Društvo

Obuhvat, kompeticije i online gimnazije

lidiaz RSS / 13.03.2012. u 18:51

 Tekst na sajtu prica o strategiji obrazovanja koja ima za cilj, jel'te, unapredi skolstvo. Pa ce tako fond casova biti smanjen, da se deca ne opterecuju. A prosirice se I broj obdanista.

Sad imaju “obuhvat”, sta god to znacilo.

"Situacija tu nije loša, imamo obuhvat od 87 odsto, ali primećujemo manja smanjenja", istakla je Ana Pešikan.

A novine za nastavni kadar su da treba da imaju “kompeticiju”:

[quote]

propisuje strože strandarde za programe koji obrazuju nastavnike, koji će, pored stručnih, morati da poseduju i pedagoško-psihološko-metodičke kompeticije.

[quote]

Naravno, buduce skole ce biti onlajn. Posto je odavno poznato da google nudi najbolje obrazovanje.

Blago buducim narastajima ciju obrazovnu “strategiju” kreiraju nepismeni I polupismeni kursisti. Koji misle da ako upotrebe reci nepoznatog znacenja, njihove izjave bivaju strucnije. 

 



Komentari (49)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

uros_vozdovac uros_vozdovac 18:58 13.03.2012

ihaa

Naravno, buduce skole ce biti onlajn. Posto je odavno poznato da google nudi najbolje obrazovanje.


Ovolikiii lajk! Mislim extra, vr`!

Ali pazi ovo, glas struke:
Sindikat: Strategija preambiciozna

Branislav Pavlović, član NPS-a i predsednik Sindikata obrazovanja Srbije kažu da je Strategija zacrtala preambiciozne ciljeve i da su oni teško ostvarivi


Struci je i ovo preambiciozno, da ništa ne menjamo, a?
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:40 13.03.2012

kompeticije i manja smanjenja


Mada bi podjednako dobro došao plačući smajli.
antioksidant antioksidant 20:01 13.03.2012

Re: ihaa

Struci je i ovo preambiciozno, da ništa ne menjamo, a?

само пар дана штрајка и повећање плате од 12% (да се ускладимо са дачићевим шалтерашима) то је све што тражимо од реформе
tsunade tsunade 20:26 13.03.2012

Re: ihaa

да се ускладимо са дачићевим шалтерашима


dačićevi šalteraši imaju beneficirani radni staž, bez obzira dal su panduri na ulici ili sede za šalterom. tako da bi uskladjivanje moglo i u tom pravcu da se usmeri.

Struci je i ovo preambiciozno, da ništa ne menjamo, a?


najbolje ništa ne menjati. al najozbiljnije to mislim.

kad se samo setim koliko smo pljuvali šuvarovo usmereno obrazovanje sve dok ga nismo promenili. a rezultat je takav da su oni koji su se po šuvaru obrazovali pravi akademici u odnosu na generacije posle šuvara.
lidiaz lidiaz 21:36 13.03.2012

Re: ihaa

uros_vozdovac
Naravno, buduce skole ce biti onlajn. Posto je odavno poznato da google nudi najbolje obrazovanje.


Ovolikiii lajk! Mislim extra, vr`!

Ali pazi ovo, glas struke:
Sindikat: Strategija preambiciozna

Branislav Pavlović, član NPS-a i predsednik Sindikata obrazovanja Srbije kažu da je Strategija zacrtala preambiciozne ciljeve i da su oni teško ostvarivi


Struci je i ovo preambiciozno, da ništa ne menjamo, a?


Pa evo izgoglala sam da je kompeticija ustvari takmicenje, obuhvat je (novo)hrvatska rec za pokrivenost (J@$%#@ ti mene neobrazovanu).
U toj onlajn skoli ce se uciti iskljucivo novosrpski.
sirano92 sirano92 19:15 13.03.2012

Mene zanima

gde se dobijaju te kompeticije i da li se placaju.
schweppes92 schweppes92 20:10 13.03.2012

greška

Lidaz, mislim da je nesporazum po pitanju "kompeticija" posledica novinarske pogreške. Ne znam da li je novinar pogrešno razumeo ili je pogrešio prilikom unošenja teksta. Kompetencija je termin koji se često vezuje za ovo o čemu govori Ana P, a i logički se uklapa u rečenicu. Ana P. je doktor psihologije koji je više decenija jedan od vodećih stručnjaka u oblasti obrazovanja pa je naivno pretpostavljati da je na nivou nepismenog/polupismenog kursiste.
tsunade tsunade 20:28 13.03.2012

Re: greška

Ana P. je doktor psihologije koji je više decenija jedan od vodećih stručnjaka u oblasti obrazovanja pa je naivno pretpostavljati da je na nivou nepismenog/polupismenog kursiste.


nije naivno. i ne bi bio usamljen slučaj.
AlexDunja AlexDunja 20:37 13.03.2012

Re: greška

Ana P. je doktor psihologije koji je više decenija jedan od vodećih stručnjaka u oblasti obrazovanja pa je naivno pretpostavljati da je na nivou nepismenog/polupismenog kursiste.


u pravu si, ona ima formalno obrazovanje,
i važi za stručnjaka za prosvetu.

kad pogledaš rezultate, vidiš kakvi su stručnjaci.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:43 13.03.2012

Re: greška

Ana P. je doktor psihologije koji je više decenija jedan od vodećih stručnjaka


Lider u regionu, takoreći.
schweppes92 schweppes92 20:52 13.03.2012

Re: greška

tsunade
nije naivno. i ne bi bio usamljen slučaj.

Možda si ti u pravu. Verujem da znaš za još neki takav slučaj medju profesorima Filozofskog fakulteta. Ja do sada zaista nisam imao priliku da sretnem nekog ko sa skoro trideset godina istraživačkog i predavačkog staža na Filozofskom fakultetu u Beogradu, pritom prilično cenjen u stručnim krugovima, nije u stanju da napravi najelementarniju pojmovnu razliku između kompetencije i kompeticije.
schweppes92 schweppes92 20:59 13.03.2012

Re: greška

AlexDunja
u pravu si, ona ima formalno obrazovanje,i važi za stručnjaka za prosvetu.kad pogledaš rezultate, vidiš kakvi su stručnjaci.

Ne znam kakav je stručnjak za reformu prosvetnog sistema ali sam siguran da razlikuje kompetenciju od kompeticije. S druge strane, nemojmo se zavaravati da se reforma ne odvija po organizacionim direktivama EU.
AD, znaš da sam i sam prilično kritičan ali AP nazivati nepismenim kursistom je preterano. Bar ako hoćemo da budemo ozbiljni kritičari.
AlexDunja AlexDunja 21:07 13.03.2012

Re: greška

AD, znaš da sam i sam prilično kritičan ali AP nazivati nepismenim kursistom je preterano. Bar ako hoćemo da budemo ozbiljni kritičari



sasvim je sigurno da je ovde ona jedan od vodećih stručnjaka,
i te pojmove razlikuje, bez dileme, pobogu,

ali mislim da je reforma obrazovanja zaribala
posle 2003, kada su tinde kovač i srba turajlić ozbiljno
pogurale stvari...

imam utisak da je sada na delu pokušaj da se bude mallo kao u evropi,
fol se usvoji ono što su evropski standardi, pa se to
prilagođava ovdašnjim uslovima u praksi.

jezivo je, veruj. nikad gore.
ne funkcioniše ništa, od obdaništa partijski kadrovi...
schweppes92 schweppes92 21:25 13.03.2012

Re: greška

AlexDunja
jezivo je, veruj. nikad gore.ne funkcioniše ništa, od obdaništa partijski kadrovi...

Sasvim slučajno jadu i bedi obrazovnog sistema svedok sam iz prve ruke. I mislim da se teško išta može uraditi dok se ne promeni, bar u kritičnoj meri, čitav društveni vrednosni kontekst. Zato mi na q... idu ovi promoteri najobičnije estradne šitine, mislim na davanje značaja pisanjima one debiluše. Pazi, još se i savetnik predsednika nadje da pruža podršku.
Sve dok, bar ovde na blogu, gde je pretpostavljam nešto viši nivo obrazovanja i svesti, JK bude promovisana kao pisac-kolumnista, ktičar, umetnik, mal ne vizionar... a Ana Pešikan bude prozivana za nepismenost, nema ništa od promena.
lidiaz lidiaz 21:31 13.03.2012

Re: greška

schweppes92
Lidaz, mislim da je nesporazum po pitanju "kompeticija" posledica novinarske pogreške. Ne znam da li je novinar pogrešno razumeo ili je pogrešio prilikom unošenja teksta. Kompetencija je termin koji se često vezuje za ovo o čemu govori Ana P, a i logički se uklapa u rečenicu. Ana P. je doktor psihologije koji je više decenija jedan od vodećih stručnjaka u oblasti obrazovanja pa je naivno pretpostavljati da je na nivou nepismenog/polupismenog kursiste.


A obuhvat znaci sta? Obihvat je citat, kompeticija nije. Cak i da je novinar pogresio, a ne prepisao, i to je lose. Neko kome je pisanje struka koristi rec koja ne postoji.
Osim ako to nije sroski novogovor.

Inace, strucnjaci za prosvetu bi trebalo da koriste srpske izraze, osim ako nije cilj da bude nerazumljivo.

lidiaz lidiaz 21:31 13.03.2012

Re: greška

schweppes92
Lidaz, mislim da je nesporazum po pitanju "kompeticija" posledica novinarske pogreške. Ne znam da li je novinar pogrešno razumeo ili je pogrešio prilikom unošenja teksta. Kompetencija je termin koji se često vezuje za ovo o čemu govori Ana P, a i logički se uklapa u rečenicu. Ana P. je doktor psihologije koji je više decenija jedan od vodećih stručnjaka u oblasti obrazovanja pa je naivno pretpostavljati da je na nivou nepismenog/polupismenog kursiste.


A obuhvat znaci sta? Obihvat je citat, kompeticija nije. Cak i da je novinar pogresio, a ne prepisao, i to je lose. Neko kome je pisanje struka koristi rec koja ne postoji.
Osim ako to nije sroski novogovor.

Inace, strucnjaci za prosvetu bi trebalo da koriste srpske izraze, osim ako nije cilj da bude nerazumljivo.

AlexDunja AlexDunja 21:31 13.03.2012

Re: greška

Sve dok, bar ovde na blogu, gde je pretpostavljam nešto viši nivo obrazovanja i svesti, JK bude promovisana kao pisac-kolumnista, ktičar, umetnik, mal ne vizionar... a Ana Pešikan bude prozivana za nepismenost, nema ništa od promena.


saglasna, ali ana pešikan sedi tamo
u ministarstvu, i legitimna je meta kritike,

niko ko ozbiljno drži do sebe, ne bi smeo
da priča o reformi obrazovanja ovde, ovako,
u tom smislu i ani-

a o onoj budalaštini sa jk nemam snage da razmišljam, a i ne želim,
moje devedesete su prošle:)
schweppes92 schweppes92 21:42 13.03.2012

Re: greška

lidiaz

A obuhvat znaci sta? Obuhvat je citat, kompeticija nije. Cak i da je novinar pogresio, a ne prepisao, i to je lose. Neko kome je pisanje struka koristi rec koja ne postoji.Osim ako to nije sroski novogovor.Inace, strucnjaci za prosvetu bi trebalo da koriste srpske izraze, osim ako nije cilj da bude nerazumljivo.

Mada ne bih da budem drveni advokat AP,pretpostavljam da je "obuhvat" neki njihov stručni ili prigodni termin koji se odnosi na procenat populacije koji jeste/bi mogao biti obuhvaćen određenim "merama". U pravu si da je mogla i razumljivije da se izrazi.
Razloga za nezadovoljstvo obrazovnim sistemom i efektima njegove dosadašnje reforme imamo koliko god hoćeš. Samo mi je, čisto objektivnosti radi, zasmetala ona kvalifikacija "nepismeni kursista".
schweppes92 schweppes92 21:51 13.03.2012

Re: greška

AlexDunja
saglasna, ali ana pešikan sedi tamou ministarstvu, i legitimna je meta kritike,niko ko ozbiljno drži do sebe, ne bi smeo da priča o reformi obrazovanja ovde, ovako,u tom smislu i ani

Baš tako. Ani se može zameriti štošta u vezi sa sprovodjenjem reformi ali da je nepismena svakako ne može.
Opet sam došao u situaciju da branim one na čiji rad imam značajan broj primedbi, možda i suštinskih. I loše se osećam u ovakvim situacijama.
lidiaz lidiaz 21:53 13.03.2012

Re: greška

Ako neko ko hoce da poboljsa prosvetu koristi novogovor i "strucne" termine, moze da bude doktor koliko god hoce, po mom misljenu je upravo ono sto sam napisala.
Cela ta recenica je nepismena, a, po mom misljenju, prosvetom ne moze da se bavi neko ko ne moze da sklapa pismene recenice.

A kursista, ajde kazi mi da nijedan od ovih novih kurseva nije zavrsila. Sve su to prazne price.
AlexDunja AlexDunja 22:01 13.03.2012

Re: greška

Opet sam došao u situaciju da branim one na čiji rad imam značajan broj primedbi, možda i suštinskih. I loše se osećam u ovakvim situacijama.


karma:))
mora da si 68 o:)))
to je bila loša godina...
schweppes92 schweppes92 22:03 13.03.2012

Re: greška

lidiaz
Ako neko ko hoce da poboljsa prosvetu koristi novogovor i "strucne" termine, moze da bude doktor koliko god hoce, po mom misljenu je upravo ono sto sam napisala.Cela ta recenica je nepismena, a, po mom misljenju, prosvetom ne moze da se bavi neko ko ne moze da sklapa pismene recenice.A kursista, ajde kazi mi da nijedan od ovih novih kurseva nije zavrsila. Sve su to prazne price.

Lidijaz, vidi ovako, ako hoćeš da kažeš da je strategija obrazovanja posao od nacionalnog interesa i da bi tim poslom trebalo da rukovode ljudi koji imaaju sluha za "nacionalni interes", to mi je ok, to je argument.
Ako hoćeš da kažeš da su "stručnjaci" koji su bliski Sorošovoj ideologiji, novogovoru, "stručnim usavršavanjima u Mađarskoj" ... i to je ok, i to je argument. O ovim argumentima možemo polemisati. Mogu ti, ako nisi znala, reći da je, pored ostalog, AP "učenik" i blizak saradnik profesora Ivana Ivića, koji je sve osim blizak Soroševcima.
Argument da je nepismena jednostavno ne stoji i insistiranje na njemu obezvređuje svaki pokušaj smislene diskusije.
Jukie Jukie 22:50 13.03.2012

Re: greška

lidiaz
Ako neko ko hoce da poboljsa prosvetu koristi novogovor i "strucne" termine, moze da bude doktor koliko god hoce, po mom misljenu je upravo ono sto sam napisala.Cela ta recenica je nepismena, a, po mom misljenju, prosvetom ne moze da se bavi neko ko ne moze da sklapa pismene recenice.A kursista, ajde kazi mi da nijedan od ovih novih kurseva nije zavrsila. Sve su to prazne price.

Kako znamo da to nije do novinara? Milion puta su se ljudi žalili kako su novinari napisali nešto što oni nisu rekli.

A inače na srpskom se nukleus (deo ćelije) ne zove jezgro nego jedro.
I to mislim da je neko žvrljavo zapisao pa posle pogrešno prepisao, i ostade jedro kao centralni deo ćelije umesto jezgra.
lidiaz lidiaz 22:51 13.03.2012

Re: greška

Nasi veliki pisci su se podsmevali novoj eliti u 19. veku. Nasa nova "elita" nam u dvadeset prvom veku uvodi to isto.

Rec obuhvat ne postoji u srpskom jeziku, a u tekstu se pominje nekoliko puta. Rec kompeticija je posrbljena engleska rec koja se koristi u briselskom dijalektu srpsko jezika, odnosno novogovoru.

Obrazovanje jeste stvar od nacionalnog znacaja, bez navodnika. Drustvo neobrazovanih ljudi ne moze napredovati.

Kursisti nisu samo Sorosevi, obrazovani u Budimpesti. Kursisti su i ovi sadasnji, obrazovanu u Briselu.
Evo, nadjoh ga:
Na Univerzitetu Harvard u Bostonu, SAD, 2001. godine završila je i seminar "International seminar for education leaders: Strengthening Teacher Education - New strategies and Best Practices".
10 godina je u Vladi i pri Vladi, i kako se obrazovanje poboljsalo u tom periodu.
Ali bitne su velike reci, startegije, obuhvat i slicno.

Sad treba da potegnem moje insidere da vidim kakav mi je resorni ministar bila, posto ovaj, kome je savetnik, nije nista.

Ali i ona se zalaze da direktori skola budu eksperti za obrazovanje, kao ona, Espert opste prakse. Evo, sad si me naterao da je izguglam, i sad sam jako ljuta. Ok, mozda nije nepismeni kursista, vec jedan koji koristi prazne fraze
lidiaz lidiaz 22:58 13.03.2012

Re: greška

Jukie
lidiaz
Ako neko ko hoce da poboljsa prosvetu koristi novogovor i "strucne" termine, moze da bude doktor koliko god hoce, po mom misljenu je upravo ono sto sam napisala.Cela ta recenica je nepismena, a, po mom misljenju, prosvetom ne moze da se bavi neko ko ne moze da sklapa pismene recenice.A kursista, ajde kazi mi da nijedan od ovih novih kurseva nije zavrsila. Sve su to prazne price.

Kako znamo da to nije do novinara? Milion puta su se ljudi žalili kako su novinari napisali nešto što oni nisu rekli.

A inače na srpskom se nukleus (deo ćelije) ne zove jezgro nego jedro.
I to mislim da je neko žvrljavo zapisao pa posle pogrešno prepisao, i ostade jedro kao centralni deo ćelije umesto jezgra.


Rusi, a i Bugari, Poljaci, Cesi, kazu jedro, a kako je ruski blizak staroslovenskom, bice da je to izvor, a ne greska u pisanju.
A za novinara, pa siroma nije mogao da se snadje od novogovora...
AlexDunja AlexDunja 23:00 13.03.2012

Re: greška

Ok, mozda nije nepismeni kursista, vec jedan koji koristi prazne fraze


sigurno nije nepismena, ali fraze koristi
samo taako, godinama:)

razumemo se, šveps ti i ja:)
lidiaz lidiaz 23:02 13.03.2012

Re: greška

Daj mi makar polupismena:

imamo obuhvat
AlexDunja AlexDunja 23:06 13.03.2012

Re: greška

imamo obuhvat

najiskrenije,
mene to asocira isključivo na seks:)
nikola_kovac nikola_kovac 23:55 13.03.2012

Мала одбрана језика

Rec obuhvat ne postoji u srpskom jeziku,

То што нека реч не постоји у језику, не значи да треба да не постоји.
nikola_kovac nikola_kovac 23:56 13.03.2012

Re: greška

mene to asocira isključivo na seks:)

А мене на загрљај.
lidiaz lidiaz 00:05 14.03.2012

Re: Мала одбрана језика

nikola_kovac
Rec obuhvat ne postoji u srpskom jeziku,

То што нека реч не постоји у језику, не значи да треба да не постоји.

Posto je srpski jadan siromasan jezik, pa umeso da koristimo pokrivenost ima da uvezemo tudji novogovor.
AlexDunja AlexDunja 00:09 14.03.2012

Re: greška

А мене на загрљај.

ne razvodnjavaj:)
Goran Vučković Goran Vučković 07:53 14.03.2012

Re: greška

Rec obuhvat ne postoji u srpskom jeziku, a u tekstu se pominje nekoliko puta.

Reč obuhvat se rutinski upotrebljava u IT otkad znam za sebe, u kontekstu "obuhvat podataka" (data entry/capture). Takođe, na Krstarici imaš srpsko-engleski rečnik pa probaj sa "obuhvat" - dobićeš desetak značenja.

Šta bi mogli da navedemo kao dokaz da je ovde u pitanju išta više od nepismenog novinara koji loše hvata beleške?

Uzgred, zna li neko - da li je Ana nešto u rodu sa pokojnim Mitrom Pešikanom?
princi princi 08:28 14.03.2012

Re: greška

Šta bi mogli da navedemo kao dokaz da je ovde u pitanju išta više od nepismenog novinara koji loše hvata beleške?

Samospaljivanje. Najefikasniji metod, kroz istoriju se pokazalo.
princi princi 08:31 14.03.2012

Re: greška

Rec obuhvat ne postoji u srpskom jeziku,

O da, postoji i koristi se svakodnevno u osiguranju, u smislu "preuzimanje rizika", ili underwriting, ako je lakše na engleskom.
nikola_kovac nikola_kovac 08:33 14.03.2012

Re: Мала одбрана језика

Posto je srpski jadan siromasan jezik, pa umeso da koristimo pokrivenost ima da uvezemo tudji novogovor.

Тешко да је "обухват(ити)" туђ новоговор.
Goran Vučković Goran Vučković 09:45 14.03.2012

Re: greška


O da, postoji i koristi se svakodnevno u osiguranju, u smislu "preuzimanje rizika", ili underwriting, ako je lakše na engleskom.

Bankari za underwriting (u smislu preuzimanja/podele rizika/obaveze da se plati dug, npr kod menice ili garancije) koriste jednu starinsku reč: jemstvo, plus strane termine tipa akceptiranje/akcept i aval (za bankarsko jemstvo za menicu).
schweppes92 schweppes92 11:03 14.03.2012

Re: greška

lidiaz
Na Univerzitetu Harvard u Bostonu, SAD, 2001. godine završila je i seminar "International seminar for education leaders: Strengthening Teacher Education - New strategies and Best Practices".

Navodiš seminar na Harvardu da bi ilustrovala njenu nepismenost? Neobično.
fantomatsicna fantomatsicna 11:18 14.03.2012

Re: Мала одбрана језика

То што нека реч не постоји у језику, не значи да треба да не постоји.

Samo da pitam. Da li je ovo pravilno receno:ne znaci da treba da ne postoji?
Nekako mi bode oci ali mozda nisam u pravu?
Jukie Jukie 13:37 14.03.2012

Re: Мала одбрана језика

fantomatsicna
То што нека реч не постоји у језику, не значи да треба да не постоји.Samo da pitam. Da li je ovo pravilno receno:ne znaci da treba da ne postoji?Nekako mi bode oci ali mozda nisam u pravu?

Zavisi kako se naglasi dok se izgovara.

Ako se kaže: ne znači da TREBA da ne postoji, onda je slušaocu jasno šta znači.
Ako se naglasi kao: ne znači da treba da NE POSTOJI, onda umesto toga treba da stoji "ne znači da ne treba da postoji".

Offtopic: da li vi isto izgovarate obrazovanje i obrazovanje? Ja obrazovanje (ledničke doline) izgovaram obra.zovanje, a obrazovanje (školstvo) izgovaram obrazo.VAAnje.
nikola_kovac nikola_kovac 19:12 14.03.2012

Re: Мала одбрана језика

Da li je ovo pravilno receno

Јесте ако прецизно изражава моју мисао, није ако је не изражава прецизно.
mariopan mariopan 15:45 15.03.2012

Re: greška

A obuhvat znaci sta?

Hajde i tu rec da prihvatim, ali gde je nastavak - obuhvat ali koga / cega (obuhvataju) je izostao iz recenice? Zar to ne treba da znamo?
Ili da sami pretpostavimo koga, cega, (krompira, dece, jabuka..)
blogovatelj blogovatelj 16:04 15.03.2012

Re: greška

Lider u regionu, takoreći.




Otprilike kao Kolorado na midvestu. Za tri koplja ispred Vajominga, Nebraske i Kanzasa.
blogovatelj blogovatelj 16:16 15.03.2012

Re: Мала одбрана језика

Offtopic: da li vi isto izgovarate obrazovanje i obrazovanje? Ja obrazovanje (ledničke doline) izgovaram obra.zovanje, a obrazovanje (školstvo) izgovaram obrazo.VAAnje.


Valjda tako i treba, bar u onom delu Srbije u kome sam ziveo i odrastao.
Lazarevcani imaju selo Koje se zove Stepojevac, a autobus koji ide za to selo zovu stepojevac, sa razlicitim naglaskom naravno.
Sto volim trolove, cudo jedno...
vladaxy vladaxy 10:59 14.03.2012

Razmisli malo

Promašio sam temu
Rejlem Rejlem 21:02 14.03.2012

Eee, pozdrav

Super blog, bolje reci odlican ti je obuhvat
Veliki pozdrav
ulicno_pojacanje ulicno_pojacanje 21:04 14.03.2012

Bitch please!

U vezi kursa kratkog predavanja oko neke teme koja za cilj ima da prosvetli čoveka i otvori mu krmeljima zatvorene oči...beše jedan fin blog na temu kurseva koji se drže u briselu u trajanju od 1-4h po ceni 50-150e po satu kursa, nasmejao me tekst, ne mogu da ga nađem ali je bio lep spisak tih modernih emisara monopola zdrave svesti i pameti.

Prenos znanja kao što je bilo ranije tj do sredine devedesetih, kreda tabla profesor priča, toga verovatno neće biti više, ili će izumreti. Zato što postoji mnogo više stvari koje ometaju pažnju i razvoj deteta nego što je bio slučaj pre toga.

Razne vrste mobilnih telefona koje su sa animacijama interesantnije od znanja koje može da bude slabo razumno deci od 5-15 godina, ipak se lakše razume neka igra nego zašto se nešto sabira sa nečim ili je bitno da nauče sva slova više jezika + po 300-400 reči na tom jeziku...

Objasniti svrhu obrazovanja jezikom jednostavnim deci, da ona razumeju zašto je važno da uče i ulažu u sebe.
Zašto je bitno da štede, planiraju vreme...teške teme. Zašto je važno da imaju argumentovanu raspravu...teške teme za obrazovanje.

Nisam dovoljno pametan da rešim sve te problem u jednom postu na nekom levom blogu-blog b92 jeste takav levi blog-ali ima ljudi koji umeju to da rade. Zašto neće, ili zašto im de dozvoljavaju da rade...sasvim treća stvar.

Da problema ima ima, da ih sistem ne rešava...jbg deca od 7 godina nisu glasači...
BigBadWolf BigBadWolf 22:16 14.03.2012

Mda...

Na stranu ovo oko obuhvata i kompeticije/kompetencije.....

Pricati o onlajn gimnazijama u sistemu u kome nadzornici ne priznaju stampane pripreme, vec traze rukom pisane, u kome se od nastavnika naplacuje kopiranje testova u skoli, gde bele table sluze samo za slikanje, jer skola nema para da kupi flomastere je u najmanju ruku bezobrazluk.

Kakve bre onlajn skole, kakvi bakraci?!
nikola_kovac nikola_kovac 23:51 14.03.2012

Re: Mda...

Kakve bre onlajn skole, kakvi bakraci?!

Онлајн (и дигитализоване) школе су јефтиније од обичних јер сваки ученик улаже, углавном, своја средства те се тако може ефикасно решити проблем текућих трошкова (копирања, фломастера), тј. ти проблеми више неће постојати.

Подржавам потпуну дигитализацију школовања.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana