Društvo| Filozofija| Ljubav| Ljudska prava| Život

ŠEFKO, BRATE MOJ CIGANINE

expolicajac RSS / 08.04.2012. u 21:16

Opet ono moje „3Z”. Zgrožen, zgranut, zgađen. Da li moji sunarodnici stvarno mrze Rome ili je to stanje opšteg raspada moralnih vrednosti u Srbiji. To što se bijemo sa policajcima, pa ili oni nas izlemaju ili mi njih, smatram folkloritom našeg naroda. Ali kad se sa policijom bijemo zbog toga što ne volimo neku etničku grupu, onda je to već problem i to ozbiljan. Pregledao sam dostupne snimke sa intervencije u Resniku i zanemeo. Iz građana koji sam video na snimku izbija mržnja. Neartikulisana mržnja koja predstavlja nagoveštaj mogućeg haosa. Ali o tome neću da pišem. Osećam obavezu da napišem par reči o mojoj braći Ciganima.

 

Po dolasku iz Beograda, krajem 60-tih godina, kada mi je otac dobio prekomandu u Niš upisao sam se u OŠ “Maršal Tito”. Ulaskom u odelenje, bio sam zbunjen, kako izgledom novog ambijenta, tako i sastavom učenika. Učiteljica me je predstavila i pitala da li bi neko sedeo sa mnom. Nijedna ruka se nije digla. Onda se iz zadnje klupe podigla jedna. Ustao je dečak za glavu veći od mene a još i crn kao đavo. Oduzeo sam se od straha. Ja obučen u perlonsku uštirkanu košuljicu, štofane sive pantalone i obuven u crne do sjaja izglancane cipele, seo sam pored za glavu višeg “cige” u šarenom džemperu, po sistemu,  sve mi boje lepo stoje, i zakrpljenim pantalonama tipa “”Haklberi Fin” a na nogama do bola prljave “šangajke”.  Rekao mi je “ Nemoj se plašiš, ja sam Šefko”.

Šefko je već uspeo da ponavlja dva puta, ali je sa mnom dogurao do sedmog razreda. Onda smo se rastali. Ja sam promenio školu.

Prolazile su godine. Viđao sam ga povremeno i uvek srdačno razgovarao. U trećem razredu mog gimnazijskog života, jednog septembarskog dana, presreo me je Šefko na ulazu škole i vrlo ozbiljno mi rekao. “Uštirkani”, tako me je uvek zvao, “Ja se ženim naredne nedelje, da mi dođeš na svadbu”. I otišao sam na tu svadbu. Sve ostale svadbe na kojima sam bio, isključujući moju, bile su bleda senka ostvarenog raspoloženja i iskrenog pokazivanja emocija. Šaban je pevao tako, da sam mesecima posle te svadbe prebirao po dirkama mog pijanina pokušavajući da uhvatim taj duh ciganske muzike.

Kad mu se rodio prvi sin, napili smo se u “Atini” pored železničke stanice, tako da sam prvi put u životu pomislio da umirem. Ali opet je bilo nezaboravno. Ta radost koju je Šefko pokazao kad mu se rodio sin, pa to je filozofija. Uvek sam pokušavao da napravim poređenje sa svojim osećanjima kad sam dobio prvog sina, ali nekako nije išlo. Moja sreća je bila moja a njegova sreća je postajala sreća svih nas.

Nakon par godina, kad mu je umrla majka, bio sam na sahrani, toj ciganskoj a tako ljudskoj. Nijedna srpska sahrana ne nosi toliko tuge koliko tuge ima na ciganskim. Možda se te ciganske brže zaborave, ali dok traju, tako su bolne i opet probude u čoveku neverovatnu količinu emocija.

Šefko je nakon 90-te godine sa ženom i četri sina otišao ili bolje rečeno “emigrirao” prvo u Nemačku a posle u Australiju. Malopre me je zvao telefonom i postavio tako “čavale romale” pitanje.

EX ZAŠTO STE PRESTALI DA NAS VOLITE. PA ZNAŠ KAKVI SMO.

Samo sam mogao da mu odgovorim

„Šefko, brate moj ciganine, nije ovo više ona Srbija u kojoj smo ti i ja rasli“.  

 

 



Komentari (131)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

shure shure 21:35 08.04.2012

Ex,lep ti tekst ...

Koliko sam puta doziveo da mi "ljudi"zamere sto toliko volim zivotinje i da bi bolje bilo da tu svoju brigu usmerim na ljude.Ali ja ljude ne volim,pa opet nikad ne bih uradio to sto su ljudi koji vole ljude,uradili u Resniku.Da,oni ustvari vole ljude osim ...
Ja ne znam kuda smo ovakvi krenuli,ali se bojim da znam,kuda cemo ovakvi stici
elis elis 21:43 08.04.2012

Re: Ex,lep ti tekst ...

Ex, divan tekst. A ova rečenica

...Moja sreća je bila moja a njegova sreća je postajala sreća svih nas...


ide pravo u literaturu.
expolicajac expolicajac 21:47 08.04.2012

Re: Ex,lep ti tekst ...

ide pravo u literaturu.

Tako je to kad u genima nosim onaj diskretni "bosanski šarm".
Milan Karagaća Milan Karagaća 22:34 08.04.2012

Re: Ex,lep ti tekst ...

expolicajac
ide pravo u literaturu.

Tako je to kad u genima nosim onaj diskretni "bosanski šarm".

svaka ti čast na divnom tekstu o tome kako čovek čoveku može biti i ostati čovek.
expolicajac expolicajac 22:41 08.04.2012

Re: Ex,lep ti tekst ...

svaka ti čast na divnom tekstu o tome kako čovek čoveku može biti i ostati čovek.

Zaboravili su ljudi šta su osnove sistema humanog društva. Ali pisaću i o tome, pa ako shvate shvate, ako ne, ja ću učiniti šta je od mene.
Ribozom Ribozom 23:12 08.04.2012

Re: Ex,lep ti tekst ...

Ima vise lepih stvari u tekstu.

Samo ga zeznule vremenske zone.
expolicajac expolicajac 23:14 08.04.2012

Re: Ex,lep ti tekst ...

Samo ga zeznule vremenske zone.

Zvali su me vidoviti EX. Inače Šefko je trenutno tu
Ribozom Ribozom 23:25 08.04.2012

Re: Ex,lep ti tekst ...

To sve objasnjava
Bojana Maljević Bojana Maljević 01:28 09.04.2012

Re: Ex,lep ti tekst ...

Milan Karagaća
expolicajac
ide pravo u literaturu.

Tako je to kad u genima nosim onaj diskretni "bosanski šarm".

svaka ti čast na divnom tekstu o tome kako čovek čoveku može biti i ostati čovek.

Pridružujem se čestitkama. Iako me niko nije dirao
expolicajac expolicajac 07:04 09.04.2012

Re: Ex,lep ti tekst ...

Pridružujem se čestitkama. Iako me niko nije dirao

angie01 angie01 09:20 09.04.2012

da

prilozim





(za mog kuma Ivicu!)
Bojana Maljević Bojana Maljević 17:54 09.04.2012

Re: Ex,lep ti tekst ...

expolicajac
Pridružujem se čestitkama. Iako me niko nije dirao


Eh, nećeš verovati pre neki dan sam gledala baš ovaj klip! A ja retko gledam. I ti baš taj da staviš? Stvarno si ex, brate. Sve znaš.
expolicajac expolicajac 17:59 09.04.2012

Re: Ex,lep ti tekst ...

Eh, nećeš verovati pre neki dan sam gledala baš ovaj klip! A ja retko gledam. I ti baš taj da staviš? Stvarno si ex, brate. Sve znaš.

Asocirao me pijanino, ima tu nečega.
Bojana Maljević Bojana Maljević 18:08 09.04.2012

Re: Ex,lep ti tekst ...

expolicajac
Eh, nećeš verovati pre neki dan sam gledala baš ovaj klip! A ja retko gledam. I ti baš taj da staviš? Stvarno si ex, brate. Sve znaš.

Asocirao me pijanino, ima tu nečega.

Ono dirao/dirke .... liči.
mariopan mariopan 22:37 08.04.2012

:-)

Moju ćeru je trebalo da krsti "pobratim" mog muža, ali nije mogao, priznao nam je da ne zna da se potpiše, džaba smo mu pokazivali.
Pitam ga pa kako je položio vozački, a on lepo kaže "platio" i vozi
Svirao violinu da se razboliš, a mi veseljaci, voleli one vranjanske. Ih, kada se setim tuga me uhvati za sve....pa neću, jer svih njih više nema.

U Domu sam odrasla sa njima, kao i sa drugom nesrećnom decom koja su morala tu da budu jer nisu imala gde, svi smo bili isti, nesrećnici kojima je sve nedostajalo a najviše roditeljske pažnje i ljubavi.
......

Čitala sam i ja tu vest, ali sam čitala i komentare Resničana. Tako najbolje saznaš ono što "vest" iz mnogih razloga neće kazati.
Kažu da u Resniku odavno žive Romi koji su tu starosedeoci i sa njima niko nema nikakvih problema. Tako dokazuju da nisu nikakvi ni rasisti ni fašisti. Žive zajedno i mirno, i ne od juče.

Da je problem u tome što se zemljište na koje će postaviti kontejnere vodi kao privatno vlasništvo i da vlasnike niko nije pitao da li tu može naselje da se postavi?

I kažu da je ovo način da se grad Beograd reši Roma gurajući ih u geto, u malu zajednicu u predgrađu koja nema nikakvih mogućnosti da toliki broj ljudi apsorbuje. Nema dovoljno veliku školu, dom zdravlja...itd

Osim toga kažu da je policija izuzetno brutalno postupala prema građanima.

Ni ti ne bi kao prijatelja gledao nekoga ko te pendreči i hoće na tvoju njivu da posadi celo naselje?

A da prvo čujemo obe strane pre nego što ljude nazovemo fašistima?
Ja ne znam šta je istina ali oni kažu da sve to traje nekoliko dana a tek sada je u vestima?
Šta misliš zašto?
Mrzim fašiste i strašno je ako je to u pitanju......ali ni ovoj vlasti ništa ne verujem.
expolicajac expolicajac 22:44 08.04.2012

Re: :-)

Moju ćeru je trebalo da krsti "pobratim" mog muža, ali nije mogao, priznao nam je da ne zna da se potpiše, džaba smo mu pokazivali.
Pitam ga pa kako je položio vozački, a on lepo kaže "platio" i vozi
Svirao violinu da se razboliš, a mi veseljaci, voleli one vranjanske. Ih, kada se setim tuga me uhvati za sve....pa neću, jer svih njih više nema.

U Domu sam odrasla sa njima, kao i sa drugom nesrećnom decom koja su morala tu da budu jer nisu imala gde, svi smo bili isti, nesrećnici kojima je sve nedostajalo a najviše roditeljske pažnje i ljubavi.
......

Čitala sam i ja tu vest, ali sam čitala i komentare Resničana. Tako najbolje saznaš ono što "vest" iz mnogih razloga neće kazati.
Kažu da u Resniku odavno žive Romi koji su tu starosedeoci i sa njima niko nema nikakvih problema. Tako dokazuju da nisu nikakvi ni rasisti ni fašisti. Žive zajedno i mirno, i ne od juče.

Da je problem u tome što se zemljište na koje će postaviti kontejnere vodi kao privatno vlasništvo i da vlasnike niko nije pitao da li tu može naselje da se postavi?

I kažu da je ovo način da se grad Beograd reši Roma gurajući ih u geto, u malu zajednicu u predgrađu koja nema nikakvih mogućnosti da toliki broj ljudi apsorbuje. Nema dovoljno veliku školu, dom zdravlja...itd

Osim toga kažu da je policija izuzetno brutalno postupala prema građanima.

Ni ti ne bi kao prijatelja gledao nekoga ko te pendreči i hoće na tvoju njivu da posadi celo naselje?

A da prvo čujemo obe strane pre nego što ljude nazovemo fašistima?
Ja ne znam šta je istina ali oni kažu da sve to traje nekoliko dana a tek sada je u vestima?
Šta misliš zašto?
Mrzim fašiste i strašno je ako je to u pitanju......ali ni ovoj vlasti ništa ne verujem.

Sestro, kolko vidim, vremeti je da se udaš. A mene da zoveš za kuma.
Krugolina Borup Krugolina Borup 10:39 09.04.2012

Re: :-)

Osim toga kažu da je policija izuzetno brutalno postupala prema građanima.


Cekaj, majku mu, ako je povredjeno 12 policajaca i 2 gradjanina... malo mi se cini nije policija ta koja je tu bila brutalna.
Milan Karagaća Milan Karagaća 11:03 09.04.2012

Re: :-)

Krugolina Borup
Osim toga kažu da je policija izuzetno brutalno postupala prema građanima.


Cekaj, majku mu, ako je povredjeno 12 policajaca i 2 gradjanina... malo mi se cini nije policija ta koja je tu bila brutalna.

Mediji stavljaju poentu na ono što treba da se poentira, kako im je kazato ili od njih traženo ili misle da će se narodu više dopasti.Jednom rečju da budu u trendu, a oni znaju kakav je trend.
Eto vam primer od juče.
U severnoj Kosovskoj Mitrovici je navodno od podmetnutog plastičnog eksploziva ubijen čovek a dvoje njegove dece povređeno.Taj čovek je Albanac i ta vest se mogla naći na nekoliko medija tokom dana. E onda se desi da su trojica Šiptara pretukla Srbina. Od tog trenutka prva vest postaje to šro je pretučen Srbin a posle toga kao usput da je ubijen Šiptar.
Dakle, nije poenta na tome šta je veća tragedija, nije na tome ubijen čovek i povređeno dvoje dece ili povređen čovek već patriotsko novinarstvo i nacionalna briga. Kraju to što je tom istom Šiptaru pre nekoliko godina i otac ubijen u istom stanu.
Toliko o novinarskoj i ljudskoj etici.
Krugolina Borup Krugolina Borup 11:19 09.04.2012

Re: :-)

Mediji stavljaju poentu na ono što treba da se poentira, kako im je kazato ili od njih traženo ili misle da će se narodu više dopasti.Jednom rečju da budu u trendu, a oni znaju kakav je trend.


Poenta, nepoenta - 12 : 2 je cinjenica.
Ili mislis da nije?
Da li je to prva ili poslednja recenica u vestima, nebitno je za rasclanjivanje toga ko je koga tu brutalno tukao.
milisav68 milisav68 11:38 09.04.2012

Re: :-)

Krugolina Borup

Poenta, nepoenta - 12 : 2 je cinjenica.
Ili mislis da nije?

A šta ti misliš?

Daleko od toga da su svi gradjani na protestu nevinašca, ali je mnogo gora činjenica da je tom dogadjaju najviše pažnje posvetio, pazi - TV Svet plus.

Nažalost, ovi protesti prosto nisu mogli da prođu bez incidenata, tako da su na protestu 7.4. nasilnički pokušali da pomere sa puta, a sledećeg dana 8.4. su u 2 navrata(ujutru i posle podne) brutalno i krvnički napali sve pristalice protesta, pa čak i građane koji su živeli u blizini protesta i ni krivi ni dužni nastradali u tim okršajima na svojim privatnim posedima!!! Prema nezvaničnim pričama, na Urgentnom centru je primljeno 56 civila sa raznim vrstama povreda, dok je povređeno 13 policijskih snaga!!!! 8.4. je u jutarnjim časovima privedeno 10 civila, dok je u poslepodnevnom protestu privedeno više od 20 civila!!!!

Zabeležena medijska pažnja raznih TV emitera Srbije o protestima građana Resnika 07/08.4.2012

Pod izgovorom rasizma, pokušavaju da gurnu problem pod tepih, usput uzurpirajući zemlju koja je pod sporom zbog restitucije.

Pogledaj snimak, da vidiš šta pričaju ti ljudi koji protestuju.

Milan Karagaća Milan Karagaća 18:40 09.04.2012

Re: :-)

ali je mnogo gora činjenica da je tom dogadjaju najviše pažnje posvetio, pazi - TV Svet plus

interesantno zašto baš ta napredna TV.
hajkula1 hajkula1 14:52 11.04.2012

Re: :-)

Krugolina Borup
Osim toga kažu da je policija izuzetno brutalno postupala prema građanima.


Cekaj, majku mu, ako je povredjeno 12 policajaca i 2 gradjanina... malo mi se cini nije policija ta koja je tu bila brutalna.



Policajci će za svaku modricu da se jave lekaru, mozda dobiju poštedu. Građanin se iz straha neće javiti, sem u krajnjoj nuždi.

Bre, Kru k'o da si od juče.
mariopan mariopan 22:48 08.04.2012

...

Evo jedan komentar sa tih vesti na B92.


Kao sto ste imali priliku da procitate, u Resniku vec decenijama zivi omanja zajednica Roma, koji su od samog dolaska bili prihvaceni od strane Resnicana. Oni zive u starom centru Resnika u kom su nekada bili Dom Zdravlja i Osnovna Skola. Pre 10ak godina, nova grupa Roma doseljena je na teritoriju Resnika, zajedno sa drugim raseljenim licima sa KiM. U toj novoj grupi ima i dece i starih. I narkomana i tranvestita. I lopova i vrednih ljudi. Sada, bez ikakvog prethodnog obavestenja u Resnik doseljavaju veliku populaciju Roma koja nije podobna za Novi Beograd i Belvil. Zasto? Da li oni narusavaju izgled tog naselja? Da? Zato sto zive u kartonskim kucama? Da? Zasto nisu postavili kontejnete na mesto kartonskih sklonista? Kontejneri nisu podobni za Belvil? Da li je zemljiste na kome se trenutno nalaze u privatnom ili drzavnom vlasnistvu? Prostor, u Resniku, na kome se sada postavljaju kontejneri nije drzavno i drzava nema prava da njime raspolaze. Vlasnici tih njiva nisu ni znali da im drzava zauzima zemlju i sprema je za naseljavanje Roma. Vise od 1000 dusa za koje u Resniku nema mesta. Gradjani Resnika protestvuju zbog nasilnog oduzimanja zemljista, prevarantske vlade, tajnog organizovanja selidbe. Ako tako velika zajednica Roma dodje u Resnik, ovde zivot vise nece biti isti. Zivot i mir i kultura i navike ...-sve ce se promeniti, a oni koji su se za taj mir i sloznu zajednicu borili, taj nemir nece da prihvate. Pruzam punu podrsku svima koji su izasli da se bune protiv ovako sramnog cina vlade i drugih odgovornih lica.
(Ivana, 8. april 2012 18:15)

...

Čim nađem kandidata koji zna da opravi kosilicu zovem da kumuješ
expolicajac expolicajac 22:51 08.04.2012

Re: ...

mariopan


Etnički identitet je proizvod socijalizacije možda više nego neki drugi
kolektivni identitet. Od najranijeg detinjstva pojedinci se upućuju da moraju da uoče
razlike “nas” i “njih”, jer “deca znaju ko su uglavnom zato što im to drugi kažu”
(Dženkins, 2001: 85).
mariopan mariopan 23:04 08.04.2012

Re: ...

expolicajac
mariopan


Etnički identitet je proizvod socijalizacije možda više nego neki drugi
kolektivni identitet. Od najranijeg detinjstva pojedinci se upućuju da moraju da uoče
razlike “nas” i “njih”, jer “deca znaju ko su uglavnom zato što im to drugi kažu”
(Dženkins, 2001: 85).

Ok,...ali ne možeš da zanemriš razloge i ovih ljudi?
Da pogledamo problem i sa nihove strane?
Meni se čini da nije problem samo u tome, nego je ovo sila koju vlast sprovodi na štetu tih ljudi, materijalnu, te njive nisu državne?
Kako bi ti reagovao da ti u dvorište dovezu kontejner i nasele nekoga, mene na primer? Pa oči bi im vadio?
I meni i njima bez obzira ko sam ja?

Ovde se braća sude i oko međe, bilo je i da glave padaju oko imanja, a rod najrođeniji pa se decenijama sudi za metar livade? To se ne zove fašizam i rasizam?

Da li to Vlast sme?
expolicajac expolicajac 23:10 08.04.2012

Re: ...

Da pogledamo problem i sa nihove strane?
Meni se čini da nije problem samo u tome, nego je ovo sila koju vlast sprovodi na štetu tih ljudi, materijalnu, te njive nisu državne?
Kako bi ti reagovao da ti u dvorište dovezu kontejner i nasele nekoga, mene na primer? Pa oči bi im vadio?
I meni i njima bez obzira ko sam ja?

Ovde se braća sude i oko međe, bilo je i da glave padaju oko imanja, a rod najrođeniji pa se decenijama sudi za metar livade? To se ne zove fašizam i rasizam?

Da li to Vlast sme?

Kao što sticanje i očuvanje individualnog i kolektivnog identiteta mogu
predstavljati izvor nesporazuma i konflikata u društvu, to isto može i kriza identiteta. Kada pojedinac gubi sigurnost u svoje ostvarene ambicije i mogućnosti, kada mu sadašnje delovanje postaje nesigurno, a budućnost neizvesna, kada počne da gubi dostignuti sklad materijalnih i duhovnih potreba, onda je reč o krizi identiteta. Kriza kolektivnog identiteta ogleda se kroz gubljenje moći i uticaja u određenoj sredini,mobilizacije i kontrolne uloge nad pojedincima. U trenucima gubljenja identiteta pojedinci i kolektivi često pribegavaju radikalnim sredstvima, militarizmu, nasilju, u sadašnjem stanju deluju instrumentima prošlosti. Njima se tada postavlja samo jedno pitanje, njemu podređuju sve: “Kako očuvati svoj identitet?” To otvara nove prostore za iracionalno delovanje.
Kumo ne se kači sa jačega
mariopan mariopan 23:34 08.04.2012

Re: ...

Kumo ne se kači sa jačega

Ne kačim se samo pitam, da li vlast to sme, mislim na raspolaganje tuđom imovinom?
Ako sme, onda nemamo šta dalje da pričamo. Povlačim reč.

Ajd laku noć kume
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 08:51 09.04.2012

Re: ...


Meni se čini da nije problem samo u tome, nego je ovo sila koju vlast sprovodi na štetu tih ljudi, materijalnu, te njive nisu državne?


vlast je uvek kriva, po difotlu, i tako treba da bude, al šta ako frku raspiruju žedni vlasti, našli, pa zašli, pa eto stare priče u novom pakovanju na mikrolokaciji, Resnik Resničanima i taj rad.

prema snimcima i komentarima na vesti, pakovanje na mikrolokaciji ima racionalno podpakovanje, tipa, tanka infrastrukura (jedna škola, jedna vrtić itd) koje, prema iskustvu s drugih mikrolokacija, gde postoje i vrtići i škole, (o)lako se i brzopotezno prepakuje u "nećemo da naša deca idu u istu školu sa...". netrpeljivost je čudo.

prema snimcima i komentarima na vesti, pakovanje na mikrolokaciji uspešno se hrani i paketom straha, tipa "oni prljaju, kradu...", a ako nije strah, e onda je zgodna i prigodna kliše-argumentacija koja instantno budi gnev i mržnju po sistemu "a zašto u našem dvorištu", "vodi ga kući" itd.

hoću da kažem, vrlo je tanko to da Resničani isteruju višu "pravdu" i čuvaju neke njive, kojima se ne zna vlasnik, od naseljavanja,jer ni vlast, koliko god bila mrska, nije mutava i ume da gleda u katastar.

i da li bi se Resničani digli na ustanak da im u komšiluk dolaze Šveđani s Ikeom, ili Nemci s BMW-om?

ako bi ovima nosili slatko i vodu, onda ipak stvari treba nazivati pravim imenom, bez zamaglivanja i kozmetike.

pa tako, suočeni s pravim stanjem stvari, angažovati sve živo što mrda i misli da smisli kako tu strašnu isključivost i netrpeljivost prema drugome umanjiti.

da, za početak, ne bude za diku, nego na sramotu.





Milan Karagaća Milan Karagaća 09:24 09.04.2012

Re: ...

er ni vlast, koliko god bila mrska, nije mutava i ume da gleda u katastar.

baš tako
i da li bi se Resničani digli na ustanak da im u komšiluk dolaze Šveđani s Ikeom, ili Nemci s BMW-om?

i ovo si u pravu.
milisav68 milisav68 09:52 09.04.2012

Re: ...

Vesna Knežević Ćosić

hoću da kažem, vrlo je tanko to da Resničani isteruju višu "pravdu" i čuvaju neke njive, kojima se ne zna vlasnik, od naseljavanja,jer ni vlast, koliko god bila mrska, nije mutava i ume da gleda u katastar.

Jel si sigurna da vlast nije mutava?

Do povraćaja imovine uz hrpu dokumenata

i da li bi se Resničani digli na ustanak da im u komšiluk dolaze Šveđani s Ikeom, ili Nemci s BMW-om?

Pa neće Švedjani i Nemci u Resnik, nego na placeve Miška&Koleta.

Dosad su muvali i krali na sve strane, a sad odjedanput postadoše pošteni.


mariopan mariopan 09:53 09.04.2012

Re: ...

hoću da kažem, vrlo je tanko to da Resničani isteruju višu "pravdu" i čuvaju neke njive, kojima se ne zna vlasnik, od naseljavanja,jer ni vlast, koliko god bila mrska, nije mutava i ume da gleda u katastar.

Koliko sam ja razumela, to je zemlja koja treba da se vrati restitucijom? A sada ljudi vide da im neće biti vraćena?
Ne znam gde sam to pročitala ili samo ukapirala iz nekih komentara ali mislim da je tako? I to je dodalo ulje na vatru, (valjda) tu žive ljudi čije je to zemljište i očekuju da im to bude vraćeno?

A za ostalo si u pravu, naravno da je protest i zato što su to Romi, nisu Šveđani, a zato ih i iseljavaju.Da su Šveđani Đilas bi se svaki dan sa njima slikao za novine.

Svesni smo i da nisu svi Romi onaj Šefket koga opisuje Ex ili onaj moj pobratim. Uvek je razlog to što su oni Romi, pa je to razlog i što ih raseljavaju odande gde su već bili. Mogli su kontejnere i tu da postave ali neće ni da ih gledaju nego u tri lepe na periferiju bez kanalizacije i trotoara, škole, vrtića, ambulante itd...? A onda pendreče Resničane?
Ali, niko ne kaže da je vlast fašistička zato što ih iz istih razloga raseljava i to sve zajedno na jedno mesto? To jeste geto.

A zašto prave geto?
Zašto ih ne raseljavaju u manjim grupama na razne lokacije gde bi to moglo pa da pritisak na jednu zajednicu ne bude tako veliki?

pa tako, suočeni s pravim stanjem stvari, angažovati sve živo što mrda i misli da smisli kako tu strašnu isključivost i netrpeljivost prema drugome umanjiti.

Joj, nemam ja nameru ništa da umanjujem, nego stvarno mislim da će tamo biti velikih problema upravo zato što ih tako mnogo doseljavaju na jedno mesto?
Sa navikama iz kartonskog naselja? Ajd videćemo?

Tim ljudima će biti daleko lepše u tim kućicama, i daće Bog da se deo njih najzad skući i počne da živi ko čovek, da školuje decu i da radi bilo šta da preživi, jer i oni to žele, ali deo neće i to će biti problem svima njima.

hajkula1 hajkula1 15:36 11.04.2012

Re: ...

prema snimcima i komentarima na vesti,


Koliko vidim, ovde si se već ogradila , znamo ko uređuje vesti .

Moja koleginica tamo ima kuću. Mada mi je glupo, al' da kažem, njen muž je u Resniku starosedelac, Rom. Kažu da su ljudi predali za povraćaj imovine, tačnije za povraćaj njiva koje već godinama obrađuju, dok čekaju odluke.
Sada tu dovoze neke kontejnere u koje treba da usele nekoga.

Samo jednom, na jednoj TV stanici u jednoj reportaži je to promaklo. U sledećoj informativnoj emisiji, dnevniku, već se izgubio taj deo, da neko obrađuje te parcele dok čeka da mu ih država vrati.

Dokumentacija za zahtev za povraćaj imovine je obimna i košta vremena, novca, živaca.

Resnik ima problem sa kanalizacijom, vodom (ranijih godina su često bili na vestima o tome, u kojoj meri i na koji način su to rešavali, ne znam).

Što reče mariopan, zbog međe, ma zbog kruške ili šljive na međi, ljudi se decenijama sude, pa i glava padne.






zadnjapetoletka zadnjapetoletka 23:30 08.04.2012

Bez toga ništa

„Šefko, brate moj ciganine, nije ovo više ona Srbija u kojoj smo ti i ja rasli“.

E sda još da navrate dezurni kaplari da ti objasne kako je ta Srbija u kojoj ste ti i Šefko rasli ustvari bila jedno zločinačko/komunističko/represivno društvo izgladnelih ljudi pa da nam sve bude jasno. Jednom za svagda.
mlekac mlekac 00:32 09.04.2012

Ovim tekstom

Svrstao si se kod mene rame uz rame sa


U to ime, moja omiljena iz "Garavog sokaka"

Molitva

Poslušaj me, Bože, veliki gospodine,
ako me još nekad budeš pravio,
molim ti se, udesi mi da ne budem
ni milicajac,
ni car
ni ciganin.

Pretvori me u jedno veliko drvo.
sto godina tako da rastem
i da me onda poseku.

Načve od mene da naprave.

Sto godina u meni testo da mese.
od leba sav da se raspadnem


A za muzicku podlogu - truba koja je milion jezika govorila:
expolicajac expolicajac 00:33 09.04.2012

Re: Ovim tekstom

mlekac

U bre mlekac, rasplakame
mlekac mlekac 01:19 09.04.2012

Re: Ovim tekstom

expolicajac
mlekac

U bre mlekac, rasplakame

Druze,

alselone alselone 07:06 09.04.2012

Re: Ovim tekstom

U bre mlekac, rasplakame


Najteze su muske pandurske suze.
expolicajac expolicajac 07:36 09.04.2012

Re: Ovim tekstom

Najteze su muske pandurske suze

zato mi nosimo ovo da se ne vidi kad plačemo
alselone alselone 08:20 09.04.2012

Re: Ovim tekstom



Mom caletu i njegovom drugaru ciga harmonikas (vrhunski, a-l-i vr-hun-ski) skoro rekao - Vas Srbe jos samo mi Cigani mozemo da volimo.
zilikaka zilikaka 09:50 09.04.2012

Re: Ovim tekstom

Ovim tekstom
Svrstao si se kod mene rame uz rame sa


Ma lep tekst, nema šta, al mene posebno dojmila ona štirkana perlonska košuljica

Moja pogana sitničarska duša svašta vidi.

...nego, ako su u pitanju pesničke slobode, onda povlačim reč
expolicajac expolicajac 10:03 09.04.2012

Re: Ovim tekstom

štirkana perlonska košuljica

Moja mama je štirkala kragnice da bi uvek bile tvrde i stajale pravilno. Svaki dan druga košuljica, bila ono prljava ili ne. Šta ćeš "oficirka".
zilikaka zilikaka 10:25 09.04.2012

Re: Ovim tekstom

expolicajac
štirkana perlonska košuljicaMoja mama je štirkala kragnice da bi uvek bile tvrde i stajale pravilno. Svaki dan druga košuljica, bila ono prljava ili ne. Šta ćeš "oficirka".

Aman, sve je to dobro, nego nešto ne znam da se perlon može uštirkati.
mariopan mariopan 10:36 09.04.2012

Re: Ovim tekstom

zilikaka
expolicajac
štirkana perlonska košuljicaMoja mama je štirkala kragnice da bi uvek bile tvrde i stajale pravilno. Svaki dan druga košuljica, bila ono prljava ili ne. Šta ćeš "oficirka".

Aman, sve je to dobro, nego nešto ne znam da se perlon može uštirkati.

Ne može.
Ali ti to znaš, verujem da Ex ne zna jer je bio mali, ali te krute kragne su bile postavljene ( unutra napeglan i zalepljen "flizelin" ) + plastični deo umetnut u kragne na krajevima, pa zato verovatno misli da su bile štirkane?
Nisu, takve su bile sašivene i gotove, samo su se lako prale i većinom nije trebalo peglanje.
zilikaka zilikaka 10:50 09.04.2012

Re: Ovim tekstom

Ne može.
Ali ti to znaš, verujem da Ex ne zna jer je bio mali, ali te krute kragne su bile postavljene ( unutra napeglan i zalepljen "flizelin" ) + plastični deo umetnut u kragne na krajevima, pa zato verovatno misli da su bile štirkane?
Nisu, takve su bile sašivene i gotove, samo su se lako prale i većinom nije trebalo peglanje.


Rekoh ja odmah da sam pogani sitničar
mariopan mariopan 11:02 09.04.2012

Re: Ovim tekstom

zilikaka
Ne može.
Ali ti to znaš, verujem da Ex ne zna jer je bio mali, ali te krute kragne su bile postavljene ( unutra napeglan i zalepljen "flizelin" ) + plastični deo umetnut u kragne na krajevima, pa zato verovatno misli da su bile štirkane?
Nisu, takve su bile sašivene i gotove, samo su se lako prale i većinom nije trebalo peglanje.


Rekoh ja odmah da sam pogani sitničar

A ja još gora
expolicajac expolicajac 11:11 09.04.2012

Re: Ovim tekstom

mariopan

zilikaka

Pitao sam mamu. Puno vas je pozdravila i rekla mi da od sada kad pišem prvo dam njoj da pročita da se ne brukam.
Prave ste đavolice
mariopan mariopan 11:16 09.04.2012

Re: Ovim tekstom

expolicajac
mariopan

zilikaka

Pitao sam mamu. Puno vas je pozdravila i rekla mi da od sada kad pišem prvo dam njoj da pročita da se ne brukam.
Prave ste đavolice

Za mamu
zilikaka zilikaka 11:53 09.04.2012

Re: Ovim tekstom

Puno vas je pozdravila i rekla mi da od sada kad pišem prvo dam njoj da pročita da se ne brukam.



..a posle se ljute kad im kažeš da još nisu odrasli
mlekac mlekac 13:51 09.04.2012

Re: Ovim tekstom

expolicajac
mariopan

zilikaka

Pitao sam mamu. Puno vas je pozdravila i rekla mi da od sada kad pišem prvo dam njoj da pročita da se ne brukam.
Prave ste đavolice


Kad smo kod mama i dece - secam se, negde pocetkom osamdesetih, ulazi u autobus jedna mlada Ciganka, a sa njom cetvoro sitne dece - jedno je bila beba od nekih 8-9 meseci, i jedna malo veca devojcica.

Ja ustala da joj ustupim mesto, a ona se, sva srecna raspricala. I tako, pitam je, jesu li to sve njena deca, a ona kaze da jesu - ovo cetvoro malih je njeno, a devojcica joj je sestra i onda mi, ponosno, saopsti kako upravo ceka i peto! Ja se zaprepastila, pitam koliko joj je godina - rece dvaes' i neka.

- Pa dobro zeno, kako ces sa tolikom decom?

= Pa sta da radim, ide mi od ruke. A pravo da ti kazem sestro, cujem ja na radijo sta se dogadja. Ce da izumremo sto nema dece. Pa kad vi, Srbi, necete nista da uradite, onda mi, Cigani, moramo!

mrale54 mrale54 19:20 09.04.2012

Re: Ovim tekstom

mariopan
zilikaka
expolicajac
štirkana perlonska košuljicaMoja mama je štirkala kragnice da bi uvek bile tvrde i stajale pravilno. Svaki dan druga košuljica, bila ono prljava ili ne. Šta ćeš "oficirka".

Aman, sve je to dobro, nego nešto ne znam da se perlon može uštirkati.

Ne može.
Ali ti to znaš, verujem da Ex ne zna jer je bio mali, ali te krute kragne su bile postavljene ( unutra napeglan i zalepljen "flizelin" ) + plastični deo umetnut u kragne na krajevima, pa zato verovatno misli da su bile štirkane?


Pa moram!
FISBAJN, drage moje, fisbajn!!!

Ono malo, belo, plastichno, k'o stapic za sladoled, al' manje!

I, dokle da vas uchim, bre?
hajkula1 hajkula1 15:40 11.04.2012

Re: Ovim tekstom

expolicajac
Najteze su muske pandurske suze

zato mi nosimo ovo da se ne vidi kad plačemo



Ko ono reče, jednom pan... policajac, uvek policajac.

Ovo ex- ko zna zašto je nakalemio.
expolicajac expolicajac 21:01 11.04.2012

Re: Ovim tekstom

Ko ono reče, jednom pan... policajac, uvek policajac.

Ovo ex- ko zna zašto je nakalemio.

Ovo ću shvatiti kao prikrivene simpatije. Ali dok ne vidim "expolicajac" u tvom VIP izboru neću u to verovati
highshalfbooze highshalfbooze 06:24 09.04.2012

Lepa priča

Lepa ti je ova priča. Budi sećanja u meni kada su Cigani bili inkorporirani u društvo. U toku poslednje dve decenije se primećuje getoizacija ne samo Cigana već i drugih manjina. I to dobrovoljna getoizacija (idemo kod naših, zajedno smo jači) ili prisilna (idite kod onih vaših, ne želimo vas u našem okružanju).
Kod ove priče, čiji si link dao, upada u oči to da je jednostrana. Nije preneta priča druge strane, što je nešto najosnovnije. Druga stvar koja upada u oči je ta da je cela ta akcija "zbrinjavanja" zapravo akcija getoizacije Cigana. Tako da ovi "dušebrižnici" iz novinarskog pera su pre nešto drugo.
Inače su prethodnih par decenija i celokupna situacija doprinele pogoršanju odnosa ne samo Srba prema Ciganima, već i Cigana prema društvu u kome žive.
antioksidant antioksidant 07:44 09.04.2012

Re: Lepa priča

проћи ће лоше време
уз труд, проћи ће брже
леп текст екс
мора да су твоје пријаве биле прелепе за читање
expolicajac expolicajac 08:03 09.04.2012

Re: Lepa priča

мора да су твоје пријаве биле прелепе за читање

Bile su noćna mora za advokate i raj za uši tužioca. Uvek zasnovane na činjenicama sa neoborivim dokazima. U karjeri nisam imao niti jedan odbačaj krivične prijave.
Morao sam malo da se pohvalim, ne ljuti se
antioksidant antioksidant 08:08 09.04.2012

Re: Lepa priča

ne ljuti se

ne ljutim se
mene nisi prijavljivao
highshalfbooze highshalfbooze 10:19 09.04.2012

Re: Lepa priča

expolicajac
Pregledao sam dostupne snimke sa intervencije u Resniku i zanemeo. Iz građana koji sam video na snimku izbija mržnja. Neartijavascript:;kulisana mržnja

Izvini, gde si našao snimke? Ja sam tražio, ali nisam našao na tom linku.

Evo šta sam našao:


expolicajac expolicajac 10:52 09.04.2012

Re: Lepa priča

Izvini, gde si našao snimke? Ja sam tražio, ali nisam našao na tom linku.

Evo šta sam našao:

Skinuta su dva snimka od po 30 i 45 sekundi u kojima građani psuju i vređaju policajce iz dvorišta jedne kuće sa metalnom ogradom, dok oni privode dvojicu. Probaću da pronađem te snimke, ali pretpostavljam da će ih moderacija skinuti kao što si i ove sklonili.
Naravno ja i dalje najviše volim moderatorku 05
Jukie Jukie 10:56 09.04.2012

Re: Lepa priča

highshalfbooze

expolicajacPregledao sam dostupne snimke sa intervencije u Resniku i zanemeo. Iz građana koji sam video na snimku izbija mržnja. Neartijavascript:;kulisana mržnja

Izvini, gde si našao snimke? Ja sam tražio, ali nisam našao na tom linku.

Bili su neki snimci ali su valjda uklonjeni, jedan se zvao nešto kao "Zla policija zlostavlja bespomoćnog maloletnika", nisam hteo da ih otvaram
moderator05 moderator05 16:46 09.04.2012

Re: Lepa priča

expolicajac
Skinuta su dva snimka od po 30 i 45 sekundi u kojima građani psuju i vređaju policajce iz dvorišta jedne kuće sa metalnom ogradom, dok oni privode dvojicu. Probaću da pronađem te snimke, ali pretpostavljam da će ih moderacija skinuti kao što si i ove sklonili.
Naravno ja i dalje najviše volim moderatorku 05

Moderacija nikakve snimke nije brisala (nije ih ni videla).
Pošto ste ovo (optužba?) izneli javno, tako Vam i odgovaram, a o ljubavi ćemo ipak na pp.

Jukie Jukie 17:03 09.04.2012

Re: Lepa priča

moderator05

expolicajacSkinuta su dva snimka od po 30 i 45 sekundi u kojima građani psuju i vređaju policajce iz dvorišta jedne kuće sa metalnom ogradom, dok oni privode dvojicu. Probaću da pronađem te snimke, ali pretpostavljam da će ih moderacija skinuti kao što si i ove sklonili.Naravno ja i dalje najviše volim moderatorku 05Moderacija nikakve snimke nije brisala (nije ih ni videla).Pošto ste ovo (optužba?) izneli javno, tako Vam i odgovaram, a o ljubavi ćemo ipak na pp.

Ja sam razumeo da misli na snimke na stranici vesti b92, na koju je odavde dao link, a vest se promenila i neko je izbrisao "snimke sa lica mesta" koji su bili sa nekog sajta za deljenje, tipa youtube, i koji su u naslovu imali pojmove tipa "surovi policajci na pravdi boga muče jadne meštane i maloletno dete" (i verovatno su zato i uklonjeni jer su na taj način pričali o državnim organima)
moderator05 moderator05 17:21 09.04.2012

Re: Lepa priča

A moderatorku 05, naravno, je pomenuo samo u kontekstu voljenja - tako ste razumeli?
Jukie Jukie 17:32 09.04.2012

Re: Lepa priča

moderator05
A moderatorku 05, naravno, je pomenuo samo u kontekstu voljenja - tako ste razumeli?

Njegove emocije su vrlo složene i teško ih je ukalupiti u uobičajene sisteme ljudskog ponašanja
expolicajac expolicajac 17:42 09.04.2012

Re: Lepa priča

Njegove emocije su vrlo složene i teško ih je ukalupiti u uobičajene sisteme ljudskog ponašanja

Možeš samo da me mrziš
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 20:55 09.04.2012

Re: Lepa priča

expolicajac
Izvini, gde si našao snimke? Ja sam tražio, ali nisam našao na tom linku.

Evo šta sam našao:

Skinuta su dva snimka od po 30 i 45 sekundi u kojima građani psuju i vređaju policajce iz dvorišta jedne kuće sa metalnom ogradom, dok oni privode dvojicu. Probaću da pronađem te snimke, ali pretpostavljam da će ih moderacija skinuti kao što si i ove sklonili.
Naravno ja i dalje najviše volim moderatorku 05

Ovo kad privode dete od 10.godina




ili ovaj

expolicajac expolicajac 21:36 09.04.2012

Re: Lepa priča

dusanovaiivanovamama

Očigledno da različitim očima gledamo iste snimke. "Subjektivan odraz objektivne stvarnosti"
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 21:49 09.04.2012

Re: Lepa priča

expolicajac
dusanovaiivanovamama

Očigledno da različitim očima gledamo iste snimke. "Subjektivan odraz objektivne stvarnosti"


Ovo je bio odgovor na to da su snimci skinuti, a sto se tice ovoga, kako ti nazva }"Subjektivan odraz objektivne stvarnosti, opet dodjemo do manipulacije, tajminga, predizborne kampanje itd.

Svojevremno je postojala kafana Smederevo kod Cvetka, tu je bila najbolja ciganska muzika, gde sam imala cast da slusam ovu kraljicu:

Jukie Jukie 22:03 09.04.2012

Re: Lepa priča


Ovo kad privode dete od 10.godina

Malo je krupan za 10 godina?
Mi sad vidimo samo kraj snimka kad je uhvaćen, a ne znamo da li je možda gađao kamenicama patrolu od dvadeset policajaca iz jedinice za razbijanje nereda i povredio njih dvanaestoricu? Ako je tako, onda je kandidat za Darwinovu nagradu. To je kao da je napao čopor lavova.

U tom slučaju je Đilas u pravu. Takvim postupkom prestaje da bude dete i postaje neprijatelj.
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 22:09 09.04.2012

Re: Lepa priča


U tom slučaju je Đilas u pravu. Takvim postupkom prestaje da bude dete i postaje neprijatelj.


A sta uraditi sa neprijateljem?
I Bosko Buha bio mali deca.

milisav68 milisav68 22:29 09.04.2012

Re: Lepa priča

Jukie

Malo je krupan za 10 godina?
Mi sad vidimo samo kraj snimka kad je uhvaćen, a ne znamo da li je možda gađao kamenicama patrolu od dvadeset policajaca iz jedinice za razbijanje nereda i povredio njih dvanaestoricu? Ako je tako, onda je kandidat za Darwinovu nagradu. To je kao da je napao čopor lavova.

U tom slučaju je Đilas u pravu. Takvim postupkom prestaje da bude dete i postaje neprijatelj.

PROTEST meštana Resnika protiv naseljavanja Roma na njivu preko puta sela, udaljenu oko kilometar, prerastao je u sveopštu tuču kada je grupa huligana, koja se vraćala sa utakmice, počela da baca kamenice na policiju. Tom prilikom na raskrsnici Kružnog puta za Kijevo i Slavka Miljkovića povređeno je desetak policajaca, nekoliko izgrednika, među kojima je bilo i maloletnih lica, privedeno je, a protest je - prekinut.

u 16.04 došlo je do masovne tuče, na lice mesta otišle su tri naše ekipe - rekla je Nada Macura, portparol Hitne pomoći. - Policijci, njih 11, koji imaju uglavnom ogrebotine, prebačeni su na VMA. Dvoje građana sa lakšim povredama prebačeno je u Urgentni centar.

Sitne čarke sa policijom počele su još jutros u šest časova, kada je nakon dobacivanja jedan meštanin priveden. Sve je kulminiralo u popodnevnim satima kada je intervenisala i žandarmerija.

Žele da nasele Rome na njivu koja je u sporu već više godina. Zemlja je oduzeta posle Drugog svetskog rata i data zadruzi, pa sad kad je restitucija, mi se sudimo da nam našu imovinu vrate - priča Ljiljana Savić iz Resnika. - Bez dogovora sa seljacima i vlasnicima počeli su da postavljaju kontejnere, dovode vodu i struju. Imamo mi ovde naše Rome koji su tu već 150 godina, to su dobri ljudi i nikakvih problema sa njima nemamo.

SINDIKAT policije najoštrije je osudio napad na pripadnike Policijske brigade Beograd koja je angažovana u Resniku. Policijske službenike napali su meštani i pojedini navijači Rada i Crvene zvezde kamenicama i drugim sredstvima, saopštili su iz sindikata.

- Zbog nedostatka adekvatne opreme, policijski službenici su povređeni u situaciji u kojoj bi morali imati dobru i kvalitetnu zaštitu - kažu u ovom sindikatu.


Novosti


ecce-florian ecce-florian 23:16 09.04.2012

Re: Lepa priča

Bile su noćna mora za advokate i raj za uši tužioca.


skromno, skromno

U znak poštovanja vrline, a da ne bude baš Šaban


expolicajac expolicajac 07:04 10.04.2012

Re: Lepa priča

skromno, skromno

Pošto se razumeš u Niš, raspitaj se malo ko je expolicajac. Nije neki problem.
Uostalom "skoromnos je vrlina prosečnih". Sebe nikad nisam doživljavao kao prolaznika ovog života, već sam svoj život bio spreman da živim sa svim uspesima i padovima koji su sastavni deo igre.
Pozdrav "zaštitiniku prosečnosti" ili ti prevedeno "mediokriteta"
highshalfbooze highshalfbooze 10:43 10.04.2012

Re: Lepa priča

moderator05
Moderacija nikakve snimke nije brisala (nije ih ni videla).

Jukie
a sam razumeo da misli na snimke na stranici vesti b92...(i verovatno su zato i uklonjeni jer su na taj način pričali o državnim organima)

dusanovaiivanovamama
Ovo je bio odgovor na to da su snimci skinuti, a sto se tice ovoga, kako ti nazva }"Subjektivan odraz objektivne stvarnosti, opet dodjemo do manipulacije, tajminga, predizborne kampanje itd.

Meni se sve čini da je ovo sve rezultat neodgovornog, tendencioznog i zlonamernog informisanja B92. Rasizam kao masovna pojava u Srbiji ipak nije slučaj. A za pojedinačne slučajeve ne mora da se ida dalje od Niša.
milisav68 milisav68 07:43 09.04.2012

Nemojte ljudi

ko boga vas molim

Ex, veruješ Topalovićima?

expolicajac expolicajac 08:04 09.04.2012

Re: Nemojte ljudi

Ex, veruješ Topalovićima?

Đenka je moj idol
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 08:04 09.04.2012

izbor

ex: "Pregledao sam dostupne snimke sa intervencije u Resniku i zanemeo. Iz građana koji sam video na snimku izbija mržnja. Neartikulisana mržnja..."

Jedno hipotetičko pitanje: Koga bi ste pre voleli da vidite u svom susedstvu, Rome ili Resničane sa snimka?

expolicajac expolicajac 08:09 09.04.2012

Re: izbor

Jedno hipotetičko pitanje: Koga bi ste pre voleli da vidite u svom susedstvu, Rome ili Resničane sa snimka?

Vesna, tako inteligentna žena kao ti, ne postavlja ovakva pitanja.
Pojedinim provokatorima, kojih je bilo prs i pleva u mom profesionalnom životu, uvek sam odgovarao. "Na glupa pitanja ne dajem pametne odogovore"
milisav68 milisav68 08:23 09.04.2012

Re: izbor

Vesna Knežević Ćosić

Jedno hipotetičko pitanje: Koga bi ste pre voleli da vidite u svom susedstvu, Rome ili Resničane sa snimka?

Ресник је, према попису из 1921. године, имао 1.475 становника. 1971. године, тада већ предграђе Ресник имало је 7.553. житеља. Деценију касније, 1981. године Ресник је као месна заједница имао скоро двоструко више становника, односно 14.122. 2002. године тај број се попео на 16.304. Треба имати у виду да у овај број не улазе многе избеглице, Роми, печалбари и други који живе без уредно пријављеног боравка у Реснику. У овај број не улазе ни становници околних насеља које Ресник данас обухвата, тако да је релан број становника знатно виши.

На широј територији Ресника постоји само једна основна школа, Коста Абрашевић, позната по томе што јој је септембра 2003. године ветар срушио скоро читав кров. Ресник нема ни једне средње школе нити факултета. Почетком 2000-их изграђено је обданиште у насељу Авала град, поред Дома здравља

1970-их година почиње да се гради прво урбано насеље, које је саграђено до краја 1975. године. Тада се у Ресник досељава око 10.000 људи, из свих крајева тадашње Југославије. Међу њима су углавном Срби, Македонци, Роми а један блок зграда био је насељен Албанцима, којих данас има знатно мање, а многи су заборавили своје порекло и примили српска имена. Становници су углавном радили у Раковици која је тада имала развијену моторну индустрију. Многи од станова су дељени људима који су радили у ДМБ-у и ИМР-у. Данас се ове блокове зграда Ресниничани називају Старе зграде. Почетком 1990-их изграђено је урбано насеље Авала град у које се доселио талас градског становништва, већином из Београда. Између “дођоша” (односно врцана) и “џуџа” (односно Бугараша), како су једни друге погрдно звали, је у почетку постојало мноштво културолошких разлика, које се временом све мање осећају, убрзаном урбанизацијом свих крајева града.

У првој половини 1990-их у Ресник стижу многе избеглице са ратом захваћених подручја, углавном из Босне и Хрватске. Досељеници из Далмације су у Ресник, као и у многе друге крајеве града, донели обичај играња балоте или боћања. Последњи талас досељеника крајем 1990-их чини избегло и присилно расељено становништво из косовско-метохијских крајева. У Реснику живи неколико хиљада избеглих и расељених лица. Многе породице још увек живе у радничким баракама, у којима по неколико стотина особа користи један мокри чвор. Једва 10% одраслих особа које живе у колективним центрима има стално запослење. Избеглички кампови не испуњавају ни основне услове за живот, а неки од њих нису ни признати од стране државе.


link


libkonz libkonz 08:28 09.04.2012

Re: izbor

Pravo pitanje, Vesna. Mislim da bi većina nas, uključujući mene, slično postupila kao građani Resnika i da to nema nikakve veze sa bojom kože. Kada bismo bili iskreni, ko bi od nas voleo romsko naselje u blizini svoje kuće? Stvarnost je da ta naselja donose kriminal, nasilje, prljavštinu, nesigurnost. A ovaj problem može da se reši isključivo inkluzijom Roma u društvo. Mislim da bi pozitivna diskriminacija bila jedno od rešenja. Država Romima daje povlastice da bi završili fakultete, ali oni te diplome mogu da okače mačku o rep. Prednost pri zapošljavanju u javna preduzeća i državnu administraciju bi možda nešto pokrenuli. Možda bi i drugi Romi videli u tome nadu da mogu da žive drugačije.
Ovako, najlakše je pljuvati meštane Resnika, jer je to ipak daleko od nas.
libkonz libkonz 08:29 09.04.2012

Re: izbor

i da ne zaboravim: lep tekst, Ex.
antioksidant antioksidant 09:06 09.04.2012

Re: izbor

Jedno hipotetičko pitanje: Koga bi ste pre voleli da vidite u svom susedstvu, Rome ili Resničane sa snimka?

da li bih radije živeo u susedstvu bede ili mržnje?
teško pitanje
šta se lakše leči?
expolicajac expolicajac 09:20 09.04.2012

Re: izbor

šta se lakše leči?

Beda. Mržnja je večita
elis elis 09:23 09.04.2012

Re: izbor

antioksidant
Jedno hipotetičko pitanje: Koga bi ste pre voleli da vidite u svom susedstvu, Rome ili Resničane sa snimka?

da li bih radije živeo u susedstvu bede ili mržnje?
teško pitanje
šta se lakše leči?


Beda, AO, beda se lakše leči jer je činjeničnost.
Mržnja je iracionalnost koja se zakoti u ljudskoj duši, a potom se proširi na um, pa i na čovekovo telo - znaš kako se čovek obuzet mržnjom telesno izobliči.
antioksidant antioksidant 09:25 09.04.2012

Re: izbor

expolicajac expolicajac 09:29 09.04.2012

Re: izbor

antioksidant

Sad me podsećaš na "freehand"
antioksidant antioksidant 09:30 09.04.2012

Re: izbor

expolicajac
antioksidant

Sad me podsećaš na "freehand"

vređaš

edit: a kad smo već ozbiljni - mišljenja sam da je ovu "resničku mržnju" mnogo lakše "izlečiti" nego što je za očekivati. ona je posledica trovanja masmedijima a na to se da uticati. samo nema želje. da je ima, ne bi tijanić sedeo gde sedi
expolicajac expolicajac 09:44 09.04.2012

Re: izbor

ona je posledica trovanja masmedijima a na to se da uticati. samo nema želje. da je ima, ne bi tijanić sedeo gde sedi

Da je samo tamo problem, lako bi se rešio, nego je na svim nivoima Tijanić do Tijanića.
antioksidant antioksidant 09:47 09.04.2012

Re: izbor

Da je samo tamo problem, lako bi se rešio, nego je na svim nivoima Tijanić do Tijanića.

ma mislio sam na tijanića više kao na metaforu takvog "pristupa".
da je jedan čovek problem nikad nisam verovao (ni u fudbalu nije tako a to je jednostavnija rabota 100 puta)
elis elis 09:53 09.04.2012

Re: izbor

antioksidant
expolicajac
antioksidant

Sad me podsećaš na "freehand"

vređaš

edit: a kad smo već ozbiljni - mišljenja sam da je ovu "resničku mržnju" mnogo lakše "izlečiti" nego što je za očekivati. ona je posledica trovanja masmedijima a na to se da uticati. samo nema želje. da je ima, ne bi tijanić sedeo gde sedi


Intoksikacija masmedijima jeste opasna i nipošto se ne sme potcenjivati, ali ima jedna još opasnija i zloćudnija - kućni narativ.

A taj se proteže od nehotične psovke pred decom, pa do skoro svesne indoktrinacije dece, koja su najčešće poligon za lečenje vlastitih frustracija.

Od onog nehotičnog - Jebem im majku ... (dodati po izboru), pa do - Sine, da ti tata nešto objasni...

Najstrašnije od svega je to što taj kućni narativ ima poziciju duha - nevidljiv je, nedokaziv, ali skoro pa sveprisutan.
mariopan mariopan 10:06 09.04.2012

Re: izbor

Vesna Knežević Ćosić
ex: "Pregledao sam dostupne snimke sa intervencije u Resniku i zanemeo. Iz građana koji sam video na snimku izbija mržnja. Neartikulisana mržnja..."

Jedno hipotetičko pitanje: Koga bi ste pre voleli da vidite u svom susedstvu, Rome ili Resničane sa snimka?


E, pravo pitanje.
Malo mi licemerno da mi odavde otpisujemo "ljubavna pisma" Romima i kačimo Šabanove pesme dok to isto u svom dvorištu ne bi voleli da imamo? Ha?

Lako bih ja da je to jedna porodica, pa da upoznaš sve njih, nekako pomogneš, decu pogledaš da li su jeli, da li su obučeni, nađeš neki poslić za majku, oca, makar povremeno...ali kada ti celo naselje donesu na kamionima i tresnu u komšiluk teško da bi to iko od nas voleo?
Ali ako je to daleko od nas onda je lako biti pravednik?
Ne treba biti licemeran.
Kako vidim Ex je eskivirao odgovor na to pitanje, onako pošteno iz duše?
Krugolina Borup Krugolina Borup 10:50 09.04.2012

Re: izbor

Kada bismo bili iskreni, ko bi od nas voleo romsko naselje u blizini svoje kuće? Stvarnost je da ta naselja donose kriminal, nasilje, prljavštinu, nesigurnost.


Evo, meni su Romi iz Belvila komsije, ja sam u 24. bloku. Uredno se vidjamo po Veru. Po skoli, nazalost, ne. Iako je u septembru u svako od 4 odeljenja prvih razreda upisano po dva Romska deteta, sad u aprilu od njih 8 prvaka ostao je jedan jedini decak u jednom odeljenju. On je, inace, jedino Romsko dete koga je majka svaki dan dovodila u skolu i sacekivala iz skole. Ostale su roditelji slali same.

Problem koji ova drzava ima u pokusaju da resi problem Roma jeste da dodje na neku ingenioznu ideju koja zahteva dva i po poteza, i nakon sto napravi ta dva i po poteza, za nju je problem resen. Ne moze tako. Za resavanje tog problema, za inkluziju Roma treba milion poteza. Treba logistika. Ne mogu se deca samo upisati u skolu. Mora neko da prati na dnevnoj bazi roditelje te dece, pa i da im pomaze. Pomenuta jedina majka koja je dovoljno zainteresovana da joj dete zavrsi skolu jos u septembru me je skoro svaki dan zapitkivala: a kad se danas zavrsava nastava? Ja je pitam: zar nemas raspored casova? Kaze ona: imam... ali ne znam da citam. Pitala me i sta znace oni pecati? Mislim, mora neko na dnevnoj bazi iz socijalne sluzbe da bude na raspolaganju tim ljudima. Da vam ne pricam kako su je u skoli vozali da u boravku "nema mesta".

Sto se mojih komsija Roma tice, apsolutno nemam nista protiv da tu na livadi gde im je sad nehigijensko naselje postave kontejnere. Ili, jos bolje, da ih usele u taj Belvil, koji svejedno zvrji prazan.
libkonz libkonz 11:06 09.04.2012

Re: izbor

Slažem se, Kru. Polovična rešenja ništa dobro ne donose. Mora se sistemski rešavati problem, uključivanjem Roma u normalan život. Ovo sa Resnikom je samo guranje problema pod tepih. Nije kriminal i agresivnost tim ljudima urođen, sve je to posledica beznađa.
Gledao sam Dačića juče na TV-u gde govori da su Srbi i Romi braća. Meni malo muka od tog proseravanja. Nema tu MI i ONI. Svi smo mi građani Srbije koji zaslužuju normalan život.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 11:36 09.04.2012

Re: izbor

Svi smo mi građani Srbije koji zaslužuju normalan život.


ne bih da cepidlacim, al "zasluzuju" nije dobra reč.

svi građani Srbije imaju PRAVO na normalan život.

pa makar to bilo i PRAVO da stanuju u kontejnerima pored Resničana, Vračaraca, Novobeograđana itd.

ps. potpisujem sve što je Kru napisala

ps. zaista ne znam, a volela bih da znam... elem, koliko košta ta kontejner kuća? da li je ona drastično jeftinija od montažnih kuća od drveta? Zašto kontejneri a ne montažne kuće od drveta?




Jukie Jukie 12:07 09.04.2012

Re: izbor

Vesna Knežević Ćosić
? Zašto kontejneri a ne montažne kuće od drveta?


Lakše se ugasi kada se zapali i može ponovo da se koristi?

I verovatno je manja šansa da detlić napravi dodatne ventilacione otvore
mariopan mariopan 12:34 09.04.2012

Re: izbor

ps. potpisujem sve što je Kru napisala


ps. zaista ne znam, a volela bih da znam... elem, koliko košta ta kontejner kuća? da li je ona drastično jeftinija od montažnih kuća od drveta? Zašto kontejneri a ne montažne kuće od drveta?

Za te montažne mora da se izlije temelj i cela infrastruktura (kanalizacija, vodovod) precizno postavi jer se na to montira već gotova kuća pa mora sve da "pasuje". Kako je u pitanju stalan objekat morao bi da ima i građevinsku dozvolu (plaćene komunalije) i plac da se vodi na ime vlasnika? A to su ovde preskočili jer je zemljište u postupku restitucije i ima vlasnike?

Zato verujem da to nije urađeno jer je nezkonito ( nisu vlasnici zemlje), skupo i treba vremena. Ovako su sve to zaobišli.

Osim toga te kuće su daleko skuplje od kontejnera. Cena jedne takve je sa temeljom i montažom od 25 000 do 40 000 evra, zavisno do kvadrature. Jednu je napravio moj komšija. Na svom placu. Ako bi morali da im kupuju i placeve cena bi bila daleko veća?

Što je još tragičnije, ta naselja su uvek samo privremena, mogu se seliti a trajne kuće ne mogu, samo se kućice natovare na kamione i teraj kao stoku. To mi je odvratno jer upravo taj postupak ne garantuje tim ljudima da će tu ostati, mogu bilo kada da ih i odatle isele pod bilo kakvim igovorima kao sada sa Belvila.

Edit
Potražola sam na netu te kućice- kontejnere i cena im je oko 3-3500 evra, znači mnogo je jeftinije.
mariopan mariopan 12:52 09.04.2012

Re: izbor

Evo još jedan komentar iz Blica koji mi se dopao.

Kumstvo
Ponedeljak, 09. 04. 2012. 08:04h
neregistrovan korisnik
@drug : Nekada je najsiromasniji iz sela dobijao najbogatijeg za kuma, da se ne bi odao prosnji i ko zna kakvim zlocinima. Zato je ostalo ono da se romi zovu kume. Gradskim vlastima ne mozemo nista. A tuci policajce - pa dok god se to dogadja, nece biti ni mira ni normalnog zivota u Beogradu. To prosto ne sme. A sad vidi ovako. Evo kume, nas 150oro, sa ovih 50 mladih momaka sa rukavicama je doslo da ti objasni da decu moras da saljes u skolu, da zenu ne smes da bijes. A prvo cemo da ocistimo ovaj svinjac, pa da popravimo odvod vode, ako treba i kanal da iskopamo, da se ne prave bare. Evo dosla i moja gospoja sa jos 15 baka iz kraja da vam pokaze kako da sadite zelje, luk, to prakticno samo raste, samo da se oplevi. Ne morate cvece, to cemo kad svima u zemlji bude dobro. Evo pekara baca hleb od juce - da vam pokazemo recept za poparu, pa za knedle od hleba... Nije sjajno, ali bolje nego kad si gladan, a ima puno gladnih, niste samo vi. E i komsija, lepo to da odrzavamo zajedno jedno godinu dve, dok se vi ne uhodate, pa posle cete i sami, kad shvatite kolika je sramota biti prljav. Nije sramota biti gladan, to je nesreca. Daj da to resavamo sve jedno po jedno. Nemam ja posao, nemas ni ti, ali istusiraj se covece, kad ne smrdis ostalo u zivotu dodje lakse. A kad ne kukas, nego se trudis da se uklopis i da ti i deci bude bolje, a ne posle mene potop, i ja te bolje razumem. JEDINI NACIN DA ZEZNETE SISTEM JE DA BUDETE BOLJI OD SISTEMA. A POLITICARI - IDITE DA SE SLIKATE SA SVOJOM PORODICOM


A ima i komentar koji kaže da je policija upadala u dvorišta i tukla ljude na sopstvenom pragu, rođake tog komentatora. Šta ćemo sa tim? Sme li policija to da radi ?
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 21:11 09.04.2012

Re: izbor

A ima i komentar koji kaže da je policija upadala u dvorišta i tukla ljude na sopstvenom pragu, rođake tog komentatora. Šta ćemo sa tim? Sme li policija to da radi ?


Koliko sam pregledala sve dostupne you tubove, na protestu su i Romi iz Resnika, starosedeoci. Ti ljudi su na barikadama vec treci dan, a pocelo se pricati o tome tek kada je doslo do sukoba sa policijom.
Da li bi iko od vas dao svoju zemlju za dvadesetak kontejnera?

Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 03:17 10.04.2012

Re: izbor

Mržnja je iracionalnost koja se zakoti u ljudskoj duši, a potom se proširi na um, pa i na čovekovo telo - znaš kako se čovek obuzet mržnjom telesno izobliči.


potpisujem

Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 03:27 10.04.2012

Re: izbor

Koliko sam pregledala sve dostupne you tubove, na protestu su i Romi iz Resnika, starosedeoci. Ti ljudi su na barikadanma vec treci dan, a pocelo se pricati o tome tek kada je doslo do sukoba sa policijom.
Da li bi iko od vas dao svoju zemlju za dvadesetak kontejnera?


ja ne znam kako se na osobama koji urlaju, unose se u lice policiji pregledanjem snimaka jutjuba otkriva starosedelaštvo? i jel to neko zvanje, titula s ingerenecijama koja opravdava i dozvoljava mržnju?

Kakvo je to pitanje da li bi iko dao svoju zemlju za 20 kontejnera? jel im neko oduzeo zemlju resničku? Ili su kontejneri postavljeni kilometar od njihovih dvorišta?

lidiaz lidiaz 04:56 10.04.2012

Re: izbor

jel im neko oduzeo zemlju resničku? Ili su kontejneri postavljeni kilometar od njihovih dvorišta?

Oni kazu da su im "oslobodioci" oteli zemlju '45, pa onda to nije naselje na kilometar od njihovog dvorista, vec usred njihove njive.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana