Društvo| Filozofija| Nostalgija| Politika

SUNOVRAT REVOLUCIJE

expolicajac RSS / 21.02.2012. u 20:39

Pillar10-History-French-Revolution-Delacroix.jpg

Gledam kroz prozor, u trešnju, pokrivenu snegom. Nije baš pristojno što u ovakvoj idili pijem vino, ali, došlo mi. Nekako mi taj buke „Strasti“ sa izuzetnom završnicom, dugom i postojanom prija. U toj samoći, krajnjeg stadijuma alkoholizma, kad piješ sam, postavljaju se pitanja kojima su odgovori potrebni, taman toliko, koliko i aroma crvenog bobičastog voća sa blagim tonom hrastovine u pozadini ovog vina.

Ono pitanje „ Za koga gazismo ovoliko blato“, uvek me obuzme i probudi sećanja na minule dane. A dani prolaze, polako i neprimetno, ostavljajući svoje tragove na licu i u očima koje više nemaju taj žar.

A onda se setim  Eriha Froma koji je negde sredinom prošlog veka napisao „Moglo bi se reći da je politički život dvadesetog veka groblje s moralnim grobovima ljudi koji su počeli kao navodni revolucionari, a pokazalo se da nisu ništa doli oportunistički buntovnici.“

I onda nažalost sve postaje jasno. Sve one koje sam poznavao nisu bili revolucionari. Većinom su samo bili učesnici „revolucije“ koja je zapravo postala PUČ. Da ti kvazi revolucionari su zapravo bili buntovne ličnosti duboko ogorčene autoritetom „nacionalnog vođe“ koji ih nije ceni, prihvatao niti voleo. Oni su taj autoritet hteli da zbace samo zbog svoje ogorčenosti a ne zbog iskrenih i stvarnih humanističkih pobuda da nešto promene u napaćenoj zemlji. Čim je sa scene nestao na najsuroviji način ideolog stvarne revolucije oportunistički buntovnici su se sprijateljili sa istim onim autoritetom protiv koga su se tako „ogorčeno“ borili.

Ta divna reč revolucija koja u sebi sadrži pojam borbe za slobodu i nezavisnost za te oportunističke bundžije prestavljala je samo parolu kojom se opet uspostavio autoritaran režim sa drugom elitom u sedlu. 



Komentari (49)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

milojep milojep 22:10 21.02.2012

Naravoučenije

prave revolucije su samo one propale, ostale mi se nisu dopale

p.s. Bolje gazi grožđe nego blato!
nikola_kovac nikola_kovac 22:12 21.02.2012

Еволуција

Ta divna reč revolucija koja u sebi sadrži pojam borbe za slobodu i nezavisnost

Револуција садржи у себи појам борбе.
Слобода и независност су у појму еволуције. Стрпљиве и тешким радом остварене.
AlexDunja AlexDunja 22:21 21.02.2012

špajzaro najobičnija:)

U toj samoći, krajnjeg stadijuma alkoholizma, kad piješ sam, postavljaju se pitanja kojima su odgovori potrebni, taman toliko, koliko i aroma crvenog bobičastog voća sa blagim tonom hrastovine u pozadini ovog vina.


niko ne treba da pije sam:)

nadži društvo.
freehand freehand 22:30 21.02.2012

Ej, milicajac

a š'o učiš napamet ove bedaste rečenice iz jeftinih gastro-časopisa?
draft.dodger draft.dodger 22:52 21.02.2012

Re: Ej, milicajac

Mi(s)licajac...
expolicajac expolicajac 06:57 22.02.2012

Re: Ej, milicajac

a š'o učiš napamet ove bedaste rečenice iz jeftinih gastro-časopisa?

Ako je Anatomija ljudske destruktivnost iz 1980 godine u izdanju "Naprijed" od Eriha Froma jeftin gastro časopis, onda si ti stvarno jedno jeftino piskaralo. A to da sam napamet učio pojedine pasuse jesta tačno je.
freehand freehand 10:52 22.02.2012

Re: Ej, milicajac

expolicajac
a š'o učiš napamet ove bedaste rečenice iz jeftinih gastro-časopisa?

Ako je Anatomija ljudske destruktivnost iz 1980 godine u izdanju "Naprijed" od Eriha Froma jeftin gastro časopis, onda si ti stvarno jedno jeftino piskaralo. A to da sam napamet učio pojedine pasuse jesta tačno je.

Ma mislio sam na ove vinske kritike...
Taj buke sa izuzetnom završnicom, dugom i postojanom, ko da gledaš pornić, daleko bilo.

A jebeš revoluciju i krupne reči.
kaolavanda kaolavanda 11:12 22.02.2012

Re: Ej, milicajac

A to da sam napamet učio pojedine pasuse jesta tačno je.

Koji si ti car! Evo ti, odaberi nekog od ovih zajebanijih smajlija...

svaki ti bolje stoji posle ove rečenice, od tog običnog :)

Taj buke sa izuzetnom završnicom, dugom i postojanom, ko da gledaš pornić, daleko bilo.


pornić je u oku posmatrača
mariopan mariopan 22:43 21.02.2012

...

Sve je to od loseg vinaaaaa, sve je to od loseg vinaaaaa....


Nego poslusaj AD, ne treba da pijes sam, tako tones u lose raspolozenje, i mislis na svastanesto crrrrrno , kao sto je politika, nego nadji drustvo za pice, sigurno ces se bolje osecati, neces lupetati o revoluciji nego o necem romanticnijem.
Filip Mladenović Filip Mladenović 23:06 21.02.2012

Recept istorije

“Nema ničeg u našem plemensko-građanskom ratu što nije bilo u drugima za ovo pet-šest hiljada godina istorije. Pleme se diže na pleme da mu preduzme i oduzme hegemoniju i vlast, a klasa na klasu da se ona donja popne na mesto gornje i gornju baci dole. Naravno, time se koriste vlastoljubivi, slavoljubivi i blaga željni pojedinci, a sve ostalo ostaje po starom. Priča o Kurti i Murti i kobili za večnost je tačna, kao i ona "Digni se ti da sednem ja". Sva ideologija je ta ideologija, ta gruba stvarnost i korist i koristoljublje. To je srž, a sve je drugo dekoracija. Protiv privatne svojine su oni koji je nemaju i žele da je imaju. Ceo život je borba onih dole da budu gore, onih gore da se održe gore, onih dole kad dođu gore da se održe gore. Srećni, ili daroviti, ili jaki, ili beskrupulozni i bezobzirni pojedinci ustaju da se popnu i, jedanput tamo, "ognjem i mačem" se drže da nikako ne budu u klasi nad kojom se vlada.” (Branko Lazarević: “Dnevnik jednog nikoga”)

P.S. Branko Lazarević je jedan od najznačajnijih kritičara srpske moderne, esejista i filozof. Nakon učešća u Balkanskim ratovima i I svetskom ratu, radio u diplomatiji. Posle II svetskog rata isključen iz Saveza književnika i potisnut sa javne scene, tri godine proveo u zatvoru. Rodjen 1883, umro 1968.
krkar krkar 23:10 21.02.2012

A, ugursuza!

Nije baš pristojno što u ovakvoj idili pijem vino


Uspeo si već na početku druge rečenice da me iznerviraš, da vidimo šta će do kraja da bidne.
aleks-black aleks-black 23:37 21.02.2012

Re: A, ugursuza!

Evo, da ti pomognem: koje vino pije?
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 23:28 21.02.2012

Uživaj u penziji

Lepo vreme, dobro vino, žena nije tu... Što ne uživaš?
Jukie Jukie 02:12 22.02.2012

Re: Uživaj u penziji

srdjazlopogledja
Lepo vreme, dobro vino, žena nije tu... Što ne uživaš?

Ima jedna epizoda kad Džima Belušija ostavi šogor sa kojim je do tada provodio vreme, pa umre od dosade igrajući se vozićima i krene po barovima da "nađe muškarca"
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 16:47 22.02.2012

Re: Uživaj u penziji

Nisam razumeo. Šta je "šogor"?
expolicajac expolicajac 16:49 22.02.2012

Re: Uživaj u penziji

Nisam razumeo. Šta je "šogor"?

Starohrvatski izraz za pašanoga- Novohrvatski nepostoji
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 17:35 22.02.2012

Re: Uživaj u penziji

Nači, brat u patnji?

Revolucija, pre nego što pojede svoju decu, nahrani se roditeljima.
Jukie Jukie 18:44 22.02.2012

Re: Uživaj u penziji

expolicajac
Nisam razumeo. Šta je "šogor"?Starohrvatski izraz za pašanoga- Novohrvatski nepostoji

Šogor je ženin brat a pašenog je sestrin muž. Tj. kad se neka žena uda, njen muž je pašenog njenom bratu a njen brat je šogor njenom mužu
Bar tako piše na wikipediji (nisam bio siguran pa sam tamo tražio)

U seriji Zakon! su imali neke babe koje partizanskim horom pevaju pesmu
"Mlada generacija
ovo znati mora
ne bi bilo interneta
da nema šogora"
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 18:50 22.02.2012

Re: Uživaj u penziji

Šurak je brat žene, a pašenog je muž ženine sestre.
expolicajac expolicajac 19:10 22.02.2012

Re: Uživaj u penziji

Jukie, srdjazlopogledja

Wagner javi se, gde si komšija kad trebaš. Stvarno ovi Hrvati nikad ih nema kad mogu pomoći
dr.wagner dr.wagner 22:28 22.02.2012

Re: Uživaj u penziji

....večer

expolicajac
Wagner javi se, gde si komšija kad trebaš. Stvarno ovi Hrvati nikad ih nema kad mogu pomoći


-Ne bih se hvalio ... imao sam neke "seanse" sa nekim damama ...
... pa me nema

-Šogor možete postati na dva načina ...
-Prvi je šogor (od milja ŠOGI) brat od supruge ...
-Drugi je šogor , ako supruga ima sestru ... e to je
onda šogorica , a njezin suprug je opet šogor
....kao što je supruga od ženinog brata , isto šogorica ...


Wagner


trener92 trener92 00:31 23.02.2012

Re: Uživaj u penziji

dr.wagner


Doktore, kod nas je ovako:

Šogor je sestrin muž, ( mladinim roditeljima je: zet )
i kod nas ne postoji šogorica, zato ima šurjakinja ili šurakinja ( zavisi kako gde se kaže) a ona je žena
Šuraka ili šurice, Šurica od milja ( za ovo ne znam kako bi tepali ženi) a šurak je ženin brat

Pašenog je svastikin muž i tako
expolicajac expolicajac 07:59 23.02.2012

Re: Uživaj u penziji

-Šogor možete postati na dva načina ...
-Prvi je šogor (od milja ŠOGI) brat od supruge ...
-Drugi je šogor , ako supruga ima sestru ... e to je
onda šogorica , a njezin suprug je opet šogor
....kao što je supruga od ženinog brata , isto šogorica ...

Kako poznajem organizaciju neprijateljske pozadine, svaka mi čast
dr.wagner dr.wagner 09:16 23.02.2012

Re: Uživaj u penziji

.... jutro svima

-Pošto sam imao tri (a nećemo valjda tu stati) supruge , tako je bilo
i tih šogora i šogorica ...
-Zapravo i nemamo neke kontakte dva-tri puta godišnje , za dječije rođendane
ili kad netko umre ... hoću kazati , ovdje to i nije neka poželjna rodbina

-Jedino brat od prve supruge , njega sam poznao prije nego nju ... fin
čovjek , anesteziolog ... za njega i nemam nekih zamjerki ..., osim što me
upoznao sa sestrom ...

W
zilikaka zilikaka 10:12 23.02.2012

Re: Šogori

Vidim, ne možete da usaglasite stavove, pa da dosolim

U Vojvodini se paralelno koriste i izrazi šurak, pašenog i, sa druge strane, šogor.

Ako me sećanje ne vara, šogor je mađarski izraz i označava, ko što je objasnio Dr, i šuraka i pašenog. Ne pravi razliku.

Da šogor može biti sestrin muž prvi put čujem.
Kod nas je to uvek i samo zet. To važi za sve srodnike, bili oni roditelji, braća ili tetke.
Šurjakinja ne postoji, ali postoji šurnjaja

...ali to već zahteva ozbiljniju diskusiju
freehand freehand 12:44 23.02.2012

Re: Šogori

zilikaka
Vidim, ne možete da usaglasite stavove, pa da dosolim

U Vojvodini se paralelno koriste i izrazi šurak, pašenog i, sa druge strane, šogor.

Ako me sećanje ne vara, šogor je mađarski izraz i označava, ko što je objasnio Dr, i šuraka i pašenog. Ne pravi razliku.

Da šogor može biti sestrin muž prvi put čujem.
Kod nas je to uvek i samo zet. To važi za sve srodnike, bili oni roditelji, braća ili tetke.
Šurjakinja ne postoji, ali postoji šurnjaja

...ali to već zahteva ozbiljniju diskusiju

Sine, šta bi sad rekli francuski komunci, boljševici, komunisti svih zemalja na ovu revolucionarnu raspravu o šurnjajama i pašenozima?!
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 12:57 23.02.2012

Re: Šogori

Mislim da na dilemi, podeli svastika-šurnaja leži ultimativni sukob, iz koga su, u stvari, svi drugi proizašli. Jednostavnom analizom boljševik-demokrata podele, vidi se da ta linija korenitog razmoilaženja, po pitanju svastike i šurnaje ne samo da opstaje, već je i uzrok svih sukoba!
expolicajac expolicajac 14:17 23.02.2012

Re: Šogori

Sine, šta bi sad rekli francuski komunci, boljševici, komunisti svih zemalja na ovu revolucionarnu raspravu o šurnjajama i pašenozima?!



zilikaka zilikaka 14:28 23.02.2012

Re: Šogori

Sine, šta bi sad rekli francuski komunci, boljševici, komunisti svih zemalja na ovu revolucionarnu raspravu o šurnjajama i pašenozima?!

Si neki!
Što kvariš zabavu?!

A baš se lepo uklopilo u temu
dr.wagner dr.wagner 14:58 23.02.2012

Re: Šogori

Pozdrav F

freehand



-Za sudjelovanje u daljnoj raspravi ... molimo priložiti ...
... "POTVRDU O NEKAŽNJAVANJU "


w
trener92 trener92 16:20 23.02.2012

Re: Šogori


zilikaka
Vidim, ne možete da usaglasite stavove, pa da dosolim

U Vojvodini se paralelno koriste i izrazi šurak, pašenog i, sa druge strane, šogor.

Ako me sećanje ne vara, šogor je mađarski izraz i označava, ko što je objasnio Dr, i šuraka i pašenog. Ne pravi razliku.

Da šogor može biti sestrin muž prvi put čujem.
Kod nas je to uvek i samo zet. To važi za sve srodnike, bili oni roditelji, braća ili tetke.
Šurjakinja ne postoji, ali postoji šurnjaja

...ali to već zahteva ozbiljniju diskusiju


Eh, da u pravu si šurnjaja ( iako sam čuo i izraz "šurjakinja", pa mi osatlo u sećanju, u Bosni ako se dobro sećam ),
A za šogora sam tako čuo baš u Vojvodini i meni je bilo čudno da moji zetovi meni nisu zetovi nego šogori, ali tako me ispravljali stariji i što je najgore odveli mi sestre, ali najvažnije: one zadovoljne - ja zadovoljan i svima lepo, a šogori: ko ih je tukao po ušima neka trpe, dosta sam ja trpeo

vojnicic vojnicic 16:52 23.02.2012

Re: Šogori

Šurjakinja ne postoji, ali postoji šurnjaja


Najblizi rod u tudjini!
zilikaka zilikaka 19:11 23.02.2012

Re: Šogor

Kad smo već na temi:

Pita RadOsav MilOjku:
-Jel, MilOjka, a šta ti misliš o ovU afEru belo?
-Ma, jebE mi se...
-Ma, i menE, nego nisam znao kako da te pitam
freehand freehand 19:23 23.02.2012

Re: Šogor

zilikaka
Kad smo već na temi:

Pita RadOsav MilOjku:
-Jel, MilOjka, a šta ti misliš o ovU afEru belo?
-Ma, jebE mi se...
-Ma, i menE, nego nisam znao kako da te pitam


I moj stari kum svu rodbinu sa ženine strane zove familijom preko qrca.
Kaže - to im je spona i glavna dodirna tačka.
srdjazlopogledja
Mislim da na dilemi, podeli svastika-šurnaja leži ultimativni sukob, iz koga su, u stvari, svi drugi proizašli. Jednostavnom analizom boljševik-demokrata podele, vidi se da ta linija korenitog razmoilaženja, po pitanju svastike i šurnaje ne samo da opstaje, već je i uzrok svih sukoba!

Slažem se da je svastika sasvim oke. Dok nije na rukavu.
...
I da se zna - imao sam ČETIRI svastike. Zvali su ih sestre avioni. Pa vi vidite kako mi je bilo na porodičnim slavljima...
zilikaka zilikaka 21:10 23.02.2012

Re: Šogor

moj stari kum svu rodbinu sa ženine strane zove familijom preko qrca.
Kaže - to im je spona i glavna dodirna tačka.

A sad, logičan nastavak diskusije

Kako opremiti kućnog ljubimca za nastupajuće leto?

Evo i nekih predloga:







P.S. Ako primetite da me nema, znači da su me pre toga primetili i domaćin ili 005
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 01:20 24.02.2012

Re: Šogor

Slažem se da je svastika sasvim oke.

Не слажемо се.

Па ти види.
jinks jinks 08:59 22.02.2012

Uvek su postojali

i uvek će postojati revolucionari po ubeđenju i revolucionari po profesiji.

Ne znam da li isto važi i za evolucionare. Da li se to može biti samo po ubeđenju ili se može biti i profesionalan evolucionar.
predatortz predatortz 09:07 22.02.2012

Hebeš ga, koleza

Da prostiš, malo si mator da se zanosiš revolucijama i revolucionarima.
Budeš lepo konzerva k'o ja, kontrarevolucionarne i konzervativne struje te manje razočaraju <_<
angie01 angie01 10:34 22.02.2012

Re: Hebeš ga, koleza

ja dosla na kafu i, ako ima nesto da se mezne-kad je hladno, ja stalno gladna,...a i smorili me ovoliki moralni divovi!
predatortz predatortz 10:43 22.02.2012

Re: Hebeš ga, koleza

angie01
ja dosla na kafu i, ako ima nesto da se mezne-kad je hladno, ja stalno gladna,...a i smorili me ovoliki moralni divovi!


Naćiće se nešto Ovo je bre kuća domaćinska
angie01 angie01 10:46 22.02.2012

Re: Hebeš ga, koleza

predatortz

angie01ja dosla na kafu i, ako ima nesto da se mezne-kad je hladno, ja stalno gladna,...a i smorili me ovoliki moralni divovi!Naćiće se nešto Ovo je bre kuća domaćinska


e 'fala, ne svracam ja bas na slepo!
nikolic777 nikolic777 10:48 22.02.2012

Ex

prelep blog
Oljacat Oljacat 16:05 22.02.2012

Etika?

Osećam se nakon pročitanog kao da sam odgledala jedan dobar, dobar film u kojem gomila ljudi u različitim gradovima ponavlja istu scenu sa istim nedoumicama... tako je teško živeti i biti čovek u ovoj jebanoj zemlji
expolicajac expolicajac 16:36 22.02.2012

Re: Etika?

Osećam se nakon pročitanog kao da sam odgledala jedan dobar, dobar film u kojem gomila ljudi u različitim gradovima ponavlja istu scenu sa istim nedoumicama... tako je teško živeti i biti čovek u ovoj jebanoj zemlji

Vi u Leskovcu imate makar one "Reformiste" sa adekvatnom reklamom
Blade Runner Blade Runner 19:37 22.02.2012

*****

predatortz predatortz 19:42 22.02.2012

Re: *****

Ma, to je super varijanta
Da nije, na dao bog, ovo u pitanju



G r o f G r o f 22:18 22.02.2012

tumbanje kocke..

Ne idu zajedno, revolucija i trešnja pokrivena snegom.
Ma revolucija ne ide nisačim. Ona zapravo i ne postoji sem u udžebenicima historije.
U trenutku dok traje to je samo histerično tumbanje kocke koja još nije odredila na koji broj će pasti i ne sve više liči nego na revoluciju.
Mudri njeguju evoluciju...
expolicajac expolicajac 22:32 22.02.2012

Re: tumbanje kocke..

Mudri njeguju evoluciju...

Ni predsednik nam nije optimista.
49 41 49 41 01:10 23.02.2012

Mesa Selimovic


Trebalo bi ubijati proslost sa svakim danom sto se ugasi. Izbrisati je da ne boli. Lakse bi se podnosio dan sto traje, ne bi se mjerio onim sto vise ne postoji.
Ovako se mijesaju utvare i zivot, pa nema ni cistog sjecanja ni cistog zivota.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana