Literatura| Umetnost| Život

Legalitet blentaliteta!

Filip Mladenović RSS / 12.03.2012. u 16:31

 Omot romana
Omot romana
... Istorija se ponavljala. Kao prokletstvo. Okupatorski list "Novo vreme", 13. avgust 1941. Prošlo je četiri meseca od invazije nacista na Srbiju. U glavnom glasilu porobljene Srbije publikovan je "APEL SRPSKOM NARODU". Dodvoravajući se nemačkom okupatoru "APEL SRPSKOM NARODU" potpisalo je preko četiri stotine intelektualaca: sveštenici Srpske pravoslavne crkve, akademici, univerzitetski profesori, književnici, umetnici, bivši ministri, diplomate, visoki oficiri, senatori, narodni poslanici, sudije, visoki državni činovnici, predsednici raznih komora, direktori velikih preduzeća, privrednici, industrijalci, trgovci, bankari, advokati, lekari, inženjeri, učitelji...

Uprkos atmosferi straha za goli život i te ratne 1941. godine bilo je moralnih osoba. One su odbile da potpišu "APEL SRPSKOM NARODU". Čuveni profesor Beogradskog univerziteta Miloš Đurić već je bio ušao u dvoranu Kolarčevog univerziteta, gde se apel potpisivao. Shvativši o čemu  se radi, počeo da se povlači prema izlazu. Jedan kompozitor i dirigent je to primetio i javno ga je prozvao: »Ne beži, Miloše!«. Profesor Đurić je odgovorio: "Lako je tebi, ti u diple sviraš, a ja svojim studentima etiku predajem."

Priča se, takodje, da je donosilac Apela pokucao na vrata stana Ive Andrića i saopštio mu razloge posete, pitajući ga istovremeno: »Gospodine, jeste li Vi Ivo Andrić?« na što mu je pisac i diplomata odgovorio: »Gospodine, prenesite onima koji su Vas poslali da gospodin Ivo Andrić nije kod kuće«. Apel takođe nisu potpisali ni Isidora Sekulić, vajar Sreten Stojanović i još desetak srpskih intelektualaca.

Zahvaljujući ovoj manjini čast ipak nije umrla od usamljenosti. Međutim, ona se gubila, rastakala u destrukciji zvanoj vlast. Biti vožd, knez, kralj ili predsednik u zemlji zvanoj Srbija svakako je jedno od najopsesivnijih zanimanja. I najrizičnijih. Dok se narodi drugih zemalja bave lovom i ribolovom, ovde se pod rekreacijom podrazumevaju zavere, atentati, diktature, državni udari, vojni pučevi... Odu Srbi na izlet u Košutnjak, i usput izvrše atentat na najobrazovanijeg i najevropskijeg tadašnjeg političara - Kneza Mihaila Obrenovića. Iz plesne dvorane Oficirskog doma, današnjeg Studentskog kulturnog centra, umesto poslednjeg plesa, skoknu do dvora da bi izmasakrirali kraljicu Dragu Mašin i kralja Aleksandra Obrenovića. Krenu u lov na fazane, ali se, čim kroče u šumu, potuku međusobno kao partizani i četnici. Krenu u Evropu, kad na putu snajperski metak za premijera Đinđića! Zašto?

Prvi i najvažniji razlog: Srbima je politika u krvi. Da bi se ovde vodila politika, mora da se pušta krv. Što više krvi, to više politike. Ako se ne pušta, raste krvni pritisak, i eto srčanih tegoba, zbog čega su povremeno prekidana suđenja Slobodanu Miloševiću i Vojislavu Šešelju pred sudom za ratne zločine u Hagu.

Drugi razlog se krije u onoj čuvenoj poslovici »Nek' komšiji crkne krava.« Zbir pojedinačnih ovakvih poslovica, putem izbora, daje za rezultat ne najboljeg, već osrednjeg ili najgoreg političara. To se, naravno, ne vidi odmah, već posle jednog ili nekoliko izgubljenih ratova. Kada je dobar deo nacije ili pobijen ili raseljen. Tada više niko i ne misli na komšijinu kravu, već na vola na ražnju, kojim se obično proslavljaju porazi kao pobede.

Treći razlog je višak sujete. Kada bi se kojim slučajem sujeta izvozila, Srbija bi imala devizni suficit. Sujeta je ovdašnji dizel, motorno ulje, solarni sistem, čijom energijom se pokreće politički mehanizam zemlje. Onih čuvenih "4 S" ne znači »Samo sloga Srbina spasava«, nego »Samo sujeta Srbina spasava!«

I najzad, četvrti, ali ne i poslednji razlog teškog kraljevanja ili predsednikovanja Srbijom je kockarski mentalitet većine nacije. Umesto da lidere sama izabere, većina je za to da ga izvuče na kocki. Kada je krupije bio Vinston Čerčil, on je iz svog čuvenog šešira izvukao Josipa Broza Tita. A kada je većina Srba krenula da se kladi u vlastitu sudbinu, noseći transparente na mitinzima, kocka je pala na Slobodana Miloševića. Na kraju se pokazalo da je to, u stvari, bio ruski rulet, odigran posle partije američkog pokera.

Usledilo je skidanje zvezde petokrake na kraju XX veka! I taman kada se Srbija navikla na život bez zvezde, pojavio se Zvezdan, uniformisani državni službenik, u društvu sa snajperom. Jednim snajperskim metkom u premijersko srce održao je kondiciju nacije u ubijanju svojih vladara, od Karađorđa do Đinđića.

Politika ovde nije umetnost mogućeg, već KIČ nemogućeg!

Atačmenti

Tagovi



Komentari (171)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Domazet Domazet 16:42 12.03.2012

Nepodnoshljiva lakoca velikih slova...

Umesto da lidere sama izabere, većina je za to da ga izvuče na kocki. Kada je krupije bio Vinston Čerčil, on je iz svog čuvenog šešira izvukao Josipa Broza Tita.
mikeymike mikeymike 17:11 12.03.2012

Re: Nepodnoshljiva lakoca velikih slova...

Domazet
Umesto da lidere sama izabere, većina je za to da ga izvuče na kocki. Kada je krupije bio Vinston Čerčil, on je iz svog čuvenog šešira izvukao Josipa Broza Tita.


Pre bih rekao da su Valtera zajedno izvukli Cercil i Staljin na partiji pokera u Teheranu 1943. godine
nsarski nsarski 17:07 12.03.2012

Ako bi mogao...

Drugi razlog se krije u onoj čuvenoj poslovici »Nek' komšiji crkne krava.«

da mi kažes kako tačno glasi ta poslovica, nešto sam zaboravan. Hvala.

A tekst ti je neprevazidjen do sada.
Filip Mladenović Filip Mladenović 17:19 12.03.2012

Re: Ako bi mogao...

Ta poslovica tako glasi.

A moje omiljene poslovice: "DOKON MOZAK - ĐAVOLJEVO IGRALIŠTE!" i "Nema većeg zla od zle pameti.”
libkonz libkonz 18:12 12.03.2012

Re: Ako bi mogao...

da mi kažes kako tačno glasi ta poslovica, nešto sam zaboravan. Hvala.

nek komšiji crkne krava, da ostane sveža trava.
mirelarado mirelarado 18:38 12.03.2012

Re: Ako bi mogao...

A tekst ti je neprevazidjen do sada.


А тек наслов!
drzura drzura 19:33 12.03.2012

Re: Ako bi mogao...

kako tačno glasi ta poslovica, nešto sam zaboravan. Hvala.


Pita učitelj:
- Ko zna neku narodnu poslovicu?
Javlja se Perica:
- Ko rano rani dve sreće grabi.
- Dobro. Znaš li još neku?
- Znam. Pametnom je i jedna dosta...
freehand freehand 17:58 12.03.2012

Ekspertski!

Ko bi sa više autoriteta na temu Blentaliteta?
libkonz libkonz 18:04 12.03.2012

Re: Ekspertski!

Ko bi sa više atuoriteta na temu Blentaliteta?

milisav68 milisav68 18:07 12.03.2012

Re: Ekspertski!

“Bolje junački pobeći, nego kukavički poginuti!”
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 18:11 12.03.2012

Хипотетички посматрано...

Uprkos atmosferi straha za goli život i te ratne 1941. godine bilo je moralnih osoba. One su odbile da potpišu "APEL SRPSKOM NARODU".

To se, naravno, ne vidi odmah, već posle jednog ili nekoliko izgubljenih ratova. Kada je dobar deo nacije ili pobijen ili raseljen. Tada više niko i ne misli na komšijinu kravu, već na vola na ražnju, kojim se obično proslavljaju porazi kao pobede.

Да ли ово значи да аутор потписао апел?
Да ли сматра да је Србија изгубила Други светски рат?
st.jepan st.jepan 18:25 12.03.2012

Re: Хипотетички посматрано...

srdjazlopogledja
Да ли ово значи да аутор потписао апел?
Да ли сматра да је Србија изгубила Други светски рат?

Srdjo, ne zakeraj, nego priznaj da je tekst (generalno) OK.
freehand freehand 18:30 12.03.2012

Re: Хипотетички посматрано...

Srdjo, ne zakeraj, nego priznaj da je tekst (generalno) OK.

Evo - ni ja neću da zakeram i priznaću da je sve o Apelu ok.
Ali ostale Filipove slovokonstrukcije i vrtoglava političko-jezička fiskultura je...
Blentavilo, šta reći.

Pazi, sa ovime bi mogao da se obogati: davati tekst na čitanje potencijalnim pilotima umesto svih onih trenažera i točkova smrti - uštede bi bile kolosalne!
A ko prođe bez vrtoglavice i klecanja gotov je za kosmonauta!
Evo ja, pročitao pre pola sata i još uvek
podjem, klecam, idem, zastajavam...
Milan Karagaća Milan Karagaća 18:40 12.03.2012

Re: Хипотетички посматрано...

Да ли сматра да је Србија изгубила Други светски рат?

Na sreću i obraz njenog naroda nije, mada se sada svi upinju da dokažu kako sa tim nije imala veze no su je okupirali partizani i Crvenoarmejci.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 19:56 12.03.2012

Re: Хипотетички посматрано...

@Karagaća
Naravno da je izgubila.
Je li NATO pobeđen '99?
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 21:36 12.03.2012

Re: Хипотетички посматрано...

Karagaća, odgovori!


@FH
jakobinske žiške


Pošto sam onemogućen, nadam se privremeno, da odgovorim na blogu kod Nebojše (zbog ispada u vezi sa besprizornim oznaškim sinom - po pravilu pleonazam, nikako oksimoron!), iskoristiću Filipovo gostoprimstvo, koji i pored grubih prebacivanja, ne banuje.

Što je demokratija u praksi. Sloboda. Dar. Ako vlasti uskraćuju, stežu, onda ni jakobinci nisu daleko. Na kraju, 5. oktobar je posledica izborne krađe (sa il' bez navoda), tj nepoverenja u izborni proces,omalovažavanje izborne volje i manipulacija njome.
freehand freehand 23:20 12.03.2012

Re: Хипотетички посматрано...

Što je demokratija u praksi. Sloboda. Dar. Ako vlasti uskraćuju, stežu, onda ni jakobinci nisu daleko. Na kraju, 5. oktobar je posledica izborne krađe (sa il' bez navoda), tj nepoverenja u izborni proces,omalovažavanje izborne volje i manipulacija njome.

Pa dobro, ti si u konstantnoj kampanji već dosta dugo. Ne znam kako ćeš izdržati do kraja, deluje mi da si uhvatio sprint od početka, a to na dužim stazama nije mudra taktika.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 23:49 12.03.2012

Re: Хипотетички посматрано...

Ja sam trčao 10km.
mariopan mariopan 18:27 12.03.2012

...

E, moj Filipe, kako se shvatanje casti promenilo.

Vidjeni za potpisivanje Apela bi se danas u stampedu nagurali u neku ambasadu sve jedan preko drugoga, da se zna ko je prvi potpisao. Vecina je to vec obavila, samo se ne hvale dok ne prodje voz.

Ni cast vise nije ono sto je bila.
Milan Karagaća Milan Karagaća 18:37 12.03.2012

e

te potpisnike apela i druge koji su aktivno služili nemačkoj okupacionoj sili odavno su rehabilitovali ili traže njihovu rehabilitaciju jer su bili protiv komunista što je za većinu današnjih stranaka veća vrlina nego biti protiv okupatora.
Zato Srbija i nema Dan ustanka protiv okupatora, valjda je sada zvanično mišljenje da ga nije ni trebalo dizati.
I danas se više cene oni koji guslaju od onih koji predaju etiku, uostalom kome je još do etike stalo.
Naravno, treba imati un vidu da je veliki broj ljudi to potpisao pod pritiskom i direktnom pretnjom Dragog Jovanovića tadašnjeg gradonačelnika Beograda, čija slika valjda još stoji u skupštini grada,.
Dakle, nisu svi ljudi bili za kolaboraciju, neki su kasnije i otišli u partizane ili se baš držali pasivno i nisu sarađivali sa okupatorom.Prema tome nisu svi oni neprijatelji samo zbog potpisa ukoliko je samo to što su uradili.
Apel izmeću ostalih nisu potpisali Miloš Đurić, Ivo Andrić i Isidora Sekulić.
st.jepan st.jepan 18:54 12.03.2012

Re: e

e
te potpisnike apela i druge koji su aktivno služili nemačkoj okupacionoj sili odavno su rehabilitovali ili traže njihovu rehabilitaciju jer su bili protiv komunista

Pa sad, ne mora biti.
Moguće je da je razlog i za to služinjčenje i za tu rehabilitaciju, bilo iskreno uverenje da bi Srbiji valjalo malo čvrste nemačke ruke.
milisav68 milisav68 19:01 12.03.2012

Re: e

Milan Karagaća
te potpisnike apela i druge koji su aktivno služili nemačkoj okupacionoj sili odavno su rehabilitovali ili traže njihovu rehabilitaciju jer su bili protiv komunista što je za većinu današnjih stranaka veća vrlina nego biti protiv okupatora.
Zato Srbija i nema Dan ustanka protiv okupatora, valjda je sada zvanično mišljenje da ga nije ni trebalo dizati.

A možda su pogrešni ljudi dizali ustanak.

Posle besprimernog sloma Jugoslavije, već krajem juna
probudila se u staroj Srbiji, desno od Drine, velikosrpska
misao. Za vreme brzih operacija u Srbiji nisu mogle naše tru-
pe umiriti zemlju i očistiti je od najboljih jiugoslovensfcih
vojnika. Veći broj (oko 300.000) oficira i vojnika biv. jug.
vojske nije bio zarobljen. Veća količina oružja, municije i
ratne opreme ostala je u zemlji.

.
.
.
Početkom jula pojavile su se u predelu Aranđelovca,
severoistočno od Topole, prvi put naoružane bande. Upadljivo
je bilo da su se ovim gomilama pridružili i generali bivše ju-
goslovenske vojske. Već i zapadno od Drine, u Hercegovini
istočno od Nevesinja, dakle na području koje obezbeđuju
Italijani, javljalo se u to vreme o grupama ustanika.


Iz izveštaja nemačkog komadanta za Jugoistok.

Izgleda da Nemce nije mnogo potreslo ubistvo srpskog žandara u Beloj Crkvi.
mikeymike mikeymike 19:07 12.03.2012

Re: e

Milan Karagaća
te potpisnike apela i druge koji su aktivno služili nemačkoj okupacionoj sili odavno su rehabilitovali ili traže njihovu rehabilitaciju jer su bili protiv komunista što je za većinu današnjih stranaka veća vrlina nego biti protiv okupatora.
Zato Srbija i nema Dan ustanka protiv okupatora, valjda je sada zvanično mišljenje da ga nije ni trebalo dizati.
.


Bolje da nema dan ustanka, nego da slavi tamo neki 7 jul. Sta bi nam falilo da je se dan ustanka obelezava 13. maja?
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 19:08 12.03.2012

Re: e

ubistvo srpskog žandarma

Nenaoružanog.

Eto kako su započeli svoju borbu. Kao teroristi.
Milan Karagaća Milan Karagaća 22:08 12.03.2012

Re: e

mikeymike
Milan Karagaća
te potpisnike apela i druge koji su aktivno služili nemačkoj okupacionoj sili odavno su rehabilitovali ili traže njihovu rehabilitaciju jer su bili protiv komunista što je za većinu današnjih stranaka veća vrlina nego biti protiv okupatora.
Zato Srbija i nema Dan ustanka protiv okupatora, valjda je sada zvanično mišljenje da ga nije ni trebalo dizati.
.


Bolje da nema dan ustanka, nego da slavi tamo neki 7 jul. Sta bi nam falilo da je se dan ustanka obelezava 13. maja?

13. maj nema nikakve veze sa ustankom, to mu dođe neki četnički 4. juli.
Inače, ima datuma iz avgusta kada su zajedno još nepodeljene ustaničke snage oslobodile npr. Loznicu.
mikeymike mikeymike 22:30 12.03.2012

Re: e

Milan Karagaća
mikeymike
Milan Karagaća
te potpisnike apela i druge koji su aktivno služili nemačkoj okupacionoj sili odavno su rehabilitovali ili traže njihovu rehabilitaciju jer su bili protiv komunista što je za većinu današnjih stranaka veća vrlina nego biti protiv okupatora.
Zato Srbija i nema Dan ustanka protiv okupatora, valjda je sada zvanično mišljenje da ga nije ni trebalo dizati.
.


Bolje da nema dan ustanka, nego da slavi tamo neki 7 jul. Sta bi nam falilo da je se dan ustanka obelezava 13. maja?

13. maj nema nikakve veze sa ustankom, to mu dođe neki četnički 4. juli.
Inače, ima datuma iz avgusta kada su zajedno još nepodeljene ustaničke snage oslobodile npr. Loznicu.


Tog 13. maja je oformljena JVuO i doneta odluka o nastavku borbe protiv okupatora, tako da bi taj datum mogao da se proslavlja kao dan ustanka
freehand freehand 23:00 12.03.2012

Re: e

st.jepan
e
te potpisnike apela i druge koji su aktivno služili nemačkoj okupacionoj sili odavno su rehabilitovali ili traže njihovu rehabilitaciju jer su bili protiv komunista

Pa sad, ne mora biti.
Moguće je da je razlog i za to služinjčenje i za tu rehabilitaciju, bilo iskreno uverenje da bi Srbiji valjalo malo čvrste nemačke ruke.

Opet ti o Krkaru...
Milan Karagaća Milan Karagaća 23:25 12.03.2012

Re: e

Tog 13. maja je oformljena JVuO i doneta odluka o nastavku borbe protiv okupatora, tako da bi taj datum mogao da se proslavlja kao dan ustanka

Pa i 4. jula je doneta odluka da se diže ustanak protiv okupatora. Jedno je kada je doneta odluka a drugo kada je izvedena akcija.
mikeymike mikeymike 23:33 12.03.2012

Re: e

Zar nije malo nelogicno da se za dan ustanka uzima datum kada je "izvedena akcija", a ne datum kada je odneta odluka o ustanku?
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 23:39 12.03.2012

Re: e

@mikeymike
Dan ubistva nenaoružanog srpskog žandarma.

Simbolično, zar ne?
st.jepan st.jepan 23:56 12.03.2012

Re: e

freehand
iskreno uverenje da bi Srbiji valjalo malo čvrste nemačke ruke.

Opet ti o Krkaru...

Zvuči krkarevski, ali ne, ja to proročanski.
Kade uidjemo u EU, tu čvrstu nemaču ruku ćemo svakako osetiti.
A i ranije..., ako smo stvarno krenuli onamo.

Jukie Jukie 02:44 13.03.2012

Re: e

mikeymike
Zar nije malo nelogicno da se za dan ustanka uzima datum kada je "izvedena akcija", a ne datum kada je odneta odluka o ustanku?

Najbolje bi bilo da se od datuma kada je odneta odluka o ustanku posti sve do datuma kada je izvedena akcija, pa da se onda proslavi (vaistinu bi ustanak), a trpeza za tu prigodu valja da bude bogata
mikeymike mikeymike 17:30 13.03.2012

Re: e

srdjazlopogledja
@mikeymike
Dan ubistva nenaoružanog srpskog žandarma.

Simbolično, zar ne?


Ko ce koga, ako nece svoj svoga
nocni_vuk nocni_vuk 19:18 13.03.2012

Re: e

te potpisnike apela i druge koji su aktivno služili nemačkoj okupacionoj sili odavno su rehabilitovali ili traže njihovu rehabilitaciju jer su bili protiv komunista što je za većinu današnjih stranaka veća vrlina nego biti protiv okupatora.


Pa sad kada znamo da je broj zrtava u Srbiji od strane komunista za vreme, a narocito posle II svetskog rata, i veci od zrtava od strane Nemaca (ne racunajuci ustaske zlocine); i kad znamo da je svetu trebalo 5-6 godina da se oslobodi nacista, a Srbiji preko 40 da se oslobodi komunista; i kad vidimo da se posledice pogubne komunisticke politike ispoljavaju kroz rat 90-ih i nove zrtve, onda je mozda i vreme da se zapitamo da li je veca vrlina bila biti protiv okupatora ili komunista?!?
drzura drzura 20:11 13.03.2012

Re: e

kad vidimo da se posledice pogubne komunisticke politike ispoljavaju kroz rat 90-ih i nove zrtve, onda je mozda i vreme da se zapitamo da li je veca vrlina bila biti protiv okupatora ili komunista?!?



Sreli se Hitler i Tito negdje gore (pako ili raj) i pita Hitler Tita sta ima. Tito kaze:
- "Jebiga zivi se lijepo, nasi idu kod vas da rade, vasi dolaze kod nas na more i tako, nije lose."
A Hitler ce ti ljutito na to:
- "Pa to je bila moja ideja, koji ste se qurac onda borili protiv mene."
Milan Karagaća Milan Karagaća 18:58 12.03.2012

Apel glasi

APEL SRPSKOM NARODU 1941. godine

”Srpski narod dozivljava teske dane. U ovim sudbonosnim casovima, duznost je svakog Srbina, svakog pravog rodoljuba, da svim svojim snagama pomogne da se u zemlji sacuva mir i red, jer je samo tako moguce da se uspesno izvrsi veliko delo nacionalne obnove otadzbine i nasem napacenom narodu obezbedi bolja buducnost.
U trenuku kada ogromna vecina naseg naroda jasno uvidja da je to jedini put naseg nacionalnog spasenja, saka tudjinskih placenika i sabotera po naredbama zlocinackog boljsevizma svojom bezumnom akcijom dovodi u pitanje sve napore na sredjivanju nasih prilika i namerno pokusava da u zemlji izazove pozar unistenja i istrebljenja, u varljivoj nadi da ce time nesto pomoci svojim gospodarima.
Razbojnicke bande, sastavljene od komunista i odbeglih robijasa, koji su se odmetnuli od vlasti, upropascuju narodnu imovinu, ubijaju i pljackaju nase sugradjane i ugrozavaju zivote nevinih zena i dece.
Ovim svojim nedelima ti zlocinci dovode u pitanje opstanak celokupnog naseg stanovnistva, cele srpske nacije.
Svaki trezven i pametan Srbin, svaki dobronameran sin ove zemlje koji misli svojom glavom shvata opasnosti koje nam prete. Njegova su strahovanja opravdana kada se imaju na umu opasnosti kojima je jedna pobedjena zemlja izlozena kada se u njoj pomuti mir. Njegovo je gnusanje izazvano narocito kada se na ponudu pobednika za lojalnu saradnju, odgovara pucanjem iz zasede. Ovakav mucki i nedostojan nacin borbe ne odgovara viteskom duhu naseg naroda, i baca tesku ljagu na ceo srpski narod.
Nas narod nije komunista, niti ima ma kakve veze sa ovim medjunarodnim rusiocima nasvetijih tekovina evropske kulture. Zbog toga ne smemo vise skrstenih ruku gledati kako nas oni na nase oci guraju u ponor.
Ne smemo dopustiti da usled njihovih zlocina i ovaj deo nase zemlje, ovo ostrvo spasenja celokupnog srpskog naroda, bude ugrozeno, a nas narod desetkovan i prognan iz svojih domova.
Kucnuo je poslednji cas da se prenemo i ustanemo u odbranu svog opstanka.
Duznost je svakog pravog srpskog rodoljuba da svima silama nastane da se onemoguce paklene namere komunistickih zlocinaca.
Zato pozivamo celokupan srpski narod da odlucno u svakoj prilici i svima sredstvima pomogne nase vlasti u borbi protivu ovih zlotvora srpskog naroda i njegove buducnosti.”
ČISTO INFORMATIVNO ZA ONE KOJI NE ZNAJU KO JE ZAPOČEO GRAĐANSKI RAT UMESTO ZAJEDNIČKE BORBE PROTIV OKUPATORA
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 19:04 12.03.2012

Re: Apel glasi

Potpisao bih taj tekst bez teškoća, obzirom na okolnosti.
milisav68 milisav68 19:06 12.03.2012

Re: Apel glasi

Milan Karagaća

ČISTO INFORMATIVNO ZA ONE KOJI NE ZNAJU KO JE ZAPOČEO GRAĐANSKI RAT UMESTO ZAJEDNIČKE BORBE PROTIV OKUPATORA

Ma da, baš i Nemci pišu tako:

Koncem avgusta ponovno se zaoštrila situacija u Srbiji.
Terorističke akcije i sabotaže bandi, pretežno na železnice,
mostove, prepadi na nemačke vojnike, na žandarmerijske sta-
nice i na skladišta ratnog plena, svakodnevno su javljane u sve
većem broju. Nastupilo je lokalno kočenje nemira. Glavna po-
dručja ustarika u to vreme bila su u staroj Srbiji (bez Banata
i arnautskog kraja [područja Kosova] kod [Kos.] Mitrovice),
na srpsko-hrvatskoj granici, u rejonu Valjevo — Ljubovija —
Drina. Da li su i četnici potpomagali komunističke bande još
se uvek nije moglo zapaziti. Svakako se pokazalo da se neki
četnici drže u najmanju ruku pasivno prema ustanicima. Isti-
na vojnoupravni k-dant Srbije je i sada saradn ju sa novo-
imenovanom srpskom vladom generala Nedića okarakterisao
kao dobru. Naprotiv k-dant oružanih snaga na Jugoistoku bio
je već od samog početka sklon mišljenju da je srpska vlada
teško voljna, pa, prema tome, i nesposobna, da istupi oštro pro-
tivu ustanika. Pacifikacija zemlje svakako se nije mogla po-
stići sa vladom Nedića.
mikeymike mikeymike 19:10 12.03.2012

Re: Apel glasi

Milan Karagaća
APEL SRPSKOM NARODU 1941. godine
ČISTO INFORMATIVNO ZA ONE KOJI NE ZNAJU KO JE ZAPOČEO GRAĐANSKI RAT UMESTO ZAJEDNIČKE BORBE PROTIV OKUPATORA


Ne razumem sta zelite da kazete ovim? Ko je po vama otpoceo gradjanski rat? Ko je autor apela?
nsarski nsarski 19:11 12.03.2012

Re: stop trooool!

Cekajte bre ljudi, ne trolujte vise!
Ovaj tekst je reklama za Filipovu knjigu (uslikanu na pocetku), a vi poceli sa diskusijama na temu nemci/cetnici/partizani/etika/istatigajaznadem jos.
milisav68 milisav68 19:15 12.03.2012

Re: stop trooool!

nsarski
Cekajte bre ljudi, ne trolujte vise!
Ovaj tekst je reklama za Filipovu knjigu (uslikanu na pocetku), a vi poceli sa diskusijama na temu nemci/cetnici/partizani/etika/istatigajaznadem jos.

Pa kako misli da napravi reklamu sa 5-6 komentara, valjda treba da se "digne frka".
st.jepan st.jepan 19:15 12.03.2012

Re: stop trooool!

Ovaj tekst je reklama za Filipovu knjigu

Ju, pazi stvarno!
omega68 omega68 19:38 12.03.2012

Re: Apel glasi

kada se na ponudu pobednika za lojalnu saradnju, odgovara pucanjem iz zasede. Ovakav mucki i nedostojan nacin borbe ne odgovara viteskom duhu naseg naroda, i baca tesku ljagu na ceo srpski narod.

Ovaj koji je ovo pisao nije znao za gerilski način ratovanja?Totalna glupost.
Razbojnicke bande, sastavljene od komunista...

Tačno.Komunisti su se hvalili da je Lepoglava njihov univerzitet.
Ovim svojim nedelima ti zlocinci dovode u pitanje opstanak celokupnog naseg stanovnistva, cele srpske nacije.

Ovo kao da je neka Karagaćina replika u raspravi o Ratku Mladiću i ostalim srpskim generalima.
Svaki trezven i pametan Srbin, svaki dobronameran sin ove zemlje koji misli svojom glavom shvata opasnosti koje nam prete. Njegova su strahovanja opravdana kada se imaju na umu opasnosti kojima je jedna pobedjena zemlja izlozena kada se u njoj pomuti mir

Zar ovo ne pričaju današnji tumači ''novonastale realnosti''?
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 19:48 12.03.2012

Re: Apel glasi

@Omega
Pišu.

I u isto vreme pljuju po apelu, iako je Srbija tada bila okupirana i pod pretnjom uništenja putem odmazda i daljeg parcelisanja među neprijateljima, a sada samostalna, sa vrhuškom kao instrumentom protektorata.
Milan Karagaća Milan Karagaća 22:10 12.03.2012

Re: Apel glasi

Njegovo je gnusanje izazvano narocito kada se na ponudu pobednika za lojalnu saradnju, odgovara pucanjem iz zasede. Ovakav mucki i nedostojan nacin borbe ne odgovara viteskom duhu naseg naroda, i baca tesku ljagu na ceo srpski narod.

baš junački.
Pa nije Hitler napao i okupirao Srbiju zbog komunista već porobljavanja Srbije
mariopan mariopan 22:57 12.03.2012

Re: stop trooool!

nsarski
Cekajte bre ljudi, ne trolujte vise!
Ovaj tekst je reklama za Filipovu knjigu (uslikanu na pocetku), a vi poceli sa diskusijama na temu nemci/cetnici/partizani/etika/istatigajaznadem jos.

Ma pusti Sarski, da vidimo ko je na kraju pobedio, ovako jos uvek nemamo pojma
niccolo niccolo 22:59 12.03.2012

Re: stop trooool!

Ma pusti Sarski, da vidimo ko je na kraju pobedio, ovako jos uvek nemamo pojma

Ja sam čuo da je bilo nerešeno
mariopan mariopan 23:17 12.03.2012

Re: stop trooool!

niccolo
Ma pusti Sarski, da vidimo ko je na kraju pobedio, ovako jos uvek nemamo pojma

Ja sam čuo da je bilo nerešeno

Ja kuckam preporuke i Karagaci i Srdji

Bar godinu dana cekam da vidim jel su nasi pobedili ili njihovi?

srdjazlopogledja srdjazlopogledja 23:35 12.03.2012

Re: stop trooool!

@Mariopan
Uživate?
Ako.

Bolje dve priče nego jedna - bogatije je?
niccolo niccolo 23:38 12.03.2012

Re: stop trooool!

Nije bilo nerešeno.



Pa znači meni potpuno pogrešno rekli?
freehand freehand 23:39 12.03.2012

Re: stop trooool!

niccolo
Nije bilo nerešeno.



Pa znači meni potpuno pogrešno rekli?


Jbg, iz nule u dvojku...
Filip Mladenović Filip Mladenović 23:43 12.03.2012

Re: stop trooool!

Nije bilo nerešeno. Pobedili su srpski antifašisti u istoriji poznati i priznati kao partizani.

Četnički pokret pod komandom Draže Mihailovića (Vojska Kraljevine Jugoslavije u otadžbini) doživeo je poraz. Naredbom njihovog vrhovnog komandanta Kralja Petra II Karađorđevića od 12. septembra 1944. godine naređeno je da se četnici stave pod komandu Maršala Jugoslavije Josipa Broza Tita, odnosno uključe u narodnoslobodilački pokret.

Dakle, istorijski dokumenti jasno pokazuju i dokazuju ko je bio pobednik u II svetskom ratu, a ko je bio poražen kao kolaboracionista!

mikeymike mikeymike 23:44 12.03.2012

Re: stop trooool!

Filip Mladenović
Nije bilo nerešeno. Pobedili su srpski antifašisti u istoriji poznati i priznati kao partizani.

Dakle, istorijski dokumenti jasno pokazuju i dokazuju ko je bio pobednik u II svetskom ratu, a ko je bio poražen kao kolaboracionista!



Vrlo je interesantno je organizacija koja je optuzila, osudila i streljala zbog izdaje Dragoljuba Mihajlovica ista organizacija koja je optuzila za izdaju i streljala Zorana Djindjica
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 23:46 12.03.2012

Re: stop trooool!

Nije bilo nerešeno.

Pobedili su protivnici slobode i pravde, revolucionari i teroristi, rušitelji države i masovne ubice, totalitarci, antidemokratski poslušnici bespravlja. Ljudi koji su Srbiju podelili isprva podelili na 5 delova, pa zatim odvojili još jedan. Ljudi koji po broju ubijenih ljudi na teritoriji Srbije, asociraju na ustaše u Hrvatskoj. Oni koji su "oslobađali" logorima, i opljačkali narod u ime ravnopravnosti.

Vernici istorijskog materijalizma, koje je na kraju istorija pobedila.
niccolo niccolo 23:48 12.03.2012

Re: stop trooool!

Filip Mladenović
Nije bilo nerešeno.


srdjazlopogledja
Nije bilo nerešeno.


Mariopan, vidi složili se oko nečega!
Filip Mladenović Filip Mladenović 23:50 12.03.2012

Re: stop trooool!

Stavljati glavnokomandujućeg svih koljača beba i žena po srpskim i muslimanskim selima tokom II svetskog rata u istu rečenicu sa pokojnim premijerom Zoranom Đinđićem je neumesno i nekulturno.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:54 12.03.2012

Re: stop trooool!

Dakle, istorijski dokumenti jasno pokazuju i dokazuju ko je bio pobednik u II svetskom ratu, a ko je bio poražen kao kolaboracionista!

Da su cetnici porazeni je jasno, a koliko je dobro sto je tako je vec druga tema.

Nego, da su bili kolaboranti je valjda naknadno odluceno? :)

niccolo niccolo 23:57 12.03.2012

Re: stop trooool!

Nego, da su bili kolaboranti je valjda naknadno odluceno?

Misliš posle pregledavanja usporenog snimka?
Filip Mladenović Filip Mladenović 23:59 12.03.2012

Re: stop trooool!

srdjazlopogledja
Nije bilo nerešeno.Pobedili su protivnici slobode i pravde, revolucionari i teroristi, rušitelji države i masovne ubice, totalitarci, antidemokratski poslušnici bespravlja. Ljudi koji su Srbiju podelili isprva podelili na 5 delova, pa zatim odvojili još jedan. Ljudi koji po broju ubijenih ljudi na teritoriji Srbije, asociraju na ustaše u Hrvatskoj. Oni koji su "oslobađali" logorima, i opljačkali narod u ime ravnopravnosti.Vernici istorijskog materijalizma, koje je na kraju istorija pobedila.


Sudeći po ekonomskim pokazateljima i društvenim činjenicama Srbija još dosta vremena neće dostići nivo privrednog razvoja i životnog standarda koji je imala u periodu od 1950. do 1990. godine, tokom 40 godina duge vladavine
"vernika istorijskog materijalizma".

Uporedite statističke podatke, na primer iz 1977. i 1997. godine. Ili podatke iz 1989. i 2009. godine. Činjenice ne lažu, ne podmeću, ne zamagljuju.
Kao u slučaju pobednika u II svetskom ratu - partizanskog pokreta, nasuprot poraženim frakcijama kvislinga: ljotićevci, nedićevci i četnici.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 00:01 13.03.2012

Re: stop trooool!

@HCM
Najluđi od ludih. Posle suđenja Mihailoviću, Slobodanu Jovanoviću (vladi u Londonu zbog saradnje sa Nemačkom!), bolesnici htedoše i britanskoj da sude po istoj optužnici, ali ih je sovjetski ambasador sprečio.
Milan Karagaća Milan Karagaća 00:04 13.03.2012

Re: Apel glasi

mikeymike
Milan Karagaća
APEL SRPSKOM NARODU 1941. godine
ČISTO INFORMATIVNO ZA ONE KOJI NE ZNAJU KO JE ZAPOČEO GRAĐANSKI RAT UMESTO ZAJEDNIČKE BORBE PROTIV OKUPATORA


Ne razumem sta zelite da kazete ovim? Ko je po vama otpoceo gradjanski rat? Ko je autor apela?

Tekst APEL SRPSKOM NARODU nаpisаlo je Ministаrstvo prosvete u Komesаrskoj uprаvi, nа čelu sа Veliborm Jonićem i njegovim zаmenikom Vlаdimirom Velmаr Jаnkovićem, a objavljen je uz saglasnost i odobrenje vojne uprave u Srbiji i Gestapoa 13. avgusta 1941. godine u novoformiranom okupatorskom listu »Novo vreme«, tada glavnom glasilu u Srbiji
Zаjedno sа Apelom bio je nаprаvljen i spisаk ljudi - nаučnih, kulturnih, političkih i jаvnih ličnosti, koji bi trebаlo dа gа potpišu. Tаj spisаk je bio predаt policiji i Drаgom Jovаnoviću, uprаvniku grаdа Beogrаdа. On je pojedine sа spiskа pozivаo u zgrаdu Opštine i tаmo im objаšnjаvаo rаtnu situаciju, posledice nemirа, govorio o represаlijаmа koje će zаdesiti Srbe аko oni ne pruže pomoć i dr. Oni koji posle ovog ubeđivаnjа nisu želeli dа potpišu, bili su izloženi psihološkom pritisku, strаhu od posledicа i direktnom prinudom. Apel je potpisаlo ukupno 411 ličnosti.
Ovaj dokument »srpskih rodoljuba«, kako ga novi tumaci istorije najcesce nazivaju, nastao je u vreme snazne nemacke ofanzive i prodora u dubinu sovjetske teritorije, kada je izgledalo da bi nemacka mogla dobiti rat, i u uslovima beskrupuloznih postupaka okupatora u Srbiji. U takvim prilikama, ocito je da su brojne istaknute licnosti srpskog drustva nastojale da obezbede sopstvenu sigurnost dodvoravajuci se nemackom okupatoru.
Sadrzajem APELA iskazali su svoju privrzenost okupatoru osudjujuci komunisticki ustanak na samom njegovom pocetku. Interesantno je da ova srpska elita nije nikada digla svoj glas protiv četnika, koji su, takodje, u pocetku svoga organizovanja 1941. godine i sami preduzimali izvesne diverzantske i oruzane akcije protiv nemackog okupatora, dok nisu kasnije otvoreno stali na nemacku stranu.
Znači apelom se poziva na direktni obračun sa ustanicima organizovanim pod rukopvodstvom KPJ, dakle na međusobni, građanski rat a ne rat protiv okupatora.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:04 13.03.2012

Re: stop trooool!

Misliš posle pregledavanja usporenog snimka?


I uz malu pomoc prijatelja u filmskoj montazi:)

srdjazlopogledja srdjazlopogledja 00:11 13.03.2012

Re: stop trooool!

Filipe, mislite na priču o "kraljevom zlatu" koje su spiskali, oteli imovinu, posekli šume, digli pruge, prodali vozove, poslali ljude na ino-rad, uspostavili uranilovku, socijalizaciju dobitaka i gubitaka, obesmislili uspeh i rad, itd?

"Uzmi koliko ti treba, radi koliko možeš" je krilatica svakog lopova, razbojnika, pljačkaša i ubice! Pa nije čudno to okupljanje zveri pod pokroviteljstvom Partije! U okruženju gde se lopovluk i otimačina neguje, stvaranja i ekonomije nema.
Filip Mladenović Filip Mladenović 00:15 13.03.2012

Re: stop trooool!

hoochie coochie man
Misliš posle pregledavanja usporenog snimka?I uz malu pomoc prijatelja u filmskoj montazi:)


Sve fotografije i sačuvani filmski zapisi iz II svetskog rata na teritoriji Srbije jasno i nedvosmisleno govore o antifašističkom pokretu partizana i kolaboraciji ljotićevaca, nedićevaca i četnika.

Citirana naredba kralja Petra II od 12. 9. 1944. je natpis na odjavnoj špici filma o kvislinškoj ulozi četnika tokom II svetskog rata.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 00:16 13.03.2012

Re: Apel glasi

Prinz Eugenstadt...

Naravno, Karagaća, i Vi i komunistička kamarila žalite što nacisti ne pobiše više žitelja Srbije. Mada, komunisti su to naknadno "ispravili".
Kazezoze Kazezoze 00:17 13.03.2012

Re: stop trooool!

niccolo
Nije bilo nerešeno.



Pa znači meni potpuno pogrešno rekli?

srđa ti pričo?
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:19 13.03.2012

Re: Apel glasi

, ocito je da su brojne istaknute licnosti srpskog drustva nastojale da obezbede sopstvenu sigurnost dodvoravajuci se nemackom okupatoru.


Lako li je sad posle 60 godina pljuckati i biti osvesceni antifasista.
A kako tacno znas da su svima motivi bili iskljucivo sebicne prirode? Nije li moguce da je neko od njih u svom tom kosmaru zaista iskreno verovao da je to dobro za naciju, drzavu, da se spasi sto se spasti moze, a ne puko dodvoravanje Hitleru?
A to da je komunisticka partija Jugosalvije krenula protiv Nemacke po diktatu SSSRa a ne zbog nekog svog autohtonog antifasizma, kako i pise u tom proglasu, je valjda svima jasno i poznato.
I zaista je interesantno da srpska elita nije nikada digla svoj glas protiv četnika.
Mora da elita nije shvatala ko je u pravu ali su se zato nepismene kalfe i abadzije odlicno razumele u tokove istotijskih procesa.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:23 13.03.2012

Re: stop trooool!

Sve fotografije i sačuvani filmski zapisi iz II svetskog rata na teritoriji Srbije jasno i nedvosmisleno govore o antifašističkom pokretu partizana i kolaboraciji ljotićevaca, nedićevaca i četnika.

Lepo si rekao, sacuvani.
Neki nisu bas cuvani:)

Filip Mladenović Filip Mladenović 00:27 13.03.2012

Re: Apel glasi

srdjazlopogledja
Prinz Eugenstadt...Naravno, Karagaća, i Vi i komunistička kamarila žalite što nacisti ne pobiše više žitelja Srbije. Mada, komunisti su to naknadno "ispravili".


Vi se služite tipično komunističkim metodama u blogovanju: etiketirate, vređate, presuđujete... I najzad, ne poštujete činjenice.

Uporedite Srbiju u ekonomskom i u društvenom smislu iz osamdesetih godina XX veka sa današnjom Srbijom. Pa samo je fabrika IMT, u blizini dela Novog Beograda gde stanujem, godišnje proizvodila 35 000 (i slovima: trideset pet hiljada) traktora.
A sada, eno ga IMT pred stečajem!



srdjazlopogledja srdjazlopogledja 00:39 13.03.2012

Re: Apel glasi

Činjenice isplivaju... A Karagaća može i sam da se brani od mojih "napada".

Tako će činjenica jednog dana biti broj ljudi koje su nacisti pobili, i broj ljudi koji su pobili komunisti. Eho Isti.

A traktori... Vidite, u Indoneziji naprave milijardu patika godišnje. Ok, traktor i patika nije isto, pa ni po zaradi.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:41 13.03.2012

Re: Apel glasi

Uporedite Srbiju u ekonomskom i u društvenom smislu iz osamdesetih godina XX veka sa današnjom Srbijom. Pa samo je fabrika IMT, u blizini dela Novog Beograda gde stanujem, godišnje proizvodila 35 000 (i slovima: trideset pet hiljada) traktora.
A sada, eno ga IMT pred stečajem!


Ovo je ,ma koliko sama za sebe bila tacna, neozbiljna konstatacija.
Izdvojiti samo taj podatak i na osnovu njega opravdavati ceo nakaradan i nemoguc sistem koji je debelo doprineo i tome da IMT sada ne radi, je demagogija.
Da li je sa komunistima dosao samo IMT i traktori ili i oduzimanje slobode, ukidanja prava, oduzimanje imovine, robijanja za misljenje, ubijanja, zabrane zalaganja za svoje interese...?
Isto tako sav napredak posle drugog rata pripisivati komunistima je tipicna zaslepljujuca mantra.
Da li bi u slucaju da komunisti nisu dosli na vlast 1978 bilo isto kao i 1938? Da li su komunisti obezbedili traktore i televizore, a da oni nisu dosli na vlast i danas bi se oralo ralom i volovima?
milisav68 milisav68 00:48 13.03.2012

Re: Apel glasi

hoochie coochie man
Da li su komunisti obezbedili traktore i televizore, a da oni nisu dosli na vlast i danas bi se oralo ralom i volovima?

Heh, pa da nije bilo Miloševića, ne bi imali internet.
Filip Mladenović Filip Mladenović 01:03 13.03.2012

Re: Apel glasi

Ukoliko činjenice ne odgovaraju Vašim predrasudama, utoliko gore po - činjenice!

Naravno da je srpska verzija komunizma u exJugoslaviji mogla da se transformiše barem u ono što sada imaju npr. Česi ili Slovaci. Da podsetim: Srbija je pre samo dve decenije bila daleko ispred Čehoslovačke, i u ekonomskom smislu i kada je reč o slobodama i ljudskim pravima.

A režim koji ukida radna mesta, povećava nezaposlenost, pljačka stanovništvo i omogućava enormno bogaćenje tajkuna, tera mlade kadrove u emigraciju... za mene je isto tako loš i poguban kao režim koga karakterišu, da Vas citiram, "oduzimanje slobode, ukidanja prava, oduzimanje imovine, robijanja za mišljenje, ubijanja, zabrane zalaganja za svoje interese..."
zadnjapetoletka zadnjapetoletka 01:17 13.03.2012

Re: stop trooool!

Sve fotografije i sačuvani filmski zapisi iz II svetskog rata na teritoriji Srbije...

Navučem se uvek na iščitavanje ovakvih prepucavanja. I uvek mi u takvim polemikama (polemikama?!) bude najjasnije o čemu se radi kad vidim na koje tekstove protivnici ništa ne odgovore. Ignore. Evo ga jedan tekst savremenika, čovek napisao, potpisao. Od pedesetak polemickih tekstova koji su danima izlazili u Danasu 2002. ovaj je bilo najlakše poklopiti. Napiše se - ma ovo je lagarija - i priča može biti gotova. Kad ono ništa.

U prolece 1942. dosla je cetnicka patrola u kucu prote Milana Smiljanica u Ravnima (30 km udaljeno od Uzica). Strazarno su odveli moga oca protu Milana, moju sestru Rosu Cicvaric (koja je bila pred porodjajem) i mene.
Kod opstine u Ravnima pridruzila nam se druga patrola, koja je iz Nikojevica sprovodila uglednog domacina Mitra Cicvarica, njegovu suprugu Stanimirku i dvojicu sinova Vojislava i Djura.
Sve su nas odveli na Ljubanje, gde je bila stacionirana cetnicka formacija (nekada je tu bila zandarmerijska stanica) pod komandom narednka Prljevica - u narodu je bio poznat kao zloglasni komandant Prljo. Odavde su nas cetnici odveli u Uzice i predali u nemacki zatvor.
Nas muskarce - zatvorenike, Nemci su u koloni vodili na Vujica brdo, gde smo kopali transeje i zaklone. Prilikom prolaska kroz grad, videli smo na trotoarima, da se slobodno seta veliki broj cetnika. Nakindjureni subarama, neki su cak okacili lisicije repove na subaru umesto kicanki, bradati sa ukrstenim redenicima preko grudi, o pojasu vise bombe i kame.
Mi smo im se iz kolone rugali kao nemackim slugama, a oni nam nisu mogli nista uciniti, posto smo bili pod pratnjom nemackih strazara.
Moja sestra Rosa te 1942. rodila je sina Zorana u zatvoru (on je danas masinski inzenjer). Cicvarice su odveli u logor na Banjicu.
U leto 1943. jedne noci cetnicke trojke su zaklale Mitra Cicvarica i Svetozara Cicvarica iz Nikojevica, a u Ravnima Milivoja Obrenovica i njegovog sina, i Pauna Arsovica.
Eto, to je samo jedan mali delic istine o cetnicima i prilog "Ravnogorskoj citanci".
Dragos Smiljanic, reditelj u penziji, Sirogojno

myredneckself myredneckself 01:19 13.03.2012

Re: stop trooool!

Filip Mladenović
Biti vožd, knez, kralj ili predsednik u zemlji zvanoj Srbija svakako je jedno od najopsesivnijih zanimanja. I najrizičnijih. Dok se narodi drugih zemalja bave lovom i ribolovom, ovde se pod rekreacijom podrazumevaju zavere, atentati, diktature, državni udari, vojni pučevi... Odu Srbi na izlet u Košutnjak, i usput izvrše atentat na najobrazovanijeg i najevropskijeg tadašnjeg političara - Kneza Mihaila Obrenovića. Iz plesne dvorane Oficirskog doma, današnjeg Studentskog kulturnog centra, umesto poslednjeg plesa, skoknu do dvora da bi izmasakrirali kraljicu Dragu Mašin i kralja Aleksandra Obrenovića. Krenu u lov na fazane, ali se, čim kroče u šumu, potuku međusobno kao partizani i četnici. Krenu u Evropu, kad tamo snajperski metak za premijera Đinđića! Zašto?


Pa, ne znam. Kako da ti odgovorim? Po ovome što si rekao, Srbi su totalno poremećene ličnosti, zapravo psihopate. Mogla bih da pomognem preporukom da obratimo pažnju na, recimo, strune, u koliko dimenzija su im (Srbima) otvorene, ili zatvorene, a posebno kako titraju, i koji se to očin ( pardon maj frenč) samo s nama dešava.

Ti navodiš četiri glavna razloga, prvi je krvava politika. Tu frekvencija titranja strune sigurno izaziva buru na način fotona, u žaru borbe, u tvom drugom razlogu zašto Srbima ne ide dobro, pa ispoljavaju zlobu sindromom crknuta krava, struna valjda od sreće zatitra sitnosrbijansku dvojku kao graviton, treći razlog, ogromna sujeta, frekvencija titranja strune je na način uobraženog,usamljenog elektrona, itd, stotinumusrbijanskihopančićaišajkača, ne znam i pametna nisam...

A da se manemo fizike i struna? 10-11 dimenzija nije malo.
Srbima sa njihovim malim, niskim čelima najbolje stoji neka vrsta jednodimenzionalnosti, jel da?
PS
Naslov ti se ubio za povratak na naslovnicu
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 01:31 13.03.2012

Re: stop trooool!

@zadnja
Verovatno istinito. Koji četnici su u pitanju?

Nego, šta kažete na logore za žene i decu u Vojvodini? Nakon rata. Komunističke logore.

@Filip
Zašto su onda, pored svega, Česi i Poljaci pravili TE?
Nego, sigurno da je u pitanju slobodnija od TOTALITARNA zemlja Istoka, al' i dalje totalitarna.

I "veselih" sedamdesetih su "odvodili" ljude. I osamdesetih. Pitajte Latinku Perović.

Novinar ne sme zauzimati stranu po pitanju kršenja sloboda i prava.
Filip Mladenović Filip Mladenović 01:44 13.03.2012

Re: stop trooool!

Ovde se ne radi o zauzimanju strana, već o odnosu prema činjenicama privrednog razvoja i nivoa životnog standarda u Srbiji.

Naravno da je tokom komunističkog jednoumlja bilo i zločina, i kršenja ljudskih prava, i delikta mišljenja i svega što jedno društvo čini neslobodnim. I to je naravno za svaku osudu!
Međutim, verzija komunizma u bivšoj Jugoslaviji bila je nešto mekša, donekle tolerantnija nego u Poljskoj ili u Čehoslovačkoj.
I sada dolazimo do suštine: Kako to da su i Poljaci, i Česi i Slovaci, kod kojih je komunistički režim bio suroviji i neslobodniji, dve decenije kasnije toliko razvijeni, a Srbija je zaglibljena u korupciji i ekonomskoj bedi!?
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 01:58 13.03.2012

Re: stop trooool!

I sada dolazimo do suštine: Kako to da su i Poljaci, i Česi i Slovaci, kod kojih je komunistički režim bio suroviji i neslobodniji, dve decenije kasnije toliko razvijeni, a Srbija je zaglibljena u korupciji i ekonomskoj bedi!?

Зато што су комунизам одбацили. Врло просто. Овде се, и поред злочина (који и нису баш јавни, потомци ознаша креирај живот у Србији), комунизам доживљава аутохтоно и привлачно. Значи, још један круг.

А оно за корупцију... Корупција је, пре свега, последица политике...
zadnjapetoletka zadnjapetoletka 02:19 13.03.2012

Re: stop trooool!

Nego, šta kažete na logore za žene i decu u Vojvodini? Nakon rata. Komunističke logore.

<_<
O tome ti pričam. Ja tebi o brčkanju u bazenu - ti meni a šta ćemo za političku pozadinu atentata. Ti meni o seksu na zelenoj travi a ja tebi da mi prvo moramo da počistimo naše dvorište. Ne bi kazo da smo baš toliko liberalni.
Filip Mladenović Filip Mladenović 02:29 13.03.2012

Re: stop trooool!

Poenta je da mi ideološke razlike (zlo)upotrebljavamo kao alibi za održanje statusa quo. Zar je bitno da li se nešto označava kao komunizam ili liberalni kapitalizam, ako u obe ove varijante imate ultra bogatu i korumpiranu manjinu i siromašnu, nezaposlenu većinu!?

Jedina razlika je u tome što je komunistička nomenklatura bila manje alava, manje bezočno bogata u odnosu na ovu sadašnju, gramzivu na kvadrat!

Zato Srbija nikada nije imala jaku i stabilnu srednju klasu, kičmu civilizovanog i demokratskog društva.

Ili da budem satiričan: nekada: BANDO CRVENA! sada: BANDO ŠARENA!
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 02:30 13.03.2012

Re: stop trooool!

O tome ti pričam. Ja tebi o brčkanju u bazenu - ti meni a šta ćemo za političku pozadinu atentata. Ti meni o seksu na zelenoj travi a ja tebi da mi prvo moramo da počistimo naše dvorište. Ne bi kazo da smo baš toliko liberalni

Не знам ја шта ти причаш, ал' сам свакако навикао.
Ко су људи који су убијали по околини Ужица? Да ли је том нареднику Прљевицу суђено?
Зашто се није одмакло од приповедања?

Ето, "политичка позадина атентата" се налази у историјској мисији, нужности гулага, убијања људи, бацања по јамама, отимању имовине. "Какав суд. То је театар."

Да ти удовољим, без очекивања.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 02:41 13.03.2012

Re: stop trooool!

Zar je bitno da li se nešto označava kao komunizam ili liberalni kapitalizam, ako u obe ove varijante imate ultra bogatu i korumpiranu manjinu i siromašnu, nezaposlenu većinu!?

Битне су разлике које се огледају у избору, отварању могућности. Битно је колико је то везано за сарадњу са "државом", политичарима.
На тим разликама почива уздизање "средње класе", људи интегритета, самосталних.
Zato Srbija nikada nije imala jaku i stabilnu srednju klasu, kičmu civilizovanog i demokratskog društva.

Има у неким јарцима, парковима...
Jukie Jukie 02:48 13.03.2012

Re: stop trooool!

st.jepan
Ovaj tekst je reklama za Filipovu knjigu
Ju, pazi stvarno!

Odmah u lektiru i da se polaže na maloj maturi
Filip Mladenović Filip Mladenović 03:07 13.03.2012

Re: stop trooool!

Srpska srednja klasa nije dovoljno razvijena i uticajna da bi obavljala stabilizujuću društvenu ulogu.

Da se poslužim dobro znanom metaforom o šumaru, koji je isterao partizane i četnike iz šume!

Kada izbacimo višak ideologije iz politike, o čemu i govori postavljeni blog,
postaćemo normalno društvo i razvijena ekonomija. Za početak, neka barem promenimo izborni sistem i ukinemo ili smanjimo monopole!
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 03:16 13.03.2012

Re: stop trooool!

Za takve ocene (postojanja građanstva) i zahvate (višak ideologije) je potreban centar moći, koji svoj uticaj crpi iz monopola.

Čak i sloboda od politike (smanjen uticaj države na velike segmente života), izostanak "viška" ideologije, promena izbornog sistema i ukidanje monopola, predstavljaju ideologiju samu po sebi.
Filip Mladenović Filip Mladenović 03:38 13.03.2012

Re: stop trooool!

Ne, to nije ideologija sama po sebi, već premise PRAVNE, a ne partijske države!

Višak ideologije je posledica nerazvijene srednje klase i uzrok zakržljalosti demokratskih institucija u Srbiji.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 03:45 13.03.2012

Re: stop trooool!

Dobro, šta se podrazumeva pod "viškom" ideologije?
Partizani-četnici priča? Ima svoju ulogu, ne previše bitnu, ali značajnu. Najvažnija je sadašnjost.
zadnjapetoletka zadnjapetoletka 03:53 13.03.2012

Re: stop trooool!

srdjazlopogledja:
Не знам ја шта ти причаш, ал' сам свакако навикао.


Odlično! Pravo da ti kažem, ne znam ni ja šta da ti odgovorim. Previše pitanja a bez da ima veze sa onim šta sam napisao. A navikao sam i ja. Baš skoro pričam čoveku kako sam jeo dobre ćevape u Banjaluci, a znam li ja, pta me, odnosno šta mislim ja o tome da je RS genocidna tvorevina. Tad još nisam bio naviknut pa sam oćutao, a sad znam - u Banjaluci sam jeo izvrsne genocidne ćevape. Pa ako navrati ovde neka pročita o istom trošku.
milisav68 milisav68 07:05 13.03.2012

Re: stop trooool!

zadnjapetoletka

Navučem se uvek na iščitavanje ovakvih prepucavanja. I uvek mi u takvim polemikama (polemikama?!) bude najjasnije o čemu se radi kad vidim na koje tekstove protivnici ništa ne odgovore. Ignore. Evo ga jedan tekst savremenika, čovek napisao, potpisao. Od pedesetak polemickih tekstova koji su danima izlazili u Danasu 2002. ovaj je bilo najlakše poklopiti. Napiše se - ma ovo je lagarija - i priča može biti gotova. Kad ono ništa.

Heh, kakvo poentiranje - neće niko da se igra samnom, a baš su mi super pravila.

Zašto bi iko normalan tvrdio da se zločini nisu dešavali?
Možda zato što ima nečistu savest.

Kao, partizani su streljali za ukradenu jabuku.Ajde!

Ko je smeo posle rata da priča o partizanskim zločinima, i šta se dešavalo sa takvim ljudima.

Ili proglašavati za heroje ljude, koji su pucali na okupatora, pa posle bežali u šumu, a ostavljali narod da trpi sankcije.
To nisu heroji, nego kukavice.

Kad su komunisti bili toliko pošteni, zašto nisu odmah vratili crkvene matične knjige, nego su čekali 2011. godinu.

Arhimandrit Petar, zamenik episkopa valjevskog Milutina, podseća da su komunističke vlasti od 1945. do 1952. godine donele zakon da se zbog navodnih nedostataka u državnim, od crkava i verskih zajednica oduzimaju matične knjige u kojima su sveštenici uredno vodili evidenciju rođenih, venčanih i umrlih, ali beležili i mnoge događaje i promene u životu varoši i sela u kojima su službovali.

Više od pola veka crkva je čekala da joj se knjige vrate, da nastavi da prilježno čuva istorijsku i kulturnu građu nemerljive vrednosti - rekao je arhimandrit Petar. - Crkvene matične knjige su najtačnije, jer su se u ta vremena deca redovno krštavala, ljudi venčavali, a sveštenici obavljali opela umrlih. Srpske pravoslavne knjige nastajale su u najranijim vremenima, a u matičnoj evidenciji nesumnjivo ima i starijih od ovih koje su nam vraćene, a datiraju s kraja 19. veka.
milisav68 milisav68 08:31 13.03.2012

Re: Apel glasi

Milan Karagaća

Sadrzajem APELA iskazali su svoju privrzenost okupatoru osudjujuci komunisticki ustanak na samom njegovom pocetku. Interesantno je da ova srpska elita nije nikada digla svoj glas protiv četnika, koji su, takodje, u pocetku svoga organizovanja 1941. godine i sami preduzimali izvesne diverzantske i oruzane akcije protiv nemackog okupatora, dok nisu kasnije otvoreno stali na nemacku stranu.
Znači apelom se poziva na direktni obračun sa ustanicima organizovanim pod rukopvodstvom KPJ, dakle na međusobni, građanski rat a ne rat protiv okupatora.

A da vidimo šta kažu Nemci na ove komunističke pamflete.

Krajem avgusta preduzet je pokušaj da se obrazuje no-
va srpska vlada, koja bi našla oslonca u narodu. Na čelo
ove vlade mislilo se postaviti čoveka koji bi uživao poštova-
nje i poverenje ne samo kod dela stanovništva koji se još
mirno držao, nego i kod bivših srpskih oficira kojii su odbe-
gli bandama. Ova ličnost izgleda da je nađena u bivšem jugo-
slovenskom generalu Nediću, jer je bio poznat kao protivnik
pobeglog predsednika vlade Simovića, a u svoje vreme, kao
ministar vojske, radio je za pakt s Nemačkom i, sem toga,
važio je kao jaka ličnost i neprijatelj komunista. U njegovu
vladu bila su primljena i 3 Ijotićevca (seljačka stranka), od
kojih se mnogo očekivalo. Još pre obrazovanja nove vlade Ne-
dića, uspelo se na izgled da se jedan veliki deo četničkih
odreda pod komandom vojvode Pećanca izjasnio spremnim
ne samo da će se držati po strani od komunista nego da će
učestvovati i u borbi protiv komunističkih bandi.
6
Vojnoupravni komandant Srbije dozvolio je vladi Ne-
dića da pojača srpsku žandarmeriju na 5000 ljudi. Ona je,
sem toga, smela da formira »pomoćnu borbenu snagu« od
mesnog stanovništva u ograničenom broju i pod nadzorom.
Za industrijska preduzeća bila je sem toga formirana indu-
strijska zaštita sa 250 »folksdojčera« kao jezgrom.
K-dant oružanih snaga na Jugoistoku bio je ovom re-
konstrukcijom vlade utoliko više iznenađen što nije bio o
tome obavešten, već stavljen pred svršen čin. Naknadno odo-
brenje, uprkos svih sumnji, ipak je dato.Uskoro se pokazalo
da je odluka da se posluži sa četnicima protivu komunistič-
kih bandi skrivala u sebi istu opasnost kao i naoružanje
srpske žandarmerije, koja delom nije ni pokazivala volje i
nije ni bila sposobna da se bori sa ustanicima, i da je to
bila vrlo riskantna zamisao.


Iz izveštaja nemačkog komadanta za Jugoistok.


mariopan mariopan 12:56 13.03.2012

Re: stop trooool!

srdjazlopogledja
@Mariopan
Uživate?
Ako.

Bolje dve priče nego jedna - bogatije je?

Zasto persiranje, jel' smo se mi to posvadjali?

Naravno da je zabavno, vi ste dobro potkovani iz istorije, moze nesto i da se nauci, a istina je negde izmedju?
Ja mogu vas dvojicu da naucim da strikate, tu nema deileme, il' je frket ili klot...ali istorija posle 60 godina izgleda zapetljanije od klupka vunice za strikanje?

Kako to uspevate?
mariopan mariopan 16:08 13.03.2012

Re: stop trooool!

niccolo
Filip Mladenović
Nije bilo nerešeno.


srdjazlopogledja
Nije bilo nerešeno.


Mariopan, vidi složili se oko nečega!

Aj sad neka neko kaze da nije zabavno?
mikeymike mikeymike 17:46 13.03.2012

Re: stop trooool!

zadnjapetoletka
Sve fotografije i sačuvani filmski zapisi iz II svetskog rata na teritoriji Srbije...

Navučem se uvek na iščitavanje ovakvih prepucavanja. I uvek mi u takvim polemikama (polemikama?!) bude najjasnije o čemu se radi kad vidim na koje tekstove protivnici ništa ne odgovore. Ignore. Evo ga jedan tekst savremenika, čovek napisao, potpisao. Od pedesetak polemickih tekstova koji su danima izlazili u Danasu 2002. ovaj je bilo najlakše poklopiti. Napiše se - ma ovo je lagarija - i priča može biti gotova. Kad ono ništa.

U prolece 1942. dosla je cetnicka patrola u kucu prote Milana Smiljanica u Ravnima (30 km udaljeno od Uzica). Strazarno su odveli moga oca protu Milana, moju sestru Rosu Cicvaric (koja je bila pred porodjajem) i mene.
Kod opstine u Ravnima pridruzila nam se druga patrola, koja je iz Nikojevica sprovodila uglednog domacina Mitra Cicvarica, njegovu suprugu Stanimirku i dvojicu sinova Vojislava i Djura.
Sve su nas odveli na Ljubanje, gde je bila stacionirana cetnicka formacija (nekada je tu bila zandarmerijska stanica) pod komandom narednka Prljevica - u narodu je bio poznat kao zloglasni komandant Prljo. Odavde su nas cetnici odveli u Uzice i predali u nemacki zatvor.
Nas muskarce - zatvorenike, Nemci su u koloni vodili na Vujica brdo, gde smo kopali transeje i zaklone. Prilikom prolaska kroz grad, videli smo na trotoarima, da se slobodno seta veliki broj cetnika. Nakindjureni subarama, neki su cak okacili lisicije repove na subaru umesto kicanki, bradati sa ukrstenim redenicima preko grudi, o pojasu vise bombe i kame.
Mi smo im se iz kolone rugali kao nemackim slugama, a oni nam nisu mogli nista uciniti, posto smo bili pod pratnjom nemackih strazara.
Moja sestra Rosa te 1942. rodila je sina Zorana u zatvoru (on je danas masinski inzenjer). Cicvarice su odveli u logor na Banjicu.
U leto 1943. jedne noci cetnicke trojke su zaklale Mitra Cicvarica i Svetozara Cicvarica iz Nikojevica, a u Ravnima Milivoja Obrenovica i njegovog sina, i Pauna Arsovica.
Eto, to je samo jedan mali delic istine o cetnicima i prilog "Ravnogorskoj citanci".
Dragos Smiljanic, reditelj u penziji, Sirogojno



Iz ove price je ocigledno da cetnici koji se spominju ne mogu biti JVuO nego je u pitanju Srpska drzavna straza, oruzna formacija vlade Milana Nedica. Upravo oni su koristili objekte zandarmerije kraljevine Jugoslavije, a ne JVuO, tako da ovaj prilog nikako ne moze da se nakalemi "Ravnogorskoj citanci" .
Milan Karagaća Milan Karagaća 18:46 13.03.2012

Re: stop trooool!

Filip Mladenović
Nije bilo nerešeno. Pobedili su srpski antifašisti u istoriji poznati i priznati kao partizani.

Četnički pokret pod komandom Draže Mihailovića (Vojska Kraljevine Jugoslavije u otadžbini) doživeo je poraz. Naredbom njihovog vrhovnog komandanta Kralja Petra II Karađorđevića od 12. septembra 1944. godine naređeno je da se četnici stave pod komandu Maršala Jugoslavije Josipa Broza Tita, odnosno uključe u narodnoslobodilački pokret.

Dakle, istorijski dokumenti jasno pokazuju i dokazuju ko je bio pobednik u II svetskom ratu, a ko je bio poražen kao kolaboracionista!


gde to iskopa, a vidiš Milisavu to potpuno nepoznato.On i dalje misli da je Ravnogorski korpus oslobodio Beograd a posle komunisti falsifikovali istoriju.
milisav68 milisav68 20:14 13.03.2012

Re: stop trooool!

Milan Karagaća

gde to iskopa, a vidiš Milisavu to potpuno nepoznato.On i dalje misli da je Ravnogorski korpus oslobodio Beograd a posle komunisti falsifikovali istoriju.


Neće biti, Milisavu je poznata zasluga Crvene Armije u oslobadjanju Beograda i Jugoslavije, jer da su ih oslobadjali samo partizani, to bi trajalo još 20 godina.
predatortz predatortz 20:16 13.03.2012

Re: stop trooool!

milisav68
Milan Karagaća

gde to iskopa, a vidiš Milisavu to potpuno nepoznato.On i dalje misli da je Ravnogorski korpus oslobodio Beograd a posle komunisti falsifikovali istoriju.


Neće biti, Milisavu je poznata zasluga Crvene Armije u oslobadjanju Beograda i Jugoslavije, jer da su ih oslobadjali partizani, to bi trajalo još 20 godina.


Ali, to njihovom mudrom vođi nije smetalo da kaže da će se u Srbiji ponašati kao u okupiranoj zemlji.
freehand freehand 20:48 13.03.2012

Re: stop trooool!

milisav68
Milan Karagaća

gde to iskopa, a vidiš Milisavu to potpuno nepoznato.On i dalje misli da je Ravnogorski korpus oslobodio Beograd a posle komunisti falsifikovali istoriju.


Neće biti, Milisavu je poznata zasluga Crvene Armije u oslobadjanju Beograda i Jugoslavije, jer da su ih oslobadjali samo partizani, to bi trajalo još 20 godina.

Jebi ga, Milisave... Da su nas ovi tvoji, bradati, oslobađali - sad bismo bili u EU, NATO, imali kancelarku u Berlinu i izbegličku Vladu sa sve Prestolonaslednikom u Londonu.
I pričali germanski.
nocni_vuk nocni_vuk 21:07 13.03.2012

Poljaci, Česi i Slovaci

I sada dolazimo do suštine: Kako to da su i Poljaci, i Česi i Slovaci, kod kojih je komunistički režim bio suroviji i neslobodniji, dve decenije kasnije toliko razvijeni, a Srbija je zaglibljena u korupciji i ekonomskoj bedi!?


Da li je ovo zaista ozbiljno pitanje jer ako jeste onda je na nivou trećeg razreda!! Ali ajde da odgovorim.

Ako želiš da vidiš presek razvijenosti posle komunizma onda je jedino validno da to uradis u periodu 1989-1990. Istražite malo pa će vam biti jasno koliko je ko bio razvijen tada.
Nakon ovog perioda Srbija biva uvučena u građanski rat narednih 5 godina a zatim sledi i strana agresija i bombardovanje (znam sada će neki pametnjaković da kaže kako smo sami krivi a ne uvučeni u rat, kako je to pogubna politika Miloševića itd, ali jedina činjenica je da na ovim prostorima nikad nije bilo rata a da ga nisu zamesile strane sile direktno ili putem tajnih službi i ako neko zaista misli da su sukobi na Balkanu od Turaka na ovamo prošli bez rukovođenja stranih sila mogu samo da ga uštinem da se probudi).
I dok je srpska ekonomija propadala pod sankcijama, sistematski uništavana u bombardovanju i iznurena velikim brojem izbeglica, te bila žrtva ogromne krađe na Kosovu, u Poljsku i druge istočnoevropske zemlje se ulagalo.
I ove zemlje su prošle deo naših muka, i tamo je rasprodato i privatizovano sve što je vredelo i oni sada rade za nemce, britance, amerikance... ali bar imaju veći standard.
Osim toga Poljska je posebna i po tome što je veliko tržište, i ima ogromnu dijasporu koja je uticajna (pre svega u SAD).
Eto zašto je Srbija tu gde jeste a to nije zato što su oni sposobniji od nas nego zato što imaju sreću da ne budu na Balkanu.
Pri tome ne mislim da postoji neka zavera protiv Srbije i da nas niko ne voli i slične gluposti koje se obično poturaju. Jednostavno nemci i ameri su rešili da unište Jugoslaviju a Srbi su bili vezivno tkivo jer smo bili najrasprostranjeniji i najuticajniji. Bili smo logičan protivnik (nije pomoglo ni to što smo tradicionalno rusofili). Ipak to je samo interes i ništa više. Ako nađemo zajednički interes sa njima razvijaćemo se i mi.
Svaki put kad je bila slobodna i bez rata Srbija se brzo razvijala.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 21:11 13.03.2012

Re: stop trooool!

predatortz
Ali, to njihovom mudrom vođi nije smetalo da kaže da će se u Srbiji ponašati kao u okupiranoj zemlji.

milisav68
Neće biti, Milisavu je poznata zasluga Crvene Armije u oslobadjanju Beograda i Jugoslavije, jer da su ih oslobadjali samo partizani, to bi trajalo još 20 godina.

"Нестао" коментар о томе да су комунисти, узевши територију данашње Србије, "ослободили" више људи од нациста.

Не би требало заборавити да су кадар за своје логоре тражили, и нашли, међу упосленицима усташких, нацистичких логора.
milisav68 milisav68 22:00 13.03.2012

Re: stop trooool!

freehand

Jebi ga, Milisave... Da su nas ovi tvoji, bradati, oslobađali - sad bismo bili u EU, NATO, imali kancelarku u Berlinu i izbegličku Vladu sa sve Prestolonaslednikom u Londonu.
I pričali germanski.


Moji.

Svega toga ne bi bilo da se Stepa i Živojin nisu pravili pametni, a to sve uživo gledala neka dva kaplara.

Doduše, bilo je tu još koječega, al da ne širimo priču....

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana