sl).
zemljanin zemljanin 13:58 03.02.2012

Re: Po običaju, nepromišljeno.

Da, baš tako. Malo sam začuđen da je autorka zatečena navedenim tekstom. Priča o Nemačkoj dominaciji krenula je sa pogoršanjem ek. krize u EU i traje već duže od godinu dana (intezivnije). Opšte je poznato da je glavni dobitnik EU integracija upravo Nemačka jer je njen udeo izvoza u zemlje EU, porastao za oko 40% što je fantastičan rezultat.

O strahu od Nemačke, ne vidim baš neke logike jer sve zemlje članice imaju mogućnost da se ne slože. Ono što jeste činjenično stanje, Nemačka i Francuska menjaju Statut EU i uspostavljaju dominaciju u EU. Pitanje jeste mnogo šire da bi se moglo odgovoriti sa jednostavnim ZA i Protiv. U svakom slučaju to jeste jedna od legitimnih tema i po meni spada u slobodu govora. Sa zaključcima, dvosmislom i interpretacijama se možemo složiti ili ne ali ne treba "bežati" od teme.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 14:10 03.02.2012

Re: Po običaju, nepromišljeno.

Da, baš tako. Malo sam začuđen da je autorka zatečena navedenim tekstom. Priča o Nemačkoj dominaciji krenula je sa pogoršanjem ek. krize u EU i traje već duže od godinu dana (intezivnije). Opšte je poznato da je glavni dobitnik EU integracija upravo Nemačka jer je njen udeo izvoza u zemlje EU, porastao za oko 40% što je fantastičan rezultat.

O strahu od Nemačke, ne vidim baš neke logike jer sve zemlje članice imaju mogućnost da se ne slože. Ono što jeste činjenično stanje, Nemačka i Francuska menjaju Statut EU i uspostavljaju dominaciju u EU. Pitanje jeste mnogo šire da bi se moglo odgovoriti sa jednostavnim ZA i Protiv. U svakom slučaju to jeste jedna od legitimnih tema i po meni spada u slobodu govora. Sa zaključcima, dvosmislom i interpretacijama se možemo složiti ili ne ali ne treba "bežati" od teme.


Kada je tekst napisan kao ovaj citiran iz Novosti, tj B92 ("Germanofobija ponovo vlada Evropom" ), koji je sada prenesen, prema Guglu, već na 833 internet mesta, tema je nestala, potonula.

Umesto teme, imaš budževinu.

Ovakve budževine su nezdrav podsticaj za ono o čemu govoriš, zemljače zemljanine:)









gedza.73 gedza.73 14:51 03.02.2012

Re: Po običaju, nepromišljeno.

Vesna Knežević Ćosić
Skoro celu prošlu godinu sam bila u EU. Ok, to je samo moj mali malecki primer, ali nisam srela ni jednog Skandinavca, Holanđanina i Austrijanca koji ima tu germanofobiju, a baš sam se družila s ljudima. Primetila sam u razgovoru s nekoliko Holanđana da imaju otpor prema Kini, ako se to uopšte tako može nazvati, jer su rekli "sledeći put kupujem nemački auto". I da u supermarketu biraju domaće (EU) povrće (ima deklaraciju zemlje porekla). Što i nije bitno, to je samo moj mini utisak, na malom uzorku.

Vesna, ili je vrlo mali uzorak ili si izvukla pogrešan utisak.
freehand freehand 15:01 03.02.2012

Re: Po običaju, nepromišljeno.

Da, baš tako. Malo sam začuđen da je autorka zatečena navedenim tekstom. Priča o Nemačkoj dominaciji krenula je sa pogoršanjem ek. krize u EU i traje već duže od godinu dana (intezivnije).

Aha. I u medijima u Srbiji nekako od letošnje Merkelkine posete Beogradu.

Mada, realno gledano (mimo medijskog pumpanja javnog mnenja), Nemačka poslednjih godina, upravo kao Baš Čelik, sa sebe zbacuje jedan po jedan obruč, a nije da Evropljanima iskustvo nema šta da kaže na temu Dojčlanda u punoj snazi.
Usput, tek sada kada su skoro sve zemlje EU zatečene musave i sa rukama u parabudžetskoj tegli a Nemačka nemilosrdno insistira da se tegla hermetički zatvori i špajz zaklkjuča, biće takvih tekstova ihaj, sa bogatstvom reminescencija na nacizam i Holokaust...
Biće da tek sledi nadmetanje u šopenhauerovskim misaonim izletima.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 15:33 03.02.2012

Re: Po običaju, nepromišljeno.

Vesna Knežević Ćosić
Skoro celu prošlu godinu sam bila u EU. Ok, to je samo moj mali malecki primer, ali nisam srela ni jednog Skandinavca, Holanđanina i Austrijanca koji ima tu germanofobiju, a baš sam se družila s ljudima. Primetila sam u razgovoru s nekoliko Holanđana da imaju otpor prema Kini, ako se to uopšte tako može nazvati, jer su rekli "sledeći put kupujem nemački auto". I da u supermarketu biraju domaće (EU) povrće (ima deklaraciju zemlje porekla). Što i nije bitno, to je samo moj mini utisak, na malom uzorku.


Vesna, ili je vrlo mali uzorak ili si izvukla pogrešan utisak.


Ne znam Gedzo73, sta da ti kazem. Kao ni na osnovu cega ti donosis sud o mom pogresnom zakljucku.

Evo jos jednom: Da, nigde nisam primetila germanofobiju. Jesam primetila da ozbiljan svet prica o krizi, odlukama i moći. Primetila sam i da obrazovani Nemci umeju da budu vrlo kriticni prema svojoj zemlji.

Ali, to sve nije bitno. Nije rec o tome sta sam ja primetila. Rec je o povrsnom, nabudženom tekstu.

A zasto sam svoj utisak onda udenula u tekst bloga?

Jedan od razloga je sto kad u Srbiji citas jedan ovakav tekst, onda dobijes iskrivljenu sliku, drugačiju od one koju dobijes kada u zapadnoj Evropi komuniciras s ljudima, pratis njihove medije i radis neki posao.

To naravno ne znači da u Srbiji nisu potrebni analitički tekstovi o EU, Nemačkoj itd. Naravno da jesu! Ali ne ovakvi koji vredjaju inteligenciju i podilaze naskosti.



zemljanin zemljanin 15:40 03.02.2012

Re: Po običaju, nepromišljeno.

Kada je tekst napisan kao ovaj citiran iz Novosti, tj B92 ("Germanofobija ponovo vlada Evropom" ), koji je sada prenesen, prema Guglu, već na 833 internet mesta, tema je nestala, potonula.

Umesto teme, imaš budževinu.

Ovakve budževine su nezdrav podsticaj za ono o čemu govoriš, zemljače zemljanine:)


Pa, to su čari novinarskih naslova i interneta

Oko samih tekstova nisam mislio na Srbiju već na svetske medije, pogotovo ekonomske analitičare. EU je stvorena na bazi određenih dokumenata i to jeste unija ili klub. Do same krize to je bilo dovoljno, danas više nije. Generalno ima dva puta - prvi, EU ovakva kakva jeste (kakva je bila) koja će lagano odumirati jer nema "gazde" i drugi, EU kao federacija sa jasnim vođstvom Nemačke kao centralne "sile".

Koliko ostale članice EU mogu da pariraju Nemačkoj i Francuskoj, u situaciji dužničke krize i problema u sopstvenim državama ukoliko budu protiv, je posebna priča i većina članica "shvata" svoju poziciju. Da li se svim to i "sviđa" je neko drugo pitanje. Nemačka. čini mi se, nije baš oduševljena sa tim vođstvom jer to od nje zahteva i vođstvo u spašavanju ekonomija ostalih. Da ne dužim, kompleksna tema

"Problem" sa EU i Nemačkom je vekovni, sve dok je dobro svi su "za" kad krene loše svako misli na sebe ... trenutno još nismo došli dotle ... a verovatno i nećemo jer će BRIKS, verovatno da investira u EU ali samo ako EU "ouzbilji" svoj "klub" sistem a tu opet dolazimo do Nemačke koja za to treba da odgovara, posredno ili ne ...

Naravoučenije za sve nas: nacionalni iteres ispred svega. Ekonomske i "ostale" koristi, se podrazumevaju. Nacionalni interes nije virtualni nego materijalni, koliko god to surovo zvučalo, dakle ako mi kao država "vidimo" nacionalni interes u EU onda moramo "videti" i da je Nemačka = EU, i da to prihvatimo kao posledicu našeg izbora. Strah i nade su sastavni deo nacionalnih težnji ali nemaju mnogo veze sa nacionalnim interesima.

A tekstova kao ovaj i sličnih će uvek biti. Novine su komercijalna stvar a danas, izgleda, da svako ima pravo da nešto napiše. Čitaoci su ti, koji određenom, tekstu daju legitimitet.
gedza.73 gedza.73 15:52 03.02.2012

Re: Po običaju, nepromišljeno.

Ne znam Gedzo73, sta da ti kazem. Kao ni na osnovu cega ti donosis sud o mom pogresnom zakljucku.

Uzorak.
Evo jos jednom: Da, nigde nisam primetila germanofobiju. Jesam primetila da ozbiljan svet prica o krizi, odlukama i moći.

Vesna, normalno je da nisi primetila germanofobiju u nemačkoj. Bilo od strane domicilnog stanovništva, bilo od useljenika.
Ali van nemačke postoje daleko oštriji stavovi u nekim 'ozbiljnijim' polemikama a i među običnim ljudima.

kako rekoše neki komentatori kriza, nedostatak novca dovodi do porasti netrpeljivosti, traženja krivca za loše stanje.
Pa se tako navodi nemaćčka, stranci, kinezi i to u daleko većoj meri nego što i pretpostavljaš.

Da li veruješ da postoje ljudi koji tvrde da su rodonačelnici i nosioci fašizma jedino pogrešili u ubijanju ali da bi taj sistem, red i disciplina stabilizovao Evropu?


NNN NNN 19:35 03.02.2012

Re: Po običaju, nepromišljeno.

Ja sam (bio) ubeđen da je najveći germanofob na blogu Doktor Wu
milisav68 milisav68 20:25 03.02.2012

Re: Po običaju, nepromišljeno.

gedza.73

Ali van nemačke postoje daleko oštriji stavovi u nekim 'ozbiljnijim' polemikama a i među običnim ljudima.

Heh, oštriji stavovi, gde ćeš oštrije od vojske.

As of 31 December 2010, U.S. Armed Forces were stationed in 150 countries. Some of the largest contingents are the 103,700 in Afghanistan, the 52,440 in Germany (see list), the 35,688 in Japan (USFJ), the 28,500 in Republic of Korea (USFK), the 9,660 in Italy, and the 9,015 in the United Kingdom respectively.

link
noboole noboole 20:31 06.02.2012

Re: Po običaju, nepromišljeno.

NNN
Ja sam (bio) ubeđen da je najveći germanofob na blogu Doktor Wu


Netragom nestao. Vrlo sumnjivo (pogled sa strane ka Angeli).
Goran Vučković Goran Vučković 14:48 03.02.2012

Ko je kriv?

A si videla ovo, pre neki dan?
jednatanja jednatanja 14:49 03.02.2012

I ja otvorila

jutros link da vidim o čemu se radi i posle prvog pasusa ga zatvorila. Drago mi je da si se oglasila, tekst je katastrofa.
koksy koksy 15:36 03.02.2012

Re: I ja otvorila

imam problem da shvatim logiku po kojoj je ono što je dozvoljeno nemačkim medijima (a evo sad vidimo i - engleskim) istovremeno za srpske (kakvi su, nikakvi su - takvi su) - nedopušteno.
mis'm - dževa ni oko čega.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 16:07 03.02.2012

Re: I ja otvorila

imam problem da shvatim logiku po kojoj je ono što je dozvoljeno nemačkim medijima (a evo sad vidimo i - engleskim) istovremeno za srpske (kakvi su, nikakvi su - takvi su) - nedopušteno.
mis'm - dževa ni oko čega.


Ti, koksy, mislis da je tekst iz Novosti, tj b92 dobar?

Odnosno, da je moje mišljenje o tekstu da srpske mediji ne smeju da pišu o onome o čemu pišu engleski mediji?

Hmm.

Ili si površno pročitao ovaj blog, pa mi imputiraš nešto što nigde ne piše (a i ne mislim da srpski mediji ne mogu da pišu što i engleski, nisam kreten), ili sam loše napisala ono što sam htela da kažem.

U svakom slučaju, da ne budeš u zbunu, podrazumeva se da srpski mediji ne samo mogu nego i treba da pišu analitične i kritične tekstove o Nemačkoj. Ali ovo nije tekst, već sranje.




nikola_kovac nikola_kovac 16:27 03.02.2012

Re: I ja otvorila

imam problem da shvatim logiku po kojoj je ono što je dozvoljeno nemačkim medijima (a evo sad vidimo i - engleskim) istovremeno za srpske (kakvi su, nikakvi su - takvi su) - nedopušteno.

Ако нешто раде "неки тамо" не значи да је то добро и да то треба и ми да радимо. Од других треба да учимо, не да преписујемо.
koksy koksy 17:09 03.02.2012

Re: I ja otvorila

nikola_kovac
imam problem da shvatim logiku po kojoj je ono što je dozvoljeno nemačkim medijima (a evo sad vidimo i - engleskim) istovremeno za srpske (kakvi su, nikakvi su - takvi su) - nedopušteno.

Ако нешто раде "неки тамо" не значи да је то добро и да то треба и ми да радимо. Од других треба да учимо, не да преписујемо.


znači mi ne treba da radimo to što oni rade ali od njih treba da učimo.
ova logička zavrzlama je previše za mene.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 17:19 03.02.2012

Re: I ja otvorila

znači mi ne treba da radimo to što oni rade ali od njih treba da učimo.


ja to citam ovako:

ne treba da kopiramo prazne tabloide, ali je ok da se ugledamo na analiticne medije, od njih ucimo, ili ih prenosimo, tj zamolimo za prava prenosa...:)

od svih komentara koje sam citala, najvise mi je znacilo Habermasovo pojavljivanje.

Citiracu tekst kako je priredjen, jer je prevod:

Slobodna Evropa
Priredila: Sabina Čabaravdić

Habermas:Za krizu u EU su krive političke elite

Evropski projekat ne može dalje biti vođen na ovaj elitistički način. Naši su političari odavno nesposobni. Već dugo nisu u stanju ništa ponuditi, ništa novo poželjeti, uopšte su bez sadržaja.

Filozof Jürgen Habermas napustio je svoj radni stol da bi spasio Evropu, od nesposobnih političara i od mraka moćnog tržišta. Kako u tekstu za njemački Spiegel piše Georg Diez, najveći živući njemački filozof je ljut, zaista ljut, jer sve što se dešava u Evropi on doživljava lično.

Klati se naprijed - nazad, kucka prstima po stolu i svako malo podvikne: “Sad je dosta”! On nema više ni volje ni snage gledati kako evropski projekat odlazi na smetljište povijesti.

Na tribini Goethe instituta u Parizu, 82-godišnji Jürgen Habermas sjedi na pozornici pored nekog profesora koji ima holivudski osmjeh i koji u nekoliko sati koliko je tribina trajala nije uspio postaviti više od sedam pitanja. Prosto zato što Habermas po 15 minuta odgovara i obrazlaže svoje viđenje trenutnog stanja projekta EU, projekta njegove generacije.
Evropski projekat ne može dalje biti vođen na ovaj elitistički način. Naši su političari odavno nesposobni. Već dugo nisu u stanju ništa ponuditi, ništa novo poželjeti, uopšte su bez sadržaja.

"Ja govorim ovdje kao građanin", kaže on. "Ja bih radije sjedio kod svoje kuće, za svojim radnim stolom, vjerujte mi. Ali sve je ovo previše važno i svima mora biti jasno koliko je alternativa užasna. Zato sam se angažovao u ovoj raspravi. Evropski projekat ne može dalje biti vođen na ovaj elitistički način!”, kaže profesor Habermas.

Ponekad, pesimistički, slegne ramenima i kaže: “U stvari ništa nije kako treba”, a onda se opet naljuti i “naruži” političare.

“Najradije bih ispsovao sve političke partije. Naši su političari odavno nesposobni. Već dugo nisu u stanju ništa ponuditi, ništa novo poželjeti, uopšte su bez sadržaja”, kaže Habermas ljut na političare i njihove funkcije radi funkcija samih. Baš kao i na medije koji veličaju vlastodršce.

Stalo mu je da se njegova poruka prenese. I zato je došao na tribinu u Pariz, zato je nedavno napisao autorski tekst za Frankfurter Allgemeine Zeitung, i zato tako glasno evropskim političarima zamjera cinizam i otklon od evropskih ideala.

Pitanje je međutim da li poznati filozof ima odgovor na pitanje - kako dalje s demokratijom i kapitalizmom.

Ono što trenutno u EU provode njemačka kancelarka Angela Merkel i francuski predsjednik Nicholas Sarkozy, Habermas naziva postdemokratijom. Tu je Evropski parlament koji ima vrlo malo utjecaja; Evropska komisija sa svojim čudnim “plutajućim položajem” bez prave odgovornosti za ono što radi; i na koncu ali najvažnije od svega, Savjet Evrope.

Lisabonskim sporazum ovo je tijelo proizvedeno, prema Habermasu, u posebnu anomaliju, organ koji se bavi politikom, a da ga niko za to nije ovlastio.

Nekad su postojali neprijatelji, danas imamo tržište

Valja ovdje napomenuti da Jürgen Habermas nije nikakav namrgođeni starac, gunđalo, da nije apokaliptičar, nego naprotiv - optimista. I to nepopravljivi. On je u njemačkoj filozofiji rijetka pojava - od Marxa je preuzeo obrazovanu ljutnju, od Freuda dubinsku jasnoću moderne, a od američkih pragmatičara - jasnoću.

Predsjednik Francuske Nicolas Sarkozy i njemačka kancelarka Angela Merkel
​​Nikada nije bio “britka oštrica” kao Slavoj Žižek, niti žongler poput Petera Sloterdijka. Nije nikada nastupao u “cirkusima”, a uvijek je bio ljevičar. Podržavao je studentske proteste, sve dok nije postalo prevruće. Uvijek ga je zanimalo ustavno i proceduralno pravo. I to je ostala njegova pozicija do danas.

Habermas stvarno vjeruje u svijest ljudi. On istinski vjeruje u staru, uređenu demokratiju. On stvarno ima povjerenja u javno mnjenje koje je tu kako bi stvari napravilo boljima. Nema pojma o Facebook-u ili Twitter-u, ali ostaje teoretičar javnosti.

Uvijek je bio tu kada je Njemačku trebalo zadržati na pravom putu. I pokušava to i danas uraditi, objasniti zašto je Evropa za njega civilizacijski projekat koji se ne smije urušiti, te zašto je svjetski projekat pomiriti demokratiju i kapitalizam. Inače, veli Habermas, svijet će biti u stanju stalne krize.

“Nisam mogao ni pomisliti da ću doživjeti vrijeme u kojem će Evropa smanjiti stepen demokratije”, kaže Jürgen Habermas i ponovno ljutito pojašnjava zašto su krive političke elite.

“Oni ne pokazuju nikakve interese da narodu objasne kakve se važne odluke donose u Starsbourgu. Oni se samo plaše da ne izgube vlast”. Potom s istim žarom pojašnjava razliku u vremenu prije i sad: “Nekad su postojali neprijatelji, danas imamo tržište!”

Habermas duboko vjeruje u pobjedu protiv političkog defetizma. Nacionalnu državu on vidi kao mjesto u kojem su gradjanima najzaštićenija prava, i predlaže da se funkcije takve države prošire i na EU. On tvrdi da države nemaju prava, nego “samo građani imaju prava”, i zato poziva ljude da oni, a ne Vlade, vode politiku.

Građani Evrope moraju cijelo to područje shvatiti kao svoje, što će sadašnjim vlastodršcima izmaći tron i moć iz ruku. Budu li se narodi u Evropi osjećali građanima iste vrste, Merkel i Sarkozy neće više biti najvažniji. Ali upravo zato oni i vode ovakvu politiku - da zadrže vlast.

Postoji alterntiva, kaže njemački filozof. Postoji i drugi način od onog kojeg imamo: “Mediji moraju građanima pomoći da shvate koliko EU može utjecati na njihov život. Evropska se unija treba demokratizirati”.

Mora, trebalo bi, bilo bi dobro da...ali kako?

Nastup Jürgena Habermasa je kao njegove knjige. On je zapravo ostao isti - pragmatični optimist.

Nema optužnice, iako je prisutan pomalo agresivan ton. On analizira promašaje politike, ali nema odgovora na pitanje kako dalje u pomirenju demokratije i kapitalizma. Sve što nudi je vizija sposobnog poznavatelja ustavnog prava o tome da društvo u svijetu treba popraviti.

Kako to uskladiti sa surovom stvarnošću Jürgen Habermas nije objasnio.

koksy koksy 17:19 03.02.2012

Re: I ja otvorila

Vesna Knežević Ćosić
imam problem da shvatim logiku po kojoj je ono što je dozvoljeno nemačkim medijima (a evo sad vidimo i - engleskim) istovremeno za srpske (kakvi su, nikakvi su - takvi su) - nedopušteno.
mis'm - dževa ni oko čega.


Ti, koksy, mislis da je tekst iz Novosti, tj b92 dobar?

Odnosno, da je moje mišljenje o tekstu da srpske mediji ne smeju da pišu o onome o čemu pišu engleski mediji?

Hmm.

Ili si površno pročitao ovaj blog, pa mi imputiraš nešto što nigde ne piše (a i ne mislim da srpski mediji ne mogu da pišu što i engleski, nisam kreten), ili sam loše napisala ono što sam htela da kažem.

U svakom slučaju, da ne budeš u zbunu, podrazumeva se da srpski mediji ne samo mogu nego i treba da pišu analitične i kritične tekstove o Nemačkoj. Ali ovo nije tekst, već sranje.



kratko: ja mislim da je ovaj tvoj blog jedno prekomerno i ne baš najsrećnije organizovano granatiranje po poljančetu čiji je značaj nebitan.
ivana23 ivana23 15:20 03.02.2012

***

Jos jedan primer bahatosti Nemacke:

Otvoriti linkove u tekstu
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 15:51 03.02.2012

Re: ***

Jos jedan primer bahatosti Nemacke:

Otvoriti linkove u tekstu


Ivana je dala link na tekst iz koga citalac moze da shvati u cemu je problem, za razliku od ovog koji me je cimnuo da napisem blog.

Posto znam da ljude mrzi da otvaraju linkove, kopiracu ga ovde:
______________________

Njemačka zatražila od Grčke da preda kontrolu nad budžetom europskim institucijama
advance.hr
vrijeme objave: Subota - 28. Siječanj 2012 | 13:58
(65)
podijeli240
Kako ekskluzivno saznaje novinska agencija Reuters, Njemačka traži od Grčke da se odrekne kontrole nad svojim budžetom i da svu moć preda u ruke EU institucija.

Reuters-ov izvor navodi kako Njemačka inzistira na radikalnom potezu koji bi "uvjetovao da se financijski program pomoći pravilno provede".
Isti izvor ističe kako se od Grčke zahtjeva da po pitanju fiskalne politike preda "moć odlučivanja" europskim institucijama koji već aktivno upravljaju zemljom.

List Financial Times tvrdi kako su dospjeli u posjed dokumenta u kojem stoji kako Njemačka želi postaviti "upravitelja budžeta" koji bi imao mogućnost uložiti veto na sve odluke po pitanju budžeta koje bi donijela grčka vlada. Drugim riječima, svaki pravilnik ili potez koje ne bi išao u korist međunarodnim kreditorima bio bi poništen vetom.
Prema tom novom planu, Atena bi mogla upravljati Grčkom tek nakon što povrati svoj vanjski dug, prenosi FT.

Ako uzmemo u obzir da Grčka jednostavno nema nikakve mogućnosti povratka cjelokupnog duga, to bi značilo da bi zemlja doslovno bila pod direktnom upravom Njemačke - na dugi niz godina.
Prema novom planu Njemačka, zajedno s MMF-om i drugim velikim kreditorima, kontrolirala bi da se nad Grcima nastave stroge mjere štednje bez obzira na potpuni socijalni kaos koji se time izaziva.
Očito je kako Njemačka i dalje strahuje, bez obzira na smjenu vlasti u Grčkoj, da bi nova vlada mogla eventualno početi popuštati pod ogromnim pritiskom koji dolazi ponajviše sa gradskih ulica.

Mnogi kritičari će se složiti kako je na snazi postupak svojevrsnog financijskog kolonijalizma. Argument Njemačke, MMF-a i drugih je taj da Grčka mora vratiti sve svoje dugove. Agresivna politika Njemačke pokazuje svu surovost poslovanja u kriznim vremenima. Ipak, taj silni novac morali bi vraćati stanovnici Grčke, i to godinama.
No, kada se sve zbroji i oduzme, činjenica je da se pokušava cjelokupno stanovništvo pretvoriti u krivca, što je potpuni apsurd.
Nesposobne vlade dovele su Grčku u bezizlaznu situaciju, ali za propast Grčke nije kriva samo grčka vlada - zemlja je dobrim dijelom opustošena upravo od strane njenih najvećih kreditora, u prvom redu Njemačke. Dovoljno je samo podsjetiti na ogromni uvoz njemačkog oružja u zemlju, ugovori na kojima se doslovno postavio ultimatum.

Ipak, izgleda kako bi ovaj plan mogao biti imperativ za izdavanje novog velikog financijskog paketa pomoći. Podsjetimo, u tijeku su pregovori oko izdavanja novog kredita Grčkoj, u iznosu od 130 milijardi eura. Ako bi pregovori propali, što je jako teško s obzirom na posljedice, Grčka bi zasigurno bankrotirala - u to nema više nikakve sumnje, jer je poznato kako Grčka jednostavno nema novac za podmirenje iduće rate međunarodnim kreditorima.
No, mnogi ekonomisti zagovaraju upravo bankrot, ističući kako je to jedini način da se Grčka i njen narod izvuku iz ovog beznađa.
Ali to bi zasigurno dovelo do izlaska Grčke iz eurozone, što mnogi ističu kao najopasniji scenarij za Europsku Uniju. Ako države počnu otpadati iz zajedničke valute, nije ugrožena samo eurozona, već i cijeli ekonomski projekt Europske Unije.

Kako se kriza u Europi produbljuje, postaje sve izvjesnije da Njemačka želi uvesti što veću kontrolu nad cijelim projektom. Kancelarka Angela Merkel za sada može računati na potporu francuskog predsjednika Nicolas Sarkozy-a, ali pitanje je koliko dugo će ta potpora trajati, pogotovo ako uzmemo u obzir da se bliže izbori u Francuskoj. Što se tiče drugih članica, Merkel ima sve manje podrške. Raste broj onih koji otvoreno upozoravaju na sve veće ambicije Njemačke i pretpostavku da Njemačkoj nije u interesu dobrobit Europe kao Unije, već isključivo dobrobit same Njemačke. U krizi Njemačka nastoji spasiti prije svega sebe i svoju ekonomiju, problem je što to radi na štetu drugih članica. Neminovno je kako će takva politika u konačnici našteteti i samoj Njemačkoj, jer susjedne zemlje su još uvijek najveće njemačko izvozno tržište.
izvor(i): Reuters | Financial Times
(Advance.hr)
ivana23 ivana23 16:11 03.02.2012

Re: ***

Vesna Knežević Ćosić
Jos jedan primer bahatosti Nemacke:

Otvoriti linkove u tekstu


Ivana je dala link na tekst iz koga citalac moze da shvati u cemu je problem, za razliku od ovog koji me je cimnuo da napisem blog.

Posto znam da ljude mrzi da otvaraju linkove, kopiracu ga ovde:
______________________



Dodatak - linkovi iz teksta koji je Vesna kopirala:

Reuters


Kontra logike i razuma - Merkel i Sakrozy inzistiraju da Grčka potpiše ugovore za nabavku oružja (Nesposobne vlade dovele su Grčku u bezizlaznu situaciju, ali za propast Grčke nije kriva samo grčka vlada - zemlja je dobrim dijelom opustošena upravo od strane njenih najvećih kreditora, u prvom redu Njemačke. Dovoljno je samo podsjetiti na ogromni uvoz njemačkog oružja u zemlju, ugovori na kojima se doslovno postavio ultimatum.)


Bojan Budimac Bojan Budimac 16:29 03.02.2012

Re: ***


Siroti Grci. Nije im prvi put. Zapravo sad samo prelaze iz ruke u ruku. Baš danas (koincidentalno?) obnavljam znanje o grčkoj post WWII istoriji i naiđem na sledeći citat (naglašavanje moje):

"A memorandum from Athens dated 17 November 1947, from the American Mission to Aid Greece to the State Department in Washington, read in part: "we have established practical control ... over national budget, taxation, currency issuance, price and wage policies, and state economic planning, as well as over imports and exports, the issuance of foreign exchange and the direction of military reconstruction and relief expenditures."*

----

* Sent by Horace Smith of AMAG; U.S. National Archives, Record Group 59, cited in Michael M. Amen, American Foreign Policy in Greece 1944/1949: Economic, Military and Institutional Aspects (Peter Lang Ltd., Frankfurt, W. Germany, 1978), pp. 114-5.


Uporediti sa nemačkim zahtevom (pdf), tačka 2. U poređenju sa citatom iz 1947. EU (čitaj, Nemačka) zvuči skromno.
NNN NNN 19:39 03.02.2012

Re: ***

Bojan Budimac

Siroti Grci.
Tradicionalna turska saosećajost sa prekoegejskom braćom
Bojan Budimac Bojan Budimac 19:57 03.02.2012

Re: ***

NNN
Bojan Budimac

Siroti Grci.
Tradicionalna turska saosećajost sa prekoegejskom braćom

Pa čuj, kada bi većina sa obe strane Egeja bila svesna kako su ih Ameri na isti način držali na lancu možda bi i razvili empatiju jedni za druge

Evo ti još jedan citat:

During one of the perennial disputes between Greece and Turkey over Cyprus, which was now spilling over onto NATO, President Johnson summoned the Greek ambassador to tell him of Washington's "solution". The ambassador protested that it would be unacceptable to the Greek parliament and contrary to the Greek constitution. "Then listen to me, Mr. Ambassador," said the President of the United States, "fuck your Parliament and your Constitution. America is an elephant. Cyprus is a flea. If these two fleas continue itching the elephant, they may just get whacked by the elephant's trunk, whacked good.... We pay a lot of good American dollars to the Greeks, Mr. Ambassador. If your Prime Minister gives me talk about Democracy, Parliament and Constitutions, he, his Parliament and his Constitution may not last very long."

Sa druge strane Egeja, je veoma poznato Džonsonovo pismo tadašnjoj turskoj vladi u kome je manje više ponovio isto to, samo diplomaCkije (jer je ipak bilo u pisanoj formi)
nikola_kovac nikola_kovac 16:13 03.02.2012

Б92 у ауту

Не знам ко стоји иза тог дискурса, али много је текстова било на б92 сајту пред крај прошле године који су настојали да формирају герамнофобију.

Те Немачка не да евро, те Меркелова одлучује о судбини Европе, те Немачка профитира од кризе и све томе нешто слично. Да те језа подухвати. И сад испробавају колико су успели. Сад бар знамо шта је циљ б92. Мржња према германима. Мада ми никако није јасно зашто?
Goran Vučković Goran Vučković 16:14 03.02.2012

Re: Б92 у ауту

Мада ми никако није јасно зашто?

Možda da probaš da pogledaš na APR sajtu?
zemljanin zemljanin 16:41 03.02.2012

Re: Б92 у ауту

Те Немачка не да евро, те Меркелова одлучује о судбини Европе, те Немачка профитира од кризе и све томе нешто слично. Да те језа подухвати. И сад испробавају колико су успели. Сад бар знамо шта је циљ б92. Мржња према германима. Мада ми никако није јасно зашто?


Jeste ali sve navedeno jesu činjenice i ne treba od njih bežati. Te činjenice, takođe važe za svaku državu na ovoj planeti. To je takozvana ekonomsko-finasijska praksa tokova novca. Nemačka sa većim rejtingom (čitaj niže kamate) uzme novac na fin tržištu, putem MMF (zbog garancija) odobri kredit Grčkoj koja zbog nižeg rejtinga mora da plati veće kamate (i do 3 puta). Svi siti i ovce na broju

Ali, ponovo, to svi rade i ceo sistem je "blesav" ali je takav. Da je Nemačka počela da to radi nakon formiranja EU, govorili bi o nameri ovako ona samo, kao i svi drugi, gleda prvenstveno svoje nacionale interese. Nacionalni interes Nemačke jeste EU ! Nema tu ljubavi samo novac i poneka kolateralna šteta (kamatica)
Kazezoze Kazezoze 18:57 03.02.2012

Re: Б92 у ауту

zemljanin
Те Немачка не да евро, те Меркелова одлучује о судбини Европе, те Немачка профитира од кризе и све томе нешто слично. Да те језа подухвати. И сад испробавају колико су успели. Сад бар знамо шта је циљ б92. Мржња према германима. Мада ми никако није јасно зашто?


Jeste ali sve navedeno jesu činjenice i ne treba od njih bežati. Te činjenice, takođe važe za svaku državu na ovoj planeti. To je takozvana ekonomsko-finasijska praksa tokova novca. Nemačka sa većim rejtingom (čitaj niže kamate) uzme novac na fin tržištu, putem MMF (zbog garancija) odobri kredit Grčkoj koja zbog nižeg rejtinga mora da plati veće kamate (i do 3 puta). Svi siti i ovce na broju

Ali, ponovo, to svi rade i ceo sistem je "blesav" ali je takav. Da je Nemačka počela da to radi nakon formiranja EU, govorili bi o nameri ovako ona samo, kao i svi drugi, gleda prvenstveno svoje nacionale interese. Nacionalni interes Nemačke jeste EU ! Nema tu ljubavi samo novac i poneka kolateralna šteta (kamatica)

da, da, zajmodavci... postoji jedan odličan dokumentarac koji baš govori o tome.
ustvari film pravi paralelu između argentinske dužničke krize i ove trenutne grčke.
u filmu se nude i neobična rešenja krize (za koja, verujem, velika većina nije ni čula) tipa "nevoljni dug" itd.

pogledajte:


maca22 maca22 19:00 03.02.2012

Re: Б92 у ауту

zemljanin
, kao i svi drugi, gleda prvenstveno svoje nacionale interese.

Da im posaljemo drugosrbijance da im objasne da je to ne-kul? :)
NNN NNN 19:51 03.02.2012

Re: Б92 у ауту

Jednom dnevno na B92 izađe novi tekst o otme kako je evro već propao samo mi to još ne znamo.

A u vezi sa "B92 u autu"

u utorak (u 9 i 2 uveče) su emitovali film Pad crnog jastreba (Black hawk down)
i prvih 2 sata "nisu primetili" da nemju donji red titla!
ivana23 ivana23 19:53 03.02.2012

Re: Б92 у ауту

Kazezoze
da, da, zajmodavci... postoji jedan odličan dokumentarac koji baš govori o tome.
ustvari film pravi paralelu između argentinske dužničke krize i ove trenutne grčke.
u filmu se nude i neobična rešenja krize (za koja, verujem, velika većina nije ni čula) tipa "nevoljni dug" itd.

pogledajte:


Isti dokumentarac sa hr prevodom na ovom LINKU
(prvo ide kratka reklama za dr film).
Jukie Jukie 19:55 03.02.2012

Re: Б92 у ауту

zemljanin
Те Немачка не да евро, те Меркелова одлучује о судбини Европе, те Немачка профитира од кризе и све томе нешто слично.
Jeste ali sve navedeno jesu činjenice i ne treba od njih bežati. Te činjenice, takođe važe za svaku državu na ovoj planeti. To je takozvana ekonomsko-finasijska praksa tokova novca.
Ali, ponovo, to svi rade i ceo sistem je "blesav" ali je takav. Da je Nemačka počela da to radi nakon formiranja EU, govorili bi o nameri ovako ona samo, kao i svi drugi, gleda prvenstveno svoje nacionale interese. Nacionalni interes Nemačke jeste EU ! Nema tu ljubavi samo novac i poneka kolateralna šteta (kamatica)


Strašno, ti Nemci uopšte nemaju empatiju
Ribozom Ribozom 21:28 03.02.2012

Re: Б92 у ауту

NNN


Neko ko se potpisao kao NNN me je lepo nasmejao komentarom na kupovini sartida za 1 dolar od strane vlade Srbije.
'Odakle im lova'
Ako si ti fala

Uzivam, inace, u komentarima na teme o poljoprivredi u BIZ-u (jel' neko jos to primetio?)

Izvinjavam se na trolu
alselone alselone 00:47 04.02.2012

Re: Б92 у ауту

Мада ми никако није јасно зашто?


Mozda zato sto je B92 i zapoceo kao, ded jedan zgodan eufemizam, saradnik BBC-a tako da verovatno moraju da plesu kako se svira. Meni se takodje ne svidja to zastrasivanje sudbinom EU, iznova i iznova, dok je ovo danas bas prebacilo.
NNN NNN 18:52 05.02.2012

Re: Б92 у ауту

Ako si ti fala
Nema na čemu
maca22 maca22 17:54 03.02.2012

Kleveta

Reporetri B92 su oklevetali Beogradjane i napravili ih budalama. Iako je danima najavljivan sneg, oni su izašli na ulice i veselo klepetali kako je sneg "izenadio Beograđane". Ne službe, ne putare, već građane. Potom se jedna reporterka iz NS, složila da je iznenadio i Novosađane.
Ribozom Ribozom 21:12 03.02.2012

Zasto svi mrze Nemacku....zastoooo?

Primetila sam u razgovoru s nekoliko Holanđana da imaju otpor prema Kini, ako se to uopšte tako može nazvati, jer su rekli "sledeći put kupujem nemački auto".

Ovo ne razumem, imaju li ti Holandjani kiniske automobile?

Vesna, Nemacka antigrcka retorika je presla meru dobrog ukusa. I to je ono sto iritira ostatak Evrope.

U nekom si komentaru napisala da parafraziram: 'Nemacki intelektualci zestoko kritikuju svoju vlast'.

Tvoje verovanje u to me je rastuzilo

Sepulturero Sepulturero 22:02 03.02.2012

Европљани се окрећи против Немачке

Ево и данашњи тенденциозни чланак, а наслов нема много везе са садржајем, на Б92 потврђује вашу тезу. Није ми јасно зашто се и српски медији прикључују овој кампањи коју је неко, овде у Еу, духовито коментарисао "цврчак замера мраву".
Такође се поптуно слажем са вама да практично нико овде није против Немачке и да о некој германофобији нема говора. Она постоји само у медијима које контролишу банкари и политичари. Ту, а предњаче англосаксонски медији, се води кампања за наставак досадашње финансијске економске политике која је и довела Европу у садашње тешкоће.
Немачка је пре неколико година, за време претходног канцелара Шредера, донела неколико болних мера штедње и зато је сада далеко науспешнија економија ЕУ. То, као и чињеница да далеко највише уплаћује у буџет ЕУ, јој даје за право да исте мере штедње саветује (наметне) и другима.


petak 3.02.2012 | 19:19
Evropljani se okreću protiv Nemačke
Izvor: Tanjug

Minhen -- Predsednik Svetske banke Robert Zelik rekao je da bi se Evropljani ove godine mogli okrenuti protiv Nemačke zbog njenog odnosa prema dužničkoj krizi u evrozoni.

On je pozvao Berlin da pruži više podrške poljuljanim članicama tog monetarnog bloka - Italiji i Španiji.

Zelik je u govoru na Konferenciji o bezbednosti u Minhenu rekao da bi "2012. mogla da bude godina u kojoj će Nemačka postati lider u Evropi ili ... u kojoj će Nemačka posrnuti i privući gnev Evropljana".

"Ako se Nemačka na kraju 2012. bude povezivala samo sa strogim merama štednje i ključne članice ne budu zadobile političku podršku za te ekonomske akcije, tada bi Nemačka mogla da postane meta gneva", ukazao je Zelik.

On je dodao da ostale zemlje, uključujući tržišta u naglom usponu, nisu shvatile zašto Nemačka nije rada da ulije više novca u iznalaženje rešenja za dužničku krizu.

Tržišta u usponu gledaju na Nemačku "sa izvesnom konfuzijom, zatim sa frustracijom i onda s prezirom", dodao je on.

Zelik je predočio da mu je jedan visoki kineski zvaničnik nedavno rekao: "Zašto bih ja delovao ako Nemačka nije dovoljno zabrinuta da bi delovala?", prenela je francuska agencija AFP.

"Liderstvo podrazumeva utvrđivanje kursa ka pružanju podrške i inicijativa - pre svega za Italiju i Španiju koje su ovde od fundamentalno klritičnog značaja - ukoliko one sprovedu fiskalnu disciplinu i strukturalne reforme", rekao je Zelik.

"Ne kažem vam da bacite novac. Kažem da im unapred jasno stavite do znanja da će ga dobiti ako deluju", dodao je šef Svetske banke.

Kancelarka Nemačke Angela Merkel je pod velikim pritiskom da izdvoji više novca za spasavanje finansijski ugroženih članica zone evra, ali je ona ostala nepokolebljiva, ukazujući da su sadašnji mehanizmi za spasavanje dovoljni.
Sepulturero Sepulturero 22:07 03.02.2012

Re: Европљани се окрећи против Немачке

Додао бих да сам много година, и још увек, радио са немачким фирмама и сарађивао са њиховим инжењерима, комерцијалистима и радницима. Никада никакве замерке, увек све солидно и поштено. Немачка нација има сигурно своје мане, као и све друге, али то је један велики народ од кога може и треба да се учи.
alselone alselone 00:51 04.02.2012

Re: Европљани се окрећи против Немачке

Додао бих да сам много година, и још увек, радио са немачким фирмама и сарађивао са њиховим инжењерима, комерцијалистима и радницима. Никада никакве замерке, увек све солидно и поштено.


Ovo mogu i ja da potvrdim uz samo jedan detalj. Ako udjes sa njima u joint venture, o svemu moze da se pregovara osim o delu ko upravlja. To ne daju, pa Bog.
Goran Vučković Goran Vučković 09:32 04.02.2012

Opet

Uredništvo je uvažilo tvoju brigu, Vesna - i objavilo još jednu ovakvu vest, na naslovnoj strani bloga, da ne propustiš

Takoreći dnevnikov dodatak
Bojan Budimac Bojan Budimac 09:53 04.02.2012

Re: Opet

Goran Vučković
Uredništvo je uvažilo tvoju brigu, Vesna - i objavilo još jednu ovakvu vest, na naslovnoj strani bloga, da ne propustiš

Takoreći dnevnikov dodatak

Pa dobro, to je samo reciklirani članak iz Vašington posta ili nečeg sličnog, sa (do duše) bombastičnijim naslovom, ali šta očekivati glede naslova od medijske kuće koja uspe da izbaci ovakav kao na slici (i onda prođu sati pre nego što to neko primeti)



Hoćem kasti Zelik je kanda rekao to što se navodi u članku.
maca22 maca22 18:38 04.02.2012

Re: Opet

Ovde su slagali da kad nas nisu minusi, da bi mogli izmsiliti vest kao konrtrast: Na Balkanu sneg, na zapadu minusi.

http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2012&mm=02&dd=04&nav_id=579928
Bojan Budimac Bojan Budimac 13:33 04.02.2012

Jopet

Nemačka do sirovina i silom

Mr Gvido je zaista rekao nešto u tom stilu :)

Al' da je Tanjugov "izveštaj" nabudžen je nesporno.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 13:49 04.02.2012

Re: Jopet

iz komentara:
"...nama je najbolje da kopamo zemunice"

Bojan Budimac Bojan Budimac 14:33 04.02.2012

Re: Jopet

Vesna Knežević Ćosić
iz komentara:
"...nama je najbolje da kopamo zemunice"


Pošto smo puni sirovina ko brod. Naročito uljnih škriljaca pred izbore
zemljanin zemljanin 14:34 04.02.2012

Re: Jopet

Vesna Knežević Ćosić
iz komentara:
"...nama je najbolje da kopamo zemunice"



Vesna, kasno je za to ... sad samo IGLO
G r o f G r o f 14:40 04.02.2012

Re: Jopet

Da je sve ostalo u državi tako dobro koordinirano i sistematično kao ovo podmuklo formiranje javnog mnenja, bilo bi dobro.
Treba otupiti mozgove do odlučivanja o kandidaturi.
ivana23 ivana23 15:22 04.02.2012

Re: Jopet

G r o f
Da je sve ostalo u državi tako dobro koordinirano i sistematično kao ovo podmuklo formiranje javnog mnenja, bilo bi dobro.
Treba otupiti mozgove do odlučivanja o kandidaturi.


A zasto je Hrvatskoj potrebno otupljivanje mozgova?

Westerwelle: Pristup sirovinama Njemačka će braniti i oružjem - Business.hr
Atomski mrav Atomski mrav 15:47 04.02.2012

Re: Jopet

Pošto smo puni sirovina ko brod. Naročito uljnih škriljaca pred izbore


Ma mi smo im trn u oku, kao Asteriksovo selo Rimljanima. Tako da, ili će se prvo razračunati sa nama da nas skinu s dnevnog reda ili će nas ostaviti na miru poučeni dosadašnjim iskustvima...
NNN NNN 15:48 04.02.2012

Re: Jopet

iz komentara:

Gvido, sirovine su u Sibiru...pozuri!!!
(staljin, 4. februar 2012 11:56)
hoochie coochie man hoochie coochie man 16:32 04.02.2012

Re: Jopet

G r o f
Da je sve ostalo u državi tako dobro koordinirano i sistematično kao ovo podmuklo formiranje javnog mnenja, bilo bi dobro.
Treba otupiti mozgove do odlučivanja o kandidaturi.


Ili treba relativizovati ponasanje Nemacke ? :)

Ok, ajd neka se sve ovo koristi iskljucivo zbog otupljivanja mozgova, ali to jos uvek ne znaci da to sto se koristi ne postoji, da je izmisljeno.

Mislim nije bas nelogicno da podidje jeza kad Nemacka pomene oruzje.
G r o f G r o f 16:41 04.02.2012

Re: Jopet

A zasto je Hrvatskoj potrebno otupljivanje mozgova?


Ivana, sigurno biste u svim svetskim novinama pronašli još tuce napisa o propasti Eura i zloj Nemačkoj.
Siguran sam da trenutno ima i brdo članaka o raskalašnom životu grka na račun pozajmljenih para.
Ali isto tako nisam glup da ne primetim kako se pred datum odobravanja kandidature, (naravno, od kako smo saznali da nam se status kandidata ljulja), plasiraju samo vesti u kojem je EU pikazana u negativnom svetlu.
Prošli put je to bila propast monete koja se očekuje svaki dan.
Pa????
I tada ste linkovali članke koji to potvrdjuju...a jeste li se na vreme rešili eura koji više ne vrede.
Ostavite svoje linkove za nekog sugestibilnijeg.
freehand freehand 16:44 04.02.2012

Re: Jopet

ivana23
G r o f
Da je sve ostalo u državi tako dobro koordinirano i sistematično kao ovo podmuklo formiranje javnog mnenja, bilo bi dobro.
Treba otupiti mozgove do odlučivanja o kandidaturi.


A zasto je Hrvatskoj potrebno otupljivanje mozgova?

Westerwelle: Pristup sirovinama Njemačka će braniti i oružjem - Business.hr

Ne imputiraj!
Grof čisti samo svoje dvorište. Hrvatska ga ne interesuje.
Sem kao žrtva, i kao ilustracija koliko je to naše dvorište prljavo i usrano, ponekad.

BTW - Ivana, primeti koliko je hrvatski pristup, u konkretnom naslovu, ipak umereniji.


G r o f G r o f 16:54 04.02.2012

Re: Jopet

Mislim nije bas nelogicno da podidje jeza kad Nemacka pomene oruzje.


Mislim da je vrhunac naivnoće očekivati da neke poludivlje državice mogu ucenjivati svet jer imaju neke sirovine na svojoj teritoriji.
Tako je oduvek bilo, ježili se mi ili ne.
Ali naravno, ježićemo se baš sad jer je nekom to potrebno.
Goran Vučković Goran Vučković 17:04 04.02.2012

Re: Jopet

Mislim da je vrhunac naivnoće očekivati da neke poludivlje državice mogu ucenjivati svet jer imaju neke sirovine na svojoj teritoriji.

Grofovski. Ne moraš više ništa na ovom postu, čini mi se.
Hansel Hansel 17:11 04.02.2012

Re: Jopet

freehand
primeti koliko je hrvatski pristup, u konkretnom naslovu, ipak umereniji.

Ah, ako je i umereniji, ne bi to bilo neobjašnjivo, mada ja ne vidim nikakvu suptilnu razliku između odbrane oružjem svog pristupa sirovinama (na tuđim teritorijama) i "Nemačka do sirovina i silom".

Ono što može biti sporno u oba teksta je da li je nešto pogrešno intepretirano. Ako nije, onda je ova retorika prilično nesimpatična. (Da li sam bio dovoljno umeren u svom pristupu? )
nsarski nsarski 17:22 04.02.2012

Re: Jopet

Ali naravno, ježićemo se baš sad jer je nekom to potrebno.


Nekom su potrebne nase zemunice?!
Osim, naravno, ako ne mislis na Zemunice - one iz Zemuna - ima ih lepiiih, doteranih, rumenih, ih...
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:27 04.02.2012

Re: Jopet

Tako je oduvek bilo, ježili se mi ili ne.


A posebno dva puta u ljudskoj istoriji.
Posle izmislili neke ujedinjene nacije, neke povelje, neke suverenitete..trice i kucine, sarena laza za naivne.

"Kanda bi se obradovao da dodju?"
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 17:34 04.02.2012

Re: Jopet

"Kanda bi se obradovao da dodju?"


Ma oni ce na Tajland, evo Novosti dale i fotorobot:

Prosečan Nemac star, sam, bez dece i bogat
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:51 04.02.2012

Re: Jopet

evo Novosti dale i fotorobot

Meta za odstrel,a ? :)
Takvih preseka verujem da ima za svaku naciju na svetu pa zasto ga ne bi bilo i za nemacku?

Ma Vesna ne poricem ja da se ovde naglasava to nadmeno ponasanje Nemacke, ali tesko je poreci i da takvo ponasanje zasita postoji.

Hansel Hansel 18:16 04.02.2012

Re: Jopet

Jedan od komentara na sajtu Blica:
PRLE

TIHI javi mi se hitno.
Opet imamo dobru bleju.

freehand freehand 18:28 04.02.2012

Re: Jopet

mada ja ne vidim nikakvu suptilnu razliku između odbrane oružjem svog pristupa sirovinama (na tuđim teritorijama) i "Nemačka do sirovina i silom".

Pa kanda postoji razlika između osiguranja transporta kupljenih sirovina i njihovog otimanja.
Bar meni ovaj naš naslov implicira obezbeđivanje sirovina bez plaćanja.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 19:08 04.02.2012

Re: Jopet

Meta za odstrel,a ? :)
Takvih preseka verujem da ima za svaku naciju na svetu pa zasto ga ne bi bilo i za nemacku?

Ma Vesna ne poricem ja da se ovde naglasava to nadmeno ponasanje Nemacke, ali tesko je poreci i da takvo ponasanje zasita postoji.


huči, ja brate otkrila Novosti "najtiražniji dnevni list u Srbiji" pa se sad narkotiziram informativnim tekstovima o Nemačkoj, vidi naslove, pršte:

Nemačka: Optuženik ubio tužioca u sudnici
Nemačka: Zaplenjeno 130 kilograma kokaina
Nemačka: Neonaciste finansirala državna bezbednost
Nemačka: Nova akcija hvatanja nacista
Nemačka: Neonacisti planirali 88 ubistava
Nemačka: Prevara sa lekovima protiv side
Nemačka: Serijski ubica priznao da je ubio tri dečaka
Nemačka uređuje EU
Nemačka: Obračun u cirkusu
Nemačka: Fobija od krastavca
Nemačka: Povređeno 20 policajaca
Nemačka: U Berlinu pronađena mrtva porodica
Nemačka: Bračni par špijunirao za Ruse
Nemačka: Privedeno 1.300 demonstranata
Nemačka: Protest zbog nuklearnog otpada
Nemačka: Osmoro poginulo u lančanom sudaru
Nemačka: U strojevima i stranci
Nemačka: Devojka 10 meseci mrtva, niko je nije tražio
Nemačka: Ko noću pali automobile
Nemačka: Devojka 10 meseci mrtva, niko je nije tražio
Nemačka: Godinama živeo sa mrtvom majkom
Nemačka senka nad Evropom
Nemačka: Neonacisti na pragu
Nemačka: Ministar odbrane plagijator
Nemačka: Suđenje zbog incesta i zlostavljana
Nemačka: Nemci najbolje akvizitere nagradili orgijama
Nemačka: Nemci strahuju od - gastarbejtera

ps. ima još, al me mrzi više da kopipejstujem naslove

EDIT: Ne valja mi naslov "Novosti s Anđeline prešle na Nemačku", gaze oni to ozbiljno und sistematično

Hansel Hansel 22:11 04.02.2012

Re: Jopet

freehand
Bar meni ovaj naš naslov implicira obezbeđivanje sirovina bez plaćanja.

Hm, meni ne. Mislim, ne samo taj.

Šalu na stranu,srpski nije toliko precizan da bi oba naslova bila jednoznačna, nemački je mnogo precizniji, ja ga ne znam, pa neko ako nađe original, možda da nam razjasni i ovu rečenicu:
To da smo u Avganistanu sa našom vojskom zbog sirovina je glupost, ali smo u Avganistanu radi zaštite sirovina kako bi toj zemlji obezbedili prihode i dobru budućnost", rekao je on.

Izvinjavam se, ja u ovo boldovano prosto ne mogu da poverujem, šta ću.
Vesna
huči, ja brate otkrila Novosti "najtiražniji dnevni list u Srbiji" pa se sad narkotiziram informativnim tekstovima o Nemačkoj, vidi naslove, pršte:

Je l' se meni, Vesna čini ili si ti to malo germanosenzitivna, da ne kažem germanofilna? 'Ajde sad malo analiziraj nemačku štampu pa vidi da li ima i da li je bilo tamo takvih vesti (i naslova) o njima, ali i o nama i drugima.

Ne znam za "Novosti", ali štampa nam je bila puna raznih domaćih skandala, samo što na početku takvih naslova obično ne piše "Srbija:", valjda zato što se radi o domaćim medijima.
G r o f G r o f 10:32 05.02.2012

Re: Jopet

Goran Vučković
Mislim da je vrhunac naivnoće očekivati da neke poludivlje državice mogu ucenjivati svet jer imaju neke sirovine na svojoj teritoriji.

Grofovski. Ne moraš više ništa na ovom postu, čini mi se.


Navedi primer, jedan jedini, koji je, po tebi, razlog za suprotno očekivanje... ili jednostavno voliš da pucaš u glasnike.

ps.Pomračenje sunca nije kataklizma.



Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 10:57 05.02.2012

Re: Jopet

Je l' se meni, Vesna čini ili si ti to malo germanosenzitivna, da ne kažem germanofilna? 'Ajde sad malo analiziraj nemačku štampu pa vidi da li ima i da li je bilo tamo takvih vesti (i naslova) o njima, ali i o nama i drugima.

Ne znam za "Novosti", ali štampa nam je bila puna raznih domaćih skandala, samo što na početku takvih naslova obično ne piše "Srbija:", valjda zato što se radi o domaćim medijima.


hansel, kada jedne novine selektivno pišu o drugoj zemlji skoro isključivo kroz vizuru crne hronike i skandala (pogledaj naslove, dovoljno je), a preskaču i zaobilaze sve drugo, izuzetno jaku kulturnu scenu i produkciju, privredu, poljoprivredu, ekonomiju, nauku, ja to čitam kao tendenciozno, jednostrano i zlonamerno "izveštavanje" do satanizacije, a ti kako hoćeš.

čitalac koji se o Nemačkoj informiše iz najtiražnijeg lista u Srbiji, hoće-neće videće je kao zemlju nuklearnog otpada, serijskih ubica, pedofila, palitelja automobila, neonacista, muvatora s lekovima, u kojoj je glavna roba kokain, a mrtve majke niko ne primećuje, posebno ako mu se to i samo to servira iz dana u dan.

meni je žao ako ti ovaj moj mali blog doživljavaš kao nekakvu moju germanofiliju, jer sam samo htela da napisem svoj,lični utisak o zastrašivanju, jer, dozvolićeš, domaći mediji ipak su glavna infuzija informacija.

znaš, svet je suviše interesantan, mnogoznačan i izazovan, da bi ga samo prestravljeni posmatrali iz mišje rupe, koju i sami sebi kopamo, kljukani ovakvim zastrašujućim "vestima" čiju svrhu eto ja vidim samo u funkciji da u mišjoj rupi ostanemo još dugo.





hoochie coochie man hoochie coochie man 12:14 05.02.2012

Re: Jopet

hoće-neće videće je kao zemlju nuklearnog otpada, serijskih ubica, pedofila, palitelja automobila, neonacista, muvatora s lekovima, u kojoj je glavna roba kokain, a mrtve majke niko ne primećuje, posebno ako mu se to i samo to servira iz dana u dan.


Sta mislis Vesna, jesu li Novosti uspele i mogu li da uspeju, sve i da im je to cilj i sve da su Novosti jedino mesto odakle neko crpi informacije, da naprave i jednog jedinog idiota koji ce tako posmatrati Nemacku?
Da se razuemmo, Novosti skoro nikada ne citam, ucek su mi po malo vukle na zuto, senzaciju, ne branim njih samo mi se cini da malo selektivno citas :)

A sta fali germanofiliji?
Goran Vučković Goran Vučković 12:20 05.02.2012

Re: Jopet


Navedi primer, jedan jedini, koji je, po tebi, razlog za suprotno očekivanje... ili jednostavno voliš da pucaš u glasnike.

ps.Pomračenje sunca nije kataklizma.

Nije stvar u pojavi, nego u uglu posmatranja koji si zauzeo. Napisao si:
Mislim da je vrhunac naivnoće očekivati da neke poludivlje državice mogu ucenjivati svet jer imaju neke sirovine na svojoj teritoriji.

U ovoj rečenici ti si taj "svet", koga "ucenjuju" neke "poludivlje državice" (za razliku valjda od tebe, kultivisanog).

Pomislio bih prosto da si došao vremeplovom sa kraja 19. veka, iz neke kolonijalne države tipa Belgije.

Kako samo mogu Kongoanci da ucenjuju nas plemenite i moderne, ne dajući svoj kaučuk, kada modernom svetu treba guma...
Goran Vučković Goran Vučković 12:43 05.02.2012

Re: Jopet

znaš, svet je suviše interesantan, mnogoznačan i izazovan, da bi ga samo prestravljeni posmatrali iz mišje rupe, koju i sami sebi kopamo, kljukani ovakvim zastrašujućim "vestima" čiju svrhu eto ja vidim samo u funkciji da u mišjoj rupi ostanemo još dugo.

Što je najgore (odgovor huči-kučiju) čini mi se da većina ljudi ne ode previše van tog nivoa informisanja - TV, novine i slično, koje daju tu bizarnu sliku sveta za instant upotrebu.

Imao sam sreće u svoje vreme da pročitam ovo:



Ko želi da vidi Nemačku u svoj svojoj lepoti, toplo preporučujem ovu sjajnu knjigu Ivana Ivanjija.

Evo ovde je neko prodaje - nekorišćenu.
G r o f G r o f 13:28 05.02.2012

Re: Jopet

"Mislim da je vrhunac naivnoće očekivati da neke poludivlje državice mogu ucenjivati svet jer imaju neke sirovine na svojoj teritoriji."

U ovoj rečenici ti si taj "svet", koga "ucenjuju" neke "poludivlje državice" (za razliku valjda od tebe, kultivisanog).


Ovo je žešća konstrukcija. Ako si ti tako shvatio kritiku našeg iščešenog odnosa prema svetskoj realnosti, svaka ti čast.

...a primer?

Kako samo mogu Kongoanci da ucenjuju nas plemenite i moderne, ne dajući svoj kaučuk, kada modernom svetu treba guma...


Kaučuk, em se proizvodi sintetički, em se biljka iz koje se dobija može plantaški uzgajati u svim tropskim zemljama, em nije od strateškog značaja...i kao takav baš je pogodan za ucenu...hahahhaha...Kongoanci boga mole da ga imaju kome prodati.
Greška je upravo to što ti misliš da kolonijalni odnosi u svetu ne postoje. Malo su suptilniji i maskirani ali i te kako postoje.
Ali nije to tema bloga.
Tema je "pomračenje sunca". Uvek se zgrozim kad se setim toga dogadjaja. Mediji su uspeli tako uplašiti ljude da se skrivaju u kućama pred običnom astronomskom pojavom.
Posle toga jasno mi je sa kakvom se lakoćom može stvoriti mišljenje "volim" ili "ne volim" EU, zavisno od kokošarskih stranačkih interesa.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana