Astrologija| Hobi| Kućni ljubimci| Na današnji dan| Sex

Udruženi zločinački poduhvat

krkar RSS / 17.05.2012. u 00:03

 

neoplanta_bg.png?1255594858 

Udruženi zločinački poduhvat protiv srpskog jezika i nacionalne kulture počinili su:

1. Manojlo Vukotić, generalni direktor i glavni urednik, NID Kompanija "Novosti" A.D.

2. Aleksandar Backović, izvršni direktor izdavačke delatnosti

3. Milomir Kragović, urednik

4. i 5. Slađana Kovčić i Branka Lakić, lektorka i korektorka

6. Sreten Ugričić, direktor Narodne biblioteke Srbije u vreme inkriminisane radnje

7. i 8. Branimirka Kovačević i Veselin Blažić, odgovorna lica u sektoru CIP Narodne biblioteke Srbije

9. Univerzitet Megatrend,čija uloga nije precizno utvrđena

 

Navedena fizička i pravna lica su, delujući zajednički i organizovano, izvršili tešku i nepopravljivu povredu nematerijalnih nacionalnih kulturnih dobara Republike Srbije, posebno srpskog jezika i pisma, time što su:

1. Izdali i pustili u promet  knjigu autora Žarka Lauševića "Godina prođe, dan nikad - Dnevnik jedne robije" ne izvršivši svoju obavezu kao izdavača, urednika i odgovornih lica da knjigu urede i lektorišu;

2.Navedeno delo štampali neodgovarajućim slogom u kojem kurzivno pismo ne odgovara grafičkim i tehničkim standardima srpskog ćiriličnog pisma koje su time izvrgli ruglu;

3. Optuženi navedeni u tačkama  6, 7. i 8. nesavesnim radom u službi i pogrešnom i nepreciznom izradom CIP kataloške kartice počinila su težak oblik izvrgavanja srpske kulture poruzi u zemlji i inostranstvu.

Navedeno delo do sada je štampano u tiražu od 350 000 primeraka a u prodaji je u zemlji i inostranstvu. Širenjem ovog dela kultura Republike Srbije kao zemlje izdavača i autora i zemlje koja je matična srpskom jeziku i srpskoj kulturi izvrgnuta je teškoj poruzi. Postoji osnovana sumnja da su navedena lica propustom u vršenju dužnosti, a zarad materijalne koristi, nanela nepopravljivu štetu srpskom jeziku i srpskoj kulturi.

Predlaže se sudu javnosti da imenovane proglase hohštaplerima i zločincima protiv sopstvenog jezika i kulture.

-----

NAPOMENA: Nemoj da je neko slovo jedno postirao o krivičnom delu izvršenom 30.7.1993,  izvršiocu ŽL ili sudskom postupku - trenutno brišem i banujem!



Komentari (162)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

AlexDunja AlexDunja 00:09 17.05.2012

:))

Predlaže se sudu javnosti da imenovane proglase hohštaplerima i zločincima protiv sopstvenog jezika i kulture.


ovo ti je dobro:)

onako donkihotovski odlučno.
loader loader 00:13 17.05.2012

Re: :))

Придружујем се, ћирилично, акцији осуде.
krkar krkar 00:15 17.05.2012

Re: :))

Придружујем се, ћирилично, акцији осуде.


Mrzelo me da kucam kirilicom ali možda ću u komentarima ponekad morati da prebacim.
loader loader 00:18 17.05.2012

Re: :))

Ова моја кинеска тастатура, ето, има и ћирилицу
dragoljub92 dragoljub92 00:09 17.05.2012

први

нисам ћитао и немам намеру
dragoljub92 dragoljub92 00:10 17.05.2012

Re: први

dragoljub92
нисам ћитао и немам намеру

едит гледам првој у леђа
AlexDunja AlexDunja 00:12 17.05.2012

Re: први

едит гледам првој у леђа

a ja sve pročitala, sa razumevanjem:)
loader loader 00:14 17.05.2012

Re: први

у леђа

?
dragoljub92 dragoljub92 00:17 17.05.2012

Re: први

AlexDunja
едит гледам првој у леђа

a ja sve pročitala, sa razumevanjem:)

ма у брзини да те престигнем нисам написао да књигу нисам и нећу да ћитам,поштовао сам његово ћутањеи било ми криво што је попустио,мада кад сам чуо да је млого дужан онда и не могу да му замерим,а књнигу видео код пријатеља али је нисам узео у руке тако да немам појма о чему кркар прича,само сам тео да узмем два бода вечерас ал мићак.
AlexDunja AlexDunja 00:21 17.05.2012

Re: први

ма у брзини да те престигнем нисам написао да књигу нисам и нећу да ћитам,

e, to neću ni ja:)
loader loader 00:22 17.05.2012

Re: први

да књигу нисам и нећу да ћитам

Такође!
Бре, испадоше Андрић и Меша Селимовић друга лига у односу на мудрости које се из ове књиге месецима по рекламама понављаше. На невиђено кажем да се не треба затупљивати таквим штивом. Друго, и по маси реклама се види да је то један поприлично организован бизнис план.
dragoljub92 dragoljub92 00:26 17.05.2012

Re: први

организован бизнис план.

то незнам,али ћовека ценим као глумца и сматрам да је имао времена да би постао велика величина у српским оквирима,тако да неби да се разочаравам
krkar krkar 00:31 17.05.2012

Re: први

dragoljub92



Nego, Drakče, kaćem da vidim 100 marke što si obećaja?
dragoljub92 dragoljub92 00:44 17.05.2012

Re: први

krkar
dragoljub92



Nego, Drakče, kaćem da vidim 100 marke što si obećaja?

бакркибе ја немога дасе нађем натај блог ,мада сам сигуран да сам нешто ту коментарисао.три пута сам скроловао обе стране и себе невидо тамо.
дај ми цопж/пасте бар шта сам реко
krkar krkar 00:46 17.05.2012

Re: први

бакркибе ја немога дасе нађем натај блог


Imaš pravo - nisi ti nego Gorštak.

Jebiga, vi SUP-ovci ste mi se skroz pomešali kolko vas ima!

gorstak92 19:07 30.04.2012
Ajd u 100 marke
Da Krkar neće izdržati da se ne javi na svom blogu.

P.S. Može i u evre s tim da Krkar zna da ću uvek da mu dam evro više od ponuđenog.

dragoljub92 dragoljub92 00:49 17.05.2012

Re: први

да ме ти ниси помешао са gorštak92
gorstak92 gorstak92 09:55 17.05.2012

Re: први

krkar
бакркибе ја немога дасе нађем натај блог


Imaš pravo - nisi ti nego Gorštak.

Jebiga, vi SUP-ovci ste mi se skroz pomešali kolko vas ima!

gorstak92 19:07 30.04.2012
Ajd u 100 marke
Da Krkar neće izdržati da se ne javi na svom blogu.

P.S. Može i u evre s tim da Krkar zna da ću uvek da mu dam evro više od ponuđenog.



Ha!
Grešiš moj dragi Watson-e!

Da je neko prihvatio opkladu i isplatio sredstva ja bi ti sigurno dao 50%.
Ovako, pola od ništa je ništa.
Matematika je jasna, crva nije ni bilo!

Priznaj da je i tebi bilo super da se ne javljaš na svom blogu.
Video si foru od Ms. Milić i to je ok.
Nemoj samo na Blic da odeš. To nije ok.

Lepi broj 92 smo dobili pojavom FM-a. Svaki put se zabrinem kad vidim koliko sam vremena sprc'o na blog.
Tad je samo Maksa uspeo da nakači 83. Im'o vezu šta li?
Meni su još smanjili početno slovo i turili s umesto š.
Jebo ih javascript.
maksa83 maksa83 12:49 17.05.2012

Re: први

Tad je samo Maksa uspeo da nakači 83. Im'o vezu šta li?

u tom neprirodnom bludu b92 i Telekoma maksa92 je već bio zauzet tj. postojeći Telekom ADSL korisnik, i onda su izmislili čudesni algoritam po kom u tom slučaju (pošto je i maksa i maksa92 zauzeto) smanjuju prvu a povećavaju drugu cifru i tako je nastao maksa83. postojao je i maksa74 ali ga sad više ne vidim u spisku juzera. Ne vidim ovde doduše ni tog Telekom maksu zbog kog su meni nakalemili brojeve.

Sve to da bi postojeći Telekom (koji je mecena celog projekta, davao servere i bandwidth) ADSL juzeri mogli da se uloguju na b92.fm sa svojim postojećim ADSL juzernemovima bez da moraju da se učlanjuju, biraju juzernejm i nedajbože popune jednokratno neku web formu.

Nemam reči kojima bih opisao gađenje na to savijanje kičme ove kuće u tom zajedničkom pothvatu, iz čega je izašlo to briljantno tehničko rešenje. Nikad, nikad, nigde za 17 godina korišćenja Interneta (+ još 5 godina prethodnog lavrnjanja modemom okolo) nisam naišao na sajt koji mi je promenio juzernejm, a bilo je i fuzionisanja i velika-riba-jede-malu, i...

Stvarno glupo i sramotno.

angie01 angie01 12:56 17.05.2012

Re: први





Tad je samo Maksa uspeo da nakači 83. Im'o vezu šta li?
.


ivana23, mikele9, dali76, maca22, angie01...
gorstak92 gorstak92 13:44 17.05.2012

Re: први

maksa83
Nemam reči kojima bih opisao gađenje na to savijanje kičme ove kuće u tom zajedničkom pothvatu, iz čega je izašlo to briljantno tehničko rešenje.

angie01
ivana23, mikele9, dali76, maca22, angie01...

Predlažem da dan osnivanja FM-a obeležimo kao dan sećanja na stradale nickove.
krkar krkar 22:15 17.05.2012

Re: први

Nikad, nikad, nigde za 17 godina korišćenja Interneta (+ još 5 godina prethodnog lavrnjanja modemom okolo) nisam naišao na sajt koji mi je promenio juzernejm, a bilo je i fuzionisanja i velika-riba-jede-malu, i...


Nija
Atomski mrav Atomski mrav 08:14 18.05.2012

Re: први


Sve to da bi postojeći Telekom (koji je mecena celog projekta, davao servere i bandwidth) ADSL juzeri mogli da se uloguju na b92.fm sa svojim postojećim ADSL juzernemovima bez da moraju da se učlanjuju, biraju juzernejm i nedajbože popune jednokratno neku web formu.


Što je najgore, ko od Telekomovih korisnika ADSL-a uopšte zna svoje korisničko ime? Ja sam se prijavio sa nekim korisničkim imenom, nisam ga zapamtio, nisam ga nikad koristio (sad ću baš da koristim Telekomov mail, ne pada mi na pamet)...
uros_vozdovac uros_vozdovac 11:33 18.05.2012

Re: први

Atomski mrav

Sve to da bi postojeći Telekom (koji je mecena celog projekta, davao servere i bandwidth) ADSL juzeri mogli da se uloguju na b92.fm sa svojim postojećim ADSL juzernemovima bez da moraju da se učlanjuju, biraju juzernejm i nedajbože popune jednokratno neku web formu.


Što je najgore, ko od Telekomovih korisnika ADSL-a uopšte zna svoje korisničko ime? Ja sam se prijavio sa nekim korisničkim imenom, nisam ga zapamtio, nisam ga nikad koristio (sad ću baš da koristim Telekomov mail, ne pada mi na pamet)...


Beše inbox od 150 mega? I tolikog prostora se odričeš? Joooj!
Budimac Budimac 01:16 19.05.2012

Re: први

maksa83
Nemam reči kojima bih opisao gađenje na to savijanje kičme ove kuće u tom zajedničkom pothvatu, iz čega je izašlo to briljantno tehničko rešenje. Nikad, nikad, nigde za 17 godina korišćenja Interneta (+ još 5 godina prethodnog lavrnjanja modemom okolo) nisam naišao na sajt koji mi je promenio juzernejm, a bilo je i fuzionisanja i velika-riba-jede-malu, i...

Stvarno glupo i sramotno.


A šta ja da kažem? Meni je volšebno nestao prvi deo nika, uzgred, moje ime, pre dva meseca, a da nikakav merge databaza i/ili sličan seks nije rađen.

Stvarno glupo i sramotno.
zemljanin zemljanin 00:09 17.05.2012

vađenje

uvek mogu da se vade na likovno-grafičkog urednika ili ti tehničku pripremu ... doduše za lektorisanje, malo teže
krkar krkar 00:13 17.05.2012

Re: vađenje

uvek mogu da se vade na likovno-grafičkog urednika ili ti tehničku pripremu ... doduše za lektorisanje, malo teže


Pohlepni govnari i kriminalci.

350 000 primeraka po 700 dindži = 2 meleona ojra (2 000 000 €)

Prosečna marža 40%. ostaje 1,2 mil.

Autorski honorar 10-12% - ako ej uspeo za toliko da se izbori. Pošto nije ovde verujem da su ga izvaćarili.

Ali ajde da su mu dali 250 000 € - ostaje 950 000€,

Štampanje je otprilike 0,8€ po primerku, neka bude i 1€: dakle 350 000.

Ostaje 600 000 € koje dele ovi imenovani kriminalci.

Naravno, ne na jednake delove (umalo mi se omače da kažem na ravne časti)
loader loader 00:16 17.05.2012

Re: vađenje

..., 000
..., 000
..., 000
..


Ни Дачић са својим људима ово не би боље срачунао
zemljanin zemljanin 00:21 17.05.2012

Re: vađenje

Prosečna marža 40%. ostaje 1,2 mil.


možda za prvo izdanje, za ostala je bilo niža ... hajde grubo između 700 i 800.000 ... a na koricama piše i ko je lektor, korektor, tehnički urednik, itd. ... odgovornost nabrojanih je u domenu "nedodirljivog" ...

EDIT: malo bolje sam pogledao spisak i tu ima 2-3 osobe koje dele a ostalo je plaćeno osoblje ... nisu oni videli ništa od toga ...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 00:23 17.05.2012

Re: vađenje

krkar

Autorski honorar 10-12% - ako ej uspeo za toliko da se izbori. Pošto nije ovde verujem da su ga izvaćarili.

Ali ajde da su mu dali 250 000 € - ostaje 950 000€,


Poznati glumac je za ovu knjigu dobio oko 200.000 evra, a veliki deo ove svote je odmah potrošio kako bi vratio godinama nagomilane dugove. link
krkar krkar 00:25 17.05.2012

Re: vađenje

oko 200.000 evra



Eto - šta sam rek'o?
hajkula1 hajkula1 10:24 17.05.2012

Re: vađenje

quote]
350 000 primeraka po 700 dindži = 2 meleona ojra (2 000 000 €)

časti[/i])


ne beše 700 dindži, manje
Ne sećam se tačno koliko.

PS
Da li ima primedbi s druge strane? Da li su predvideli "ŠJ", "ŽJ"?

angie01 angie01 13:07 17.05.2012

Re: vađenje

zemljanin
uvek mogu da se vade na likovno-grafičkog urednika ili ti tehničku pripremu ... doduše za lektorisanje, malo teže


sta ima da se vade-pa to je sastavni deo publikacije i funkcionalno i vizuelno- hocu reci, nije nizeg znacaja-'naci, ako ne valja, moze mnogo toga da upropasti!
zemljanin zemljanin 13:38 17.05.2012

Re: vađenje

angie01
zemljanin
uvek mogu da se vade na likovno-grafičkog urednika ili ti tehničku pripremu ... doduše za lektorisanje, malo teže


sta ima da se vade-pa to je sastavni deo publikacije i funkcionalno i vizuelno- hocu reci, nije nizeg znacaja-'naci, ako ne valja, moze mnogo toga da upropasti!

da se "vade" u kontekstu odgovornosti. To je ista šema kao kad vlasnik/ci postave direktora (neku zamlatu) koja je odgovorna tj. "štit" između njih i bilo kakve odgovornosti ...

Ako si u okviru izdavaštva, znaš da ima mnogo saradnika u procesu, koji će potpisati a da nisu ni videli jer im to neko plati ili ih jednostavno ne interesuje ... doduše danas se mnogo manje štampa pa je verovatno i manje prisutan ovakav vid ponašanja ...
angie01 angie01 14:09 17.05.2012

Re: vađenje

da se "vade" u kontekstu odgovornosti


kako god okrenes-tu je odgovoran izdavac!jer njegovo ime stoji na publikaciji-svi ostali su deo tima koji on angazuje!

Ako si u okviru izdavaštva, znaš da ima mnogo saradnika u procesu, koji će potpisati a da nisu ni videli jer im to neko plati ili ih jednostavno ne interesuje ... doduše danas se mnogo manje štampa pa je verovatno i manje prisutan ovakav vid ponašanja ...


kako sam sabrala na slepo- ovde nije bilo saradnika-ovo je neko prelomio lose ukucan teksts, koristeci samo mogucnosti programa-'naci samo komande i to je tako preko noci zdudano na papir-ako u impresumu pise, urednik, lektor, korektor, graficki dizajn, sa imenima- to je fingirano!
krkar krkar 22:16 17.05.2012

Re: vađenje

ne beše 700 dindži, manje
Ne sećam se tačno koliko.


Ja pogledao na netu, za web naruĆbe 700 dindži.

Na trafiku je bilo valjda 400 ili 500. Ali sam zato čuo i da je marža na trafiku bila manja od 20%, ne znam tačno kolika pa konaĆna raĆunica i nije daleko od pravu.
krkar krkar 22:18 17.05.2012

Re: vađenje

kako god okrenes-tu je odgovoran izdavac!jer njegovo ime stoji na publikaciji-svi ostali su deo tima koji on angazuje!


Lepo sam naveo sve saučesnike u udruženom zločinačkom poduhvatu.

Odgovornost ide od 1 naniže. Dakle, Manjo kao najveći hohštapler snosi i najveću odgovornost.
angie01 angie01 08:08 18.05.2012

Re: vađenje



Lepo sam naveo sve saučesnike u udruženom zločinačkom poduhvatu.

Odgovornost ide od 1 naniže


kada nije dobra neka publikacija- kriv je izdavac,' naci, njegov je urednik, likovno graficki, slog, prelom, korektura, lektura, izbor stampe i odobrenje za istu-knjiga je projekat izdavaca i toliko o tome,...ja licno ne razumem one ostale tacke-narodna biblioteka izdaje cip po difoltu kakva god da je publikacija i to po utabanim pravilima-slovna greska koja je se pojavila je verovatno iz predatog mateijala-ne znam da li su oni duzni da ispravljaju te materijale ili samo automatski odrade njihovo- mogu da pitam.
ivana23 ivana23 00:20 17.05.2012

***

Izvinjavam se...

2. Aleksandar Backović, izvršni direktor izdavačke delatnosti

je l' to onaj sto je zario i palio sredinom 90-ih po PGP-u?
dragoljub92 dragoljub92 00:24 17.05.2012

Re: ***

неки Бацко свакако
JJ Beba JJ Beba 00:26 17.05.2012

Re: ***

Milomir Kragović, urednik
kakav je to tek lik

увек је био ситна душа
dragoljub92 dragoljub92 00:31 17.05.2012

Re: ***

ситна душа

ово ме увек сети на оно време кад је култура била пожељни додатак , па је неки лик написао литерални урадакса насловом мали људи. будале се наватале на буквално па надигли дреку до неба како песник вређа ниске људе.
даклем вечне ситне душе
blogovatelj blogovatelj 00:36 17.05.2012

Peti si

2.Navedeno delo štampali neodgovarajućim slogom u kojem kurzivno pismo ne odgovara grafičkim i tehničkim standardima srpskog ćiriličnog pisma koje su time izvrgli ruglu;


Ti si peta osoba za koju sam cuo da se zali na kurziv.
Stoji mi knjiga na stolu ali nemam zelju da je procitam.
krkar krkar 00:44 17.05.2012

Re: Peti si

Stoji mi knjiga na stolu ali nemam zelju da je procitam.


Treba pročitati. ŽL kako knjiga odmiče sve više je uveren da ume da piše - a ume samo kao hroničar, pa sve te umno-mudroserne delove treba čitati po receptu Karla Marxa - dijagonalno. Ali treba pročitati.

I ja sam se dugo kurobecao i nisam hteo. Cela ženina familija je glumačko-baletska i oni su svi pročitali sveži iz štamparije, nisam mogao da živim od njih nedelju dana. Al' ipak sam pročitao i nije mi žao.

Šteta da mu nije neki dobar urednik sredio knjigu i savetovao ga šta da izbaci.

Ali nije u tome suština nego u hohštapleraju Manja i cele ekipe ispod njega.

Taj kurziv je sramotan. Skarabudžen od neke latinice. Ćirilično malo Š, P, T, M - sve gore od goreg. A pošto (neke) strane reči pišu u (uglavnom pogrešnom) originalu - na mnogim mestima sam se vraćao da proverim šta piše i je li uopšte pismo ćirilica ili latinica.

Što je najgore - ne bi ih ništa više koštalo da su uzeli neki kršten slog koji ima sređen kurziv. Ali to je bahata banda koju boli qrc!



Ovo donje sranje najviše liči na tu nakazu kojom je knjiga štampana - samo što je još gore, ošljarskije i nečitkije


krkar krkar 00:49 17.05.2012

Re: Peti si


A treba - otprilike - ovako:

dragoljub92 dragoljub92 00:57 17.05.2012

Re: Peti si

у брате кркаре па тај проблем са тим знаком се вуче још од пре нас,још у основној ми није било јасно што се то квази м меша ,тачније речено још у доба врућег слога је била таква варијанта слова п т ш ако ме сећање добро служи то би било неких 47 година како имам проблем са том варијантом тих слова и дан данас се збуним кад их видим
zemljanin zemljanin 01:05 17.05.2012

Re: Peti si

krkar

A treba - otprilike - ovako:


pa to je čisto problem tehničke pripreme, verovatno je kompjuterski slog ... neko se poigrao urednika sa fontovima koje je imao instaliranim na komjuteru ... a to je obično jedno veliko šarenilo i verovatno je bio jeftin ... sigurno nije rađeno na foto slogu ... dakle komjuter, laserski printer, daktilografkinje koje kucaju do besvesti, brzi pregled na ekranu i štampaj

eto time sam se bavio negde 88-92, dok nisu svi počeli da printaju za sitne pare ... čuvena "Ventura" 1.x , DOS 2.01, Word (verzija nemam pojma) i Win čini mi se 2.x

PS. Windows je bio samo za ukras jer ništa od navedenog nije radilo pod njim
dragoljub92 dragoljub92 01:10 17.05.2012

Re: Peti si

verovatno je kompjuterski slog

ма јок бре та врста слога је била још у доба појединачних и слова и у линотипу,добро се сећам да ме то као клинца збуњивало
zemljanin zemljanin 01:15 17.05.2012

Re: Peti si

dragoljub92
verovatno je kompjuterski slog

ма јок бре та врста слога је била још у доба појединачних и слова и у линотипу,добро се сећам да ме то као клинца збуњивало

takozvana stara škola pisane ćirilice ... ali svejedno ona egzistira kao oblik pisma ... kod komp sloga postoje hiljade varijacija ... jer svako može da doradi ili prepravi ono što mu se ne dopada ... i onda stavi na net i ljudi to skinu ... kad treba da se štampa onda jedno pismo postoji u 100 varijanti ... sve dok je vizuelno i tipografski čitljivo to može da prođe ali to je ipak odluka tehničkog urednika ...

EDIT: ja sam učio po sistemu da iznad slova T postoji crta ali mi je masa ljudi kod knjiga tražila ćirilicu sa obrnutim slovom Š, ćirilično naravno ... što je meni bilo apsolutno zbunjujuće dok se nisam navikao da neki ljudi koriste neki drugi oblik tog pisma ...
dragoljub92 dragoljub92 01:23 17.05.2012

Re: Peti si

zemljanin
dragoljub92
verovatno je kompjuterski slog


ма слажем се ја стобом,него ти се не слажеш самном.хоћу да кажем да ми никад нисмо одрадили посо до краја и стандардизовали ћирилицу,нашу,тако да се репови вуку и до данас кад је врло једноставно да се заврши посо
та наша три јахача апокалипсе ће да јашу докле год има србаља.то је проблем.
zemljanin zemljanin 01:39 17.05.2012

Re: Peti si

dragoljub92

ma jasno ... više govorim iz prakse, jer ljudi koji uređuju knjige, novine i sl. obično imaju neku svoju vizualizaciju šta im se dopada ... većina pisanu ćirilicu doživljava u smislu da je T sa crticom iznad ali kada je kurziv u pitanju onda žele obrnuto Š ... akademski mi možemo da raspravljamo ali u praksi je to tako (barem je bilo tako) ...

dok je bilo standardizovanih pisama (olovo do foto sloga) nije bilo mesta za mnogo varijacija, ali sa pojavom desktop publishing krenula je ekspanzija mešanja svega i svačega ... radio sam novine jedno vreme, gde vlasnik insistira da u jednom tekstu izmeša 3-4 tipa pisama, o veličinama da ne govorim, jer se njemu to jednostavno sviđa ... a pare su kod njega ... on se poptpiše kao LG urednik pa stavljaj brate šta god ti volja ...

St.jepan (ako ne grešim) je takođe LG urednik i radio je na tom poslu, pa može i on da posvedoči o šarenolikosti izdavaštva 90-ih godina. Danas bi to trebalo da je mnogo bolje i standardizovanije ali kod nas je ipak imperativ, platiti što manje ...
NNN NNN 08:33 17.05.2012

Re: Peti si

Bravo.
Ja ovu italikovanu () ćirilicu ni ne čitam,
jer sam na njoj polupismen i jedva da razlikujem i prepoznajem slova.


Ponekad pomislim da bi krkaru trebalo odrešiti ruke
Filip2412 Filip2412 19:05 17.05.2012

Re: Peti si

хоћу да кажем да ми никад нисмо одрадили посо до краја и стандардизовали ћирилицу,нашу
pa jbga, Vuk Karadzic nas odvojio od cirilicne matice istocnih naroda koji koriste to pismo i tako nasa cirilica ostade zauvek posebna pa sve moramo sami da odradimo i nema gde da trazimo uzor.

Sto se mene tice, ali to je samo moje misljenje, srbska latinica mi je sasvim dobra. Ne smatram je manje nasom nego cirilicu.
krkar krkar 22:24 17.05.2012

Re: Peti si

ма јок бре та врста слога је била још у доба појединачних и слова и у линотипу,добро се сећам да ме то као клинца збуњивало


Jedno je 'ta vrsta sloga' (sa crticom iznad/ispod t i š u kurzivu). Postoje dva sistemska grafička rešenja i stvar je nečijeg izbora.

problem je u nečem drugom: što lenjivci, intelektualni i fizički, stoka bezrepa, jednostavno obrnu latinično m i 'dobiju' ćirilično Š, okrenu u i eto im ga P itd, itd.

Što je nedopustivo jer grafička pravila to ne dozvoljavaju. Da nidem sad usitnacrevca, razne crtice, težine, kosine, krivine itd. imaju određena pravila i NE MOŽE samo da se okrene latinično slovo.

U tome je problem. Što kreteni koji o tome pojma nemaju, koj i nikad nisu u životu ni pogledali istoriju pisma i grafičkog znaka, nikad nisu proučili tehnologiju livenog znaka i otiska... uzmu da se nečim bave.

Bandere, bandere.

Napominjem da ovi nisu za Maršala Tita, Terazije i Knez Mihajlovu.

Ali sasvim bi im pristajala Vojvode Mišića ispred rahmetli BIGZ-a.






Atomski mrav Atomski mrav 08:22 18.05.2012

Re: Peti si

ма јок бре та врста слога је била још у доба појединачних и слова и у линотипу,добро се сећам да ме то као клинца збуњивало


И мене... читао сам тако што сам та "чудна" слова препознавао из контекста али ми је све време то било глупо...


Очигледно је да и Б92 користи тај "глупи" курзив...
angie01 angie01 08:24 18.05.2012

Re: Peti si

od olovnog slova na ovamo, mnogo toga se promenilo u smislu da su tipografi kreirali razne fontove-pa i cirilicne, po pravilima tipografske nauke, koja nije jednostavna, jer treba da zadovolji razne faktore,...i da skratim to oko izbora- nije tacno da kurziv nije citljiv, ono sto je fakat on se ne koristi za cist slog u belatristici, jer je dokazano da su npr tajms i helvetika najcitljiviji, ili arijel npr- koji opet imaju varijacije.

tu je jos bitno i o kakvoj se temi radi, kakv je format, pa velicina sloga, proreda, sirina i visina, kako su koriscene beline,....puno faktora utice na izbor svih parametara da bi sve bilo ok-problem je sto ljudi misle da je dovoljno sloziti i prelomiti u programu i mogucnostima istog koje koristi klinac koji sam sebe zove dizajnerom- a sve sto ima i zna je amaterskog kalibra!
zemljanin zemljanin 13:39 18.05.2012

Re: Peti si

angie01
...

Sve navedeno je tačno ali u teoriji ... uvek postoji razlika teorije i prakse ... po "starom" sistemu pisma/fontovi su se kupovali, znači profesionalno urađeni po svim pravilima ... to je imalo svoje prednosti (profesionalni izled pisma) i mane (ograničenost na određeni broj). Čim su kompjuteri ušli u isti biznis (odnosi se i na latinicu ali pre svega na ćirilicu), dobili smo ogroman broj fontova ali izgubili na kvalitetu. Takođe imamo i situaciju sa rezolucijom štampanja i čestim korišćenjem pausa. Tu dolazi i situacija na kojoj strani pausa se štampa. Sve to u cilju snižavanja cene finalnog proizvoda. Takođe postoji i razlika u načinu izrade fontova, da li je obrađen vektorski ili u "bit mapi" itd.

Kad pogledamo cenu jednog kompjuterskog sistema za pripremu i cenu profesionalnih uređaja i situaciju sa izdavaštvom, ovakva situacija je skoro pa "normalna".

Naravno to ne znači da se treba miriti sa stanjem i ovaj blog je neka inicijativa koja može jednom broju izdavača i štamparija da skrene pažnju da knjiga (prvenstveno) nije samo novac već da mora imati i svoju vizelnu i upotrebnu (čitljivu) vrednost.
freehand freehand 13:45 18.05.2012

Re: Peti si

Takođe imamo i situaciju sa rezolucijom štampanja i čestim korišćenjem pausa.

Šta ovo tačno znači? Kakva je to sitacija sa "rezolucijom štampe"?
BTW - ne znam da više iko koristi pause u štampi. Čak su i sito štampari skoro potpuno prešli na filmovanje.

Takođe postoji i razlika u načinu izrade fontova, da li je obrađen vektorski ili u "bit mapi" itd.

A šta tek ovo znači? Ko radi fontove kao bitmape?
dragoljub92 dragoljub92 13:50 18.05.2012

Re: Peti si

A šta tek ovo znači? Ko radi fontove kao bitmape?

oni koje mrzi da koristе цорел
zemljanin zemljanin 13:53 18.05.2012

Re: Peti si

freehand
Šta ovo tačno znači? Kakva je to sitacija sa "rezolucijom štampe"?
BTW - ne znam da više iko koristi pause u štampi. Čak su i sito štampari skoro potpuno prešli na filmovanje.
A šta tek ovo znači? Ko radi fontove kao bitmape?

Rezolucija štampe u pripremi može da varira od 600dpi do 1200+dpi i razlika je oučljiva, pogotovo kod oblina. A iz prakse, ima još veliki broj štamparija koje koriste paus sistem.

Oko samih fontova, danas, ne bi trebalo da iko to radi, ali je još uvek prisutan veliki broj fontova koji su obrađivani/doterivani u bit mapama. Generalno ljudi vole da imaju hiljade fontova pa i ne znaju koji je i kako obrađen. Posebno za specijalne vrste, tipa staroslovenski i sl.

EDIT: Oko rezolucije, recimo čest slučaj je da deklarativno imam štampač sa rezolucijom 600/1200 dpi ali sam punim toner pa zbog cene koristim neodgovarajuću granulaciju. Tako tehničku specifikaciju oborim na 400/600dpi. i sl.
angie01 angie01 14:02 18.05.2012

Re: Peti si


Sve navedeno je tačno ali u teoriji ... uvek postoji razlika teorije i prakse ....


..khm, khm,..ja ti iz prakse i govorim...da ne ulazim sada u haoticni ostali deo tvog komentara!

nema tu puno filozofije-primer koji je dao krki-a ja mu verujem na rec, iako je dramatizovao i upetljao sa objasnjavanjem kao da je master ov d sicuejsn licno:), je naprosto postao uobicajen, jer izdavac nece da plati sve sto treba i ne shvata dramatiku svog proizvoda, ili ga nije briga, pa daje da knjigu slaze i prelama neprofesionalac, bez redakcijskog rada,...sve knjige mirjane bobic mojsilovic su tako uradjene, narodna knjiga tako radi svoje bestselere dzepnog formata,...da se sada skoncetrisem, kucala bih do sutra-ostao mi primer habrijanovicke-neki roze plastificirani ton na koricama, sa sve blindrukom u zlatotisku, a unutra skrabudz-lektorski je valjda bilo ok!


freehand freehand 14:03 18.05.2012

Re: Peti si

zemljanin
freehand
Šta ovo tačno znači? Kakva je to sitacija sa "rezolucijom štampe"?
BTW - ne znam da više iko koristi pause u štampi. Čak su i sito štampari skoro potpuno prešli na filmovanje.
A šta tek ovo znači? Ko radi fontove kao bitmape?

Rezolucija štampe u pripremi može da varira od 600dpi do 1200+dpi i razlika je oučljiva, pogotovo kod oblina. A iz prakse, ima još veliki broj štamparija koje koriste paus sistem.

Oko samih fontova, danas, ne bi trebalo da iko to radi, ali je još uvek prisutan veliki broj fontova koji su obrađivani/doterivani u bit mapama. Generalno ljudi vole da imaju hiljade fontova pa i ne znaju koji je i kako obrađen. Posebno za specijalne vrste, tipa staroslovenski i sl.

EDIT: Oko rezolucije, recimo čest slučaj je da deklarativno imam štampač sa rezolucijom 600/1200 dpi ali sam punim toner pa zbog cene koristim neodgovarajuću granulaciju. Tako tehničku specifikaciju oborim na 400/600dpi. i sl.


Bolje da ti ne odgovaram.
Uživaj, ali se trudi da ne pišeš o stvarima koje ne znaš, ili ne poznaješ dovoljno.
zemljanin zemljanin 14:07 18.05.2012

Re: Peti si

ono teorija i praksa se odnosilo na profesionalno izrađe font

da ne ulazim sada u haoticni ostali deo tvog komentara!


A ovo mi baš nije jasno, šta je tačno poenta ?

zemljanin zemljanin 14:10 18.05.2012

Re: Peti si

Bolje da ti ne odgovaram.
Uživaj, ali se trudi da ne pišeš o stvarima koje ne znaš, ili ne poznaješ dovoljno.


Pa vidiš, za TU sam završio 89 kod pokojnog Steve Vujkova, profesionalno se bavio izdavaštvom i pripremom nekih 4-5 godina sa odrađenih cca 1000 knjiga, novina i sl. Iako više nisam u tom biznisu direktno, dovoljno poznajem situaciju ... možda to nije dovoljno, ne znam
freehand freehand 14:10 18.05.2012

Re: Peti si

dragoljub92
A šta tek ovo znači? Ko radi fontove kao bitmape?

oni koje mrzi da koristе цорел

I Ilustrator i Freehand i In Design rade sa vektorima. To uopšte nije problem. Rasterizacija je sasvim nešto drugo.
Nego, da se ne smaramo tehnikalijama. Samo se nekad lecnem kad vidim kako neko barata velikim brojem termina kojima ne zna značenje. A uz to sa ekspertskim nadahnućem.
dragoljub92 dragoljub92 14:14 18.05.2012

Re: Peti si

Uživaj, ali se trudi da ne pišeš o stvarima koje ne znaš, ili ne poznaješ dovoljno.

ја баш и неби реко да човек није у проблематики,већ да му је то посо
freehand freehand 14:18 18.05.2012

Re: Peti si

zemljanin
Bolje da ti ne odgovaram.
Uživaj, ali se trudi da ne pišeš o stvarima koje ne znaš, ili ne poznaješ dovoljno.


Pa vidiš, za TU sam završio 89 kod pokojnog Steve Vujkova, profesionalno se bavio izdavaštvom i pripremom nekih 4-5 godina sa odrađenih cca 1000 knjiga, novina i sl. Iako više nisam u tom biznisu direktno, dovoljno poznajem situaciju ... možda to nije dovoljno, ne znam

I sa svim tim znanjem i iskustvom pričaš o fontovima obrađivanim u bitmapama jedna reč)?
Daj molim te - kako se to radi?
Pričaš o obaranju tehničke specifikacije?
dragoljub92 dragoljub92 14:22 18.05.2012

Re: Peti si

I Ilustrator i Freehand i In Design rade sa vektorima. To uopšte nije problem. Rasterizacija je sasvim nešto drugo.
Nego, da se ne smaramo tehnikalijama. Samo se nekad lecnem kad vidim kako neko barata velikim brojem termina kojima ne zna značenje. A uz to sa ekspertskim nadahnućem.

све је то леп ал већ смо расправлјали о овим стварима и ја сам навео пример да су ми у оландији стриктно тражили да им доставлјам рад у псд формату икако у цорелу,даклем ние само код нас пала толеранција.
а уместо што трошимо време на то чији је већи,у смислу ко више боље познаје типографију граматику правопис и остале глупости .бољше бини било да сазнамо кога треба да појуримо да се ова проблематична слова заувек избаце из употребе иначе је ово само пишаље уз ветар.
zemljanin zemljanin 14:28 18.05.2012

Re: Peti si

I sa svim tim znanjem i iskustvom pričaš o fontovima obrađivanim u bitmapama jedna reč)?
Daj molim te - kako se to radi?
Pričaš o obaranju tehničke specifikacije?


Ne, ja pričam o praksi. Praksa je da se pojavi klinac koji radi neku pripremu i ćale mu zna nekog štampara pa mu "nabaci" posao. Klinac ne zna ništa od navedenih specifikacija ali zna da prelama na ekranu. Onda mu štampar traži neke specifične detalje a on se snalazi sa onim što ima/nađe. Onda dobiješ knjigu koja izgleda kako izgleda. To ne bi smelo da je slučaj sa velikim izdavačima ali iz primera u blogu, vidi se da ipak ima i toga.

Oko samih fontova, oni koji taj posao rade profesionalno, nemaju problem vektor/bit i takvi ljudi/firme neće napraviti gafove tipa ove knjige. Mislim da je jasno da knjigu tj. pripremu nije radio profesionalac (ne mora biti TU) već priučeno lice.

99% ljudi ne poznaje temetiku (detalje) oko pripreme te se i moji komentari odnose na jednostavno pojašnjavanje a ne stručnu raspravu. Verovatno je to moja greška ali nije problem, možemo podići raspravu i na viši nivo.
freehand freehand 14:32 18.05.2012

Re: Peti si

99% ljudi ne poznaje temetiku (detalje) oko pripreme te se i moji komentari odnose na jednostavno pojašnjavanje a ne stručnu raspravu. Verovatno je to moja greška ali nije problem, možemo podići raspravu i na viši nivo.

Bolje da ne smaramo.


BTW - čemu priprema u 600-1200 dpi?
zemljanin zemljanin 15:12 18.05.2012

Re: Peti si

BTW - čemu priprema u 600-1200 dpi?

Sad, šta da ti odgovorim Uzmi knjigu štampanu 90-ih sa 300dpi (komp.slog) i onu sa foto sloga 1200+dpi (govorim o pripremi ne o samoj štampi)...
Verovatno pitanje nije tako banalno pa ako možeš da pojasniš/obrazložiš pitanje da bi i moj odgovor bio na istom nivou i da se ne bi replicirali ovde unedogled.
freehand freehand 01:00 17.05.2012

Krkare

čuvaj nam ćirilicu!

Ja odoh da spavam.
draft.dodger draft.dodger 01:04 17.05.2012

Re: Krkare

freehand
čuvaj nam ćirilicu!

Ja odoh da spavam.

"Drugovi, ja pogiboh, čuvajte mi mitraljez!"
myredneckself myredneckself 02:12 17.05.2012

Последнје речи

draft.dodger
freehand
čuvaj nam ćirilicu!

Ja odoh da spavam.

"Drugovi, ja pogiboh, čuvajte mi mitraljez!"

krkar
aj kurziv je sramotan. Skarabudžen od neke latinice. Ćirilično malo Š, P, T, M - sve gore od goreg. A pošto (neke) strane reči pišu u (uglavnom pogrešnom) originalu - na mnogim mestima sam se vraćao da proverim šta piše i je li uopšte pismo ćirilica ili latinica.

Ах, те последнје речи. Ниче је јадан умро оут оф миндс, туга..
А Черчил је рекао - "Њхат а фоол I хаве беен"

пс
и треба да их оплетеmo, овај накарадни курзив се често виђа (тражим речи да буде што нечитлјивије )
krkar krkar 06:57 17.05.2012

Re: Последнје речи

Ах, те последнје речи. Ниче је јадан умро оут оф миндс, туга..
А Черчил је рекао - "Њхат а фоол I хаве беен"

пс
и треба да их оплетеmo, овај накарадни курзив се често виђа (тражим речи да буде што нечитлјивије )
javascript:;




krkar krkar 06:58 17.05.2012

Re: Последнје речи

Ах, те последнје речи. Ниче је јадан умро оут оф миндс, туга..
А Черчил је рекао - "Њхат а фоол I хаве беен"



marco_de.manccini marco_de.manccini 02:04 17.05.2012

драги жаре,

хитни упит
читко пиши,
поштом шаљи
ти кркиши,
па поишти
курзив ини.
поздрав,
марко од манчини
myredneckself myredneckself 02:16 17.05.2012

Re: драги жаре,

marco_de.manccini
хитни упит
читко пиши,
поштом шаљи
ти кркиши,
па поишти
курзив ини.
поздрав,
марко од манчини

Расентименталиса ме марко песмом!
Лонг тајм но си, марко

marco_de.manccini marco_de.manccini 02:24 17.05.2012

Re: драги жаре,

Лонг тајм но си, марко

нити пише, нит телефонише.

п.с. чекам да се изаберете, да не буде после ја нешто зајебао.
myredneckself myredneckself 02:28 17.05.2012

Re: драги жаре,

marco_de.manccini
Лонг тајм но си, марко

нити пише, нит телефонише.

п.с. чекам да се изаберете, да не буде после ја нешто зајебао.


мислиш, не мешати се?
krkar krkar 07:09 17.05.2012

Re: драги жаре,

marco_de.manccini
хитни упит
читко пиши,
поштом шаљи
ти кркиши,
па поишти
курзив ини.
поздрав,
марко од манчини


Ima slučajeva kad moraš da staneš i dešifruješ je li nešto pisano na ćirilici ili latinici. Potrefe se baš TA slova-bastardi koja je neki idiot preuzeo iz latinice i podmetnuo pod ćirilicu i moraš prvo da utvrdiš koje je pismo... pa tek onda značenje.

Sad žurim, kad stignem postiraću primere.
blogovatelj blogovatelj 02:55 17.05.2012

Ја бих да приупитам

У чему је фора са речју Неопланта на насловној слици?
highshalfbooze highshalfbooze 05:35 17.05.2012

Re: Ја бих да приупитам

Неопланта БГ је назив фонта.
marco_de.manccini marco_de.manccini 05:53 17.05.2012

Re: Ја бих да приупитам

Јоој, преправи то фонт у слог док још имаш времена, јер иначе, кад се Баш Кркар пробуди, с тобом је готово.
krkar krkar 06:55 17.05.2012

Re: Ја бих да приупитам

marco_de.manccini
Јоој, преправи то фонт у слог док још имаш времена, јер иначе, кад се Баш Кркар пробуди, с тобом је готово.


Baš se probudio i baš je dobre volje pa ništa

Ne mora samo slog, može i slovolik, i to se upotrebljava
myredneckself myredneckself 09:46 17.05.2012

Re: Ја бих да приупитам

krkar
marco_de.manccini
Јоој, преправи то фонт у слог док још имаш времена, јер иначе, кад се Баш Кркар пробуди, с тобом је готово.


Baš se probudio i baš je dobre volje pa ništa

Ne mora samo slog, može i slovolik, i to se upotrebljava

Кркаре, замисли да ти ови горенаведени отпишу на словолику Тесла

alselone alselone 09:51 17.05.2012

Re: Ја бих да приупитам

krkar krkar 22:34 17.05.2012

Re: Ја бих да приупитам

Кркаре, замисли да ти ови горенаведени отпишу на словолику Тесла


Savršeno idiotski. Preširok je. Postoji određeni odnos visine i širine.

Što je rešeno na ovakvom tipu displeja pre više od 60 godina





Ovakve groteskne odnose u slogu moguće je upotrebljavati za vrlo specifične upotrebe, ali one su retke i treba znati zašto BAŠ TO na BAŠ TOM MESTU.

Uostalom, šta uopšte treba da pričamo u državi, naciji, kulturi i jeziku u kojima megaimbecili saobraćajne znake pišu tipičnim srednjevekovnim rukopisnim slogom "Miroslavom".

Kao i u mnogočemu drugom - ugledati se na Nemce. One su prvi uveli u široku upotrebu bezserifna pisma za sve vrste oznaka koje moraju biti čitljive i raspoznatljive.

krkar krkar 22:40 17.05.2012

Re: Ја бих да приупитам




I da dodam, kasamveć kod Nemaca. Kad su shvatile da im je pismo na registarskim tablicama nedovoljno sigurno jer se sa malo bele ili crne lepljive trake pojedini znaci mogu prepraviti da izgledaju kao neki drugi - i time omogućavaju kojekakvim kriminalcima, teroristima i ostalim mufljuzima da se kriju od zakona, braća Nemci su seli, razmislili i napravili novi slog - otežanokrivotvorljivi



Molimo Angelu Merkel da nas okupira i upravlja nama do daljnjeg, najmanje 100 godina.

Ja, Krkar, bloger ovdašnji, obavezujem se da ću plaćati 10% svoje zarade nakon oporezivanja u Fond za podršku okupaciji.

Dodatno se obavezujem da ću lično tući svakog ko pokuša da digne ruku na bratske okupacione snage.
dragoljub92 dragoljub92 23:06 17.05.2012

ПОДРЖАВАМ

Molimo Angelu Merkel da nas okupira i upravlja nama do daljnjeg, najmanje 100 godina.

Ja, Krkar, bloger ovdašnji, obavezujem se da ću plaćati 10% svoje zarade nakon oporezivanja u Fond za podršku okupaciji.

Dodatno se obavezujem da ću lično tući svakog ko pokuša da digne ruku na bratske okupacione snage.


пс
неки ћудни јавасцрип се мува блогом
krkar krkar 23:16 17.05.2012

Re: ПОДРЖАВАМ



Evo ga opet taj javanac. Sigurno ruski špijun
freehand freehand 23:22 17.05.2012

Re: Ја бих да приупитам

Ja, Krkar, bloger ovdašnji, obavezujem se da ću plaćati 10% svoje zarade nakon oporezivanja u Fond za podršku okupaciji.

A šta će da ti kažu u Stambolu?!
angie01 angie01 08:34 18.05.2012

Re: Ја бих да приупитам





Kao i u mnogočemu drugom - ugledati se na Nemce. One su prvi uveli u široku upotrebu bezserifna pisma za sve vrste oznaka koje moraju biti čitljive i raspoznatljive.


ne postoji siroka upotreba bezserifnog pisma, nego izbor za odredjenu svrhu!

pri tome, nemacko pismo je proisteklo iz gotice, koja je nadasve bila kitnjasta i serifna i da ponovim- najcitljivje pismo je Times New Roman,koje jeste serifno!

NNN NNN 09:59 18.05.2012

Re: Ја бих да приупитам

ugledati se na Nemce....
moraju biti čitljive...

Džabe (Xhabe ) im sve kad im reči u proseku imaju po 19 slova,
pa ne moš ni da proćitš ni da izgovoriš

Nego kad si već pomenuo registarske tablice (malko da ti dignem pritisak ),
da l' možeš da razlikuješ naše D i Đ
(sa udaljenosti veće od 3 metra (kad auto miruje))?
maksa83 maksa83 10:23 18.05.2012

Re: Ја бих да приупитам

Ja, Krkar, bloger ovdašnji, obavezujem se da ću plaćati 10% svoje zarade nakon oporezivanja u Fond za podršku okupaciji.

Krkare - socijalisto! Ustvari, tako kao ti je pričao ko god je bio na vlasti u Austriji tokom Anšlusa. Posle su se Austrijanci malo kolektivno stideli zbog toga, ali nisu baš morali da se posipaju pepelom mnogo pošto su posle rata proglašeni "prvom žrtvom Nacizma" i abolirani od svake odgovornosti mada su Hiću dočekali mašući zastavicama.

Krajem osamdesetih su Austrijancima tadašnji socijalisti probali da uvedu nemačke tablice, i zamalo da padne vlada, koalicije se raspadale, bila baš velika frka.

Pobunu protiv gaženja austrijskog identiteta (Austrijanci su imali crne tablice od uvek, osim za vreme Hitlera koji im je uveo nemačke bele, što su mu jako zamerali, oni se naime lože na te svoje crne tablice) je predvodio Hundertwasser koji je za tu priliku redizajnirao tablice i poslao predstavnicima svih regiona po jednu za njihov region:



Austrijanci su zahvaljujući tome uspeli da sačuvaju svoje tablice sve do ovih poslednjih unifikovanih EU tabli.
antioksidant antioksidant 10:26 18.05.2012

Re: Ја бих да приупитам

da l' možeš da razlikuješ naše D i Đ
(sa udaljenosti veće od 3 metra (kad auto miruje))?

to je lako
D izgleda prirodniej pored W
u kombinaciji sa Q, Đ izgleda kao da ga je neki birokrata iz nosa iščačkao
freehand freehand 11:05 18.05.2012

Re: Ја бих да приупитам

Krajem osamdesetih su Austrijancima tadašnji socijalisti probali da uvedu nemačke tablice, i zamalo da padne vlada, koalicije se raspadale, bila baš velika frka.

Mislim da je samo Beč imao crne tablice, a možda me i sećanje vara.
A Krkar je žrtva svoje teške rasepljenosti u lojalnosti ćesaru i sultanu... Kojem li se prikloniti carstvu?
maksa83 maksa83 11:07 18.05.2012

Re: Ја бих да приупитам

Mislim da je samo Beč imao crne tablice, a možda me i sećanje vara.

Ne, cela Austrija, oduvek - osim tokom okupacije (1938-1945).
freehand freehand 11:52 18.05.2012

Re: Ја бих да приупитам

maksa83
Mislim da je samo Beč imao crne tablice, a možda me i sećanje vara.

Ne, cela Austrija, oduvek - osim tokom okupacije (1938-1945).

Bogami, Makso, mislim da grešiš.
Al hajde, proverićemo.

maksa83 maksa83 12:05 18.05.2012

Re: Ја бих да приупитам

Bogami, Makso, mislim da grešiš.
Al hajde, proverićemo.

Bogami, evo sad sam pitao domorodačkog Austrijanca i kaže "sve".


Evo je i istorija sa slikama gde se vide i ne-Wien crne tablice, i one iz vremena okupacije.
blogovatelj blogovatelj 13:03 18.05.2012

Re: Ја бих да приупитам

Ja, Krkar, bloger ovdašnji, obavezujem se da ću plaćati 10% svoje zarade nakon oporezivanja u Fond za podršku okupaciji.

Dodatno se obavezujem da ću lično tući svakog ko pokuša da digne ruku na bratske okupacione snage.


Sve je ovo lepo, samo ti ja ne bih bio u kozi kad Crvena Armija udje u Beograd.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana