Energetika| Film| Kućni ljubimci| Religija| Sex

Aušvic je bio bolji

krkar RSS / 26.03.2012. u 01:20

gevangenen-auschwitz.jpg

Ništa užasnije u svome životu čuo nisam.

Moja tetka N (sestra od tetke moje majke), logoraški broj 4138 istetoviran na podlaktici, žena koja je 3 godine provela u nacističkim logorima od čega 15 meseci u Aušvicu, do oslobođenja, svoj sedmodnevni boravak na VMA ovako je prokomentarisala:

Lakše mi je bilo u Aušvicu!

Teta N ima 85 godina, problemi sa kostima, okoštavanjem, reumatizmom, zglobovima, kičmom. Nešto - ali verovatno ne značajno - više nego što je za očekivati u tim godinama. Pošto je vrlo imućna žena, ima kućnu pomoćnicu, patronažnu sestru koja joj dolazi svaki dan, maserku koja dolazi 3-4 puta nedeljno. Ima popriličnu stranu penziju, nekoliko zdravstvenih osiguranja po raznim osnovama i generalno ne štedi na sopstvenom zdravlju, plaća što joj traže (pa čak i kad je besomučno deru razni dripci koje ja posle jurim da im se krvi napijem). Sin jedinac tete N umro je pre skoro 20 godina, jedinu unuku je za života više nego pristojno obezbedila i novac koji ima ne štedi, uglavnom ga trošeći na svoje zdravlje.

Teta N je prava pravcata gospođa, od onih kakvih odavno više nema. Skromna, nenametljiva. Ni jednom me nije pozvala i rekla da joj nije dobro ili da joj nešto treba. Ona to sebi ne bi dozvolila. Zato je ja redovno obilazim, uglavnom predveče, satnica joj je predvidljiva, svakog jutra izađe na kafu, sama ili sa nekom od retkih preostalih drugarica. Prijateljice - kad dođu - prima na popodnevni čaj.

Zove me tako teta N u četvrtak pre podne, vrlo neuobičajeno vreme. Kaže da je na VMA, da su joj bili skočili enzimi i da je na nekim ispitivanjima već 7 dana (pojma nisam imao). Nije nikakav hitan slučaj ali bih li mogao ovih dana da svratim do nje na VMA.

Odem odmah u četvrtak oko podne. Potrefilo se da sam toga dana iovako nameravao u posetu na VMA na jedno drugo odeljenje (i ne odoh ali o tom u Budimčevom dodatku).

Nađem ženu sa bolesnom kičmom kako leži sklupčana na strani na samoj ivici kreveta, samo što ne ispadne. Žena koja mi se nikada u životu ni na šta nije požalila kaže:

Pogledaj ovaj dušek, pun je kvrga kao kaldrme, ne mogu da izdržim. Jedva sam našla ovaj položaj u kojem mogu nekako da provedem pola sata. Oka danima nisam sklopila. Niko me ne sluša, niko ništa ne pita... Molim te vidi sa nekim od lekara ili uprave ako mogu da kupim dušek za ortopedske bolesnike, ne mogu na ovome, ostaviću im dušek. Ako hoće kupiću im 3 ali ja na ovome više ne mogu.

Nažem zamenika ili pomoćnika načelnika odeljenja, stoka bahata nezainteresovana, malo je falilo da ga nokautiram u drugoj rečenici. Pokušam fino da objasnim, on krene da mi drži političke lekcije.

Doktore, jasno mi je da imate problema. Nema potrebe o njima da raspravljamo. Ja ću za sat-dva da dođem sa tri najkvalitetnija dušeka za dekubitus i koštane bolesnike, znam gde imaju da se kupe. Dva ću da Vam dam da ih stavite gde su potrebni, samo da mi obećate da ćete treći da stavite mojoj tetki.

Nastavlja potpukovnik da kenja gurabije, drži lekcije. Klasična JNA rečenica 'znaju naša država i Armija šta nam je potrebno i one nam to obezbeđuju'. Dignem ruke. Rešim da donesem dušek.

Nemam čime da ga prevezem. Pozovem druga S koji u firmi ima dostavne kombije. Sasvim slučajno S je bivši specijalac, oficir, 2x2 metra. Kaže on 'uzmi jedan dušek za tetku a posle ćemo da vidimo za ostale'. Za nepun sat dolazimo sa upakovanim dušekom na glavni ulaz VMA. Kreće klasični Balkanski špijun. Posle 10 minuta ubedi S majmune sa kapije koji neće da nas puste da pozovu nekog šefa. Valjda je neku JNA šifru ubacio u razgovor, poslušaše ga. Tip dolazi dok je S u WC-u, ja pokušavam da ga ubedim, on bahat i bezobrazan, ni da čuje naštabitoličilodasvitetkamakrenunameštajodkućedadonose... Molim, ništa. Vrati se S, ovaj ga oslovi sa 'gospodine majore'. Računam rešeno, zna ga. S mu smireno objasni, ode onaj negde, vraća se sa svojim šefom još 10 minuta mrsomuđenj... Ne može! Utom prolazi civil pred kojim svi staju mirno. Skočim ja na njeg, predstavim se, pitam ko je on jer imam problem. Direktor nečega upravnog. Krenem da mu objašnjavam, zamolim ga, on se uzjoguni da drži lekcije... Ne može.

Kaže S 'mogu ja da dođem do gore sa dušekom bez frke, počistiću ih sve, ali koja je garancija da će oni hteti da ga stave pod tetku?'

Dignemo ruke.

S odnese dušek u kola, ja odem sam kod tete N, objasnim, kaže 'onda me vodi kući'. Dovučem glavnu sestru, pristojna žena, ona odlučno 'oću kući, sad odmah', sestra službeno ali profesionalno ispriča kako to nije dobro jer nije gotovo ispitivanje, tetka kaže 'znam ali oću kući'. Za neko pristojno vreme bude gotova otpusna lista, otpuštena na lični zahtev, odvedemo je kući.

Ostanemo da popijemo kafu. Njoj neprijatno što nas je deranžirala, kažem ja da pred S slobodno priča.

7 dana se gušim, prozori ne mogu da se otvore, klimatizacija pokvarena, nije važno za klimu ali nema vazduha. Ne radi ni ventilacija, i ona je u kvaru. Gušim se. Hrana je gora od logorskih splačina. Nisam mogla da zaspim po celu noć na onom dušeku, konačno sam drugog dana našla na ćošku dušeka malo mesta gde mogu da se sklupčam postrance - što mi je inače zbog kičme strogo zabranjeno. Nijednom za 7 dana duže od 40 minuta u komadu spavala nisam. Bilo mi je teže nego u Aušvicu.

S u šoku. Valjda misli da je to neukusna metafora. Kažem joj da mu kaže koliko je provela u Aušvicu. Njoj neprijatno, ja ipak insistiram, ona kaže, pokaže istetoviran broj. S u šoku.

Kad smo izašli od nje na stepeništu je počeo da plače. Odrastao čovek, bivši profesionalni oficir, specijalac, tvrd kao čelik. Ponudio se da nekom iščupa grkljan, morao sam da insistiram da se ne vraća tamo nipošto.

-----

"Budimčeva" margina ali isto na VMA:

Potpunom koincidencijom u sredu je na ortopedsku traumatologiju VMA primljena druga osoba iz moje porodice. Žena koja je pre 4-5 godina doživela saobraćajku i slomila ruku, relativno bezazlena fraktura nadlaktice, udarila desnom rukom u stub između vrata i šoferšajbne.

Posle saobraćajke su joj na Ortopedskoj klinici pogrešno namestili kost, pogrešno zarasla (sve dokumentovano medicinski). Isti ti lekari na kontroli posle 3 meseca prvi put primećuju da su pogrešili (ona se žali na svakodnevne užasne bolove, ne može da radi, desna ruka), nova operacija, lome pogrešno zarasli prelom, stavljaju eksterni fiksator, opet nije kako treba, još 2 operacije na Ortopedskoj, fiksatori, rehabilitacije. Bolovi prestali ali ruka i dalje nefunkcionalna. Žena u međuvremenu puni 60 godina i odlazi u penziju pravo sa bolovanja.

Pre 2 godine prva operacija na VMA (4. po redu). Posle nekog vremena i peta. Ruka ne funkcioniše.Zakazuju joj novu operaciju, u sredu odlazi, sluša kako pred njom lekari debatuju treba-ne treba operisati, operisati ovako-onako-nikako. Stavljaju je na program za petak ali niko joj ne kaže šta će i kako da operišu. Plaši se da joj ne odseku ruku, niko ništa ne govori.

U petak je operisana. Budi se iz anestezije u sali, vidi ruku ima, ali svi su pod maskama, nikoga ne prepoznaje, ona još ošamućena. Odvode je na odeljenje. Ne u intenzivnu ili poluintenzivnu što je uobičajeno nego na odeljenje. Žena je inače viša medicinska sestra sa 33 godine staža u hirurškoj postoperativnoj intenzivnoj nezi. Gotovo ceo radni vek.

Od petka niko nije bio u viziti. Ni jedan lekar nije se pojavio u petak, ni u subotu, ni u nedelju. Nijednom nije previjena. Niko joj nije rekao od čega je operisana, kako je protekla operacija, kakvi su izgledi, koliko će ostati u bolnici. Niko joj ništa nije rekao. Sestra kojoj se predstavila kao koleginica rekla joj je da nije njeno da o tome misli, kad bude potrebno neko će joj nešto reći. U sobi je 6 ili 8 žena, većinom operisanih, ona je jedina koja može da ustane, skače oko njih i pomaže koliko može. I nada se da će sutra u ponedeljak neko nešto ipak da joj kaže.

Srbija.

Lakše je bilo u Aušvicu



Komentari (129)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

jigv jigv 01:47 26.03.2012

Mito

Znate i sami da kod drzavnih sluzbenika "Ne moze" znaci "Plati, pa moze". Ovo vazi i u vojsci, i u zdravstvu, i u drzavnoj upravi, i u prosveti, svuda. A, ono sto je najzanimljivije, morate da ih potplatite i da biste dobili ono sto Vam je zakonom zagarantovano (probajte, npr., da dobijete gradjevinsku dozvolu bez potplacivanja iako imate sve papire, ili, u ovom slucaju, da dobijete zdravstvenu zastitu na koju imate pravo, tj. clanovi Vase porodice).

Dakle, ja mislim da ovde nije problem u nefleksibilnosti, nego u nepodmazanosti. Bar sto se tice tetke. Sto se tice gospodje iz dodatka, da sam ja na njenom mestu, svakako bih iskoristio veze koje sam stekao dugogodisnjim radom u zdravstvu radi dobijanja boljeg tretmana...
bookbinder bookbinder 04:46 26.03.2012

Nadrkanost je kvalitet?

A?

Pre bi bio na fotografiji koju si postavio, nego bolestan u krevetu sa losim dusekom?

Nije lepo koristiti se uzasima koje si cuo od divne stare gospodje, e da bi nam rekao ono sto svi znamo.

Biti "nadrkana faca" nije fora... barem ne kada se prikazuju tako ozbiljne fotografije.

EDIT: Fotografija koja je bila originalno postavljena je promenjena (hvala!).
krkar krkar 10:47 26.03.2012

Re: Nadrkanost je kvalitet?


Hvala na savetu. U pravu si bio i zato sam promenio sliku.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 04:48 26.03.2012

eh, dusek

prica stara, al licna i indikativna...

elem, nije vma, al jeste bg klinika, ja trudna, posalju me na utrazvuk. ginekolog fin covek, kaze ne radi, krivo mu, objasnjava meni i muzu sta bi, gde bi. ja ko ovčica, samo što ne zapisujem, muž pita, pa kako druge pacijentkinje, a bebe, pa to vam neophodan alat,pa koliko pacijentkinja imate, a beba, juuu, strasno, bla bla.

covek kuka, kaze jeste, al popravka komplikovana, protokoli, inostranstvo, servisiranje, dok se zakaze, plati, doputuju, ima potraje popravka ohoho.

kaze, ovaj moj, cek polako, ne moze to tako, treba vam to, razumem sve, nego jel imate dokumentaciju, evo ja cu sredim ultrazvuk, bla bla, elektronika moja struka i tako to, sprijatelje se ginekolog i muz, prvi shvati da drugi ozbiljna firma u oblasti, kaze, to je djavoiposkupo, nemamo mi pare, a i samo ovlasceni mogu, drugi kaze, dobro bre, jel oces ti da to tebi radi, il ces da cekas godinu dana, ja cu to da uradim onako, za ovu moju i druge zene, a ti cuti, kazi proradio preko noci.

i bi tako. dokumentacije nije bilo, al ovaj moj se snasao, da ne duzim, i te noci, s ginekologom koji kuvo kafe, oživi ultrazvuk.

ginekolog sretan, ja sretna i ponosna, sprava radi. i nastavimo mi da se druzimo s covekom.

i prodje vreme silno, kad, ovaj popizdeo. kaze, ima problem na poslu, sefovi otkrili da ultrazuvk radi, a fino nije radio. ovaj moj ništa ne kapira. u čemu problem?

kaze, u tome, sto bi kupili nov, a sad ne moze jer radi, pa on kriv sto radi. kaze, objasnio je on i ko je spravu oziveo i da je to ko da ti konstruktor motora za auto licno dodje da ti legne pod auto i servisira ga i da je to bio plezir za bolnicu i pacijente, al dzaba.

i da skratim, toliko se to iskomplikovalo, da ginekolog na kraju balade i dreke sto ovo radi a treba da ne radi, spakovo kofere i otisao na drugi kraj planete. u tri lepe.

leonardo92 leonardo92 05:09 26.03.2012

vma

Zanimljivo, dobro poznajem tu zgradu i ljude koje rade u njoj. Pretpostavljam da ti je tetka lezala na odeljenju reumatologije. VMA vec duze vremena propada sto materijalno sto u ljudstvu zbog dugotrajne negativne selekcije kao uostalom i cela Srbija. Inace zanima me sa kim si pricao, jer nacelnike reumatologije je prof Dusan Stefanovic, inace retko fin covek. Ne bih da dodajem so na ranu ali ne verujem da bi ti u nekoj normalnoj drzavnoj bolnici u svetu dali da menjas dusek, doduse tamo ne bi bilo ovakvih duseka i nemara, ali ukoliko je tetka platila uslugu na VMA mogao bi da se zalis i trazis novac nazad (znam da ce reagovati ko da im cupas zdrav zub ali budi uporan)
Inace Budimceva prica je pravi horor, apsolutno sve sto se desilo je kontra zdravom razumu i apsolutno nedopustivo. Mozda prava skica sta ne treba raditi u hirurskoj praksi od odnosa prema pacijentu pa do same operative. Ako je stvarno dokazivo da je invaliditet nastao zbog inicijalno lose lekarske nege to je cist kriminal. Inace, mislim da u ovom slucaju treba presaviti tabak pa tuziti odgovorne u prici, nemoj da te uplasi to sto takvi procesi u Srbiji idu sporo, njima je sasvim dovoljno da cela prica procuri u javnost jer ih vecina novac zaradjuje privatno i udarice ih dobro po dzepu ako ne budu imali pacijenata (a ako je sve sto si napisao istina i ne trebaju da ih imaju).
sevarlica sevarlica 08:22 26.03.2012

Re: vma

Ne bih da dodajem so na ranu ali ne verujem da bi ti u nekoj normalnoj drzavnoj bolnici u svetu dali da menjas dusek,


Jok, nego šta bi. Gomila bolnica živi od donacija, pravi lekar nikada neće odbiti sredstva za pomaganje pacijentima.

ali ukoliko je tetka platila uslugu na VMA mogao bi da se zalis i trazis novac nazad


Šta ženi od 85 godina znači da gubi vreme na vraćanje para, nema ona verovatno vremena za to. Ona traži samo malo poštovanja.



Inače, kod nas u državnoj službi je najveći problem selekcija i sistem kontrole i odgovornosti.
Najbolji lekari(koji se školuju našim parama) moraju da idu u inostranstvo, dobri i vrlodobri rade ili takođe idu ili rade privatno, a nama ostaju dovoljni ali sa vezom.
leonardo92 leonardo92 08:52 26.03.2012

Re: vma


Gomila bolnica živi od donacija, pravi lekar nikada neće odbiti sredstva za pomaganje pacijentima

Molim te navedi bolnicu gde to rade (drzavnu) da odmah idem tamo. To za lekare je malo naivno, zapravo 99.99% njih radi samo i iskljucivo radi para, ako nista drugo onda da vrate pare za skolovanje (na zapadu). Ako ne verujes, zamoli ga da ti pomogne i izleci te za dzabe.
Ona traži samo malo poštovanja

To postovanje je trebalo da dodje u paketu bolnickih usluga. Zato i treba da trazi novac nazad.
sevarlica sevarlica 09:31 26.03.2012

Re: vma

To za lekare je malo naivno, zapravo 99.99% njih radi samo i iskljucivo radi para


Svi rade za pare, ali postoje zanimanja koja jednostavno traže određenu dozu humanosti.

ako nista drugo onda da vrate pare za skolovanje (na zapadu).


Nije zapad 1 država, možda misliš na USA. U Evropi je druga situacija jer se npr. u Francuskoj školovanje ne plaća specijalno a svi državljani su zdravstveno osigurani, u Engleskoj su i privatne prakse u sistemu državnog zdravstva pod nazivom NHS i plaća ih država, itd.
leonardo92 leonardo92 10:14 26.03.2012

Re: vma

Svi rade za pare, ali postoje zanimanja koja jednostavno traže određenu dozu humanosti.

To sa humanoscu je uvek bila prazna prica, jer zasto npr mesar ne bi bio human? Pa i on pomaze ljudima tako sto im prodaje meso za ishranu itd. Ili automehanicar? Ko ode u Afriku da leci one jadne ljude besplatno taj moze da kaze sa punim pravom za sebe da je humanista...

Dobro, da iskljucimo USA i ostale anglosaksonske zemlje: u kojoj francuskoj ili evropskoj drzavnoj bolnici daju da doneses dusek od kuce ako ti se bolnicki ne svidja? Sto se tice donacija, ima ih svuda, mozes osim novca dati i fizicke stvari ali to se predaje odredjenoj sluzbi, jos nisam cuo da je neki donator isao po odeljenjima i menjao par duseka. Neke stvari u drzavnoj bolnici jednostavno ne mogu. Zato i postoje privatne bolnice i klinike.
sevarlica sevarlica 10:17 26.03.2012

Re: vma

Dobro, da iskljucimo USA i ostale anglosaksonske zemlje: u kojoj francuskoj ili evropskoj drzavnoj bolnici daju da doneses dusek od kuce ako ti se bolnicki ne svidja? Sto se tice donacija, ima ih svuda, mozes osim novca dati i fizicke stvari ali to se predaje odredjenoj sluzbi, jos nisam cuo da je neki donator isao po odeljenjima i menjao par duseka. Neke stvari u drzavnoj bolnici jednostavno ne mogu. Zato i postoje privatne bolnice i klinike.


Znaš u kojoj državnoj bolnici? U onoj koja nema dušek, a takva u "normalna državna bolnica" u normalnoj državi NE POSTOJI. Da ima potrebe, prihvatali bi oni u normalnoj državi svaku pomoć ako misle dobro pacijentima.

P.S. Nadam se da se slažemo da ovo kod nas nisu "normalne državne bolnice".
leonardo92 leonardo92 10:59 26.03.2012

Re: vma

U onoj koja nema dušek.

U siromasnim zemljama imaju specijalne vrste kreveta, obicno od metala, plastike ili kakvog jeftinog materijala, krevet je udubljen ka sredini gde se nalazi jedna oveca rupa a ispod te rupe ima kanta...ekonomicno i funkcionalno i ne treba puno bolnickog osoblja za negu bolesnika. Bolesnici ne spavaju na dusecima a cesto se i ne presvlace vec su u istoj odeci dok ne izadju iz bolnice. Tuzno i jadno.
Srbija jos nije tako siromasna ali vidim da napreduje. Ali cak ni to sve ne bi smetalo da je osoblje bilo ljubazno a medicinska usluga fantasticna. Ovako mi se cini da je usluga bila cak ispod nivoa kvaliteta duseka.
Da, nase bolnice kao i zdravstvani sistem su u katastrofalnom stanju. Nikada necu zaboraviti scenu iz 90-tih kada uplakana majka pita doktora sta da radi jer cerka ima leukemiju, treba nekih 20-tak hiljada maraka za terapiju citostaticima a oni nemaju ni blizu tih para da prodaju sve sto imaju. Mozda je ipak samo nase drustvo postalo nehumano.
krkar krkar 11:09 26.03.2012

Re: vma

Inace, mislim da u ovom slucaju treba presaviti tabak pa tuziti odgovorne u prici


U prvom slučaju, kao što je neko već primetio, ženi uopšte nije bilo do isterivanja principa, pravde ili bilo čega takvog. Samo je htela da može da legne na leđa i zaspi, za bilo koje pare.

A u drugom slučaju se radi o osobi koja je po mom sudu naivna do ivice gluposti ali kojoj tuženje sa državnom firmom ne pada na pamet jer je jednostavno takva. Naučila je da je odgovornost pre svega. Ceo život provela radeći odgovorno i savesno i nju verovatno činjenica u šta se zdravstvo u kojem je ceo život ostavila pretvorilo boli jednako kao i nefunkcionalna ruka.
sevarlica sevarlica 11:34 26.03.2012

Re: vma

Samo je htela da može da legne na leđa i zaspi, za bilo koje pare.


leonardo92 leonardo92 13:35 26.03.2012

Re: vma

krkar


Da, samo lekari koji su napravili toliko gresaka i dalje rade na istom mestu i verovatno ce u medjuvremenu upropastiti jos nekog pacijenta. A to ni za koga nece biti dobro.
krkar krkar 15:18 26.03.2012

Re: vma

Da, samo lekari koji su napravili toliko gresaka i dalje rade na istom mestu i verovatno ce u medjuvremenu upropastiti jos nekog pacijenta. A to ni za koga nece biti dobro.


Sve se slažem. Samo:

a) ona neće da tuži, takva je - a ja bez nje ne mogu

b) a sve i da mogu ne mogu da postignem da radim, živim i menjam baš ceo svet
fantomatsicna fantomatsicna 05:51 26.03.2012

Sramota

Mucno mi je bilo citati takvu nebrigu i bahatost i to jos u bolnici koja je nekada vazila za najbolju.Nadam se, da ti se tetka otisavsi kuci bar malo povratila...
coviax coviax 06:15 26.03.2012

Drugi deo priče

Prvi deo je za Servantesa,ne za mene tema-neodmerenim i neprimerenim ponašanjem se ne treba ponositi...To su mačo štosovi-jedna ozbiljna poslovna žena bi to efikasno i
glatko rešila...Vama bilo do vetrenjača...A oficiri-lekari jedino i mogu biti isti takvi mačoi-može im se...Narodna tradicija da su oficiri "nadljudi"...Jesu dok ne primete da i njima neko uvalio sveću...

Drugi deo priče je za tužbu na kraju koje treba da bude maksimalno moguć oštetni zahtev.Savetujem da u postupak bude uključena i neka nevladina organizacija-sud
prilježnije deluje,a onemogućuje se korumpiranje i uticaj...
expolicajac expolicajac 06:35 26.03.2012

Sad sam shvatio

Hteo si da kažeš. "Draga mi je tetke, ali istina mi draža". Negto da si lepo po 20 eurića na kapiji 30 "na sestru" i 100 "na doktora" i rešen problem ti isteruješ pravdu.
Ipak mislim da je u pitanju bio nedostatak inspiricaji za blog pa si izložio staru ženu riziku.
Pozdravi tetku i ako treba u Nišu sve za DŽ. I bez matretiranja na kapiji bilo kog bolničkog objekta
Spiridon Spiridon 07:15 26.03.2012

..

Pošto je vrlo imućna žena, ima kućnu pomoćnicu, patronažnu sestru koja joj dolazi svaki dan, maserku koja dolazi 3-4 puta nedeljno.



Zato je ja redovno obilazim, uglavnom predveče,


krkar krkar 13:24 26.03.2012

Re: ..

Fora je dobra... iako irelevantna. N mi je bila najdraža tetka i pre nego što sam uopšte shvatio pojam para.
sesili sesili 07:15 26.03.2012

Nadam se...

... da se šalite, kad preporučujete "podmazivanje"? Odatle je sve i poteklo, mala čast, znak zahvalnosti... A ono postali alavi, nikada im nije dosta! U ovom slučaju, gospodja je imala tu mogućnost, ali je izabrala bolji, humaniji put. Džaba, ne ide u njihove džepove. Ali, šta je sa onima koji nemaju? TO je horor, za koji je rano ovako ujutru. A ništa ne bi ni pomoglo, nažalost.
tyson tyson 07:31 26.03.2012

Dušek oslobađa


Uz dužno poštovanje tetkinom jezivom životnom iskustvu i staračkim patnjama preživljenim na VMA, cijenim da bi svaki od cirka 1,5 miliona pogubljenih logoraša u Aušvicu smesta i sa osmehom na licu zamenio mesto sa g-đom tetkom.

I pored broja koji još uvek opstaje istetoviran na podlaktici, poređenje sa Aušvicom je neumesno, ako ni zbog čega drugog a onda zbog pijeteta prema milionskim žrtvama tog užasnog mesta.

Sada i samo komentarisanje sveopšteg stanja na VMA i opisanih ličnih iskustava postaje poprilično besmisleno, neukusno.


sevarlica sevarlica 08:45 26.03.2012

Re: Dušek oslobađa

I pored broja koji još uvek opstaje istetoviran na podlaktici, poređenje sa Aušvicome je neumesno,

??????
Ako neko ima pravo da to kaže ima žena koja zna šta je Aušvic. Za koga je neumesno?
tyson tyson 08:58 26.03.2012

Re: Dušek oslobađa

??????
Ako neko ima pravo da to kaže ima žena koja zna šta je Aušvic. Za koga je neumesno?


Sapienti sat:

ako ni zbog čega drugog a onda zbog pijeteta prema milionskim žrtvama tog užasnog mesta




sevarlica sevarlica 09:20 26.03.2012

Re: Dušek oslobađa

tyson
??????
Ako neko ima pravo da to kaže ima žena koja zna šta je Aušvic. Za koga je neumesno?


Sapienti sat:

ako ni zbog čega drugog a onda zbog pijeteta prema milionskim žrtvama tog užasnog mesta






Jel neumesno za njih ili za tebe?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 10:01 26.03.2012

Re: Dušek oslobađa

tyson

Uz dužno poštovanje tetkinom jezivom životnom iskustvu i staračkim patnjama preživljenim na VMA, cijenim da bi svaki od cirka 1,5 miliona pogubljenih logoraša u Aušvicu smesta i sa osmehom na licu zamenio mesto sa g-đom tetkom.

I pored broja koji još uvek opstaje istetoviran na podlaktici, poređenje sa Aušvicome je neumesno, ako ni zbog čega drugog a onda zbog pijeteta prema milionskim žrtvama tog užasnog mesta.

Sada i samo komentarisanje sveopšteg stanja VMA i opisanih ličnih iskustava postaje porpilično besmisleno, neukusno.



tyson tyson 10:34 26.03.2012

Re: Dušek oslobađa

Jel neumesno za njih ili za tebe?

Nisam raspoložen za dalju raspravu na ovu temu.

Ja sam iskazao svoj utisak i svoje mišljenje o poređenju iznetom u blogu, ti si iskazala (iskazao?) neslaganje/čuđenje, i to je to; sumnjam da će jedno od nas dvoje da promeni mišljenje. Ne verujem da dalja rasprava ima smisla, i da je umesna.



krkar krkar 11:15 26.03.2012

Re: Dušek oslobađa

I pored broja koji još uvek opstaje istetoviran na podlaktici, poređenje sa Aušvicom je neumesno, ako ni zbog čega drugog a onda zbog pijeteta prema milionskim žrtvama tog užasnog mesta.


Moja tetka je inače jedna vrlo uzdržana gospođa pa je i mene iznenadila pominjući Aušvic. Ali to meni govori koliko je taj dušek sa kvrgama doživela kao maltretiranje i ponižavanje.

Inače, for the record, citat tete N je: Bilo MI je teže nego (što MI je bilo) u Aušvicu. Tako da ne uključuje aušvičke mrtve.
zemljanin zemljanin 12:05 26.03.2012

Re: Dušek oslobađa

krkar
I pored broja koji još uvek opstaje istetoviran na podlaktici, poređenje sa Aušvicom je neumesno, ako ni zbog čega drugog a onda zbog pijeteta prema milionskim žrtvama tog užasnog mesta.


Moja tetka je inače jedna vrlo uzdržana gospođa pa je i mene iznenadila pominjući Aušvic. Ali to meni govori koliko je taj dušek sa kvrgama doživela kao maltretiranje i ponižavanje.

Inače, for the record, citat tete N je: Bilo MI je teže nego (što MI je bilo) u Aušvicu. Tako da ne uključuje aušvičke mrtve.


Naravno da tvoja tetka ili bilo ko drugi može da pravi lična poređenja pogotovu sa određene vremenske distance.
Ali, pošto je ovo javno mesto i naslov tvog bloga je javno publikovan a čitaoci su raznoraznih uzrasta i saznanja - onda je naslov jako kontroverzan, pogotovo što neće svi čitati sve.

Barem da je stavljen pod navodnicima, znalo bi se da je citat. Ovako je podložno različitim tumačenjima pa i onim koji negiraju holokaust (recimo).
krkar krkar 12:38 26.03.2012

Re: Dušek oslobađa

Nisam pisao uputstvo za upotrebu let-lampe nego blog.

Ali možda si ipak u pravu. Te ovom prilikom dodajem

Krkarov Univerzalni Disclaimer:

Moji blogovi nisu namenjeni idiotima. Ako ste idiot ovaj blog nemojte čitati, mazati na kožu, gutati, davati deci da se igraju, hraniti njime kućne ljubimce...

Sa ostalima ću lako.
Colin_bgd Colin_bgd 13:35 26.03.2012

Re: Dušek oslobađa

Inače, for the record, citat tete N je: Bilo MI je teže nego (što MI je bilo) u Aušvicu. Tako da ne uključuje aušvičke mrtve.

Ti, bre, bas mnogo trazis. Prvo da citaju pojedine kolege blogeri svaku tvoju rec, a ako cak i procitaju detaljno nisu naivni da pretpostave da ti tacno to zaista i mislis. Ma ne moze svako da pise i misli sta i kako hoce. Znamo mi sta si ti hteo da kazes, bez obzira sta si napisao...
jesen92 jesen92 02:47 27.03.2012

Re: Dušek oslobađa

ako ni zbog čega drugog a onda zbog pijeteta prema milionskim žrtvama tog užasnog mesta
..ja nisam razumela da se radi o poredjenju vec je zena samo izjavila da je njoj bilo lakse u Ausvicu nego trenutno..a i to je verovatno izrekla vise metaforicno nego sto stvarno tako misli...
sevarlica sevarlica 07:22 29.03.2012

Re: Dušek oslobađa

tyson
Jel neumesno za njih ili za tebe?

Nisam raspoložen za dalju raspravu na ovu temu.

Ja sam iskazao svoj utisak i svoje mišljenje o poređenju iznetom u blogu, ti si iskazala (iskazao?) neslaganje/čuđenje, i to je to; sumnjam da će jedno od nas dvoje da promeni mišljenje. Ne verujem da dalja rasprava ima smisla, i da je umesna.





tyson tyson 07:33 26.03.2012

scheiße


Pozdrav blogu B92, "server error" porukama, softverskim bagovima i neiznuđenim dupliranim komentarima.



alselone alselone 07:41 26.03.2012

Re: scheiße

tyson

Pozdrav blogu B92, "server error" porukama, softverskim bagovima i neiznuđenim dupliranim komentarima.



- sta bre hoces ti, sto mi diras drugove?
u potpisu - javascript
ElectricDreams ElectricDreams 07:34 26.03.2012

Srbija

Jedna jedina reč je dovoljna da opiše ponašanje građana Srbije. A to je: "bahatost".

Žao mi je zbog toga. Srbija bi mogla da bude zaista lepa i kulturna zemlja, kada bi ljudi hteli malo da rade na sebi i kad bi za promenu počeli lepo da se ponašaju jedni prema drugima. Ali, izgleda je lakše biti skot nego normalno ljudsko biće.
alselone alselone 07:45 26.03.2012

Lekari

Lekare prezirem u startu. Mrzim i generalizujem. Svesno.

Krenuo sam da pisem iskustva iz porodice ali sam obrisao. Napisacu samo da smo imali i smrtni ishod u porodici zbog nemara i neadekvatnog lecenja. Jos godinu dve da se malo rane zacele i dok se dobro raspitam oko procedure - kad krenem da tuzim, jebacu im majku.
antioksidant antioksidant 07:53 26.03.2012

Re: Lekari

Jos godinu dve da se malo rane zacele i dok se dobro raspitam oko procedure - kad krenem da tuzim

ako stvarno želiš sudski epilog vodi računa o zastari

edit:a smrtni epilog bi morao da pokrene nekog i po službenoj tužosti (zavisi od obdukcije)
alselone alselone 07:59 26.03.2012

Re: Lekari

antioksidant
Jos godinu dve da se malo rane zacele i dok se dobro raspitam oko procedure - kad krenem da tuzim

ako stvarno želiš sudski epilog vodi računa o zastari

edit:a smrtni epilog bi morao da pokrene nekog i po službenoj tužosti (zavisi od obdukcije)



Jasno, znam da moram voditi racuna o zastarivanju. Koji je rok - ne znam, ali je svakako jos rano da podnesem tuzbu. Da li imas ideju koji je rok za pokretanje postupka u ovakvim slucajevima?

Sto se tice druge stvari - nije bilo tako prosto i tako direktno da bi neko podigao slucaj po sluzbenoj duznosti. Sta vise, sto se tice nasih "sluzbenih duznosnika" oni protiv doktora krecu u akciju samo ako je to u dogovoru sa drugim clanovima iste mafijaske organizacije (drugi doktori ili politicari).
antioksidant antioksidant 08:16 26.03.2012

Re: Lekari

nije bilo tako prosto i tako direktno

da, pretpostavljao sam da je tako nešto... to je problematično za veštačenje (samo po sebi je problematično a u kombinaciji sa srpskim pravosuđem, veštacima koji veštačenja izvode u zavisnosti ko ih plać, lekarskom "solidarnošću", nedostatkom jasnih protokola... )
Da li imas ideju koji je rok za pokretanje postupka u ovakvim slucajevima?
ne znam, zavisi to od previše stvari ali godina do tri za pokretanje nekog postupka za naknadu štete mislim da je sigurno
alselone alselone 08:22 26.03.2012

Re: Lekari

da, pretpostavljao sam da je tako nešto... to je problematično za veštačenje (samo po sebi je problematično a u kombinaciji sa srpskim pravosuđem, veštacima koji veštačenja izvode u zavisnosti ko ih plać, lekarskom "solidarnošću", nedostatkom jasnih protokola... )


Meni je potpuno jasno da NIKAD necu uspeti ista da dokazem, ali neka se djubrad bar malo peku po sudu i neka se cuje po gradu - mozda prema nekom sledecem pacijantu budu bolji...
angie01 angie01 08:29 26.03.2012

Re: Lekari

Lekare prezirem u startu


kada su kod nas najcesce na medecinu isle neke tupadzije, kako bi obukli beli mantil, koji je brisao proslost i omogucavao status, pa su se posle do kraja radnog veka izivljavali na svima, da pokazu ko je tata-u glavnom, bezmudi!

Gore su samo medicinske setre, seljancice, pobegle od motike i muze krava, pa sa lose blajhanim frizurama i okrzalim lakom na noktima maltretiraju tamo gde treba da neguju i paze-nema brate nikog vaznijih od njih, dok ne stignu kuci, kod muza siledzije!

i tako u krug!

nase ustanove za ocuvenje zdravlja u 21. veku izgledaju i funkcionisu, kao u Poljskoj 68.!
alselone alselone 08:34 26.03.2012

Re: Lekari

izivljavali na svima



Gore su samo medicinske setre



Svaka ti je zlatna!

Pisao sam vec kako mi je medicinska sestra rekla da ce mene i bebca od tri meseca izbaciti iz bolnice jer nocu hodam hodnikom?!?!? A setali smo jer malisa nije mogao da spava, i bez obzira, i da je mogao. Doslo mi je da je otvorim ko Hanibal Lektor.
angie01 angie01 08:46 26.03.2012

Re: Lekari

Doslo mi je da je otvorim ko Hanibal Lektor.


ne bi bilo zgoreg jednu za primer!

hebote, ja zaglavila jednom u zemunskoj-jer je jedino bila dezurna za moj slucaj, ja krenula samo na ceking, zbog nekih simptoma, a bila trudna, pa mi bilo frka, i ispostavilo se da moram na tokolizu i tako neplanirano ostala u renoviranom paklu!

sestre drzale zene koje se poradjau da cuce na hodniku ispred soba, ove jadne urlaju, ne mogu da stoje, a ove opajdare njima, cekaj, sta se deres, nije jos vreme, nisi se drala dok si se.... i tako, jednoj romkinji opalila jedna kretenusa samar, ja izasla sve sa stnderom i bocama na njemu i zapretila da cu da je prijavim, da cu zvati miliciju,...jedna trudnica iz sobe dobila uzasnu glavobolju, izmerili pritisak, ono katastrofa, opasnost za ulazak u preeklamsiju, kaze setra, ne mozemo nista dok ne dodje ujutru doca, i ode da gleda seriju, mi ostale joj donosile obloge, masirale,...ma sramota, sta reci!
ecce-florian ecce-florian 09:28 26.03.2012

Re: Lekari

angie01
08:29 26.03.2012 / *novo
Re: Lekari
Lekare prezirem u startu


kada su kod nas najcesce na medecinu isle neke tupadzije, kako bi obukli beli mantil, koji je brisao proslost i omogucavao status, pa su se posle do kraja radnog veka izivljavali na svima, da pokazu ko je tata-u glavnom, bezmudi!

Ma daj
Pa ima i izuzetaka, moraš priznati
krkar krkar 11:29 26.03.2012

Re: Lekari

Lekare prezirem u startu. Mrzim i generalizujem. Svesno.


Meni su otac, majka i deda lekari. Ali ne ovakvi. Zato me svaki put kad nešto ovakvo čujem, vidim ili pročitam duboko boli.

Sinoć sam pričao sa svojim ocem o oba ova slučaja. I vidim kako me gleda, veruje u ono što pričam ali do unutrašnjeg njega ne dopire spoznaja da je to stvarno moguće i da se može biti takav lekar. Biti takav i biti lekar. Priča sinoć kako je znao po 3 puta u danu da ode do bolnice na slobodan dan da bi pregledao postoperativne pacijente, da vidi ranu kad je previjanje... Da u celoj karijeri nije nikad propustio da pacijentu posle operacije istog dana kad god je moguće ili kad postane svestan i lucidan kaže šta je urađeno i šta će dalje da bude i kakva je prognoza bolesti...

A meni je uvek pred očima slika jedne retke subote kad su mi i otac i majka bili slobodni. Potrpaju nas decu u kola i krenemo na izlet van grada, lepo vreme... Svratimo samo do bolnice da otac uradi jutarnju vizitu. Kola parkirana pored samog ulaza. Prolazi vreme, svi sedimo u kolima, posle pola sata dolazi jedan medicinski tehničar kojeg poznajemo:

"Hitan slučaj u sali, ruptura (nečega), primarijus T nije imao nikog iskusnog pa uhvatio vašeg oca, u sali je, trajaće najmanje 3-4 sata, poslao me da vas odvezem kući" (Majka nije vozila).

I nikom ništa!
palilula92 palilula92 14:36 26.03.2012

Re: Lekari

Meni su otac, majka i deda lekari. Ali ne ovakvi. Zato me svaki put kad nešto ovakvo čujem, vidim ili pročitam duboko boli.

I moj deda je bio lekar. Imao je svoju privatnu praksu u Beogradu. Lecio je sve ko god se pojavio na vrata. Dolazili su seljaci sa pilicima, sirom, donosili ko je sta imao. I kad ne bi doneli nista, opet bi ih lecio. Neka samozivost vlada po svetu i ne samo u zdravstvu.
margos margos 23:26 26.03.2012

Re: Lekari

Priča sinoć kako je znao po 3 puta u danu da ode do bolnice na slobodan dan da bi pregledao postoperativne pacijente, da vidi ranu kad je previjanje...

Samo da potvrdim da je tako bilo - da je bio tako savestan, i zato poštovan.
alselone alselone 07:08 27.03.2012

Re: Lekari

krkar


OK, verujem i izvinjavam se posto je ovo vec poprimilo licnu dimenziju.

Svaka cast tvom ćaletu, ali ja takvog čoveka još uvek nisam sreo a pogotovo kad nam je najviše trebalo. Evo jedan primerčić:

Čekamo da se nešto uradi danima, danima, i skapiramo da čekaju kintu. Pitamo, da li treba da se plati pošto ovoliko čekamo. Kažu - treba. OK, koliko? 500 evrića.

- Meni život visi zbog 500 evra, pa što ne kažete ovih 5 dana da treba da se plati. Platili bi smo mi i 1000 samo da se ovo već jednom uradi.

O, pa lepo ako bi ste platili i 1000.
Došli sutra i tražili još 500. Jadno da jadnije ne može biti. Jadno do izopačenosti. Jadno da ih odrobijaš.


Sestra mi je skoro diplomirala na farmaciji. Prvi dan i noć posle posla na stažu u apoteci je proplakala. To ciganjenje za 50 dinara, hoce li slabija ili jača doza, to uvaljivanje nepotrebnih lekova, te prevare sa natpisima. A ona, sirota, došla puna entuzijazma kako će da pomaže ljudima i prvi dan čoveku za ispriranje oka da tečnost koju oni prave u apoteci a košta do sto dinara umesto neke uvozne od 300, 400. Naravno da je dobila ozbiljno ribanje od šefice.

A što se tiče dolazaka i odlazana na posao, neplaniranih ostajanja i slično. Pa pogledaj koliko su se izbezobrazili doktori kad to više skoro ne postoji. O tome se priča kao o belom tigru. Kada tako nešto uradi inženjer, tehnolog, biolog, profesor univerziteta.... ko god, to je skoro sasvim normalno (kapitalizam, ovo-ono, kriza) a kad to uradi doktor, svi mu se dive i zahvaljuju. Jer, njemu je svakako bolje da bude u svojoj ordinaciji nego u u državnoj a božemoj, niko ne voli da se zamera doktorima jer \"trebaće mi jednom\" a i oni se drže kao sekta, uvredi jednog - zanemarivaće te svi ostali.
krkar krkar 13:10 27.03.2012

Re: Lekari

OK, verujem i izvinjavam se posto je ovo vec poprimilo licnu dimenziju.


Nisam lično shvatio.

Čisto statistički: ako ima toliko stoke među vodoinstalaterima, advokatima, mesarima i elektroinženjerima - mora da bude slično i među doktorima.
jesen92 jesen92 08:32 26.03.2012

vma i ostali..

..manje vise svuda je isto...moj otac je nedavno bio u bolnici...primila ga doktorka koja je posle dva dana otisla na neki simpozijum i nije se vratila osam dana...sestrama napisala terapiju koju treba da daju a kolegama doktorima nije rekla nista...i svakog jutra neki novi doktor u viziti pita mog oca zasto je tu tj sta mu fali:))..kad je terapija zavrsena cale izasao na svoj zahtev...
filantrop filantrop 08:45 26.03.2012

Re: vma i ostali..

jesen92
..manje vise svuda je isto...moj otac je nedavno bio u bolnici...primila ga doktorka koja je posle dva dana otisla na neki simpozijum i nije se vratila osam dana...sestrama napisala terapiju koju treba da daju a kolegama doktorima nije rekla nista...i svakog jutra neki novi doktor u viziti pita mog oca zasto je tu tj sta mu fali:))..kad je terapija zavrsena cale izasao na svoj zahtev...


bar su ga primili u bolnicu.

moje stare niko nije hteo ni da pogleda, moj tata je brda para slao za lecenje kod privatnih doktora, to su oni isti koji pre podne nisu hte;i da ih pogledaju u drzavnoj bolnici.
nije nikome zao zbog para, vec sto nikad ni dinar poreza nisu platili, jer mojoj mami (koja ih je vodala i vozala po doktorima) nikad niko nije ponudio fiskalni, a ona nije smela da trazi da ne odbiju da ih prime sledeci put pa sta ce posle sa tako starim ljudima.




drago mi je sto ti je tata ozdravio
jesen92 jesen92 09:05 26.03.2012

Re: vma i ostali..

drago mi je sto ti je tata ozdravio

..
vladaxy vladaxy 09:02 26.03.2012

Razmišljam..

Kako se niko ne žali na smeštaj i tretman u privatnim bolnicama?

Od svih para koje nam otmu za zdravstveno (oko 2 milijarde evra godišnje), kad lopovi iz fonda isfiltriraju par stotina miliona, do krajnjih pružalaca usluge (lekara i sestara) stiže mali deo para. Sasvim je normalno da rade koliko su plaćeni. Ako im platiš dodatno, potrudiće se oko tebe i imaćeš tretman. Ovako, šta ih briga, potrudiće se samo da im ne umreš u blizini.

Uvek kažem, i medicinski radnici su ljudska bića, neće da rade za sitniš. Nemojte ih idealizovati i imati nerealna očekivanja. Vole dobra kola, žele lepe stanove, da se dobro oblače itd, kao i svi mi...A to košta. Ne nasedajte na priče političara da je sve besplatno i svako ima pravo na sve.
jesen92 jesen92 09:18 26.03.2012

Re: Razmišljam..




Kako se niko ne žali na smeštaj i tretman u privatnim bolnicama



..pa nije bas da se niko ne zali ..ima i tu svega i svacega..

a ovi u drzavnoj nemaju ponekad osnovni materijal tj osnovna sredstva za rad..ja sam morala da kupim braunile(to je ona cevcica sa prikljickom za infuziju)u apoteci i da ih donesem u bolnicu...ne kostaju sto dukata, nije stvar u tome nego nije normalno da bolnica tj klinicki cenatar nema potrosni materijal...prljavstina na sve strane, vecina izadje iz bolnice sa nekom infekcijom..

Hansel Hansel 10:03 26.03.2012

Re: Razmišljam..

Uvek kažem, i medicinski radnici su ljudska bića, neće da rade za sitniš.

A što onda "rade"? Kakav "rad" je potreban da dozvoliš da neko stavi svoj normalan dušek kada ga već nisi ti obezbedio?

Zašto mnogi rade i u državnim i u privatnim klinikama - ako im ne valja u državnim - enka ne rade u državnim! Niko ne bi da radi za sitniš, zašto bi oni bili privilegovani? Koriste svoju poziciju i nesreću drugih za bahatost i iznudu.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 10:22 26.03.2012

Re: Razmišljam..

Kako se niko ne žali na smeštaj i tretman u privatnim bolnicama?

najveći problem u privatnim bolnicama je kadar. nikad ne možeš da znaš da li je lekar koji radi u takvoj bolnici tu zato što je dobar ili zato što je bio loš student, pa mu tata&mama imaju kintu te detetu otvorili ordinaciju/bolnicu. mada, kako deca poznatih lekara dobijaju mesta po bolnicama je posebna priča. tako je u svakoj struci u zemlji, ali su najgore posledice po sve nas baš u zdravstvu.

da nije sve crno samo kod nas...

Velt piše o sve raširenijoj pojavi u Nemačkoj da se dementnim bolesnicima daju jaka sredstva za smirenje kako bi se uštedelo na novcu i medicinskom osoblju. Stručnjaci opominju da je u porastu hemijsko nasilje. U Nemačkoj, skoro 250 hiljada ljudi je prinuđeno da uzima jake lekove iako se njima ne leči bolest od koje boluju. Do ovog rezultata došao je Centar za socijalnu politiku pri Univerzitetu u Bremenu. Dementni bolesnici u domovima ili ambulantama tretiraju se tim lekovima kako bi se bili mirni. Lekovi se ne prepisuju kako bi se smanjile patnje bolesnih ljudi nego da bi se štedeo novac i personal, kaže profesor Gerd Gleske. Upravo on tvrdi da se radi o hemijskom nasilju. Davanje ovih lekova bez pacijentove volje ili pristanka rodbine može se uporediti prisilnim vezivanjem bolesnika za krevet. Stručnjaci zahtevaju veće ulaganje sredstava u negu starih ljudi kao bi se sprečila masovna upotreba tih lekova. U godinama koje su pred nama neophodno je izgraditi znatno veći broj domova za stare kako bi se smestio sve veći broj dementnih ljudi.
izvor.

još nešto: moja mama je ležala nekih 7 dana na VMA prošle godine i (iako razmažena skoro koliko o krkijeva tetka), uopšte nije loše prošla. najviše joj je smetalo što mora da nosi roza šlafrok gde god da pođe.
krkar krkar 11:42 26.03.2012

Re: Razmišljam..

najveći problem u privatnim bolnicama je kadar. nikad ne možeš da znaš da li je lekar koji radi u takvoj bolnici tu zato što je dobar ili zato što je bio loš student, pa mu tata&mama imaju kintu te detetu otvorili ordinaciju/bolnicu.




Meni je više muka od stalnog trčanja da se nekom nađe neki kateter, kanila, braunila, neka pizdarija od 1,5€ bez koje nekome nema života, neki lek koji nije na pozitivnoj listi ili jeste ali ga nema jer je neka baraba lopovska uvoznička ili distributerska namerno izazvala nestašicu... Igrom slučaja imam dosta prijatelja lekara a posebno farmaceuta a i u tim sam 'jurećim' godinama a valjda na moju reputaciju utiče i činjenica da se ne plašim budala i seratora... ali moram da priznam da mi je već dosadilo. I da je sad zaista pitanje vremena dok nekom ne iščupam grkljan, pa kome se zalomi.

Tašta operiše kuk u NS. Sjajan lekar, kažu da je inače sjajan a ne zato što je prijatelj moga pašenoga. Služba u NS koja odnosi nepokretne pacijente na preglede i vraća ih kući, transportna kolica, nosiljka za stepenište, momci jaki a ljubazni, došli u minut kad su rekli (čeka se neko vreme ali su tačni)... Na dupe sam pao.

Posle operacije kuka vrlo je važno da pacijent sedi isključivo na strogo određenoj visini pa postoji umetak za WC, posebna stolica, krevet mora da se digne na tu visinu... OK, sve uradili.

Ode tašta na rehabilitaciju, ja je odvezem, ugledna banja baš za to. Krevet je čeka. Odvedemo je do sobe, ja donesem stvari, ona stoji pored kreveta. Šta je? Nije to ta visina, 10-12 cm prenisko. Nema problema, odem ja po sestru:

Nemamo drugi krevet ako joj se ne sviđa ne mora da leži.

Posle malo gledanja doktora, načelnika i kojekoga još zakrvavljenim očima i pogledom ubice i jasno i detaljno izrečenog obaveštenja tihim glasom šta ću da im uradim ako ne nađu krevet po medicinskim zahtevima - očas se našao.
koksy koksy 12:00 26.03.2012

Re: Razmišljam..

Kako je sada - stvarno ne znam ali, ja sam pre 19 godina (jul '93.) na VMA ležao punih 6 (šest) meseci (kao civilno lice).
Tada je plata načelnika klinike (ako se brzo promeni!) bila 7 (sedam) nemačkih maraka.
Ni jedne-jedine primedbe na rad tih ljudi nisam imao.
Dozvoljavam da su se stvari u međuvremenu promenile ali bih takođe dodao da nikad nisam imao kućnu pomoćnicu.
krkar krkar 13:11 26.03.2012

Re: Razmišljam..

ali bih takođe dodao da nikad nisam imao kućnu pomoćnicu.


Hoćeš da kažeš da je kućna pomoćnica koju ti od svojih zarađenih para godinama plaćaš prebegla mojoj tetki? A ti plaćaš i dalje?

EDIT: A načelnikova plata je tada bila baš vrlo visoka. Ovo znam jer su iste te godine moji otac i majka zajedno (on glavni hirurg, ona specijalista) imali 6 maraka mesečno, takođe uz uslov brzih nogu i povoljne zamene.
vladaxy vladaxy 13:37 26.03.2012

Re: Razmišljam..

najveći problem u privatnim bolnicama je kadar. nikad ne možeš da znaš da li je lekar koji radi u takvoj bolnici tu zato što je dobar ili zato što je bio loš student, pa mu tata&mama imaju kintu te detetu otvorili ordinaciju/bolnicu. mada, kako deca poznatih lekara dobijaju mesta po bolnicama je posebna priča. tako je u svakoj struci u zemlji, ali su najgore posledice po sve nas baš u zdravstvu.


Da, ali ti imaš opciju da sam izabereš privatnog lekara, najčešće po preporuci tebi bliskih ljudi. I za to naravno da platiš. A u državnom zdravstvu, dobijaš "izabranog" lekara, pa onda pitaj boga kod koga ćeš na kraju da završiš (jer ne možeš da biraš), kod koh lekara i u kom ćumezu od bolnice.

Samo ostaviti ljudima bruto platu, pa da sami biraju gde će da uplaćuju zdravstveno i kako će da se leče. Ništa više.
srdjan.pajic srdjan.pajic 06:12 27.03.2012

Re: Razmišljam..

krkar
najveći problem u privatnim bolnicama je kadar. nikad ne možeš da znaš da li je lekar koji radi u takvoj bolnici tu zato što je dobar ili zato što je bio loš student, pa mu tata&mama imaju kintu te detetu otvorili ordinaciju/bolnicu.




Meni je više muka od stalnog trčanja da se nekom nađe neki kateter, kanila, braunila, neka pizdarija od 1,5€ bez koje nekome nema života, neki lek koji nije na pozitivnoj listi ili jeste ali ga nema jer je neka baraba lopovska uvoznička ili distributerska namerno izazvala nestašicu... Igrom slučaja imam dosta prijatelja lekara a posebno farmaceuta a i u tim sam \'jurećim\' godinama a valjda na moju reputaciju utiče i činjenica da se ne plašim budala i seratora... ali moram da priznam da mi je već dosadilo. I da je sad zaista pitanje vremena dok nekom ne iščupam grkljan, pa kome se zalomi.

Tašta operiše kuk u NS. Sjajan lekar, kažu da je inače sjajan a ne zato što je prijatelj moga pašenoga. Služba u NS koja odnosi nepokretne pacijente na preglede i vraća ih kući, transportna kolica, nosiljka za stepenište, momci jaki a ljubazni, došli u minut kad su rekli (čeka se neko vreme ali su tačni)... Na dupe sam pao.

Posle operacije kuka vrlo je važno da pacijent sedi isključivo na strogo određenoj visini pa postoji umetak za WC, posebna stolica, krevet mora da se digne na tu visinu... OK, sve uradili.

Ode tašta na rehabilitaciju, ja je odvezem, ugledna banja baš za to. Krevet je čeka. Odvedemo je do sobe, ja donesem stvari, ona stoji pored kreveta. Šta je? Nije to ta visina, 10-12 cm prenisko. Nema problema, odem ja po sestru:

Nemamo drugi krevet ako joj se ne sviđa ne mora da leži.

Posle malo gledanja doktora, načelnika i kojekoga još zakrvavljenim očima i pogledom ubice i jasno i detaljno izrečenog obaveštenja tihim glasom šta ću da im uradim ako ne nađu krevet po medicinskim zahtevima - očas se našao.


E, lako je tebi da mašeš lugerom okolo kad si u lokalu, meni je keva na ortopedskoj, pokvario joj se veštački kuk (made in China, verovatno) pa je morala na opravku. Rekao sam joj da sve beleži, pa da odma mećemo na blog kad se kući vrati.

Ali za sada, koliko čujem, nije joj preterano loše. Jes da nema ni ona tih 12cm kreveta, i sestre se povremeno izdrkavaju, ali je generalno ok, kaže da je čak i bolnička klopa ok. Sveusvemu nismo nikog podmićivali, ili mi barem nisu rekli. Jedino što mi je zvučalo sumnjivo je da su joj po izlasku sa operacije odma krknuli neke žestoke antibiotioke, uz objašnjenje da su nedavno krečili operacionu salu, ili tako nešto radili, pa kao za svaki slučaj, da ne dodje do infekcije. I nije došlo, fala bogu.
zilikaka zilikaka 11:50 26.03.2012

Isto to, samo malo drugačije

Sećam se tih takvih bolničkih dušeka još od porođaja. Primili me par dana ranije, čekam onolika al u principu zdrava i prava. Dušek toliko upada da nema šansi da se zadržiš u ravni.
Aj sve to, nego naišla ujutro glavna sestra pred vizitu. Zatekla me nekako skupljenu sa strane, koliko da ne upadnem. E kaže, ne može tako da se dočekuje vizita i tera me da na takvom dušeku ležim na sredini i na leđima. I to sve odgovarajućim tonom.

..prvo je bila zabezeknuta mojom reakcijom, ali joj je ubrzo postalo jasno da je bolje da odustane. Tim pre što je jedan deo te iste vizite došao da čuje šta se dešava
krkar krkar 11:53 26.03.2012

UPDATE


Ponedeljak 12.30. Telefonski izvešten sa VMA:

1. Ženu još nijedan lekar pogledao nije niti joj se ko obratio. Vizite nije bilo. Nije bilo popodnevne vizite u petak, nije bilo ni jutarnje ni popodnevne u subotu i nedelju, nije bilo jutarnje vizite u ponedeljak. U-o-p-š-t-e

2. Jutros su je odvezli na rendgen. Snimili joj ruku, ništa joj nisu rekli, niko snimak doneo nije, vratili je u sobu i eno je još tamo.
expolicajac expolicajac 12:01 26.03.2012

Re: UPDATE

Ponedeljak 12.30. Telefonski izvešten sa VMA:

1. Ženu još nijedan lekar pogledao nije niti joj se ko obratio. Vizite nije bilo. Nije bilo popodnevne vizite u petak, nije bilo ni jutarnje ni popodnevne u subotu i nedelju, nije bilo jutarnje vizite u ponedeljak. U-o-p-š-t-e

2. Jutros su je odvezli na rendgen. Snimili joj ruku, ništa joj nisu rekli, niko snimak doneo nije, vratili je u sobu i eno je još tamo.


Šta da radiš kad žena pogodila da ide na VMA kad i Tadić. Predsednik je prioritet
ivana23 ivana23 12:14 26.03.2012

Re: UPDATE

expolicajac
Šta da radiš kad žena pogodila da ide na VMA kad i Tadić. Predsednik je prioritet


Zar nije Tadic u Portugaliji?
krkar krkar 13:09 26.03.2012

Re: UPDATE

JOŠ APDEJTOVANIJI APDEJT

U 13:15 pojavio se doktor, sa snimkom. Žena previjena, izjavio da je zadovoljan operacijom.

Jedino me kopka što verovatno nikad neću saznati je li ova vizita nepunih 71 sat i 45 minuta posle operacije posledica spoznaje dotičnih ortopeda na nije zgoreg ponekad pregledati i previti pacijenta... ili mog sinoćnjeg okretanja telefona i jurenja veza.

A možda doktor i bloguje?
palilula92 palilula92 14:39 26.03.2012

Re: UPDATE

Moja Mama je pre nekoliko godina bila u Urgentnom centru jednu noc. Cim smo dosli ujutru i videli je pokrivenu sa svojim kaputom, odma smo je prebacili u drugu bolnicu.
jesen92 jesen92 00:29 27.03.2012

Re: UPDATE

krkar

Ponedeljak 12.30. Telefonski izvešten sa VMA:

1. Ženu još nijedan lekar pogledao nije niti joj se ko obratio. Vizite nije bilo. Nije bilo popodnevne vizite u petak, nije bilo ni jutarnje ni popodnevne u subotu i nedelju, nije bilo jutarnje vizite u ponedeljak. U-o-p-š-t-e

2. Jutros su je odvezli na rendgen. Snimili joj ruku, ništa joj nisu rekli, niko snimak doneo nije, vratili je u sobu i eno je još tamo.

..mozda otisli na neki simpozijum pa produzili boravak...tako se moj tata nacekao da dodje doktorka koja ga je primila i na kraju pobegao...:)svaki cas ga pitali sta mu fali a on prikljucen na infuziju tj primao antibiotike intravenozno..
kicakovic kicakovic 11:53 26.03.2012

Moja zapažanja

najveći problem u privatnim bolnicama je kadar. nikad ne možeš da znaš da li je lekar koji radi u takvoj bolnici tu zato što je dobar ili zato što je bio loš student, pa mu tata&mama imaju kintu te detetu otvorili ordinaciju/bolnicu. mada, kako deca poznatih lekara dobijaju mesta po bolnicama je posebna priča. tako je u svakoj struci u zemlji, ali su najgore posledice po sve nas baš u zdravstvu.
-------------------------------------------------------
Pih.. nema to neki naročiti uticaj.Slabo si to procenila

Ima nešto drugo. Jeste da je tabu tema,ali red je neko da kaže koju reč o tome.

Na kraju krajeva,naša koža je u pitanju, nebitno kog je pola pacijent(bloger)

Zadnjih dvadesetak godina,osetno je veći postotak ženskih studenata medicine,i kasnije lekara,a i lakše se zapošljavaju kao žene,naročito u državnim ustanovama.
Možemo da se ljutimo koliko hoćemo,ženski lekari su ipak za nijansu slabiji od muških.
Jednostavno,tako je to,ima milion razloga,od zanetosti porodičnim problemima žene,do sporije procene,koja je biološki odredjena,i od toga se ne može pobeći.

I verovatno ovaj proces dominacije ženskih lekara ima odlučujući uticaj na nešto slabiji kvalitet našeg zdravstva,i veći postotak grešaka.

mariopan mariopan 12:01 26.03.2012

Re: Moja zapažanja

kicakovic
Možemo da se ljutimo koliko hoćemo,ženski lekari su ipak za nijansu slabiji od muških.
Jednostavno,tako je to,ima milion razloga,od zanetosti porodičnim problemima žene,do sporije procene,koja je biološki odredjena,i od toga se ne može pobeći.

I verovatno ovaj proces dominacije ženskih lekara ima odlučujući uticaj na nešto slabiji kvalitet našeg zdravstva,i veći postotak grešaka.

Koja si ti neopevana budala nemam reči.
expolicajac expolicajac 12:04 26.03.2012

Re: Moja zapažanja

Koja si ti neopevana budala nemam reči.

LIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
kakav kroše u prvom minutu. Frenetična publika je u delirijumu. Da li je ovo rat ili boks meč
mariopan mariopan 12:09 26.03.2012

Re: Moja zapažanja

expolicajac
Koja si ti neopevana budala nemam reči.

LIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
kakav kroše u prvom minutu. Frenetična publika je u delirijumu. Da li je ovo rat ili boks meč

Molim, i drugi put.
zilikaka zilikaka 12:29 26.03.2012

Re: Moja zapažanja

@kicakovic
E moj prijatelju..
Šta bi tek reko kad bi čuo da postoje i recimo žene inženjeri.

Majkamustara, sve se izokrenulo.
Nekad se bre znao red. Rodi se muško, jes možda nikakvo i glupavo, al ima da postrojava sve žene od kući.
Od babe, preko majke rođene pa redom

koksy koksy 12:39 26.03.2012

Re: Moja zapažanja

zilikaka
@kicakovic
E moj prijatelju..
Šta bi tek reko kad bi čuo da postoje i recimo žene inženjeri.


jes' normalan!? da nemaju možda i žene šoferi?
Hansel Hansel 13:31 26.03.2012

Re: Moja zapažanja

mariopan
Koja si ti neopevana budala nemam reči.

Au, mariopan, ne smem ni da zamislim kakva bi ti med. sestra ili doktorka bila...
mariopan mariopan 13:39 26.03.2012

Re: Moja zapažanja

Hansel
mariopan
Koja si ti neopevana budala nemam reči.

Au, mariopan, ne smem ni da zamislim kakva bi ti med. sestra ili doktorka bila...

Mir i tišIna Tamo u Sobi, nemOj da vi ja doĐem i pokAžem ko je Gazda na OdeLenje
zilikaka zilikaka 13:52 26.03.2012

Re: Moja zapažanja

ženski lekari su ipak za nijansu slabiji od muških.
Jednostavno,tako je to,ima milion razloga,od zanetosti porodičnim problemima žene,do sporije procene,koja je biološki odredjena,i od toga se ne može pobeći.

Ne da mi djavo mira pa bih još malo da se isterujem
Dakle, da li bi bio ljubazan da citirano obrazložiš sa naučne strane.
Mislim, tu biJološku određenost i takoto
Hansel Hansel 14:25 26.03.2012

Re: Moja zapažanja

mariopan
Mir i tišIna Tamo u Sobi, nemOj da vi ja doĐem i pokAžem ko je Gazda na OdeLenje


zilikaka
Dakle, da li bi bio ljubazan da citirano obrazložiš sa naučne strane.
Mislim, tu biJološku određenost i takoto

Moram da se umešam svojim delimičnim zaključkom (za čiju elaboraciju u ovom trenutku nemam snage, smračilo mi se kada sam se opet setio svega, od nekih svojih iskustava do iskustava u vezi s bolešću majke koja je umrla pre dve godine) da problematičan komentar možda ima neki deo tačnosti, čisto "statistički". I ne pomišljam da je to zbog toga što su naši zlostavljači uglavnom bile žene u belim mantilima, možda pukim sticajem okolnosti, ali bi možda ipak bilo dobro pitanje (stvarno o tome do maločas nisam razmišljao iz tog ugla!) šta se ženama u zdravstvu desilo, pošto pamtim i dane detinjstva i divne sestre i doktorke iz tog vremena (koje je samo po sebi bilo bolje). Šta se, dakle, zbilo? Identifikacija s agresorom (muškarcima)? Emancipacija znači biti gori od ugnjetavača?
(Setite se samo priča žena o iskustvima s porođaja - hej, to su najčešće iskustva žena o lošem tretmanu od strane - žena! Šta nam se dogodilo?! )
moderator05 moderator05 14:36 26.03.2012

Obaveštenje

kicakovic
Moja zapažanja

Komentar navedenog blogera je ostavljen zbog replika koje su usledile.
Mislim da je manja šteta ako ostanu nakaradna zapažanja, nego obrisati vaša reagovanja...
Očekujem razumevanje, i zahvaljujem se.
krkar krkar 15:15 26.03.2012

Re: Obaveštenje

Komentar navedenog blogera je ostavljen zbog replika koje su usledile.
Mislim da je manja šteta ako ostanu nakaradna zapažanja, nego obrisati vaša reagovanja...
Očekujem razumevanje, i zahvaljujem se.


Molim Vas da tog arijevskog genija nikako ne brišete na mom blogu!!!



Ko zna šta ćemo sve još ovde saznati, a možda dobijemo i naučno obrazloženje. Možda se i smiluje da nam pošalje kanticu svojih spermatozoida pa da ga rasplodimo, greota je da se sam muči kurofakturnim postupkom, sporo je to.

Ako ga ne budete brisali obećavam da Vas u idućih... 3 meseca neću banovati ma šta da se desi

JJ Beba JJ Beba 15:35 26.03.2012

Re: Moja zapažanja

Možemo da se ljutimo koliko hoćemo,ženski lekari su ipak za nijansu slabiji od muških.
Jednostavno,tako je to,ima milion razloga,od zanetosti porodičnim problemima žene,do sporije procene,koja je biološki odredjena,i od toga se ne može pobeći.

?
čoveče šta to pričaš?
kakva bre bre biološka određenost od koje ne možemo pobeći
jbte
mariopan mariopan 15:36 26.03.2012

Re: Moja zapažanja

Hansel
Moram da se umešam svojom konstatacijom (za čiju elaboraciju u ovom trenutku nemam snage, smračilo kada sam se opet setio svega, od nekih svojih iskustava do iskustava u vezi s bolešću majke koje je umrla pre dve godine). Šta nam se dogodilo?!

Na kretena koji kaže da su žene genetski predodređene za s**nja morala sam da se brecnem...ali nevoljno moram da se delimično složim sa tobom.

A u vezi onog kakva bih bila med. sestra ili doktorka, pa ne znam jer to nisam učila...ali sam to radila u stvarnom životu i bila prava medicinska sestra sa punim radnim vremenom od 24 sata 7 dana u nedelji trajalo je 8 godina. Nije imao ko da me odmeni na na pola sata, ili da odradi drugu smenu da se ja naspavam i odmorim. Tako da mogu da kažem da imam iskustva?

Negovala sa teško bolesnog supruga a pred kraj njenog života i moju tetku, umrli su u razmaku od dve nedelje pre tri godine. Imala sam dva teška i nepokretna bolesnika u dve sobe, ja sama, dan i noć dežurna.

Za tetku sam doživela tako strašne stvari da ni danas ne mogu da poverujem.

Kada sam jednog jutra zatekla tetku bez svesti u krevetu pozovem privatne lekare i kažu mi hitno u bolnicu. Odvezemo je njena ćerka i ja ( jer sestra je sve vreme dolazila iz Beograda pa odlazila kući da skuva nešto i deci)...u našoj bolnici mi doktorka kaže da će je vratiti kući ako joj šećer bude u \"normali\". Mi zaprepašćene, pa tetka je u komi, kako mi da je negujemo ako joj treba infuzija ili bilo šta od čisto medicinskih intervencija?
\"Srećom\" šećer je i izazvao tu komu i primaju je da leži.
Kod kuće smo je sestra i ja oprale i presvukle, lepo je i sestra videla da joj je koža čista, nigde rana od ležanja, ja sam to dan i noć okretala u krevetu jer je to najbolji način borbe pritv tih rana, a u bolnici je nijednom nisu pomerili ni oprali nedelju dana. Stavili joj kateter pa su valjda mislili da to ne mora?
Njoj se silne rane otvorile po leđima i nogama (stopala, pete pocrnele) da ne opisujem kako je izgledalo kada su joj skinuli pelenu, jednu istu nedelju dana...i posle nedelju dana je otpuštaju s tim da je mi hitno prebacimo na VMA čiji je ona osiguranik.

Plaćamo privatnu hitnu pomoć (državnu na ne daju) i molimo Boga da nam ne umre u putu, sestra i ja je pratimo.

Na VMA neće da je prime. Kažu \"nosite je kući.\"
Leži na tvrdim nosilima celo popodne, sva u ranama od ležanja koje su se za samo nedelju dana otvorile u našoj bolnici, dok se mi ubeđujemo sa doktorima, vide oni i kakva su joj stopala ( to će, kažu, operisati ali ipak neka ide kući)...na kraju na jedvite jade primaju je ali nam kažu da ćemo te rane sami morati da negujemo, to med. sestre tamo ne rade.

Totalno sam u šoku, takve rane ne smem ni da pipnem bez medicinskog znanja i hiruških rukavica, sterlnih skroz, a to njihovim pacijentima radi rodbina bolesnika + sam kupuješ čime ćeš to da lečiš.

Umrla je posle samo dan ipo na toj klinici.
Dakle, umiruću ženu su odbijali da prime. Videli koliko se muči s tim ranama na tvrdim nosilima, u hodniku celo popodne, samo zato što je stara?

Nemam reči koliko me i dan danas boli što je to na kraju svog života doživela ta divna žena. Na čast im i obraz profesije.

Izvinjavam se zbog dužine komentara, kraće nije moglo.
moderator05 moderator05 15:39 26.03.2012

Re: Obaveštenje

krkar
Ako ga ne budete brisali obećavam da Vas u idućih... 3 meseca neću banovati ma šta da se desi

6 meseci... Dil?
krkar krkar 15:50 26.03.2012

Re: Obaveštenje

6 meseci... Dil?


Kad me ovako ufatite na urođenu dobrotu u dan kad me država još iznervirala a na VMA baš danas svratila vizita... Dil.
Hansel Hansel 16:13 26.03.2012

Re: Moja zapažanja

mariopan

Ja sam se šalio s tobom i moj komentar nije nikakva kvalifikacija nego konstatacija. U teoriju kicakovica stvarno neću da ulazim, ali pošto uglavnom većinu stvari niti prihvatam zdravo za gotovo niti odbacujem tek tako, samo sam preispitao svoje iskustvo. Činjenice su činjenice, a analiza je nešto drugo.

I, još nešto - ne treba mešati različitost sa ravnopravnošću, tu se mnogo greši, i često. Prosto se zna da su žene na nekim psiho-testovima bolje od muškaraca i obrnuto, zavisno od sposobnosti koja se meri. Nije to, samo po sebi, nikakva diskriminacija ili rasizam. U svakom slučaju, ja nisam govorio o sposobnostima, nego o odnosu prema pacijentima.

A svi preko 65-70, osim ako nemaju debelu vezu, smatraju se otpisanima. I da im se bar olakšavaju muke, nego im se otežava...
Jukie Jukie 16:16 26.03.2012

Re: Moja zapažanja

kicakovic
najveći problem u privatnim bolnicama je kadar. nikad ne možeš da znaš da li je lekar koji radi u takvoj bolnici tu zato što je dobar ili zato što je bio loš student, pa mu tata&mama imaju kintu te detetu otvorili ordinaciju/bolnicu.

Hehe. Ležimo mi tako na odeljenju za trovanje hranom i svaki dan dolaze neka deca koja studiraju medicinu da propituju bolesnike i na kraju treba da odrede od čega ko boluje. Imaju celu knjigu pitanja, tako da su jednog dečka pitali o tome kada je njegova majka jednom bila u bolnici, sa potpitanjima, i na kraju im je rekao da se ne seća jer je tada imao devet godina. Drugi čovek je objašnjavao koliko goveda ima i iz kakvog akvafera dobija vodu. itd. (što inače nije imalo nikakve veze sa tim zašto smo tamo, jer je prvi kupio neku pljeskavicu na kiosku a ovaj drugi nije ni imao trovanje nego je dijareja bila nuspojava sunčanice). Prvi dan su studentkinje došle sa maskama, dalje nisu :)
U svakom slučaju, u petak sedim ja ispred u hodniku jer mi je dosadno da po peti put slušam ista pitanja i odgovore, i taj dečko posle nekog vremena izlazi.
-Pa nisu valjda već završili?
-Pa ja mislim da ovi neće da prođu taj ispit, nisu me pitali pola potpitanja...
mariopan mariopan 17:03 26.03.2012

Re: Moja zapažanja

Ja sam se šalio s tobom i moj komentar nije nikakva kvalifikacija nego konstatacija.

Znam, pa i ja sam se našalila, ( vidi mi ceo komentar + smajli), ne brini da sam pogrešno shvatila

Za ostalo, više sam pisala zbog svih vas koji ne znate da sve ovo može i vama da se desi, jer se većina nas uzda u sistem zdravstvene zaštite i ne zna šta se zaista događa u praksi.

Treba to svi da znaju, zato sam napisla, a sve je iz ličnog je iskustva.

Da li ti pada na pamet da jednog dana moraš da budeš kvalifikovan medicinski radnik ako se nekome u tvojoj porodici desi teška bolest?
Niko od nas to nije učio niti postoji neko ko bi ti pokazao šta da radiš i kako to da radiš, ali ipak, svakoga dana to radi porodica nekog bolesnika i ne sanja da će ga na kraju odbiti iz bolnice zato što je pacijent previše star ili previše bolestan pa neće sa njim da se bakću?
Nije to, samo po sebi, nikakva diskriminacija ili rasizam.


Znam da to kod tebe nije. Zato sam i napisala da se deličmično slažem jer sam baš to doživela.
I ja sam očekivala veću osetljivost po tom pitanju od žena ali sam se prevarila.

Da li bi te medicinske sestre i doktroke svoju majku ostavile nedelju dana neoopranu i da je ne okrenu u krevetu a znaju jako dobro šta će to da joj učini? I obe doktorke koje su odbijale da je prime bile su žene, i kod nas i na VMA, a na VMA je primio dežurni lekar koga smo na kraju pozvale sestra i ja, nismo htele da odemo....inače sa doktorkama smo se natezale celo to popodne, bile su neumoljive.

Međutim, sasvim drugačiji tretman i postupak imala sam sve vreme bolesti supruga, sa lekarima koji su o njemu brinuli. Da je bilo drugačije niti bi on toliko poživeo niti bih ja sve to izdržala.
Svaku intervenciju patronažnih lekara i sestara je dobijao na vreme, svaki uput, terapiju, sve je urađeno na vreme i kako treba.
Jednom je morao zbog napada žuči da leži na hirurgiji, kod nas u bolnici.
Kako je bio nepokretan, sestre su ga na svaka dva sata okretale dok je bio kod njih na odeljenju, dan i noć kao i ja kod kuće (doktor naredio) i vratili mi ga kući kakvog su ga i dobili.
Po tome znam da može, samo se negde to neće. Zavisi od ljudi.
appendix appendix 17:14 26.03.2012

Re: Moja zapažanja

Kako je bio nepokretan, sestre su ga na svaka dva sata okretale dok je bio kod njih na odeljenju, dan i noć kao i ja kod kuće (doktor naredio) i vratili mi ga kući kakvog su ga i dobili.
Po tome znam da može, samo se negde to neće. Zavisi od ljudi.

Ne bi trebao niko nikome ništa da naredi... samo kada bi svako radio svoj posao, bili bismo svi zadovoljni. No, uskustva nam pokazuju drugačiju sliku, pa, nekada ni naredbe ne pomažu, nažalost..
expolicajac expolicajac 17:29 26.03.2012

Re: Moja zapažanja


Ti se jooš baviš tim sportom
mariopan mariopan 17:32 26.03.2012

Re: Moja zapažanja

expolicajac

Ti se jooš baviš tim sportom

Što, zar se ti ne baviš više?
zilikaka zilikaka 17:54 26.03.2012

Re: Moja zapažanja

obe doktorke koje su odbijale da je prime bile su žene

Abre vi sad ko moj drugar nedavno.
Čovek drži građevinsku firmu i muku muči da opstane.
Deru ga sa svih strana, pa priča:
"...i ladno mi otvoreno traži mito. Ajd kad muškarac to radi, to sam navikao, al žena, pa mrtva-ladna tako"
leonardo92 leonardo92 21:45 26.03.2012

Re: Moja zapažanja

Dakle, umiruću ženu su odbijali da prime.


Da te utesim to je pojava rasirena po celom svetu. Recimo, privatne bolnice sve teze slucajeve ili ne primaju ili se trude da sto pre posalju u drzavnu bolnicu. Radi se o tome da su privatne bolnice profitabilne organizacije a teski pacijenti nisu profitabilni ni za koga a ako jos desi da pacijent i umre bolnica moze da izadje na los glas. Doduse, zato su tu drzavne bolnice koje donira drzava i onw moraju da prihvate takve pacijente.

Na čast im i obraz profesije

Ne, to je los sistem, pa oni mogu tako da se ponasaju i da prodju bez posledica. Osim toga nas pravni sistem je takodje katastrofa pa ne mozes potraziti ni pravnu zastitu. Ocekivati od medicinskog osoblja koje je, budimo realni, lose placeno, radi u losim uslovima i nema ama bas nikakav stimulans da radi dobro, dakle ocekivati od njih da se drze casti profesije itd...hmm to je malo naivno. Ne branim ih, samo pokusavam da objasnim da ce ljudi raditi odgovorno samo kada imaju stimulans u vidu dobre plate i radnih uslova i kada postoji realna mogucnost kaznjavanja ako ne rade dobro. Lepo je kad naletite na nekog kao sto je Majka Tereza ali to je jako, jako retko. Nije to nista specificno samo kod nas, tako je svuda u svetu, jer ljudi su uvek bili i uvek ce biti isti. Zato sistem mora da se menja.
Kad su svojevremeno otvorili odeljenje za invazivnu kardiologiju na vma (gde se ubacuju sonde pod kontrolom rendgena u srce), moj prijatelj, tada kardiolog na vma na moje pitanje da li hoce da predje tamo da radi kaze mi: "zasto da rizikujem i da idem tamo da se zracim svaki dan pored pacijenta? zasto, da bi me neko posle tapsao po ledjima i rekao bravo? ne hvala"
angie01 angie01 22:15 26.03.2012

Re: Moja zapažanja

Možemo da se ljutimo koliko hoćemo,ženski lekari su ipak za nijansu slabiji od muških.
Jednostavno,tako je to,ima milion razloga,od zanetosti porodičnim problemima žene,do sporije procene,koja je biološki odredjena,i od toga se ne može pobeći


Maricu, ti li si?!

bogtemazo, Krki, al privlacis pacijente!
kick68 kick68 02:12 27.03.2012

Re: Moja zapažanja

Možemo da se ljutimo koliko hoćemo,ženski lekari su ipak za nijansu slabiji od muških.

Podseti me da me je davno neki ortak, inace student medicine, pokusavao da ubedi da zene nikada ne mogu biti dobri lekari kao muskarci jer su veliki panicari, a narocito je frka kad vide krv. Rvasmo se letnji dan do podne, dok ja u jednom trenutku ne viknuh: Pa zene bre vide krv redovo jednom mesecno, sto bi koji moj panicile?!
Postao je ginekolog.
zanetosti porodičnim problemima

Nema tu nikakve zanetosti, jednostavno od zena se obicno ocekuje da same obavljaju sve kucne poslove i podizu decu, one su opterecenije od muskaraca i imaju vise obaveza. Zene koje su ostvarile zavidnu karijeru u Srbiji gotovo uvek imaju podrsku porodice gde su babe i dede maksimalno angazovani. Ako su lisene tog luksuza, kada zavrse medicinu obicno postaju lekari opste prakse i imaju "normalno" radno vreme bez nocnih dezurstava. Retko postaju hirurzi, ne zato sto su nesposobne, vec zato sto ne postoje obdanista koja bi pratila njihovo radno vreme.
Mucna tema, ali nasmeja me ovaj bloger, a mariopan me je bacila na patos samo tako!

EDIT: Gde sad pobogu nestadose dva poslednja trenerova bloga??!!!
moderator05 moderator05 09:40 27.03.2012

Re: Moja zapažanja

kick68
EDIT: Gde sad pobogu nestadose dva poslednja trenerova bloga??!!!

Trener je želeo da obriše sve svoje blogove. Pošto sam ga podsetila da to nije moguće, obrisao je one koji su još bili aktivni (ti mogu da budu obrisani).

Izvinjavam se krkaru zbog odgovora ovde (mogla sam i privatnom porukom), ali mislim da je korektnije ovako jer je i pitanje postavljeno pred svima.
jednatanja jednatanja 12:28 26.03.2012

Na stranu

stanje našeg zdravstvenog sistema. Glavno pitanje po meni o kome treba da se raspravlja:

ZAŠTO SU LEKARI VMA ODBILI 3 NOVA DUŠEKA, ako je u interesu pacijenata i bolnice da se poboljšaju uslovi?

Ovo je inače tipičan stav mnogih Evropljana koji protokol, formu, formalnost, normu, pravilo, propis, upravu, sistem stavljaju ISPRED logike, humanosti i čovekoljublja. U Americi ovo skoro pa ne postoji, i upravo se u ovakvom fleksibilnom odnosu u društvu krije tajna njihovog uspeha. Nemci su isto "rule-loving", ne može ništa mimo pravila, do te mere da ih izmišljaju i kada ih nema.

U stvari osnova ljudi koji slepo slede pravila je da se nečeg pribojavaju. Pa ću da postavim dodatno pitanje:

ČEGA SE LEKARI SA VMA BOJE?
Hansel Hansel 14:11 26.03.2012

VMA i kolega Appendix

Još krajem prošlog leta, kolega Appendix mi je poslao svoju priču o iskustvu s VMA. Ja, sa idejom da pišem nešto slično, želeći da iskombinujem iskustva u jedan blog, a s druge strane pritisnut nekim obavezama, objavljivanje sam odugovlačio i odugovlačio. Javio sam mu sada da je zgodna prilika da se to objavi na ovom blogu, ali on ne može da se uloguje na Blog (zbog poznatih aktuelnih problema sa serverom), pa smo se dogovorili da ja citiram taj tekst. Izvinjavamo se ako je komentar predug.


... Naiđoh na tvoj tekst 'Zašto lekari ne treba da dobiju status službenog lica?',
ja dodajem, ni ne treba da ga dobiju. Naime, i sam radim u zdravstvu već izvestan broj godina, i svedok sam svakavih situacija na koje ne mogu da reagujem, niti da ih promenim. Pre par godina i ja sam doživeo jako neprijatno iskustvo od strane lekara i drugog medicinskog osoblja Očne klinike VMA.

S obzirom da mi je dijagnostikovana katarakta 2007. godine i predložena hirurška intervencija kako bi se ona odstranila, a pošto se radilo o komplikovanoj operaciji, morao sam potražiti pomoć i mišljenje u nekoj većoj ustanovi. U Niš nisam hteo da idem, te sam se odlučio za VMA, jer po nekakvim standardima važe za jednu od najboljih klinika na Balkanu, tako je bar bilo nekada.. Otišao sam ja lepo na pregled, moram priznati, preko veze i operacija mi je zakazana u roku od mesec dana.. Mojoj sreći nije bilo kraja, nisam ni znao šta sme sve čeka i kroz kakav ću pakao proći.. Sve je počelo sa nabavkom uputa. Rekli su, ne može, jer sam civilno lice (u to vreme su primali samo vojne osiguranike, to nisam ni znao). Dakle, morao sam da dobijem izveštaj neke civilne klinike da se to kod njih ne može uraditi, pa u tom slučaju bih dobio uput za VMA...

Tako ja odem na komisiju u Niš na Očnu kliniku, tamo kažu, možemo dati preporuku za Klinički centar u Beogradu. To je podrazumevalo novi odlazak u Beograd, ponovni pregledi, zakazivanja, čekanja, nisam bio spreman na sve to. Moja odluka je bila, idem na VMA, spreman sam da snosim sve troškove operacije...
Odem na zakazani termin, rešen da to jednom završim. Odležim tamo dva dana, moj doktor odluči da sačekamo još malo, jer je trebalo ugraditi neko specijalno sočivo koje u tom trenutku nisu posedovali, i kaže mi da dođem za mesec dana. Ok, prihvatim njegov predlog, vratim se kući. Nakon mesec dana, odem ponovo, to je bio kraj godine, i on reče da sačekamo da prođe Nova godina, jer će posle toga civili moći regularno da se leče na VMA. Dođe Nova godina, prođe januar, februar, fond u gradu gde živim još uvek nije dobio validni papir o toj odluci..

Početkom marta, najzad se i to dogodi, uzmem regularan uput za pregled da bih zakazao operaciju. Jako se dobro sećam, bio je 12. mart, 2008. godina...
Ponovo isti doktor, uputi me kod glavne sestre da zakažem operaciju... Uz izvinjenje, ona meni reče, može tek za 1. septembar, u redu, neka bude, ako sam toliko čekao, sačekaću i tih šest meseci. Bar mi je pao kamen sa srca, operacija je zakazana, uput ću regularno dobiti, 1000 evrića mi ostaje u džepu...

Prođe proleće, leto, bliži se kraj avgusta i ja se polako pripremam za odlazak.. 1. septembra (beše ponedeljak), kao što je i rečeno, upisujem se u bolnicu, doktor skoro i da je zaboravio na mene, ali reče 'sutra ćemo je iščupati'.. Dođe sutra, ali ne i bolje sutra za mene.. operativni program je bio obiman i ja nisam došao na red. Svi koji dođoše posle mene, operisaše se, neki platiše (lično sam čuo jednu godpođu, čiji je otac ležao sa mnom u sobi, kako reče 'idem da sačekam doktora da mu dam pare'). Ok, onda u sredu. Ne, ipak ćemo u četvrtak... I u četvrtak beše neka prevelika gužva, doktor preumoran, u petak... Zovu mene prijatelji, kolege i ne mogu da veruju šta se dešava. Neki čak počeli da mi sugerišu da treba da platim, ali ja naivan, ma ne, taman posla, nije to u pitanju... Dođe petak, 5. septembar i njihova neka velika vizita, na čelu sa svim profesorima i načelnikom klinike.. Odvedu oni mene u ordinaciju na ponovni pregled, po ko zna koji put, i moj ordinirajući lekar i dotični načelnik-profesor započnu konverzaciju na engleskom jeziku... Nažalost, ja učio neki drugi jezik, engleski ne govorim, sedim, gledam u prazno, i slutim, ni ovog puta ništa.. Vratim se u sobu, dođe moj lekar, izvini mi se, i reče to ipak ne treba da se operiše, veliki je rizik, a pitanje je da li će doći do poboljšanja vida... Dakle, sledi otpust kući, i, džaba smo krečili...

Spakujem svoje stvari, moram sačekati otpusnu listu još neko vreme, i sa svojim cimerom iz sobe odem da prošetam kilometarskim hodnicima poznate klinike...
Nakon pola sata, vraćajući se nazad u sobu, zapazismo neku gužvu na hodniku i komentare ' ma video sam ga, sada je prošao pored mene, trčite za njim'.. Dakle, uđem ja u sobu i shvatim da sam pokraden. Uzeli mi novčanik iz torbice sa svim dokumentima, karticama, srećom mobilni nisu, te sam toliko bio priseban da sam odmah pozvao banku da mi blokiraju kartice. Nisam mogao da verujem da mi se to dešava, došao u najbolju kliniku na operaciju, za koju rekoše da se ne može izvesti, još me i pokradoše... Na pitanje upućeno glavnoj sestri, kako je to moguće da se desi na klinici gde se toliko drži do nekakvog protokola, gde je obezbeđenje na svom koraku, sa svakojakim detektorima, i onda ušeta lopov usred bela dana, kada nije vreme za posetu, i pokrade vas. Možda neverovatno, ali njen odgovor je glasio 'pa, kod nas je to uobičajeno..', Naravno, nisam znao šta da joj odgovorim.. uzeli mi poslednje pare, nemam čime kući da se vratim, srećom, pozajmio mi je cimer iz sobe za autobusku kartu, hvala mu! Došla je policija, njihovo obezbeđenje, sačinili zapisnik, ali sve je to bilo uzalud. Ne mogu da opišem osećaj kada sam izašao napolje, nakon pet dana iščekivanja, neoperisan, pokraden, ponižen, sa željom da se ovde više nikada ne vratim, čak ni poslovno... Nakon mesec dana, od nemilog događaja, zovu me iz moje banke iz Beograda i kažu da je neki gospodin pronašao moju ličnu kartu i kartice u krugu klinike. Džaba, u međuvremenu sam izvadio nova dokumenta, nove kartice...

Dugo sam se lomio mišlju da zabeležim hronologiju događaja i da negde objavim, da ih tužim, svašta mi je padalo na pamet, ali ipak nisam ništa uradio...

U martu, 2009. godine, na preporuku prijatelja, odem na privatnu kliniku i budem operisan bez ikakvih maltretiranja, ponižavanja, zavlačenja... nakon dva meseca operisao sam i drugo oko kod njih. Bili su korektni, pa mi dali određeni popust... i dan danas idem kod njih na kontrole i apsolutno nemam nikakvih primedbi, samo reči hvale...
stopalo stopalo 17:39 26.03.2012

Re: VMA i kolega Appendix

posto je ovo ocigledno ocna sekcija

pre 4-5 godina, zena, lekar, u tom trenutku drzavni funkcioner, mora na operaciju katarakte. njena dva prijatelja sa studija su neki direktori, nacelnici, stajznam na ocnoj klinici.
i kazu joj potpuno otvoreno,
nase ruke su dzabe ali mora 300 evra za anesteziologa

opet sa druge strane, neki prijatelji kada su "dopali" bolnice, nisu imali nikakvih problema ni sa lekarima ni sa sestrama.
appendix appendix 17:53 26.03.2012

Re: VMA i kolega Appendix

nase ruke su dzabe ali mora 300 evra za anesteziologa

Naravno, to se uvek tako kaže, samo što anesteziolog nikada ne dobije ništa...
Dok nisam sve ovo doživeo na svojoj koži od njih, razmišljao sam o zaveštanju organa. Nakon ovoga sam definitivno odlučio da VMA nema prava da raspolaže mojim telom.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana