Društvo| Gost autor| Roditeljstvo

Vidim šta sejemo ali pitam se šta ćemo da žanjemo

Milutin Milošević RSS / 02.05.2012. u 22:39

Moj gost danas: naš mladi blogokolega pocetiodsebe

Uvodna.jpg

Par uvodnih reči

Namera sa kojom se upuštam u pisanje ovog članka je da započnem raspravu na temu budućnosti dece u Srbiji ako se pogleda okruženje u kome odrastaju. Naime, već sa ovih malo leta, previše negativnog vidim da mogu dozvoliti sebi ono što većina ljudi u ovoj državi sebi dozvoljava tokom poslednjih pola veka - da pustim da se stvari oko mene od direktnog značaja za moj i život moje porodice dešavaju bez ikakve kontrole.

Verujem i nadam se da će se dragi čitaoci složiti da su deca jedan od razloga našeg življenja, sunce naše galaksije i budućnost ove nacije i čovečanstva u celosti. Oni koji sada prolaze kroz prvih par decenija svog života su naši budući političari, umetnici, naučnici, očevi, majke, profesori, vaspitači i tako dalje. Značaj koji kvaliti naših mladih naraštaja imaju za ovu zemlju i svet je veći od uticaja bilo kog političara ili ekonomiste jer budućnost pripada deci.

Ako smo apsolvirali sve do sada pomenuto hajdemo se osvrnuti oko sebe i baciti pogled na okruženje u kome deca danas odrastaju. Pogledajmo medije, kulturu, društvene modele ponašanja, uzore i na kraju na faktore koji me najviše zabrinjavaju - inertnost, nemar i grubo kršenje osnovnih dužnosti od strane državnih službi i nemoć i nezainteresovanost roditelja (koja je prouzrokovana socijalnom situacijom, medijskim uticajima i nizom pojava za koje na kraju krivca treba tražiti u državi ali potom i u svakom od nas koji ništa ne radi na temu). Počnimo dakle, od sebe i sebi najbližih.

Ovaj članak će, nadam se, biti jedan od serije članaka koji za cilj imaju da izlože stav ljudi iz mog najbližeg okruženja i moj stav na pojedinačna delovanja kojima su mladi naraštaji izloženi.

Deo prvi - Očevi i majke čuvajte svoje kćerke

Poznato je da su uvek postojale inicijative da se ograniči vreme izlaska maloletnika te da se spreči prodaja alkohola istima posle 22 časa ili kog već doba dana, a o cigaretama da ne govorim. Znamo svi dobro koliko se to radi u praksi. Takođe znamo da procenti dece koja konzumiraju alkohol i cigarete za pozamašan iznos premašuju one koji se pominju službama informisanja. Problem je ipak u tome što je situacija mnogo (i ne mogu dovoljno da naglasim koliko mnogo) ozbiljnija.

Dakle, par pića deci neće puno da škode, i mi smo pili pa evo nas živi i zdravi, a uostalom, sva deca izlaze, pa ne mogu ja mom braniti; su samo neki od izgovora društva. A odakle dolaze ti izgovori? Pa, sa televizije, od neprimerenog programa koji bez prave kontrole deci postavlja štetne i ako smem reći pogubne modele ponašanja. Uz to, medije ne kontroliše niko. Službe koje se time bave ne rade to ni prividno, ali o medijima drugom prilikom. Ulogu u celoj priči, dramskom komadu koji će malo onih iz publike prepoznati kao tragediju dakako imaju i nezainteresovani političari, do srži korumpirane i neodgovorne inspekcije i vlasnici klubova, diskoteka i kafića koje interesuje samo profit. Primetićete da štedim reči za prethodno pomenute samo onoliko koliko pristojnost dozvoljava, jer više ne zaslužuju, a da zlo bude veće nisu, kao ni običan čovek, svesni štete koju prouzrokuju. Ipak na početku i na kraju problema su roditelji koji su žrtve društva ali nesvesni posledica i nezainteresovani za promene. Ne vidimo, dragi moji, ono najgore i najprljavije gde naši postupci ustvari vode.

E sad konačno, gde su te kćerke iz naslova i od čega ih treba čuvati?

One, ovim ciljam na maloletnice od dvanaest do sedamnaest godina, su uveče u uskim haljinicama i suknjicama, na visokim štiklama iz porno filmova u klubovima u kojima kao maloletne ne bi smele biti, pijuckaju koktele od džin-tonika pa dalje po redu. Sa njima su tu muškarci od osamnaest pa do četrdeset i više godina. Nemojte me pogrešno razumeti, nema momaka; preko trideset godina u preteranom broju, ali složićete se, ima ih.

Kako to da se na istom mestu posle ponoći nađu devojčica od 16 i čovek od 32 godine?

Primećujete da maloletnih dečaka nema na mom spisku zvanica;. Vidite, to je zato što odgovorno obezbeđenje (naravno ne na svoju ruku već po nalogu vlasnika) na ulazu zaustavi i vrati maloletne dečake dok se dokumenta devojčicama i ne traže. To je recept za današnju smešu i razlog pisanja ovog članka. Očevi i majke, ako kažete da par koktelčića i druženje nisu previše štetni za odrastanje vaše kćerke, zenice vašeg oka (kako ste nekad rekli). Da li ako se u smešu ubace stariji muškarci ima razloga za brigu?

Napominjem, ne ume uvek devojčica, od primera radi 15 godina, da (ma koliko lepo vaspitana) prepozna koliko je momak koji joj prilazi od nje stariji. Opet, ako je i stariji, pa ima od Grand, Gold i drugih produkcija puno pesama koje mogu da elaboriraju o prednostima starijih muškaraca već tokom poslednjih 10 godina. Elem, dovoljno sam zagolicao vašu maštu i valjda smo načeli rezultat stvari koje dopuštamo.

Istaći ću da popularno zvane sponzoruše nestaju od primera kojima su izložene, finansijske situacije i mogućnosti kao što su ove o kojoj pišem. Takođe želim da vam ukažem na još jednu ozbiljno lošu tendenciju kod omladine u dvadesetim godinama na koju mi je ukazao veliki broj devojaka.

Devojke u dvadesetim su počele da se žale da im je izbor muškaraca sužen do nepostojeći jer isti ne žele da se trude oko devojke odgovarajućih godina kad već imaju dostupne maloletnice koje posle par pića mogu da budu zabava za veče.

Sasvim logičan sled stvari, moram priznati. Zrele devojke traže partnere koji su takođe zreli, odgovorni, karakterni i koji zarađuju i umeju da poštuju žene. Gledano na mušku populaciju, malo je kandidata koji bi uložili trud ako im društvo nudi alternativu bez po muke. Za one koji će izraziti sumnju u vezi sa ovim trendom moram reći da odgovorno stojim iza svega napisanog i da sam konkretno ovakvu situaciju doznao od proverenih, zaposlenih devojaka i studentkinja različitog spektra stilova i interesovanja koje sam imao sreću upoznati u svom radu profesora u privatnoj školi a koji mi omogućava pristup velikom broju ljudi.

Da sumiram sve pomenuto, polazeći od neodgovornosti svih upletenih u priču, sa akcentom na državne službe i preduzetnike ali i na porodicu koja popušta pogrešnim trendovima za rezultat imamo lokale u kojima se mešaju maloletnice i muškarci od kojih bi ih zakon zbog dokazane nezrelosti trebao štititi.

Posledica svega jeste, što se maloletnica tiče, da devojčice prosto rečeno preskaču celo jedno doba ili fazu u odrastanju što utiče na njihov utisak o suprotnom polu, odabir partnera, stav prema braku i životu i povlači još gomilu pojava sve do stavova prema porodici i ponašanja u istoj, materinstvu i dalje koliko pogled i um dosežu. Ne zaboravimo i uticaj koji ova pojava ima na muškarce u dvadesetim godinama i starije i koji njihova promena stava ima na devojke koje su u godinama zasnivanja ozbiljnih veza koje vode porodici i budućnosti ovog društva. Završavam sa napomenom da, što se mene tiče, ako 5 u sto maloletnica završe sa momcima starijim više od deset godina ili ako 5 devojaka koje znam imaju probleme koje sam pomenuo meni to predstavlja i više nego dovoljan razlog da se zapitamo da li treba da sedimo i pustimo stvari bez kontrole. Da li da nam decu čuvaju oni koji krše njihova prava, vraćajući nas vekovima unazad a mi da gledamo dok tuđi problem ne postane naš? Ja samo znam da ako Srbija ostane ovakva moje dete kad ga dobijem i ja sa njim nećemo biti u njoj. Svaka promena se počinje od sebe.

***

Sa zadovoljstvom sam ustupio prostor mladom kolegi blogeru. Pisao mi je:

Trudio sam se da se posvetim se položaju dece u Srbiji, prvenstveno uticajima pod kojima žive, sa ciljem da čitaoce zamislim na temu koliko su naizgled male greške i negativni uticaji na život dece nalik grudvi koja se kotrlja niz snežnu padinu i prouzrokuju u društvu niz negativnih promena. To je za početak, trenutna preokupacija u glavi i malo poslovne deformacije od kontakta sa kolegama iz pedagoške struke i mladim ljudima i decom pa i roditeljima sa teritorije Novog Sada. Jeste da tek počinjem sa aktivnostima, sa svojih 25 godina i par ispita do diplome ali svaki trenutak je pravi da se nešto korisno kaže ili napiše.

Želim mu da nastavi da piše i deluje.

A Uredništvo Bloga neka ga prati pa promoviše u autora ako mu pisanje krene.



Komentari (54)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

ecce-florian ecce-florian 22:40 02.05.2012

1.

prevod : prvi



Edit:

ako je autor tu, ovo mo baš nije najjasnije
cit
Zrele devojke traže partnere koji su takođe zreli, odgovorni, karakterni i koji zarađuju i umeju da poštuju žene. Gledano na mušku populaciju, malo je kandidata koji bi uložili trud ako im društvo nudi alternativu bez po muke. Za one koji će izraziti sumnju u vezi sa ovim trendom moram reći da odgovorno stojim iza svega napisanog i da sam konkretno ovakvu situaciju doznao od proverenih, zaposlenih devojaka i studentkinja različitog spektra stilova i interesovanja koje sam imao sreću upoznati u svom radu profesora u privatnoj školi a koji mi omogućava pristup velikom broju ljudi.
ali
cit
Jeste da tek počinjem sa aktivnostima, sa svojih 25 godina i par ispita do diplome ali svaki trenutak je pravi da se nešto korisno kaže ili napiše.

Da li sam dobro razumeo da profesor u privatnoj školi , 25 godina star,bez diplome, svoje istraživanje zasniva na grupi zaposlenih devojaka i studentkinja različitog spektra stilova i interesovanja

Nameće mi se ceo niz pitanja
Da li su zaposlene devojke učenice u školi kao i studentkinje razlićitog spektra?
Koju školu pohadjaju studentkinje i zaposlene devojke?
Da li su one (zaposlene i studentkinje)te
Zrele devojke traže partnere koji su takođe zreli, odgovorni, karakterni i koji zarađuju i umeju da poštuju žene.

................
gorstak92 gorstak92 22:43 02.05.2012

Autre

ecce-florian
prevod : prvi

Prevod: drugi
Nisam siguran dal treba neki akcent da se negde turi.
Milutin Milošević Milutin Milošević 22:49 02.05.2012

Re: Autre

Opet vas dvojica

ecce-florian ecce-florian 23:01 02.05.2012

Re: Autre

Prevod: drugi
Nisam siguran dal treba neki akcent da se negde turi.

Eno ti u Editu sam stavio naglasak
gorstak92 gorstak92 23:06 02.05.2012

Re: Autre

MM
Opet vas dvojica

Jedan je Freehand, a ko je ovaj drugi?

Sad sam pročitao tekst gosta autora pa ne znam šta pametno da kažem.
Tema je ozbiljna, a izbori su u toku i pecanje kečige tako da mi je teško da ostanem ozbiljan.

Probaću.
pocetiodsebe
Ja samo znam da ako Srbija ostane ovakva moje dete kad ga dobijem i ja sa njim nećemo biti u njoj. Svaka promena se počinje od sebe.

Interesuje me šta si konkretno promenio/učinio da se stvari promene, osim sagledavanja problema i javnim zahtevom od nadležnih, ma ko to bio, da reši stvar.

Pitanje nemoj shvatiti kao neko cinično prekoravanje tebe već raspitivanje šta je to što bi i ja mogao da uradim. (ko mi kriv kad se upetljam pa moram da se otpetljavam)
Slažem se sve sa tobom, ali nemam pojma šta sa tim saznanjem osim kućnog vaspitanja, beskonačnom pričom na tu i druge goruće teme (droga, kriminal, primitivizam...)
gorstak92 gorstak92 23:34 02.05.2012

Dok čekam novi blog JM

EF
Da li sam dobro razumeo da profesor u privatnoj školi , 25 godina star,bez diplome, svoje istraživanje zasniva na grupi zaposlenih devojaka i studentkinja različitog spektra stilova i interesovanja


Ovo me podseti na blogoseciranje onog profesora što nije nsarski.
Nešto je pisao o beloj kuZi, abortusima, kako je to biti majka i sl. pa se nadobijao čvrga za medalju.
Od tad se nije više javljao na blozi.

Zajebano bre biti bloger.
Dođe ti npr. ovaj Cvetko i skroz ti obezvrijedi logiku, oskvrne ti trud...

Samo da se zna da sam dao preporuku na ovaj tekst.
Razlog je, naravno, partijska pripadnost i odluci sa kongresa da se Gazdi mora dati preporuka, a drugi je što mladi blogokolega ne treba da se obeshrabri zbog par grubih startova.

niccolo niccolo 05:54 03.05.2012

Re: 1.

Koju školu pohadjaju studentkinje i zaposlene devojke?

Slažem se sa pitanjem
pocetiodsebe pocetiodsebe 08:27 03.05.2012

Re: 1.

Ako sam dobro razumeo pitanje, prvo ću razjasniti da deo članka sa samog kraja nije bio namenjen objavljivanju u prvi mah ali ga je autor Milutin Milošević (kome ne mogu biti dovoljno zahvalan za pomoć) objavio jer mu se dopao. Odatle verovatno cela zabuna.

Što se tiče konkretnih pitanja, većina iskustva potiče od rada u par privatnih škola (gde imam višegodišnje iskustvo pošto sam počeo raditi kao student, što nikako nije neuobičajeno u mojoj struci). Tu je i bezbroj ličnih kontakata sa zaposlenim devojkama koje su završile studije a moje su učenice, u školi ili privatno, a takođe i drugarica i recimo poznanica koje su još na studijama. Pod ''širokim spektrom stilova i interesovanja'' tih devojaka podrazumevam da studiraju ili su diplomirale na Filozofskom, Prirodno-matematičkom fakultetu, Fakultetu tehničkih nauka, Poljoprivrednom i tako dalje. Bitnije je za reći da se one kreću u različitim krugovima, izlaze na potpuno različita mesta a iskustva su im ista i sve su u dvadesetim godinama, pretežno od 25 do 29.

Nadam se da je ovo sve što nije bilo jasno, ma koliko da se trudim pisati sažeto ne pođe mi to uvek za rukom za sada, i možda izostavim neku informaciju tokom skraćivanja, kao ove na koje ste ukazali. Svakako, hvala.
ecce-florian ecce-florian 08:34 03.05.2012

Re: 1.

Pojava o kojoj pišeš je interesanta.
Milutin je mogao malo da ti pomogne oko uređivanja teksta pre objavljivanja ( meni je barem to radio)pa bi bilo manje nesporazuma.

Dobrodošao na blog
Milutin Milošević Milutin Milošević 08:54 03.05.2012

Re: 1.

Milutin je mogao malo da ti pomogne oko uređivanja teksta pre objavljivanja ( meni je barem to radio)pa bi bilo manje nesporazuma.

Ne postizavam. Izvinjavam se i gostu a i čitaocima.

A svakako ste uvideli šta sam hteo kasti:
Kad god vidim radoznalo biće koje hoće nešto da menja, bude mi lakše
pocetiodsebe pocetiodsebe 09:12 03.05.2012

Re: Autre

Hvala na savetima, komentarima i svemu ostalom u paketu. Pokušao sam sa pričom sa roditeljima, pisanjem nekim državnim organima (mada sam tu više pronašao nepostojećih mejl adresa pa čak i brojeva kancelarija koje su ustvari privatni stanovi - da li da se smeje čovek ili šta da radi). Sada eto pišem ovde a sutra gde još bude moglo. Samo želim dopreti do što više ljudi koji će, valjda malo i sami uraditi nešto. Ako se pitamo gde će nas neki rad odvesti i ne znamo, to može samo da nas obeshrabri. Poenta je da radim koliko mogu i šta vidim da mogu a rezultati koliki su da su.

A ti bi isto da radiš nešto? Pa, radi! Ja se vodim time da su mi namere najbolje i najiskrenije, za razliku od onih o kojima se bruji ovih dana. Ne možemo da ignorišemo stvari. Najbolje bi bilo napraviti neku organizaciju, totalno neprofitnu, i raditi da se omasovi i da ljudi na nju obrate pažnju. Doći do medija je jako teško, makar koliko ja vidim, možda grešim, a pogotovo je teško ako neko želi promeniti stvari. Lagano pažnju medija imaju dvorske lude i loši primeri a što tako učimo decu pogrešno nije bitno. Bitna je šarada.

Sve u svemu, cilj je dopreti do što više ljudi. Da čujemo na RTS1 oca da priča na ovu temu i žali se. Mi smo ''morfeusi'', idemo okolo i čupkamo ljude Ja se nadam da ću pisati još ovde i šire a svi su dobrodošli sa svim predlozima i sugestijama za dalje.
gorstak92 gorstak92 10:50 03.05.2012

Re: Autre

A ti bi isto da radiš nešto? Pa, radi! Ja se vodim time da su mi namere najbolje i najiskrenije, za razliku od onih o kojima se bruji ovih dana. Ne možemo da ignorišemo stvari. Najbolje bi bilo napraviti neku organizaciju, totalno neprofitnu, i raditi da se omasovi i da ljudi na nju obrate pažnju. Doći do medija je jako teško, makar koliko ja vidim, možda grešim, a pogotovo je teško ako neko želi promeniti stvari. Lagano pažnju medija imaju dvorske lude i loši primeri a što tako učimo decu pogrešno nije bitno. Bitna je šarada.

Sve u svemu, cilj je dopreti do što više ljudi. Da čujemo na RTS1 oca da priča na ovu temu i žali se. Mi smo ''morfeusi'', idemo okolo i čupkamo ljude Ja se nadam da ću pisati još ovde i šire a svi su dobrodošli sa svim predlozima i sugestijama za dalje.


Uf, đe me nađe sa organizacijama.
Ja sam, nekako, više solo igrač i kad dobijem predlog za organizovanje refleksno kažem fala lepo.
A znaš zašto?
Kad čujem da neko rečenicu počinje sa trebalo bi nešto da uradi neka organizacija meni odmah bude jasno da taj predlagač ne želi mnogo da se trudi već sav rad da prebaci na tamo neku organizaciju.
Ne jednom sam se zajebao pa viknuo ura i ajdemo pa na kraju samo ja guram autobus koji neće da kresne.
Šta hoću da kažem?
Lepo je to što se brineš i što želiš nešto da promeniš kako bi evidentno loše stanje u društvu promenio na bolje.
Na mikro planu ja se trudim sa decom da provodim što više vremena trudeći se da ih naučim stvarima za koje mislim da jesu bitne (garant i grešim, ali šta da radim). Aktivizmom u tako nekoj organizaciji učinio bi kontraproduktivnu stvar. Društvo ne bi promenio, a porodicu bi zapostavio.

Elem, ja ti neću stavljati klipove u točkove i zavitlavati te.
Tek pošto se uverim da si dobrano potegao i da ti stvarno treba pomoć računaj na mene.

Još jednom dobro došao na blog i samo napred.
Očekujem da nas uskoro obavestiš šta si uradio i da li ti treba neka pomoć.
Za početak nije loše da ovde okačiš koje su to lažne e-mail adrese i do kojih ljudi nisi uspeo da dopreš pa da vidimo šta da se uradi po tom pitanju. Ima ovde stručnih blogera koji mogu da te vode kroz kuolare (francuska reč za hodnike, moram zbog niccolo-a da naglasim) srpske administracije.
Ja mogu da te vodim kroz PU (poreska uprava), a verujem da može i niccolo
Ako još nisi predao OP OD i OPJ obrazce nemoj da zaboraviš da je sutra poslednji dan. Sumnjam da ti je baš trebala baš ova informacija, ali eto
hajkula1 hajkula1 12:11 03.05.2012

Re: Dok čekam novi blog JM

... partijska pripadnost
... odluka sa kongresa da se Gazdi mora dati preporuka,
... mladi blogokolega ne treba da se obeshrabri zbog par grubih startova.


+
naravno
pocetiodsebe pocetiodsebe 08:47 04.05.2012

Re: Autre

Za sada sam se bazirao na Agenciju za prava deteta, nisu mi ni oni ništa odgovorili, pa ću pisati predsednici (kad već ima kontakt). Mada eto ako bude trebalo možda da stvarno krenem sa nekom peticijom i anketom (što sa jedne strane i nije profesionalno jer pravog znanja za pravljenje validnih anketa nemam a to je čitava nauka). Pitao sam svoje učenike srednjoškolce da li bi oni i drugari iz razreda popunili i niko nije odbio. Opet, mislim stvarno da dokazivanje ovoga o čemu sam pisao gore nije potrebno. To znamo svi, ako se ne varam. Eto toliko od mene za sada, javiću kad bude novosti.
pocetiodsebe pocetiodsebe 09:36 04.05.2012

Re: Autre

U međuvremenu pisao mejl nekoliko nevladinih organizacija za prava deteta, ombudsmanu i šire, nadam se da ću im biti dovoljno dosadan.

Over and out.
Jukie Jukie 23:28 02.05.2012

Ja mislim da tu ne može ništa da se uradi

I iskreno rečeno baš me briga. Nisam im ja ni roditelj ni nastavnik.
pocetiodsebe pocetiodsebe 09:16 03.05.2012

Re: Ja mislim da tu ne može ništa da se uradi

Nisi roditelj, nisi nastavnik, do trenutka kad postaneš roditelj pa situacija bude i bezizlazna, naizgled, i bude tu tvojoj kući i porodici.

Nas ništa ne dotiče i za sve nam je neko drugi kriv, najčešće političari. A odakle dolaze političari? Pa iz naroda. Kakvi mi - takvi oni.
Jukie Jukie 13:18 03.05.2012

Re: Ja mislim da tu ne može ništa da se uradi

pocetiodsebe
Nisi roditelj, nisi nastavnik, do trenutka kad postaneš roditelj pa situacija bude i bezizlazna, naizgled, i bude tu tvojoj kući i porodici.Nas ništa ne dotiče i za sve nam je neko drugi kriv, najčešće političari. A odakle dolaze političari? Pa iz naroda. Kakvi mi - takvi oni.

Jedan od razloga zašto mislim da ništa ne može da se uradi je taj što ne možeš toj devojci tinejdžerki da objasniš da je to što radi nešto "loše" niti možeš nešto da joj zabraniš (jer će da pobegne kroz prozor kao Julija kad je otrčala Romeu i na kraju balade je bila mrtva u trinaestoj) a da ne pričamo da su današnji tinejdžeri odgojeni na principu "dečja prava ali bez obaveza i odgovornosti" tako da iskreno misle da se svet vrti oko njih
pocetiodsebe pocetiodsebe 08:39 04.05.2012

Re: Ja mislim da tu ne može ništa da se uradi

Slažem se sa tobom 160000%! Stvari su ukorenjene u društvu ali ništa nije zauvek. Dobrih ideja sam dobio pišući komentare pa se ipak nadam da se nešto može uraditi. Ako uspem saznaćeš koliko. Mada sve su to vetrenjače a konj mi se malo umorio

Dobro je, čak savršeno, što vidimo iste stvari. Hteo sam pisati i o obrazovanju i uništavanju profesora u smislu autoriteta u učionici i školi a onda o medijima, uzorima koji prolaze i nemaru Ratela. Čekam odgovore od državnih organizacija kojima sam pisao, pa ako ga ne bude pišem ''ovima gore'', spremao sam čak i anketu da da na validnosti svega, što je predložio jedan od komentatora, mada za istu mi treba dopuštenje od odgovarajućih službi i podrška. I tako...
gorstak92 gorstak92 09:19 04.05.2012

Re: Ja mislim da tu ne može ništa da se uradi

pocetiodsebe
Hteo sam pisati i o obrazovanju i uništavanju profesora u smislu autoriteta u učionici i školi a onda o medijima, uzorima koji prolaze i nemaru Ratela. Čekam odgovore od državnih organizacija kojima sam pisao, pa ako ga ne bude pišem ''ovima gore'',


Svakom amateru koji je pročitao makar uvod knjige ,,Kontrola medija" od Noama Čomskog je jasno da je tvoja pretnja pisanja ,,onima gore" apsurdna.
Jedna od početnih misli iz te knjige jeste da: Ako se izgubi sposobnost da se ljudi kontrolišu silom, postaje neophodno da se kontrolišu njihovi stavovi i mišljenja. Posle ide razrada modela i načina kontrole.
Jedan od prvih i najlakših načina kontrole masa jeste pravljenje što neobrazovanijih i primitivnijih generacija radi što dužeg ostanka na vlasti.
Šta ćeš postići time što ćeš da pišeš ,,onima gore"?
Da li iskreno veruješ da će taj neko da se mnogo zabrine i odmah zasuče rukave kako bi napravio kvalitetnije društvo u kome će da rastu naša deca?
Uzgred, budirečeno, ja nikad nisam upoznao ,,nekog ozgo".
Znam da postoje, ali ih niko iz mog društva nije video uživo .
Ma ni predsednika MZ.
pocetiodsebe pocetiodsebe 09:52 04.05.2012

Re: Ja mislim da tu ne može ništa da se uradi

Kao što kaže lutka Vuka Draškovića u Nikad izvini - to su mi rekle stotine i stotine... Iskreno nisam imao priliku da pročitam pomenuto delo ali pošto vidim da je korisno hoću.

To o čemu mi pričamo je ona klasična Orvelova - Neće postati svesni dok se ne pobune a pobuniće se kad postanu svesni (ili tako nešto). Ja ti na sve mogu reći samo da je moje da idem po sistemu a kada ne bude funkcionisao, što znam da neće, da idem dalje i šire. Okružio sam se najbistrijim mladim ljudima koje sam tokom života našao ali neverovatna većina njih vidi medijsku kontrolu i vidi zidove i kaže kako ne mogu da se sruše. Šta treba da se radi onda? Da pustimo one koji ih ne vide da reše umesto nas? Ma ovo ovde i ova tema nije mrva stvari koje nisu dobre, svi znaju to. Ja gledam da živim u oboru, drugi ne vide, postavlja se izbor probati da napraviš rupu dok ne dodje red na decu ili pakuj kofere i pali. Nekako sam od osnovne pa dalje shvatio da ako ja nešto vidim i imam dobru nameru to predstavlja odgovornost da i pomerim stvari malo, ovde sa tobom, sa učenicima, nije bitno. Ja kad to radim ne treba mi vode.
mlekac mlekac 23:55 02.05.2012

Nedavno sam prisustvovala

Raspravi dve mame od kojih jedna ima tinedjdzerku, a druga tinejdzera.

"Muska" mama se cudila kako neke "zenske" mame mogu da dopuste svojim cerkama da idu uokolo polugole, i kako je strasno sto se vecina devojcica tako oblaci, a na to je "zenska" mama primetila da te nikako nisu vecina, naprotiv, ali da zbog svog napadnog oblacenja bas te padaju u oci i onda se na osnovu njih donosi zakljucak o celoj generaciji.

Imajuci i muske i zenskog tinejdzera, sklonija sam da se slozim sa "zenskom" mamom.

"Sponzoruse" nisu vecina. A, nazalost, nisu ni novina.

Samo su, mozda, upadljivije nego ranije.

Sto nikako ne znaci da tu pojavu odobravam.
pocetiodsebe pocetiodsebe 10:46 03.05.2012

Re: Nedavno sam prisustvovala

Pošto sam makar za ovaj prvi članak počeo sa namerom da ispoštujem svaki komentar rećiću na vaš da tema teksta nisu sponzoruše već narušavanje zakonskih i osnovnih prava maloletnika i posledice te pojave. Jedna od tih posledica je pojava sponzoruša koje su maloletne (što užasava).

Što se tiče majki iz komentara, ne oblače se sve maloletnice u stilu koji je bliži pornografiji i estradi pre svega nego njihovim godinama ali kad pođete u izlazak ima ih puno više nego onih obučenih odgovarajuće. Iskreno, da se ne lažemo, ja imam 25 godina i naravno da volim da vidim lepu devojku ali ne volim da vidim svoje učenice od 14 godina u klubovima i diskotekama u koje izlaze samo punoletni. Takođe ne volim da vidim kako neki vlasnik kluba ili radnik obezbeđenja misli da čini neku uslugu ako pusti devojčicu od 15 godina tamo gde ima ljudi u tridesetim ili bira da tako ostvari dodatni prihod, a još manje da policija vrši raciju i kad im lice kaže da je maloletno ne pita vlasnika kako to lice sme biti tu gde je.

Malo van teme ali poznato vam je recimo da je pre 4 godine u požaru u Lounge kafeu u Novom Sadu život izgubilo 8 mladih osoba, tragedija. Samo 4 godine kasnije - Kontrast. Opet požar, opet tragedija. Ništa nije urađeno, ali ništa. A to veče u Kontrastu bile su i školske drugarice moje učenice iz Svetine Gimnazije, 15 i 16 godina starosti, između ostalih, ali niko o takvim stvarima ne bi pisao. Da li čekamo da strada par maloletnih lica ili neku sličnu tragediju pa onda da opet prepustimo evidentno sposobnoj inspekciji da rešava problem? Kao one građevinske inspekcije koje savetuju lica da izbegavaju plaćanje poreza na stanove i time direktno krše svoju osnovnu svrhu i nanose štetu državi. Ni na koga se ne možemo osloniti osim na sebe, pa koliko uradimo - uradimo.
Jukie Jukie 13:30 03.05.2012

Re: Nedavno sam prisustvovala

pocetiodsebe
ne oblače se sve maloletnice u stilu koji je bliži pornografiji i estradi pre svega nego njihovim godinama ali kad pođete u izlazak ima ih puno više nego onih obučenih odgovarajuće.

Koliki je u stvari procenat tih učenica koje su završile u noćnom klubu za odrasle? Ako ne računamo sve one koje su izašle na neko mesto prilagođenije uzrastu (čitaj: sve isto, samo bez čika), sve one koje su se zezale kod neke drugarice kući, sve one kojima roditelji ne daju da izlaze kasno, sve one koje su se iscrpljene vratile sa treninga i legle da spavaju, sve one koje su u sobi štrebale za sutrašnji kontrolni, sve one koje u stvari imaju neki normalan hobi ili igraju igrice, i sve one kojima se jednostavno gadi cela ta priča oko opijanja, glasne muzike i seksa sa nepoznatim tipovima, dolazimo do mnogo manjeg procenta od katastrofalnog. Uvek neki procenat populacije otpada na škart koji biva marginalizovan ili uklonjen prirodnom selekcijom.
blogov_kolac blogov_kolac 01:12 03.05.2012

"izborna" matematika

Cim nesto poprimi razmere fenomena, treba malo vise iz svih uglova proanalizirati i ono sto je na prvu loptu u citavoj prici najnenormalnije, jer objasnjenja mogu biti kompleksnija nego sto se to cini. Ako sam dobro razumeo ovo se ne odnosi na onaj poznati fenomen "sponzorusa", jer tu je valjda svejedno koliko je mlada zenska osoba koja se prepustila takvom stilu zivota, a koliko njeni izabranici - jer je problem u samom tom modelu ponasanja. Ovde je, ako sam dobro shvatio, na tapetu sve iscaceniji generacijski obrazac u vezama u koje se sve cesce upustaju srpske tinejdzerke.

Uz sve toliko ocigledne razloge zbog kojih bi roditelji trebalo da zaziru od "momaka" u cetvrtoj deceniji zivota cija su preokupacija i ciljna grupa maloletnice - ocito je izgleda da ih veliki broj njih dozivljava kao "manje zlo" u odnosu na njihove nesudjene prirodne partnere, mladice od 16-22 godina. Ti strahovi od vrsnjaka njihovih tinejdzerki uopste nisu bas toliko preterani kada se pogledaju rezultati raznih istrazivanja o stepenu nasilja, netolerancije, prepustenosti sebi i ulici, i zabrinjavajucem sistemu vrednosti kod ove zapustene mladjane muske populacije koja je trenutno takva-kakva je u Srbiji. Osim sto su prepusteni da odrastaju u surovim uslovima, poprilicnoj nebrizi drustva i sto su prelaka meta za raznorazne negativne uticaje, kod nas velika vecina mladih momaka je u krajnje nezavidnoj finansijskoj situaciji (ne da budu "sponzori" svojim vrsnjakinjama, vec samo da je izvedu 1-2 puta nedeljno na pice), a poprilican broj onih koji su kod nas u svojoj 20-oj finansijski nezavisni i sami "zaradjuju" i treba da budu nocna mora za sve roditelje, zbog nacina na koji se "snalaze".

Zato se mozda ne treba previse iscudjavati nad roditeljima koji skoro blagonaklono gledaju na ove neprirodne izbore njihovih mezimica, jer u njihovim "duplo starijim" momcima izgleda vide "odgovornije", "ozbiljnije", "iskusnije" (u smislu manje sanse za nezeljenu trudnocu) i tome slicno.

A da nije normalno - stvarno nije normalno... kao nazalost i toliko toga u nasem drustvu.
bocvena bocvena 07:46 03.05.2012

Jednom sam htela da

pišem blog sa naslovom - Čemu učite svoju decu?...i odustala, naravno:)

Kada bismo se svi roditelji usaglasili oko 5 osnovnih smernica, mislim da bi to bio taj famozni konsenzus, najbitniji nacionalni interesi.

A onda kad bismo se još složili oko načina sprovođenja tih 5 smernica, pa o načinu sankcionisanja kršenja smernica, pa o nastavnim programima koji bi promovisali tih 5 smernica...eh, onda bismo bili Norvežani:)

Meni se dopada strastvenost autora bloga u promišljanju stvarnosti oko sebe. Kad god vidim radoznalo mlado biće koje hoće nešto da menja, bude mi lakše. Ali, brate, krenuti od gde su vam ćerke crni roditelji, pa je l' znate gde izlaze i s kojim matorcima? I oblače se kao kurve!

Problem je u postojanju matoraca koji imaju sistem koji privodi sve mladje.

Skoro sam čitala u Vremenu taj zanimljivi članak (a mislim da ga je neko linkovao i na blogu), pa da ne prepričavam, naginjem sličnom mišljenju.
ecce-florian ecce-florian 08:27 03.05.2012

Re: Jednom sam htela da

Uvažavajući promišljeni i uzdržani pristup komentarisanju poštovane blogokoleginice Bocvene,te opravdanu kritiku sistema koji poseduju "matorci" morao bih ipak da ukažem na relativnost upotrebljivosti podrške upućene mladom blogeru .

Komentar sadrži contradictio in adjecto

sud 1.
Kad god vidim radoznalo mlado biće koje hoće nešto da menja, bude mi lakše.
sud 2.

Problem je u postojanju matoraca koji imaju sistem koji privodi sve mladje.

Zašto

Sud 1. u sebi imanentno sadrži premisu da je gledalac ("vidim" ) barem neznatno stariji (od "mladog bića" ).Da nije tako, u iskazu biće ne bi posedovalo atribut "mlado", te bi bez navedenog, sud 1. bi imao univerzalno značenje
Kad god vidim radoznalo biće koje hoće nešto da menja, bude mi lakše.

Međutim, time gubi na osnovnom naboju - podršci mladim bićima.

Ovaj primer se još može naći i pod odrednicom "mladi starac"

s poštovanjem

bocvena bocvena 08:36 03.05.2012

Re: Jednom sam htela da

Ja tebe ništa živo ne razumem.
S poštovanjem,
alselone alselone 09:41 03.05.2012

Re: Jednom sam htela da

Čemu učite svoju decu?


Ono sto me najvise uzasava su ova 'moderna' vaspitanja bazirana na kazni i nagradi koja stvaraju armiju sebicnjaka, gramzivaca i potkupljivaca.

- Uci pa ces dobiti cokoladu.
- Zato sto nisi spremio sobu neces ici na trening?

Alo, bre!
bocvena bocvena 10:05 03.05.2012

Re: Jednom sam htela da

Ako je alternativa - Radi jer tako ja naredjujem, a ako ne poslušaš, slede batine, onda mi se to čini kao manje zlo. No, na svu sreću, između ta dva ekstrema ima čitava divna siva zona.

No, to je već pitanje modela vaspitanja, ja bih da se, za početak, usaglasimo da je promocija rada, odgovornosti, učenja i poštenja poželjan model ponašanja.
ecce-florian ecce-florian 10:28 03.05.2012

Re: Jednom sam htela da

bocvena
Ja tebe ništa živo ne razumem.
S poštovanjem,

Normalno
Sad vidim da su se umesto zagrada pojavili "
Popravio sam
Naime kada kucaš znak " i ) bez razmaka on to tretira kao smajli
Ako ubaciš razmak onda se vidi zagrada.


alselone alselone 10:39 03.05.2012

Re: Jednom sam htela da

Ako je alternativa - Radi jer tako ja naredjujem, a ako ne poslušaš, slede batine


Nikako!

No, to je već pitanje modela vaspitanja, ja bih da se, za početak, usaglasimo da je promocija rada, odgovornosti, učenja i poštenja poželjan model ponašanja.


Saglasan. Ucenje, rad i odgovornost zbog znanja, stvaranja i odgovornosti, ne zbog nove igrice ili batina.
bocvena bocvena 10:55 03.05.2012

Re: Jednom sam htela da

Ucenje, rad i odgovornost zbog znanja, stvaranja i odgovornosti, ne zbog nove igrice ili batina.



(u tinejdž dobu to je jedna borba prsa u prsa! damn tinejdžeri se mnogo otimaju, pa i najliberalniji i puni razumevanja roditelji uhvate sebe da uzvikuju - Zato jer ja tako kažem!)
hajkula1 hajkula1 14:51 03.05.2012

Re: Jednom sam htela da

bocvena

Ali, brate, krenuti od gde su vam ćerke crni roditelji, pa je l' znate gde izlaze i s kojim matorcima? I oblače se kao kurve!

Problem je u postojanju matoraca koji imaju sistem koji privodi sve mladje.



Krenuti tako, direktno.

Slažem se i u identifikaciji problema, i u matorcima koji su organizovali ovakav naopak sistem, pa i takav gde se privode sve mlađe. Pazi, matorac često ima ćerku.

Bobo, roditelji MORAJU da budu odgovorni, jer to jesu. Okolina ne sme da je neprijateljski nastrojena prema porodici. "Klima povoljna." Država da organizuje i štiti funkcionisanje.

Ne znam čemu služi RRA? I tu su verovatno neki matorci koji (bi) da privode sve mlađe? Tautologija.


bocvena bocvena 08:54 04.05.2012

Re: Jednom sam htela da

Pazi, matorac često ima ćerku.


To je i suština bolesti našeg društva. Licemerje, korupcija i dupli standardi. Očekivanje da će drugi da poštuju pravila, a kada nam odgovara, pravila za nas ne važe.

Kako se to leči i ispravlja?

Neki kolektivni egzorcizam?
Milutin Milošević Milutin Milošević 14:43 04.05.2012

Re: Jednom sam htela da

kolektivni egzorcizam

Milan Karagaća Milan Karagaća 09:40 03.05.2012

u vezi teme

bocvena bocvena 09:59 03.05.2012

Re: u vezi teme

Dopao mi se ovaj tekst. Posebno ovaj deo jer taj problem pamtim još iz svog vremena...

Наше школе ђацима нуде неповезана знања, предмети су оштро међусобно подељени. Писменост се сматра релевантном само на часовима српског језика и књижевности и није неопходно да се примењује на другим часовима. Ђаци се не мотивишу да упоређују и комбинују знања из различитих предмета, не охрабрују се да шире своја интересовања и радозналост – тенденција је да се што пре определе за једну област знања и за једну животну професију. Мишљења сам да би требало да стратегија предвиди конкретне механизме који ће омогућити ову, преко потребну, интердисциплинарност у нашим школама, и у основним и у средњим.

Nemam ništa protiv sužavanja teorijskog, a povećanja praktičnog znanja u školama, posebno srednjim stručnim, ali na tom uzrastu interdisciplinarnost radi jedan mnogo bitan posao - razvija radoznalost i otvorenost ka učenju i ukida bubačenje.
pocetiodsebe pocetiodsebe 10:13 03.05.2012

Re: u vezi teme

Najlepše hvala na komentarima, u planu je baš jedan tekstić koji će se baviti obrazovanjem i posledicama koje ima trenutno uzimanje autoriteta nastavnika u učionici (da učenik može na času raditi bukvalno šta mu se prohte i da može da uči ''koliko mu treba'' kao da dete kome je zakonski nametnuto da sve ozbiljne odluke ne donosi samo zna koliko mu treba da uči i šta će mu trebati). Pored toga moglo bi se pisati i na temu veština kao što su zanati, ples i slične alternativne veštine koji itekako mogu biti životna okupacija a nema ih ni u programu obrazovanja, niti makar u praznim školskim salama u vreme kad nije nastava, čast školama koje su izuzeci.

pocetiodsebe pocetiodsebe 10:25 03.05.2012

Re: u vezi teme



Milan Karagaća
Jedan pametan tekst


Odmah čitam
Jukie Jukie 13:13 03.05.2012

Re: u vezi teme

bocvena
Dopao mi se ovaj tekst. Posebno ovaj deo jer taj problem pamtim još iz svog vremena...Наше школе ђацима нуде неповезана знања, предмети су оштро међусобно подељени. Писменост се сматра релевантном само на часовима српског језика и књижевности и није неопходно да се примењује на другим часовима. Ђаци се не мотивишу да упоређују и комбинују знања из различитих предмета, не охрабрују се да шире своја интересовања и радозналост – тенденција је да се што пре определе за једну област знања и за једну животну професију. Мишљења сам да би требало да стратегија предвиди конкретне механизме који ће омогућити ову, преко потребну, интердисциплинарност у нашим школама, и у основним и у средњим.Nemam ništa protiv sužavanja teorijskog, a povećanja praktičnog znanja u školama, posebno srednjim stručnim, ali na tom uzrastu interdisciplinarnost radi jedan mnogo bitan posao - razvija radoznalost i otvorenost ka učenju i ukida bubačenje.

Meni se sa jedne strane sviđa što vidim da se pismenost i razmišljanje polako uvodi u ostale predmete preko novih standarda, pa se i mala matura prilagođava PISA testu, ali sa druge strane ima pitanja na takmičenju iz biologije za osnovce na koja ja kao dipl.biolog sa visokim IQ ne znam kako bih odgovorio, tj. moj odgovor se ne slaže sa predviđenim, tako da ostajem skeptičan oko konačnog rezultata svog (sveg?) tog truda.
zemljanin zemljanin 11:21 03.05.2012

zaključci ?

da bi ovakav tekst imao ozbiljnost i povukao posledice, nužno je imati relevantne podatke. Podaci se dobijaju istraživanjem. Istraživanje se mora obaviti na određenom uzorku primenom ankete i naučnog modela. Anketa se sprovodi u školama samo po odobrenju nadležnih organa u kojima mora biti definisan sadržaj, svrha i dostupnost informacija. Onda je to ozbiljna i relevantna informacija. Nažalost nište od navedenog nije prisutno u tekstu.

Bez navedenih istraživanja (kao pedagog morao bi poznavati model) ceo tekst je samo "moj ugao" što nije loše ali onda se ne treba pozivati na zvanje i struku.

Svi navedeni problemi i stanje su generalizovani i ima ih u svakoj generaciji i biće ih ... nije da podržavama takve oblike ponašanja ali ih ne posmatram sa stavom "biblijske čistote". I to stalno prozivanje društva je jednostavno postalo "demode".

Imam decu i vrlo dobro znam (nadam se) kako cela njihova generacija funkcioniše i ne vidim mnogo velikih razlika između njih i "nas". Samo su sada dostupniji neki drugi oblici "zabave" i "igara".

Iako jeste kritički komentar, posledica bi trebala da bude pozitivna jer unošenjem ozbiljnosti u istraživanje (naučni metod) doprećeš do svih tih "organa" kojima se želiš obratiti. Ovako si samo običan građanin koji ima "informaciju".
pocetiodsebe pocetiodsebe 11:48 03.05.2012

Re: zaključci ?

Pa, negde se mora početi, zašto ne ovde. A na struku se nisam pozivao u smislu u kome navodite (ako shvatam dobro) već samo da objasnim kako su mi informacije bile dostupne.

Pored toga mislim da ankete nisu metod već da se treba uputiti i proveriti stvari na terenu, to jest da inspekcije rade svoj posao savesno, mada možda se varam.

Za sada sam kontaktirao centar za prava deteta na temu pa ću videti gde će me priča odvesti. Svakako odličan komentar, i hvala.
mariopan mariopan 13:42 03.05.2012

...

..."ne ume dete od 15-tak godina da prepozna...." za ovo imaš pregršt preporuka.

Na blogu kod Peđe ( a vi ste...moler? ) sam uprvo o ovome pisala sve vreme, ubeđujući ga da deca tih godina, i mlađa (14) nisu sposobna da prepoznaju sve zamke odraslih, koji ih mame na sve i svašta.
On je tvrdio suprotno, blog je još tu ako nekoga interesuje ta prepiska.

TV treba strogo kontrolisati šta se sve deci potura kao "normalno". Veća kontrola sopstvene dece, gde izalze, sa kim se druže, šta gledaju i čitaju, ograničenje noćnih izlazaka (preboleće, i mi smo)...ima tu mnogo toga što bi roditelji pre svih drugih morali da urade, ako zaista vole svoju decu i žele da ih sačuvaju.
hajkula1 hajkula1 14:54 03.05.2012

Re: ...

mariopan
..."ne ume dete od 15-tak godina da prepozna...." za ovo imaš pregršt preporuka.

Na blogu kod Peđe ( a vi ste...moler? ) sam uprvo o ovome pisala sve vreme, ubeđujući ga da deca tih godina, i mlađa (14) nisu sposobna da prepoznaju sve zamke odraslih, koji ih mame na sve i svašta.
On je tvrdio suprotno, blog je još tu ako nekoga interesuje ta prepiska.


Ne znam da li sam tu na baš tom blogu u istom smislu i značenju pisala kao i ti, ili sam ti lupala +, zbog nedostatka vremena.

Zato i zakon prepoznaje maloletna lica za razliku od punoletnih, pa razlikuje mlađe od 16 od mlađih od 14 (kako beše već)...


mariopan mariopan 15:14 03.05.2012

Re: ...


Ne znam da li sam tu na baš tom blogu u istom smislu i značenju pisala kao i ti, ili sam ti lupala +, zbog nedostatka vremena.

Zato i zakon prepoznaje maloletna lica za razliku od punoletnih, pa razlikuje mlađe od 16 od mlađih od 14 (kako beše već)...

Hvala, mislim da sam videla tvoj komentar (i preporuku)

Džabe nam i zakon, ne može zakon sve da zaštiti ako ljudi u sebi veruju u to da deca od 14 godina mogu sama da donesu neke odluke i da preuzmu odgovornost za njih?
Kolike opasnosti decu vrebaju ako veći broj ljudi bude tako mislio? Ko da decu spase od toga? Kada stignemo do zakona, kada zakon već mora da deluje, onda je već kasno, šteta je učinjena i nekada tako razorna da nema te kazne koja bi izlečila traume.
Otuda sva ona trasprava tamo, nisam se nadala tako izvitoperenom shvatanju stvari, ali eto, neko i u to veruje.

Edit

Sejanje ideja kao što su te, da su deca tih godina zrela da sami donesu odluke koje idu na njihvu duševnu i telesnu štetu...pa to je početak propasti za svu decu i unuštavanje njihovog pravilnog rasuđivanja još u "pelenama" takoreći. To rade odrasli, ali i svi mi ako na te pojave ne reagujemo.
Kako posejemo, ili pustimo druge da seju, tako ćemo požnjeti.
Jukie Jukie 15:44 03.05.2012

Re: ...

Ne počinje to sve sa 14, nego oduvek, jer se "dečja prava a bez obaveza i odgovornosti" utuvljavaju u glavice otkako deca krenu u školu "deca imaju pravo da se intelektualno itd. razvijaju u pravcu u kome im se ćefne" (parafraza) i dok dođu u pubertet i seks dođe na spisak željenih zanimacija imaju već podobar staž princa/princeze koji rade šta im se slučajno ćefne u datom trenutku.
hajkula1 hajkula1 16:09 03.05.2012

Re: ...

Jukie
... "dečja prava a bez obaveza i odgovornosti" utuvljavaju u glavice otkako deca krenu u školu "deca imaju pravo da se intelektualno itd. razvijaju u pravcu u kome im se ćefne" (parafraza) i dok dođu u pubertet i seks dođe na spisak željenih zanimacija imaju već podobar staž princa/princeze koji rade šta im se slučajno ćefne u datom trenutku.



Još zakon koji štiteći dečiju privatnost, brani roditelju uvid u zdravstveni karton deteta (valjda 16 god.)





Jukie Jukie 16:52 03.05.2012

Re: ...

hajkula1

.Još zakon koji štiteći dečiju privatnost, brani roditelju uvid u zdravstveni karton deteta (valjda 16 god.)


15, ne 16.
mariopan mariopan 17:39 03.05.2012

Re: ...

Jukie
Ne počinje to sve sa 14, nego oduvek, jer se "dečja prava a bez obaveza i odgovornosti" utuvljavaju u glavice otkako deca krenu u školu "deca imaju pravo da se intelektualno itd. razvijaju u pravcu u kome im se ćefne" (parafraza) i dok dođu u pubertet i seks dođe na spisak željenih zanimacija imaju već podobar staž princa/princeze koji rade šta im se slučajno ćefne u datom trenutku.

Znam, zato i rekoh u prvom kometaru da su roditelji obavezni da se posvete svojoj deci od početka, od pelena pa nadalje, i da ne očekuju od države ili nastavnika da im odrade posao oko dece, to će ih najbolje sačuvati.

Počevši od toga da ne može da pravi haos po kući, da mu se sve željice ispunjavaju, da ne može samo da odlučuje šta i kada će jesti, spavati, igrati se svim što može da dohvati.....

Primer, došli su mi gosti za 1. maj, ja jedva doćekala unučicu (unuka moje pokojne sestre, pa joj ja dođem baka)......ručamo, mala neće da jede meso...majka ladno kaže "ona je vegetarijanac", "ona je sama odlučila da neće meso".........mala ima 5 godina.

Očitam bukvicu na licu mesta i jednoj i drugoj.
Dete od 5 godina ne može da odluči da ne jede meso a majka koja joj popušta sutra će morati da se pomiri i sa "odlukom" svog deteta od recimo 10 godina neće u školu, pije ili puši, ide na žurke i ne vraća se do jutra? Na licu mesta sečem novo parče mesa, malo, i tražim da pojede, malo se nećkala ali je pojela. Njena majka je mlada, nije ni pomislila da to ima neke veze sa vaspitanjem deteta, učenjem na nešto što će kasnije trebati za druge stvari, i videla je kako to deluje. Inače joj se potpuno posvećuje i dete je baš dobro vaspitano, ali nije dobro za nju da ne jede meso, ona raste i ne treba joj dozvoliti da donosi tu vrstu odluka.
Odrasli moraju da postave granice u svemu i oko malih stvari, da bi one velike kasnije bile poštovane.

Kućno vaspitanje, odnos prema starijima, uzajamno poštovanje, sve se to uči u kući, to je početak svega.

hajkula1 hajkula1 15:24 04.05.2012

Re: ...

Jukie
hajkula1

.Još zakon koji štiteći dečiju privatnost, brani roditelju uvid u zdravstveni karton deteta (valjda 16 god.)


15, ne 16.


Hvala.




hajkula1 hajkula1 16:06 03.05.2012

Prosto

je ako se setimo da ljudi nemaju cilj.

Prvo želi da bude vatrogasac, policajac, da vozi bager, bude učiteljica, doktorka... posle se interesovanja šire dok ne shvate da im je nešto nedostupno jer... ili se usput razočaraju jer u okolini gledaju obrazovane, edukovane, stručne koji teško žive a neki drugi... znate i sami.

Mladi nemaju cilj. Šta onda preostaje?
Vreme nekako treba da se potroši, da se mašta, sanjari, želi.

Negde sam pisala, pitala, koji fakultet je prosperitetan ovde u Srbiji.

Стратегију развоја образовања није могуће направити без реалне стратегије привредног развоја Србије. Да ли имамо реалну стратегију привредног развоја? Мени се чини да немамо. Имамо неку пројекцију развоја до 2020. године која је превише уопштена и питање је да ли је реална или представља само списак жеља. Да ли на основу ње можемо рећи које ће се привредне и индустријске гране развијати у наредним годинама? Да ли на основу те пројекције можемо рећи који су нам профили стручњака потребни и које образовне профиле треба подстицати, односно који ће профили кадрова бити умогућности да сезапошљавајуу будућем периоду?Ја мислим да не можемо.


http://www.politika.rs/rubrike/Sta-da-se-radi/I-na-nekim-drzavnim-fakultetima-ispiti-se-lako-polazu.sr.html

zemljanin zemljanin 17:35 03.05.2012

Re: Prosto

Negde sam pisala, pitala, koji fakultet je prosperitetan ovde u Srbiji.


Vrlo jednostavno, ako želiš da radiš za druge onda je to od ekonomije do sl. ali ako hoćeš sopstveni biznis od prava do poljoprivrede. Štaviše poljoprivreda (u širem smislu) je najperspektivnija grana.

Sve ostale zamerke na osnovi prava deteta su malo jednosmerne. Jedno je bukvalizovati zakone i vaspitanje a drugo je razumeti vaspitne i civilizacijske vrednosti. Ne tako davno su deca sa 14, 16 i sl. godinama, samostalno živela i donosila odluke (malo smo uznapredovali od tada). Ljudi (roditelji i vaspitači, nastavnici i sl.) su zaboravili kako da komuniciraju sa decom. Stari model više "ne važi" a vremena sve manje. Dakle problem nije u deci, deca su uvek ista i pre nn godina i danas.

Itd.
hajkula1 hajkula1 15:18 04.05.2012

Demokratske promene


Neverujem

http://www.blic.rs/Vesti/Svet/319296/Predlog-zakona-u-Egiptu-Muzevima-dozvoliti-seks-sa-preminulom-suprugom-do-sest-sati-nakon-smrti








Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana